[Casema/Orange Cable] Ervaringen topic - Deel 3

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 46.590 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 12:27

Wiebbe

<none />

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://www.casema.nl/portal/page/portal/Images/gfx/logo.png

Het Casema/Orange Topic

Inleiding

Casema is een van de grootste kabelcom aanbieders in nederland. Hierdoor zullen veel tweakertjes op een of andere manier te maken hebben gehad met Casema. Casema bied een scala van producten aan, met natuurlijk voor dit topic de belangrijkste: Kabelinternet. Het kabelinternet van Casema is qua snelheid vergelijkbaar met de ADSL2 pakketten en kan als combinatie worden genomen met Internet Telefonie (iets wat we hier dan ook zullen bespreken. Naast het Casema internet pakket bied Casema in samenwerking met Orange ook een Orange Cable internet pakket aan. Deze abbonementen bieden dezelfde snelheid voor dezelfde prijs, maar met gebruik van de Orange diensten en services.

Internet

Casema biedt Internet aan via de zogenaamde EuroDOCSIS techonologie. Via deze techonologie is het mogelijk om data te ontvangen en verzenden via een Modem. Deze wordt rechstreeks aangesloten op de CATV aansluiting om zo een signaal te verkrijgen. Dieper wordt hier op ingegaan bij het stukje Modems.

Casema biedt de volgende pakketten:

Naam

Snelheid(3)

Prijs

Telefonie?(2)

Orange?(3)

Casema Basis internet

80\80

€9,95

Ja

-

Casema Combi

256\128

€19,95

Ja

-

Casema Midi

1600\500

€19,95

Nee

Orange Easy

Casema Multi

4000\1000

€29,95

Nee

Orange Basic

Casema Maxi

8000\1500

€47,95

Nee

Orange Premium

Casema Mega

20000\1500

€69,95

Nee

Orange Power

(1) in kbit\s
(2) Is telefonie rechtstreeks bij deze prijs inbegrepen? Telefonie is mogelijk op alle casema internet producten, eventuel dus voor een meerprijs
(3) Is er een Orange Cable equivalent voor dit pakket?

Er wordt een modem in bruikleen geleverd, op dit moment zijn er 4 modellen in omloop, en wel de volgende:

SB4200 (Internet only)

Dit model wordt niet meer geleverd!

Afbeeldingslocatie: http://wiebbe.lambonet.com/casema/ts/motorola_sb4200.gif

SB5100E & SB5101E (Internet only)

Afbeeldingslocatie: http://wiebbe.lambonet.com/casema/ts/motorola_sb5100.gif

SBV5120E & SBV5121E (Internet & Telefonie)

Afbeeldingslocatie: http://wiebbe.lambonet.com/casema/ts/sbv5121.png

Alleen de laatste twee modems worden op dit moment nog actief geleverd. Uiteraard het telefonie modem bij de klanten die ook telefonie gaan gebruiken. Het kan ook voorkomen dat je gewoon meteen een telefonie modem mee krijgt. Mocht je er geen een krijgen ondanks je dat binnenkort telefonie wilt gaan gebruiken, vraag aan de monteur die hem plaatst of je een 5121E kan krijgen!

Nieuwsgroepen

Casema maakte vroeger gebruik van de giganews.net nieuwsgroepen. Ondanks dat ze geknepen waren op een bepaald aantal draadjes met een snelheids cap, was er bijna een retentie van bijna 100 dagen. Helaas is casema tegenwoordig overgestapt op een eigen nieuws groepen systeem.

Deze bied wel de mogelijk om op volledige snelheid te downloaden maar bied een veel lagere retentie en de ervaringen in de oudere topics laten ons zien ook nog niet eens compleet. Het is veel verstandiger om een extern nieuws pakket te gebruiken.

Wil je hem toch gebruiken, hier de instellingen:

Server: news.casema.nl
User/Pass: gegevens van je hoofdemail adres bij casema

De huidige stand van je download limiet kan je terug vinden op je klanten paneel. De limiet reset per klant verschillend, wat afhankelijk is van de eerste letter van je achternaam. (Iemand met A reset op dag 1 van de maand, terwijl iemand met Z pas laat in de maand reset)

Tips&Trucs

Het motorola modem wordt door casema in bruikleen gegeven, maar toch hebben veel providers de mogelijkheid om andere modems te gebruiken. Bij casema is het niet mogelijk om een lost modem te gebruiken, maar je kan wel je eigen modem wat tweaken. hoe?

Op het modem zit een zogenaamde status pagina, op deze pagina kan je allerlij informatie vinden over de status van je modem/telefonie en hierop in spelen. De pagina is te vinden op de volgende lokatie:

http://192.168.100.1

username: admin
password: *******

Password is aantal keren genoemd in andere topics.

Op deze pagina kan een veelvoud van informatie gevonden worden, oa de signaal sterkte, verwijzigen naar het euroDOCSIS systeem, firmware type en nog veel meer. Doormiddel van deze pagina kan je je modem "perfect" aan sluiten door te kijken of de signaal waardes goed zijn.

Twee waardes waar op gelet moeten worden (en die eventuele problemen kunnen aanduiden)

Downstream powerlevel: 0 dBmV
Dit signaal geeft het verschil aan van signaal sterkte als hij binnen komt op het modem vergeleken met de CMTS. Hoe hoger deze is hoe sterker het signaal is, hoe lager hij is, hoe zwakker het signaal is, een waarde van 0 geeft dus aan dat deze net zo sterk aankomt op het modem als dat hij de CMTS verliet.

Upstream powerlevel: 50 dBmV
Deze geeft de waarde aan van het upstream gedeelte van het modem, met hoeveel zend kracht hij kan zenden. Deze ligt meestal rond de 50/52. Komt hij boven de 55 dan zit er waarschijnlijk ergens een signaal probleem wat meestal een aansluit probleem van het modem is. Te laag komt erg weinig voor (hierbij moet je denken aan onder de 40), controlleer dan toch nog de aansluitingen.

Let op! Ik raad sterk af om de kanaal frequentie te veranderen. De helpdesk zal het je nooit vragen, en de "gewone" helpdesk medewerker weet niet eens wat het betekend of waar het voor dient. Mocht je het dus wijzigen en je modem werkt niet meer, kan het goed zijn dat je hele modem gereset moet worden of misschien vervangen.

Telefoon nummers van casema

Technische helpdesk - 0900-8896

Je kan ook veel instellingen van je internet/voicemail aanpassen via je klanten paneel op:
http://klant.casema.nl

Vorige Delen

10 mbit bij casema :-)
\[Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic - Deel 2

Leuke Linkjes

EuroDOCSIS informatie pagina

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

ligt het nou aan mij of word poort 25 nou geblocked door casema of zoiets ? ik kom maar niet via outlook of wat dan ook op mijn mail, ik heb omdat ik zelf mijn mailserver beheer de poort op 26 gezet en nu werkt het wel. zelfs als ik in mijn router poort 26 openzet word hij nog steeds geblockeerd, in het modem heb ik geen optie gezien om het uit te zetten. er zijn ook een aantal andere poorten geblockeerd maar die zijn iet zo belangrijk. zijn er meer mensen die hier last van hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:59
Klein foutje: Tegenwoordig heb je bij de 'mega' en 'maxi' pakketten ook gratis telefonie.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb nu een Planet abbo'tje maar ik vind (natuurlijk) dat ik veel te veel betaal gezien de snelheid die je er bij Planet voor terug krijgt. Als alternatieve provider keek ik eerst naar TweakDSL maar omdat ik daar de laatste tijd niet veel goeds over lees ben ik verder gaan kijken. :)
Mijn oog viel op Casema, niet erg duur en toch redelijk mooie snelheden. Voor mijn moeder is het ook erg makkelijk dat we dan alles bij 1 bedrijf hebben: Casema (tv, internet en telefonie), weet ze meteen wat ze moet bellen als er iets niet werkt. :P
Nu vind ik een goede nieuwsserver erg belangrijk, naja goed is relatief want ik hoef geen payserver. De Planet newsserver voldoet opzich goed behalve de wel erg korte retentie tijd (+- 4 dagen). Ik kan downloaden met zo'n 310 KB/s wat ongeveer de max van mijn verbinding is.
Stel ik ga voor het Multi internet abbo van Casema, dat is 4000kb/s wat +- 500KB/s is. Kan ik dan ook met mijn max snelheid downloaden van hun nieuwsserver. De retentie is wel goed meen ik te lezen toch? :o
Ook las ik was over een limiet op de nieuwsserver, kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Het begrip 'limiet' klinkt toch wel erg verkeerd in mijn oren.... :X

EDIT: Hmmm, 50 Gb per maand is de limiet voor een multi abbo. Moet ik maar eens goed over nadenken, want volgens mij ga ik daar wel heel erg overheen.... ;(

EDIT2: Wellicht handig om deze gegevens even in de topicstart te verwerken:
Midi: connecties: 1, limiet: 10GB
Multi: connecties: 2, limiet: 50 GB
Maxi: connecties: 4, limiet: 100GB
Mega: connecties: 4, limiet: 200GB
De max snelheid voor een connectie is 512kb/s (=64kB/s). Dit rijtje stelt me erg teleur, toch geen Casema denk ik... :(

[ Voor 17% gewijzigd door monnick op 23-10-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:11

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

monnick schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:32:
Ik heb nu een Planet abbo'tje maar ik vind (natuurlijk) dat ik veel te veel betaal gezien de snelheid die je er bij Planet voor terug krijgt. Als alternatieve provider keek ik eerst naar TweakDSL maar omdat ik daar de laatste tijd niet veel goeds over lees ben ik verder gaan kijken. :)
Mijn oog viel op Casema, niet erg duur en toch redelijk mooie snelheden. Voor mijn moeder is het ook erg makkelijk dat we dan alles bij 1 bedrijf hebben: Casema (tv, internet en telefonie), weet ze meteen wat ze moet bellen als er iets niet werkt. :P
Nu vind ik een goede nieuwsserver erg belangrijk, naja goed is relatief want ik hoef geen payserver. De Planet newsserver voldoet opzich goed behalve de wel erg korte retentie tijd (+- 4 dagen). Ik kan downloaden met zo'n 310 KB/s wat ongeveer de max van mijn verbinding is.
Stel ik ga voor het Multi internet abbo van Casema, dat is 4000kb/s wat +- 500KB/s is. Kan ik dan ook met mijn max snelheid downloaden van hun nieuwsserver. De retentie is wel goed meen ik te lezen toch? :o
Ook las ik was over een limiet op de nieuwsserver, kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Het begrip 'limiet' klinkt toch wel erg verkeerd in mijn oren.... :X

EDIT: Hmmm, 50 Gb per maand is de limiet voor een multi abbo. Moet ik maar eens goed over nadenken, want volgens mij ga ik daar wel heel erg overheen.... ;(

EDIT2: Wellicht handig om deze gegevens even in de topicstart te verwerken:

[...]

De max snelheid voor een connectie is 512kb/s (=64kB/s). Dit rijtje stelt me erg teleur, toch geen Casema denk ik... :(
Is oude info, tegenwoordig kan je wel je max. snelheid van je abbo halen.
Hier staat het:

Met welk abonnement haal ik het maximale uit News?
Zowel wat betreft de News-limiet als de downloadsnelheid haalt u het maximale uit Casema News met het Mega- of het Maxi-abonnement. Uiteraard kunt u met Midi en Multi ook prima gebruikmaken van de nieuwsgroepen.

Abonnement Aantal threads Snelheid (kbit/s) per thread Limiet in GB per kalendermaand
Casema Midi 4 Totale maximale snelheid: 1,6 Mbit/s (0,4 Mbit/s per thread bij gebruik van 4 threads) 10
Casema Multi 4 Totale maximale snelheid: 4 Mbit/s (1Mbit/s per thread bij gebruik van 4 threads) 50
Casema Maxi 4 Totale maximale snelheid: 8 Mbit/s (2 Mbit/s per thread bij gebruik van 4 threads) 100
Casema mega 4 Totale maximale snelheid: 12,5 Mbit/s (3,12 Mbit/s per thread bij gebruik van 4 threads) 200

Van de Casemasite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Oke, bedankt. Dat is in ieder geval erg mooi, want 128KB/s is natuurlijk wel enorm weinig voor een newsserver.
Mja, die downloadlimiet van 50 GB per maand is wel heel erg kl*te :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

yasinhm schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:30:
ligt het nou aan mij of word poort 25 nou geblocked door casema of zoiets ? ik kom maar niet via outlook of wat dan ook op mijn mail, ik heb omdat ik zelf mijn mailserver beheer de poort op 26 gezet en nu werkt het wel. zelfs als ik in mijn router poort 26 openzet word hij nog steeds geblockeerd, in het modem heb ik geen optie gezien om het uit te zetten. er zijn ook een aantal andere poorten geblockeerd maar die zijn iet zo belangrijk. zijn er meer mensen die hier last van hebben ?
Poort 25 is inderdaad geblokkeerd, wordt toch echt de smtp van Casema gebruiken... :'(
(2) Is telefonie rechtstreeks bij deze prijs inbegrepen? Telefonie is mogelijk op alle casema internet producten, eventuel dus voor een meerprijs
(3) Is er een Orange Cable equivalent voor dit pakket?
2. Nee, niet inbegrepen bij Midi en Multi, telefonie is gratis bij Maxi en Mega. De prijs van telefonie is standaard 9,95 en varieert per aanbieding. Combi en Basis kunnen enkel in combinatie met telefonie worden afgenomen, hierbij zit de 9,95 voor telefonie wel inbegrepen.
3. Nee.

Als tip wellicht; Maxi en Mega gebruikers kunnen een jaar lang gratis gebruik maken van het Security Pakket van Casema. F-secure met Casema logo's. http://www.casema.nl/cis

[ Voor 36% gewijzigd door Mathizsias op 24-10-2007 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
a casema user schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:48:
Klein foutje: Tegenwoordig heb je bij de 'mega' en 'maxi' pakketten ook gratis telefonie.
Nou ja, je hebt inderdaad half gelijk, alleen als je telefonie afneemt dan krijg je het erbij, en ook alleen als je gebruik maakt van de triple play aanbieding. Het is niet inbegrepen in de prijs van het internet paket vandaag dat hij er niet op die manier bij staat.
Mathizsias schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 04:30:
[...]

Poort 25 is inderdaad geblokkeerd, wordt toch echt de smtp van Casema gebruiken... :'(

[...]

2. Nee, niet inbegrepen bij Midi en Multi, telefonie is gratis bij Maxi en Mega. De prijs van telefonie is standaard 9,95 en varieert per aanbieding. Combi en Basis kunnen enkel in combinatie met telefonie worden afgenomen, hierbij zit de 9,95 voor telefonie wel inbegrepen.
3. Nee.

Als tip wellicht; Maxi en Mega gebruikers kunnen een jaar lang gratis gebruik maken van het Security Pakket van Casema. F-secure met Casema logo's. http://www.casema.nl/cis
Euhm, heel leuk dat je ze als vragen beantwoord, maar het waren voetnoten voor de termen er boven? Dus een uitleg over als er Orange? en Telefonie? stond, dat het er niet bij ingegrepen is snap ik ook wel, staat ook duidelijk in mijn tabel :P

[ Voor 20% gewijzigd door Wiebbe op 24-10-2007 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 23:05

theezeefje

Poehee

@topicstarter:

De modems incl. beschrijving kloppen niet helemaal:
Alle modems zijn Eurodocsis modems, dus eindigen alle typenummers op een 'E'
Overzicht van de modems welke in gebruik zijn:

SB4200E - Internet Only (wordt niet meer geleverd)
SB5100E - Internet Only
SB5101E - Internet Only
SB5120E - Internet en Telefonie
SB5121E - Internet en Telefonie

De plaatjes die in de OP staan, kloppen niet allemaal dus ! de SB5120 is een telefoniemodem, en heeft meer ledjes ;)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Hah, de jouwe klopt ook niet helemaal, de telefonie modems zijn de SBV5121E ;p

De SB5120 is echt een internet modem zonder telefonie hoor, zoek het maar na op de motorola website :)

[edit]

Hmm, je hebt wel gelijk dat de SBV5120 die door casema geleverd worden de telefonie is, en dat er GEEN internet only versie geleverd word. Aangepast ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Wiebbe op 24-10-2007 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje

theezeefje

Poehee

Wiebbe schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:23:
Hah, de jouwe klopt ook niet helemaal, de telefonie modems zijn de SBV5121E ;p

De SB5120 is echt een internet modem zonder telefonie hoor, zoek het maar na op de motorola website :)
LOL :D zie het nu pas :D
nou, dan hier de aangepaste versie ;)

SB5120 levert Casema NIET.

SB4200E - Internet Only (wordt niet meer geleverd)
SB5100E - Internet Only
SB5101E - Internet Only
SBV5120E - Internet en Telefonie
SBV5121E - Internet en Telefonie

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje

theezeefje

Poehee

Gelijk even een tweede aanvulling:
aangezien de modulatie van bijna alle modems in de upstream van QPSK naar 16QAM is overgegaan,
is de maximale upstream waarde van 58dBmV naar 55dBmV gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 18:19
Welke Accesspoint/router gebruiken jullie om jullie casema internet te delen?

(--=) Peace For Everybody (=--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Ik gebruik persoonlijk een Belkin router met de DD-WRT Versie 23 SP3. Deze werkt voor mij perfect en bied erg veel opties.

Maar eigelijk maakt het niks uit welke router je gebruikt, zo lang de router maar Automatisch DHPC voor de internet verbinding ondersteund, dan maken alle andere functies niks uit!

[ Voor 4% gewijzigd door Wiebbe op 29-10-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 21:36
Weet iemand of casema ooit nog eens zijn snelheden gaat verhogen?
De ADSL(2) prijzen zijn op dit moment gewoon zo gigantisch veel lager dan de kabel prijzen, en dan krijg je ook nog eens een veel snellere internet verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het modem zit een zogenaamde status pagina, op deze pagina kan je allerlij informatie vinden over de status van je modem/telefonie en hierop in spelen. De pagina is te vinden op de volgende lokatie:

http://192.168.100.1

username: admin
password: motorola
Ik wil niet veel zeggen, maar ik ben hierop ontslagen voor het vrijgeven daarvan, ik denk niet dat ze wederom blij zullen zijn dat het er weer opstaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat de Casema DNS server (83.80.1.236) wel eens traag of helemaal niet reageert.
Na wat speurwerk, ben ik er achter gekomen dat Casema nog een aantal DNS servers beheert.

83.80.1.150 (cas-dns8-fe.casema.nl)
83.80.1.160 (cas-dns1-fe.casema.nl)
83.80.1.164 (cas-dns2-fe.casema.nl)
83.80.1.167 (cas-dns7.casema.nl)
83.80.1.168 (cas-dns10.casema.nl)
83.80.1.169 (cas-dns9.casema.nl)
83.80.1.213 (cas-dns4.casema.nl)
83.80.1.215 (cas-dns5.casema.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:56:
[...]

Ik wil niet veel zeggen, maar ik ben hierop ontslagen voor het vrijgeven daarvan, ik denk niet dat ze wederom blij zullen zijn dat het er weer opstaat!
Sorry hoor, deze gegevens zijn al 5x gepost in het vorige topic? En dan zou ik ze niet mogen posten? Maar goed, ik zal ze wel even masken en aangeven dat ze gevonden kunnen worden in het vorige topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 12:54
Ey jongens, ik weet niet wat er aan de hand is maar het lijkt erop alsof alle sites/downloads vanaf buitenlandse servers mega traag zijn op het moment. Tweakers.net, GPUpdate.nl en me eigen sites bijvoorbeeld doen het perfect maar GameTrailers.com, PlayStation.com en vele andere sites(PirateBay bijvoorbeeld :O , volgens mij alles wat niet nederlands is ook speedtest naar Brussel etc) zijn niet gewoon traag. Meer mensen hier last van in combinatie met Orange Cable(of Casema natuurlijk)? Zullen ze me gecapt hebben?

Edit: hij kan trouwens de modem niet pingen, of uberhaupt bereiken via 192.168.100.1, ik heb de onderste met telefonie, tijdje terug deed ie het nog wel. Is dat misschien door mijn nieuwe Linksys router? :(

[ Voor 16% gewijzigd door Rctworld op 05-11-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Rctworld schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:39:
Ey jongens, ik weet niet wat er aan de hand is maar het lijkt erop alsof alle sites/downloads vanaf buitenlandse servers mega traag zijn op het moment. Tweakers.net, GPUpdate.nl en me eigen sites bijvoorbeeld doen het perfect maar GameTrailers.com, PlayStation.com en vele andere sites(PirateBay bijvoorbeeld :O , volgens mij alles wat niet nederlands is ook speedtest naar Brussel etc) zijn niet gewoon traag. Meer mensen hier last van in combinatie met Orange Cable(of Casema natuurlijk)? Zullen ze me gecapt hebben?

Edit: hij kan trouwens de modem niet pingen, of uberhaupt bereiken via 192.168.100.1, ik heb de onderste met telefonie, tijdje terug deed ie het nog wel. Is dat misschien door mijn nieuwe Linksys router? :(
Er kan van alles aan de hand zijn uiteraard ;)
Gewoon even je pc rechtstreeks verbinden met je modem zonder je router er tussen, kijken wat er dan gebeurd. Als het nog steeds zo is, even bellen met de helpdesk, zij kunnen kijken waar je snelheid op staat en wat er op dit moment gebruikt wordt.

Ik heb zelf geen enkel probleem qua snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Laatst online: 01-10 22:19
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 09:23:
Het valt mij op dat de Casema DNS server (83.80.1.236) wel eens traag of helemaal niet reageert.
Na wat speurwerk, ben ik er achter gekomen dat Casema nog een aantal DNS servers beheert.

Thanks! ik vond het al zo vreemd dat ze maar 1 dns server uitdelen via hun dhcp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Rctworld schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:39:
Ey jongens, ik weet niet wat er aan de hand is maar het lijkt erop alsof alle sites/downloads vanaf buitenlandse servers mega traag zijn op het moment. Tweakers.net, GPUpdate.nl en me eigen sites bijvoorbeeld doen het perfect maar GameTrailers.com, PlayStation.com en vele andere sites(PirateBay bijvoorbeeld , volgens mij alles wat niet nederlands is ook speedtest naar Brussel etc) zijn niet gewoon traag. Meer mensen hier last van in combinatie met Orange Cable(of Casema natuurlijk)? Zullen ze me gecapt hebben?

Edit: hij kan trouwens de modem niet pingen, of uberhaupt bereiken via 192.168.100.1, ik heb de onderste met telefonie, tijdje terug deed ie het nog wel. Is dat misschien door mijn nieuwe Linksys router?
Orange en Casema gebruiken andere routeringen, is wel een essentieeel verschil...
salvador4 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:37:
[...]

Thanks! ik vond het al zo vreemd dat ze maar 1 dns server uitdelen via hun dhcp.
Er wordt automatisch via een load balancer gewerkt, zelf een van deze DNS'en instellen heeft geen nut, tenzij je uiteraard alternatieve DNS, zoals OpenDNS.org ofzo gebruikt.

[ Voor 54% gewijzigd door Mathizsias op 07-11-2007 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje

theezeefje

Poehee

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 09:23:

Gebruik ALTIJD 83.80.1.236,
Bovenstaande servers zitten achter een loadbalancer.
Als Casema om welke reden dan ook een van bovenstaande servers uitzet, zal je er weinig van merken, TENZIJ je een van die adressen er met de hand ingeklopt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Frag1le schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:27:
Weet iemand of casema ooit nog eens zijn snelheden gaat verhogen?
De ADSL(2) prijzen zijn op dit moment gewoon zo gigantisch veel lager dan de kabel prijzen, en dan krijg je ook nog eens een veel snellere internet verbinding...
Misschien ooit nog wel iets, want ik vind ook dat ze zichzelf de markt uit prijzen:

(1) Casema Digitale Telefonie 9,95 + Telfort tot 20MB 19,95 = 29,90 per maand

(2) Casema Maxi 8MB met "gratis" Digitale Telefonie = 47,95 per maand = 60% duurder !!!

Ik weet het wel hoor. Bij optie (1) heb je ook nog eens een backup-internetlijn van 64k erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theezeefje schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:54:
[...]

Gebruik ALTIJD 83.80.1.236,
Bovenstaande servers zitten achter een loadbalancer.
Als Casema om welke reden dan ook een van bovenstaande servers uitzet, zal je er weinig van merken, TENZIJ je een van die adressen er met de hand ingeklopt hebt.
Zou ik mogen vragen waar je die informatie vandaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje

theezeefje

Poehee

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:46:
[...]

Zou ik mogen vragen waar je die informatie vandaan hebt?
Ik werk daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 19:37

_serial_

and there was silence

en ik ook :*)

[ Voor 84% gewijzigd door _serial_ op 12-11-2007 07:45 ]

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik ook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 00:55

jhu

Hé Collega's!

Volgens mij zijn er hier meer Casema collega's dan gewone GoT'ers :)

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:43
mensen,

ik heb tig keer geprobeerd in te loggen op mijn casema. Iedere keer krijg ik een foutmelding: foute combinatie gebruikersnaam/wachtwoord, terwijl ik hier toch echt een bevestiging van heb. probeer ik vervolgens mijn wachtwoord te wijzigen, krijg ik de melding: gebruiker niet bekend. Wat is hier voor geks aan de hand? Ik wil namelijk een service aanvraag indienen. is er een rechtstreeks mail-adres waar je terecht kunt? Vind het trouwens ook raar dat je als klant moet betalen om te mogen bellen met de klantenservice terwijl er een probleem is met iets dat zij leveren. Is dat niet de omgekeerde wereld???

[update] ik heb inmiddels 3 verschillende accounts aangemaakt bij mijn casema, waarvan ik voor alledrie een bevestiging gekregen heb per mail, maar als ik dan vervolgens via 'wachtwoord vergeten' inlog met mijn klantnummer is er geen enkel account gekoppeld aan dat klantnummer. rara hoe kan dat?

de errors:
de ene keer:
inloggen mislukt

de andere keer is het:
de combinatie gebruikersnaam en wachtwoord is niet correct.

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/1716/casemagebruikernietbekekw6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/7420/casemaverkeerdenaamwwvz8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/4580/casemainloggenpa7.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door DeRooney op 13-11-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:40

Sa1

MOOI! :) dat er hier meer mensen van Casema zitten dan gewone gotters :). Ik zit nu net de topic start te lezen en daar staat 't één en 't ander over de upstream en de downstream waardes.

M'n powerlevel van downstream zit op -2 dBmV en m'n upstream op 45 dBmV, is dit goed? Want er staat dat het vrijwel nooit voorkomt dat het onder de 50 komt. Heeft het invloed? Qua snelheid merk ik niets.

Ik begrijp dat je hier niet informatie mag geven over eventuele veranderingen binnen de diensten van Casema, maar ik heb een maand terug ongeveer gebeld naar de Casema helpdesk en die zeiden dat er op korte termijn nog een aantal acties zouden komen voor reeds bestaande klanten. Ik ben zelf nu ongeveer zo'n 5 jaar lid van Casema met internet / telefonie / tv. Sinds al die extreem snelle abbo's voor weinig begin ik nu toch wel te neigen naar een andere aanbieder. Gaat Casema ooit nog wat leuks doen voor bestaande abbonee's of blijven ze alleen korting geven op nieuwe abbonee's want daar heb ik als 5 jaar lang trouwe klant geen zak aan. K mag gewoon de volle mep betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 00:55

jhu

Sa1 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:43:
M'n powerlevel van downstream zit op -2 dBmV en m'n upstream op 45 dBmV, is dit goed? Want er staat dat het vrijwel nooit voorkomt dat het onder de 50 komt. Heeft het invloed? Qua snelheid merk ik niets.
Downstream powerlevel staat voor het verschil tussen het uitgestuurde niveau door Casema en het door je modem ontvangen signaal. Dit zou rond de 0 moeten schommelen, het modem vind alles tussen de -15 en +15 prima, maar -2 betekent dat er 2 dBmV van het signaal gedempt wordt in het pad naar je modem. Dat kan komen door een lange kabel of de manier hoe je het thuis hebt aangesloten. Met -2 is niks mis, dat heb ik zelf thuis ook.

45 dBmV upstream powerlevel geeft aan hoeveel moeite het modem moet doen om duidelijk aan te komen bij de apparatuur van Casema. Je wil niet dat het te laag is, maar ook niet dat het te hoog is. Of 50 dBmV de ondergrens is kan je niet zo zeggen, dat is helemaal afhankelijk van de gemeente waarin je woont en de manier hoe het signaal weer bij Casema uitkomt (type apparatuur voor de glasvezels enzo). Over het algemeen zit het signaal boven de 45 dBmv en onder de 53dBmV, maar als je geen klachten hebt dan is het prima. Ik zie genoeg modems met maximaal slechte waardes die al meer dan 8 maanden continu online zijn en met 15Mbit/sec downloaden zonder ook maar 1 error in al die maanden.

Als het signaal te laag is (zeg 35 dBmV ofzo) dan kan het zo zijn dat het te dicht in de buurt van de ruisvloer komt en dan haal je niet de minimale signal-to-noise waarde.

Om even een vergelijking te trekken: Zie de ruisvloer als achtergrondgepraat in een café en je eigen modemsignaal als het gesprek wat je voert met iemand. Naar mate je eigen praatvolume daalt en in de buurt komt van het geroezemoes op de achtergrond, wordt het steeds moeilijker om je verstaanbaar te maken; en als er dan op de achtergrond plots iemand een grap maakt dan gaat een deel van je zin verloren voor je gesprekspartner.

Je modem zal dit verlies opmerken en er een notitie van maken, als er teveel van dit soort notities binnen een bepaalde tijd voorkomen dan gooit je modem de handdoek in de ring en gaat opnieuw opstarten. Dit is het gevolg van een ernstig te laag signaal of een slecht SnR.

Een te hoog signaal heeft weer een ander gevolg. Om weer de vergelijking met een café te trekken:
Als je voluit moet schreeuwen om je verstaanbaar te maken, dan zit je kennelijk in een te lawaaiïge omgeving en is de kans groot dat je het moet afleggen en het gesprek abrupt tot een einde komt. In dit geval gaat je modem offline en gaat het opnieuw een poging doen om het gesprek aan te knopen.

Het kan voorkomen dat je een te lange kabel of splitters in huis hebt en het modem altijd op Send blijft knipperen, in dit geval lukt het je modem gewoon niet om hard genoeg te praten. De modems zijn begrensd op 55 dBmV (Internet modems) en 58 dBmV (internet+telefonie modems), een modem wat harder dan 58 dBmV zend zou eventueel kunnen storen op andere apparatuur als de kabel niet goed is afgeschermd.

Zoals je uit bovenstaand verhaal kan aflezen ben ik een technicus en geen administratief aangelegd medewerkers, dus de vraag over voordelen voor trouwe klanten moet ik je schuldig blijven. Ik zal het wel navragen voor je.

[ Voor 4% gewijzigd door jhu op 14-11-2007 01:49 . Reden: Extra info ]

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@home gooit snelste abbo van 15000/1500 naar 20000/2000.
maar casema/@home en mulitkabel zijn toch een?
dan ga ik er vanuit dat casema ook die snelheid gaat voeren voor het mega?
want multikabel heeft zelfs een 22000/2000 abbo.

ik zit op mega voor 70 euri maar die 5 mbit mag daar wel bij nog :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
alle casema abbo's mogen wel een keer omhoog. Zit hier nog steeds met een Antieke 4mbit verbidning voor 30 euro's. Schandalig gewoon en zkr omdat kabel zodner moeite voorbij de 20mbit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

PainkillA schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:09:
alle casema abbo's mogen wel een keer omhoog. Zit hier nog steeds met een Antieke 4mbit verbidning voor 30 euro's. Schandalig gewoon en zkr omdat kabel zodner moeite voorbij de 20mbit kan.
Precies, dat vind ik ook. Kabel is qua techniek en mogelijkheden rijker dan dsl dat is, maar het lijkt wel alsof de providers op één of andere manier altijd een beetje de kat uit de boom kijken. Maar ook vanuit dit oogpunt, stel al doen ze dat altijd, dan lijkt mij het nu toch echt wel tijd worden om is iets te veranderen. Of is bandbreedte voor dsl providers goedkoper dan voor kabelaars? zal toch niet? beide netwerken liggen er al jaren.

wat mij betreft gaat idd die van 4 mbit naar iets van 15mbit ofzo, die van 8 naar 20 en die van 15 naar iets van 35 ofzo (als dat zou kunnen), desnoods doen ze der ook zo'n snelheid nee heb je ja kan je krijgen als bij dsl. dan zijn ze weer is de snelste van NL en kunnen ze weer goed uit een test komen.

PS. JHU, wat een duidelijk verhaal! top nu ikke snap! misschien is dit ook wel interessant om op t enemen in de TS?

[ Voor 5% gewijzigd door Sa1 op 14-11-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kravitz
  • Laatst online: 01-10-2024

kravitz

Are you gonna go my way?????

Sa1 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:43:

Ik begrijp dat je hier niet informatie mag geven over eventuele veranderingen binnen de diensten van Casema, maar ik heb een maand terug ongeveer gebeld naar de Casema helpdesk en die zeiden dat er op korte termijn nog een aantal acties zouden komen voor reeds bestaande klanten.
Ik denk dat ze daarmee de upgrade acties van dit moment bedoelen.
Ook ik vind dat casema zich aardig uit de markt aan het prijzen is, en overweeg dan ook om naar een andere aanbieder te gaan. Ik heb bijv. het multi abo, maar als ik zie wat ik voor dat geld bij een andere aanbieder (bijv. telfort, alice) krijg, dan voel ik me toch behoorlijk getild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 13:51

renedepe

wheeeeelp!!!

kravitz schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:06:
[...]

Ik denk dat ze daarmee de upgrade acties van dit moment bedoelen.
Ook ik vind dat casema zich aardig uit de markt aan het prijzen is, en overweeg dan ook om naar een andere aanbieder te gaan. Ik heb bijv. het multi abo, maar als ik zie wat ik voor dat geld bij een andere aanbieder (bijv. telfort, alice) krijg, dan voel ik me toch behoorlijk getild.
Same here! Casema moet snel met een behoorlijke verbetering komen anders is het voor mij in maart in ieder geval bye bye casema. Het blijft teveel geld voor te weinig snelheid.

Kreeg vorige week een enquete van casema in mijn mail. Hierop bovenstaand ook duidelijk aangegeven. Hopelijk doen ze er iets nuttigs mee.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:59

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik heb op het moment lag spikes van 5 tot 10 seconden, postcode 3991. Router/modem/pc gereset, en op een andere pc geprobeerd, maar de klacht blijft. Ziet er uit als een probleem bij Orange ergens. Zijn er meer mensen die er last van hebben ?

Update: zojuist casema gebeld, ze hebben het probleem vast kunnen stellen, kunnen echter niet zeggen wanneer het verholpen zal worden, temeer omdat ik blijkbaar de enige ben ben met dit probleem. Het kan tot 2 dagen duren eer het opgelost is. :(

Update2: alles werkt weer naar behoren, valt me alles mee dus :)

[ Voor 40% gewijzigd door TTLCrazy op 17-11-2007 15:03 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhu schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:08:
Hé Collega's!

Volgens mij zijn er hier meer Casema collega's dan gewone GoT'ers :)
Nou ja ik WAS modem installateur en storings oplosser, maar doordat gedoe met het admin/password was het gelijk exit, ondanks mijn goede staat van dienst.
Zou best terug willen daarin, vond het altijd leuk werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:20
Verbaas me al maanden over de tarieven van Casema in relatie tot de specificaties. UPC heeft al heel lang het "Powerpakket". Dat is internet 6 mbit down en 1,5 mbit up, alsmede telefonie en onbeperkt bellen naar vaste nummers voor 34,95 per maand.
Met mijn Multi-pakket van Casema heb ik 4 mbit down en 1 mbit up alsmede telefonie en gratis bellen naar vaste nummes, maar daar betaal ik dan wel een tientje per maand meer voor....

UPC-pakket: http://www.upc.nl/totaalpakketten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:42
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:05:
@home gooit snelste abbo van 15000/1500 naar 20000/2000.
maar casema/@home en mulitkabel zijn toch een?
dan ga ik er vanuit dat casema ook die snelheid gaat voeren voor het mega?
want multikabel heeft zelfs een 22000/2000 abbo.

ik zit op mega voor 70 euri maar die 5 mbit mag daar wel bij nog :)
Ik ken iemand(collega) die 20mbit leeg trekt van de casema nieuwsserver met zijn Mega abbo.

Verder weet ik dat Casema EuroDOCSIS 3.0 aan het testen is, maar volgens mij alleen nog intern. Als ik het goed herinner heeft Docsis 3.0 160Mbps down en 145Mbps upstream max mogelijkheden.

Wanneer dat komt.. geen idee. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje

theezeefje

Poehee

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 09:32:
[...]

Nou ja ik WAS modem installateur en storings oplosser, maar doordat gedoe met het admin/password was het gelijk exit, ondanks mijn goede staat van dienst.
Zou best terug willen daarin, vond het altijd leuk werk.
Kan me niet voorstellen.
Welke regio was je werkzaam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik ben eigenlijk best tevreden met Casema, alleen de prijs is inderdaad iets te hoog voor hetgeen ik terugkrijg :) Als Casema alle snelheden x2 zou doen, zou iedereen tevreden zijn volgens mij

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 20:33
Droom maar lekker door.
Wat je wel kan doen is voor Casema gaan werken, dan krijg je wel korting op je Internet :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Casema moet wel, als ze zien dat er teveel mensen weggaan omdat zij geen concurrerende producten op de markt brengen. :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 13:47

BertV

Handgemaakt

Royz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:41:
Casema moet wel, als ze zien dat er teveel mensen weggaan omdat zij geen concurrerende producten op de markt brengen. :)
Er was juist in het nieuws dat casema kabels zo trouw waren.
Volgens mij zaten de "zoekers" zoch al niet op de kabel.

Ik ben tevreden met Casema, maar sneller is natuurlijk altijd beter. :P
Ik ga zeker niet naar de KPN (telfort) clan terug, al moet ik geld bij leggen.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 09:41

13art

Moderator Mobile
Het zal al wel vaker langsgekomen zijn, maar het kan niet vaak genoeg gemeld worden.

Onlangs geprobeerd om mijn kabel internet van Casema op te zeggen. Dit is op zich gelukt het wordt alleen pas afgesloten op 30 september 2008!

Voor het opzeggen van je internet hanteerd Casema de volgende regels:
- Je gaat een contract aan voor een jaar
- Dit contract wordt stilzwijgend met een jaar verlengd
- Wil je opzeggen dan kan dit tot uiterlijk een maand voor het verlengen van je contract.

Dit komt neer op dat als je in 30 november 2006 een contract hebt afgesloten, je deze uiterlijk 29 oktober 2007 moet opzeggen. Doe je dit later dan zit je automatisch weer aan een contract van een jaar vast. Dus tot 30 november 2008!!!

Misschien iets om in de TS te zetten?

Persoonlijk vind ik het echt asociaal dat ze zo'n termijn hanteren. Veel schappelijker zou zijn, een jaar contract bij afsluiten en na dat jaar een maandelijkse opzegtermijn.

Dit zorgt er voor dat ik het volgende van Casema vind:
#&%@%^^$#^#%U#&&%$&@@!! CASEMA!!!!!!!!

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jhu schreef op woensdag 14 november 2007 @ 01:45:

...

Het kan voorkomen dat je een te lange kabel of splitters in huis hebt en het modem altijd op Send blijft knipperen, in dit geval lukt het je modem gewoon niet om hard genoeg te praten. De modems zijn begrensd op 55 dBmV (Internet modems) en 58 dBmV (internet+telefonie modems), een modem wat harder dan 58 dBmV zend zou eventueel kunnen storen op andere apparatuur als de kabel niet goed is afgeschermd.

...
Ik vraag me wat af, toen ik in m'n huidige huis kwam wonen en internet/digitale-tv/telefonie van Casema aansloot deed alles het prima, maar het Upstream power level staat altijd op 58 dBmV.
De kwaliteit van de aansluitingen waren niet denderend mede omdat er direct na de AOP gesplit werd met de goedkoopste connectors. Splitter er tussenuit gehaald, maar goedkope connectoren even gelaten.

Omdat ik niet 100% tevreden was met de kwaliteit van digitale tv (sommige zenders niet synchroon), heb ik alle kabels, pluggen en dozen, vanaf het AOP tot aan de aparaten zelf, vervangen door hoge kwaliteit spul (Hirschmann/HQ).
Echter is niks veranderd aan het Upstream power level. Dit zijn de waardes:

Voor:Na:
SNR:36 dB36-37 dB
Downsteam Power Level-6 dBmV-5 dBmV
Upstream Power Level58 dBmV58 dBmV

Huidige signal stats (2 uur na reset):
Total Unerrored Codewords: 262057884
Total Correctable Codewords: 23301
Total Uncorrectable Codewords: 40

Er is Uberhaubt weinig veranderd, terwijl het verschil in kwaliteit toch behoorlijk is.

Het AOP is bij ons een dikke groene kabel, dus vanaf daar met een F-connector verder gegaan.
De kabel naar de eind-doos is vrij lang (15-20 meter denk ik, kan ik niet zien), maar dat is wel een dikke groene kabel (7mm). Tot aan de einddoos is de kabel ongesplit.
Op de einddoos zit de splitter voor internet/tv, de motorola surfboard modem is met bijgeleverde kabels aangesloten.
Om praktishe redenen wordt internet en tv niet gesplit bij de AOP (meterkast zit soort-van buiten het appartement, lastig met kabels, die dan ook heel lang moeten worden)

Of de kwaliteit van de tv is verbeterd weet ik nog niet, dat moet ik over langere tijd bekijken, want soms is het wel goed. (weet ook niet of het uberhaubt te verhelpen is, maar wie weet)

Is die 58dBmV te verklaren ergens? Met internet heb ik trouwens nooit problemen en het is altijd zo snel (zo niet sneller) als het moet zijn, maar ik vroeg het me gewoon af.

[ Voor 3% gewijzigd door floduR op 21-11-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theezeefje schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:17:
[...]

Kan me niet voorstellen.
Welke regio was je werkzaam ?
Zo'n beetje vanaf Beverwijk naar Den Haag, Leiden tot Capelle a/d Ijssel, wel via TNS moet ik er bij zeggen.
Meestal zat ik in Capelle a/d Ijssel.
Ik had best veder willen gaan want mijn vader doet het al meer dan 20 jaar en die is nu specialist in het opsporen van digitale storingen.
floduR schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:06:
[...]

Is die 58dBmV te verklaren ergens? Met internet heb ik trouwens nooit problemen en het is altijd zo snel (zo niet sneller) als het moet zijn, maar ik vroeg het me gewoon af.
Ik denk dat je aansluitdoosje niet goed is ofwel je AOP, welk type is het, meestal kan het kapje eraf dus kan je het zien, tenzij het een Tratec met zegel is, maar dat zijn goeie of die van jou moet toevallig slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:18:

[...]

Ik denk dat je aansluitdoosje niet goed is ofwel je AOP, welk type is het, meestal kan het kapje eraf dus kan je het zien, tenzij het een Tratec met zegel is, maar dat zijn goeie of die van jou moet toevallig slecht zijn.
Ik heb geen AOP doosje, uit een buis komt een 10mm dikke coax 6b kabel binnen, deze loopt uit in een F-connector aansluiting. Van daaruit gaat hij door in een 7mm dikke coax 12 kabel van zo'n 15 meter. Daarachter zit een einddoos van Hirchmann en daarachter de modem.

Edit:
Achter de einddoos zit de groende kabel trouwens wel behoorlijk opgerold, de kabel maakt een volle cirkel van 3cm. Heeft dat invloed?

[ Voor 10% gewijzigd door floduR op 21-11-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
floduR schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:01:
[...]

Ik heb geen AOP doosje, uit een buis komt een 10mm dikke coax 6b kabel binnen, deze loopt uit in een F-connector aansluiting. Van daaruit gaat hij door in een 7mm dikke coax 12 kabel van zo'n 15 meter. Daarachter zit een einddoos van Hirchmann en daarachter de modem.

Edit:
Achter de einddoos zit de groende kabel trouwens wel behoorlijk opgerold, de kabel maakt een volle cirkel van 3cm. Heeft dat invloed?
Het is niet toe gestaan zelf een AOP aan te leggen. Op die manier kan Casema natuurlijk ook niet garanderen dat het signaal goed is. Het kan heel goed komen dat je daarom een erg hoge upstream hebt. Als ik jou was zou ik zelf even contact opnemen met de helpdesk, sowieso aangeven dat je GEEN aop hebt in de woning en aangeven dat je upstream wel erg hoog is en je daarom veel codewords verliest.

Maar ondervind je echt problemen van de te hoge upstream? ie, niet haalbare snelheden enzo want anders zou ik me er niet echt druk om maken :P (nou ja, met uitzondering van je Digitale televisie, maar dan nog, geen AOP is natuurlijk een "vreemde" situatie")
DjWannaB2002 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:29:
Het zal al wel vaker langsgekomen zijn, maar het kan niet vaak genoeg gemeld worden.

Onlangs geprobeerd om mijn kabel internet van Casema op te zeggen. Dit is op zich gelukt het wordt alleen pas afgesloten op 30 september 2008!

Voor het opzeggen van je internet hanteerd Casema de volgende regels:
- Je gaat een contract aan voor een jaar
- Dit contract wordt stilzwijgend met een jaar verlengd
- Wil je opzeggen dan kan dit tot uiterlijk een maand voor het verlengen van je contract.

Dit komt neer op dat als je in 30 november 2006 een contract hebt afgesloten, je deze uiterlijk 29 oktober 2007 moet opzeggen. Doe je dit later dan zit je automatisch weer aan een contract van een jaar vast. Dus tot 30 november 2008!!!

Misschien iets om in de TS te zetten?

Persoonlijk vind ik het echt asociaal dat ze zo'n termijn hanteren. Veel schappelijker zou zijn, een jaar contract bij afsluiten en na dat jaar een maandelijkse opzegtermijn.

Dit zorgt er voor dat ik het volgende van Casema vind:
#&%@%^^$#^#%U#&&%$&@@!! CASEMA!!!!!!!!
Euhm, no offense aan jou, maar als je een contract aan gaat dan weet je toch wat er in staat? Ik weet nog goed toen casema hier op over ging omdat mijn vader toendertijd het niet eens was met de nieuwe AV en meteen kon op zeggen. Hij is later wel terug gegaan maar je weet al op het moment dat je het aanvraagt dat je er aan vast zit.

Ik zie niet hoe het anders is bij andere internet providers? Tegenwoordig heb je inderdaad hetNet en Alice met maand contracten, maar volgens mij hebben andere providers ook allemaal jaar contracten. Mijn mobiele telefoon heeft trouwens ook een jaar contract, ook bij verlenging na een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 09:41

13art

Moderator Mobile
Wiebbe schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:58:
[...]
Euhm, no offense aan jou, maar als je een contract aan gaat dan weet je toch wat er in staat? Ik weet nog goed toen casema hier op over ging omdat mijn vader toendertijd het niet eens was met de nieuwe AV en meteen kon op zeggen. Hij is later wel terug gegaan maar je weet al op het moment dat je het aanvraagt dat je er aan vast zit.

Ik zie niet hoe het anders is bij andere internet providers? Tegenwoordig heb je inderdaad hetNet en Alice met maand contracten, maar volgens mij hebben andere providers ook allemaal jaar contracten. Mijn mobiele telefoon heeft trouwens ook een jaar contract, ook bij verlenging na een jaar.
Nee weet ik, en ik weet ook dat ik totaal geen recht van spreken heb. Maar ja stel je voor je zit ergens zo'n jaar of 2,5 en eigenlijk zo goed als van het ene op het andere moment ga je verhuizen omdat je een ander huis hebt. Tja zo is het ongeveer bij mij gegaan. Ik wist dat er een huis aan kwam, maar wanneer dat was de vraag. Dus never nooit meer gedacht aan casema. Eigenlijk ging ik er ook gewoon van uit dat na een jaar contract het contract voor onbepaalde tijd verlengt zou worden met daarbij dan een geldend opzeg termijn van een maand, of misschien 3 maanden.

Zo is het naar mijn idee ook bij de meeste dingen geregeld. Je hebt een contract van een jaar, of 2 jaar, waarna deze voor onbepaalde tijd verlengt wordt. Zo is dat bijv ook bij mijn Telfort abonnement.

Ik vind het een goedkope manier van zorgen dat je je geld binnenkrijgt. Maar goed nogmaals je hebt helemaal gelijk, ik heb geen poot om op te staan en het stond in de voorwaarden. Maar ondanks dat blijf ik het belachelijk vinden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 13:51

renedepe

wheeeeelp!!!

Als je verhuist naar een gebied waar casema niet levert wordt het contract gewoon ontbonden. Zou een beetje raar zijn als je betaalt voor iets wat niet geleverd KAN worden.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

• rowicom
Wiebbe schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:58:Ik zie niet hoe het anders is bij andere internet providers? Tegenwoordig heb je inderdaad hetNet en Alice met maand contracten, maar volgens mij hebben andere providers ook allemaal jaar contracten. Mijn mobiele telefoon heeft trouwens ook een jaar contract, ook bij verlenging na een jaar.
Consumentenorganisaties, maar ook de overheid, trachten de providers te bewegen tot een opzegtermijn van 1 maand, nadat het contract minimaal 1 jaar geduurd heeft. Steeds meer providers gaan daartoe over. Zelfs het vermaledijde Tele2 heeft dat -in ieder geval met z'n internetabbo's- al doorgevoerd! "Good old Planet" en andere grootheden nog niet, die doen net of ze gek zijn. En wat vinden jullie dan van het bericht vorige week in de krant dat het kabinet er naar toe wil, dat je binnen 1 dag van telecomprovider moet kunnen wisselen?? :P

• jeroen84
rowicom schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:52:
[...]

Consumentenorganisaties, maar ook de overheid, trachten de providers te bewegen tot een opzegtermijn van 1 maand, nadat het contract minimaal 1 jaar geduurd heeft. Steeds meer providers gaan daartoe over. Zelfs het vermaledijde Tele2 heeft dat -in ieder geval met z'n internetabbo's- al doorgevoerd! "Good old Planet" en andere grootheden nog niet, die doen net of ze gek zijn. En wat vinden jullie dan van het bericht vorige week in de krant dat het kabinet er naar toe wil, dat je binnen 1 dag van telecomprovider moet kunnen wisselen?? :P
Casema wil hier ook naar toe.. Er is helaas een reden voor dat dit niet kan. Majaa...
[...]

Edit:
In princiepe kan je probleem zitten in de 10mm coax, de F-connector verbinding, de 7mm coaxkabel en de einddoos van Hirchman.(Hirchman is goed hoor! Ik bedoel daarmee de verbinding tussen coax en wandcontactdoos.)

Anyways, je hebt geen eigen wandcontactdoos op je AOP. Casema levert je signaal tot en met de wandcontactdoos van de hoofdaansluiting. Indien je geen WCD op de AOP hebt zitten zal Casema deze kosteloos plaatsen op de groene kabel die de woning binnenkomt. Dan kan je tenminste zekerheid hebben dat je op de AOP een goed signaal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Edit:
Nee opgerolde kabel heeft geen invloed, maar het probleem zie ik al.
Jij hebt een C6 kabel en bij een C6 is je niveau afgestemd op je lengte, gezien je die C6 kabel hebt betekent het dat je meer dan 100 meter van de eindversterker zit.
Jij hebt dus waarschijnlijk een goed signaal tot aan je koppeling op je C6.
Wat jij nu doet is een 15 meter lengte 'erbij' voegen waardoor je teveel demping hebt.
Wat je eigenlijk moet doen is door Casema op die C6 een AOP te laten plaatsen en dan vanaf je AOP je splitter voor het modem en dan de TV's.
Als je die 15 meter toch wilt gebruiken zul je een versterker moeten koppelen vanaf die AOP en indien je je modem daar ook op wilt hebben moet het een retour geschikte versterker zijn.

De eerste stap is dus Casema laten komen en die AOP plaatsen en het signaal laten meten, dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-09 22:37
Heeft iemand een idee wat de leasetijd van IP Adressen bij Casema is? Na ruim anderhalfjaar hetzelfde IP adres gehad te hebben heb ik gister plots een nieuwe gekregen, wat toch best wel een onaangename verrassing is (gezien ik vrij veel host). Misschien dat er een optie is voor een static adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Peter schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 13:12:
Na ruim anderhalfjaar hetzelfde IP adres gehad te hebben heb ik gister plots een nieuwe gekregen, wat toch best wel een onaangename verrassing is (gezien ik vrij veel host). Misschien dat er een optie is voor een static adres?
Tijd voor een registratie bij DynDns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Laatst online: 28-09 09:16
Wiebbe schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:58:
[...]

Ik zie niet hoe het anders is bij andere internet providers? Tegenwoordig heb je inderdaad hetNet en Alice met maand contracten, maar volgens mij hebben andere providers ook allemaal jaar contracten.
Ik zit zelf bij TweakDSL en kan nu (na een jaar) per maand opzeggen, en zo hoort het ook. Ik word niet goed van al die jaarcontracten.

Even een andere vraag. Enig idee of casema zijn snelste pakket gaat verhogen naar 20Mbit net zoals @home en caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, hier is mijn ip nummer na 5 jaar ook ineens anders, zonder enige aankondiging...
Mijn provider is Wanadoo onee, ehhh, Orange, onee, ehhh, T-Mobile!
Heeft iemand een idee wat de leasetijd van IP Adressen bij Casema is? Na ruim anderhalfjaar hetzelfde IP adres gehad te hebben heb ik gister plots een nieuwe gekregen, wat toch best wel een onaangename verrassing is (gezien ik vrij veel host). Misschien dat er een optie is voor een static adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:59:
Even een andere vraag. Enig idee of casema zijn snelste pakket gaat verhogen naar 20Mbit net zoals @home en caiway?
Dat zou niemand weten denk ik, maar wat ik wel weet is dat het makkelijk kan, was een keer bij een klant om te installeren, ga ik even speedtesten, ding stond vol open, 34Mbit up/down, downloaden kon ik op 3,45 MB/sec volhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Je kan gebruik maken van je casema hostname, elk ip adres heeft ook een hostname die hetzelfde blijft ongeacht je ip adres. Gewoon hier je ip adres invoeren: http://www.dnsstuff.com/

en je krijgt je casema hostname, iets in de trand van: xxxxxxxx.cable.casema.nl waar x alle getallen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje

theezeefje

Poehee

Wiebbe schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:56:
[...]

Je kan gebruik maken van je casema hostname, elk ip adres heeft ook een hostname die hetzelfde blijft ongeacht je ip adres. Gewoon hier je ip adres invoeren: http://www.dnsstuff.com/

en je krijgt je casema hostname, iets in de trand van: xxxxxxxx.cable.casema.nl waar x alle getallen zijn.
helaas, dit is IPadres gebonden.
het is dus NIET host gebonden zoals hierboven vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:50

mphilipp

Romanes eunt domus

theezeefje schreef op maandag 26 november 2007 @ 07:33:
helaas, dit is IPadres gebonden.
het is dus NIET host gebonden zoals hierboven vermeld staat.
Da's vreemd, want ik heb dit voor een paar mensen in mijn firewall staan en hun ip adres is inmiddels al een keer verandert... Wat is het dan voor een nummer?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 06:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Vraagje aan de mede-Casema'ers hierzo: Wat gebeurt er als je over de nieuwsgroep datalimiet heengaat? Dat wordt me namelijk nergens duidelijk op de Casema site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sebastius schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 01:30:
Vraagje aan de mede-Casema'ers hierzo: Wat gebeurt er als je over de nieuwsgroep datalimiet heengaat? Dat wordt me namelijk nergens duidelijk op de Casema site.
Dan komt Meneer Casema aan je deur met een mattenklopper om je eens goed onder handen te nemen. Wat je moet met al die porno... :+

Niets bijzonders. Je kunt gewoon niet meer downloaden. Je ziet een melding dat je over de limiet heen bent. Geen rekening oid.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de SIP instellingen ook uit te lezen als je inlogt op het Casema Modem? Ik zou ze graag willen gebruiken voor een SIP telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:04:
Zijn de SIP instellingen ook uit te lezen als je inlogt op het Casema Modem? Ik zou ze graag willen gebruiken voor een SIP telefoon.
Nee, er is niets van terug te vinden in het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is dus ook niemand die ze mij kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:51:
Er is dus ook niemand die ze mij kan vertellen?
Wat ik van de euroDocsis standaard weet maakt het Motorola modem helemaal geen gebruik van SIP maar een andere vorm van IP Telefonie. Hierdoor is het technisch niet eens mogelijk om de instellingen over te nemen. Vergeet niet dat je modem op een intern netwerk zit, in dit netwerk zitten de verbindingen naar switches voor telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Weer lekker kwaad gemaakt op casema.
Bij telefonie bestelling heel duidelijk vemeld dat ik geen vermelding wil in de telefoongids.
Rararara, waar sta ik nu met adres en telefoonnummer in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week is mijn modem overgegaan van QAM64 naar QAM256 modulatie op het downstream kanaal.

Sindsdien zijn mijn download en ping een stuk stabieler geworden.

Lijkt er op dat Casema iets aan het veranderen is op het kabelnet wat betreft internet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

a casema user schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:31:
Bij telefonie bestelling heel duidelijk vemeld dat ik geen vermelding wil in de telefoongids.
Standaard praktijk, ik sta er ook in. Maar ik kiep de telefoon eruit, dus ik ga er maar niet achteraan. Ik ga naar Telfort. Lekker 20Mb voor de helft van de prijs....

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:18:
Sinds vorige week is mijn modem overgegaan van QAM64 naar QAM256 modulatie op het downstream kanaal.

Sindsdien zijn mijn download en ping een stuk stabieler geworden.

Lijkt er op dat Casema iets aan het veranderen is op het kabelnet wat betreft internet.
zit idd ook op QAM256, ping tijden zijn prima stabiel, maar helaas kan ik geen referentie geven aan de QAM64, let er nooit zo op.. is toch altijd te hoog :D

Verwijderd

UPC bereidt zich met docsis 3.0 voor op strijd met glasvezel

Wellicht kom ik ooit weer terug bij Casema als ze hier ook mee gaan werken. Ik begreep uit een aantal replies op dit topic dat Casema hier ook mee bezig is.

Momenteel ben ik aan het kijken naar een provider voor in mijn nieuwe huis. Hellaas hou ik met een ADSL2 verbinding maar 6 Mbit over, gezien de afstand die ik van de centrale verwijderd ben. Ik ben zeker niet de enige die hier last van heeft, dus het is niet zo gek dat Casema de kosten van het 8Mbit abonnement niet naar beneden gooit. Volgens mij heeft Casema namelijk minder last van het inzakken van de snelheid naarmate je verder van de centrale woont.
Het is dus de afweging tussen een goedkoop ADSL2 abonnement waar ik 6Mbit aan over hou of een duur gegarandeerd 8Mbit abonnement.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:34:
UPC bereidt zich met docsis 3.0 voor op strijd met glasvezel

Wellicht kom ik ooit weer terug bij Casema als ze hier ook mee gaan werken. Ik begreep uit een aantal replies op dit topic dat Casema hier ook mee bezig is.

Momenteel ben ik aan het kijken naar een provider voor in mijn nieuwe huis. Hellaas hou ik met een ADSL2 verbinding maar 6 Mbit over, gezien de afstand die ik van de centrale verwijderd ben. Ik ben zeker niet de enige die hier last van heeft, dus het is niet zo gek dat Casema de kosten van het 8Mbit abonnement niet naar beneden gooit. Volgens mij heeft Casema namelijk minder last van het inzakken van de snelheid naarmate je verder van de centrale woont.
Het is dus de afweging tussen een goedkoop ADSL2 abonnement waar ik 6Mbit aan over hou of een duur gegarandeerd 8Mbit abonnement.
Je zit altijd tussen de 1 tot 200 meter van een eindversterker, daarna groepsversterker en dan wijkcentrum en dan ga je glas op, het is niet als bij een telefoonlijn dat er een paar kilometer kabels er tussen liggen.
Daarom kan de snelheid meestal gegarandeerd worden, iets wat bij ADSL nog maar de vraag is.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:34:
Neem dan de goedkope als je daar snel vanaf kunt. Wie weet komt een of andere telecommert binnenkort wel met een grootscheepse glasvezel uitrol. Je weet maar nooit... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:42:
[...]

Je zit altijd tussen de 1 tot 200 meter van een eindversterker, daarna groepsversterker en dan wijkcentrum en dan ga je glas op, het is niet als bij een telefoonlijn dat er een paar kilometer kabels er tussen liggen.
Daarom kan de snelheid meestal gegarandeerd worden, iets wat bij ADSL nog maar de vraag is.
Reden te meer dat Casema niet hoeft te concureren met de ADSL2 providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:12:
[...]

Reden te meer dat Casema niet hoeft te concureren met de ADSL2 providers.
hoe bedoel je dat? Casema hoeft z'n abbo's niet marktconform te maken omdat zij de infrastructuur anders hebben dan ADSL? Beetje vreemd niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:23
Grappig, ik had juist aangegeven WEL in de telefoongids te willen en waar stond ik met al mijn gegevens? NERGENS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Dan vraag je toch gewoon of ze je er weer uit willen halen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:16:
[...]
hoe bedoel je dat? Casema hoeft z'n abbo's niet marktconform te maken omdat zij de infrastructuur anders hebben dan ADSL? Beetje vreemd niet?
Ik bedoel dat er geen reden is om te concureren tegen ADSL2, gezien er zat mensen zijn die maar 6Mbit aan overhouden, omdat ze te ver van de centrale wonen. Casema kan gegarandeerde snelheden leveren, waar je dan ook wel naar betaald.
Niet dat ik niet wil dat ze hun prijzen naar beneden halen, maar ik kan wel begrijpen dat ze de prijzen van de ADSL2 abbo's niet hoeven te evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
rowicom schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:39:
[...]

Dat doen ze dus niet, je moet alles zelf met de telefoongids(.nl) regelen. Zeiden zeb ij mij tenminste, bij verhuizing is bij mij het ook (weer) niet doorgevoerd dus weer zelf met telefoongids(.nl) moeten regelen (webform invullen, printen, handtekening, envelop, postzegel, brievenbus, en dan afwachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
jongentje schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:16:
[...]
Dat doen ze dus niet, je moet alles zelf met de telefoongids(.nl) regelen. Zeiden zeb ij mij tenminste, bij verhuizing is bij mij het ook (weer) niet doorgevoerd dus weer zelf met telefoongids(.nl) moeten regelen (webform invullen, printen, handtekening, envelop, postzegel, brievenbus, en dan afwachten).
Ik bedoelde het gekscherend, omdat als je eenmaal in de papieren versie van de telefoongids staat, het dan wel verrekte moeilijk voor ze wordt om je overal weer uit te halen :) Zo van: "goedenmiddag mevrouwtje, ik ben van Casema en ik kom de vermelding van de heer Jongentje even onleesbaar maken in uw telefoonboek..." En dat dan in zo'n 5 miljoen huishoudens in Nederland :P

PS: het verkleinwoord van jongen is jongetje, hoor... Die n mag er tussenuit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
rowicom schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:06:
[...]
PS: het verkleinwoord van jongen is jongetje, hoor... Die n mag er tussenuit...
Snap ik, maar zo heb ik wel een unieke nickname ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jongentje schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:16:
[...]
Dat doen ze dus niet, je moet alles zelf met de telefoongids(.nl) regelen
Dat heb ik idd ook gehoord, dus ik wilde al niet gaan bellen. Ik zou nl compleet uit mijn dak gaan als zo'n kwiebus me dit ijskoud gaat vertellen. Je zou er toch een advocaat op af sturen. Ik heb expliciet gevraagd niet in de gids te komen, dus zij moeten het maar regelen. Zij hebben het immers doorgegeven aan die lui. Toen ik nog via KPN belde stond ik er niet in. Maar goed...het is academisch, want ik kiep de telefoon eruit. Krijg ik geen irritante telefoontjes meer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
rowicom schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:39:
[...]

ik heb antwoord gekregen, het valt me nog mee..
Geachte mevrouw, heer xxxxx,
In uw Serviceaanvraag geeft u aan dat u te vinden bent in de digitale telefoongids. Terwijl u had aangegeven dit niet te willen
Onze excuses hiervoor. Na controle in onze administratie blijkt dat u inderdaad onjuist bent ingevoerd in verband met nummer publicatie. Wij hebben dit verbeterd en als detelefoongids.nl zijn gegevens gaat updaten zult u eruit verwijderd worden. Als u het per direct wilt hebben, raden wij u aan om naar www.detelefoongids.nl te gaan. Hier kunt u een formulier uitprinten en als u die opstuurt naar hen dan zullen zij u per direct verwijderen
Mocht u nog vragen hebben, kunt u een nieuwe Serviceaanvraag aanmaken of contact opnemen met onze Klantenservice via telefoonnummer 0900 - 8896 (€ 0,10 p/min). De Klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.
Wij hopen dat u vragen zijn beantwoord.
Met vriendelijke groet,
xxxxxx | CSO Agent
Afdeling Klantenservice
Casema B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
Casema heeft geen vaste ip adressen. Kan je ook niet aanvragen. (Behalve Groot Zakelijk)

Je ip adres is gekoppeld aan je mac adres. Als deze hetzelfde blijft, blijft je ip adres ook hetzelfde 80% van de tijd. Als je modem of mac adres 4-5 dagen niet op het netwerk zijn aangesloten kan je ip adres ook veranderen. Verder kan het zijn dat als er werkzaamheden of resets in het netwerk geweest zijn, of dat de ip pools veranderd worden, dat je een ander ip adres toegewezen krijgt.

Je ip is dus vrij vast, maar niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
sebastius schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 01:30:
Vraagje aan de mede-Casema'ers hierzo: Wat gebeurt er als je over de nieuwsgroep datalimiet heengaat?
Zit hier een limiet op? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:57

3DDude

I void warranty's

Midi: connecties: 1, limiet: 10GB
Multi: connecties: 2, limiet: 50 GB
Maxi: connecties: 4, limiet: 100GB
Mega: connecties: 4, limiet: 200GB

ja al een tijdje.

hoe dan ook ik vind het gaar ik haal met nieuwsgroepen gewoon soms 2 mb/s ( ik heb maxi = 8mbit dus)
maar ik vind ook dat de snelheid / prijs wel omhoog mag. laat ze maar experimenteren met docsis 3.0 hier ofzo of die snelheid is een keer omhoog gooien :S

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

3DDude schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:09:
hoe dan ook ik vind het gaar ik haal met nieuwsgroepen gewoon soms 2 mb/s ( ik heb maxi = 8mbit dus)
Hmmm...ik heb Maxi (8Mb dus) en haal 10Mb... Omgekeerde wereld dus. Evengoed stap ik binnenkort over naar Telfort. Twee keer zo hard voor de halve prijs. Kan nooit verkeerd wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
"Eind juni hebben wij aangekondigd dat 'marktconform' voor ons niet meer voldoende was en dat wij trendsetter op het gebied van internet wilden worden." Zegt Mike Dreisch, directeur consumentenmarkt van Casema. "Deze snelheidsverhoging toont aan dat wij hard op weg zijn om inderdaad een trendsetter te worden. Voorlopig kunnen wij wat betreft de snelheid nog vooruit tot 70MB. De ADSL-providers moeten nog maar zien of ze dat kunnen."
Hij vervolgt: "Maar niet alleen op het gebied van bandbreedte
maar bijvoorbeeld ook op het gebied van ondersteuning, de beschikbaarheid en download capaciteit van nieuwsgroepen en
innovatie kan de markt de komende maanden nog het nodige van ons verwachten."
http://www.breedbandwinke...ble-met-glasvezelsnelheid

Een uitspraak uit 2005. Buiten de 2 snelheidsverhogingen vind ik het maar tegenvallen met de innovatie van Casema. Had toch wel meer verwacht gelet op die uitspraken van bijna 3 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:46:
[...]

Hmmm...ik heb Maxi (8Mb dus) en haal 10Mb... Omgekeerde wereld dus. Evengoed stap ik binnenkort over naar Telfort. Twee keer zo hard voor de halve prijs. Kan nooit verkeerd wezen.
Hou er rekening mee dat dit afhankelijk is van de afstand tot de centrale. Hoe verder je van de centrale woont hoe minder bandbreedte je overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Kun je bij Casema ook andere modem's gebruiken dan die zij leveren?
Zo, ja welke zullen jullie dan adviseren? Wil graag gebruik maken van voip over het sip protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
3DDude schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:09:
maar ik vind ook dat de snelheid / prijs wel omhoog mag.
Helemaal mee eens. De prijs van € 69,95 per maand voor het extreme (Download 15000kbit/s / Upload 1500 kbit/s) pakket is gewoon belachelijk.

* UPC Extreme 20 Mbps/ 2 Mbps kost € 59,95 per maand.
* @Home 20Mbps/ 2 Mbps kost €69,95 per maand
* Caiway Ultra 12 Mbps/ 1 Mbps kost €39,90 per maand en de snelheid word vanaf januari volgend jaar verdubbeld!

Tijd dat Casema eens iets gaat doen aan de snelheid en prijzen. Er zijn genoeg mensen die niet eens in de buurt komen van 20Mbit met hun ADSL2 lijn. Die zouden zo voor Casema kiezen (waaronder mijzelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht weet een van de casema gasten antwoord op onderstaande vraag, want de snelhelp helpt niet en ook niet snel.

Ik wil vanaf de hoofd-WCD in de woonkamer alle signalen, dus radio en televisie door het hele huis heensturen. De originele casema WCD (Kathrein?) had alleen een IN voor de groene casema kabel maar geen uit. Nu een Jung erin geplaatst en de UIT gebruikt voor de rest van het huis. Versterkertje ertussen, alles werkt, iedereen blij. Ik niet, want zodra ik het aansluit keldert mijn Internet snelheid...

Nu kan ik natuurlijk ná de splitter alleen het tv signal door de rest van het huis sturen, mar, in tegendeel tot wat csema zegt, zit daar geen audio signaal op. Tenminste, mijn tuner ziet dat niet.

Hoe kan ik nu én optimale snelheid (8mb ipv 1mb) hebben én toch het hele RTV signaal door mijn huis sturen?

De gegevens uit het modem:
Downstream Value
Frequency 250000000 Hz
Signal to Noise Ratio 37 dB
Downstream Modulation QAM256
Network Access Control Object ON
Power Level -7 dBmV

Upstream Value
Channel ID 2
Frequency 34000000 Hz
Ranging Service ID 2917
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 58 dBmV

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:25:
[...]
Hou er rekening mee dat dit afhankelijk is van de afstand tot de centrale. Hoe verder je van de centrale woont hoe minder bandbreedte je overhoudt.
140 meter...close enough? ;) Ik kan de central ruiken... Ik maak me dus weinig zorgen over de te halen snelheid. Komende donderdag komt het KPN mannetje meten, dus we gaan zien wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:13:
Nu kan ik natuurlijk ná de splitter alleen het tv signal door de rest van het huis sturen, mar, in tegendeel tot wat csema zegt, zit daar geen audio signaal op. Tenminste, mijn tuner ziet dat niet.
Dat snap ik niet. In de eerste plaats: wat is een Jung? Een versterker? Zal wel.
Met een audio signaal bedoel je radio? Ik kan me niet voorstellen dat een versterker iets met het signaal doet, behalve het versterken.
Hoe kan ik nu én optimale snelheid (8mb ipv 1mb) hebben én toch het hele RTV siganal door mijn huis sturen?
Probeer een regelbare versterker, en dan ná de splitter. Voor de splitter gaat gewoon niet werken. Je verkloot het signaal voor hem, en dat gaat nooit goed komen.
Als je bv digitale TV hebt, is een regelbare versterker ook noodzaak (als je een versterker wilt/moet gebruiken dan). Zet de versterker te hard, en het digitale signaal gaan naar de klote; zo ook als ie te zacht staat. Ik meen dat zo om en nabij de +10dB voldoende moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik bedoel is dat ik de standaard Casema WCD (merk Kathrein)heb vervangen door een exemplaar van het merk Jung omdat die laatste ook een UIT heeft voor kabel en die van Casema alleen een IN.
Op die UiT heb ik kabel met een regelbare versterker gezet, die versterkt dus de hele kabel naar de rest van het huis. De splitter voor Internet daarentegen zit direct op de TV uitgang van de Jung-WCD (=hoofdaansluiting) en wordt dus niet versterkt. Ik snap dus ook niet hoe ze elkaar storen. Ik wil niet alleen het signaal NA de splitter versterken en door het huis sturen,omdat dit alleen Tv signaal is(?) Ik wil TV én radio door het hele huis, daarom dat ik voor (in) de Hoofdaansluiting een WCD met ook een UIT heb aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:13:
Wellicht weet een van de casema gasten antwoord op onderstaande vraag, want de snelhelp helpt niet en ook niet snel.

Ik wil vanaf de hoofd-WCD in de woonkamer alle signalen, dus radio en televisie door het hele huis heensturen. De originele casema WCD (Kathrein?) had alleen een IN voor de groene casema kabel maar geen uit. Nu een Jung erin geplaatst en de UIT gebruikt voor de rest van het huis. Versterkertje ertussen, alles werkt, iedereen blij. Ik niet, want zodra ik het aansluit keldert mijn Internet snelheid...

Hoe kan ik nu én optimale snelheid (8mb ipv 1mb) hebben én toch het hele RTV signaal door mijn huis sturen?

De gegevens uit het modem:
Downstream Value
Frequency 250000000 Hz
Signal to Noise Ratio 37 dB
Downstream Modulation QAM256
Network Access Control Object ON
Power Level -7 dBmV

Upstream Value
Channel ID 2
Frequency 34000000 Hz
Ranging Service ID 2917
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 58 dBmV
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:46:
Wat ik bedoel is dat ik de standaard Casema WCD (merk Kathrein)heb vervangen door een exemplaar van het merk Jung omdat die laatste ook een UIT heeft voor kabel en die van Casema alleen een IN.
Op die UiT heb ik kabel met een regelbare versterker gezet, die versterkt dus de hele kabel naar de rest van het huis. De splitter voor Internet daarentegen zit direct op de TV uitgang van de Jung-WCD (=hoofdaansluiting) en wordt dus niet versterkt. Ik snap dus ook niet hoe ze elkaar storen. Ik wil niet alleen het signaal NA de splitter versterken en door het huis sturen,omdat dit alleen Tv signaal is(?) Ik wil TV én radio door het hele huis, daarom dat ik voor (in) de Hoofdaansluiting een WCD met ook een UIT heb aangesloten.
Ja zal wel geen goede wcd zijn en dus kan je beter die Kathrein ESN terug zetten.
Tenzij het een ESN 83 is, het moet wel een 85 zijn.

Hierbij wat voorbeelden en hoe aan te sluiten.

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/2326/aops2bo9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/4025/esn85pdf65sb51003dm2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/1008/evk80pdf65cb2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/1260/evk80sb5100lo7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/2622/evk100sb51002ln8.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 18:39 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste