[Casema/Orange Cable] Ervaringen topic - Deel 3

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 46.590 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, dus die Kathrein zal wel beter zijn. Hmm, zonde van het geld van die andere...;-)

Maar, ik zie dat jij dus daarna ALLES, dus zowel radio als TV uit het signaal wat uit de splitter komt haalt? Ik doe dat nl de versterker in en vervolgens werkt alles wel, -behalve radio. Wat ik doe is dat ik de signaal dat verder door het huis loopt en overal overigens op een WCD is aangesloten (met net zoals iedere WCD een r en een TV output aan voorkant), dus na die splitter, door de versterker en vervolgens door de kabel stuur. Dan komt het na een metertje of X bij een WCD met losse R en TV (ook digitale ontvanger). Alles werkt best, radio echter niet... Ik wil het met één kabel ná die splitter doen omdat het gehele huis maar enkelvoudig bedraad is en niet een losse coax voor radio en een losse voor tv... ( ik heb de tratec PDF 65 splitter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Windstorm schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:03:
Kun je bij Casema ook andere modem's gebruiken dan die zij leveren?
Zo, ja welke zullen jullie dan adviseren? Wil graag gebruik maken van voip over het sip protocol.
nogmaals ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windstorm schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:03:
Kun je bij Casema ook andere modem's gebruiken dan die zij leveren?
Zo, ja welke zullen jullie dan adviseren? Wil graag gebruik maken van voip over het sip protocol.
Met het (standaard) Casema-modem kan je gewoon gebruik maken van voip over het sip-protocol. Je hebt dan wel een router met voip-functionaliteit of een losse voip-adapter (ata) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 12:27

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Je kan de casema telefonie zelf niet gebruiken over SIP omdat het niet op die manier werkt. Er bestaan andere euroDocsis compatible modems maar die kan je niet gebruiken met het casema netwerk. Het MAC adres van het modem moet intern in het syteem geregistreerd staan, is het een onbekend nummer? Helaas, modem kan niet online komen :)

Maar VOIP over SIP via de gewone internet verbinding kan wel, maar een VOIP telefonie toestel gebruiken kan niet :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik heb het idee dat mijn powerlevel van het modem iets te hoog ligt.

Waarde
Channel ID 5
Frequency 23000000 Hz
Ranging Service ID 1020
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 55 dBmV

Ik dacht ooit een keer gelezen te hebben dat je nu toch wel tegen de grens aanzat die gelden voor het power level.

Ik heb af en toe last van wat wegvallende verbindingen zodra er wat meer verbindingen geopend zijn.
Iemand misschien een idee of het power level te hoog is, en zo ja hoe je deze zou kunnen verlagen?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
sjorremans schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:20:
Ik heb het idee dat mijn powerlevel van het modem iets te hoog ligt.

Waarde
Channel ID 5
Frequency 23000000 Hz
Ranging Service ID 1020
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 55 dBmV

Ik dacht ooit een keer gelezen te hebben dat je nu toch wel tegen de grens aanzat die gelden voor het power level.

Ik heb af en toe last van wat wegvallende verbindingen zodra er wat meer verbindingen geopend zijn.
Iemand misschien een idee of het power level te hoog is, en zo ja hoe je deze zou kunnen verlagen?
55dBmV zou ik me niet echt zorgen om maken, sowieso zorgt dit niet voor een signaal verlies. Maak je toevallig gebruik van Bit Torrent en een router? Bij router gebruik gebeurd het vaak dat de iptables vol lopen en daarom je verbinding weg valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:19:
OK, dus die Kathrein zal wel beter zijn. Hmm, zonde van het geld van die andere...;-)

Maar, ik zie dat jij dus daarna ALLES, dus zowel radio als TV uit het signaal wat uit de splitter komt haalt? Ik doe dat nl de versterker in en vervolgens werkt alles wel, -behalve radio. Wat ik doe is dat ik de signaal dat verder door het huis loopt en overal overigens op een WCD is aangesloten (met net zoals iedere WCD een r en een TV output aan voorkant), dus na die splitter, door de versterker en vervolgens door de kabel stuur. Dan komt het na een metertje of X bij een WCD met losse R en TV (ook digitale ontvanger). Alles werkt best, radio echter niet... Ik wil het met één kabel ná die splitter doen omdat het gehele huis maar enkelvoudig bedraad is en niet een losse coax voor radio en een losse voor tv... ( ik heb de tratec PDF 65 splitter)
Je hebt een 1 gats doos nodig op je aansluiting. Je hebt nu een 2 gats doos wat het radio en tv signaal scheidt. Dan heb je wel radio en tv signaal, handigste is even casema bellen/mailen om te vragen hoe dit aan te pakken. Je hebt kans dat ze langskomen om dit voor je te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:14:
[...]

140 meter...close enough? ;) Ik kan de central ruiken... Ik maak me dus weinig zorgen over de te halen snelheid. Komende donderdag komt het KPN mannetje meten, dus we gaan zien wat het wordt.
Kijk dat is mooi werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, super. Iemand die me snapt... (1 gats etc.), ik was al bang dat ik gek was. Ik maak me echter zorgen dat Casema me niet gaat helpen. Ik ga ze bellen. Zijn die 1 gats dozen te koop?
Heb nu de kathrein er weer opzitten (2gats) en zie onderstaande gegevens op modem, mijn power level is zo laag??

Downstream Value
Frequency 242000000 Hz
Signal to Noise Ratio 37 dB
Downstream Modulation QAM256
Network Access Control Object ON
Power Level -8 dBmV

Upstream Value
Channel ID 2
Frequency 34000000 Hz
Ranging Service ID 6238
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 58 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht, was ik al bang voor. Casema snelhelp mensen blijven piepen dat wat ik zeg niet klopt.
Help... Ik heb een 2 gats Kathrein van casema als hoofdaansluiting. Op de TV zit de splitter. het signaal dat de splitter uitkomt gaat door de rest van mijn huis (ook naar digitale ontvanger), maar dat is dus alleen TV. Ik wil echter ook radio! Hoe doe ik dat??

UPDATE: Casema is ook van mening dat mijn signaal zwak is. Er komt dus een monteur langs. Ben benieuwd, gaat dus hopelijk in orde komen....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:38:
OK, super. Iemand die me snapt... (1 gats etc.), ik was al bang dat ik gek was. Ik maak me echter zorgen dat Casema me niet gaat helpen. Ik ga ze bellen. Zijn die 1 gats dozen te koop?
Heb nu de kathrein er weer opzitten (2gats) en zie onderstaande gegevens op modem, mijn power level is zo laag??

Downstream Value
Frequency 242000000 Hz
Power Level -8 dBmV

Upstream Value
Channel ID 2
Frequency 34000000 Hz
Ranging Service ID 6238
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 58 dBmV
Snelhelp werkt erg goed voor problemen met internet/email maar voor echte signaal problemen kan je altijd even beter een helpdesk medewerker spreken via de telefoon. Jou signaal ziet er inderdaad niet goed uit, veel te hoog aan de upstream en erg laag aan de downstream.

Vergeet niet dat je eigelijk niet MAG komen aan het AOP waar het signaal binnenkomt. Dit is verantwoordelijkheid van casema en dat hoef je zelf nooit op te lossen. Ben erg benieuwd wat de monteur zegt, erg vreemd dat alleen radio het niet doet, terwijl normaal het signaal overal hetzelfde moet zijn.

Zou nog kunnen dat die versterker/splitter die je gebruikt een bepaald frequentie bereik niet doorgeeft, maar laat het even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 00:35
Gezien de topicnaam: Kan iemand iets vertellen over zijn/haar ervaringen met Casema. Veel van de vragen zijn al ooit eens langsgeweest, maar dat is dan een post uit 2005 uit een eerder deel. Nu kan dat drastisch veranderd zijn.

- Wat zijn de gemiddelde pingtijden die mensen halen?
- Hoe is de kwaliteit van de telefoon?
- Mensen die het HDTV pakket hebben, zijn die tevreden?
- Waarom is die Samung HDTV decoder nog steeds zo duur, terwijl hij al ruim een jaar uit is? Ik zag dat er een versie komt met PVR, heeft Casema daar al iets over geroepen?

Over de laatste: Heb weinig trek om nu 299 uit te geven aan een verouderd apparaat, zeker als er al een nieuwe op stapel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:26

Sa1

l0rien schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:45:
Gezien de topicnaam: Kan iemand iets vertellen over zijn/haar ervaringen met Casema. Veel van de vragen zijn al ooit eens langsgeweest, maar dat is dan een post uit 2005 uit een eerder deel. Nu kan dat drastisch veranderd zijn.

- Wat zijn de gemiddelde pingtijden die mensen halen?
- Hoe is de kwaliteit van de telefoon?
- Waarom is die Samung HDTV decoder nog steeds zo duur, terwijl hij al ruim een jaar uit is? Ik zag dat er een versie komt met PVR, heeft Casema daar al iets over geroepen?

Over de laatste: Heb weinig trek om nu 299 uit te geven aan een verouderd apparaat, zeker als er al een nieuwe op stapel staat.
1.
code:
1
2
3
4
5
6
ping -f ping.xs4all.nl
PING uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51) 56(84) bytes of data.
.
--- uucp1.xs4all.nl ping statistics ---
227 packets transmitted, 226 received, 0% packet loss, time 2693ms
rtt min/avg/max/mdev = 7.251/11.398/31.829/3.483 ms, pipe 3, ipg/ewma 11.916/12.288 ms

2. nog nooit problemen mee gehad, kan iedereen goed verstaan en iedereen verstaat mij ook goed.

3. aanbod is minimaal, maarjah der zijn niet echt meer zenders. Kwaliteit is erg goed.

4. = duur omdat hdtv relatief nieuw is, niets gehoord van PVR. Maar dat kan ook aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 09:16
l0rien schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:45:

HD kanalen zijn prachtig. Ik heb zojuist een brief gekregen waarin stond dat ik vanaf 1 februari 2008 moet gaan betalen voor de HD kanalen. Dit gaat €3,95 per maand kosten. Daarnaast krijgen we er een nieuw kanaal bij: History Channel HD. De komende periode verwachten ze ook meer zenders in HD kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:38:

Downstream Value
Frequency 242000000 Hz
Power Level -8 dBmV

Upstream Value
Channel ID 2
Frequency 34000000 Hz
Ranging Service ID 6238
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 58 dBmV
Een ESN 85 is prima, maar ik denk dat er een 83 bij jou zit of een Bosch doosje, die zullen het niet redden.
Een enkele RTV aansluiting is niet te koop, dus als Casema langs komt zullen ze het doosje wel vervangen voor een EVK80 of een Tras 1000 (zie bovenste plaatje).
Is ook wel logisch dat radio het niet deed omdat je vanuit de TV uitgang werkte en dan zal radio het inderdaad nooit doen als een 2 voudige aansluiting hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iré Iveque
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik overweg internet en telefonie te bestellen bij Casema.
Op plaatjes zie ik dat er telefoonaansluitingen beschikbaar zijn op de kabelmodem. Het zou mij echter veel beter uitkomen om de (isdn-) telefoonaansluiting op mijn router te gebruiken voor telefonie.

Kan iemand mij vertellen of het Casema telefoniesignaal via ethernet wordt doorgegeven aan de router, of is het alleen op de modem beschikbaar?

Toelichting: als router heb ik een Fritz!box 7170 en die ondersteunt het gebruik van isdn-apparatuur. Ik heb namelijk een Siemens isdn centrale met 8 dect handsets en die wil ik graag blijven gebruiken. Bij de snelle abonnementen is telefonie sowieso inbegrepen, dus als ik dit werkend krijg met de Siemens centrale, kan de vaste isdn aansluiting de deur uit.

Ik heb nog nooit met internettelefonie gewerkt, dus geen flauw idee wat ik kan verwachten.

The wise man doesn't give the right answers, he poses the right questions. (Claude Levi Strauss)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Iré Iveque schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:51:
Ik overweg internet en telefonie te bestellen bij Casema.
Op plaatjes zie ik dat er telefoonaansluitingen beschikbaar zijn op de kabelmodem. Het zou mij echter veel beter uitkomen om de (isdn-) telefoonaansluiting op mijn router te gebruiken voor telefonie.

Kan iemand mij vertellen of het Casema telefoniesignaal via ethernet wordt doorgegeven aan de router, of is het alleen op de modem beschikbaar?

Toelichting: als router heb ik een Fritz!box 7170 en die ondersteunt het gebruik van isdn-apparatuur. Ik heb namelijk een Siemens isdn centrale met 8 dect handsets en die wil ik graag blijven gebruiken. Bij de snelle abonnementen is telefonie sowieso inbegrepen, dus als ik dit werkend krijg met de Siemens centrale, kan de vaste isdn aansluiting de deur uit.

Ik heb nog nooit met internettelefonie gewerkt, dus geen flauw idee wat ik kan verwachten.
Zoals ik eerder ook al zei, het modem geeft geen VOIP/SIP signaal door. Het is dus niet echt een letterlijk internet telefonie. Je moet het meer zien als digitale telefonie, want naast dat het via het modem gaat werkt het gewoon met alle normale telefoons die op de KPN aansluiting zaten. Gewoon plug/call basicly :P. Je kan dus alleen 1 telefoon rechstreeks op de Tel1/2 aansluiten. ISDN apparatuur gaat sowieso niet werken, dus ik denk dat je de ISDN moet blijven behouden.

[ Voor 8% gewijzigd door Wiebbe op 09-12-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Wat een %^&@^%%&**&#$@!# bij Casema. Al eerder een bevestiging binnengekregen waarin mijn opzegging toch echt duidelijk op 31-12-2007 staat. De datum die ze zelf hebben opgegeven als einde contractsdatum. Kom ik net thuis is opeens de datum veranderd in 8-12-2007 en zit ik zonder Internet en telefoon. Gelukkig had ik mijn Telfort-aansluting al gedeeltelijk geactiveerd op telefoon na dan. Maar het is toch van de gekke dat ze eigenhandig een nieuwe brief sturen en opeens de einddatum bijna een maand terugleggen.

Dit lijkt niet op een administratieve fout maar meer op klantje pesten, kan me anders niet voorstellen waarom ze op eigen houtje zelf een datum veranderen terwijl mijn contract officieel nog loopt. Casema laat zich hier van een zeer slechte kant zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iré Iveque
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-08-2021
Zoals ik eerder ook al zei, het modem geeft geen VOIP/SIP signaal door....ISDN apparatuur gaat sowieso niet werken, dus ik denk dat je de ISDN moet blijven behouden.
Ja, ik had je eerdere bericht gelezen, maar desondanks twijfelde ik nog. Het leek me van de zotte dat naast analoog, isdn & voip Casema nog weer een eigen systeem zou hebben.
Ik denk dat ik het nu begrepen heb: Casema levert wel telefonie maar geen voip. Je kunt via het Casema modem desnoods wel voip gebruiken, maar niet met Casema als provider. Daarmee vervalt voor mij dan ook het voordeel van "gratis" telefonie bij de snellere abonnementen.

Het leuke van de Fritzbox is dat je zowel analoge als isdn apparaten kunt aansluiten en dat je alle vormen van telefonie (analoog, isdn & voip) naar de aangesloten apparaten kunt sturen. Alles werkt met alles, behalve dus met telefonie van Casema. Dat hebben ze weer fijn geregeld.
Eventueel zou ik nog kunnen proberen om de Casema telefonie aan te sluiten op de analoge ingang van de Fritz. Ook zou ik nog kunnen overwegen mijn dect-centrale te vervangen door een analoog exemplaar om aan te sluiten op de Casema modem, maar het is maar zeer de vraag of dit allemaal probleemloos gaat werken en voordelen biedt het al helemaal niet. Ik kan dus inderdaad maar beter mijn isdn houden; je weet wat je hebt maar niet wat je krijgt.

Afgezien van enkele positieve ervaringen is er toch veel ergernis over Casema. Ook mijn eigen ervaringen met Casema TV en respons op klachten zijn niet om over naar huis te mailen. (na renovatie van het netwerk in in deze regio zijn die problemen overigens opgelost). Hun prijzen trekken me ook niet echt over de streep en als het allemaal tegenvalt zit je er niet alleen een jaar aan vast maar moet je je ook nog eens laten piepelen door hun "klantenservice". Is een beetje snelheidswinst dat allemaal wel waard?

Behalve Casema is op mijn adres alleen adsl-lite beschikbaar (dat heb ik nu over een isdn lijn). Ik zou graag sneller willen, maar misschien moest ik voorlopig nog maar even blijven zitten waar ik zit, of heeft iemand nog een goede suggestie?

The wise man doesn't give the right answers, he poses the right questions. (Claude Levi Strauss)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:49:
[...]

Standaard praktijk, ik sta er ook in. Maar ik kiep de telefoon eruit, dus ik ga er maar niet achteraan. Ik ga naar Telfort. Lekker 20Mb voor de helft van de prijs....
Kom jij even bedrogen uit :(

Vrijwel alle DSLAM centrale staan gecapped op 12/15Mbps. Je mag al blij zijn als je de helft kan halen. Heb in de praktijk nooit iemand hoger dan 15Mbps zien pompen (zelf dit is uniek als je dit haalt) Heb hier twee internet verbindingen liggen, kabel en adsl (casema mega/tele2 20Mbit) 40 meter van de wijkcentrale en 11MBit (modem rechtstreeks op ISRA) Maarja ondertussen onderneemt de waakhond geen actie. Raar maar waar.

Casema Mega klanten: heb op sat4all gelezen dat a.s. woensdag de verbinding 20Mbit wordt ipv. 15Mbit. Upload van 1500Kbps naar 2000Kbps. Andere abbo's zullen waarschijnlijk volgen.

Binnenkort zsm tele2 opzeggen al mijn contract opgelopen is. Er zit totaal geen toekomst meer in die koperlijntjes. TV (mine/digitenne is een lachertje met al die HD kanalen in aantocht) Kabel heeft nog aardig wat ruimte over voor de komende jaren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:56:

Casema Mega klanten: heb op sat4all gelezen dat a.s. woensdag de verbinding 20Mbit wordt ipv. 15Mbit. Upload van 1500Kbps naar 2000Kbps. Andere abbo's zullen waarschijnlijk volgen.
Heb je hier een URL van, dus de post waar dit in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 13:47

BertV

Handgemaakt

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:51:
[...]

Heb je hier een URL van, dus de post waar dit in staat?
En a.s. woensdag al... dan zou Casema toch al wel hebben gepatst met zo'n verhoging?

Zou wel leuk zijn. :P

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 19:37

_serial_

and there was silence

BertV schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:18:
En a.s. woensdag al... dan zou Casema toch al wel hebben gepatst met zo'n verhoging?
Zou wel leuk zijn. :P
Het bericht klopt.

12 december in de loop van de dag word deze wijziging doorgevoerd.

Mega downstream gaat van 16 Mbit -> 20 Mbit, en de upstream van 1,6 Mbit naar 2 Mbit (netto hier gaat geen overhead meer vanaf)

[ Voor 3% gewijzigd door _serial_ op 11-12-2007 15:18 . Reden: overhead ]

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_serial_ schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:27:
[...]

Het bericht klopt.

Mega downstream gaat van 16 Mbit -> 20 Mbit, en de upstream van 1,6 Mbit naar 2 Mbit (bruto, hier gaat dus nog overhead af)
Bij Casema krijg je de overhead gecompenseerd. Dus 2 Mbit is ook 2 Mbit. Dat is al jaren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 08:29

Schonhose

Retro Icoon

Wat gebeurd er met de andere abbo's?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Laatst online: 01-10 19:37

_serial_

and there was silence

Schonhose schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:05:
Vooralsnog is daar nog niets van bekend.

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schonhose schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:05:
n.n.b, maar ik neem aan dat ze dit soort wijzigingen gefaseerd door gaan voeren om het te monitoren. netwerk technisch gezien is het geen enkel probleem. ze knallen ook met gemakt hd zenders erbij a 20Mbps per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag. Weet niet of ik goed zit.

Ben sinds een jaar klant en door administratieve problemen konden ze geen facturen voor me aanmaken. Nu is mijn bedrag van 15 maanden eindelijk bekend. Hieperdepiep. Maar goed, das geregeld.

Ik heb een multi-abo en ik maak gebruik van nieuwsgroepen middels een payserver. Dit omdat Casema eerder niet zo snel was. Maar als ik kijk naar het verbruik in m'n limiet, dan zie ik niks staan? Komt dat door die payserver? Dus als ik download met die payserver heb ik in feite geen limiet? Heb alleen eind vorig jaar (toen ik het abo net had) een maand of 3 gebruikt gemaakt van de casemaverbinding. Daarna die payserver.

Wie of wie weet het antwoord?

Nu staat er in de voorwaarden dit:

Kiest u ervoor een news-dienst af te nemen bij een andere leverancier van news, dan geldt hiervoor vanuit Casema geen datalimiet.

Maar ik snap niet wat ze met die andere leverancier bedoelen? Payserver?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:56
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:53:
Even een vraag. Weet niet of ik goed zit.
Maar als ik kijk naar het verbruik in m'n limiet, dan zie ik niks staan? Komt dat door die payserver? Dus als ik download met die payserver heb ik in feite geen limiet? Heb alleen eind vorig jaar (toen ik het abo net had) een maand of 3 gebruikt gemaakt van de casemaverbinding. Daarna die payserver.
Wie of wie weet het antwoord?
Ik weet het antwoord ;) De datalimiet geldt alleen voor gebruik van hun eigen newsserver. Als jij bij een ander gaat shoppen voor wat betreft downloaden uit nieuwsgroepen, dan geldt die datalimiet niet! Happy leeching!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Ik ben voornemens deze maand nog een triple DECT-setje aan te schaffen, maar zou daar dan ook 2 vaste toestellen bij willen blijven gebruiken. Weten jullie of de maximale aansluitwaarde op het Motorola modem dan overschreden wordt? De drie DECT-setjes hebben 1 basisstation, dus dat telt dan als 1 toestel en daar komen dan nog 2 (moderne) vaste toestellen bij. Ervaringen? En o ja, ik wil er geen centrale tussen hebben, want dan heb je of geen nummerweergave (Homevox Universal 1-4) of je kunt niet aan nummerherhaling doen door die kiestoonpauze (Homevox 1-5N).
Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rowicom schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:39:
[...]

Ik weet het antwoord ;) De datalimiet geldt alleen voor gebruik van hun eigen newsserver. Als jij bij een ander gaat shoppen voor wat betreft downloaden uit nieuwsgroepen, dan geldt die datalimiet niet! Happy leeching!
Maar je gaat toch over hun netwerk?

Jij bent mijn held van vanavond :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:01:
[...]
Maar je gaat toch over hun netwerk?
Tuurlijk ga je over hun netwerk, maar dat zal ze op zich worst zijn. Casema heeft geen eigen nieuwsserver, dit hebben ze uitbesteed aan een extern bedrijf. In feite is dit ook een payserver, maar dan door Casema betaald. En met dat bedrijf hebben ze natuurlijk limieten af moeten spreken, vandaar dat ze die vervolgens jou weer opleggen. Maar zoek en betaal jij zelf ene payserver, dan mag je sponzen wat je wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rowicom schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:44:
Ik ben voornemens deze maand nog een triple DECT-setje aan te schaffen, maar zou daar dan ook 2 vaste toestellen bij willen blijven gebruiken. Weten jullie of de maximale aansluitwaarde op het Motorola modem dan overschreden wordt? De drie DECT-setjes hebben 1 basisstation, dus dat telt dan als 1 toestel en daar komen dan nog 2 (moderne) vaste toestellen bij. Ervaringen? En o ja, ik wil er geen centrale tussen hebben, want dan heb je of geen nummerweergave (Homevox Universal 1-4) of je kunt niet aan nummerherhaling doen door die kiestoonpauze (Homevox 1-5N).
Ervaringen?
Ook al heb je 500 toestellen, maakt niet uit. Punt is dat je standaard 1 lijn hebt. Je kan dus 1 toestel tegelijk gebruiken. Je kan ook nog een 2e lijn krijgen voor 5 euro in de maand oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:58:
[...]Ook al heb je 500 toestellen, maakt niet uit. Punt is dat je standaard 1 lijn hebt.
Ik denk dat je niet snapt wat ik bedoel, Musclehedz. Je kunt natuurlijk niet ongelimiteerd een groot aantal toestellen aan je Motorola modem hangen. Dat ding wekt een belspanning op en dat moet dan wel voldoende zijn voor het aantal toestellen dat eraan hangt. Bij het signaal dat KPN via standaard analoge telefonie levert, houdt het met 3 of 4 toestellen wel op. Ben dus benieuwd hoeveel toestellen je aan de Motorla kunt hangen voordat er 1 of meer niet meer gaan rinkelen bij een inkomende oproep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Ik denk dat je Casema of Motorola moet contakten voor de aansluitwaarde. Maar 3 telefoontoestellen lijkt mij geen probleem, ik heb er iig 2 aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Als ik nu via Casema Mega wil bestellen staat er het volgende:

Casema Mega (20.000/2.000 Kbit/s) en Telefonie € 69,95 per maand _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerd gelezen,

Mag deze post verwijderd worden aub?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:23
Resinman schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:20:
Als ik nu via Casema Mega wil bestellen staat er het volgende:

Casema Mega (20.000/2.000 Kbit/s) en Telefonie € 69,95 per maand _/-\o_
Vreemd ik lees toch iets anders http://www.casema.nl/pagina/thuis/combinaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Klik maar eens op bestellen, dan zie je de nieuwe snelheid. Ik heb een printscreen gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/4636/casemabm9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
We gaan het gewoon beleven, laat maar komen.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
ipje schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:08:
We gaan het gewoon beleven, laat maar komen.. :9~
Ik ga het mega pakket morgen bestellen. Nu nog een goede (draadloze)router vinden. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, lekker pompen met 2500+ KB's :D

Zeer netjes trouwens dat ze zich ruimschoots aan de specificaties houden. Het is niet een van de goedkoopste aanbieders, maar kwalitatief gezien nooit problemen voor zover ik heb gezien. Heb al 20 jaar analoog/3 jaar digitaal en nooit administratieve problemen/technische problemen gezien. 100% uptime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:50

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat op zich vreemd is, omdat ze wel eens onderhoud hebben. Onlangs hebben ze hier weer wat aan de centrale geprutst, waardoor ik mijn modem moest resetten. Ondertussen lag ik er wel de hele dag uit (niet thuis, server onbereikbaar voor mijn 'klantjes'). Gebeurt uiteraard niet vaak, maar 100% redt geen enkele provider. Ik heb Maxi (8Mb) en haal via Eweka toch sustained 9-10Mb. Evengoed ga ik toch afscheid van ze nemen. Telfort is met 20Mb 2x zo snel voor de helft van het geld. En die 20Mb haal ik op een beetje na gewoon... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Resinman schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:04:
[...]

Ik ga het mega pakket morgen bestellen. Nu nog een goede (draadloze)router vinden. Iemand tips?
Ligt er een beetje aan hoe gevorderd bent qua routers ;)

Ik zou zelf voor een linksys of een belkin gaan. Eventueel flashen met een nieuwe firmware. Maar als je geen zin hebt in gedoe, gewoon een sitecom kopen, kan je amper wat op instellen maar ze zijn goedkoop en werken redelijk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linksys routertje dan maar, toch een beetje cisco heh ;) Zorg er iig. voor dat er WPA op zit.

@mphilipp

Neem aan dat ze dan niet zo veel klanten hebben in jouw gebied. Ze smijten echt bijna alle dslam's dicht op ~15Mbit om de zaak snel genoeg te houden. Bevestigd door 2 maatjes van me die respectievelijk bij 2 ADSL giganten werken. Ook makkelijk te zien bij de line speed in je router/modem Heb heel wat meuk geinstalleerd en ben nog nooit een line speed tegengekomen die 20Mbit kan binnenhalen. Dat gedoe is echt niets voor mij. Lijkt me echt een horror om over een tijdje opeens de sjaak te zijn omdat ze zo'n geintje bij je eigen centrale uithalen. Dan maar 10/20 euro meer. Kwa privacy e.d. is het ook wel weer lekker om een dynamisch ip te hebben. Kan niemand "minen" naar je surfverleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Wiebbe schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:47:
[...]
Ik zou zelf voor een linksys of een belkin gaan. Eventueel flashen met een nieuwe firmware. Maar als je geen zin hebt in gedoe, gewoon een sitecom kopen, kan je amper wat op instellen maar ze zijn goedkoop en werken redelijk ^^
Linksys heef t dan wel de naam, maar je hoort ook dat steeds meer mensen ervan terugkomen. Ook een Linksys hangt om de paar weken wel een keer of deelt geen IP-adressen meer uit zonder dat je een harde reset doet... Sitecom, Sweex en Belkin is nog grotere bagger, daar krijg ik vlekken van in m'n nek... Nee hoor, doe mij maar D-Link of Netgear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 13:51

renedepe

wheeeeelp!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:44:
@mphilipp

Neem aan dat ze dan niet zo veel klanten hebben in jouw gebied. Ze smijten echt bijna alle dslam's dicht op ~15Mbit om de zaak snel genoeg te houden. Bevestigd door 2 maatjes van me die respectievelijk bij 2 ADSL giganten werken. Ook makkelijk te zien bij de line speed in je router/modem Heb heel wat meuk geinstalleerd en ben nog nooit een line speed tegengekomen die 20Mbit kan binnenhalen. Dat gedoe is echt niets voor mij. Lijkt me echt een horror om over een tijdje opeens de sjaak te zijn omdat ze zo'n geintje bij je eigen centrale uithalen. Dan maar 10/20 euro meer. Kwa privacy e.d. is het ook wel weer lekker om een dynamisch ip te hebben. Kan niemand "minen" naar je surfverleden.
Dan nog. Of nu 4 Mbit voor een belachelijke 30 euro. Of 20 euro voor in het ALLERERGSTE geval 10 Mbit. Ik vind de keuze niet moeilijk. Heb reeds al opgezegd maar dat is ook al een drama bij casema. Brief zouden ze niet hebben gehad. Nog een fax dan maar gestuurd maar daar hoor je ook niets van.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:04:
[...]

Een Draytek Vigor 2900G of 2910G. Super stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:12:
[...]
Een Draytek Vigor 2900G of 2910G. Super stabiel.
Eensch. Heb 6 jaar een draytek gehad, nog nooit vastgelopen. Wel af en toe problemen met de authenticatie, maar dat lag aan de isp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
renedepe schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:00:
[...]

Heb reeds al opgezegd maar dat is ook al een drama bij casema. Brief zouden ze niet hebben gehad. Nog een fax dan maar gestuurd maar daar hoor je ook niets van.
Of ze sluiten je gewoon af op een datum die niet is afgesproken. Tja qua service is Casema niet veel veranderd de laatste jaren.

Wel goed dat ze de mega snelheid weer verhoogd hebben maar ze zouden beter eens wat aan hun prijzen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Linksys routertje dan maar, toch een beetje cisco heh ;) Zorg er iig. voor dat er WPA op zit.

@mphilipp

als je gebruik gaat maken van p2p. let dan wel ff goed op het type router.
veel routers kunnen niet goed tegen de vele connectie die horen bij p2p :X
wel triest trouwens 4 Mb/1Mb voor 30 € bij casema ;(
* DarkChylde heeft nu 24Mb/24Mb *O* glas *O* voor 33.95 €, maar gaat verhuizen naar casema gebied :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee wat er met de prijzen gaat gebeuren. Ze hebben dalijk met die fusie bijna 2 miljoen internetklanten en 4 miljoen televisieklanten. Wie weet wat er dan kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4CK4L
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08 10:44
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:56:
[...]

...

...
Ik kan dit bevestigen. Net mijn modem gereset en viola. Netjes met 2,4MB aan het downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej,

Ik was eigenlijk een beetje op zoek naar mensen met ervaring met Casema Mega. Ik download zelf nogal eens wat van nieuwsgroepen en 20mbit abbotjes zijn daar nu niet meer zo duur... Hoeveel van die 15mbit haal je ook echt? Ik zou tevreden zijn met alles boven de 1400Kbyte/sec wel eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

rowicom schreef op woensdag 12 december 2007 @ 08:41:
[...]
Linksys heef t dan wel de naam, maar je hoort ook dat steeds meer mensen ervan terugkomen. Ook een Linksys hangt om de paar weken wel een keer of deelt geen IP-adressen meer uit zonder dat je een harde reset doet...
Moet je DD-WRT erop zetten. Werkt als een speer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

@mphilipp
Neem aan dat ze dan niet zo veel klanten hebben in jouw gebied. Ze smijten echt bijna alle dslam's dicht op ~15Mbit om de zaak snel genoeg te houden.
Hmm...weetikniet. Kan best dat ze dat hier en daar doen omdat er erg veel klanten zijn. In dat geval is het waarschijnlijk zelfs erg slim om dat te doen. Anders hebben een aantal mensen heel snel en een aantal heel langzaam. Ze doen het niet om je te pesten oid. De hardware ligt er gewoon, dus ze zijn niet goedkoper uit ofzo.

Ik denk dat het idd zo snel is omdat er hier in het centrum van het pittoreske Gorinchem niet zoveel mensen zijn die ADSL2+ afnemen. Kabel idem dito, want daar heb ik ook de volle bak en een beetje meer. Ik denk dat men hier massaal de El Cheapo abo's afneemt. Nou...des te beter voor mij dus. Strax komt er toch glas overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:48:
Hej,

Ik was eigenlijk een beetje op zoek naar mensen met ervaring met Casema Mega. Ik download zelf nogal eens wat van nieuwsgroepen en 20mbit abbotjes zijn daar nu niet meer zo duur... Hoeveel van die 15mbit haal je ook echt? Ik zou tevreden zijn met alles boven de 1400Kbyte/sec wel eigenlijk :)
Dat halen de meeste nu al, als je speedtest.nl bekijkt, dan is het gemiddelde 1500-1600Kb/sec, de max ligt net tegen de 1900Kb/sec.
Dat zal wel anders worden nu het naar 20Mbit is, ik verwacht nu dat men gemiddeld 2000Kb/sec en dan max net iets meer, maar niet veel denk ik.

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 21:34
100% uptime.
De laatste maand is het regelmatig raak hier. Modem stopt er vanzelf mee na een meestal een dag of 6 en vandaag na 4 dagen. Het vreemde is dat alle lampjes branden, telefoon werkt ook, maar helaas geen internet. Reset van modem, niet computer!, is dan de enige oplossing.
Ik heb al internet bij Casema sinds Demos, dus dat wordt nu 10 jaar. Uiteraard van alles meegemaakt in deze periode, maar over het algemeen een tevreden gebruiker, die de beperkingen van Casema, zoals poortblokkeringen weet te omzeilen.
Ik heb al een keer eerder bericht, dat ik met mijn probleem van onbereikbare servers vanuit mijn subnet, zoals een DHCP server en de server 83.80.17.52 (streaming televisie), geen support kan krijgen van de helpdesk. Althans het zou aan mij liggen, wat ik betwijfel. Ik heb zelfs voorgesteld een techneut te sturen, die ik gewoon betaal als het aan mij ligt. Helaas, dat ging niet door.
En nu dus de wegvallende verbinding. Ik sta nog steeds op het standpunt dat er iets niet goed geconfigureerd is bij Casema, zelfs mijn modem kan de DHCP server niet bereiken, zie een stukje uit de logfile.

code:
1
2007-12-11 14:09:52 4-Error D101.0 DHCP RENEW sent - No response

Ik zou graag eens een keer een ingang bij Casema krijgen, waarbij ik verder kom dan de technische helpdesk, niet dat ze onvoldoende weten, maar ik heb het gevoel dat de specifieke kennis mbt mijn probleem, ontbreekt.

G.

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 23:05

theezeefje

Poehee

_serial_ schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:27:
[...]

Het bericht klopt.

Mega downstream gaat van 16 Mbit -> 20 Mbit, en de upstream van 1,6 Mbit naar 2 Mbit (netto hier gaat geen overhead meer vanaf)
ik bevestig het ook nog ff ;)
2,5 MB/sec down.

lekker weer :)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• ipje
Gogol schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:12:
[...]
De laatste maand is het regelmatig raak hier.
Weet niet of er een sitecom router tussen hangt maar bij mij was een firmware update van de router voldoende om het probleem op te lossen. (wegvallende verbinding)

[ Voor 6% gewijzigd door ipje op 13-12-2007 08:48 ]

Verwijderd

Ik heb sinds paar dagen digitale televisie van casema. Nu heb ik gisteren mijn FULL HD scherm gekregen en heeft casema mijn hoofdaansluiting opnieuw gemaakt (die was namelijk niet goed ik bleek slechte verbinding met casema te hebben.)
Echter vraag ik mij nu af als ik naar signaal sterkte van mijn digitale ontvanger kijk geeft hij aan 60% signaal sterkte.
Ik vroeg mij af zijn er hier mensen die dit ook hebben? ik vind dit persoonlijk een beetje erg laag en mijn gevoel zegt eigenlijk ook dat ik hierdoor slechter beeld heb.
Ik heb nieuwe kabels gebruikt naar mijn digitale ontvanger (en nee niet de el cheapo versies) verwacht wel goed beeld eigenlijk maar ervaar dit niet zo.

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Bij digitale televisie is de kwaliteit eigelijk altijd hetzelfde. Als je last hebt van blokken in beeld of foutmeldingen op je scherm, dan is je signaal slecht. Het is niet als met analoge televisie dat het signaal wat slechter wordt met een wat zwakker signaal. Dus met die 60% moet je gewoon all kanalen kunnen ontvangen met goede kwaliteit.

Op zich is het wel logisch natuurlijk dat je het wat slechter eruit vind zien met een nieuwe full hd televisie. hetzelfde aantal pixels wordt nu uitgerekt tot een veel grotere resolutie ;)

Maak je wel gebruik van de HD decoder? Want dan kan je dus ook de dikke HD kanalen ontvangen!

Verwijderd

Wiebbe schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:19:

Maak je wel gebruik van de HD decoder? Want dan kan je dus ook de dikke HD kanalen ontvangen!
jammer genoeg heb ik de Humax IR FOX C dus dat is geen HD kanalen voor mij.
Ik zal wel via mijn PS3 HD films gaan kijken :)

Verwijderd

woei eindelijk gaat casema naar 20/2 net als @ home :)

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:01

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:48:
Hej,

Gewoon de volle mep... Met eweka jaag ik alles binnen met 1,87MB/s.

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Verwijderd

minze schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:19:
[...]

Gewoon de volle mep... Met eweka jaag ik alles binnen met 1,87MB/s.
dat deed ik met het 15000/1500 abbo ook stabiel.
ben benieuwd met de huidige 20000/2000 speeds :)

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:51:
[...]

dat deed ik met het 15000/1500 abbo ook stabiel.
ben benieuwd met de huidige 20000/2000 speeds :)
Ik ook wel... ik gooi het op een 2,4nog wat... MB/s :).

In ieder geval "videotheek-vermijdend-snel" ;).

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• st18
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 23:46
Je moet voor Casema wel even je modem herstarten voordat de nieuwe snelheid gaat werken, maar dan download je ook op 2,5 MB/s.

[ Voor 5% gewijzigd door st18 op 13-12-2007 18:18 ]

Verwijderd

minze schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:08:
[...]

denk dat iedereeen aan zuigen is nu bij eweka. haal maar 1 mb/s.

speedtest zit op 2.49 mb/s down en 248 kb/s up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:55:
[...]

denk dat iedereeen aan zuigen is nu bij eweka. haal maar 1 mb/s.

speedtest zit op 2.49 mb/s down en 248 kb/s up
Ik haal pieken van 2.50, maar om de zoveel seconden stopt het even. Hebben meer mensen hier last van of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is maar goed dat ik deze fora regelmatig bezoek. Heb ook net m'n modem gereset en ook ik haal 2.5 MB/s. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
minze schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 00:07:
[...]

Ik haal pieken van 2.50, maar om de zoveel seconden stopt het even. Hebben meer mensen hier last van of ligt het aan mij?
Heb ik in het verleden ook gehad met newsleecher, had toen een usb drive als download locatie, de verbinding van internet was sneller dan de usb-drive aan kon. Het gevolg was dat newsleecher regelmatig een pauze in moest lassen om de usb drive de gelegenheid te geven alles weg te schrijven. Daarna de download locatie verplaatst naar een interne HD en alles werkte weer op volle snelheid. Het kan dus zijn dat er ergens in jouw systeem een "bottleneck" zit. Of het ligt gewoon aan je newsserver :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Zijn er hier ook mensen die draadloos rond de 2.4 MB/s halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Resinman schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:10:
Zijn er hier ook mensen die draadloos rond de 2.4 MB/s halen?
K haal sinds ik wireless N heb meer dan 4MB/sec over m'n wireless...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Sa1 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:42:
[...]
K haal sinds ik wireless N heb meer dan 4MB/sec over m'n wireless...
Mooi om te horen, ben momenteel opzoek naar een wireless N router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update op eerdere posting mbt doorverbinden audio.

Vandaag kwam de monteur van casema. nette vriendelijke man die direct snapte wat ik bedoelde en zei: Dat gaat helemaal niet met deze wcd, dan moet je een een gats wcd hebben. Ik blij, ik ben dus toch niet gek, maar die domme jojo's van de casema snelhelp wel.

Hij heeft ook direct ontdekt dat de kabel ergens een metertje of x buiten het huis half doorbroken is, dat gaan ze nog een keer opgraven en fixen. Maar, bij mij doet alles het nu zoals ik wil.

Top dus, ben erg te spreken over die monteur, Goede gast, reclame voor het bedrijf.

Die snelhulp belscript studfenten daarentegen kunnen ze de straat op schoppen, die zijn echt te dom voor woorden. Tenminste, de 5 die ik 'gesproken' heb dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

minze schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:08:
[...]

LOOOL Dat is ook altijd mijn argument als mensen vragen waarom ik een stabiele (dus geen ADSL vanwege de snelheidsbeperkingen bij grotere dan 1 KM afstanden naar de centrale) 20mbit verbinding wil en dus me scheel betaal aan kabel.

Het is sneller dan op en neer fietsen naar de videotheek :+ Ga binnenkort samenwonen in Casema kabelgebied dus vandaar :-) Dank u.

20mbit :9~

Edit: 20mbit is nu ook officieel bij casema...

http://www.casema.nl/pagina/thuis/internet/vergelijk/mega

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Remote aan een server heb ik een Casema verbinding en er is nogal wat vaags aan de hand. Als ik een IP-adres aanvraag op die netwerkkaart dan krijg ik geen DHCP-request terug, maar als ik ga sniffen zie ik wel vrolijk arp's e.d. voorbij komen. Is iemand bekend met dit verschijnsel? Ligt de DHCP-server wel vaker plat? Ik heb 1 keer een IP-adres gekregen maar daarna werkte het niet meer.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finnyhut
  • Laatst online: 28-09 21:10
(sorry, ignore please)

[ Voor 89% gewijzigd door finnyhut op 15-12-2007 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:19:
Update op eerdere posting mbt doorverbinden audio.

Vandaag kwam de monteur van casema. nette vriendelijke man die direct snapte wat ik bedoelde en zei: Dat gaat helemaal niet met deze wcd, dan moet je een een gats wcd hebben. Ik blij, ik ben dus toch niet gek, maar die domme jojo's van de casema snelhelp wel.

Hij heeft ook direct ontdekt dat de kabel ergens een metertje of x buiten het huis half doorbroken is, dat gaan ze nog een keer opgraven en fixen. Maar, bij mij doet alles het nu zoals ik wil.

Top dus, ben erg te spreken over die monteur, Goede gast, reclame voor het bedrijf.

Die snelhulp belscript studfenten daarentegen kunnen ze de straat op schoppen, die zijn echt te dom voor woorden. Tenminste, de 5 die ik 'gesproken' heb dan.
En dat deed ik dus ook zo'n 3 jaar terug, zo'n beetje iedere klant zei dat en soms was ik ook al monteur nummer zoveel :)
Ik kon er wel om lachen soms.
Meestal in veel gevallen is het gewoon in de installatie zelf binnen, de rest is echt versterker storingen of kabel breuken buiten.
Koper/massa sluiting is ook zo vaak het geval.

AOP'tje vervangen en kabels doet wonderen meestal ;)
Ik had ook altijd een goeie C12 test kabel en dan vanaf de AOP naar de TV en meestal gelijk goed beeld, dat zijn allemaal van die simpele dingen om even te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal bij eweka nu 2528,58 KB/s ism SABNZBD, maar naar mijn idee betalen we hier ook na..... 69.95euro is ook een hoop geld per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:22:
Ik haal bij eweka nu 2528,58 KB/s ism SABNZBD, maar naar mijn idee betalen we hier ook na..... 69.95euro is ook een hoop geld per maand.
Daar kies je zelf voor :)

Ik vind de prijs ook hoog, maar de kwaliteit is ook goed voor zover ik nu weet. Snelle verbinding, stabiel en gewoon betrouwbaar.

En t.o.v. ADSL de volle snelheid en ook een veel hogere upload. Mij hoor je niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:19:
woei eindelijk gaat casema naar 20/2 net als @ home :)
Moet het start-topic gedeelte dan niet worden veranderd in: Snelheid: 20000/2000 kbit/s ?

Zou men de andere accounts (maxi bijv.) ook iets verhogen of is deze snelheid specifiek voor de megaatjes? Wie weet er iets meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Vooralsnog alleen de mega, maar lijkt me sterk dat ze het gat met de maxi en de multi zo groot laten. Een verhoging naar resp 10Mb of 12Mb en 5 à 6Mb lijkt me wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-09 22:37
Gogol schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:12:
[...]

De laatste maand is het regelmatig raak hier. Modem stopt er vanzelf mee na een meestal een dag of 6 en vandaag na 4 dagen. Het vreemde is dat alle lampjes branden, telefoon werkt ook, maar helaas geen internet. Reset van modem, niet computer!, is dan de enige oplossing.
Ik heb al internet bij Casema sinds Demos, dus dat wordt nu 10 jaar. Uiteraard van alles meegemaakt in deze periode, maar over het algemeen een tevreden gebruiker, die de beperkingen van Casema, zoals poortblokkeringen weet te omzeilen.
Dus ik ben niet de enige. Hier regio Heemskerk ook, de DHCP kan niet vernieuwd worden en het modem besluit in een idle-status te gaan totdat het gereset wordt, nu al enige dagen achter elkaar gebeurd, maar de helpdesk bij Casema verteld dat alles aan hun kant echt in orde is.

Verder wisten ze me te vertellen dat de leasetijden veranderd zijn naar één maand, inplaats van onbeperkt zoals voorgaans het geval leek te zijn (ik had ruim 2 jaar hetzelfde IP, iemand anders op pagina 3 vier jaar). Een reden was hiervoor niet beschikbaar, noch is er de mogelijkheid om een statisch IP te krijgen. Toch niet netjes dat dit veranderd wordt zonder voorafgaande mededeling in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Peter schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:07:
[...]

Dus ik ben niet de enige. Hier regio Heemskerk ook, de DHCP kan niet vernieuwd worden en het modem besluit in een idle-status te gaan totdat het gereset wordt, nu al enige dagen achter elkaar gebeurd, maar de helpdesk bij Casema verteld dat alles aan hun kant echt in orde is.

Verder wisten ze me te vertellen dat de leasetijden veranderd zijn naar één maand, inplaats van onbeperkt zoals voorgaans het geval leek te zijn (ik had ruim 2 jaar hetzelfde IP, iemand anders op pagina 3 vier jaar). Een reden was hiervoor niet beschikbaar, noch is er de mogelijkheid om een statisch IP te krijgen. Toch niet netjes dat dit veranderd wordt zonder voorafgaande mededeling in mijn ogen.
tja ja.. ben het uiteraard met je eens, zou het ook vet irri vinden als ik een nieuw ip zou krijgen, moet ik weer m'n records aanpassen bij m'n hosting provider. Maarja! ik denk dat er meer mensen zijn die het werkelijkwaar geen ene malle moer interesseerd dan dat er mensen zijn die er aandacht aan besteden. Waarschijnlijk is daar de afweging ook op gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
Natuurlijk is dat zo, sterker nog, het zou me verbazen als ook maar een paar procent van de mensen iets zou geven om het IP adres dat ze ontvangen. Nevertheless had het wel netjes geweest als je een melding zou krijgen over een dergelijke verandering, zeker gezien het IP adres daarvoor toch enige jaren static is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Peter schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:23:
Natuurlijk is dat zo, sterker nog, het zou me verbazen als ook maar een paar procent van de mensen iets zou geven om het IP adres dat ze ontvangen. Nevertheless had het wel netjes geweest als je een melding zou krijgen over een dergelijke verandering, zeker gezien het IP adres daarvoor toch enige jaren static is geweest.
Dan raak je wee rin een discussie of het meer vragen opleverd dan klachten. Als je een mail gaat sturen aan iedereen die casema heeft en daar termen in gaat halen static, dynamic of zelfs ip adres. Dan gaat casema helpdesk zeker mails / telefoontjes krijgen of dat van toepassing is op deze mensen. Daar komt nog eens bij, wat niet weet, wat niet deert. Der zijn zat mensen die denken "hej, daar worden me rechten ontnomen .. KLAGEN!!!", terwijl ze der anders zelf nooit achter gekomen waren. Zelf heb ik nog steeds hetzelfde ipadres als dik een jaar terug.. zelfs een verhuizing van 't modem heeft m'n iplease overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Casema hoeft helemaal niets te melden. Er staat in het contrakt niets over dat je een vast ipadres krijgt of iets over leasetijden. Staat volgens mij alleen iets over dat het ip-adres dynamisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
Ik beweer ook niet dat het moet, ik zeg dat het netjes zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Binnenkort neem ik het Mega pakket van Casema. Ik ben opzoek naar een nieuwe Wireless-N router. Het belangrijkste voor mij is de draadloze verbinding.

Nu zat ik zelf te denken aan de D-Link Rangebooster N DIR-655.

Op de Casema website zag ik dat ze ook een Wireless-N router kunnen leveren, de nieuwe Sitecom
WL-183 Wireless Network 300N Router

Heeft er iemand tips voor een router welke goed werkt icm Casema?

Vereiste:

- Draadloos 20Mb/2Mb over een afstand van 17 meter (zelfde verdieping)
- Goed werken icm Xbox LIVE

• l0rien
Resinman schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:30:
......

Vereiste:

Overweeg een kabel, afgezien van de straling waarover ik niet ga zeuren, zijn pingtijden over kabels altijd beter dan over wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Resinman schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:30:
Binnenkort neem ik het Mega pakket van Casema. Ik ben opzoek naar een nieuwe Wireless-N router. Het belangrijkste voor mij is de draadloze verbinding.

Nu zat ik zelf te denken aan de D-Link Rangebooster N DIR-655.

Op de Casema website zag ik dat ze ook een Wireless-N router kunnen leveren, de nieuwe Sitecom
WL-183 Wireless Network 300N Router

Heeft er iemand tips voor een router welke goed werkt icm Casema?

Vereiste:

Als je kritisch bent op je verbinding, dan is een kabel het verstandigste. Wireless is eigenlijk alleen leuk voor notebooks. Voor vaste systemen (die meer storing veroorzaken, voornamelijk pc's hebben hier last van) en zaken als XBox is het gewoon prettig om een stabiele draad er in te hebben. En 17 meter met muren er tussen is redelijk ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
En je xbox heeft geen wireless N, maar G..
Dus draadje is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Kabel is geen optie hier. Ik weet dat de Xbox via G werkt. Aangezien ik nu voor een nieuwe router ga wil ik meteen voor de nieuwe snellere standaard (N) gaan.

Ik heb het nog eens nagekeken. Ik zou de router in de gang kunnen plaatsen. Dan gaat er een 10 meter lange kabel van mijn modem naar de router. De afstand van router naar pc is dan 6.5 meter (door 1 deur). Zou dit in snelheid schelen en pingtijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

minze schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 00:07:
[...]

nope stabiel hier. eweka loopt op tot max 2.6 mb/s maar gemiddeld 2.5 en upload zit strak aan de 248 kb/s.

echt heerlijk om 1 gb in 8 a 9 min naar binnen te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Laatst online: 01-10 22:19
Iemand ervaring met linux en casema? elke keer als ik mijn modem uit een aan zet moet ik een netwerk restart geven zodat m'n eth een nieuwe dhcp aanvraag de deur uit doet. Hierna werkt het weer. Is er een manier dat mijn netwerk kaart dit automatisch doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
salvador4 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:21:
Iemand ervaring met linux en casema? elke keer als ik mijn modem uit een aan zet moet ik een netwerk restart geven zodat m'n eth een nieuwe dhcp aanvraag de deur uit doet. Hierna werkt het weer. Is er een manier dat mijn netwerk kaart dit automatisch doet?
Je hoeft niet heel je netwerk te restarten om een nieuwe dhcp lease te krijgen. Run "dhclient" in een root terminal, of als sudo en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
Resinman schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:43:
Kabel is geen optie hier. Ik weet dat de Xbox via G werkt. Aangezien ik nu voor een nieuwe router ga wil ik meteen voor de nieuwe snellere standaard (N) gaan.

Ik heb het nog eens nagekeken. Ik zou de router in de gang kunnen plaatsen. Dan gaat er een 10 meter lange kabel van mijn modem naar de router. De afstand van router naar pc is dan 6.5 meter (door 1 deur). Zou dit in snelheid schelen en pingtijden?
Radio gaat met lichtsnelheid, dus 10 meter of 17 meter gaat niet veel pingtijd schelen, het gaat om de eindeloze retransmits en ook en+decryptie die je pingtijden verknallen. Kabel is altijd een optie, misschien heb je 20 meter extra nodig om over het dak te komen naar de andere kant van het gebouw, maar dan heb je wel een betere verbinding ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Laatst online: 01-10 22:19
l0rien schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:03:
[...]

Je hoeft niet heel je netwerk te restarten om een nieuwe dhcp lease te krijgen. Run "dhclient" in een root terminal, of als sudo en je bent klaar.
Dat begrijp ik, maar dan moet ik nog een handeling uitvoeren, ik wil dat het automatisch gebeurt indien het nodig is, is dit mogelijk zonder allerlei ping scripjes te gaan draaien?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste