Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Niet echt een sluitend antwoord maar goed:Razor.Timo schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:07:
Wat is dan de snelheid van Z2 bijvoorbeeld? Lijkt mij dat als die hoger is dat Multi ook omhoog gaat.
Verandert de snelheid van mijn internet?
We streven er altijd naar u te laten profiteren van de hoogst mogelijke snelheid. Het kan zijn dat de snelheid van uw internetabonnement verbetert. Mocht dit voor u het geval zijn, dan krijgt u op tijd bericht.
link
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Nou achteruit zal wel niet.Ik bedoel dan zullen mensen misschien overstappen naar een ander alternatief.Resinman schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:26:
Z3i heeft bij Multikabel een downloadsnelheid tot 22.000 Kbit/s. Casema en @Home hebben een downloadsnelheid tot 20.000 Kbit/s. Zullen Casema en @Home sneller worden of gaat Multikabel achteruit?
Ik denk eerder dat ze het of gelijk trekken of bv van 22MBit naar 25 ofzo
De snelheid en stabiliteit is hier prima maar daar betaal ik wel € 69,95 voor per maand. Voor deze prijs verwacht ik in deze tijd wel een aardige snelheidsverhoging. Prijs/snelheid klopt in mijn ogen ook niet echt.PainkillA schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:00:
met de topabbo's zit het allang goed met kabel vergeleke met adsl2, word tijd dat de de andere 3 abbo;s eens gaan aanpakken want dat is toch verdomd beroerde prijs/snelheid verhouding
Verwijderd
Mijn snelheid loopt zo onstabiel als het maar kan.
Laat ze maar eerst zorgen dat mijn verbinding goed loopt.
Want 69 euro voor een bagger verbinding is wel erg duur.
rinus met een klote verbinding
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 23:47 ]
En wat is een bagger verbinding? Disconnects, beroerde snelheid up/down?Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:44:
Ik heb pas 3 weken mega van casema en het loopt gewoon kut.
Mijn snelheid loopt zo onstabiel als het maar kan.
al aan de telefoon gehangen bij casema?
Beetje trage beslisser?Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:44:
Ik heb pas 3 weken mega van casema en het loopt gewoon kut.
Lijkt me sterk dat dit aan Casema ligt, misschien staat je PC vol met spyware? En je mag inderdaad wel iets meer toelichten wat volgens jou onstabiel is.Mijn snelheid loopt zo onstabiel als het maar kan.
wat is het ziggo feest dan?Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:43:
Ik zou tot de 16e mei afwachten, dan gaat het grote Ziggo feest beginnen!
Edit: mei vergeten
Nieuwe naam Casema is Ziggo. Vandaag ''de brief" ontvangen
Er verandert niks :-)
Hmmz, moet ik daar nu blij mee zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 15-05-2008 22:48 . Reden: typo ]
Hier volgen enige notities :
* Morgen, 16 mei gaat Ziggo dus officieel van start.
* Men presenteert zichzelf als een heel nieuw bedrijf.
* De hele organisatie is zodanig ingericht dat de beleving van de klant en de relatie daarmee centraal staat.
* Men wil b.v. gaan werken met klantenpanels van zo'n 15 tot 20 duizend mensen, waarbij hun beleving en wensen mbt. de dienstverlening en het diensten aanbod worden geïnventariseerd. Dat daarmee b.v. het aanbod aan zenders in het RTV pakket wordt bepaald werd als voorbeeld genoemd. Het motto daarbij is "luisteren naar de klant".
* Ook het klanten informatie systeem zal de mogelijkheid bieden om 1 ingang te hebben voor alles wat een bepaalde klant aangaat. Ik begreep dat deze ook zodanig is ingericht dat bekend is of men bij een klacht/storing stappen achterwege kan laten zodat als je een tweede keer voor dezelfde storing belt niet alles opnieuw hoeft te testen.
* Komend najaar verwacht men alles op orde te hebben en worden een aantal grote zaken gelanceerd, zoals een groter aanbod van programma’s in HD-kwaliteit, interactieve TV en Video on Demand.
* De plannen voor internet behelzen dat halverwege dit jaar de maxima naar 30MBps gaan en vervolgens tot halverwege volgend jaar met de komst van Docsis 3 stijgen naar 100MBps. Daarmee is het maximum nog steeds niet bereikt. Met dergelijke getallen ziet Ziggo dan ook geen noodzaak om zich bezig te houden met Fiber to the Home (glasvezel tot de voordeur).
* Men gaat komende tijd inzetten op Alles in 1 pakketten (HD PVR) en HDTV (HD settop box) in samenwerking met een groot aantal retailers. De promotie van HDTV gaat onder de noemer "digitale sportzomer". Navraag leverde als datum juni.
* Ziggo geeft onomwonden aan dat in de Alles in 1 pakketten hun markt ligt. Al hun diensten worden geleverd in slechts 3 "smaken".
* Op termijn ziet Ziggo dat alle kabelnetwerken landelijk zijn gekoppeld.
* Zakelijk gaat men voor het product "Office Extra" een "glasproduct voor het MKB".
* Er wordt gestart met een service team aan huis en de komende 2,5 jaar verder uitgebouwd. De bedoeling is dat deze op aanvraag van klant de huisinstallatie controleert en klant adviseert. Deze service is voor de klant gratis waarbij Ziggo verwacht het aantal klachten enorm te kunnen reduceren. Het team kan evt. de installatie aanpassen als er problemen blijken te zijn.
bron: http://ziggo-gebruikers.n...iggo-persconferentie.html
In juli dus 30 Mbps en volgend jaar 100 Mbps
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Verwijderd
Donderdag 15 mei 2008, 12:46 - Aan de vooravond van de pr-campagne van Ziggo is de kabelkolos op de vingers getikt door de Consumentenbond vanwege vervroeging van het betalingsmoment
Ziggo is het nieuwe merk waarin de kabelinternetaanbieders @Home, Casema en Multikabel zijn verenigd. Vandaag is de officiële perspresentatie en morgen start de pr-campagne van het nieuwe bedrijf.
Telecommunicatiewet
Vanwege de fusie moeten klanten van @Home hun abonnementskosten vooraf gaan betalen, waardoor zij in mei twee afschrijvingen voor hun kiezen kregen. Volgens de Consumentenbond
is de internetaanbieder hierbij op twee punten in de fout gegaan. De informerende brief aan klanten is slechts één week vooraf verstuurd en verzuimt te melden dat klanten de mogelijkheid hebben om hun contract op te zeggen.
De handelwijze van Ziggo is in strijd met de Telecommunicatiewet die providers verplichting contractswijzigingen tenminste vier weken van te voren kenbaar te maken. Ook moeten zij de klant uitdrukkelijk wijzen op de mogelijkheid van opzeggen door die verandering.
Excuusbrief
Na overleg met de consumentenorganisatie heeft Ziggo toegezegd hun klanten alsnog een brief te sturen om dit recht te zetten. Klanten van @Home en Multikabel kunnen in het geval van betalingsproblemen contact opnemen met de Klantenservice. Indien zij niet akkoord gaan met de wijziging, kunnen zij hun abonnement binnen vier weken schriftelijk opzeggen, zo meldt belangenvereniging voor kabelinternetters Coax.
Verontwaardiging
Dankzij de strapatsen met de vervroegde betaling is @Home/Ziggo weer terug in de Klachten Top 3 van het consumententelevisieprogramma Kassa. Op het forum van Ziggo-gebruikers wordt verschillend gereageerd op de kwestie. Er klinkt enige verontwaardiging dat het bericht in de media is verschenen voordat de excuusbrief is verstuurd.
Ziggo was niet bereikbaar voor commentaar
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 08:10 ]
Het alles in 1 pakket wordt wel goedkoper en 8Mbit ipv 4Mbit als je multi had! ben benieuwd wanneer dit ingaat.Sport_Life schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 00:00:
Goedkoper word het dus niet.. wel commercieler/massaler (kan ook zo zijn voordelen hebben natuurlijk).
Weet iemand trouwens in welke resolutie HDTV wordt uitgezonden via de kabel? Is dit fullHD?
[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 16-05-2008 09:21 ]
Hoe weet je dat zo zeker?jongentje schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:08:
[...]
Het alles in 1 pakket wordt wel goedkoper en 8Mbit ipv 4Mbit als je multi had! ben benieuwd wanneer dit ingaat.
720p/1080i, afhankelijk van de zender.jongentje schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:08:
[...]
Het alles in 1 pakket wordt wel goedkoper en 8Mbit ipv 4Mbit als je multi had! ben benieuwd wanneer dit ingaat.
Weet iemand trouwens in welke resolutie HDTV wordt uitgezonden via de kabel? Is dit fullHD?
Ik bedoel dat 4mbit 8mbit wordt
En dan nu even goed lezen op die site:
Dit pakket heeft snel internet voor het hele gezin. Je belt voordelig en krijgt gratis extra digitale zenders. Goedkoper dan de losse producten samen (met Internet Z2), terwijl je 2 keer zo snel internet.
Wat mij betreft een verbetering, omdat Casema met jaartermijnen werkt. Moet ik hiervoor dan mijn huidige casema abo omzetten, of is dat al automatisch gebeurd?
Verwijderd
Als er niks veranderd bij je huidige casema abo wordt het automatisch overgenomen en je kan maandelijks opzeggen. Ik had vandaag het callcenter van Ziggo gebeld, mijn casema abo all in one liep per 01-11-2008 af, Ik kon vandaag het pakket wijzigen of beeindigen.Wolly schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:33:
Ik zie dat de nu bij alle nieuwe producten staat vermeld 'Zonder vast contract'.
Wat mij betreft een verbetering, omdat Casema met jaartermijnen werkt. Moet ik hiervoor dan mijn huidige casema abo omzetten, of is dat al automatisch gebeurd?
Voorheen kon ik bij casema niet mijn abo wijzigen pas per 01-11-2008.
Full HD (1920 x 1080i) Althans voor de Brava zender. Zie: http://www.ziggo.nl/produ...verzicht/index.php?step=3jongentje schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:08:
[...]
Waar haal je dit vandaan ? Kijk ik bij de all in 1 producten zie ik maar 3 pakketen. wij hadden het casema mega. en dan tv en telefoon erbij in. maar het duurste ziggo all in one pakket haald die snelheid niet.Resinman schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:42:
Vandaag een Casema/Ziggo brief in de bus.
Ziggo noemt de dingen anders.
Bij Casema heet het:
Midi
Multi
Maxi
Mega
Ziggo noemt het:
Internet Z1
Internet Z2
Internet Z3
Internet Z3i
Waarom noemen ze Mega niet gewoon Z4? Zullen de verschillen tussen Maxi en Mega niet meer zo groot zijn?
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Verwijderd
gewoon bellen naar ze gaat het makkelijkst omdat de overstap op inet met postcode niet herkende als valide. je kan kosteloos overstappen van casema naar ziggo. mijn overstap is geboekt
ik heb nu casema mega
bellen + onbeperkt bellen abbo.
rtv standaard
digitale tv + plus pakket.
a 116 euro per maand.
nu heb ik alles-in-1 extra + onbeperkt bellen en + de extra digitale kanalen voor 85 euro.
precies het zelfde dus en krijg weer en gratis decoder erbij.
download gaat naar 16 mbit inplaats van 20. niet echt schrikbarend maar upload gaat van 2 naar 3 mbit. dat is voor mij een plusser.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 12:39 ]
Ja gaan wij hier zeker ook proberen. We hebben nu precies hetzelfde als jijSatch schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:20:
Momenteel hebben wij hier allemaal losse producten (Casema multi, Digitale telefonie, Digitale televisie + plus pakket). Natuurlijk lijkt de 8000/1500 internetsnelheid van het combi pakket mij veel aantrekkelijker. Zijn er ook nog andere mensen die gaan proberen het te laten overzetten?
Verwijderd
de abbo van 64,95 ziet er aantrekkelijk uit met zijn upload: 3.000 kbit/s inplaats van 2.000 kbit/s wat ik nu heb.
Ik vraag me nu af of deze zomer met het Mega abbo alleen de download naar 30 Mbit gaat of dat ook de Upload wordt verhoogd naar bijv 3.000 kbit/s of 4.000 kbit/s ??
Anders stap ik ook maar over naar de alles in 1extra
Dat lijkt me wel wat vanwege de ook wat hogere snelheden die bij dat pakket horen!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik gebruikte altijd nieuwsgroepen bij xs4all en wil dit nu ook gebruiken bij casema/ziggo. Ik kan helaas met newsleecher geen contact maken of inloggen op news.casema.nl. Is de naam veranderd of doe ik iets niet goed. Ik heb al een mail gestuurd naar casema/ziggo, maar als er hier mensen zijn die me kunnen helpen heel graag.
Ik login trouwens op de news.casema.nl met mijn login naam voor mail en het daar bijbehorende password.
alvast bedankt!!
Kreeg je dit vanzelf of heb je daar voor moeten bellen/mailen, ik heb hier ook telefonie, televisie en internet(multi). Dat zou dan van 4Mbit naar 8Mbit moeten gaan, maar ik zit nu nog op 4. Overigens log ik ook op die manier in bij de newsgroup van Casema en voor mij werkt het wel.Cisk schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:42:
Ik heb sinds afgelopen donderdag het alls-in-1 pakket gekregen (12mb up /1,5 down).
Ik gebruikte altijd nieuwsgroepen bij xs4all en wil dit nu ook gebruiken bij casema/ziggo. Ik kan helaas met newsleecher geen contact maken of inloggen op news.casema.nl. Is de naam veranderd of doe ik iets niet goed. Ik heb al een mail gestuurd naar casema/ziggo, maar als er hier mensen zijn die me kunnen helpen heel graag.
Ik login trouwens op de news.casema.nl met mijn login naam voor mail en het daar bijbehorende password.
alvast bedankt!!
edit: Heb je je modem moeten resetten om op de nieuwe snelheid te komen?
[ Voor 3% gewijzigd door ErikG2 op 19-05-2008 20:04 ]
same here... k ga kijken of ik op het 16/3 abbo gezet kan worden, scheelt bijna niets meer... wij hebben nu 15 euro voor TV, 10 voor bellen geloof ik + 10 voor onbeperkt bellen naar vaste nummers + 30 voor multi... == 65... voor 65 kan je nu dat all in 1 pakket doen en ipv 4/1mbit krijg je 16/3mbit plus een gratis digitale ontvanger (werkt nu via floppy dtv, maar wrkt niet altijd even doorzichtig voor vriendinErikG2 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:02:
[...]
Kreeg je dit vanzelf of heb je daar voor moeten bellen/mailen, ik heb hier ook telefonie, televisie en internet(multi). Dat zou dan van 4Mbit naar 8Mbit moeten gaan, maar ik zit nu nog op 4. Overigens log ik ook op die manier in bij de newsgroup van Casema en voor mij werkt het wel.
edit: Heb je je modem moeten resetten om op de nieuwe snelheid te komen?
Probeer nu alleen nog newsleecher aan de praat te krijgen met casema, wat nog steeds niet lukt (xs4all wel, voor nog max anderhalve week). Dus wat doe ik fout??? Help
Verwijderd
server: news.casema.nlCisk schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:54:
Ik heb dit zo besteld bij casema twee weken terug en afgelopen donderdag gekregen.
Probeer nu alleen nog newsleecher aan de praat te krijgen met casema, wat nog steeds niet lukt (xs4all wel, voor nog max anderhalve week). Dus wat doe ik fout??? Help
username: xxx@casema.nl (volledige hoofd-e-mailadres)
password: xxx
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:24:
[...]
server: news.casema.nl
Ik begin nu volledig aan mij zelf te twijfelen. Het Hoofd mail adres is toch het mail adres die je aanmaakt bij het activeren van de modem? Deze gebruik ik met het daarbij aangemaakt password met natuurlijk news.casema.nl. Helaas werkt dit niet bij mij.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:24:
[...]
server: news.casema.nl
k zou er dan even een telefoontje aan wagen, dit zou namelijk wel moeten werken, en werkt bij mij vooralsnog ook...Cisk schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:33:
[...]
Ik begin nu volledig aan mij zelf te twijfelen. Het Hoofd mail adres is toch het mail adres die je aanmaakt bij het activeren van de modem? Deze gebruik ik met het daarbij aangemaakt password met natuurlijk news.casema.nl. Helaas werkt dit niet bij mij.
Word ik binnen 10 min terug gebeld met de mededeling dat het wel mogelijk zou zijn. Heb dus direct alles aangevraagd en als het goed is heb ik vanaf de 24e m'n nieuwe snelheid 16mbitten down en 3 mbitten up.. whoeoeo...
digi ontvanger wordt ook verstuurd en heb ik met twee weken in huis, hoop dat ik ook een nieuwe kaart krijg .. dan heb ik boven ook digitale tv
Erg prettig..
gemiddeld zo'n 350kB/sec up en 1,8MB down.. erg tevreden..
Afgelopen dinsdag aangevraagd..
[ Voor 11% gewijzigd door Sa1 op 24-05-2008 09:50 ]
Vreemd? Ik heb het afgelopen zaterdag aangevraagd en nog steeds mijn nieuwe snelheid niet...Sa1 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 09:49:
zo, sinds vanmorgen op m'n nieuwe ziggo verbinding....
Erg prettig..
gemiddeld zo'n 350kB/sec up en 1,8MB down.. erg tevreden..
Afgelopen dinsdag aangevraagd..
[ Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 24-05-2008 16:34 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Lukte dat tijdens je abonnement van 1 jaar? Ik heb nu ongeveer 4 maanden casema internet + telefoon + tv en ik betaal ook ruim €60,- en als ik via een telefoontje naar €50,- kan dan doe ik dat.jelmervos schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:34:
Ook ik had Casema internet+telefoon+tv, betaalde iets van 60 euro per maand. Na even bellen voor 49,95 per maand het Alles-in-1 Plus pakket. Dat is sneller internet als bij Casema en toch goedkoper.
NL.1xMT5.12(V153)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…