Heb ik ook last van. Bij vlagen erg traag en soms time outs.Atlas schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:26:
Iemand anders de laatste tijd (5 dagen) last van connection time outs? Ik kan sommige sites gewoon niet bereiken
Veel sites ineens sinds vanavond niet te bereiken hier, terwijl andere gewoon snel zijn met lage ping. Dns probleem oid?Atlas schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:26:
Iemand anders de laatste tijd (5 dagen) last van connection time outs? Ik kan sommige sites gewoon niet bereiken
sinds een uur heb ik hier last van.boots schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:44:
[...]
Veel sites ineens sinds vanavond niet te bereiken hier, terwijl andere gewoon snel zijn met lage ping. Dns probleem oid?
vele paginas niet te loaden incl. tweakers.net main page. rare is dat ik het het forum wel kan bereiken.
Lijkt nu weer opgelost te zijn?rico_fxp schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:45:
[...]
sinds een uur heb ik hier last van.
vele paginas niet te loaden incl. tweakers.net main page. rare is dat ik het het forum wel kan bereiken.
Alles weer goed hier.
hier nog niet hoor..boots schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:58:
[...]
Lijkt nu weer opgelost te zijn?
Alles weer goed hier.
//edit omgeving breda
[ Voor 5% gewijzigd door rico_fxp op 23-03-2008 23:06 ]
Hier ook veel sites onbereikbaar. Dikke routings problemen zo te zien. Volgens mij is er een router uitgeklapt bij Casema.
Nou ja, nu maar hopen dat er iemand voor morgen (2e paasdag?) nog naar kan kijken.
Maar sinds 21:42 is het fout...
En op de Casema site staat na 1 1/2 uur ook nog niets, dus ik heb nog niet veel hoop dat ze al bezig zijn met een oplossing...
Nou ja, nu maar hopen dat er iemand voor morgen (2e paasdag?) nog naar kan kijken.
En op de Casema site staat na 1 1/2 uur ook nog niets, dus ik heb nog niet veel hoop dat ze al bezig zijn met een oplossing...
[ Voor 21% gewijzigd door TFHfony op 23-03-2008 23:10 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Hier sinds het laatste bericht geen last meer, eerder dezelfde problemen. Misschien zijn ze er toch mee bezig.TFHfony schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:06:
Hier ook veel sites onbereikbaar. Dikke routings problemen zo te zien. Volgens mij is er een router uitgeklapt bij Casema.
Zoetermeer, 2718
Hier was het gisteravond precies andersom: tweakers.net geen probleem, got.tweakers.net wou maar niet laden, wel via een anonymizer. Verder veel andere sites niet te benaderen.rico_fxp schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:45:
[...]
sinds een uur heb ik hier last van.
Nu lijkt alles weer goed.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Jullie raden het al, inmiddels 10 dagen later en nog niks binnen.Bij mij begint het helaas niet zo goed als met vele hierboven wel en sommige niet.
Eind februari begin maart complete Maxi en telefonie en digitale tv aangevraagd.
Afgesproken dat ik het de 12de maart kon gebruiken.
Aangezien ik de telefonie nog niet gelijk wil gebruiken had ik gevraagd of dat per 1 mei omgezet kon worden. Dit bleek geen probleem te zijn.
Krijg ik 3 dagen later een brief thuis, gefeliciteerd bla bla bla u abonnement op de casema diensten gaat in op 3 mei.
Ik dus bellen, omgezet na een hoop uitleggen dat het 12 maart moest zijn en dat de telefonie later erbij komt nadat ik de testcall heb gedaan via een bepaald nummer.
Krijg 2 dagen later een brief binnen dat er inderdaad een aansluiting plaatsvind op 12 maart en dat ik voor die datum een pakket mag ontvangen, waar het complete doe het zelf gebeuren in zit.
Je raadt het al tot op de dag van vandaag niks ontvangen.
Heb woensdag gebeld toen zou het er voor vrijdag zijn.
Vrijdag gebeld dat het er voor maandag is.
Vandaag gebeld zeggen ze dat het pakket niet traceerbaar is met de barcode die ze daar hebben en dat ze het gaan uitzoeken. NU AL !!!
Het kan tot maximaal 10 dagen duren dat ik het nu heb.
Ik hoef daar niks voor te doen, komt vanzelf binnen, ik heb er inmiddels alleen een hart hoofd in.
Als klap op de vuurpijl vroeg ik wanneer de datum nou ingaat van facturatie. Toen zei de vrouw de 12de maart.
Toen ik aangaf dat ik natuurlijk niks ga betalen waar ik geen gebruik van kan maken, zei ze dat ik dan een brief moest sturen wanneer het allemaal bnnen is en aangesloten.
Ik gaf aan dat natuurlijk niet te doen, waarop zei zei dat dat eigenlijk niet telefonisch doorgegeven kan worden. Ik zei dat ze konden kiezen of ik geef het telefonisch door of ik stuur een brief waarin ik meteen het hele kakkie opzeg. Je raadt al dat het dan natuurlijk wel mogelijk is.
Nou ben ik dus bang dat ik binnenkort zonder internet zit van de huidige provider en ook geen Casema heb. Kortom een klant die al een week lid is van Casema en al erg tevreden is.
Vorige week vrijdag weer gebeld, nee meneer u moet het nu echt snel binnen hebben voor de pasen gaat niet meer lukken
Nou niet dus het is inmiddels woensdag.
Wederom gebeld, de meneer zei dat hij niet kon zien wanneer het er is, maar of ik nog maar even wilde wachten, maximaal 10 dagen (waarschijnlijk voor vrijdag) want dan zal het zekers binnen zijn. Ja dat hoor ik nu al drie keer gaf ik aan, waarop ik zei als ik het voor het eind van de week nog niet binnen heb, dan zeg ik op nog voor ik 't heb.
Hij zou het noteren en wenste me nog een fijne dag
Wat een triest bedrijf, je verstuurd iets maar daarna is het niet meer te traceren
Vaag normaal kan ik altijd track en trace doen op de site van TNT waarom zei dan niet?
Kortom 2 maart besteld 26 maart nog niks

Verwijderd
Mijn ervaringen met casema zijn goed te noemen.. ik heb al langer als 2 jaar Casema Multi abonnement.. snelheiden zijn goed, stabiliteit ook.. niks te klagen dus 
AL heb ik dat wel anders meegemaakt.. rond 2000/2001 was echt triest te noemen..
AL heb ik dat wel anders meegemaakt.. rond 2000/2001 was echt triest te noemen..
@Diego27 :
Ik heb hetzelfde gehad, alleen heb ik het geluk gehad iemand " hoger op de ladder " aan de telefoon te krijgen.
De PVR's zijn niet te leveren op dit moment door de gigantische hoeveelheid aanmeldingen (waarom dan nog steeds reclame maken op de radio, dit terzijde)
Ik heb het doe hetzelf pakket genomen en dit heeft mij uiteindelijk genekt. Omdat het DHZ pakket + PVR tegelijk worden verstuurd, wordt alles vertraagd.
De mevrouw die ik gesproken heb, heeft mij aangeraden een monteur te laten komen (gratis in deze actie) Deze monteur heeft dan een modem bij zich en kan ik toch gebruik maken van internet. De harddiskrecorder komt later binnen.
Morgen kan ik je vertellen of de afspraak met de monteur goed is gegaan.
PS Ze versturen zelf niets, ze versturen alleen een order naar hun vervoerder, die de verdere afhandeling verzorgt. Als de order wel is aangenomen, maar nog niet is verstuurd (apparatuur niet leverbaar bijv.) door tnt is er dus ook geen tracktrace code.
Ik heb hetzelfde gehad, alleen heb ik het geluk gehad iemand " hoger op de ladder " aan de telefoon te krijgen.
De PVR's zijn niet te leveren op dit moment door de gigantische hoeveelheid aanmeldingen (waarom dan nog steeds reclame maken op de radio, dit terzijde)
Ik heb het doe hetzelf pakket genomen en dit heeft mij uiteindelijk genekt. Omdat het DHZ pakket + PVR tegelijk worden verstuurd, wordt alles vertraagd.
De mevrouw die ik gesproken heb, heeft mij aangeraden een monteur te laten komen (gratis in deze actie) Deze monteur heeft dan een modem bij zich en kan ik toch gebruik maken van internet. De harddiskrecorder komt later binnen.
Morgen kan ik je vertellen of de afspraak met de monteur goed is gegaan.
PS Ze versturen zelf niets, ze versturen alleen een order naar hun vervoerder, die de verdere afhandeling verzorgt. Als de order wel is aangenomen, maar nog niet is verstuurd (apparatuur niet leverbaar bijv.) door tnt is er dus ook geen tracktrace code.
[ Voor 14% gewijzigd door iwantje op 27-03-2008 11:33 ]
Pff de laatste dagen zoveel problemen met de webmail van casema, het is zo verschrikkelijk rete traag!!!
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Jullie raden het nooit.
Vandaag na eindelijk 26 dagen wachten het pakketje binnen, nu hopen dat alles werkt.
Zal jullie het van de week laten weten, nu eerst werken...
update
Nou ben ik gisteravond dus thuisgekomen en wat schetst mijn verbazing.
In het pakket zit een Humax 9200 PVR i.p.v. de Samsung. Dit is eigenlijk niet wat ik heb besteld, maar omdat ik de Humax niet zo ken, is deze misschien beter dan de Samsung?
En heb ik dus eigenlijk geen reden tot klagen
Vandaag na eindelijk 26 dagen wachten het pakketje binnen, nu hopen dat alles werkt.
update
In het pakket zit een Humax 9200 PVR i.p.v. de Samsung. Dit is eigenlijk niet wat ik heb besteld, maar omdat ik de Humax niet zo ken, is deze misschien beter dan de Samsung?
[ Voor 47% gewijzigd door Diego27 op 29-03-2008 11:25 ]
Lees maar eens DVB-C PVR Humax Duovisio PVR-9200 C , ik vind het een topapparaat, en heb bewust zelf de humax aangeschaft in plaats van de samsung. Alleen heeft de samsung volgens mij een hogere marktprijs dan de humax, maar ik denk niet dat je dat verschil terugkrijgt.Diego27 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:12:
Jullie raden het nooit.
update
Verwijderd
Ik heb deze decoder inmiddels al een maand, en ben er erg over te spreken. Naast de Humax heb ik ook nog 2 Samsung decoders (DCB-B270R en de DCB-9401R) en moet zeggen dat de Humax vele malen stabieler en sneller is.Diego27 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:12:
Verwijderd
Enige tijd geleden was er op dit forum een discussie waarom verkeer naar Telia in Zweden via Cogenta in de VS liep.
In een online Zweedse krant van vandaag valt te lezen dat er een forse discussie was tussen Telia en Cogenta: http://www.thelocal.se/10786/20080330/
In een online Zweedse krant van vandaag valt te lezen dat er een forse discussie was tussen Telia en Cogenta: http://www.thelocal.se/10786/20080330/
Ja, ik had zoiets al begrepen. Maargoed, de routing is nu inmiddels geweldig gelukkig. Latency is nu rond de 34ms naar Zweden en daar kan ik prima mee levenVerwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:02:
Enige tijd geleden was er op dit forum een discussie waarom verkeer naar Telia in Zweden via Cogenta in de VS liep.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Vanavond weer last van websites die niet/nauwelijks willen laden. Enige tijd geleden hadden meer mensen hier last van (een stukje terug in dit topic te lezen). Zijn er meer mensen die op dit moment problemen ondervinden? Casema meldt niets overigens.
ja, ik raak steeds connecties kwijt en heb ontzettend veel last van timeouts.
k woon ook in Leidsche Rijn en m'n verbinding is prima, gemiddeld zo'n 7ms naar ping.xs4all.nl, erg prettig dat casemaDevvert schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:32:
Ik woon trouwens in Utrecht Leidsche Rijn.
Zeker eens in de week meestal op zondag na 21:00 uur heb ik last van wegvallende verbindingen, sites die niet laden, dsn resolving issues etc. Dan shakel ik maar over naar PIT T-Mobile.
Meestal is het de volgende ochtend weer opgelost. Ik merk het ook bij downloads (nntp) die dan gewoon 6 tot 10 uren stilstaan.
Ik heb het gemeld bij Casema, en kreeg ondanks mijn meegestuurde rapporten en uitleg een keurig standaard antwoord terug, update je virusscanner, zet firewall uit etc. Case closed.
Er is niet veel veranderd aan de klantenservice van Casema. Gelukkig zijn ze wel betrouwbaarder geworden qua uptime van de verbindingen. Optimaal is het helaas nog niet.
Meestal is het de volgende ochtend weer opgelost. Ik merk het ook bij downloads (nntp) die dan gewoon 6 tot 10 uren stilstaan.
Ik heb het gemeld bij Casema, en kreeg ondanks mijn meegestuurde rapporten en uitleg een keurig standaard antwoord terug, update je virusscanner, zet firewall uit etc. Case closed.
Er is niet veel veranderd aan de klantenservice van Casema. Gelukkig zijn ze wel betrouwbaarder geworden qua uptime van de verbindingen. Optimaal is het helaas nog niet.
[ Voor 15% gewijzigd door wvkreg op 02-04-2008 13:55 ]
sa1, gebruik je ook dingen als ssh of irc? de rest werkt wel goed (meestal).
Ik heb laatste dagen ook wel wat last gehad van een onstabiele verbinding, moest heel vaak ip adres vernieuwen in me router. Wel is sinds gisteren ofzo me downloadsnelheid verhoogt, ik denk dat het daar iets mee te maken heeft. Ik kan nu wel met 1400 kB/s downloaden
End of Transmission
Nou, het is nu weer kut met peren. ssh connecties klappen er soms als binnen een minuut uit... Hier heb ik werkelijk niets aan...
Heb je het al een tijdje geprobeerd met een kabel verbinding? Blijf je dan ook last van time outs hebben? Probeer gewoon een tijdje met de mee geleverde kabel rechtstreeks op je of, vanaf de router naar de pc (liefst vanaf het modem natuurlijkDevvert schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:56:
Nou, het is nu weer kut met peren. ssh connecties klappen er soms als binnen een minuut uit... Hier heb ik werkelijk niets aan...
Ik kan rustig een SSH sessie een paar uur open laten staan, en als ik terug kom is ie gewoon nog steeds werkend. Dus het ligt niet aan casema in het algemeen volgens mij
[ Voor 18% gewijzigd door Wiebbe op 04-04-2008 07:21 ]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
heb de hele dag een ssh verbinding open gehad naar huis (vanaf m'n werk) einde van de dag stonden m'n ssh tunnels keurig nog open, dus ja.. echt totaal geen problemenDevvert schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:28:
sa1, gebruik je ook dingen als ssh of irc? de rest werkt wel goed (meestal).
vandaag ook al vanaf 08:30 uur tot nu open.. en draait nog steeds
[ Voor 8% gewijzigd door Sa1 op 04-04-2008 12:03 ]
Ik lees net dat multikabel de snelheid van 12mbit naar 16mbit verhoogd.
gaat casema dit ook doen of niet? aangezien er pas net een snelheidsverhoging is doorgevoerd naar 12mbit.
gaat casema dit ook doen of niet? aangezien er pas net een snelheidsverhoging is doorgevoerd naar 12mbit.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik heb momenteel Casema Midi ( 16 mbit ) i.c.m. met televisie en digitale telefonie.
Gaat mijn download nou nog omhoog of niet?
Verwijderd
De snelheidsverhoging geldt alleen voor de triple-play producten (televisie, internet en telefonie). Dus niet voor de losse internet-abonnementen (lees: televisie en internet).sjorremans schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:33:
Ik lees net dat multikabel de snelheid van 12mbit naar 16mbit verhoogd.
Ik ben ook benieuwd of Casema volgt...
Wij hebbe ook zo abbo bij casema, televisie,internet en telefonie, ben benieuwd dan!Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:52:
[...]
De snelheidsverhoging geldt alleen voor de triple-play producten (televisie, internet en telefonie). Dus niet voor de losse internet-abonnementen (lees: televisie en internet).
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Verwijderd
En Multikabel biedt bij de triple play-producten ook onbeperkt onderling bellen aan. Ik ben benieuwd of Ziggo deze bundels gaat voeren. Zo ja, dan krijgen de Casema-abonnees deze ook.sjorremans schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:12:
[...]
Wij hebbe ook zo abbo bij casema, televisie,internet en telefonie, ben benieuwd dan!
Momenteel heb ik ook Televisie, digitale telefonie en Casema Midi. Volgens mij gaat mijn snelheid dan wel degelijk omhoog!Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:52:
[...]
De snelheidsverhoging geldt alleen voor de triple-play producten (televisie, internet en telefonie). Dus niet voor de losse internet-abonnementen (lees: televisie en internet).
Casema midi is geen 16MBit maar 1,6 MBit....Nippletwister schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:40:
Ik heb momenteel Casema Midi ( 16 mbit ) i.c.m. met televisie en digitale telefonie.
Ik ben (namens mijn ouders) aan het overwegen om ADSL op te zeggen en over te gaan op triple play van Casema (straks Ziggo).
Nu is het zo, dat er onlangs verbouwd is waarbij 2 huizen to 1 huis zijn gevoegd. het eerste huis was verdieping 1+2, en het 2e huis was de begane grond.
Nu is het zo, dat er in huis 2 contact dozen zijn, 1 op de begane grond, en 1 op de eerste verdieping. De elekricien heeft de coax in de meterkast professioneel gesplit.
Mijn vraag:
In de installatiehandleiding Casema wordt gezegd dat je het modem bij de 'basis' aansluiting van je kabel moet aansluiten. Aangezien dit in mijn geval op 2 plaatsen zou kunnen zijn, en de meterkast geen optie is het volgende:
Maakt het uit of ik het modem op de begane of 1e verdieping aansluit? het liefst doe ik het op de eerste, omdat daat onze pc staat, het basisstation van onze draadloze telefoonset en ik tevens een wifi router wil plaatsen. Op deze manier is er de meeste dekking in het huis voor zowel boven als beneden.
De splitting gebeurt feitelijk in de meterkast, dus persoonlijk denk ik dat er geen verschil is tussen de woonkamer beneden en de pc kamer boven. Gaat dit me nog problemen opleveren bij het internetten en tv kijken boven en beneden?
Nu is het zo, dat er onlangs verbouwd is waarbij 2 huizen to 1 huis zijn gevoegd. het eerste huis was verdieping 1+2, en het 2e huis was de begane grond.
Nu is het zo, dat er in huis 2 contact dozen zijn, 1 op de begane grond, en 1 op de eerste verdieping. De elekricien heeft de coax in de meterkast professioneel gesplit.
Mijn vraag:
In de installatiehandleiding Casema wordt gezegd dat je het modem bij de 'basis' aansluiting van je kabel moet aansluiten. Aangezien dit in mijn geval op 2 plaatsen zou kunnen zijn, en de meterkast geen optie is het volgende:
Maakt het uit of ik het modem op de begane of 1e verdieping aansluit? het liefst doe ik het op de eerste, omdat daat onze pc staat, het basisstation van onze draadloze telefoonset en ik tevens een wifi router wil plaatsen. Op deze manier is er de meeste dekking in het huis voor zowel boven als beneden.
De splitting gebeurt feitelijk in de meterkast, dus persoonlijk denk ik dat er geen verschil is tussen de woonkamer beneden en de pc kamer boven. Gaat dit me nog problemen opleveren bij het internetten en tv kijken boven en beneden?
Je modem wordt altijd geplaatst op de hoofdaansluiting. Dit betekent dus dat dit op de plek is waar de kabel(groene kabel) je woning binnenkomt. Dat zal bij dus in de meterkast zijn als daar de aftakking plaats vindt.
Je modem wordt voor de splitsing aangesloten en hierop kan je dan je telefoon en internet aansluiten.
Je modem wordt voor de splitsing aangesloten en hierop kan je dan je telefoon en internet aansluiten.
Hopelijk gaat Casema ook zsm verhogen nu Multikabel het doet.
Heb hier momenteel Casema internet Multi (4 Mbit) + digitale telefonie + digitale tv.
8 Mbit zou toch lekker zijn, en misschien 1 Mbit upload, maar dat is bijzaak
Heb hier momenteel Casema internet Multi (4 Mbit) + digitale telefonie + digitale tv.
Verwijderd
Ik heb nu alweer een paar maanden Casema Maxi, wat toen 8mbit was.
Nu las ik net dat bericht over MultiKabel en zag daar dat bijvoorbeeld hun 12mbit naar 16mbit zou gaan. Dus ik dacht, laat ik eens een kijkje nemen op de site van Casema.
Tot mijn grote verbazing zie ik daar staan dat Maxi 12mbit is. Sinds wanneer is dat?
Ik heb gisteravond nog zitten downloaden en ik kwam toch echt niet hoger dan 1MB/s, wat volgens mij gelijk is aan 8mbit. Die 1MB/s was zeker weten mijn max, omdat ik van die payserver (usenet) maximaal met 20mbit kan downlaoden.
Kan iemand mij vertellen hoe het nu allemaal zit?
Nu las ik net dat bericht over MultiKabel en zag daar dat bijvoorbeeld hun 12mbit naar 16mbit zou gaan. Dus ik dacht, laat ik eens een kijkje nemen op de site van Casema.
Tot mijn grote verbazing zie ik daar staan dat Maxi 12mbit is. Sinds wanneer is dat?
Ik heb gisteravond nog zitten downloaden en ik kwam toch echt niet hoger dan 1MB/s, wat volgens mij gelijk is aan 8mbit. Die 1MB/s was zeker weten mijn max, omdat ik van die payserver (usenet) maximaal met 20mbit kan downlaoden.
modem ff resetten?Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:12:
Ik heb nu alweer een paar maanden Casema Maxi, wat toen 8mbit was.
Sig
Verwijderd
Hehe, ik voel me nu wel heel dom hoor.
Dat zal ik eens gaan proberen
Zit ik zeker al weken op 8mbit ipv 12mbit?
per maart zijn ze gaan verhogen.. dus't valt best mee.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:37:
[...]
Hehe, ik voel me nu wel heel dom hoor.
Dat zal ik eens gaan proberen![]()
Zit ik zeker al weken op 8mbit ipv 12mbit?
Maar die splitting die in de meterkast zit is niet zomaar los te krijgen, zit helemaal vastgeschroefd op een professionele splitter. Dus is totaal iets anders dan watje in de zelfinstallatie handleiding leest.Vassie18 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:23:
Je modem wordt altijd geplaatst op de hoofdaansluiting. Dit betekent dus dat dit op de plek is waar de kabel(groene kabel) je woning binnenkomt. Dat zal bij dus in de meterkast zijn als daar de aftakking plaats vindt.
Iemand nog ideeen?
Verwijderd
Volgens mij zit bij mn ouders de modem (router) gewoon na de splitter. Eerst was die router alleen voor internet, nu sinds kort ook Voip. Ik weet alleen niet precies hoe het met de tv zit.. die komt denk ik gewoon als aparte kabel het huis binnen.Mijulio schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:32:
[...]
Maar die splitting die in de meterkast zit is niet zomaar los te krijgen, zit helemaal vastgeschroefd op een professionele splitter. Dus is totaal iets anders dan watje in de zelfinstallatie handleiding leest.
Iemand nog ideeen?
Dus.. mss gewoon eens proberen dat ding aan te sluiten na de splitter?
En ook hier in postcodegebied 1261 al vanaf de jaarwisseling soms hele beroerde verbindingen. Hoge pingtijden en time-outs, altijd tussen 1900 en 2000 uur of in het weekend. Als het drukker is dan normaal, denk ik dan maar. Wat internet betreft kun je daar dan nog wel mee leven, maar als je Casema-telefonie hebt, dan is een normaal gesprek voeren op die momenten niet mogelijk.
Ben bij mij in de buurt al een enquete gestart onder de mensen waarvan ik weet dat ze Casema hebben. Een servicemedewerker van Casema noemde mij een tijdje terug een heel lijstje van huisnummers op
Heb inmiddels een 'persoonlijke' contactpersoon bij Casema, de heer Henny Timmer. Ze hebben wat hardware in de wijkcentrale (CMTS) vervangen, maar het probleem blijft. Ik heb de regionale krant erbij gehaald en die heeft ook gepubliceerd. Casema wist niet half hoe snel ze daar op moesten reageren met de mededeling dat 't probleem verholpen is en dat ik een schadevergoeding heb ontvangen. Nou, die schadevergoeding heb ik nog niet en het probleem is er nog steeds! De volgende mail aan de krant ligt alweer klaar...
Ben bij mij in de buurt al een enquete gestart onder de mensen waarvan ik weet dat ze Casema hebben. Een servicemedewerker van Casema noemde mij een tijdje terug een heel lijstje van huisnummers op
Heb inmiddels een 'persoonlijke' contactpersoon bij Casema, de heer Henny Timmer. Ze hebben wat hardware in de wijkcentrale (CMTS) vervangen, maar het probleem blijft. Ik heb de regionale krant erbij gehaald en die heeft ook gepubliceerd. Casema wist niet half hoe snel ze daar op moesten reageren met de mededeling dat 't probleem verholpen is en dat ik een schadevergoeding heb ontvangen. Nou, die schadevergoeding heb ik nog niet en het probleem is er nog steeds! De volgende mail aan de krant ligt alweer klaar...
Even wat positiefs over Casema.
Na een 2 maanden durend ADSL drama...
(korte samenvatting: Planet IPB opgezegd -> lijn gesloopt -> 1 1/2 maand geen Internet -> Telfort die na ADSL order acceptatie opeens niet meer kan leveren, zowel Planet als Telfort die niets kunnen doen -> Telfort die moeilijk doet omtrent het annuleren van de order -> na 3 (onbeantwoorde) mails heel veel telefoontjes en een aangetekende brief mijn ADSL order kunnen annuleren ivm het niet opleveren van een verbinding)
... een Maxi abonement icm telefonie aangevraagd.
Alles verliep zonder 1 probleem, snelle bevestiging van de order, binnen 10 dagen een gratis monteur op de stoep, inpluggen en klaar! Snelheid is prima (via mijn wireless router gemiddeld zo rond de 12000 kb/s), verbinding stabiel, helpdesk bereikbaar, kortom eigenlijk zoals het zou moeten zijn.
Ik bedenk me voorlopig wel twee keer voordat ik weer een overstap naar een andere ADSL / kabel provider waag.
Casema is wel wat duurder dan bijvoorbeeld Telfort, maar ik heb nu ook wel gezien dat service e.d. gewoon geld kost. Voorlopig betaal ik dat verschil nog graag.
Na een 2 maanden durend ADSL drama...
(korte samenvatting: Planet IPB opgezegd -> lijn gesloopt -> 1 1/2 maand geen Internet -> Telfort die na ADSL order acceptatie opeens niet meer kan leveren, zowel Planet als Telfort die niets kunnen doen -> Telfort die moeilijk doet omtrent het annuleren van de order -> na 3 (onbeantwoorde) mails heel veel telefoontjes en een aangetekende brief mijn ADSL order kunnen annuleren ivm het niet opleveren van een verbinding)
... een Maxi abonement icm telefonie aangevraagd.
Alles verliep zonder 1 probleem, snelle bevestiging van de order, binnen 10 dagen een gratis monteur op de stoep, inpluggen en klaar! Snelheid is prima (via mijn wireless router gemiddeld zo rond de 12000 kb/s), verbinding stabiel, helpdesk bereikbaar, kortom eigenlijk zoals het zou moeten zijn.
Ik bedenk me voorlopig wel twee keer voordat ik weer een overstap naar een andere ADSL / kabel provider waag.
Casema is wel wat duurder dan bijvoorbeeld Telfort, maar ik heb nu ook wel gezien dat service e.d. gewoon geld kost. Voorlopig betaal ik dat verschil nog graag.
Hier is het internet zelf geen probleem, maar de webmail van casema des te meer. Lijkt echt aan de regio hier te liggen (4105) want op mijn werk er nooit last van, maar hier de laatste tijd erg veel problemen om in de webmail te komen
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Iemand een idee of Casema nog gaat verhogen nu mulitkabel dat ook gaat doen? En als ze al gaan verhogen, wanneer zou dit dan zijn? Of ben ik te vroeg
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Als het een profi splitter is, is het zoiets:Mijulio schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:32:
[...]
Maar die splitting die in de meterkast zit is niet zomaar los te krijgen, zit helemaal vastgeschroefd op een professionele splitter. Dus is totaal iets anders dan watje in de zelfinstallatie handleiding leest.
Iemand nog ideeen?
Die kun je met een steeksleuteltje vrij makkelijk losdraaien en vervangen door een exemplaar met drie uitgangen, daarvan kun je er dan een voor je modem gebruiken. Mijn ervaring is dat, als je signaal goed is, het weinig uitmaakt waar je je modem inprikt, trouwens.
kabeltje los halen van die ingang, die op je casema splitter zetten en die uitgang ervan weer op die splitter.
Ga nu niet splitten VOOR je modem want je signaal wordt 100% zeker zwakker. Ik heb hier een half jaar gezeik (verbinding die telkens wegviel) mee gehad voordat ze erachter kwamen dat deze contructie het probleem was.
Ga nu niet splitten VOOR je modem want je signaal wordt 100% zeker zwakker. Ik heb hier een half jaar gezeik (verbinding die telkens wegviel) mee gehad voordat ze erachter kwamen dat deze contructie het probleem was.
Verwijderd
Ik heb hele tijd random disconnects bij casema... Hoe kan ik dit op lossen? Heb alles zon beetje al geprobeerd. Modem reset, router reset. Zou niet meer weten wat ik anders zou kunnen doen om dit op te lossen...
Het is trouwens sinds vanmorgen.
Het is trouwens sinds vanmorgen.
Verwijderd
Casema Multi heeft al 1Mbit upload?Satch schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:10:
Hopelijk gaat Casema ook zsm verhogen nu Multikabel het doet.
Foutje inderdaad, tijdje terug was het nog 600 of 660 Kbps upload. Vandaar mijn vergissing.
Maar alleen de download naar 8 Mbit zou dus al erg leuk zijn.
Ik haalde zojuist voor een geruime tijd een upload van ruim 3Mbps (450KB/s)???
Meer mensen hier "last" van?
As finishing touch, god created the dutch.
ik zou het in ieder geval niet als last zien, maar nee, dit heb ik niet geziendamastx schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:46:
Ik haalde zojuist voor een geruime tijd een upload van ruim 3Mbps (450KB/s)???
ik zie het ook zeker niet als "last" 
toch apart, af en toe pieken van een minuut of 5 dat ik gewoon 400KB/s+ haal...
postcode 3722...
toch apart, af en toe pieken van een minuut of 5 dat ik gewoon 400KB/s+ haal...
postcode 3722...
As finishing touch, god created the dutch.
Ik ga binnenkort (per 1mei) verhuizen en in het nieuwe huisje neem ik ook Casema. Nou vroeg ik me af, wat voor draadloze router kan ik het best nemen? Ik hoor namelijk nogal wat klachten over bepaalde routers.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
tja, routers hebben eigelijk altijd wel problemen. Zo lang de router goed zijn DHCP leases kan vernieuwen en een goed sterk wireless signaal heeft moeten ze allemaal wel goed werken.Sport_Life schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:40:
Ik ga binnenkort (per 1mei) verhuizen en in het nieuwe huisje neem ik ook Casema. Nou vroeg ik me af, wat voor draadloze router kan ik het best nemen? Ik hoor namelijk nogal wat klachten over bepaalde routers.
Ik gebruik zelf een Belkin router met de DD-WRT 23 SP2 firmware erop die zonder problemen werkt. Helaas is door mijn huis (beton met ijzer erin) het signaal in andere kamers erg zwak, maar met misschien een omni antenne kan je dat ook verbeteren.
Ik heb sinds gisteravond last van hoge pings (80-110) naar oa. counter-strike servers en verschillende websites. Google pingt overigens wel redelijk normaal, met af en toe een uitschieter naar 25 ms waar het normaal meestal tussen de 10 en 15 is. Een vriend van me heeft ook orange maar dan adsl maar wel hetzelfde probleem. Zijn er meer mensen die sinds gisteren een verhoogde ping hebben, of is dit regiospecifiek of toch een mogelijke foute instelling (overigens niks veranderd)?
edit: omgeving ede/veenendaal is dat en idd 80/90 ms naar nu.nl
edit2: modem reset + router reset halen niks uit...
edit: omgeving ede/veenendaal is dat en idd 80/90 ms naar nu.nl
edit2: modem reset + router reset halen niks uit...
[ Voor 10% gewijzigd door Multensor op 09-04-2008 19:49 ]
erhmm.
Omgeving Rotterdam heeft ook last van lag naar CS servers , nog geen last gehad op Wow servers. Ook pingen naar nu.nl geeft 80-90ms +-.
Ok, bedankt voor de info, volgens mij is het zo'n splitter, en uiteraard als de elektricien het los krijgt, dan kan ik dat ook...BeF-Bacchus schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:23:
[...]
Als het een profi splitter is, is het zoiets: [afbeelding]
Die kun je met een steeksleuteltje vrij makkelijk losdraaien en vervangen door een exemplaar met drie uitgangen, daarvan kun je er dan een voor je modem gebruiken. Mijn ervaring is dat, als je signaal goed is, het weinig uitmaakt waar je je modem inprikt, trouwens.
Dat idee had ik ook, qua signaalverlies. Denk dat ik het dan toch maar in één keer goed ga doen en even de handen uit de mouwen steek.jongentje schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:59:
kabeltje los halen van die ingang, die op je casema splitter zetten en die uitgang ervan weer op die splitter.
Bedankt!
Vandaag was het weer mis, de request naar google.com gaf een time-out. Een ping naar google.com leverde normale waarden op (12-15 ms). Misschien dat mensen iets kunnen met een tracert:
Er zijn geen meldingen bekend van storingen oid.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Tracing route to google.com [64.233.187.99] over a maximum of 30 hops: 1 * * * Request timed out. 2 16 ms 8 ms 9 ms 53558C01.cable.casema.nl [83.85.140.1] 3 11 ms 8 ms 9 ms 10.0.33.2 4 20 ms 8 ms 14 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54] 5 8 ms 10 ms 9 ms core1.ams.net.google.com [195.69.144.247] 6 9 ms 12 ms 9 ms 209.85.248.88 7 89 ms 88 ms 89 ms 209.85.248.180 8 106 ms 103 ms 98 ms 209.85.252.166 9 107 ms 105 ms 108 ms 216.239.48.69 10 106 ms 108 ms 108 ms 216.239.47.1 11 108 ms 107 ms 122 ms 216.239.43.249 12 112 ms 108 ms 109 ms jc-in-f99.google.com [64.233.187.99] Trace complete. |
[ Voor 6% gewijzigd door Schonhose op 12-04-2008 09:18 ]
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Klopt bij mij deed google het gisteren ook niet. Was ook de enige site overigensSchonhose schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 09:13:
Vandaag was het weer mis, de request naar google.com gaf een time-out. Een ping naar google.com leverde normale waarden op (12-15 ms). Misschien dat mensen iets kunnen met een tracert:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Tracing route to google.com [64.233.187.99] over a maximum of 30 hops: 1 * * * Request timed out. 2 16 ms 8 ms 9 ms 53558C01.cable.casema.nl [83.85.140.1] 3 11 ms 8 ms 9 ms 10.0.33.2 4 20 ms 8 ms 14 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54] 5 8 ms 10 ms 9 ms core1.ams.net.google.com [195.69.144.247] 6 9 ms 12 ms 9 ms 209.85.248.88 7 89 ms 88 ms 89 ms 209.85.248.180 8 106 ms 103 ms 98 ms 209.85.252.166 9 107 ms 105 ms 108 ms 216.239.48.69 10 106 ms 108 ms 108 ms 216.239.47.1 11 108 ms 107 ms 122 ms 216.239.43.249 12 112 ms 108 ms 109 ms jc-in-f99.google.com [64.233.187.99] Trace complete.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
ff vraagje, heb ik iets gemist over een snelheidsverhoging?
(cable, postcode 2512)
M'n snelheid ligt beduidend hoger dan een paar dagen geleden. Trok vanaf usenet meestal zo'n 930 kb/s en nu gemiddeld zo'n 1250 kb/s
(cable, postcode 2512)
M'n snelheid ligt beduidend hoger dan een paar dagen geleden. Trok vanaf usenet meestal zo'n 930 kb/s en nu gemiddeld zo'n 1250 kb/s
Verwijderd
Misschien handig als je er bij vermeld welk abonnement je hebt? Als je Maxi hebt, dan ja, er is per 1 maart een verhoging van 8 naar 12 Mbit ingevoerd.Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:35:
ff vraagje, heb ik iets gemist over een snelheidsverhoging?
(cable, postcode 2512)
Verwijderd
Dit topic (goed) lezen had het werk ook gedaan ;-)Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:59:
[...]
Misschien handig als je er bij vermeld welk abonnement je hebt? Als je Maxi hebt, dan ja, er is per 1 maart een verhoging van 8 naar 12 Mbit ingevoerd.
/me was nog niet helemaal wakker tijdens het plaatsen van de post

Verwijderd
Ik heb n.a.v. de snelheidsverhoging van 8mbit naar 12mbit mn modem en router een paar keer gereset, maar ik blijf hangen rond de 950 kb/s. Casema even opgebeld en die zeiden dat ik gewoon op 12mbit zat. Waarom haal ik dan maar 8mbit?
Heb al getest wat met 100mb.bin's, usenet (van eweka) en wat vage speedtests.
Test het even met een pc rechtstreeks op het modem. Check of je netwerk kaart ook echt op 100mbit staat. Sommige routers willen nog wel eens cheaten en hem gewoon braaf op 10mbit laten staan op de wan poortVerwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 03:46:
Ik heb n.a.v. de snelheidsverhoging van 8mbit naar 12mbit mn modem en router een paar keer gereset, maar ik blijf hangen rond de 950 kb/s. Casema even opgebeld en die zeiden dat ik gewoon op 12mbit zat. Waarom haal ik dan maar 8mbit?
En welk modem heb je trouwens? Een zwarte motorola of een witte?
Verwijderd
M'n netwerkkaart staat echt op 100mbit en ik heb een zwarte motorola.Wiebbe schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 06:54:
[...]
Test het even met een pc rechtstreeks op het modem. Check of je netwerk kaart ook echt op 100mbit staat. Sommige routers willen nog wel eens cheaten en hem gewoon braaf op 10mbit laten staan op de wan poort
En welk modem heb je trouwens? Een zwarte motorola of een witte?
Verwijderd
Het kan zijn dat je een (wat oudere) router hebt die een maximale doorvoersnelheid van 8mbit heeft op de WAN-poort.Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 03:46:
Je kan het beste dus ff je pc rechtstreeks op het kabelmodem aansluiten, zoals hierboven al is gesuggereerd.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 13:24 ]
Verwijderd
Mezelf rechtstreeks op de modem aansluiten is eigenlijk onmogelijk, omdat internet gedeeld moet worden met 3 pc's.Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:22:
[...]
Het kan zijn dat je een (wat oudere) router hebt die een maximale doorvoersnelheid van 8mbit heeft op de WAN-poort.
Je kan het beste dus ff je pc rechtstreeks op het kabelmodem aansluiten, zoals hierboven al is gesuggereerd.
Ik heb de Sitecom WL-153.. die heeft toch wel een hogere doorvoersnelheid dan 8mbit mag ik hopen?
Gewoon een kwestie van testen. Je weet nooit zeker of het wel of niet het geval is. Je hoeft het niet altijd zo te gebruiken, maar dan weet je in ieder geval of het de pc, router of iets anders is
Mijn link lampje knippert soms even. Nu kan ik natuurlijk de handleiding van casema niet direct vinden, maar volgens mij hoort ie altijd te branden. Klopt dit? En zo ja, wat zou ik kunnen doen? Casema de lijn laten doormeten?
Het link lampje is voor je interne netwerk.Devvert schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:10:
Mijn link lampje knippert soms even. Nu kan ik natuurlijk de handleiding van casema niet direct vinden, maar volgens mij hoort ie altijd te branden. Klopt dit? En zo ja, wat zou ik kunnen doen? Casema de lijn laten doormeten?
En je kunt Casema niet vragen je lijn door te meten. Gewoon helpdesk bellen als het niet werkt en dan doro script heen.
Het link lampje knippert als er data over de lijn heen gaat. Hij hoort dus te knipperen. Enige waar je op moet letten bij het link lampje is als hij uit is, want dan kom er totaal geen data overheen
Verwijderd
In deel 2 van dit topic heb ik een aantal reacties gezien dat mensen een nieuwe firmware zouden hebben gehad.
Op dit moment heb ik deze versie:
Hoe zit het met jullie firmware versie?
code:
1
2
3
4
5
| Software Version: SB5100E-2.3.2.5-SCM01-NOSH Hardware Version: 3 MIB Version: II GUI Version: 1.0 VxWorks Version: 5.4 |
Nieuws van Multikabel:
EDIT: Ik heb Casema even gebeld en ze kunnen niets toezeggen, maar vanaf 1 juni zijn ze 1 bedrijf en komen er allemaal nieuwe pakketten en aanbiedingen. Even afwachten dus!
Zal Casema dan ook volgen....Online muziek luisteren, video’s delen of tv-programma’s terugkijken. Multikabel past per 5 mei aanstaande de internetsnelheid van de Alles-in-1 pakketten aan de groeiende eisen van intensief internetgebruik aan.
Entreebundel:
De downloadsnelheid, de snelheid waarmee u bestanden ophaalt, gaat omhoog van 256 naar 800 kbps.
Familybundel
De downloadsnelheid gaat omhoog van 4 naar 8 Mbps. De uploadsnelheid, de snelheid waarmee u bestanden op internet zet, gaat omhoog van 1000 kbps naar 1500 kbps.
Powerbundel
De downloadsnelheid gaat omhoog van 12 naar 16 Mbps. De uploadsnelheid verdubbelt van 1500 Kbps naar 3 Mbps.
EDIT: Ik heb Casema even gebeld en ze kunnen niets toezeggen, maar vanaf 1 juni zijn ze 1 bedrijf en komen er allemaal nieuwe pakketten en aanbiedingen. Even afwachten dus!
[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 22-04-2008 20:35 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 09:27:
In deel 2 van dit topic heb ik een aantal reacties gezien dat mensen een nieuwe firmware zouden hebben gehad.
code:
1 2 3 4 5 Software Version: SB5100E-2.3.2.5-SCM01-NOSH Hardware Version: 3 MIB Version: II GUI Version: 1.0 VxWorks Version: 5.4
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Model Name: SBV5120E Firmware Version: 2.17.1.2 Revision: 19 Vendor Name: Motorola MTA Firmware name: SBV5120E-2.17.1.2-SCM19-SHPC Boot Version: 8.2 Hardware Version: 1 BCMA Software Version: 00.00 MIB Version: II GUI Version: 1.0 VxWorks Version: 5.4 Firmware Build Time: Jan 22 2007 08:04:35 |
Kabelreus Zesko rolt vanaf juli de kabelinternetstandaard Eurodocsis 3.0 uit over zijn netwerk. Daarmee zijn veel hogere up- en downloadsnelheden mogelijk. Zesko's duurste internetabonnement wordt deze zomer sneller, zo heeft het bedrijf kenbaar gemaakt tegenover ZDNet.
Bron: http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=79959Om snelheden van boven de 30 Mbps te kunnen halen, hebben klanten een nieuwe modem nodig, zegt Vos.
Wat kunnen wij (als mega klanten) verwachten op het gebied van snelheid? Zo te lezen zal deze minimaal 30 Mbps worden aangezien er nieuwe modems geleverd zullen worden.
Ik heb al enige tijd last van een enorm snelheidsverlies. Normaal rond de 2500kb/s en nu 650 kb/s. Ben ik de enige (regio Den Haag)?
Probleem is opgelostResinman schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:17:
Ik heb al enige tijd last van een enorm snelheidsverlies. Normaal rond de 2500kb/s en nu 650 kb/s. Ben ik de enige (regio Den Haag)?
Verwijderd
Hmm, ik stond toch al op het punt om over te stappen, dit maakt het nog beter zoResinman schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:50:
[...]
[...]
Bron: http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=79959
Wat kunnen wij (als mega klanten) verwachten op het gebied van snelheid? Zo te lezen zal deze minimaal 30 Mbps worden aangezien er nieuwe modems geleverd zullen worden.
Ben benieuwd naar de nieuwe snelheid. Hopelijk maken ze er niet 25 van ofzo, maar gelijk zo'n grote stap om de concurrentie achter te laten.
Tevens is wanneer de snelheid verdubbeld wordt (40/50 mbit) beter prijs/snelheid dan wat het nu is. 70,- per maand voor 20mbit vind ik wat te veel
.
Tevens is wanneer de snelheid verdubbeld wordt (40/50 mbit) beter prijs/snelheid dan wat het nu is. 70,- per maand voor 20mbit vind ik wat te veel
Ja inderdaad. Wat betreft de prijs van casema, die is nog steeds vrij duur. In mijn geval rond de 50 euro voor een 12 MBit lijn.Maar dan heb je wel het voordeel dat je een superstabiele lijn hebt. Ik heb werkelijk nooit problemen hier mee.m00n schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:44:
Ben benieuwd naar de nieuwe snelheid. Hopelijk maken ze er niet 25 van ofzo, maar gelijk zo'n grote stap om de concurrentie achter te laten.
Tevens is wanneer de snelheid verdubbeld wordt (40/50 mbit) beter prijs/snelheid dan wat het nu is. 70,- per maand voor 20mbit vind ik wat te veel.
Nu alleen nog maar hopen...

K hoop inderdaad ook dat ze zich gaan realiseren dat ze erg duur zijn. Collega van me heeft een 20mbit abbo voor 20 euro per maand en haalt ook echt die 2MB/sec (woont 300 mtr van de centrale). Dan heb je echt véél voor weinig (zelf woon ik 2,4KM van de centrale en zal het dus nooit gaan halen).Doekie19 schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:06:
[...]
Ja inderdaad. Wat betreft de prijs van casema, die is nog steeds vrij duur. In mijn geval rond de 50 euro voor een 12 MBit lijn.Maar dan heb je wel het voordeel dat je een superstabiele lijn hebt. Ik heb werkelijk nooit problemen hier mee.
Het nadeel is natuurlijk dat in de kabel nogal wat rek zit. DSL providers hebben een probleem, die kunnen straks niet zo veel meer (tenzij weer alles compleet vervangen, wat ze ook al met adsl2+ hebben moeten doen).
docis3.0 kan tot 200mbit ofzo had ik gelezen, ze hoeven niet echt voor te gaan lopen omdat adsl ze toch niet op korte termijn gaat inhalen. tis alleen belachelijk natuurlijk dat ze prijstechnisch zo waardeloos zijn, 35 euro per maand voor een 4mbit connectie.. erg duur t.o.v. dsl providers.
editSa1 schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:34:
[...]
K hoop inderdaad ook dat ze zich gaan realiseren dat ze erg duur zijn. Collega van me heeft een 20mbit abbo voor 20 euro per maand en haalt ook echt die 2MB/sec (woont 300 mtr van de centrale). Dan heb je echt véél voor weinig (zelf woon ik 2,4KM van de centrale en zal het dus nooit gaan halen).
Het nadeel is natuurlijk dat in de kabel nogal wat rek zit. DSL providers hebben een probleem, die kunnen straks niet zo veel meer (tenzij weer alles compleet vervangen, wat ze ook al met adsl2+ hebben moeten doen).
docis3.0 kan tot 200mbit ofzo had ik gelezen, ze hoeven niet echt voor te gaan lopen omdat adsl ze toch niet op korte termijn gaat inhalen. tis alleen belachelijk natuurlijk dat ze prijstechnisch zo waardeloos zijn, 35 euro per maand voor een 4mbit connectie.. erg duur t.o.v. dsl providers.
[ Voor 3% gewijzigd door Doekie19 op 28-04-2008 16:07 ]
paar weken geleden Internet besteld van Casema (TV hebben we daar al). Vorige week de bevestingingsbrief gelezen, en wat blijkt: ze hebben ook een TV abonnement erbij gezet, terwijl wij die dus al hebben
. Gelijk gebeld en dat meidje zou het in orde maken, maar ik heb er vrij weinig vertrouwen in eigenlijk. Heb de neiging om alles te annuleren en opnieuw aan te vragen, maar daar is het al te laat voor.
Ben benieuwd..

Ben benieuwd..
nee, dat zie je verkeerd (denk ik danSport_Life schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:36:
paar weken geleden Internet besteld van Casema (TV hebben we daar al). Vorige week de bevestingingsbrief gelezen, en wat blijkt: ze hebben ook een TV abonnement erbij gezet, terwijl wij die dus al hebben. Gelijk gebeld en dat meidje zou het in orde maken, maar ik heb er vrij weinig vertrouwen in eigenlijk. Heb de neiging om alles te annuleren en opnieuw aan te vragen, maar daar is het al te laat voor.
Ben benieuwd..
bestel je dus internet dan zie je staan RTV, geen wijzigingen. en daar onder (of boven) de internet bestelling.
Maar vergeet niet, een bevestigings brief is voor de controle, het blijven mensen natuurlijk en een foutje kan altijd gemaakt zijn
Ik wil binnen een week Casema Maxi (12mbit) bestellen.
Ik wil graag de Linksys WRT350N als router hebben, weten julie of dit een kabelmodem is en of er nog ervaringen hier mee zijn?
Zeer benieuwd!
Terence
Ik wil graag de Linksys WRT350N als router hebben, weten julie of dit een kabelmodem is en of er nog ervaringen hier mee zijn?
Zeer benieuwd!
Terence
Nou er zat een nota bij en daar stond duidelijk op dat ik ook de aansluitkosten en maandelijkse kosten van het TV abonnement moest betalen.Wiebbe schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:07:
[...]
nee, dat zie je verkeerd (denk ik dan) Op elk product dat je besteld bij casema krijg je een bevestiging waar voor alle producten die je al hebt en de gene die je nog niet hebt ziet wat er mee gaat gebeuren.
bestel je dus internet dan zie je staan RTV, geen wijzigingen. en daar onder (of boven) de internet bestelling.
Maar vergeet niet, een bevestigings brief is voor de controle, het blijven mensen natuurlijk en een foutje kan altijd gemaakt zijn
Heb gebeld en de callcenter medewerkster zou het in orde maken. Maar ik heb nogal wat ervaring met dit soort dingen, dus vrees het ergste.
Verwijderd
Ik weet dat het niet mogelijk is om alleen internet of telefoon bij casema aan te vragen.Sport_Life schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:38:
[...]
Nou er zat een nota bij en daar stond duidelijk op dat ik ook de aansluitkosten en maandelijkse kosten van het TV abonnement moest betalen.
Heb gebeld en de callcenter medewerkster zou het in orde maken. Maar ik heb nogal wat ervaring met dit soort dingen, dus vrees het ergste.
Ik heb zelf TV , Internet en telefoon abonnement, ik wilde alleen mijn TV abonement beeindigen (omdat ik een schotel abonnement heb) het was niet mogelijk om alleen Internet en telefoon te behouden. Ik kon pas per 01 november de gehele abonnement beeindigen, om over te stappen naar Telfort.
Jawel maar ik heb al een TV aansluiting bij CasemaVerwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 08:50:
[...]
Ik weet dat het niet mogelijk is om alleen internet of telefoon bij casema aan te vragen.
Ik heb zelf TV , Internet en telefoon abonnement, ik wilde alleen mijn TV abonement beeindigen (omdat ik een schotel abonnement heb) het was niet mogelijk om alleen Internet en telefoon te behouden. Ik kon pas per 01 november de gehele abonnement beeindigen, om over te stappen naar Telfort.
Verwijderd
Ok ik had het verkeerd begrepen, als je een dubbele TV aansluiting heb bij Casema zullen zij het zeker corrigeren.Sport_Life schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:23:
[...]
Jawel maar ik heb al een TV aansluiting bij Casema. Ze wilde het dus 2x in rekening brengen!
dat is ook de reden waarom ik bij casema blijf. de afgelopen jaren nauwelijks tot geen downtime gehad. snelheid is altijd stabiel.Doekie19 schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:06:
[...]
Ja inderdaad. Wat betreft de prijs van casema, die is nog steeds vrij duur. In mijn geval rond de 50 euro voor een 12 MBit lijn.Maar dan heb je wel het voordeel dat je een superstabiele lijn hebt. Ik heb werkelijk nooit problemen hier mee.
haal nu 1460 kb/s voor 50 euro per maand.. kan opzich beter maar is alsnog niet slecht.. hopelijk gaan ze snel verder met de snelheid verhogen.
Dat hoop ik ook wat betreft die snelheid, alleen het is al net verhoogd. We zullen ziensjorremans schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:54:
[...]
dat is ook de reden waarom ik bij casema blijf. de afgelopen jaren nauwelijks tot geen downtime gehad. snelheid is altijd stabiel.
haal nu 1460 kb/s voor 50 euro per maand.. kan opzich beter maar is alsnog niet slecht.. hopelijk gaan ze snel verder met de snelheid verhogen.
Verwijderd
Ik zou tot de 16e mei afwachten, dan gaat het grote Ziggo feest beginnen!
Edit: mei vergeten
Edit: mei vergeten
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 15:43 ]
Ik ben benieuwd.. Als de snelheid niet wat omhoog gaat zeg ik mn abonnement maar eens op voordat ik er weer een jaar aan vastzit, dan stap ik wel over op Telfort. Dat hele gedoe van alleen voordeeltjes voor de triple-play klanten is bij mij een beetje in het verkeerde keelgat geschoten..
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Vandaag een Casema/Ziggo brief in de bus.
Ziggo noemt de dingen anders.
Bij Casema heet het:
Midi
Multi
Maxi
Mega
Ziggo noemt het:
Internet Z1
Internet Z2
Internet Z3
Internet Z3i
Waarom noemen ze Mega niet gewoon Z4? Zullen de verschillen tussen Maxi en Mega niet meer zo groot zijn?
Ziggo noemt de dingen anders.
Bij Casema heet het:
Midi
Multi
Maxi
Mega
Ziggo noemt het:
Internet Z1
Internet Z2
Internet Z3
Internet Z3i
Waarom noemen ze Mega niet gewoon Z4? Zullen de verschillen tussen Maxi en Mega niet meer zo groot zijn?