Toch ook maar eens mijn ervaringen posten hier.
Na jarenlange tevreden klant geweest te zijn bij Casema (vanaf het begin in Zoetermeer), kwamen vorig jaar rond mei de snelheidsaanpassingen vanwege de fusie. Casema Multi ging toen als enige achteruit in snelheid, dus ik besloot er eens een mailtje aan te wagen om te kijken wat mogelijk was voor mij als trouwe klant, aangezien er voor hetzelfde geld toch een stuk meer snelheid elders te halen viel. Als de verandering negatief uitviel, kon je het abbo voor 1 juli kostenloos opzeggen.
Goed, ik kreeg toen een reactie terug dat ze mij als trouwe klant een gratis upgrade naar Maxi per 1 december 2007 konden aanbieden, dus voor het bedrag van Multi. Als ik akkoord ging, moest ik het maar laten weten. Dat vond ik toch wel geschikt en omdat ik altijd tevreden was over Casema, heb ik besloten daar op in te gaan en te wachten tot 1 december. Ik kreeg daar ook bevestiging van.
Toen werd het 1 december en je raad het natuurlijk al; er gebeurde niets.

Na een paar dagen gebeld hoe het nou zat en daar begon het. De gemaakte afspraak had nooit gemaakt mogen worden (destijds bevestigd door 2 personen) en ze konden het derhalve ook niet nakomen. Ze vonden het toch erg sneu voor me en konden me toch Maxi aanbieden voor €47,95 per maand en vanwege mijn "ellende" konden ze me ook een gratis decoder + smartcard aanbieden. Na op Internet gekeken te hebben naar de aanbiedingen, wist ik hoe een blije dooie mus zich moest voelen, want daar stond precies dezelfde aanbieding op.

Voor dat gulle aanbod had ik dus een half jaar moeten wachten.
Dus "dolgelukkig" nog even contact opgenomen om te vertellen dat ik hier uiteraard niet akkoord mee ging en of ze echt niets anders konden regelen. Ik was immers nog steeds tevreden over de geleverde kwaliteit. Dat konden ze helaas niet, waarna ik mondeling het contract per 1-1-2008 heb opgezegd. Dat was verder geen probleem.
Half december merkte ik opeens dat mijn verbinding een stuk sneller was geworden. Na een test bleek ik op 8Mbit te zitten.

Ik heb diezelfde avond daar melding van gemaakt en kreeg als reactie dat het inderdaad een foutje was. Ze hadden me toch omgezet naar Maxi en ze zouden het weer terug zetten. Dit was de volgende dag inderdaad het geval.
Inmiddels was het 31 december en werd ik netjes afgesloten. Mijn laatst ontvangen factuur ging netjes tot 1-1-2008 en ik dacht dat ik er vanaf was. Niet helemaal... Eind januari kreeg ik nog een factuur met daarbij mijn gesprekskosten van telefonie over de afgelopen maand (logisch natuurlijk), maar tevens kosten voor een halve maand Casema Maxi.

Hierop heb ik een klacht ingediend per e-mail en de situatie nogmaals uitgelegd en ze verwezen naar de diverse serviceaanvragen die over dit onderwerp waren aangemaakt. Reactie afgewacht, maar die kwam uiteraard niet. Iets wat ik wel meer hoor als het op klachten aankomt bij Casema.
In februari kwam er een herinnering met administratiekosten. Aangezien ik nog steeds niets had gehoord m.b.t. mijn klacht, heb ik toen alleen de verschuldigde gesprekskosten overgemaakt en hier melding van gemaakt. Bij de overboeking ook nog eens verwezen naar de klacht.
Nu kreeg ik vorige week opnieuw een herinnering met nogmaals administratiekosten en de gesprekskosten waren nu wel verwerkt. Tevens stond er nu:
Als u niet binnen 8 dagen betaalt, zijn we genoodzaakt uw Casema diensten op te zeggen!
Zucht... waar ging het nou over?

Het is alleen jammer dat ze het totaal niet begrijpen en het administratief echt een rommeltje is daar. Over de kwaliteit van de verbinding heb ik niets te klagen. Ik had vrijwel nooit storingen en altijd een stabiele verbinding. Maar o wee, als je een klacht hebt... dan begint de ellende.
Ik ga er vanuit dat het nu geregeld is, al ben ik daar niet al te zeker over. Ik zal er alleen niet snel meer klant worden.
Beetje lang verhaal geworden.