[Casema/Orange Cable] Ervaringen topic - Deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 46.590 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderaan op de pagina http://www.casema.nl/pagina/thuis/internet staat nu:

** Per 1 maart 2008 wordt de download snelheid van Casema Maxi verhoogd naar 12000 kbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 12:11

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 07:52:
Onderaan op de pagina http://www.casema.nl/pagina/thuis/internet staat nu:

** Per 1 maart 2008 wordt de download snelheid van Casema Maxi verhoogd naar 12000 kbit/s.
Das fijn, eindelijk een datum. >:)
Altijd lekker iets meer snelheid. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:45

3DDude

I void warranty's

Erpeet schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:43:
[...]

Das fijn, eindelijk een datum. >:)
Altijd lekker iets meer snelheid. :9
jah iets als in 1.5 x zoveel :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
en midi & multi abbo's dan? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ga ook maar eens overwegen om van Multi --> Maxi te gaan. Dan is digitale telefonie gratis dus het kost maar 7.95 per maand extra. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:42
Hotzenwalder schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:32:
Bij het MEGA abbonnement krijg je 20000 down en 2000 up. Als je dit combineert met TV en telefonie blijf je dan downloaden met 20000 of wordt er een deel gereserveerd voor TV en telefonie. Gaat heftig downloaden ook niet ten koste van de beeldkwaliteit van digitale TV en geluidskwaliteit van telefonie of heeft Casema dit goed gescheiden, zodat het een niet het ander beinvloed?
Bij de kabelaars staat alles los van elkaar. Elk "product" heeft een aparte frequentieband(en) door de coaxkabel. Je kan het zien alsof elk product een dedicated verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Is de casema nieuwsserver(news.casema.nl) toevallig down?
Kan namelijk helemaal niet meer ermee verbinden, krijg dan een timeout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekie19
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 17:19
RickDB schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:52:
Is de casema nieuwsserver(news.casema.nl) toevallig down?
Kan namelijk helemaal niet meer ermee verbinden, krijg dan een timeout.
Werkt bij mij gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 19:29

SambalBij

We're all MAD here

Sinds vandaag heb ik ook Casema kabelinternet. Overgestapt vanaf ADSL die bij mij toch niet echt lekker stabiel is.
Alleen wel een probleemje tegengekomen... Het lijkt erop dat Casema poort 25 inkomend blokkeerd :(
Uitgaande blokkade is geen probleem (doet Orange ADSL ook; niks wat een smarthost instellen niet oplost) maar een inkomende blokkade vind mijn mailserver niet grappig.
Weet iemand of er bij Casema een makkelijke manier omheen is? (Bijv. zoals bij Planet waarbij je hun mailserver als tweede MX instelt waarna die het doorstuurt)
Ik wil op termijn wel ergens extern een servertje gaan hosten (ben momenteel aan het zoeken naar een leuke colo) maar tot die tijd wil ik hem hier nog even laten draaien.
(Hoop dat iemand dit weet, anders moet ik mijn ADSL ook nog even aangesloten laten staan voor de binnekomende mail)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekie19
Ik weet het niet zeker maar volgems mij werd die gewoon geblokt.

Dit hebben ze enige tijd geleden gedaan, waarom weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Casema (Zesko) gaat komende zomer de snelheid opnieuw verhogen als ze overstappen op eurodocsis 3.0. _/-\o_

http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=79959

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Satch schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:27:
Ik ga ook maar eens overwegen om van Multi --> Maxi te gaan. Dan is digitale telefonie gratis dus het kost maar 7.95 per maand extra. :)
Vergeet je dan niet dat je bij Multi ook al 5,- korting op telefonie krijgt?

Allebei incl. telefonie scheelt het €13,05 volgens http://www.casema.nl/pagina/thuis/combinaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 12:27

Wiebbe

<none />

Topicstarter
SambalBij schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:45:
Sinds vandaag heb ik ook Casema kabelinternet. Overgestapt vanaf ADSL die bij mij toch niet echt lekker stabiel is.
Alleen wel een probleemje tegengekomen... Het lijkt erop dat Casema poort 25 inkomend blokkeerd :(
Uitgaande blokkade is geen probleem (doet Orange ADSL ook; niks wat een smarthost instellen niet oplost) maar een inkomende blokkade vind mijn mailserver niet grappig.
Weet iemand of er bij Casema een makkelijke manier omheen is? (Bijv. zoals bij Planet waarbij je hun mailserver als tweede MX instelt waarna die het doorstuurt)
Ik wil op termijn wel ergens extern een servertje gaan hosten (ben momenteel aan het zoeken naar een leuke colo) maar tot die tijd wil ik hem hier nog even laten draaien.
(Hoop dat iemand dit weet, anders moet ik mijn ADSL ook nog even aangesloten laten staan voor de binnekomende mail)
Nope, dit is helaas niet mogelijk. Maar waarom moet het perse via je eigen SMTP server? Ik draai hier exchange, en heb gewoon de SMTP ingesteld in exchange op de casema SMTP. emails komen gewoon goed aan daarna :)

[edit]

leren lezen, het gaan om je inkomende SMTP :P

Maar nee, die is gewoon geblokkeerd en kan je helaas niet omheen. Nou ja, je kan een andere poort gaan gebruiken :P

Maar wat voor inkomende SMTP draai je dan eigelijk? Voor je eigen mail server thuis?

[ Voor 10% gewijzigd door Wiebbe op 10-02-2008 12:55 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erpeet schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:05:
Casema (Zesko) gaat komende zomer de snelheid opnieuw verhogen als ze overstappen op eurodocsis 3.0. _/-\o_

Juli, dan zullen ze snel moeten zijn.
Eens kijken wat dit gaat doen tegenover ADSL2, eens kijken of men dan eindelijk eens glasvezel versnelt gaat inzetten.
Eigenlijk moet KPN dan wel nu aan de slag, willen ze mee in de strijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erpeet schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:05:

Het netwerk van Casema loopt nu al achter, in vergelijking met bijvoorbeeld dat van UPC. Casema gebruikt nog steeds EuroDOCSIS 1.1, terwijl UPC al enige tijd EuroDOCSIS 2.0 toepast op zijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:10
Nou ik ben erg benieuwd.... altijd erg tevreden over Casema, maar een beetje extra snelheid mag ondertussen wel weer.... want voor dezelfde prijs heb je 20Mb bij Telfort en veel goedkoper bellen erbij, terwijl je bij Casema maar 1,6 hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:09:
[...]

Het netwerk van Casema loopt nu al achter, in vergelijking met bijvoorbeeld dat van UPC. Casema gebruikt nog steeds EuroDOCSIS 1.1, terwijl UPC al enige tijd EuroDOCSIS 2.0 toepast op zijn netwerk.
Dat is helemaal niet waar. Dat zou niet eens kunnen aangezien telefonie alleen op EuroDOCSIS 2.0 werkt ;) (kleine correctie, het zou wel werken op 1.0 maar de QoS is veel beter op 2.0, anders zou je dus problemen kunnen krijgen met audio als je download!)

Als je een nieuw modem hebt gebruikt je gewoon EuroDOCSIS 2.0! Alleen het hele oude 4200 modem is nog 1.0 only!

Ik ben wel erg benieuwd wat ze gaan doen qua snelheden, en uiteraard dat de prijs dan niet te hoog wordt :P

[ Voor 10% gewijzigd door Wiebbe op 10-02-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekie19
Wiebbe schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:15:
[...]

Dat is helemaal niet waar. Dat zou niet eens kunnen aangezien telefonie alleen op EuroDOCSIS 2.0 werkt ;) (kleine correctie, het zou wel werken op 1.0 maar de QoS is veel beter op 2.0, anders zou je dus problemen kunnen krijgen met audio als je download!)

Als je een nieuw modem hebt gebruikt je gewoon EuroDOCSIS 2.0! Alleen het hele oude 4200 modem is nog 1.0 only!

Ik ben wel erg benieuwd wat ze gaan doen qua snelheden, en uiteraard dat de prijs dan niet te hoog wordt :P
Nou de prijs is al fiks. 47 euro voor een 8 MBit lijn met telefonie is niet goedkoop. Straks dan 12 MBit, maar kijk eens naar een willekeurig ADSL lijntje, wat kost daar bv de 8MBit variant?

Nou de prijs is fiks. 8 MBit voor 47 eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:09:
[...]

Casema is al Docsis 2.0, alleen @Home nog niet overal.
Zie: http://www.zdnet.nl/techzone.cfm?id=79971

Zesko wacht niet af
Wanneer kunnen we dit moois verwachten? Deze zomer al, zeggen ze bij Zesko, de fusiegroep van Casema, Multikabel en @Home die vanaf mei als Ziggo verder gaat. De kabelreus belooft weliswaar geen snelheden van 200 Mbps, maar de abonnementen worden vanaf juli in ieder geval sneller.

Zesko is op dit moment aan het testen met Eurodocsis 3.0, bevestigt woordvoerder Gradus Vos. "Echter, eerst moeten onze netten, dus van Casema, @Home en Multikabel, voor Eurodocsis 2.0 geschikt zijn. De netten van Casema en Multikabel zijn dat inmiddels en het net van @Home is dat voor een groot gedeelte. Eind juni zal het net van @Home helemaal geschikt zijn."

Eurodocsis 2.0 schroeft de uploadsnelheid op en stoomt het netwerk klaar voor opvolger 3.0. Die standaard maakt, door kanaalbundeling te gebruiken, weer veel hogere down- en uploadsnelheden mogelijk.

"Als je net geschikt is voor 2.0, dan is het ook geschikt voor 3.0", licht Vos toe. "Om die reden schakelen wij vanaf juli binnen Zesko geleidelijk over op 3.0. In de loop van de tweede helft van het jaar gaan we dan ook de snelheden verhogen, beginnend bij ons snelste internetabonnement." Hij wil vanuit concurrentieoverwegingen niet vertellen hoevéél sneller het internetaanbod van Zesko dan gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 19:29

SambalBij

We're all MAD here

Wiebbe schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:48:
leren lezen, het gaan om je inkomende SMTP :P

Maar nee, die is gewoon geblokkeerd en kan je helaas niet omheen. Nou ja, je kan een andere poort gaan gebruiken :P

Maar wat voor inkomende SMTP draai je dan eigelijk? Voor je eigen mail server thuis?
Ik draai inderdaad een eigen mailserver hier thuis met eigen domeinen.
Ik heb het voor nu even opgelost met een andere poort (1025 ipv 25) en een doorstuurservice.
Andere MX opgegeven voor domein, en die mailserver stuurt het vervolgens door naar de mijne op poort 1025. Uitgaande mail werkt prima via smtp.casema.nl.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:49
Aanstaande zaterdag omt er een monteur Casema Maxi installeren. Ik doe dat soort dingen het liefst zelf, maar als ik kan kiezen om binnen 5 werkdagen een monteur binnen te hebben of pas na 10 dagen een DHZ pakket dan zet ik met alle liefe koffie voor die man (of vrouw).

Mijn vraag is nu (waar de Helpdesk geen duidelijk antwoord op had):

In mijn meterkast zit de binnenkomene doos met één male antenne-connector. Daarin gaar een femail kabel waaraan aan de andere kant in de woonkamer een TV/Radio aansluiting zitten. Zou k het modem nu in mijn meterkast kunnen aansluiten en de digitale-tuner en analoge TV in mijn woonkamer? Ik heb al bij familie gekeken en de modem-aansluiting is female-in / male uit dus dat zou geen probleem zijn, maar gaat het ivm filters, aansluitingen, signaalsterktes e.d.

NL.1xMT5.12(V153)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 18:26

Sa1

SambalBij schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:34:
[...]

Ik draai inderdaad een eigen mailserver hier thuis met eigen domeinen.
Ik heb het voor nu even opgelost met een andere poort (1025 ipv 25) en een doorstuurservice.
Andere MX opgegeven voor domein, en die mailserver stuurt het vervolgens door naar de mijne op poort 1025. Uitgaande mail werkt prima via smtp.casema.nl.
Dit is inderdaad de enige manier. Zo heb ik het ook, works like a charm, maar is niet zo mooi als zelf poort 25 open hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

eatme schreef op maandag 11 februari 2008 @ 08:51:
Aanstaande zaterdag omt er een monteur Casema Maxi installeren. Ik doe dat soort dingen het liefst zelf, maar als ik kan kiezen om binnen 5 werkdagen een monteur binnen te hebben of pas na 10 dagen een DHZ pakket dan zet ik met alle liefe koffie voor die man (of vrouw).

Mijn vraag is nu (waar de Helpdesk geen duidelijk antwoord op had):

In mijn meterkast zit de binnenkomene doos met één male antenne-connector. Daarin gaar een femail kabel waaraan aan de andere kant in de woonkamer een TV/Radio aansluiting zitten. Zou k het modem nu in mijn meterkast kunnen aansluiten en de digitale-tuner en analoge TV in mijn woonkamer? Ik heb al bij familie gekeken en de modem-aansluiting is female-in / male uit dus dat zou geen probleem zijn, maar gaat het ivm filters, aansluitingen, signaalsterktes e.d.
Klopt inderdaad. Op de male 'hoofd' aansluiting komt nu een splitter, daar gaat de kabel van je TV (female) nu in, de andere kant gaat naar je modem. Je decoder staat bij je TV, check eerst de kwaliteit en ga daarna pas spelen met filters.. overigens.. als je nu goed analoog beeld heb, kan ik het me niet voorstellen dat je DTV slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
bedankt voor het antwoord. Nu ik weet dat het modem bij de binnenkomende Radio/TV aansuiting gezet kan worden heb ik nog een vraag: zijn die Motorola modems op de hangen aan de muur of moeten ze staan. Als dat laatste het geval is moet ik een mooi plankje maken :) voor de monteur komt.

NL.1xMT5.12(V153)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

eatme schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:36:
bedankt voor het antwoord. Nu ik weet dat het modem bij de binnenkomende Radio/TV aansuiting gezet kan worden heb ik nog een vraag: zijn die Motorola modems op de hangen aan de muur of moeten ze staan. Als dat laatste het geval is moet ik een mooi plankje maken :) voor de monteur komt.
Mijnes staat iig, maar zal vanavond eens kijken of je die dingen ook kunt ophangen.. denk het niet, maar zal ff kijke :) of iemand anders moet het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
Als je zou willen kijken graag. Als er "sleutelgat-gaten" op de onderkant zitten zou ik dat graag weten. Als ik de hartmaat tussen de gaten weet zet ik de schroeven er vast in (of sla ik nu door?) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
Ik zou het modem niet ophangen (als het al kan). Dat is namelijk geen gezicht omdat je dan de onderkant tegen de muur zou moeten schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
Als hij in de meterkast kom te staan/hangen maakt het me niet zoveel uit hoe het er uit ziet. In mijn woonkamer zou ik hem inderdaad ook niet op de muur schroeven, daar heb je gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiebbe schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:15:
[...]

Afaik is het Casema netwerk dus wel EuroDOCSIS 1.1, kijk maar naar de volgende screenshot: http://i31.tinypic.com/14o0yzo.jpg

EuroDOCSIS 1.1 levert een upload snelheid van maximaal 10.24 Mbit/s (= 9 Mbit netto) per upstream kanaal, en EuroDOCSIS 2.0 levert een upload snelheid van maximaal 30.27 Mbit/s (= 27 Mbit netto) per upstream kanaal. (Bron: Wikipedia: DOCSIS - Wikipedia, the free encyclopedia)

Zoals je kunt zien in mijn screenshot draait het upstream kanaal hier op 10.24 Mbit/s. Ik heb een Motorola SURFboard SBV5120E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:48:
[...]

Afaik is het Casema netwerk dus wel EuroDOCSIS 1.1, kijk maar naar de volgende screenshot: http://i31.tinypic.com/14o0yzo.jpg

EuroDOCSIS 1.1 levert een upload snelheid van maximaal 10.24 Mbit/s (= 9 Mbit netto) per upstream kanaal, en EuroDOCSIS 2.0 levert een upload snelheid van maximaal 30.27 Mbit/s (= 27 Mbit netto) per upstream kanaal. (Bron: Wikipedia: DOCSIS - Wikipedia, the free encyclopedia)

Zoals je kunt zien in mijn screenshot draait het upstream kanaal hier op 10.24 Mbit/s. Ik heb een Motorola SURFboard SBV5120E.
Dat hoeft toch niet automatisch te betekenen dat je op 1.1 zit? Het kan ook zijn dat ze gewoon die frequenties uitzenden en dat de achterliggende techniek wel 2.0 is.

Of dat ze hun modems allemaal gewoon op deze snelheid hebben staan omdat er misschien nog 1.1 modems zijn, of dat ze dit nooit gewijzigd hebben omdat de snelheden toch niet gehaald worden (der zijn immers geen abbo's van 55mbit / 9 mbit.

Overigens ook belachelijk, waarom moet alles naar 3.0, als op 2.0 en 1.1 als VEEL hogere snelheden gehaald kunnen worden dan er nu aangeboden wordt?!? Zouden dit gewoon kosten zijn ofzo iets?

[ Voor 19% gewijzigd door Sa1 op 11-02-2008 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
[...]

Dat je niet de Eurodocsis 2.0 snelheden gebruikt wil niet zeggen dat je niet gebruik maakt van de 2.0 features zoals verbeterde QoS voor telefonie ed.

Vergeet niet dat er ook veel bandbreedte gebruikt wordt voor televisie en HD. Bij eurodocsis 3.0 kan je meerdere verbinden combineren om zo tot een groter bereik te komen (hamer me hier niet op vast, ik heb geen ervaring met 3.0 :P).

Hierdoor kan je dus hogere internet snelheden garanderen maar ook meer ruimte gebruiker voor meer HD/DTV kanalen.

[ Voor 16% gewijzigd door Wiebbe op 11-02-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Sa1 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:05:
Overigens ook belachelijk, waarom moet alles naar 3.0, als op 2.0 en 1.1 als VEEL hogere snelheden gehaald kunnen worden dan er nu aangeboden wordt?!? Zouden dit gewoon kosten zijn ofzo iets?
Omdat je dan voorbereidt bent op de toekomst. Dan hoeven ze niet alles meer om te bouwen als ze snellere abonnementen willen aanbieden in de toekomst. Heb geen idee van de achterliggende techniek maar misschien is het wel stabieler, technisch hoogwaardiger? Snelheid alleen hoeft geen reden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:42
[...]

Dit is hoogstwaarschijnlijk alleen in de firmware in het modem, welke dus gewoon te upgraden is als dit nodig is. Dat nieuwsitem gaat er waarschijnlijk over dat het Casema netwerk al EuroDocsis 2.0 aan kan.

Verder over de eerdere vraag over het ophangen van een modem. Ja, de modems kunnen met de "voet" op de muur geschroefd worden, sommige installatiemonteurs doen dat ook in de meterkast. Lampjes staan dan naar boven, kabels steker er aan de 'onderkant'(wat dus de achterkant van het modem is) er uit. Of natuurlijk anderzom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een plankje maken waar die normaal op kan staan, dat van de onderkant tegen de plaat aan schroeven is zo 'not done'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVRIES
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09-2024
Casema...zucht... de aanmelding was een drama.. (duurde erg lang en er was veel onduidelijkheid, ik ga hier niet al te diep op in) de administratie klopt voor geen meter (kreeg pas na 4 maanden een rekening :/ )

Enfin, over naar het huidige probleem: packetloss.

Ik ervaar regelmatig het probleem bij het gamen dat er pinghopz (ping gaat op en neer) zijn. Uit een test met pingplotter.com zijn de volgende problemen naar voren gekomen (de screenshots zijn van een poosje geleden maar ik ervaar nog steeds dezelfde problemen):

Afbeeldingslocatie: http://www.nuubs4life.com/img/google1.png

een pathping test naar Google...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Host Information
1, -------------- ,192.168.1.1
2,*******.cable.casema.nl,******
3, -------------- ,10.0.33.2
4,53500436.cable.casema.nl,83.80.4.54
5,core1.ams.net.google.com,195.69.144.247
6, -------------- ,209.85.248.93
7, -------------- ,209.85.248.79
8, -------------- ,72.14.233.83
9, -------------- ,209.85.249.133
10,nf-in-f104.google.com,64.233.183.104

Sample Information
"8-1-2008 21:30:01",0,8,8,10,13,N/A,N/A,N/A,N/A,16
"8-1-2008 21:30:02",0,10,12,10,13,10,15,N/A,N/A,13
"8-1-2008 21:30:03",0,8,25,10,23,N/A,N/A,N/A,N/A,15
"8-1-2008 21:30:04",0,10,12,*,12,9,16,N/A,N/A,18
"8-1-2008 21:30:05",0,10,16,*,10,N/A,N/A,13,N/A,14
"8-1-2008 21:30:06",0,9,8,*,12,N/A,16,N/A,N/A,16
"8-1-2008 21:30:07",0,11,7,47,10,12,14,N/A,19,13
"8-1-2008 21:30:08",0,12,9,41,11,18,14,N/A,N/A,15
"8-1-2008 21:30:09",0,13,10,14,13,N/A,N/A,15,28,17
"8-1-2008 21:30:10",0,24,12,13,23,12,13,13,20,25

Afbeeldingslocatie: http://www.nuubs4life.com/img/londen_test.png

een pathping naar een server in londen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Host Information
1, -------------- ,192.168.1.1
2,*****.cable.casema.nl,******
3, -------------- ,10.0.33.2
4,5350043A.cable.casema.nl,83.80.4.58
5,10ge-4-1-0.ams11.ip.tiscali.net,213.200.75.193
6,so-4-2.core2.Amsterdam1.Level3.net,212.73.240.181
7,ae-32-52.ebr2.Amsterdam1.Level3.net,4.68.120.62
8,ae-2.ebr2.London1.Level3.net,4.69.132.133
9,ge-11-0.ipcolo2.London1.Level3.net,4.68.116.42
10, -------------- ,212.187.246.3

Sample Information
"8-1-2008 21:24:58",0,12,26,10,12,14,14,22,21,19
"8-1-2008 21:24:59",0,12,10,23,11,N/A,11,21,19,18
"8-1-2008 21:25:00",0,14,13,2155,12,19,*,26,15,19
"8-1-2008 21:25:01",0,11,12,*,26,N/A,31,19,20,19
"8-1-2008 21:25:02",0,14,10,*,42,19,22,30,17,19
"8-1-2008 21:25:03",0,10,9,9,28,N/A,14,23,19,18
"8-1-2008 21:25:04",0,14,12,10,10,12,11,19,16,16
"8-1-2008 21:25:05",0,17,11,11,10,12,20,29,19,17
"8-1-2008 21:25:06",0,10,8,112,10,N/A,11,22,20,19
"8-1-2008 21:25:07",0,9,10,10,12,14,22,31,16,23

Zoals je kunt zien zijn er geregeld problemen met de 4e hop/router. Casema is hiervan op de hoogte want ze hebben telefonisch contact met mij gezocht om het een en ander door te nemen. In dat gesprek constateerden ze inderdaad dat er iets niet helemaal lekker liep.

Het probleem is echter dat ze niets willen/kunnen doen omdat ik de enige ben die erover klaagt. Mijn oproep is dus ook: beste Casema klanten download de gratis trial-version van pingplotter.com en bestook Casema met deze klacht. Stuur de screenshots mee want dit slaat werkelijk nergens op.
Stuur je mail naar: helpdesk-casema@casema.nl

Ik zit te overwegen om een andere provider te nemen maar ik zit vast (?) aan een jaarcontract. Daarnaast moet ik ervoor zorgen dat mijn telefoonlijn actief wordt, of in ieder geval dat er een monteur langskomt die dit voor me regelt, en weer lang wachten e.d.

Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben? geef dan even een reply.

Bij voorbaat dank.

PS: Ik woon in Utrecht...

P.P.S: dit is een "formeel" bericht van Casema dat ze niets konden vinden en de call zouden sluiten:

Geachte mevrouw, heer ,

Via onze website stelde u ons een vraag met als onderwerp "Internet Techniek". Wij hebben telefonisch contact met u hierover opgenomen. Hierbij hebben wij telefonisch doorgenomen dat u constateerde dat u bij het spelen van onine games vertraging ondervond. Helaas kunnen wij niet nauwkeurig achterhalen wat hier precies de oorzaak van is.

[ Voor 44% gewijzigd door DVRIES op 12-02-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

denk toch dat je een van de weinige bent dan, en dat casema niet tegen je liegt. Als ik met pingplotter 't een en 't ander ga doen kom ik op een average van 17 en toen ik stopte stond de current op 12..

nog een ping flood naar www.google.nl vanaf m'n linux bak:
code:
1
2
3
4
5
6
gentoo ~ # ping -f www.google.nl
PING www.l.google.com (66.102.9.104) 56(84) bytes of data.
....
--- www.l.google.com ping statistics ---
325 packets transmitted, 321 received, 1% packet loss, time 5299ms
rtt min/avg/max/mdev = 28.043/37.381/78.502/7.341 ms, pipe 7, ipg/ewma 16.355/36.020 ms

dus op 1 % loss naar www.google.nl, waar de routers packets droppen als ze het te druk hebben. Echt niet bijzonder .

naar ping.xs4all.nl die niet zo veel dropt:
code:
1
2
3
4
5
6
gentoo ~ # ping -f ping.xs4all.nl
PING uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51) 56(84) bytes of data.
..
--- uucp1.xs4all.nl ping statistics ---
371 packets transmitted, 369 received, 0% packet loss, time 5859ms
rtt min/avg/max/mdev = 13.190/26.657/52.599/6.155 ms, pipe 5, ipg/ewma 15.836/24.303 ms
dus 0% loss... woon zelf ook in Utrecht. Ping testen zijn echt geen testen waar je op kunt vertrouwen, alle grote routers in de wereld droppen packets als ze het druk krijgen. Heel vervelend dat je die problemen hebt, maar 't ligt misschien niet 100% aan casema.

@ eatme:

Ik heb even gekeken, heb zelf een motorola modem met telefonie, en zie geen ophang haakjes. Het is een rechtopstaand model. Imo zeker niet geschikt om tegen de wand aan de schroeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Sa1 op 11-02-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook net ff gepinged en mijn gemiddelde is <18ms. Ook ik heb een packet loss van zo'n +20% op de 4de hop met een ping van zo'n 60ms, terwijl de rest onder de 20 blijven.
Heb ze ook gelijk een email gestuurd.

Ik woon in Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
Bedankt allemaal voor het nakijken en reageren over het ophangen of neerzetten van het modem. Ik maak voor zaterdag a.s. een net plankje waar de monteur het modem op kan plaatsen. Ik laat eventuele bijzonderheden nog wel weten.

[ Voor 3% gewijzigd door eatme op 12-02-2008 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:46:
Ik heb ook net ff gepinged en mijn gemiddelde is <18ms. Ook ik heb een packet loss van zo'n +20% op de 4de hop met een ping van zo'n 60ms, terwijl de rest onder de 20 blijven.
Heb ze ook gelijk een email gestuurd.

Ik woon in Breda.
Ook voor jou geldt, routers droppen packets. 20% loss is vrij vors maar zegt compleet niets, zeker niet als het een tussenliggende router is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVRIES
Sa1 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:21:
[...]
Ook voor jou geldt, routers droppen packets. 20% loss is vrij vors maar zegt compleet niets, zeker niet als het een tussenliggende router is.
Sa1, ik begrijp wat je bedoelt en het zou normaal ook niet echt waarneembaar zijn als je alleen een beetje internet en data download (je download zal er niet langzamer op worden) maar het is in een game erg te merken dat er pakketjes verdwijnen. Zo kan het zijn dat je bijvoorbeeld op je muis klikt om te schieten, je hoort de muisklik zelfs, maar het schot komt niet aan op de server waardoor je dus eigenlijk niets doet...

Ik speel zelf nog steeds de game Unreal Tournament 2004 en deze game is gewoon vrij gevoelig voor dit soort lichte verstoringen. Dus wanneer er zelfs 1% of 20% packetloss optreed is het te merken in de game... wat ook erg frustrerend is dat je gewoon stil staat, door de pl, in ut2k4 terwijl je zeker weet dat je een double-dodge uitvoerde.

Het is overigens wel typisch dat iemand uit Breda hetzelfde ervaart maar iemand anders die ook uit Utrecht komt niet. Wellicht wordt jij (Sa1) anders gerouteerd. Ik woon tussen Tolsteeg en Ledig erf in, misschien zit jij aan de andere kant van de stad?

Ik hoop gewoon dat ze er iets meer in detail naar kunnen kijken want voorheen had ik deze problemen niet, het speelt pas sinds 2-3maanden. Dus in feite als er daarvoor ook af en toe pl op een router voorkomt wat volgens jou normaal is zou ik dat toch ook moeten merken denk ik. Wellicht gebeurde dit ook wel maar in mindere mate het is nu telkens om de 3-10 seconden.

Vr.gr.

Dennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVRIES schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:53:
[...]

Sa1, ik begrijp wat je bedoelt en het zou normaal ook niet echt waarneembaar zijn als je alleen een beetje internet en data download (je download zal er niet langzamer op worden) maar het is in een game erg te merken dat er pakketjes verdwijnen. Zo kan het zijn dat je bijvoorbeeld op je muis klikt om te schieten, je hoort de muisklik zelfs, maar het schot komt niet aan op de server waardoor je dus eigenlijk niets doet...

Ik speel zelf nog steeds de game Unreal Tournament 2004 en deze game is gewoon vrij gevoelig voor dit soort lichte verstoringen. Dus wanneer er zelfs 1% of 20% packetloss optreed is het te merken in de game... wat ook erg frustrerend is dat je gewoon stil staat, door de pl, in ut2k4 terwijl je zeker weet dat je een double-dodge uitvoerde.

Het is overigens wel typisch dat iemand uit Breda hetzelfde ervaart maar iemand anders die ook uit Utrecht komt niet. Wellicht wordt jij (Sa1) anders gerouteerd. Ik woon tussen Tolsteeg en Ledig erf in, misschien zit jij aan de andere kant van de stad?

Ik hoop gewoon dat ze er iets meer in detail naar kunnen kijken want voorheen had ik deze problemen niet, het speelt pas sinds 2-3maanden. Dus in feite als er daarvoor ook af en toe pl op een router voorkomt wat volgens jou normaal is zou ik dat toch ook moeten merken denk ik. Wellicht gebeurde dit ook wel maar in mindere mate het is nu telkens om de 3-10 seconden.

Vr.gr.

Dennis.
Komt me heel bekend voor.
Ik speel zelf geen UT maar ook ik merk dat als ik op de muis klik om te schieten er gewoon niets gebeurt. Af en toe staat het spel ook gewoon zo´n 1 sec stil............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Spelen jullie dan voornamelijk op buitenlandse servers?

ik speel dagelijks teamfortress 2 en ik heb nooit last van Packetloss, altijd een ping van rond de 5 ofzo! Op uiteraard nederlandse servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 15:40

Barrycade

Through the...

Ik speel voornamelijk (eigenlijk alleen :p) COD4 en ik heb meestal de laagste ping van mijn clan op onze i3d server. Er zijn zelfs clan leden met een adsl lijn die jalours zijn want die halen meestal 10 ms meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in 3552 (Utrecht) en heb de laatste paar weken last van hoge power levels van +/- 7 dBm terwijl dit normaal op +/- 2 dBm zit. Als resultaat heb ik regelmatig hoge packetloss waardoor surfen af en toe helemaal onmogelijk is.

Zijn er meerdere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiebbe schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:58:
Spelen jullie dan voornamelijk op buitenlandse servers?

ik speel dagelijks teamfortress 2 en ik heb nooit last van Packetloss, altijd een ping van rond de 5 ofzo! Op uiteraard nederlandse servers.
Ik speel op servers in NL en daarbuiten (GB, F, D) en in allemaal vertonen ze het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 20:12

TFHfony

Professional Weirdo

DVRIES schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:53:
[...]

Het is niet zo dat die 4e hop daadwerkelijk packets verliest, alleen een router geeft prioriteit aan "normaal" verkeer en laat ping-replies vallen zodra het wat drukker wordt.
Probeer maar eens te pingen naar de hop 5. Als je die wel goed, zonder packetloss kan bereiken, is er niets mis met die 4e hop.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneO44
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05-2019
Even verplaatst naar dit topic:

Ik heb nu adsl en overweeg om over te stappen naar Casema. Ik maak gebruik van Voip met de Fritzbox Fon. ATA

Kan ik de telefoonaansluiting van de kabelmodem nu in de Fritzbox pluggen zoals nu de telefoonlijn? De telefoonlijn wordt dan gebruikt voor de inkomende gesprekken en Voip voor de uitgaande.
Ik gebruik de Fritzbox dus niet als router, alleen voor voip.

Groet

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVRIES
TFHfony schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:09:
[...]

Het is niet zo dat die 4e hop daadwerkelijk packets verliest, alleen een router geeft prioriteit aan "normaal" verkeer en laat ping-replies vallen zodra het wat drukker wordt.
Probeer maar eens te pingen naar de hop 5. Als je die wel goed, zonder packetloss kan bereiken, is er niets mis met die 4e hop.
thanks voor de tip, zie hier het resultaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
C:\pathping 195.69.144.247

Tracing route to core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]
over a maximum of 30 hops:
  0  ***** [192.168.1.100]
  1  192.168.1.1
  2  *******.cable.casema.nl [*******]
  3  10.0.33.2
  4  5350043A.cable.casema.nl [83.80.4.58]
  5  core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]

Computing statistics for 125 seconds...
            Source to Here   This Node/Link
Hop  RTT    Lost/Sent = Pct  Lost/Sent = Pct  Address
  0                                           ***** [192.168.1.100]
                                0/ 100 =  0%   |
  1    0ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  192.168.1.1
                                0/ 100 =  0%   |
  2   12ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  ******.cable.casema.nl [*****
*]
                                0/ 100 =  0%   |
  3  ---     100/ 100 =100%   100/ 100 =100%  10.0.33.2
                                0/ 100 =  0%   |
  4  153ms     9/ 100 =  9%     9/ 100 =  9%  5350043A.cable.casema.nl [83.80.4.
58]
                                0/ 100 =  0%   |
  5   15ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  core1.ams.net.google.com [195.69.1
44.247]

Trace complete.

overigens dit is ook een server in londen die ik getraced heb, moet je nou eens zien waar ik langs gerouteerd wordt :/

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
C:\tracert 217.163.10.16

Tracing route to 217.163.10.16 over a maximum of 30 hops

1     2 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     8 ms     9 ms    10 ms  ********.cable.casema.nl [*********]
  3    11 ms     8 ms     8 ms  10.0.33.2
  4     9 ms     9 ms     8 ms  53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
  5     9 ms     9 ms     9 ms  te3-3.mpd01.ams04.atlas.cogentco.com [149.6.84.2
01]
  6    63 ms    54 ms    20 ms  vl3493.mpd01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.2
.65]
  7     8 ms     9 ms     8 ms  te2-4.3490.ccr01.ams03.atlas.cogentco.com [130.1
17.3.105]
  8    21 ms    17 ms    18 ms  te4-1.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1.
118]
  9   105 ms   107 ms   108 ms  te2-2.ccr04.jfk02.atlas.cogentco.com [154.54.5.1
22]
 10     *        *       94 ms  te1-2.mpd01.jfk05.atlas.cogentco.com [130.117.0.
54]
 11    90 ms    90 ms    93 ms  Te-8-1.car2.NewYork1.Level3.net [4.68.111.45]
 12    91 ms    95 ms   103 ms  vlan79.csw2.NewYork1.Level3.net [4.68.16.126]
 13    99 ms    91 ms    93 ms  ae-71-71.ebr1.NewYork1.Level3.net [4.69.134.69]

14   106 ms    91 ms    90 ms  ae-4.ebr2.London1.Level3.net [4.69.132.110]
 15    93 ms    94 ms    94 ms  ge-11-1.ipcolo2.London1.Level3.net [4.68.116.106
]
 16    91 ms    93 ms    95 ms  217.163.10.16

Trace complete.

Ik speel overigens op diverse europese servers.. UK, DE, BE, NL soms FR maar daarbuiten kom ik niet echt vaak.

Mijn postcode reeks is 3582.

@wiebbe, grappig :D die gozer van Casema vertelde me ook dat hij op tweakers zat en TF2 speelde ;) heb ik met jou gesproken, kan dat?

@Jeffjuh, mijn Power Level zit ook rond de 2 dBm en mijn SignalTo Noise Ratio is ~36.4dB. Btw wat is jouw gateway/dns etc? misschien kan ik die instellen om te gebruiken als test.

Het ziet er naar uit dat overstappen op een ADSL lijn het beste alternatief voor me is :( hoe zit het dan met je jaarcontract? in feite voldoen ze niet aan de dienst waar ik voor betaal...het liefst hou ik deze verbinding gewoon dan heb ik ook geen gedoe met een monteur (waarvoor ik thuis moet blijven e.d.) en wachttijd.

Ik kan nog een 2e wanhoop poging doen om bij Casema aan te kloppen maar ik ben bang dat we er toch niet uit zullen komen.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie input.

D.

PS:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
C:\pathping 77.75.122.144

Tracing route to hosted-by.dahhosting.net [77.75.122.144]
over a maximum of 30 hops:
  0  **** [192.168.1.100]
  1  192.168.1.1
  2  *******.cable.casema.nl [****]
  3  10.0.33.2
  4  5350043A.cable.casema.nl [83.80.4.58]
  5  20ge-chnl.amsix.tc2.leaseweb.net [195.69.144.215]
  6  te5-2.sr2.evo.leaseweb.net [85.17.129.250]
  7  85.17.129.38
  8     *        *        *
Computing statistics for 200 seconds...
            Source to Here   This Node/Link
Hop  RTT    Lost/Sent = Pct  Lost/Sent = Pct  Address
  0                                           -***** [192.168.1.100]
                                0/ 100 =  0%   |
  1    0ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  192.168.1.1
                                0/ 100 =  0%   |
  2   12ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  ******.cable.casema.nl [******
.1]
                                0/ 100 =  0%   |
                                0/ 100 =  0%   |
  4  146ms     7/ 100 =  7%     7/ 100 =  7%  5350043A.cable.casema.nl [83.80.4.
58]
                                0/ 100 =  0%   |
  5   15ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  20ge-chnl.amsix.tc2.leaseweb.net [
195.69.144.215]
                                0/ 100 =  0%   |
  6   20ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  te5-2.sr2.evo.leaseweb.net [85.17.
129.250]
                                0/ 100 =  0%   |
  7   12ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  85.17.129.38
                              100/ 100 =100%   |
  8  ---     100/ 100 =100%     0/ 100 =  0%  ultracool [0.0.0.0]

Trace complete.

[ Voor 19% gewijzigd door DVRIES op 12-02-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Nee helaas, dat was ik niet ;)

Ik weet wel dat er een tijd geleden problemen waren met het spelen van World of Warcraft via Casema. Ik had toendertijd zelf Orange via het casema netwerk maar mijn maten Casema zelf. (ik werkte toen niet bij casema btw).

Ik stapte toen over op casema ipv orange, en POEF meteen een hele hoge ping omdat mijn packets via new york gingen, precies zoals je hierboven beschrijft. Ook waren er toen HEEL veel posts op het wow-europe forum van casema klanten met precies hetzelfde probleem. Punt wat toen door blizzard werd gemaakt was dat bij casema er afspraken waren om het verkeer te routeren via bepaalde routers. En die routers stuurde data voor parijs naar new york en dan weer terug.

Nogal wiedes dat je dan PL/hoge pings krijgt.

Ik heb geen idee of er toendertijd wat aangedaan was, pings werden wel wat stabieler maar nooit optimaal. (wat in wow altijd al zo is geweest :P)

Maar het is op zich raar dat packets die naar parijs moeten via newyork gaan :P

[edit]

Wat jullie sowieso moeten begrijpen is dat dit niks te maken heeft met je signaal op je modem. Dus je powerlevel of SNR waarde neerzetten is aardig, maar daar kan niemand wat mee ;) Bij een slecht signaal is het enige wat er gebeurd dat het modem niet online kan komen. Zelfs je snelheid wordt niet lagen/hoger bij een slecht signaal. (alleen in heel uitzonderlijke gevallen dacht ik).

Packetloss kan nog gebeuren, maar dit gebeurd dan niet op tcp/ip niveau maar op een lager hardware niveau, maar dat is rechtstreeks te zien op het modem bij casema, dus dat zullen ze altijd kunnen oplossen.

dus packets loss bij pings of routering bij een router in newyork is op een veel hoger niveau. Maar of je hiervoor kan opzeggen of de dienst kan wijzigen durf ik gewoon niet te zeggen. Volgens de AV die ik laatst nog goed heb doorgelezen kan dat alleen bij echt wanprestatie, en wanneer kan je daar volgens spreken bij pl op een router?

[ Voor 31% gewijzigd door Wiebbe op 12-02-2008 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Dat van die rare routings klopt. Ik heb het idee dat Casema hier en daar wat verkeerd probeert te besparen. Ook verschillende routes naar Zweden (telia.net) lopen via Amerika. Cogento is blijkbaar een beetje een apparte peer op dat punt.

Probeer anders evt eens behalve naar de helpdesk maar eens een mailtje naar noc @ casema . nl te sturen, die jongens zouden wel verstand van zaken moeten hebben....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Huh. En dan doet opeens je wireless het niet meer?

Mijn livebox doet een beetje vreemd. Sinds gisteren kunnen de laptop, PS3 en Wii geen (draadloze) verbinding krijgen met het Internet, dit in tegenstelling tot mijn computer, die bedraad is aangesloten op de Livebox, en dus wél het Internet op kan.

Wireless gaat hier via die bijgeleverde SAGEM WiFi kaart, en die heeft het altijd prima gedaan, tot hij er opeens mee stopte?! Die WiFi kaart zit goed in de Livebox(gecontroleerd) en Livebox resetten helpt niet... Iemand een suggestie?

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVRIES
@Wiebbe, maar je werkt er dus wel aangezien je toen niet bij casema werkte ;) Ik heb toch maar telefonisch contact gezocht met de helpdesk van Casema en de jongen die me geholpen heeft verklaarde ook al het een en ander over een WoW probleem in het verleden. Hij heeft geconstateerd dat ik inderdaad verkeerd gerouteerd wordt en vertelde me dat ze er zeker iets aan gingen doen.Er zal een mail verstuurd worden naar Cogento met het verzoek om deze routing aan te passen.

Wat betreft de Power Levels en SNR waardes, klopt ben ik wel met je eens maar het was meer om te vergelijken met een andere gebruiker en ook omdat hij nu ineens 7dB heeft ;)
Ik begrijp ook goed dat wanneer het probleem aan mijn kant ligt dit al eerder ontdekt zal zijn dan dat we op deze manier aan het uitzoeken zijn.

@TFHfony, ik heb geen idee of hier op bespaard wordt dat zou maar zo kunnen maar dat zou wel merkwaardig zijn. Cogento schijnt wel vaker problemen met dit soort dingen te hebben. Het netwerk-team van Casema wordt in ieder geval ingelicht over mijn probleem en ze gaan kijken wat ze kunnen doen. Als dat niet lukt kan ik inderdaad alsnog proberen rechtstreeks met de experts (NOC) te communiceren.

Zoals ik al vertelde heb ik gisteravond dus weer contact gezocht met Casema en ongeveer 52minuten dingen doorgenomen en getest. Ik werd overigens uitstekend geholpen door deze jongen echt veel beter dan dat ik gemiddeld gewend ben van een helpdesk. Ik had echt verwacht weer een miepje aan de lijn te krijgen met van die standaard vragen e.d.

Het verzoek is nu eigenlijk om zoveel mogelijk Casema gebruikers een pathping test uit te laten voeren zodat er gekeken kan worden waar de verschillen in zittten wat betreft routering. Dus als iemand geen problemen heeft, post je resultaten svp, heb je wel problemen, post ze dan ook. Op deze manier kunnen we uitsluiten waar het probleem zit.

Als jullie mee willen werken, zouden jullie deze ip-adressen dan willen testen zodat we gelijkwaardig testuitslagen krijgen?
77.75.122.144 - een ip adres van een gameserver in nederland (Amsterdam)
217.163.10.16 - een gameserver in londen waar de routing ook verkeerd ging.
195.69.144.247 - Core1 van google.nl
62.69.179.230 - server van nu.nl

Alvast hartelijk bedankt voor jullie medewerking en tips!

De medewerker van Casema begon ook over het feit dat een router packets van ping requests dropt omdat "normaal verkeer" voorrang heeft. Dit kan ik op zich begrijpen maar als ik in ut2k4 zit dan kun je via een command het inernet/netwerk verkeer in de gaten houden en dan zie je ook de packets die verzonden zijn en verloren gaan. In dit spel worden er geen ping verzoeken verstuurd maar "normaal verkeer". Ik zou dit kunnen opnemen met een digicam maar goed, hoe ver moet ik gaan om te bewijzen dat er een probleem met packetloss is en dat het in ieder geval niet bij mij ligt...

Vr.gr.

Dennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort triple play van Casema. In een duister verleden is in de meterkast de groene kabel doorgeknipt en gesplit voor een TV-aansluiting op de bovenverdieping. Het AOP zit in de woonkamer (en dus achter die meterkastsplitter). Op dat AOP zit de Casema-splitter met het modem erachter.
Mijn Internet-/telefoniemodem van Casema valt steeds weg (zelfs als ik de splitter in de meterkast verwijder en de groene kabel weer doorverbind). Motorola modem, DS brandt, US knippert. TV werkt prima, ook digitaal.
Casema kent maar een oplossing: groene kabel herstellen a 160 euro. Maar dan zit ik weer met de TV boven.
Mijn vraag: is er een andere oplossing?
Ik dacht aan:
- stel ik bouw het geheel in in de meterkast, dan moet de kabel daar een AOP worden. Als ik daarvoor een TRAS1000 koop met een aansluiting, en sluit daarop de Casema-splitter aan, moet ik dan mijn AOP in de woonkamer vervangen door een ander dubbel (standaard) aansluitpunt, of kan ik die laten zitten? (ik neem aan dat die TRAS-dingen iets doen met het signaal)
- daar de verbinding het vaak dagen wel doet, is er misschien winst te behalen met een andere dan de Casema-splitter (en dan blijft de hele boel in de woonkamer en de eerste splitter zit nog in de meterkast)
- zou het helpen om de gamma-achtige splitter in de meterkast te vervangen door een duurder type en zo ja, welke dan? (dat zou het simpelst zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Je mag NIET splitten voor je modem!!!!

Pas het signaal na je modem splitten. Dus:

code:
1
2
Kabel die binnenkomt -> Casema splitter -> kabel naar splitter voor je radio/tv naar boven en andere ruimte(s)
                                        -> kabel naar modem

(Het kan wel maar dan heb je een versterker nodig die retour signaal ondersteund, maari k vraga me af of casema daar niet moeilijk over gaat doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar volgens mij kan ik de casema-splitter niet rechtstreeks op de groene kabel prikken, toch? Daar moet toch een TRAS tussen zitten of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik zou een eengatsdoos (geen idee of dat TRAS heet) erop monteren, dan behoud je je radio en tv signaal na je splitter op een kabel en kun je deze splitten in de kamers waar je radio en/of tv staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:59:
Dat van die rare routings klopt. Ik heb het idee dat Casema hier en daar wat verkeerd probeert te besparen. Ook verschillende routes naar Zweden (telia.net) lopen via Amerika. Cogento is blijkbaar een beetje een apparte peer op dat punt.

Probeer anders evt eens behalve naar de helpdesk maar eens een mailtje naar te sturen, die jongens zouden wel verstand van zaken moeten hebben....
Waarom is Cogentco.com een aparte peer? Er kunnen heel veel oorzaken zijn waarom verkeer via Cogentco wordt gerouteerd. Verkeer tussen verschillende AS kan niet even zomaar een andere route gaan bewandelen omdat het beter uitkomt. Kosten spelen natuurlijk bij elke ISP een rol. Soms is het zo dat een bepaalde partij moeilijk doet over een directe peering en daardoor de ISP gedwongen is om een alternatieve peering te zoeken wat dus zorgt voor onnodige hops en een langere route. Dan kan er wat tijd overheen gaan voordat beide partijen uiteindelijk een overeenkomst hebben. Helaas is dat voor online gamers vervelend omdat daar de klachten vandaan komen.

Als jij bij Casema werkt of gewerkt hebt zou jij wel beter moeten weten dan een intern e-mail adres in een forum te posten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongentje schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:04:
[...]

Je mag NIET splitten voor je modem!!!!

Pas het signaal na je modem splitten. Dus:

code:
1
2
Kabel die binnenkomt -> Casema splitter -> kabel naar splitter voor je radio/tv naar boven en andere ruimte(s)
                                        -> kabel naar modem

(Het kan wel maar dan heb je een versterker nodig die retour signaal ondersteund, maari k vraga me af of casema daar niet moeilijk over gaat doen.)
dat is niet waar!!!! kan wel >:) alleen het lukt bijna niet 100% + casema is er niet blij mee :9
dit heb ik gedaan........

code:
1
2
3
4
Kabel die binnenkomt -> Casema splitter -> kabel naar tv 
                                        -> kabel Sat splitter X3 -> kabel naar modem.
                                                                 -> kabel naar modem.  
                                                                 -> kabel naar modem.

en dat heb ik op een Pc zitten, en een 2 Wan router heheh
en ik heb het MEGA paket
Casema Mega

Internet Mega (20000 kbit/s down | 2000 kbit/s up) ( dan dus X3 )
en het werkt nog ook,, hehe
alleen PER maand vervallen die 2 modems. en moet ik ze clonen van de 1e met firmware en alles
dan blijft het online ledje knipperen,

( en die modems kan je gewoon vinden voor +/- 15,- op marktplaats hehe

dus je kan wel sneller, alleen Casema Knijpt alles af.. vind dit gewoon niet kloppen!!!!!
waar betaal je anders zo veel voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Euhm wtf? :P

je hebt 3 modems in jou huis staan te blazen met een MEGA pakket? Ik heb er wel over gelezen, het hacken van motorola modems, maar sinds de eurodocsis 2.0 modems zijn ze erg moeilijk te wijzigen qua firmware. Maar tegenwoordig zou je maar 1 MAC in je huis te draaien moeten kunnen hebben. Zijn het toevallig 4200 modems? (witte motorola modem?) Die hebben als het goed is veel minder beveiliging qua firmware en configuratie file. Maar die zitten max op 12mbit dacht ik..

ben benieuwd, had niet verwacht dat het mogelijk was op het casema netwerk, je hebt dus maar 1 mega pakket als abbo?

[ Voor 42% gewijzigd door Wiebbe op 13-02-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:27:
Als jij bij Casema werkt of gewerkt hebt zou jij wel beter moeten weten dan een intern e-mail adres in een forum te posten. :/
Sorry, ik heb nooit bij Casema gewerkt en werk er momenteel ook niet. Wel ben ik (nog in het COM21 tijdperk) ooit eens in Delft op het kantoor daar geweest bij de helpdek: Ik had wat langlopende problemen en heb toen de belofte gedaan dat als ze het zouden oplossen, ik 2 kratten palm kwam brengen. En zo geschiede ;)

Dit e-mail adres is overigens redelijk openbaar, al staat deze niet op de site van Casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Als jullie mee willen werken, zouden jullie deze ip-adressen dan willen testen zodat we gelijkwaardig testuitslagen krijgen?
Bezig met het traceren van de route naar hosted-by.dahhosting.net [77.75.122.144]
1 <1 ms <1 ms <1 ms [192.168.1.1]
2 9 ms 9 ms 32 ms 53522401.cable.casema.nl [83.82.36.1]
3 13 ms 17 ms 13 ms 10.0.65.2
4 17 ms 14 ms 14 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
5 17 ms 32 ms 11 ms 20ge-chnl.amsix.tc2.leaseweb.net [195.69.144.215]
6 39 ms 11 ms 17 ms te5-2.sr2.evo.leaseweb.net [85.17.129.250]
7 25 ms 22 ms 19 ms 85.17.129.38
8 * * * Time-out bij opdracht.
etc

Bezig met het traceren van de route naar 217.163.10.16
2 14 ms 19 ms 9 ms 53522401.cable.casema.nl [83.82.36.1]
3 80 ms 107 ms 213 ms 10.0.65.2
4 * 31 ms 14 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
5 18 ms 21 ms 17 ms te3-3.mpd01.ams04.atlas.cogentco.com [149.6.84.201]
6 18 ms 30 ms 18 ms vl3493.mpd01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.2.65]
7 16 ms 25 ms 13 ms te2-4.3490.ccr01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.3.105]
8 25 ms 28 ms 23 ms te8-1.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1.206]
9 114 ms 119 ms 107 ms te2-2.ccr04.jfk02.atlas.cogentco.com [154.54.5.122]
10 95 ms 100 ms * te1-2.mpd01.jfk05.atlas.cogentco.com [130.117.0.54]
11 440 ms 104 ms 96 ms Te-8-1.car2.NewYork1.Level3.net [4.68.111.45]
12 100 ms 125 ms 110 ms vlan99.csw4.NewYork1.Level3.net [4.68.16.254]
13 94 ms 104 ms 108 ms ae-91-91.ebr1.NewYork1.Level3.net [4.69.134.77]
14 98 ms 104 ms 108 ms ae-4.ebr2.London1.Level3.net [4.69.132.110]
15 141 ms 122 ms 111 ms ge-11-2.ipcolo2.London1.Level3.net [4.68.116.170]
16 105 ms 98 ms 102 ms 217.163.10.16

Bezig met het traceren van de route naar core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]
2 14 ms 16 ms 18 ms 53522401.cable.casema.nl [83.82.36.1]
3 7 ms 22 ms 8 ms 10.0.65.2
4 20 ms 15 ms 13 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
5 16 ms 12 ms 14 ms core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]

Bezig met het traceren van de route naar 62.69.179.230
2 11 ms 14 ms 10 ms 53522401.cable.casema.nl [83.82.36.1]
3 15 ms 9 ms 15 ms 10.0.65.2
4 15 ms 22 ms 14 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
5 176 ms 207 ms 207 ms br1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
6 16 ms 14 ms 14 ms 85.112.0.73
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 14 ms 18 ms 19 ms 62.69.179.230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVRIES
TFHfony, bedankt voor de routes. Jij gaat inderdaad ook via new-york naar londen terwijl jij in Breda woont..

Zou je, als je er tijd voor hebt, nog een pathping test willen uitvoeren naar dezelfde ip's? Ik zie dat jij via dezelfde router gaat als waar ik op zit: 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]

Jeffjuh, zou jij ook eens hetzelfde willen doen? bvd!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

DVRIES schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:43:
TFHfony, bedankt voor de routes. Jij gaat inderdaad ook via new-york naar londen terwijl jij in Breda woont..
Ik zal straks even kijken als ik thuis ben (of ik log misschien wel ff remote in)
Maar de routering buiten het Casema netwerk lijkt mij niet echt afhankelijk van waar je woont. Of je nou in Breda of Den Haag zit.. Iedereen komt uit in het NOC van Casema en vanaf daar wordt er identiek geroute.
Hou er ookl rekening mee dat er rustig andere hosts in Londen zullen zijn waar jij wel "rechstreeks" naar toe gaat.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Dit wordt waarschijnlijk wel een erg lange post, maar vooruit:

Bezig met het traceren van de route naar 217.163.10.16 via maximaal 30 hops

0 [192.168.1.10]
1 [192.168.1.1]
2 53522401.cable.casema.nl [83.82.36.1]
3 10.0.65.2
4 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
5 te3-3.mpd01.ams04.atlas.cogentco.com [149.6.84.201]
6 vl3493.mpd01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.2.65]
7 te2-4.3490.ccr01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.3.105]
8 te8-1.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1.206]
9 te2-2.ccr04.jfk02.atlas.cogentco.com [154.54.5.122]
10 te1-2.mpd01.jfk05.atlas.cogentco.com [130.117.0.54]
11 Te-8-1.car2.NewYork1.Level3.net [4.68.111.45]
12 vlan99.csw4.NewYork1.Level3.net [4.68.16.254]
13 ae-91-91.ebr1.NewYork1.Level3.net [4.69.134.77]
14 ae-4.ebr2.London1.Level3.net [4.69.132.110]
15 ge-11-2.ipcolo2.London1.Level3.net [4.68.116.170]
16 217.163.10.16

Statistieken worden nu gedurende een periode van 400 seconden berekend...
Van bron - hier Dit knooppunt / deze verbinding
Hop RTT Verl./verzonden Verloren/verz. Adres
0 [192.168.1.10]
0/ 100 = 0% |
1 0ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% [192.168.1.1]
0/ 100 = 0% |
2 17ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 53522401.cable.casema.nl [83.82.36.1]
0/ 100 = 0% |
3 --- 100/ 100 =100% 100/ 100 =100% 10.0.65.2
0/ 100 = 0% |
4 198ms 2/ 100 = 2% 2/ 100 = 2% 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
0/ 100 = 0% |
5 23ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% te3-3.mpd01.ams04.atlas.cogentco.com [149.6.84.201]
0/ 100 = 0% |
6 23ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% vl3493.mpd01.ams03.atlas.cogentcocom [130.117.2.65]
0/ 100 = 0% |
7 27ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% te2-4.3490.ccr01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.3.105]
0/ 100 = 0% |
8 27ms 1/ 100 = 1% 1/ 100 = 1% te8-1.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1.206]
0/ 100 = 0% |
9 108ms 2/ 100 = 2% 2/ 100 = 2% te2-2.ccr04.jfk02.atlas.cogentco.com [154.54.5.122]
0/ 100 = 0% |
10 105ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% te1-2.mpd01.jfk05.atlas.cogentco.com [130.117.0.54]
0/ 100 = 0% |
11 --- 100/ 100 =100% 100/ 100 =100% Te-8-1.car2.NewYork1.Level3.net [4.68.111.45]
0/ 100 = 0% |
12 101ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% vlan99.csw4.NewYork1.Level3.net [4.68.16.254]
0/ 100 = 0% |
13 94ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% ae-91-91.ebr1.NewYork1.Level3.net[4.69.134.77]
0/ 100 = 0% |
14 98ms 1/ 100 = 1% 1/ 100 = 1% ae-4.ebr2.London1.Level3.net [4.69.132.110]
0/ 100 = 0% |
15 21ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% ge-11-2.ipcolo2.London1.Level3.net [4.68.116.170]
0/ 100 = 0% |
16 96ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 217.163.10.16

Bezig met het traceren van de route naar hosted-by.dahhosting.net [77.75.122.144]
via maximaal 30 hops:
0 [192.168.1.10]
1 [192.168.1.1]
3 10.0.65.2
5 20ge-chnl.amsix.tc2.leaseweb.net [195.69.144.215]
6 te5-2.sr2.evo.leaseweb.net [85.17.129.250]
7 85.17.129.38
8 * * *
Statistieken worden nu gedurende een periode van 200 seconden berekend...
0 [192.168.1.10]
0/ 100 = 0% |
1 1ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% [192.168.1.1]
0/ 100 = 0% |
2 15ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 53522401.cable.casema.nl [83.82.36.1]
0/ 100 = 0% |
0/ 100 = 0% |
4 94ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
0/ 100 = 0% |
5 22ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 20ge-chnl.amsix.tc2.leaseweb.net [195.69.144.215]
0/ 100 = 0% |
6 27ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% te5-2.sr2.evo.leaseweb.net [85.17.129.250]
1/ 100 = 1% |
7 20ms 1/ 100 = 1% 0/ 100 = 0% 85.17.129.38
99/ 100 = 99% |
8 --- 100/ 100 =100% 0/ 100 = 0% [0.0.0.0]

Bezig met het traceren van de route naar core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]
via maximaal 30 hops:
0 [192.168.1.10]
1 [192.168.1.1]
3 10.0.65.2
5 core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]

Statistieken worden nu gedurende een periode van 125 seconden berekend...
0 [192.168.1.10]
0/ 100 = 0% |
1 0ms 1/ 100 = 1% 1/ 100 = 1% [192.168.1.1]
0/ 100 = 0% |
2 16ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 53522401.cable.casema.nl [83.82.36.1]
0/ 100 = 0% |
0/ 100 = 0% |
4 102ms 4/ 100 = 4% 4/ 100 = 4% 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
0/ 100 = 0% |
5 22ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]

Bezig met het traceren van de route naar 62.69.179.230 via maximaal 30 hops

0 [192.168.1.10]
1 [192.168.1.1]
3 10.0.65.2
5 br1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
6 85.112.0.73
7 * * *
Statistieken worden nu gedurende een periode van 175 seconden berekend...
0 [192.168.1.10]
0/ 100 = 0% |
1 0ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% [192.168.1.1]
0/ 100 = 0% |
2 15ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 53522401.cable.casema.nl [83.82.36.1]
0/ 100 = 0% |
0/ 100 = 0% |
4 95ms 4/ 100 = 4% 4/ 100 = 4% 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
0/ 100 = 0% |
5 26ms 1/ 100 = 1% 1/ 100 = 1% br1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
0/ 100 = 0% |
6 27ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 85.112.0.73
100/ 100 =100% |
7 --- 100/ 100 =100% 0/ 100 = 0% [0.0.0.0]

• DVRIES
top! bedankt, router/hop4 blijft pl geven. Ik had ook niets anders verwacht.

Ik vindt het wel vreemd. Jij hebt deze test overdag uitgevoerd en overdag is het niet het toppunt van drukte. Ik vraag me dus af in hoeverre de regel geld dat er pl optreedt omdat de router normaal verkeer voor laat gaan.

Overigens, in unreal tournament 2004 zie je ook in de stats dat ik telkens pl ondervindt. Ik geloof dat ut2k4 gebruik maakt van UDP pakketten ipv TCP pakketten (niet geheel zeker). Het verschil is dat UDP pakketten sneller gedropt zouden worden. Ik vindt dit alleen onzin van de provider omdat ik het nog nergens op deze manier heb meegemaakt (ik heb een kabelverbinding in groningen gehad van InterNL toen ik daar studeerde en nooit problemen gehad met ut2k4 pl, daarvoor bij mijn ouders in Emmen, @home ook nooit problemen, etc.).

Ik neem je results in ieder geval mee in een volgende email die ik volgende week naar Casema ga mailen (ik geef ze een paar dagen de tijd om het op proberen te lossen).

Jeffjuh, als jij nog tijd hebt, zou jij hetzelfde willen doen? ik stuur je anders wel even een PM met het verzoek.

thanks!

Dennis.

Verwijderd

Wiebbe schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:04:
Euhm wtf? :P

je hebt 3 modems in jou huis staan te blazen met een MEGA pakket? Ik heb er wel over gelezen, het hacken van motorola modems, maar sinds de eurodocsis 2.0 modems zijn ze erg moeilijk te wijzigen qua firmware. Maar tegenwoordig zou je maar 1 MAC in je huis te draaien moeten kunnen hebben. Zijn het toevallig 4200 modems? (witte motorola modem?) Die hebben als het goed is veel minder beveiliging qua firmware en configuratie file. Maar die zitten max op 12mbit dacht ik..

ben benieuwd, had niet verwacht dat het mogelijk was op het casema netwerk, je hebt dus maar 1 mega pakket als abbo?
ik heb die 5100 serie 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.starstream.net/Portals/3/images/modem_sb5100L.jpg

maar clone gaat gewoon hoor.
maar ben er net achter dat me noise te hoog is :?
Signal to Noise Ratio 35 dB
Power Level 56 dBmV

dit het nog nooit geweest. kom nu ook niet eens boven de 2 mb uit

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 15:33 ]

Verwijderd

DVRIES schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:51:
Jeffjuh, als jij nog tijd hebt, zou jij hetzelfde willen doen? ik stuur je anders wel even een PM met het verzoek.
Als ik vanavond thuis ben dan zal ik het wel even doen.

Verwijderd

Resultaten vanuit 3552 (Utrecht) met Casema Multi:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
Statistieken worden nu gedurende een periode van 200 seconden berekend...
            Van bron - hier  Dit knooppunt / deze verbinding
Hop  RTT    Verl./verzonden  Verloren/verz.   Adres
  0                                           jeffjuh-laptop [192.168.1.4]
                                0/ 100 =  0%   |
  1    2ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  192.168.1.1
                                0/ 100 =  0%   |
  2   17ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  5350C801.cable.casema.nl [83.80.200.1]
                                0/ 100 =  0%   |
                                0/ 100 =  0%   |
  4   63ms     8/ 100 =  8%     8/ 100 =  8%  53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
                                0/ 100 =  0%   |
  5   21ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  20ge-chnl.amsix.tc2.leaseweb.net [195.69.144.215]
                                0/ 100 =  0%   |
  6   29ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  te5-2.sr2.evo.leaseweb.net [85.17.129.250]
                                0/ 100 =  0%   |
  7   16ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  85.17.129.38
                              100/ 100 =100%   |
  8  ---     100/ 100 =100%     0/ 100 =  0%  jeffjuh-laptop [0.0.0.0]

Statistieken worden nu gedurende een periode van 125 seconden berekend...
                                0/ 100 =  0%   |
                                0/ 100 =  0%   |
  2   17ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  5350C801.cable.casema.nl [83.80.200.1]
                                0/ 100 =  0%   |
                                0/ 100 =  0%   |
  4   64ms     6/ 100 =  6%     6/ 100 =  6%  53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
                                0/ 100 =  0%   |
  5   20ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]

0/ 100 =  0%   |
                                0/ 100 =  0%   |
  2   18ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  5350C801.cable.casema.nl [83.80.200.1]
                                0/ 100 =  0%   |
                                0/ 100 =  0%   |
  4   41ms     5/ 100 =  5%     5/ 100 =  5%  53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
                                0/ 100 =  0%   |
  5   24ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  br1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
                                0/ 100 =  0%   |
  6   24ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  85.112.0.73
                              100/ 100 =100%   |
  7  ---     100/ 100 =100%     0/ 100 =  0%  jeffjuh-laptop [0.0.0.0]

Statistieken worden nu gedurende een periode van 250 seconden berekend...
                                0/ 100 =  0%   |
  1    1ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  192.168.1.1
                                0/ 100 =  0%   |
  2   20ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  5350C801.cable.casema.nl [83.80.200.1]
                                0/ 100 =  0%   |
                                0/ 100 =  0%   |
  4   85ms     8/ 100 =  8%     8/ 100 =  8%  5350043A.cable.casema.nl [83.80.4.58]
                                0/ 100 =  0%   |
  5   19ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  10ge-6-0-0-0.ams22.ip.tiscali.net [77.67.64.61]
                                0/ 100 =  0%   |
  6   34ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  so-4-2.core2.Amsterdam1.Level3.net [212.73.240.181]
                                0/ 100 =  0%   |
  7  ---     100/ 100 =100%   100/ 100 =100%  ae-32-56.ebr2.Amsterdam1.Level3.net [4.68.120.190]
                                0/ 100 =  0%   |
  8  ---     100/ 100 =100%   100/ 100 =100%  ae-2.ebr2.London1.Level3.net [4.69.132.133]
                                0/ 100 =  0%   |
  9  ---     100/ 100 =100%   100/ 100 =100%  ge-11-1.ipcolo2.London1.Level3.net [4.68.116.106]
                                0/ 100 =  0%   |
 10   22ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  217.163.10.16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVRIES
okay, jij hebt dus ook last van packetloss op hetzelfde punt. Dit wordt nu wel heel discutabel. Casema gaat natuurlijk blijven beweren dat routers een lagere prioriteit hebben als het gaat om ICMP (ping) verkeer gaat. Normaal TCP verkeer zal dan een hogere prioriteit hebben. Hoe zit het dan met UDP? zoals ik al aangaf maakt ut2k4 hier volgens mij gebruik van. Dan nog.. ik kan er echt niet bij, geen enkele ISP waar ik een dienst van heb gehad, heb ik dit soort issues nooit meegemaakt.

Als ik een game speel en ik zie duidelijk pl optreden en ik ben op dat moment niet aan het pingen, hoe wordt dat dan verklaart :/ (ivm prioritering van verkeer op de router)

Ik blijf er gewoon bij dat Casema naar een oplossing moet gaan zoeken. Gebeurt dit niet dan voel ik me toch gedwongen om over te stappen op een alternatief. Ik betaal voor een dienst en die dienst wordt niet goed geleverd op deze manier.

Ik zal deze informatie verzamelen en mailen naar het NOC en de helpdesk om er wat druk achter te zetten zodat het opgelost gaat worden.

nogmaals bedankt voor jullie traces e.d.

D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

DVRIES schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:00:
okay, jij hebt dus ook last van packetloss op hetzelfde punt. Dit wordt nu wel heel discutabel. Casema gaat natuurlijk blijven beweren dat routers een lagere prioriteit hebben als het gaat om ICMP (ping) verkeer gaat. Normaal TCP verkeer zal dan een hogere prioriteit hebben. Hoe zit het dan met UDP? zoals ik al aangaf maakt ut2k4 hier volgens mij gebruik van. Dan nog.. ik kan er echt niet bij, geen enkele ISP waar ik een dienst van heb gehad, heb ik dit soort issues nooit meegemaakt.

Als ik een game speel en ik zie duidelijk pl optreden en ik ben op dat moment niet aan het pingen, hoe wordt dat dan verklaart :/ (ivm prioritering van verkeer op de router)

Ik blijf er gewoon bij dat Casema naar een oplossing moet gaan zoeken. Gebeurt dit niet dan voel ik me toch gedwongen om over te stappen op een alternatief. Ik betaal voor een dienst en die dienst wordt niet goed geleverd op deze manier.

Ik zal deze informatie verzamelen en mailen naar het NOC en de helpdesk om er wat druk achter te zetten zodat het opgelost gaat worden.

nogmaals bedankt voor jullie traces e.d.

D.
Ik blijf er alleen bij dat die packet loss die je ziet op hop4 niet echt een probleem is. Want je ziet namelijk dat er op hop5 0% packet loss is. En die hop5 wordt echt alleen maar bereikt vanuit hop4. Hop4 laat dus zo nu en dan aan hem gerichte ICMP packets vallen, maar als ze gericht zijn voor een andere hop, laat hij ze netjes door, gezien de 100% score van hops die na hop4 liggen. Kortom: doorgaand verkeer is geen enkel probleem voor dat hopje.

Ik zou me meer zorgen maken over die malle cogento routings. Londen & Zweden via NewYork is gewoon belachelijk en zorgt ook voor grote kans op spikes/packet loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 22:56
Daar ik de laatste tijd erg veel problemen heb met mijn huidige internet verbinding ben ik eens gaan kijken bij abbo's van Casema.

Aangezien mijn huidige verbinding ergens tussen de 6Mbit en 8Mbit ligt, ben ik geneigd om het volgende abbo te nemen.

http://www.casema.nl/pagi...t%20en%20telefonie%20maxi

Aangezien ik nog nooit een Casema/kabel abonnement heb vraag ik me af wat de verschillen zijn tussen adsl en Kabel. Kunnen zij mij wel de snelheid garanderen of is dit ook een factor afhankelijk van de kwaliteit van de kabel etc.. Het analoge signaal dat ik hier heb gehad is altijd heel goed geweest.
Daarnaast krijg je er tijdelijk een gratis Digitale Televisie Harddisk Recorder (normaal € 399,-) met DTV-pack bij, om welke ontvanger gaat dit en is dit een van de beste in zijn soort.

Mijn huidige abbo is trouwens van tweakdsl en loopt al 2,5 jaar, daarnaast natuurlijk KPN ik neem aan dat je die gewoon gratis kan opzeggen...

Ik snap dat sommige vragen misschien al vaker zijn gesteld, maar ik zou het erg op prijs stellen als iemand wel wil informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Diego27 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:02:

Ik snap dat sommige vragen misschien al vaker zijn gesteld, maar ik zou het erg op prijs stellen als iemand wel wil informeren.
anders zoek je zelf ff. Je belt ze op om te vragen wat voor een apparaat het is en typt deze in op google ofzo. Dit is wel heel makkelijk zo.

Je kunt ook zo kpn bellen om te vragen wat de mogelijkheden zijn mbt opzeggen. Misschien doet zelfs casema dat wel voor je als je ook telefonie neemt. Kwestie van even vragen als je ze toch aan de lijn hebt over die recorder.

Over de snelheid, tja het is een consumenten product dus niets is gegarandeerd, zelf heb ik een 4mbit verbinding van ze en haal altijd 520kB/sec, of het nu rustig of druk is, altijd. Hierboven zijn er een aantal die vrij veel problemen hebben met PL op de lijn, misschien halen zij ook hun max snelheden niet.

Denk dat je over het algemeen wel kan zeggen dat je de snelheden haalt.

[ Voor 12% gewijzigd door Sa1 op 15-02-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVRIES
Sa1 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:08:
[...]
anders zoek je zelf ff. Je belt ze op om te vragen wat voor een apparaat het is en typt deze in op google ofzo. Dit is wel heel makkelijk zo.

Je kunt ook zo kpn bellen om te vragen wat de mogelijkheden zijn mbt opzeggen. Misschien doet zelfs casema dat wel voor je als je ook telefonie neemt. Kwestie van even vragen als je ze toch aan de lijn hebt over die recorder.

Over de snelheid, tja het is een consumenten product dus niets is gegarandeerd, zelf heb ik een 4mbit verbinding van ze en haal altijd 520kB/sec, of het nu rustig of druk is, altijd. Hierboven zijn er een aantal die vrij veel problemen hebben met PL op de lijn, misschien halen zij ook hun max snelheden niet.

Denk dat je over het algemeen wel kan zeggen dat je de snelheden haalt.
Klopt, snelheden zijn goed en stabield. Zoals ook belooft wordt bij het afnemen van de dienst.

Ik zit echter met een uitzonderlijk ander probleem. Daarvoor dien je 2 pagina's terug te gaan om te beginnen met lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheden van Casema zijn stabiel en zij zeggen je KPN abonnement voor je op en dat werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

De snelheden van Casema haal je ook daadwerkelijk.
Het maxi abbo is momenteel nog 8mbi, maar wordt over 2 weken 12mbit. Je kan er van uit kaan dat je daarmee zo tegen de 1,5mbyte/sec zal binnen halen. En mits de server aan de andere kant dit aankan, haal je deze snelheid eigenlijk ook altijd, ongeacht tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 08:09:
De snelheden van Casema haal je ook daadwerkelijk.
Het maxi abbo is momenteel nog 8mbi, maar wordt over 2 weken 12mbit. Je kan er van uit kaan dat je daarmee zo tegen de 1,5mbyte/sec zal binnen halen. En mits de server aan de andere kant dit aankan, haal je deze snelheid eigenlijk ook altijd, ongeacht tijdstip.
gaan die Abbos weer omhoog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVRIES schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:21:

Vr.gr.

Dennis.
Hoi Dennis,

Hier zijn mijn resultaten:

Target Name: hosted-by.dahhosting.net
IP: 77.75.122.144
Date/Time: 16-Feb-08 1:11:32 PM to 16-Feb-08 1:12:17 PM

1 0 ms 6 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms [192.168.1.1]
2 6 ms 12 ms 12 ms 7 ms 11 ms 9 ms 11 ms 10 ms 11 ms 9 ms 53521001.cable.casema.nl [83.82.16.1]
3 8 ms 19 ms 8 ms 11 ms 12 ms 7 ms 8 ms 7 ms 11 ms 11 ms [10.0.65.2]
4 207 ms 298 ms 10 ms 13 ms * 137 ms 9 ms 10 ms 9 ms * 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
5 10 ms 11 ms 13 ms 12 ms 18 ms 13 ms 13 ms 10 ms 11 ms 10 ms 20ge-chnl.amsix.tc2.leaseweb.net [195.69.144.215]
6 9 ms 10 ms 12 ms 9 ms 12 ms 234 ms 10 ms 12 ms 15 ms 11 ms te5-2.sr2.evo.leaseweb.net [85.17.129.250]
7 12 ms 17 ms 10 ms 12 ms 10 ms 12 ms 13 ms 19 ms 16 ms 11 ms [85.17.129.38]
8 * * * * * * * * * * [-]
9 * * * * * * * * * * [-]
10 * * * * * * * * * * [-]
11 * * * * * * * * * * [-]
12 * * * * * * * * * * [-]
13 * * * * * * * * * * [-]
14 * * * * * * * * * * [-]
15 * * * * * * * * * * [-]
16 * * * * * * * * * * [-]
17 * * * * * * * * * * [-]
18 * * * * * * * * * * [-]
19 * * * * * * * * * * [-]
20 * * * * * * * * * * [-]
21 * * * * * * * * * * [-]
22 * * * * * * * * * * [-]
23 * * * * * * * * * * [-]
24 * * * * * * * * * * [-]
25 * * * * * * * * * * [-]
26 * * * * * * * * * * [-]
27 * * * * * * * * * * [-]
28 * * * * * * * * * * [-]
29 * * * * * * * * * * [-]
30 * * * * * * * * * * [-]
31 * * * * * * * * * * [-]
32 * * * * * * * * * * [-]
33 * * * * * * * * * * [-]
34 * * * * * * * * * * [-]
35 * * * * * * * * * * [-]

Destination not reached in 35 hops

---------------

Target Name: N/A
IP: 217.163.10.16
Date/Time: 16-Feb-08 1:13:42 PM to 16-Feb-08 1:14:55 PM

1 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms [192.168.1.1]
2 7 ms 6 ms 9 ms 18 ms 20 ms 8 ms 9 ms 11 ms 8 ms 8 ms 53521001.cable.casema.nl [83.82.16.1]
3 11 ms 8 ms 8 ms 6 ms 8 ms 6 ms 21 ms 9 ms 12 ms 9 ms [10.0.65.2]
4 15 ms 11 ms 2522 ms 226 ms 17 ms 8 ms 12 ms 14 ms 12 ms * 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
5 7 ms 9 ms 33 ms 11 ms 20 ms 18 ms 9 ms 10 ms 11 ms 10 ms te3-3.mpd01.ams04.atlas.cogentco.com [149.6.84.201]
6 13 ms 13 ms 14 ms 11 ms 10 ms 10 ms 10 ms 15 ms 16 ms 12 ms vl3492.mpd01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.2.61]
7 21 ms 10 ms 20 ms 8 ms 13 ms 12 ms 13 ms 12 ms 9 ms 11 ms te3-4.ccr01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.3.61]
8 29 ms 17 ms 19 ms 20 ms 26 ms 19 ms 20 ms 19 ms 19 ms 17 ms te3-1.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1.38]
9 89 ms 88 ms 91 ms 87 ms 101 ms 93 ms 93 ms 89 ms 212 ms 86 ms te3-4.mpd03.jfk02.atlas.cogentco.com [130.117.1.105]
10 * 85 ms 87 ms 87 ms 90 ms 88 ms 88 ms 89 ms 163 ms * te1-4.mpd01.jfk05.atlas.cogentco.com [154.54.5.210]
11 97 ms 86 ms 85 ms 85 ms 82 ms 85 ms 86 ms 84 ms 84 ms 86 ms Te-8-1.car2.NewYork1.Level3.net [4.68.111.45]
12 105 ms 98 ms 98 ms 84 ms 100 ms 88 ms 90 ms 91 ms 92 ms 94 ms vlan89.csw3.NewYork1.Level3.net [4.68.16.190]
13 95 ms 97 ms 98 ms 100 ms 101 ms 89 ms 91 ms 94 ms 97 ms 98 ms ae-81-81.ebr1.NewYork1.Level3.net [4.69.134.73]
14 94 ms 98 ms 86 ms 86 ms 103 ms 93 ms 95 ms 83 ms 85 ms 90 ms ae-4.ebr2.London1.Level3.net [4.69.132.110]
15 88 ms 87 ms 88 ms 87 ms 105 ms 87 ms 85 ms 87 ms 97 ms 95 ms ge-11-1.ipcolo2.London1.Level3.net [4.68.116.106]
16 86 ms 93 ms 93 ms 93 ms 84 ms 98 ms 88 ms 93 ms 90 ms 90 ms [217.163.10.16]

Ping statistics for 217.163.10.16
Packets: Sent = 10, Received = 10, Lost = 0 (0.0%)
Round Trip Times: Minimum = 84ms, Maximum = 98ms, Average = 90ms

-----------------------

Target Name: core1.ams.net.google.com
IP: 195.69.144.247
Date/Time: 16-Feb-08 1:15:32 PM to 16-Feb-08 1:16:42 PM

1 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms [192.168.1.1]
2 8 ms 11 ms 13 ms 8 ms 9 ms 9 ms 12 ms 7 ms 53521001.cable.casema.nl [83.82.16.1]
3 7 ms 8 ms 7 ms 7 ms 9 ms 7 ms 9 ms 7 ms [10.0.65.2]
4 30 ms 230 ms 42 ms 11 ms 27 ms 10 ms * 18 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
5 15 ms 11 ms 9 ms 13 ms 9 ms 8 ms 9 ms 10 ms core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]

Ping statistics for core1.ams.net.google.com
Packets: Sent = 8, Received = 8, Lost = 0 (0.0%)
Round Trip Times: Minimum = 8ms, Maximum = 15ms, Average = 10ms

------------------------

Target Name: N/A
IP: 62.69.179.230
Date/Time: 16-Feb-08 1:17:08 PM to 16-Feb-08 1:18:38 PM

1 0 ms 0 ms 0 ms 2 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms [192.168.1.1]
2 8 ms 10 ms 7 ms 19 ms 13 ms 11 ms 32 ms 9 ms 10 ms 8 ms 53521001.cable.casema.nl [83.82.16.1]
3 9 ms 8 ms 7 ms 6 ms 7 ms 8 ms 17 ms 7 ms 9 ms 12 ms [10.0.65.2]
4 14 ms 215 ms 301 ms 12 ms 12 ms 10 ms * 32 ms 22 ms 9 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
5 42 ms 12 ms 10 ms 13 ms 10 ms 11 ms 10 ms 198 ms 16 ms 15 ms br1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
6 19 ms 9 ms 9 ms 139 ms 12 ms 10 ms 21 ms 10 ms 11 ms 21 ms [85.112.0.73]
7 * * * * * * * * * * [-]
8 13 ms 13 ms 23 ms 11 ms 11 ms 10 ms 12 ms 12 ms 9 ms 12 ms [62.69.179.230]

Ping statistics for 62.69.179.230
Packets: Sent = 10, Received = 10, Lost = 0 (0.0%)
Round Trip Times: Minimum = 9ms, Maximum = 23ms, Average = 12ms

Die 4 is is een beetje een probleem. Bij alle ip adressen zijn er packet losses en errors en ligt de ping beduidend hoger dan bij de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Voorlopig alleen Maxi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt voordat een upgrade naar een hoger abonnement is verwerkt?

Ik heb vandaag (17/02) een upgrade aangevraagd van Casema Multi naar Casema Maxi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:52:
Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt voordat een upgrade naar een hoger abonnement is verwerkt?

Ik heb vandaag (17/02) een upgrade aangevraagd van Casema Multi naar Casema Maxi.
toen ik een upgrade aangevraagd had ging het gewoon de nieuwe abbo maand in. Is dus afhankelijk van weer tot waar je maand loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:52:

Ik heb het laatst telefonisch aangevraagd en een half uur later was het al geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand hoe je ruis uit de kabel kan halen ????

ik heb een kabel vervangen ( omdat ik ruis op de kabel had + tv )
en nu heb ik nog slechter internet..
sterker nog.. nu lijkt het net of ik via antene tv kijk...
en de oude kabel terug, helpt het ook niet..
en een monteur van 45,- vind ik te duur.. daar begin ik niet eens aan

iemand een Idee ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:44:
weet er iemand hoe je ruis uit de kabel kan halen ????
Ruis kun je er niet uithalen. Je moet sterk signaal binnenkrijgen. Als je slecht signaal hebt waar de kabel binnenkomt heb je toch echt monteur nodig en daar zijn geen kosten aan verbonden.

Mocht het aan jou bekabeling liggen dan zijn die kosten wel voor jou rekening maar als je tv bij de aansluiting al ruist lijkt me dat neit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erpeet schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:26:
[...]

Ik heb het laatst telefonisch aangevraagd en een half uur later was het al geregeld.
Ik heb vanmorgen de Casema Klantenservice gebeld, en de dame aan de telefoon vertelde mij dat mijn upgrade pas vanaf 22 februari zal worden doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekie19
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 08:54:
[...]

Ik heb vanmorgen de Casema Klantenservice gebeld, en de dame aan de telefoon vertelde mij dat mijn upgrade pas vanaf 22 februari zal worden doorgevoerd.
JOUW upgrade, dus nog niet de upgrade van alle abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doekie19 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:51:
[...]

JOUW upgrade, dus nog niet de upgrade van alle abonnementen?
Ja ik had een upgrade aangevraagd van Multi > Maxi. Lees maar mijn vorige berichten in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekie19
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:07:
[...]

Ja ik had een upgrade aangevraagd van Multi > Maxi. Lees maar mijn vorige berichten in dit topic.
Ja dat klopt,. dat had ik gelezen. Maar stiekem had ik gehoopt dat dat de datum was van de upgrade van de abonnementen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Doekie19 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:02:
[...]

Ja dat klopt,. dat had ik gelezen. Maar stiekem had ik gehoopt dat dat de datum was van de upgrade van de abonnementen :/
hoe kom je er uberhaupt bij dat er upgrades aan zitten te komen? Het maxi abbo gaat per 1 maart van 8 naar 12mb, verder nog niets. Ze gaan in juli of juni ofzo beginnen met de uitrol van docsis3.0 modems, en eind van het jaar gaan ze beginnen met het upgraden van de abbo's, beginnend bij het duurste abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Sa1 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:38:
[...]
hoe kom je er uberhaupt bij dat er upgrades aan zitten te komen? Het maxi abbo gaat per 1 maart van 8 naar 12mb, verder nog niets. Ze gaan in juli of juni ofzo beginnen met de uitrol van docsis3.0 modems, en eind van het jaar gaan ze beginnen met het upgraden van de abbo's, beginnend bij het duurste abbo.
Hoe weet jij dat? Lijkt mij dat de onderste abbo's aan de beurt zijn omdat de snelste net geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 22:56
Ik heb één korte vraag. Die ik niet zo snel kan terugvinden.

Is er echt geen datalimiet bij een casema internet abbo, alleen dan de 100 gig op de nieuwsgroepen?
Ik ben namelijk nu bij een provider die niet moeilijk doet om 300 a 400 gig de maand en wil er zeker van zijn dat dat bij Casema ook niet zo is. Thanks voor de info alvast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Van de Casemasite:

"Kan ik met Casema Internet onbeperkt downloaden?
Casema hanteert geen datalimieten. Internetten via de kabel van Casema betekent dus echt tegen een vast bedrag per maand onbeperkt internetten. U kunt zoveel downloaden als u wilt. "

Ik zit net bij Casema en heb afgelopen maand rond 150 gig gedownload, niets gehoord.
Verwacht ik ook eigenlijk niet als ik het bovenstaande lees.
Casema heeft volgens mij nu zijn netwerk goed voor elkaar, haal altijd de maximum snelheid.
Was in het verleden wel anders. (demostijdperk)
Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken.
Datalimieten hebben ze tegenwoordig alleen nog maar in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

jongentje schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:41:
[...]

Hoe weet jij dat? Lijkt mij dat de onderste abbo's aan de beurt zijn omdat de snelste net geweest zijn.
Omdat dit in het persbericht stond waar de directeur ofzo van Zesko het vertelde?

zie nieuwsitem: http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=79959

en de quote:
Vanaf juli wordt binnen Zesko dan geleidelijk overgeschakeld op Eurodocsis 3.0. "In de loop van de tweede helft van het jaar gaan we ook de snelheden verhogen, beginnend bij ons snelste internetabonnement", aldus Vos. Hij wil met het oog op de concurrentie niet vertellen hoevéél sneller dat abonnement dan zal worden.

[ Voor 39% gewijzigd door Sa1 op 19-02-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekie19
Sa1 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:38:
[...]
Ik doelde op het Maxi abonnement :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Doekie19 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:18:
[...]

Ik doelde op het Maxi abonnement :9
:) per 1 maart aldus de site :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekie19
Sa1 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:55:
[...]
:) per 1 maart aldus de site :) :)
:9 :9~ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVRIES
@SergioG829

Hartelijk dank! Ik heb Casema helpdesk en het NOC gemaild. Daar heb ik een automatisch antwoord op gekreken en wacht nu af tot casema contact met mij opneemt.

Ik laat wel even weten hoe dit afloopt.

Overigens, hoe gaan de betalingen bij jullie? ik sprak even met een collega over mijn probleem en hij deed zijn boekje even open over de ervaringen met Casema. Allereerst was de aanmelding erg slecht en vervolgens kwam er pas na anderhalf jaar een melding dat er niets was afgeschreven door een technische storing. Ik had precies hetzelfde probleem en mocht ineens even een flink bedrag op gaan hoesten (ik had hier wel rekening mee gehouden dus het geld opzij gezet maar toch).

PS:

dit is een reply die ik gekregen heb ondertussen:

Geachte mevrouw, heer ,

Via onze website stelde u ons een vraag met als onderwerp "Packetloss op 4e hop/router probleem.". Wij geven u hier graag informatie over.

Helaas kunnen wij niet direct dit probleem oplossen. WIj hebben daarom dit probleem doorgezet naar de juiste afdeling.Deze gaan uw probleem in behandeling nemen. Wij kunnen daarom momenteel nog geen verwachte oplostijd aan u doorgeven

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice op ... blabla etc. schiet dus nog niet echt op...

[ Voor 30% gewijzigd door DVRIES op 20-02-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmm...
Zoals ik al eerder heb gezegd is er geen packet loss op hop4, dus ik vrees dat het antwoord wat je gaat krijgen je niet gaat helpen.
Hop4 dropt alleen af en toe ICMP packages die aan hem gericht zijn. Alle andere packages, ook PING packages geeft hij netjes door. Dit kan je testen door bijvoorbeeld het volgende commando te geven:

pathping ping.xs4all.nl

Je zal zien dat hop4 af en toe niet antwoord. Een aantal van de rechtstreeks aan hem gerichte ICMP packages worden gedropped. Maar de achterliggende hops hebben 0% packet loss. De ICMP packages voor hop5 (en verder) worden dus netjes door hop4 doorgegeven.

Bezig met het traceren van de route naar uucp1.xs4all.nl [194.109.21.51]
via maximaal 30 hops:
0 [192.168.1.10]
1 [192.168.1.1]
3 10.0.65.2
5 ams-ix.sara.xs4all.net [195.69.144.48]
6 0.so-1-0-0.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.5.1]
7 uucp1.xs4all.nl [194.109.21.51]

0 [192.168.1.10] 0/ 100 = 0%
1 0ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% [192.168.1.1] 0/ 100 = 0%
2 12ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 53522401.cable.casema.nl [83.82.36.1] 0/ 100 = 0%
3 --- 100/ 100 =100% 100/ 100 =100% 10.0.65.2 0/ 100 = 0%
4 65ms 8/ 100 = 8% 8/ 100 = 8% 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54] 0/ 100 = 0%
5 16ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% ams-ix.sara.xs4all.net [195.69.144.48] 0/ 100 = 0%
6 17ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 0.so-1-0-0.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.5.1] 0/ 100 = 0%
7 14ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% uucp1.xs4all.nl [194.109.21.51]
De trace is voltooid.

Sterker nog: hop3 zou een packetloss hebben van 100%! Dit is natuurlijk niet het geval. Kortom: Staar je aub niet blind op ICMP packet loss op hops onderweg. Kijk naar wat er uiteindelijk aankomt bij de doel.

[ Voor 4% gewijzigd door TFHfony op 20-02-2008 17:00 . Reden: layout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongentje schreef op maandag 18 februari 2008 @ 08:47:
[...]

Ruis kun je er niet uithalen. Je moet sterk signaal binnenkrijgen. Als je slecht signaal hebt waar de kabel binnenkomt heb je toch echt monteur nodig en daar zijn geen kosten aan verbonden.

Mocht het aan jou bekabeling liggen dan zijn die kosten wel voor jou rekening maar als je tv bij de aansluiting al ruist lijkt me dat neit het geval.
Dit kan dus Nooit, : > sins vanmorgen... heb ik geen Internet meer : > Modem dood :? :? :?
ik bellen met de helpdesk..
dus me 1e modem is dood. is gecrasht je komt ook niet meer in de config : http:\\192.168.100.1
en een firmware uppen lukt ook niet meer,
volgens de H.D is het gekomen door de ruis.. + te lang aan staan!!!!!
ja nog gekker..... snapt iemand dit?
zo meteen vertellen ze dat ik gremlings heb in de modem
maar ik krijg een nieuwe modem _/-\o_

maar volgens hun komt er in MEI nieuwe internet. en gaat alles sneller................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekie19
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:36:
[...]

Dit kan dus Nooit, : > sins vanmorgen... heb ik geen Internet meer : > Modem dood :? :? :?
ik bellen met de helpdesk..
dus me 1e modem is dood. is gecrasht je komt ook niet meer in de config : http:\\192.168.100.1
en een firmware uppen lukt ook niet meer,
volgens de H.D is het gekomen door de ruis.. + te lang aan staan!!!!!
ja nog gekker..... snapt iemand dit?
zo meteen vertellen ze dat ik gremlings heb in de modem
maar ik krijg een nieuwe modem _/-\o_

maar volgens hun komt er in MEI nieuwe internet. en gaat alles sneller................
Dus dubbele upgrade voor de Maxi gebruikers? Nu in maart en in mei dus weer :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Doekie19 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:48:
[...]

Dus dubbele upgrade voor de Maxi gebruikers? Nu in maart en in mei dus weer :9~ :9~
geloof je dat zelf?
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste