Beste mensen,
Onlangs heb ik dit topic even doorgespit. Hiervoor heb ik talloze andere websites gelezen en ik concludeer dat de Casema services relatief goed zijn, maar dat hun administratie niet op orde is. Laatste klacht van een administratieve fout is uit oktober 2007 dus wellicht is dit nu beter op orde?
Ik woon "op het platteland" en casema is de enige aanbieder die Internet, Telefonie en TV in één pakket heeft. Ik ben vrij intensief internetgebruiker en aas op het MAXI pakket + telefonie (€49,95,
http://www.casema.nl/pagi...t%20en%20telefonie%20maxi). Dit lijkt voor mij interessant omdat ik een 8mbit verbinding heb, gratis telefoneren binnen NL, gratis dig. TV ontvanger, gratis installatie, en gratis modem. En wat ik ook aantrekkelijk vind is het feit dat de COAX lijn in gebruik blijft en dat ik met 1 enkele decoder enkel het signaal kan oppeppen bij de HD-READY TV beneden. De rest kan dus mooi op de kabel blijven werken wat goed genoeg is hiervoor...
Ik heb alleen een probleem: bij ons is er uit oude tijden nog een ISDN kast actief onder vlag van KPN. Hier betalen we ook een euro of 8 per maand voor zonder dat we het gebruiken. Ik wil hier vanaf! Ik som even de kosten op (per maand):
TV @ Casema ("Standaard RTV"): € 15,90
INTERNET @ XS4ALL ("ADSL Basic"): € 32,00
TELEFONIE @ KPN ("Belvrij Weekend + ISDN" & "ADSL Basic"): € 46,15
Ik kom hier op een totaal van
€ 95,85 per maand uit. Casema MAXI + Telefonie biedt ditzelfde pakket aan voor
€ 47,95 per maand! Dit is nogal een verschil! Nu zijn er uiteraard 1-malige kosten die ik moet maken. Bijv. het kopen van een andere draadloze modem (heb nu Annex-B voor ISDN maar dat moet Annex-A worden?), het omzetten van ISDN naar analoog.
Dit lijkt een uitgesproken zaak maar ik zit met een aantal vragen... Ik heb ze hieronder even opgesomt en hoop dat mensen hier antwoord op kunnen geven.
1. Heeft er iemand ervaring met het omzetten van ISDN naar analoog en wat is de te verwachten tijd dat dit gebeurd is (Casema sprak over 72 uur maar is dit waar? Heb ook verhalen gehoord dat mensen in totaal 3 maanden bezig zijn geweest met als resultaat geen telefoon of internet.)
2. Mis ik in bovenstaand betoog "addertjes onder het gras"? En is dit pakket vergelijkbaar met wat ik nu heb?
3. Wat zijn überhaupt de ervaringen met dit pakket? Werkt het naar voldoening?
4. Wat voor modem zit er precies bijgeleverd? Wireless of niet?
5. Hoe lang ben ik in het totaal bezig met het hele verhaal? Zit ik dagen zonder internet/telefoon?
Ow nog een note: Mijn XS4ALL abbo heeft een opzegtermijn van 1 maand...