[Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste
Acties:
  • 27.988 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:16
Vervolg op 10 mbit bij casema :-) :)
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:44:
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

06-12-2004
Casema verhoogt internetsnelheden tot ‘glasvezel-snelheid’
Nauwelijks een half jaar na de vorige snelheidsverhoging gaan de internetabonnees van Casema er weer fors op vooruit. Afhankelijk van het abonnement gaat de down load snelheid met maximaal 60% omhoog en de up load-snelheid met maximaal 100%. De twee heavy user-producten – Casema Kabelbreed Mega en Wanadoo Cable Power krijgen zelfs een down load-snelheid van 10 MB. Daarmee is Casema de eerste die met een consumentenproduct de 10MB-grens doorbreekt. De verhoging van de bandbreedte wordt gefaseerd uitgevoerd. Uiterlijk 31 maart hebben alle abonnees de nieuwe snelheden.
“Eind juni hebben wij aangekondigd dat ‘marktconform’ voor ons niet meer voldoende was en dat wij trendsetter op het gebied van internet wilden worden.” Zegt Mike Dreisch, directeur consumentenmarkt van Casema. “Deze snelheidsverhoging toont aan dat wij hard op weg zijn om inderdaad een trendsetter te worden. Voorlopig kunnen wij wat betreft de snelheid nog vooruit tot 70MB. De adsl-providers moeten nog maar zien of ze dat kunnen.” Hij vervolgt: “Maar niet alleen op het gebied van bandbreedte maar bijvoorbeeld ook op het gebied van ondersteuning, de beschikbaarheid en down load capaciteit van nieuwsgroepen en innovatie kan de markt de komende maanden nog het nodige van ons verwachten.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

offtopic:
Kan dit topic niet gerenamed worden naar: [Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic #$ ?? Zou mooi zijn.. verdienen ze ook wel :) En dan nog een mooie startpost enzo :P

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:16
SgtStrider schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:21:
offtopic:
Kan dit topic niet gerenamed worden naar: [Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic #$ ?? Zou mooi zijn.. verdienen ze ook wel :) En dan nog een mooie startpost enzo :P
Prima, re-named :Y)

Mooie startpost is leuk, maar heb ik geen tijd voor. Mocht iemand zich geroepen voelen...ga je gang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Maken beide gebruik van zelfde kabelnetwerk, veel raakvlakken en gelijken. Wel totaal verschillende extra diensten qua mail/usenet/bandbreedte inkoop etc ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:11
Gelukkig heb ik Casema en geen Wanadoo...

Newsserver :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
In de vorige topic stond iets over het wijzigen van de newsserver van news.casema.nl naar news.giganews.com, Heb het toch ff getest met name omdat mijn downloadsnelheden vanuit newsgroepen laatste tijd crap zijn [mn. 's avonds] :(

Heb de servers afzonderlijk gepinged, maar ik kom nou niet sneller uit! Scheelt in meerdere pingmetingen tussen beide servers maar minimaal aantal ms].

Mijn downloads staan weer vol aan, maar helaas....mijn downloadsnelheden wisselen nog steeds zeer regelmatig. Dank voor de tip, maar helaas is de stabiliteit niet niet verbeterd [2743 DT]

Hopelijk komt casema snel met een adequate oplossing!

[voor de rest overigens hulde aan Casema....want de retentietijd is zeer goed!!!!!]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Het topic suggereerd een algemeen wanadoo/casema topic, niet alleen het 10mbit gedeelte dus ik neem aan dat ik hier goed zit :)

Een famillielid heeft wanadoo cable besteld en ik mag het installeren, nu zit ik met de volgende vraag, zit er in de broadband box (dit soort informatie kan ik niet vinden op de casema/wanadoo site) die je krijgt een UTP kabel, zo ja hoe lang? En hoe lang is de coax kabel die meegeleverd wordt voor de kabelmodem, 1 meter?
Deze informatie is wel nuttig zodat ik weet wat ik van te voren moet inkopen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Ach...dit is het casema topic....dus erg verkeerd zit je niet.

Bij Casema zit 20 meter UTP kabel.....kweet niet of de doos gelijk is aan de wannadoo doos...

Coax is trouwens niet een standaard kabel..... Aan een zijde zit een schroefdraad aansluiting [1 meter ofzo] [voor in de modem] De verdeelaansluiting is gewoon reguliere coaxaansluiting

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

In de doos zit ongeveer 3 meter kabel, dus... volgens mij is dat ook Cross?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
SgtStrider schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:54:
In de doos zit ongeveer 3 meter kabel, dus... volgens mij is dat ook Cross?
Hoe bedoel je dat....3 meter coax of utp kabel. En heb je dan Casema of Wannadoo

Zit trouwens ff te kijken naar de utp kabel, maar bij mij is het geen crossyutp kabel

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik heb Wanadoo, maar volgens mij zijn alle dozen hetzelfde. Sorry.. maari k had het over een UTP kabel idd. En volgens mij zat er ook een coax kabel bij maar dat kan ik niet bevestigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ok, handig om te weten, de hoofdaansluiting zit namelijk in de woonkamer, wat het wat lastiger maakt om het een en ander uit het zicht weg te werken. (een echte tweaker heeft natuurlijk geen bezwaar om tijdens het eten tegen knipperende lampjes aan te kijken :) )

Het valt me trouwens op dat wanadoo op zijn website voornamelijk de adsl producten promoot, ook bij de postcode check wordt de nadruk gelegd op adsl, door te vragen naar het telefoonlijn type/etc.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Black Piet schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:20:
In de vorige topic stond iets over het wijzigen van de newsserver van news.casema.nl naar news.giganews.com, Heb het toch ff getest met name omdat mijn downloadsnelheden vanuit newsgroepen laatste tijd crap zijn [mn. 's avonds] :(

Heb de servers afzonderlijk gepinged, maar ik kom nou niet sneller uit! Scheelt in meerdere pingmetingen tussen beide servers maar minimaal aantal ms].

Mijn downloads staan weer vol aan, maar helaas....mijn downloadsnelheden wisselen nog steeds zeer regelmatig. Dank voor de tip, maar helaas is de stabiliteit niet niet verbeterd [2743 DT]

Hopelijk komt casema snel met een adequate oplossing!

[voor de rest overigens hulde aan Casema....want de retentietijd is zeer goed!!!!!]
Ik heb toch ook nog maar eens gekeken, en serieus: sinds gisteren hebben ze waarschijnlijk wat aangepast, want ik had een week geleden de servernaam dus gewijzigd in news.giganews.com, en toen had ik weer een strakke lijn van zo'n 242-244 KB/s....maar vanaf gisteren is het dus weer hetzelfde 'drama' van zo'n 120-150 KB/s.

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Defiant schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:49:
Het topic suggereerd een algemeen wanadoo/casema topic, niet alleen het 10mbit gedeelte dus ik neem aan dat ik hier goed zit :)

Een famillielid heeft wanadoo cable besteld en ik mag het installeren, nu zit ik met de volgende vraag, zit er in de broadband box (dit soort informatie kan ik niet vinden op de casema/wanadoo site) die je krijgt een UTP kabel, zo ja hoe lang? En hoe lang is de coax kabel die meegeleverd wordt voor de kabelmodem, 1 meter?
Deze informatie is wel nuttig zodat ik weet wat ik van te voren moet inkopen.
Verleng in ieder geval niet het COAX gedeelte als je een stabiele verbinding wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Is het nu zo dat de newsserver van casema forward naar news.giganews.com?
En wanneer kan de Wanadoo gebruiker hier ook gebruik van maken?
Dit lijkt me niet meer dan redelijk, ik betaal nu elke maand braaf aan Eweka maar dat is imho een beetje oneerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black Piet schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:56:
Hoe bedoel je dat....3 meter coax of utp kabel. En heb je dan Casema of Wannadoo

Zit trouwens ff te kijken naar de utp kabel, maar bij mij is het geen crossyutp kabel
ik weet niet waar die jongen het over heeft, maar ik heb recentlijk een broadbandbox gehad van WANADOO met als inhoud:

• een erg lange UTP kabel van of 10 mtr of 15 mtr. ik kan het niet nameten omdat het onder de vloer ligt voor een groot gedeelte. ik zou zweren dat ie 15 mtr was.
• verder een zwarte motorola kabelmodem dat uitsluitend op DHCP werkt
• een verdeelkastje (in mijn geval had ik de verdeelkastje van COM21 nog eropzitten maar wordt door casema aangeraden die te verwijderen en de nieuwe verdeelkastje te plaatsen ivm onnodige vreemde problemen)
• verder krijg je een vrij dikke coax van 1 meter erbij dat je zoals al eerder gezegd is niet mag verlengen ivm stabiliteit. (daarom krijg je ook de eerdergenoemde lange UTPkabel erbij)
• een TV/Radio-splitter, ik heb de oude erafgehaald (oud huis he) en me tv beeld was gelijk stukken beter. voor het internet moet het ook gevolgen hebben gehad.
• een cd met "hoe doe ik..." en verder nix nuttigs op de cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:35:
[...]

ik weet niet waar die jongen het over heeft, maar ik heb recentlijk een broadbandbox gehad van WANADOO met als inhoud:

• een erg lange UTP kabel van of 10 mtr of 15 mtr. ik kan het niet nameten omdat het onder de vloer ligt voor een groot gedeelte. ik zou zweren dat ie 15 mtr was.
• verder een zwarte motorola kabelmodem dat uitsluitend op DHCP werkt
• een verdeelkastje (in mijn geval had ik de verdeelkastje van COM21 nog eropzitten maar wordt door casema aangeraden die te verwijderen en de nieuwe verdeelkastje te plaatsen ivm onnodige vreemde problemen)
• verder krijg je een vrij dikke coax van 1 meter erbij dat je zoals al eerder gezegd is niet mag verlengen ivm stabiliteit. (daarom krijg je ook de eerdergenoemde lange UTPkabel erbij)
• een TV/Radio-splitter, ik heb de oude erafgehaald (oud huis he) en me tv beeld was gelijk stukken beter. voor het internet moet het ook gevolgen hebben gehad.
• een cd met "hoe doe ik..." en verder nix nuttigs op de cd.
Ik doelde eigenlijk op het feit dat het mij verbaasde dat er een kabel inzat van 3 meter. Ik kon me namelijk niet herinneren dat ik een kabel van die lengte heb gehad bij mn Casema abo.

De doos die ik heb gehad bevat idd. de door jou beschreven inhoud. Maar dat kon misschien een verschil zijn tussen de Casema doos en de Wan. doos. Qua blijkelijk niet.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

wvkreg schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:50:
Is het nu zo dat de newsserver van casema forward naar news.giganews.com?
En wanneer kan de Wanadoo gebruiker hier ook gebruik van maken?
Dit lijkt me niet meer dan redelijk, ik betaal nu elke maand braaf aan Eweka maar dat is imho een beetje oneerlijk
Lijkt me niet redelijk. Wanadoo heeft er voor gekozen zelf newsservers te hosten en het beheer daarover te doen. Casema betaalt zelf dikke euro's aan giganews zodat ze dat zelf niet hoeven doen. Ik vind niet dat Wanadoo klanten daarvan mogen profiteren, laat Wanadoo eerst maar eens zelf wat aan hun newsservers gaan doen of ook een contract afsluiten met giganews.

Zou hetzelfde zijn als dat je gebruik mag maken van de nieuwsservers van xs4all terwijl je een abo bij hetnet hebt 'omdat het beiden adsl abo's zijn'.

Wanadoo en Casema zijn gewoon twee concurrenten op het zelfde kabelnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik wordt er intussen best moe van.. Wanadoo premium en alleen gezeik.

Heb al ong 3 weken (misschien langer) last van ENORM hoge pings. (zie: 125-300)
Ik game nog wel eens af en toe en dat is dus niet leuk.. Daarnaast gaat de snelheid van 240 naar 80 kB :S

Maar wat nou het gekke is, de gateway bereiken is gewoon te doen in 11ms, maar Als ik ping naar Primary DNS: 194.134.5.5 of Secondary DNS: 194.134.0.97 gebeurd het in 150ms!

Een traceroute naar mij bijvoorbeeld:
http://network-tools.com/...n.net&host=82.157.109.106
(zie het verschil ergens bij de 'euro' hostnames)

edit: ohja, dit is misschien wel gewoon een enorm capaciteitsprobleem aangezien het al vroeg in de middag begint :S?

[ Voor 11% gewijzigd door flashin op 07-06-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Verwijderd-, vragen PM maar.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik gebruik nu news.giganews.com ipv news.casema.nl

maar de server is niet voorruit tebranden, ik zeg het verkeerd de servers van giganews zijn goed met snelheid maar brandbreedte wat casema heeft ingekocht is nu gewoon teweinig haal nu maar 120 kB/sec en dat is nu al 2 weken zo, denk dat ik morgen er melding van ga maken via Casema Snelhelp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:21:
Hmm, ik probeer een startpost te maken en daarbij gelijk alles mee te pakken sinds ik installateur/storingsmonteur ben ;)

Maar dat valt niet mee ;)
Ik moet eerlijk zeggen dat je al meerdere keren goed advies hebt gegeven. Heb er al een keer goed profijt van gehad [modem resetten voor foute softwareupdate]..... _/-\o_

Misschien kan je de onderwerpen opnemen waar jij het meest in de praktijk last van hebt/tegenkomt?

Modem resetten.....
Channel wijzigen.....
Veel gehoorde storingsklacht

just my 2 cents....

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Op de installatiecd staan ook nog het programma SnelHelp, gebaseerd op het amerikaanse Motive.
De drivers voor de netwerkkaart RTL 8139.
Internet Explorer 6 voor Windows 9X en 2000.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
flashin schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 21:12:
Ik wordt er intussen best moe van.. Wanadoo premium en alleen gezeik.

Heb al ong 3 weken (misschien langer) last van ENORM hoge pings. (zie: 125-300)
Ik game nog wel eens af en toe en dat is dus niet leuk.. Daarnaast gaat de snelheid van 240 naar 80 kB :S

Maar wat nou het gekke is, de gateway bereiken is gewoon te doen in 11ms, maar Als ik ping naar Primary DNS: 194.134.5.5 of Secondary DNS: 194.134.0.97 gebeurd het in 150ms!

Een traceroute naar mij bijvoorbeeld:
http://network-tools.com/...n.net&host=82.157.109.106
(zie het verschil ergens bij de 'euro' hostnames)

edit: ohja, dit is misschien wel gewoon een enorm capaciteitsprobleem aangezien het al vroeg in de middag begint :S?
Die link is leuk natuurlijk, maar die kijkt vanaf een server in de USA. Daar heb je altijd 90+ms omdat je de oceaan over moet. In de namen van de routers kan je vaak de plaatsnamen herleiden waar ze staan.

atl --> Atlanta
dca --> Washinton DC
lhr --> Londen (dacht ik)
ams --> Amsterdam

Lijstje is heel erg netjes en ziet er prima uit.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 08-06-2005 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=23538834,noline]Defiant schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 01:32[/message

Het valt me trouwens op dat wanadoo op zijn website voornamelijk de adsl producten promoot, ook bij de postcode check wordt de nadruk gelegd op adsl, door te vragen naar het telefoonlijn type/etc.
dat komt omdat Wanadoo op bepaalde plekken haar eigen DSL network heeft/ Via de kabel moeten ze een deel van de inkomsten afstaan aan Casema aangezien die het access gedeelte doet. Dus op hun eigen netwerk komt ze beter uit aangezien het meer geld oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
bjck schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 06:48:
[...]

Die link is leuk natuurlijk, maar die kijkt vanaf een server in de USA. Daar heb je altijd 90+ms omdat je de oceaan over moet. In de namen van de routers kan je vaak de plaatsnamen herleiden waar ze staan.

atl --> Atlanta
dca --> Washinton DC
lhr --> Londen (dacht ik)
ams --> Amsterdam

Lijstje is heel erg netjes en ziet er prima uit.
Ja, 's ochtends vroeg ziet het er goed uit ja.. Maar halverwege de middag schiet het echt omhoog. (er zit dan opeens een verschil van >100ms tussen 2 van de 'euro' hostnames, niet de amerikaanse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:23
ik heb ook een vraagje: ik ben pas overgestapt naar casema maar ik kan niet downloaden van de newsserver. hij verbind wel maar als ik wil downloaden krijg ik van newsleecher de melding: unable to authenticate. Please check your download quota; username and password met login message "200: news.giganews.com.

Ik heb ingesteld 4 threads, news.casema.nl, geen inloggegevens

weet iemand wat ik meot doen, dit is niks zo

[ Voor 10% gewijzigd door jozy op 08-06-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jozy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:48:
ik heb ook een vraagje: ik ben pas overgestapt naar casema maar ik kan niet downloaden van de newsserver. hij verbind wel maar als ik wil downloaden krijg ik van newsleecher de melding: unable to authenticate. Please check your download quota; username and password met login message "200: news.giganews.com.

Ik heb ingesteld 4 threads, news.casema.nl, geen inloggegevens

weet iemand wat ik meot doen, dit is niks zo
installeer casema snelhelp en leg je vraag daar voor zei kunnen je zeker helpen, en dan is het zo geregeld :)

weet je niet waar snelhelp tevinden is? het staat op de cd rom die aan jou geleverd is ben je die kwijt? kijk op www.casema.nl daar is snelhelp ook tedownloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undeclinable schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 08:55:
[...]

Ik heb toch ook nog maar eens gekeken, en serieus: sinds gisteren hebben ze waarschijnlijk wat aangepast, want ik had een week geleden de servernaam dus gewijzigd in news.giganews.com, en toen had ik weer een strakke lijn van zo'n 242-244 KB/s....maar vanaf gisteren is het dus weer hetzelfde 'drama' van zo'n 120-150 KB/s.
Ik download bijna elke dag van die newsserver. Mij is opgevallen dat de snelheid overdag gewoon goed is. 's Avonds en 's nachts kakt ie alleen altijd in. Dan komt iedereen thuis en gaat iedereen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
op de snelhelp weten ze het antwoord niet. ze zeggen : Eddy 06:20:39 PM Jun 08 2005

de naam van de server is news.casema.nl en de gebruikersnaam en het wachtwoord hoeft niet te worden ingevuld in dat geval zou het moeten werken.

ze hebben totaal geen verstand daar. i donno what to do:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
jozy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:27:
op de snelhelp weten ze het antwoord niet. ze zeggen : Eddy 06:20:39 PM Jun 08 2005

de naam van de server is news.casema.nl en de gebruikersnaam en het wachtwoord hoeft niet te worden ingevuld in dat geval zou het moeten werken.

Klopt wel wat ze zeggen...... Voor newsbin Pro en News leecher gebruik ik ook geen wachtwoord en userid [er staat bij mij alleen maar de poort 119 en het adres news.casema.nl [of giganews sinds kort]. Toegang is volgens mij gekoppeld aan ip adres van casema

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik heb een maxi abbo van de Casema en zou dus eigenlijk 4000kbit moeten halen, op www.speedtest.nl kom ik niet verder dan 135kb/1000kbit, waar kan dit aan liggen? heb een zwart motorola modem, tijd geleden in plaats van de com21 gekregen, heb modem al aantal malen gereset, de upload is wel redelijk conform de verwachting namelijk 80kb/650kbit, dit zou 770kbit moeten zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door argro op 08-06-2005 23:46 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:43:
Ik heb een maxi abbo van de Casema en zou dus eigenlijk 4000kbit moeten halen, op www.speedtest.nl kom ik niet verder dan 135kb/1000kbit, waar kan dit aan liggen? heb een zwart motorola modem, tijd geleden in plaats van de com21 gekregen, heb modem al aantal malen gereset, de upload is wel redelijk conform de verwachting namelijk 80kb/650kbit, dit zou 770kbit moeten zijn.
Controleer kabels van modem naar aansluiting en splitter. Heb je w-lan, sluit de pc met kabel aan en meet dan de snelheid. Kijk of er geen kazaa software e.d. draait.
Post de waardes van je modem: IP: 192.168.100.1 daar staan ze.

Mocht het niet helpen. Bel casema....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
Net Casema aan de telefoon gehad, alle instellingen waren in orde, toen dacht ik dacht misschien aande router lag. Echter eerst www.speedtest.nl ook even bij huisgenoot getest, deze bleek wel de volle snelheid te halen. Het ligt dus blijkbaar aan mijn compu. Heb alleen geen idee waar dan precies aan. Ik draai windows xp prof. met SP1 en SP2 en een 10/100mbit netwerkkaart. Iemand suggesties?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn jullie ervaringen met casema 4mbit en/of 10mbit? Halen jullie een beetje fatsoenlijke snelheden of ver onder het maximum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

jozy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:27:
wat een lekkere bullshit weer. Ze geven gewoon exact het goede antwoord |:(.

Er is iets op je computer of aan je instellingen dat de zaak blokkeert.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met Wanadoo Power Cable gewoon 1050 KB/s down in de nieuwsgroepen.

Zowel s'avonds s'nachts en overdag. Dit is dan weer een pluspuntje voor Wanadoo.

Alleen boeit me dat niet zo heb liever een hoge upload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:55:

Zowel s'avonds s'nachts en overdag. Dit is dan weer een pluspuntje voor Wanadoo.

Pluspuntje van wanadoo? Het is het netwerk van casema...
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:54:
Hoe zijn jullie ervaringen met casema 4mbit en/of 10mbit? Halen jullie een beetje fatsoenlijke snelheden of ver onder het maximum?
Ik hoor nergens dat er problemen zijn met die snelheid. Als die problemen er zouden zijn, zou je het denk ik hier zien. Ga btw niet voor wanadoo, maar voor casema als provider, vanwege de nieuwsservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:49:
Net Casema aan de telefoon gehad, alle instellingen waren in orde, toen dacht ik dacht misschien aande router lag. Echter eerst www.speedtest.nl ook even bij huisgenoot getest, deze bleek wel de volle snelheid te halen. Het ligt dus blijkbaar aan mijn compu. Heb alleen geen idee waar dan precies aan. Ik draai windows xp prof. met SP1 en SP2 en een 10/100mbit netwerkkaart. Iemand suggesties?
Probeer het met een andere computer via jou verbinding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:55:

Is het nou zo dat de duurdere abbo's van wanadoo wel een snellere verbindinghebben met de nieuwsserver? Zoja, hoe zit het dan met de retentietijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retentie van Giganews is extreem hoog
Die van Wanadoo (Euronet) is diep triest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de laatste tijd valt de verbinding na 1 uur snachts weg en die komt niet meer terug dan. is dit nou een nieuwe manier van wanadoo om me te laten weten dat het bedtijd is? postcode 2583

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 12-09 20:25
Nog even en dan kan ik het eindelijk om laten zetten van Wanadoo naar Casema :D

Al moet ik dan nog wel tot Augustus wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie tip om news.giganews.com te gebruiken.

Ik vraag me af waar het mis gaat.
Heeft Casema te weinig bandwidth naar news-europe.giganews.com
Of heeft Giganews daar zelf een probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:38:
de laatste tijd valt de verbinding na 1 uur snachts weg en die komt niet meer terug dan. is dit nou een nieuwe manier van wanadoo om me te laten weten dat het bedtijd is? postcode 2583
De laatste dagen zijn er rondom Den Haag veel werkzaamheden. Dit zal nog wel even door gaan :) Ter voorbereiding van Telefonie wat binnen afzienbare tijd wordt geintroduceerd :)

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

* zwahiel wacht nog steeds op zijn inloggegevens van Casema, mailgegevens en inlognamen voor TV portal...

(pas sinds september afgelopen jaar hoor...) |:(

Ik moet wel zeggen dat de snelheid erop vooruit gegaan is, 2mbit voor 32,95 vind ik ook geen slechte deal, 't is niet zo vaak traag zoals ik dat wel zou verwachten met een all cable netwerk in een grote flat zoals bij ons thuis...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Sinds vrijdag heb ik ook een Motorola i.p.v. een Com21. Het instellen van de DHCP server op de router was geen enkel probleem. Echter moet ik steeds na een aantal minuten dat ik verbinding heb, de stekker van het modem uit het stopcontact halen en opnieuw laten verbinden. Zijn er meer mensen met dit probleem(in Utrecht)?
Ik heb het ouder kastje, wat in de muur zit, teruggezet(TV en radio uitgang). De signaal ruisverhouding is ca. 37dB

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Laatst online: 27-09-2024
In het vorige topic maakte ik melding van het feit dat mijn uploadsnelheid dramatische dalen vertoonde sinds de laatste upgrade. Er is zelfs een monteur langsgekomen die alles heeft gecheckt en bekeken. Volgens hem was alles in orde. De klantenservice kon me vertellen dat er in mijn wijk capaciteitsproblemen waren. Toevallig heb ik ze 2 dagen geleden weer aan de lijn gehad en ze zeggen dat er binnen nu en 4 weken bij mij in de wijk gewerkt zal worden en dat de boel geüpgrade zal worden.

Helaas is dit niet het enige probleem. Na het bezoekje van de monteur is het beeld van Ned 1, 2 en 3 ineens abominabel. Ruis/sneeuw/strepen. De topics doorlezend bekroop me toch het gevoel dat mijn aansluitdozen en splitters verouderd zijn. En dat terwijl de Casema-monteur dit ontkende toen ik er bij zijn bezoek expliciet naar vroeg.
Downstream:
Frequency: 266000000 Hz
Signal to Noise Ratio: 36 dB
Power Level: 6 dBmV

Upstream:
Channel ID: 5
Frequency: 19000000 Hz
Power Level: 49 dBmV
Ik heb wat foto's gemaakt van de huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.zjieb.nl/upload/kabel01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zjieb.nl/upload/kabel02.jpg
Links = radio > wordt gedeeld met 3 personen (kwaliteit is niet zo belangrijk, vandaar de crappy splitters)
Rechts = TV > wordt een meter verderop gesplit naar 5 kamers met splitters van goede kwaliteit
Let niet op de tape, dacht eerst dat dat de ruis verhielp. (Silly me!)

Verder heb ik het volgende nog liggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.zjieb.nl/upload/kabel03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zjieb.nl/upload/kabel04.jpg

Ik neem aan dat ik het oude gebeuren beter kan vervangen? Zou dat ook effect hebben op de stabiliteit van mijn verbinding?

Ik schaam me een beetje dat ik in het vorige topic tegen Buzzfuzz heb lopen roepen dat er met mijn splitters e.d. niets aan de hand zou zijn. Ik heb blijkbaar toch teveel vertrouwd op de Casema-monteur. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

zwahiel schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 17:39:
* zwahiel wacht nog steeds op zijn inloggegevens van Casema, mailgegevens en inlognamen voor TV portal...
TVPortal inloggegevens zijn nog altijd u: casema, p: casema. Misschien dat ze later van de functionaliteit gebruik zullen maken om het per gebruiker te personaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ZjieB schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:01:

Verder heb ik het volgende nog liggen:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik neem aan dat ik het oude gebeuren beter kan vervangen? Zou dat ook effect hebben op de stabiliteit van mijn verbinding?
En een monteur heeft dit gezien en okee bevonden?

Beetje raar ook dat je dat filter nog los hebt liggen en toch je internet verbinding aan de gang hebt. Zou je die niet eens vooraan aansluiten direct op de doos waar de groene kabel op binnen komt? Dan alleen je modem erop aansluiten en kijken of je een beetje signaal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
bjck schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:24:
[...]

En een monteur heeft dit gezien en okee bevonden?

Beetje raar ook dat je dat filter nog los hebt liggen en toch je internet verbinding aan de gang hebt. Zou je die niet eens vooraan aansluiten direct op de doos waar de groene kabel op binnen komt? Dan alleen je modem erop aansluiten en kijken of je een beetje signaal hebt.
De monteur zei dat er niets mis mee was. Ziet er wel een beetje rommelig uit met al die kabels en splitters enzo. Wat bedoel je trouwens met 'dat filter'? Als je het volgende bedoelt:
Afbeeldingslocatie: http://www.zjieb.nl/upload/kabel04.jpg

Dit is toch het 'device' dat het radio- en TV-signaal split? Volgens de handleiding moet de doos op plaatje 2 direct op de aansluiting met de groene kabel. Plaatje 2 is toch een andere versie/ander merk van wat ook op plaatje 3 te zien is? (Of heb ik het nu helemaal mis?)

EDIT:
Voor de duidelijkheid: plaatjes 1 en 2 vormen de huidige situatie. Dit geheel steekt al jaren zo in elkaar. Plaatjes 3 en 4 zijn foto's van een nieuw setje dat ik heb weten te bemachtigen (inclusief kabels).

In de oude situatie zit het RTV-filter toch ingebouwd in de doos? Dus plaatje 2 is de oude variant van plaatjes 3 + 4.

[ Voor 19% gewijzigd door ZjieB op 13-06-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Plaatje 1 :Wandcontactdoos (hoofd) kabel
Plaatje 2 :Signaal versterker met internet filter enzovoort
Plaatje 3 :Nieuwe internetfilter
Plaatje 4 :Radio/TV filter

De grijze coaxkabel ( plaatje 1 ) die naar versterker ( plaatje 2 ) loopt, moet losgekoppeld worden en aan het nieuwe internetfilter ( plaatje 3 ) aangesloten worden. De coax van het modem op het internetfilter van plaatje 3. Het Radio/TV filter ( plaatje 4 ) kan dan weer op het nieuwe ( plaatje 3 ) internetfilter. Vanaf hier kan je alles weer splitsen als vanouds.

Een dik jaar geleden ben ik overgegaan van COM21 naar Motorola (zwart).
Destijds hadden ze in de wijkkast iets omgezet voor de COM21. Die moesten ze van Casema weer terugzetten, want anders doet het motorola modem het niet goed. De signaalversterker ( plaatje 2 ) moest er tussenuit.

Op de website van Casema staat trouwens een hele uigebreide instalatie beschrijving met plaatjes. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Kozz op 14-06-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
sorry dat ik ertusse door kom maar ik heb ff een vraagje

het komt bij mij soms voor (1x id week oid) dat mijn motorola modem (zwarte kleine) crasht. je moet dan ff stroom er 10 sec afhalen en er weer in doen en daarna doet hij het weer perfect. ik heb de klantenservice gebeld en die zei dat het wel vaker voorkwam en ik deze handeling moest verrichten.

hebben jullie hier ook ervaringen mee?

info verkregen door http://192.168.100.1

Downstream
Frequency 242000000 Hz
Signal To Noise Ratio 40,1 dB
Power Level 7.0 dBmV

Upstream
Channel ID 4
Frequency 19000000 Hz
Power 50.5 dBmV

zijn dit goede waarden? en is hoger beter of slechter? sorry kben nieuw in kabelland

[ Voor 28% gewijzigd door jozy op 14-06-2005 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
Kozz schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:17:
Plaatje 1 :Wandcontactdoos (hoofd) kabel
Plaatje 2 :Signaal versterker met internet filter enzovoort
Plaatje 3 :Nieuwe internetfilter
Plaatje 4 :Radio/TV filter

De grijze coaxkabel ( plaatje 1 ) die naar versterker ( plaatje 2 ) loopt, moet losgekoppeld worden en aan het nieuwe internetfilter ( plaatje 3 ) aangesloten worden. De coax van het modem op het internetfilter van plaatje 3. Het Radio/TV filter ( plaatje 4 ) kan dan weer op het nieuwe ( plaatje 3 ) internetfilter. Vanaf hier kan je alles weer splitsen als vanouds.

Een dik jaar geleden ben ik overgegaan van COM21 naar Motorola (zwart).
Destijds hadden ze in de wijkkast iets omgezet voor de COM21. Die moesten ze van Casema weer terugzetten, want anders doet het motorola modem het niet goed. De signaalversterker ( plaatje 2 ) moest er tussenuit.

Op de website van Casema staat trouwens een hele uigebreide instalatie beschrijving met plaatjes. _/-\o_
Thanx voor de uitleg. Het is ook niet zozeer de uitleg over HOE ik het opnieuw aansluit (de handleiding is duidelijk) maar of het ook een gunstig effect zal hebben op mijn internetverbinding. We zullen het gewoon maar eens uitproberen.

[ Voor 3% gewijzigd door ZjieB op 14-06-2005 06:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ZjieB schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:47:
[...]

De monteur zei dat er niets mis mee was. Ziet er wel een beetje rommelig uit met al die kabels en splitters enzo. Wat bedoel je trouwens met 'dat filter'? Als je het volgende bedoelt:
[afbeelding]

Dit is toch het 'device' dat het radio- en TV-signaal split? Volgens de handleiding moet de doos op plaatje 2 direct op de aansluiting met de groene kabel. Plaatje 2 is toch een andere versie/ander merk van wat ook op plaatje 3 te zien is? (Of heb ik het nu helemaal mis?)

EDIT:
Voor de duidelijkheid: plaatjes 1 en 2 vormen de huidige situatie. Dit geheel steekt al jaren zo in elkaar. Plaatjes 3 en 4 zijn foto's van een nieuw setje dat ik heb weten te bemachtigen (inclusief kabels).

In de oude situatie zit het RTV-filter toch ingebouwd in de doos? Dus plaatje 2 is de oude variant van plaatjes 3 + 4.
Ik bedoelde juist precies die andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
bjck schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 06:59:
[...]

Ik bedoelde juist precies die andere.
hehehe, dacht ik achteraf al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:10:
[...]

Plaatje 2: NTU met een stel splitters die toch eraf moeten en vervangen moeten worden voor een versterker, de aansluitng is voor max 2 tv's, met dit soort situaties is een Hirschmann versterker wel een uitkomst met een 4 weg tapje ;)

Plaatjes 3: De CTU04, een van de betere internet signaal splitters, deze kan je het beste gebruiken.

[...]
Hmmm, even kijken of ik het nu snap:

1) de NTU van plaatje 2 haal ik weg en vervang ik door de CTU04 + RTV-splitter
2) op de CTU04 sluit ik een Hirschmann-versterker aan
3) Aan deze Hirschmann-versterker sluit ik 5 TV's aan.

Zijn die Hirschmanns ook verkrijgbaar met meer dan 4 aansluitingen? Wat kost zo'n ding en waar koop ik hem? Ik heb nu de 5 TV's aangesloten op de volgende splittertjes:

EDIT:
WTF, die Hirschmanns kosten meer dan €80, weet niet of ik dat er wel voor over heb... Hoeveel dB versterking heb je eigenlijk nodig om in een eengezinswoning op 5 TV's goed beeld te krijgen? Zag nl. de volgende 16dB-versterker met 8 uitgangen voor €19,00. Is meer mijn prijsklasse. Heb ik daar wat aan of gooi ik dan geld weg?

[ Voor 38% gewijzigd door ZjieB op 14-06-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:02:
[...]

Dat ligt er aan, als je je modem gewoon in de meter kast laat staan en die versterker erachter dan wel.
Maar niet als je je modem iets veder wilt zetten! (dus achter de versterker)
Het ferquentie bereik is 40 tot 862 Mhz, je modem werkt tussen de 15 en 40 Mhz, ofwel daar zit de retourband.

Maar ten alle tijde geld, de Hirschmann versterker zou beter zijn werk doen om de simpele reden dat dit merk veel meer ervaring heeft met kabeltelevisie dan menig ander merk, met uitzondering van Kathreine en Tratec (maar die laatste 2 zijn dan ook niet voor partucilieren/bedrijven).

Daarnaast geldt wel dat je modem eigenlijk aan de hoofdaansluiting moet blijven, maar dat is wel duidelijk geworden tijdens het topic.

Nog even over NTU vs CTU04, je kan inderdaad beter de CTU04 er aan hangen.
Waarom zou je zeggen? Je NTU is ingeregeld op je Com21 modem die allang weg is (neem ik aan).
Als die dus weg is en een SB4200 of 5100/5101E/512X eraan hangt dan is de NTU daar dus niet goed voor ingeregeld.
Over het algemeen is het wel goed, maar soms dan kan het zijn dat de NTU er compleet naast staat.
De CTU04 of PDF65 zijn pure splitters zonder lichte versterking/verzwakking zoals bij de NTU.

Simpelweg gezegt, de CTU04 en PDF65 leveren een helder signaal als dit ook goed wordt aangeleverd.

Een andere factor is dat er ombouw wordt gedaan in de meeste steden, daardoor kan een NTU dus ook niet meer kloppen, in het ergste geval kan ie ook overlijden, ik heb het al vaker meegemaakt in Den Haag en Delft en Zoetermeer.
Na ombouw waren sommige NTU's defect geraakt, waarschijnlijk door lekspanning van TV of PC met TV kaart.
Het (Motorola) modem komt VOOR de versterker op een afstand die het meegeleverde kabeltje toelaat. (1 meter ofzo) Ik ga toch voor het goedkope versterkertje, aangezien mijn beeld (op Ned 1, 2 en 3 na) wel aardig is momenteel zonder versterker. Dank voor je hulp. Kan ik eindelijk gaan 'klussen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Laatste tijd valt de verbinding weer weg en is het opgelost als ik de reset knop van het modem 2 keer in druk. (blauwe knop boven op motorola surfboard modem) Wordt dus binnenkort bellen of ze hem kunnen doormeten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Blauwe knop is een standby knop, je reset er niets mee. ;) Modem houdt gewoon signaal, alleen er is geen internet verkeer. In het modem systeem kan je gewoon nog signaal waardes uitlezen en ook de uptime van het modem loopt gewoon door. Echter, mijn ervaring is wel dat een SB 4200 wat gevoeliger is voor storingen, wat wel grappig is trouwens is dat je witte modems met het binnenwerk van een zwarte hebt. :D Chippie is dan van een SB5100, wordt ook zo herkend door het netwerk maar ziet eruit als een SB4200. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 13:15:
Niet om reclame te maken ofzo, maar dit is wel een mooie manier om je beeld echt strak te krijgen, zeker op een breedbeeld, TFT of Plasma scherm :)
Der is een heel topic over zelfs. ;) Maar idd, ik ben erg verwend, met een normale 4:3 Philips buis (van 2 jaar oud ofzow) heb je al een heel stuk beter beeld. Het valt me direct op als iemand analoog kijkt of bij anderen thuis. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
micha schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:23:
Blauwe knop is een standby knop, je reset er niets mee. ;) Modem houdt gewoon signaal, alleen er is geen internet verkeer. In het modem systeem kan je gewoon nog signaal waardes uitlezen en ook de uptime van het modem loopt gewoon door. Echter, mijn ervaring is wel dat een SB 4200 wat gevoeliger is voor storingen, wat wel grappig is trouwens is dat je witte modems met het binnenwerk van een zwarte hebt. :D Chippie is dan van een SB5100, wordt ook zo herkend door het netwerk maar ziet eruit als een SB4200. ;)
Vreemd het probleem is meestal opgelost ( kan weer verbinding maken met sites etc) Als ik hem dus in standby zet en weer terug.
Kan dat omruilen btw gratis? ik ga zowiezo bellen morgen vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 14:21:
[...]
Ik ben er ook achter gekomen met storingen draaien in Den Haag dat een aantal wijken een ferquentie swap hebben gehad 242 mhz > 266 mhz en visa versa, dus doe eens factory default, save changes en reboot maar eens (192.168.100.1).
Niet alleen naar die frequentie maar ook nog anderen. Inmiddels zouden alle modems toch wel geupdate moeten zijn :P
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 13:15:
Je kan natuurlijk ook digitale televisie nemen, standaard pakket zoals je nu analoog hebt kan je ook gewoon digitaal ontvangen.
Jups zie ook Casema Digitale Televisie wordt TVD (met een addertje) in AV erover :P

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Dit weekend wanadoo cable geinstalleerd bij een famillielid, en ik moet zeggen dat alles uitblonk in zijn eenvoud, de gehele installatie was binnen 10 minuten klaar zonder problemen. Alleen het HFC MAC id moest handmatig toegevoegd worden aan het systeem, de helpdesk was hierin erg snel en vriendelijk.

Ik ben benieuwd of deze positieve ervaring zich ook doorzet in het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
Na de werkzaamheden in mijn wijk op 15 juni 2005 ben ik weer een blij persoon. Mijn verbinding is weer stabiel en ik haal de snelheden die ik hoor te halen.

* ZjieB is blij!
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jul 3 2005 om 13:34:36 UTC+0200)

Download : 1228.2 KByte/sec
Upload : 122.3 KByte/sec

[ Voor 35% gewijzigd door ZjieB op 03-07-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
Zo ik heb sinds vandaag casema cable en wel de multi variant. :Y)

Hiervoor had ik ADSL comfort van Planet bij mijn ouders thuis, maar heb nu mijn eigen huisje samen met mijn vrouwtje (jaja ook getrouwd) en heb ik gekozen voor casema aangezien ik veel goeds erover gelezen en gehoord heb (met name de news servers).

Nu ben ik dus bezig met de nieuws groepen, ik zit hier wat te downloaden voor test eigenlijk, maar ik krijg dus grote pieken in de lijn met downstream. Ik haal nooit constant de max zoals ik wel vaak gelezen heb. Telkens zit ik boven de 200 en zak ik weer naar de 125 en dan loopt hij weer op.

Heeft iemand anders dit ook, zou dit met de drukte te maken hebben ofzo... want ik vind het niet zo leuk eigenlijk. Ik was al 325kb/sec gewend en moest dus al terug naar -+250 maar nu red ik de 200 maar heel soms. :'(

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peppio schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:33:
Zo ik heb sinds vandaag casema cable en wel de multi variant. :Y)

Hiervoor had ik ADSL comfort van Planet bij mijn ouders thuis, maar heb nu mijn eigen huisje samen met mijn vrouwtje (jaja ook getrouwd) en heb ik gekozen voor casema aangezien ik veel goeds erover gelezen en gehoord heb (met name de news servers).

Nu ben ik dus bezig met de nieuws groepen, ik zit hier wat te downloaden voor test eigenlijk, maar ik krijg dus grote pieken in de lijn met downstream. Ik haal nooit constant de max zoals ik wel vaak gelezen heb. Telkens zit ik boven de 200 en zak ik weer naar de 125 en dan loopt hij weer op.

Heeft iemand anders dit ook, zou dit met de drukte te maken hebben ofzo... want ik vind het niet zo leuk eigenlijk. Ik was al 325kb/sec gewend en moest dus al terug naar -+250 maar nu red ik de 200 maar heel soms. :'(
neem een payserver hoop ergenis minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 01:51:
[...]

neem een payserver hoop ergenis minder
Belagelijk ! Casema adverteerd met hun goede newsserver dan vind ikdat ze hem ook top moeten maken...
Helemaal omdat ze bij Giganews zitten.

Maar mijn snelheden zijn de laaste tijd erg varierend van de newsgroepen hoe dat kotm weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VerkerkSander schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 02:12:
[...]

Belagelijk ! Casema adverteerd met hun goede newsserver dan vind ikdat ze hem ook top moeten maken...
Helemaal omdat ze bij Giganews zitten.

Maar mijn snelheden zijn de laaste tijd erg varierend van de newsgroepen hoe dat kotm weet ik niet.
is toch duidelijk, casema koopt brandbreedte in bij giganews en sinds dat mega abbo omhoog gegaan is naar 10 mbit zijn er ontzettend veel mensen overgestap naar casema plus steeds meer nieuw klanten naar andere abbo vormen die hun aanbieden, en daar in tegen brandbreedte die ze hebben ingekocht is het zelfde gebleven al die tijd maar meer gebruikers dus ja je kan zelf wel bedenken wat het termijn is op langere termijn.

het word gewoon afwachten tot ze meer brandbreedte inkopen bij giganews of ja ze de snelheid nog meer gaan knijpen, waarschijnelijk zullen ze dit laatste doen :( minder kosten zelfde aanbod alleen op lager snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Nou leuk is dat dan...

Nu is het blijkbaar wat rustiger want ik haal nu zo'n 235/240kb/sec gemiddeld.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:42:
[...]

is toch duidelijk, casema koopt brandbreedte in bij giganews en sinds dat mega abbo omhoog gegaan is naar 10 mbit zijn er ontzettend veel mensen overgestap naar casema plus steeds meer nieuw klanten naar andere abbo vormen die hun aanbieden, en daar in tegen brandbreedte die ze hebben ingekocht is het zelfde gebleven al die tijd maar meer gebruikers dus ja je kan zelf wel bedenken wat het termijn is op langere termijn.

het word gewoon afwachten tot ze meer brandbreedte inkopen bij giganews of ja ze de snelheid nog meer gaan knijpen, waarschijnelijk zullen ze dit laatste doen :( minder kosten zelfde aanbod alleen op lager snelheid.
Veel mesnen overgestapt op Casema voor snelle newsserver word die ook geknepen..

Kan je eigenlijk samen doen emt 1 accoutn van BV Tweaknews.. vriend van me heeft die alleen heeft maar een 1.6 mb lijn dus blijft er nog veel van over.. voor bijvoorbeeld mij.. Kunnen we dan samen tegelijk downloaden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
na de aanpassingen voor telefonie gaat bij mij ook alles als een tiet. newsserver stabiel, verbinding ook. werkelijk top. kep ook een nieuwe tratec versterker en men tv beeld is superstrak en signaal is top:

Frequency 242000000 Hz

Signal To Noise Ratio 37.1 dB

Power Level 9.6 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 3
Frequency 23000000 Hz
Power 52.0 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ben idd een beetje aan het balen.

Ik ben ook over gestapt van Wanadoo naar Casema o.a. voor de newsserver en een stabielere verbinding. Dat laatste dacht ik te lezen op het forum hier. (vorige topic).

Maar newsserver is capped tot 2 Mbit (heb je veel aan met 10Mbit) en mijn gameservertje draait veel minder lekker. Net nog een megalag van 10 minuten, terwijl er niks gebeurde alle pings schoten opeens de lucht in. Dat kan alleen maar de verbinding zijn (serverside niks veranderd.)

Maar iets anders met speedtest heb ik wel een hogere upload van ongeveer 10% dat is toch wel weer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Nou ik hoop maar dat ze bezig zijn met werkzaamheden dan... want ik word er niet goed van... soms zakt hij gewoon naar 80 kb/sec of lager nog. ;(

Zijn er ook nog meer mensen die newsleecher gebruiken, want ik kan de search niet gebruiken in de groepen... kan dat niet bij casema ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, dat kan niet bij giganews. Je moet gewoon de supersearch of NZB bestanden gebruiken. Die groepen zijn ook dermate belachelijk groot (40-50 dagen!) dat een search niet echt doenbaar zou zijn...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Oké dan weet ik dat, moet ik er maar even aan wennen de supersearch te gebruiken. ;)

Wat betreft de snelheid van het downloaden van de newsservers heb ik een mailtje over gestuurd met meteen de volgende dag antwoord.

Het is inderdaad bekend dat tijdens drukke momenten de snelheid van de newsserver lager is. Er is nog een planning voor uitbreiding van de newsserver. Er wordt op dit moment eerst nog gekeken in hoeverre de newsserver overbelast is of dat het misschien toch een ander probleem is. Als het een ander probleem betreft dan capaciteit, dan heeft uitbreiding natuurlijk geen nut. Kort gezegd wordt het probleem dus eerst nog onderzocht.

Mee bezig dus :) Op dit moment zit ik ruim boven de 200kb/sec dus gaat het de goede kant op ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Tupel op 05-07-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peppio schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:42:
Oké dan weet ik dat, moet ik er maar even aan wennen de supersearch te gebruiken. ;)

Wat betreft de snelheid van het downloaden van de newsservers heb ik een mailtje over gestuurd met meteen de volgende dag antwoord.

Het is inderdaad bekend dat tijdens drukke momenten de snelheid van de newsserver lager is. Er is nog een planning voor uitbreiding van de newsserver. Er wordt op dit moment eerst nog gekeken in hoeverre de newsserver overbelast is of dat het misschien toch een ander probleem is. Als het een ander probleem betreft dan capaciteit, dan heeft uitbreiding natuurlijk geen nut. Kort gezegd wordt het probleem dus eerst nog onderzocht.
dat is toch heel netjes dat je een reactie terug krijgt binnen 1 dag petje af dat is bij de meeste providers wel anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 23:49:
Ja ik ben idd een beetje aan het balen.

Ik ben ook over gestapt van Wanadoo naar Casema o.a. voor de newsserver en een stabielere verbinding. Dat laatste dacht ik te lezen op het forum hier. (vorige topic).

Maar newsserver is capped tot 2 Mbit (heb je veel aan met 10Mbit) en mijn gameservertje draait veel minder lekker. Net nog een megalag van 10 minuten, terwijl er niks gebeurde alle pings schoten opeens de lucht in. Dat kan alleen maar de verbinding zijn (serverside niks veranderd.)

Maar iets anders met speedtest heb ik wel een hogere upload van ongeveer 10% dat is toch wel weer vreemd.
gewoon straks overstappen naar adsl 2 bij tweak
heb je straks 24 mbit voor 40 euro met een nieuwserver die gaat tot 8 mbit
en voor 10 euro extra 20 mbit
je zou wel gek zijn als iedereen die 10 mbit heeft bij casema , niet overstap op adsl2
veel sneller en nog goedkoper ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
En jij denkt dat casema stil gaat zitten? Dacht het niet: vroeg of laat zullen zij ook met nieuwe aanbiedingen komen. Al weet ik nog niet wat, maar kabel snelheden van 25 mbit is wel mogelijk met 2 mbit upload snelheid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:51
multikabel is dat nu aan het testen en komt binnekort met 25Mbit Down and 2mbit up :) maar ben bang dat dit bij casema nog een tijdje duurt :S

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 22:41:
Dacht het niet hoor, ze komen echt wel met een hoger abbo, als de vraag er naar is, dus laat je horen zou ik zeggen, ze zitten echt wel mee te lezen.
Er is altijd wel een Casema medewerker die dit leest ;)
Volgens mij zijn dat vooral helpdeskmedewerkers. Bovendien, Casema ziet toch wat de concurrent doet? (neem ik aan) ADSL2+ aansluitingen zijn al gerealiseerd, maar Casema kijkt volgens mij nog even de kat uit de boom. Wat ze aan het doen zijn bij Casema weet niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 22:46:
[...]

Volgens mij zijn dat vooral helpdeskmedewerkers. Bovendien, Casema ziet toch wat de concurrent doet? (neem ik aan) ADSL2+ aansluitingen zijn al gerealiseerd, maar Casema kijkt volgens mij nog even de kat uit de boom. Wat ze aan het doen zijn bij Casema weet niemand?
ze moeten niet de kat uit de boom kijken
ze moeten nu al met iets komen
ik wacht echt niet op wat casema over maanden mischien gaat doen
dan moeten ze ook met 24 mbit komen en de prijs moet zeker zakken
en dat zie ik ze toch echt niet gauw doen.
dus als ze niet snel met een antwoord komen dan kost dat zeker klanten
staat zo een hoge piet op tv te vertelen dat ze niet bang zijn voor adsl2
dat casema tot 70 mbit kan
nou laat dat dan eens zien
en niet dat je op tv gaat vertelen dat adsl2 na 1,2 kilometer in mekaar stort
want als je dat doet komt het bij mij over dat ze toch wel een beetje bang zijn dat ze klanten gaan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
De klanten zitten allereerst vast aan een bepaald contract (minimaal 1 jaar en dan heb je maandelijks mogelijkheid tot opzeggen) Daarnaast casema levert al kwaltiteit en dus zullen klanten echt niet zomaar overstappen naar andere providers en daarnaast wat heb jij aan 24 mbit (zo hard kan je nergens leechen, al met al max 8 mbit en daar moet je dan dik voor betalen). Noem mij 1 internetprovider op die betere nieuwsserver heeft dan casema(er komt er 1 in de buurt en dat is xs4all). Dus casema hoeft echt niet bang te wezen dat ze klanten gaan verliezen en al helemaal niet aan een brakke adsl 2 lijntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jozy schreef op zondag 10 juli 2005 @ 00:12:
De klanten zitten allereerst vast aan een bepaald contract (minimaal 1 jaar en dan heb je maandelijks mogelijkheid tot opzeggen) Daarnaast casema levert al kwaltiteit en dus zullen klanten echt niet zomaar overstappen naar andere providers en daarnaast wat heb jij aan 24 mbit (zo hard kan je nergens leechen, al met al max 8 mbit en daar moet je dan dik voor betalen). Noem mij 1 internetprovider op die betere nieuwsserver heeft dan casema(er komt er 1 in de buurt en dat is xs4all). Dus casema hoeft echt niet bang te wezen dat ze klanten gaan verliezen en al helemaal niet aan een brakke adsl 2 lijntje
Misschien kom je hier straks nog wel eens op terug....

Kabel en DSL technieken concureren zich in Nederland heel sterk al jaren, zal echt niet opeens ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
Ik denk niet dat Jozy hierop hoeft terug te komen want kabel heeft veel meer potentie dan ADSL.
KPN (ADSL) moet gebruik maken van een netwerk dat gebouwd is voor spraak en dat schaalt nou eenmaal niet zo goed dan een netwerk dat gebouwd is voor de distributie van videosignalen.

ADLS2(+) is een tussenstap naar misschien VDSL, maar met VDSL zal KPN flink moeten investeren in hun netwerk, de vraag is of KPN dit wil (kan).
Kabel heeft veel voordelen t.o.v. DSL zo is b.v. de banbreedte voor TV, Telefonie en Data compleet gescheiden. Als ik digitale TV kijk gaat dit niet van mijn Data bandbreedte af. Als DSL aanbieders TV gaan aanbieden zal dit wel het geval zijn.

Kabel heeft geen last van een minder worden signaal m.b.t. afstand van de centrale.
Totdat glas tot in huis realiteit wordt hebben kabelmaatschappijen de beste troeven in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Laatst online: 09:20
True de snelheid is niet echt geweldig maar de retentie wel dus wat maakt het uit, 40 dagen in a.b.nl :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Romulus schreef op zondag 10 juli 2005 @ 08:31:
Ik denk niet dat Jozy hierop hoeft terug te komen want kabel heeft veel meer potentie dan ADSL.
KPN (ADSL) moet gebruik maken van een netwerk dat gebouwd is voor spraak en dat schaalt nou eenmaal niet zo goed dan een netwerk dat gebouwd is voor de distributie van videosignalen.

ADLS2(+) is een tussenstap naar misschien VDSL, maar met VDSL zal KPN flink moeten investeren in hun netwerk, de vraag is of KPN dit wil (kan).
Kabel heeft veel voordelen t.o.v. DSL zo is b.v. de banbreedte voor TV, Telefonie en Data compleet gescheiden. Als ik digitale TV kijk gaat dit niet van mijn Data bandbreedte af. Als DSL aanbieders TV gaan aanbieden zal dit wel het geval zijn.

Kabel heeft geen last van een minder worden signaal m.b.t. afstand van de centrale.
Totdat glas tot in huis realiteit wordt hebben kabelmaatschappijen de beste troeven in handen.
Daar geef ik je ook geen ongelijk in, helemaal niet zelfs. Maar waarom zijn er dan ruim 1.5 miljoen ADSL abonnees waarvan een groot deel bijna gillend weg is gerend bij een kabel ISP.

Er zijn meer redenen dan hoge bandbreedte voor consumenten. En de troef dat de drie diensten naast elkaar kunnen draaien is ook bijna uithanden. Als je nu voetbal wilt kijken ben je verplicht of een schotelontvanger te nemen of ADSL via Versatel. Kabel komt er niet meer in voor .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze moeten niet de kat uit de boom kijken
ze moeten nu al met iets komen
ik wacht echt niet op wat casema over maanden mischien gaat doen
dan moeten ze ook met 24 mbit komen en de prijs moet zeker zakken
en dat zie ik ze toch echt niet gauw doen.
dus als ze niet snel met een antwoord komen dan kost dat zeker klanten
Casema heeft 1 april al een snelheids verhoging ingevoerd. Denk je nu echt dat ze NU gaan verhogen tot 24mbit+?
Er zijn al genoeg capaciteitsproblemen, zullen er alleen maar meer komen als ze de boel weer gaan verhogen. Daarnaast gaan ze telefonie op 25/07 in het hele gebeid uitrollen (enkele gebieden zijn al actief), dus ze moeten eerst kijken hoe dat afloopt. Verder zijn er diverse interne zaken die compleet veranderd worden, dus hoemeer ze tegelijk doen hoe meer kans op problemen. Het gaat nu voor de wind bij Casema, dat willen ze wel zo houden.
dat casema tot 70 mbit kan
nou laat dat dan eens zien
en niet dat je op tv gaat vertelen dat adsl2 na 1,2 kilometer in mekaar stort
ADSL en kabel 'spelen' altijd met elkaar. Dan is die sneller, dan die, dan komt die met iets nieuws, dan die ander weer. Dus als je bij iedere scheet van provider wilt wisselen moet je dat vooral doen.
Allemaal heerlijke marketing.
Niet qua afstand, wel of er sterk genoeg signaal naar de AOP geknald wordt. Dit wil regelmatig te weinig zijn.

Ik krijg continue inside informatie van ADSL en kabel, en ik weet wel waarom ik het bij ADSL hou en niet naar kabel zal overstappen. De meeste ADSL providers zullen dit en aankomend jaar met vele veranderingen komen, en die wil ik graag meenemen.
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ondanks we Tweakers zijn is het niet verstandig om de login/wachtwoord van een kabelmodem hier te plaatsen. Er kunnen vervelende dingen niet meer werken als men deze niet gebruikt zonder de nodige voorzichtigheid.