[Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste
Acties:
  • 27.990 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Vergeet ook niet dat de groep klanten die zit te wachten op sneller dan zeg 4Mbps verbindingen nog echt minimaal is. Ook bij ADSL ISP's is het maar een kleine groep met de hogere abonnementen.

Wij GOT-ers zijn niet echt heel representief voor de 'consumenten markt' natuurlijk ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

bjck schreef op zondag 10 juli 2005 @ 17:09:
Vergeet ook niet dat de groep klanten die zit te wachten op sneller dan zeg 4Mbps verbindingen nog echt minimaal is. Ook bij ADSL ISP's is het maar een kleine groep met de hogere abonnementen.

Wij GOT-ers zijn niet echt heel representief voor de 'consumenten markt' natuurlijk ;)
Vergeet de situatie niet waarin mensen denken; "Sneller is beter". Veel mensen denken zo, en providers zullen elkaar blijven beconcurreren met hogere snelheden en betere voorwaarden. Ook Jan-met-de-pet

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

SgtStrider schreef op zondag 10 juli 2005 @ 22:14:
[...]

Vergeet de situatie niet waarin mensen denken; "Sneller is beter". Veel mensen denken zo, en providers zullen elkaar blijven beconcurreren met hogere snelheden en betere voorwaarden. Ook Jan-met-de-pet
Denk dat het merendeel toch voor de lage prijzen gaat, snel is leuk, maar twee tientjes is leuker. ;) Uiteindelijk ben ik zelf toch ook overstag gegaan, 10Mbit is fijn en leuk, maar met 2 kom je er ook, het downloaden gaat wat trager maar nog snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
micha schreef op zondag 10 juli 2005 @ 22:35:
[...]

Denk dat het merendeel toch voor de lage prijzen gaat, snel is leuk, maar twee tientjes is leuker. ;) Uiteindelijk ben ik zelf toch ook overstag gegaan, 10Mbit is fijn en leuk, maar met 2 kom je er ook, het downloaden gaat wat trager maar nog snel genoeg.
De nederlandse consument is altijd prijs georienteerd voornamelijk. En de meeste consumenten willen een zo laag (lees goedkoop) mogelijk abonnement. Kijken waar de meeste snelheid (voornamelijkste vergelijkings materiaal) te krijgen valt voor zo min mogelijk geld.

Met snelheden smijten en verhogen is handig, maar niet zaligmakend. Zeker niet als het te hoog wordt, dan gaat (of wil) iedereen downgraden om weer minder te betalen. Heeft de ISP minder inkomen uiteindelijk en maar een kleine groep tevreden gehouden.

Een ISP zal zo min mogelijk willen verhogen, al kost het ze het minste als ze voorzichtig zijn (dus zo min mogelijk downgrades). Verhogen moet wel om zo je prijzen voor nieuwe abonnees te kunnen verlagen zonder dat je huidige klanten gaan 'zeuren' (quotes zijn belangrijk hier).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
Ik krijg continue inside informatie van ADSL en kabel, en ik weet wel waarom ik het bij ADSL hou en niet naar kabel zal overstappen. De meeste ADSL providers zullen dit en aankomend jaar met vele veranderingen komen, en die wil ik graag meenemen.
Dat is nou juist het punt, bandbreedte wordt wel steeds belangrijker omdat providers ook andere diensten dan data willen aanbieden, denk aan televisie en telefonie.
Versatel is de eerste die het gaat proberen met tv via dsl en KPN zal later dit jaar ook een poging gaan wagen. Bij dit soort toepassingen komt veel bandbreedte wel degelijk om de hoek kijken.
Versatel verkoopt het mooi: 20Mb met digitale TV maar helaas is het zo dat bij DSL bij een afstand van meer dan 1.5 km je nog maar de helft overhoudt van de beschikbare bandbreedte. 60% van de huishoudens in Nederland schijnen 1.5km of meer van de centrale te wonen. Juist ook al omdat bandbreedte bij DSL zo beperkt is moet alles van die ene bundel. Dus woon je 1.5 km of meer van de centrale dan heb je nog iets van 10Mb over. Een beetje goede kwaliteit video stream pakt al gauw 8/9Mb. Ik zou met TV over DSL dus maar niet gaan downloaden want dan kun je je TV avond wel vergeten zeker als je er ook nog eens 2 TV’s op wilt aansluiten en over wilt bellen.
Bij kabel is dat een ander verhaal, ik kan zonder enkel probleem op 2 TV’s digitale TV bekijken, tegelijkertijd bellen en ik zou nog mijn volle 10Mb bandbreedte voor data overhouden.
Hoe je het ook went of keert DSL heeft te weinig bandbreedte voor diensten die providers willen gaan bieden, het is niet voor niets dat KPN al meerdere keren geprobeerd heeft partners te vinden voor de aanleg van een landelijk glasvezel netwerk, zij zien wel dat op termijn dat hun enige kans van overleven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nou juist het punt, bandbreedte wordt wel steeds belangrijker omdat providers ook andere diensten dan data willen aanbieden, denk aan televisie en telefonie. Versatel is de eerste die het gaat proberen met tv via dsl en KPN zal later dit jaar ook een poging gaan wagen. Bij dit soort toepassingen komt veel bandbreedte wel degelijk om de hoek kijken.
Klopt
Versatel verkoopt het mooi: 20Mb met digitale TV maar helaas is het zo dat bij DSL bij een afstand van meer dan 1.5 km je nog maar de helft overhoudt van de beschikbare bandbreedte. 60% van de huishoudens in Nederland schijnen 1.5km of meer van de centrale te wonen.
Kleine correct, ADSL2 heeft hier meer last van. Ik woon 2KM van de centrale af en hou 7 mbit over (ADSL). Zal me trouwens niet verbazen als KPN meerdere centrales gaat bij plaatsen, KPN kennende zal de kwaliteit top blijven.
Juist ook al omdat bandbreedte bij DSL zo beperkt is moet alles van die ene bundel. Dus woon je 1.5 km of meer van de centrale dan heb je nog iets van 10Mb over. Een beetje goede kwaliteit video stream pakt al gauw 8/9Mb. Ik zou met TV over DSL dus maar niet gaan downloaden want dan kun je je TV avond wel vergeten zeker als je er ook nog eens 2 TV’s op wilt aansluiten en over wilt bellen.
De kabel heeft zelf ook geen zeeën van ruimte. Ook is deze storingsgevoelig als je geen hele goede kabels gebruikt (denk aan het wijzigen van de RTL4 frequentie door diverse providers omdat deze niet meer goed weergegeven werd door het signaal van Digitenne). Verder krijg je behoorlijke problemen als er iets met de VHF gebeurd, gaat je internet en Ned 1, etc eraan. Oftewel, TV neemt je internet mee.
Bij kabel is dat een ander verhaal, ik kan zonder enkel probleem op 2 TV’s digitale TV bekijken, tegelijkertijd bellen en ik zou nog mijn volle 10Mb bandbreedte voor data overhouden.
Hoe je het ook went of keert DSL heeft te weinig bandbreedte voor diensten die providers willen gaan bieden
Dat is niet per se het geval. Als jij in eens tudenten huis 10 TV's aanzet zal het er niet beter op worden. Kijk, ik ga zeker geen TV, internet en telefonie bij 1 provider nemen. Reden is heel simpel: knalt er iets uit heb je helemaal niets meer. Het is leuk als je alles in 1 neem en lekker goedkoop. Maar zodra je VHF wegvalt, modem gaat flippen, etc dan heb je geen TV, internet, radio en TV meer. Lijkt me geen geweldige situatie. Daarnaast mag er een afspraak gemaakt worden binnen 3 werkdagen, wat als er iets op vrijdag ochtend gebeurd ;) Geldt ook voor DSL natuurlijk

Ook is voor bedrijven DSL beter, geven tenminste harde garanties (SDLS, SLA's, Correct me if i'm wrong) en je bent afhankelijk van de monopolist in het gebied waar je woont. Ik zou mijn bedrijf nooit en dan ook nooit afhankelijk maken van Chello, Casema of @home, etc.
dat op termijn dat hun enige kans van overleven is.
Mwa, gelukkig voor KPN dat er bedrijven zijn die keiharde kwaliteit & garanties willen.
Ik zou met TV over DSL dus maar niet gaan downloaden want dan kun je je TV avond wel vergeten zeker als je er ook nog eens 2 TV’s op wilt aansluiten en over wilt bellen.
Gelukkig kan er geen priorities gegeven worden over verkeer ;)

Laten we hier geen ADSL VS kabel topic van maken dus nu weer ontopic over Casema.
Een beetje goede kwaliteit video stream pakt al gauw 8/9Mb.
Naar mijn weten stuurt Casema geen 8/9 bmit hoor ;)

Je wilt niet weten hoeveel capaciteitsproblemen en centrale storingen er zijn. Eigenlijk wel schrikbarend in mijn ogen. Het is me wel opgevallen dat de verbindingen van Casema behoorlijk stabiel zijn (download dan) maar ping e.d. veel hoger zijn dan bij DSL verbindingen.

Misschien ben ik wel een beetje huiverig geworden over kabel door de vele drama's die ik daarmee gehad heb (meerdere aansluitingen) en KPN mij nog nooi in de steek heeft gelaten. En natuurlijk wil ik meer betalen voor een zeer goede verbinding want kan het niet hebben dat dat m'n zaak eruit ligt.

@bjck, helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
Ook nog heel even over DSL en Kabel en dan back on topic.
De kabel heeft zelf ook geen zeeën van ruimte. Ook is deze storingsgevoelig als je geen hele goede kabels gebruikt (denk aan het wijzigen van de RTL4 frequentie door diverse providers omdat deze niet meer goed weergegeven werd door het signaal van Digitenne). Verder krijg je behoorlijke problemen als er iets met de VHF gebeurd, gaat je internet en Ned 1, etc eraan. Oftewel, TV neemt je internet mee.
Kabel heeft inderdaad geen zeeën van ruimte, glasvezel zou hiervoor het beste zijn maar het gaat nog wel even duren voordat dat voor iedereen beschikbaar is.
Tot die tijd heeft kabel meer potentie dan DSL omdat het kabelnet nou eenmaal meer bandbreedte kan bieden. Storingen valt erg mee, het probleem dat jij beschrijft is met name van toepassing op analoge TV daar kun je inderdaad storingen zien als er instraling is van buitenaf. Het digitale signaal heeft zoveel error correctie dat het niet merkbaar is. Overigens heb je het storingsprobleem ook bij DSL want daar is overspraak van naastgelegen lijnen weer een probleem.
Het is leuk als je alles in 1 neem en lekker goedkoop. Maar zodra je VHF wegvalt, modem gaat flippen, etc dan heb je geen TV, internet, radio en TV meer. Lijkt me geen geweldige situatie. Daarnaast mag er een afspraak gemaakt worden binnen 3 werkdagen, wat als er iets op vrijdag ochtend gebeurd Geldt ook voor DSL natuurlijk
Als je retour wegvalt zul je inderdaad een probleem hebben met data en misschien voor telefonie maar digiTV blijft gewoon werken omdat het geen retour nodig heeft.
Het probleem van alles bij één is niet zo heel groot want je hebt sowieso nog wel een mobiele telefoon.
Ik heb al bijna een jaar digitale TV van Casema en ik heb tot nu toe niet meegemaakt dat het niet werkte. Wat ik wel heb meegemaakt is dat het analoge TV signaal wegviel zodat mijn buren geen TV meer hadden maar ik kon nog vrolijk verder kijken via Digi TV want dat werkte nog wel.

Nu on topic Casema: Ik ga binnenkort overschakelen van Xs4all DSL naar Casema Kabel Maxi, ik ga per maand 10 euro minder betalen, krijg 1Mb meer download bandbreedte, krijg gratis toegang tot pay usenet newsserver en krijg toegang tot het TV portaal van Casema zodat elke PC in huis ook meteen potentieel een TV is. Ik kan weinig andere ISP’s bedenken die dit allemaal kunnen bieden voor een relatief lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:30:
Kleine correct, ADSL2 heeft hier meer last van. Ik woon 2KM van de centrale af en hou 7 mbit over (ADSL). Zal me trouwens niet verbazen als KPN meerdere centrales gaat bij plaatsen, KPN kennende zal de kwaliteit top blijven.
Ook KPN zal moeten gaan kiezen, er kunnen niet oneindig veel centrales gebouwd worden. ook nu wordt er al gezegd dat als je zoveel km van een centrale af woont dat je gewoon een lage snelheid hebt. Er komt niet in ene een centrale bij.
Je kan het ook zo zien, de kabelexploitanten mochten het probleem oplossen wat Digitenne de wereld in geholpen heeft. En als je telefoonlijn door midden ligt heb je ook geen adsl meer.
Dat is niet per se het geval. Als jij in eens tudenten huis 10 TV's aanzet zal het er niet beter op worden. Kijk, ik ga zeker geen TV, internet en telefonie bij 1 provider nemen. Reden is heel simpel: knalt er iets uit heb je helemaal niets meer. Het is leuk als je alles in 1 neem en lekker goedkoop. Maar zodra je VHF wegvalt, modem gaat flippen, etc dan heb je geen TV, internet, radio en TV meer. Lijkt me geen geweldige situatie. Daarnaast mag er een afspraak gemaakt worden binnen 3 werkdagen, wat als er iets op vrijdag ochtend gebeurd ;) Geldt ook voor DSL natuurlijk

Ook is voor bedrijven DSL beter, geven tenminste harde garanties (SDLS, SLA's, Correct me if i'm wrong) en je bent afhankelijk van de monopolist in het gebied waar je woont. Ik zou mijn bedrijf nooit en dan ook nooit afhankelijk maken van Chello, Casema of @home, etc.
Waarom is SDL beter? En geen prietpraat als harde garantie's want bij een Casema Telecom (business cable) heb je ook een contract met SLA garantie's en uptimes.
Mwa, gelukkig voor KPN dat er bedrijven zijn die keiharde kwaliteit & garanties willen.
Slaat dus nergens op.
Laten we hier geen ADSL VS kabel topic van maken dus nu weer ontopic over Casema.
Dus eerst prijs je kpn de hemel in en bla bla anti kabel, en dan dit.. :X
Naar mijn weten stuurt Casema geen 8/9 bmit hoor ;)

Je wilt niet weten hoeveel capaciteitsproblemen en centrale storingen er zijn. Eigenlijk wel schrikbarend in mijn ogen. Het is me wel opgevallen dat de verbindingen van Casema behoorlijk stabiel zijn (download dan) maar ping e.d. veel hoger zijn dan bij DSL verbindingen.

Misschien ben ik wel een beetje huiverig geworden over kabel door de vele drama's die ik daarmee gehad heb (meerdere aansluitingen) en KPN mij nog nooi in de steek heeft gelaten. En natuurlijk wil ik meer betalen voor een zeer goede verbinding want kan het niet hebben dat dat m'n zaak eruit ligt.
Uhm, jij werkt bij Casema neem ik aan? Aangezien je inzage hebt in alle wijkcentralestoringen e.d.

Ik denk dat je idd te huiverig bent en natuurlijk is het makkelijk om te zeggen van zie je nou wel, als er iets fout gaat maar ik durf ook te zeggen dat ik inmiddels 4,5 jaar een superstabiele internetverbinding, netjes een mailtje wanneer er onderhoud plaats vind en fijne upgrades van m'n verbinding.
Ik kan gevallen noemen waarin privatisering en concurrentie een slechte invloed heeft gehad, maar in dit geval was concurrentie voor Casema een flinke duw in de goede richting. Stabiel internet, strakke digitale tv (gratis) en goedkoper bellen, niets mis mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sytse Zuidema VP Consumentenmarkt van Casema is ervan overtuigd de concurrentie met ADSL makkelijk aan te kunnen. "Landelijk gezien blijft de ontwikkeling van kabelinternet iets achter bij ADSL. Wij daarentegen hebben geen enkele moeite de groei van ADSL bij te houden en verwachten dit jaar zelfs sneller te groeien. Met name ook omdat de snelheid van ADSL2+ dramatisch instort als de afstand tot de centrale meer dan 1,2 km bedraagt. Kabelinternet heeft dergelijke problemen niet." Zuidema verwacht dat Casema dit jaar nog minimaal 60.000 internetklanten erbij krijgt.

weer dat verhaal dat na 1,2 km ADSL2 instort
geen enkele moeite om ADSL2 bij te houden !
mogen ze wel met wat nieuws komen
want als ze ook niet gauw omhoog gaan dan zijn er zat die overstappen op ADSL2

rinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier een zeer tevreden klant van Casema Interenet. Heb 5 jaar ADSL gehad en ben nu overgestapt om er meer potentie in kabel zat (op dat moment) dan adsl en ik er (op dat moment) veel goedkoper af was. Casema werkt erg goed aan de weg. Ik denk ook niet dat snelheid een 1e prioriteit zal zijn, zoals ik al eerder terug las hier zijn ze inderdaad eerst de telefonie aan het uitrollen. Een ware klap richting KPN. In mkijn ogen goed ook, KPN had een veels te grote positie daarin, en buite dat ook veel teveel uit vind ik.

Ik ga niet zitten wachten op de volgende snelheids verhoging..... Ik ben zeer tevreden met wat ik heb en weet dat Casema echt niet klaar is, dus dat komt vanzelf..
Kabel of ADSL? Boeiend (vind ik)..
Zolas gezegd na 5 jaar adsl vond ik iets goedkopers met betere voorwaarden. :) Dat was voor mij de doorslag.
als je alleen maar op snelheid uit bent is het een leuke sport dat 24/7 bij te houden, ieder voor zich uiteraard.. Maar over casema kunnen in mijn ogen, ten opzichte van 4 jaar geleden, weinig slechte dingen gezegd worden.

Leuk al die aanbiedingen met 24Mbit maar voordat echt alles op zulke lijntjes hangt is het in mijn ogen redelijk nutteloos, Maar dat is mijn mening..

Beetje offtopic misschien maar al die vergelijkingen met ADSL2 en dat dat VEEL beter is hoort denk ik niet thuis in dit topic, et heet niet voor niks Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic - Deel 2
Tuurlijk is er altijd sneller, dat zal altijd wel zo blijven maar dat is toch goed? Worden wij als klant alleen maar beter van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

Ik heb een raar probleem met mijn modem/router combi. Ik heb een zwart motorola modem met telefoonmogelijkheden en de asus 500wl. Nou valt om de paar uur (en soms ook veel sneller) de verbinding tussen deze twee weg. Deze kan ik dan herstellen door in de router op de knop 'connect' te drukken op de statuspagina. Na dat gedaan te hebben heb ik gelijk weer internet. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Hoe kan ik het oplossen?

Ook valt soms de draadloze verbinding naar mijn eigen pc weg (vorige probleem geld voor zowel draadloos als bedraad netwerk) en deze word dan niet automatisch hersteld, is dit ook op te lossen?

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik denk persoonlijk dat het meer met je router van doen heeft, dan met Casema. Hang hem eens aan een andere router of pc, en probeer het dan opnieuw, en kijk of hetzelfde voorvalt.

Overigens kan je ook proberen je firmware van je router te upgraden. Deze kan je van de ftp van de duitse asus site afhalen (ftp.asuscom.de.. even zoeken daar)

Succes :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:22
RHE123 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:51:
Ik heb een raar probleem met mijn modem/router combi. Ik heb een zwart motorola modem met telefoonmogelijkheden en de asus 500wl. Nou valt om de paar uur (en soms ook veel sneller) de verbinding tussen deze twee weg. Deze kan ik dan herstellen door in de router op de knop 'connect' te drukken op de statuspagina. Na dat gedaan te hebben heb ik gelijk weer internet. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Hoe kan ik het oplossen?

Ook valt soms de draadloze verbinding naar mijn eigen pc weg (vorige probleem geld voor zowel draadloos als bedraad netwerk) en deze word dan niet automatisch hersteld, is dit ook op te lossen?
Ja ik had ook dat probleempje en heb het opgelost door een nieuwe router te kopen. Voorheen had ik er meteen een switch achter en om de paar uur viel hij er inderdaad uit, maar nu niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123

RHE123

Edubits

Ik heb de firmware weer even geupdate, maar wel met oleg's custom firmware, aangezien ik die nodig heb om mijn printer te laten werken. Hoop dat het nu beter gaat! Nieuwe router kopen lijkt mij beetje onzin, deze router staat als goed bekend en word zelfs door casema zelf aangeraden.

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Wat je ook ff kan controleren is of je de meegeleverde kabel gebruikt tussen modem en router. Deze heeft in veel gevallen 4 aders ipv 8, nu lukt het 9 vd 10 keer om een 100Mbit verbinding op te zetten maar dan heb je regelmatig last van disconnects. Probeer dan eens een andere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Verwijderd-, vragen PM maar.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

per november loopt mijn wanadoo cable abbootje af, (moet nog opzeggen) en wil ik overstappen op casema cable. krijg ik dan die 9,95 euro korting 1e half jaar of wordt ik niet gezien als nieuwe klant??

ik heb al beetje gekeken op casema site maar zelfs daar reppen ze geen woord over het opzeggen van me abbootje. dus hoe ik dit het beste kan opzeggen weet ik niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Wat ik heb gedaan toen ik wilde downgraden van Casema Mega naar Multi is gebeld, gezegd dat ik wilde downgraden maar ook graag die korting mee wilde pakken, vooral omdat het zo'n mooie aanbieding is en ik toch alweer zo'n 5 jaar trouw abonnee ben. Zij ff overleggen en dat is geregeld.

Let wel, de administratie loopt aan maand achter. Wat ik dus had, april aanpassing doorgegeven, 1 mei multi gekregen, voor mei de abo kosten van Mega betaald waarvan 3,5 keer de abo kosten van multi betaald worden. Vraag ff na hoe dit bij overstap van Wanadoo naar Casema gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:02:
Vraag ff na hoe dit bij overstap van Wanadoo naar Casema gaat. :)
doe ik hier nu toch :P? maaruh, ik heb ook een downgrade gedaan en die helpdesker zei dat als ik een downgrade zou doen dat ik dan door wanadoo als nieuw klant wordt gezien en dat ik dus 10 euro korting krijg per maand, wat dus niet klopte.

na een klachtbrief kreeg ik alsnog die 10 euro korting voor half jaar en ik vroeg me af omdat ik toch al wilde overstappen of ik weer gebruik kon maken van die "ikbeneennieuweklant" korting. als ik hierom moet gaan vragen denk ik niet dat ik op succes kan rekenen.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Weet iemand of het ook mogelijk is voip te regelen via een derde partij (bijv Solcon) of heeft iemand dit?

De meeste voip aanbieders zeggen dat je er adsl voor nodig hebt op de website, maar mij lijkt dat een kabelverbinding die snel genoeg is dan ook moet werken. Enige probleem is dat je geen vast ip-adres hebt bij Casema (al is mijn ip nog nooit veranderd tot nu toe).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt bij adsl van kpn ook geen vast ip adres, al verandert-ie nooit :P>

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

JvS schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:25:
Je hebt bij adsl van kpn ook geen vast ip adres, al verandert-ie nooit :P>
Bij KPN zit het ip-adres wel hard in een radius gekoppeld aan je loginnaam. Dit lijkt me iets stabieler dan het ip dat ik via dhcp van Casema krijg, al is dat in theorie ook te koppelen aan een macadres oid.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:59
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 21:19:
Mahw, zoals ik al eerder heb gepost, ADSL en ADSL2? :O als het op snelheid aankomt.

[...]

Edit:

Ik zou graag ook eens mensen willen horen die Telefonie hebben, sinds Casema nu toch redelijk bezig is met de uitrol ervan, dus wat zijn je ervaringen tot nu toe?
Waar was dit in Sassenheim en met welke provider? Aangezien ik een nieuw abbo ga afsluiten lijkt me dit zeer interresant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik ga binnenkort verhuizen en denk erover om via Casema internet (multi) telefonie en kabel te nemen (Utrecht). Enige vraag die ik heb op dit moment is eigenlijk of of Casema wel verkeer op de mailserver port toelaat, aangezien ik gebruik maak van een externe mailserver.
Sommige providers (heb nu Xs4All) doen er niet moeilijk over, maar andere blokkeren de mailserver porten (outgoing) waardoor ik misschien gebruik moet maken van de provider pop box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gormandize
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 12:54
Er worden inderdaad een aantal poorten geblokkeerd.

Poort 25 inkomend
Poort 135
Poort 137
Poort 138
Poort 139
Poort 445

Daarnaast worden ook nog diverse poorten van Trojan Horses geblokkeerd.

Voor meer informatie: casema.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waneer komt casema nu een met hun reaktie op adsl 2
prijzen zijn lager en snelheden hoger
verwacht van casema toch wel dat ze eens wat van zich laten horen

rinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
hoezo? Ik heb volgens mij nog nergens gelezen dat ADSL2 op de 20 mbit/s zit hoor!
Ja, zo wordt het verkocht, maar die snelheid wordt (denk ik) bij lange na nergens gehaald....

die 10mbit van Casema wordt echter wel gewoon gehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja versatel is inderdaat niet zo goed
maar ik bedoel bbnet en tiscalals die adsl 2 gaan draaien dan is dat echt wel beter dan dat versatel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou ten eerste is mijn vertrouwen in BBned net wat lager dan de jouwe en daarnaast maakt het niet echt heel veel uit welke netwerkleverancier de dsl lijn oplevert, aangezien de snelheid wordt gelimiteerd door de lengte / kwaliteit van de telefoonlijn van kpn en de mensen thuis.

Ik denk dat andere ISP's ook rond die snelheden zullen komen te zitten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 18:48:
waneer komt casema nu een met hun reaktie op adsl 2
prijzen zijn lager en snelheden hoger
verwacht van casema toch wel dat ze eens wat van zich laten horen

rinus
Inderdaad.

De zet is nu aan Casema. Al moet ik zeggen dat ze er erg lang de tijd voor nemen. De techniek is er, de modems kunnen het aan. Waar wachten we op?

In een eerdere discussie is volgens mij al naar boven gekomen dat Casema de boel (ADSL providers) hard kan "pwnen". Gewoon opengooien die handel dus :) Dan hebben ze geen rectificatie meer nodig.. maar zijn ze gewoon de snelste voor de consument :P (30Mbps@motorola)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:25
Ik sta op het punt om een ADSL2 verbinding te nemen. Ik hoorde dat casema binnenkort met nieuws komt. Ik hoop dat het een snelheidsverhoging/prijsverlaging is. Ik wacht het nog even af maar ze moeten nu toch wel eens opschieten.

• Jazco2nd
Zoals hierboven is aangegeven is Casema Mega al sneller dan Adsl2!

dus waarom neem je adsl2?

Casema moet niks, en al helemaal niet opschieten, want dan krijg je net zoiets als die adsl2 20mbit producten: leuke verkooppraatjes maar geen 20mbit!

[ Voor 45% gewijzigd door Jazco2nd op 11-08-2005 00:36 ]

Verwijderd

Zoals hierboven is aangegeven is Casema Mega al sneller dan Adsl2!

dus waarom neem je adsl2?

Casema moet niks, en al helemaal niet opschieten, want dan krijg je net zoiets als die adsl2 20mbit producten: leuke verkooppraatjes maar geen 20mbit![/quote]

sneller ? een vriend van me heeft versatel en die haald 1800 kb?sec
dat heb ik bij casema nooit gezien

Verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
op http://www.speedtest.nl/ zie je dat casema over algemeen sneller is dan versatel.
maargoed ontopic.

over een poosje heb ik telefonie van casema, ben benieuwd hoe de nieuwe modem presteert tov de huidige Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jazco2nd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 01:43:
op http://www.speedtest.nl/ zie je dat casema over algemeen sneller is dan versatel.
maargoed ontopic.

over een poosje heb ik telefonie van casema, ben benieuwd hoe de nieuwe modem presteert tov de huidige Motorola.
Je krijgt zo ongeveer het zelfde modem, een SB5120v, ter vervanging van je 4200/5100/5101 :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
micha schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 09:37:
Wat je ook ff kan controleren is of je de meegeleverde kabel gebruikt tussen modem en router. Deze heeft in veel gevallen 4 aders ipv 8, nu lukt het 9 vd 10 keer om een 100Mbit verbinding op te zetten maar dan heb je regelmatig last van disconnects. Probeer dan eens een andere kabel.
ik vraag me af of het niet gewoon een bug van de motorola is dat niet opnieuw een verbinding met de router wordt opgezet nadat de backbone verbinding is weggevallen. zijn er geen firmware updates voor de sb5100 verkrijgbaar (ik kan ze niet vinden)?

ik raak sinds een week of twee gemiddeld 3 keer per dag de verbinding tussen mijn router en modem kwijt, en elke keer is dat nadat de sb5100 zijn backbone-sync heeft verloren. de kabel is in ieder geval goed (8-aderig), en voorheen liep het ook een stuk beter (of misschien is casema gewoon extra aan het kutten in de centrale oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
litemotiv, dat probleem had ik ook een tijd lang (toen ik net overgestapt was op casema). maar sinds ik een linksys wrt54g heb, de motorola paar keer op system defaults etc had gezet en een tratec versterker heb geplaatst, heb ik geen vastlopers meer (*afkloppen*).

volgens motorola modem:

Frequency 242000000 Hz

Signal To Noise Ratio 39.2 dB

Power Level 10.4 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 3
Frequency 23000000 Hz
Power 51.3 dBmV

[ Voor 40% gewijzigd door jozy op 17-08-2005 15:03 . Reden: toevoegen modemgegegens ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
litemotiv schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 09:47:
[...]

ik vraag me af of het niet gewoon een bug van de motorola is dat niet opnieuw een verbinding met de router wordt opgezet nadat de backbone verbinding is weggevallen. zijn er geen firmware updates voor de sb5100 verkrijgbaar (ik kan ze niet vinden)?
Casema regelt die updates zelf. Ze moeten namelijk wel compatible zijn met de software aan de andere kant van de lijn :P

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
jozy schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:00:
Signal To Noise Ratio 39.2 dB

Power Level 10.4 dBmV
Upstream Value
Channel ID 3
Frequency 23000000 Hz
Power 51.3 dBmV
Je signaal-ruisverhouding is wat hoog, maar de signaalwaarden doen mij niet schrikken. Heb je het modem misschien niet rechtstreeks op het aop aangesloten, maar met een splitter//versterker ertusser?

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanfranjake schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:05:
[...]

Je signaal-ruisverhouding is wat hoog, maar de signaalwaarden doen mij niet schrikken. Heb je het modem misschien niet rechtstreeks op het aop aangesloten, maar met een splitter//versterker ertusser?
Sorry dat ik je verbeter, maar het schijnt dus zo te zijn dat hoe hoger de SnR, hoe beter de verbinding. Z'n down- en upstream power zijn echter wel wat aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:47:
[...]

Onzin 51 up is prima 41 tot 56 is 'groen'
39-41 of 56-57 'oranje'
lager dan 39 of 58 of hoger 'rood'

Downstream

- 15 tot + 12 'groen'
-17 en -16 en +13 en +14 'oranje'
-18 of lager en + 15 of hoger 'rood'

Dit is hoe men meet vanaf de helpdesk, wij als monteurs zeggen gewoon dat als ie de oranje of rode gebieden zit, dan staat je modem te blazen of te fluisteren.
offtopic:
Buzzfuzz, volgens mij weet ik wel wie jij bent, we spraken mekaar nog wel eens toen ik nog @ de helpdesk werkte :+

Verder zijn die waardes inderdaad zo ongeveer zoals je aangeeft, mensen die dat niet willen aannemen moeten de Casema helpdesk maar eens bellen :Y) Als je een upstream van 51 hebt is er wat anders aan de hand :D

Die hoge s/n ratio ga je sneller merken op de analoge- en digitale tv, door ruis/blokjes :P Aangezien tcp/ip natuurlijk is ingericht om pakketjes opnieuw te verzenden als de ACK niet aankomt zal je er op internet niet zo snel iets van merken :P

[ Voor 13% gewijzigd door sanfranjake op 19-08-2005 21:03 ]

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
zouden jullie dan mijn disconnects kunnen verklaren met de volgende waarden?

Frequency 242000000 Hz Locked
Signal/Noise 35 dB (groen)
Power Level -4 dBmV (groen)

Upstream Value
Channel ID 1
Frequency 23000000 Hz Ranged
Power Level 54 dBmV (groen)

ik heb zo nu en dan ook artifacts op digitale tv, signaalsterkte rond de 60% (groen)

error log ziet er de laatste weken ongeveer standaard zo uit:

2005-08-19 20:25:42 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2005-08-19 10:55:57 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
2005-08-19 10:06:06 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2005-08-18 22:55:57 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
2005-08-18 19:07:23 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2005-08-18 10:55:57 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
2005-08-17 10:55:56 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2005-08-17 10:55:38 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2005-08-17 10:55:34 3-Critical R007.0 Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC
2005-08-17 10:54:39 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2005-08-17 10:54:10 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2005-08-17 10:54:05 3-Critical R007.0 Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC
2005-08-17 10:53:23 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2005-08-17 10:53:04 3-Critical R003.0 Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
2005-08-17 10:53:04 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2005-08-17 10:52:40 3-Critical R007.0 Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC
2005-08-17 10:50:56 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2005-08-17 10:50:43 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2005-08-17 10:49:56 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2005-08-17 10:49:48 3-Critical R007.0 Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC
2005-08-17 10:49:06 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2005-08-17 10:49:01 3-Critical R007.0 Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC
2005-08-17 05:35:31 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2005-08-17 05:34:50 3-Critical R003.0 Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
2005-08-17 05:34:50 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2005-08-17 05:34:28 3-Critical R003.0 Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
2005-08-17 05:34:28 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2005-08-17 05:34:04 3-Critical R003.0 Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
2005-08-17 05:34:04 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2005-08-17 05:33:31 3-Critical R007.0 Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC
2005-08-17 05:32:46 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
2005-08-17 05:32:28 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
2005-08-17 05:32:22 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
2005-08-17 05:32:22 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
2005-08-17 05:32:21 3-Critical R003.0 Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
2005-08-17 05:32:21 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Er komt een snelheidsverhoging aan bij casema waarschijnlijk in september. En ook nieuwe prijzen en triple-play bundelprijzen. bron: casema afd verkoop

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
birdibird schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:59:
Er komt een snelheidsverhoging aan bij casema waarschijnlijk in september. En ook nieuwe prijzen en triple-play bundelprijzen. bron: casema afd verkoop
interessant, bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdibird schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:59:
Cool, weer snelheidsverhogingen
Als we de aankondiging in September krijgen zullen ze het wel in 2006 uitvoeren.
Casema kennende krijgen we de upgrade dan 31-12-2006 om 23:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:25:
Eeek :X
Veel T3 timeouts, heb je al eens een reset default gedaan van je modem?
Config > reset defaults > save en dan reboot.
Schrijf je oude ferquentie en channel ID wel even op mocht ie niet terug komen en welk modem heb je ?
ik heb het eerder wel eens op een ander channel geprobeerd, maar ik zal het nu voor de zekerheid nog een keertje proberen. ik heb een 5100, maar ik denk dat ik over een weekje een 5120 krijg (misschien gaat dat ook nog wel wat veranderen).

bedankt voor de suggestie in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
Ik heb een vraag voor Buzzfuzz:

Ik heb Casema Internet wat prima werkt maar ik kan wel erg goed het verschil merken tussen drukke en minder drukke tijden. 's Avonds en in het weekend ook 's middags haal ik nog niet de helft van de snelheid die ik zou moeten hebben.

Kan ik hier eventueel zelfs iets aan doen door b.v. naar een ander channel in het kabelmodem te switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
Op zich is het hier nog niet zo lang beschikbaar (sinds november vorig jaar).
Wordt er voor telefonie nog iets omgebouwd? En zou dit fenomeen ook invloed op telefonie kunnen hebben want dat heb ik ook besteld?

Ik zie op mijn kabelmodem veel activiteit ook als ik zelf geen verkeer genereer dat is iets wat ik met ADSL niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij valt hij sinds donderdag op drukke tijden helemaal weg. Woensdag komt er een monteur.

[edit]Hmmz en nu blijft hij s' middags weer gewoon werken. Ik laat pingplotter maar even lopen tot maandagavond, want als hij vanavond en maandagavond gewoon blijft werken hoeft die monteur van mij niet te komen (scheelt mij ook weer een vrije dag)

Kan iemand wat zeggen over deze waarden?
Downstream Value
Frequency 242000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
Power Level 1 dBmV

Upstream Value
Channel ID 1
Frequency 23000000 Hz Ranged
Power Level 58 dBmV

Splitter zit rechtstreeks op de hoofd (en enige) aansluiting en het modem zit met de door casema geleverde kabels aangesloten.

[ Voor 110% gewijzigd door Marzman op 21-08-2005 16:04 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
sanfranjake schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:05:
[...]

ja met versterker ertusse, hoofdaansluiting in verserker (tratec nog wat) en vandaar uit naar de modem en tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:41:
[...]

Lijkt me duidelijke he >:) Upstream 58, dus 118 dB uitsturen, zou wel je hoofdaansluiting zijn, zoniet kan die de onderband (retour) gaan meten.
Sorry maar die waardes zeggen me niet zo veel. Bedoel je dat het een slecht signaal is?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat Casema binnenkort de snelheden weer gaat verhogen. Ik kreeg eergisteren avond namelijk een e-Mail van Casema met het bericht dat er werkzaamheden in mijn wijk zouden worden uitgevoerd met betrekking tot Internet en Digitale Telefonie.

Vanmorgen keek ik dus in mijn modem (http://192.168.100.1) en zag dus dat ze frequenties hadden veranderd, en dat mijn upstream channel van 6 naar 2 was gegaan.

Volgens mij gaat Casema nu eerst werkzaamheden uitvoeren aan het netwerk, voordat ze de snelheidsverhogingen gaan aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema is hier ook bezig met werkzaamheden aan het kabelnetwerk. Gisteren zijn een aantal kasten in de wijk vervangen door nieuwere exemplaren:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rstel/kastsmall.JPG

Best interessant om eens een kijkje te nemen in zo'n kast. Hier een foto van de apparatuur uit een oude kast:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rstel/oudeapparatuursmall.JPG
Full size

En nog eentje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rstel/oudeapparatuursmall1.JPG
Full size

Iemand die weet wat dit spul precies doet? Het is in ieder geval een versterker, zo ver was ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:58:
Gisteren zijn een aantal kasten in de wijk vervangen door nieuwere exemplaren:
bij mij waren ze gisteren ook al bezig, tjemig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
[afbeelding]

Die brede kast is het wijkcentrum, daar komt het signaal vanuit de head-end van het kabelnetwerk binnen voor de wijk. Tegenwoordig over het algemeen via glasvezel, maar in sommige gevallen nog via coax. In het wijkcentrum wordt het glasvezelsignaal omgezet naar het coaxnetwerk, hoe dit precies werkt weet ik niet en mijn kennis loopt enigzins achter aangezien ik al een paar jaar niet meer bij casema werk. Het signaal wordt gesplitst naar maximaal 8 groepen, vermoedelijk kan bijvoorbeeld het internet- en telefoniesignaal per groep worden gesplitst om goede bandbreedteallocatie mogelijk te maken.
Daarnaast zit er een stroomvoorziening in (kleine deurtje) om de versterkers verderop van voeding te voorzien via de coax kabel zelf.
Die kleinere kasten zijn of de verbindingskasten van de glasvezelring of groepsversterkers. Groepsversterkers versterken het signaal (met de voeding via de coax) verder en verdelen dit in - als ik het goed herinner - 4 eindversterkers. Eindversterkers versterken het signaal een laatste maal en van daar gaat de kabel naar je huis (meestal 12, 24 of in sommige gevallen 36 aansluitingen vanuit één eindversterker.

[afbeelding]
Full size

Dit lijkt mij een eindversterker waarvan de koppelpunten voor de aansluitingen als is weggehaald (ligt vermoedelijk op de grond net buiten de foto). Er komen alleen niet zoveel aansluitingen, dus zou het ook een groepsversterker kunnen zijn.

[afbeelding]
Full size

Volgens mij is dit geen oude kast, maar een nieuwe groepsversterker.

[ Voor 21% gewijzigd door Remus op 26-08-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remus schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:29:
[afbeelding]

Die brede kast is het wijkcentrum, daar komt het signaal vanuit de head-end van het kabelnetwerk binnen voor de wijk. Tegenwoordig over het algemeen via glasvezel, maar in sommige gevallen nog via coax. In het wijkcentrum wordt het glasvezelsignaal omgezet naar het coaxnetwerk, hoe dit precies werkt weet ik niet en mijn kennis loopt enigzins achter aangezien ik al een paar jaar niet meer bij casema werk. Het signaal wordt gesplitst naar maximaal 8 groepen, vermoedelijk kan bijvoorbeeld het internet- en telefoniesignaal per groep worden gesplitst om goede bandbreedteallocatie mogelijk te maken.
Daarnaast zit er een stroomvoorziening in (kleine deurtje) om de versterkers verderop van voeding te voorzien via de coax kabel zelf.
Die kleinere kasten zijn of de verbindingskasten van de glasvezelring of groepsversterkers. Groepsversterkers versterken het signaal (met de voeding via de coax) verder en verdelen dit in - als ik het goed herinner - 4 eindversterkers. Eindversterkers versterken het signaal een laatste maal en van daar gaat de kabel naar je huis (meestal 12, 24 of in sommige gevallen 36 aansluitingen vanuit één eindversterker.

[afbeelding]
Full size

Dit lijkt mij een eindversterker waarvan de koppelpunten voor de aansluitingen als is weggehaald (ligt vermoedelijk op de grond net buiten de foto). Er komen alleen niet zoveel aansluitingen, dus zou het ook een groepsversterker kunnen zijn.

[afbeelding]
Full size

Volgens mij is dit geen oude kast, maar een nieuwe groepsversterker.
Kijk, heel leerzaam _/-\o_

Over die laatste foto zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Dit paneel lag er namelijk los naast. Op de 2e foto is dus het oude spul te zien en op de 3e het paneel wat nog geplaatst moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwam dit tegen
gaat casema nu dan toch echt verhogen

http://img201.imageshack.us/img201/4104/abbo20053rd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je dat vandaan? (bron) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ben idd ook wel erg benieuwd.....Mocht die prijsstelling kloppen [en het nieuwe ULTRA abo kloppen], dan ga we hier hoogstwaarschijnlijk overstappen....Alleen wel benieuwd waarom de upload nog gelijk blijft

Black Piet is dan wel benieuwd of de nieuwsserver dan nog goed blijft werken en vindt de upload van het Ultra abo er erg goed uitzien

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Download blijft ook gelijk voor zover ik kan zien, alleen de prijzen worden dan verlaagd en er komt een abo bij met 2 Mbit up. :o En goedkoper dan het duurste abo nu... Zou idd wel een bron willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit zou mooi zijn alleen vraag ik me af wat casema gaat doen ik heb nu dus maxi krijg ik automatisch mega of word er gewoon elke maand 34.95 afgeschreven ipv de 49,95 euro,

zou wel graag weten wanneer ze dit doorvoeren en hoe en wat, want ik zit met een bottleneck heb de router draytekt 2200 E dus mijn wan poort is gecapt op 6 mbit wat ik gelezen heb

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black Piet schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 08:43:
[...]

Ben idd ook wel erg benieuwd.....Mocht die prijsstelling kloppen [en het nieuwe ULTRA abo kloppen], dan ga we hier hoogstwaarschijnlijk overstappen....Alleen wel benieuwd waarom de upload nog gelijk blijft

Black Piet is dan wel benieuwd of de nieuwsserver dan nog goed blijft werken en vindt de upload van het Ultra abo er erg goed uitzien
Dit leek erg op een Photoshop, aangezien ik hier niets over kan vinden op de Casema site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:12:
[...]

Dit leek erg op een Photoshop, aangezien ik hier niets over kan vinden op de Casema site.
dat idee heb ik dus ook want kijk maar de randen bij de letters of het is gewoon slechte compressie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
20/2mbit zou wel het eerste écht bruikbare abonnement worden, ik ben heel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo als dit waar is, ben ik zooooo blij.

Tevens slaan ze hier ADSL2+ gelijk de grond in, want je bent hiet niet afhanklijk van hoeveel km je van de centrale afzit.

Dus veel meer potentie voor wat je het mij vraagt. Had liever gezien dat ze een hardere klap uitdeelden.

Een 10/10 abbotje, maar daar zullen we kartel afspraken overgemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

bwhahah wat een grap :D

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het zou inderdaad een grap kunnen zijn.

Zou de poster willen vertellen of die een grap heeft gemaakt, of dat dit serieus uitgelekte info is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Verwijderd -, vragen PM maar.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als jij het zegt ben ik er meteen van overtuigd :)

Lijkt me ook niet dat het netwerk daar momenteel overal ruimte voor heeft.... in sommige steden zakken snelheden op de piektijden al in......

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Laatst online: 27-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:22:
[...]

dat idee heb ik dus ook want kijk maar de randen bij de letters of het is gewoon slechte compressie
Compressie. Het is immers een screenshot van deze URL, maar dan met toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de newserver traag nu :( pfff 19.10 op zondagavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Zoiets moet je niet photoshoppen, maar Save-as doen en dan zelf in de HTML even een boxje erbij zetten. En dan een screenshot maken zonder URL in beeld.
Eventueel de originele URL wel in het screenshot copy-pasten.

Overigens weet ik uit zeer betrouwbare bron dat dit abo [Ultra] nooit op de site gestaan kan hebben.
Of het wel of niet bestaat of dat er plannen voor zijn zou ik niet weten.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Laatst online: 27-09-2024
Zjuust. Maar de boxjes zijn plaatjes en geen HTML, dus er moet toch iets met photoshop gedaan worden als je het wil faken. We zullen zien of het echt is. Casema/Wanadoo zal toch zeker een antwoord hebben op ADSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Verwijderd - vragen PM maar.

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:11 ]

• litemotiv
weet iemand misschien de default login voor de sbv5120? ik heb sinds vandaag voip via casema, maar ik kan niet meer bij de admin pagina's door het nieuwe loginschermpje (staat ook niet in de handleiding voor zover ik kan zien).

• RHE123

RHE123

Edubits

litemotiv schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:27:
weet iemand misschien de default login voor de sbv5120? ik heb sinds vandaag voip via casema, maar ik kan niet meer bij de admin pagina's door het nieuwe loginschermpje (staat ook niet in de handleiding voor zover ik kan zien).
Zou ik ook erg graag willen weten!

Verwijderd

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:53 ]

• Jazco2nd
op dat Ultra plaatje is de beschrijvende tekst exact gelijk aan Mega.... dat kan natuurlijk niet... kan dus nooit echt zijn, zou anders wel heel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:45:

modbreak: removed on request

Maar niet teveel k*tten in de settings he, want dan kan je opnieuw provisionen >:)

de 'techneut' die het zaakje kwam installeren had geen flauw idee, hij had het loginscherm nog nooit gezien :P

[ Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 09-09-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:15:
[...]

:+ kneus die techneut, ik had het al gezien toen de eerste modems geinstalleerd werden, ben toen maar eens gaan proberen, na 3 keer had ik hem al, how hard can it be >:)
Een techneut die zegt dat hij het nog nooit gezien heeft is niet hetzelfde als een techneut die het nog nooit gezien heeft. Als ik kijk wat ik allemaal zeg tegen klanten ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Marzman schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:20:

Een techneut die zegt dat hij het nog nooit gezien heeft is niet hetzelfde als een techneut die het nog nooit gezien heeft. Als ik kijk wat ik allemaal zeg tegen klanten ;)
nou deze - overigens zeer vriendelijke maar slecht nederlands pratende - monteur had echt niet goed in de gaten waar hij mee bezig was hoor. ;) toen de verbinding na het 'trainen' weer even wegviel bleef hij zeggen dat ik mijn pc opnieuw op moest starten, terwijl er a) een router tussenzit en b) ik 's avonds met buzzfuzz' info in de log kon zien dat de sync even was weggevallen :Y)

edit: ohja, ik vroeg hem of hij misschien wist of er nog snelheidsverhogingen aan zaten te komen; dat wist hij niet, maar ik kon wel 'een programmatje' downloaden van 'een website' waarmee mijn snelheid omhoog zou gaan. verdere details wist hij niet. :D

[ Voor 18% gewijzigd door litemotiv op 03-09-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:19:
Lol, internet optizmer zeker? Tuurlijk werkt dat niet, je snelheid wordt gewoon netjes afgeregeld, de rest is afhankelijk van andere verbindingen.
Tuurlijk een download progje als Getright zou best zijn werk doen, maar zou het echt zoveel schelen en bovendien het is een vaste verbinding dus je hebt toch alle tijd, desnoods laat je em 's nachts aanstaan :)
ja idd, maar is toch een beetje 'raar' dat je dat van een techneut als antwoord krijgt als je vraagt naar snelheidsverhogingen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:47:
[...]

Ik heb nog niks gehoord over snelheids verhogingen, wel opmerkelijk is dat ik vanmiddag een Mega klant had die telefonie erbij nam en toen het modem actief was haalde die dik 13 a 14 Mbit (speedtest, ook coax.nl), extreem goede verbinding dus :)
De hoogste snelheid die ik meete met speedtest was 18 Mbit @ 2 Mb/sec
Coax.nl deed het nog iets harder, max snelheid 25 Mbit
Wel overigens direct via utp kabel ;)
hmm, ik zit nog steeds op keurig 10mbit (1252.4) ;)

upstream naar 2mbit zou ik overigens een stuk belangrijker vinden dan (nog) meer downstream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:14
litemotiv schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:18:
[...]

hmm, ik zit nog steeds op keurig 10mbit (1252.4) ;)

upstream naar 2mbit zou ik overigens een stuk belangrijker vinden dan (nog) meer downstream
voor jou misschien niet interesant, maar voor andere mensen misschien wel. De Triple play actie gratis upgrad, deze gaat tot en met de maxi. Want bij power kan het niet sneller.
tv 15
int midi 20
telefonie 15

dus totaal 50 euro per maand totaal, maar klant heeft nu wel de multisnelheid. Dus sort of a snelheidsverhoging indien je telefonie erbij neemt. In pirncipe is deze actie het meest voordelig voor mensen die van plan waren op multi, maxi of mega te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
pang schreef op woensdag 07 september 2005 @ 08:05:
[...]

voor jou misschien niet interesant, maar voor andere mensen misschien wel. De Triple play actie gratis upgrad, deze gaat tot en met de maxi. Want bij power kan het niet sneller.
tv 15
int midi 20
telefonie 15

dus totaal 50 euro per maand totaal, maar klant heeft nu wel de multisnelheid. Dus sort of a snelheidsverhoging indien je telefonie erbij neemt. In pirncipe is deze actie het meest voordelig voor mensen die van plan waren op multi, maxi of mega te kiezen.
ik weet niet wat je precies probeert te vertellen, maar als je voip en tvd neemt krijg je geen extra tcpip bandbreedte hoor (als het goed is)

[ Voor 3% gewijzigd door litemotiv op 07-09-2005 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
tvd valt onder tv en elke casema klant heeft sowieso kabeltelevisie. dus je dan al betaalde tv.
nu dien je nog betaalde internet en telefonie aantevragen en dan kan kiezen voor zo een triple play actie. Bestaande klanten die al deze 3 pakketten hebben krijgen nu standaard een korting, terwijl nieuwe klanten een keuze hebben om tussen 4 triple play acties te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
pang schreef op woensdag 07 september 2005 @ 09:54:
tvd valt onder tv en elke casema klant heeft sowieso kabeltelevisie. dus je dan al betaalde tv.
nu dien je nog betaalde internet en telefonie aantevragen en dan kan kiezen voor zo een triple play actie. Bestaande klanten die al deze 3 pakketten hebben krijgen nu standaard een korting, terwijl nieuwe klanten een keuze hebben om tussen 4 triple play acties te kiezen.
ik kan er geen chocola van maken joh, praat je altijd zo vreselijk vaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
ik praat niet vaag actie is vaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
pang schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:14:
ik praat niet vaag atie is vaag :)
i rest my case
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ondanks we Tweakers zijn is het niet verstandig om de login/wachtwoord van een kabelmodem hier te plaatsen. Er kunnen vervelende dingen niet meer werken als men deze niet gebruikt zonder de nodige voorzichtigheid.