[Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste
Acties:
  • 27.991 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellevue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:10
sanfranjake schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 23:23:
[...]
.... in sommige steden zakken snelheden op de piektijden al in......
In 076 is het idd inzakken de laatste paar weken/maanden...

Snelheidsverhoging geloof ik niet echt zo op het moment - casema is met zn lichtste abo al zo'n beetje de koploper in die categorie ...

De jacht is mooier dan de vangst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:19

sphere

Debian abuser

litemotiv schreef op woensdag 07 september 2005 @ 09:27:
[...]

ik weet niet wat je precies probeert te vertellen, maar als je voip en tvd neemt krijg je geen extra tcpip bandbreedte hoor (als het goed is)
Hij zegt dat als je VOIP neemt naast je internet abonnement, je kan kiezen voor een gratis upgrade naar een sneller abonnement. Dat geldt niet voor Mega/Power, maar dan is je telefoonabonnement gratis. Ook niet slecht zou ik zeggen. Als je Mega hebt kan je zonder enige kosten te maken Casema Telefonie uitproberen. :9

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Verwijderd-, vragen PM maar.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de snelheid onlangs verhoogd ofzo (Premium)?
Was net aan het downloaden met in totaal ± 550kB/s i.p.v. max. 400 kB/s

ook met de 20MB test vanaf ftp.euronet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:14
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:49:
Heel simpel gezegt, hoe meer diensten van Casema hoe meer voordeel / korting ;)
Afgezien van de extra pakketten kan je in princiepe 'gratis' je bestaande pakket wat je normaal analoog kijkt, digitaal bekijken, tuurlijk mits de aanschaf van de ontvanger en digitale TV startpakket (29,95 eenmalig).

Telefonie zou steeds meer opkomen en iedere dag komen er weer een paar honderd klanten bij, als dat op dit tempo doorgaat dan halen ze de 300000 volgend jaar wel.
Die tv startpakket = smartcard is 29.95, die als het goed is gratis krijgt bij aanschaft decoder.
Indien je een themapack(dus je wordt betalenden dtv klant) bij neemt krijg je 89 euro korting op je decoder, waardoor die samsung gratis is.
Of je gaat gebruik maken van de triple play actie gratis ontvanger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13

Chakotay

Lick here to continue

Kan iemand hier wat inzicht geven in wat de gemiddelde oplevertijden tegenwoordig zijn?

Ik heb sidns ongeveer 1.5 jaar een Maxi lijntje liggen, maar mijn vorige verhuurder (studentenhok) is zo vriendelijk geweest om dat bij zijn vertrek zonder het te melden op te zeggen. Het is nu door mijn nieuwe verhuurder opnieuw aangevraagd, maar het kon pas op 18 oktober opgeleverd worden...

Het leuke is echter dat alle hardware er nog ligt, 100% werkend. Als ik het internet op probeer te gaan krijg ik meteen de activatiepagina, ik heb dus alleen maar een nieuw accountje nodig.

Zou het zin hebben om via snelhelp/email/telefoon te vragen of ze weten dat er al een werkende verbinding is, of heb ik vette pech en moet ik gewoon m'n vorige verhuurder een schop verkopen? :p

(of is er hier toevallig een casema-medewerker die de boel wat kan versnellen? 3812DD - 125 :) )

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
pang schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 08:13:
[...]

Die tv startpakket = smartcard is 29.95, die als het goed is gratis krijgt bij aanschaft decoder.
Indien je een themapack(dus je wordt betalenden dtv klant) bij neemt krijg je 89 euro korting op je decoder, waardoor die samsung gratis is.
Of je gaat gebruik maken van de triple play actie gratis ontvanger :)
Smartcard is momenteel niet gratis bij een aanschaf van een decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 14:37
Ik heb sinds een maart het mega abo bij casema, en sinds een maand ook telefonie erbij. Sinds de komst van het nieuwe modem heb ik continue last van een k*t verbinding.
Zwabbert continue tussen de 30 ! en 900 kbyte. Waar ik normaal 1230 kbyte haalde.

Ik heb dus al een keer of 4 gebeld (waarvan er 3 keer totaal niets mee gedaan is) en gisteren werd mij dus door de helpdesk verteld dat het ligt aan de combinatie van het nieuwe modem en het mega abbonement, en dat er een update moet komen van motorola voordat het weer goed gaat werken en dat het nog een maand gaat duren voordat deze update er is.
Ik moest maar een brief schrijven naar klantenservice en om compensatie vragen.

Zijn er meer mensen die dit al te horen hebben gekregen of last hebben van deze problemen?

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
boots schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:21:
Ik heb dus al een keer of 4 gebeld (waarvan er 3 keer totaal niets mee gedaan is) en gisteren werd mij dus door de helpdesk verteld dat het ligt aan de combinatie van het nieuwe modem en het mega abbonement, en dat er een update moet komen van motorola voordat het weer goed gaat werken en dat het nog een maand gaat duren voordat deze update er is.
Ik moest maar een brief schrijven naar klantenservice en om compensatie vragen.

Zijn er meer mensen die dit al te horen hebben gekregen of last hebben van deze problemen?
vaag verhaal, ik heb ook mega/telefonie en bij mij is er niks veranderd..

Verwijderd

Mensen opgelet!!!

ik heb casema maxi en nooit problemen gehad met betalingen dus normaal gewoon 49.95 per maand werd er afgeschreven ben nu eens aan het controleren en zie dat ze de laatste 2 maanden meer hebben afgeschreven :r namelijk 64,45 EUR en heb niets veranderd aan mijn abbo, ga zo eens contact met ze opnemen

• boots
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:44:
Mensen opgelet!!!

ik heb casema maxi en nooit problemen gehad met betalingen dus normaal gewoon 49.95 per maand werd er afgeschreven ben nu eens aan het controleren en zie dat ze de laatste 2 maanden meer hebben afgeschreven :r namelijk 64,45 EUR en heb niets veranderd aan mijn abbo, ga zo eens contact met ze opnemen
Is het niet zo dat ze de laatste tijd alles in 1 rekening samenvatten? Het lijkt me dat je radio/tv er al bij zit (14,95 oid?)

Verwijderd

boots schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:03:
[...]

Is het niet zo dat ze de laatste tijd alles in 1 rekening samenvatten? Het lijkt me dat je radio/tv er al bij zit (14,95 oid?)
hmm al dat zo is vind ik dat schofterig aangezien ik thuis woon en dus tv/radio op ouders naam staan, en ik dus internet heb aangevraagd en elke maand trouw betaalde maar goed ik ga hier werk van maken want vind dit niet echt netjes plus ik ben niet op de hoogte gesteld!

Verwijderd

Ik ben wel op de hoogte gesteld.

Misschien moet je je post beter checken. Of je hebt die brief inderdaad niet ontvangen. Of de brief is gestuurd naar je ouders.

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat het betekend als mijn hele log vol staat met regels zoals deze:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
050910200959    3-Critical  R02.0   No Ranging Response received - T3 time-out
050910195517    3-Critical  R02.0   No Ranging Response received - T3 time-out
050910182524    3-Critical  R02.0   No Ranging Response received - T3 time-out
050910173642    3-Critical  R02.0   No Ranging Response received - T3 time-out
050910165417    3-Critical  R02.0   No Ranging Response received - T3 time-out
050910160022    3-Critical  R02.0   No Ranging Response received - T3 time-out
050910153134    3-Critical  R02.0   No Ranging Response received - T3 time-out
050910122308    3-Critical  R02.0   No Ranging Response received - T3 time-out
050910085755    3-Critical  R02.0   No Ranging Response received - T3 time-out
050910073958    3-Critical  R02.0   No Ranging Response received - T3 time-out

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 18:57 ]

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

* bartware is zeer benieuwd waarom Buzzfuzz al zijn reacties in dit topic heeft verwijderd...

[ Voor 11% gewijzigd door bartware op 10-09-2005 22:00 ]

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Verwijderd

offtopic:
de vorige keer dat een medewerker van casema hier ons hielp werd ie ontslagen. zou me niets verbazen als casema buzzfuzz aangesproken heeft over zijn hulp hier... pure speculatie uiteraard.

• litemotiv
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 22:34:
offtopic:
de vorige keer dat een medewerker van casema hier ons hielp werd ie ontslagen. zou me niets verbazen als casema buzzfuzz aangesproken heeft over zijn hulp hier... pure speculatie uiteraard.
buzzfuzz' hulp hier heeft casema minstens 200 telefoontjes gescheelt de afgelopen maanden, ze zouden hem een lintje moeten geven :Y)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
litemotiv schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 23:28:
[...]

buzzfuzz' hulp hier heeft casema minstens 200 telefoontjes gescheelt de afgelopen maanden, ze zouden hem een lintje moeten geven :Y)
Maar dan kunnen ze niet cashen van de helpdesk lijn. Als je een 30 minuten aan de telefoon hangt is het toch weer 3 euro voor hun.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
En ze hebben geen enkele registratie & raportage van de problemen en omvang en de oplossing. De overige bellers kunnen hierdoor bij problemen weer hinder van ondervinden bijvoorbeeld.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Metal schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 23:40:
[...]

Maar dan kunnen ze niet cashen van de helpdesk lijn. Als je een 30 minuten aan de telefoon hangt is het toch weer 3 euro voor hun.. :P
Is lokaal tarief zo duur bij jou joh? Zit je op de Antillen ofzo?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hulde aan BuzzFuzz!!!!! _/-\o_

En mochten we je niet meer terugzien hier, dank voor al je hulp [heeft me behoorlijk wat telefoontjes gescheelt]! :*)

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:14
bartware schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 22:00:
* bartware is zeer benieuwd waarom Buzzfuzz al zijn reacties in dit topic heeft verwijderd...
wellicht een reden.
Van mijn vriendin heb ik begrepen, die in de call centre wereld werkt, dat het niet is toegestaan om op forums uit bedrijfsnaam te reageren en dat je hiervoor ontslagen kan worden.

Er wordt een idee gewekt dat wat deze persoon zegt goed is, Voorbeeld er wordt aanbiedingen doorgegeven door die persoon op deze forum, die last minute niet doorgaan vanwege marketing technische redenen, waardoor iedereen pissed op dat bedrijf wordt(zie SS van telfort).
Of in ditgeval Buzzfuzz is een monteur, die krijgt alleen maar updates over zijn werkzaamheden. Als hij info geeft over andere dingen dan zijn werkzaamheden kan het zijn dat die info allang geupdate zijn. Iedereen hier weet dat hij daar werkt en hangt weer aan de telefoo/brieven en claimt dan recht op iets te hebben dat hier vermeld is.

Als je reageert als jezelf/eenmedeforumgebruiker om mensen te helpen, vanwege je extra kennis die je heb kunnen ze weinig zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door pang op 11-09-2005 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inderdaad OP STAANDE VOET ONTSLAGEN vanwege het posten van de username en password, dus: POST NIET MEER HET USERNAME EN PASSWORD van het Motorola V5120 modem !!

Ik bied ook via deze weg mijn excuses aan Casema en de directie aan.

Dus daarom heb ik al mijn berichten verwijderd, tevens vroeg ik aan Xandrios en Bjck om de quote met het beruchte username en password te verwijderen, mijn dank dus bij deze aan Xandrios voor de mod break.

Jullie fellow Tweakers kan ik dus ook niet meer helpen, ik zou best willen, maar het feit dat ik op twee woordjes ontslagen wordt, wil ik niet weten wat er zou gebeuren als ik nog veder ga in dit topic en Casema Digitale Telefonie.
Dus jullie zullen het nu zelf uit moeten zoeken of de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook aan Google gedacht? Met de juiste query staat ie daar als eerste zoekresultaat al leesbaar. En zie dan ook de cache...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:46:
Ik ben inderdaad OP STAANDE VOET ONTSLAGEN vanwege het posten van de username en password, dus: POST NIET MEER HET USERNAME EN PASSWORD van het Motorola V5120 modem !!
Dat vindt ik een k*t streek van ze, want dit zijn namelijk de standaard username/password die eigenlijk zo gepubliceerd zouden mogen worden. Met een beetje Google werk zou je het zelfs kunnen vinden. Maar ja, sterkte verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:00:
[...]

Dat vindt ik een k*t streek van ze, want dit zijn namelijk de standaard username/password die eigenlijk zo gepubliceerd zouden mogen worden. Met een beetje Google werk zou je het zelfs kunnen vinden. Maar ja, sterkte verder.
Dat zei ik ook tegen de mede directeur van het bedrijf waarvoor ik werkte (aannemer) en de project leider, maar Casema vond het onder bedrijfsgeheim vallen.
Ik zag het ook als standaard username en wachtwoord net als bij routers, dus ik dacht van dat moet kunnen, ja fout dus :|
Bovendien de SB4200, 5100 en 5101E kon je ook gewoon bekijken.

Het meest vervelende is dat ik het er goed naar mijn zin had, ook het werk van Casema is goed te doen, dus in dat opzicht ga ik het wel missen.

Maar ja morgen aan de slag voor een nieuwe baan, zou niet makkelijk zijn denk ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

nog even offtopic:
Verklaring van 'pang' is best redelijk. Het is lastig iets onofficieel als insider te vertellen. Risico's alom. Jammer alleen dat je zo wordt gestraft voor je behulpzaamheid.

Anyway, sterkte met het zoeken van een nieuwe leuke baan.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
wtf... 8)7

het is idd het standaard password van alle motorola netwerkproducten...

google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
sphere schreef op zondag 11 september 2005 @ 01:14:
[...]

Is lokaal tarief zo duur bij jou joh? Zit je op de Antillen ofzo?
Lokaal tarief is volgens mij maar tijdelijk hoor? (stond i.i.g in de brief die ik kreeg) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

litemotiv schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:42:
wtf... 8)7

het is idd het standaard password van alle motorola netwerkproducten...

google
Dank je voor het bewijs, ik was er zelf ook al een beetje naar op zoek :)
Dus bij deze bewezen dat het een standaard wachtwoord is.

Edit: Ik mail motorola ook even om te kijken of die dit kunnen bevestigen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:00:

Dank je voor het bewijs, ik was er zelf ook al een beetje naar op zoek :)
Dus bij deze bewezen dat het een standaard wachtwoord is.

Edit: Ik mail motorola ook even om te kijken of die dit kunnen bevestigen
en wat je zelf ook al zei natuurlijk; met de sb4200/5100 heb je uberhaupt geen password nodig om bij de config te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

litemotiv schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:51:
[...]

en wat je zelf ook al zei natuurlijk; met de sb4200/5100 heb je uberhaupt geen password nodig om bij de config te komen..
Daarom heb ik Motorola gemaild en gevraagd of dit standaard is en of als je het hebt iets ermee kan uitvreten, afgezien van defaults en resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:46:

Ik bied ook via deze weg mijn excuses aan Casema en de directie aan.

Dus daarom heb ik al mijn berichten verwijderd, tevens vroeg ik aan Xandrios en Bjck om de quote met het beruchte username en password te verwijderen, mijn dank dus bij deze aan Xandrios voor de mod break.

Jullie fellow Tweakers kan ik dus ook niet meer helpen, ik zou best willen, maar het feit dat ik op twee woordjes ontslagen wordt, wil ik niet weten wat er zou gebeuren als ik nog veder ga in dit topic en Casema Digitale Telefonie.
Dus jullie zullen het nu zelf uit moeten zoeken of de helpdesk bellen.
Jij bent ontslagen vanwege extra hulp? Dus Casema leest dit forum? Double you tee ef.

Casema directeurtje als je dit leest; GA IS WAT NUTTIGS DOEN! Ga is de snelheden verhogen ofzo. Prutser.

Buzz: Respect, En dat zeker gedurende al die hulp in alle topics !

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:59:
[...]

Daarom heb ik Motorola gemaild en gevraagd of dit standaard is en of als je het hebt iets ermee kan uitvreten, afgezien van defaults en resetten.
ik kan het me niet voorstellen; de routers van motorola hebben dezelfde default login en daar moet je als eindgebruiker sowiesó bijkunnen. de 5120 logs natuurlijk ook, want als je connect-probs hebt zal de helpdesk dat absoluut nodig hebben voor een inschatting van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Openbare informatie delen en dan ontslagen worden, vreemde gang van zaken. Ben geen ontslagdeskundige maar dit lijkt me toch wel aanvechtbaar. Het gaat niet om bedrijfsgevoelige info aangezien iedereen aan die info kan komen zonder al te veel te zoeken. Was anders geweest als ze een custom password hadden ingesteld.

Succes met het zoeken naar een baan Buzzfuzz en bedankt voor de hulp die je geboden hebt in de topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

In de contracten van dit soort deals staat ook dat je uit naam van Casema geen informatie mag verspreiden. Het klinkt en is natuurlijk heel aardig maar geen wenselijke zaak zoals pang al aangaf.

En het klinkt heel lullig maar ik zou als directeur er ook niet blij mee zijn. Het gaat nu om een wachtwoord, maar er zijn afspraken.

Succes buzzfuzz iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericr schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:22:
Openbare informatie delen en dan ontslagen worden, vreemde gang van zaken. Ben geen ontslagdeskundige maar dit lijkt me toch wel aanvechtbaar. Het gaat niet om bedrijfsgevoelige info aangezien iedereen aan die info kan komen zonder al te veel te zoeken. Was anders geweest als ze een custom password hadden ingesteld.

Succes met het zoeken naar een baan Buzzfuzz en bedankt voor de hulp die je geboden hebt in de topics.
Thanks, jullie allemaal trouwens.
Ik ga zeker onderzoeken in hoeverre dit terecht is, want ik ben ook van mening dat dit een standaard wachtwoord is, tuurlijk nu wordt het wel veranderd, maar ik wil wel eens weten wat men hierover zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:06:
Ik ga zeker onderzoeken in hoeverre dit terecht is, want ik ben ook van mening dat dit een standaard wachtwoord is, tuurlijk nu wordt het wel veranderd, maar ik wil wel eens weten wat men hierover zegt.
kijk in vorige deel wie ontslagen was, misschien kunnen jullie samen wat met jullie ontslagen doen....

ontopic: Casema heeft nog altijd niet gereageerd op mijn vraag of ik als ik overstap van wanadoo naar casema gebruik kan maken van de 10 euro korting de 1e 6 maanden.... vorige week maandag mailde ik die vraag. bellen duurt te lang, ook al is de telefoontarief tijdelijk verlaagd. wie kan er naar kijken hoe dat komt dat ik nog geen antwoord heb gehad?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
Zij er meer mensen die een behoorlijk snelheidsverschil merken tussen drukke en minder drukke tijden? 's Avonds en in het weekend zakt bij mij de snelheid soms onder de helft van wat ik zou moeten hebben.

Ik heb een Maxi abbo van Casema dat 4Mb zou moeten zijn, gisteren (zondag) b.v. kwam ik niet verder dan tussen de 1,5Mb en 2Mb.
Vanmorgen vroeg was het weer zo rond de 4Mb.

Ik weet niet of dit een probleem is in het hele Casema gebied of alleen een probleem van mijn wijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Romulus op 12-09-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:43:
[...]

kijk in vorige deel wie ontslagen was, misschien kunnen jullie samen wat met jullie ontslagen doen....

ontopic: Casema heeft nog altijd niet gereageerd op mijn vraag of ik als ik overstap van wanadoo naar casema gebruik kan maken van de 10 euro korting de 1e 6 maanden.... vorige week maandag mailde ik die vraag. bellen duurt te lang, ook al is de telefoontarief tijdelijk verlaagd. wie kan er naar kijken hoe dat komt dat ik nog geen antwoord heb gehad?
Ik ben recent overgestapt van Wanadoo naar Casema en ben hierdoor een "nieuw" abonnement aangegaan. Hierdoor heb ik ook de korting gedurende de eerste 6 maanden gekregen.

De technische overstap verliep probleemloos. De financiele overstap liep niet helemaal lekker: in de tweede maand werd door Casema het abonnementsgeld over de eerste maand nogmaals geincasseerd, terwijl die ook al door Wanadoo was incasseerd (de administratieve overgang loopt een maand achter). Dit is nu verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Laatst online: 22:39
mijn internet verbinding deed vannacht ook best lief zag ik vanochtend...

ik kreeg vaak dit soort snelheden:

[01:13:24] Transferred: foa.jungle.book.r84 46,25 MB in 1 minute 15 seconds (623,8 KB/s)
[01:14:59] Transferred: foa.jungle.book.rar 47,68 MB in 1 minute 34 seconds (516,7 KB/s)

Dit met een premium abbo dat normaal op 470 á 475 kb/s zit.
Best raar eigenlijk :p

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
wat ik wel merk is dat me verbinding deze dagen erg onstabiel is, niet kwa snelheid maar kwa verbinding. Elke dag heb ik wel dat het geheel ff wegvalt voor een minuut of 5 en dan in 1x weer terug is. Best irritant terwijl ik geen e-mail heb gehad met werkzaamheden ofzo

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
en de mega klanten hebben er weer weinig aan :(

waarom u/l niet naar 1250??

[ Voor 11% gewijzigd door litemotiv op 13-09-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:06:
[...]

Volgens mij is dit wel aanvechtbaar en kan je er geld uit slepen in de vorm van maanden salaris. Je kan altijd aanvoeren dat je de informatie gewoon van internet afgehaald hebt, zoals iedereen dat kan doen. Dan hebben ze volgens mij geen poot om op te staan. Als jij daar een vast contract had voor onbepaalde tijd, is dit niet de juiste reden waarmee ze jou kunnen ontslaan. Je hebt echt veel rechten als vaste werknemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:13
Ik had nog een klein beetje hoop dat Casema zijn snelheden fors omhoog zou brengen maar helaas.......

Morgen vraag ik direct ADSL2 aan, veel goedkoper en een stuk sneller. Jammer Casema, je slaat hier een plank mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:11:
[...]

Ik had nog een klein beetje hoop dat Casema zijn snelheden fors omhoog zou brengen maar helaas.......

Morgen vraag ik direct ADSL2 aan, veel goedkoper en een stuk sneller. Jammer Casema, je slaat hier een plank mis.
Voor mij geld hetzelfde, alleen loopt mijn abbo pas half februari af. Nou ja kan ik me nog even verdiepen in de eerste ADSL2+ ervaringen zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:17:
[...]

Volgens mij is dit wel aanvechtbaar en kan je er geld uit slepen in de vorm van maanden salaris. Je kan altijd aanvoeren dat je de informatie gewoon van internet afgehaald hebt, zoals iedereen dat kan doen. Dan hebben ze volgens mij geen poot om op te staan. Als jij daar een vast contract had voor onbepaalde tijd, is dit niet de juiste reden waarmee ze jou kunnen ontslaan. Je hebt echt veel rechten als vaste werknemer.
offtopic:
Zoals ik al zei, ik ben het aan het onderzoeken.

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 09:10
Ik heb sinds 2 dagen een leuk probleem.. (wat overigens al eerder is voorgekomen maar met een reset van de modem en acces point was verholpen)
Namelijk: Mijn upload is zo traag als dikke stront door een trechter met een deksel erop!
Het probleem begon vorige week. Mijn download was goed +-500kb/s. Maar mijn upload begon de eerste seconde bij 16kb/s, en dropte toen naar tussen de 0 en 3kb/s.
Sinds eergister heb ik dit weer, reset van alle hardware hielp niets. In het acces point niets kunnen vinden, pc rechtstreeks aangesloten met de modem, nog steeds hetzelfde probleem.
Dus ik casema gister aan de telefoon gehad. Ze hebben vanmorgen een monteur langs gestuurd. Maar de monteur kan ook niks vinden!
Hij kon geen verbinding maken met hun netwerk, dus hij kon z'n notebook niet inloggen. Dus heeft hij achter mijn pc naar het signaal gekeken van de modem.
Downstream signaal: -10.3dBmV (moet ongeveer 4 zijn)
Upstream: 49.3 dBmV (mag maximaal 65 zijn en is dus goed)
Maar het probleem ligt niet bij de downstream maar de upstream, terwijl dit signaal juist goed is!

Nou kan het wellicht een probleem zijn dat ik boven een restaurant woon met nog 2 huisgenoten van me, en dat daar het hoofdsignaal al gesplits wordt, maar het probleem is er ineens.. het heeft 3 maanden perfect gewerkt!
Iemand enig idee?

Aap!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Misschien hebben ze het sinds eergister definitief gesplitst, zou dus ff bij dat restaurant langs gaan. :9~

• harmageddon
Ik heb het probleem al eerder gehad, maar nu blijft het zo. Dus het lijkt me stug.

p.s. zelfs een post versturen lukt vaak niet :|
IRC en MSN werken wel redelijk goed mee...

edit: Ik heb de helpdesk aan de lijn gehad, en er blijken meer mensen in de buurt last te hebben.
Packet losses naar de modem enzo. Ze gaan t zo spoedig mogelijk oplossen! (zeggen ze allemaal natuurlijk... nu afw88 wanneer t opgelost is)

[ Voor 41% gewijzigd door harmageddon op 14-09-2005 18:39 ]

Aap!

• harmageddon
harmageddon schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:06:
Ik heb het probleem al eerder gehad, maar nu blijft het zo. Dus het lijkt me stug.

p.s. zelfs een post versturen lukt vaak niet :|
IRC en MSN werken wel redelijk goed mee...

edit: Ik heb de helpdesk aan de lijn gehad, en er blijken meer mensen in de buurt last te hebben.
Packet losses naar de modem enzo. Ze gaan t zo spoedig mogelijk oplossen! (zeggen ze allemaal natuurlijk... nu afw88 wanneer t opgelost is)
En het is alweer opgelost!
Om 2 uur vanmiddag gebelt, en het is om 6 uur 's avonds opgelost!
Casema is okay!

Aap!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Laat die _/-\o_ maar zitten. Kijk de belachelijke kleine verschillen. Deze upgrade is alleen vanwege PR-redenen. (ja.... je kan zeiken en elke upgrade een PR rede noemen, maar deze ZEKER vanwege de superkleine verschillen).

Naar mijn idee zit Casema dik de boel te cappen, en in kleine idiote stappen te verhogen, van mij mogen ze ADSL2+ de volle laag geven en de lijn opengooien. Maarja... dat zal wel niet gebeuren... ze moeten immers een buffer houden ofzo???

Belachelijk imho.

[ Voor 8% gewijzigd door SgtStrider op 15-09-2005 01:31 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind dat altijd zo geniaal he... Je krijgt een verhoging van je snelheid (die van mij gaat echt extreem omhoog, 110%) en dan ga je zitten zeiken dat het belachelijk is en dat ze zitten te cappen |:(.

Ja allicht cappen ze de lijn.. Je koopt toch ook een lijn op een bepaalde snelheid.. De enige manier om die lijn op die snelheid te krijgen, is cappen.

BTW: Buzzfuzz, klote hoe dit gegaan is man. Je zal wel uitzendkracht zijn geweest ofzo, zoniet dan zou ik dit zeker aanvechten.

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 15-09-2005 08:51 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

JvS schreef op donderdag 15 september 2005 @ 08:50:
Ik vind dat altijd zo geniaal he... Je krijgt een verhoging van je snelheid (die van mij gaat echt extreem omhoog, 110%) en dan ga je zitten zeiken dat het belachelijk is en dat ze zitten te cappen |:(.

Ja allicht cappen ze de lijn.. Je koopt toch ook een lijn op een bepaalde snelheid.. De enige manier om die lijn op die snelheid te krijgen, is cappen.

BTW: Buzzfuzz, klote hoe dit gegaan is man. Je zal wel uitzendkracht zijn geweest ofzo, zoniet dan zou ik dit zeker aanvechten.
Volgens mij heb je mijn post niet gelezen? Ik wijs op het feit dat hij dik gecapped is. Ik begrijp ook wel dat hij gecapped is, maar naar mijn idee is het zo erg dat het vooruitgang belemmerd.

Maarja... men mag niet zeuren, men krijgt een upgrade. Het is goed, dus het is niet slecht.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat is het verschil tussen cappen op 2mbit en dik cappen op 2mbit?

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Welke vooruitgang wordt belemmerd? Dat jij onwijs rap kan downen zonder veel te betalen? Dat is toch geen vooruitgang? Snel downen kan al hoor, alleen niet voor een onwijs lage prijs.
Je kiest zelf voor dit product, waarvan je weet dat het snelheid X heeft. Mocht je dan toch sneller willen, stap dab over op een zakelijke provider en laat een draadje glas leggen? Ja het kost wat meer, maargoed.. luxe is nou eenmaal niet gratis he.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Verwijderd

SgtStrider schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:47:

Volgens mij heb je mijn post niet gelezen? Ik wijs op het feit dat hij dik gecapped is. Ik begrijp ook wel dat hij gecapped is, maar naar mijn idee is het zo erg dat het vooruitgang belemmerd.

Maarja... men mag niet zeuren, men krijgt een upgrade. Het is goed, dus het is niet slecht.
ik las trouwens op casema teletekst 102 dat de snelheden die geadverteerd werden werkenlijke netto snelheden waren in tegenstelling tot ADSL providers die de overhead en andere dingen nog meerekenen.

ik ben het trouwens niet eens met je. bij mij gaat snelheid ook omhoog en de upload maar beetje. en toch ben ik er blij mee, want casema is helemaal niets verplicht. een echte tweaker zou overstappen maar de meeste mensen zouden gwoon blijven en die begrijpen niets van snelheden en beperkingen, ze kunnen "razendsnel" email ophalen en dat is meer dan genoeg voor hun.

zo heeft mijn oom een dikke pijp naar zijn huis lopen voor zakenlijke en prive emails en MSN plezier en begrijpt hij niet dat hij ook goed uit was geweest met een dunne pijp en goedkopere abbo....

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 12:40 ]

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:01
Ik had afgelopen jaar casema en had al opgezegd voor eind september, maar kon gewoon weer opnieuw aanvragen mét 1e half jaar korting aansluitend aan huidig abo!!!! Niks geen naar wanadoo toe moeten gaan ed. :)
Ze komen wel een nieuw modem brengen en ik moet de oude dan inleveren

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:59:
Wat is het verschil tussen cappen op 2mbit en dik cappen op 2mbit?
Idd, ik snap ook niet waar SgtStrider op doelt. Je betaalt toch gewoon voor 2 mbit, die krijg je dan toch ook. Althans ik wel, ik denk dat je het woord cappen verkeerd gebruikt, want zoals ik je nu interpreteer, wil je dat ze alles gewoon volledig opengooien en maar kijken wat het netwerk aan kan. Maar zo zit de markt op dit moment niet in elkaar.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Ik baal er ook zo van ja, betaal verdorie voor 2 Mbit, krijg ik dat ook. :{ Niet eens 10 of 15 Mbit.
Ik ga ook eens de nederlandse staat aanklagen, kan niet eens de volledige snelheid van m'n auto benutten. :'(

Hopelijk vat je um al, dit heet de markt. Om beurten verhoog je de snelheid, gooi je wat actie's er tegen aan en wacht je weer af wat de volgende doet. Tuurlijk is het mogelijk om 20Mbit over de lijn te pompen en natuurlijk zijn er mensen die daar wat euro's voor willen betalen maar volgens mij heeft nog niet 5 procent het snelste abonnement. De meeste mensen hebben of Midi (easy) omdat het lekker goedkoop is of ze hebben Multi, nomale prijs voor een normale verbinding.

Als je iedereen onbeperkte bandbreedte geeft moet je eerst veel investeren wat je moet terugverdienen in een volle markt met weinig marge. Nieuwe/jonge bedrijven met investeerders hebben hier in het begin het geld voor, als ouder bedrijf moet je winst maken, je aandeelhouders tevreden houden en je produkt goed verkoopbaar houden.

Verwijderd

Amen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
hmm ik merk wel dat me downloadsnelheid nu 20 kb/s sneller is geworden al :p normaal zat ik op 480 kb/s constant, maar nu is dat 500 kb/s constant, met af en toe uitschieters naar 520 kb/s.

naja ik ben benieuwd wanneer ik me upgrade krijg, zal wel weer de laatste week worden denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat dat ergens anders aan ligt. Wanneer ze de snelheid verhogen gaat dat gewoon in een keer, en niet met kleine stapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ik zeg ook niet dat het met die verhoging te maken heeft ( mijn excuses voor als dat zo overkomt ) want dat weet ik ook wel, dat ze het in 1x doen en niet in bepaalde stappen ;)

Maar het was me gewoon opgevallen.
Misschien heeft het wel te maken met werkzaamheden die ze hier hebben uitgevoerd ( denk ik ), aangezien me verbinding er vaak zomaar in 1x uitlag..

We zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. SpeedXS ADSL2+ 10Mbit (ADSL bbned)
2. Versatel 20Mbit (ADSL2+ Versatel)
3. Multikabel X-tra (Kabel)
4. Casema Kabelbreed Internet Mega (Kabel)
5. Casema/Wanadoo Wanadoo Cable Broadband

gaat goed zo
casema gezakt van 2 naar plaats 4
nog even en ze staan er niet meer in
snap niet dat ze asdl 2 een genadeklap geven
ze kunnen tot 70 mbit
als ze zo doorgaan dan horen ze niet meer bij de snelste
gaat dan teminste tot 20 mbit en niet verhogen tot iets meer dan kpn
laat zien dat je meer kan en niet telkens achter een ander aanlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Volgens mij is dit al door minstens 10 posters hierboven verklaard, dus als je nog even het topic wilt lezen, worden deze en eerdere vragen van je beantwoord. Dus wat je nou nog steeds probeert te zeggen hier, ik weet het niet meer hoor.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar Casema kan het doen.....

Ik weet dat ze gewoon de markt blijven volgen. Maar adsl2 kunnen ze inderdaad een genadeslag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

waarom zouden ze. Casema interesseert het echt geen hol dat ze bovenaan dat lijstje staan. Ze willen zoveel mogelijk winst maken. Daarvoor hebben ze zoveel mogelijk klanten nodig tegen zo laag mogelijke kosten. Hoog in dat lijstje staan levert weinig klanten op en als je die snelheid wil kunnen leveren, moet je netwerk meer aankunnen en dat is in verhouding duurder.

Dat doen ze dus niet. Meer dan een paar megabit heb je voor normaal internet en wat downloaden niet nodig, pas met streaming film en tv media wordt 4-20mbit interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabelinternet heeft maar een klein marktaandeel. Laat de exploitanten eerst maar eens het bereik vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
het voordeel van kabel is dan ook weer dat je geen vaste telefoon aansluiting nodig heb, ben ik van plan te nemen in me nieuwe huis, geen vaste telefoon, mobiel is goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Al vaker aangehaald, maar het boeit Casema inderdaad weinig dat ze de snelste zijn of niet. Mega abbo is niet het meeste verkochte product, in tegendeel zelfs. Toen een monteur bij mij telefonie kwam installeren was ik de eerste Mega klant waarbij telefonie activeerde. Hij had al aardig wat installaties gedaan in de weken er voor.

Voor hardcore downloaders is het leuk al dat gescherm met 10 en 20 Mbit, maar de doorsnee internetter kan prima uit de voeten met een goedkoper pakket. Dat ADSL-boeren nu op eens in een prijzenslag zijn is leuk, maar bij ADSL2 hebben lang niet alle klanten de max van ADSL2. Bij kabel is 10 Mbit gewoon 10 Mbit. Dan ga ik liever voor de zekerheid. Ook al mag Casema nog wel wat aan de prijzen doen. Gratis telefonie er bij is al mooi, zou mooi zijn als dat pakket vergelijkbare prijzen krijgt als wat ADSL2 boeren aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Het gaat ook op de manier waarop. Casema is altijd 'het achteraanhobbelend ISP-tje', terwijl ze naar mijn idee ook de technologische lat een stuk hoger kunnen leggen. Stel ze gaan voor 30mbit/s+, kunnen ze mooi adverteren met 'snelste' ;) Met achteraanhobbelend bedoel ik dat ze nooit echt zelf initiatief hebben genomen voor een upgrade. Het was meestal ADSL die begon, en Casema ging mee. Zou leuk zijn als de boel omgedraaid werd en Casema in 1x doorknalt naar 30mbit ofzo :)

Natuurlijk kan dit niet, is het tegen de regels, trekken ze er geen of weinig klanten mee, en hebben veel mensen niet meer nodig. Maarja... van mij mag het :P

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 15 september 2005 @ 08:50:

/me mompelt iets over bureau rechtshulp en wil graag zijn vaste baan terug ....

• Black Piet
  • Niet online
@buzzfuzz

Mag je nu nog wel tips geven....je werkt toch niet meer bij Casema. Ze kunnen je nu niets meer vertellen....of heb je een spreekverbod opgelegd gekregen :Y)

Mooooooeeeee......

Verwijderd

Nou ik kan best wel helpen, maar de vraag is of dat het in dank wordt afgenomen bij Casema.
Waar het mij om gaat is dat ik een monteur ben die graag mensen helpt, ik had ook helemaal geen kwade bedoelingen met het poste van die username en password.
En wat moet er dan zo 'schadelijk' zijn om in het modem te kijken, wat is er dan nu zo gevoelig ten opzichte van de SB4200/5100, als iemand iedeen heeft post het maar :X

Ik kan wel weer gaan spreken over waardes en problemen, maar het geen is dat ik er dan wel goed aan doe om iemand hier te helpen, maar bij Casema zet dat alleen maar kwaad bloed volgens mij.

Als ze ook hadden gekeken naar het hele verloop van het topic, heb ik dan ooit een negatief woord gerept over Casema?
Door dit gedoe is het topic ook een beetje om zeep geholpen, maar ik heb alles verwijderd omdat het geeist werd.

Dus hoe goed ik het ook breng, het heeft me alleen maar ellende opgebracht en ik heb eigenlijk weinig zin om het nog erger te maken, zeker als er nog een kleine kans is om iets te doen om mijn baan terug te krijgen.

• Black Piet
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 01:27:
Nou ik kan best wel helpen, maar de vraag is of dat het in dank wordt afgenomen bij Casema.
Waar het mij om gaat is dat ik een monteur ben die graag mensen helpt, ik had ook helemaal geen kwade bedoelingen met het poste van die username en password.
En wat moet er dan zo 'schadelijk' zijn om in het modem te kijken, wat is er dan nu zo gevoelig ten opzichte van de SB4200/5100, als iemand iedeen heeft post het maar :X

Ik kan wel weer gaan spreken over waardes en problemen, maar het geen is dat ik er dan wel goed aan doe om iemand hier te helpen, maar bij Casema zet dat alleen maar kwaad bloed volgens mij.

Als ze ook hadden gekeken naar het hele verloop van het topic, heb ik dan ooit een negatief woord gerept over Casema?
Door dit gedoe is het topic ook een beetje om zeep geholpen, maar ik heb alles verwijderd omdat het geeist werd.

Dus hoe goed ik het ook breng, het heeft me alleen maar ellende opgebracht en ik heb eigenlijk weinig zin om het nog erger te maken, zeker als er nog een kleine kans is om iets te doen om mijn baan terug te krijgen.
Tot op heden heb ik alleen maar positieve zaken gelezen van je! Een GoT-er in hard en nieren. En in die eerdere link van google waren de standaard inloggegevens toch ook bekend.... Hopelijk gaat het een en ander toch goedkomen voor je!

* Black Piet had de gegevens toch al stiekem in het grote boek van Sinterklaas opgeschreven ...misschien wordt het nog ergens gepost door mij en kan je het dan via Google terugvinden.... >:)

Mooooooeeeee......

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
@BuzzFuzz,

Casema heeft hier alleen maar een slechte indruk gemaakt op mij door hun manier van handelen. Bedankt dat je ons wilde helpen!
Ik kan pas over een klein maandje meelullen over hoe goed/slecht Casema is, heb pas net internet bestelt met gratis telefonie (snelste abbo).
Ik vind downloaden meer dan leuk ;)
Voor de meeste mensen is het juist leuk dat je voor 20 euro kan bellen en internetten met een acceptabele snelheid. Ik moet 3 keer zoveel ervoor betalen, maar ik vind het dat nog waard.

• litemotiv
SgtStrider schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:46:
Het was meestal ADSL die begon, en Casema ging mee.
casema bood al 10mbit verbindingen aan toen alle adsl providers nog op 8mbit zaten hoor

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:27:
Kabelinternet heeft maar een klein marktaandeel. Laat de exploitanten eerst maar eens het bereik vergroten.
Weet je dat heel zeker? @Home is bijvoorbeeld een van de grootste ISP's in aantallen in Nederland, net achter Planet Internet en Wanadoo. En Casema heeft ongeveer 1 miljoen huishoudens in hun dekkingsgebied en 25% daarvan neemt kabelinternet af wat ik begreep.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 17-09-2005 10:35 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• sjorremans
hmm het word steeds leuker :P ..

[15:09:29] Transferred: lotllove.r04 47,68 MB in 1 minute 24 seconds (580,9 KB/s)
[15:10:53] Transferred: lotllove.r05 47,68 MB in 1 minute 24 seconds (575,5 KB/s)

Zit nu ongeveer 100 kb/s boven mijn normale maximale snelheid :p

Naja niks om te klagen dus :D

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 08:49
sjorremans schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:39:
hmm het word steeds leuker :P ..

[15:09:29] Transferred: lotllove.r04 47,68 MB in 1 minute 24 seconds (580,9 KB/s)
[15:10:53] Transferred: lotllove.r05 47,68 MB in 1 minute 24 seconds (575,5 KB/s)

Zit nu ongeveer 100 kb/s boven mijn normale maximale snelheid :p

Naja niks om te klagen dus :D
Dus in 1 1/2 uur heb jij 4.7 gb binnen? _/-\o_ 8)

• sjorremans
mwah ik heb niet elke keer die snelheid, maar het gebeurt nu wel steeds vaker, het is regelmatig nog 480 kb/s maar soms heb ik dus ook middagen of nachten dat ik dat soort snelheden constant haal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:02:
Ja maar Casema kan het doen.....

Ik weet dat ze gewoon de markt blijven volgen. Maar adsl2 kunnen ze inderdaad een genadeslag geven.
Het is leuk die hoge snelheden, maar er is te weinig markt voor op het moment. Die hoge snelheden zijn gewoon nog niet nodig. Waarom meer geven als je de markt nog kan uitzuigen met lagere snelheden? De doelstelling die zij willen halen valt ook met lagere snelheden te halen.
TV via inet begint pas net een beetje te starten. Duurt zeker nog 5 of 10 jaar eer dat het goed doorgedrongen is en met software als MCE samenwerkt. Ik heb geloof ik wellis gelezen dat casema daarmee bezig is geweest met microsoft, omdat ze software wilden aanbieden wat samenwerkt met mce. Maar ik weet niet of het ergens op uit is gedraaid. Zal wel mooi zijn natuurlijk, video on demand via MCE van casema, die analoge tv de deur uit. Komt er ook meer bandbreedte vrij voor internet, alleen is het met die digitale tv zo nadelig dat je met één decoder maar op één tv kan kijken. Wat heb je er aan, meeste gezinnen hebben er al gauw 3 in huis staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 08:49
Ik hoor bijna niemand over de traagheid van de nieuwsserver van Casema de afgelopen 2 maanden.....
Ben ik de enige ofzo? Is er iemand die hier wat meer over kan vertellen?? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwsserver loopt goed als je je client goed instelt
Met de defaultsettings op news.casema.nl is het inderdaad overdag erg slecht

Maar die upgrade
Begrijp ik het goed dat we die over 6 maanden krijgen.
Dus 31 maart 2006 om 23:59 ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 10:26:

Maar die upgrade
Na meestal heb je hem al een weekje eerder als je zelf je modem reset. :)
Blijft nog steeds pokkelang wachten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kozz schreef op zondag 18 september 2005 @ 01:21:
Ik hoor bijna niemand over de traagheid van de nieuwsserver van Casema de afgelopen 2 maanden.....
Ben ik de enige ofzo? Is er iemand die hier wat meer over kan vertellen?? ;(
Ik ervaar juist dat ie 's nachts traag gaat. Dan zit ie net boven de 1 mbit.
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 10:26:

Maar die upgrade
Wat zijn dan de juiste instellingen volgens jou?

Ik heb nou al 5 snelheidsverhogingen meegemaakt bij casema. En mijn ervaring is dat ze er heel veel tijd voor uittrekken, of ze die echt nodig hebben weet ik niet. Misschien dat iemand anders wel weet hoe dat zit. Ze zeggen iig altijd bij de helpdesk dat het gefaseerd wordt uitgevoerd in een tijdsbestek van 5 maanden. Maar de ervaring is juist dat het bij iedereen in de laatste maand geupgrade wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 10:35:
[...]

Weet je dat heel zeker? @Home is bijvoorbeeld een van de grootste ISP's in aantallen in Nederland, net achter Planet Internet en Wanadoo. En Casema heeft ongeveer 1 miljoen huishoudens in hun dekkingsgebied en 25% daarvan neemt kabelinternet af wat ik begreep.
1,6 miljoen, waarvan denk ik nu zo'n 400000 klanten internet/telefonie, kom je nog op 25% uit, maar dat is iets dichter in de buurt denk ik ;)

Verwijderd

Een vraagje, we zitten hier in het studentenhuis met meerdere mensen op het netwerk met een aansluiting van casema. Het is sinds kort mogelijk om 6 threads open te hebben naar de nieuwsserver. Dit wordt dan verdeelt over 2 pc's. Ieder 3. Het leek vooralsnog niet mogelijk om er 6 op één pc open te zetten. Ervaren anderen dit ook? Het lijkt me een mooie stap en zeker ook met de snelheidsverhogingen zinvol om de verbinding met de newsserver te verhogen naar 3 mbit totaal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:56:
Een vraagje, we zitten hier in het studentenhuis met meerdere mensen op het netwerk met een aansluiting van casema. Het is sinds kort mogelijk om 6 threads open te hebben naar de nieuwsserver. Dit wordt dan verdeelt over 2 pc's. Ieder 3. Het leek vooralsnog niet mogelijk om er 6 op één pc open te zetten. Ervaren anderen dit ook? Het lijkt me een mooie stap en zeker ook met de snelheidsverhogingen zinvol om de verbinding met de newsserver te verhogen naar 3 mbit totaal.
Bij mij is het op dit moment niet mogelijk om meer dan 4 threads naar de nieuwsserver op één PC te hebben.

• boots
2 vraagjes omtrent Casema Mega abo + telefonie

Zoals ik al eerder hier heb gepost heb ik op het moment problemen met mijn snelheid, mij is dus verteld dat er een update moet komen voor me nieuwe modem, en vandaag hoorde ik dus dat het probleem zich voor zou doen bij meer dan 12 "downloadsessies" tegelijkertijd.
Wat dus in mijn geval onzin is, want als ik (zonder overig netwerkverkeer) van verschillende ftpsites met 1 thread download heb ik hetzelfde probleem.

Zijn er (buiten litemotiv) toch nog meer mensen die hier last van hebben?
Ik begin hier namelijk steeds minder van te geloven aangezien ik nog steeds de enige ben....

Als ik nu een tracert uitvoer, is dan het 2e ipadres het ipadres van mijn modem?
In mijn geval dus 10.106.2.1

Als dat zo is het ik een gemiddelde ping van 59 op het modem, zou het dan gewoon mijn modem moeten zijn, of kan het dan alsnog zo zijn dat het verderop in het Casema netwerk zit?

Ik word er inmiddels nogal ziek van dat het nu 6 weken duurt zonder een oplossing en krijg het idee dat ze me aan het lijntje houden bij Casema....

Hieronder de tracert voor de duidelijkheid:

|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 192.168.1.1 - 0 | 1417 | 1417 | 0 | 0 | 16 | 0 |
| 10.106.2.1 - 0 | 1416 | 1416 | 46 | 59 | 156 | 62 |
| 10.5.6.49 - 1 | 1416 | 1415 | 46 | 59 | 140 | 78 |
| 5350042A.cable.casema.nl - 0 | 1416 | 1416 | 46 | 59 | 125 | 63 |
| 53500436.cable.casema.nl - 1 | 1416 | 1415 | 46 | 63 | 266 | 63 |
| 53500436.cable.casema.nl - 0 | 1416 | 1416 | 46 | 64 | 282 | 63 |
| 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl - 46 | 1416 | 774 | 32 | 64 | 125 | 78 |
| www.tweakers.net - 0 | 1416 | 1416 | 46 | 60 | 204 | 62 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR - 0.8. Copyleft @2000-2002 Vasile Laurentiu Stanimir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boots schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:05:
2 vraagjes omtrent Casema Mega abo + telefonie

Zoals ik al eerder hier heb gepost heb ik op het moment problemen met mijn snelheid, mij is dus verteld dat er een update moet komen voor me nieuwe modem, en vandaag hoorde ik dus dat het probleem zich voor zou doen bij meer dan 12 "downloadsessies" tegelijkertijd.
Wat dus in mijn geval onzin is, want als ik (zonder overig netwerkverkeer) van verschillende ftpsites met 1 thread download heb ik hetzelfde probleem.

Zijn er (buiten litemotiv) toch nog meer mensen die hier last van hebben?
Ik begin hier namelijk steeds minder van te geloven aangezien ik nog steeds de enige ben....

Als ik nu een tracert uitvoer, is dan het 2e ipadres het ipadres van mijn modem?
In mijn geval dus 10.106.2.1

Als dat zo is het ik een gemiddelde ping van 59 op het modem, zou het dan gewoon mijn modem moeten zijn, of kan het dan alsnog zo zijn dat het verderop in het Casema netwerk zit?

Ik word er inmiddels nogal ziek van dat het nu 6 weken duurt zonder een oplossing en krijg het idee dat ze me aan het lijntje houden bij Casema....

Hieronder de tracert voor de duidelijkheid:

|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 192.168.1.1 - 0 | 1417 | 1417 | 0 | 0 | 16 | 0 |
| 10.106.2.1 - 0 | 1416 | 1416 | 46 | 59 | 156 | 62 |
| 10.5.6.49 - 1 | 1416 | 1415 | 46 | 59 | 140 | 78 |
| 5350042A.cable.casema.nl - 0 | 1416 | 1416 | 46 | 59 | 125 | 63 |
| 53500436.cable.casema.nl - 1 | 1416 | 1415 | 46 | 63 | 266 | 63 |
| 53500436.cable.casema.nl - 0 | 1416 | 1416 | 46 | 64 | 282 | 63 |
| 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl - 46 | 1416 | 774 | 32 | 64 | 125 | 78 |
| www.tweakers.net - 0 | 1416 | 1416 | 46 | 60 | 204 | 62 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR - 0.8. Copyleft @2000-2002 Vasile Laurentiu Stanimir
Je zou het alleen kunnen zien bij een volledige herstart, dus factory defaults of die nieuwe software inlaad, dit kan je doen door er in te gaan als je het gebruikersnaam en wachtwoord hebt (wat ik dus niet ga geven, maar dat snap je wel gezien het topic).
Gewoon spanning eraf helpt niet, anders moet je Casema bellen en vragen of ze hem er "opnieuw" inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al eerder gezegd heb ik casema al 2 keer gemaild, never ammenooit niet antwoord gekregen, waarom beantwoord casema emails niet? is het omdat emails niets aan verdiend kan worden en aan het bellen wel?

edit: dit lijkt misschien flamerig, maar is absoluut niet zo bedoelt, tis een serieuze vraag...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:09:
Zoals al eerder gezegd heb ik casema al 2 keer gemaild, never ammenooit niet antwoord gekregen, waarom beantwoord casema emails niet? is het omdat emails niets aan verdiend kan worden en aan het bellen wel?

edit: dit lijkt misschien flamerig, maar is absoluut niet zo bedoelt, tis een serieuze vraag...
Ik zou niet mailen maar bellen, dan heb direct contact. Ik denk niet dat casema echt geld verdiend aan die helpdesk. Die 10 cent/min die ze ervoor vragen dekt echt niet de kostprijs van de helpdesk. Zoals casema al eerder heeft gezegd: het heeft geen zin om technische problemen te behandelen via mail. De behandelingsduur is te lang en vaak mis je technische informatie welke de klant niet meestuurd en waardoor er dus over en weer gemaild moet worden. Telefoon is veel doeltreffender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:37:
[...]

Je zou het alleen kunnen zien bij een volledige herstart, dus factory defaults of die nieuwe software inlaad, dit kan je doen door er in te gaan als je het gebruikersnaam en wachtwoord hebt (wat ik dus niet ga geven, maar dat snap je wel gezien het topic).
Gewoon spanning eraf helpt niet, anders moet je Casema bellen en vragen of ze hem er "opnieuw" inzetten.
Ik heb "reset all defaults" en daarna "restart cable modem" gedaan, ik neem aan dat je dat bedoelt, maar het helpt niet.

Ik zie dit dan in de logs:

050925195756 7-Information SNMP: Working in SNMP V1/2c Only NmAccess mode
050925195754 7-Information INITIALIZATION COMPLETE - MODEM IS OPERATIONAL
050925195754 7-Information PROG: SW Download File name the same as currently run.
050925195754 7-Information SEC: Mfg CVC from configuration file was verified
050925195754 7-Information REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status
050925195754 7-Information B401.0 Authorized
050925195753 7-Information REG: Capability type <12> isn't supported by CMTS
050925195753 7-Information Registration file - downloaded
050925195751 7-Information Trying to download Configuration file ...
050925195751 7-Information Time of day - retrieved

Ik weet niet of jij er iets van snapt en of je er uberhaupt op wil/kan reageren, maar mij zegt het niets...

Vanavond is het echt bagger: 160 kB en een ping van 63 op 10.106.2.1 om van de rest nog maar te zwijgen.
Wilde F1 kijken via televisieportal maar het leek wel een slideshow ;(

Ik kreeg van de week een mailtje van casema over gewijzigde algemene voorwaarden en dat je daardoor onder je abo uitkan, misschien toch maar gebruiken als het zo blijft.

Alvast bedankt!

EDIT:

btw, is er hier iemand die mij kan vertellen of dit goede waardes zijn:

Downstream:
Frequency 242000000 Hz
Signal to Noise Ratio 35 dB
QAM 64
Network Access Control Object ON

Upstream:
Channel ID 5
Frequency 23000000 Hz
Ranging Service ID 7465
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 51 dBmV
Power Level -3 dBmV

[ Voor 11% gewijzigd door boots op 25-09-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:09:

De gouden tip is bellen op zondag, mits het een technische vraag is. Dan is de helpdesk namelijk ook open. Wachttijden van een minuut of iets dergelijks. Kijk gewoon op Internet hoe lang de wachtrij is, en dan strategisch bellen.

Ik had mijn verhuizing doorgegeven per website. Bleek helemaal nooit aangekomen te zijn. Ik denk ook dat gezien de wachttijden voor de klantenservice en de helpdesk, de email ook wel eens zou kunnen rekenen op een vergrote wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emailen hoef je echt niet te proberen. Casema heeft ooit gezegd (technische) problemen niet in behandeling te nemen via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boots schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:07:
[...]

Ik zie dit dan in de logs:
050925195754 7-Information PROG: SW Download File name the same
050925195754 7-Information B401.0 Authorized
050925195753 7-Information REG: Capability type <12> isn't supported by CMTS

Downstream:
Frequency 242000000 Hz
Signal to Noise Ratio 35 dB
QAM 64
Network Access Control Object ON

Upstream:
Channel ID 5
Frequency 23000000 Hz
Ranging Service ID 7465
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 51 dBmV
Power Level -3 dBmV
Die heb ik wel eens meer gezien, type 12 not supported, ik weet niet wat het inhoud, maar in mijn geval zorgde het ervoor dat het modem zijn software niet kon ophalen.
Ik denk dus dat de CMTS wat probleempjes heeft, maar met zekerheid kan ik het niet zeggen.

Je signaal is prima, ja hier kan ik wel antwoord op geven ;)

• sjorremans
casema is de laatste tijd echt lekker bezig hier, vanmiddag ook weer zo middagje..

[16:41:41] Transferred: ****.r72 47,68 MB in 1 minute 9 seconds (704,0 KB/s)
[16:43:06] Transferred: ****.r73 47,68 MB in 1 minute 24 seconds (576,0 KB/s)
[16:43:12] Transferred: ****.r74 10,01 MB in 5,95 seconds (1.722,5 KB/s)

Soms zat ik gewoon halve files op 1,3 MB/s te downloaden .. voor de rest over het algemeen dik rond de 600 kb/s stabiel..

Dit met een premium abbo, maximum snelheid is dus normaal 480 kb/s.

Maargoed geen rede tot klage dus ;)

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ondanks we Tweakers zijn is het niet verstandig om de login/wachtwoord van een kabelmodem hier te plaatsen. Er kunnen vervelende dingen niet meer werken als men deze niet gebruikt zonder de nodige voorzichtigheid.