Thanks, ik zal het eens melden als ik de helpdesk weer eens opbel, ik zal er niet bijzeggen waar ik de info vandaan heb.....Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:16:
[...]
Die heb ik wel eens meer gezien, type 12 not supported, ik weet niet wat het inhoud, maar in mijn geval zorgde het ervoor dat het modem zijn software niet kon ophalen.
Ik denk dus dat de CMTS wat probleempjes heeft, maar met zekerheid kan ik het niet zeggen.
Je signaal is prima, ja hier kan ik wel antwoord op geven
ik heb 'em ook:boots schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:19:
[...]
Thanks, ik zal het eens melden als ik de helpdesk weer eens opbel, ik zal er niet bijzeggen waar ik de info vandaan heb.....
050929031143 7-Information REG: Capability type <12> isn't supported by CMTS
laat het even aub even weten als je wat meer info over de zaak hebt
Ik heb net even via de geweldige snelhelp contact gehad met Casema, maar helaas wist de medewerker niets over dit te vertellen.litemotiv schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:01:
[...]
ik heb 'em ook:
050929031143 7-Information REG: Capability type <12> isn't supported by CMTS
laat het even aub even weten als je wat meer info over de zaak hebt
Wel kreeg ik weer te horen (zien...) dat er toch een probleem moet zijn met het telefoonmodem en het Mega abo,
Lekker snel dan van motorola, dat moet al sinds 14 september bekend zijn, toen werd het mij voor het eerst verteld.[naam] 07:41:20 PM Sep 29 2005
De modem kan in combinatie van telefonie de snelheid niet
aan er is een software update in de maak.
ruud 07:43:40 PM Sep 29 2005
Als er na 6 weken nog geen oplossing is, hoe weet ik dan of
die er uberhaupt gaat komen?
[naam] 07:45:21 PM Sep 29 2005
Ik heb het voor u nagevraagd er is er 1 in de maak bij
Motorola.
ruud 07:45:46 PM Sep 29 2005
maar datum nog niet bekend ?
[naam] 07:47:39 PM Sep 29 2005
Nee, het is wel met de hoogste prioriteit aan gemeld.
je bedoelt augustus?boots schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:09:
[...]
Lekker snel dan van motorola, dat moet al sinds 14 september bekend zijn, toen werd het mij voor het eerst verteld.
Verwijderd
kutsnelhelp.... als ik me wil reggen zegt ie dat ik klantnr van 8 cijfers moet invullen, ik heb 5 cijfers en zodoende kan ik me niet reggen voor de klantenservice-ondersteuning...
Eigenlijk niet, maar dat is de eerste keer dat ik er een brief over naar de klantenservice heb geschreven dus zeg maar dat ik het "op papier" heb staan. Deze problemen heb ik idd wel sinds augustus (weet niet meer precies de installatiedatum van het telefoonmodem...)
Op die dag (14 sep) heb ik een brief gestuurd waarin ik verzocht binnen 14 dagen te reageren heb ik trouwens nog geen reactie ontvangen.
[ Voor 5% gewijzigd door boots op 01-10-2005 01:03 ]
Waar heb je je klantnr opgezocht? Ikzelf dacht ook dat ik dat probleem had. Ik merkte dat ik een ander (korter) nummer vond op brieven dan op mijn rekeningafschrift. Dus kijk eens op een afschrift.Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:54:
kutsnelhelp.... als ik me wil reggen zegt ie dat ik klantnr van 8 cijfers moet invullen, ik heb 5 cijfers en zodoende kan ik me niet reggen voor de klantenservice-ondersteuning...
Verwijderd
ik keek juist op de rekeningafschrift omdat ik die klantnr niet kon terugvinden in brieven.ElisabethM schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 12:16:
Waar heb je je klantnr opgezocht? Ikzelf dacht ook dat ik dat probleem had. Ik merkte dat ik een ander (korter) nummer vond op brieven dan op mijn rekeningafschrift. Dus kijk eens op een afschrift.
Is het Casema Cable Multe abo hetzelfde als het Wanadoo Cable Basic abo? wnat dan word mijn speed omhooggegooid naar 4200 kilobit !WOOT! Zo niet, dan ga ik ff janken
2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput
Ja, is precies hetzelfde kwa snelheden. Niet zo moeilijk te vinden overigens...DJFliX schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 15:14:
Is het Casema Cable Multe abo hetzelfde als het Wanadoo Cable Basic abo? wnat dan word mijn speed omhooggegooid naar 4200 kilobit !WOOT! Zo niet, dan ga ik ff janken
Thnx, ik weet dat het niet moeilijk te vinden is, maar wanadoo vermeldt nog niks over de nieuwe snelheden... =) * DJFliX is erg blij met dit nieuws
2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput
Verwijderd
Ik heb nu het hele topic doorgelezen en een paar keer iets gelezen over de modem resetten, maar ben nog niet mijn probleem tegengekomen.
Wanneer ik met mn Maxi abonnement (Casena) lekker die nieuwsgroepen aan het leegslurpen ben (icm Eweka), dan blijkt na een tijdje mn modem eruit geklapt te zijn. Het enige wat ik dan moet doen is even mn modem herstarten en mn lan-verbinding herstellen. Dan hoop ik dus, wanneer ik de volgende ochtend wakker wordt, dat ik mooi een paar Gigabyte gedownd te hebben, blijkt dat na een paar minuten na het naar bed gaan, mn pc voor de kat zn viool heeft aangestaan, tijdverspilling qua downen dus
.
Maar het gekke is, dat er geen pijl op te trekken valt wanneer dit gebeurt, want nu staat newsleecher al weer zn tijd in te halen met zn standaard 470 kB/s.
Het enige dat ik kan verzinnen is dat het misschien te maken heeft met mn kabelaansluitkastje, aangezien ik toen ik dit abbo net had, ook hier een probleem mee had. Er is toen een monteur geweest (na 4x helpdesk bellen en dan steeds te horen krijgen dat ik een virus had, terwijl ik mn pc toen net had opgeschoond (lees format c:) en nog niet online was geweest
) en die vertelde dat mn verbinding toen steeds weg viel na 30 minuten omdat dat kabelkastje heel erg verouderd was. Hij heeft dit toen vervangen en weg probleem.
Zou het kunnen liggen aan verouderde firmware van mn modem. Ik weet namelijk niet of het slim is om die zwarte Motorola aan te gaan passen aangezien die modem officieel van Casema is.....
Verders alleen maar hulde voor Casema, alhoewel ik niet meer zou kunnen zonder payserver, want dat is voor mij niet alleen maar een toevoeging, maar meer een soort van vervanging van news.casema.nl, of moet ik giganews gaan hanteren?
Ciao.
P.S. Buzzfuzz, laat je niet op je kop zitten
Wanneer ik met mn Maxi abonnement (Casena) lekker die nieuwsgroepen aan het leegslurpen ben (icm Eweka), dan blijkt na een tijdje mn modem eruit geklapt te zijn. Het enige wat ik dan moet doen is even mn modem herstarten en mn lan-verbinding herstellen. Dan hoop ik dus, wanneer ik de volgende ochtend wakker wordt, dat ik mooi een paar Gigabyte gedownd te hebben, blijkt dat na een paar minuten na het naar bed gaan, mn pc voor de kat zn viool heeft aangestaan, tijdverspilling qua downen dus
Maar het gekke is, dat er geen pijl op te trekken valt wanneer dit gebeurt, want nu staat newsleecher al weer zn tijd in te halen met zn standaard 470 kB/s.
Het enige dat ik kan verzinnen is dat het misschien te maken heeft met mn kabelaansluitkastje, aangezien ik toen ik dit abbo net had, ook hier een probleem mee had. Er is toen een monteur geweest (na 4x helpdesk bellen en dan steeds te horen krijgen dat ik een virus had, terwijl ik mn pc toen net had opgeschoond (lees format c:) en nog niet online was geweest

Zou het kunnen liggen aan verouderde firmware van mn modem. Ik weet namelijk niet of het slim is om die zwarte Motorola aan te gaan passen aangezien die modem officieel van Casema is.....
Verders alleen maar hulde voor Casema, alhoewel ik niet meer zou kunnen zonder payserver, want dat is voor mij niet alleen maar een toevoeging, maar meer een soort van vervanging van news.casema.nl, of moet ik giganews gaan hanteren?
Ciao.
P.S. Buzzfuzz, laat je niet op je kop zitten
@shoot_me
Je moet niet zelf rommelen aan dat modem, dat moeten ze gewoon voor je op kunnen lossen (als het aan het modem ligt. Hoe zie je dat dat modem eruit is geklapt?
Dat ding is van hun, en moet dus goed functioneren. Officieel kan je er ook helemaal niet inkomen, dus..
Je kan op de site van Casema zien hoelang de wachttijden zijn, dus daar kan je dan kijken of het zin heeft om te bellen. Als je belt moet je altijd eerst de hele riedel door, dus dat kan wel even duren, maar vorige keer ben je begrijp ik ook geholpen.
De newsserver van casema is een dienst die ze van giganews afnemen, dat is de giganews-server. Daar kan je met 4x50k vanaf slurpen. Mocht je meer nodig denken te hebben kan je altijd op een payserver overgaan. Ik persoonlijk heb hier voldoende aan, snel zat voor mij.
Je moet niet zelf rommelen aan dat modem, dat moeten ze gewoon voor je op kunnen lossen (als het aan het modem ligt. Hoe zie je dat dat modem eruit is geklapt?
Dat ding is van hun, en moet dus goed functioneren. Officieel kan je er ook helemaal niet inkomen, dus..
Je kan op de site van Casema zien hoelang de wachttijden zijn, dus daar kan je dan kijken of het zin heeft om te bellen. Als je belt moet je altijd eerst de hele riedel door, dus dat kan wel even duren, maar vorige keer ben je begrijp ik ook geholpen.
De newsserver van casema is een dienst die ze van giganews afnemen, dat is de giganews-server. Daar kan je met 4x50k vanaf slurpen. Mocht je meer nodig denken te hebben kan je altijd op een payserver overgaan. Ik persoonlijk heb hier voldoende aan, snel zat voor mij.
ping 127.212.23.124
Verwijderd
Bedankt voor de snelle reply.
Toevallig heb ik net al 2 keer mn modem moeten resetten omdat ik zo dom was om tijdens het downen ook nog eens iets op te zoeken op GoT, big mistake.
Als ik er al aan denk om weer die klunzen te moeten gaan vragen om dit probleem op te lossen, dan zakt mn broek alweer af. "Meneer, u heeft een virus op uw computer, een vriend van mij was nog nooit op het internet geweest en binnen 30 seconden was het al raak". Sure, gast, als je er niets vanaf weet, wat doe je dan in vredesnaam op een helpdesk????
Toevallig heb ik net al 2 keer mn modem moeten resetten omdat ik zo dom was om tijdens het downen ook nog eens iets op te zoeken op GoT, big mistake.
Als ik er al aan denk om weer die klunzen te moeten gaan vragen om dit probleem op te lossen, dan zakt mn broek alweer af. "Meneer, u heeft een virus op uw computer, een vriend van mij was nog nooit op het internet geweest en binnen 30 seconden was het al raak". Sure, gast, als je er niets vanaf weet, wat doe je dan in vredesnaam op een helpdesk????
Weet er iemand of het veel gedoe is om van Wanadoo cable over te stappen naar casema breedband internet? En of er kosten aan verbonden zijn? En of je dan van de 6 maanden korting gebruik kan maken?
Casema bellen zal ik binnenkort ook doen, maar misschien weet iemand hier ook het antwoord
Casema bellen zal ik binnenkort ook doen, maar misschien weet iemand hier ook het antwoord
Weet iemand waar de Motorola SB900G te koop is? Zeg maar de draadloze versie van het modem wat Casema nu levert.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
* bjck ook nieuwsgierig. En kan het ook binnen een lopend jaar van Wandoo?Metal schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:59:
Weet er iemand of het veel gedoe is om van Wanadoo cable over te stappen naar casema breedband internet? En of er kosten aan verbonden zijn? En of je dan van de 6 maanden korting gebruik kan maken?
Waarom zou je dat willen? Hang er dan gewoon een los AccessPoint achter of een wirelessroutertje.SgtStrider schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:31:
Weet iemand waar de Motorola SB900G te koop is? Zeg maar de draadloze versie van het modem wat Casema nu levert.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Ik ben zonder problemen over gestapt van Wanadoo Power naar Casema Mega.
Thuis is er niks verandered. Zelfde modem (helaas de witte).
Ik moest gewoon de modem opnieuw activeren en ik had een nieuw ip. En klaar, ik had dit via de site aangevraagd. En maak de gebruik van de 6 maanden korting.
Ik moest gewoon de modem opnieuw activeren en ik had een nieuw ip. En klaar, ik had dit via de site aangevraagd. En maak de gebruik van de 6 maanden korting.
Mag ik vragen waar je dit op de site doet. Aangezien ik het dus niet kan vindenVerwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:33:
Ik ben zonder problemen over gestapt van Wanadoo Power naar Casema Mega.
Of heb je gewoon je wanadoo abo opgezegd en een nieuwe casema aangevraagd?
Verwijderd
Kijk, ik wil wanadoo cable ook opzeggen en naar casema overstappen en gebruik maken van de korting, dus de antwoord op die vraag wil ik ook graag weten hoe dat gedaan is.Metal schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:39:
[...]
Mag ik vragen waar je dit op de site doet. Aangezien ik het dus niet kan vinden![]()
Of heb je gewoon je wanadoo abo opgezegd en een nieuwe casema aangevraagd?
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 18:54 ]
Verwijderd
Casema bellen en zeggen dat je per de eerstvolgende contractvervaldatum wilt migreren van Wanadoo naar Casema. Dit kan je ruim van te voren regelen (natuurlijk minimaal één maand van te voren) en je krijgt een bevestigingsbrief van Casema (met activatiecodes).Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:53:
[...]Kijk, ik wil wanadoo cable ook opzeggen en naar casema overstappen en gebruik maken van de korting, dus de antwoord op die vraag wil ik ook graag weten hoe dat gedaan is.
Zoals reeds gezegd houdt het overgaan in dat je op de desbetreffende datum je modem (en evt. router) moet resetten (Casema doet de omzetting 's nachts) en je modem opnieuw moet activeren. Verder vervalt je e-mailadres en homepage van Wanadoo direct na deze datum; houdt hiermee dus rekening (of bel Wanadoo voor meer informatie).
En omdat je zgn. een nieuw contract aan gaat, krijg je ook eventuele aanbiedingen (bijv. 6 maanden korting). Eventuele vooruitbetalingen voor Wanadoo-abonnement worden door Casema verrekend.
Bij mij is de overgang heel soepel verlopen...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 19:17 ]
Verwijderd
Ik zie inderdaad nu dat de site is aangepast. (kan het ook niet vinden
)
Ik heb het rond 1 juli aangevraagt, en 1 augustus ben ik overgegaan.
Telefonisch kunnen ze je vast ook wel helpen, denk ik.
Ik heb het rond 1 juli aangevraagt, en 1 augustus ben ik overgegaan.
Telefonisch kunnen ze je vast ook wel helpen, denk ik.
Verwijderd
Oke... gisteren is er gebeld naar 09008896. via een keuzemenu kwam ik bij internet uit. toen ik aan de beurt was vertelde die mevrouw dat we verkeerd zaten, we moesten 09000156 bellen en daar wanadoo opzeggen en dan casema terugbellen en aktiveren. nou na dat nummer gebeld te hebben bleek het uitsluitend voor wanadoo ADSL abootjes te zijn. toen weer 09008896 gebeld en weer internet gekozen, kregen we weer diezelfde mevrouw aan de lijn. O was haar antwoord. nou dan moet u nummer eeeeehm 090088.... eeeeeeh ..... 96 bellen. Ja maar daar bellen we nu heen? O zei ze weer.... ja.... dan is het 09008048. toen dat nummer gebeld, bleek het ECT of zoiets te zijn, een boekenclub. toen WEER 09008896 gebeld en dit keer NIET voor internet( want die doos weet duidelijk niet waar ze over heeft) gekozen maar voor overige. en na 35 minuten was ik EINDELIJK aan de beurt. en daar kon ik eindelijk het proces om wanadoo op te zeggen en casema aan laten sluiten aktiveren.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:11:
[...]
Casema bellen en zeggen dat je per de eerstvolgende contractvervaldatum wilt migreren van Wanadoo naar Casema. Dit kan je ruim van te voren regelen (natuurlijk minimaal één maand van te voren) en je krijgt een bevestigingsbrief van Casema (met activatiecodes).
Zoals reeds gezegd houdt het overgaan in dat je op de desbetreffende datum je modem (en evt. router) moet resetten (Casema doet de omzetting 's nachts) en je modem opnieuw moet activeren. Verder vervalt je e-mailadres en homepage van Wanadoo direct na deze datum; houdt hiermee dus rekening (of bel Wanadoo voor meer informatie).
En omdat je zgn. een nieuw contract aan gaat, krijg je ook eventuele aanbiedingen (bijv. 6 maanden korting). Eventuele vooruitbetalingen voor Wanadoo-abonnement worden door Casema verrekend.
Bij mij is de overgang heel soepel verlopen...
waar kan ik 1 uur telefoonkosten declareren ...
goeie god niet te geloven stelletjes (censuur) daarzo bij (piep) helpdesk...
Verwijderd
Iemand al nieuwe snelheid? Ben benieuwd namelijk...
Ook al iets bekend of de snelheid van de newsservers ook omhoog gaat?
Ook al iets bekend of de snelheid van de newsservers ook omhoog gaat?
Verwijderd
Raar maar waar, ik was 3 weken terug bij iemand in zeist en die had de nieuwe snelheid al. Het was geen nieuwe aansluiting, werd nog gebruik gemaakt van het com21 modem.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 04:34:
Gab, die nieuwe snelheid kan je pas eind maart verwachten hoor...
Verwijderd
huh...? een com21 zelfs... vreemd. misschien heeft hij mazzel en een foute instelling gekregen of zo... maar ok, ik wacht wel af of er iemand is die de nieuwe snelheid ook heeft gekregen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:47:
Raar maar waar, ik was 3 weken terug bij iemand in zeist en die had de nieuwe snelheid al. Het was geen nieuwe aansluiting, werd nog gebruik gemaakt van het com21 modem.
Verwijderd
Ik vraag me trouwens af, indien het waar is wat casema zegt, dus dat het gewoon zoveel tijd kost, waarom dat dan zo is?
Verwijderd
klantenbinding... waarom nu al geven als je hun 4 maanden lekker zoet kan houden... ?Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:04:
Ik vraag me trouwens af, indien het waar is wat casema zegt, dus dat het gewoon zoveel tijd kost, waarom dat dan zo is?
waar lees jij dat casema zegt dat ze veel tijd nodig hebben?
Verwijderd
Is het normaal dat je 27,50 moet betalen bij het verhuizen? Misschien heel naief van mij, maar ik ging er vanuit dat dit geen extra kosten met zich mee zou brengen en dat dat onder de noemer service zou vallen???? Abbo is Maxi
Over die service valt nog veel meer te melden, maar laat ik maar niet oude koeien uit de sloot gaan halen met een helpdesk en een wachttijd e.d.
Meer mensen trouwens last van storingen, want dat vertelde de telefoniste van 118?
Laters
PS, let op he, er staan 2 vragen in bovenstaande verhaal!!!
Over die service valt nog veel meer te melden, maar laat ik maar niet oude koeien uit de sloot gaan halen met een helpdesk en een wachttijd e.d.
Meer mensen trouwens last van storingen, want dat vertelde de telefoniste van 118?
Laters
PS, let op he, er staan 2 vragen in bovenstaande verhaal!!!
Verwijderd
Hallo Allemaal ,
Kan iemand mij uberhaupt vertellen welke servers er gebruikt kunnen worden als je een wanadoo abonnenment hebt.
Gr Danny
Kan iemand mij uberhaupt vertellen welke servers er gebruikt kunnen worden als je een wanadoo abonnenment hebt.
Gr Danny
Je bedoeld nieuwsservers?Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:04:
Hallo Allemaal ,
Gr Danny
Euronet.
Verwijderd
Ja ik bedoel newsservers maar welke?
News.....................
Ik weet het niet meer heb al zoveel gezocht en kan niks vinden welke ik nog eigenliojk kan gebruiken en hoe(lijntjes)
Gr Danny
news.wanadoo.nlVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:16:
[...]
Ja ik bedoel newsservers maar welke?
News.....................
Ik weet het niet meer heb al zoveel gezocht en kan niks vinden welke ik nog eigenliojk kan gebruiken en hoe(lijntjes)
Gr Danny
Was ook op de site van Wanadoo zelf te vinden.
http://www.wanadoo.nl/mij...gen/instellingenhome.html
Verwijderd
Hallo,magnifor schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:20:
[...]
news.wanadoo.nl
Was ook op de site van Wanadoo zelf te vinden.
http://www.wanadoo.nl/mij...gen/instellingenhome.html
Klopt daar heb ik ook gekeken maar daar staat alleen aangegeven news.wanadoo.nl maar daar verlies ik steeds het contact mee dus schiet niet op.Wanadoo is om
Welke newsservers zijn er beschikbaar van euronet weet je dat dan misschien?
Gr Danny
news.euronet.nlVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:24:
[...]
Hallo,
Klopt daar heb ik ook gekeken maar daar staat alleen aangegeven news.wanadoo.nl maar daar verlies ik steeds het contact mee dus schiet niet op.Wanadoo is om![]()
![]()
.
Welke newsservers zijn er beschikbaar van euronet weet je dat dan misschien?
Gr Danny
en dan inloggen met je wanadoo email en pass. Euronet is goed te doen als je met meerdere servers download.
magnifor in "Wanadoo en nieuwsserver"
had ik zomaar van woensdag op donderdag een dikke storing van 26 uur ( voor het eerst in bijna een jaar tijd, erg irritant dat wel) en nog is een IP change ook 
Eerst was er een storing of iets dergelijks en daarna waren ze bezig met werkzaamheden, dus ik dacht nou misschien wel die verhoging, maar helaas nog niks
Eerst was er een storing of iets dergelijks en daarna waren ze bezig met werkzaamheden, dus ik dacht nou misschien wel die verhoging, maar helaas nog niks
[ Voor 11% gewijzigd door sjorremans op 21-10-2005 23:46 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Verwijderd
verhoging !!!sjorremans schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:44:
had ik zomaar van woensdag op donderdag een dikke storing van 26 uur ( voor het eerst in bijna een jaar tijd, erg irritant dat wel) en nog is een IP change ook
word eens wakker
die krijg je pas eind maart volgend jaar
Ja die verhoging in de periode van okt - maart moet je gewoon zien als een verhoging op 31 maart
. Bij de vorige verhoging werd mijn verbinding ook pas op het allerlaatste moment verhoogd, ik vind het nogal suf dat ze dan wat anders zeggen. Ook echt totaal niet slim... Klanten worden daar ontevreden van (net als 20mbit beloven en dan weten dat je het niet waar kan maken zoals adsl2+ isp's doen).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Is het ook mogelijk om casema kabelinternet te spreiden over meerdere computers en zo ja, hoe? Kan dit met een gewone router en wat voor kabels heb ik hier voor nodig?
Ja, dit is gewoon mogelijk, staat heel duidelijk in de FAQ en in de handleiding van zo'n beetje elke router.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Het werkt nu, alleen vraag ik me af of ik het niet op een makkelijkere manier kan doen. Het zit nu als volgt:
Op de kabelmodem (Motorola, zwart) zitten 2 uitgangen voor een telefoonlijn (tel1 en tel2), 1 voor een UTP-kabel, een USB ingang, de voeding ingang en uiteraard voor de kabel. Via de kabelmodem wordt er ook gebruikt gemaakt om te bellen (1 pakket: tv, internet en bellen dus).
Ik had nog een ADSL multi pc modem liggen met 4 uitgangen voor UTP kabels.
Nu heb ik dus een klein kabeltje van 1 meter gebruikt voor de UTP ingang van de kabelmodem en deze verbonden met 1 UTP ingang van het multi pc modem. Dus heb ik nog 3 uitgangen over. Nu heb ik 2 computers aangesloten en dus nog 1 UTP ingang over. Ik kan mij herinneren toen ik nog gebruik maakte van de ADSL multi pc modem dat deze verbonden was via de WAN verbinding op de ADSL modem en ik hier 4 poorten over had om computers op aan te sluiten.
Eigenlijk is mijn vraag dus, is er niet een directe manier om te verbinden of is dit de enige juiste (ik heb namelijk ergens gelezen dat hoe groter de (tussen)kabels hoe meer de snelheid verloren gaat.
Op de kabelmodem (Motorola, zwart) zitten 2 uitgangen voor een telefoonlijn (tel1 en tel2), 1 voor een UTP-kabel, een USB ingang, de voeding ingang en uiteraard voor de kabel. Via de kabelmodem wordt er ook gebruikt gemaakt om te bellen (1 pakket: tv, internet en bellen dus).
Ik had nog een ADSL multi pc modem liggen met 4 uitgangen voor UTP kabels.
Nu heb ik dus een klein kabeltje van 1 meter gebruikt voor de UTP ingang van de kabelmodem en deze verbonden met 1 UTP ingang van het multi pc modem. Dus heb ik nog 3 uitgangen over. Nu heb ik 2 computers aangesloten en dus nog 1 UTP ingang over. Ik kan mij herinneren toen ik nog gebruik maakte van de ADSL multi pc modem dat deze verbonden was via de WAN verbinding op de ADSL modem en ik hier 4 poorten over had om computers op aan te sluiten.
Eigenlijk is mijn vraag dus, is er niet een directe manier om te verbinden of is dit de enige juiste (ik heb namelijk ergens gelezen dat hoe groter de (tussen)kabels hoe meer de snelheid verloren gaat.
Ik weet het zo net nog niet aangezien ik steeds vaker periodes heb dat ik urenlang op 700 á 800 kb/s constant download. Terwijl het maximum 480 kb/s is wat je kan halen met premium abbo.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:10:
[...]
verhoging !!!
word eens wakker
die krijg je pas eind maart volgend jaar
Maargoed we zullen zien
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Nieuw klantensysteem ok, maar nu gaat het helemaal nergens meer over...
Ik ben vanaf het moment dat ik mega + telefonie heb al aan het bellen en schrijven met casema vanwege mijn downloadsnelheid.
Hooguit 300/400 kbyte terwijl ik daarvoor 1200+ haalde.
Op 27 augustus voor het eerst gebeld en daarna zeker 2 x per week, op 14 september de eerste brief gestuurd waarin ik ze verzoek binnen 14 dagen te antwoorden en op 5 oktober een aangetekende brief gestuurd waarin ik ze verzoek binnen 7 dagen te antwoorden.
Gisteravond 2 monteurs op bezoek gehad (na dus ongeveer 15 keer bellen...) en toen die hoorde dat ik mega + telefonie had "dat is een bekend probleem maar niemand weet wat het is...."
afijn, ik maar weer bellen vandaag eerst de helpdesk maar die zou weer een aantekening maken en na mijn eerste onvriendelijke woorden in al die weken werd ik maar ineens doorgeschakeld met de klantenservice.
De mevrouw van de klantenservice wist mij te vertellen dat beide brieven nog niet in "het systeem" staan en dat ik maar moest wachten totdat dat wel het geval zou zijn.
Als brieven na 6 weken nog niet in het systeem zijn verwerkt, zou het dan nog nut hebben een nieuwe brief te sturen?
Voor mij is de maat iig vol en ik trek elke machtiging in van casema, gelukkig hebben ze al vanaf juli geen geld meer ingehouden van mijn rekening en kunnen ze er naar fluiten.
Ik gun dit niemand, maar zijn er meer mensen die zowel ervaring hebben met mijn problemen; zowel de snelheid als de administratieve chaos bij Casema?
Ik ben vanaf het moment dat ik mega + telefonie heb al aan het bellen en schrijven met casema vanwege mijn downloadsnelheid.
Hooguit 300/400 kbyte terwijl ik daarvoor 1200+ haalde.
Op 27 augustus voor het eerst gebeld en daarna zeker 2 x per week, op 14 september de eerste brief gestuurd waarin ik ze verzoek binnen 14 dagen te antwoorden en op 5 oktober een aangetekende brief gestuurd waarin ik ze verzoek binnen 7 dagen te antwoorden.
Gisteravond 2 monteurs op bezoek gehad (na dus ongeveer 15 keer bellen...) en toen die hoorde dat ik mega + telefonie had "dat is een bekend probleem maar niemand weet wat het is...."
afijn, ik maar weer bellen vandaag eerst de helpdesk maar die zou weer een aantekening maken en na mijn eerste onvriendelijke woorden in al die weken werd ik maar ineens doorgeschakeld met de klantenservice.
De mevrouw van de klantenservice wist mij te vertellen dat beide brieven nog niet in "het systeem" staan en dat ik maar moest wachten totdat dat wel het geval zou zijn.
Als brieven na 6 weken nog niet in het systeem zijn verwerkt, zou het dan nog nut hebben een nieuwe brief te sturen?
Voor mij is de maat iig vol en ik trek elke machtiging in van casema, gelukkig hebben ze al vanaf juli geen geld meer ingehouden van mijn rekening en kunnen ze er naar fluiten.
Ik gun dit niemand, maar zijn er meer mensen die zowel ervaring hebben met mijn problemen; zowel de snelheid als de administratieve chaos bij Casema?
shit dat is wel lullig zegboots schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:19:
Nieuw klantensysteem ok, maar nu gaat het helemaal nergens meer over...

ik heb ook mega + telefonie, geen noemenswaardige problemen mee gehad tot nu toe (ook niet met de administratie)..
Verwijderd
weet iemand hoe lang het duurt voor je zo een bevestiging daadwerkenlijk thuisgestuurd krijgt van de change wanadoo naar casema? ik heb het op 6 oktober doorgebeld en het is nu 22 oktober.
via casema snelhelp kon ik mijn eigen gegevens inkijken en daar zag ik dat de helpdesker die me hielp het ook heeft ingevuld dat ik een change wil van wanadoo naar casema maar er staat er ook bij
status: afgesloten. en verder urgentie: niet urgend.
ik weet niet of dit een goed teken is of moet ik nog een keer half uur lang de helpdesk bellen (ja ja me rekening is binnengekomen. 26 euro heeft het gesprek me gekost pffff(zie vorige post als je niet weet waar het over gaat))
via casema snelhelp kon ik mijn eigen gegevens inkijken en daar zag ik dat de helpdesker die me hielp het ook heeft ingevuld dat ik een change wil van wanadoo naar casema maar er staat er ook bij
ik weet niet of dit een goed teken is of moet ik nog een keer half uur lang de helpdesk bellen (ja ja me rekening is binnengekomen. 26 euro heeft het gesprek me gekost pffff(zie vorige post als je niet weet waar het over gaat))
Ik heb het een week geleden aan gegeven te willen overstappen. Zal het dus melden als ik een brief krijg. Moet trouwens zelf ook nog een brief schrijven om korting te vragen (eisenVerwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:01:
weet iemand hoe lang het duurt voor je zo een bevestiging daadwerkenlijk thuisgestuurd krijgt van de change wanadoo naar casema? ik heb het op 6 oktober doorgebeld en het is nu 22 oktober.
Verwijderd
kep geen vaste telefoon, ik denk dat die tarief voor vaste telefoons geldt. die korting hoef je niet te eisen zei mijn helpdesker, die krijg je gwoon (eerder in topic vertelde iemand dat ie dat ook gwoon gekregen heeft)Metal schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:04:
[...]
Ik heb het een week geleden aan gegeven te willen overstappen. Zal het dus melden als ik een brief krijg. Moet trouwens zelf ook nog een brief schrijven om korting te vragen (eisen) + overstap per direct. Enne helpdesk was toch lokaal tarief omdat ze een nieuw klantensysteem hebben wat zo traag is ?
![]()
Tegen het tarief van 10 ct/min heb je dus 4,3 uur aan de telefoon gehangen?Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:01:
Tegen mij werd verteld dat ze geen korting meer geven omdat er anders teveel mensen daarom overstappen. Hij zei ook dat ik het beste een brief ervoor kan sturen. Doe ik dus maar gewoon evenVerwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:27:
[...]
kep geen vaste telefoon, ik denk dat die tarief voor vaste telefoons geldt. die korting hoef je niet te eisen zei mijn helpdesker, die krijg je gwoon (eerder in topic vertelde iemand dat ie dat ook gwoon gekregen heeft)
Dan wens ik je een prettige wedstrijd, ik heb 14 september en 5 oktober een brief gestuurd (waarvan de laatste aangetekend...) en die staan beide nog niet in het systeem.Metal schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:11:
[...]
Tegen mij werd verteld dat ze geen korting meer geven omdat er anders teveel mensen daarom overstappen. Hij zei ook dat ik het beste een brief ervoor kan sturen. Doe ik dus maar gewoon even
Mij werd verteld dat ze een postachterstand hebben van 2½ week, misschien geld dit niet voor de verkoopafdeling.
Verwijderd
zoals ik al zei, was dit met een mobieltje. geldt de prijs van 10 ct ook voor een mobieltje? het was iets van 3 kwartier diverse nrs bellen omdat die helpdeskmuts me steeds verkeerd nr gaf. (zie op 1 na laatste post)micha schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 09:49:
Tegen het tarief van 10 ct/min heb je dus 4,3 uur aan de telefoon gehangen?
[rml]Mr TweaK in "[ Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic ..."[/rml]
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 13:21 ]
Volgens mij krijg je in het begin van het telefoongesprek de melding dat het nu lokaal tarief is exclusief de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon.Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:18:
[...]
zoals ik al zei, was dit met een mobieltje. geldt de prijs van 10 ct ook voor een mobieltje? het was iets van 3 kwartier diverse nrs bellen omdat die helpdeskmuts me steeds verkeerd nr gaf. (zie op 1 na laatste post)
[rml]Mr TweaK in "[ Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic ..."[/rml]
Ik heb trouwens net maar weer eens de helpdesk gebeld (160 kB ipv 1220...) en nu wisten ze mij te vertellen dat er in Zoetermeer Rokkeveen een capaciteitsprobleem is en dat ze hier deze week een extra node gaan plaatsen in het wijkcentrum om dit te verhelpen. Meer mensen hier die wonen in Rokkeveen?
Yep, woon in Rokkeveen.boots schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:43:
Ik heb trouwens net maar weer eens de helpdesk gebeld (160 kB ipv 1220...) en nu wisten ze mij te vertellen dat er in Zoetermeer Rokkeveen een capaciteitsprobleem is en dat ze hier deze week een extra node gaan plaatsen in het wijkcentrum om dit te verhelpen. Meer mensen hier die wonen in Rokkeveen?
Ik moet zeggen dat het hier ook het geval is. Over het algemeen is de snelheid prima maar dan opeens is het een paar minuten behoorlijk traag. Niet dat de verbinding weg is ofzo maar echt traag en dan opeens 'springt' hij weer naar normale snelheid (heb maxi pakket).
Heb ook digitale telefonie en dat werkt nu al 2 weken (sinds ik het heb) uitstekend.
Ik heb hier ook geen problemen met telefonie dat werkt al 2 maanden prima, waar ik wel benieuwd naar ben is of jij dan op hetzelfde "wijkcentrum" aangesloten zit als ik.Tadream schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:02:
[...]
Yep, woon in Rokkeveen.
Ik moet zeggen dat het hier ook het geval is. Over het algemeen is de snelheid prima maar dan opeens is het een paar minuten behoorlijk traag. Niet dat de verbinding weg is ofzo maar echt traag en dan opeens 'springt' hij weer naar normale snelheid (heb maxi pakket).
Heb ook digitale telefonie en dat werkt nu al 2 weken (sinds ik het heb) uitstekend.
Ik zit in de kleurenbuurt (wijk 18), is er een manier om daar achter te komen?
Ook ben ik benieuwd welke ipadressen en pingtijden jij tegenkomt als je een tracert uitvoert.
Ik zie deze:
C:\Documents and Settings\ruud>tracert www.tweakers.net
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 54 ms 51 ms 50 ms 10.106.2.1
3 121 ms 50 ms 52 ms 10.5.6.49
4 57 ms 53 ms 52 ms 10.5.32.1
5 57 ms 57 ms 73 ms 83.80.4.54
6 64 ms 58 ms 58 ms 83.80.4.54
7 59 ms 71 ms 57 ms 195.69.144.163
8 52 ms 57 ms 58 ms 213.239.154.35
De trace is voltooid.
Zoals je ziet zijn de pingtijden om te huilen, toen ik vanavond zat te downloaden haalde ik maximaal 230 kbyte en dan schieten deze pingtijden dus boven de 1200 ms uit.
Ook ik zit in wijk 18.
Heb net een tracert naar www.tweakers.net gedaan en kwam op het volgende:
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:
1 10 ms 10 ms 12 ms 10.106.2.1
2 23 ms 82 ms 10 ms 10.5.7.49
3 17 ms 8 ms 8 ms 10.5.31.2
4 10 ms 14 ms 18 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
5 12 ms 13 ms 8 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
6 17 ms 15 ms 20 ms 10ge6-3.e600-1.ams1.true.nl [195.69.144.171]
7 34 ms 15 ms 17 ms 10ge-6-1.E600-2.ams5.true.nl [87.233.192.13]
8 12 ms 13 ms 10 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
Trace complete.
Ik heb geen flauw idee of het goed is maar de ping tijden zijn laag.
Soms is het openen van een website erg traag en dan opeens is het weer snel.
Mocht je nog iets meer willen weten, laat het me maar weten. Het lijkt erop dat we op dezelfde
wijkcentrum zitten (83.80.4.54).
Heb net een tracert naar www.tweakers.net gedaan en kwam op het volgende:
1 10 ms 10 ms 12 ms 10.106.2.1
2 23 ms 82 ms 10 ms 10.5.7.49
3 17 ms 8 ms 8 ms 10.5.31.2
4 10 ms 14 ms 18 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
5 12 ms 13 ms 8 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
6 17 ms 15 ms 20 ms 10ge6-3.e600-1.ams1.true.nl [195.69.144.171]
7 34 ms 15 ms 17 ms 10ge-6-1.E600-2.ams5.true.nl [87.233.192.13]
8 12 ms 13 ms 10 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
Trace complete.
Ik heb geen flauw idee of het goed is maar de ping tijden zijn laag.
Soms is het openen van een website erg traag en dan opeens is het weer snel.
Mocht je nog iets meer willen weten, laat het me maar weten. Het lijkt erop dat we op dezelfde
wijkcentrum zitten (83.80.4.54).
Verwijderd
Volgens mij is het 1e ip in die trace (10.106.2.1) je modem en de 2e (10.5.7.49) een apparaat in het wijkcentrum, maar dat weet ik dus niet zeker.
Als dat dus zo zou zijn zitten we op hetzelfde wijkcentrum.
Ik had ook eerst 10.5.7.49 i.p.v. 10.5.6.49 maar ik denk dat ze die een keer hebben omgegooid om te kijken of dat zou helpen maar dat heeft het uiteindelijk erger gemaakt.
Ik weet niet hoe laat je die trace hebt uitgevoerd maar misschien zou je het een keer willen doen in de "piekuren" ik heb er vooral door de weeks 's avonds en in het weekend overdag last van, als ik b.v. op zondagochtend om 8 uur kijk is het wel goed (ook de ping vergelijkbaar met jou) maar rond de middag zie ik hem teruglopen tot 200/300 kB om 4 uur.
Alvast bedankt voor de info.
Als dat dus zo zou zijn zitten we op hetzelfde wijkcentrum.
Ik had ook eerst 10.5.7.49 i.p.v. 10.5.6.49 maar ik denk dat ze die een keer hebben omgegooid om te kijken of dat zou helpen maar dat heeft het uiteindelijk erger gemaakt.
Ik weet niet hoe laat je die trace hebt uitgevoerd maar misschien zou je het een keer willen doen in de "piekuren" ik heb er vooral door de weeks 's avonds en in het weekend overdag last van, als ik b.v. op zondagochtend om 8 uur kijk is het wel goed (ook de ping vergelijkbaar met jou) maar rond de middag zie ik hem teruglopen tot 200/300 kB om 4 uur.
Alvast bedankt voor de info.
Daar was ik weer.
Nieuwe traceroute uitgevoerd om 20:32. Redelijke drukke tijd dacht ik zo.
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1
2 10 ms 13 ms 10 ms 10.106.2.1
3 9 ms 8 ms 12 ms 10.5.7.49
4 15 ms 11 ms 8 ms 10.5.31.2
5 13 ms 9 ms 14 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
6 13 ms 13 ms 13 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
7 24 ms 19 ms 33 ms 10ge6-3.e600-1.ams1.true.nl [195.69.144.171]
8 15 ms 17 ms 20 ms 10ge-6-1.E600-2.ams5.true.nl [87.233.192.13]
9 9 ms 11 ms 18 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
Trace complete.
Toch weer lage pings.
Ik kwam er overigens achter waarom m'n verbinding soms niet zo goed reageerde en dan opeens wel weer. Ik heb een belkin Pre-N router en die stond ergens op een vreemde plek, heb hem verplaatst en sindsdien gaat het goed. Ik hou het hier in de gaten (met de pings).
Trace complete.
Toch weer lage pings.
Ik kwam er overigens achter waarom m'n verbinding soms niet zo goed reageerde en dan opeens wel weer. Ik heb een belkin Pre-N router en die stond ergens op een vreemde plek, heb hem verplaatst en sindsdien gaat het goed. Ik hou het hier in de gaten (met de pings).
Ok bedankt, wel raar dat jij in dezelfde wijk zit en er geen last van heb terwijl ik er zoveel last van heb, het enige wat ik hier kan doen is wachten tot de week voorbij is en ze de boel uitgebreid hebben.Tadream schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:37:
Daar was ik weer.
Trace complete.
Toch weer lage pings.
Zoals je hieronder ziet is het bij mij zelfs om 23:28 uur heel erg slecht
C:\Documents and Settings\ruud>tracert www.tweakers.net
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 64 ms 68 ms 60 ms 10.106.2.1
3 63 ms 66 ms 66 ms 10.5.6.49
4 60 ms 65 ms 92 ms 10.5.32.1
5 59 ms 76 ms 64 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
6 76 ms 63 ms 68 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
7 79 ms 67 ms 70 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
8 67 ms 65 ms 63 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
Ik zal voor de rest geen tracerts meer posten voordat het een tracert-post thread word, maar alsnog bedankt voor de moeite.
[ Voor 4% gewijzigd door boots op 24-10-2005 23:32 ]
Verwijderd
heeft iemand de nieuwe snelheiden al? want hun upgrade termijn vind ik nogal crypties.
*De snelheid wordt automatisch en zonder kosten uiterlijk het 1e kwartaal van 2006 verhoogd.
dus dat kan nog duren tot maart 2006. beetje jammer dan om het nu al aan te kondigen en dan pas te doen.
*De snelheid wordt automatisch en zonder kosten uiterlijk het 1e kwartaal van 2006 verhoogd.
dus dat kan nog duren tot maart 2006. beetje jammer dan om het nu al aan te kondigen en dan pas te doen.
Verwijderd
Hoe zit het bij jullie met de maintenance upgrades van casema?
Ik word er gek van, om de 4 dagen krijgt mijn modem iets nieuws,
of er gebeurd iets anders en begint hij te scannen:
051025061650 7-Information Downstream Locked - Collecting Upstream Information
051025061648 7-Information Scanning frequency 266000000Hz
051025061648 7-Information Scanning frequency 753500000Hz
051025061647 7-Information Scanning frequency 752500000Hz
051025061647 7-Information Scanning frequency 751500000Hz
051025061647 7-Information Scanning frequency 750500000Hz
Dit gebeurt vnl. 's nachts tussen 1 uur en 6 uur.
Daarna verwisselt hij van channel en/of frequency.
Ondertussen wordt wel de verbinding elke keer verbroken dus de uptime is waardeloos.
Ik word er gek van, om de 4 dagen krijgt mijn modem iets nieuws,
of er gebeurd iets anders en begint hij te scannen:
051025061650 7-Information Downstream Locked - Collecting Upstream Information
051025061648 7-Information Scanning frequency 266000000Hz
051025061648 7-Information Scanning frequency 753500000Hz
051025061647 7-Information Scanning frequency 752500000Hz
051025061647 7-Information Scanning frequency 751500000Hz
051025061647 7-Information Scanning frequency 750500000Hz
Dit gebeurt vnl. 's nachts tussen 1 uur en 6 uur.
Daarna verwisselt hij van channel en/of frequency.
Ondertussen wordt wel de verbinding elke keer verbroken dus de uptime is waardeloos.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 12:13 ]
Verwijderd
Ze hebben de nieuwe snelheden aangekondigd vlak nadat de KPN met hun verhaal kwam(KPN 12 mbit Casema 12,5 mbit etc...), was dus volgens mij een vervroegde reactie van Casema.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:47:
heeft iemand de nieuwe snelheiden al? want hun upgrade termijn vind ik nogal crypties.
Het zal mij niks verbazen dat het pas eind maart 2006 word uitgerold gezien de huidige drukte bij Casema.
Verwijderd
Zoals altijd bij casema....Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:56:
[...]
Ze hebben de nieuwe snelheden aangekondigd vlak nadat de KPN met hun verhaal kwam(KPN 12 mbit Casema 12,5 mbit etc...), was dus volgens mij een vervroegde reactie van Casema.
Het zal mij niks verbazen dat het pas eind maart 2006 word uitgerold gezien de huidige drukte bij Casema.

Helaas wel jaIk gun dit niemand, maar zijn er meer mensen die zowel ervaring hebben met mijn problemen; zowel de snelheid als de administratieve chaos bij Casema?
Toen we het bericht over de wijzgingen van de voorwaarden kregen, konden we kosten loos opzeggen. Door de lange ontevredenheid (we hadden internet via hun sinds 1999/2000) en het volkomen negeren van e-mails, brieven, en telefoontjes over klachten over snelheid en e-mail problemen, hebben we dit dus gelijk gedaan.
Echter, we hebben voor 1 augustus opgezegd (op die datum gingen de nieuwe voorwaarden in), onze aangetekende brieven en opzeggingskaart (van KPN TV) worden volkomen genegeerd; nog geen bericht teruggehad.
Ze hebben geprobeerd abbo. geld af te schrijven, maar of wij dat hebben teruggeboekt (we hadden de stopkaart bij de bank op de bus gedaan) of hun zelf, weten we niet (omschrijving was iets van 'foutief klantnummer...').
Tot op vandaag nog niets gehoord, internet doet het nog (gelukkig, want het nieuwe ADSL hebben we ook nog niet) en hun modem staat hier nog (en als het nog zo doorgaat, krijgen ze die ook niet terug
Televisie zal het vast ook wel doen, niet kunnen testen omdat ik de kabels heb weg gehaald.
Hoelang hun 'spelletje' nog doorgaat weet ik niet; maar nog even en ik breng het in de media. Een familie lid van onze die zo, in mijn ogen, stom was om internet+telefonie+digitale TV bij Casema te bestellen, heeft ook nog niks gehoord na haar aanvraag, zelfs de monteur waarvoor ze een afspraak had gemaakt om het aan te sluiten, is niet komen opdagen. Wat een

Heel herkenbaar.....
Ik heb sinds vandaag wel weer een goede verbinding maar dat betekent dus dat ze er 8 weken over gedaan hebben, pas 3 dagen geleden konden ze mij vertellen wat er aan de hand was en nu is het opgelost.
Nu nog mijn vraag om compensatie...zie ik eigenlijk ook wel somber in, ik wilde vandaag eigenlijk bellen maar als ik dan de lange wachttijden zie zakt de moed al in mijn schoenen
Het ergste vond ik nog de arrogantie waarmee ik te maken kreeg op het moment dat ik na 7 weken de klantenservice weer eens aan de lijn had, alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat het meer dan 3 weken duurt voordat er post gelezen word, en het eigenlijk nog in twijfel trekken of ik uberhaupt wel een brief gestuurd zou hebben.
"ik kan me niet voorstellen dat als u die brief heeft gestuurd hij nog niet in het systeem staat, weet u wel zeker dat u hem verstuurd heeft ?" aaarghhh!
Nu hebben ze bij sinds juli al niets meer afgeschreven, lijkt me eigenlijk wel een goeie compensatie
Sterkte....
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
Verwijderd
casema heeft daar geen antwoord op
die blijft gewoon achter de feiten aanlopen
die zegen alleen maar dat ze tot 70 mbit kunnen
en doen verder niks
ja verhogen naar 12500 maart volgend jaar
ben gelukig net weg
kan nu voor minder geld een stuk sneller dan 12 mbit.
die blijft gewoon achter de feiten aanlopen
die zegen alleen maar dat ze tot 70 mbit kunnen
en doen verder niks
ja verhogen naar 12500 maart volgend jaar
ben gelukig net weg
kan nu voor minder geld een stuk sneller dan 12 mbit.
volgens mij wordt het tijd voor een tevredenheids-poll
let wel even op de prijzen:goeievraag schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:53:
http://tweakers.net/nieuws/39564
En Casema, wat is daarop uw antwoord?
Family € 29,- / Power € 43,- / XL-Lerate € 59,- / X-Tra € 85,-
(XL-lerate van 5120/1024 naar 8192/1024 en X-tra van 10240/2048 naar 22Mbit/2048)
multikabel is dus gewoon een stuk duurder
Verwijderd
Daar hoeft casema geen antwoord op te hebben, het is namelijk geen concurrent. Ligt niet in hun verzorgingsgebied. Casema concurreert met ADSL van KPN en dat doen ze zeer competitief. Lagere prijs en hogere snelheid in alle producten.goeievraag schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:53:
http://tweakers.net/nieuws/39564
En Casema, wat is daarop uw antwoord?
Verwijderd
ik denk dat casema het over het algemeen best goed doet. Concurrentie is moordend op het moment en voor veel aanbieders gaat dat ten koste van de service aan de helpdesk (te weinig kennis, vervelend klantensysteem) waar veel klanten de dupe van zijn. Hiernaast is het ook nog eens vaak heel moeilijk om problemen via de telefoon op te lossen. Probeer jij een leek maar is iets duidelijk te maken of de leek jouw iets duidelijk te laten maken!litemotiv schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:04:
volgens mij wordt het tijd voor een tevredenheids-poll
Tuurlijk, de winst op de kabelabbo's is hoog. Ik geloof dat berekend was dat kostprijs van een aansluiting casema 4,50 of 5 euro kostte. Maar daar komt dus heel wat meer bij kijken en hiernaast moet er ook nog eens geinvesteerd worden in de toekomst voor al die nieuwe diensten.
oh maar ik ben zelf ook best tevreden hoorVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:28:
ik denk dat casema het over het algemeen best goed doet. Concurrentie is moordend op het moment en voor veel aanbieders gaat dat ten koste van de service aan de helpdesk (te weinig kennis, vervelend klantensysteem) waar veel klanten de dupe van zijn. Hiernaast is het ook nog eens vaak heel moeilijk om problemen via de telefoon op te lossen. Probeer jij een leek maar is iets duidelijk te maken of de leek jouw iets duidelijk te laten maken!
Tuurlijk, de winst op de kabelabbo's is hoog. Ik geloof dat berekend was dat kostprijs van een aansluiting casema 4,50 of 5 euro kostte. Maar daar komt dus heel wat meer bij kijken en hiernaast moet er ook nog eens geinvesteerd worden in de toekomst voor al die nieuwe diensten.
Verwijderd
Ik zit in 3552 (Utrecht) en heb sinds 2 á 3 weken ook erge last van hoge ping tijden. Normaal gesproken waren mijn ping tijden 's ochtends zo rond de 10 a 12 ms, maar tegenwoordig ligt dat al gauw op de 20 ms. 's avonds is het gewoon om van te huilen, namelijk 60 tot 100 ms, en dan stort mijn down- en upload ook meteen helemaal in.
Ik heb Casema al gemailt (bellen heeft toch geen zin) en dan krijg je alleen zo'n standaard antwoord terug met het volgende smoesje (wat ze inmiddels al 3 maanden gebruiken, is dat nu nog steeds niet opgelost dan?):
Ik heb Casema al gemailt (bellen heeft toch geen zin) en dan krijg je alleen zo'n standaard antwoord terug met het volgende smoesje (wat ze inmiddels al 3 maanden gebruiken, is dat nu nog steeds niet opgelost dan?):
Ik denk dat ze beter bij dat oude klantensysteem hadden kunnen blijven, want straks sturen ze je deze mail over 1 jaar nog, als je per e-Mail contact met ze opneemt.Om onze dienstverlening naar u op een hoger niveau te krijgen, werken onze medewerkers sinds kort met een nieuw klantensysteem. De voordelen van dit nieuwe systeem zijn legio. Zo kunnen wij alle gegevens van al onze 1,4 miljoen klanten op een zeer overzichtelijke, complete en compacte manier beheren. Dit betekent bijvoorbeeld dat alle contacten die er met u geweest zijn eenvoudig teruggevonden kunnen worden, en dus dat u beter en sneller geholpen kunt worden. Maar ook kunnen wij u beter informeren over onderhoudswerkzaamheden in ons netwerk en krijgt u meer gespecificeerde omschrijvingen op uw giro- of bankafschriften.
Bij een nieuw systeem van een dergelijke omvang, kunnen opstartproblemen voorkomen. U als klant kunt hier hinder van ondervinden. Zo zijn de wachttijden bij onze Klantenservice en Helpdesk op dit moment toegenomen.
Daarom hebben wij het tarief voor het bellen van de Klantenservice en Helpdesk van ¤ 0,10 p/min, tijdelijk verlaagd naar lokaal tarief. Ook zouden brieven later bij u kunnen aankomen dan gebruikelijk en kan het voorkomen dat een afspraak met een monteur verzet moet worden. Wij vragen uw begrip voor enig ongemak dat u mocht ervaren. Wij verwachten dat het nieuwe klantensysteem binnen enkele weken maanden goed functioneert.
Gistermorgen had ik 50% packet loss.
Ik heb het modem ff geboot, en probleem was weg. Misschien dat dat ook jouw probleem is.
De hierbovengenoemde software updates kunnen hier de oorzaak van zijn, dacht ik zo.
Ik heb het modem ff geboot, en probleem was weg. Misschien dat dat ook jouw probleem is.
De hierbovengenoemde software updates kunnen hier de oorzaak van zijn, dacht ik zo.
ping 127.212.23.124
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 08:17:
Ik zit in 3552 (Utrecht) en heb sinds 2 á 3 weken ook erge last van hoge ping tijden. Normaal gesproken waren mijn ping tijden 's ochtends zo rond de 10 a 12 ms, maar tegenwoordig ligt dat al gauw op de 20 ms. 's avonds is het gewoon om van te huilen, namelijk 60 tot 100 ms, en dan stort mijn down- en upload ook meteen helemaal in.
Heeft er wellicht mee te maken?Onderwerp: Werkzaamheden deel van Utrecht
Datum / tijd: 27/10/2005, 08:02 uur
Op dit moment zijn er werkzaamheden in een deel van de gemeente Utrecht.
Het betreft postcodegebied:
3524,3551 en 3552
U kunt tijdens deze werkzaamheden te maken krijgen met het wegvallen van de radio/tv en internetverbinding.
De verwachting is dat deze werkzaamheden tot 18:00 uur gaan duren.
Verwijderd
Voor de mensen in zoetermeer, probeer eens een reset (factory defaults) van het modem en start eens opnieuw, schrijf wel even je oude instellingen op, niet dat je ze kan invoeren maar dan weet je ze nog wel.
Ik kan me voorstellen dat het een CMTS probleempje is, lijkt me ook niet zo gek, want toen ik nog in dat gebied reed werd er elke dag toch fors aangesloten daar.
Dat Mega probleempje weet ik van, was zelfs al in mijn tijd, ik weet wat het probleem is, maar aangezien mijn eerste helpende hand al heeft geleid tot ontslag op staande voet ben ik niet van plan om het neer te zetten hier.
Overigens heb ik het proces maar afgeblazen, men was niet bereid om eens objectief naar de zaak te kijken, ik vind dat toch echt heel ziek van een bedrijf dat zo met mensen omgaat die gewoon uitstekend hun werk doen en op zoiets worden afgerekent
Ik kan me voorstellen dat het een CMTS probleempje is, lijkt me ook niet zo gek, want toen ik nog in dat gebied reed werd er elke dag toch fors aangesloten daar.
Dat Mega probleempje weet ik van, was zelfs al in mijn tijd, ik weet wat het probleem is, maar aangezien mijn eerste helpende hand al heeft geleid tot ontslag op staande voet ben ik niet van plan om het neer te zetten hier.
Overigens heb ik het proces maar afgeblazen, men was niet bereid om eens objectief naar de zaak te kijken, ik vind dat toch echt heel ziek van een bedrijf dat zo met mensen omgaat die gewoon uitstekend hun werk doen en op zoiets worden afgerekent

Verwijderd
Ja dat zag ik zojuist ook. Ik hoop dat ze mijn problemen gaan oplossen.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:25:
[...]
[...]
Heeft er wellicht mee te maken?
Verwijderd
Ik woon daar idd, wat gebeurd er precies als ik zo'n reset doe?Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:39:
Voor de mensen in zoetermeer, probeer eens een reset (factory defaults) van het modem en start eens opnieuw, schrijf wel even je oude instellingen op, niet dat je ze kan invoeren maar dan weet je ze nog wel.
Nu heb ik idd dat om de (x) dag(en) dat er geprobeerd wordt een of ander bestand te uploaden naar m'n modem en CMTS boodschappen,
en modem verbinding wordt gereset, scanned naar een nieuwe frequentie etc., en mijn dhcp client ziet voor uren niet meer dat het verkregen ip adres niet meer geldig is omdat de verbinding verbroken is, pas na een dhcp request werkt het dan weer (wat ongeveer uren duurt, 50% van de leasetijd geloof ik).
Verhelpt zo'n reset dus deze ellende?
Dag allemaal,
een familielid van me wil in Utrecht (3554VZ) kabelinternet + ev. telefonie via Casema.
Wie kan me iets vertellen over de fysieke aansluiting? c.q. de kwaliteit van de diensten
Het gaat om een goede verbinding, niet om een super snelle verbinding
Ik heb op de site van casema * gelezen dat er op de radio/tv doos een signaalverdeler komt, waarop vervolgens de tv en de kabelmodem aangesloten worden.
Echter komt in dit geval de kabel binnen, gaat in de kruipruimte naar een 2weg splitter met f-connectoren, waarop dan 10 meter goede kwaliteit kabel zit en aan iedere kant een r/tv kastje.
KAN IK: op 1 van deze r/tv kastjes ook mijn signaalverdeler aansluiten?? Dan hoef ik nl. geen extra kabel meer te trekken.
groet,
GM Jansen
* http://eservice.casema.tv...latiewijzerdemo/index.htm
een familielid van me wil in Utrecht (3554VZ) kabelinternet + ev. telefonie via Casema.
Wie kan me iets vertellen over de fysieke aansluiting? c.q. de kwaliteit van de diensten
Het gaat om een goede verbinding, niet om een super snelle verbinding
Ik heb op de site van casema * gelezen dat er op de radio/tv doos een signaalverdeler komt, waarop vervolgens de tv en de kabelmodem aangesloten worden.
Echter komt in dit geval de kabel binnen, gaat in de kruipruimte naar een 2weg splitter met f-connectoren, waarop dan 10 meter goede kwaliteit kabel zit en aan iedere kant een r/tv kastje.
KAN IK: op 1 van deze r/tv kastjes ook mijn signaalverdeler aansluiten?? Dan hoef ik nl. geen extra kabel meer te trekken.
groet,
GM Jansen
* http://eservice.casema.tv...latiewijzerdemo/index.htm
[ Voor 11% gewijzigd door GMJansen op 27-10-2005 14:51 ]
Dat valt wel mee. (Niet dat ik reclame wil maken hoor)litemotiv schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:07:
[...]
let wel even op de prijzen:
Family € 29,- / Power € 43,- / XL-Lerate € 59,- / X-Tra € 85,-
(XL-lerate van 5120/1024 naar 8192/1024 en X-tra van 10240/2048 naar 22Mbit/2048)
multikabel is dus gewoon een stuk duurder
Multikabel:
X-tra:22000/85=258 kbit/euro
XL-Lerate:8192/59=139 kbit/euro
Power:5120/43=119 kbit/euro
Casema:
Mega:12500/70=179 kbit/euro
Maxi:6400/55=116 kbit/euro
Multi:4200/38=111 kbit/euro
Je krijgt dus meer waar voor je geld bij multikabel. Ik heb echter geen idee hoe het met de kwaliteit ervan zit, want ik ben tevreden Midi gebruiker
@GMJansen, ik heb hier vrijwel de zelfde situatie en bij mij werkt het. De signaalqualiteit is volgens het modem niet optimaal maar ruim voldoende. Maar elke situatie is natuurlijk anders.
[ Voor 12% gewijzigd door goeievraag op 27-10-2005 16:45 . Reden: toevoeging ]
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
maar die 22mbit van multikabel is niet gegarandeerd, en je krijgt er geen gratis telefonie bijgoeievraag schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:40:
Je krijgt dus meer waar voor je geld bij multikabel. Ik heb echter geen idee hoe het met de kwaliteit ervan zit, want ik ben tevreden Midi gebruiker.
Ik was er zo een in zoetermeer, maar achteraf was het bij dus niets anders dan een capaciteitsprobleem, ik haal sinds eergisteren weer op me gemak 1200+ kbyte.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:39:
Overigens heb ik het proces maar afgeblazen, men was niet bereid om eens objectief naar de zaak te kijken, ik vind dat toch echt heel ziek van een bedrijf dat zo met mensen omgaat die gewoon uitstekend hun werk doen en op zoiets worden afgerekent![]()
Het was alleen jammer dat het ze 8 weken kostte om het probleem te erkennen en te herkennen, mij werd door de helpdesk verteld dat er een "node" bijgezet werd in het wijkcentrum.
Ik had vooral last van een waanzinnig hoge ping als ik aan het downloaden was 1300/1400 en max 300 kbyte.
Nu nog de compensatie......
Alsnog bedankt voor de moeite....
Success!
p.s. mij werd verteld dat er voor dat mega probleempje inmiddels een firmware upgrade uit is dus dat zou opgelost moeten zijn (als we het over hetzelfde hebben)
[ Voor 9% gewijzigd door boots op 27-10-2005 21:01 ]
Verwijderd
Mailen heeft juist geen zin! Daar antwoorden ze niet op. Je kan beter snelhelp gebruiken, dan kan je chatten met een medewerker over je probleem. Bellen is op dit moment niet echt leuk nee. In tegenstelling tot vroeger: dikke wachttijden!Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 08:17:
[...]
Ik denk dat ze beter bij dat oude klantensysteem hadden kunnen blijven, want straks sturen ze je deze mail over 1 jaar nog, als je per e-Mail contact met ze opneemt.
mijn verbinding deed vanochtend wel heel erg raar.
10 minuten lang ging ik dus ongeveer zo hard.
[07:47:43] Transferred: L_KING3.part001.rar 47,68 MB in 8,55 seconds (5.712,9 KB/s)
[07:47:52] Transferred: L_KING3.part002.rar 47,68 MB in 8,63 seconds (5.661,2 KB/s)
[07:48:02] Transferred: L_KING3.part003.rar 47,68 MB in 8,49 seconds (5.754,6 KB/s).
dat het af en toe 1 of 2 MB/s gaat oké, maar bijna 6 MB/s vind ik wel vaag
Ik snap niet waar dit vandaan komt
[07:47:43] Transferred: L_KING3.part001.rar 47,68 MB in 8,55 seconds (5.712,9 KB/s)
[07:47:52] Transferred: L_KING3.part002.rar 47,68 MB in 8,63 seconds (5.661,2 KB/s)
[07:48:02] Transferred: L_KING3.part003.rar 47,68 MB in 8,49 seconds (5.754,6 KB/s).
[ Voor 10% gewijzigd door sjorremans op 28-10-2005 15:06 ]
Verwijderd
Zou ik ook wel willen!sjorremans schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:02:
mijn verbinding deed vanochtend wel heel erg raar.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 10:04 ]
mr. tweak, op m'n kamertje in delft hebben we nu ook wanadoo cable. ik wil ook graag overstappen naar casema. moet je daarvoor de standaard klantenservice lijn bellen of een ander nummer. en zo ja, bij administratie zijn of iets anders?
thanks
thanks
Verwijderd
Ik heb een heel uitgebreide post geschreven, daar staat echt nauwkeurig in wat je moet doen...jozy schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:59:
mr. tweak, op m'n kamertje in delft hebben we nu ook wanadoo cable. ik wil ook graag overstappen naar casema. moet je daarvoor de standaard klantenservice lijn bellen of een ander nummer. en zo ja, bij administratie zijn of iets anders?
thanks
Je kan ook proberen via snelhulp, installeer dat tooltje ff en ook VM en je zult slowchatten met 1 van de werknemer daarzo, dat is geheel gratis, maar weet niet of ze je op deze manier ook helpen met je migratie van wanadoo naar casemaVerwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:08:
Oke... gisteren is er gebeld naar 09008896. via een keuzemenu kwam ik bij internet uit. toen ik aan de beurt was vertelde die mevrouw dat we verkeerd zaten, we moesten 09000156 bellen en daar wanadoo opzeggen en dan casema terugbellen en aktiveren. nou na dat nummer gebeld te hebben bleek het uitsluitend voor wanadoo ADSL abootjes te zijn. toen weer 09008896 gebeld en weer internet gekozen, kregen we weer diezelfde mevrouw aan de lijn. O was haar antwoord. nou dan moet u nummer eeeeehm 090088.... eeeeeeh ..... 96 bellen. Ja maar daar bellen we nu heen? O zei ze weer.... ja.... dan is het 09008048. toen dat nummer gebeld, bleek het ECT of zoiets te zijn, een boekenclub. toen WEER 09008896 gebeld en dit keer NIET voor internet( want die doos weet duidelijk niet waar ze over heeft) gekozen maar voor overige. en na 35 minuten was ik EINDELIJK aan de beurt. en daar kon ik eindelijk het proces om wanadoo op te zeggen en casema aan laten sluiten aktiveren.
waar kan ik 1 uur telefoonkosten declareren ...ohw, alsof dat nog nie alles is, tis nou 3 maanden korting en niet meer 6 maanden... (nieuwe voorwaarden)
goeie god niet te geloven stelletjes (censuur) daarzo bij (piep) helpdesk...![]()
![]()
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 13:55 ]
via snelhelp zetten ze je niet over. dan krijg je altijd de standaard mededeling dat je voor snelhelp alleen technische vragen kunst stellen en vragen over telefonie.
Verwijderd
Ben ook wel benieuwd hoe dat overzetten kan, laatst gebeld voor mijn moeder, maar toen zei die doos dat je dan bij wanadoo moest wezen. Ik kijken op de site van wanadoo, en natuurlijk, daar staat dat je voor opzeggingen bij casema moet wezen :D! Laatst weer proberen terug te bellen, maar die helpdesk is echt overbezet op het moment.jozy schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:42:
via snelhelp zetten ze je niet over. dan krijg je altijd de standaard mededeling dat je voor snelhelp alleen technische vragen kunst stellen en vragen over telefonie.
Hiernaast mag casema weleens wat aan die upload doen, alle andere kabelaanbieders geven hogere uploads!
Verwijderd
dat is precies wat ik verteldeVerwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:54:
Ben ook wel benieuwd hoe dat overzetten kan, laatst gebeld voor mijn moeder, maar toen zei die doos dat je dan bij wanadoo moest wezen. Ik kijken op de site van wanadoo, en natuurlijk, daar staat dat je voor opzeggingen bij casema moet wezen :D! Laatst weer proberen terug te bellen, maar die helpdesk is echt overbezet op het moment.
wie nu ff goed leest, weet wat de beste manier is om je over te laten zetten, succes!!Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:08:
Oke... gisteren is er gebeld naar 09008896. via een keuzemenu kwam ik bij internet uit. toen ik aan de beurt was vertelde die mevrouw dat we verkeerd zaten, we moesten 09000156 bellen en daar wanadoo opzeggen en dan casema terugbellen en aktiveren.
nou na dat nummer gebeld te hebben bleek het uitsluitend voor wanadoo ADSL abootjes te zijn.
toen weer 09008896 gebeld en weer internet gekozen, kregen we weer diezelfde mevrouw aan de lijn. O was haar antwoord. nou dan moet u nummer eeeeehm 090088.... eeeeeeh ..... 96 bellen. Ja maar daar bellen we nu heen? O zei ze weer.... ja.... dan is het 09008048.
toen dat nummer gebeld, bleek het ECT of zoiets te zijn, een boekenclub. toen WEER 09008896 gebeld en dit keer NIET voor internet (want die doos weet duidelijk niet waar ze over heeft) gekozen maar voor overige. en na 35 minuten was ik EINDELIJK aan de beurt. en daar kon ik eindelijk het proces om wanadoo op te zeggen en casema aan laten sluiten aktiveren.
Ik weet niet of ik nu als Spuit Elf met een tip kom waar iedereen al vanaf wist, maar als je ipv news.casema.nl of news.giganews.com het volgende adres instelt, heb je gewoon weer een strakke lijn van +/- 240kB/s!!
news.golden.net
Succes allemaal!
news.golden.net
Succes allemaal!
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Onlangs is er iets veranderd bij casema of aan het modem (SB5100).
Voorheen stond het activity te knipperen als een gek zodra er een computer/router aan de lan port aangesloten was en aan stond. Of er daadwerkelijk communicatie plaatsvond of niet, het lampje knipperde.
Valt mijn oog vandaag op het modem, zie ik dat lampje nog maar eens een de 5-10 seconden een knippertje geven als je zelf niks met internet doet.
Hebben nog meer mensen dit (ooit gehad)?
Voorheen stond het activity te knipperen als een gek zodra er een computer/router aan de lan port aangesloten was en aan stond. Of er daadwerkelijk communicatie plaatsvond of niet, het lampje knipperde.
Valt mijn oog vandaag op het modem, zie ik dat lampje nog maar eens een de 5-10 seconden een knippertje geven als je zelf niks met internet doet.
[ Voor 4% gewijzigd door goeievraag op 31-10-2005 18:05 . Reden: verduidelijking ]
Verwijderd
Ik heb wanadoo clable easy: Snelheid: 1.600/330 Kbit/s is verhoogd sins kort
Ik heb verschilende speed testen gedaan en ik kom niet over de 1000kbit heen tusse de 800en de 1000 schomeld het kan ik hier bezwaar tegen maken bij wanadoo ik wil gewoon lekker 1400tot1600 hebben daar betaal ik ook voor.
als ik hier bezwaar tegen kan maken hoe kan ik dat dan het beste aan pakken?
Ik heb verschilende speed testen gedaan en ik kom niet over de 1000kbit heen tusse de 800en de 1000 schomeld het kan ik hier bezwaar tegen maken bij wanadoo ik wil gewoon lekker 1400tot1600 hebben daar betaal ik ook voor.
Ja, had voorheen een 4200 (?) nu een 5100 en mij viel dit ook op. Wel beter zo!goeievraag schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:03:
twannie
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:00:
Ik heb wanadoo clable easy: Snelheid: 1.600/330 Kbit/s is verhoogd sins kort
Beetje raar als jij nu al een verhoging hebt terwijl dat nog 5 maanden duurt? Zou je niet even wachten.* Verhoogde snelheden worden gefaseerd doorgevoerd en zijn uiterlijk 31 maart 2006 voor iedereen beschikbaar.
Je hebt pas recht op je 1600/330 vanaf 31 maart 2006. Tot dan heb je recht op 850/280..
Verwijderd
Boeie of het snel of langzaam knippert...goeievraag schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:03:

Maar goed, bij mij knippert ie volgens mij nog altijd snel!
Wat is het nut van een activity lampje dat altijd knippert?Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:50:
[...]
Boeie of het snel of langzaam knippert...
Verwijderd
Iemand? Ik zit nog steeds met dit probleem en vraag me af of een factory reset gaat helpen.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:05:
[...]
Ik woon daar idd, wat gebeurd er precies als ik zo'n reset doe?
Nu heb ik idd dat om de (x) dag(en) dat er geprobeerd wordt een of ander bestand te uploaden naar m'n modem en CMTS boodschappen,
en modem verbinding wordt gereset, scanned naar een nieuwe frequentie etc., en mijn dhcp client ziet voor uren niet meer dat het verkregen ip adres niet meer geldig is omdat de verbinding verbroken is, pas na een dhcp request werkt het dan weer (wat ongeveer uren duurt, 50% van de leasetijd geloof ik).
Verhelpt zo'n reset dus deze ellende?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Ondanks we Tweakers zijn is het niet verstandig om de login/wachtwoord van een kabelmodem hier te plaatsen. Er kunnen vervelende dingen niet meer werken als men deze niet gebruikt zonder de nodige voorzichtigheid.
Ondanks we Tweakers zijn is het niet verstandig om de login/wachtwoord van een kabelmodem hier te plaatsen. Er kunnen vervelende dingen niet meer werken als men deze niet gebruikt zonder de nodige voorzichtigheid.