[Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste
Acties:
  • 28.004 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Undeclinable schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:17:
Ik weet niet of ik nu als Spuit Elf met een tip kom waar iedereen al vanaf wist, maar als je ipv news.casema.nl of news.giganews.com het volgende adres instelt, heb je gewoon weer een strakke lijn van +/- 240kB/s!!

news.golden.net

Succes allemaal!
lachen, dit werkt inderdaad prima :D.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/31b030090979abec8698b46c5c35beb1/full.jpg

links news.casema.nl, rechts dat andere adres :o

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 01-11-2005 15:50 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx voor die tip mannen heb eindelijk weer wat stabielere lijn news.casema.nl of news.giganews.com is echt een ramp geen stabiele lijn begrjip er niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet ie het 's avonds snachts en in het weekend ook beter via news.golden.net? Want overdag is news.casema.nl gewoon maximale snelheid.
BTW: het ligt niet aan je stabiliteit dat je snelheid minder is, casema koopt de bandbreedte in bij giganews. Als er veel mensen van de nieuwsserver downloaden zit dat gewoon al snel vol, een tijd geleden heeft de klantenservice toegegeven dat er idd problemen waren met de capaciteit. Ze zouden er wat aan gaan doen, maar das alweer een jaar geleden ofzo.
Hiernaast legt casema nog eens uit op haar website hoe je moet downloaden, link naar www.binaries4all.nl en wat de instellingen zijn. Dus de leek heeft het snel door en zal dus gaan downloaden, maar dit doet de leek 's avonds, overdag ander werk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb het even aangekeken met die golden.net. Maar echt geen ruk verschil, overdag heb ik met casema altijd net tegen de 2 mbit. En op dit moment zweeft ie met golden.net gewoon rond de 1,5 mbit. Zou ook wel gek zijn. Wordt toch gewoon gecontroleerd op IP adres bij giganews, toch niet via welke servernaam je inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Weet je heel zeker dat je het goed hebt gedaan?

Hieronder een plaatje van zojuist, links news.golden.net, rechts news.casema.nl

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/steefenarjan/casema.jpg

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij nader inzien moet ik toch toegeven dat ik via golden.net 's avonds nog steeds een snelle verbinding heb! Echt mooi, zijn we van dat probleem ook af. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:44
wel lullig, multikabel heeft nog niet zo lang geleden aangekondigd dat ze ook snelheden gaan verhogen, maar bij hun zijn de abbonee's nu al verhoogd terwijl ze het veel later hebben aangekondigd als casema :P

en wij moeten nog minstens 2 maanden wachten, beetje matig :(

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Per 21 november zijn we van een goed newsabo af...en we hebben download limieten :(

Zie tweakers.net frontpage.

Ben gelijk aan het kijken naar een abo waar ik zonder creditcard kan bestellen....

Heeft iemand een idee?

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Black Piet schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:57:
Per 21 november zijn we van een goed newsabo af...en we hebben download limieten :(

Zie tweakers.net frontpage.

Ben gelijk aan het kijken naar een abo waar ik zonder creditcard kan bestellen....

Heeft iemand een idee?
Eweka

:)

Het is wel een vage actie van Casema als je het mij vraagt. Eerst de snelheden verhogen en dan ervoor zorgen dat mensen die een goedkopere abbo (midi en multi) hebben er niet optimaal van kunnen genieten.

[ Voor 25% gewijzigd door magnifor op 03-11-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
magnifor schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:15:
Eweka

:)

Het is wel een vage actie van Casema als je het mij vraagt. Eerst de snelheden verhogen en dan ervoor zorgen dat mensen die een goedkopere abbo (midi en multi) hebben er niet optimaal van kunnen genieten.
Dank...helemaal voor volgend jaar wordt dit interessant. Probleem is als je ff geen NZB files gebruikt, je de headers ook moet downloaden...en dat scheelt heel wat bandbreedte

Ik hoorde alleen wel dat bij eweka heel veel verbindingsproblemen zijn...en dat de server er heel veel uitligt?

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Black Piet schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:27:
[...]

Dank...helemaal voor volgend jaar wordt dit interessant. Probleem is als je ff geen NZB files gebruikt, je de headers ook moet downloaden...en dat scheelt heel wat bandbreedte

Ik hoorde alleen wel dat bij eweka heel veel verbindingsproblemen zijn...en dat de server er heel veel uitligt?
Laatste tijd hoor ik goede verhalen over Eweka. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nee, :( :(
Juist hiervoor wou ik overstappen naar casema. En nu beperken ze de snelheid en het dataverkeer flink. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja we kunnen nog een hoop verwachten van casema

“Deze snelheidsverhoging toont aan dat wij hard op weg zijn om inderdaad een trendsetter te worden. Voorlopig kunnen wij wat betreft de snelheid nog vooruit tot 70MB. De adsl-providers moeten nog maar zien of ze dat kunnen.” Hij vervolgt: “Maar niet alleen op het gebied van bandbreedte maar bijvoorbeeld ook op het gebied van ondersteuning, de beschikbaarheid en down load capaciteit van nieuwsgroepen en innovatie kan de markt de komende maanden nog het nodige van ons verwachten.”

ja gaan ze de newsserver cappen
wahahahah je bent echt niet slim als je bij casema blijft
is nog te duur ook als je kijk wat andere providers aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit geweldig nieuws, weg met dat bw misbruik en het is ook nog allemaal copyright materiaal
wat iedereen loopt te downloaden. Misschien kan dit ervaringen topic weer terug op de rails en niet
telkens over de newsservers en de snelheid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Casema begrenst toegang newsservers
nieuws: Casema begrenst toegang newsservers

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

vuil goor *&%#@^&$ bedrijf. Leuk als je digitale telefonie erbij hebt besteld en je nou al 6x hebt moeten bellen waar in godsnaam je nieuwe modem krijgt.
Ondertussen staat er iemand anders bekend onder mijn adresgegevens, zou het modem 2 weken geleden binnen 7 dagen thuisbezorgd zijn, heb ik een installatie afspraak gehad op 27 oktober (oh, niemand gezien,neem ik daarom vrij?), en ben ik al 3x doorverbonden van een wachtrij van 10 minuten naar een wachtrij van 30 minuten onder het motto 'moment ik kan niets vinden, ik verbind u even door naar mijn collega'.
Als ik op kon zeggen, deed ik dat nu gelijk. Iemand tips om in ieder geval iemand aan de lijn te krijgen die mij kan helpen? Een nieuw klantensysteem kan even wennen zijn, maar zo'n slechte dienstverlening als dit is niet normaal meer.

edit: eeeeeeindelijk iemand gesproken die mij kon helpen, mag je raden waar. Juist, de opzeglijn.

[ Voor 11% gewijzigd door pasajo op 03-11-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
magnifor schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:15:
[...]

Metal schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:01:
Nee, :( :(
Juist hiervoor wou ik overstappen naar casema. En nu beperken ze de snelheid en het dataverkeer flink. :(
Vage actie? Kosten vs. baten wegen gewoon niet meer af waarschijnlijk omdat gebruik veel hoger is dan geanticipeerd.

Casema neemt usenet dienst af bij Giganews. Dan betalen ze wellicht per aantal connecties of per vollume verkeer. En ze moeten de koppeling tussen Giganews en hun netwerk betalen die steeds breeder moet worden.

Een paar % van de gebruikers, met ook nog eens lagere marges door de lager geprijste abonnementen die die groep heeft, gebruikt het in verhouding enorm ook nog eens. Dus wat doe je dan?

Zorg je dat mensen die het willen gebruiken bij de hogere abonnementen het naar 'redelijkheid' (gaan we niet over in discussie verder, want is ruim begrip) kunnen blijven gebruiken. En dat bij de lagere abonnementen je enorm beperkt wordt.

Je bent sowieso ook nog altijd vrij om usenet toegang elders in te kopen zelf. Je kan zelfs zelf ook bij GigaNews terecht als het je bevalt en gewoon 24/7 full-speed downloaden dan. Of je gaat naar www.eweka.nl of www.tweaknews.nl ofzo. Limitatie op verkeer is alleen als je news.casema gebruikt, niet een limitatie op je gehele verkeer op je verbinding wat ik lees.

Of je neemt een Mega abonnement, kom je ook een heel eind met 200G per maand. En ook is 1500 klanten een 1 a 1.5% van alle Casema Internet abonnees ongeveer op de laatste cijfers uit hun eigen magazin.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 03-11-2005 20:57 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot 10 minuten geleden was ik een tevreden Multi gebruiker
Nu lees ik dat ik een 50GB liniet en maar 2 draadjes krijg

Daaaag Casema, ik ben weg

Even uitzoeken waar ik ADSL 2 kan krijgen zonder de KPN te moeten betalen voor de telefoonlijn.
En dan maar Eweka of zo erbij.

De newsserver is de enige reden waarom ik Casema klant ben (was)

Hier is de bron bij Casema

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- laat maar -

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:30:
Tot 10 minuten geleden was ik een tevreden Multi gebruiker
Nu lees ik dat ik een 50GB liniet en maar 2 draadjes krijg

Daaaag Casema, ik ben weg

Even uitzoeken waar ik ADSL 2 kan krijgen zonder de KPN te moeten betalen voor de telefoonlijn.
En dan maar Eweka of zo erbij.

De newsserver is de enige reden waarom ik Casema klant ben (was)

Heeft iemand trouwens de bron van dit verhaal
Dus niet tweakers
Dus je wilt naar andere partij voor je verbinding + payserver. Waarom als je blij bent met Casema en de verbinding die ze leveren niet Casema + payserver :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:27
Omdat casema misschien duur is vergeleken met andere providers, maar met hun nieuwsgroepen maakten ze een hoop goed? Wat natuurlijk nu niet meer geldt! Dan is het inderdaad aantrekkelijker om een ander provider te nemen en een payservertje erbij...
En ze zouden dan ook geen reclame moeten maken met "goede snelle nieuwsserver en onbeperkt". Want daarmee hadden ze mij destijds gelokt en nu veranderen ze de boel 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door jozy op 03-11-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de prijs/prestatie van Casema niet super lijkt vergeleken met ADSL2
Dat nam ik voor lief omdat de goede usenet toegang voor mij een enorme meerwaarde heeft
En over 5 maanden gaat de snelheid weer omhoog, dat is ook leuk.

Maar als ik moet gaan betalen voor usenet van b.v. Eweka via Casema
dan stap ik net zo lief helemaal van Casema af.

Jammer dat je erg moeilijk om de KPN heenkan voor ADSL2

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was net tevreden over casema, flikken ze dit!
'Onbeperkt downloaden' overal adverteren ermee, mooi niet.

Dat nieuwsbericht van die directeur is nu ook ZEER tegenstellend idd.

Dan maar Eweka, we zullen ze krijgen, op naar de 400 GB per maand! }) (doe ik niet in me eentje hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
'k Vermoed dat de hoeveelheid verkeer die je doet ze ook niet uit maakt verder en dat de beslissing puur is op de operationele kosten van usenet inkopen (die nog lager zijn dan zelf doen overigens).

Je zal Casema d'r ook niet met hebben als je 400G per maand vanaf eweka of tweaknews haalt.
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:55:

Jammer dat je erg moeilijk om de KPN heenkan voor ADSL2
Je bedoelt KPN-telefonie? Je kan niet overal aanvragen inderdaad zonder KPN-telefonie abonnement/lijn. Wanadoo & Versatel vallen dan al af bijvoorbeeld. Goedkoop alternatief misschien dan www.tweakdsl.nl die als een van de weinigen ook NewLineService levert (dus aanleggen van DSL zonder dat je KPN-telefonie abonnement hebt). Moet je alleen wel in het BBned of Tiscali dekkings gebied wonen. Ook ADSL-Direct van KPN kan je gewoon aanvragen zonder telefonie abonnement.

Qua maadlasten maakt het weer 'weinig' uit omdat je voor de koperlijn €9.95 moet betalen extra omdat er geen kpn-telefonie op zit (linesharing). En BelBudget kost ook ongeveer 't zelfde (ietsje minder) per maand. Dus telefoonlijn aan laten leggen en Wanadoo of Versatel komt ook opeens als opties.

[ Voor 85% gewijzigd door bjck op 03-11-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, idd. Giganews kost casema gewoon veel geld. Laat ze dan naar eweka gaan, om het daar uit te besteden, das volgens mij nog goedkoper ook. Want consumentenprijs bij giganews ligt op 20 dollar per maand onbeperkt downloaden. Eweka 7,50 euro, daar kunnen ze dan een mooier prijsje van maken dan met giganews. Maar goed, dat zal wel allemaal weer gecontracteerd zijn.

Ik vind het een rare weg die ze inslaan, eerst allemaal operren dat ze de capaciteit hebben en dat het allemaal mag, zijn er een paar mensen die het veel gebruiken is er weer gezeik.
Het was ook te mooi om waar te zijn....

In het nieuwsbericht zitten ook tegenspraken. Hij zegt dat veel ISP's de snelheid tot newsservers flink beperken, tot nu toe alleen wanadoo en casema zelf gaf ook maar 2 mbit.
Kan er ook niet tegen dat ie in het nieuwsbericht insinueerd dat de gebruikers de schuldigen zijn. Hadden ze maar beter moeten nadenken over giganews!

Is het trouwens mogelijk om het abbo op te zeggen nu ze dit veranderen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Laatst online: 19-08 14:37
Waarom ze niet gewoon een datalimiet instellen en de bandbreedtelimiet weghalen, was m.i. een stuk beter geweest.
Ik heb een mega abo maar heb daar een tweaknews account bij omdat 250 kB niet echt opschiet. Maar 200 gig haal ik bij lange na niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema 32,95 4/1 (in april)
Eweka 7,50 usenet
--------
Totaal 42,95

tweakdsl 34,95 10/1 met onbeperkt usenet
KPN 9,00
-------
43,95

Dus voor 1 euro per maand meer ben ik van ze af en krijg ik een dikkere verbinding
En de eerste 6 maanden krijg je 15 euro korting

Ik wil nu echt weg bij Casema
Niet omdat ze slecht zijn maar puur om dit grapje met de usenet toegang

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een simpel rekensommetje brengt mij op een 6 TB die ik naar binnen kan trekken met 2 mbit per maand. Hogere snelheid heb ik dus echt niet nodig, die pc blijft toch wel aanstaan. Maar die prijs wordt wel gortig.Gelukkig gaat ie naar 4 mbit, dat multi abbo. Dan waarschijnlijk toch maar eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:40:

Kan er ook niet tegen dat ie in het nieuwsbericht insinueerd dat de gebruikers de schuldigen zijn. Hadden ze maar beter moeten nadenken over giganews!
Mwah. Als 70% van usenet traffic wordt veroorzaakt door 1500 klanten wat ongeveer 1% is van totaal en blijkt dat die ook nog eens het laagste of 1-na laagste abonnement bij je afnemen....

Wij tweakers zouden dat kunnen voorspellen, maar de 'wijze' marketing mensen niet wellicht.
Is het trouwens mogelijk om het abbo op te zeggen nu ze dit veranderen?
Vast niet, anders doen ze dit niet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 03-11-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richveen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02-2017
Wel raar, in de 'Algemene Voorwaarden Casema Internet: Basis/Breedband' van 1 mei 2005 staat:

artikel 9 – overbelasting / hinder

De Klant is ermee bekend dat de capaciteit van het Netwerk niet onbeperkt is, waardoor excessief
gebruik door de Klant van de Aanvullende Dienst(en) Casema Internet overbelasting van het
Netwerk en hinder bij andere gebruikers tot gevolg kan hebben. Het is de Klant daarom niet
toegestaan om dusdanig excessief gebruik te maken van, dan wel verkeer te genereren op het
Netwerk, dat hierdoor onevenredig veel hinder ontstaat voor andere gebruikers van het Netwerk.
Als zich een dergelijke situatie voordoet, informeert Casema de betreffende Klant over zijn
overtreding van deze bepaling en is de Klant verplicht hieraan met onmiddellijke ingang een einde
te maken. Als de Klant niet aan deze verplichting voldoet, kan Casema maatregelen nemen. Deze
maatregelen kunnen onder meer bestaan uit het, al dan niet tijdelijk, beperken van de toegang
tot, dan wel het opschorten, beperken of beëindigen van de levering van de Aanvullende
Dienst(en) Casema Internet. Casema is als gevolg van deze maatregelen niet verplicht aan de Klant
schade of kosten te vergoeden.

Casema had dit artikel toch kunnen gebruiken om deze groep gebruikers aan te pakken of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog, niemand is gewaarschuwd voor zijn/haar excessief dataverbruik! Ze hebben gewoon ineens een maatregel getroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
richveen schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:36:
Wel raar, in de 'Algemene Voorwaarden Casema Internet: Basis/Breedband' van 1 mei 2005 staat:

artikel 9 – overbelasting / hinder

[...]

Casema had dit artikel toch kunnen gebruiken om deze groep gebruikers aan te pakken of zie ik dat verkeerd?
Tuurlijk kan dat, maar dat is dan toch dweilen met de kraan open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
Nu zie ik bij de faq's van casema news dit staan:

Moet ik inloggen om toegang te krijgen tot de newsserver?

Ja, vanaf 21 november 2005 is het noodzakelijk in te loggen om toegang te krijgen tot Casema News. Bij elke gangbare News-reader (programma waarmee u Nieuwsgroepen kunt bekijken) kunt u uw gebruikersnaam + wachtwoord eenmalig invoeren, zodat u in het vervolg probleemloos toegang krijgt tot Casema News.

Zou dit ook betekenen dat je dan voortaan ook van buiten het Casema netwerk kunt inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat zou kunnen, wat wil je daarmee dan? Je zit toch nog steeds met je datalimiet. Tenzij je jouw bandbreedte wilt verspelen bij iemand anders... Hiernaast wordt de snelheid ook nog eens gecapped voor de lagere abbo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Hiernaast wordt de snelheid ook nog eens gecapped voor de lagere abbo's.
De snelheid is al gecapped ;)
Maar Casema zal de snelheid halveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:28:
Als dat zou kunnen, wat wil je daarmee dan? Je zit toch nog steeds met je datalimiet. Tenzij je jouw bandbreedte wilt verspelen bij iemand anders... Hiernaast wordt de snelheid ook nog eens gecapped voor de lagere abbo's.
Ik zit niet altijd op hetzelfde adres, vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Maar bij Casema zijn ze ook erg snugger zeg....

Ze cappen de newsserver op 4*512 kbit. dus in totaal ongeveer 200/250 kb max. Daarmee kun je leven. Ik heb liever een hoge retentie met lage snelheid dan andersom. Of een datalimiet beter is dan een snelheidslimiet weet ik niet, mits de datalimieten redelijk zijn (50 GB p/m is een goed limiet vind ik).

Maar wat ik wilde zeggen is het volgende: omdat de newsserver gecapt is op 250 kb max, gaan leechers die usenet gebruiken toch geen mega abbo nemen? dan neem je een midi of multi abbo en kan je evensnel van usenet downloaden als een maxi of mega of whatever. Ik vind dat niet verwonderlijk hoor.

Je topsnelheid haal je alleen als de overkant dat ook aankan. Daarom is usenet zo ideaal. Als die gecapt is, waarom een supersnel abbotje dan? (als je geen payserver ernaast neemt he dan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
jozy schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:00:
Maar bij Casema zijn ze ook erg snugger zeg....

Ze cappen de newsserver op 4*512 kbit. dus in totaal ongeveer 200/250 kb max. Daarmee kun je leven. Ik heb liever een hoge retentie met lage snelheid dan andersom. Of een datalimiet beter is dan een snelheidslimiet weet ik niet, mits de datalimieten redelijk zijn (50 GB p/m is een goed limiet vind ik).

Maar wat ik wilde zeggen is het volgende: omdat de newsserver gecapt is op 250 kb max, gaan leechers die usenet gebruiken toch geen mega abbo nemen? dan neem je een midi of multi abbo en kan je evensnel van usenet downloaden als een maxi of mega of whatever. Ik vind dat niet verwonderlijk hoor.

Je topsnelheid haal je alleen als de overkant dat ook aankan. Daarom is usenet zo ideaal. Als die gecapt is, waarom een supersnel abbotje dan? (als je geen payserver ernaast neemt he dan...)
Mega en Maxi krijgen volgens mij geen cap op hun download hoor? Ze krijgen alleen een download limiet van 100 en 200 GB. Multi krijgt volgens mij 2 lijntjes van elk 512 Kbps en Midi krijgt maar 1 lijntje van 512 Kbps. :) Tevens een download limiet van 50 GB en 10 GB.

Maar goed met een lange retentie. Downloaden van 128 KBps en limiet van 50 GB kan ik denk ook wel tevreden zijn. Ik heb nu de newsserver van wanadoo. Korte retentie en 4 verbindingen van max 40 KBps in totaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Satch op 05-11-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mega en Maxi gebruikers hebben wél een cap, 4 lijntjes van 512. Lees anders eerst even op de site voordat je hier dingen gaat beweren die niet waar zijn omdat je denkt dat het zo is. :o
bjck schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:47:
[...]

Dus je wilt naar andere partij voor je verbinding + payserver. Waarom als je blij bent met Casema en de verbinding die ze leveren niet Casema + payserver :?
Ik ben klant geworden van casema voor 32,95 per maand omdat ze een goede nieuws service hadden. Ik vind 2mbit prima en heb graag nieuws met een lange retentie, dus was casema multi voor mij ideaal.

Ik gok dat we hier in huis gemiddeld 30-60gbyte per maand aan dvd;s high-def fims en dergelijke binnenhalen, maar dan wel op een comfortabele 240kbyte/sec en dat wordt voor mij nu dus nog maar 120kbyte/sec en daar ben ik niet zo blij mee. Dan kan ik net zo goed een 12move 2mbit abo nemen met 'echt' giganieuws erbij ofzo...

[ Voor 69% gewijzigd door JvS op 05-11-2005 11:24 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat casema tot nu toe goede service heeft verleend. Echter nu wordt het dus weer ingeperkt. Ze geven een stabiele lijn met altijd de maximale snelheid en de snelheid is ook goed (vooral multi). Maar nu wordt het toch wel erg gortig om er weer voor 7,50 eweka bij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
JvS schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:21:
Mega en Maxi gebruikers hebben wél een cap, 4 lijntjes van 512. Lees anders eerst even op de site voordat je hier dingen gaat beweren die niet waar zijn omdat je denkt dat het zo is. :o
In het nieuwsbericht op de frontpage wordt daar met geen woord over gerept, vandaar dat ik aannam dat het zo was.. Je hoeft me hier overigens niet meteen op af te branden.
Volgens de provider bestaat de groep overlastveroorzakers overigens juist uit gebruikers van kleinere Multi- en Midi-klanten. Die worden daarom ook nog eens beperkt in de snelheid van hun usenetgebruik

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 05-11-2005 13:33 ]

• jozy
news.golden.net werkt niet meer (voor usenet), heeft iemand anders een andere oplossing?

• Black Piet
  • Niet online
Vreemd, ik ben nu bezig en het werkt nog perfect.

Moet wel zeggen dat ik het volgende doe: 1 draadje met news.casema.nl [headers downloaden] en 3 draadjes met news.golden.net [bestanden]...

DVD is denk ik vanavond binnen

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik heb wanadoo power,

Gratis uitgebreide en supersnelle newsserver voor toegang tot (Usenet) nieuwsgroepen (6 Mbps downstream en geen download limiet!!!)

staat er inde specs..maar die 6mbit..ken je gerust 10mbit van maken haal gemiddeld 1mb/s met 3draadjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ook hier werken golden niet meer en news.giganews.com niet meer kan alleen inloggen onder news.casema.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Heb toch maar bij Tweaknews eens een proefabo aangevraagd naar aanleiding van al die Casema onzin.....
Vandaag gegevens ontvangen en....wat een zaligheid....Ik trek mijn multi abo volledig vol. Casema gebruik ik alleen om headers binnen te halen [anders begint newsleecher weer opnieuw met tellen].

Maar vooral het feit dat de verbinding niet inkakt...heerlijk! Deze jongen hier is overtuigd en blijft nu zweren bij een payserver [en dat voor 7.95 per maand] Neem ik maar een paar keer een biertje minder....ik heb nu wel een constante lijn [ipv wisselen van servers waar casema over loopt]

Ben alleen wel benieuwd of ik alleen met headers binnenhalen binnen die grens van 50Gb blijf [heb echt geen flauw idee hier]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
zie ik ff dit mailtje in me inbox staan

Door uitbreiding van de capaciteit van het Casema-netwerk vinden er op dit moment werkzaamheden plaats in het netwerk. Deze werkzaamheden worden gefaseerd uitgevoerd om de overlast tot een minimum te beperken.

In uw omgeving zullen werkzaamheden plaatsvinden op de volgende datum:

Op donderdag 17 november 2005 (de nacht van woensdag op donderdag) tussen 02.00 en 07.00 uur.

Zou ik in die nacht de verhoging krijgen ? :D

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reken er maar niet op dat je dan gelijk die verhoging heb!
en wat ik trouwens nep vind aan dat newsgroepen gedoe..
het kost casema aleen bandbreedte om extern die cache servers te vullen. al het netwerk gebruik van gebruikers en de casema server is gratis man. tis gewoon hun interne server op hun eigen netwerk dus kost niets. aleen dat syncen kost ze geld. ze moeten aleen voor genoeg bandbreedte zorgen en daar zijn ze te gierig in. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 16-09 14:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

*kuch*giganews*kuch*uplink*kuch*

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:51:
het kost casema aleen bandbreedte om extern die cache servers te vullen. al het netwerk gebruik van gebruikers en de casema server is gratis man. tis gewoon hun interne server op hun eigen netwerk dus kost niets. aleen dat syncen kost ze geld. ze moeten aleen voor genoeg bandbreedte zorgen en daar zijn ze te gierig in. _/-\o_
Maar dat is toch niet zo als ze het uitbesteden aan giganews, giganews rekent gewoon af per gedownloade GB en de gekozen max bandbreedte. Er is al gebleken door het inkakken van de snelheid 's avonds en 's nachts dat er dus te weinig maximale bandbreedte aanwezig was voor casema. Dit waarschijnlijk omdat het niet in het budget van casema voor de nieuwsserver past.
Dit is ook de reden waarom die goedkopere abbo's beperkt worden in hun bandbreedte naar de nieuwsserver toe. Ze willen dmv dit iedereen een stabiele verbinding geven.

Ik vind het een rare stap. Hier hadden ze van tevoren op kunnen rekenen, voordat ze met giganews in zee gingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:51:
We zullen zien .. zou wel is tijd worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
sjorremans schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:04:
[...]

We zullen zien .. zou wel is tijd worden :D
Ik heb dit de afgelopen weken al een paar keer gehad, volgens mij zijn ze de capaciteit in het netwerk aan het verhogen om de upgrade mogelijk te maken, maar krijg je de upgrade nog niet gelijk.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:12:
[...]

Maar dat is toch niet zo als ze het uitbesteden aan giganews, giganews rekent gewoon af per gedownloade GB en de gekozen max bandbreedte. Er is al gebleken door het inkakken van de snelheid 's avonds en 's nachts dat er dus te weinig maximale bandbreedte aanwezig was voor casema. Dit waarschijnlijk omdat het niet in het budget van casema voor de nieuwsserver past.
Dit is ook de reden waarom die goedkopere abbo's beperkt worden in hun bandbreedte naar de nieuwsserver toe. Ze willen dmv dit iedereen een stabiele verbinding geven.

Ik vind het een rare stap. Hier hadden ze van tevoren op kunnen rekenen, voordat ze met giganews in zee gingen.
Ik weet dat Demon het inkocht bij supernews en dat die het afrekende per poort (x 512 kB), vandaar dat ze toen het dichtslibte ook het aantal poorten verminderde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boots schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:19:
Nieuw klantensysteem ok, maar nu gaat het helemaal nergens meer over...

Ik ben vanaf het moment dat ik mega + telefonie heb al aan het bellen en schrijven met casema vanwege mijn downloadsnelheid.
Hooguit 300/400 kbyte terwijl ik daarvoor 1200+ haalde.

Op 27 augustus voor het eerst gebeld en daarna zeker 2 x per week, op 14 september de eerste brief gestuurd waarin ik ze verzoek binnen 14 dagen te antwoorden en op 5 oktober een aangetekende brief gestuurd waarin ik ze verzoek binnen 7 dagen te antwoorden.

Gisteravond 2 monteurs op bezoek gehad (na dus ongeveer 15 keer bellen...) en toen die hoorde dat ik mega + telefonie had "dat is een bekend probleem maar niemand weet wat het is...."
afijn, ik maar weer bellen vandaag eerst de helpdesk maar die zou weer een aantekening maken en na mijn eerste onvriendelijke woorden in al die weken werd ik maar ineens doorgeschakeld met de klantenservice.

De mevrouw van de klantenservice wist mij te vertellen dat beide brieven nog niet in "het systeem" staan en dat ik maar moest wachten totdat dat wel het geval zou zijn.
Als brieven na 6 weken nog niet in het systeem zijn verwerkt, zou het dan nog nut hebben een nieuwe brief te sturen?

Voor mij is de maat iig vol en ik trek elke machtiging in van casema, gelukkig hebben ze al vanaf juli geen geld meer ingehouden van mijn rekening en kunnen ze er naar fluiten.

Ik gun dit niemand, maar zijn er meer mensen die zowel ervaring hebben met mijn problemen; zowel de snelheid als de administratieve chaos bij Casema?
Ik ben in het bezit van Wanadoo Power en had altijd een top verbinding, nu heb ik sinds kort ook een telefonie aansluiting en inderdaad ook mijn snelheid van 1200kb terug naar 400kb.

Contact gehad met klantenservice. Advies luidt: "U kunt het beste overstappen naar Wanadoo Premium, dan haalt u wel de beloofde snelheid"

Boots, ben jij inmiddels al wat verder met deze (telefonie)ellende

• boots
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:58:
[...]

Ik ben in het bezit van Wanadoo Power en had altijd een top verbinding, nu heb ik sinds kort ook een telefonie aansluiting en inderdaad ook mijn snelheid van 1200kb terug naar 400kb.

Contact gehad met klantenservice. Advies luidt: "U kunt het beste overstappen naar Wanadoo Premium, dan haalt u wel de beloofde snelheid"

Boots, ben jij inmiddels al wat verder met deze (telefonie)ellende
Ja ik ben zeker verder met deze ellende, ik ben alleen bang dat het jou niet veel gaat helpen.
Achteraf had het helemaal niets met mijn telefoonverbinding/nieuw modem te maken maar ging het om een "gewoon" capaciteitsprobleem, ze hebben een extra "node" in het "wijkcentrum" geplaatst en ik heb weer goede snelheden. Jammer dat het bij mij 8 weken duurde voordat ze dat door hadden of wilde verhelpen.
De eerder genoemde firmwareupgrade van het nieuwe modem is allang beschikbaar en zou geen probleem meer mogen zijn.

En tsja, de helpdesk die je een lager abo adviseert.......zegt wel iets denk ik.

Verwijderd

boots schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:20:
[...]

Ja ik ben zeker verder met deze ellende, ik ben alleen bang dat het jou niet veel gaat helpen.
Achteraf had het helemaal niets met mijn telefoonverbinding/nieuw modem te maken maar ging het om een "gewoon" capaciteitsprobleem, ze hebben een extra "node" in het "wijkcentrum" geplaatst en ik heb weer goede snelheden. Jammer dat het bij mij 8 weken duurde voordat ze dat door hadden of wilde verhelpen.
De eerder genoemde firmwareupgrade van het nieuwe modem is allang beschikbaar en zou geen probleem meer mogen zijn.

En tsja, de helpdesk die je een lager abo adviseert.......zegt wel iets denk ik.
Ik denk dat de helpdesk dat adviseerd, omdat ze de klant niet teveel willen laten betalen. Zij weten ook wel dat het een tijd duurt eerdat er meer capaciteit in een wijk bijgeplaatst kan worden. Dus tijdelijk een lager abbo is dan een oplossing.

Verwijderd

ik was midi gebruiker en heb nu Casema MEGA + telefontie
Ik download heel erg stabiel 1200+, upload 130+
Bij mij zijn er dus werkelijk geen problemen met casema en het bevalt me nogsteeds super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:38:
[...]

Ik denk dat de helpdesk dat adviseerd, omdat ze de klant niet teveel willen laten betalen. Zij weten ook wel dat het een tijd duurt eerdat er meer capaciteit in een wijk bijgeplaatst kan worden. Dus tijdelijk een lager abbo is dan een oplossing.
Weten ze inmiddels dan wel dat er een capaciteitsprobleem is bij jou? Bij mij hielp het om de helpdesk op de extreem hoge ping te wijzen die ik dan had. En een aangetekende brief over compensatie wil ook de boel wel enigzins versnellen volgens mij (en compensatie heb ik ook gekregen, 50 euro + gratis tv in december....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boots schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:25:
[...]

Weten ze inmiddels dan wel dat er een capaciteitsprobleem is bij jou? Bij mij hielp het om de helpdesk op de extreem hoge ping te wijzen die ik dan had. En een aangetekende brief over compensatie wil ook de boel wel enigzins versnellen volgens mij (en compensatie heb ik ook gekregen, 50 euro + gratis tv in december....)
Ik heb geen mega, mijn bericht was op iemand anders, bij mij is geen capaciteitsprobleem. Maar idd denk ik ook dat je met dat soort dingen de boel versnelt met het sturen van dat soort brieven. Des te eerder ziet een leidinggevende het die grote macht heeft om er iets aan te doen. Maar die gratis TV krijgen heel veel klanten, dat was ook ter compensatie van het niet goed functioneren van de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
Vraagje, ik wil niet opzeggen ofzo maar gewoon uit nieuwsgierigheid.

Ik zit net te lezen in de algemene voorwaarden van casema op mijncasema.nl en daar zie ik dat een rtv budget/standaard abonnement na 1 jaar per maand verlengt wordt, maar dat internet na 1 jaar voor een heel jaar verlengd word.
Ik weet ook dat ze geen internet leveren als je geen rtv abonnement bij casema afneemt, is dat dan geen manier om toch onder je jaarcontract uit te komen van internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Ja je komt van je internet af ja, maar niet van je contract (die moet je gewoon afbetalen). Dan kies je zelf voor geen internet maar toch wil je doorbetalen. Hmmm ik weet niet of dat zo verstandig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
jozy schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:11:
Ja je komt van je internet af ja, maar niet van je contract (die moet je gewoon afbetalen). Dan kies je zelf voor geen internet maar toch wil je doorbetalen. Hmmm ik weet niet of dat zo verstandig is
Maar ik wil zelf dan wel het internet behouden, dat hun de dienst niet zonder een andere dienst kunnen leveren (koppelverkoop..) is toch niet mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geelmans
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 19:22
Voor de mensen met Internet & Telfonie van Casema-Wanadoo, ligt dit aan de software van het modem.
Ikzelf heb ook sind kort dit probleem echter nadat ik telefonie erbij had genomen.
Na diverse malen overleg met Helpdesk, krijg ik dus te horen dat het aan de software van het modem ligt kan het abb snelheid. en telefonie niet aan
Reactie Helpdesk "Op dit moment werkt het modem niet naar behoren met Casema mega in combinatie met Telefonie. Wij werken samen met de leverancier van het modem aan een oplossing."

Dus men moet geduld hebben of meer gaan klagen, doe ik ook
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
geelmans schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:04:
Voor de mensen met Internet & Telfonie van Casema-Wanadoo, ligt dit aan de software van het modem.
Ikzelf heb ook sind kort dit probleem echter nadat ik telefonie erbij had genomen.
Na diverse malen overleg met Helpdesk, krijg ik dus te horen dat het aan de software van het modem ligt kan het abb snelheid. en telefonie niet aan
Reactie Helpdesk "Op dit moment werkt het modem niet naar behoren met Casema mega in combinatie met Telefonie. Wij werken samen met de leverancier van het modem aan een oplossing."

Dus men moet geduld hebben of meer gaan klagen, doe ik ook
>:)
Goh, hebben ze die weer eens uit de kast getrokken :X
Zo hebben ze mij ook 6 weken aan het lijntje gehouden, maar toen bleek het toch een capaciteitsprobleem te zijn, nu gaat het hier weer prima met mega en telefonie (1230/130 kB)

Ze vertelden mij toen ook dat de nieuwe modemsoftware er allang zou zijn en dat het geen problemen meer zou mogen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee weken of zo na mijn klacht richting Casema over de nieuwe usenet policy heb ik een reply gekregen. Voor mij staat trouwens vast dat ik naar TweakDSL ga zodra ik zeker weet dat m'n Centrale geschikt is voor ADSL2. Erg jammer want ik was graag bij Casema gebleven als ze ons dit niet geflikt hadden.

In April na de snelheids verhoging is Casema + Eweka best een goede oplossing
Maargoed.. ik ben het dus zat bij ze.
Geachte mevrouw, meneer,

Via onze website stelde u ons een vraag met als onderwerp "Internet Dienstverlening". In reactie op uw vraag kunnen wij u het volgende antwoorden.

Het is inderdaad correct dat er een limiet op usenet (Newsgebruik) is gekomen. Het is niet zo dat we uw snelheid gehalveerd hebben. Het is wel zo dat de snelheid per thread gelimiteerd wordt tot 512 kbit/s, met uw Multi abonnement kunt u twee threads tegelijk open hebben en dan met 2 x 512 kbits/s downloaden. Op dit moment is het niet zo dat het downloadlimiet afgekocht kan worden, het is echter niet ondenkbaar dat dit wel mogelijk wordt. Nu is de enige optie meer threads open te kunnen houden en een hoger downloadlimiet het verhogen van uw abonnement. Limieten zijn trouwens per kalendermaand en alleen van toepassing op Newsgebruik.

Op deze pagina kunt u alles nog eens rustig na lezen:

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice op telefoonnummer 0900–8896 (EUR 0,10 p/min), bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 18.00 uur.

Met vriendelijke groet,

N.V. Casema
Afdeling Klantenservice

Casema SnelHelp, de gratis internet expert die altijd voor u klaar staat!
Wilt u ook een SnelHelp gebruiker worden? Surf dan naar www.casema.nl/snelhelp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
Meer mensen last van een zwabberende verbinding vanavond? De hele week zonder probleem 1230 kB maar vandaag op en neer tussen de 500 en 1000 kB....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen met casema hier vandaag is het 21 november je schijnt vandaag je login gegevens nodig tehebben om tekunnen downloaden van news.casema.nl

maar ik kan nog normaal inloggen jullie ook nog?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:05
Sterker nog, ik heb nog niet eens een mail gekregen waarin het aangekondigd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijke wijziging News

Geachte internetabonnee,

U kunt, als internetklant van Casema, gebruik maken van de kwalitatief hoogwaardige Newsservice. Casema News is een groot succes. Het is gratis, supersnel, en plaatjes, muziek en films blijven tot maximaal 57 dagen beschikbaar. Casema wil deze dienst dan ook graag voor iedereen goed en gratis blijven leveren.

Op dit moment is er echter een kleine groep gebruikers die zo excessief gebruik maakt van News, dat de overige gebruikers vertraging kunnen ondervinden in de downloadsnelheid van News. Omdat Casema de kwaliteit en snelheid van de service wil blijven bieden, wordt vanaf 21 november een datalimiet ingesteld op het gebruik van News.

Uw News-limiet is afhankelijk van uw internetabonnement. Onderaan deze e-mail ziet u welke limiet bij welk abonnement hoort. Ondanks deze aanpassing houdt Casema in vergelijking met andere providers veruit de grootste bandbreedte voor gratis News. Zo kunnen Mega-abonnees nog altijd zo'n 40 dvd's met een snelheid van 2 Mbps downloaden en Midi-abonnees maar liefst 3000 MP3's met een snelheid van 512 kbps. De News-limiet heeft uitsluitend betrekking op het gebruik van News. Uiteraard geldt de datalimiet niet voor het overige internetverkeer.

De News-limieten worden per 21 november a.s. ingevoerd. Op het gebruik van News zijn vanaf die datum de Algemene Voorwaarden Value Added Services: News (per 21 november 2005) van toepassing. U kunt deze voorwaarden inzien op casema.nl/algemenevoorwaarden-news.

Vanaf 21 november is het noodzakelijk om in te loggen als u gebruik wilt maken van News.
De inloggegevens zijn dezelfde als uw Casema hoofd e-mailadres en wachtwoord: gebruikersnaam@casema.nl, wachtwoord.

U kunt hiermee direct inloggen op News. Bent u uw wachtwoord vergeten, dan kunt u dit opvragen op casema.nl/abonneeservice onder accountbeheer/wachtwoord vergeten. Als u uw hoofd e-mailadres invoert, krijgt u uw wachtwoord daarna per e-mail toegestuurd. Via uw persoonlijke accountbeheerpagina kunt u zien hoeveel u van uw limiet heeft gebruikt.

Meer informatie vindt u op onze website casema.nl/abonneeservice. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice op 0900-8896 (€ 0,10 p/min). De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Wij zijn er van overtuigd dat wij News op deze manier goed en gratis kunnen blijven aanbieden en wensen u veel downloadplezier.

Met vriendelijke groeten,

M. ten Oever
Manager Klantenservice
N.V. Casema

Breedband Internet Abonnement
Aantal threads
Snelheid (Kbit/s) per thread Limiet in GB per kalendermaand
Casema Midi 1
512
10

Casema Multi 2
512
50

Casema Maxi 4
512
100

Casema Mega 4
512
200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:10:

...De News-limieten worden per 21 november a.s. ingevoerd. Op het gebruik van News zijn vanaf die datum de Algemene Voorwaarden Value Added Services: News (per 21 november 2005) van toepassing. U kunt deze voorwaarden inzien op casema.nl/algemenevoorwaarden-news...
Ik hoop toch wel dat deze inperking alleen bij de nieuwsgroepen blijft en niet straks uitgebreid wordt naar een algeheel datalimiet voor al je dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
vleppyniles schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:09:
[...]

Ik hoop toch wel dat deze inperking alleen bij de nieuwsgroepen blijft en niet straks uitgebreid wordt naar een algeheel datalimiet voor al je dataverkeer.
Zo kunnen Mega-abonnees nog altijd zo'n 40 dvd's met een snelheid van 2 Mbps downloaden en Midi-abonnees maar liefst 3000 MP3's met een snelheid van 512 kbps. De News-limiet heeft uitsluitend betrekking op het gebruik van News. Uiteraard geldt de datalimiet niet voor het overige internetverkeer.

Volgende keer beter lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Intrique schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:40:
[...]

Zo kunnen Mega-abonnees nog altijd zo'n 40 dvd's met een snelheid van 2 Mbps downloaden en Midi-abonnees maar liefst 3000 MP3's met een snelheid van 512 kbps. De News-limiet heeft uitsluitend betrekking op het gebruik van News. Uiteraard geldt de datalimiet niet voor het overige internetverkeer.

Volgende keer beter lezen ;)
Jij moet beter lezen :P Hij hoopt alleen dat het later niet zal gebeuren...
Wat mij overigens erg onwaarschijnlijk lijkt. Dan zouden ze wel een hoop klanten verliezen aan adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebeurt ook niet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, tis vandaag 21 november, maar ik hoef nog steeds niet in te loggen. Iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:12:
Hmmz, tis vandaag 21 november, maar ik hoef nog steeds niet in te loggen. Iemand anders?
haha ik dus ook niet, het is denk ik afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Hoef nog niet in te loggen.
Ben trouwens benieuwd waar ik kan zien hoeveel ik heb gedownnd. Er staat immers in de voorwaarden dat je er zelf voor verantwoordelijk bent.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja wat ze bedoelen met dat je er zelf verantwoordelijk voor bent snap ik ook niet helemaal? Krijg je dan als je erover heen gaat een boete ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:10:
Via uw persoonlijke accountbeheerpagina kunt u zien hoeveel u van uw limiet heeft gebruikt.
Hier dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:55:
Ja wat ze bedoelen met dat je er zelf verantwoordelijk voor bent snap ik ook niet helemaal? Krijg je dan als je erover heen gaat een boete ofzo?
http://giganews.com/outsourcing.html

hier kun je lezen wat voor services ze voor isp's bieden
95th Percentile Service
Key Advantage: Flexibility
Customize the plans you offer to meet differing needs.

With the click of a mouse, you control the speed at which your customer can download, the volume of data they are permitted to download, and many other aspects of the service -- all without being locked into one type of service. For example, each customer may be allowed to download at 2Mbps per connection and 10 gigabytes per month of data, and then 4 or 6 months later the speed or volume could be adjusted.
Hoe ze het doen weet ik niet maar het kan dus wel....

[ Voor 3% gewijzigd door boots op 21-11-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Maar dit is nog steeds niet actief. Ik zie wel FTP en MAIL maar verder niets.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las dat je nog een week op de normale manier gebruik kon maken van casema news. Daarna werd inloggen verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
Mag ik zeggen dat je knap bent als je 200 gig met een 2mbit lijn binnen haalt via Casema?

Ik draai naast me casema account allang een payserver, dit voor de snelheid. Dus ik heb geen last van die limitatie die casema nu hanteerd.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwah, als je er met meerdere gebruik van maakt lukt dat makkelijk. Je kan max per maand zo'n 600 GB downloaden met 2 mbit. Dan moet je dus 1/3 van de tijd dat ding aan hebben staan.

Hoge retentie en compleetheid vind ik veel belangrijkere dan met hoge snelheid downloaden. Met 2 mbit doe je 5 uur over een dvd. Das kort genoeg, waarom meer betalen als het hiermee ook kan? Giganews heeft 57 dagen retentie. Dat komt zeker vaak van pas, even terugzoeken in binsearch.info en het is altijd nog te downloaden.
Dat casema er te weinig winst op die manier uithaalt hadden ze van te voren ook wel kunnen bedenken toen ze de downloadsnelheid even hoog maakte als de lagere abbo's. Dat is gewoon een magneet voor mensen met weinig geld, studentenhuizen met veel downloaders. Meer dan 2 mbit heb je voor surfen en soms wat downloaden echt niet nodig. Dus bij Casema 'zat' je heel goed voor 32,95 p/m.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
200 Gb per maand....dat is makkelijk te doen.

Je komt 's avonds thuis, haalt headers binnen van alle belangrijke groepen [als ik geen NZB files heb]....en dit doe je dagelijks....
Het binnenhalen van headers wordt toch ook gezien als dataverbruik? Haal ik het met mijn payserver wel binnen!! Mocht het langer dan 30 dagen zijn, kan ik altijd via Casema downloaden!

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
dan zou ik jou een legale versie van newsleecher aanraden :P supersearch werkt super en hoef ook nooit meer headers binnen te halen. Ik kan tot 80 dagen iets terug vinden, maar Giganews helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onlangs hebben mijn ouders een e-mail ontvangen dat er aankomende donderdagnacht(24/11/2005) op vrijdag(25-11-2005)
werkzaamheden zijn aan het netwerk.
ze gaan de netwerkcappaciteit vergroten stond erin, wat gaan ze nu precies doen??
komen ze soms al eerder met die snelheids verhogingen(eigenlijk pas eerste kwartaal 2006)
mischien dat hij al eerder komt?

ik woon zelf in nieuwegein (provincie utrecht)

weet iemand hier meer over/van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd supersearch werkt onwijs goed.. alleen op de oude manier werkt het nog altijd goed ieder ze eigen voorkeur natuurlijk ;) . NZB zijn super ik haal vrijwel nooit me headers op zit nu al op bijna 600GB deze maand :9 . gebruik trouwens wanadoo server met eweka.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

boots schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:05:
Hoe ze het doen weet ik niet maar het kan dus wel....
Omdat je nu moet inloggen. :) Op basis van je inlog wordt dan jouw verbruik bijgehouden, dat is niet zo lastig te realiseren.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:26:
onlangs hebben mijn ouders een e-mail ontvangen dat er aankomende donderdagnacht(24/11/2005) op vrijdag(25-11-2005)
werkzaamheden zijn aan het netwerk.
ze gaan de netwerkcappaciteit vergroten stond erin, wat gaan ze nu precies doen??
komen ze soms al eerder met die snelheids verhogingen(eigenlijk pas eerste kwartaal 2006)
mischien dat hij al eerder komt?

ik woon zelf in nieuwegein (provincie utrecht)

weet iemand hier meer over/van?
Werkzaamheden zijn niet alleen om de snelheid te verhogen maar ook om meer klanten toe te laten op het netwerk. Er wordt dan b.v. een extra kaart in de BSR gezet zodat er in een wijk zoveel klanten meer erbij kunnen, of er worden ip-adressen aangepast zodat er een extra of grotere reeks beschikbaar is, etc etc.

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 20:16
Erg rommelig bij Casema.
Ze noemen nu op deze pagina 2 datums.
Op 21 november zouden de news server beperkingen zijn ingegaan, maar ja kan pas vanaf 28 november je verbruik volgen. :?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Verwijderd

Mr_Blobby schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:39:
Erg rommelig bij Casema.
Ze noemen nu op deze pagina 2 datums.
Op 21 november zouden de news server beperkingen zijn ingegaan, maar ja kan pas vanaf 28 november je verbruik volgen. :?
Ja idd, ze zullen het wel nog niet af hebben. Mooi toch, gewoon doortanken dus tot de 28ste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 28ste...

Iemand al ingelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:17

knakworst

Get more sats!

Werkt hier nog zonder login. Zal wel vanaf 01-12 zijn dan? Lijkt me logisch om zoiets bij de begin van de maand te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 20:16
"Per 28 november 2005 kunt u via uw persoonlijke dashboard het verbruik per kalendermaand in zien. De link hiervoor zal op deze pagina verschijnen voor 28 november 2005." (bron)
Dus weer uitgesteld.
Hoe luidt het spreekwoord ook al weer .... oh ja: van uitstel komt afstel (toch?) ;)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat persoonlijke dashboard is er inmiddels. Kijken of de verbinding ook daadwerkelijk stopt om 00.00 uur. Als het niet zo is, gaan we gewoon mooi door, kan dat abbo van eweka nog wel even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ben benieuwd of je met een andere Casema login nog een keer kan inloggen vanaf dezelfde verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Werkzaamheden zijn niet alleen om de snelheid te verhogen maar ook om meer klanten toe te laten op het netwerk. Er wordt dan b.v. een extra kaart in de BSR gezet zodat er in een wijk zoveel klanten meer erbij kunnen, of er worden ip-adressen aangepast zodat er een extra of grotere reeks beschikbaar is, etc etc.
Ze zijn in ieder geval gisteren en vandaag bij me bezig want m'n verbinding ligt er steeds uit.
Ze hebben een behoorlijk gat gegraven en wat ze daar verder doen is me een raadsel. :-)
Lijkt me niet voor een extra kaartje er in te steken? Zou de snelheid verhoogd worden? (waarschijnlijk nog niet maar je mag toch stiekem hopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 08:34
PC 4811 Internet ligt er ook al de hele dag uit..Casema is RTV en Internet werkzaamheden aan het doen....18.00 uur opgelost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is nu de stabiliteit van Casema kabelinternet?
Vroeger waren er in het weekend nogal wat problemen.

Kan er door middel van bestaande COAX-bekabeling een netwerk aangelegt worden? Dit lijkt me een stuk makkelijker aangezien dit er al ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:55:
PC 4811 Internet ligt er ook al de hele dag uit..Casema is RTV en Internet werkzaamheden aan het doen....18.00 uur opgelost :(
Ik heb niks gemerkt anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:46:
Dat persoonlijke dashboard is er inmiddels. Kijken of de verbinding ook daadwerkelijk stopt om 00.00 uur. Als het niet zo is, gaan we gewoon mooi door, kan dat abbo van eweka nog wel even wachten.
Beetje domme vraag misschien, maar waar dan? Ik heb op mijncasema.nl en via "abboneeservice" gezocht en kon niks vinden....

Laat maar, heb het al gevonden 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door boots op 29-11-2005 22:32 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ondanks we Tweakers zijn is het niet verstandig om de login/wachtwoord van een kabelmodem hier te plaatsen. Er kunnen vervelende dingen niet meer werken als men deze niet gebruikt zonder de nodige voorzichtigheid.