[Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:
  • 28.001 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:49
Ik heb inmiddels ook al 3x zo mailtje gehad dat er werkzaamheden zouden zijn aan het netwerk.
De 1e keer lag het internet er ook daadwerkelijk uit, maar de 2e en 3e keer heb ik er niks van gemerkt..

Nog maar ff afwachten :P

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, ondertussen al de 30ste. Hoef nog steeds niet in te loggen. Vind het wel goed zo... >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, casema gaat wat testen met 30 mbit. Alleen die upload slaat nergens op...

Lees onderstaande:

http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
1,5 Mbit up.......belachelijk!! Waar zou dat abo dan voor bedoelt zijn?

En ik lees iets over een prijsvraag....waar vinden we die dan?

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is er nog niet. Persbericht is nog heel jong. Ik ga er wel naar meedingen, lijkt me wel lache. Hoop alleen dat ze ook wat met de upload gaan testen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:15

xdc

er staat iets over een prijsvraag .... om in aanmerking te komen voor de 30mbit :)
maar waar staat de prijsvraag ? of moet die nog komen

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
xdc schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:12:
er staat iets over een prijsvraag .... om in aanmerking te komen voor de 30mbit :)
maar waar staat de prijsvraag ? of moet die nog komen
Kijk eens 1 post boven je 8)7 8)7
Die is er dus gewoon nog niet, en moet nog komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

Metal schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:13:
[...]

omg B) , overheen gelezen

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:44
Metal schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:13:
[...]

Onzin.
Als je het Casemagazine van november gelezen zou hebben, zou je weten dat de actie rond sinterklaas zou starten en daarin staat ook de link naar de website van de actie: Prijsvraag pagina.
De prijsvraag luidt: "Wat zou u doen met ultrasnel internet?" en de leukste inzendingen worden beloond met drie maanden gratis gebruik van Casema Ultra 30.
Suc6!

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Nou daar doen we dus geen .... mee! Op de newsserver zit een limiet, 2 mbit is al snel genoeg voor alle pagina's op internet, online gamen e.d..

Het enige wat we kunnen doen is volgens mij EWEKA nemen en dan leegpompen of een leuke router plaatsen en al mijn buren voorzien van Internet. :) :) :) (LOL modus) :) :)

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, 30 mbit is echt onzinnig en wordt alleen maar geintroduceerd om te laten zien dat zij ook zo snel kunnen. In plaats daarvan zouden ze beter extra upload kunnen bieden voor eventueel een meerprijs. Daar is meer vraag naar dan weer de zoveelste megaverbinding.
Bijna geen enkele server is zo ingericht dat jij er vanaf kan downloaden met 30 mbit, leuk voor een netwerk met veel gebruikers, maar voor één persoon....

Eweka geeft trouwens maar 10 mbit. Alleen tweaknews kan je geloof ik 20 mbit geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:02:
[...]
Onzin.
Als je het Casemagazine van november gelezen zou hebben, zou je weten dat de actie rond sinterklaas zou starten en daarin staat ook de link naar de website van de actie: Prijsvraag pagina.
De prijsvraag luidt: "Wat zou u doen met ultrasnel internet?" en de leukste inzendingen worden beloond met drie maanden gratis gebruik van Casema Ultra 30.
Suc6!
Bedankt! ik ontvang echter nooit een Casemagazine en ook geen e-mails van ze dus had het ook niet kunnen weten ;)
Ik heb overigens al de prijsvraag ingevuld, ben benieuwd :)
* gebruik overigens wel internet explorer, met firefox kan je het formulier niet versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand nog Casema Snelhelp op zijn computer staan? Kan 'm via de site van Casema niet downloaden.

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0512
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 19:37
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:19:
Heeft er iemand nog Casema Snelhelp op zijn computer staan? Kan 'm via de site van Casema niet downloaden.

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Wie moet er al inloggen op de newsserver:? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hmmm....ik kan nog gewoon zonder login binnenkomen...ben benieuwd wanneer ik mijn logingegevens moet gaan zoeken >:)

Krijg trouwens net dit mailtje van casema
Win 30 Mb internet én een uniek bobsleeweekend!

Beste internetabonnee,

Wilt u een tijdje surfen met een ultrasnelle internetverbinding én bovendien kans maken op een volledig verzorgd bobslee-weekend? Klik dan hier en doe mee met onze speciale actie ‘30 Mb voor een goed idee’.

Casema zoekt namelijk testers die onze allernieuwste en allersnelste internetverbinding van maar liefst 30 Mb/s, 'Ultra 30' genaamd, 3 maanden willen proberen. Met deze snelheid raast u over het internet. Werkelijk alles is dan mogelijk: meerdere films downloaden, online gamen, video-conferencing, streaming TV-kijken en dat allemaal tegelijk.

Hoe doet u mee?
Laat ons vóór 16 december 2005 weten wat u zou doen met een ultrasnelle 30Mb-internetverbinding. De 10 leukste inzendingen worden beloond met drie maanden gratis gebruik van Casema Ultra 30. Bovendien maakt u kans op een ultrasnel bobslee-weekend in Winterberg (Oostenrijk). Voor meer informatie: casema.nl/30mbvooreengoedidee.

Klik hier en kwalificeer u voor onze fantastisch snelle prijzen!

Met vriendelijke groet,

Marco ten Oever
Manager Klantenservice
Casema

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm heb net dit weet niet of het aan mij ligt, moet nu helaas weg maar waarschijnelijk nu wel login gegevens nodig :)

12/02/2005 19:08:49 MSG=Failed to contact Server: news.casema.nl - Will retry eventually
12/02/2005 19:08:49 SERVER=news.casema.nl, MSG=Auth: Server asked for Username and Password but, They aren't set
12/02/2005 19:08:49 MSG=Failed to contact Server: news.casema.nl - Will retry eventually
12/02/2005 19:08:49 SERVER=news.casema.nl, MSG=Auth: Server asked for Username and Password but, They aren't set
12/02/2005 19:08:46 MSG=Failed to contact Server: news.casema.nl - Will retry eventually
12/02/2005 19:08:46 SERVER=news.casema.nl, MSG=Auth: Server asked for Username and Password but, They aren't set

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoef nog steeds niet in te loggen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 22:53:
Misschien een beetje overbodig om telkens het topic te kicken met dit soort mededelingen.. B) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Satch op 02-12-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Ik zat zo te denken of je je maandelijke "limietrestanten" meeneemt naar de volgende maand. Dus als je ene maand 25 gb van de 50gb hebt gebruikt dat je de volgende maand 75 zou hebben. Het staat nergens dat je je restant gb's niet meeneemt en bovenal staat er alleen dat je maandelijk 50 gb "nieuw" limiet krijgt. Dus er staat niet dat je je resterende belminuten gb's niet mag meenemen. Elk gsm provider vermeld namelijk expliciet wat er met hun resterende belminuten gebeurt.

Mocht het volgens hun beleid niet zo zijn, wat zou hierop de boete dan zijn of kom je na die 50 gb gewoon niet meer hun server op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 14:44
jozy schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:36:
Ik zat zo te denken of je je maandelijke "limietrestanten" meeneemt naar de volgende maand. Dus als je ene maand 25 gb van de 50gb hebt gebruikt dat je de volgende maand 75 zou hebben. Het staat nergens dat je je restant gb's niet meeneemt en bovenal staat er alleen dat je maandelijk 50 gb "nieuw" limiet krijgt. Dus er staat niet dat je je resterende belminuten gb's niet mag meenemen. Elk gsm provider vermeld namelijk expliciet wat er met hun resterende belminuten gebeurt.

Mocht het volgens hun beleid niet zo zijn, wat zou hierop de boete dan zijn of kom je na die 50 gb gewoon niet meer hun server op?
In hun "Algemene Voorwaarden Value Added Services: News" staat helaas:
3. Als de Klant gedurende een maand geen (volledig) gebruik
maakt van de voor bij zijn Casema Internet-Abonnement
behorende datalimiet voor News, dan vervalt het restant bij
het ingaan van de daaropvolgende maand.
Wat er gebeurt als de datalimiet wordt overschreden staat er niet maar in diezelfde voorwaarden staat wel:
Het is de Klant niet toegestaan bij het gebruik van News:
• de geldende datalimiet te overschrijden;

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 22:53:
Ik ook nog niet. Maar als je wel inloggegevens opgeeft, zie je je verbruik terug in je persoonlijk news-dashboard. Dus zolang het nog zonder kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Heb laatst mijn abo gedowngrade van Broadband premium naar Broadband basic. Gekke is: sindsdien behaal ik een downloadsnelheid van 30 kb/s ipv de haalbare 500. Deze snelheid haal ik sindsdien ook via de newsserver van tweaknews. Lijkt me niet normaal maar alvorens de "geweldige" helpdesk te bellen wil ik 1st ff mijn instellingen controleren of deze beperking misschien door een of ander geïnstalleerd progje wordt veroorzaakt. Enig idee waar ik in bijv. register zou kunnen kijken of er ergens een softwarematige beperking zit? Of is er misschien een freeware progje om zoiets te controleren?

[ Voor 7% gewijzigd door SlagerBlom op 03-12-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 16:18

Haaguit

HBZNPLT!

Same here. Buren internetten mee, en dokken voor mijn tweaknews :D.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digibilly schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:20:
Heb laatst mijn abo gedowngrade van Broadband premium naar Broadband basic. Gekke is: sindsdien behaal ik een downloadsnelheid van 30 kb/s ipv de haalbare 500. Deze snelheid haal ik sindsdien ook via de newsserver van tweaknews. Lijkt me niet normaal maar alvorens de "geweldige" helpdesk te bellen wil ik 1st ff mijn instellingen controleren of deze beperking misschien door een of ander geïnstalleerd progje wordt veroorzaakt. Enig idee waar ik in bijv. register zou kunnen kijken of er ergens een softwarematige beperking zit? Of is er misschien een freeware progje om zoiets te controleren?
Denk niet dat het aan een instelling ligt. Je kan proberen als je een router hebt die er tussenuit te halen en te kijken of die loopt te vervelen. Of met een andere pc te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Laatst online: 14-08 21:42
Ergens op een blauwe maandag in juli 2005 heb ik internet besteld bij casema. Vandaag 6 december kreeg ik het pakket aan de deur........kortom..........een levertijd van 4.5 maanden.

In augustus is er een afspraak niet nagekomen en bellen met casema is een op zich al een flinke investering, in tijd en geld, en daar had ik echt geen zin. Ooit ook wel eens een emailadres gezocht van Casema's klantenservice....niet gevonden overigens.

Het pakket heb ik maar weer aan de postbode meegegeven want inmiddels heb ik al maanden een alternatieve verbinding.

Niet zo'n goede ervaring dus.

[ Voor 10% gewijzigd door arnem_ op 06-12-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraag betreffende een kennis van me en die wanadoo cable heeft.
Hij heeft jaren geleden een kabelinternet abbo genomen via wanadoo, nu heeft hij nog steeds een COM21 modem, wat moet hij doen om via casema en dus geen wanadoo-cable internet te krijgen. en dus ook een nieuw modem en zonder dat hij wordt afgeloten, enz...

Of een andere optie, zijn com21 modem te laten vervangen voor een nieuwer eurodocsis modem?
Dan is hij ook meer dan tevreden.

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klantenservice opbellen en vragen of je omgezet kan worden naar casema. Dit is mogelijk. Aangezien er op de wanadoo website staat dat je voor afmelden bij casema moet zijn. Ergens eerder in dit topic staat dit ook al beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een com21 hebt, kun je je op deze pagina aanmelden voor de omruilactie: http://www.casema.nl/modemwisseling

Tenminste, zo heb ik het gedaan (Wanadoo Calbe basic-abonnee.). Moest wel, want volgens de mail van Casema valt er per 15 december niet meer te internetten met de com21. Ik kan die mail wel doorsturen, mocht je kennis die niet gehad hebben.

Sinds dat witte motorola-draakje hier staat heb ik overigens niets dan problemen gehad: de helft van de tijd geen toegang tot mijn mail en homepage (via ftp), soms geen ip-nuimmer kunnen krijgen en download- en uploadsnelheid meer dan gehalveerd en bij elkaar al 5 uur met de klantenservice gebeld. Het lijkt er op dat het probleem bij Wanadoo ligt en het is idd wel slimmer om alles naar Casema te laten zetten. Ik heb al 5 jaar Wanadoo Cable en nog nooit problemen gehad en hier word ik ineens wel verdrietig van :'( Als de Casema het niet snel weet op te lossen zijn ze deze klant kwijt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ik moet nu inloggen, heb echter nog wel 4 threads in plaats van de beloofde 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoef nog niet in te loggen, maar heb wel maar 2 threads volgens mij (weet niet wat de pc van een vriend van me doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:57:

Tenminste, zo heb ik het gedaan (Wanadoo Calbe basic-abonnee.). Moest wel, want volgens de mail van Casema valt er per 15 december niet meer te internetten met de com21. Ik kan die mail wel doorsturen, mocht je kennis die niet gehad hebben.
Inderdaad, afgelopen maandag zat de mail hierover in mijn mailbox. Dat ik niet gereageerd heb op eerdere berichten en telefoontjes! Meteen maar even aangemeld, maar dan wordt er wel gelijk 60 euro afgeschreven (borg). Ik ben hier niet zo blij mee. Mocht ik het nieuwe modem nog op tijd krijgen werkt mijn edimax router dan nog? Als het echt een drama gaat worden hoop ik maar dat ik op kan zeggen en de borg terug krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je router zal vast nog wel werken. Je moet hem alleen via DHCP een ip-nummer laten krijgen ipv PPPoE. Als het een drama wordt, ligt het waarschijnlijk niet aan je router. Sowieso moet je de eerste keer je pc direct op de nieuwe modem aansluiten.

Bij mij is (nog) niets gezegd over borg. Ik zal iig mijn afschrijvingen in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Laatst online: 13-09-2015
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:24:
[...]

Denk niet dat het aan een instelling ligt. Je kan proberen als je een router hebt die er tussenuit te halen en te kijken of die loopt te vervelen. Of met een andere pc te proberen.
Neen, zit geen router tussen. Heb al mail gestuurd naar Casema maar natuurlijk nog niets van gehoord. Wrs hebben ze bij de downgrade iets verkeerds ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank-NL schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:26:
Ik moet nu inloggen, heb echter nog wel 4 threads in plaats van de beloofde 1 :)
Idem. Inloggen moet nu. Ook nog steeds 4 threads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overzicht News-gebruik

U kunt hier uw huidige News-gebruik of het gebruik in de laatste 4 maanden bekijken.

Kies de periode waarvan u het News-gebruik wilt zien: 12-2005

News-gebruik voor 12-2005 is 3.45GB
Dit is 3.45% van uw limiet (uw limiet is 100GB)

dit kun je zien op accountbeheer www.casema.nl

maar wat ik erg jammer vind waarom staat er niet bij wat er gebeurd als je op je limiet zit? krijg je dan een snelheidbeperking of helemaal geen toegang tot de newserver in die maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 03:23:
Overzicht News-gebruik

U kunt hier uw huidige News-gebruik of het gebruik in de laatste 4 maanden bekijken.

Kies de periode waarvan u het News-gebruik wilt zien: 12-2005

News-gebruik voor 12-2005 is 3.45GB
Dit is 3.45% van uw limiet (uw limiet is 100GB)

dit kun je zien op accountbeheer www.casema.nl

maar wat ik erg jammer vind waarom staat er niet bij wat er gebeurd als je op je limiet zit? krijg je dan een snelheidbeperking of helemaal geen toegang tot de newserver in die maand.
Vreemd, bij mij staat de news-gebruik er niet bij (bij accountbeheer)..
Is het bij Wanadoo of Casema..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dCY schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 08:39:
[...]

Vreemd, bij mij staat de news-gebruik er niet bij (bij accountbeheer)..
Is het bij Wanadoo of Casema..?
het gaat hier om de service news casema, dus casema kabel abbo's

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
dat news-gebruik gedoe is volgens mij niet helemaal eerlijk. Want ik heb gister even getest of ik moest inloggen en heb toen 20 mb gedownload en hij geeft aan dat ik al 100 mb heb gebruikt. Ik heb notabene niet alleen met casema gedownload, maar ook met een andere payserver.
Volgens mij proberen ze mensen een oor aan te naaien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg een 502 Invalid username or password als ik probeer te downloaden op new.casema.nl. Voor het inlogverhaal ging alles goed. Klopt dit?:

Username: XXXX(@casema.nl) . Alleen de XXXX dus.
Password: gelijk aan password om in je casema mail te komen

Mail werkt goed, maar nieuws dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je moet je volledige email adres gebruiken.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeievraag schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 13:53:
Je moet je volledige email adres gebruiken.
_/-\o_ Het staat dus verkeerd in de brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 17:10
Opzich nooit problemen gehad met casema, heb gewoon maanden online gekunt zonder probs/storingen (ook met 200+ bittorrent connecties). Nu heb ik 2 weken geleden een nieuw modem gekregen (moterola ding, de monteur liet het niet eens werkend achter, dat liet men aan mij over :X), en nu niets dan problemen :( Internet valt er om de zoveel uur uit, als ik 40 connecties met bittorrent open hou heb ik geen internet meer over, dit vind ik erg slecht..

--
Kwaliteit v.d. klantenservice spreekt ook weer voorzich. Ik begin met "Hallo, met Peter Beverloo", en dat mens houdt koppig vol dat ik "Peter Witlam" heet (m'n moeder heet Witlam van d'r achternaam), ondanks dat ik haar enkele keren verbeter. Verder blijven ze, verschillende medewerkers, volhouden dat dit aan de router ligt, terwijl ik op m'n laptop (met directe aansluiting) exact hetzelfde ervaar: een brakke verbinding. Iemand een idee hoe ik ze verder kan benaderen, want ze staan duidelijk niet open voor dit probleem :(

[ Voor 46% gewijzigd door Peter op 10-12-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met Casema NEWS + datalimiet

Ik heb het casema midi abbo wat prima zijn werk doet. Zoals bekend kan ik dus per maand 10Gb downloaden van de casema newsserver. Sinds eergisteren moet ik inloggen en kan ik mijn verbruik online bekijken via het NewsDashboard.

Wat mij opvalt is dat het Dashboard totaal niet up to date is. Zo stond mijn verbruik gisteren om 23.00 uur op een goede 8Gb. Vanochtend ben ik verder gegaan met downloaden en het verbruik staat sinds een uur of 12.00 op 9,93Gb. (dus nu al ruim 4 uur staat het verbruik hier op)

News-gebruik voor 12-2005 is 9.93GB
Dit is 99.3% van uw limiet (uw limiet is 10GB)

Toen ik op 80% van mijn verbruik zat, heb ik netjes van Casema een email gekregen waarin vermeld stond dat ik binnenkort aan mijn limiet zit van 10Gb.

Intussen heb ik de 10Gb al ver achter mij gelaten maar ik kan nog steeds downloaden via de casema newsservers.

Toen ik de algemene voorwaarden bekeek stond daar ondermeer beschreven dat ik zelf verantwoordelijk was voor het in de gaten houden van mijn verbruik en dat ik dus zelf moet stoppen met downloaden wanneer ik de 10Gb bereik. Wanneer het verbruik meer is dan toegestaan, dan kan casema passende maatregelen nemen in de vorm van een blokkade op de newsserver of zelfs het stopzetten van het abonnement dacht ik.

Waar het bij mij om gaat is dat het News Dashboard niet up to date is en ik dus nooit exact kan weten wanneer ik mijn datalimiet heb bereikt. Tuurlijk heb je programma's zoals DUmeter waarmee je kunt zien hoeveel dataverkeer je genereerd, maar niet iedereen heeft dat. Ook opmerkelijk is dat je wel een email van Casema krijgt als je verbruik op 80% ligt, maar je hoort niets van ze als je je limiet daadwerkelijk hebt bereikt of er over heen bent.

Ik ben nu maar verder gegaan via TweakNews om problemen te voorkomen. Heb enkele downloads moeten laten liggen wegens de kortere retentie via TweakNews, maar daar komen we wel overheen :)

Volgens mij kan en moet Casema haar systeem omtrent het Newsverbruik aanscherpen om onduidelijkheden te voorkomen. Het is duidelijk dat ik niet over de 10Gb heen mag, maar wanneer ik de limiet precies heb bereikt is totaal ONDUIDELIJK. Ik had eigenlijk iets van een auto-disconnect functie verwacht als ik de 10Gb heb bereikt. De volgende maand ben ik vervolgens weer van harte welkom op de Casema Newsserver en kunnen we met een schone lei beginnen. Maar nee, voorlopig tasten we in het duister en hopen we maar dat we geen sancties krijgen wegens het overschrijden van de datalimiet.

Tot slot, Ik kan met 2 bots connecten naar de Casema server (meer heb ik niet geprobeerd) terwijl dat er 1 zou moeten zijn. Bij Casema lekt het hier en daar nog naar mijn idee! ;)

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:20:
[...]

_/-\o_ Het staat dus verkeerd in de brief.
Nee, hoor. Het staat goed in de brief:

"De inloggegevens zijn dezelfde als uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw Casema hoofd e-mailadres (gebruikersnaam@casema.nl, wachtwoord)."

En dan gaat het natuurlijk om hetgeen tussen haakjes staat. Maar het had misschien iets duidelijker vermeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:08:
Mijn ervaringen met Casema NEWS + datalimiet

Ik heb het casema midi abbo wat prima zijn werk doet. Zoals bekend kan ik dus per maand 10Gb downloaden van de casema newsserver. Sinds eergisteren moet ik inloggen en kan ik mijn verbruik online bekijken via het NewsDashboard.

Wat mij opvalt is dat het Dashboard totaal niet up to date is. Zo stond mijn verbruik gisteren om 23.00 uur op een goede 8Gb. Vanochtend ben ik verder gegaan met downloaden en het verbruik staat sinds een uur of 12.00 op 9,93Gb. (dus nu al ruim 4 uur staat het verbruik hier op)

News-gebruik voor 12-2005 is 9.93GB
Dit is 99.3% van uw limiet (uw limiet is 10GB)

Toen ik op 80% van mijn verbruik zat, heb ik netjes van Casema een email gekregen waarin vermeld stond dat ik binnenkort aan mijn limiet zit van 10Gb.

Intussen heb ik de 10Gb al ver achter mij gelaten maar ik kan nog steeds downloaden via de casema newsservers.

Toen ik de algemene voorwaarden bekeek stond daar ondermeer beschreven dat ik zelf verantwoordelijk was voor het in de gaten houden van mijn verbruik en dat ik dus zelf moet stoppen met downloaden wanneer ik de 10Gb bereik. Wanneer het verbruik meer is dan toegestaan, dan kan casema passende maatregelen nemen in de vorm van een blokkade op de newsserver of zelfs het stopzetten van het abonnement dacht ik.

Waar het bij mij om gaat is dat het News Dashboard niet up to date is en ik dus nooit exact kan weten wanneer ik mijn datalimiet heb bereikt. Tuurlijk heb je programma's zoals DUmeter waarmee je kunt zien hoeveel dataverkeer je genereerd, maar niet iedereen heeft dat. Ook opmerkelijk is dat je wel een email van Casema krijgt als je verbruik op 80% ligt, maar je hoort niets van ze als je je limiet daadwerkelijk hebt bereikt of er over heen bent.

Ik ben nu maar verder gegaan via TweakNews om problemen te voorkomen. Heb enkele downloads moeten laten liggen wegens de kortere retentie via TweakNews, maar daar komen we wel overheen :)

Volgens mij kan en moet Casema haar systeem omtrent het Newsverbruik aanscherpen om onduidelijkheden te voorkomen. Het is duidelijk dat ik niet over de 10Gb heen mag, maar wanneer ik de limiet precies heb bereikt is totaal ONDUIDELIJK. Ik had eigenlijk iets van een auto-disconnect functie verwacht als ik de 10Gb heb bereikt. De volgende maand ben ik vervolgens weer van harte welkom op de Casema Newsserver en kunnen we met een schone lei beginnen. Maar nee, voorlopig tasten we in het duister en hopen we maar dat we geen sancties krijgen wegens het overschrijden van de datalimiet.

Tot slot, Ik kan met 2 bots connecten naar de Casema server (meer heb ik niet geprobeerd) terwijl dat er 1 zou moeten zijn. Bij Casema lekt het hier en daar nog naar mijn idee! ;)

Greetz
Casema heeft verteld dat er geen harde limiet is. Ze zullen alleen wanneer je eroverheen gaat je stimuleren om een hoger abbo te nemen. Lees op www.coax.nl het verslag van het overleg, daar staat het fijne erover.
Over die threads weet ik het niet precies hoe het zit. Ik kan er iig maar met 2 verbinding maken (midi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 19:34:
[...]

Casema heeft verteld dat er geen harde limiet is. Ze zullen alleen wanneer je eroverheen gaat je stimuleren om een hoger abbo te nemen. Lees op www.coax.nl het verslag van het overleg, daar staat het fijne erover.
Over die threads weet ik het niet precies hoe het zit. Ik kan er iig maar met 2 verbinding maken (midi).
Juist, heb dat even doorgelezen. Dus het komt er op neer dat er voor mij eigenlijk niets veranderd is. Ik download nog steeds op volledige snelheid dankzij de 2 connecties die ik kan maken ipv de beloofde 1 en als ik de downloadlimit overschrijd (wat ik al heb gedaan) dan stimuleert Casema mij alleen om een duurder/sneller abbo te nemen met een hogere datalimiet. Verder worden er geen sancties gedaan. Dat gaat dan toch nergens over?

De regel welke in de algemene voorwaarden staat over het blokkeren van de toegang tot de newsserver bij overmatig gebruik, staat er dan alleen om ons bang te maken?

Ik heb zojuist wel een mail onvangen waarin staat dat ik niet meer mag downloaden omdat ik de limiet heb overschreden. Deze mail komt ruim een halve dag nadag ik de limiet heb overschreden, maar goed.

Ik zal dit zeker niet negeren en voo de rest van de maand zo min mogelijk gebruik maken van de casema server, maar in principe kan ik dus vrolijk door downloaden zonder dat er ook maar iets ondernomen wordt? Behalve dat ik waarscijnlijk een email ga krijgen met het advies om up te graden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 21:16:
[...]

Juist, heb dat even doorgelezen. Dus het komt er op neer dat er voor mij eigenlijk niets veranderd is. Ik download nog steeds op volledige snelheid dankzij de 2 connecties die ik kan maken ipv de beloofde 1 en als ik de downloadlimit overschrijd (wat ik al heb gedaan) dan stimuleert Casema mij alleen om een duurder/sneller abbo te nemen met een hogere datalimiet. Verder worden er geen sancties gedaan. Dat gaat dan toch nergens over?

De regel welke in de algemene voorwaarden staat over het blokkeren van de toegang tot de newsserver bij overmatig gebruik, staat er dan alleen om ons bang te maken?

Ik heb zojuist wel een mail onvangen waarin staat dat ik niet meer mag downloaden omdat ik de limiet heb overschreden. Deze mail komt ruim een halve dag nadag ik de limiet heb overschreden, maar goed.

Ik zal dit zeker niet negeren en voo de rest van de maand zo min mogelijk gebruik maken van de casema server, maar in principe kan ik dus vrolijk door downloaden zonder dat er ook maar iets ondernomen wordt? Behalve dat ik waarscijnlijk een email ga krijgen met het advies om up te graden ...
Ik heb even het hele artikel gelezen:
- Ze gaan pas een harde limiet instellen (stimuleren tot een hoger abo is soft limiet)
wanneer de klanten extra nieuwsbundels kunnen kopen, extra traffic per maand dus. :)

Link naar het volledige artikel: http://www.coax.nl/news/2005/dec/overleg_casema1111.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door Satch op 10-12-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:57:

Sinds dat witte motorola-draakje hier staat heb ik overigens niets dan problemen gehad: de helft van de tijd geen toegang tot mijn mail en homepage (via ftp), soms geen ip-nuimmer kunnen krijgen en download- en uploadsnelheid meer dan gehalveerd en bij elkaar al 5 uur met de klantenservice gebeld. Het lijkt er op dat het probleem bij Wanadoo ligt en het is idd wel slimmer om alles naar Casema te laten zetten. Ik heb al 5 jaar Wanadoo Cable en nog nooit problemen gehad en hier word ik ineens wel verdrietig van :'( Als de Casema het niet snel weet op te lossen zijn ze deze klant kwijt.
Ik had in het begin (April 2004) ook problemen met mijn Motorola modem, maar na 2 maanden waren die helemaal opgelost. Kwam toen omdat EuroDOCSIS pas ingevoerd was in onze wijk.

Sinds Juli 2004 heb ik Casema ipv Wanadoo, en ik merk dat heel veel beter is. Veel minder storingen met betrekking tot IP adressen, snelheid en pings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 00:45:
[...]

Ik had in het begin (April 2004) ook problemen met mijn Motorola modem, maar na 2 maanden waren die helemaal opgelost. Kwam toen omdat EuroDOCSIS pas ingevoerd was in onze wijk.

Sinds Juli 2004 heb ik Casema ipv Wanadoo, en ik merk dat heel veel beter is. Veel minder storingen met betrekking tot IP adressen, snelheid en pings.
Wel frappant, want wanadoo cable en casema cable is precies hetzelfde. Wanadoo heeft alleen emailadressen en wat domein naam gedoe in beheer voor wanadoo klanten. De techniek is allemaal van casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een lekker onduidelijk, amateuristisch stukje tekst :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:11:
[...]

Wel frappant, want wanadoo cable en casema cable is precies hetzelfde. Wanadoo heeft alleen emailadressen en wat domein naam gedoe in beheer voor wanadoo klanten. De techniek is allemaal van casema.
Fout.. Wanadoo maakt gebruik van de Euronet routes terwijl Casema gebruik maakt van zijn eigen AMS-IX routes.

Wanadoo en Casema hebben ook aparte DNS en DHCP servers op het netwerk. Bij Wanadoo is er 1 centrale DHCP server terwijl er bij Casema voor iedere stad een aparte DHCP server is.

Voor de rest is maken zowel Wanadoo als Casema inderdaad gebruik van hetzelfde netwerk, maar er zit zeker wel een verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 14:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

JvS schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:22:
[...]

't is inderdaad wel heel slecht.
sinds wanneer mag ik niet meer chatten?!? :D

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met hoeveel threads kunnen andere midi gebruikers? Ik heb er 4 openstaan gewoon met de volle 2 mbit. Eerst kon ik er wel maar met 2. Hopelijk is casema toch van gedachten veranderd.

• redyak

redyak

Try and Fail

JvS schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:22:
[...]

Nee, maar heb je hem goed gelezen. Het voorstel is om per 100mb bij te kopen. Dat moet dan wel erg goedkoop worden !! :-) (Eweka 7.50 onbeperkt) = 0.00000000000001 per 100mb.

• Satch
  • Niet online
hmm verbinding vloog er net uit. Ik keek even naar buiten naar het verdeelpunt van casema. En jawel er stond een monteur bij. 5 minuten later was ik weer online :)

Verwijderd

redyak schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:49:
[...]

Nee, maar heb je hem goed gelezen. Het voorstel is om per 100mb bij te kopen. Dat moet dan wel erg goedkoop worden !! :-) (Eweka 7.50 onbeperkt) = 0.00000000000001 per 100mb.
Het is een oppering van coax, ik denk dat casema zelf ook wel weet dat dat niet realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:09
Per wanneer werd de snelheid nou ook alweer verhoogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Phoolie schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 09:51:
Per wanneer werd de snelheid nou ook alweer verhoogd?
Uiterlijk het eerste kwartaal van 2006 volgens de casema website.
Wat zo ongeveer rond 31 maart betekend bij casema :)
Een half jaar lang van te voren al met hogere snelheden adverteren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Dan heb ik nog even een vraagje, ik wil graag een eigen mailserver gaan draaien, maar casema heeft poort 25 dicht staan, heeft iemand hier een oplossing voor, ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar kom er maar niet uit.

Volgens casema zelf moest ik de server dan maar op een andere poort draaien (bijvoorbeeld 26), nu lijkt mij dit niet mogelijk aangezien de mail wereldwijd altijd naar poort 25 gestuurd word.

Er zal dus iets moeten gebeuren dat de mail weet dat ie op poort 26 moet binnen komen, ik heb al op verschillende domein registratie sites gekeken, maar kan daar niks vinden over mail over een andere poort dan 25.

Ik hoop dat iemand een oplossing voor me heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 16:56

timovd

Voorsprong door techniek

De laatste tijd haal ik met mn 4.1Mb lijn nog geen 2Mb. Volgens speedtest ben ik niet de enige met deze belachelijk lage snelheid. Een week geleden contact gehad met Casema, maar nog geen reactie terug. Zou het helpen als mede-GoTters ook gaan klagen bij Wanadoo/Casema?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Weer iets vreemds, als ik bij nieuwsgroepen wil downloaden gaat het eerst lekker snel, maar dan stort de snelheid vrij snel in, naar ongeveer 40 Kb/sec :(

Als je dan de verbinding verbreekt & weer start zie je de snelheid eerst weer goed & dan hetzelfde verhaal, ik gebruik de nieuwsserver van Casema & die van Eweka, iemand enig idee hoe dit zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

probeer eens andere files te downloaden ... soms staan de bestanden van eweka ouder dan een bepaalde tijd op tragere servers. Probeer eens "nieuwe" post te downloaden.

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is trouwens toch ook zo dat Casema/Wanadoo een limiet neerzet van 4 threads en een limiet van 512 kbit/sec per thread?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Laatst online: 13-09 17:10
De laatste tijd haal ik met mn 4.1Mb lijn nog geen 2Mb. Volgens speedtest ben ik niet de enige met deze belachelijk lage snelheid. Een week geleden contact gehad met Casema, maar nog geen reactie terug. Zou het helpen als mede-GoTters ook gaan klagen bij Wanadoo/Casema?
Geloof me, de laatste tijd ben ik alleen maar aan het klagen. De internet snelheid is hier ook veel te laag...

Sinds het nieuwe moterola (zwart kastje) hier staat is de stabiliteit echt om te janken. Voorheen kon ik gemakkelijk maanden online blijven zonder probs, als ik nu niet iedere dag een keer reset (het modem) dan heb ik maar amper internet en heel veel packet loss. Hun klantenservice blijft het probleem maar op het netwerk hier schuiven, toch klopt daar geen (...) van gezien het voorheen wel perfect werkte. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik ervaar eigenlijk nooit storingen of een trage internetverbinding sinds het halve jaartje dat ik nu Casema heb, wat mij wel enorm stoort is de enorm instabiele verbinding naar news.casema.nl, dat fluctueert er lustig en continu op los tussen de 90 en 170 kb/s. Daarom sinds een paar weekjes maar een TweakNews account, en die haalt altijd en continu 240 kb/s, alleen is de retentie van Casema (regelmatig tot 50/55 dagen) wel ideaal.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz, hier ook altijd maximale snelheid. nieuwsserver is weleens minder geweest idd. Maar tegenwoordig zelf 's avonds en 's nachts continue 2 mbit.
En die retentie is echt zeer relaxed, tot 57 dagen bij giganews. Echt langste van alle aanbieders.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Problemen met instabiliteit heb ik niet(Motorola VoIP modem). Ik heb nog steeds geen bericht gehad van Casema. Binnenkort nog maar een bericht sturen dan. Is er trouwens een antwoordnummer waar ik naar toe kan schrijven?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie zitten er al over hun datalimiet en hoeveel? Momenteel zit ik op:

News-gebruik voor 12-2005 is 15.41GB
Dit is 154.1% van uw limiet (uw limiet is 10GB).

Ben benieuwd wat ik van Casema te horen ga krijgen aan het einde van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:35:

er is een kans dat je mag bij betalen ;) vriend van mij had tijd geleden teveel dataverkeer en mocht ook bij betalen.. :X

* ReseTTim kruipt stilletjes weer weg... ik zit onder optie 1,2 t/m 4 :X en verkoop DTV,DTEL en internet...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Phoolie schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 10:32:
Dan heb ik nog even een vraagje, ik wil graag een eigen mailserver gaan draaien, maar casema heeft poort 25 dicht staan, heeft iemand hier een oplossing voor, ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar kom er maar niet uit.

Volgens casema zelf moest ik de server dan maar op een andere poort draaien (bijvoorbeeld 26), nu lijkt mij dit niet mogelijk aangezien de mail wereldwijd altijd naar poort 25 gestuurd word.

Er zal dus iets moeten gebeuren dat de mail weet dat ie op poort 26 moet binnen komen, ik heb al op verschillende domein registratie sites gekeken, maar kan daar niks vinden over mail over een andere poort dan 25.

Ik hoop dat iemand een oplossing voor me heeft.
Ik heb voor 16 dollar per jaar een forward van mail naar poort 2525 via http://www.dnsmadeeasy.com :) Werkt prima, je moet dus hun servers in jouw mx records zetten (ze hebben er 3) en die sturen het weer door naar jouw ip of hostnaam en gewenst poortnummer. Werkt prima, alleen soms wat trager dan dat je ms gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseTTim schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:39:
[...]

er is een kans dat je mag bij betalen ;) vriend van mij had tijd geleden teveel dataverkeer en mocht ook bij betalen.. :X...
Ik las ergens kleine lettertjes dat je geen quota kan bijkopen.
Lijkt me raar als je er dan wel voor moet bijbetalen.

naja nog een paar weekjes volhouden en m'n eerste jaar Casema is om.
Dan kan ik zonder pijn m'n abo opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51

ik snap het niet.. ik zit toch zeker al op 40GB deze maand schat ik, maar volgens casema zijn er 'Geen gegevens gevonden voor 12-2005'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:02:
[...]

Ik las ergens kleine lettertjes dat je geen quota kan bijkopen.
Lijkt me raar als je er dan wel voor moet bijbetalen.

naja nog een paar weekjes volhouden en m'n eerste jaar Casema is om.
Dan kan ik zonder pijn m'n abo opzeggen.
Uhm, bij Casema is het toch zo dat je minimaal een maand van te voren op moet zeggen en dat je er anders weer een heel jaar aan vast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
micha schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:38:
[...]

Ik heb voor 16 dollar per jaar een forward van mail naar poort 2525 via http://www.dnsmadeeasy.com :) Werkt prima, je moet dus hun servers in jouw mx records zetten (ze hebben er 3) en die sturen het weer door naar jouw ip of hostnaam en gewenst poortnummer. Werkt prima, alleen soms wat trager dan dat je ms gewend bent.
Kijk, hier heb ik wat aan :D

Maar dit moet je zeker via creditcard betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie

Ik kan dit nergens vinden op de site, ben netjes ingelogd, maar zie niks staan :( Kan wel me mailinstellingen, etc vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik zat op 150 gb ofzo op maxi account en krijg nu mooi melding dat qouta has been exceeded :)
gelukkig heb ik nog 2 payservers en gebruik ik casema botjes toch bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Laatst online: 14-09 16:18

Haaguit

HBZNPLT!

FirePuma142 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:09:
Ik ervaar eigenlijk nooit storingen of een trage internetverbinding sinds het halve jaartje dat ik nu Casema heb, wat mij wel enorm stoort is de enorm instabiele verbinding naar news.casema.nl, dat fluctueert er lustig en continu op los tussen de 90 en 170 kb/s. Daarom sinds een paar weekjes maar een TweakNews account, en die haalt altijd en continu 240 kb/s, alleen is de retentie van Casema (regelmatig tot 50/55 dagen) wel ideaal.
Tweaknews is (of gaat) ook naar 60 dagen retentie...

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaguit schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:06:
[...]

Tweaknews is (of gaat) ook naar 60 dagen retentie...
Cool waar heb je dat vandaan? Momenteel zit TweakNews op 28 ~ 30 dagen retentie. Deze uitbreiding is eigenlijk pas sinds kort doorgevoerd (toch?) Op de website staat dat het sinds "vorige week" uitgebreid is, maar dit staat er al enkele weken :?

Zie ook: http://www.tweaknews.nl/?page=uitbreiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:47:
[...]
Ik kan dit nergens vinden op de site, ben netjes ingelogd, maar zie niks staan :( Kan wel me mailinstellingen, etc vinden.
Je zit wel bij Casema (en niet bij Wanadoo)?

Dit is de juiste link:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik nou net lezen dat giganews naar 70 dagen gaat (casema dus ook). Maar ik weet niet wat ze gaan nemen aan maatregelen als je er dik overheen zit. Ik had gelezen dat ze alleen gingen stimuleren om een duurder abbo te nemen.]

btw: ik kan nog altijd met 4 threads downloaden (midi). Andere mensen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Sinds vanavond heb ik nog maar 2 threads tot mijn beschikking. Gisteren og MAX. Nog even wachten op de snelheidverhoging en dan gaan we maar naar Tweaknews of Eweka o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Peter schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:58:
Kwaliteit v.d. klantenservice spreekt ook weer voorzich. Ik begin met "Hallo, met Peter Beverloo", en dat mens houdt koppig vol dat ik "Peter Witlam" heet (m'n moeder heet Witlam van d'r achternaam), ondanks dat ik haar enkele keren verbeter. Verder blijven ze, verschillende medewerkers, volhouden dat dit aan de router ligt, terwijl ik op m'n laptop (met directe aansluiting) exact hetzelfde ervaar: een brakke verbinding. Iemand een idee hoe ik ze verder kan benaderen, want ze staan duidelijk niet open voor dit probleem :(
Helaas erg herkenbaar. Een ogenschijnlijk simpel probleem (ik kan mijn mail nu al zo'n 2 weken niet benaderen, evenals mijn homepage via ftp) heeft letterlijk al uren bellen gekost. En nog wordt het niet opgelost. Beloftes worden niet nagekomen...pfff trieste boel daarzo bij de klantenservice. Gelukkig loopt mij abo per 31 januari af. ik heb inmiddels besloten maar een andere provider te nemen. Eens kijken hoe ADSL bevalt na 5 jaar casema/wanadoo.

Je kunt het per e-mail proberen alsje de naam van een medewerker weet. Het is meestal voornaam.achternaam@office.casema.nl
Of je reactie krijgt is een tweede, maar het kost je in ieder geval niets.
Tip: meld je ook aan op www.mijncasema.nl. Daar kun je zien wie je wanneer geholpen heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat met die mail is bekend. Kreeg laatst een brief thuis dat ze een fout hadden gemaakt en daardoor een zooi accounts hadden moeten blokkeren. Gewoon opnieuw activeren met activatiegegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit al maanden lang bij eweka + nog andere newsservers. heb wel zeker 2 TB aan data binnengehaald. :9 zit op newsreader14 met premium abbo. Kom maar op met die verhoging ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:03
inmiddels is mijn Snelheid verhoogd.... 2 mbit naar 4.2 mbit gratizzz en voor nikzzz

zit iig in vleuten

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crypter schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:45:
inmiddels is mijn Snelheid verhoogd.... 2 mbit naar 4.2 mbit gratizzz en voor nikzzz

zit iig in vleuten
Heb jij nou al die aangekondigde verhoging dan ??
Of gaat dit ergens anders over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:23:
[...]

Heb jij nou al die aangekondigde verhoging dan ??
Of gaat dit ergens anders over ?
Dat is toch wat ie zegt?!! :?

Hopelijk volgen wij ook snel...., maar ik heb er inmiddels al 5 meegemaakt in breda, en dat was allemaal vrij laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Ik heb sinds 2 maanden Casema Max en telefonie en tot nu toe ben ik er zeer tevreden over.
Snelheid is altijd rond de 4Mb en de laatste dagen zelfs iets meer (maar helaas nog geen verhoging, maar komt vanzelf wel).
1 keer de helpdesk nodig gehad en kwam er vrij snel doorheen en werd goed geholpen en afspraken werden nagelopen. Ik denk dat je bij elke provider/helpdesk goede en slechte verhalen hoort. Als ik zo de andere threads lees dan heb je overal wel wat.
Wat ik wel eens heb, maar of dit aan casema telefonie ligt, is dat er een externe oproep binnenkomt en als ik dan opneem dan lijkt het alsof de andere kant hem erop gelegd heeft. (stalker? :-)).
Iemand al iets gehoord over de 30Mb verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 00:01:Dat is toch wat ie zegt?!! :?

Hopelijk volgen wij ook snel...., maar ik heb er inmiddels al 5 meegemaakt in breda, en dat was allemaal vrij laat.
Ja dat staat er, alleen geloof ik het niet.

Hij is de enige anders waren er hier wel meer meldingen.
En Casema kennende komt de upgrade rond 31 maart om 23:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben hier (3552, Utrecht) vannacht werkzaamheden gehad aan het netwerk. Volgens de e-Mail van Casema was dit om extra capaciteit toe te voegen. Heb vanmorgen alleen geen kans gehad om te kijken ofdat er iets veranderd was. Zal vanmiddag eens kijken, aangezien ik nu op school zit.

Hopelijk heb ik mijn verhoging al :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tadream schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:35:
Ik heb sinds 2 maanden Casema Max en telefonie en tot nu toe ben ik er zeer tevreden over.
Snelheid is altijd rond de 4Mb en de laatste dagen zelfs iets meer (maar helaas nog geen verhoging, maar komt vanzelf wel).
1 keer de helpdesk nodig gehad en kwam er vrij snel doorheen en werd goed geholpen en afspraken werden nagelopen. Ik denk dat je bij elke provider/helpdesk goede en slechte verhalen hoort. Als ik zo de andere threads lees dan heb je overal wel wat.
Wat ik wel eens heb, maar of dit aan casema telefonie ligt, is dat er een externe oproep binnenkomt en als ik dan opneem dan lijkt het alsof de andere kant hem erop gelegd heeft. (stalker? :-)).
Iemand al iets gehoord over de 30Mb verbinding?
Het is idd maar net welke medewerker je aan de lijn hebt en hoe adequaat hij/zij is.
En die 30 mbit verbinding komt er, wordt eerst 3 maanden een test mee gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 17:29

Osxy

Holy crap on a cracker

Hoe zit het met eigen server smtp poorten etc, is dit toegestaan? Zijn er geen poorten geblokeerd?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

* Osxy bookmark vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:49
Crypter schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:45:

zit iig in vleuten
Weer is vleuten me voor, vorige keer was dat ook al zo .. ik woon zelf in De Meern, zijn echt geen grappen :p

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Dat kan ook met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/bookmark.gif. Links van de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Ja ik ben er ook achter,

Maar volgens www.internetten.nl is eigen server niet toegestaan, maar weet iemand of dit ook door harde limieten is beperkt of dat dit meer iets is om mensen op afstand te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm inderdaad heb ik de verhoging, tegen alle verwachtingen in al gehad.

3563

Leuk, had alleen stiekem gehoopt op een beetje meer upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
sjorremans schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:25:
[...]

Weer is vleuten me voor, vorige keer was dat ook al zo .. ik woon zelf in De Meern, zijn echt geen grappen :p
Nou ik woon ook in Vleuten, en heb de upgrade nog niet :'( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
osxy schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:52:
Hoe zit het met eigen server smtp poorten etc, is dit toegestaan? Zijn er geen poorten geblokeerd?
Mag wel, maar poort 25 zit dicht :(

Maar ik heb een mogelijkheid gevonden, nog geen tijd gehad om te testen, maar kijk eens op http://www.rollernet.us/services.php?smtp daar kan je de mail via poort 2525 laten gaan & dan moet het wel lukken.
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ondanks we Tweakers zijn is het niet verstandig om de login/wachtwoord van een kabelmodem hier te plaatsen. Er kunnen vervelende dingen niet meer werken als men deze niet gebruikt zonder de nodige voorzichtigheid.