Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
ping 127.212.23.124
Verwijderd
Toch nog eerder dan verwacht
Lekker hoor 4200 download snelheid
Eerste kwartaal 2006 is gewoon 31 maart om 23:59
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 12:21 ]
Verwijderd
Waarschijnlijk omdat ze aan het werk zijn bij hem in de straat. Maar dat wil niet betekenen dat je snelheid omhoog gaat. Onzin, bij mij is er ook al zo vaak gewerkt in de straat eraan. Maar die snelheid verhogen gebeurt heel ergens anders.pjottum schreef op donderdag 22 december 2005 @ 09:32:
waar haal je die interessante informatie vandaan, mking?
Er staat in de brief dat ik 3 maanden lang 19.95 betaal. Itt aan de telefoon krijg ik de korting nu dus wel
Weet er iemand overigens hoe het zit met de e-mail adressen? Je hoofd adres (mijne) schijnt gewoon gedeactiveerd te worden, maar de overige adressen niet? zo ja, dan maak ik mijn e-mail dan wel met een @casema.nl op het einde
Ben sinds 5 december over van Wanadoo naar Casema. Beide Wanadoo adressen waren gedeactiveerd.Metal schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:38:
Ik heb nu (pas) mijn bevestiging gehad van mijn overstap van wanadoo naar casema.
Er staat in de brief dat ik 3 maanden lang 19.95 betaal. Itt aan de telefoon krijg ik de korting nu dus wel![]()
Weet er iemand overigens hoe het zit met de e-mail adressen? Je hoofd adres (mijne) schijnt gewoon gedeactiveerd te worden, maar de overige adressen niet? zo ja, dan maak ik mijn e-mail dan wel met een @casema.nl op het einde
Overigens ging het bij mij nogal omslachtig. Ik zou eerst per 1 december overgaan, maar er gebeurde niks. Toen gebeld en er was niets bekend van de overgang (nieuwe klantensysteem

Alles is dus goed gekomen, alleen kreeg ik deze maand wel een Wanadoo factuur ipv een Casema factuur. Overigens betaal ik gewoon de volle mep...
Verwijderd
Per 31-01-2006 gaat de stekker er uit.
Ik ben dik tevreden met Casema, maar niet met de nieuwe usenet regeling.
News-gebruik voor 12-2005 is 66.12GB
Dit is 132.24% van uw limiet (uw limiet is 50GB)
Subject: 100% Newslimiet bereikt
Geachte internetklant,
Op dit moment heeft u 100% van de toegestane Newslimiet (zie tabel onderaan deze e-mail)
via de Newsserver van Casema verbruikt. Downloaden via de Newsserver is de rest van deze
kalendermaand* niet meer toegestaan.
Wilt u niet voor verrassingen komen te staan: u kunt uw verbruik zelf bijhouden via uw
Newsreader.
Meer informatie vindt u op onze website www.casema.nl. U kunt ook contact opnemen met
onze klantenservice op 0900-8896 (EUR 0,10 p/min). De klantenservice is bereikbaar op
werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.
Met vriendelijke groet,
N.V. Casema
M. ten Oever
Manager Klantenservice
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 11:10 ]
Ik verwacht zulke problemen ook wel jaJopster schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:36:
[...]
Ben sinds 5 december over van Wanadoo naar Casema. Beide Wanadoo adressen waren gedeactiveerd.
Overigens ging het bij mij nogal omslachtig. Ik zou eerst per 1 december overgaan, maar er gebeurde niks. Toen gebeld en er was niets bekend van de overgang (nieuwe klantensysteem). Nieuwe afspraak gemaakt en het zou binnen 2 weken geregeld worden. 6 december had ik even problemen met Internet en email. Internet werkte weer snel, maar de mail wilde niet (en ik zat natuurlijk te wachten op een belangrijke mail
). 7 december gebeld: "Ja, u bent overgezet naar Casema"
De brief kwam 2 dagen later.
Gelukkig kon mijn Wanadoo mail nog voor een paar dagen geactiveerd worden.
Alles is dus goed gekomen, alleen kreeg ik deze maand wel een Wanadoo factuur ipv een Casema factuur. Overigens betaal ik gewoon de volle mep...
Maar als die e-mail adressen allemaal opgezegd worden maken we gewoon nieuwe Wanadoo Free inbelaccount's aan
de vraag of wat je doet - waardoor deze maatregelen nodig zijn - wel juist is is vast niet in je opgekomen. wat doe je eigenlijk als je in 3 weken 66gb download uit de newsgroups?Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:10:
De brief met de opzegging van m'n Casema abo gaat vandaag de deur uit.
Per 31-01-2006 gaat de stekker er uit.
Ik ben dik tevreden met Casema, maar niet met de nieuwe usenet regeling.
News-gebruik voor 12-2005 is 66.12GB
Dit is 132.24% van uw limiet (uw limiet is 50GB)
Subject: 100% Newslimiet bereikt
Geachte internetklant,
Op dit moment heeft u 100% van de toegestane Newslimiet (zie tabel onderaan deze e-mail)
via de Newsserver van Casema verbruikt. Downloaden via de Newsserver is de rest van deze
kalendermaand* niet meer toegestaan.
Wilt u niet voor verrassingen komen te staan: u kunt uw verbruik zelf bijhouden via uw
Newsreader.
Meer informatie vindt u op onze website www.casema.nl. U kunt ook contact opnemen met
onze klantenservice op 0900-8896 (EUR 0,10 p/min). De klantenservice is bereikbaar op
werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.
Met vriendelijke groet,
N.V. Casema
M. ten Oever
Manager Klantenservice
ping 127.212.23.124
Verwijderd
Is net zoiets als te hard rijden, het mag niet, je moet het zelf je snelheid in de gate houden, maar je krijgt geen boete als je te hard rijd.
Verwijderd
Ik heb een paar weken vrij en wil wat DVD films kijken.pjottum schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:08:de vraag of wat je doet - waardoor deze maatregelen nodig zijn - wel juist is is vast niet in je opgekomen. wat doe je eigenlijk als je in 3 weken 66gb download uit de newsgroups?
De voorgaande maanden heb ik niet zoveel gedownload
En dan nog, ik ben naar Casema gegaan omdat ze onbeperkte toegang tot giganews boden.
Nu ga ik weer weg bij Casema omdat ze dit beperkt hebben.
Upgraden wil ik niet en bijkopen mag niet, dus dag Casema.
Een payserver erbij nemen is niet bij je opgekomen?Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:48:
[...]
Ik heb een paar weken vrij en wil wat DVD films kijken.
De voorgaande maanden heb ik niet zoveel gedownload
En dan nog, ik ben naar Casema gegaan omdat ze onbeperkte toegang tot giganews boden.
Nu ga ik weer weg bij Casema omdat ze dit beperkt hebben.
Upgraden wil ik niet en bijkopen mag niet, dus dag Casema.
Verwijderd
Tuurlijk welFrank-NL schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:26:Een payserver erbij nemen is niet bij je opgekomen?
Maar een Casema abo + payserver is duurder dan een ADSL.
Er zijn ADSL aanbieder met een goede usenet service en bij ADSL krijg je meer download snelheid
Daarnaast is het een priciepe kwestie
Ik voel me genept door Casema
Verwijderd
Verwijderd
Tweak DSL met 10.000/1.000 voor 34,95Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:51:
ik weet niet of het zo'n goede keuze is om naar een andere provider te gaan, casema biedt een goede prijs/snelheid verhouding. Daarnaast is er geen harde limiet. Dus eerst nog maar eens zien of ze het echt goed menen.
Zonder beperkingen 10Mbit usenet service
Casema 2.000/520 (straks 4.200/660) voor 32.95
Beperkte usenet service op 2Mbit
En die harde limiet komt er heus wel
Volgens mij stopt het bij 150%
Verwijderd
News-gebruik voor 12-2005 is 121.37GB
Dit is 242.74% van uw limiet (uw limiet is 50GB)
en nog steeds door aan het gaan, kan btw ook nog steeds met 4 threads downloaden.
Maarja, hier is nog geen ADSL te krijgen zonder tel abbo.
Heb je nog geen mailtje gehad? Ik heb het eignelijk niet meer geprobeerd nadat ze gemaild hebben dat ik over mijn limiet zat.Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:08:
nja, ik zit al op
News-gebruik voor 12-2005 is 121.37GB
Dit is 242.74% van uw limiet (uw limiet is 50GB)
en nog steeds door aan het gaan, kan btw ook nog steeds met 4 threads downloaden.
Maarja, hier is nog geen ADSL te krijgen zonder tel abbo.
Ik haal nu maar zo veel mogelijk binnen via torrents, die 10 Gig die ik met Midi heb is niet echt veel.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Dit is 250.6% van uw limiet (uw limiet is 10GB)
Heb nog niets gehoord. Ik ben toch voorzichtig (wat heet met een overschrijding van 150% ...

Trouwens ook 2 connecties hier ipv 1 zoals staat aangegeven op de site van casema.
Verwijderd
Ik heb nog steeds 4 connecties ipv 1. Het zal wel gefaseerd ingevoerd worden. Het werkte ook nog een hele tijd zonder inloggen terwijl dat officieel al moest.Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:59:
News-gebruik voor 12-2005 is 25.06GB
Dit is 250.6% van uw limiet (uw limiet is 10GB)
Heb nog niets gehoord. Ik ben toch voorzichtig (wat heet met een overschrijding van 150% ...) en ben het meeste via TweakNews binnen aan het slurpen. Einde van de maand weten we meer. (waarschuwing, bijbetaling ... wie zal het zeggen).
Trouwens ook 2 connecties hier ipv 1 zoals staat aangegeven op de site van casema.
/▌
Mooooooeeeee......
ping 127.212.23.124
Verwijderd
Nog niet... 31-01-06 pas
En zodra m'n DSL verbinding werkt geef ik de gouden tip zodat je van news.casema.nl kan downloaden zonder dat de snelheid inzakt
News-gebruik voor 12-2005 is 77.38GB
Dit is 154.76% van uw limiet (uw limiet is 50GB)
Doel je op die news.golden.net.. idee....bij mij werkt het niet meer...
Mooooooeeeee......
Verwijderd
Nee dus echt news.casema.nl volle bak en dat 24 uur per dagBlack Piet schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 17:40:
3Gb per dag vindt ik nog meevallen.... Ik heb zelf maar een payserver erbij genomen... De voordelen die ik heb van "gratis" downloaden compenseer ik de prijs voor de payserver weer mee.
Doel je op die news.golden.net.. idee....bij mij werkt het niet meer...
Tweede mailadres openen...
Zoveel mogelijkheden kan ik me niet meer bedenken
In het verleden zat ik op 240-250Gb per maand [nu rond de 150Gb agv minder tijd]....dus 66Gb per 3 weken vindt ik nog wel meevallen.... Probleem bij mij begon met harddiskruimte [heb nu 1,2 Tb draaien; en dat bleek dus niet genoeg].
Mooooooeeeee......
Verwijderd
Ook op de drukke uren.
Ik beloof het hier te mailen over een paar weken
daar hebben we nu wat aan iddVerwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:09:
Het is gewoon een simpele trick om de volle 512kb per stream te houden.
Ook op de drukke uren.

[ Voor 5% gewijzigd door xdc op 24-12-2005 19:30 ]
slimmehotspot.nl
Verwijderd
Waarom zou je het nu niet hier plaatsen? Ben je bang dat casema iets onderneemt tegen je? Is toch onzin, ze weten toch niet wie je bent. Zou ook helemaal niet mogelijk zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:09:
Het is gewoon een simpele trick om de volle 512kb per stream te houden.
Ook op de drukke uren.
Ik haal btw 's nachts ook altijd de maximale snelheid, dus is helemaal nergens voor nodig.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 13:32 ]
Ik ben door gegaan en zelfs 30 threads werkte nog!
Heb hem nu teruggezet naar 16 threads en zit met volle bak te downloaden (1250 kB)
Ik zou zeggen probeer het eens
[ Voor 7% gewijzigd door boots op 27-12-2005 00:15 ]
Dus jij trekt je verbinding helemaal vol? Wouw...ik heb maar een 2Mbit....dus zoveel zin hebben 30 threads niet eigenlijk...
Mooooooeeeee......
http://home.casema.nl/gaillard/casema40threads.jpg
Verwijderd
Ik heb op Casema.nl en op andere talloze sites al informatie opgezocht maar ik zit toch met een aantal vragen:
- Wordt de telefoon nou aangesloten op de kabel? Dus zou mijn normale telefoonaansluiting niet gebruikt worden?
- Wat is de invloed van meerdere apparaten? ( In mijn situatie zou ik 2 Tv's, 1 pc en een telefoon willen aansluiten )
- Hanteert Casema behalve voor Nieuwsgroepen geen datalimiet? ( Op internet heb ik gelezen dat ze geen datalimiet hanteren namelijk )
- Hoe is de geluidskwaliteit van de digitale telefonie? En is de telefoontoestelkeuze hiervoor beperkt?
1. Bij het punt waar de kabel je huis binnenkomt, komt een modem te staan.Vandaaruit kan je met ethernet verder. Je telefoonkabel steek je ook in dit modem.Nippletwister schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:08:
Ik ben aan het overwegen om een Casema pakket (Telefonie, Radio en Televisie en Internet) te nemen...
Ik heb op Casema.nl en op andere talloze sites al informatie opgezocht maar ik zit toch met een aantal vragen:
1- Wordt de telefoon nou aangesloten op de kabel? Dus zou mijn normale telefoonaansluiting niet gebruikt worden?
2- Wat is de invloed van meerdere apparaten? ( In mijn situatie zou ik 2 Tv's, 1 pc en een telefoon willen aansluiten )
3- Hanteert Casema behalve voor Nieuwsgroepen geen datalimiet? ( Op internet heb ik gelezen dat ze geen datalimiet hanteren namelijk )
4- Hoe is de geluidskwaliteit van de digitale telefonie? En is de telefoontoestelkeuze hiervoor beperkt?
2. Geen.
3. Nee.
4. Uitstekend. Alle toestellen zijn te gebruiken; behalve de specifieke isdn toestellen, maar die heb je vast niet.
ping 127.212.23.124
Om te voorkomen dat ik kabels moet gaan doortrekken zou ik op dit punt (waar de kabel binnenkomt) ook een draadloze modem/router kunnen plaatsen?
Dit zou dan namelijk echt ideaal zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door Vlassie1980 op 27-12-2005 15:39 ]
Verwijderd
Grappig, ik kom net thuis en probeer in te loggen met de gebruikelijke 2 threads die ik gebruik, zegt er 1 dat hij niet meer kan connecten wegens het overschrijden van het maximale aantal connecties. Ik heb een Casema Midi verbinding en die laat mij toe om maar met 1 thread verbinding te maken met de server. Dat werkt nu eindelijk (ze beloofden dit al een hele tijd maar kon tot vandaag nog met meerdere threads connecten).boots schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 00:35:
Helaas kan mijn router er niet zo best tegen maar 40 werkt ook nog
http://home.casema.nl/gaillard/casema40threads.jpg
Verwijderd
Yep, achter je modem kun je een wireless router plaatsen. Hier kun je natuurlijk weer draadloos een X aantal pc's aan hangenNippletwister schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:11:
Dank voor de snelle reply,
Om te voorkomen dat ik kabels moet gaan doortrekken zou ik op dit punt (waar de kabel binnenkomt) ook een draadloze modem/router kunnen plaatsen?
Dit zou dan namelijk echt ideaal zijn.
*Tip, zorg voor een goede beveiliging van het draadloze netwerk. Verander het wachtwoord om in te loggen in je router, maak gebruik van encryptie en bij voorkeur ook een MAC filter. Hoe dit moet lees je ergens anders
Dit om te voorkomen dat straks je buren ook heerlijk mee zitten te genieten van jouw netwerkje. Komt veel vaker voor dan je denkt!
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 20:33 ]
En de telefonische desk is onbereikbaar, plus dat onze zenderindeling veranderd is en RTL4 het niet meer doet.
Lekker hoor.
Ik kom er ook net achter. JammerVerwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:29:
[...]
Grappig, ik kom net thuis en probeer in te loggen met de gebruikelijke 2 threads die ik gebruik, zegt er 1 dat hij niet meer kan connecten wegens het overschrijden van het maximale aantal connecties. Ik heb een Casema Midi verbinding en die laat mij toe om maar met 1 thread verbinding te maken met de server. Dat werkt nu eindelijk (ze beloofden dit al een hele tijd maar kon tot vandaag nog met meerdere threads connecten).
/▌
hoop dat de snelheid omhoog gaat vandaag
we horen het pas na 15:00 uur , dan meer ...
edit:
helaas , storing verholpen nog steeds oude speeds
[ Voor 32% gewijzigd door xdc op 29-12-2005 13:11 ]
slimmehotspot.nl
Ik vrees dat het toch echt 31/3 2006 gaat worden wat sommigen al voorspeld hadden.xdc schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:41:
op dit moment is er een storing in een deel van utrecht , wegens upgrade van iets..
hoop dat de snelheid omhoog gaat vandaag
we horen het pas na 15:00 uur , dan meer ...
edit:
helaas , storing verholpen nog steeds oude speeds
/▌
Verwijderd
Vorige week kom ik thuis, staan er een paar (buur)meiden voor de deur, of ik een pakketje besteld had. Nou, dacht het niet. Maar toch aangenomen van ze, zit er een motorola modem in!
Verwijderd
Je kan je nieuwsverbruik van de laatste 4 maanden zien.
Maar de selectie is 01-06, 12-06, 11-06 of 10-06
Verwijderd
Vorig jaar was het zelfs 1/4 voordat alles was doorgevoerd..Marzman schreef op donderdag 29 december 2005 @ 19:36:
[...]
Ik vrees dat het toch echt 31/3 2006 gaat worden wat sommigen al voorspeld hadden.
Dat zou wel een leuk verjaardagscadeautje zijn, ben jarig op 1 april namelijkVerwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 16:35:
[...]
Vorig jaar was het zelfs 1/4 voordat alles was doorgevoerd..
Maar moet zeggen dat ik het liever nu al heb!
Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro
Vanochtend ging ik ook een tijdje lang 720 kb/s stabiel, maar daarna is het gewoon weer 480 kb/s.
Maar het zal inderdaad pas weer 31/03/2006 worde voordat we die upgrade gaan krijgen. Misschien zullen er enkele zijn die de upgrade al ervoor hebben maar ik denk toch dat de rest het niet haalt ervoor
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.
Verwijderd
begin nu echt te twijvelen om over te stappen op adsl 2 want daar heb ik 24 mbit voor 40 euro inplaats van 4 mbit voor 50 euro.
Ik vind dat ze er weer erg vroeg mee adverteren, en er vervolgens weer erg laat mee komen.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:14:
casema mag wel eens met die verhoging gaan komen. en met nog een betere verhoging komen.
begin nu echt te twijvelen om over te stappen op adsl 2 want daar heb ik 24 mbit voor 40 euro inplaats van 4 mbit voor 50 euro.
KPN heeft het afgelopen jaar 2 upgrades gehad, daar heb je nu voor 25 euro 4mbit. Ik heb daar op zich geen behoefte aan - ook niet aan kpn - maar de vendor lock-in dmv telefonie zal natuurlijk niet voor eeuwig stand kunnen houden. Bij wanadoo heb je zelfs (tot) 20Mbit en telefonie voor 27,50. Ik betaal nu beduidend meer voor een fractie hiervan...
ping 127.212.23.124
Helemaal mee eens. Bovendien vind ik dat Chello toch als kabelboer wel heel erg vooruitloopt op Casema en @Home... check dat Extreme abbo, 20/2Mbitpjottum schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 09:29:
[...]
Ik vind dat ze er weer erg vroeg mee adverteren, en er vervolgens weer erg laat mee komen.
KPN heeft het afgelopen jaar 2 upgrades gehad, daar heb je nu voor 25 euro 4mbit. Ik heb daar op zich geen behoefte aan - ook niet aan kpn - maar de vendor lock-in dmv telefonie zal natuurlijk niet voor eeuwig stand kunnen houden. Bij wanadoo heb je zelfs (tot) 20Mbit en telefonie voor 27,50. Ik betaal nu beduidend meer voor een fractie hiervan...
PS. Was er ooit geen nieuwsbericht geplaatst over de tests die ze deden met 70Mbit? Wat is daar uit gekomen? Gaat het niet werken ofzo?
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd

Daarentegen weet je wel dat je de snelheid waarmee ze adverteren ook echt krijgt. Bij ADSL is dat dus echt niet zo.
30mbit is zinloos om te internetten, dat kan je alleen maar gebruiken als je veel wilt downloaden (net als 20 overigens), en als je dan toch maar 2 draadjes naar de newsserver mag hebben...Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 11:59:
Casema komt met een 30 mbit verbinding, mijn inziens compleet nutteloos. Ook vanwege de schrale upload: 1,5 mbit. Het duurt nog wel even eer dat we met symmetrische snelheiden over het kabelnetwerk surfen.
Daarentegen weet je wel dat je de snelheid waarmee ze adverteren ook echt krijgt. Bij ADSL is dat dus echt niet zo.
Ik zou trouwens liever 'ongeveer 20mbit' willen hebben dan precies 2mbit.
Of gewoon de 4 die casema tijden geleden aangekondigd heeft.
ping 127.212.23.124
- server: news.wanadoo.nl
- username: c*******@wanadoo.nl
- wachtwoord: ******
- port: 119
Ik krijg een error: 502 dr4.euro.net: Access denied to your node - news@euro.net
Je moet een email adres aanmaken:SAiKO schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:14:
Ik heb ook wanadoo kabel (Wanadoo Cable Easy) via casema. Kan iemand mij vertellen wat de inlog-gegevens/instellingen zijn voor de nieuwsgroepen? Ik maak gebruik van GrabiT en gebruik nu:
- server: news.wanadoo.nl
- username: c*******@wanadoo.nl
- wachtwoord: ******
- port: 119
Ik krijg een error: 502 dr4.euro.net: Access denied to your node - news@euro.net
http://www.wanadoo.nl/mijnabonnement/email/emailhome.html
Inloggegevens zijn nooit nodig bij news.wanadoo.nl, de server checked je hostname.SAiKO schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:31:
Hmm, nu wil ie wel opeens zonder inlog-gegevens. Is las net trouwens dat sommigen op euronet servers inloggen.. is dat sneller/beter dan als ik gewoon news.wanadoo.nl invul?
wel grappig overigens... het topic gaat over wanadoo/casema, en 90% bestaat uit posts over de nieuwsserver
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
I know, maar met één server loopt de boel traag. Als je met meerdere lijnen wilt downloaden zijn extra email adressen heel handig.SgtStrider schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:36:
[...]
Inloggegevens zijn nooit nodig bij news.wanadoo.nl, de server checked je hostname.
offtopic:
wel grappig overigens... het topic gaat over wanadoo/casema, en 90% bestaat uit posts over de nieuwsserveris het primaire doel van een provider niet "gewoon Internet" leveren?
magnifor in "Wanadoo en nieuwsserver"
Nu kun je ook het zelfde truukje met maya.euronet.nl uithalen. Je hebt dan vier servers (even uitgaan dat je 2 email adressen hebt) met drie lijnen. Dat zijn in totaal 12 lijnen.
Verwijderd
Stelletje prutsers. Ze hebben het nu mogelijk gemaakt om de laatste 3 maanden van 2005 te bekijken. WIl je echter maand 1 van 2006 bekijken, dan wordt maand 1 van 2005 getoondVerwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 02:03:
Leuk, er zit een mini millenium bug in het Casema news dashboard.
Je kan je nieuwsverbruik van de laatste 4 maanden zien.
Maar de selectie is 01-06, 12-06, 11-06 of 10-06

Wat ik heb gedaan;
- Mailaccountje aangemaakt bij Freenet.de
- Gebruikersnaam en wachtwoord onthouden
- De volgende servers toegevoegd:
news.euronet.nl (aka news.wanadoo.nl) - 3T x 20Kb
maya.euronet.nl - 3T x 20Kb
newsread0.freenet.de - 2T x 20Kb
newsread1.freenet.de - 2T x 20Kb
newsread2.freenet.de - 2T x 20Kb
newsread3.freenet.de - 2T x 20Kb
newsread4.freenet.de - 2T x 20Kb
newsread5.freenet.de - 2T x 20Kb
newsread6.freenet.de - 2T x 20Kb
- Daarbij heb ik de newsread servers van freenet ingesteld als slave (je kan er geen headers mee ophalen), ik heb geen idee hoe dit bij Newsleecher gaat.
Dit brengt mij op een totaal van 400Kbyte per seconde downloadsnelheid, op binaries van 1 tot 3 dagen oud
Geen payserver voor mij
Verwijderd
Wordt waarschijnlijk bedoelt dat de wijkapparatuur 70 mbit aan kan, maar de surfboard modems gaan tot 38 mbit up/down. Moeten eerst alle modems weer vervangen worden naar docsis 2.0. Dat gaat stukken hoger.SgtStrider schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 11:46:
[...]
Helemaal mee eens. Bovendien vind ik dat Chello toch als kabelboer wel heel erg vooruitloopt op Casema en @Home... check dat Extreme abbo, 20/2Mbit... voor mij als Casema gebruiker slechts een droom, die waarschijnlijk nog lang een droom blijft. Maargoed, verder niks te klagen over de verbinding, die is stabiel.
PS. Was er ooit geen nieuwsbericht geplaatst over de tests die ze deden met 70Mbit? Wat is daar uit gekomen? Gaat het niet werken ofzo?
Is het mogelijk om achter de modem een Apple Airport Express te hangen? (http://store.apple.com/1-...96190CF2&nplm=M9470LL%2FA)
Ik heb deze namelijk over en het zou me wat euries kunnen besparen...
Verwijderd
Weet niet hoe dat ding precies werkt, maar volgens mij is het gewoon een router die de gangbare standaarden gebruikt, dus gewoon mogelijk.Nippletwister schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 10:29:
Ok, ik ga binnenkort ook internet via Casema aanvragen en vroeg me nog iets af:
Is het mogelijk om achter de modem een Apple Airport Express te hangen? (http://store.apple.com/1-...96190CF2&nplm=M9470LL%2FA)
Ik heb deze namelijk over en het zou me wat euries kunnen besparen...
Vergeet niet dat je ook nog je KPN lijn moet houden (10 euro) en je in je vergelijking niet kabeltv bij je kabelinternet kosten mag tellen, tenzij je bereid bent dat de deur uit doen als je overstapt. Vervolgens lees je nog even de * ** *** **** na op http://www.wanadoo.nl/adsl/adsl_telefonie.html en je komt erachter dat je nog niet zo verkeerd zit bij Casema.pjottum schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 09:29:Ik vind dat ze er weer erg vroeg mee adverteren, en er vervolgens weer erg laat mee komen.
Oh jawel hoor? Met newsleecher 3.5 beta 1/2 gaat het idd lastig, maar met Newsleecher 3.0 Final en Newsbin Pro 5 kan ik met meerdere email adressen (In mijn geval twee) downloaden. Ik gebruik dan news.euronet.nl.Het truukje van meerdere mailadressen bij Wanadoo zelf gaat bij Wanadoo Cable klanten niet op.
Daarna haal ik het zelfde truukje uit met maya.euronet.nl uit en heb ik uiteindelijk 4 servers x 3 lijntjes. Dat zijn in totaal 12 lijnen.
Ow, maar ik ben ook erg tevreden met Casema - ik vind het alleen uitermate stom dat ze in juli aankondigen dat ze 31 maart gaan upgraden. Doe dat dan meteen of kondig het pas later aan.sphere schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:25:
[...]
Vergeet niet dat je ook nog je KPN lijn moet houden (10 euro) en je in je vergelijking niet kabeltv bij je kabelinternet kosten mag tellen, tenzij je bereid bent dat de deur uit doen als je overstapt. Vervolgens lees je nog even de * ** *** **** na op http://www.wanadoo.nl/adsl/adsl_telefonie.html en je komt erachter dat je nog niet zo verkeerd zit bij Casema.
De telefoonlijn - zoals wij die hebben - kost overigens ook een tientje in de maand, ik wil wel kunnen bellen/gebeld worden.
[ Voor 9% gewijzigd door pjottum op 05-01-2006 15:21 ]
ping 127.212.23.124
Ik kan er op de Casema-site niets over vinden en tot op heden zijn de wachttijden voor de telefonische helpdesk zo hoog, dat ik het maar eerst hier probeer. Jullie snappen dat ik geen zin heb om 10 maanden voor nop te betalen.
Weet iemand hoe dit zit?
ElisabethM schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:37:
Stel je vraag online bij de klantenservice (http://www.mijncasema.nl). Daar moet je je wel voor aanmelden, maar over het algemeen heb je binnen een dag een antwoord.
Is mijncasema.nl ook te gebruiken voor Wanadoo-abonnees dan?quote: http://www.mijncasema.nlWegens onderhoudswerkzaamheden is deze site momenteel niet beschikbaar.
Probeert u het op een later moment nogmaals.
ping 127.212.23.124
Op de Casema-site staat het volgende:ElisabethM schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:10:
Geen idee, ik zie nu dat ik je bericht niet goed gelezen heb, zag niet dat je een Wanadoo-abonnee was. Maar kan je het niet vinden in de algemene voorwaarden op de Wanadoo-site?
• de Klant overlijdt;
• de Klant een rechtspersoon is, en deze wordt ontbonden;
• het faillissement van de Klant is aangevraagd;
• voor de Klant (voorlopige) surseance van betaling is aangevraagd;
• de Klant onder bewind of curatele is gesteld;
• ten aanzien van de Klant een verzoek op grond van de Wet
Schuldsanering Natuurlijke Personen is ingediend; of
• de Klant anderszins het vrije beheer over zijn vermogen
verliest.
De Wanadoo-voorwaarden zijn van gelijke strekking. Over verhuizing wordt geenszins gesproken.
Indien ze aandragen dat ik over kan stappen naar een ander produkt van hen, dan geven ze daarmee aan dat mijn verzoek tot beëindiging van het contract redelijk is en derhalve ben ik allerminst verplicht een ander produkt aan te schaffen.pjottum schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:14:
Wanadoo zal wel aandragen dat je over gaat naar hun dsl oplossing. Zou ik ook niet heel raar vinden trouwens, want die dekking is er dan allicht wel.
EDIT:
www.mijncasema.nl is weer up en ik heb ook nog een antwoord kunnen vinden! (Dank voor de tip!)
quote: http://www.mijncasema.nlWat gebeurt er met mijn abonnement als ik verhuis naar een plaats waar Casema
geen producten levert?
Als u verhuist naar een plaats waar Casema geen producten levert, dan kunt u uw abonnement schriftelijk opzeggen. Vermeldt u hierbij altijd de reden van opzegging en stuurt u een geldig verhuisbewijs mee. Casema beëindigt in dit geval alle producten die op uw naam staan met inachtneming van 1 maand opzegtermijn. Zodra wij uw opzegging hebben verwerkt, ontvangt u hiervan een schriftelijke bevestiging.
[ Voor 20% gewijzigd door ZjieB op 06-01-2006 17:03 ]
ping 127.212.23.124
Verwijderd
Dat is volgens mij sinds het motorola tijdperk over. Sinds ik een motorola modem heb ik heb ook een vast IP, het is sinds de zomervakantie ( dat ik het modem heb ) maar 1x verandert, 1 maand geleden ongeveerVerwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 17:24:
Bij Casema heb je toch een dynamisch ip-adres, ik krijg het met geen mogelijkheid veranderd.
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
pjottum schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 17:12:
.. maar dat gaat over casema - jij hebt wanadoo. Ik zou hierover bij wanadoo informatie inwinnen - daar ben je tenslotte klant. Nu krijg je een 'ja, maar..' verhaal als je de klantenservice van wanadoo belt.
Ik gok dat het wel goed komt.quote: http://www.wanadoo.nl[...]Opzeggen van uw Cable abonnement
U hoeft de opzegging van uw Cable abonnement alleen aan Casema door te geven. Zij zorgen ook voor beëindiging van uw diensten bij Wanadoo. Na opzegging dient u het modem aan Casema te retourneren.
Verwijderd
Verwijderd
Ze lopen dus achter op ISP buiten hun verzorgingsgebied. Daarmee hoeven ze niet te concurreren. Casema conrurreert dan ook met kpn, dan zijn ze sneller en goedkoper. Dus die doen pas weer iets als kpn weer iets gaan doen. Maar die downloadsnelheid interesseert mij en zovelen echt niet meer. (op dit moment) Het gaat mij meer om de uploadsnelheid. Daarin geeft chello wel meer. Ik vind het persoonlijk jammer dat casema daar erg in knijpt.SgtStrider schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:42:
Toch vraag ik me nu al af (ja... ik weet... vroeg), wanneer de volgende upgrade komt. Het nadeel van kabelproviders is vaak het monopolie op kabelinternet in een bepaald gebied, waardoor ze eigenlijk hun snelheid op een gegeven moment niet meer hoeven te upgraden (wanneer ADSL aan de limiet zit). Op dit moment loopt Casema achter op Multikabel en Chello qua snelheid, maar ik hoop natuurlijk dat ze dit snel gaan oplossenWachten dus.... en gezien de geschiedenis van Casema zal dit wel lang gaan duren....
casema midi --> 19,95 --> 29,90
casema multi --> 32,50 --> 37,90
casema maxi --> 49,50 --> 54,45
casema mega blijft zelfde prijs
De prijzen die ze momenteel vragen voor de snelheid die we momenteel hebben is sowieso te hoog. Want als je kijkt naar adsl providers krijgen zij meer snelheid en stabiliteit voor hun geld (in de 3 jaar dat ik adsl had, heb ik 3 keer mijn modem gereset, in 5 maanden dat ik casema heb 36 keer modem gereset).
En dan durven ze ook nog een jaar van te voren een snelheid aan te kondigen en werven ze zo vele klanten, terwijl er sprake is van misleiding.
Weer een reden erbij om bij casema te vertrekken, wie volgt mij
Verwijderd
hmm dit is mooi kan ik dus eeder onder mijn abbo uit als het meezitjozy schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 01:07:
is het iemand opgevallen dat in het tweede jaar dat je casema internet hebt, dat je prijzen omhoog gaan!
De prijzen die ze momenteel vragen voor de snelheid die we momenteel hebben is sowieso te hoog. Want als je kijkt naar adsl providers krijgen zij meer snelheid en stabiliteit voor hun geld (in de 3 jaar dat ik adsl had, heb ik 3 keer mijn modem gereset, in 5 maanden dat ik casema heb 36 keer modem gereset).
En dan durven ze ook nog een jaar van te voren een snelheid aan te kondigen en werven ze zo vele klanten, terwijl er sprake is van misleiding.
Weer een reden erbij om bij casema te vertrekken, wie volgt mij
MvG.
Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300
Verwijderd
in het begin was het goed tedoen en haalde ik de beloofde snelheid van ongeveer 250 kB/sec
maar de laatste week is het om tehuilen traag soms maar net 80 KB
nog meer mensen last van? casema dacht het probleem tekunnen oplossen blijkbaar met een login systeem, dit werkt dus blijkbaar niet echt in de praktijk wat ik wel erg jammer vind, en ja ik weet het tijd voor een payserver maar als ik mijn abbo vergelijk met andere aanbieders die internet aanbieden is casema niet eens meer zo aantrekkelijk meer plus dat ze een newsserver dienst aanbieden.
Ik zelf ga informeren hoe en wanneer ik onder het abbo uit kan, en dan richting een goeie prijs kwaliteitsverhouding provider, en daarnaast lekker een payserver erbij, dan kom ik nog goedkoper uit met mijn maandelijkse kosten en meer snelheid.
Verwijderd
casema maxiVerwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:38:
Welk abbo heb je, de snelheid is minder bij de lagere abbo's...
Verwijderd
das matig ja, ik haalde met multi nog een hele lange tijd de volle mep(2mbit). Zelfs ook 's nachts.
Maar het vervelende van casema is dat ze concurreren met KPN, en dus nooit zullen gaan concurreren met andere kleinere providers zoals hierboven genoemd. Weet iemand trouwens of je voor het abbo hierboven een telefoonlijn moet hebben bij KPN? Want dat weerhoud mij er namelijk van om ADSL te nemen. Die 20 mbit van wanadoo is leuk voor die prijs, maar wij konden het hier niet nemen, omdat je hier nog een tel lijn van kpn moet hebben. Pas over een half jaar zou dat mogelijk zijn.
Dit zijn de prijzen in combinatie met telefonie! Normale prijzen blijven gelijk.jozy schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 01:07:
is het iemand opgevallen dat in het tweede jaar dat je casema internet hebt, dat je prijzen omhoog gaan!
Natuurlijk wordt mijn Casema nog geupgrade voor 31 maart, maar dan nog is het verschil erg groot.
/▌
Verwijderd
maak van die 20 maar 12mbit. Maar dan nog is het idd heel erg prijzig. Snap ook niet waarom ze niet een genadeklap uitdelen aan al die andere providers. Net alsof iedereen in een keer meer gaat downloaden indien je de snelheid verhoogd. De snelheden zijn op dit moment al zo hoog dat iedereens downloadbehoefte al 100% wordt vervuld, kan je beter voor je marketing de veel hogere downloadsnelheden bieden, 90% maakt er toch geen gebruik van.Marzman schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:25:
Ik zat vanmiddag ook naar de aanbiedingen van Wanadoo te kijken. Inderdaad jammer dat je er een telefoonlijn voor nodig hebt, maar ik ga toch maar weer eens kijken wanneer mijn Casema afloopt, want 800 kbps voor 20 euro of 20 mbit voor 23 euro is wel erg in het voordeel van Wanadoo ADSL2+.
Natuurlijk wordt mijn Casema nog geupgrade voor 31 maart, maar dan nog is het verschil erg groot.
De producten moeten gewoon netzoals chello doet worden: een zwaar geknepe verbinding van bijv 1 mbit als bodem abbo en het hoogste abbo met een onzinvolle downloadsnelheid. Niemand kiest bijna voor die mega abbo's omdat die veelsteveel kosten.
Heeft iemand btw nog iets gehoord over die 30mbit verbinding?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 20:29 ]
Nee ik wacht ook nog, aangezien ik heb meegedaan aan die actie .. maar er staat nog steeds bij het deelnameformulier dat de winnaars binnekort bekend worden gemaaktVerwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:42:
[...]
Heeft iemand btw nog iets gehoord over die 30mbit verbinding?
Wij maken nu thuis gebruik van XS4ALL Basic. Dat kost ons zo'n 75euro per maand (50euro voor het abbonement, en 25euro p/maand aan KPN voor netwerkkosten).
Als wij nu over zouden gaan, naar wanadoo adsl2 (20mbit...), zou ons dat per jaar bijna 500euro schelen.
Alleen, hoe is wanadoo zo in het gebruik? Is de service goed etc. ? Die van xs4all vind ik opzich prima, maarja, 500euro per jaar is wel veel verschil imho!
Ik ben benieuwd...
Verwijderd
Als het werkt is het gewoon ok. Je hebt natuurlijk niet met de stabiliteit meer van het kpn netwerk te maken, omdat het over wanadoo's eigen netwerk gaat. Ik heb zelf nog niets gelezen hierover. Ik heb weleens gezien dat casema kwalitatief beter is dan wanadoo op het kabelnetwerk.De_Bastaard schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:31:
Hey mensen,
Wij maken nu thuis gebruik van XS4ALL Basic. Dat kost ons zo'n 75euro per maand (50euro voor het abbonement, en 25euro p/maand aan KPN voor netwerkkosten).
Als wij nu over zouden gaan, naar wanadoo adsl2 (20mbit...), zou ons dat per jaar bijna 500euro schelen.
Alleen, hoe is wanadoo zo in het gebruik? Is de service goed etc. ? Die van xs4all vind ik opzich prima, maarja, 500euro per jaar is wel veel verschil imho!
Ik ben benieuwd...
Dit topic betreft de discussie omtrent de kabelverbindingen, niet ADSL. Service van wanadoo verloopt namelijk technisch gezien via Casema (behalve maildingen etc.)De_Bastaard schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:31:
Hey mensen,
Ik ben benieuwd...
Verwijderd
Dat is dus niet zo, wanadoo deelt zelf haar ip-adressen uit. Die gaan over (euronet routes?). Casema geeft dus alleen de verbinding naar het huis toe.SgtStrider schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:51:
[...]
Dit topic betreft de discussie omtrent de kabelverbindingen, niet ADSL. Service van wanadoo verloopt namelijk technisch gezien via Casema (behalve maildingen etc.)
Dit topic is gesloten.
Ondanks we Tweakers zijn is het niet verstandig om de login/wachtwoord van een kabelmodem hier te plaatsen. Er kunnen vervelende dingen niet meer werken als men deze niet gebruikt zonder de nodige voorzichtigheid.