[Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste
Acties:
  • 27.993 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De_Bastaard schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 08:58:
Dus, ik kan mijn vraag beter stellen in het Casema topic dan .. ;)
Je kunt je vraag beter stellen in een (wanadoo) adsltopic :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Een collega van me heeft thuis Casema broadband icm een motorola sb5101e, ik moet bij haar een VPN connectie opzetten naar kantoor.

Nu kan ik gewoon inloggen etc, hij geeft ook aan dat de VPN werkt, alleen kan zij niets bereiken op het netwerk en kan ik haar vanaf het netwerk ook niet bereiken.

Nu heb ik een beetje rond gezocht hier en zag ik een aantal topics over casema met een motorola modem en een VPN connectie en dat daar dus veel problemen mee zijn.
Deze topics waren wel al oud, dus mijn vraag is: Is het nog steeds zo dat er problemen zijn met het opzetten van een VPN connectie met het motorola modem? Zo ja, zijn er oplossingen voor? :)

Het betreft hier een PPTP VPN connectie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

@ Gimbooze

Ik werk met dezelfde verbinding en wij gebruik ook VPN , dat werkt perfect. Ligt het niet aan de de andere kant

[ Voor 8% gewijzigd door redyak op 13-01-2006 12:46 ]

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:15

xdc

kan je inloggen op giganews casema , vanaf een andere verbinding dan die van casema ?

ik ben overgestapt van casema kabel, naar wanadoo family, en kan nu niet meer inloggen
(1ste keer) , komt dit omdat ik iets fout doe
of is het simpelweg niet mogelijk ??

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xdc schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:48:
kan je inloggen op giganews casema , vanaf een andere verbinding dan die van casema ?

ik ben overgestapt van casema kabel, naar wanadoo family, en kan nu niet meer inloggen
(1ste keer) , komt dit omdat ik iets fout doe
of is het simpelweg niet mogelijk ??
je kan alleen gebruik maken van de wanadoo news-server in dit geval (en daar wordt je niet vrolijk van)

Heeft er al iemand iets gehoord van Casema na overschrijding van de datalimieten van de news server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:32:
[...]

je kan alleen gebruik maken van de wanadoo news-server in dit geval (en daar wordt je niet vrolijk van)

Heeft er al iemand iets gehoord van Casema na overschrijding van de datalimieten van de news server?
Alleen een mailtje dat je over je limiet heen bent. Maar dan kun je nog steeds downloaden. Dat zullen ze binnenkort wel aanpassen. Het verplicht inloggen hoefde ook pas later, het aantal draadjes dat je maximaal kon gebruiken werd nog later beperkt, de laatste stap zal de datalimiet wel zijn :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat de datalimiet hard wordt, bleek ook niet uit het overleg van coax met casema. Met het midi abbo kan je met 1 mbit downloaden. Dan is het simpelweg niet meer interessant om veel te downloaden. Het is gewoon net te traag om een dvd naar binnen te halen. Duurt 10 uur. Ik denk dat ze het een tijdje zo houden en dan over een lange tijd weer reclame lopen te maken dat ze de snelheid van de newsserver omhoog doen of de limieten groter maken en weer blaten in het nieuwsbericht hoe 'goed' ze wel niet zijn voor de consument. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ze controleren nu de newsdownload voor Januari 2005
Dus je kan je wezenloos downloaden.

Ik zat in December op 300% of zo en kon gewoon doorgaan.
En ach 1Mbit is niet zo gek op een PC die 24/7 aanstaat.
Over een weekje ben ik weg bij Casema dus het maakt me verder niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik overweeg om (tijdelijk) over te stappen naar Casema zodat ik in alle rust van ISDN naar POTS kan gaan. Maar ik wil een eigen mail server draaien. Voordat ik dus "ja" zeg wil ik zwart op wit van Casema weten of dit kan. Maar ik kan nergens op hun site een mail adres vinden van een helpdesk ofzo. En vragen stellen kan blijkbaar alleen als je al klant bent. Weet iemand wellicht een mail adres waar ik deze vraag bij Casema kan stellen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Microkid schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:42:
Ik overweeg om (tijdelijk) over te stappen naar Casema zodat ik in alle rust van ISDN naar POTS kan gaan. Maar ik wil een eigen mail server draaien. Voordat ik dus "ja" zeg wil ik zwart op wit van Casema weten of dit kan. Maar ik kan nergens op hun site een mail adres vinden van een helpdesk ofzo. En vragen stellen kan blijkbaar alleen als je al klant bent. Weet iemand wellicht een mail adres waar ik deze vraag bij Casema kan stellen?
Volgens mij hebben ze poort 25 dicht staan, dus een mailserver wordt lastig ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Marzman schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:43:
[...]
Volgens mij hebben ze poort 25 dicht staan, dus een mailserver wordt lastig ;)
Dat bedoel ik dus, iemand anders wist mij afgelopen week nog te verzekeren dat ie open stond. |:(

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Bevestigede reply: poort 25 staat idd potdicht.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Atlas schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:48:
Bevestigede reply: poort 25 staat idd potdicht.
F*ckerdef*ck. Daar gaat m'n plannetje. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Staat hij niet alleen outbound dicht (naar buiten toe) dan? Dan zou je nog alles uitgaand via smtp.casema.nl kunnen gooien. Dat is ook meest logische om dicht te zetten wegens misbruik door virussen en users (spammers). Als iedereen mail via de smtp(s) van de ISP moet mailen kunnen ze netjes bewaken of iemand een spamrun doet of ingrijpen optijd bij virusmail. Het rechtstreeks mailen wat de laatste virussen deden vang je mooi af met het afsluiten van port 25 uitgaand.

Of je mail even ergens bij iemand op een hostingmachine onderbrengen misschien.

[ Voor 46% gewijzigd door bjck op 16-01-2006 00:22 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Inbound staat poort 25 dicht, outbound open. Dit om te voorkomen dat jouw machine als relay kan dienen. Wat ik b.v. heb gedaan is bij dnsmadeeasy.com een relay ingesteld die alle mail opvangt en door gooit naar mijn poort 2525. In m'n mx-records heb ik dus hun mailservers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 22:28

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:06:
Nou ze controleren nu de newsdownload voor Januari 2005
Dus je kan je wezenloos downloaden.

Ik zat in December op 300% of zo en kon gewoon doorgaan.
En ach 1Mbit is niet zo gek op een PC die 24/7 aanstaat.
Over een weekje ben ik weg bij Casema dus het maakt me verder niet zoveel uit.
Jij had toch nog een fabelachtige methode om toch op volle snelheid te downloaden?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Microkid schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:46:
[...]

Dat bedoel ik dus, iemand anders wist mij afgelopen week nog te verzekeren dat ie open stond. |:(
Ik kan je nu alvast garanderen dat casema jou niet zwart op wit gaat garanderen dat je een mailserver mag en kan draaien. Er zijn maar twee isp's die relatief expliciet eigen server draaien toestaan, xs4all en tweakdsl. Verder doet kpn via planet en ddsl niet moeilijk en bieden zelfs een mail-relay server (omdat poort 25 dicht zit dus), maar bieden geen enkele garantie en ondersteuning erbij. Van andere isp's weet ik helemaal niet hoe dit zit, de meeste 'verbieden' het, maar dan mag het wel, alleen is er geen support.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel in de kleine lettertjes staan dat het niet mag, maar collega van me heeft ook een servertje draaien. Genereert daarmee heel veel dataverkeer, maar geen gezeik vanuit de kant van casema hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Gisteren heb ik een Casema-pakket besteld (Internet, Digitale Telefonie en Televisie)
Ik heb nu een Internet-Midi abonnement en betaal het eerste halfjaar 34,95.

Is het nu ook mogelijk om tussentijds over te schakelen naar de snellere Multi versie?
Dat de extra kosten van Multi er bij worden opgeteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik zou daar casema over bellen. Meer betalen vinden ze vast altijd wel goed. Misschien dat je dan wel een nieuw contract aangaat, dus op het moment dat je opwaardeerd. De snelhelp werkt erg goed als je casema wil bereiken maar het heeft geen haast. (mailtjes worden op dode momenten verwerkt - dus je krijgt na een tijdje antwoord maar je hoeft niet 45 minuten te bellen)

Overigens worden alle abonnementen nog opgewaardeerd, ongeveer precies op 31 maart. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

JvS schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:13:
[...]

Ik kan je nu alvast garanderen dat casema jou niet zwart op wit gaat garanderen dat je een mailserver mag en kan draaien. Er zijn maar twee isp's die relatief expliciet eigen server draaien toestaan, xs4all en tweakdsl. Verder doet kpn via planet en ddsl niet moeilijk en bieden zelfs een mail-relay server (omdat poort 25 dicht zit dus), maar bieden geen enkele garantie en ondersteuning erbij. Van andere isp's weet ik helemaal niet hoe dit zit, de meeste 'verbieden' het, maar dan mag het wel, alleen is er geen support.
Update: ik heb net (en vorige week ook trouwens) Casema gebeld. Nog een keer haarfijn uitgelegd wat ik wil en of het kan. Antwoord: ja het kan, poort 25 wordt niet geblokt en er zijn ook geen voornemens om dat te wijzigen. Maar hou er wel rekening mee dat ze een dynamisch IP adres gebruiken. Elke paar weken of maanden kan het IP adres wijzigen. Tevens geven ze geen enkele support op het draaien van mailservers. Als je zoiets doet moet je dat allemaal zelf beheren enz.

Op zich zit ik daar niet mee, want ik kan het MX record on the fly wijzigen. Dus als ik de 1 jaar dat ik bij Casema wil blijven een paar keer het MX record moet wijzigen, no problemo. Ook het beheer van een mailserver is geen probleem, aangezien mijne al 2 jaar draait.

Ofwel: positief bericht dunkt me zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:57:
[...]

Update: ik heb net (en vorige week ook trouwens) Casema gebeld. Nog een keer haarfijn uitgelegd wat ik wil en of het kan. Antwoord: ja het kan, poort 25 wordt niet geblokt en er zijn ook geen voornemens om dat te wijzigen. Maar hou er wel rekening mee dat ze een dynamisch IP adres gebruiken. Elke paar weken of maanden kan het IP adres wijzigen. Tevens geven ze geen enkele support op het draaien van mailservers. Als je zoiets doet moet je dat allemaal zelf beheren enz.

Op zich zit ik daar niet mee, want ik kan het MX record on the fly wijzigen. Dus als ik de 1 jaar dat ik bij Casema wil blijven een paar keer het MX record moet wijzigen, no problemo. Ook het beheer van een mailserver is geen probleem, aangezien mijne al 2 jaar draait.

Ik quote mezelf over ip adres:
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 21:36:
Mijn ip adres was een jaar hetzelfde, maar sinds werkzaamheden veranderd. Casema wilt gewoon geen garantie geven dat je een vast ip-adres hebt. Als alles is een keer vastloopt, krijgt iedereen gewoon een nieuw ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Microkid schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:57:
[...]

Even ter info; dit is misschien al eeuwen bekend, maar Casema heeft de blokkering inderdaad opgeheven, maar bij _Wanadoo_ geld deze blokkade nog steeds !! Helaas ben ik nog gebonden aan Wanadoo omdat mijn ouders het @wanadoo.nl adres behouden willen...

suc6 :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet je @wanadoo adres om naar een inbelaccount
Daar kan je via webmail bij

De mijne werkt na 3 jaar niet inbellen nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
SgtStrider schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:02:
[...]

Even ter info; dit is misschien al eeuwen bekend, maar Casema heeft de blokkering inderdaad opgeheven, maar bij _Wanadoo_ geld deze blokkade nog steeds !! Helaas ben ik nog gebonden aan Wanadoo omdat mijn ouders het @wanadoo.nl adres behouden willen...

suc6 :)
Als je overstapt naar Casema en je e-mail adress vervalt, dan kan je toch gewoon een wanadoo Free inbell accountje aanmaken voor het e-mail adress wat net vervallen is?
Zo ben ik het ook van plan als ik eenmaal overben :)

@Smooth2K :
Kan je tijdens je Wanadoo cable abbonement al je e-mail adressen gewoon naar free inbel overzetten? Zo ja, hoe ? Dan kan ik het nu alvast doen ipv hanessen als ik overstap. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Satch op 16-01-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:39
Mijn ma heeft nu telefonie van casema aangevraagd. Daarvoor krijg je een nieuw modem, is dit de livebox die je dan geleverd krijgt?

En word het contract dan automatisch nog een jaar verlengt of? Aangezien het contract afloopt in de zomervakantie was ik wel van plan om naar wat anders te gaan kijken, alleen al voor de prijs.

Niet dat ik er ontevreden mee ben, laatste anderhalve jaar amper downtime gehad, maar alleen al de prijs/snelheid verhouding maakt het wel leuk om wat anders te zoeken

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 15-09 15:39
sjorremans schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:11:
Mijn ma heeft nu telefonie van casema aangevraagd. Daarvoor krijg je een nieuw modem, is dit de livebox die je dan geleverd krijgt?

En word het contract dan automatisch nog een jaar verlengt of? Aangezien het contract afloopt in de zomervakantie was ik wel van plan om naar wat anders te gaan kijken, alleen al voor de prijs.

Niet dat ik er ontevreden mee ben, laatste anderhalve jaar amper downtime gehad, maar alleen al de prijs/snelheid verhouding maakt het wel leuk om wat anders te zoeken
Je krijgt een Motorola SB5120v, dit is dezelfde Motorola modem als je (waarschijnlijk) nu ook hebt. Het enige verschil is dat er twee extra lampjes tel1 en tel2, en achterop twee rj11 telefoonaansluitingen op zitten. Telefoon met één lijn altijd op tel1.
Afbeeldingslocatie: https://hdc.tamu.edu/files/book/6/168/cablemodem.jpg
Het contract voor telefonie is voor minimaal 1 jaar en het contract voor je kabelinternet is daar niet van afhankelijk. Als je het kabelinternet abbonnement gaat opzeggen, houd je telefonie, maar dan met het gratis "basis" internet (80 kbit).
Zie ook dit GoT topic.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Mr_Blobby schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 06:41:
[...]

Je krijgt een Motorola SB5120v, dit is dezelfde Motorola modem als je (waarschijnlijk) nu ook hebt. Het enige verschil is dat er twee extra lampjes tel1 en tel2, en achterop twee rj11 telefoonaansluitingen op zitten. Telefoon met één lijn altijd op tel1.
[afbeelding]
Het contract voor telefonie is voor minimaal 1 jaar en het contract voor je kabelinternet is daar niet van afhankelijk. Als je het kabelinternet abbonnement gaat opzeggen, houd je telefonie, maar dan met het gratis "basis" internet (80 kbit).
Zie ook dit GoT topic.
Bedankt voor de informatie;) is inderdaad bijna hetzelfde modem ( heb nu de SB5100 ). Ook mooi dat het contract niet met een jaar word verleng dus kan ik alsnog wat anders zoeken in de zomer :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
sjorremans schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:27:
[...]

Bedankt voor de informatie;) is inderdaad bijna hetzelfde modem ( heb nu de SB5100 ). Ook mooi dat het contract niet met een jaar word verleng dus kan ik alsnog wat anders zoeken in de zomer :)
Bedenk wel dat je ma dan de korting op het telefonieabbonnement kwijtraakt; te weten:
midi: 5 euro korting
multi en maxi: 10 euro korting
Mega: gratis telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Mr_Blobby schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:38:
[...]

Bedenk wel dat je ma dan de korting op het telefonieabbonnement kwijtraakt; te weten:
Hm dan word het denk weer een ander verhaal, want ze had het erover dat Casema telefonie per 2 maanden €30,- goedkoper was dan KPN. Ik zal het binnekort is met haar het erover hebben, bedankt voor deze info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Prutsers bij Casema, heb een Mega abbo en zou dus gratis telefonie moeten hebben maar ze geven maar 5 euro korting. Had ze er al over gebeld en het zou worden gecorrigeerd. Drie maanden verder en ze berekenen nog steeds 9,95 per maand. Geef ze nog een maandje, anders volgend jaar maar weer ADSL en telefoon aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 21:16
Ericr schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 15:00:
Prutsers bij Casema, heb een Mega abbo en zou dus gratis telefonie moeten hebben maar ze geven maar 5 euro korting. Had ze er al over gebeld en het zou worden gecorrigeerd. Drie maanden verder en ze berekenen nog steeds 9,95 per maand. Geef ze nog een maandje, anders volgend jaar maar weer ADSL en telefoon aansluiting.
Had hetzelfde: veel gebeld en zo daarover, je moet gewoon een klachtenformulier invullen via de casema site http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

Kreeg na een week een email terug en alles was geregeld, kreeg van casema ter compensatie ook voor 6 maanden een aktie van 69,95 naar 49,95 voor mijn mega abonnement. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay ik heb eindelijk mijn ADSL verbinding
Ik kan nu met 900Kbyte downloaden vanaf de newsserver
Dat is beter dan de 1mbit bij Casema en voor minder geld

Wie wil de gouden tip hebben om met een strakke lijn
te leechen vanag de Casema newsservers ??

Het is heel simpel. De default port voor usenet is port 119
Deze port is (was?) zwaar overbelast op de Casema routers.
Giganews werkt echter ook op port 80 en 23 Ieven aanpassen is je client)
Ik heb maandenlang perfect kunnen leechen op port 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 09:34:
...
...
Inderdaad was, want dat is geen bottleneck meer.

Ik heb nog wel een andere tip:
Mensen met alleen digitale telefonie van casema, krijgen daar gratis basis internet (80 kbit) bij kado.
Als:
- je zo iemand kent,
- èn die persoon gebruikt zelf geen newsserver,
- èn die persoon vertrouwt je.
Dan:
- Kan je met het e-mail account wat bij dat abbonnement hoort, een extra thread opzetten naar de newsserver.

Bedenk wel dat op deze thread een download limiet zit van 10 gigabyte (ook te volgen via het dashboard).
Met deze constructie heb ik met het account van mijn ouders een extra 512 kbit draadje erbij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 09:34:
Wie wil de gouden tip hebben om met een strakke lijn te leechen vanag de Casema newsservers ??

Het is heel simpel. De default port voor usenet is port 119
Giganews werkt echter ook op port 80 en 23 Ieven aanpassen is je client)
Ik heb maandenlang perfect kunnen leechen op port 80
Mr_Blobby schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:10:
Ik heb nog wel een andere tip:
Mensen met alleen digitale telefonie van casema, krijgen daar gratis basis internet (80 kbit) bij kado.
Als:
- je zo iemand kent,
- èn die persoon gebruikt zelf geen newsserver,
- èn die persoon vertrouwt je.
Dan:
- Kan je met het e-mail account wat bij dat abbonnement hoort, een extra thread opzetten naar de newsserver.

Bedenk wel dat op deze thread een download limiet zit van 10 gigabyte (ook te volgen via het dashboard).
Met deze constructie heb ik met het account van mijn ouders een extra 512 kbit draadje erbij. :P
Kijk, dit zijn tips waar je wat mee kunt [al hoewel die tweede natuurlijk duidelijk was]. Ik ga gelijk kijken voor die eerste tip....ondanks het feit dat de verbinding de laatste tijd toch redelijk stabiel is geworden [ook in de drukke uren]. Daarnaast las ik ook ergens in dit topic dat iemand 30 threads had _/-\o_ ....tot op heden is me dat nog niet gelukt.

Mocht iemand voor dat laatste een megatip hebben, lucht gerust je hart met een tip in dit topic... :*)

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:01
Voor een ieder die zich afvraagt of je je Casema abo op kan zeggen ivm de wijziging van de AV mbt tot de nieuwsserver: het antwoord is ja.
Ik heb net de bevestiging binnen. Abo stopt per 28 feb.
:)

[ Voor 3% gewijzigd door birdibird op 22-01-2006 12:25 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dat is erg interessant! Wat heb je ze precies gemaild of gestuurd als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:01
Ik heb zelf nooit persoonlijk bericht gehad van de wijziging. Ik heb het nml hier op GoT vernomen, en toen bleek dat het alleen zijdelings in de algemene nieuwsbrief van 11 november vermeld werd.
Hier heb ik in mijn brief Casema op gewezen. Een bedrijf is namelijk verplicht een schriftelijke terhandstelling te doen bij een belangrijke wijziging.

Vervolgens heb ik het volgende vermeld:
Een tussentijdse wijziging van een overeenkomst, kan in beginsel worden doorgevoerd, mits geen onredelijke schade ontstaat bij de wederpartij, door een schriftelijke kennisgeving aan de wederpartij en de wijzing op het recht tot opzegging. Binnen een redelijke termijn (in de meeste gevallen twee maanden) kan de partij die nadeel van de wijziging heeft ondervonden, de overeenkomst opzeggen op grond van art. 6: 265 BW.

Het recht tot tussentijdse opzegging vloeit dus voort uit de door uw bedrijf doorgevoerde wijziging van de van de diensten en de Algemene Voorwaarden per 21 november 2005.

Ik ga dus niet akkoord met deze wijziging en zeg per onmiddellijk onze overeenkomst onder klantnummer .... op.
:)

edit:
Ik vrees dat het nu aan de late kant is. Je zou kunnen proberen het stuk over 2 maanden weg te laten.
Correctie: de 2 maanden geldt voor de termijn vanaf de terhandstelling. Als je dat niet hebt gehad per post of mail, is het niet van toepassing.

Overigens kreeg ik binnen 2 weken bericht, terwijl ik de brief niet aangetekend had verstuurd. Da´s dus best netjes!

[ Voor 16% gewijzigd door birdibird op 22-01-2006 13:24 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dank je wel voor je reactie. We gaan dat ook maar eens proberen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 20:02
Raar probleem hier: heb sinds juli 2005 Casema Mega met telefonie.
Tot begin deze week probleemloos, maar de laatste dagen wordt de
snelheid in de loop van de dag steeds langzamer zit ik s'morgens nog
op pakweg de maximale snelheid (10.00 Mbps), nu is dat nog minder dan de helft (3.96Mbps).
En dat is dus elke dag zo :(
Al gescand (hitman pro, Xsoft Spy, Fprot, Spysweeper e.d.) maar niks gevonden.
Ook al getest op een andere pc met verse installatie, zelfde probleem.
Router ertussen uit gehaald, probleem blijft hetzelfde :'(
Modem gereset, helpt ook niet.
Lijkt wel of het casema modem naar mate de dag vordert er steeds meer de brui aangeeft?!
Iemand die dit bekend voorkomt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

wijbro schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:53:
Raar probleem hier: heb sinds juli 2005 Casema Mega met telefonie.

Modem gereset, helpt ook niet.
Lijkt wel of het casema modem naar mate de dag vordert er steeds meer de brui aangeeft?!
Iemand die dit bekend voorkomt...?
Modem kan het dus niet zijn, als je het reset en het probleem is niet verholpen.

Ligt dus eerder aan het netwerk wat overbelast is of raakt. Ben je misschien met bittorrent aan het rommelen? Heb je aan de router nog een pc zitten? wat doet die?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
natnek schreef op zondag 22 januari 2006 @ 02:09:
[...]

Had hetzelfde: veel gebeld en zo daarover, je moet gewoon een klachtenformulier invullen via de casema site http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

Kreeg na een week een email terug en alles was geregeld, kreeg van casema ter compensatie ook voor 6 maanden een aktie van 69,95 naar 49,95 voor mijn mega abonnement. _/-\o_
Klachtenformulier heb ik vorige week ingevuld, ik wacht dan nog maar even af. Vind het wel slordig, zeker omdat ze telefonisch doorgaven dat alles goed gezet zou worden. Verwachtte een nieuwe rekening van ze, maar enige wat ik kreeg was een betalingsherinnering omdat ik geen gewijzigde factuur kreeg en ik hun foutieve factuur niet wilde betalen :D Toch maar gedaan, anders heb ik geen TV en Internet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
pjottum schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:58:
[...]

Modem kan het dus niet zijn, als je het reset en het probleem is niet verholpen.

Ligt dus eerder aan het netwerk wat overbelast is of raakt. Ben je misschien met bittorrent aan het rommelen? Heb je aan de router nog een pc zitten? wat doet die?
Vannacht het modem geheel uitgeschakeld en dan is s'morgens de snelheid prima,
(speedtest Cistron en Bbned) maar naar mate de dag vordert zakt ie dus in.
En dan helpt dus een reset juist niet.
Heb aan de router inderdaad een andere pc zitten met precies hetzelfde probleem.
Doe niet aan bittorent, wél usenet via Tweaknews abbo.
"Gevoelsmatig" denk ik dus aan het Motorola modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 'm 's avonds uitzet en 's morgens weer aanzet zal je nooit achter de oorzaak komen.
Laat de boel eens aanstaan en kijk wat dan je snelheid is.

Lijkt me sterk dat het je modem is.
Het lijkt me eerder dat het netwerk druk is daar bij jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:38:
Als je 'm 's avonds uitzet en 's morgens weer aanzet zal je nooit achter de oorzaak komen.
Laat de boel eens aanstaan en kijk wat dan je snelheid is.

Lijkt me sterk dat het je modem is.
Het lijkt me eerder dat het netwerk druk is daar bij jou
Nope is géén netwerk (drukte) probleem, momenteel is deze pc de enige die "aan" staat.
En de snelheid blijf maar lager en lager.
Vannacht was overigens de 1e keer dat ik het modem heb uitgezet,
Het gekke is dus nogmaals dat s'morgens de snelheid ok is, maar dat ie
in de loop van de dag inkakt.....en dan maakt het niet uit op welke pc!

Edit: Zojuist contact gehad met de Casema helpdesk (Laurens nogwat :) )
en daar word je ook niet vrolijk van; zegt doodleuk dat dit probleem al enige
maanden speelt met Internet &Telefonie in combinatie met de Motorola SB5120.
Terwijl ik er dus nog nóóit geen last van heb gehad tot voor een paar dagen geleden!
En ook nog "er wordt naar een oplossing gezocht" natuurlijk!
Nog meer mensen met die dus ook last hebben?
Dat kan dan bijna niet anders gezien het helpdesk verhaal..... :'(

[ Voor 28% gewijzigd door wijbro op 22-01-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 08:38
Ik heb de laatste paar dagen ook al met de casema/wanadoo helpdesk aan de lijn gezeten. Ik heb last van 9erg) hoge pings en rare routings. Blijkt dat er in mijn wijk een server (er werd nog een technische benaming gegeven, die is mij even ontschoten) werd bijgeplaatst/uitgebreid... en die werkzaamheden zouden in Q1 2006 afgerond zijn. Resultaat is dat ik nu mooi 2 maanden met een waarnzinnige ping (80ms naar servers in NL) moet gamen... wat een ellende....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:19
Sinds kort download ik via news.casema.nl, ik ben echter al over mijn limiet van deze maand heen (50 gb.). Ik kan echter nog steeds downloaden... Heeft die limiet dan geen enkele betekenis? Of krijg ik straks een rekening gepresenteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Dr_oetker schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:07:
Sinds kort download ik via news.casema.nl, ik ben echter al over mijn limiet van deze maand heen (50 gb.). Ik kan echter nog steeds downloaden... Heeft die limiet dan geen enkele betekenis? Of krijg ik straks een rekening gepresenteerd?
Misschien handig om het topic wat beter te lezen, het is namelijk al eerder gezegd; je krijgt vooralsnog geen rekening en er is nog geen harde limiet. Je wordt aangeraden over te stappen naar een hoger abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zitten hier dus nog steeds elke maand 150 gb over de 50 heen. Vooralsnog nooit een brief gehad of iets anders. Denk dat ze daar nog niet mee bezig zijn, maar dat dat in de toekomst wel extra gestimuleerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Als het goed is heb je wel mail op het adres waarmee je inlogt op de server. En als niemand zich iets aantrekt van die limiet zal het wel snel een harde limiet worden waardoor je gewoon helemaal niks meer kan downloaden tot de volgende periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Laatst online: 20-08 21:10
Mr_Blobby schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:38:
[...]

Waar kan ik deze gegevens vinden op de site van Casema?

Ik heb alleen deze kunnen vinden.

telefonieabonnement (inclusief Basis Internet) € 14,95 per maand
telefonieabonnement (i.c.m. Casema Midi/Easy) € 9,95 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
Frank-NL schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:58:
[...]

Misschien handig om het topic wat beter te lezen, het is namelijk al eerder gezegd; je krijgt vooralsnog geen rekening en er is nog geen harde limiet. Je wordt aangeraden over te stappen naar een hoger abonnement.
Ik had het inderdaad gelezen, was benieuwd over daaromtrent nog wijzigingen / andere ervaringen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Wdrawing schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:14:
[...]

Waar kan ik deze gegevens vinden op de site van Casema?

Ik heb alleen deze kunnen vinden.

telefonieabonnement (inclusief Basis Internet) € 14,95 per maand
telefonieabonnement (i.c.m. Casema Midi/Easy) € 9,95 per maand
Met de voordeelwijzer kan je dit achterhalen (telefonie aanvragen en kiezen voor laagste maandlasten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema moet niet zo zeuren, wat een grote onzin, ze willen gewoon meer klanten die dure abbo's aansmeren. Rare smoes hoor dat 1500 klanten het hebben verpest voor de rest. Tuurlijk ga je geen 10 mbit abbo nemen als je toch maar met 2 mbit kan downloaden van de nieuwsserver. Die prijzen van de abbo's van casema zijn niet meer naar deze tijd. Mijn inziens is het prijsmodel van casema helemaal fout voor deze tijd. Chello heeft dat ingezien en caiw ziet dat ook.
Al gezien wat caiw voor prijzen hanteert op het kabelnetwerk. 39.90 voor 12 mbit.

http://www.coax.nl/news/2006/januari/abonnementen.pdf

Dat kan casema ook. Tevens heeft chello ook ingezien dat die absurd hoge prijzen voor die megadownloadsnelheden geen nut hebben. (te weinig vraag ernaar, daarom gaat de prijs nu omlaag) Daar hoef je maar een kleine meerprijs voor te vragen en dan zal je ze wel beter slijten. De kostprijs van een casema kabelaansluiting is 4,50 euro. (dit is niet de commerciële kostprijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Ik zoek me rot maar kan de DNS server adressen van Casema niet vinden.
Ik vindt 195.xxx.xxx.xxx adressen maar die zijn oud.
Weet iemand ze hier. Ik heb namelijk DHCP problemen en mijn vorige PC. Inmiddels natuurlijk gewist had die adressen erin staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn router zegt 83.80.1.236 , misschien heb je daar iets aan. Maar je modem zou ze toch gewoon al goed moeten binnen krijgen? Modem resetten? zijn ze bezig met iets in de omgeving misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glottis
  • Laatst online: 25-11-2024
Bij mij (Casema Mega) zit port 25 pot dicht.
Zelfs zo dicht dat via smtp.casema.nl ook geen mail wordt verstuurd in Outlook.
Gebruik nu de smtp server van gmail om te kunnen versturen.

Ben relatief tevreden over Casema, alleen die helpdesk is een ramp.
Niet te bereiken, en dan ook nog eens bedroevend slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
Glottis of Xanadu schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:13:
Ben relatief tevreden over Casema, alleen die helpdesk is een ramp.
Niet te bereiken, en dan ook nog eens bedroevend slecht.
Je moet inderdaad niets willen wijzigen (adres of iets..) dat is een ramp. Gemiddeld kost 1 wijziging mij 4 telefoontjes en 1 klachtenbrief en dus minimaal 2 uur wachten aan de telefoon dankzij hun "verbeterde" call-systeem.

[ Voor 47% gewijzigd door Dr_oetker op 25-01-2006 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was dat gezeur met die download limiet van de newsserver ook beu. Dat was bij de druppel ...... Nu krijg je van die mailtjes dat je aan de newsserver verbruik limiet zit en dat je het gebruik in je eigen news programma moet bijhouden. Hadden we daar het panel niet voor? Als ik daar ga kijken zie ik voor de maand januari 2006 dus 01-2005 staan waar het verbruik dus 0 is. Wat een Peppie en Kokkie zooi.
Ik heb juist Casema genomen voor de combinatie snelheid en newsserver mogelijkheden. Ik ben blijkbaar 1 van die 1500 die teveel van die newsserver zaten te lurken. :X
De oplossing is gewoon weggaan bij Casema, nou ja gewoon.
Ik heb eerst opgezocht op de Casema website hoe je moet opzeggen. Daar staat dus dat je de klantenservice moet bellen. Als je die belt krijg je te horen dat je een opzegbrief moet schrijven. Casema kan toch ook gelijk op de website zetten dat je schriftelijk moet opzeggen met gelijk het adres erbij. Dat scheelt weer een lang gesprek met de klantenservice. :Z
Ja en ze hebben ook nog 4 weken nodig om je opzegging te bevestigen. Lekker snel. Nog 1 maand en dan ben ik weg.
In het begin was ik eigenlijk best tevreden met Casema, maar de service (Helpdesk, wachttijd) is alleen maar bergafwaarts gegaan. De snelheid van de verbinding opzich is goed. De prijs/snelheid verhouding is alleen helemaal zoek. Ze proberen je inderdaad naar een duurder abbo te laten switchen, maar daar wordt de verbinding met de newsserver niet sneller van. Dus bye bye Casema. Weer terug naar Adsl en nu ADSL2 waar je voor het zelfde geld een veel snellere verbinding kunt vinden ook met newsserver toepassing welke vele malen sneller is. En ja ik weet je kunt een Pay server nemen, maar dan wordt het wel een optelsom.
Oh ja en dan heb je nog de tijd tussen de snelheidsverhoging en de werkelijke verhoging die uiteraard klokslag 12 uur op 1 april zal zijn. En uiteraard de stilzwijgende verlenging van het abbo met elke keer 1 jaar. Dit veroorzaakt mijn opzegging. Er zullen best hele hordes mensen zijn die wel tevreden zijn met Casema maar misschien heb ik te hoge eisen. 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ie je newsverbruik niet laat zien, had ik ook. Maar daarvoor hebben ze een knopje gemaakt 'verbruik tonen'. Dan laat ie je verbuik wel zien. Je moet eerst je periode selecteren en dan op die button drukken.
Dus het werkt wel, maar weet dus echt niet wat ze ermee willen, net alsof ik een hoger abbo ga nemen als ik op mijn 'limiet' zit, maar daarna nog steeds kan downloaden. Casema zal idd, haar prijzen concurrerender moeten maken, maar dat heb ik hierboven ook al beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:53:
Ik was dat gezeur met die download limiet van de newsserver ook beu. Dat was bij de druppel ...... knip
Hear hear, ik ben weer terug bij ADSL en dat bevalt voorlopig goed.
Casema had het goed voor elkaar. Maar ze worden nu links en recht ingehaalt door de concurentie.

Die 4Mbit die eind Maart komt is leuk maar niet voldoende.
Daarbij de limiet op newsgebruik was me inderdaad teveel

Jammer dat ik nu weer 9 euro p/m aan de KPN moet betalen
Maar dat doe ik liever dan 7.50 voor een payserver en dan bij Casema blijven
En ik heb nu voor hetzelfde geld 24Mbit ipv 4Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:11:
[...]

Casema had het goed voor elkaar. Maar ze worden nu links en recht ingehaalt door de concurentie.

Ik heb nu midi van 20 euro per maand, dat is 800 kbps (verrgelijkbaar met 1 mbps adsl) en wordt eind maart verdubbeld. Dan ziet adsl2 (bijv van wannadoo 23 euro, 20 mbps) ziet er inderdaad erg aantrekkelijk uit als je het met casema vergelijkt. Ik heb alleen geen zin om weer een kpnabo te nemen. Bellen doe ik mobiel of via voip en dat werkt prima, ik heb ook zo het idee dat die belbudget verplichting niet meer zo lang stand houdt. KPN is nu zelf ook met voip bezig en dan heb je geen belbudget meer nodig, dit lijkt me oneerlijke concurrentie als er niks veranderd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:11:
[...]

Welke provider heb je nu genomen en welk abbo?
IK zag tweakdsl en dat is ook vele malen meer dan Casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb nu TweakDSL via het netwek van Tiscali
24/1 ADSL2 met 10Mbit usenet toegang (de decemberaanbieding)

De eerste week is me errug goed bevallen
DVD downloaden in een uurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ok, laatst installatiepakket binnengekregen en alles aangesloten, alles werkt naar mijn idee maar ik heb geen activatiecode en wachtwoord meegekregen in mijn pakket?

Moet ik hier nu achteraan gaan bellen of krijg ik deze later nog via de post binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Nippletwister schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:30:
Ok, laatst installatiepakket binnengekregen en alles aangesloten, alles werkt naar mijn idee maar ik heb geen activatiecode en wachtwoord meegekregen in mijn pakket?

Moet ik hier nu achteraan gaan bellen of krijg ik deze later nog via de post binnen?
Activatiecode? Wachtwoord?

* SgtStrider kijkt verdwaasd..

Volgens mij is het gewoon een kwestie van je pc/router hangen aan je motorola modem en gaan! Of hebben we het hier over een andere provider :S

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
SgtStrider schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:57:
[...]

Activatiecode? Wachtwoord?

* SgtStrider kijkt verdwaasd..

Volgens mij is het gewoon een kwestie van je pc/router hangen aan je motorola modem en gaan! Of hebben we het hier over een andere provider :S
Nee, het is helaas niet een kwestie van gaan :( ik heb echt heel goed mijn pakket doorgespit naar een activatiecode en wachtwoord maar helaas...

Ik kreeg nog wel een bevestigingsbrief meegeleverd die ik moest terugsturen naar Casema (rekeningnr en nummer van legitimatiebewijs moesten worden ingevuld) zou het mss zo kunnen zijn dat ik nadat deze is verwerkt pas mijn activatiecode en wachtwoord toegestuurd krijg?

Wel een beetje raar dat ze je dan eerst lekker maken met een aansluitpakket waar je vervolgens niks mee kunt omdat je die gegevens niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby

Pas als je een e-mail adres bij Casema wil aanmaken heb je de activatiecode nodig.
En het Casema e-mail adres heb je nodig om op hun (eigenlijk Giganews) newsserver te komen.
De activatiecode word normaal niet meegeleverd met je installatiepakket, maar krijg je vooraf per post opgestuurd.
Als je nog niks heb ontvangen, zou ik even bellen of opnieuw aanvragen:
https://provisioning.case...t?action=activeringsbrief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
De draadloze verbinding valt bij mij elke dag wel een keer weg.
Ik heb kabelinternet van Casema en draadloos internet via een router.
Vriend van me in dezelfde woonplaats heeft er ook last van.

Casema zegt dat er geen signaalonderbrekingen zijn geweest sinds november.

Waar kan dat nou aan liggen? Supergoed ontvangst en nadat ik ff de stroom van de router heb afgehaald werkt het ook meteen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bekende dingen even checken, IP-releases van je router even op infinite zetten. Of vaste ip adressen instellen op alle computers. Kijken of je de laatste firmware hebt. Router ertussen uit en kijken of het signaal dan ook onderbroken wordt, zo niet, dan ligt het niet aan casema maar aan jouw router. Computer met kabeltje verbinden en kijken of de verbinding dan nog steeds wegvalt, zo niet dan zit het in je wireless gedeelte. Gewoon dingen uitsluiten door iets te omzeilen/vervangen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ik ben nu op dit moment ook niet erg tevreden, het is al een paar dagen zo dat ik op de dag helemaal inzak kwa verbinding.

Ten 1e: De connection is heel laag, daardoor duurt het uren om site's te openen
Ten 2e: Mijn download komt niet hoger gemiddeld uit als 130 kb/s, wat 500 kb/s hoort te zijn
Ten 3e: Mijn lag is erg hoog, in spelle zeker 100-150 ms (normaal 30-40), op IRC is dit zelfs tussen de 200-500 ms. (normaal 40-50)

Ik hoop dat dit voor onderhoud is ofzo, want dit moet niet te lang duren want als ik ergens niet tegen kan is dit het wel!

[ Voor 6% gewijzigd door sjorremans op 01-02-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ExTaxi schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:33:
Waar kan dat nou aan liggen? Supergoed ontvangst en nadat ik ff de stroom van de router heb afgehaald werkt het ook meteen weer.
Het kan aan alles liggen, maar die wireless router is wel hoofdverdachte (meeste problemen met verbindingen waar een wlan bij zit, komen door die betreffende wlan) en dat wil je dus uitsluiten (je kan het probleem pas oplossen als je weet waar het aan ligt).

Haal die wlan router er dus tussenuit en probeer het eens met een pc rechtstreeks met ethernet op de modem, als het dan nog niet stabiel is, is er een probleem met de casema verbinding, als het dan wel stabiel is, is er een probleem met je draadloze netwerk of router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:21

Reinier

\o/

Ik heb begin januari via de website een alles-in-een pakketje aangevraagd. Ik heb een bevestigingsmailtje ontvangen en de zooi zou in 10 à 14 dagen opgestuurd worden. Na drie weken heb ik eens gebeld en helaas, m'n bestelling zat niet in het syteem. De enige oplossing was om het telefonisch opnieuw aan te vragen. Beetje jammer. Ook slecht dat de dame aan de telefoon nul keer iets zei als "sorry" of "excuses". Wel leuk dat ik meteen een telefoonnummer uit mocht kiezen, dat kan niet bij online bestellen.
Eerste indruk van Casema is dus niet echt positief :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
ExTaxi schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:33:
De draadloze verbinding valt bij mij elke dag wel een keer weg.
Ik heb kabelinternet van Casema en draadloos internet via een router.
Vriend van me in dezelfde woonplaats heeft er ook last van.

Casema zegt dat er geen signaalonderbrekingen zijn geweest sinds november.

Ik heb hier ook last van gehad. Kwam bij mij door een oude Sitecom Router, vervangen door een Linksys WRT54G V2.2 en bijna nooit meer last van. :) Denk dat de Router af en toe gewoon al het verkeer niet aan kon en vastliep. Ik zou dus even een andere router proberen mocht je daar makkelijk aan kunnen komen. Edit: met een draad werken is zowiezo altijd stabieler :P

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 01-02-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Metal schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:41:
[...]

Ik heb hier ook last van gehad. Kwam bij mij door een oude Sitecom Router, vervangen door een Linksys WRT54G V2.2 en bijna nooit meer last van. :) Denk dat de Router af en toe gewoon al het verkeer niet aan kon en vastliep. Ik zou dus even een andere router proberen mocht je daar makkelijk aan kunnen komen. Edit: met een draad werken is zowiezo altijd stabieler :P
Ik heb een Linksys WRT54GS, met speedbooster.
En als je in een nieuw huis gaat wonen dan ga je toch geen kabels meer trekken, dat is zooooo 2005 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
JvS schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:04:
[...]

Haal die wlan router er dus tussenuit en probeer het eens met een pc rechtstreeks met ethernet op de modem, als het dan nog niet stabiel is, is er een probleem met de casema verbinding, als het dan wel stabiel is, is er een probleem met je draadloze netwerk of router.
Op zich een goed plan ja, maar zit hier met 2 pc's online en het gebeurt soms 1 keer per dag en soms niet, dus best lastig te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ExTaxi schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:12:
[...]

Ik heb een Linksys WRT54GS, met speedbooster.
En als je in een nieuw huis gaat wonen dan ga je toch geen kabels meer trekken, dat is zooooo 2005 ;-)
Nou doe mij maar een UTP verbinding hier, moet er niet aan denken om dat verschrikkelijke trage w-lan te gebruiken. Is meteen ook veel stabieler. 12 minuten om een dvd over te pompen vindt ik lang zat.

BTW: als het een nieuwbouw huis is had ik het al meteen naar elke kamer toe laten trekken ;) Gbit UTP wel te verstaan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Kan iemand mij vertellen wat de invloed van een actieve of passieve splitter is op analoge televisie, digitale televise, digitale telefonie en internet? In andere woorden: maakt het uit of ik een actieve of een passieve splitter gebruik?

En begrijpt iemand deze aanbieding: Multi en telefonie: eerste 12 maanden 32,95 ipv 37,95. Eerste 12 maanden telefonie gratis. Na 12 maanden 10 euro korting.
Moet ik hieruit opmaken dat na een jaar de kosten 27,95 zijn?

[ Voor 34% gewijzigd door GoTyce op 02-02-2006 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudje schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:02:
En begrijpt iemand deze aanbieding: Multi en telefonie: eerste 12 maanden 32,95 ipv 37,95. Eerste 12 maanden telefonie gratis. Na 12 maanden 10 euro korting.
Moet ik hieruit opmaken dat na een jaar de kosten 27,95 zijn?
Ja, ik begrijp hem. Multi kost 32,95 per maand. Telefonie kost 14,95 per maand.
I.c.m. Multi kost Telefonie 4,95 per maand (10 euro korting per maand).

Dus de eerste 12 maanden Multi voor 32,95 en Telefonie voor 0,00 (korting 14,95; dus gratis Telefonie).
Na 12 maanden Multi voor 32,95 en Telefonie voor 4,95 (korting 10 euro). Totaal 37,90 per maand.

Dus de kosten na een jaar zijn geen 27,95, maar 37,90 per maand.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Nee.
Na 12 maanden is het in totaal:
code:
1
2
3
4
5
  32,95   (multi internet abbo)
  14,95   (telefonie abbo)
- 10,00   (pakketkorting)
------- +
  37,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Bedankt mensen! Ik begrijp alleen niet waarom ze op hun voordeelwijzersite zetten:

Totaal (excl. uw huidige Casema abonnementskosten):
€19.95 p/mnd (na 4mnd. €34.90 p/mnd)

En weten jullie toevallig hoe het zit met die splitters?

[ Voor 116% gewijzigd door GoTyce op 03-02-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wordt bij een actieve splitter het signaal nog versterkt? Gezien je bij een splitter altijd last hebt van signaalverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Op de webshop van Casema staat het volgende product:

http://www.serviceplanet....media/infopdf/1021382.pdf

Ik ben dus zeer geinteresseerd in een draadloze kabelaansluiting naar mijn 2e televisie in de slaapkamer (anders moet ik een hele kabel trekken door mijn hele flat)

Is er iemand die ervaring heeft met dergelijke draadloze kabelverbindingen voor de tv en zijn deze niet behoorlijk storingsgevoelig (magnetron?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even bellen, doe dat bij voorkeur op zondag. :) (heb je tenminste na 5 minuten iemand aan de lijn)

Kereltje gaat dan remote kijken naar je instelling, mag je een keer of 10 rebooten en dan doet ie het. ;)

Codes e.d. heb je daar niet voor nodig, sluit alle mogelijke andere problemen vantevoren uit door je pc gewoon direct aan die modem te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn casema opgezegt, vond het gewoon naaierij worden om 50 euro te betalen voor 4 mbit terwijl ik nu voor 30 euri 20 mbit heb en gratis bellen.
op de kabel zou het gewoon veel goedkoper en sneller moeten gaan want deze woeker prijzen van nu zijn gewoon absurd en uitmelkerij.
en wat helemaal nep is is die zogenaamde snelheids update van ze, in november zeggen dat ze gaan updaten wat nu nog steeds niet gebeurt is.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2006 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

moah, kabel concurreert gewoon met adsl hoor. En bij die 30 euro van jou, moet je nog wel even de kosten van kpn optellen (belbudget of 10 euro toeslag bij wanadoo).

Dit is mijn laatste dag op een casema verbinding btw, ik gaat verhuizen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 08:34:
ik heb mijn casema opgezegt, vond het gewoon naaierij worden om 50 euro te betalen voor 4 mbit terwijl ik nu voor 30 euri 20 mbit heb en gratis bellen.
op de kabel zou het gewoon veel goedkoper en sneller moeten gaan want deze woeker prijzen van nu zijn gewoon absurd en uitmelkerij.
en wat helemaal nep is is die zogenaamde snelheids update van ze, in november zeggen dat ze gaan updaten wat nu nog steeds niet gebeurt is.
Casema heeft nu de aanbieding om 4mbit en telefonie aan te bieden voor 34,95. Als je naar KPN gaat (IPB) betaal je ook 34,95 maar dan voor een 1,5 mbit lijn!
En Wanadoo ADSL staat nou niet echt kwalitatief goed bekend, ondankt hun hoge verbinding. (Hoge ping, verbinding valt vaak weg, Livebox loopt vast, porten dicht e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb al 8 mbit van wanadoo gehad in vorige huis en dat was altijd super. lage pings, altijd de goede snelheid. nooit ellende gehad. nu er hier een centrale naast mijn flat staat word de verbinding ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik gehoord heb zijn de 30 mbit testlijnen al verdeelt, hiernaast zou een 10 mbit up getest worden. Maar niet voor de normale consument, dit zullen kleinzakelijke lijnen worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net ook mensen geweest met een onderbreking in Leiden (of omgeving)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 03:07:
Ik moest een IP renew uitvoeren in m'n Linksys, daarna had ik weer verbinding... dus ja, een soort onderbreking was het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

En ik quote nog maar eens uit de startpost, van een woordvoerder van Casema:
“Deze snelheidsverhoging toont aan dat wij hard op weg zijn om inderdaad een trendsetter te worden. Voorlopig kunnen wij wat betreft de snelheid nog vooruit tot 70MB. De adsl-providers moeten nog maar zien of ze dat kunnen.”
Zoals het er op dit moment voorstaat; is het verre van trendsetting. 70MB? Wat doe ik dan nog met 4MB? ADSL providers kunnen blijkbaar meer voor minder, 20MB voor 25 euro is al normaal.

Die post van Casema is trouwens al van 2 jaar geleden, gaat niet erg hard daar bij Casema.. met innovatie enzo. Of de monopolistische gedachte drijft weer omhoog O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:55:
En ik quote nog maar eens uit de startpost, van een woordvoerder van Casema:

[...]

Zoals het er op dit moment voorstaat; is het verre van trendsetting. 70MB? Wat doe ik dan nog met 4MB? ADSL providers kunnen blijkbaar meer voor minder, 20MB voor 25 euro is al normaal.

Die post van Casema is trouwens al van 2 jaar geleden, gaat niet erg hard daar bij Casema.. met innovatie enzo. Of de monopolistische gedachte drijft weer omhoog O+
Dat heeft ie inderdaad heel lang geleden gezegd. Maar casema kan dat ook goedkoop aanbieden, alleen willen ze die winstmarge zo verrekte hoog houden. Net zoals KPN. Het is idd een beetje voorbarig om te zeggen dat ze tot 70 mbit kunnen. Huidige surfboard modems hebben een max van 38 mbit (up/down). Die zouden dan eerst allemaal vervangen moeten worden. Hiernaast is er volgens mij geen ruimte op de kabel om die snelheid aan te bieden, of er moeten analoge zenders verdwijnen. Hoop geblaat mijn inziens.

btw: die 20 Mbit voor 25 euro is niet normaal, alleen wanadoo heeft dat icm de livebox. Dat is touwens 27,95 en nog niet te verkrijgen zonder kpn telefoon abbo. (7,95). Hiernaast is het netwerk van wanadoo op het moment nog niet je van het en ook op veel plekken nog niet verkrijgbaar. Veel problemen zijn er rondom die livebox. Meeste mensen halen hiernaast ook nog niet eens 12 mbit door de techniek van adsl2+.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heet systematisch uitmelken! :X
over half jaar komt er weer 2 mbit op. zoetmakertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Laatst online: 21:45
Ik zit net op Casema.nl te lezen over de (waar ik al vroeger van heb gehoord) snelheidsverhoging.

Ze zeggen dat het uiterlijk het eerste kwartaal alles voldaan moet zijn, maar heeft iemand hier al een snelheidsverhoging te pakken dan?

quote:
*De snelheid wordt zonder kosten uiterlijk het 1e kwartaal van 2006 verhoogd.

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
FoutTM schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:07:
Ik zit net op Casema.nl te lezen over de (waar ik al vroeger van heb gehoord) snelheidsverhoging.

Ze zeggen dat het uiterlijk het eerste kwartaal alles voldaan moet zijn, maar heeft iemand hier al een snelheidsverhoging te pakken dan?

quote:

[...]
Met uiterlijk 1ste kwartaal bedoelen ze in dit geval uiterlijk 31 maart :) Beetje verwarrend ja, veel dachten (waaronder ik) dat ze 31 december alles gingen verhogen.
Overigens wel belachelijk, 6!! maanden van te voren al aankondigen en adverteren met de snelheden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat nog belachelijker is dat caiway met 12 mbit kabel komt voor 40 euri.
dus casema kom maar op met de prijs verlagingen.

Basis
Snelheid: 1024/256
Prijs: € 19,90

Standaard
Snelheid: 2048/384
Prijs: € 24,90

Premium
Snelheid: 4096/512
Prijs: € 29,90

Super
Snelheid: 8192/768
Prijs: € 34,90

Ultra
Snelheid: 12888/1024
Prijs: € 39,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiernaast heeft chello voor zijn 20/2 abbonnement, de prijs ook een maand geleden verlaagd naar 59.95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:40:
Hiernaast heeft chello voor zijn 20/2 abbonnement, de prijs ook een maand geleden verlaagd naar 59.95.
Ja, en Multikabel heeft ook al heel lang een 22/2 abo. Waarom loopt Casema zo dik achter? En waarom gaat de upgrade 31 maart 23:59 pas gebeuren? (domme vraag.. ik weet het 8)7 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 03:07:
Ik zit in Zoetermeer en heb continu onderbrekingen. Die DHCP server van hun is brak, mijn moden blijft maar renew errors geven.

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ondanks we Tweakers zijn is het niet verstandig om de login/wachtwoord van een kabelmodem hier te plaatsen. Er kunnen vervelende dingen niet meer werken als men deze niet gebruikt zonder de nodige voorzichtigheid.