Casema Digitale Telefonie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 9.420 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:01
Sinds gister is casema digitale telefonie beschikbaar, ze komen met een leuk pakket alleen vind ik toch wel dat er een aantal dingen niet echt klopppen.

Als je casema of wanadoo cable hebt krijg je 5 euro korting op het vastrecht zonder korting kost 14.95 en met korting 9.95. Je kan volgens casema voor 9.95 extra per maand Gratis bellen naar alle vaste telefoonnummers in nederland. Quote van de casema site"Extra onbeperkt bellen". Ik dacht "Mooi!" maar als je verder leest in de kleine lettertjes (iets wat ik tegenwoordig vaker doe) staat er dat dat gratis met een maximum van 2000 minuten is dus 33 uur. Das gratis is niet gratis.

Aan de kwaliteit van de dienst twijfel ik verder niet, ik heb nog nooit gebeld via voip maar ik ben benieuwd.

16 Aug 2005 komen ze bij mij het nieuwe kabelmodem geschikt voor voip installeren,, ik ben benieuwd, naar de kwaliteit etc.

Zijn er mensen die al bellen via UPC of iets dergelijks wat er op lijkt ? en wat is jullie mening daarover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
schop :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd wat je resultaten zijn.....

Heb laatst naar Kassa gekeken, maar die hadden nog ernstige problemen met digitale telefonie [niet bellen => gewoon internet; bellen via VOIP => internetverbinding viel volledig weg]

En aangezien een deel van het verkeer ook over het casema netwerk loopt....heb ik voorlopig mijn twijfel

PS: Wel goed om te lezen dat je "maar" 3000 uur kan bellen, heb de kleine letters nog niet gelezen.
Is dit per maand of per jaar [.....]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
je moet maandelijks extra 9,95 betalen en dus kan je voor die maand 2000 minuten bellen.

Ik heb ook casema telefonie besteld, maar ik dacht eerst dat ze wat anders van plan waren. Als je een totaal pakket zou nemen: telefonie, digitale tv, internet dat je dan fikse korting zou krijgen en dat je gratis kon bellen. Niks van dit alles is waar: je moet gewoon betalen als je belt binnen in nederland en fikse korting is maar 5 euro korting omdat je al internet hebt --> wil je internet hebben heb je ook nog eens een tv aansluiting abbo nodig.
Als je alles bij elkaar optelt: casema multi internet(€ 32.5), tv aansluiting abbo(€ 14.95), telefonie ( €9,95) =€ 57.40. Dan ben je tog alweer een flink bedrag kwijt en dit is natuurlijk exclusief belkosten.
Ik had liever gewild dat ze echte totaal pakketten hadden en dat je voor bovengenoemde pakket bijvoorbeeld 50 euro kwijt was of 55 euro inclusief *gratis bellen.

Ow ja over kwaliteit hoef je niet te twijfelen, want casema was onwijs lang aan het testen of het wel goed genoeg was. Zolang je modem goed is, hoef je niet bang te zijn dat als je belt dat je internet uitvalt of iets dergelijks

[ Voor 12% gewijzigd door jozy op 21-06-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik vind het een erg vage actie van Casema.
Klopt het nou dat ik met mijn mega-abo a € 69,95 ook maar € 5 korting krijg?

De korting is dus gelijk aan die bij het midi-pakket a € 19,95 :?

En met die € 5 korting krijg ik dan extra gratis geen basisinternet meer want ik ben al zo stom geweest om een dik inet-abo bij ze af te nemen.

Een Kpn belbudget abo is ook € 9,95 dus het voordeel is eigenlijk niet aanwezig :(

Ik vraag me overigens ook nog af wat die "voordelige tarieven" voor de gesprekskosten zijn. Is dat al ergens terug te vinden of moeten we Casema op haar mooie blauwe ogen vertrouwen ?

Heel verhaal maar het komt erop neer dat ik niet echt onder de indruk ben... Iemand die me op andere gedachten kan brengen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Kijk het zit zo: ongeacht je internet abonnementsvorm krijg je maar LIEFST 5 hele eurotjes korting op je digitale telefonie. Als je geen internetabbo hebt bij hen betaal je 14,95 voor digitale telefonie en daar krijg je *gratis internet (10 kb up and down)erbij. NIKS gratis internet erbij je betaald er gewoon 5 euro voor.

En idd kpn belbudget is 9,95, maar je mag daarnaast geen andere carriere preselect nemen(zoals 1602)
Tarieven KPN Tarieven Casema

Marketingafdeling bij Casema heeft zijn werk gedaan en er zullen een hoop mensen instinken(althans die een normale analoge telefoonlijn hebben bij kpn)

Ik zelf heb isdn en gebruik het totaal niet(bel amper met huistelefoon), maar betaal er wel extra voor en zou ik terugwillen naar analoog ben ik 75 euro kwijt voor omzetten. Daarnaast moet ik dan ook weer een nieuw modem aanschaffen--->> dus voordeliger voor mij om casema telefonie te nemen.
Anders had ik het echt niet genomen

[ Voor 15% gewijzigd door jozy op 21-06-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowhee !

/me gaat knalhard voor die 5 puntgave eurootjes. :+

Maar goed ik heb inderdaad hetzelfde probleem, ook ISDN en bel haast ooit meer.
Zal het dan toch maar gaan doen, maar dan verlaag ik wel meteen mijn mega-account naar een lichtere variant. Van die 10 m/b kijg je er maar twee voor de newsserver (ook al zo'n fijne grap)

Gek, het lijkt wel of Casema de klanten met "zware" abo's probeert weg te pesten.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Liever lange retentie en langzaam downloaden (2mbit) dan snel downloaden met kut retentie en veel incompleet. Want je moet zo zien: casema newsserver = giganews waar je normaal 30 dollar maanelijks voor kwijt zou zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jozy schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:18:
Liever lange retentie en langzaam downloaden (2mbit) dan snel downloaden met kut retentie en veel incompleet. Want je moet zo zien: casema newsserver = giganews waar je normaal 30 dollar maanelijks voor kwijt zou zijn!
True !
Over de newsserver niets dan goeds hoor

Maar die 2 m/b krijg je dus ook bij een MultiMaxi-account en dat account is wel € 20 per maand goedkoper ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 15:32 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ben benieuwd, het zijn scherpe prijzen..

Ik hoorde van bellen via UPC problemen waren, ik denk zelf dat casema zijn vinger hier niet aan gaat branden omdat het nog een paar maanden extra duurde voordat het echt besteld kon worden.

Casema maakt er helaas gewoon een sluw spelletje van,, mij gaat het even om die extra onbeperkt bellen (met max 3000 minuten) ben er heel blij mij neem het er ook voor, alleen het klopt gewoon niet, het is net als ik zeg "onbeperkt melk drinken met een limiet van 2 liter" klopt niets van dus, maar mensen vergeten die kleine lettertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja je kan natuurlijk heel erg mierenneuken over 2000 minuten, maar ik wil de eerste nog zien die ze werkelijk opmaakt. Heb zelf onbeperkt mobiel bellen binnen Telfort, wat eigenlijk ook maar 3600 minuten is. Heb al moeite om 360 minuten op te krijgen.
Aangezien je € 9,95 p/mnd betaalt voor de bundel, is het dus ook niet gratis. Zo kan ik nog veel meer slakken op laag water neuken....
Heb al een paar mensen aan de telefoon gehad met een Casema abo. Het klonk beter dan de doorsnee KPN-lijn. De meesten hebben geen problemen gehad. Het enige probleem was een keer het modem resetten.
Volgende week ben ik zelf aan de beurt. Ik ben benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
geef dan gelijk je ervaringen door want ik heb het ook besteld:D
kpn heeft zijn monopoliepositie kwijtgeraakt en er komen dus lagere tarieven.
ik hoop dat casema ook de tarieven dna verlaagd, ze zijn niet al te goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 02:19:

Het klonk beter dan de doorsnee KPN-lijn.
Lijkt me wel heel erg sterk, ik denk dat de kwaliteit van een vaste lijn vele malen beter is, maar goed ze zullen wel op de prijs letten en een goedkoop toestel hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb net gebeld met Casema omdat de telefonie oplossing best interessant is leek voor mij. Ik snap alleen iets niet:

Casema Digitale Telefonie gaat via de kabel, e.g. er wordt een kabelmodem geplaatst. Op mijn vraag of ik mijn huidige KPN lijn met ADSL gewoon kan behouden en *daarnaast* digitale telefonie van Casema kan krijgen werd negatief geantwoord. Het meisje kon alleen maar uitleggen dat "dit niet gaat i.c.m. met KPN". Zo stond het waarschijnlijk op haar lijstje, ze somde namelijk ook een aantal andere mogelijkheden op die niet gaan :/ Op hun site staat ook:
Ik heb ADSL, wat moet ik doen?

Als u wilt overstappen naar Digitale Telefonie van Casema met behoud van uw telefoonnummer heeft u 2 keuzes:
  • U zegt uw ADSL abonnement op en stapt over op internet en telefonie van Casema.
    U kunt wachten tot u contractsvrij bent, of u vraagt per direct telefonie en internet aan bij Casema. Casema verzorgt de opzegging van uw telefonielijn bij KPN en regelt ook het nummerbehoud. U belt en internet nu via Casema.
  • U behoudt uw ADSL aansluiting.
    U vraagt per direct telefonie aan bij Casema met behoud van nummer. Casema verzorgt de opzegging van uw KPN telefonielijn, maar uw ADSL zal blijven werken. Uw ADSL provider verhoogt de maandelijkse kosten met ruim EUR 9 als vergoeding voor het gebruik maken van de KPN koperdraden. Neem contact op met uw ADSL provider voor uw specifieke situatie. Wij raden deze combinatie niet aan omdat u niet profiteert van de korting die Casema aanbiedt op de combinatie van internet en telefonie.
Waarom zou ik mijn analoge lijn moeten porteren als alles via de kabel gaat? Of is alleen het stukje tussen mijn aansluiting en casema via de kabel en gaat de rest via het kpn netwerk, als het ware 'over mijn oude lijn' ? Of is het gewoon een soort van koppelverkoop van Casema, waardoor ik bijna gedwongen zou zijn om mijn KPN en huidige ADSL op te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iFlow schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 18:58:

Waarom zou ik mijn analoge lijn moeten porteren als alles via de kabel gaat? Of is alleen het stukje tussen mijn aansluiting en casema via de kabel en gaat de rest via het kpn netwerk, als het ware 'over mijn oude lijn' ? Of is het gewoon een soort van koppelverkoop van Casema, waardoor ik bijna gedwongen zou zijn om mijn KPN en huidige ADSL op te zeggen?
Ermmm :?
Het tweede punt beschrijft toch precies wat jij wil?

U behoudt uw ADSL aansluiting. U vraagt per direct telefonie aan bij Casema met behoud van nummer. Casema verzorgt de opzegging van uw KPN telefonielijn, maar uw ADSL zal blijven werken. Uw ADSL provider verhoogt de maandelijkse kosten met ruim EUR 9 als vergoeding voor het gebruik maken van de KPN koperdraden. Neem contact op met uw ADSL provider voor uw specifieke situatie. Wij raden deze combinatie niet aan omdat u niet profiteert van de korting die Casema aanbiedt op de combinatie van internet en telefonie.

Ze raden het alleen af omdat je die € 5 korting mist bij casema en €9 extra moet betalen voor het gebruik van je koperlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:43:
[...]

Ermmm :?
Het tweede punt beschrijft toch precies wat jij wil?

U behoudt uw ADSL aansluiting. U vraagt per direct telefonie aan bij Casema met behoud van nummer. Casema verzorgt de opzegging van uw KPN telefonielijn, maar uw ADSL zal blijven werken. Uw ADSL provider verhoogt de maandelijkse kosten met ruim EUR 9 als vergoeding voor het gebruik maken van de KPN koperdraden. Neem contact op met uw ADSL provider voor uw specifieke situatie. Wij raden deze combinatie niet aan omdat u niet profiteert van de korting die Casema aanbiedt op de combinatie van internet en telefonie.

Ze raden het alleen af omdat je die € 5 korting mist bij casema en €9 extra moet betalen voor het gebruik van je koperlijn.
Nee, ik raak dan nog steeds mijn KPN lijn kwijt, aangezien die door Casema wordt opgezegd. Ik wil zowel de analoge lijn, het telefoonnummer én mijn ADSL behouden. Daarnaast zou ik dan gewoon een aparte oplossing / infrastructuur willen hebben voor de telefonie.

Ik wil geen internet via casema en ik ben als de dood dat als mijn lijn wordt 'opgezegd' (geporteerd?) door casema ik in de toekomst allemaal problemen zal ondervinden bij het zoeken van een nieuwe ADSL provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb nu een maand Casema digitale telefonie.
Er is een motorola cable modem geplaats waarin de router voor het internet verkeer EN de router voor de digitale telefonie is gebouwd (de Motorola SBV5120E)
Naast de analoge KPN aansluiting wordt eenzelfde aansluiting op de muur gemonteerd welke ongeveer 2 weken na installatie actief wordt. Kwestie van omprikken.
De kwaliteit is beter van VoIP naar vast en aanmerkelijk beter VoIP => VoIP, mijns inziens kan het beter maar de kwaliteit wordt beperkt door het kleine stukje analoog vanuit router naar telefoon toestel en het telefoon toestel zelf.
Verder heb ik een storing gehad, geen kiestoon. Dit was eenvoudig opgelost door een reset van het modem en kan worden gezien als kinderziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:07:
Hallo,
Ik heb nu een maand Casema digitale telefonie.
Er is een motorola cable modem geplaats waarin de router voor het internet verkeer EN de router voor de digitale telefonie is gebouwd (de Motorola SBV5120E)
Naast de analoge KPN aansluiting wordt eenzelfde aansluiting op de muur gemonteerd welke ongeveer 2 weken na installatie actief wordt. Kwestie van omprikken.
De kwaliteit is beter van VoIP naar vast en aanmerkelijk beter VoIP => VoIP, mijns inziens kan het beter maar de kwaliteit wordt beperkt door het kleine stukje analoog vanuit router naar telefoon toestel en het telefoon toestel zelf.
Verder heb ik een storing gehad, geen kiestoon. Dit was eenvoudig opgelost door een reset van het modem en kan worden gezien als kinderziekte.
Vraagje hoeveel computers kan je aansluiten op de router, heb er hier 3 staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Binnenkort ga ik verhuizen en probeer redenen te vinden om niet over te stappen op digitale telefonie van Casema. Ik ben daarom driftig opzoek naar mensen die klachten hebben over digitale telefonie van Casema, maar heb tot op heden niks kunnen vinden (wel veel klachten over UPC....). Qua telefoontikken ben je volgens mij evenveel kwijt als belbasis van KPN, maar betaal je geen 18,16 maar 9,50 per maand (met daarnaast een internet contract natuurlijk, maar dat wil ik ook). Ook kan je bij Casema voor ongeveer 6 euri een tweedelijn erbij nemen. Bij KPN kan je kiezen voor isdn voor 26,13 (heb je wel vier lijnen, misschien handig als je veel kids hebt...., maar je kan toch maar met twee lijnen tegelijk in gesprek zijn....dus die andere twee zijn vrijwel nutteloos...).

Ohja en 10 euri betalen voor 2000 minuten 'gratis' bellen is natuurlijk niet duur....(normaal zou je iets van 40 euri betalen....). Let wel op dat de 2000 minuten alleen gelden voor vaste nummers en dus niet voor het bellen naar mobiel, buitenland of service nummers (en bij mij zorgt m.n. het mobiel bellen voor een torenhoge rekening.....)

Maar goed....kan iemand mij een goede reden geven om niet over te stappen...het is nl goedkoper dan KPN....

Ohja heb trouwens wel 1 nadeel kunnen vinden bij Casema: Je zit wel eerst een jaar vast aan je contract voordat je het (maandelijks) kan opzeggen....

Groetjes, Bla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Laatst online: 27-08 11:48
Ik werd gisteren gebeld door casema, omdat ik ooit een info aanvraag had gedaan naar digi bellen.

Het was wel weer leuk om iets lastigs te vragen waar het meisje aan de lijn natuurlijk weer niks van snapte. ("Hoe duur is doorschakelen, ook wel *21?") Volgens mij is dit gratis maar ze konden me niet echt helpen met de vraag, ze was zelfs van mening dat het helemaal niet kon. Ik zat ondertussen al met de handleiding in pdf voor m'n neus waar het stond beschreven (behalve de prijs dan).

Zijn er al mensen die het kunnen afraden? Voor mij is het geen overstap van KPN, ik heb nu geen vaste lijn maar wil eigenlijk wel een vast lijntje ivm een toekomstig eigen bedrijfje.

Tarieven zijn echt wel aan de stevige kant, ook een tweede nr voor bv fax is behoorlijk. Ik dacht iets van 5.95 extra per maand. Ik denk dat ik voor inkomende fax lekker m'n KPN fax2mail (van m'n gsm abo) blijf gebruiken. De meeste gsm providers bieden zo'n extra faxnr gratis, je moet er wel om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn de beltarieven naar vast wel goedkoper dan KPN, alhoewel dat ook aan afrondingsverschillen kan liggen. Kpn toont bij hun tarieven 3 of 4 cijfers achter de komma waar Casema het bij 1 houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:14:
Hoi allemaal,

Binnenkort ga ik verhuizen en probeer redenen te vinden om niet over te stappen op digitale telefonie van Casema. Ik ben daarom driftig opzoek naar mensen die klachten hebben over digitale telefonie van Casema, maar heb tot op heden niks kunnen vinden (wel veel klachten over UPC....). Qua telefoontikken ben je volgens mij evenveel kwijt als belbasis van KPN, maar betaal je geen 18,16 maar 9,50 per maand (met daarnaast een internet contract natuurlijk, maar dat wil ik ook). Ook kan je bij Casema voor ongeveer 6 euri een tweedelijn erbij nemen. Bij KPN kan je kiezen voor isdn voor 26,13 (heb je wel vier lijnen, misschien handig als je veel kids hebt...., maar je kan toch maar met twee lijnen tegelijk in gesprek zijn....dus die andere twee zijn vrijwel nutteloos...).

Ohja en 10 euri betalen voor 2000 minuten 'gratis' bellen is natuurlijk niet duur....(normaal zou je iets van 40 euri betalen....). Let wel op dat de 2000 minuten alleen gelden voor vaste nummers en dus niet voor het bellen naar mobiel, buitenland of service nummers (en bij mij zorgt m.n. het mobiel bellen voor een torenhoge rekening.....)

Maar goed....kan iemand mij een goede reden geven om niet over te stappen...het is nl goedkoper dan KPN....

Ohja heb trouwens wel 1 nadeel kunnen vinden bij Casema: Je zit wel eerst een jaar vast aan je contract voordat je het (maandelijks) kan opzeggen....

Groetjes, Bla!
Volgens mij is het nog goedkoper, bij kpn komt er nog BTW bij en bij Casema is het bedrag incl. BTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:58
ik heb laatst nog een overzichtje gemaakt, omdat ik nu ook goedkoper wil internetten bellen...
zag ik dat Casema zeker niet duur is... bovendien hoef je geen 9,50e aan KPN te betalen, wat wel bij alle adslaanbieders moet.
Jazco2nd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:33:
ik heb eens even prijzen van providers vergeleken... KPN is best duur..
ik wil gratis bellen naar vast + internet...
KPN biedt dit voor:
http://www.kpn.com/kpn/sh...ernetplusbellen/sc=de6d13
InternetPlusBellen: Go 800/256 Kb/s 34,95 + 10 euro voor 24u/7 dagen p/w gratis bellen.
44,95 euro.
dingen als gratis 2e gesprek (in de wacht) en gratis voicemail zie ik niet.

Versatel:
34,95 internet 1024 / 320 Kbit/s en onbeperkt bellen (1e 3 maanden 29,95).
plus nog 9,50 euro per maand voor KPN belbudget, want je hebt wel je KPN lijn nodig..
ongeveer even duur als KPN dus.

Wanadoo:
28,50 voor internet 4 Mbit/s / 640 Kbit/s + onbeperkt bellen...
erg goedkoop maar: ze geven aan dat bellen nog kinderziektes kan hebben... pas va najaar garanderen ze een hoogwaardig product.
En natuurlijk heb je nog de 9,50 van KPN
APART nieuw nummer (naast kpn).

Tiscali
€29.95 incl gratis bellen met extra nieuw nummer (+ KPN €9.50 belbudget). Of je nummer over laten zetten (eenmalig €29.95) en een gratis extra nieuw nummer. Je betaalt dan de €9.50 voor de koperlijn aan Tiscali.
't Blijft €40 totaal natuurlijk.

Ook gratis nummerweergave en voicemail.

Casema (kabel):
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

voor 19,90 euro internet 850/260 kbit/s + onbeperkt bellen 10 euro,
totaal 29,90 1e 6 maanden, 39,90 daarna.
geen KPN kosten, MET nummerbehoud, Gratis voicemail, nummerweergave, doorschakelen, wisselgesprek en driegesprek :)

UPC (kabel)
voor 34,95 internet 2048/512 kbit/s en onbeperkt bellen...
flinke adder: overdag bellen naar vast NIET gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Verwijderd-, vragen PM maar.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er uberhaupt iemand die digitale telefonie van Casema heeft? Of iemand die iemand kent die digitale telefonie van Casema heeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 00:09:
ik heb laatst nog een overzichtje gemaakt, omdat ik nu ook goedkoper wil internetten bellen...
zag ik dat Casema zeker niet duur is... bovendien hoef je geen 9,50e aan KPN te betalen, wat wel bij alle adslaanbieders moet.

[...]
Ja de enige die echt heel goedkoop is, is Wanadoo met de livebox. Ik lees hier positieve berichten over (zie ook op het forum). Maar idd ook wel mensen die problemen hebben met bellen. Ondanks dat je nog KPN moet blijven betalen, blijft tie toch de goedkoopste. Met ook alles er op en er aan. voicemail, supersnel internet etc. Maar ik moet zeggen dat Casema ook scherp geprijst is. En daar heb je op dit moment goeie kwaliteit v.w.b. digitaal bellen en een betere nieuwsserver.
Ik vind het toch wel moeilijk wat ik zal kiezen. Wanadoo of Casema met multi abbo, maar ik heb nog toch 1 januari 2006 om daarover na te denken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:30:
Is er uberhaupt iemand die digitale telefonie van Casema heeft? Of iemand die iemand kent die digitale telefonie van Casema heeft? :?
Mijn vader heeft het en hij heeft nog geen klachten.
Maar waarom zo moeilijk doen als je het niet wil dan neem je het toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:58:
[...]

Mijn vader heeft het en hij heeft nog geen klachten.
Maar waarom zo moeilijk doen als je het niet wil dan neem je het toch niet?
Gewoon omdat de mensen aan het overwegen zijn, wat de voor en nadelen zijn, hoe is de kwaliteit etc. Neem ik Casema of neem ik de livebox van Wanadoo. Prijs kwaliteit verhouding etc. We praten hier niet over het kopen van een ijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de vraagstelling lijkt me dat het juist niet :) Anders zou er wel gevraagd worden wat de voor- en eventuele nadelen zijn. Maar er wordt zo expliciet gevraagd welke argumenten er gebruikt kunnen worden om het niet te nemen, dat ik benieuwd was waarom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:11:
En waarom zou je het niet nemen?

Je hebt immers alles wat KPN ook kan, nummerwegave, voicemail e.t.c.
Je kan zelfs 2 lijnen krijgen, even bellen en klaar, dat is wat anders dan een complete verhuizing naar ISDN, laat staan nog eens de kosten van het hele grapje.

Ja ok, als de spanning uitvalt is je verbinding weg, dat is het enige nadeel wat ik kan bedenken t.o.v. KPN, maar ja meeste hebben wel een debieltje ;)
En ja er zijn een aantal toestellen die niet werken erop, so what, tegenwoordig kost een fatsoenlijk DECT toestelletje ook niet zoveel meer.
Dat ben ik volledig met je eens, dat telefoon gebeuren zit wel goed.
Maar ik heb zelf nu ADSL Basic van Wanadoo. En Wanadoo heeft zelf ook een hele mooie aanbieding genaamd ADSL Family Livebox. Zeer scherp geprijst.
Voor mij blijft het toch moeilijk om de afweging te maken, neem ik Casema of Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:01:
[...]

Check [rml][ Wanadoo ADSL Family + Telfonie] ervaringen[/rml] maar eens ;)

Ik heb toch best wat klanten aangesloten die een Livebox hadden en die er niet zo tevreden mee waren en dat was toen telefonie van Casema er nog niet was.
Men verbaasde zich over de snelheid van de kabel, voor de meeste dus :) _/-\o_
Nu er wel telefonie is heb ik mensen nog niet horen klagen, dus neem aan dat het wel goed gaat.
Heb ik gedaan en de meeste mensen, op een aantal na, zijn er aardig tevreden over.
Dat maakt het voor mij nog lastiger een beslissing te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik al ADSL (met idd een zeer lage ping) en alles zit bij mij in de meterkast. Bedoel je dat Casema daar dus problemen mee heeft v.w.b. telefonie of bedoel je juist de livebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Casema is de enige van alle KPN alternatieven die ook al die leuke diensten als Doorschakelen, Wisselgesprek, Driegesprek, in de Wacht en Voicemail aanbiedt en gratis.... bovendien hebben ze hun Telefonie errug lang getest (en de releasedatum steeds uitgesteld) dus dat zit dik in orde.
Daarnaast is de newsserver beter dan bij Wanadoo... dus de keus is gauw gemaakt.

Alleen de Wanadoo Livebox adsl is goedkoper, maar zoals al werd genoemd mensen die niet dicht bij de centrale zitten kunnen probleempjes hebben...

sowieso heb ik al een voorkeur voor de kabel omdat de tvkabel sowieso al een geschiktere manier was om veel data over te brengen tov de telefoonlijn... in het begin was het een zooitje met kabel via internet, nu is het gewoon erg goed.
telefoonlijn zal steeds weer een nieuwe techniek nodig hebben om hogere snelheden te kunnen halen (adsl2 is max 40mbit/s ? zitten ze nu met hun 20mbit abo's al op de helft).

Heb al Casema Midi voor 9,90 euro ofzo... telefonie wordt 13 augustus aangesloten :)

bovendien las ik ergens iets over Videotelefonie in december?? 8)

even voor de duidelijkheid:
Het is net alsof je van het ene GSM abo overstapt met nummerbehoud naar een andere aanbieder:
Casema zegt je KPN lijn op, met nummerbehoud, en sluit je aan op hun eigen kabelnetwerk.

[ Voor 20% gewijzigd door Jazco2nd op 05-08-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:35:
Casema is de enige van alle KPN alternatieven die ook al die leuke diensten als Doorschakelen, Wisselgesprek, Driegesprek, in de Wacht en Voicemail aanbiedt en gratis.... bovendien hebben ze hun Telefonie errug lang getest (en de releasedatum steeds uitgesteld) dus dat zit dik in orde.
Daarnaast is de newsserver beter dan bij Wanadoo... dus de keus is gauw gemaakt.

Alleen de Wanadoo Livebox adsl is goedkoper, maar zoals al werd genoemd mensen die niet dicht bij de centrale zitten kunnen probleempjes hebben...

sowieso heb ik al een voorkeur voor de kabel omdat de tvkabel sowieso al een geschiktere manier was om veel data over te brengen tov de telefoonlijn... in het begin was het een zooitje met kabel via internet, nu is het gewoon erg goed.
telefoonlijn zal steeds weer een nieuwe techniek nodig hebben om hogere snelheden te kunnen halen (adsl2 is max 40mbit/s ? zitten ze nu met hun 20mbit abo's al op de helft).

Heb al Casema Midi voor 9,90 euro ofzo... telefonie wordt 13 augustus aangesloten :)

bovendien las ik ergens iets over Videotelefonie in december?? 8)

even voor de duidelijkheid:
Het is net alsof je van het ene GSM abo overstapt met nummerbehoud naar een andere aanbieder:
Casema zegt je KPN lijn op, met nummerbehoud, en sluit je aan op hun eigen kabelnetwerk.
Ik zit 1,7 km van de centrale.
Maar ff wat anders financieel is er een groot verschil.

Casema muli € 32,95
Telefonie € 9,95
onbeperkt € 9,95

Wanadoo Livebox internet + onbeperkt telefonie € 28,95 + KPN belbudget ik dacht 9 euro, maar dat laatste komt te vervallen omdat Wanadoo een eigen netwerk op gaat zetten (al dit najaar). Dat is natuurlijk best wel een behoorlijke prijsverschil vergeleken met Casema. + voicemail + nummerherkenning is bij Wanadoo ook gratis.
Dus mijn vraag is waarom zou je dan toch voor Casema kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ik ging steeds uit van het laagste abo. Midi ipv multi dus. Bij mijn adres is wanadoo eigen net niet beschikbaar, gaat via kpn helaas.
Maar in jouw situatie is wanadoo zeker stuk goedkoper dus!
Enige reden die ik dan nog kan bedenken: (van Wanadoosite over Adsl-telefonie)
Wij wijzen u erop dat Wanadoo Telefonie een nieuwe dienst is. Het kan dus voorkomen dat u te maken krijgt met kinderziektes. In het vroege najaar bieden wij Wanadoo Telefonie aan conform onze hoge kwaliteitseisen.
maargoed het najaar is al dichtbij.

EDIT: als je dus op het eigen net van Wanadoo kan, kun je KPN geheel opzeggen? Ook geen 9,50 per maand? Ik dacht namelijk dat KPN ook op het laatste stukje lijn dat uiteindelijk uit je muur komt alleenrecht had en dat je de huur daarvan dan moet betalen. ADSL (+telefonie) van een andere aanbieder dan KPN zonder dat je nog wat aan KPN moet betalen is dus in principe mogelijk? Daar had ik nog niet bij stilgestaan.

[ Voor 43% gewijzigd door Jazco2nd op 06-08-2005 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ook Wanadoo wil volledig van KPN af. Maar zover is het nog niet nu moet je nog steeds de belbudget kosten betalen, maar dus in het najaar niet meer. Maar goed voor dat je het weet wordt dat weer uitgesteld naar het voorjaar 2006. Maar het zijn idd de kinderziektes die mij nog doen twijfelen. Een goedkoop abbo is lekker, maar het moet ook allemaal goed werken.

Weet iemand trouwens wat gemiddelde ping is bij een multi abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke een vraag voor de mensen tussen door heb dat nog niet langs zien komen,

stel je zit teinternetten dus tedownloaden met dat lijntje trek je helemaal vol van 10 kb of stel je heb een andere abbo en je trekt je 10 mbit vol, ben je dan nog wel bereikbaar door je telefoon of haha ja maak mij niet wijs dat het geluids kwaliteit dan 100% is, dus het geluid van het gesprek zal wegvallen, iemand daar al een test mee gedaan of ervaringen?
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:37:

hier een voorbeeld van een maxi abbo

Pinging www.xs4all.nl [194.109.6.92] with 32 bytes of data:

Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=16ms TTL=250
Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=27ms TTL=250
Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=44ms TTL=250
Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=17ms TTL=250

Ping statistics for 194.109.6.92:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 16ms, Maximum = 44ms, Average = 26ms

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort gaan we verhuizen naar een nieuwbouw woning. Daar is geen ADSL mogelijk, want ze zijn bezig met een glasvezelaansluiting tot in je huis o.i.d., maar dat is er over een maand nog niet (als we verhuizen). Tot die tijd houden we gewoon ons 'vertrouwde' kabel abo bij Casema (Maxi).

Qua telefonie: Kpn vinden we vrij duur (we zijn Hollanders, dus als het goedkoper kan...., maar het moet natuurlijk wel goed werken). En we zitten toch al bij Casema voor de kabel, dus waarom niet ook voor telefonie (zo komen we ook weer terug op mijn eerdere vraag -> wat zijn de nadelen van digi. tel. van Casema). Overal hoor je hoe geweldig digi tel van Casema is, maar je hoort geen nadelen (zijn die er dan werkelijk niet? Zelf KPN heeft nadelen...). Daarnaast heb ik nog maar van 1 persoon gelezen dat ie iemand kent die digi. tel. heeft van Casema en dat die persoon daar tevreden over is. Is er dan verder niemand die digi. tel. van Casema heeft?
Je zit een jaar vast aan het abo, dus ik wil graag meer (concrete) ervaringen horen....

Ook bij het kopen van een ijsje overweeg je je opties....dus idd waarom niet met een abo? (waar je een jaar aanvast zit?)

Over kabel weet ik genoeg, maar ik hoor graag meer over digi. tel. (Ik geloof trouwens dat dat ook de bedoeling is van dit forum gezien de topic naam 'Casema Digitale Telefonie'...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:20
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:34:
Is er dan verder niemand die digi. tel. van Casema heeft?
De uitrol van digitale telefonie gaat niet zo vlot, in ons gebied kunnen we ook pas vanaf 16 augustus worden aangesloten. Er zullen dus nog weinig mensen zijn die er gebruik van maken. Maar je kunt er vanuit gaan dat de kwaliteit prima zal zijn, gezien de lange periode dat het product getest is. Als je kijkt naar de tarieven en de hoeveelheid gratis diensten, zie ik ook zo snel geen nadelen. Zodra we aangesloten zijn zal ik mijn ervaringen wel neerzetten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 20:02
Sinds afgelopen maand hebben 2 kennissen van ons de Wanadoo Livebox.
En die hebben er dus hier (Amersfoort) behoorlijk wat problemen mee,
regelmatig geen internet en/of telefonie.
Behoorlijk irritant lijkt me dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 21:12:
[...]

Ja je pingt waarschijnlijk lager met je ADSL dan kabel, als je een serieuze gamer bent dan zal je het nodig hebben, maar ik zeg niet dat iedere verbinding hetzelfde is.
Je kan best betere ping tijden hebben met kabel, maar het ligt aan je netwerk en je verbinding.
T.o.v. telefonie is Casema zoiezo beter omdat je makkelijker kan aansluiten en eventueel een 2de lijn erbij kan nemen.
Als Wanadoo zijn eigen net klaar heeft dan pas trekken ze het gelijk met Casema, maar dan nog is de vraag of het beter gaat met telefoneren, de Motorola 5120 doet toch beter zijn werk heb ik het idee.

[...]

Nou het bellen zou echt niet onbeperkt zijn, zeker niet algemene voorwaarden gelezen?

[...]

Maar inderdaad, wanadoo family + telefonie is minder kosten en sneller, maar daar gaat het niet om.
Je kan bij Casema ook alleen telefonie krijgen en daarbij een gratis 80 kbit verbinding, dat is toch 2 keer sneller dan inbellen en dat is heel intressant voor mensen die van KPN af willen en ietsjes sneller willen zijn dan inbellen.
Ook kan je bij Casema ieder gewenste internet snelheid erbij nemen, zelfs Mega en dat kan niet bij Wanadoo die kan maar tot 4Mbit ;)
Ik heb nu een Wanadoo Basic abbo voor € 52,00 per maand. Dat vindt ik veel te duur, dus ik wil goedkoper maar dan met ongeveer dezelfde snelheid. En met in ieder geval 3 e-mail adressen.
Een maxi abbo vindt ik dus te duur en een multi abbo heeft maar 2 mail adressen en een iets lagere snelheid dan ik nu gewend ben. Daarentegen wel weer een goede nieuwsserver met goede snelheid.
V.w.b. telefonie van Wanadoo, is dit natuurlijk in de voorwaarden opgenomen voor extreme gevallen, mensen die de hele dag hun telefoonlijn laten openstaan. Maar idd ze kunnen beter een bellimit stellen zoals Casema heeft gedaan.
Weet jij trouwens hoeveel computers je kan aansluiten op de router van Casema??, ik heb er namelijk 3. Op mijn adsl modem heb ik een switchbox aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 18:01
Er zijn ook andere mogelijkheden:
Ik heb op dit moment nog mijn Casema midi abo, maar vind de digitale telefonie van Casema te duur.

Ik ben dus naar andere alternatieven gaan kijken.
Een paar kan ik hier noemen:

- Budgetphone: Draait al een hele tijd mee en is zeer snel in terugbellen en mailen, zelfs op zondag, dus goede service. Heeft voor 9,50 per maand onbeperkt bellen, óf 4,50 per maand zonder onbeperkt bellen, óf 10,- per jaar prepaid. Nummerportatie is 16,50
Ik heb hier 1 prepaidnummer genomen, de kwaliteit is prima. Ben nu bezig met nummerportatie.
Je moet zelf een losse IP telefoon of Ata kopen.

-Domestix: Heeft vanaf 4,99 per maand een abo met 100 minuten gratis bellen, of 9,99 met 150 minuten gratis bellen. Ook een abo van 19,99 mogelijk.
Je kan hierbij 2-poorts Ata´s kopen van linksys, met of zonder router en wlan, waarbij je als actie de aanschafkosten op je facturen terug krijgt (tot een waarde van de goedkoopste Ata).
Ik heb nu zo´n Linksys Pap2 Ata thuis. Werkt prima, kwaliteit is goed. Ik hoor af en toe een heel vage echo.
De service van Domestix is niet zo goed (op dit moment), reageren traag op vragen en emails. Ze geven aan dat ze in de opstartfase zitten en dat 0800 en 0900 nummers vanaf september pas gebeld kunnen worden.
Nummerportatie is 45,- (itt de 59,50 op de site)

- DIS telecom: Draait ook al iets langer mee, maar niet zo lang als Budgetphone. Ook bekend van Fiberworld. Heeft 2 opties: 250 minuten gratis bellen voor 6,95 of een abo voor 3,95. 1-poorts ata in bruikleen. Aansluitkosten 25,- en nummerportering 25,-. Aanvraag loopt via Bellen.com

- Optibel: Is van InterNLnet, een grote speler. Voor 12,95 heb je onbeperkt bellen, alle diensten en een ata in bruikleen. Aansluitkosten 39,95. nummerportering 39,95

Verder is er nog Solcon en Voicedata. Die heb ik niet gesproken / geen ervaring mee. En er zijn vast nog een hoop andere die ik nog niet gezien heb. *edit*: ik vergeet natuurlijk Pilmo (Rits telecom), ook een "oude" speler!

Kortom zijn dit goede alternatieven. Ata´s en IP telefoons worden beter verkrijgbaar en goedkoper. Zeker in Duitsland en Engeland zijn ze goed te koop. Je hebt al een losse Linksys pap2 met 2 aansluitingen voor rond de € 50,-. Die kan je dan zelf instellen voor elke (SIP) provider.

[ Voor 7% gewijzigd door birdibird op 08-08-2005 01:19 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:48:
oke een vraag voor de mensen tussen door heb dat nog niet langs zien komen,

stel je zit teinternetten dus tedownloaden met dat lijntje trek je helemaal vol van 10 kb of stel je heb een andere abbo en je trekt je 10 mbit vol, ben je dan nog wel bereikbaar door je telefoon of haha ja maak mij niet wijs dat het geluids kwaliteit dan 100% is, dus het geluid van het gesprek zal wegvallen, iemand daar al een test mee gedaan of ervaringen?
Daar hoef je je bij Casema absoluut niet druk om te maken, voor telefonie is er bandbreedte apart gereserveerd... zelfs als je dus gewoon Digitale Telefonie neemt (waar basisinternet bij zit van 80 kbit/s) en je download met 80kbit/s kun je gewoon doorbellen met dezelfde kwaliteit hoor.

as donderdag wordt ik aangesloten... zal wel melden hoe het is gegaan maar ik verwacht niks bijzonders te kunnen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:37:

Naar Casema Gateway:

Ping-statistieken voor 83.83.44.1:
Pakketten: verzonden = 10, ontvangen = 10, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 9ms, Maximum = 28ms, Gemiddelde = 15ms

Naar AMS-IX:

Ping-statistieken voor 193.194.136.7:
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 9ms, Maximum = 24ms, Gemiddelde = 16ms

Naar XS4ALL:

Ping-statistieken voor 194.109.6.92:
Minimum = 10ms, Maximum = 29ms, Gemiddelde = 16ms

Dit alles met een Casema Maxi lijn via een Motorola SURFboard SB4200E. Dit is een moment opname om 23:45, opzich erg laag voor deze tijd van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje als ik me bij Casema ga aanmelden dan bestel ik alles in één keer TV, internet en telefonie.
Mijn internet abbo (Adsl) loopt op 31 december af. Hoeveel weken van tevoren kan ik dan het beste alles bestellen, wil ik uiterlijk op 1 januari 2006 internet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:26:
Vraagje als ik me bij Casema ga aanmelden dan bestel ik alles in één keer TV, internet en telefonie.
Mijn internet abbo (Adsl) loopt op 31 december af. Hoeveel weken van tevoren kan ik dan het beste alles bestellen, wil ik uiterlijk op 1 januari 2006 internet hebben?
Ik zat te kijken voor digitale telefonie op mijn toekomstige adres (vanaf 15oct) en als ik vandaag zou bestellen via internet, dan zou er een monteur de 16 sept langs kunnen komen. Dus ik zou het toch wel een maandje van tevoren regelen (ik kon boeken tussen de 16de sept en 26oct).
En als je een monteur gratis laat komen voor telefonie, dan installeert die ook je internet, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:10:
[...]

Minstens 8 weken gezien de feestdagen, bovendien kan het niet in 1 keer, je moet eerst aangesloten worden op de kabel en dan pas kan internet en telefonie gedaan worden of je moet een afspraak kunnen maken dat ze alles in 1 doen, maar tijd technisch gezien kan dat niet.
Meestal is de planning vrij krap voor het installeren (7 tot 8 modems, soms meer per dag).
Als je dan een aantal dingen hebt die tegen zitten, dan kan het soms echt hopeloos laat worden en ik kan het weten ;)

Edit: en verwacht maar niet dat er veel gebeurt in die weken, de meeste monteurs zullen vrij zijn zeker als het te koud is voor kastwerkzaamheden.
Begin dit jaar had ik de (TV)kabel bij Casema opgezegd en heb ik digitale TV genomen van KPN. Maar de kwaliteit is echt heel erg slecht, dat is de reden dat ik weer terug ga naar Casema. De grap is echter dat ik dus begin dit jaar geen TV-abbo meer betaal, maar nog steeds TV via de kabel van Casema ontvang. De (TV) is dus nooit afgesloten. :*) Dus feitelijk ben ik nog steeds aangesloten op de kabel, alleen niet administratief. Dus misschien kan de aansluiting toch sneller dan 8 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 18:28:
[...]

Begin dit jaar had ik de (TV)kabel bij Casema opgezegd en heb ik digitale TV genomen van KPN. Maar de kwaliteit is echt heel erg slecht, dat is de reden dat ik weer terug ga naar Casema. De grap is echter dat ik dus begin dit jaar geen TV-abbo meer betaal, maar nog steeds TV via de kabel van Casema ontvang. De (TV) is dus nooit afgesloten. :*) Dus feitelijk ben ik nog steeds aangesloten op de kabel, alleen niet administratief. Dus misschien kan de aansluiting toch sneller dan 8 weken?
Misschien scheelt het als ik eerst internet aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of deze vraag als langs is geweest maar stel hem gewoon

- hoe zit het met de kosten als bijv iemand mijn opbelt op mijn casema aansluiting hoeveel is dat per minuut en piek en dal tarrief dat kan ik helaas niet op de site vinden van casema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:06:
ik weet niet of deze vraag als langs is geweest maar stel hem gewoon

- hoe zit het met de kosten als bijv iemand mijn opbelt op mijn casema aansluiting hoeveel is dat per minuut en piek en dal tarrief dat kan ik helaas niet op de site vinden van casema
Als zo'n iemand jou belt en die is aangesloten bij KPN, betaald tie gewoon de KPN tarieven.
Degene die belt betaald altijd de tarieven zoals die zijn vastgesteld door zijn eigen provider. Heeft dus niets met casema te maken. Casema geeft gewoon een vaste telefoonaansluiting, dus iemand die jou belt, zal het normale tarief betalen zoals bij elke andere vaste telefoonnummer die wordt gebeld. Behalve als tie ook een casema telefoonnummer heeft, dan is het gratis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:29:
[...]

Als zo'n iemand jou belt en die is aangesloten bij KPN, betaald tie gewoon de KPN tarieven.
Degene die belt betaald altijd de tarieven zoals die zijn vastgesteld door zijn eigen provider. Heeft dus niets met casema te maken. Casema geeft gewoon een vaste telefoonaansluiting, dus iemand die jou belt, zal het normale tarief betalen zoals bij elke andere vaste telefoonnummer die wordt gebeld. Behalve als tie ook een casema telefoonnummer heeft, dan is het gratis. ;)
oke dankjewel ik dacht namelijk dat hier misschien het addertje onder het gras zat dus iemand belt naar een casema lijn en betaalt onbewust dus nog iets meer op het normale tarrief vergelijk het met het bellen naar een 0900 nummer vanaf mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:25
Hallo,

Ik had een vraagje, ik heb nu dus een wit motorola surfboard modem en daar achter een speciale sweex broadband router for Casema/wanadoo: LB000021, nu overwegen we hier om over te gaan stappen op digitale telefonie alleen is het nu de vraag of het nieuwe digitale telefonie modem ook met deze router werkt.

Daarnaast is het mogelijk 0900 nummers te bellen? En waarom is het niet mogelijk alarmnummers te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN site zegt aparte tarieven te hanteren voor bellen naar Casema-abonnees, deze tarieven liggen duidelijk hoger dan de normale tarieven van KPN. Kijk maar eens hier: http://www.kpn.com/kpn/show/id=890528/sc=f2494b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:29:
[...]

Dit klopt dus niet:
KPN site zegt aparte tarieven te hanteren voor bellen naar Casema-abonnees, deze tarieven liggen duidelijk hoger dan de normale tarieven van KPN. Kijk maar eens hier: http://www.kpn.com/kpn/show/id=890528/sc=f2494b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:52:
[...]

Dit klopt dus niet:
Je heb inderdaad gelijk. Wat een laaielichter is KPN. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:08:
[...]

Je heb inderdaad gelijk. Wat een laaielichter is KPN. :(
Hoeft niet perse alleen KPN te zijn. Casema kan ook zo wat meer geld willen vangen (ze vragen gewoon meer van KPN, subsideren de KPN klanten de Casema bellers indirect). Maar goed, we weten niet precies wie wie verneukt, KPN of Casema.
Ik heb nog een paar weken om te beslissen, maar ik ga denk ik toch maar telefonie via Casema nemen, samen met kabel internet. Ben ik voor 60 euro ofzo klaar, in plaats van Versatel (nog veel problemen) of het dure KPN (ADSL2+ voor 90 euro bij XS4all, plus nog een keertje de kosten van de lijn... dwazen).
Groot nadeel van Casema tot nu toe is wel de BIJSTER lange wachttijd voor de helpdesk. Duurde 1 uur voordat ik iemand te spreken kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glottis of Xanadu schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:12:
[...]

Hoeft niet perse alleen KPN te zijn. Casema kan ook zo wat meer geld willen vangen (ze vragen gewoon meer van KPN, subsideren de KPN klanten de Casema bellers indirect). Maar goed, we weten niet precies wie wie verneukt, KPN of Casema.
Ik heb nog een paar weken om te beslissen, maar ik ga denk ik toch maar telefonie via Casema nemen, samen met kabel internet. Ben ik voor 60 euro ofzo klaar, in plaats van Versatel (nog veel problemen) of het dure KPN (ADSL2+ voor 90 euro bij XS4all, plus nog een keertje de kosten van de lijn... dwazen).
Groot nadeel van Casema tot nu toe is wel de BIJSTER lange wachttijd voor de helpdesk. Duurde 1 uur voordat ik iemand te spreken kreeg.
Ik denk toch dat het KPN is omdat ze geen commercieel antwoordt hebben op de actie van Casema.
Bij KPN moet je nog steeds betalen voor o.a. voicemail, nummerherkenning etc. Lees ook maar op de site van Casema bij persberichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij ook vertellen welk modem je bij een Casema Telefonie abonnement geleverd krijgt? Ik had gehoord dat je een SBV5120 krijgt, maar is dit ook zo?

Op de Motorola site staan namelijk ook de SBV4200 en SBV5220 met backup batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema telefoon vraag ! Wordt er een hele nieuwe kabel getrokken naar een telefoon in je huiskamer? Of kan je de bestaande telefoon bedrading in het hele huis gewoon gebruiken. Dit is een beetje onduidelijk en volgens de Casema dame aan de telefoon kan je de bestaande bedrading van de KPN dus niet gebruiken???? Wie oh wie. Ik heb al kabel internet van casema dus ik heb wel interesse om te switchen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:12:
[...]

Ik denk toch dat het KPN is omdat ze geen commercieel antwoordt hebben op de actie van Casema.
Bij KPN moet je nog steeds betalen voor o.a. voicemail, nummerherkenning etc. Lees ook maar op de site van Casema bij persberichten.
Fout Casema vraagt aan KPN een bedrag x voor het afhandelen van het verkeer, KPN berekent dit bedrag x gewoon door bij ieder KPN -> Casema gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:27:
Casema telefoon vraag ! Wordt er een hele nieuwe kabel getrokken naar een telefoon in je huiskamer? Of kan je de bestaande telefoon bedrading in het hele huis gewoon gebruiken. Dit is een beetje onduidelijk en volgens de Casema dame aan de telefoon kan je de bestaande bedrading van de KPN dus niet gebruiken???? Wie oh wie. Ik heb al kabel internet van casema dus ik heb wel interesse om te switchen......
Het werkt via de kabel van Casema, dus dezelfde kabel als Televisie/Radio/Internet. Het is Digitale Telefonie op basis van VoIP, dus de telefoonverbinding verloopt via je Internet verbinding. Je krijgt echter wel een nieuw kabelmodem, waar ook poorten op zitten om je telefoon aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus vanaf dat nieuwe modem gaat er geen gewone telefoonkabel verder en wordt dit een nieuwe aangelegde kabel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 21:16
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:58:
Dus vanaf dat nieuwe modem gaat er geen gewone telefoonkabel verder en wordt dit een nieuwe aangelegde kabel???
Afgelopen maandag is bij mij ook digitale telefoon van casema geinstalleerd, casema is zelf niet geweest maar is uitbesteed aan een ander bedrijf.
de instalatie ervan is vrij simpel ze vervangen gewoon je modem en loggen je in met je nieuwe gegevens als je die heb gehad en klaar is kees.

Bij mij was het in 5 minuten gepiept, voor de rest krijg je er een compleet doe het zelf paket bij waar echt alles bij zit.
Zoals 20 meter utp kabel en 10 meter telefoon kabel en een telefoon contact doos e.d aan alles is gedacht.

Het kan voorkomen dat je nummerweergave niet werkt, maar dat is op te lossen door een eenvoudige nummermelder aan te schaffen zoals de Profoon PCI-65 voor 13 euro bij de kijkshop
heb namelijk zelf ook moeten doen, want mij topcom Butler 4056c werkte hier niet op.
Hoewel deze topcom wel dual mode aan boord heeft zoal DTMF als FSK.

Casema ondersteund alleen DTMF en alle andere kabel boeren gebruiken FSK.
Ook raad ik de Phoenix 300 niet aan voor nummerweergave (binnenwerk is van panasonic) doet het ook niet hoewel deze alleen DTMF ondersteund.

Voor de rest werkt het perfect merk geen verschil met kpn alleen in de kosten dan _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door natnek op 13-08-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Bij mij ging het mis!

Donderdag zou mn moeders adres dus telefonie aangesloten worden, ze was daar de hele dag voor thuisgebleven.
Niemand kwam! Ze was natuurlijk erg boos, hele dag voor niets thuis.

Zaterdag kregen we een brief, dat Casema bezig is een nieuw klantensysteem te implementeren, waardoor bij ons de afspraak te laat was verwerkt en dat ze gaan bellen voor een nieuwe afspraak.

Best netjes eigenlijk die brief.

Bij mijn tante is het helemaal misgegaan.... ik moet het verhaal nog horen, maar het mannetje die het (internet + telefonie) bij haar kwam aansluiten smeerde haar een draadloze modem aan, ging allerlei kabels aanleggen en vertrok ineens... nooit teruggekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraag tussen door welk moden krijg je geleverd van casema? Ik heb nu namelijk casema kabel breed internet, in samenwerking met een Motorola modem surfboard wat dus super stabiel draait.

Kan iemand hier wat meer informatie overgeven en hoe is dat modem wel stabiel?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:51:

Daarnaast is het mogelijk 0900 nummers te bellen? En waarom is het niet mogelijk alarmnummers te bellen?
Je kunt gewoon naar 0900 en alarmnummers bellen. Je kunt een Casemalijn alleen niet gebruiken als je een alarmtelefoon in huis hebt (zie je bijv. veel in seniorenwoningen. Als ze medischehulp nodig hebben kunnen ze die telefoon gebruiken). Deze telefoons (en dus ook de lijn) moeten ook werken als de stroom het niet doet. Dus als de stoppen doorslaan of de wijk heeft geen stroom kan je dus met telefonie van Casema niet bellen....maar dan hebben we dus altijd nog de mobiel...

Wat zielig van KPN dat ze hun klanten laten betalen voor het bellen naar Casemalijnen. Het verschil is trouwens wel heeeel klein met bellen naar KPNlijnen, maar toch...

....dus er is nog niemand die niet heeft kunnen bellen of gebeld kon worden (o.i.d.) als de lijn eenmaal is aangesloten? Da's wel beter nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is nog de vraag ofdat ik morgen wel aangesloten wordt. volgens de brief komt er op maandag 15 augustus 2005 een monteur het hele gebeuren installeren, alleen in deze brief staat ook dat ik 8 dagen voor de afspraak een brief dien te ontvangen met daarin de activatie gegevens plus bevestiging dat de afspraak op 15 augustus daadwerkelijk doorgaat. deze brief heb ik dus niet ontvangen. agh ja morgen ochtend ga ik maar even met casema bellen ofdat alles wel klopt. er schijnt iets te zijn dat ze een nieuw klantenbestand hebben ofzo, waardoor niet alle brieven goed en op tijd aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 21:16
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:15:
het is nog de vraag ofdat ik morgen wel aangesloten wordt. volgens de brief komt er op maandag 15 augustus 2005 een monteur het hele gebeuren installeren, alleen in deze brief staat ook dat ik 8 dagen voor de afspraak een brief dien te ontvangen met daarin de activatie gegevens plus bevestiging dat de afspraak op 15 augustus daadwerkelijk doorgaat. deze brief heb ik dus niet ontvangen. agh ja morgen ochtend ga ik maar even met casema bellen ofdat alles wel klopt. er schijnt iets te zijn dat ze een nieuw klantenbestand hebben ofzo, waardoor niet alle brieven goed en op tijd aankomen.
Je hoort inderdaad twee brieven te krijgen de eerste heb je al.
De tweede met je inloggegevens heb ik pas na mij aansluiting gehad, daar staat namelijk ook je telefoon nummer op.

Ik ben toen door casema gebeld en later ook via email dat mij aansluitings datum een week werd verschoven door de drukte en dat ze met een nieuw klanten systeem bezig waren.
En inderdaad stond er afgelopen maandag iemand van TNS voor de deur met een doos, en hij heeft alleen de modem aangesloten en gebeld naar casema voor mij inloggegevens.

Casema heeft het toen op afstand geactiveerd en binnen 5 minuten werkte alles.
Dus ik denk dat je inderdaad morgenvroeg even moet bellen naar 0900-8896 optie 2 is nu tijdelijk verlaagt naar lokaal tarief I.V.M de drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht
Enige maanden geleden al telefonisch mezelf aangemeld als geïnteresseerde voor die Casema telefonie. Gegevens werden genoteerd, maar weken lang bleef het stil.

Toen maar eens op de website (opnieuw) aangemeld, en jawel, er kwam een brief (maar daar stond verder weinig in). Aangezien er circa 8 dagen voor de geplande datum nog een bericht zou volgen, en dat maar niet kwam, heb ik met alle macht geprobeerd de klantenservice te bereiken: totaal overbelast. Als je er al niet uitgegooid werd na de melding "het is erg druk wegens het succes met de telefonie, de vakantiedrukte en het nieuwe klantensysteem", mocht je minstens tien minuten hangen.

Zowaar werd ik onlangs toch nog opgebeld door de casema. "Wegens drukte met de boekingen" zou het niet gaan lukken om de afgesproken datum/tijd na te komen (zullen ze dat ook fijn vinden als je je rekeningen niet betaalt?). Afspraak is afspraak zou je denken...

Maar goed, ik zal opnieuw gebeld gaan worden. Eigenlijk word ik nu een beetje huiverig bij de gedachte alles aan de tot dusver weinig competente Casema-mensen over te laten. Zou het dit jaar nog lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ik vind het juist erg logisch dat ze het enorm druk hebben.... erg veel aanmeldingen he!

Casema kan het zich niet veroorloven te rommelen.... niet met hun geschiedenis, ze hebben nu een nette reputatie opgebouwd en die willen ze absoluut niet meer verliezen. Komt dus wel goed denk ik.... ze kunnen de enorme stroom gewoon niet aan, wat heel logisch is.

Totnutoe heb je steeds wel weer bericht gehad, erg netjes hoor... ben ook wel benieuwd of ik binnen 2 wken wordt gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan, Casema is gisteren niet komen opdagen. Ik heb ze opgebeld, en toen bleek dus dat mijn afspraak/bestelling helemaal niet in het systeem stond vanwege die overzetting naar het nieuwe klantensysteem.

Ik vindt dit eerlijk gezegd wel een goede smoes om tientallen/honderden/duizenden afspraken voor een paar dagen te laten verzetten. Ik ben er speciaal voor thuis gebleven :(

Ik wacht nu verder af, zou vandaag terug gebeld worden voor een nieuwe afspraak. (als dat systeem weer niet flipt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje offtopic, maar weet iemand hoe de kwaliteit is? Niet zo'n rommeltje als bij wanadoo, niet kunnen bellen etc?

Casema heeft het druk, vandaar dat mijn abonnement nog niet van mijn rekening geind is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik heb net even gestest bij mijn schoonouders
het werk prima hier ook tegelijk met internet geen probleem.

hier in leiden krijg je een 071888xxxx nummer als het goed is.

Kwaliteit is prima.

Op 5 sept komen ze het aanleggen bij mij, ik alles van top tot teen testen want ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
je kan ook met nummerbehoud overstappen hoor.

Overigens was er dus niemand langsgekomen bij ons, maar KPN was gelukkig ook niet opgezegd door Casema... hahaha anders zou het echt drama worden.

• boswandeling
Bij mij hadden ze nog het fatsoen om me op me vakantie op te bellen of de afspraak van 15 Aug verplaatst kon worden naar 5 sept, ik heb wel gezegt dat ik het geen stijl vind want ik heb er toch vrij voor genomen,

Ik ben benieuwd als ze niet komen dan weet ik niet of ik nog wel wil bellen via casema.

Als je nummer behoud doet, dan krijg je eerst je digitale telefonie thuis dus modem enzo, en je kan ook uitbellen maar het nummer wordt pas een week later geporteerd dus heb je pas na een week bereikbaar. Met een nieuw nummer ben je als het goed is meteen bereikbaar.

Ik ben benieuwd,

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:14
Bij nummer portering duurt het 4 werkdagendagen voordat je via casema bereikbaar bent. In de tussentijd ben je gewoon nog te bereiken via je KPN en kan je belllen via KPN of Casema.

Verwijderd

De vraag heb ik al wel gezien, maar het antwoord nog niet: welk modem wordt er geïnstalleerd als je digitale telefonie neemt?

En iemand enig idee waarom er een monteur nodig is? Dat was voor Internet toch ook niet nodig? Dat was aansluiten en gaan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:42:
De vraag heb ik al wel gezien, maar het antwoord nog niet: welk modem wordt er geïnstalleerd als je digitale telefonie neemt?

En iemand enig idee waarom er een monteur nodig is? Dat was voor Internet toch ook niet nodig? Dat was aansluiten en gaan.
Je krijgt een Motorola SB5120v, een gewoon Docsis modem, net als de reeds in omloop zijnde Motorola's. enige verschil is dat er twee extra lampjes tel1 en tel2, en achterop twee rj11 aansluitingen zitten. Telefoon met één lijn altijd op tel1 :P
Afbeeldingslocatie: http://broadband.motorola.com/catalog/images/product_images/SBV5120_sml.jpg
Voor telefonie komt er een monteur langs omdat je signaal even nagelopen wordt, eveneens de huisinstallatie. Negen van de tien keer wordt de wandcontactdoos vervangen en de bekabeling. Dit om de continuiteit te waarborgen. Omdat telefonie full duplex is komt het wat nauwer dan internet, wat bij een lichte ruis nog steeds goed blijft werken. Bij telefonie zal dan al snel echo, ruis of andere rariteiten het gevolg zijn. Er zijn vast nog meer redenen voor :)

[ Voor 25% gewijzigd door sanfranjake op 18-08-2005 15:50 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Okee, duidelijk. Wel jammer dat Motorola zelf de SB5120v niet kent (wel zonder de toevoeging "v", maar dan zit er dus geen telefoonaansluiting op).

Hmm, dat wordt dan nog een feest voor die monteur bij mij thuis. CAI komt direct in woonkamer binnen (bovenwoning), de telefoon naast de voordeur (verdieping lager en andere kant van het huis), en daar begint dus ook mijn momenteel niet gebruikte thuisnetwerk (lang leve GSM). En het huidige modem zit netjes verstopt op de bovenste verdieping in een kast die al zeker een jaar niet is open geweest, dus dat zal ook een behorlijk stofnest zijn :D

Misschien dan toch es kijken naar een andere oplossing. De splitter van Casema die ik er tussen heb gezet om TV en i-net signaal te scheiden blijft dus wèl gewoon zitten? Hmmm, misschien dan nu maar vast alles gaan verbouwen om het vooral werkend te houden zonder dat die arme kerel m'n hele huis moet verbouwen :D

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:01:
-verhaal over niet koshere kabelaanskuiting :+ -
Je modem zal echt naar het punt toe moeten waar de kabel je huis binnen komt. Als het daar achter goed gaat is heel mooi, maar reken niet op ondersteuning als het niet zo is. Plus dat je modem vaak moeilijker verbinding krijgt naarmate het signaal zwakker wordt/ruis toeneemt.
De Casema monteur zal voor zover ik weet niet je hele huisinstallatie voor je gaan aanpassen, verstandig om de bekabeling zelf alvast aan te leggen, of gelijk te doen als de monteur geweest is. Je kpn lijn blijft nog een paar dagen up, dus je hebt bijna een week om aan te rommelen en de boel te testen zodat je straks weet dat het goed gaat werken. Houd er wel rekening mee dat alleen analoge toestellen en huiscentrales zullen gaan werken. Maximum aansluitwaarde is 5.

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:01:
Okee, duidelijk. Wel jammer dat Motorola zelf de SB5120v niet kent (wel zonder de toevoeging "v", maar dan zit er dus geen telefoonaansluiting op).
Het is overigens de SBV5120E (E staat voor EuroDOCSIS).

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:42:
[...]

Het is overigens de SBV5120E (E staat voor EuroDOCSIS).
offtopic:
mijn fout :P

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanfranjake schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:08:
[...]

Je modem zal echt naar het punt toe moeten waar de kabel je huis binnen komt. Als het daar achter goed gaat is heel mooi, maar reken niet op ondersteuning als het niet zo is. Plus dat je modem vaak moeilijker verbinding krijgt naarmate het signaal zwakker wordt/ruis toeneemt.
De Casema monteur zal voor zover ik weet niet je hele huisinstallatie voor je gaan aanpassen, verstandig om de bekabeling zelf alvast aan te leggen, of gelijk te doen als de monteur geweest is. Je kpn lijn blijft nog een paar dagen up, dus je hebt bijna een week om aan te rommelen en de boel te testen zodat je straks weet dat het goed gaat werken. Houd er wel rekening mee dat alleen analoge toestellen en huiscentrales zullen gaan werken. Maximum aansluitwaarde is 5.
Ondanks het feit dat ik heel veel vertrouwen heb in de kwaliteit van de bekabeling van de splitter naar m'n huidige modem, is het verplaatsen van het modem - tijdelijk dan wel definitief - geen probleem. Geeft me bovendien een goed excuus om te gaan experimenteren met een draadloos computernetwerk (nu doet mijn PC de routering van xbox naar modem en terug). Maar de plek waar de telefoon vroeger binnenkwam en mijn telefoonnet dus begint, is zo ooit door de KPN bepaalt. Maar dan zet ik de ontvanger van m'n DECT ook maar even bij dat modem in de buurt.

Wordt het nog druk op de vensterbank *lol*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:02:
[...]

Ondanks het feit dat ik heel veel vertrouwen heb in de kwaliteit van de bekabeling van de splitter naar m'n huidige modem, is het verplaatsen van het modem - tijdelijk dan wel definitief - geen probleem. Geeft me bovendien een goed excuus om te gaan experimenteren met een draadloos computernetwerk (nu doet mijn PC de routering van xbox naar modem en terug). Maar de plek waar de telefoon vroeger binnenkwam en mijn telefoonnet dus begint, is zo ooit door de KPN bepaalt. Maar dan zet ik de ontvanger van m'n DECT ook maar even bij dat modem in de buurt.

Wordt het nog druk op de vensterbank *lol*
Zit je ISRA punt niet gewoon naast de AOP? Dat is meestal wel zo, als ze niet in de meterkast zitten/er geen meterkast is...
Ikzelf ben naar de ikea gegaan en heb het opgelost met een telefoonkastje/tafeltje waar het modem en de router in staan 8) In de vensterbank kan wel, alleen gaat dat al snel onpractisch zijn leert de ervaring. Iedere keer dat er iets valt krijgt er iets een klap. En als de zon met 35 graden tegen dat modem aan staat te schijnen lijkt me dat ook niet bevorderlijk voor de levensduur :P

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook mis gaan. Afspraak gemaakt via Internet en was gezet op 18 augustus. Toen 2 weken van te voren kreeg ik telefoon dat ze ruimte hadden en de afspraak een week eerder kon wat ik overigens vreemd vond. 11 augustus kwamen ze en kreeg toen ook post van KPN dat per 17 augustus mijn telefoon al geporteerd zou zijn (vandaar de verzetting). Probleem was dat ik mijn computerkabel nog moest doortrekken naar de meterkast want had al midi aansluiting echter had ik die niet bij de meterkast geplaatst maar bij mijn tv aansluiting wat overigens goed werkte.
Installatie ging niet door en ze gaven aan dat KPN niet geporteerd zou worden.
Nieuwe afspraak zou pas zijn in oktober. Intussen UTP kabel getrokken en ja hoor 17 augustus lijn dood. Hou er rekening mee als je terug wilt naar KPN dat je dan weer 48 euro moet betalen.
Na veel telefoontjes met Casema (mobiel en vanuit mijn werk) werkt sinds gisteren na spoed installatie eindelijk de telefoon.
Dus zorg ervoor dat ze pas laten porteren of aanvragen tot porteren wanneer ze zeker weten dat alles geinstalleerd kan worden. Telefonisch zijn ze slecht bereikbaar (vaak melding dat het te druk is en verbinding wordt verbroken). En klantensysteem is ook niet super want iedere keer verhaal weer uitleggen. Tevens iedere belofte dat ik zou worden teruggebeld (mobiel) is niet na gekomen.
Heb een claim/klachtbrief ingestuurd voor de kosten die ik heb gemaakt sinds gisteren en is dus even afwachten hoe ze reageren

• M0512
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 19:37
Nou bij mij ging en gaat het dus ook mis. Op 16 juni digitale telefonie aangevraagd en op 18 augustus zou dus de monteur komen. Op 17 aug voelde ik de bui al aan komen dus heb ik maar even gebeld. Ik stond dus niet in het systeem en ik zou binnen een week terug gebeld worden. Z e moeten nog steeds terug bellen er is al een week voorbij. Ik vermoed dat het nog 2 maande duurt voordat ik digitale telefonie heb.

Ik wens daarom iedereen die het nog moet aanvragen succes.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002

timovd

Voorsprong door techniek

Deze week is bij mij ook het nieuwe modem geplaatst(het andere modem is net vernieuwd geweest). Wat een gedoe ook altijd bij Casema. Het lukt ze nooit iets in één keer goed te doen.
Weet iemand hoe ik in kan loggen(username/password) op het modem?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• ElisabethM
  • Niet online
Ook bij ons loopt het ietwat raar. We hebben het begin juli aangevraagd en het zou ergens eind augustus aangesloten worden. De precieze datum kunnen we niet meer terugvinden, maar was (dacht ik) volgende week. Vandaag ontvingen we dan eindelijk de brief met de datum.... Komen ze gewoon morgen al! Dat horen we weer lekker ruim van tevoren...
Hopelijk komen ze dan ook, want dan is er niet voor niets iemand al om 17.00 thuis.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
timow schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:11:
Deze week is bij mij ook het nieuwe modem geplaatst(het andere modem is net vernieuwd geweest). Wat een gedoe ook altijd bij Casema. Het lukt ze nooit iets in één keer goed te doen.
Weet iemand hoe ik in kan loggen(username/password) op het modem?
als je een telefoniemodem hebt gekregen (zo'n nieuwe dus) en hij is al geactiveerd kom je er niet meer in vanaf daar :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
Gratis Telefonie bij Breedband Internet. Voordeel tot € 179 p/jr.
Neem nu een abonnement op breedband internet van Casema. U betaalt voor Casema Midi de eerste 6 maanden maar € 9,95 per maand ipv € 19,95. U kunt nu ook kiezen voor Casema Midi in combinatie met telefonie. U ontvangt uw telefonieabonnement dan de eerste 6 maanden gratis en betaalt € 19,90 per maand ipv € 29,90. Kiest u voor Mega dan is uw telefonieabonnement zelfs altijd gratis en loopt uw voordeel op tot € 179 per jaar

Laat ik nou net Mega hebben en sinds 1 week digitale telefonie. Leuk kadootje van Casema, die actie is namelijk ook geldig voor lopende abonnees las ik op hun teletekst pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er nu in regio Utrecht een storing. Groot nadeel is dan dat behalve je Internet ook je digitale telefonie niet goed werkt. Net nog naar huis gebeld en is ook om niet aan te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:58

Dreamer

Foutje

Na een half uur bezig geweest te zijn met het doorlezen van dit topic. Ben ik tot de conclusie gekomen dat telefonie een goede kwaliteit heeft.

Waar ik nog niet achter ben gekomen is de kwaliteit van digitale televisie van Casema is. Zijn er hier ook mensen die daar ervaring mee hebben?

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:24
Dreamer schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:04:
Na een half uur bezig geweest te zijn met het doorlezen van dit topic. Ben ik tot de conclusie gekomen dat telefonie een goede kwaliteit heeft.

Waar ik nog niet achter ben gekomen is de kwaliteit van digitale televisie van Casema is. Zijn er hier ook mensen die daar ervaring mee hebben?
Kijk of vraag het eens in dit topic.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericr schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:10:
Gratis Telefonie bij Breedband Internet. Voordeel tot € 179 p/jr.
Neem nu een abonnement op breedband internet van Casema. U betaalt voor Casema Midi de eerste 6 maanden maar € 9,95 per maand ipv € 19,95. U kunt nu ook kiezen voor Casema Midi in combinatie met telefonie. U ontvangt uw telefonieabonnement dan de eerste 6 maanden gratis en betaalt € 19,90 per maand ipv € 29,90. Kiest u voor Mega dan is uw telefonieabonnement zelfs altijd gratis en loopt uw voordeel op tot € 179 per jaar

Laat ik nou net Mega hebben en sinds 1 week digitale telefonie. Leuk kadootje van Casema, die actie is namelijk ook geldig voor lopende abonnees las ik op hun teletekst pagina.
Nou voor multi is het ook aantrekkelijk, nu betaal je 4,95 voor telefonie i.p.v. 9,95. Nu wordt het verschil met KPN pas echt leuk. >:) >:) >:) >:)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste