Casema Digitale Telefonie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 9.424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:06
Lachen:
Op de pagina met de wachtrijen voor de verschillende klantenservicegroepen bij Casema vinden ze ruim een uur wachten slechts een beperkte wachttijd:
Klantenservice groepAantal wachtendenLangst wachtendeBel advies
Administratie251:02:12Alle medewerkers zijn bezet, maar de wachttijd is beperkt
(bron: http://www.casema.nl/wachtrijen)

En dan toch roepen:
Inmiddels zijn de problemen onder controle
(bron: nu.nl)
8)7

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel kunnen ze de aanmeldingen niet aan, ik zag op de site al, dat wil je je aanmelden, je 2 maanden moet wachten op een monteur.

Wat ik mij afvraag is het volgende.
Hoe meer mensen op de kabel, hoe trager de downloadsnelheid? En dus ook met de newsserver? Is deze stelling juist? Of is dat alleen bij ADSL?
Misschien kan iemand iets meer over vertellen.
Ik lees namelijk op andere forums, dat er veel klanten van Casema problemen hebben met de snelheid van de newsservers, tot nu toe was dat altijd maar de laatste paar weken is het heel slecht.
Casema heeft de laatste tijd heel veel klanten er bij gekregen. Dan is het dus wel verklaarbaar waarom de snelheid terugzakt van de newsserver. Als Casema dan niet snel maatregelen neemt, dan gaat Casema ten onder aan zijn eigen succes.
Dan kan je dus wel goedkoop telefoon aanbieden, maar als internet het niet goed doet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download veel via newsserver en haal steady met midi abonnement 100kb/s

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:09:
Momenteel kunnen ze de aanmeldingen niet aan, ik zag op de site al, dat wil je je aanmelden, je 2 maanden moet wachten op een monteur.

Wat ik mij afvraag is het volgende.
Hoe meer mensen op de kabel, hoe trager de downloadsnelheid? En dus ook met de newsserver? Is deze stelling juist? Of is dat alleen bij ADSL?
Misschien kan iemand iets meer over vertellen.
Ik lees namelijk op andere forums, dat er veel klanten van Casema problemen hebben met de snelheid van de newsservers, tot nu toe was dat altijd maar de laatste paar weken is het heel slecht.
Casema heeft de laatste tijd heel veel klanten er bij gekregen. Dan is het dus wel verklaarbaar waarom de snelheid terugzakt van de newsserver. Als Casema dan niet snel maatregelen neemt, dan gaat Casema ten onder aan zijn eigen succes.
Dan kan je dus wel goedkoop telefoon aanbieden, maar als internet het niet goed doet. 8)7
Man waar heb je het over... dat wijkprobleem bestaat allang niet meer... in elk geval niet meer bij Casema (was 4 jaar geleden zo).

Casema heeft de BESTE newsserver van alle internetproviders... met een retentie van (momenteel) 44 dagen. Dus wil je gratis newsserver dan is Casema je keus.
De snelheid is trouwens gelimiteerd op 2 mbit/s. Heb ik geen problemen mee... enige andere optie is betaalde newsserver nemen, enige verschil is dan de snelheid (mits je abo het kan).

ik zit gemiddeld op de 104... max uitschieters naar 107,2 KB/s (midi is max 107 KB/s).

Overigens hoor ik van steeds meer mensen dat de aansluiting misgaat... de afspraak wordt niet gehaald, en als het mannetje dan komt, test hij het nieteens uit voordat hij weggaat!!!
Als je dus geen DECT toestel hebt, hebben ze geen testtoestel om uit te testen of de verbinding werkt..
Kennis van me heeft dag daarna een dect gehaald... en het werkte niet, ze kunnen niet bellen en niet gebeld worden... je krijgt altijd de bezettoon.

Casema is onbereikbaar telefonisch... dus zolang de brief niet beantwoord wordt... voorlopig geen vaste telefonie voor hun.

Overigens zijn mijn 2 weken al om en heeft Casema niet gebeld om een nieuwe afspraak te maken... 1 maand gratis tv heb ik ook nog niets van gehoord... 1 boze brief en 1 boze email is al verstuurd... volgende brief ga ik ook maar opstellen... want ik verwacht geen antwoord..

Het product is uitstekend... het bedrijf dat de aansluiting komt doen is kut en het 'nieuwe klantensysteem' is op een heel fout moment geintroduceerd.

[ Voor 44% gewijzigd door Jazco2nd op 29-08-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jazco2nd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:52:

Het product is uitstekend... het bedrijf dat de aansluiting komt doen is kut en het 'nieuwe klantensysteem' is op een heel fout moment geintroduceerd.
Afgelopen vrijdag is het bij ons geinstalleerd en we hebben even met die man van dat bedrijf zitten kletsen en het ligt denk ik niet aan het installatiebedrijf. Casema is zwaar traag met het verwerken van alle aanvragen, waardoor zij niet alles doorkrijgen. Bij dat bedrijf werken ze keihard, hij was al om 8.00 begonnen, was bij ons om 20.00 en had alleen tussendoor pauze genomen om wat te eten.

Digitale telefonie werkt bij ons overigens prima, maar wij hebben dan ook geluk gehad dat onze aanvraag redelijk goed is verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Verwijderd-, vragen PM maar.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Verwijderd - vragen, PM maar.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi BuzzFuzz,

FF een vraagje. Hoort eigenlijk niet op dit topic, maar omdat je hier bent vraaag ik het toch ff. ;)
Op het FTD forum lees ik dat veel gebruiker klachten hebben over de snelheid van de nieuwsserver.
Tot een maand geleden was die stabiel en waren de gebruikers zeer tevreden. Nu de laatste weken lees ik van veel gebruikers dat de snelheid zeer instabiel is geworden. Waar ze normaal 6 uur over deden om een film binnen te halen zijn ze nu 12 uur kwijt. Van de helpdesk worden ze niet veel wijzer wat de oorzaak daarvan is. Weet jij wat de oorzaak hiervan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:03 ]

• Jazco2nd
het probleem van de kennis is 3 dagen later opgelost... toen casema eindelijk terugbelde na heel wat mailtjes... ze hebben wat geactiveerd... stekker modem eruit en weer erin en even later werkte het...
de newsserver is bij mij nog steeds stabiel... hoop dat het gewoon zo blijft.

[ Voor 17% gewijzigd door Jazco2nd op 01-09-2005 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:27

timovd

Voorsprong door techniek

Donderdag 8 septeber komt bij ond de monteur om Casema Telefonie aan te sluiten. We hebben al een nieuw modem, etc. Maar ik kan er nog niet mee bellen. Vandaag is de telefoon afgesloten van KPN. We zijn dus niet meer bereikbaar op de vaste telefoon.
timow schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:11:
Deze week is bij mij ook het nieuwe modem geplaatst(het andere modem is net vernieuwd geweest). Wat een gedoe ook altijd bij Casema. Het lukt ze nooit iets in één keer goed te doen.
Weet iemand hoe ik in kan loggen(username/password) op het modem?
Edit: Inmiddels al verholpen met Casema SnelHelp. Da's snel!

[ Voor 5% gewijzigd door timovd op 02-09-2005 12:35 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
huh, hoe kan dat nou... dacht dat ze een vloeiende overstap hadden... 6 dagen zonder vast telefoonnr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het echt super, de installatie heeft plaats gevonden op 26 augustus.
Ik heb een week van te voren gebeld naar de helpdesk (35 minuten in de wacht) en ik stond ook nog niet in het systeem. Gelukkig was dit snel geregeld en kon de installatie door gaan op de 26e.
Mijn ouders hadden het zelfde probleem, en dit was ook met een telefoontje opgelost, en zelfs 1 maand eerder dan in eerste instantie gepland bij de Casema.

Verder ben ik echt super te vreden met de kwaliteit van de telefoon lijn, het enige irritante vind ik de andere overgang toon als je naar een casema telefoonnr belt. Maar ja je kan niet alles hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 16:27

timovd

Voorsprong door techniek

Jazco2nd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:03:
huh, hoe kan dat nou... dacht dat ze een vloeiende overstap hadden... 6 dagen zonder vast telefoonnr?
achteraf: We kunnen wel bellen, maar niet gebeld worden. Of iig. niet vanaf mobiel naar onze vaste lijn.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28
Gaat daar niet zo goed ze hebben de portering al 5x uitgesteld

van 16 aug naar 23 aug en toen 31 aug toen 3 sept en nu 5 sept

Gaat lekkur hoor. lullig dat je wel kan bellen maar niet gebeld worden.
Morgen komen ze bij mij de boel aansluiten met een nieuw nummer hoop dat ze komen want ze belde me voor de 2e keer op of ik een afspraak wilde verzetten. Maar ik heb nee gezegt omdat ze de eerste keer niet kwamen opdagen en nu heb ik weer vrij genomen voor morgen en dan zou het weer niet kunnen, echt belachelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook wij hebben problemen met de casema. De bereikbaarheid van casema is zeer slecht.
Wij hebben online een bestelling gedaan voor digitale telefonie op 23 juni. En hebben van casema een bevestiging binnen gekregen, dat 8 dagen voor de aansluitdatum je een brief zou ontvangen voor de actievatie-code. De afspraak stond op 18 aug. in de avond, maar alles wat we binnen kregen geen brief van de casema. Dus dan maar bellen, krijg je een bandje te horen dat vanwege een nieuw klanten systeem en de enorme drukte voor digitale telefonie de wachttijd enige tijd kan oplopen! Eninge tijd……….. minimaal wel een half uur.
Dus omdat dat niet gaat lukken hebben we 2 weken geleden een aangetekende brief gestuurd, die zou toch moeten aankomen zou je denken….ja, aangekomen is die brief ook vast wel…… maar casema zal niet terug schrijven dat is denk ik te veel gevraagd. Dus dan maar weer op een andere manier proberen te bellen, en dan maar weer een andere afspraak maken voor digitale telefonie. Die afspraak zou zijn…… 4 okt. ook weer in de avond.
Tot vorige week maandag 29 aug. was ineens de computer offline met een site van casema in beeld dat je een actievateie code moest invoeren. Dit klopte dus weer eens niet, dus dan maar weer bellen met dus weer een 0900 nummer, wat onderhand best in de bedragen gaat lopen als je mobiel moet bellen! En toen kregen we te horen dat ze niet 4 okt. maar 2 sept. de nieuwe modem komen brengen. Maar voor mijn werk moet ik ook online kunnen werken, en buiten dat mag dat niet het geval zijn moet je toch achter de pc kunnen als je daar toch ook voor betaald, neem ik aan! Na enige druk uitgeoefend te hebben, hebben ze ons wel weer online gezet. En dan maar afwachten tot 2 sept. want ons vertrouwen in casema is echt helemaal weg. 2 sept staat inderdaad de monteur voor de deur en komt de modem aansluiten. De telefoon zou na ongeveer een uurtje wel werken en hij ging weg. Maar na 1 ½ uur deed hij nog steeds niets (natuurlijk) dus hebben wij het nummer gebeld, dat casema aan ons had gegeven en die bij de actievatie code’s zat voor de nieuwe modem……… er nam ene Job op.
Dus het nummer klopte niet! De volgende ochtend zaterdag 30 aug. dus maar weer in de telefoon geklommen en weer met de casema bellen. Ook de meneer van casema belde het nummer en kon ons verhaal alleen maar bevestigen! Ja, op zaterdag werkt de afdeling niet die u nodig heeft voor een ander tel. nr. dus ik zet u op de lijst voor spoed en u word maandag 5 sept. meteen door ons gebeld. Je voelt de bui al hangen hoop ik………we zijn natuurlijk niet door casema gebeld. Dus zelf maar weer bellen dan……. Alle nummer die je indrukt bij de casema overal staat volgens het bandje een wachttijd van minimaal 30 min.
Op een site op internet was een 070: nummer van casema en daar staat vast geen wachtlijst.
Die mevrouw zegt dan ook ja, maar dan moet ik u een ander nummer geven, ja inderdaad een 0900: nummer. Nee, dank u dat hebben we al genoeg geprobeerd en ik weiger nog langer te moeten wachten. Ze zou dan ook na mijn verhaal een interne mail sturen. En dan moeten ze toch wel bellen zou je denken! Nee, niet dus.
Dus om 16.15 uur voor de laatste keer gebeld met het bekende 0900: nummer, ja de afdeling die u moet hebben neem ik meteen contact mee op en u word binnen 15 min. terug gebeld!
Nu is het ondertussen 19.40 uur en we zijn natuurlijk nog steeds niet terug gebeld!
Weet niet hoelang we nog moeten wachten op casema, maar weet wel dat ik het heb gehad met dit bedrijf.
De service is erg ver te zoeken!
En helpen doen ze hun klanten niet!
Ondertussen hebben we telefonische contact gehad met het programma Radar misschien is het iets voor hun programma. Dan wil ik dit verhaal wel komen vertellen!

Fam rikkelman
Alphen aan den rijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:31

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:24:
Ik ben monteur en wij doen de meeste aansluitingen voor Casema van Den Haag tot Beverwijk en ook Capelle a/d Ijssel en Nieuwerkerk a/d Ijssel.
Op redelijk rustige dagen krijgen wij gemiddeld 7 bonnen mee, op een iets drukkere dag zijn dat er al gouw 9 of 10.
Is het echt stampend druk zoals in begin Augustus dan draai je 3 dagdelen met zo'n 15 bonnen max.
Ok, in 2 dagdelen heb je van 9:00 tot 13:00 de tijd en van 13:00 tot 17:00.
In 3 dagdelen zelfde en van 18:00 tot 22:00
Reken jij eens even uit hoeveel tijd je hebt per klant met bijvoorbeeld 4 ochtend en 3 middag bij rustig, of 4 ochtend en 5 middag.
Je bent zoiezo al 10 a 20 min bezig met opbouwen, dan nog eens 10 a 20 min om te activeren inclusief utp los leggen en aansluiten (evt netwerkkaart inbouwen) en het modem zelf is gemiddeld 5 tot 20 min bezig met signaal opzoeken en herstarten, inregelen.
Bij een volledige installatie met internet moet je ook nog eens een email adres aanmaken en duurt het soms wel 1 uur of meer in totaal.
En dan reken ik nog geen eens is mee; rijden, extra werk als een hoofdaansluiting vervangen, filter verwijderen, problemen/storingen en eventuele wachttijd als ik moet bellen om het modem actief te maken ;)
Planhold of ex planholder of TNS er? Bean there done it and left the f*cking place >:)
* Bestla was planhold figuur in the old days voor casema ten tijde van Demos en Com21 modems In Den Haag.
Ik voel met je mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:14
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 20:11:
[...]

Dan is je MTA niet goed aangemeld of je nummer staat niet in de softswitch, vraag even aan een provision medewerker of die de MTA nakijkt en je telefoonnummer.

Porteringen is KPN werk, niet Casema, hou dat even goed in de gaten, Casema regelt het wel maar als KPN het niet goed uitvoerd werkt het nog niet.
dit probleem komt vaak voor als de portering nog niet is verwerkt. Je kan namelijk al meteen met de modem bellen en pas 4 dagen later bereikbaar mee zijn als de portering soepel is verlopen. Klanten met een nieuw nummer hebben veel minder klachten dan porteringsklanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ik begin nu wel te balen hoor... zou 13 aug aangesloten worden... nu nog steeds NIETS!
zelfs geen monteur langsgeweest... gemaild en 2 brieven zijn weg...
ohja en de buren? die hebben zich 2 weken geleden aangemeld en zijn vrijdag aangesloten...waaaaat... dat vind ik best kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Bij mij draait het inmiddels al een paar weken prima. 1 keer niet kunnen bellen, maar een modem reset was voldoende.

Wel 2x moeten aanmelden. 1e keer telefonisch, maar dat ging niet helemaal goed. Nooit bevestiging gekregen. 2e keer via de site en dat ging wel goed. Alhoewel... op de dag van aansluiting kreeg ik de bevestigingsbrief binnen. Gelukkig kwam er die dag toch een monteur en op de afgesproken datum had ik een prima verbinding. Alleen nog wel even die avond een Internet snelheid van 30Kb/s, maar daar bleken op dat moment meer mensen last van te hebben. Was binnen 2 uur opgelost na een modem reset.

Nu nog op 1 december een overstap van Wanadoo naar Casema ivm de newsserver en dan ben ik voorlopig weer even klaar. Wel een gedoe allemaal... :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jopster schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:39:
Nu nog op 1 december een overstap van Wanadoo naar Casema ivm de newsserver en dan ben ik voorlopig weer even klaar. Wel een gedoe allemaal... :)
Ik ben recent al overgestapt van Wanadoo naar Casema en de newsserver is top. En aan het eind van de maand komt bij mij digitale telefonie er aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
hoop je :). Ik zou zeggen let goed op die schriftelijke bevestiging.

[ Voor 75% gewijzigd door pang op 06-09-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema: desnoods gratis digitale telefonie

Woensdag 7 september 2005, 14:20 - Kabelbedrijf Casema overweegt digitale telefonie tegen een 'nultarief' aan te bieden mocht KPN besluiten hetzelfde te doen met televisie via internet.

Dat zegt Casema-directeur Jos Molenkamp in een vraaggesprek met de Volkskrant. Molenkamp doet hier zijn beklag over de in zijn ogen onterechte aantijgingen dat Casema zich zou bezondigen aan monopolistisch gedrag. "We worden weggezet als monopolisten die hun klanten uitpersen - zelfs door minister Brinkhorst", aldus Molenkamp.

Ook KPN, toezichthouder OPTA en de NMa snappen er op dit gebied weinig van, zo vindt de directeur. Wat betreft KPN heeft Molenkamp nog een verrassing in petto. Mocht KPN besluiten om binnenkort gratis tv via internet aan te bieden, wat Molenkamp verwacht, dan zal Casema wellicht gratis digitale telefonie aanbieden.

Op dit moment heeft Casema 20 duizend klanten voor digitale telefonie. Dat zullen er eind van het jaar 60 duizend zijn en volgend jaar 300 duizend.

Het kabelbedrijf kondigde overigens woensdag aan om volgend jaar zijn kabeltarieven te bevriezen.

Bron : http://www.webwereld.nl/articles/37166
Ik vind persoonlijk dat ze goed bezig zijn bij de Casema! Als ik het goed heb begrepen betaal ik nu 5 euro per maand voor mijn digitale telefonie icm met internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:40:
Ik denk niet dat het tegen zou vallen, als installateur is het ook makkelijker, 9 van de 10 keer moet ik het modem per telefoon aanmelden omdat de activatie niet werkt en dat is meestal door de Wanadoo IP koppeling ;)
Ik las dat jij monteur was, dus even misbruik van maken. :) Komt er nou nog veel bij kijken bij zo'n omschakeling?
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:25:
Ik vind persoonlijk dat ze goed bezig zijn bij de Casema! Als ik het goed heb begrepen betaal ik nu 5 euro per maand voor mijn digitale telefonie icm met internet
Is dit al officieel dan en per wanneer zou dit in moeten gaan? Eind augustus betaalde ik in ieder geval nog de volle mep.

Gratis zou sowieso wel prettig zijn, aangezien er meerdere aanbieders van digitale telefonie zijn die behoorlijk wat voordelen bieden, zoals bijv. 's avonds en in het weekend gratis bellen.

[ Voor 42% gewijzigd door Jopster op 07-09-2005 16:11 ]

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
korting is alleen maar wanneer je ook betaalde internet heb. Nu is de standaard korting 5 euro.
Standaard telefonietarief is 14.95.

vanaf 1 oktobter worden de tarieven aangepast voor de bestaande klanten die al internet en telefonie hebben.

midi is 5 euro korting
multi en maxi 10 euro korting
Mega gratis telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:03 ]

Verwijderd

Sinds gisteren hebben we hier Casema Digitale Telefonie laten aansluiten, maar kan nog steeds niet bellen. We hadden gekozen voor een nieuw nummer, dus we zouden meteen moeten kunnen bellen.

Nu schijnt dus dat ons nummer niet in de 'switch' staat. Weet iemand hier meer van?
Het nummer is inmiddels toegevoegd, maar dit kan nog wel even duren.

Verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:04 ]

• boswandeling
bij m`n schoonouders was al 6x de nummer portering verplaatst het uiteindelijke resultaat is dat ze een nieuw nummer krijgen, KPN geeft het nummer 2 dagen vrij en daarna wordt het verwijderd om vervolgens nooit meer gebruikt te worden.......... maar casema is in gebreke gebleven door in die 2 dagen niets te doen...... lekker dus ze balen vreselijk

Echter het aansluiten bij mij ging prima het werk ook prima....... alleen als je voicemail aan wil laten zetten dan moet je helpdesk bellen......... en ja dan heb je 40 minuten wachtijd of de verbindg wordt verbroken omdat het te druk is......... echt schandalig....

Ben benieuwd

Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:12:
[...]

Als ie is toegevoegd moet er nu wel zo onderhand zijn, reset het modem anders een paar keer, dus gewoon stekker eruit en erin en kijk of Tel 1 permanent groen is.
M'n telefoon werkt inmiddels. Ben erg tevreden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort wordt mijn huidige zwarte Motorola-modem SB5120 omgeruild voor een SBV5120, in verband met digitale telefonie. Kan iemand vertellen welke afmetingen (HxBxD) dit nieuwe modem heeft (is die exact hetzelfde of groter)? Dit in verband met bevestiging van het modem in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
hij is een paar centimeter hoger en een heel klein stukje dikker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekee schreef op zondag 11 september 2005 @ 21:01:
hij is een paar centimeter hoger en een heel klein stukje dikker
Bedankt.

Ik heb ondertussen de exacte maten achterhaald van de SBV5120:
20,09 cm (Ho) x 15,93 cm (Di) x 6,65 cm (Br).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 23:27
Boekee schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:43:
bij m`n schoonouders was al 6x de nummer portering verplaatst het uiteindelijke resultaat is dat ze een nieuw nummer krijgen, KPN geeft het nummer 2 dagen vrij en daarna wordt het verwijderd om vervolgens nooit meer gebruikt te worden.......... maar casema is in gebreke gebleven door in die 2 dagen niets te doen...... lekker dus ze balen vreselijk

Echter het aansluiten bij mij ging prima het werk ook prima....... alleen als je voicemail aan wil laten zetten dan moet je helpdesk bellen......... en ja dan heb je 40 minuten wachtijd of de verbindg wordt verbroken omdat het te druk is......... echt schandalig....

Ben benieuwd
ik hoop niet dat ik ook hiermee te maken heb. ik heb nl ook nummerportatie aangevraagd. alle lampjes etc doen wat ze moeten doen, alleen ik heb geen kiestoon. de helpdesk heeft de technische dienst ( }:O ) ingeschakeld die er nu mee bezig is. ik hoop dat ze het toch goed oplossen.

men buurman had bijvoorbeeld een nummer toegewezen gekregen (had geen kpn abbonement meer en dus geen nummer tijdens aanvraag), die hij moest delen met iemand anders. gevolg was weer allemaal ellende en weet ik wat allemaal. het is wel een zooitje bij telefonie.

ik wacht af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb net Maxi aangevraagd op het toekomstige adres.
Wel een mooie actie, en dankzij gratis telefonie is het verschil met de langzamere abbo's iets kleiner.
Wel onhandig dat ze de brief alleen naar het toekomstige adres kunnen sturen, terwijl wij over 3 weken pas de sleutel krijgen... balen.
Een leuke truk om de wachttijden vaak te omzeilen is om te kiezen voor nieuwe klant bij het belmenu.
Ik kreeg binnen 1 minuut iemand aan de lijn.
Als vaste klant had je waarschijnelijk een stuk langer moeten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkamer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-05-2023
Ha mensen,

Ik hoor heel veel verschillende verhalen over Casema. Zelf heb ik gisteren (16/09) Casema gebeld voor een aanbod voor Internet en Telefonie. De aanbieding waar ik voor ben gegaan is het volgende;

Midi - eerste 6 maanden € 9.95 / mnd, daarna € 19.95 / mnd
Gratis upgrade naar Multi (4200/660 kbit/s)
Telefonie - € 14.95 / mnd

Dus voor een Multi abonnement + Telefonie, de eerste 6 maanden € 24,90 / mnd, daarna € 34,90 / mnd

Vergeleken met cobinatie KPN + XS4ALL ADSL scheelt mij dit de eerste 6 maanden € 35,- / mnd, daarna € 25,- / mnd. Dit was voor mij echt de moeite om die stap te nemen en alles over te sluiten naar Casema. Bij dit overstappen heb ik ook gekozen voor nummerbehoud.
Tot nu toe ben ik al erg tevreden, dit vanwege het feit dat ik belde voor wat info en binnen 5 min. iemand aan de lijn krijg. Vervolgens goed geholpen en het abonnement ook daadwerkelijk besteld. Het geheel zal 19 november a.s. GRATIS geïnstalleerd gaan worden en dus ook werkend moeten zijn.

Graag wil ik jullie op de hoogte houden van deze voortgang en na oplevering mijn ervaring delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wkamer schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 09:48:

Dus voor een Multi abonnement + Telefonie, de eerste 6 maanden € 24,90 / mnd, daarna € 34,90 / mnd
Jouw combinatie is 2,95 euro p/mnd voordeliger dan wanneer je kiest voor Multi (32,95 p/mnd) en daarbij Digitale Telefonie met korting (4,95 p/mnd). De 10 euro korting p/mnd op Digitale Telefonie weegt niet op tegen de 12,95 gratis upgrade p/mnd. Slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkamer
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:13:
[...]
Jouw combinatie is 2,95 euro p/mnd voordeliger dan wanneer je kiest voor Multi (32,95 p/mnd) en daarbij Digitale Telefonie met korting (4,95 p/mnd). De 10 euro korting p/mnd op Digitale Telefonie weegt niet op tegen de 12,95 gratis upgrade p/mnd. Slim!
Ja klopt, dat is op dit moment een extra aanbieding. En in deze tijd moete we toch echt op de kleintjes letten. Buiten dat de prijzen erg aantrekkelijk zijn, ben ik heel erg benieuwd naar het volgende van Casema:

- Kwaliteit Telefonie (betrouwbaarheid / beschikbaarheid)
- Kwaliteit Internet (met name wat de daadwerkelijke snelheden zullen zijn)
- Service gerichtheid

Iemand hier al ervaring mee (in Den Haag - Leidschenveen)?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:13:
[...]
Dat is idd slim, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik wil ook Multi, maar met deze combi kom je er ook scheelt toch weer € 35,40 op jaarbasis.Bedankt voor de tip. :)

• jozy
kwaliteit telefonie kan ik tot nu toe niets over zeggen.

kwaliteit internet is super. beter heb ik niet gehad. newsserver beste van alle providers en de opgegeven snelheden zijn allemaal netto 2 mbit = 2 mbit. (ik haal ook gewoon constant 250 kb/s). nu met die verhoging word het helemaal lekker.

service zit ook wel goed. casema snelhelp is echt een prima methode om je vragen te stellen aan de helpdesk via je computer. bellen is normaal ook goed maar op dit moment is het wel erg druk ivm de overgang van hun systemen naar een nieuwere variant en dat samen met introductie van telefonie(niet zo slim maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop 30 september te worden aangesloten, wel al de brief met activatecode en de bevesting van 30 september ontvangen.
In de brief staat ook de datum van de nummer portering, weet 1 van jullie of je tot die tijd wel de kpn lijn kan gebruiken of ben je gewoon echt een week niet bereikbaar op zowel de kpn lijn als op de casema lijn.

Bvd

Verwijderd

De bevestiging door KPN van nummerportering is binnen. Maar nog geen brief van Casema ontvangen. De monteur komt over anderhalve week...

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:58:
Ik hoop 30 september te worden aangesloten, wel al de brief met activatecode en de bevesting van 30 september ontvangen.
In de brief staat ook de datum van de nummer portering, weet 1 van jullie of je tot die tijd wel de kpn lijn kan gebruiken of ben je gewoon echt een week niet bereikbaar op zowel de kpn lijn als op de casema lijn.

Bvd
Je bent bereikbaar op je KPN lijn totdat de portering is voltooit. (gaat "bijna" direct, is je KPN dood, zou je casema moeten werken).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:42:
De bevestiging door KPN van nummerportering is binnen. Maar nog geen brief van Casema ontvangen. De monteur komt over anderhalve week...
Ook de bevestigingsbrief van Casema is binnen. Nu is het wachten op de monteur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Ik ben afgelopen vrijdag aangesloten, dit ging heel vlot. Binnen 10 minuten had ik een werkende telefoon. Ik had geen KPN lijn en nummer dus op de portering hoefde ik verder niet op te wachten.

Ik heb al zo'n drie uur gebeld en de geluidskwaliteit is zeer goed. Ik heb geen rare stemmen, bijgeluiden, haperingen of wat dan ook gehoord. Eén tik is het enige tijdens een zeer lang gesprek, maar dat zou ook van de tegenpartij kunnen zijn of mijn DECT setje.

Het is wel jammer dat ik verder geen gebruiksaanwijzing heb, ook m'n nummer moest ik via nummerherkenning op de mobiel van de monteur aflezen. Ik weet nu dus niet hoe het zit met voicemail of inkomende nummerherkenning. Dit laatste werkt niet, terwijl Panasonic beweert dat de KX-TCD200 _ook_ geschikt is voor nummerherkenning bij kabeltelefonie (FSK ipv DTMF van kpn).

Ik heb deze gebruiksaanwijzing wel ooit eens gevonden op de casema site maar deze is nu onvindbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nu al zo'n 3 weken, en ik moet zeggen dat het echt perfect werkt! Gisteren avond hadden we 5 minuten downtime, maar ja 5 minuten is niet zo erg. Voicemail en alle andere diensten werken perfect! Vooral dat driegesprek is erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Voicemail probleem]

Ik krijg mijn voicemail niet ingesteld:

Ik bel 1233

Krijg de hele riedel te horen dat ik na de pieptoon moet inspreken, zodra ik de pieptoon hoor krijg ik te horen "systeem fout"

De voicemail is geactiviteerd bij Casema.

Zijn er nog meer Tweakers met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:04:
[...]
Ook de bevestigingsbrief van Casema is binnen. Nu is het wachten op de monteur...
De monteur is geweest en het kabelmodem is vervangen. Ik kan internetten en bellen, maar nog niet gebeld worden. De laatste stap is de nummerportering van KPN naar Casema over 3 werkdagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga met alles over naar Casema, internet, tv en telefonie. Ik wil alles vóór 1 januari hebben.
Wanneer raden jullie mij aan om het aan te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:57:
Ik ga met alles over naar Casema, internet, tv en telefonie. Ik wil alles vóór 1 januari hebben.
Wanneer raden jullie mij aan om het aan te vragen?
Nu?? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 13:16

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Nu, met als startdatum zsm :]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkamer
wkamer schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 09:48:
Ha mensen,

Ik hoor heel veel verschillende verhalen over Casema. Zelf heb ik gisteren (16/09) Casema gebeld voor een aanbod voor Internet en Telefonie. De aanbieding waar ik voor ben gegaan is het volgende;

Vergeleken met cobinatie KPN + XS4ALL ADSL scheelt mij dit de eerste 6 maanden € 35,- / mnd, daarna € 25,- / mnd. Dit was voor mij echt de moeite om die stap te nemen en alles over te sluiten naar Casema. Bij dit overstappen heb ik ook gekozen voor nummerbehoud.
Tot nu toe ben ik al erg tevreden, dit vanwege het feit dat ik belde voor wat info en binnen 5 min. iemand aan de lijn krijg. Vervolgens goed geholpen en het abonnement ook daadwerkelijk besteld. Het geheel zal 19 november a.s. GRATIS geïnstalleerd gaan worden en dus ook werkend moeten zijn.

Graag wil ik jullie op de hoogte houden van deze voortgang en na oplevering mijn ervaring delen.
Even een update:

Vandaag is het bijna 3 weken geleden dat ik het abbonement heb aangevraagd, echter tot op heden nog geen bevestigingsbrief ontvangen :'( Als dat maar goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wkamer schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:55:
[...]

Even een update:

Vandaag is het bijna 3 weken geleden dat ik het abbonement heb aangevraagd, echter tot op heden nog geen bevestigingsbrief ontvangen :'( Als dat maar goed gaat.
Ik heb ook ruim 5 weken geleden digitale telefonie besteld. Na een aantal keer bellen met de klantenservice is eindelijk een afspraak (10 okt) gekomen, nadat het ook al een keer mis was gegaan. Inmiddels heb ik van de PTT een brief dat mijn vaste telefoon aansluiting wordt beeindigd per 14 okt. Maar, nog steeds geen bevestigingsbrief van casema. Inderdaad, als dat maar goed gaat :)
Maar ik heb er toch wel vertrouwen in, het opzeggen van mijn KPN geeft aan dat ze er mee bezig zijn... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:25:
De monteur is geweest en het kabelmodem is vervangen. Ik kan internetten en bellen, maar nog niet gebeld worden. De laatste stap is de nummerportering van KPN naar Casema over 3 werkdagen...
De KPN-lijn is keurig op de afgesproken datum afgesloten en geporteerd naar Casema. Ik kan nu bellen en gebeld worden via Casema Digitale Telefonie. Alles is in één keer goed verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jnr24 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 01:02:
Het is wel jammer dat ik verder geen gebruiksaanwijzing heb, ook m'n nummer moest ik via nummerherkenning op de mobiel van de monteur aflezen. Ik weet nu dus niet hoe het zit met voicemail of inkomende nummerherkenning. Dit laatste werkt niet, terwijl Panasonic beweert dat de KX-TCD200 _ook_ geschikt is voor nummerherkenning bij kabeltelefonie (FSK ipv DTMF van kpn).

Ik heb deze gebruiksaanwijzing wel ooit eens gevonden op de casema site maar deze is nu onvindbaar.
Casema is voor zover ik weet de enige kabelprovider juist DTMF gebruikt in plaats van FSK, waarschijnlijk onder het motto van "KPN is de standaard". DTMF heeft namelijk nauwelijks voordelen, behalve dat het makkelijker te implementeren is (maar aangezien kabelproviders toch werken met modems geldt dat eigenlijk niet). Ik kan de handleiding inderdaad ook niet meer vinden op internet, maar ik had hem eens gedownload, dus als je interesse hebt kan ik hem wel eens mailen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is dat voor een bagger bedrijf casema
me zus is al 3 maanden bezig om telfoon te krijgen
2 keer een monteur aan de deur zonder afspraak
dus die kwam voor niks omdat ze er niet was
eindelijk een keer goedgegaan en de monteur heeft alles aangesloten
nu is ze al 2 weken bezig om de tel werkend te krijgen
is gisteren kpn afgesloten en casema tel doet het nog steeds niet
heeft ze nu helemaal geen tel meer
ze kan niet meer bellen en gebeld worden
ja neem tel van casema is goedkoper
ja zeker goedkoper als je niet kan bellen of gebeld worden
je bent echt gestoord als je tel van casema neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Al sinds het begin van dit topic, juni dus, wil ik dit product in combinatie met mijn huidige internet van Casema.
Eind mei belde Casema al (omdat ik mij in januari 2005 had aangemeld) om digitale telefonie 3 weken later aan te sluiten.
Ze zijn NOOIT geweest.
We hebben gebeld... een afspraak werd gemaakt (nog voordat de hele drukte begon!).
Ze zijn NOOIT geweest.
2 weken later lag een brief op de mat, het nieuwesysteemexcuusje, en binnen 2 weken zouden we gebeld worden voor een nieuwe afspraak.

We zijn NOOIT gebeld.

Een paar telefoontjes, aantal emails en 2 brieven later heb ik ze begin DEZE week (jaja, dus vanaf 1 juni en nu al 7 oktober) gebeld, ze zeggen niets van deze geschiedenis te weten!!!
Dit is EXACT de Casema van vroeger (zo'n 7 jaar geleden schat ik)... ik zal nooit meer teruggaan naar een bedrijf dat eerder al heeft afgedaan voor mij.

Aangezien ze 10duizend mensen 1 maand geen tv laten betalen, laat ik het hier niet bij zitten. Ik krijg dit voordeel niet EN heb nog altijd geen telefonie.
Heb gelukkig een alternatief gevonden, die net zo goedkoop is... tele2 (ongelooflijk).
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 18:38:
je bent echt gestoord als je tel van casema neemt.
Ik baal enorm, was een fan van Casema's newsserver... nogal kut dit.
Helaas biedt tele2 geen televisie... ik wil geen cent meer aan Casema betalen... maar er is geen alternatief (decoderzooi van kpn is achteruitgang in functies...en niet goedkoper... per tuner 1 decoder blablabla..)

[ Voor 18% gewijzigd door Jazco2nd op 07-10-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:38:
[...]
Casema is voor zover ik weet de enige kabelprovider juist DTMF gebruikt in plaats van FSK, waarschijnlijk onder het motto van "KPN is de standaard". DTMF heeft namelijk nauwelijks voordelen, behalve dat het makkelijker te implementeren is (maar aangezien kabelproviders toch werken met modems geldt dat eigenlijk niet). Ik kan de handleiding inderdaad ook niet meer vinden op internet, maar ik had hem eens gedownload, dus als je interesse hebt kan ik hem wel eens mailen :-)
Juist FSK is afwijkend voor Nederland. En wat zijn dan de voordelen van FSK boven DTMF?

Meerendeel van de toestellen die je in de winkel haalt staan standaard op DTMF en hebben eventueel een mogelijkheid voor FSK. Juist het vinden van een toestel die FSK ondersteund is soms lastig als je een telefonie aanbieder hebt die alleen FSK ondersteunt.

Import toestellen uit duitsland (Siemens bijvoorbeeld) willen nog wel eens op FSK staan alleen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:43:
[...]

Juist FSK is afwijkend voor Nederland. En wat zijn dan de voordelen van FSK boven DTMF?

Meerendeel van de toestellen die je in de winkel haalt staan standaard op DTMF en hebben eventueel een mogelijkheid voor FSK. Juist het vinden van een toestel die FSK ondersteund is soms lastig als je een telefonie aanbieder hebt die alleen FSK ondersteunt.

Import toestellen uit duitsland (Siemens bijvoorbeeld) willen nog wel eens op FSK staan alleen.
FSK is alleen afwijkend omdat KPN het niet gebruikt (wat ik dan ook zei). Onder de kabelproviders in Nederland is FSK toch wel het meest gebruikt, vandaar dat Casema afwijkend is met DTMF (naar mijn mening natuurlijk).

Het FSK-systeem biedt Voicemailmelding (dus dat de provider een signaal naar de telefoon stuurt zodat die een lampje laat knipperen dat er een Voicemail is), Naamweergave (dus dat je op je telefoon ziet: 0123456789 - J JANSEN, als de aanbieder dat ondersteunt... wordt in ieder geval in België wel al gebruikt), Nummerweergave op Wisselgesprek (je ziet dus het nummer van je 2e beller) en de tijd en datum wordt automatisch meegestuurd, zodat de telefoon zelf eventueel geen ingebouwde klok meer hoeft te hebben. Niet al deze functies worden door alle providers gebruikt natuurlijk, misschien vandaar dat je zo op het eerste gezicht de voordelen niet ziet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat menen jullie niet, heeft Casema 3 maanden nodig om alles aan te sluiten. En dan zou je juist zien, vraag ik het nu aan en dan zit ik 2 maanden op dubbele onkosten.
Wat ik het belangrijkste vind is dat ik op 1 januari in ieder geval internet heb!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:05:
[...]

Dat menen jullie niet, heeft Casema 3 maanden nodig om alles aan te sluiten. En dan zou je juist zien, vraag ik het nu aan en dan zit ik 2 maanden op dubbele onkosten.
Wat ik het belangrijkste vind is dat ik op 1 januari in ieder geval internet heb!!!
Oh, je wilt het OP 1 januari hebben? In je eerste vraag stelde je dat je het VOOR 1 januari wilde hebben. Vandaar de reacties.

Je kan Casema gewoon bellen en afspreken dat de installatie een paar dagen voor 1 januari plaatsvindt. Of je regelt het via www.casema.nl, dan kan je zelf de gewenste datum en een gewenste dagdeel aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Wanneer je zo snel mogelijk een afspraak wil hebben, moet je beslist bellen en het niet via internet regelen.
Ik heb op 16 september via internet een afspraak gemaakt: eerst mogelijke datum was 22 oktober.
Afgelopen donderdag 6 oktober gebeld om te vragen waarom ik nog geen bevestigingsbrief had ontvangen: onbekend, maar ik kon ook direct een afspraak maken: eerst mogelijke datum 14 oktober!!

Dus via telefoon kan het binnen twee weken, terwijl via internet het meer dan een maand zou duren.
De klantenservice medewerkster bevestigde ook dat afspraken via internet altijd later gepland worden.

Ik heb ook meteen voor mijn ouders telefonie aangevraagd; zij krijgen het 19 oktober.
Gezien de problemen die sommigen in dit topic hebben (gehad) met Casema (afspraken niet nakomen enzo.), zal ik mijn ervaringen ook delen in dit topic.

Dus wordt vervolgd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:15

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 08:10:
FSK is alleen afwijkend omdat KPN het niet gebruikt (wat ik dan ook zei). Onder de kabelproviders in Nederland is FSK toch wel het meest gebruikt, vandaar dat Casema afwijkend is met DTMF (naar mijn mening natuurlijk).
Ik denk dat de klachten niet van de lucht zouden zijn, als Casema had gekozen voor FSK en haar klanten moesten verplicht van toestel wisselen, omdat ze overstapten van KPN naar Casema. Zelf heb ik ook Casema Telefonie aangevraagd. Ondanks dat nummerherkenning niet werkt met een Profoon ding, denk ik dat ik toch maar zo'n apparaat ga kopen mits de geluidskwaliteit goed is, want 100-200 euro voor een Siemens of wat dan ook vind ik echt te gortig.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
ik zou allang afgesloten moeten zijn maar dar is nog steeds nix van terecht gekomen. eerst was het 29 sept daarna 7 okt maar ik word maar niet afgesloten. ook geen bevestigingsbrief van kpn ontvangen. heel vaag daar bij casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is vandaag de monteur langs geweest! :Y)

Ik had nog een com21 modem, welke werkte met PPPoE protocol. Ik vrees dat als ik straks thuiskom ik geen internet meer heb. :'( omdat het motorola modem een ander protocol gebruikt. Daarom ben ik nu alvast wat instellingen aan het nakijken.

Vraag:
Gebruikt het motorola DocSys modem (wat ik nu waarschijnlijk heb) het L2TP protocol, of het DHCP protocol? Ik kom beide tegen op internet? (En gelukkig ondersteunt mijn router beide protocollen)

Vast bedankt voor de info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de dig. telefonie ook zelf aansluiten, of moet dat per sé door een monteur gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Ook wat leuks meegemaakt waar ik nog achteraan moet gaan vanavond.

Eind augustus digitale telefonie geïnstalleerd en het werkt uitstekend. Op mijn afschrift van september werd netjes het juiste bedrag genoemd en afboekt. Nu kreeg ik het overzicht van oktober en ben ik ipv rond de €50,- opeens ruim €120,- kwijt. Leuk ook zo maar zonder melding.

Wel weet ik dat toen de monteur langskwam hem is verteld dat het niet geïnstalleerd hoefde te worden. Mijn vrouw kreeg toen het verhaal te horen dat Casema gratis bleek te zijn (installatie), maar van Wanadoo wist hij dat niet zeker. Maar blijkbaar was niet overgekomen dat het niet geïnstalleerd hoefde te worden. Hij heeft het toen voor de zekerheid maar even op de bon gezet en anderhalve maand later krijg ik opeens een spookfactuur.

Nu lees ik op de Casema site ook opeens van allerlei verhalen over installatiekosten, terwijl ik dat tijdens het aanvragen nergens kon zien. Ik ging er gewoon van uit dat het gratis was.

Waar dit opeens vandaan komt, geen idee, maar ik ga er van uit dat het niet klopt. Nog meer mensen toevallig zoiets meegemaakt?

En nee, mijn vrouw en ik hebben niet overmatig gebeld en de kinderen zijn er nog te jong voor. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook last van het:

"het door u gekozen nummer is niet in gebruik"

? Terwijl het nummer wel degelijk bestaat en als de persoon mij belt werkt het wel.
Dit zijn gewoon normale lokale telefoonnummers.

Bij sommige nummers is dit zo, terwijl anderen wel gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:01:
Heeft iemand ook last van het:

"het door u gekozen nummer is niet in gebruik"

? Terwijl het nummer wel degelijk bestaat en als de persoon mij belt werkt het wel.
Dit zijn gewoon normale lokale telefoonnummers.

Bij sommige nummers is dit zo, terwijl anderen wel gewoon werken.
Ik heb ook zoiets vreemds:

Vrijdag is bij mij telefonie geïnstalleerd volgens afspraak. Mijn huidige KPN nummer wordt as. donderdag overgezet naar Casema. De monteur probeerde de telefoon uit door een testnummer te kiezen die het telefoonnummer opleest en die daarna automatisch het nummer terugbeld. Dus alles lijkt te werken.

Alleen nu het vreemde: Als ik via Casema mijn ouders op hun vaste lijn bel dan krijg ik een bandje te horen die meld:
"Er is op dit moment een technisch probleem. Excuses voor de overlast. Probeert u het later nog een keer".
Dit is dus een andere melding dan jij hebt en dit is al sinds vrijdagavond het geval.
Via mijn kpn-lijn kan ik ze wel bereiken.
Alle andere nummers die ik heb uitgeprobeerd (zowel mobiel als vast) werken wel gewoon.
Het enige verband dat ik kan ontdekken is dat mijn ouders as. woensdag ook Casema telefonie geïnstalleerd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hmm, het nummer waar ik naar bel is casema bij geannuleerd.
Misschien is er een fout in het systeem waardoor zgn. overgedragen nummers al in
de dbase zitten maar nog niet daadwerkelijk zijn overgeschakeld, of dat geannuleerde
aanvragen er niet worden uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Zojuist even gebeld naar Casema i.v.m. met mijn probeem hierboven en daar vertelden ze me dat je nummers van Casema pas kan bellen vanaf je eigen Casema telefoonlijn, zodra de ander volledig is overgezet naar Casema (dus inclusief portering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Rare vraag: ik wilde dit weekend via mijn tot nu toe vlekkeloos functionerende lijn bellen met het filiaal van Block in Utrecht, bereikbaar onder 088 25.....1. (staat dus op de factuur waar ik over wilde bellen)

Ik kreeg een 'nummer bestaat niet' en vloekte dus een tijdje op Block. In de telefoongids staat een 020 nummer (wat vast via voip ofzo naar Utrecht gaat). Dit nummer werkte wel. Vandaag bel ik ze met mijn mobiel, op het 088 nummer en dat werkt prima.

Kortom: werkt het 088 nummer soms niet als je vanaf casema belt? Is het een generiek 088 probleem? Ik zou het nummer posten als ik niet zou verwachten dat half-GoT dan gaat bellen ;)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Hmm interessant om te weten ,,,,, ik denk dat ik alles es centraal ga zitten in startost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havergort
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-12-2021
Casema digitale telefonie. Ik zou wel willen. Het is toch goedkoper dan KPN.
MAAR!!! Volgens CASEMA kan ik niet inbellen.
Je weet wel met zo'n ouderwets modem.

Echter voor mijn werk moet ik om in te bellen nog altijd een modem gebruiken!
Daarna wordt ik teruggebeld. Dus dat het langzaam is nou ja.

Maar volgens CASEMA zelf kan dit niet?
Zijn ze nou voorzichtig en garanderen ze het dus niet?

Wie heeft ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Je kan wel inbellen maar niet naar 06760 nummers en daar werken de meeste providers mee. . . .

Je kan wel gewoon inbellen op een 020 nummer of iets wat lokaal is..... Xs4all heeft nog gewone lokale inbel nummers 020 xxxxxxxx

Maar bijv 06760-75030 (inbel nummer van verstatel) werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekee schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 06:46:
Je kan wel inbellen maar niet naar 06760 nummers en daar werken de meeste providers mee. . . .

Je kan wel gewoon inbellen op een 020 nummer of iets wat lokaal is..... Xs4all heeft nog gewone lokale inbel nummers 020 xxxxxxxx

Maar bijv 06760-75030 (inbel nummer van verstatel) werkt niet
Da's niet het enige, de compressie waarmee VoIP werkt is eigenlijk niet gemaakt voor modems, maar voor spraak. Ik heb gisteren nog geprobeerd om via VoIP (met Voipbuster) in te bellen, en soms werkte het (tussen de 26.4 en 31.2k), soms niet. Én ik denk dat als het wel werkt, het lang niet altijd stand kan houden. Daarbij zit er dan ook een grotere vertraging bij VoIP dan bij een normale telefoonlijn, waardoor het dus een tijdje duurt voordat je daadwerkelijk respons krijgt van de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Ik had een tijdje terug geprobeerd een sms'je naar onze casema-aansluiting te sturen, maar dat kwam niet aan. Niet dat ik het ontzettend mis, maar klopt het dat je geen sms sturen naar casema-aansluitingen?

(nee, het ligt niet aan de foon, toen het nog een kpn-lijn was ging het prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twannie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-09 11:37
dit las ik net, via
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL
"Signaalonderbreking(en) Telefonie "

Onderwerp: Verbeterde ondersteuning nummerweergave en nummermelders
Datum / tijd: 18/10/2005, 18:23 uur

Door de ontwikkeling van nieuwe software voor de Casema Telefonie modems is de ondersteuning voor nummermelders en telefoontoestellen sterk verbeterd.

Indien u problemen ondervindt met uw nummermelder of nummerweergave op uw telefoontoestel dan kan deze softwareupdate uitkomst bieden.

Om uw modem te voorzien van de nieuwe software dient u uw modem uit te schakelen en na een minuut weer in te schakelen. Gedurende deze tijd bent u telefonisch niet bereikbaar.

Na ongeveer 15 minuten is het opwaardeerproces gereed. Indien dit de problemen nog niet verholpen heeft kunt u bovenstaande handeling nogmaals herhalen.

Neemt u anders contact op met de Telefonie helpdesk voor nadere controle van uw aansluiting.

twannie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 07:26:
[...]
Da's niet het enige, de compressie waarmee VoIP werkt is eigenlijk niet gemaakt voor modems, maar voor spraak. Ik heb gisteren nog geprobeerd om via VoIP (met Voipbuster) in te bellen, en soms werkte het (tussen de 26.4 en 31.2k), soms niet. Én ik denk dat als het wel werkt, het lang niet altijd stand kan houden. Daarbij zit er dan ook een grotere vertraging bij VoIP dan bij een normale telefoonlijn, waardoor het dus een tijdje duurt voordat je daadwerkelijk respons krijgt van de andere kant.
Dit snap ik niet, als je zelf Voipbuster gebruikt gaat dat sowieso via je internetabo...
als je iemand belt op een casematelefonielijn, wat is dan het verschil tussen iemand bellen op een kpnlijn?
de getallen die jij noemt, tussen de 26,4 en 31,2 zouden toch ruim voldoende moeten zijn voor voip hoor... ik weet niet welke codec voipbuster gebruikt... maar ik gebruik weleens Voiperized, doet het met de Speex codec en volgens mij heeft die helemaal niet meer dan 20 kb/s nodig... je kan het zelf instellen tot 48 dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havergort
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-12-2021
Casema en inbellen met een MODEM. Volgens Casema kan dat dus niet vanwege de compressie technieken die ze gebruiken.
Als ik de reactie goed begrijp is dat VOIP en kan dat dus wel werken.

Wie heeft er echt praktijk ervaring met inbellen (naar een 020xxxxxx bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn isra-punt zit in de meterkast en mijn huidige telefoon (van KPN) is via een telefooncontactdoos aangesloten in mijn huiskamer. Daar wil ik ook mijn nieuwe telefoonaansluiting van Casema hebben.
Kan ik dan de oude telefooncontactdoos van KPN blijven gebruiken? Of moet er een heel nieuw lijntje gelegd worden? Of wordt de telefoon aangesloten bij de contactdoos waar ook de tv/radio zit, dan zou het geen probleem zijn.
Kan iemand me hierover duidelijkheid verstrekken????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Waar de kabel je huis inkomt wordt het kabelmodem geplaatst. Daaraan komt je telefoon.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:29:
Mijn isra-punt zit in de meterkast en mijn huidige telefoon (van KPN) is via een telefooncontactdoos aangesloten in mijn huiskamer. Daar wil ik ook mijn nieuwe telefoonaansluiting van Casema hebben.
Kan ik dan de oude telefooncontactdoos van KPN blijven gebruiken? Of moet er een heel nieuw lijntje gelegd worden? Of wordt de telefoon aangesloten bij de contactdoos waar ook de tv/radio zit, dan zou het geen probleem zijn.
Kan iemand me hierover duidelijkheid verstrekken????
Het kabel-modem wordt aangesloten op het punt waar de tv/radio je huis binnenkomt (hoofdaansluiting). Dit kan de meterkast zijn of in de woonkamer (groene coax-kabel). En in het kabel-modem zit zowel de uitgang voor internet (rj45) als telefoon (rj11). Zodra je telefoonnummer geporteerd is van KPN naar Casema is je KPN-lijn over-en-uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad mensen aan om casema digitale telefonie nog niet te nemen, te veel fouten in het systeem.
De verbinding is ok, maar het gebeurd regelmatig dat nummers niet te bereiken zijn,
dat er soms maar een telefoon overgaat terwijl er twee verbonden zijn, dat als de verbinding verbroken wordt je meteen wordt teruggebeld en de verbinding gewoon nog open blijkt.
Soms ook echo's en/of vertragingen, relatief weinig maar komt toch voor en is hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:48:
Ik raad mensen aan om casema digitale telefonie nog niet te nemen, te veel fouten in het systeem.
De verbinding is ok, maar het gebeurd regelmatig dat nummers niet te bereiken zijn,
dat er soms maar een telefoon overgaat terwijl er twee verbonden zijn, dat als de verbinding verbroken wordt je meteen wordt teruggebeld en de verbinding gewoon nog open blijkt.
Soms ook echo's en/of vertragingen, relatief weinig maar komt toch voor en is hinderlijk.
Ik bel nu ruim een maand via casema, maar wat hier wordt geschreven heb ik nog niet ervaren.... Op dit moment nog geen klachten, behalve misschien dat rare hoge beltoontje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:48:
Ik raad mensen juist aan om Casema Digitale Telefonie te nemen: eenvoudige installatie, perfecte nummerportering, goede kwaliteit verbinding en natuurlijk lagere (bel)kosten.

Natuurlijk zullen er altijd probleemgevallen zijn, maar dan hoef je het nog niet te generaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 12:20
Ik zit al 3 maanden te wachten op een monteur, die komt steeds maar niet opdagen. En het is een drama om de klantenservice aan de lijn te krijgen. Dus ik weet niet waar ze mee bezig zijn, maar ik heb het wel ff gehad met Casema. Hoewel ik ook weer wel graag Digitale Telefonie zou willen ivm de kosten tov KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roog1317 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:26:
Ik zit al 3 maanden te wachten op een monteur, die komt steeds maar niet opdagen. En het is een drama om de klantenservice aan de lijn te krijgen. Dus ik weet niet waar ze mee bezig zijn, maar ik heb het wel ff gehad met Casema. Hoewel ik ook weer wel graag Digitale Telefonie zou willen ivm de kosten tov KPN.
Ik had de klantenservice altijd direct aan de lijn, volg het volgende recept:
Om 1 voor 8, bel het nummer van de klantenservice. Je krijgt dan een bandje dat de klantenservice gesloten is. Ondanks dit bandje druk je 22, het nummer om via de menu's bij de juiste afdeling te komen. Op deze wijze ben ik meermalen als nummer 1 aan de beurt geweest. (Hat zal na dit berichtje misschien wat minder vaak lukken ;), maar ik heb inmiddels digitale telefonie en ik verwacht deze afdeling niet meer nodig te hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Andere tip om de klantenservice te bereiken. Meld je aan op de website van Casema bij de Klantenservice. Je kan dan je probleem melden via internet. Ik verstuurde een berichtje op zondag over een raar bedrag wat van mijn rekening afgeschreven was en op maandagmorgen kreeg ik al een bericht terug. Veel sneller dan ik had verwacht.
O ja, stuurt Casema nooit facturen naar je huis? Ik snapte het afgeschreven bedrag niet, omdat het o.a. afgeschreven telefoonkosten waren die je niet zomaar kan herleiden zonder factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Net even tarieven internationaal bellen bekeken......ze zijn duurder dan kpn....ik ga dus niet overstappen.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:02:
[...]
Ik raad mensen juist aan om Casema Digitale Telefonie te nemen: eenvoudige installatie, perfecte nummerportering, goede kwaliteit verbinding en natuurlijk lagere (bel)kosten.

Natuurlijk zullen er altijd probleemgevallen zijn, maar dan hoef je het nog niet te generaliseren.
Ik generaliseer helemaal niets, ik zeg niet "iedereen heeft problemen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0512
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 19:37
Is iedereen tevreden, ik kan het me niet voorstellen er is al bijna een maand niet geklaagd
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Wat me opgevallen is dat als je belt naar een casema aansluiting dat het "overgaan" zeg maar niet zuiver klinkt. Het klinkt heel raar/ruis hebben anderen daar ook last van? Over het internationaal bellen---> het is inderdaad duur, maar daar heb ik ook een oplossing voor: er is een prepaid provider (http://www.lebara-mobile.nl/) waarmee je onwijs goedkoop naar het buitenland kan bellen. Maar nationaal bellen daarentegen is wel weer duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jozy schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:29:
Wat me opgevallen is dat als je belt naar een casema aansluiting dat het "overgaan" zeg maar niet zuiver klinkt. Het klinkt heel raar/ruis hebben anderen daar ook last van?
Over die beltoon is al vaker geklaagd, maar als dat alles is wat er mankeert valt het erg mee ;)
M0512 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:02:
Is iedereen tevreden, ik kan het me niet voorstellen er is al bijna een maand niet geklaagd
:/
Ik heb nu bijna 2 maanden casema telefoon, en het bevalt me uitstekend. De bereikbaarheid van casema is weer een stuk beter inmiddels, dus daar kunnen we ook al niet meer over klagen :|

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema digitale telefonie is tot nu toe (ca. 2,5 maand) helemaal top!

Maar heeft iemand al ervaring hoe de gesprekkosten in rekening worden gebracht? Per maand of per twee maanden (achteraf natuurlijk)? En krijg je periodiek een rekening thuis gestuurd of kan je deze on-line inzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Per maand.
Je behoort ook een rekening te krijgen, maar ik ontving hem eerst niet, terwijl er wel geld van mijn rekening afgeschreven werd. Na Casema daarover een vraag te hebben gesteld, ontvang ik wel een rekening.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste