Casema Digitale Telefonie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 9.422 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Bekende Casema-ziekte, was een kwestie van tijd voordat ze zouden vervallen in oude fouten. Heb het Demos tijdperk meegemaakt, was 1 grote ramp. Nu is het niet zo erg als toen, maar ik vind het verdomd irritant dat ik maar 3 connecties kan open zetten. Heb sinds ik terug ben bij Casema eigenlijk geen goede ervaringen met contact met Casema, vooral in de vorm van geen respons. Weinig vertrouwen er in dus dat ze dit probleem zullen oplossen. Jammer want de snelheden zijn best goed op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf kom ook uit het DEMOS tijdperk (klant sinds 1998), en heb veel meegemaakt. Ik vindt dat sinds 2004/2005 de service van Casema erg verbeterd is, in vergelijking van de periode daarvoor. Helaas is sinds de overgang naar het nieuwe klantensysteem veel mis gegaan, en is de service weer helemaal in elkaar gedonderd.

Ik heb verder niets te klagen over de snelheid van de verbinding, ik bedoel, deze is zeer stabiel, en heb zelden een storing, maar een probleem zoals nu met het telefonie-modem heb ik nog nooit gehad.

Ik heb net gebeld naar de Casema klantenservice, en de medewerker wist mij te vertellen dat het probleem bekend is, en dat Casema en Motorola momenteel samenwerken om een nieuwe firmware uit te brengen welke dit probleem zal verhelpen.

Het probleem ontstaat overigens voornamelijk alleen bij de Maxi en Mega abonnementen, dit door de hoge bandbreedtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
Dan hoop ik dat Casema het probleem snel oplost, heb het namelijk al sinds augustus 2005. Vind de snelheden goed zolang ik 3 connecties of minder heb, maar zou toch graag op een normale manier gebruik maken van mijn breedband verbinding. Heb zelf Mega.

Maar qua service vind ik Casema nog steeds vrij waardeloos. Tig keer moeten doorgeven dat ze mijn korting voor het telefonie abbo niet hadden verrekend en pas na 7 maanden een wijziging van hun kant. Daarvoor iedere keer geen respons. Terwijl ze wel toegezegd hadden dat ze het zouden wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:11
Even een ander vraagje over de digitale telefonie: ik ga binnenkort verhuizen van Den Haag naar Zoetermeer en mijn Casema telefonieaansluiting verhuist mee.

Weet iemand hier wat Casema met mijn telefoonnummer gaat doen? Nu heb ik uiteraard een 070- nummer. Wordt dat straks een 079-? En krijg ik dan zo'n 079-888 nummer of is de techniek tegenwoordig zover dat ik gewoon mijn huidige 070- nummer kan behouden?

Iemand al verhuisd met Casema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Volgens mij biedt Casema deze mogelijkheid niet; ander netnummer = volledig ander telefoonnummer. Ik vermoed eigenlijk dat geen enkele provider deze mogelijkheid standaard biedt. Met 'standaard' wil ik dan duiden op de mogelijkheid die een provider kan bieden om een nummer te kopen. Overigens kan zelfs in dit laatste geval de mogelijkheid niet aanwezig zijn omdat het nieuwe nummer door Opta aan een andere aanbieder uitgedeeld is.

Nogmaals ter verduidelijking; dit is enkel een 'educated guess'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
offtopic:
Netnummers zijn regio gebonden en mogen simpelweg niet buiten de regio aangeboden worden door een telefonie aanbieder. Technisch kan vast alles, maar het mag niet. Dit zijn de regels zoals ze zijn opgesteld met regionale nummers.

Er zijn speciale nummers in nederland die niet regio gebonden zijn, maar het bellen naar zo'n nummer kunnen weer andere tarieven aan hangen dan je verwacht.

Casema kan je ook niet hetzelfde nummer als nu aanbieden met alleen een ander netnummer. Dat nummerblok kan van een andere telefonie aanbieder zijn en dus kan Casema daar niet zomaar een nummer uitgeven of het kan natuurlijk zelfs in gebruik zijn gewoon.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 17-04-2006 18:50 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Laatst online: 13:11
Kleine update: inmiddels een brief vaqn Casema ontvangen met een geheel "nieuw" telefoonnummer in de 079-8* stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:04
Hallo,

Mijn ouders hebben sinds een week ook internet+telefonie van casema (midi abo). Alles werkt naar behoren, alleen klaagt mijn vader dat mensen die hem bellen vaak last hebben van een echo op de lijn. Volgens casema is dit een bekend "probleem", maar (nog) niets aan te doen. Ik ken het fenomeen van voip.

Hebben hier mensen last van echo op de lijn ? En is er mischien iets aan te doen ? Ps mijn ouders zijn natuurlijk geen downloaders, dus gebruikte bandbreedte kan het probleem niet veroorzaken.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Laatst online: 15-09 20:27
ikzelf heb ook deze dienst van casema alleen heb hier voor zover ik weet geen last van. als ik mn ouders bel op hun vaste lijn hoor ik ze gewoon duidelijk zonder echo. misschien moet je pa is een andere telefoon proberen of ff de modem resetten, wie weet helpt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Ik heb er geen last meer van sinds ik mijn modem goed heb aangesloten: de hoofdaansluiting zit bij mij in de meterkast, maar daar zat geen stopcontact voor het modem dus had ik hem in de woonkamer aangesloten. Daar was het signaal net goed genoeg om te kunnen bellen en te internetten, alleen de verbinding viel vaak weg en ook echo met bellen. Toen ik het modem in de meterkast had aangesloten waren alle problemen voorbij. Misschien is er iets dergelijks bij je ouders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Jozy en Cloudje,

Dank voor de input. Bij mijn ouders is de modem door monteur aangesloten, dus ik ga er van uit op het hoofdpunt. Telefoon is direkt op modem aangesloten. En ook nog een antwoord-apparaat op dezelfde uitgang. Dat zou toch geen technische probs moeten veroorzaken lijkt mij ? Vroeger had je naar mijn weten een maximale aansluitfactor van +/- 5. Dat haal je bij lange na niet met 1 telefoon + antwoord-apparaat.

Resetten van modem heeft mijn vader al geprobeerd. Ik ga eens zelf wat testen, aangezien ouders toch vaak niet zo'n technisch inzicht hebben als onze generatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
ik moet er wel bijzeggen dat ik een hele goede versterker heb voordat de modem nog in werking komt. deze heb ik gekregen van mn neef die ex-monteur was geweest bij verschillende kabelbedrijven waaronder casema. na deze versterker heb ik de modem aangesloten en dus ook telefonie.

ik heb een keer de hoofdstekker direct op de modem aangesloten en via de versterker maar s/n waarden etc alles bleef praktisch hetzelfde (mits je het signaal niet al te veel versterkt had). maar in de praktijk merkte ik geen verschil. Het kan dus zijn dat de hoofdkabel (bij mij in beverwijk groen) eerst vele malen wordt gesplit of iets dergelijks dat je veel signal loss hebt of een ander soort knullige aansluiting. die monteurs zijn soms erg knullig hoor, bij mij was het een marokkaan die niet eens wist dat je het modem kon benaderen door 192.168.100.1 in te tikken en dan te rebooten:S. Niet dat ik wat heb tegen marokkanen of allochtonen, itt, ben zelf turks dus >:) ;)

maargoed kijk jij toch maar even en we horen wel van je

[ Voor 5% gewijzigd door jozy op 08-05-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ok dank voor de tip. Mij vader heeft toevallig een versterker gekocht en deze, ivm slechte signaal 2e tv, aangesloten na de modem. Mischien het proberen waard om de versterker voor de modem te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:23:
Ok dank voor de tip. Mij vader heeft toevallig een versterker gekocht en deze, ivm slechte signaal 2e tv, aangesloten na de modem. Mischien het proberen waard om de versterker voor de modem te zetten ?
Een signaalversterker VOOR het kabelmodem plaatsen gaat alleen werken als de signaalversterker een uitgang heeft die retour geschikt is, zodat het internetsignaal de signaalversterker kan passeren. Let hier dus goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:46:
[...]
Een signaalversterker VOOR het kabelmodem plaatsen gaat alleen werken als de signaalversterker een uitgang heeft die retour geschikt is, zodat het internetsignaal de signaalversterker kan passeren. Let hier dus goed op.
dit is belangrijk idd, bedankt voor het attenderen ervan.
en laat maar weten of het wat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Bedankt voor de info. Inderdaad versterker geplaatst vóór modem geeft geen resultaat. Echo is naar mijn mening zeer zachtjes waarneembaar en dus weinig storend. Mijn ouders zijn het, na iets meer ervaring de afgelopen dagen, daar mee eens en alles is daarmee eigenlijk opgelost :) Dank voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds net ook alles aangesloten voor casema digitale telefonie en tot nu werkt het nog maar ik zit hun website telezen en zit met het volgende punt, hopelijk kan iemand me hier meer informatie over vertellen aangezien ik het zelf niet ga testen.

Is Casema Digitale Telefonie ook geschikt voor alarmlijnen?

Nee, Casema Digitale Telefonie is niet geschikt voor alarmlijnen. Casema Digitale Telefonie functioneert via een modem waar 220V voor nodig is. In het geval van een stroomuitval werkt het modem niet en dan kunt u dus niet bellen met Casema Digitale Telefonie.

bron:
http://www.casema.nl/pagi...efonie/vrageneninformatie

maar hoe zit het nu in een normale situatie je heb nog stroom op het modem kun je dan wel 112 bereiken of niet? dat is mijn niet echt duidelijk.

Oh ja en ik heb het pakket genomen van onbeperkt bellen word hier werkelijk geen starttarief overberekend? en zijn er al mensen die over hun limiet heen gegaan zijn betreft het "onbeperkt" bellen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

112 kan je bellen zolang er stroom is. Een alarmlijn is een lijn die bijvoorbeeld voor bedlegerige mensen wordt gebruikt waarbij de persoon in kwestie met een druk op de knop een alarm kan al laten gaan bij een centrale die dan weer direct contact opneemt met de diensdoende huisarts of een andere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit weer eens met een vraag en heb het antwoord niet gevonden

hoe kun je controleren hoeveel minuten je hebt verbruikt met bellen? dus die 2000 minuten voor onbeperkt bellen of bestaat er zoiets niet? zodat je het aantal minuten wat je verbruikt heb online kan controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:33:
ik zit weer eens met een vraag en heb het antwoord niet gevonden

hoe kun je controleren hoeveel minuten je hebt verbruikt met bellen? dus die 2000 minuten voor onbeperkt bellen of bestaat er zoiets niet? zodat je het aantal minuten wat je verbruikt heb online kan controleren?
1. Denk jij ooit al die 2000 minuten te gaan verbruiken? Ik in ieder geval niet. We gebruiken hier met 4 personen die telefoonlijn, en bellen heel veel, maar komen nooit aan de 2000 minuten.

2. Tijdje terug heb ik gesproken met iemand van de klantenservice, die mij vertelde dat die 2000 minuten met een indicatie van de FUP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:27:
[...]

1. Denk jij ooit al die 2000 minuten te gaan verbruiken? Ik in ieder geval niet. We gebruiken hier met 4 personen die telefoonlijn, en bellen heel veel, maar komen nooit aan de 2000 minuten.

2. Tijdje terug heb ik gesproken met iemand van de klantenservice, die mij vertelde dat die 2000 minuten met een indicatie van de FUP is.
haha ik verbruik het niet, heb zat aan me gsm maar er zijn hier mensen thuis die ontezettend veel bellen dus vroeg me af of je het online kon checken maar als jij me kan vertellen dat het FUP is bij Casema dan kan ik jullie vertellen ze zijn niet zo streng in de FUP aangezien ik ook al lang lid ben bij Casema vanaf het demos tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:30:
[...]

haha ik verbruik het niet, heb zat aan me gsm maar er zijn hier mensen thuis die ontezettend veel bellen dus vroeg me af of je het online kon checken maar als jij me kan vertellen dat het FUP is bij Casema dan kan ik jullie vertellen ze zijn niet zo streng in de FUP aangezien ik ook al lang lid ben bij Casema vanaf het demos tijdperk.
Voor mij geldt hetzelfde. Ik ben al Casema abonnee sinds dat Casema in Utrecht te krijgen is (1999) en heb nog nooit een rekening ontvangen vanwege teveel data- en telefonieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:55
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:35:
[...]

Voor mij geldt hetzelfde. Ik ben al Casema abonnee sinds dat Casema in Utrecht te krijgen is (1999) en heb nog nooit een rekening ontvangen vanwege teveel data- en telefonieverbruik.
Kijk, dit is interessante info. Want ik wil ook wel naar Casema telefonie, maar hik een beetje tegen die 2000 gratis minuten aan, want 2000 minuten is namelijk helemaal niet veel met een gezin van 5 personen (denk even aan 2 tienermeiden...). Dat is dus maar een uurtje per dag en daarboven zou ik in het tarief van 2 cent per minuut vallen. Dat is ook niet echt veel, maar ik bel nu analoog met 1601 en daar kost een minuut naar vast maar een halve cent en na 21.00 uur zelfs geheel gratis.....
Dus kortom nog een keer de vraag: hebben jullie de ervaring dat Casema niet zo moeilijk doet als je over die 2000 minuten komt? Of gaat er vanzelf een mechanisme bij ze in werking dat alle minuten boven de 2000 automatisch factureert??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Errug rustig hier op dit forum.
Ik neem in overweging om van provider te wisselen. Daarbij wil ik graag weten hoe het is gesteld met de kwaliteit van de telefonie. Is er weleens uitval? En zo ja hoe vaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 09:42:
Errug rustig hier op dit forum.
Ik neem in overweging om van provider te wisselen. Daarbij wil ik graag weten hoe het is gesteld met de kwaliteit van de telefonie. Is er weleens uitval? En zo ja hoe vaak?
Rustig omdat er geen klachten zijn. Digitale Telefonie van Casema is goed tegen een scherpe prijs.

Incidenteel heb ik wel eens uitval gehad (in ca. 9 maanden tijd). Een keer bij een wijkstoring ('s ochtends) en een keer bij aangekondigd onderhoud ('s nachts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 09:59:
[...]
Rustig omdat er geen klachten zijn. Digitale Telefonie van Casema is goed tegen een scherpe prijs.

Incidenteel heb ik wel eens uitval gehad (in ca. 9 maanden tijd). Een keer bij een wijkstoring ('s ochtends) en een keer bij aangekondigd onderhoud ('s nachts).
Das heel mooi.
FF nog een vraag is eigenlijk wel on-topic maar wat is de gemiddelde ping bij een multi abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 09:48:
[...]

Das heel mooi.
FF nog een vraag is eigenlijk wel on-topic maar wat is de gemiddelde ping bij een multi abbo?
Ik bedoel dus offtopic, weet nog steeds niet hoe ik berichten moet wijzigen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

nu.nl ping 11ms
startpagina.nl ping 12 ms
Volgens mij ligt het er wel aan waar je woont. Ik woon omgeving Amersfoort en ik ken iemand in Den Haag die hogere pings heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17
Ik bedoel dus offtopic, weet nog steeds niet hoe ik berichten moet wijzigen.
Het knopje met het label "Edit" boven je bericht?

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:49
Heb sinds een week nu ook digitale telefonie van casema ben er tot nu toe erg blij mee geen klachten.

Woon zelf in Den Haag

ping nu.nl 13 ms
ping startpagina.nl 13 ms

(wel met wireless router ertussen en mega pakket)

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

rowicom schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:01:
Kijk, dit is interessante info. Want ik wil ook wel naar Casema telefonie, maar hik een beetje tegen die 2000 gratis minuten aan, want 2000 minuten is namelijk helemaal niet veel met een gezin van 5 personen (denk even aan 2 tienermeiden...). Dat is dus maar een uurtje per dag en daarboven zou ik in het tarief van 2 cent per minuut vallen. Dat is ook niet echt veel, maar ik bel nu analoog met 1601 en daar kost een minuut naar vast maar een halve cent en na 21.00 uur zelfs geheel gratis.....
Dus kortom nog een keer de vraag: hebben jullie de ervaring dat Casema niet zo moeilijk doet als je over die 2000 minuten komt? Of gaat er vanzelf een mechanisme bij ze in werking dat alle minuten boven de 2000 automatisch factureert??? :?
Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit laatste automatisch is of in ieder geval zal worden gedaan. :)

Ik zou gaan rekenen wat voor jou het voordeligst is; 15 euro voor een abonnement en 10 euro voor 2000 belminuten en eventueel nog een korting als je ook internet bij Casema hebt plus de eventuele extra belminuten die je maakt, tegenover het volgens mij duurdere abonnement bij KPN, eventueel een abonnement bij de carrier en de kosten die je maakt voor de belminuten.

Op zich moet het break-even point zonder veel problemen te berekenen zijn (al kan het starttarief een kleine bottleneck zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een multi abbo met telefonie, kosten 37,90 euro.

Maar ik zie dat ik ook een midi abbo kan nemen met een upgrade + telefonie, kosten 34,90 euro.

Heb ik dit goed en is de upgrade dan een multi abbo, of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:50
Ook maar je moet je voorstellen dat inbrekers de stroom uitzetten als je binnen bent.. ik heb Visonic Powermax.. dit is een alarmcentrale en die laat ik doormelden naar mijn GSM via casema digitale telefonie.. Als de stroom wordt uitgezet dan blijft de alarm centrale werken maar de telefoonlijn valt weg. dus heb je geen doormelding dat is meer de reden waarom het niet kan.
Opi schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:04:
112 kan je bellen zolang er stroom is. Een alarmlijn is een lijn die bijvoorbeeld voor bedlegerige mensen wordt gebruikt waarbij de persoon in kwestie met een druk op de knop een alarm kan al laten gaan bij een centrale die dan weer direct contact opneemt met de diensdoende huisarts of een andere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Vandaag hadden we iets vaags... kennissen zaten in Frankrijk en probeerden vanaf mobiel naar onze vaste casema aansluiting te bellen, maar dat lukte dus alsmaar niet... ze krijgen steeds de voicemail ofzo en het bericht wat daarop werd ingesproken is echt onverstaanbaar voor ons... voor de rest kunnen wij iedereen perfect bellen en ook gebeld worden... nooit problemen met casema telefonie... iemand die weet wat dit kan zijn? zou dat met roamingovereenkomsten of iets dergelijks te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Hugo__Boss schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:14:
Vandaag hadden we iets vaags... kennissen zaten in Frankrijk en probeerden vanaf mobiel naar onze vaste casema aansluiting te bellen, maar dat lukte dus alsmaar niet... ze krijgen steeds de voicemail ofzo en het bericht wat daarop werd ingesproken is echt onverstaanbaar voor ons... voor de rest kunnen wij iedereen perfect bellen en ook gebeld worden... nooit problemen met casema telefonie... iemand die weet wat dit kan zijn? zou dat met roamingovereenkomsten of iets dergelijks te maken kunnen hebben?
Het lijkt me inderdaad iets met de overeenkomsten van doen te hebben. Wellicht kan je het doorgeven aan de technische helpdesk (eventueel met dat Snelhelp-programma, dit bespaart kosten en ik vermoed (maar pin me er niet op vast) dat de technische helpdesk dit niet instantaan op kan lossen). Volgens mij doe je er dan goed aan te vermelden met welk nummer op welk tijdstip en eventueel via welke provider naar je gebeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Vandaag hebben ze weer gebeld naar de vaste aansluiting, en ditmaal ging het zonder problemen... ik laat het verder maar zo, het zal wel een eenmalig incident zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een bericht van een tevreden gebruiker.

Ik heb het inmiddels zo'n 2 maanden nu in gebruik en kan jullie zeggen ik ben er erg overtespreken geen rare kosten meer altijd bereikbaar en het geluid is gewoon goed net zoals toen met de kpn lijn, heb inmiddels al wat aardig geld kunnen besparen die 2 maanden bij KPN was ik zoiezo al meer kwijt geweest. Moet er wel bij vermelden ik heb het onbeperktbellen pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
ja dat onbeperkt bellen hebben wij ook... bevalt ook erg goed!!! tis gewoon echt onbeperkt.... tenzij je misschien de 2000 minuten overschrijdt... elke maand kijk ik of we een beetje bespaard hebben ten opzichte van geen onbeperkt bellen, en je bent altijd wel een paar euro goedkoper uit... en je kunt met een vrij gevoel naar alle vaste nummers bellen dat is ook wel prettig....
dus ideaal product!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Op dit moment heb ik ADSL en telefonie van KPN, en TV van Casema.
Ik zit er over na te denken om over te stappen naar Casema Internet en Digitale Telefonie.
De huidige situatie is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://willem.wjbakker.com/images/telecom.png

De rode lijn is een koperen telefoonkabel en de blauwe lijn een kabel voor de televisie.
De nummers geven aan dat de lijn van de begane grond naar de 1e verdieping gaat of omgekeerd.

Waar moet ik met Casema Digitale Telefonie en Internet nu nieuwe (en wat voor) kabels gaan leggen?

[ Voor 89% gewijzigd door mrbombastic op 28-07-2006 23:25 ]

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

mrbombastic schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 18:31:
Weet iemand of er een installatiegids op internet staat?
Hier
Edit:
Ok bovenste link doet het niet meer... Deze wel.
Kies dan Technische Ondersteuning -> Digitale Telefonie. En vervolgens Installatie -> Digitale Telefonie.
Onderaan staan dan drie pdf bestanden met installatie instructies.

[ Voor 30% gewijzigd door GoTyce op 29-07-2006 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
Het record is niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 14:44
Ik zit er over na te denken om over te stappen naar Casema Internet en Digitale Telefonie.

[afbeelding]

De rode lijn is een koperen telefoonkabel en de blauwe lijn een kabel voor de televisie.
De nummers geven aan dat de lijn van de begane grond naar de 1e verdieping gaat of omgekeerd.

Waar moet ik met Casema Digitale Telefonie en Internet nu nieuwe (en wat voor) kabels gaan leggen?
De splitter van Casema wordt bij de hoofdaansluiting geplaatst. Eén uitgang daarvan geeft het gewone tv-signaal door en word dus de nieuwe "hoofdaansluiting" voor tv. De andere uitgang komt op de kabel-modem. Vanuit de kabelmodem komt er een normale telefoonlijn die als nieuwe "hoofdaansluiting" voor telefoon gaat dienen. Kortom: voor telefoon en tv hoef je alleen bij de hoofdaansluiting wat te doen, en kan je de normale bekabeling in je huis laten liggen.

Nu internet: Dit komt als een netwerkkabel uit de kabelmodem. Deze netwerkkabel zal je dus moeten leggen naar je computers. Je kan ook wireless gaan door een wireless access point/router op de kabelmodem aan te sluiten.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13

[afbeelding]

Dat je ADSL zo wil werken en stabiel is is een wonder.. volgensmij zit er een toestel voor je splitter en een aardig stukje verleng kabel wat niet zo in de handleiding staat hoogst waarschijnlijk...

Let op dat je ook met kabelinternet je modem zo kort mogelijk en direct samen met de splitter/filter bij je hoofdaanslutiing moet plaatsen om vervelende storingen en vertragingen te voorkomen?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
bjck schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:58:
[...]

Dat je ADSL zo wil werken en stabiel is is een wonder.. volgensmij zit er een toestel voor je splitter en een aardig stukje verleng kabel wat niet zo in de handleiding staat hoogst waarschijnlijk...
Er staat geen toestel voor de splitter. De rode lijn loopt namelijk helemaal rond om uiteindelijk weer terug te komen bij het telefoontoestel.
Mr_Blobby schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:40:
[...]
Nu internet: Dit komt als een netwerkkabel uit de kabelmodem. Deze netwerkkabel zal je dus moeten leggen naar je computers. Je kan ook wireless gaan door een wireless access point/router op de kabelmodem aan te sluiten.
Ik heb al een E-Tech wireless ADSL router met ingebouwde modem. Kan ik deze op de kabelmodem aansluiten en bij de hoofdaansluiting neerzetten?

De afstand tussen mijn pc's en de hoofdaansluiting is een meter of 15 en er zitten zo'n 3 muren tussen. Kan ik dan wel een goede verbinding met de router krijgen?

Zo ja, dan hoef ik volgens mij alleen een Wireless pci kaart van een euro of 20 te kopen voor 1 van mijn pc's. De andere pc heeft al een wireless netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga over op casema telefonie.
Ik heb al Digitale tv en internet via casema.
Nu wil ik ook voipbuster blijven gebruiken. Maar dit terwijl mijn computer uit staat.
Kan iemand mij vertellen of de modem die je krijgt van Casema voor telefonie en internet ook geschikt is voor voip, zoals voipbuster of voipstunt?
Of ik nog een apart apparaat moet kopen voor de mogelijkheid om via voipbuster te bellen met de computer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb telefonie van casema en.....

Casema Telefonie in Leiderdorp werkt nog steeds voor geen meter.

Sinds april 2006 heb ik mijn internet aansluiting om laten zetten in een internet en telefonie aansluiting. Heb sinds die dag meerdere keren per dag een modem dat reset (zoveel t3 errors op het modem dat het een reset uitvoert). Weg telefoongesprek, weg internet, weg downloads en ik kan m'n router weer resetten.

Dit probleem komt in de hele wijk voor en nu 4 maanden, 4 monteurs en 14 serviceaanvragen bij de helpdesk later nog steeds niks opgelost.
Trouwens een via internet ingediende klacht wordt niet eens in behandeling genomen. Dat heeft dus ook geen nut.

Volgens 2 van de monteurs ligt de oorzaak in een cascadeschakeling van de groepskasten in het casemanetwerk. Binnen het casemanetwerk komt dat niet voor, maar bij ons dus wel.

Bellen naar de helpdesk van casema, we sturen wel een monteur, ja dat heeft geen nut meer, die kunnen al klaverjassen. Och ja dan moet netwerkbeheer dit oplossen. Ja ze zijn er mee bezig maar kunnen niet vertellen hoe lang het duurt. Kunnen of willen ook niet vertellen waar ze nu precies mee bezig zijn en meerdere toezeggingen om terug gebeld te worden ... zijn al meer dan een maand oud.

ik zou bijna weer terug willen met m'n telefoon naar de KPN.

p.s. Altijd leuk als de helpdesk van je vaste telefonie vraagt naar je mobiele nummer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:04:
Nu wil ik ook voipbuster blijven gebruiken. Maar dit terwijl mijn computer uit staat.
Kan iemand mij vertellen of de modem die je krijgt van Casema voor telefonie en internet ook geschikt is voor voip, zoals voipbuster of voipstunt?
Of ik nog een apart apparaat moet kopen voor de mogelijkheid om via voipbuster te bellen met de computer uit?
Volgens mij moet je dan nog een extra ATA-apparaat ofzo erbij nemen... de voip-instellingen kun je niet aanpassen in het Motorola-modem... als dat wel zou kunnen, zou je het volgens mij zo kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Na een zeer teleurstellende ervaring met betaald VoiP dmv een Linksys SPA3000 kastje op mijn router in combinatie met Casema Multi abbo (4200/660), wil ik nu voor telefonie overstappen naar Casema. Laatstgenoemde beweert namelijk dat er "in de kabel" een apart stukje bandbreedte gereserveerd is voor telefonie en dat het internetverkeer daar geen invloed op kan hebben.

Het is namelijk zo dat zoon- en dochterlief veelvuldig downloaden met Limewire en/of Azureus. Telefonieverkeer met de Linksys SPA3000 is dan een ramp (als je al een kiestoon krijgt), en mijn vraag aan jullie is: zal Casema telefonie in combinatie met veel downloaden wel goede resultaten geven? Wat zijn jullie ervaringen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

rowicom schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 15:03:
Na een zeer teleurstellende ervaring met betaald VoiP dmv een Linksys SPA3000 kastje op mijn router in combinatie met Casema Multi abbo (4200/660), wil ik nu voor telefonie overstappen naar Casema. Laatstgenoemde beweert namelijk dat er "in de kabel" een apart stukje bandbreedte gereserveerd is voor telefonie en dat het internetverkeer daar geen invloed op kan hebben.

Het is namelijk zo dat zoon- en dochterlief veelvuldig downloaden met Limewire en/of Azureus. Telefonieverkeer met de Linksys SPA3000 is dan een ramp (als je al een kiestoon krijgt), en mijn vraag aan jullie is: zal Casema telefonie in combinatie met veel downloaden wel goede resultaten geven? Wat zijn jullie ervaringen????
Het is inderdaad waar dat er bandbreedte wordt gereserveerd. (Het telefoongesprek gaat niet via internet maar direct naar de servers van Casema.) Wij hebben nu een half jaar telefonie van Casema en heb nog nooit problemen gehad met bellen tijdens downloaden of online gamen. Weleens een storing, maar die zijn meestal vrij snel opgelost.
De consumentenbond had een top 8 opgesteld van internetbellen, waarbij Casema op 1 stond. Heb even geen bronvermelding daarvoor. Maar weet nog wel KPN ipb en Orange onderaan stonden.

[ Voor 11% gewijzigd door GoTyce op 09-09-2006 15:24 ]

Verwijderd

Beste mensen per 01-01-2007 stap ik van adsl over naar de kabel. Casema multi icm telefonie.

Nu kom ik ook op het forum van www.speedtest.nl en zie dat daar veel problemen zijn met de snelheid van internet. Dit zijn meestal mensen die een maxi of mega abbo hebben icm met telefonie.
Maar heel soms zie je ook dat er mensen met multi abbo tussen zitten.

Hier lees ik over het algemeen positieve berichten, zijn er hier alleen maar mensen met een multi abbo? En hebben jullie nooit last van een lage download snelheid?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 08:09:
[...]

Lijkt me wel heel erg sterk, ik denk dat de kwaliteit van een vaste lijn vele malen beter is, maar goed ze zullen wel op de prijs letten en een goedkoop toestel hebben ;)
De kwaliteit van Cablepackets is echt beter, geen analoge ruis op je lijn. Casema heeft zelfs een ruis ingebouwd, omdat klanten dachten dat de verbinding weg was. Zo stil was het als niemand iets zei. :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:58:
Beste mensen per 01-01-2007 stap ik van adsl over naar de kabel. Casema multi icm telefonie.

Nu kom ik ook op het forum van www.speedtest.nl en zie dat daar veel problemen zijn met de snelheid van internet. Dit zijn meestal mensen die een maxi of mega abbo hebben icm met telefonie.
Maar heel soms zie je ook dat er mensen met multi abbo tussen zitten.

Hier lees ik over het algemeen positieve berichten, zijn er hier alleen maar mensen met een multi abbo? En hebben jullie nooit last van een lage download snelheid?
Ik heb multi + Telefonie. Totaal geen problemen, 4200kbit/s is ook echt 525Kilobyte per seconden. Ik zit geen enkele KB lager per seconde. Telefonie werkt prima. Laatst toevallig storing gehad, kwam omdat de hoofdcentrale in Utrecht zonder stroom zat door een storing bij Eneco..

Verwijderd

Hugo__Boss schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:18:
[...]

Volgens mij moet je dan nog een extra ATA-apparaat ofzo erbij nemen... de voip-instellingen kun je niet aanpassen in het Motorola-modem... als dat wel zou kunnen, zou je het volgens mij zo kunnen gebruiken...
Het modem valt niet met een eigen voip dienst te gebruiken, maar er kan wel naast Casema Telefonie, een gewoon ethernet-voip kastje worden aangesloten op internet om daar over te bellen. Internet werkt gewoon zoals altijd. Dus daar kan ook VoIPbuster overheen. ;)

Verwijderd

mrbombastic schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:30:
[...]

Er staat geen toestel voor de splitter. De rode lijn loopt namelijk helemaal rond om uiteindelijk weer terug te komen bij het telefoontoestel.

[...]

Ik heb al een E-Tech wireless ADSL router met ingebouwde modem. Kan ik deze op de kabelmodem aansluiten en bij de hoofdaansluiting neerzetten?

De afstand tussen mijn pc's en de hoofdaansluiting is een meter of 15 en er zitten zo'n 3 muren tussen. Kan ik dan wel een goede verbinding met de router krijgen?

Zo ja, dan hoef ik volgens mij alleen een Wireless pci kaart van een euro of 20 te kopen voor 1 van mijn pc's. De andere pc heeft al een wireless netwerkkaart.
Ieder kabel modem geeft een Netwerk (UTP) aansluiting naar binnen, Heb jij wel eens geprobeerd een ADSL ingang op een netwerk uitgang te zetten? Nee he? Dat kan ook niet slimpie :+

Een nieuwe router is nodig, die dan op het modem van Casema wordt aangesloten..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:43:
[...]

Ik heb multi + Telefonie. Totaal geen problemen, 4200kbit/s is ook echt 525Kilobyte per seconden. Ik zit geen enkele KB lager per seconde. Telefonie werkt prima. Laatst toevallig storing gehad, kwam omdat de hoofdcentrale in Utrecht zonder stroom zat door een storing bij Eneco..
En wat is de gemiddelde ping?

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 14:44
Ik heb ook multi + telefonie en heb een gemiddelde ping van 12,7 ms met maximaal 16 en minimaal 11 (steekproef van 10 x speedtest ping).

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 13:43
Ik haal hier pings op speedtest van gemiddeld ongeveer 17ms. Hier hadden we al een tijd kabelinternet van casema, en analoge televisie, sinds kort ook telefonie via casema (modem vervangen door een exemplaar met een telefoonuitgang erop, en een LEDje extra), geen problemen en storingen, en alles werkt perfect. Over het algemeen sowieso wel tevreden over casema, alleen de klantenservice is niet zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Ricvdp schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:16:
Ik haal hier pings op speedtest van gemiddeld ongeveer 17ms. Hier hadden we al een tijd kabelinternet van casema, en analoge televisie, sinds kort ook telefonie via casema (modem vervangen door een exemplaar met een telefoonuitgang erop, en een LEDje extra), geen problemen en storingen, en alles werkt perfect. Over het algemeen sowieso wel tevreden over casema, alleen de klantenservice is niet zo geweldig.
Het gekke is eigenlijk dat ik helemaal geen ping-tests meer kan doen.. Heb geen router ertussen, alleen de standaard Windows XP SP2 firewall... Blokkeert die het ook om een ping-test te doen, of komt dat door een blokkade van Casema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn goede pingtijden.

Zijn er hier overigens ook mensen die een mega abbo hebben i.c.m. telefonie? Dit vraag ik voor mensen in een ander forum die heel veel problemen hebben met dit abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema blokkeerd geen pings. Dat is één ding dat zeker is.

Verder, het Mega abo kun je zien als elk ander abo, zowel de modem als het Casema netwerk kunnen snelheden aan die ver hoger liggen dan de 12.5Mbit / 1050kbit die Casema Mega je geeft.

Test zijn momenteel gaande met klanten voor 30Mbit internet met een upstream van 5 Mbit.
Modem verveelt zich dood.

Persoonlijk vind ik fora met problemen vooral misleidend. Mensen die tevreden zijn hoor je niet. Dat is nu eenmaal zo, ontevreden mensen gaan lotgenoten zoeken. Dan kom je op zo'n forum en blijken misschien wel 20 Mensen met Mega problemen te hebben (ik noem maar wat). Dat lijkt veel, maar kijk het even na, zoveel is dat niet. *Neemt niet weg dat het vervelend is :| *

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:50
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:04:
Voipbuster etc werkt prima, maar met Sipura 1001 en 2100 heb je last van tikken in je gesprekm, heel erg vervelend en soms zo erg dat je het gesprek nieteens kan voortzetten.

Heb Casema inc telefonie en extra sipura 2100 met voipbuster, en werkt als een tiet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de Casema modem werkt alleen met Casema Telefoonlijnen.
Casema is ook geen VoIP, gebruikt ook geen SIP-server.
Het zou dus niet eens kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Ik keek net weer even in mijn modem en zag dat er opeens een nieuwe firmware instaat, met als datum 19 agustus 2006. Zou dit dan alle problemen met de Maxi en Mega abonnementen oplossen?

Een jaar geleden hadden we nog wel eens dat het gebeurde als we gebeld werden en we namen op dat de ander ons niet hoorde... Het modem resetten hielp toen.... Maar de laatste tijd echt nooit meer zoiets, dus het lijkt echt verbeterd te zijn allemaal nu!

Ook een leuk nieuw menu'tje waarmee je kan zien of de telefoon overgaat, of dat hij op de haak ligt of juist in gesprek is...

[ Voor 12% gewijzigd door Hugo__Boss op 01-12-2006 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook na een handmatige reboot van mijn Motorola-modem de nieuwe firmware:

Model Name: SBV5120E
Firmware Version: 2.17.1.2
Revision: 13
Vendor Name: Motorola
MTA Firmware name: SBV5120E-2.17.1.2-SCM13-SHPC
Boot Version: 8.2
Hardware Version: 1
BCMA Software Version: 00.00
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.4
Serial Number: ************************
Firmware Build Time: Aug 19 2006 11:08:12

Mijn internet en telefonie van Casema zijn altijd zeer stabiel geweest. Waarschijnlijk wordt dit met deze firmware voortgezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook aan het overwegen om over te stappen naar Casema Digitale Telefonie. Ik heb al het één en ander over Casema Digitale Telefonie gelezen, maar echte recente (na oktober 2006) ervaringen ben ik nauwelijks tegengekomen.

Op dit moment heb ik Wanadoo Cable Broadband Basic. Ik heb echter een aantal vragen over Casema Digitale Telefonie:

Hoe staat het nu met de stabiliteit van de modem mbt Casema Digitale Telefonie en Internet (in de regio Den Haag)?

Zijn de modems nu nog steeds behoorlijk instabiel en hebben jullie nog steeds last van een uitvallende internetverbinding?

Hoe zit het met downloaden, slibt de verbinding nog dicht als je aan het downloaden bent met bepaalde programma's die veel verbindingen maken?

Als ik Casema Digitale Telefonie neem, verandert mijn IP adres dan ook naar .casema.nl ipv wanadoo.nl? (Zoja, hoe zit het dan met mijn ISP emailadressen?)

Klopt het dat je alleen maar 4,95 p/m hoeft te betalen naast je internetverbinding (32,95 p/m) en de huur van de telefoonlijn aan KPN (14,95) helemaal niet hoeft te betalen? (Ik heb het hier dus niet over een voordeel/korting van een jaartje)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
je blijft gewoon bij Wanadoo/Orange zitten... je adressen blijven dus gelijk. Je betaalt als je Basic als abonnement hebt altijd 4.95 extra voor het telefonieabonnement. Misschien is er een actie dat je het eerste half jaar ofzo helemaal niets betaalt, maar de standaard-prijs is dus 4.95.

Aan KPN hoef je helemaal niets meer te betalen. Die lijn gebruik je helemaal niet meer. De modems hebben een firmware-upgrade gehad, dus de grootste problemen zullen wel zijn opgelost. Heb daar zelf trouwens nooit echt last van gehad.

Hier in Breda werkt het altijd nog zonder problemen. De snelheid is goed, zelfs hoger dan opgegeven en de kwaliteit van bellen ook goed, zelfs beter dan bij KPN denk ik... Na ruim een jaar dus nog steeds heel tevreden.

Het enige minpuntje is dat de newsservers zijn aangepakt, maar als Orange-klant heb je daar geen last van omdat je niet de Casema server gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Net opeens een probleem dat het niet lukt om naar een Scarlet vast nummer te bellen. Andere nummers lukken wel gewoon. Je krijgt te horen dat er een technisch probleem is. Zou dit aan Scarlet liggen dan?

En ik testte of het hielp door het modem te resetten. Zelfde probleem, en ik zie nu opeens dat ik weer gedowngraded ben naar de firmware van 26 oktober 2005.... Terwijl ik er eerst eentje had van augustus 2006 ofzo... Erg vaag allemaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Als je niet naar een bepaald nummer kunt bellen van Scarlet, kan het aan de routering liggen binnen het Casema netwerk. Uiteraard kan het ook een probleem zijn bij Scarlet zelf of bij het nummer dat je probeert te bereiken in het bijzonder (het nummer is bijvoorbeeld afgesloten bij Scarlet). Ik denk dat je het best de technische helpdesk kunt bellen. Meldt hierbij om welk nummer het gaat en op welke tijdstippen je geprobeerd hebt het nummer te bereiken.

@ Raven; behoud van KPN-abonnement is niet nodig. Wanneer je Casema meldt dat je je nummer wil behouden, zal Casema een aanvraag doen voor nummerbehoud en zullen zij het abonnement bij KPN opzeggen wanneer de portering succesvol is. Wanneer je zelf het KPN-abonnement opzegt, zal het nummer niet geporteerd kunnen worden en zal de klantenservice je aanraden een nummer van Casema zelf te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Hoe staat het nu met de stabiliteit van de modem mbt Casema Digitale Telefonie en Internet (in de regio Den Haag)?

Ik kan alleen spreken over de omgeving Amersfoort. Het modem is bij mij stabiel, alleen de verbinding valt bij mij vaak weg door storingen. Hierdoor kan ik niet meer internetten en bellen. Ik heb in september een periode gehad dat ik in twee weken tijd 12 storingen heb gehad. Ze duurden van 1 uur tot een aantal uur. Laatste tijd gaat het gelukkig beter, maar afgelopen woensdag was het weer raak. Hele ochtend geen verbinding (van 7 uur tot 13 uur).

Zijn de modems nu nog steeds behoorlijk instabiel en hebben jullie nog steeds last van een uitvallende internetverbinding?

Zie hierboven.

Hoe zit het met downloaden, slibt de verbinding nog dicht als je aan het downloaden bent met bepaalde programma's die veel verbindingen maken?

Ik heb geen problemen met torrent programma's of andere p2p programma's. Het heeft geen enkel invloed op de kwaliteit van de telefoonlijn.

Ik heb wel dat mensen die mij bellen regelmatig een echo horen. Ongeveer 20% van de gevallen. DIt staat echter los van het feit of ik aan het downloaden ben.

[ Voor 3% gewijzigd door GoTyce op 10-12-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Opi schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:52:
Als je niet naar een bepaald nummer kunt bellen van Scarlet, kan het aan de routering liggen binnen het Casema netwerk. Uiteraard kan het ook een probleem zijn bij Scarlet zelf of bij het nummer dat je probeert te bereiken in het bijzonder (het nummer is bijvoorbeeld afgesloten bij Scarlet). Ik denk dat je het best de technische helpdesk kunt bellen. Meldt hierbij om welk nummer het gaat en op welke tijdstippen je geprobeerd hebt het nummer te bereiken.

@ Raven; behoud van KPN-abonnement is niet nodig. Wanneer je Casema meldt dat je je nummer wil behouden, zal Casema een aanvraag doen voor nummerbehoud en zullen zij het abonnement bij KPN opzeggen wanneer de portering succesvol is. Wanneer je zelf het KPN-abonnement opzegt, zal het nummer niet geporteerd kunnen worden en zal de klantenservice je aanraden een nummer van Casema zelf te nemen.
We hebben het ook getest vanaf mobiele telefoon van Debitel op het Telfort netwerk en dat geeft exact hetzelfde resultaat. Het ligt dus niet alleen aan Casema, maar echt aan Scarlet zo lijkt het... Nou weet ik niet van meer mensen dat ze via Scarlet bellen, dus nou kan ik niet testen of het bij alleen dat Scarlet nummer is, of bij alle Scarlet nummers. Meer mensen problemen bij het bellen naar Scarlet nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de motorolla modem binnengekregen. Alles werkt perfect.
Alleen één probleem met één van mijn drie computers. Deze geeft de melding beperkte of geen toegang tot het netwerk. Het valt me op dat tie een heel ander ip nummer geeft dan mijn andere 2 computers. De netwerkkaart verwijderen en weer opnieuw opstarten helpt ook niets, overigens geeft tie dan helemaal geen ip nummer. En als ik vernieuwen doe dan krijg ik weer dat vreemde ip nummer. Kent iemand dit probleem en heb je ook een oplossing hiervoor?

Als ik de computer weer aansluit op de modem van mijn oude provider doet tie het wel en kent tie dus blijkbaar wel het goede ip nummer toe, het ligt dus duidelijk aan de modem van Casema. Wel vreemd dat mijn andere 2 computers het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:04:
Vandaag de motorolla modem binnengekregen. Alles werkt perfect.
Alleen één probleem met één van mijn drie computers. Deze geeft de melding beperkte of geen toegang tot het netwerk. Het valt me op dat tie een heel ander ip nummer geeft dan mijn andere 2 computers. De netwerkkaart verwijderen en weer opnieuw opstarten helpt ook niets, overigens geeft tie dan helemaal geen ip nummer. En als ik vernieuwen doe dan krijg ik weer dat vreemde ip nummer. Kent iemand dit probleem en heb je ook een oplossing hiervoor?

Als ik de computer weer aansluit op de modem van mijn oude provider doet tie het wel en kent tie dus blijkbaar wel het goede ip nummer toe, het ligt dus duidelijk aan de modem van Casema. Wel vreemd dat mijn andere 2 computers het wel doen.
Kan je de situatie verduidelijken? Hoe zijn de drie computers aangesloten op het modem? Via een router of via een switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:36:
[...]
Kan je de situatie verduidelijken? Hoe zijn de drie computers aangesloten op het modem? Via een router of via een switch?
In eerste instantie via een switch, hoewel ik daar ook geen verbinding meer mee krijgt maar dat zal te maken hebben met het feit dat het een switch is zonder router. Toch, wel vreemd dat ik 2 pc's met switch aan de praat heb gekregen en nu in één keer niet meer.

V.w.b. die 3e computer die krijg ik ook niet aan de praat als ik um rechtstreeks op de modem aansluit. Ik ga het zo nog even proberen met CD-rom. Heb jij ook nog een verklaring voor dat switch verhaaltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er op dat mijn switchbox is overleden.

Het probleem met de motorola blijft mun 2 andere computers kan ik rechtstreeks aansluiten. En de derde blijft een ip probleem houden. Terwijl die het wel doet op mijn adsl modem.
Ik heb ook nog op aanraden van iemand anders de winsockfix uitgevoerd + een andere kabel geprobeerd maar niets helpt. Imand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 12:25:

Het probleem met de motorola blijft mun 2 andere computers kan ik rechtstreeks aansluiten. En de derde blijft een ip probleem houden. Terwijl die het wel doet op mijn adsl modem.
Ik heb ook nog op aanraden van iemand anders de winsockfix uitgevoerd + een andere kabel geprobeerd maar niets helpt. Imand nog een idee?
Casema geeft maximaal 2 IP adressen aan jou. 3 pc's lukt dus niet tenzij je een router tussen modem en pc's zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 12:30:
[...]

Casema geeft maximaal 2 IP adressen aan jou. 3 pc's lukt dus niet tenzij je een router tussen modem en pc's zet.
Zou dat het zijn? Maar dan zou die het toch moeten doen als ik de PC rechtstreeks op de modem aansluit. Dus alleen die derde pc? Dan is er toch maar één ip in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:06:
[...]

Zou dat het zijn? Maar dan zou die het toch moeten doen als ik de PC rechtstreeks op de modem aansluit. Dus alleen die derde pc? Dan is er toch maar één ip in gebruik?
Heb je op die derde pc wel aangegeven dat je een dynamisch ip adres wilt, dus geen vaste waardes ingevuld?
Andere optie waar ik aan denk is dat het casema modem misschien de ip icm mac adressen van de andere pc's vasthoudt. Wanneer je de modem uitzet, 3e pc erop aansluit, en dan weer aan..wat gebeurt er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:18:
[...]

Heb je op die derde pc wel aangegeven dat je een dynamisch ip adres wilt, dus geen vaste waardes ingevuld?
Andere optie waar ik aan denk is dat het casema modem misschien de ip icm mac adressen van de andere pc's vasthoudt. Wanneer je de modem uitzet, 3e pc erop aansluit, en dan weer aan..wat gebeurt er dan?
Ik vul eigenlijk helemaal niets in. Hij pakt bij de ip adressen bij de 2 andere computers automatisch.
Hoe en waar kan ik dat aangeven van die dynamische ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 12:25:

Zoals reeds gezegd, geeft Casema slechts 2 ip-adressen af. Je kan dus het beste een breedband-router aanschaffen en die tussen het modem en de drie pc's plaatsen.

Tevens vermoed ik dat de derde pc, aangezien die wel met je ADSL-modem werkt, een vast IP-adres heeft. Dit moet je dus veranderen in dynamisch IP-adres (automatisch verkrijgen / DHCP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 16:10:
[...]
Zoals reeds gezegd, geeft Casema slechts 2 ip-adressen af. Je kan dus het beste een breedband-router aanschaffen en die tussen het modem en de drie pc's plaatsen.

Tevens vermoed ik dat de derde pc, aangezien die wel met je ADSL-modem werkt, een vast IP-adres heeft. Dit moet je dus veranderen in dynamisch IP-adres (automatisch verkrijgen / DHCP).
De router is in bestelling.
Maar kun je me uitleggen hoe ik de ip in dynamisch ip-adres krijg, waar kan ik dat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:06:
[...]

De router is in bestelling.
Maar kun je me uitleggen hoe ik de ip in dynamisch ip-adres krijg, waar kan ik dat instellen?
In de eigenschappen van je netwerkverbinding (netwerkkaart) staat o.a. het item "Internet Protocol (TCP/IP)". In de eigenschappen hiervan kan je kiezen voor "Obtain an IP address automatically)" in plaats van "Use the following IP address". Het zelfde geldt voor de DNS-server er onder op hetzelfde scherm.

En waarschijnlijk staat er in de handleiding van Casema (of eventueel online) ook nog informatie hieromtrent.

Of hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF wat anders mijn schoonvader heeft nu ook telefonie van Casema, zijn nummer is door KPN op 20 december omgezet. Maar nu heeft tie het probleem dat sommige mensen hem niet kunnen bellen.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Routering als gevolg van portering lijkt niet correct te hebben plaatsgevonden. Op welke netwerken zitten de mensen die je schoonvader niet kunnen bellen? Dit zou ik noteren (nummers, tijden en eventueel de netwerken) en doorgeven bij contact met THD van Casema. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Opi op 22-12-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Heel tevreden met Casema telefonie, alleen zou ik wel van die rare (Amerikaanse) wektoon afwillen die mensen horen als ze mij bellen. "Wat een raar rinkeltje"zeggen ze dan en moet ik het verhaal weer uitleggen, dat het komt omdat ik met Casema bel en niet met KPN....
Sinds een paar dagen echter hoor ik die toon niet meer bij kennissen van wie ik weet dat ze ook Casema digitale telefonie hebben. Bij hen hoorde ik ook altijd die Amerikaanse toon, maar nu is het een toon die heel sterk op de reguliere KPN-toon lijkt, alleen lijken de tussenpozen wat korter te zijn. Die toon wil ik ook!! Is dat een kestie van nieuwe firmware? En zo ja, hoe krijg ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Tja... nieuwe firmware krijg je (indien beschikbaar) door de stroom een halve minuut ofzo van je modem af te halen... Maar of het dat toontje oplost?

En is Casema trouwens de enige met zo'n Amerikaans toontje? Heeft Internetplusbellen, Tiscali, Scarlet of wat dan ook behalve KPN analoog dat niet ook gewoon?

Je moet er misschien inderdaad even aan wennen, maar wie weet over een paar jaar weten we niet beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Nu online
Heeft dat beltoontje niet te maken met het feit dat het tarief iets anders is voor mensen die van hun KPN lijn naar een Casema of andere alternatieve 'belproviders' bellen?
En op deze wijze wordt je er op attent gemaakt dat niet het "normale" (als dat bestaat) tarief wordt gehanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat je geen in gesprektoon hoort bij Casema, als ik dus in gesprek ben en iemand probeert mij te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
ik weet alleen dat als je voicemail ingeschakeld hebt en je bent in gesprek en je wordt gebeld, dat de beller meteen de voicemail krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Heeft iemand ooit wel eens te maken gehad met een brom geluid en korte "ruisjes"?

De brom komt voor wanneer ik meer dan 1 toestel via de spliiter aansluit.....lijkt erop dat de splitter niet helemaal fantastisch is. Andere mensen nog last van ruis op de lijn en eventuele oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Even een korte opsomming van hoe graag je het wil hebben maar uiteindelijk er maar van af ziet:
12 december aangevraagd (tv advertentie zegt binnen 5 dagen in huis). Moest 2 januari werkend worden opgeleverd en wij zouden om 12:00 gebeld worden voor het aktiveren van het één of ander. Geen belletje. 2x 3 kwartier proberen te bellen, geen resultaat. 3 januari, verhuisbox voor de internetset die al van casema is en ook al was aangesloten. Geen internet en activatie werd niet geaccepteerd. 4 januari, na 15 minuten iemand aan de telefoon. Internet zou binnen 2 uur werken maar voor telefonie hadden ze niets in de pc staan. Opnieuw aangemaakt maar zou ipv 5 dagen maar liefst 3 weken duren. Ondertussen maar toch de kpn laten verhuizen. Via internet gebeld en staat aangegeven dat dit 5 dagen duurt, helaas netjes een mailtje maar duurt 2 weken. Casema nog maar eens gebeld, niets bekend van een aanvraag en noemen ook ineens een vreemde naam bij de aansluiting (opmerking: zou wel de oude bewoner zijn. Meneer dit is een nieuwbouwhuis). Volgende dag post op de verkeerde naam met het verzoek om dit te retourneren voor aanvraag telefonie. Weer een half uur in de wacht met bellen. Aanvraag telefonie? Niet bekend. Vervolgens na een hoop gevloek maar gezegd dat ze het in hun .... Volgende dag telefoon, Casema, bent u wellicht geïntreseerd in digitale telefonie? Triester kun je het toch niet treffen maar voor ons geen casema meer.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

enrico670 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:16:
Heeft iemand ooit wel eens te maken gehad met een brom geluid en korte "ruisjes"?

De brom komt voor wanneer ik meer dan 1 toestel via de spliiter aansluit.....lijkt erop dat de splitter niet helemaal fantastisch is. Andere mensen nog last van ruis op de lijn en eventuele oplossingen?
Sorry maar heb geen last van een brom of ruisjes. Enige waar mensen wel eens over klagen is een echo, die ik zelf niet hoor.
Misschien ligt het aan je splitter? IS het modem aangesloten op de hoofdaansluiting?

[ Voor 7% gewijzigd door GoTyce op 27-01-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Hier ook geen brom of iets. Wat voor signaalverdeler heb je en daarop rechtstreeks je modem aangesloten? Misschien de nieuwste installeren die bij het telefonie pakket zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:37
Heb al een jaar Telefonie in Delft. Vrijwel geen technische problemen gehad, wel administratieve. Wacht al een half jaar op specificaties omdat er rare bedragen op de rekenig stonden.. echt een drama om met Casema te communiceren.
En nu afgelopen 4 weken regelmatig gehad dat ik niet kan bellen of gebeld worden (bellers krijgen de toon dat het nr niet in gebruik is). Op dit moment kan ik wéér niet bellen, bellers horen de telefoon wel overgaan, maar bij mij gaat het niet over.
De website werkt voor geen meter... kan wel een screenshotje maken maar het probleem is er ook in IE dus kan je het zelf testen:
Als ik op wachttijden klik, krijg ik in het frame daaronder de gehele Casema pagina te zien* met de melding dat de link fout is en Casema een nieuwe site heeft, dan kan ik klikken om door te gaan naar de nieuwe site en wéér op de wachttijden klikken... dit alles binnen het frame waarin die wachttijden zouden moeten verschijnen... helaas krijg ik dan weer de hele pagina te zien... zie het sterretje voor de rest.

Ook kan ik geen storingen opvragen voor mijn postcode... :(

Erg vervelend, werk veel thuis en kan dan niet zonder telefoon.. zit te twijfelen om weer terug te gaan naar analoog/kpn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 19:32
ik heb eigenlijk goede ervaringen met casema. had eerst orange/wanadoo cable (die beheert wordt door casema) en mn vader is in een wilde bui over gestapt op casema internet en telefonie. ik was behoorlijk huiverig en had er niet veel vertrouwen in. er was beloofd dat het internet er niet af zou gaan, behalve met wisselen modem. ik was lui en moest werken, dus heb zo'n kerel laten komen om het aan te laten sluiten. om eerlijk te zijn hebben ze alles gedaan zoals het hoort, internet heeft tot het laatste moment gewerkt en na switch modem deed het het meteen weer. Telefoonnr werd wel 2 dagen te laat om gezet maar daar is over heen te komen. aan mijn internet is niks veranderd, heb ook mijn emailadressen behouden. nadeeltje is dat ik dus ook niet op de nieuwsserver van casema mag komen.

het amerikaanse toontje waar ik over gelezen heb, heb ik ook. het is wat raar maar je went er vanzelf aan. al met al is de migratie prima gegaan en ik zou bijna casema een schouderklopje moeten gaan geven vanwege het netjes afgeleverde werk. nu alleen nog de eerste rekening afwachten, kijken of ik alles goed berekend heb.

btw, ik woon in regio amstelveen/amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mega abo bij casema(eigenlijk Wanadoo -power) en sinds ik dat heb schrijf ik al klachten...
elk telefoontje wat ik s'morgens als eerste pleeg...of na een periode van langer NIETBELLEN ...funktioneert niet De aansluiting komt tot stand ,maar ik hoor mijn gesprekspartner niet en andersom..
ik ga niet meer in op de smoezen van de helpdesk(modem resetten enz) dat heeft geen effect en is alleen maar de mensen voor de gek houden wegens tekort aan werkelijk inzicht..
uiteindelijk kwam na een boze reactie van mij ...gisteren een monteur(na maanden )hij bekeek de aansluiting en riep:OOOOO ik zie t al..Je kan natuurlijk begrijpen dat ik opgelucht was.Er werd een aansluiting van de tel naar t modem veranderd(wat volgens de monteur niet compatibel met het modem was...)IK blij (nogwel ja|!!)
Vandaag als eerste mijn man gebeld op zijn mobieltje,maar helaas er was niets veranderd hij hoorde mij niet IK hem niet!!
Na 3 uur een kennis gebeld..en WEER helaas::: hij hoorde mij niet IK hem niet
Mijn analoge aansluiting ben ik kwijt(KPN) een ander digitale telefoon krijg je overal alleen maar in verbinding met een internet aansluiting en juist die wil ik niet veranderen ,die werkt snel en perfect!
Wie heeft raad?
Grt -Elisa van Heeswijk BREDA

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 17:58
Volgens mij heb je het over ADSL. Dit topic is voor Casema (kabel) en niet voor Wanadoo.

Ik vroeg me af of meer mensen last hebben van echo op de lijn. Het gekke is dat ik dit alleen binnen de regio heb (Den Haag), zodra ik buiten de regio bel of 0900/0800 o.i.d. niets aan de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:49:
Ik heb een mega abo bij casema(eigenlijk Wanadoo -power) en sinds ik dat heb schrijf ik al klachten...
elk telefoontje wat ik s'morgens als eerste pleeg...of na een periode van langer NIETBELLEN ...funktioneert niet De aansluiting komt tot stand ,maar ik hoor mijn gesprekspartner niet en andersom..
ik ga niet meer in op de smoezen van de helpdesk(modem resetten enz) dat heeft geen effect en is alleen maar de mensen voor de gek houden wegens tekort aan werkelijk inzicht..
uiteindelijk kwam na een boze reactie van mij ...gisteren een monteur(na maanden )hij bekeek de aansluiting en riep:OOOOO ik zie t al..Je kan natuurlijk begrijpen dat ik opgelucht was.Er werd een aansluiting van de tel naar t modem veranderd(wat volgens de monteur niet compatibel met het modem was...)IK blij (nogwel ja|!!)
Vandaag als eerste mijn man gebeld op zijn mobieltje,maar helaas er was niets veranderd hij hoorde mij niet IK hem niet!!
Na 3 uur een kennis gebeld..en WEER helaas::: hij hoorde mij niet IK hem niet
Mijn analoge aansluiting ben ik kwijt(KPN) een ander digitale telefoon krijg je overal alleen maar in verbinding met een internet aansluiting en juist die wil ik niet veranderen ,die werkt snel en perfect!
Wie heeft raad?
Grt -Elisa van Heeswijk BREDA
Nou ja, uit mijn ervaring kunnen eenzijdige gesprekken onstaan door de volgende dingen:

Verkeerde aansluiting van het modem. Als je je modem inderdaad niet goed hebt aangesloten (en dan is het vaak zo dat er bijv nog een aansluiting van de KPN op zit, zulke dingen) kan je echt problemen hebben met gesprekken. Het beste wat je kan testen is om je telefoon rechstreeks op je modem aan te sluiten, probeer dit gewoon een dag of twee en kijk wat er gebeurd.

Tweede probleem kan altijd de routering van het nummer bij casema zelf. Vaak als je de THD belt willen ze dat je een lijstje hebt. Leg daarom pen en papier naast het toestel en schrijf elke keer als je belt en die fout krijgt het nummer, tijdstip en datum op. Met een kleine beschrijving. Hiermee (als het probleem bij casema ligt) zouden ze kunnen kijken wat het is.

Waarschijnlijk willen ze ook nog dat je het probeerd met een ander toestel, bijv een vaste ipv een draadloze.
jongentje schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:54:
[...]

Volgens mij heb je het over ADSL. Dit topic is voor Casema (kabel) en niet voor Wanadoo.

Ik vroeg me af of meer mensen last hebben van echo op de lijn. Het gekke is dat ik dit alleen binnen de regio heb (Den Haag), zodra ik buiten de regio bel of 0900/0800 o.i.d. niets aan de hand!
Echo kan een signaal en aansluit probleem zijn. Ik zou eerst ff je telefoon rechstreeks aan sluiten (zodat je zeker weet dat het niet in de muur ed zit)/

[ Voor 10% gewijzigd door Wiebbe op 01-03-2007 11:07 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Toch vreemd ik het dan niet altijd heb... maar ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Ik heb ADSL family met vaste telefonie van Wanadoo (nu heet dat Orange). Daarmee kan je ook gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland. Er wordt wel in het klein vermeldt dat je bij elke gesprek een starttarief hebt van 3 cent, en mobiele nummers kosten 30 cent per minuut. Er stond ook groot aangegeven 24 euro per maand (20 mb). Maar zodra je alles besteld, dan blijkt het dat het bedrag voor het abonnement na een 1 jaar 10 euro duurder wordt. En je moet ook nog de lijnhuur betalen, en de huur voor het modem (de livebox) en in mijn geval ook nog voor de WIFI ondersteuning. Dan kom ik op 30 euro per maand in het eerste jaar, en daarna 40 euro per maand. Het voordeel is wel dat je geen modem hoeft aan te schaffen, omdat je er huur voor betaald.
edit: en als je alles wilt laten aansluiten (2 stekkertjes insteken), dan vragen ze daar 80 euro voor. Maar ik heb wel nog nooit problemen met de verbinding gehad (vroeger bij @home wel).

[ Voor 10% gewijzigd door RHochstenbach op 01-03-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dit topic gaat over Casema, niet Wanadoo ADSL!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste