Casema Digitale Telefonie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 9.432 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:54

Osxy

Holy crap on a cracker

Hoe is de uptime van de kabel? Is die vergelijkbaar met die van adsl kpn? Want me vader wilt niet over vanwege de verhalen van jaren terug over kabel.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

* Osxy alweer een bookmark vergete (moet echt leren dat vinkje te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irritinus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 21:10
osxy schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:03:
Hoe is de uptime van de kabel? Is die vergelijkbaar met die van adsl kpn? Want me vader wilt niet over vanwege de verhalen van jaren terug over kabel.
Ik heb nu in 2 jaar tijd denk ik in totaal 1 dag eruit gelegen met Casema en ben ook een zeer tevreden Digitale Telefonie gebruiker. Alleen is de klantenservice niet echt geweldig..

Die verhalen stammen nog uit de tijd van het deltakabel-modem.. en vervolgens com21..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Fijn he ouders die niet hebben opgelet, ligt er wel een beetje aan dat je alleen de negatieve dingen onthoud en de positieve dingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:11

timovd

Voorsprong door techniek

Iemand problemen met bellen naar nummers van Orange? Vriendin van mn broertje heeft Orange. Hij krijgt steeds de in gesprek-toon. Vanaf andere telefoons is het nummer wel bereikbaar. (Nee, ze heeft hem niet geblokeerd :p).
Als ik een ander nummer van Orange bel gaat de telefoon wel gewoon over. :s

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 20:11

timovd

Voorsprong door techniek

osxy schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:04:
* Osxy alweer een bookmark vergete (moet echt leren dat vinkje te zetten)
timow schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:33:
[...]

Dat kan ook met [afbeelding]. Links van de titel.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

*off-topic ja bedankt dat wist ik nog niet :) nu wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

timow schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:36:
Iemand problemen met bellen naar nummers van Orange? Vriendin van mn broertje heeft Orange. Hij krijgt steeds de in gesprek-toon. Vanaf andere telefoons is het nummer wel bereikbaar. (Nee, ze heeft hem niet geblokeerd :p).
Als ik een ander nummer van Orange bel gaat de telefoon wel gewoon over. :s
Is dat nummer geporteerd?
Via de casema snelhelp klantenservice gedoe online kan je heel goed melding maken van dit soort zaken, snel doen dus. Of gewoon mobiele nummers met mobieltjes bellen.. :P (www.simyo.nl is goeikoop..)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een ISDN nummer geporteert naar casema? volgens casema kan de KPN dan kosten in rekening brengen alsje een ISDN nummer porteert... doen ze dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twannie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 11:28
Ja, klopt. Dat bedroeg bij mij: 10,98 ex btw, dus 13,06 €. "Kosten n.a.v. opzegtermijn" staat op de eindafrekening.

twannie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 09:33
ik ben van isdn naar casema gegaan en hoefde niks te betalen. Ik heb mijn hoofd telefoonnummer meegenomen. Dus nee je hoeft niet te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Schop!

Ik wil ff mijn mening mededelen, en hopelijk kunnen jullie hier mij bj helpen..

Wij hebben sinds Januari 2006 Internet telefonie via Casema.

Hiervoor hadden wij een andere modem, (voor alleen internet..)
Internet was perfect, (wij hebben: Wanadoo Broadband Premium)

Totdat de nieuwe modem kwam : Motorola EMTA SBV5120E
Als ik nu download, (op 500 kb/s) , heb ik geen verbinding via de telefoon.

En als dan iemand probeert te bellen, vliegt mijn internet eruit.
Als er gebeld kan worden, en hij download op 250 kb/s .. no problem
Maar totdat hij op 0 staat, geen verbinding via de telefoon.

Ik kan nu alleen downloaden als ik de telefoon eruit trek.

Heeft iemand hier nog meer last van?
En weet iemand hoe die mij kan helpen?

Alvast bedankt!
Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:49
lvrijn schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:23:
Schop!

Ik wil ff mijn mening mededelen, en hopelijk kunnen jullie hier mij bj helpen..

Wij hebben sinds Januari 2006 Internet telefonie via Casema.

Hiervoor hadden wij een andere modem, (voor alleen internet..)
Internet was perfect, (wij hebben: Wanadoo Broadband Premium)

Totdat de nieuwe modem kwam : Motorola EMTA SBV5120E
Als ik nu download, (op 500 kb/s) , heb ik geen verbinding via de telefoon.

En als dan iemand probeert te bellen, vliegt mijn internet eruit.
Als er gebeld kan worden, en hij download op 250 kb/s .. no problem
Maar totdat hij op 0 staat, geen verbinding via de telefoon.

Ik kan nu alleen downloaden als ik de telefoon eruit trek.

Heeft iemand hier nog meer last van?
En weet iemand hoe die mij kan helpen?

Alvast bedankt!
Laurens
Wat voor een AOP heb je. een 1gats aansluiting met het aansluitpunt NIET in het midden. Kort gezegd een tratec tras 1000/b?
Als je die niet hebt dan moet je daarvoor even bellen want het kan zijn dat je door je aop slecht signaal waardes hebt en dat de verbinding weg valt. Je kunt de waardes ook uit lezen via http://192.168.100.1 user: admin wachtwoord: (mag ik van een modje niet zeggen maar het is een naam van 8 letters en de helft zijn klinkers ;) )

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
Oke.., ik snap niet echt precies wat je bedoelt, en ik zal al een hele tijd te zoeken naar het ip van me modem, alvats bedankt daarvoor.. , (ik kan er alleen niet in heb namelijk niet de pass en weet ff niet waar de gebruikershandleiding is..)

Wat bedoel je precies met:

Wat voor een AOP heb je. een 1gats aansluiting met het aansluitpunt NIET in het midden. Kort gezegd een tratec tras 1000/b?

Wat versta jij onder AOP?

FF een plaatje voor je:
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/8176/modem3hd.jpg

Kan je me hiermee verder helpen, of moet ik mijn modem in.. , als dit het geval is dan geef ik je me mail wel ff door.

Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lvrijn schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:34:
(ik kan er alleen niet in heb namelijk niet de pass en weet ff niet waar de gebruikershandleiding is..)
In de handleiding van de Motorola staat het password niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lvrijn schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:34:
FF een plaatje voor je:

Kan je me hiermee verder helpen, of moet ik mijn modem in.. , als dit het geval is dan geef ik je me mail wel ff door.
Op de foto valt mij iets op: je hebt allereerst op de AOP de (meest recente) passieve splitter aangesloten. En daar onder zie ik nog een (oude) actieve splitter aan de muur zitten.

Ik kan op de foto niet zien hoe de coax-kabel voor het internetsignaal vanaf de splitter naar het modem loopt, maar ik hoop rechtstreeks vanaf de passieve splitter naar het modem...

Edit: Ik zie het nu goed. De coax-kabel uit de actieve splitter wordt niet meer gebruikt (is opgerold). Dus je modem zit rechtstreeks op de passieve splitter aangesloten. Dit is goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
Hoe zou je daar dan achter moeten zien te komen?

Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:28:
[...]
In de handleiding van de Motorola staat het password niet...
Toch schrijf je hier ongeer in het midden van de zin het password... (8 letters, helft medeklinkers)
DickB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 08:41:
[...]

Toch schrijf je hier ongeer in het midden van de zin het password... (8 letters, helft medeklinkers)
DickB :)
Dat weet ik. Mijn reactie was dan ook als tweede hint bedoeld zonder het expliciet te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 12:27
ik wil binnenkort ook telefonie gaan aanvragen maar ik wil geen problemen met mijn internet hebben. Heb nu Multi en ben hier zeer tevreden over.
ik las in dit topic iets over signaal sterktes en de afhankelijk ervan voor je internet. Wat zijn de goede waardes ? de mijne zijn:
Downstream Value
Frequency 266000000 Hz
Signal To Noise Ratio 36.5 dB
Power Level -3.3 dBmV

Upstream Value
Channel ID 7
Frequency 34000000 Hz
Power 44.0 dBm

is dit goed?

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
Aha, ik ben erin :)

de waardes:

Downstream Value
Frequency 242000000 Hz
Signal to Noise Ratio 35 dB
QAM 64
Network Access Control Object ON
Power Level -2 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 6
Frequency 38000000 Hz
Ranging Service ID 5970
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 41 dBmV

Klopt het?, of moet ik ff een telefoontje plegen?

Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mogelijk dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen met de volgende vragen:

- Is het mogelijk om zonder enig probleem faxen te versturen en ontvangen mbv Casema telefonie en een ouderwetse 'hard' modem? Hiermee bedoel ik dus niet softmodems oid, maar gewoon mijn all-in-one fax-pinter-scanner combinatie.
- Als ik het aanvraagproces doorloop zie ik dat je ipv de korting op het telefonie abo ook kan kiezen voor een 'Gratis internet upgrade'. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb nu maxi voor 49,50, als ik zou kiezen voor deze gratis upgrade loop ik dus 10 euro korting mis, maar krijg ik dan het mega abo van 69,95?:
Afbeeldingslocatie: http://xs66.xs.to/pics/06056/casema.JPG

De reden dat ik het hier vraag is omdat naar mijn idee de gebruikers van Casema beter in staat zijn te vertellen over hun service dan hun medewerkers

[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 04-02-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:41:
Mogelijk dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen met de volgende vragen:

- Is het mogelijk om zonder enig probleem faxen te versturen en ontvangen mbv Casema telefonie en een ouderwetse 'hard' modem? Hiermee bedoel ik dus niet softmodems oid, maar gewoon mijn all-in-one fax-pinter-scanner combinatie.
Ik weet dat een ouderwets analoog modem niet werkt met Casema Digitale Telefonie. Ik vermoed dan ook dat daarom het versturen/ontvangen van faxberichten (ook) niet werkt.

Wel levert Casema een dienst om gratis faxberichten te ontvangen met een eigen fax-nummer (zie http://wwwi.efax.com/nl/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:41:
- Als ik het aanvraagproces doorloop zie ik dat je ipv de korting op het telefonie abo ook kan kiezen voor een 'Gratis internet upgrade'. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb nu maxi voor 49,50, als ik zou kiezen voor deze gratis upgrade loop ik dus 10 euro korting mis, maar krijg ik dan het mega abo van 69,95?:
Ik heb er geen ervaring mee (ik heb gekozen voor 10 euro korting), maar je houdt de korting of het gratis hogere internet-abonnement zolang je Casema Digitale Telefonie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 16:55:
[...]
Ik weet dat een ouderwets analoog modem niet werkt met Casema Digitale Telefonie. Ik vermoed dan ook dat daarom het versturen/ontvangen van faxberichten (ook) niet werkt.

Wel levert Casema een dienst om gratis faxberichten te ontvangen met een eigen fax-nummer (zie http://wwwi.efax.com/nl/).
Deze dienst ken ik, hiermee kan ik echter niet gemakkelijk verzenden zoals bij een gewone fax wel kan. Daarnaast maken ze, om kostendekkend te zijn, gebruik van een 084-xxx nummer, terwijl ik liever een lokaal nummer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Als ik trouwens bij de veelgestelde vragen kijk zie ik dat ze er wel aan gedacht hebben:

27. Ik heb een aparte faxlijn. Kan ik deze behouden?
Ja, dat kan. U kiest dan voor de optie 2e lijn waarop u de fax kunt aansluiten.

Dan blijft mijn vraag of er mensen zijn die er daadwerkelijk ervaring mee hebben, zeker gezien ouderwets modemverkeer weer niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 19:43
Wolly schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:52:
Als ik trouwens bij de veelgestelde vragen kijk zie ik dat ze er wel aan gedacht hebben:

27. Ik heb een aparte faxlijn. Kan ik deze behouden?
Ja, dat kan. U kiest dan voor de optie 2e lijn waarop u de fax kunt aansluiten.

Dan blijft mijn vraag of er mensen zijn die er daadwerkelijk ervaring mee hebben, zeker gezien ouderwets modemverkeer weer niet mogelijk is.
Modem verkeer is wel degelijk mogelijk, alleen het bellen naar 06960 inbelnummers die alle internet providers gebruikt (behalve Xs4all) is niet mogelijk.

Ik heb geprobeerd naar xs4all in te bellen met casema digitale telefonie en het werkt als een trein geen probleem.

Ook faxen heb ik getest en werkt prima.

Even nog wat extra info wat best wel vervelend kan zijn.
Als je casema besteld en je kiest om je nummer mee te nemen dan moet je dus 6 dagen na installatie van het nieuwe modem wacht tot je nummer geporteerd is, dat hoeft niet erg te zijn maar wel als je vaak gebeld word door mensen die bellen via casema telefonie. Casma zet namelijk wel meteen het nummer dat je wil behouden in hun systeem. Ik bel dus met mij casema telefonie naar het nummer van mijn ouders die dus nog 6 dagen moeten wachten,,,, ik wordt meteen gerouterd naar het casema modem terwijl kpn nog steeds aanwezig is. Ik moet dus bellen via mijn mobieltje.

Hoeft niet erg te zijn maar tis wel lastig, krijg je mensen die zeggen..... "ik probeer je al een week te bellen :D"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Onze situatie:
Op dit moment hebben wij ADSL lite via xs4all en een isdn telefoonlijn via kpn, maar de 2e lijn gebruiken we nooit dus overbodig maar opzeggen kostte 75 euro + dan moet je een andere modem hebben. Dus dan wellicht kabel dacht ik, in mijn regio is casema beschikbaar en betaal je 29.95 per maand voor casema midi, dat is wel wat langzamer maar dat maakt niet uit
Ter vergelijking nu betalen me 39.95 voor xs4all + nog een 15per maand voor asdl van kpn. In totaal dus 55e er maand en bij casema zou dit dus 29.95 zijn.
Dan de gewone belkosten, we hebben een Basisbellen Extra en een ISDN abonnemnt. Waarom we extra hebben weet ik niet. In totaal kost dit 35e per maand. Terwijl digitale telefonie 14.95 per maand kost. Als we dus nu zouden overstappen besparen we in totaal 45e per maand (bellen + internet).
Mijn vraag is maak ik een rekenfout, of wat zijn de addertjes onder het gras(behalve wat snelheidsverlies) want het lijkt mij een enorm bedrag. Of moeten we gewoon zsp mogenlijk overstappen.

Alvast bedankt voor een reactie.

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:30:
Hallo,

Onze situatie:
Op dit moment hebben wij ADSL lite via xs4all en een isdn telefoonlijn via kpn, maar de 2e lijn gebruiken we nooit dus overbodig maar opzeggen kostte 75 euro + dan moet je een andere modem hebben. Dus dan wellicht kabel dacht ik, in mijn regio is casema beschikbaar en betaal je 29.95 per maand voor casema midi, dat is wel wat langzamer maar dat maakt niet uit
Ter vergelijking nu betalen me 39.95 voor xs4all + nog een 15per maand voor asdl van kpn. In totaal dus 55e er maand en bij casema zou dit dus 29.95 zijn.
Dan de gewone belkosten, we hebben een Basisbellen Extra en een ISDN abonnemnt. Waarom we extra hebben weet ik niet. In totaal kost dit 35e per maand. Terwijl digitale telefonie 14.95 per maand kost. Als we dus nu zouden overstappen besparen we in totaal 45e per maand (bellen + internet).
Mijn vraag is maak ik een rekenfout, of wat zijn de addertjes onder het gras(behalve wat snelheidsverlies) want het lijkt mij een enorm bedrag. Of moeten we gewoon zsp mogenlijk overstappen.

Stefan
Stefan,
Of je over moet stappen moet je natuurlijk zelf weten. Zelf heb ik mijn vaste verbinding nu ca 3 maanden geleden de deur uitgedaan en ben zeer tevreden. En inderdaad, ben ik veel voordeliger uit. Ik had al het wanadoo basic abbonement. (Dat is ook casema, maar van voor de tijd dat casema provider speelde). Ik heb daar telefonie bij genomen (voor 5 euro per maand, omdat ik al internet had). Voorheen had ik KNP 'gewone' telefonie voor ca 18 euro per maand, nu betaal ik dus 5 euro per maand. (KNP is helemaal exit)

Dick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 16:45
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:30:
Hallo,

Onze situatie:

Stefan
Midi kost niet 29,95 maar 19,95 en je bent nog 5 euro voordeliger uit, omdat je 5 euro korting krijg op het telefonie abbo in combinatie met midi. Daarnaast heb je de eerste 6 maanden te maken met een actietarief van telefonie + midi voor 19,95 i.p.v. normaal 29,90. (zie hier en hier)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Stel je hebt de motorola SBV5120E modem en je wilt met je notebook draadloos internetten. Volgensmij moet je dan een wireless router aan de motorola hangen.

Kun je de router met een ethernetkabel aan de motorola hangen of heb je een usbkabel nodig en dus een router met USB aansluiting? (Die kan ik nl. niet of nauwelijks vinden)

Heeft hier iemand een tip welke router hier aan kan hangen? Bij paradigit is nl. een aanbieding van de Linksys WRT55AG. Die lijkt me wel ok.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Je kan gewoon etternet gebruiken: dus je router op je modem via etternet:
pc1<-->Router<-->Modem<---kabelinfra--->internet
pc2<--//
pc3<--/
etc.

wireless op je router, vroem.
Die linksys zal voldoen, al is het eigenlijk per definitie prutsen om het werkend te krijgen; vergeet niet om wep/wpa aan te zetten. Succes.

[ Voor 35% gewijzigd door pjottum op 17-02-2006 16:15 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

pjottum schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:14:
Je kan gewoon etternet gebruiken: dus je router op je modem via etternet:
pc1<-->Router<-->Modem<---kabelinfra--->internet
pc2<--//
pc3<--/
etc.

wireless op je router, vroem.
Die linksys zal voldoen, al is het eigenlijk per definitie prutsen om het werkend te krijgen; vergeet niet om wep/wpa aan te zetten. Succes.
Thx! :)

Die Linksys kost EUR 65,- dus dat leek me wel mooi maar als je nog een andere tip hebt in de klasse tot EUR 80-100 hoor ik het graag :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Ik heb internet met digitale telefonie aangevraagd en het loopt als een trein! Alleen wachten tot mijn nummer geporteerd wordt... aangezien dit 6 dagen kan duren wordt dat nog even wachten. Kwaliteit van bellen valt mij erg mee, ik merk geen verschil met oude KPN, behalve andere kiestoon e.d.. Ik hoorde verhalen dat het even duurde voordat je de kiestoon hoorde als je de telefoon opnam, maar dit is bij mij niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudje schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:02:
Ik heb internet met digitale telefonie aangevraagd en het loopt als een trein! Alleen wachten tot mijn nummer geporteerd wordt... aangezien dit 6 dagen kan duren wordt dat nog even wachten. Kwaliteit van bellen valt mij erg mee, ik merk geen verschil met oude KPN, behalve andere kiestoon e.d.. Ik hoorde verhalen dat het even duurde voordat je de kiestoon hoorde als je de telefoon opnam, maar dit is bij niet het geval.
Als je naar een andere abonnee van Casema Digitale Telefonie belt, hoor je de ouderwetse kiestoon. Dit is gedaan i.v.m. de verschillende tarieven die verbonden zijn het bellen naar een andere abonnee van Casema Digitale Telefonie en naar andere telefoonnummers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:16:
[...]
Als je naar een andere abonnee van Casema Digitale Telefonie belt, hoor je de ouderwetse kiestoon. Dit is gedaan i.v.m. de verschillende tarieven die verbonden zijn het bellen naar een andere abonnee van Casema Digitale Telefonie en naar andere telefoonnummers...
Slim van ze hoor! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:16
Weet iemand in hoeverre die 2000 minuten in de 9,95 bundel ook strikt door Casema worden bijgehouden en kost de 2001e minuut al direct extra?
Zou wel over willen stappen, maar vrees dat moeders en kids boven die 2000 uitkomen en dan wordt 't toch weer duurder. Tiscali en Tele2 hanteren geen maximum, maar een (daar is ie weer!) fair-use-policy. Vind ik toch wel prettig dat beleid: doe maar fijn wat je leuk vindt, maar als je misbruik maakt pakken we je aan.....

Maar goed, is Casema stipt in die 2000 minuten?

[ Voor 7% gewijzigd door rowicom op 13-03-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Cloudje schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:02:
Ik heb internet met digitale telefonie aangevraagd en het loopt als een trein! Alleen wachten tot mijn nummer geporteerd wordt... aangezien dit 6 dagen kan duren wordt dat nog even wachten. Kwaliteit van bellen valt mij erg mee, ik merk geen verschil met oude KPN, behalve andere kiestoon e.d.. Ik hoorde verhalen dat het even duurde voordat je de kiestoon hoorde als je de telefoon opnam, maar dit is bij mij niet het geval.
Dit kan ook iets langer duren. Als de activation call en de machtiging ook daadwerkelijk verwerkt zijn door het systeem, moet je uit gaan van zo'n 6 werkdagen.
rowicom schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:47:
Weet iemand in hoeverre die 2000 minuten in de 9,95 bundel ook strikt door Casema worden bijgehouden en kost de 2001e minuut al direct extra?
Zou wel over willen stappen, maar vrees dat moeders en kids boven die 2000 uitkomen en dan wordt 't toch weer duurder. Tiscali en Tele2 hanteren geen maximum, maar een (daar is ie weer!) fair-use-policy. Vind ik toch wel prettig dat beleid: doe maar fijn wat je leuk vindt, maar als je misbruik maakt pakken we je aan.....
2000 minuten is ook gebaseerd op fair-use. Als je 2000 minuten per maand belt, komt dat neer op meer dan 1 uur bellen per dag. Mijns inziens ben je dan redelijk abusief gebruik van je telefoonlijn aan het maken.
Maar goed, is Casema stipt in die 2000 minuten?
Het kan zijn dat het gedetecteerd wordt als zijnde high-usage.

[ Voor 40% gewijzigd door Opi op 13-03-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
""2000 minuten is ook gebaseerd op fair-use. Als je 2000 minuten per maand belt, komt dat neer op meer dan 1 uur bellen per dag. Mijns inziens ben je dan redelijk abusief gebruik van je telefoonlijn aan het maken.""

1 uur per dag bellen, noem je dat abusief? Ben je vrijgezel of zo? Hier in huis met een ouderpaar en drie tienerkinderen is een uur snel verbeld hoor.... Nee, ik denk niet dat een uur idioot veel is. Je slaat er maar een slag naar, denk ik, en weet het juiste antwoord niet. Toch bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

rowicom schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:39:
1 uur per dag bellen, noem je dat abusief? Ben je vrijgezel of zo? Hier in huis met een ouderpaar en drie tienerkinderen is een uur snel verbeld hoor.... Nee, ik denk niet dat een uur idioot veel is. Je slaat er maar een slag naar, denk ik, en weet het juiste antwoord niet. Toch bedankt voor het meedenken!
Buiten het feit dat jij schijnbaar van mening bent dat dagelijks meer dan een uur bellen naar een vaste lijn niet bovengemiddeld is begrijp ik je punt niet? Een bovengemiddeld telefonie abonnement van een mobiele provider komt hier volgens mij ook niet aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Nee, vind je het gek... Als je 15 tot 20 cent per minuut aan een mobiele provider moet betalen, laat je het wel uit je hoofd om zo lang te bellen, want dat loopt aardig in de papieren. Maar bellen van vast naar vast is toch door de jaren heen altijd iets geweest van "'t kost niet veel dus we kunnen naar hartelust kletsen met elkaar"? Tienermeiden die zomaar een uur met een vriendje zwijmelen? Echtgenotes die "even" met haar moeder bellen? Een uurtje internetten is toch ook zo voorbij? In een gezin zit je daar echt heel snel aan hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 07:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Hm, gisteren zou bij mijn ouders ook digitale telefonie en internet (midi-pakket) worden geïnstalleerd. Helaas: kon niet. Want volgens de monteur kwamen de KPN-kabel (ISRA-punt) en de casema-aansluiting niet op hetzelfde punt binnen. Gevolg: geen aansluiting. Wat is dat voor onzin? Ik wil zelf een aantal draadloze telefoons installeren en heb tijdelijk even voor het installeren gisteren een oude telefoon neergezet. Waarom wil die monteur de boel niet aansluiten dan????

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:54
rowicom schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:39:
Reageren we even normaal?
Lees dit maar eens door, op deze manier gaan we hier niet met elkaar om.

Het algemeen beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rowicom schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:48:
Nee, vind je het gek... Als je 15 tot 20 cent per minuut aan een mobiele provider moet betalen, laat je het wel uit je hoofd om zo lang te bellen, want dat loopt aardig in de papieren. Maar bellen van vast naar vast is toch door de jaren heen altijd iets geweest van "'t kost niet veel dus we kunnen naar hartelust kletsen met elkaar"? Tienermeiden die zomaar een uur met een vriendje zwijmelen? Echtgenotes die "even" met haar moeder bellen? Een uurtje internetten is toch ook zo voorbij? In een gezin zit je daar echt heel snel aan hoor....
Maar een uurtje internetten doe je niet (meer) over de telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Xandrios schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:20:
[...]

Reageren we even normaal?
Lees dit maar eens door, op deze manier gaan we hier niet met elkaar om.

Het algemeen beleid
Ik zie niet wat ik fout doe hoor. Tuurlijk, het is niet leuk om te horen dat een ander jouw betoog nergens op vindt slaan. Ik ben niet kwetsend en niet dreigend en niet provocerend, lijkt mij,
maar zeg wel wat ik ervan vind. Grotemensenwereld hoor....

[ Voor 11% gewijzigd door rowicom op 14-03-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:42:
[...]

Maar een uurtje internetten doe je niet (meer) over de telefoon. :)
Nee, dat bedoelde ik ook niet, Dick. Bedoelde dat een uurtje telefoneren ook zomaar voorbij is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe lang dat nummerbehoud normaal gesproken duurt? We hebben het DHZ pakket inmiddels anderhalve maand in ons gebruik, maar telefoon doet het nog steeds niet! We kunnen wel bellen, maar nog niet via Casema gebeld worden. We kregen weliswaar bericht dat nummerbehoud langer zou duren dan normaal, maar dit duurt wel erg lang! Iemand suggesties? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

2000 minuten is in een normaal huishouden met meer dan 1 bewoner echt niet veel. weinig zelfs.

@Happy Man: Geen briefje van kpn gehad?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

De activation/test call dient gemaakt te zijn en de machtiging dient binnen te zijn. Wanneer aan beide voorwaarden voldaan is en Casema het verwerkt heeft, duurt het volgens mij ongeveer 6 werkdagen. Misschien kan je even contact op nemen met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:49
Wokschotel schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:58:
Hm, gisteren zou bij mijn ouders ook digitale telefonie en internet (midi-pakket) worden geïnstalleerd. Helaas: kon niet. Want volgens de monteur kwamen de KPN-kabel (ISRA-punt) en de casema-aansluiting niet op hetzelfde punt binnen. Gevolg: geen aansluiting. Wat is dat voor onzin? Ik wil zelf een aantal draadloze telefoons installeren en heb tijdelijk even voor het installeren gisteren een oude telefoon neergezet. Waarom wil die monteur de boel niet aansluiten dan????
Dat is zeker grootste onzin.
Ben zelf Ex-Casema monteur (werkte via schuuring) en er kan altijd een installatie gemaakt worden.
Zelf als de onderband (upstream) niet aanwezig is. (die kan dat als spoed opdracht door gezet worden zodat het dezelfde dag nog werkend gemaakt kan worden).
Het komt wel eens voor dat de AOP in de woonkamer zit en de ISRA in de meterkast en dan is het natuurlijk of de klant een losse kabel die kant op wil hebben(als daar de telefoon gesplitst wordt) of dat ze voor iets anders kiezen.
Ik zou er zeker bij Casema over klagen want dit is gewoon een kwestie van monteur had geen zin.
Opi schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:59:
De activation/test call dient gemaakt te zijn en de machtiging dient binnen te zijn. Wanneer aan beide voorwaarden voldaan is en Casema het verwerkt heeft, duurt het volgens mij ongeveer 6 werkdagen. Misschien kan je even contact op nemen met de klantenservice.
Even het nummer erbij vermelden ;) 070-8888378 (070-888test)

[ Voor 16% gewijzigd door The-Source op 15-03-2006 10:37 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Iemand die mij kan vertellen of Casema buiten de bundel van 2000 belminuten voor 9,95 direct het eerstvolgende gepsrek extra in rekening gaat brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, ik had wel al gebeld via casema, maar nog niet naar het testnummer, wellicht was dat het probleem! Dat is inmiddels gedaan, dus hopenlijk zal het nu binnen 6 werkdagen geregeld zijn. Dank voor de oplossingen. (Die ik had kunnen vinden als ik het boekje had gelezen 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Maar Casema mag best wel duidelijker aangeven dat het maken van de activation/testcall (070-8888378 of 070-8888379) een voorwaarde is voor het ingang zetten van de nummerportering. Wanneer je de handleiding niet (of niet goed) leest, kan je lang wachten op de nummerportering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Ik heb net contact gehad met de klantenservice over het porteren van mijn nummer. Er zijn namelijk 7 werkdagen voorbij sinds activation call. Zij vertelden mij dat het 9 werkdagen duurt voordat je geporteerd bent.
Ik dacht 6? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rowicom schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:48:
Waarom stap je niet over op Wanadoo.
Je betaald 6 euro voor telefonie en 9, 67 belbudget KPN. Je betaald 0,04 cent starttarief en voor de rest geen gesprekskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Cloudje schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:07:
Ik heb net contact gehad met de klantenservice over het porteren van mijn nummer. Er zijn namelijk 7 werkdagen voorbij sinds activation call. Zij vertelden mij dat het 9 werkdagen duurt voordat je geporteerd bent.
Ik dacht 6? :? :?
Waarschijnlijk zijn de schattingen op dit punt bijgesteld. Er zullen wel twee procedures zijn die serieel met elkaar verlopen; een die tussen de klant en Casema verloopt en een die tussen Casema en de huidige provider van de klant verloopt. Maar is het momenteel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Telefoniemodem heeft klaarblijkelijk meer kuren dan ik al dacht. Naast het probleem dat bij meerdere verbindingen op een gegeven moment het internetverkeer dichtslibt komt er nu nog het probleem bij dat het Internet verkeer overduidelijk het telefonieverkeer stoort. Als ik mijn usenet verbinding stop dan heb ik via telefonie een goede verbinding, maar met usenetverbindingen aan val ik bij de andere partij weg.

Tijd om Casema maar weer te verlaten, heb weinig geloof in een goede afhandeling. Zeker niet nadat ik tig keer moest doorgeven dat ze mijn telefoniekorting niet goed hadden berekend. Pas na maanden werd dat in orde gemaakt, maar ik heb nog steeds 6 x € 9,95 tegoed van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Opi schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:39:
[...]

Waarschijnlijk zijn de schattingen op dit punt bijgesteld. Er zullen wel twee procedures zijn die serieel met elkaar verlopen; een die tussen de klant en Casema verloopt en een die tussen Casema en de huidige provider van de klant verloopt. Maar is het momenteel gelukt?
Het is weer uitgesteld: porteringsdatum is 28 maart a.s.. Ik heb wel het gevoel dat Casema er niets aan kan doen, maar dat KPN erg langzaam was met de verwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericr schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:34:
Telefoniemodem heeft klaarblijkelijk meer kuren dan ik al dacht. Naast het probleem dat bij meerdere verbindingen op een gegeven moment het internetverkeer dichtslibt komt er nu nog het probleem bij dat het Internet verkeer overduidelijk het telefonieverkeer stoort. Als ik mijn usenet verbinding stop dan heb ik via telefonie een goede verbinding, maar met usenetverbindingen aan val ik bij de andere partij weg.

Tijd om Casema maar weer te verlaten, heb weinig geloof in een goede afhandeling. Zeker niet nadat ik tig keer moest doorgeven dat ze mijn telefoniekorting niet goed hadden berekend. Pas na maanden werd dat in orde gemaakt, maar ik heb nog steeds 6 x € 9,95 tegoed van ze.
Ja dit probleem heb ik dus ook. Vandaag heb ik een nieuw modem gekregen, maar ja het probleem schijnt hier niet mee opgelost te zijn. Het blijkt dus een bug in de firmware te zijn. Motorola heeft reeds een nieuwe firmware uitgebracht, maar Casema heeft deze (nog) niet verspreid.

Casema moet eens wat meer naar zijn klanten gaan luisteren, in plaats van de schuld op klanten af te schuiven, ook eens in hun eigen hardware en netwerk te gaan zoeken naar problemen.

Het lijkt erop dat een probleem pas opgelost wordt als een hele massa klanten gaat klagen, vroeger (lees: ongeveer 1 jaar geleden) was de klantenservice van Casema nog 'goed', maar sinds het nieuwe klantensysteem is het aardig achteruit gegaan met de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Bekende Casema-ziekte, was een kwestie van tijd voordat ze zouden vervallen in oude fouten. Heb het Demos tijdperk meegemaakt, was 1 grote ramp. Nu is het niet zo erg als toen, maar ik vind het verdomd irritant dat ik maar 3 connecties kan open zetten. Heb sinds ik terug ben bij Casema eigenlijk geen goede ervaringen met contact met Casema, vooral in de vorm van geen respons. Weinig vertrouwen er in dus dat ze dit probleem zullen oplossen. Jammer want de snelheden zijn best goed op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf kom ook uit het DEMOS tijdperk (klant sinds 1998), en heb veel meegemaakt. Ik vindt dat sinds 2004/2005 de service van Casema erg verbeterd is, in vergelijking van de periode daarvoor. Helaas is sinds de overgang naar het nieuwe klantensysteem veel mis gegaan, en is de service weer helemaal in elkaar gedonderd.

Ik heb verder niets te klagen over de snelheid van de verbinding, ik bedoel, deze is zeer stabiel, en heb zelden een storing, maar een probleem zoals nu met het telefonie-modem heb ik nog nooit gehad.

Ik heb net gebeld naar de Casema klantenservice, en de medewerker wist mij te vertellen dat het probleem bekend is, en dat Casema en Motorola momenteel samenwerken om een nieuwe firmware uit te brengen welke dit probleem zal verhelpen.

Het probleem ontstaat overigens voornamelijk alleen bij de Maxi en Mega abonnementen, dit door de hoge bandbreedtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Dan hoop ik dat Casema het probleem snel oplost, heb het namelijk al sinds augustus 2005. Vind de snelheden goed zolang ik 3 connecties of minder heb, maar zou toch graag op een normale manier gebruik maken van mijn breedband verbinding. Heb zelf Mega.

Maar qua service vind ik Casema nog steeds vrij waardeloos. Tig keer moeten doorgeven dat ze mijn korting voor het telefonie abbo niet hadden verrekend en pas na 7 maanden een wijziging van hun kant. Daarvoor iedere keer geen respons. Terwijl ze wel toegezegd hadden dat ze het zouden wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Laatst online: 03-10 09:17
Even een ander vraagje over de digitale telefonie: ik ga binnenkort verhuizen van Den Haag naar Zoetermeer en mijn Casema telefonieaansluiting verhuist mee.

Weet iemand hier wat Casema met mijn telefoonnummer gaat doen? Nu heb ik uiteraard een 070- nummer. Wordt dat straks een 079-? En krijg ik dan zo'n 079-888 nummer of is de techniek tegenwoordig zover dat ik gewoon mijn huidige 070- nummer kan behouden?

Iemand al verhuisd met Casema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Volgens mij biedt Casema deze mogelijkheid niet; ander netnummer = volledig ander telefoonnummer. Ik vermoed eigenlijk dat geen enkele provider deze mogelijkheid standaard biedt. Met 'standaard' wil ik dan duiden op de mogelijkheid die een provider kan bieden om een nummer te kopen. Overigens kan zelfs in dit laatste geval de mogelijkheid niet aanwezig zijn omdat het nieuwe nummer door Opta aan een andere aanbieder uitgedeeld is.

Nogmaals ter verduidelijking; dit is enkel een 'educated guess'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
offtopic:
Netnummers zijn regio gebonden en mogen simpelweg niet buiten de regio aangeboden worden door een telefonie aanbieder. Technisch kan vast alles, maar het mag niet. Dit zijn de regels zoals ze zijn opgesteld met regionale nummers.

Er zijn speciale nummers in nederland die niet regio gebonden zijn, maar het bellen naar zo'n nummer kunnen weer andere tarieven aan hangen dan je verwacht.

Casema kan je ook niet hetzelfde nummer als nu aanbieden met alleen een ander netnummer. Dat nummerblok kan van een andere telefonie aanbieder zijn en dus kan Casema daar niet zomaar een nummer uitgeven of het kan natuurlijk zelfs in gebruik zijn gewoon.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 17-04-2006 18:50 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Laatst online: 03-10 09:17
Kleine update: inmiddels een brief vaqn Casema ontvangen met een geheel "nieuw" telefoonnummer in de 079-8* stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:27
Hallo,

Mijn ouders hebben sinds een week ook internet+telefonie van casema (midi abo). Alles werkt naar behoren, alleen klaagt mijn vader dat mensen die hem bellen vaak last hebben van een echo op de lijn. Volgens casema is dit een bekend "probleem", maar (nog) niets aan te doen. Ik ken het fenomeen van voip.

Hebben hier mensen last van echo op de lijn ? En is er mischien iets aan te doen ? Ps mijn ouders zijn natuurlijk geen downloaders, dus gebruikte bandbreedte kan het probleem niet veroorzaken.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
ikzelf heb ook deze dienst van casema alleen heb hier voor zover ik weet geen last van. als ik mn ouders bel op hun vaste lijn hoor ik ze gewoon duidelijk zonder echo. misschien moet je pa is een andere telefoon proberen of ff de modem resetten, wie weet helpt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Ik heb er geen last meer van sinds ik mijn modem goed heb aangesloten: de hoofdaansluiting zit bij mij in de meterkast, maar daar zat geen stopcontact voor het modem dus had ik hem in de woonkamer aangesloten. Daar was het signaal net goed genoeg om te kunnen bellen en te internetten, alleen de verbinding viel vaak weg en ook echo met bellen. Toen ik het modem in de meterkast had aangesloten waren alle problemen voorbij. Misschien is er iets dergelijks bij je ouders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Jozy en Cloudje,

Dank voor de input. Bij mijn ouders is de modem door monteur aangesloten, dus ik ga er van uit op het hoofdpunt. Telefoon is direkt op modem aangesloten. En ook nog een antwoord-apparaat op dezelfde uitgang. Dat zou toch geen technische probs moeten veroorzaken lijkt mij ? Vroeger had je naar mijn weten een maximale aansluitfactor van +/- 5. Dat haal je bij lange na niet met 1 telefoon + antwoord-apparaat.

Resetten van modem heeft mijn vader al geprobeerd. Ik ga eens zelf wat testen, aangezien ouders toch vaak niet zo'n technisch inzicht hebben als onze generatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
ik moet er wel bijzeggen dat ik een hele goede versterker heb voordat de modem nog in werking komt. deze heb ik gekregen van mn neef die ex-monteur was geweest bij verschillende kabelbedrijven waaronder casema. na deze versterker heb ik de modem aangesloten en dus ook telefonie.

ik heb een keer de hoofdstekker direct op de modem aangesloten en via de versterker maar s/n waarden etc alles bleef praktisch hetzelfde (mits je het signaal niet al te veel versterkt had). maar in de praktijk merkte ik geen verschil. Het kan dus zijn dat de hoofdkabel (bij mij in beverwijk groen) eerst vele malen wordt gesplit of iets dergelijks dat je veel signal loss hebt of een ander soort knullige aansluiting. die monteurs zijn soms erg knullig hoor, bij mij was het een marokkaan die niet eens wist dat je het modem kon benaderen door 192.168.100.1 in te tikken en dan te rebooten:S. Niet dat ik wat heb tegen marokkanen of allochtonen, itt, ben zelf turks dus >:) ;)

maargoed kijk jij toch maar even en we horen wel van je

[ Voor 5% gewijzigd door jozy op 08-05-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ok dank voor de tip. Mij vader heeft toevallig een versterker gekocht en deze, ivm slechte signaal 2e tv, aangesloten na de modem. Mischien het proberen waard om de versterker voor de modem te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:23:
Ok dank voor de tip. Mij vader heeft toevallig een versterker gekocht en deze, ivm slechte signaal 2e tv, aangesloten na de modem. Mischien het proberen waard om de versterker voor de modem te zetten ?
Een signaalversterker VOOR het kabelmodem plaatsen gaat alleen werken als de signaalversterker een uitgang heeft die retour geschikt is, zodat het internetsignaal de signaalversterker kan passeren. Let hier dus goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:46:
[...]
Een signaalversterker VOOR het kabelmodem plaatsen gaat alleen werken als de signaalversterker een uitgang heeft die retour geschikt is, zodat het internetsignaal de signaalversterker kan passeren. Let hier dus goed op.
dit is belangrijk idd, bedankt voor het attenderen ervan.
en laat maar weten of het wat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Bedankt voor de info. Inderdaad versterker geplaatst vóór modem geeft geen resultaat. Echo is naar mijn mening zeer zachtjes waarneembaar en dus weinig storend. Mijn ouders zijn het, na iets meer ervaring de afgelopen dagen, daar mee eens en alles is daarmee eigenlijk opgelost :) Dank voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds net ook alles aangesloten voor casema digitale telefonie en tot nu werkt het nog maar ik zit hun website telezen en zit met het volgende punt, hopelijk kan iemand me hier meer informatie over vertellen aangezien ik het zelf niet ga testen.

Is Casema Digitale Telefonie ook geschikt voor alarmlijnen?

Nee, Casema Digitale Telefonie is niet geschikt voor alarmlijnen. Casema Digitale Telefonie functioneert via een modem waar 220V voor nodig is. In het geval van een stroomuitval werkt het modem niet en dan kunt u dus niet bellen met Casema Digitale Telefonie.

bron:
http://www.casema.nl/pagi...efonie/vrageneninformatie

maar hoe zit het nu in een normale situatie je heb nog stroom op het modem kun je dan wel 112 bereiken of niet? dat is mijn niet echt duidelijk.

Oh ja en ik heb het pakket genomen van onbeperkt bellen word hier werkelijk geen starttarief overberekend? en zijn er al mensen die over hun limiet heen gegaan zijn betreft het "onbeperkt" bellen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

112 kan je bellen zolang er stroom is. Een alarmlijn is een lijn die bijvoorbeeld voor bedlegerige mensen wordt gebruikt waarbij de persoon in kwestie met een druk op de knop een alarm kan al laten gaan bij een centrale die dan weer direct contact opneemt met de diensdoende huisarts of een andere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit weer eens met een vraag en heb het antwoord niet gevonden

hoe kun je controleren hoeveel minuten je hebt verbruikt met bellen? dus die 2000 minuten voor onbeperkt bellen of bestaat er zoiets niet? zodat je het aantal minuten wat je verbruikt heb online kan controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:33:
ik zit weer eens met een vraag en heb het antwoord niet gevonden

hoe kun je controleren hoeveel minuten je hebt verbruikt met bellen? dus die 2000 minuten voor onbeperkt bellen of bestaat er zoiets niet? zodat je het aantal minuten wat je verbruikt heb online kan controleren?
1. Denk jij ooit al die 2000 minuten te gaan verbruiken? Ik in ieder geval niet. We gebruiken hier met 4 personen die telefoonlijn, en bellen heel veel, maar komen nooit aan de 2000 minuten.

2. Tijdje terug heb ik gesproken met iemand van de klantenservice, die mij vertelde dat die 2000 minuten met een indicatie van de FUP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:27:
[...]

1. Denk jij ooit al die 2000 minuten te gaan verbruiken? Ik in ieder geval niet. We gebruiken hier met 4 personen die telefoonlijn, en bellen heel veel, maar komen nooit aan de 2000 minuten.

2. Tijdje terug heb ik gesproken met iemand van de klantenservice, die mij vertelde dat die 2000 minuten met een indicatie van de FUP is.
haha ik verbruik het niet, heb zat aan me gsm maar er zijn hier mensen thuis die ontezettend veel bellen dus vroeg me af of je het online kon checken maar als jij me kan vertellen dat het FUP is bij Casema dan kan ik jullie vertellen ze zijn niet zo streng in de FUP aangezien ik ook al lang lid ben bij Casema vanaf het demos tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:30:
[...]

haha ik verbruik het niet, heb zat aan me gsm maar er zijn hier mensen thuis die ontezettend veel bellen dus vroeg me af of je het online kon checken maar als jij me kan vertellen dat het FUP is bij Casema dan kan ik jullie vertellen ze zijn niet zo streng in de FUP aangezien ik ook al lang lid ben bij Casema vanaf het demos tijdperk.
Voor mij geldt hetzelfde. Ik ben al Casema abonnee sinds dat Casema in Utrecht te krijgen is (1999) en heb nog nooit een rekening ontvangen vanwege teveel data- en telefonieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:35:
[...]

Voor mij geldt hetzelfde. Ik ben al Casema abonnee sinds dat Casema in Utrecht te krijgen is (1999) en heb nog nooit een rekening ontvangen vanwege teveel data- en telefonieverbruik.
Kijk, dit is interessante info. Want ik wil ook wel naar Casema telefonie, maar hik een beetje tegen die 2000 gratis minuten aan, want 2000 minuten is namelijk helemaal niet veel met een gezin van 5 personen (denk even aan 2 tienermeiden...). Dat is dus maar een uurtje per dag en daarboven zou ik in het tarief van 2 cent per minuut vallen. Dat is ook niet echt veel, maar ik bel nu analoog met 1601 en daar kost een minuut naar vast maar een halve cent en na 21.00 uur zelfs geheel gratis.....
Dus kortom nog een keer de vraag: hebben jullie de ervaring dat Casema niet zo moeilijk doet als je over die 2000 minuten komt? Of gaat er vanzelf een mechanisme bij ze in werking dat alle minuten boven de 2000 automatisch factureert??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Errug rustig hier op dit forum.
Ik neem in overweging om van provider te wisselen. Daarbij wil ik graag weten hoe het is gesteld met de kwaliteit van de telefonie. Is er weleens uitval? En zo ja hoe vaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 09:42:
Errug rustig hier op dit forum.
Ik neem in overweging om van provider te wisselen. Daarbij wil ik graag weten hoe het is gesteld met de kwaliteit van de telefonie. Is er weleens uitval? En zo ja hoe vaak?
Rustig omdat er geen klachten zijn. Digitale Telefonie van Casema is goed tegen een scherpe prijs.

Incidenteel heb ik wel eens uitval gehad (in ca. 9 maanden tijd). Een keer bij een wijkstoring ('s ochtends) en een keer bij aangekondigd onderhoud ('s nachts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 09:59:
[...]
Rustig omdat er geen klachten zijn. Digitale Telefonie van Casema is goed tegen een scherpe prijs.

Incidenteel heb ik wel eens uitval gehad (in ca. 9 maanden tijd). Een keer bij een wijkstoring ('s ochtends) en een keer bij aangekondigd onderhoud ('s nachts).
Das heel mooi.
FF nog een vraag is eigenlijk wel on-topic maar wat is de gemiddelde ping bij een multi abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 09:48:
[...]

Das heel mooi.
FF nog een vraag is eigenlijk wel on-topic maar wat is de gemiddelde ping bij een multi abbo?
Ik bedoel dus offtopic, weet nog steeds niet hoe ik berichten moet wijzigen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

nu.nl ping 11ms
startpagina.nl ping 12 ms
Volgens mij ligt het er wel aan waar je woont. Ik woon omgeving Amersfoort en ik ken iemand in Den Haag die hogere pings heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26
Ik bedoel dus offtopic, weet nog steeds niet hoe ik berichten moet wijzigen.
Het knopje met het label "Edit" boven je bericht?

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 18:21
Heb sinds een week nu ook digitale telefonie van casema ben er tot nu toe erg blij mee geen klachten.

Woon zelf in Den Haag

ping nu.nl 13 ms
ping startpagina.nl 13 ms

(wel met wireless router ertussen en mega pakket)

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

rowicom schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:01:
Kijk, dit is interessante info. Want ik wil ook wel naar Casema telefonie, maar hik een beetje tegen die 2000 gratis minuten aan, want 2000 minuten is namelijk helemaal niet veel met een gezin van 5 personen (denk even aan 2 tienermeiden...). Dat is dus maar een uurtje per dag en daarboven zou ik in het tarief van 2 cent per minuut vallen. Dat is ook niet echt veel, maar ik bel nu analoog met 1601 en daar kost een minuut naar vast maar een halve cent en na 21.00 uur zelfs geheel gratis.....
Dus kortom nog een keer de vraag: hebben jullie de ervaring dat Casema niet zo moeilijk doet als je over die 2000 minuten komt? Of gaat er vanzelf een mechanisme bij ze in werking dat alle minuten boven de 2000 automatisch factureert??? :?
Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit laatste automatisch is of in ieder geval zal worden gedaan. :)

Ik zou gaan rekenen wat voor jou het voordeligst is; 15 euro voor een abonnement en 10 euro voor 2000 belminuten en eventueel nog een korting als je ook internet bij Casema hebt plus de eventuele extra belminuten die je maakt, tegenover het volgens mij duurdere abonnement bij KPN, eventueel een abonnement bij de carrier en de kosten die je maakt voor de belminuten.

Op zich moet het break-even point zonder veel problemen te berekenen zijn (al kan het starttarief een kleine bottleneck zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een multi abbo met telefonie, kosten 37,90 euro.

Maar ik zie dat ik ook een midi abbo kan nemen met een upgrade + telefonie, kosten 34,90 euro.

Heb ik dit goed en is de upgrade dan een multi abbo, of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 19:43
Ook maar je moet je voorstellen dat inbrekers de stroom uitzetten als je binnen bent.. ik heb Visonic Powermax.. dit is een alarmcentrale en die laat ik doormelden naar mijn GSM via casema digitale telefonie.. Als de stroom wordt uitgezet dan blijft de alarm centrale werken maar de telefoonlijn valt weg. dus heb je geen doormelding dat is meer de reden waarom het niet kan.
Opi schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:04:
112 kan je bellen zolang er stroom is. Een alarmlijn is een lijn die bijvoorbeeld voor bedlegerige mensen wordt gebruikt waarbij de persoon in kwestie met een druk op de knop een alarm kan al laten gaan bij een centrale die dan weer direct contact opneemt met de diensdoende huisarts of een andere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Vandaag hadden we iets vaags... kennissen zaten in Frankrijk en probeerden vanaf mobiel naar onze vaste casema aansluiting te bellen, maar dat lukte dus alsmaar niet... ze krijgen steeds de voicemail ofzo en het bericht wat daarop werd ingesproken is echt onverstaanbaar voor ons... voor de rest kunnen wij iedereen perfect bellen en ook gebeld worden... nooit problemen met casema telefonie... iemand die weet wat dit kan zijn? zou dat met roamingovereenkomsten of iets dergelijks te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Hugo__Boss schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:14:
Vandaag hadden we iets vaags... kennissen zaten in Frankrijk en probeerden vanaf mobiel naar onze vaste casema aansluiting te bellen, maar dat lukte dus alsmaar niet... ze krijgen steeds de voicemail ofzo en het bericht wat daarop werd ingesproken is echt onverstaanbaar voor ons... voor de rest kunnen wij iedereen perfect bellen en ook gebeld worden... nooit problemen met casema telefonie... iemand die weet wat dit kan zijn? zou dat met roamingovereenkomsten of iets dergelijks te maken kunnen hebben?
Het lijkt me inderdaad iets met de overeenkomsten van doen te hebben. Wellicht kan je het doorgeven aan de technische helpdesk (eventueel met dat Snelhelp-programma, dit bespaart kosten en ik vermoed (maar pin me er niet op vast) dat de technische helpdesk dit niet instantaan op kan lossen). Volgens mij doe je er dan goed aan te vermelden met welk nummer op welk tijdstip en eventueel via welke provider naar je gebeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Vandaag hebben ze weer gebeld naar de vaste aansluiting, en ditmaal ging het zonder problemen... ik laat het verder maar zo, het zal wel een eenmalig incident zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een bericht van een tevreden gebruiker.

Ik heb het inmiddels zo'n 2 maanden nu in gebruik en kan jullie zeggen ik ben er erg overtespreken geen rare kosten meer altijd bereikbaar en het geluid is gewoon goed net zoals toen met de kpn lijn, heb inmiddels al wat aardig geld kunnen besparen die 2 maanden bij KPN was ik zoiezo al meer kwijt geweest. Moet er wel bij vermelden ik heb het onbeperktbellen pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
ja dat onbeperkt bellen hebben wij ook... bevalt ook erg goed!!! tis gewoon echt onbeperkt.... tenzij je misschien de 2000 minuten overschrijdt... elke maand kijk ik of we een beetje bespaard hebben ten opzichte van geen onbeperkt bellen, en je bent altijd wel een paar euro goedkoper uit... en je kunt met een vrij gevoel naar alle vaste nummers bellen dat is ook wel prettig....
dus ideaal product!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Op dit moment heb ik ADSL en telefonie van KPN, en TV van Casema.
Ik zit er over na te denken om over te stappen naar Casema Internet en Digitale Telefonie.
De huidige situatie is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://willem.wjbakker.com/images/telecom.png

De rode lijn is een koperen telefoonkabel en de blauwe lijn een kabel voor de televisie.
De nummers geven aan dat de lijn van de begane grond naar de 1e verdieping gaat of omgekeerd.

Waar moet ik met Casema Digitale Telefonie en Internet nu nieuwe (en wat voor) kabels gaan leggen?

[ Voor 89% gewijzigd door mrbombastic op 28-07-2006 23:25 ]

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

mrbombastic schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 18:31:
Weet iemand of er een installatiegids op internet staat?
Hier
Edit:
Ok bovenste link doet het niet meer... Deze wel.
Kies dan Technische Ondersteuning -> Digitale Telefonie. En vervolgens Installatie -> Digitale Telefonie.
Onderaan staan dan drie pdf bestanden met installatie instructies.

[ Voor 30% gewijzigd door GoTyce op 29-07-2006 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Het record is niet gevonden.

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste