Casema verhoogt internetsnelheden

Pagina: 1
Acties:
  • 514 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28
Binnen een jaar na de vorige snelheidsverhoging gaan de internetabonnees van Casema er weer fors op vooruit. Afhankelijk van het abonnement gaat de download snelheid met maximaal 110% omhoog en de upload-snelheid met maximaal 30%. Het betreft hier netto snelheden. Uiterlijk in het 1e kwartaal van 2006 heeft iedereen de nieuwe snelheden. De prijzen blijven onveranderd.

"Als commercieel bedrijf laten wij ons leiden door de wensen van de consument." zegt Sytse Zuidema, vice president consumentenmarkt van Casema. "Nu er steeds meer breedbandcontent beschikbaar komt hebben onze klanten behoefte aan meer bandbreedte. Met deze snelheidsverhoging spelen we dus in op de vraag." Hij vervolgt: "Snelheden zijn bij ons netto snelheden! Klanten weten dus waar ze aan toe zijn en niet zoals bij ADSL waar je bij de opgegeven snelheden nog rekening moet houden met de overhead en de afstand tot de centrale."

Casema Breedband
Midi: van 850/260 naar 1600/330 Kbit/s
Multi: 2500/520 naar 4200/660 Kbit/s
Maxi: 4000/770 naar 6400/880 Kbit/s
Mega: 10000/1050 naar 12500/1050 Kbit/s

Wanadoo Cable
Easy: van 850/260 naar 1600/330 Kbit/s
Basic: 2500/520 naar 4200/660 Kbit/s
Premium: 4000/770 naar 6400/880 Kbit/s
Power: 10000/1050 naar 12500/1050 Kbit/s

Bron: http://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/323

Lijkt me dus een duidelijke reactie op de verhogingen van KPN :)

[ Voor 4% gewijzigd door man-o-script op 13-09-2005 18:21 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:12

knakworst

Get more sats!

man-o-script schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:18:

Casema Breedband
Midi: van 850/260 naar 1600/330 Kbit/s
Multi: 2500/520 naar 4200/660 Kbit/s
Maxi: 4000/770 naar 6400/880 Kbit/s
Mega: 10000/1050 naar 12500/1050 Kbit/s

Wanadoo Cable
Easy: van 850/260 naar 1600/330 Kbit/s
Premium: 4000/770 naar 6400/880 Kbit/s
Power: 10000/1050 naar 12500/1050 Kbit/s

Bron: http://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/323

Lijkt me dus een duidelijke reactie op de verhogingen van KPN :)
Verhogingen vallen eerlijk gezegd flink tegen :(

Duurt ook nog eens tot het 1e kwartaal 2006. Casema kennende is dat 31-03-2006 23:59.

Hoop dat de prijzen ook naar beneden gaan. Wanadoo biedt ADSL 2+ 20 mbit aan voor € 24. Zou niet weten waarom ik € 50 betaal voor 6400 kbit.

[ Voor 4% gewijzigd door knakworst op 13-09-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
de uploads gaan iig omhoog. bij kpn gaan de snelheden x2 (download) maar de upload blijft hetzelfde :S

6 mbit is leuk, maar met een 512 kbit uppen is minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:42
Iedereen gooit z'n snelheid omhoog, maar denk je dat bbned / tweakdsl iets doet, nee hoor, gewoon 40 euro vragen voor een ÉÉN Mbit lijntje, belachelijk... :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Laatst online: 13:09
Martijn schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:26:
Iedereen gooit z'n snelheid omhoog, maar denk je dat bbned / tweakdsl iets doet, nee hoor, gewoon 40 euro vragen voor een ÉÉN Mbit lijntje, belachelijk... :r :r
wat doe je dan nog bij tweakdsl

gewoon overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Laatst online: 29-08 19:41
jozy schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:30:
[...]

wat doe je dan nog bij tweakdsl

gewoon overstappen
overstappen maken ze zo onaantrekkelijk mogelijk, en dat zou jij ook moeten weten..

e-mail adres verandert, je abbo heeft opzegtermijn van 3 mnd minimaal, het duurt 2 maanden om je nieuwe aan te sluiten. en uiteindelijk heb je dus 2 maanden lang 2 abbo's, omdat de ene niet ingebouwd kan worden, als er een andere inzit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23

sphere

Debian abuser

Multi is toch echt maar 2MBit hoor :?

Vraag me af of deze cijfers die de bron citeert kloppen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]man-o-script schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:18:
/quote]

Tot zo ver ik op de hoogte ben, heb ik altijd 2 MBit/sec gehad ipv 2,5 MBIT/sec, alhoewel de daadwerkelijke snelheid die ik haalde daar vaak 160 KBit/sec naast lag!

Ik vraag me trouwens af of er een manier is om te controleren hoeveel kilometer de server die je verbinding beheert bij je vandaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:33
hmm dat is wel lekker, ik ga dus van ca. 480 kb/s naar 800 kb/s, dat is bijna een verdubbeling ( download ). upload gaat maar met 20 kb/s omhoog, van 90 kb/s naar 110 kb/s. Maargoed ik leech toch meer dan ik upload ;)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download is boven mijn verwachting! ik had gedacht dat casema 3,5 mbit voor multi zou geven, ze gaan altijd een beetje boven KPN zitten. Binnenkort dus downloaden met 520 kB/s. Das een verdubbeling.
Ik snap niet hoe ze erbij komen dat idd de snelheid nu 2,5 mbit is. Die is gewoon 2 mbit.
Wat zal erachter zitten dat de upload niet omhoog gaat? Snap ik echt geen drol van! Daarmee kunnen ze KPN aftroeven. Wat heb je nou aan 12,5 mbit down.
En idd, zoals al eerder gezegd. We kunnen denk ik allemaal nog 5 maanden wachten op de upgrade, casema kennende. Ze hebben het altijd over 'gefaseerd uitvoeren'. Zoals al eerder gezegd: je wordt blij gemaakt met een dode mus. Iedereen wordt idd pas in de laatste maand geupgrade, let maar op.

Edit: Op de site van casema zelf staat ook gewoon 2 mbit down voor multi.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:38:
man-o-script schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:18:
/quote]

Tot zo ver ik op de hoogte ben, heb ik altijd 2 MBit/sec gehad ipv 2,5 MBIT/sec, alhoewel de daadwerkelijke snelheid die ik haalde daar vaak 160 KBit/sec naast lag!

Ik vraag me trouwens af of er een manier is om te controleren hoeveel kilometer de server die je verbinding beheert bij je vandaan is?
Die afstand maakt niet uit. Tot maximaal 300 meter van elk huis ligt nog coax. Daarna ligt er overal glasvezel.
Als je vind dat de snelheid erg laag is, kan je bellen naar casema. Ik haal gewoon altijd de volle snelheid. En dat moet iedereen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Kijk....we gaan hier omhoog naar 4200 Kbits...ziet er goed uit! Ik kan alleen dit nieuws niet terugvinden op de casemasite.

En evenals vorige keer zal het op het laatste moment gebeuren....maar toch gratis zullen we maar zeggen :)

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Wel grappig om het te zien, terwijl ik net vandaag Casema Maxi heb bestelt.
Probleem wat ik op dit moment heb is welke router een WLAN heeft die meer dan 10mbit aan kan :)
En een upstream die van 1050 naar 1050 gaat is niet echt een stijging :)
Plus de downstream had ook best van 10000 naar 15000-20000 mogen gaan, 12.500 is een beetje flauw :)
Nou ja, ik krijg ook al telefonie erbij, dus bevalt allemaal wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jeej hopelijk klopt het. Dan ga ik van 2000 naar 4200. Alleen jammer dat ze de upload niet wat meer verhogen. Maar goed een verdubbeling van de Downloadsnelheid is niet verkeerd. :7

@hierboven: Als je geluk hebt krijg je de nieuwe snelheden meteen. Maar ik betwijfel het aangezien er nog niks op casema.nl staat. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Satch op 13-09-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:04:
Jeej hopelijk klopt het. Dan ga ik van 2000 naar 4200. Alleen jammer dat ze de upload niet wat meer verhogen. Maar goed een verdubbeling van de Downloadsnelheid is niet verkeerd. :7

@hierboven: Als je geluk hebt krijg je de nieuwe snelheden meteen. Maar ik betwijfel het aangezien er nog niks op casema.nl staat. :)
De link die leidt naar breedbandwinkel lijkt toch echt op een officieel persbericht.

Weet iemand btw of casema ook nog een grotere bandbreedte gaat geven naar de nieuwsservers? Die is 2 mbit, graag zou ik daar 4 mbit zien! Vooral met die retentie van 30 dagen en meer! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het waar is krijg ik een 12.5 mbit lijntje :Y)
Daar kan ik wel wat mee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude, sweet... ik heb zelf casema multi (had eerst de wanadoo versie maar die zoog toen overgestapt naar casema en nergens geen probs meer mee zoals slechte ping tijden) maar ik vind het wel erg tof een verhoging van idd 110 procent vind het behoorlijk :) en kzit nu al aan de 260 KB/s dus dat zal wel snor zitten.

[droom-modus]
superschaap droomt al van 550 KB/s :D
[/droom-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mega: 10000/1050 naar 12500/1050 Kbit/s voor 69.95

zijn ze niet lekker daar bij casema
mega naar 12500 , heb je verdomme lekker veel aan
upload moet omhoog en douw zeker naar 20 mbit
bij wanadoo adsl 20 mbit voor 24 euro
hoe durven ze nog zo veel te vragen voor 12 mbit
erg dom van ze , ze kunnen een klap uitdelen naar adsl 2 toe en dan komen ze met zo iets stoms
had dit niet verwacht van casema
ga nu zeker overstappen op adsl 2
heb nog nooit zoiets stoms gezien zeg
en dan nog durven zeggen dat ze niet bang zijn voor adsl 2
en dan komen met zo een magere verhoging
casema hoord straks gewoon bij de langzaamste providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05
Ik had nog een klein beetje hoop dat Casema zijn snelheden fors omhoog zou brengen maar helaas.......

Morgen vraag ik direct ADSL2 aan, veel goedkoper en een stuk sneller. Jammer Casema, je slaat hier een plank mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog even de tijd. Mijn abbo loopt half februari af.
Maar zoals het er nu uitziet ga ik opzeggen en neem ik ook ADSL2+. En dat voor een paar Euri meer.
Het werkt allemaal wel goed hoor dat Casema internet, al laat de newsserver de laatste maanden in de drukke tijden te wensen over. Snelheid zakt dan behoorlijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:49:

erg dom van ze , ze kunnen een klap uitdelen naar adsl 2 toe en dan komen ze met zo iets stoms
Casema concurreeert ook met kpn, dan zijn ze sneller en goedkoper. Hiernaast haalt iedereen die bij casema zit aangesloten die snelheid, das bij adsl2+ niet altijd het geval. Ik vind het ook slap. Het gaat er toch niet meer om of je 10 of 20 mbit hebt. Je zal echt niet in een keer meer gaan downloaden. Het is alleen zo dat de normale consument geilt op hoge cijfertjes en niet snappen dat ze het niet nodig hebben (die hebben zoiets van: upload? wat is dat?). Hierdoor zijn er relatief gezien weinig mensen die die upload gebruiken. En als je dat dan beschikbaar stelt zullen er alleen mensen op je netwerk komen die het gaan misbruiken. Wat ze wel zouden kunnen doen is voor een meerprijs meer upload bieden. Maar dat zie ik niet gebeuren.
Je moet het gewoon zo zien, die paar mensen die hier op tweakers zitten en meer upload willen zijn maar een heel klein percentage van waar het echte geld zit. En die mensen die het willen zullen het alleen maar gaan misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

06-12-2004

Zegt Mike Dreisch, directeur consumentenmarkt van Casema. “Deze snelheidsverhoging toont aan dat wij hard op weg zijn om inderdaad een trendsetter te worden. Voorlopig kunnen wij wat betreft de snelheid nog vooruit tot 70MB. De adsl-providers moeten nog maar zien of ze dat kunnen.” Hij vervolgt: “Maar niet alleen op het gebied van bandbreedte maar bijvoorbeeld ook op het gebied van ondersteuning, de beschikbaarheid en down load capaciteit van nieuwsgroepen en innovatie kan de markt de komende maanden nog het nodige van ons verwachten

tot 70 mbit !!
wat een gelul zeg
ze kunnen niet eens megaan met adsl 2 24 mbit
casema loopt achter de feiten aan
met woorden kan je een hoop vertelen
laat nu maar eens zien of je adsl 2 kan verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Alleen op het gebied van telefonie hebben ze wat gedaan in de laatste maanden, maar de rest van het verhaal van Casema is totaal niet waargemaakt. Beetje jammer, ook al ben ik nog best tevreden met mijn Mega-verbinding. Met alleen 1 kanttekening, de laatste weken lijkt het qua snelheden 's avonds toch wat in te zakken, mijn max heb ik al zeker 2 weken niet meer gehaald. Daarvoor stabiel rond de 1.250 Kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:15:
06-12-2004

Zegt Mike Dreisch, directeur consumentenmarkt van Casema. “Deze snelheidsverhoging toont aan dat wij hard op weg zijn om inderdaad een trendsetter te worden. Voorlopig kunnen wij wat betreft de snelheid nog vooruit tot 70MB. De adsl-providers moeten nog maar zien of ze dat kunnen.” Hij vervolgt: “Maar niet alleen op het gebied van bandbreedte maar bijvoorbeeld ook op het gebied van ondersteuning, de beschikbaarheid en down load capaciteit van nieuwsgroepen en innovatie kan de markt de komende maanden nog het nodige van ons verwachten

tot 70 mbit !!
wat een gelul zeg
ze kunnen niet eens megaan met adsl 2 24 mbit
casema loopt achter de feiten aan
met woorden kan je een hoop vertelen
laat nu maar eens zien of je adsl 2 kan verslaan.
Hoeveel procent van de ADSL2 bezitters haalt daadwerkelijk die hoge snelheid? Niet gigantisch veel. De concurrentie is dus wel degelijk aanwezig voor Casema. Als bedrijf ga je dus nooit direct vol inzetten op je maximale capaciteit als dit totaal niet nodig is, dit brengt op dit moment onevenredige kosten met zich mee, zonder dat men echt veel klanten zal winnen.
Wat men nu alleen wil doen is het behouden van klanten, en door lagere prijzen nieuwe klanten trekken. That's all.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

not-known schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:39:
[...]

Hoeveel procent van de ADSL2 bezitters haalt daadwerkelijk die hoge snelheid? Niet gigantisch veel. De concurrentie is dus wel degelijk aanwezig voor Casema. Als bedrijf ga je dus nooit direct vol inzetten op je maximale capaciteit als dit totaal niet nodig is, dit brengt op dit moment onevenredige kosten met zich mee, zonder dat men echt veel klanten zal winnen.
Wat men nu alleen wil doen is het behouden van klanten, en door lagere prijzen nieuwe klanten trekken. That's all.
waarom verlagen ze dan de prijzen niet ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericr schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:34:
Alleen op het gebied van telefonie hebben ze wat gedaan in de laatste maanden, maar de rest van het verhaal van Casema is totaal niet waargemaakt. Beetje jammer, ook al ben ik nog best tevreden met mijn Mega-verbinding. Met alleen 1 kanttekening, de laatste weken lijkt het qua snelheden 's avonds toch wat in te zakken, mijn max heb ik al zeker 2 weken niet meer gehaald. Daarvoor stabiel rond de 1.250 Kb/s
bij mij loopt het altijd stabiel 1.250 kb
nooit last van dat het slechter loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onzin over ADSL2 zeg. 20Mbit werd al beloofd door Versatel, maar ik heb nog niemand het echt zien halen. Als je binnen 50 mtr van de centrale zit kom je nog in de buurt, maar in die straal passen net 3 huizen. Bij de kabel heb je het voordeel dat je signaal tot aan je huis een minimum sterkte moet hebben, waardoor ook de snelheid voor internet vast staat. Het verhaal van gedeelde snelheid over het kabelnet is door de glasvezel al lang achterhaald.
Voor de mensen die zich afvragen waarom de upload niet of nauwelijks stijgt: Upload en download lopen over verschillende frequenties. De download gaat over een veel hogere frequentie dan de upload. Hoe hoger de frequentie, hoe meer bandbreedte en hoe minder ruis.
70Mbit haalbaar via de kabel? Makkelijk, maar dan wel wanneer de helft van de analoge zenders van de TV verdwijnt. De huidige modems van Motorola hebben een max van 38 Mbit, maar de nieuwe generatie Docsis gaat veeel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:58:
[...]

Nu ben ik aan het downloaden, en zit met mijn Multi abo op 1.65 Mbps. Dat is dus geen volle verbinding! Overdag is de max halen echter nooit een probleem.

* Black Piet hoopt wel dat bij een eventuele verhoging de verbinding stabiel blijft en dat de newsserver ook nog stabiel blijft

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:11:
Wat een onzin over ADSL2 zeg. 20Mbit werd al beloofd door Versatel, maar ik heb nog niemand het echt zien halen. Als je binnen 50 mtr van de centrale zit kom je nog in de buurt, maar in die straal passen net 3 huizen. Bij de kabel heb je het voordeel dat je signaal tot aan je huis een minimum sterkte moet hebben, waardoor ook de snelheid voor internet vast staat. Het verhaal van gedeelde snelheid over het kabelnet is door de glasvezel al lang achterhaald.
Voor de mensen die zich afvragen waarom de upload niet of nauwelijks stijgt: Upload en download lopen over verschillende frequenties. De download gaat over een veel hogere frequentie dan de upload. Hoe hoger de frequentie, hoe meer bandbreedte en hoe minder ruis.
70Mbit haalbaar via de kabel? Makkelijk, maar dan wel wanneer de helft van de analoge zenders van de TV verdwijnt. De huidige modems van Motorola hebben een max van 38 Mbit, maar de nieuwe generatie Docsis gaat veeel hoger.
Zo is het maar net, iedereen denkt door verhalen van vroeger dat kabel kwalitatief slecht is. Vroeger is idd door casema met dat seriele modem slechte service verleend. Al is het wel zo dat zij toen de eerste waren die de stap naar een 'always on' verbinding gezet hebben. De toekomst zit trouwens in de kabel en niet in die koperdraad. KPN probeert niet voor niets de kabel vrij te krijgen door druk uit te oefenen op de OPTA met rechtzaken. Hierdoor kunnen zij diensten via de kabel aan gaan bieden. Zij zien ook wel in dat ze het nog wel even kunnen rekken met wat nieuwe technieken, maar dat het door de grote afstand tot de centrale van 60% van de huishoudens een ondoenlijke zaak is om de diensten van de toekomst via het kopernetwerk aan te bieden en dat het veel gaat kosten qua investeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:52:
[...]

waarom verlagen ze dan de prijzen niet ?????
Waarom wel? De klant krijgt meer waar voor z'n geld en mocht die dat niet nodig hebben, dan neemt die een abonnements klasse lager, dus is die alsnog goedkoper uit.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ben tevreden met de snelheidsverhogingen. :)

Ik ga van 850Kb/s naar 1600Kb/s. Een forse verhoging als je het mij vraagt. :)

• Ericr
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:58:
[...]

Bij mij is het minder geworden toen ik een nieuw modem kreeg voor telefonie.

Verwijderd

Op de casema website staat het nu ook:
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

Ik moet eerst maar is zien hoe dat wanadoo family pakket gaat uitpakken. Zal wel niet zomaar mogelijk zijn.
Hiernaast begint het erop te lijken dat de maximale snelheid die een ISP bied niet meer zoveel uit gaat maken. Ik bedoel wie gaat het nou volledig benutten die 20 mbit down? Misschien een paar mensen. Is dus een goede tactiek van wanadoo. Denk trouwens ook dat de meeste mensen op zo'n 13-14 mbit zullen zitten.

• jozy
  • Laatst online: 13:09
Wie haalt hier daadwerkelijk de uploadsnelheid die casema opgeeft? Volgens Casema moet je bij speedtest.nl testen en dan klopt je uploadsnelheid zo ongeveer wel, maar als je echt gaat uploaden is het 2 x bagger. Dan moet je al blij wezen als je uberhaupt stabiel 9 kb per sec upload. Terwijl mijn ex-adsl lijntje wel wat harder uploadde(en stabiel)

Verwijderd

jozy schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:16:
Wie haalt hier daadwerkelijk de uploadsnelheid die casema opgeeft? Volgens Casema moet je bij speedtest.nl testen en dan klopt je uploadsnelheid zo ongeveer wel, maar als je echt gaat uploaden is het 2 x bagger. Dan moet je al blij wezen als je uberhaupt stabiel 9 kb per sec upload. Terwijl mijn ex-adsl lijntje wel wat harder uploadde(en stabiel)
Haal het altijd (volle 1Mbit up), nooit een probleem mee. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:34:
Op de casema website staat het nu ook:
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

Ik moet eerst maar is zien hoe dat wanadoo family pakket gaat uitpakken. Zal wel niet zomaar mogelijk zijn.
Hiernaast begint het erop te lijken dat de maximale snelheid die een ISP bied niet meer zoveel uit gaat maken. Ik bedoel wie gaat het nou volledig benutten die 20 mbit down? Misschien een paar mensen. Is dus een goede tactiek van wanadoo. Denk trouwens ook dat de meeste mensen op zo'n 13-14 mbit zullen zitten.
Ach, ik heb 10Mbit down nu en vind dat allang voldoende. Altijd mooi meegenomen een gratis upgrade maar ik vind het best zo. Icm een Giganews Unlimited accountje schroef ik de snelheid al naar beneden naar 8-9Mbit anders is me trage PC-tje echt onwerkbaar :+

Ik blijf fijn bij Casema daar ik _altijd_ de beloofde snelheid haal en het superstabiel is. Is me wel wat centen waard. :)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Goeie actie van....

euhm Casema :+

Maar serieus, goeie zaak ik vond de huidige snelheid (midi) al goed te doen hoor voor die prijs...

En eerlijk gezegd ben ik behoorlijk tevreden over Casema ondanks de opstart problemen die ik had met mijn nieuwe abo (ik wacht bijvoorbeeld nog steeds op de gegevens van mijn mail...)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

jozy schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:16:
Ik haal altijd de volle halve mbit up. Zowel als mensen via ftp bij mij downloaden of wanneer ik test bij speedtest. Denk toch echt dat je even goed kwantitatief moet testen en wanneer het dan nog niet werkt: bel casema. Alhoewel ik het wel raar vind, want speedtest is onafhankelijk en daar haal je dus wel de volle snelheid. Probeer ook andere snelheidstestpagina's. Zoek in google hiernaar, speedtest is niet de enige.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Sep 14 2005 om 13:00:35 UTC+0200)

Download : 256.3 KByte/sec
Upload : 64.2 KByte/sec

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 13:00 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:49:

Die 20 mbit van ADSL 2 haalt zoals gezegd vrijwel niemand. Er zijn op dit moment nog teveel technische problemen mee, niet goed leverbaar, en als je een beetje van de centrale af zit haal je max iets van 8 mbit, dus krijg je niet eens waar je voor betaalt. Ja, erediviesie voetbal er bij...jeuj :|

Daarnaast zijn de abo's met hoge snelheden voornamelijk gericht op de mensen die een aardig thuisnetwerk hebben of die stevig downen. Bij Casema zijn ze denk ik zo slim om in te zien dat e.e.a. ook gewoon technisch haalbaar moet zijn. Er zijn op dit moment nog maar weinig routers die op hun WAN-poort meer dan 10 Mbit ondersteunen, of je moet meer richting Cisco en aanverwanten gaan denken. Bovendien is de trend toch steeds meer draadloos, en ook daar geldt eigenlijk het zelfde voor: ga daar maar eens een router vinden die meer dan 10mbit aankan op zijn WAN-poort.

De reden dat casema niet bang is voor ADSL2, is imho dat hun kabelnetwerk inclusief de apparatuur native al veel hoger kan. Casema hoeft alleen zijn limiters anders te zetten, en ze kunnen het zo leveren. De reden dat ze het niet doen, is imho omdat ze dan een router mee moeten leveren die dat ook aan kan - en dan komt een abo ineens op 100+ euro uit vanwege de specifieke router. Niet interessant dus voor een spectaculair aanbod richting klanten.

Ik vraag me persoonlijk ook af of mensen van meer dan 10mbit kunnen profiteren van de 2,5 mbit meer die ze nu gaan bieden....mijn sitecom gaat iig niet hoger dan 10mbit op zijn wan ;)
Ben overigens wel blij met de aanstaande snelheidverhoging van mijn maxi / premium abo (geen idee welke in nou precies heb :+ )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Beetje spul kan echt wel wat aan, mijn edimax haalt 40 mbit op de wan poort. Is nu in de aanbieding bij mycom, 20 euro, dacht ik. Ding draait al 8 maanden non stop. Nog nooit vastgelopen. En een goede w-lan router van asus doet ook echt wel meer op de wan poort dan 10 mbit.

Ik denk idd dat nu het moment aanbreekt dat de kabel kwalitatief beter naar voren gaat komen.
Nog iets: als je tv gaat kijken met versatel via adsl, kost dat je 4 mbit. Stel je haalt 8 mbit door de afstand met de centrale, ga je tv kijken heb je nog 4 mbit. Dikke pijp hoor... voor 50 euro.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 13:07 ]

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Ben pas terug gegaan van Mega naar Multi en een verdubbeling klinkt toch beter dan een vijfde erbij. :D Ruim 4 Mbit is toch wel erg okay als gaat het nu ook prima. :)

• SgtStrider
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

micha schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:31:
Ben pas terug gegaan van Mega naar Multi en een verdubbeling klinkt toch beter dan een vijfde erbij. :D Ruim 4 Mbit is toch wel erg okay als gaat het nu ook prima. :)
Ik ben pas net (sinds 10 juli ofzo) klant bij Casema en heb ook een Mulit-abo. Tot nu toe absoluut nog niet mogen klagen over de verbinding. Had in de eerste week wat problemen met de verbinding, maar die heb ik zelf op kunnen lossen met een firmware-update van mijn (Belkin) WLAN-router. Ik heb nog overwogen om een duurder abo te nemen omdat ik vroeger (bij mijn ouders thuis en op het werk) een snellere verbinding had, maar ik ben nu dus blij dat ik dat niet gedaan heb! Kom maar op met die 4.2 Mbit!

• D!ablo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 13:24
wetenjullie wat de downgrade kosten zijn?
ik heb namelijk vorige week gebeld en gedowngrade maar mij is er niks over kosten verteld.
ook heb ik geen bevestigingsbrief gekregen maar mijn snelheid is wel omlaag gegaan.

Verwijderd

D!ablo schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:49:
wetenjullie wat de downgrade kosten zijn?
ik heb namelijk vorige week gebeld en gedowngrade maar mij is er niks over kosten verteld.
ook heb ik geen bevestigingsbrief gekregen maar mijn snelheid is wel omlaag gegaan.
De downgradekosten bedragen eenmalig 19 euro. Dit wordt achteraf verrekend met het abonnementsgeld dat je vooraf betaald (mits ze het niet vergeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Over mijn snelheidsprobleem na een nieuwe modem, is opgelost. Kreeg het advies van de helpdesk van Casema om mijn netwerkkaart op 10 Mbit half duplex te zetten, maar ja je hebt toch nog wat overhead. Advies is dus fout, 100 Mbit half duplex loopt wel op volle snelheid bij een Mega abbo. Full duplex en ik krijg een geblokkeerde lijn bij downloaden via Usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand uberhaupt de snelheidsverhoging al? geloof dat ze eind dit jaar begin volgens jaar zouden beginnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga er maar rustig van uit dat die snelheid op 31 maart verhoogd wordt. Als je de ervaringen van de vorige snelheidsverhogingen zag, dan weet je dat ze het gewoon 1 een keer doen en dat dan wel op de laatste dag.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Tot nu toe zijn alle snelheidsverhogingen idd doorgevoerd op de laatste dag. maar ze mogen ons positief verrassen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet wel zeggen dat er ontzettend veel werkzaamheden zijn de laatste tijd. Ik heb er bijna geen last van maar lees het vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon effe uit interesse. heeft iemand de beloofde snelheidsverhoging al? lijkt er weer op dat ze eind maart pas gaan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56

timovd

Voorsprong door techniek

Hier in Utrecht nog niet. De belofte is idd tot Q1-2006.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

och mijn abbo loopt af eind maart, stap mooi over op 24 mbit adsl 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timow schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 18:22:
Hier in Utrecht nog niet. De belofte is idd tot Q1-2006.
bij mij(nieuwegein) gaan we d8 ik dat me ouders zeiden de nacht van 6 op 7 maart omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe weten je ouders dat? is er ergens een plek waar je de data van upgraden kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

e-mail of ze hadden gebelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:17
Toch te bizar voor woorden dat ze meer dan een half jaar van tevoren aan durven komen met een snelheidsverhoging? Ik vind dat echt klantmisleiding en argumenten dat ze een half jaar nodig hebben om zogenaamd de capaciteit aan te passen zijn mijns inziens onzin aangezien er capaciteit zat is (gros van de gebruikers download af en toe wat), daarnaast hebben ze dan tot de tijd dat ze de aankondiging doen de tijd gehad om de capaciteit op orde te krijgen! |:( :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja raar beleid, ze wachten gewoon elke keer af wat KPN doet en dan gaan ze verhogen en hier en daar de capaciteit uitbreiden (waar nodig) en zeggen dat ze er een half jaar voor nodig hebben. Elke keer zo geweest. Maar Breda zal komende dagen wel omhoog gaan, mailtje gehad dat er uitbreidingen komen in deze dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Binnen twee/drie weken moet alles klaar zijn iniedergeval :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

In het Casema/Wanadoo topic claimed iemand uit de Meern dat hij al verhoging heeft ?! Dus ik denk dat Casema al bezig is.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• man-o-script
Ze doen het inderdaad ook in stappen, niet heel de regio in 1x.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 18:26:
bij mij(nieuwegein) gaan we d8 ik dat me ouders zeiden de nacht van 6 op 7 maart omhoog
En? Zit je nu op de nieuwe snelheid?

Qua wel benieuwd ...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Vanacht verhoging gekregen :*) .

D/L = rond de 500
U/L = in de buurt van de 80
en aantal connecties per minuut tussen de 800 en de 1000.
Dit alles over een Draytek 2200E router :) .
Pagina: 1