Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Verwijderd
Kijk, zolang alles goedgaat is zoiets in 1 klap doorvoeren geen probleem. Maar als er iets foutgaat, krijg je het wel ineens heel erg druk, lijkt mij.
Hier is zoveel werk aan vooraf gegaan, kan niet fout gaanVerwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:02:
Hebben ze dat dan in 1 keer doorgevoerd voor alle abonnees? Zal vanavond eens kijken (Utrecht).
Kijk, zolang alles goedgaat is zoiets in 1 klap doorvoeren geen probleem. Maar als er iets foutgaat, krijg je het wel ineens heel erg druk, lijkt mij.
enneh, idd voor alle abonnees
Trouwens:
Coax.nl/tester
Er is 1.12 megabyte gedownload in 0.67 sec.
Tijdens de laatste 639.9 kilobyte was
de snelheid 14.01 Mbit/s.
Dat is 14006 Kbps. (1710 KB/Sec).
[ Voor 26% gewijzigd door theezeefje op 13-03-2006 16:06 ]
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Verwijderd
Tja, dan zijn jullie in ieder geval zeker van je zaak.theezeefje schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:03:
[...]
Hier is zoveel werk aan vooraf gegaan, kan niet fout gaan
(Ik heb weleens grote projecten meegemaakt, meestal met veel externe inhuurkrachten, waarbij ze ook heel zeker waren. Achteraf bleek dat er toch wel wat fout kon gaan en dat gebeurde, natuurlijk, ook.)
Mooie prestatie als het allemaal in 1 keer goed zit.
Edit:
Zulke snelheden zitten er voor mij niet in, ik heb maar Multi.
@hieronder:
Dat zegt de TS toch. Als ik in zijn profiel kijk..... krijg ik het idee dat hij dat wel zal weten.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 16:28 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 748.3 KByte/sec
(=5986 kbps)
Casema maxi
Dit houdt dus in dat ik eigenlijk maar de halve snelheid krijg die ik hoor te hebben?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
ROFL !Angeloonie schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:30:
Vreemd:
[afbeelding]
Dit houdt dus in dat ik eigenlijk maar de halve snelheid krijg die ik hoor te hebben?
ik dacht ff dat jij hetzelfde IP als ik had, maar ik zie op dit ploatje mijn eigen gegevens
^^theezeefje schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:31:
[...]
ROFL !
ik dacht ff dat jij hetzelfde IP als ik had, maar ik zie op dit ploatje mijn eigen gegevens
Ok, ff opschrijven dan..
wanadoo zit op ongeveer 4500 KiloBytes/s
ik zit zelf op ongeveer 2200 KiloBytes/s
Verwijderd
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Mar 13 2006 om 18:57:34 UTC+0100)
Download : 676.2 KByte/sec = 5410 kbps
Upload : 81.1 KByte/sec =649 kbps
Das met multi, ze hebben zichzelf weer overtroffen. Toch maar net in de laatste maand.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Blij toe dat ze het toch een 2 weken eerder hebben gedaan
Omgeving Leiden btw hier.
PSN-id: Chrasher
Snelheid met 50% verminderd
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
de snelheid 253.6 kbit/s.
Dat is 254 Kbps. (31 KB/Sec).
De maximum snelheid was 355.5 kbit/s
gedurende een blokje van 128.0 kilobyte.
Dat is 355 Kbps. (43 KB/Sec).
Balen!!!
Ik zit nu op: (speedtest)
download: 214,1 KByte/s
upload: 41,0 KByte/s
(omg. Amersfoort)
[ Voor 3% gewijzigd door GoTyce op 13-03-2006 22:35 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 01:10 ]

Iemand nog enig idee hoe dit komt en hoe het op te lossen is...?MikeyMan schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 01:16:
Hmmm... Op één computer is nu de snelheidsverhoging te merken... Nu de rest nog
Verwijderd
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Mar 14 2006 om 09:09:46 UTC+0100)
Download : 215.5 KByte/sec
Upload : 40.1 KByte/sec
Connection : 900.0 Conn/min
Ook dubbel nu!!
Meteen de wachtrij gevuld van newsbin
HP Pavilion dv9645
Upload had persoonlijk nog iets hoger kunnen zijn, maar ik ben voorlopig weer tevreden!
Volgens mij lezen ze dit topic, want ieder klaagde over de snelheidsverhoging die pas eind van deze maand een feit zou zijn (alhoewel 15 dagen niet echt veel is)
Dank Casema!
Mooooooeeeee......
Verwijderd
en modem resetten = stroom eraf?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 11:56 ]
Mooooooeeeee......
jawel hoor!TheBorg schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:30:
De snelheden van Wanadoo klanten op het Casema netwerk zijn nog niet verhoogd.
stroom hoeft ook niet van router af: gewoon via IE het modem eventjes restarten
het werd trouwens wel tijd!! snelheidsverhoging was al in nov 2005 aangekondigd!!!
[ Voor 15% gewijzigd door Kurios op 14-03-2006 12:37 ]
Verwijderd
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 533.5 KByte/sec
(=4268 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 75.2 KByte/sec
(=602 kbps)
Fijn dit. 1.6 mbit \o/
Om deze post nog enigszins nuttig te maken.
Je modem rebooten kan ook van achter je PC.
Tik in IE/ FireFox '192.168.100.1' in, 3e tabblad, en daaronder staat dan 'restart cable modem'
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
In september 2005 was het al aangekondigd!Kurios schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:35:
[...]
het werd trouwens wel tijd!! snelheidsverhoging was al in nov 2005 aangekondigd!!!
Dus het geldt ook voor wanadoo cable klanten.
Erg prettig en het werd inderdaad ook wel tijd
Verwijderd
Casema Maxi, download hier met 790 KB/s en upload met 109 KB/s
Down: 4600 (ipv 6400 volgens abbo)
Up: 790 (ipv 880 volgens abbo)
2725AA, Premium.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
1185bt
Dit is een discussieforum, en als hier niet gediscussierd wordt, heeft dit topic geen bestaansrecht. (En zal worden gesloten)
[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 16-03-2006 00:33 ]
Piet, Ik woon ook in w'veen, maar volgens mij zijn er weinig tevreden mensen over casema. is de verbinding bij jou nog een beetje te doen?Black Piet schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:03:
Ja, resetten doe je door de stroom even van de modem te halen (30 seconden - 1 minuut). Weet niet of de snelheidsverhoging ook voor Wannadoo het geval is. Iig het proberen waard
De maximale snelheid van het abonnement is vaak niet te realiseren en er is regelmatig onderhoud/storing begreep ik.
[ Voor 13% gewijzigd door jvdb1975 op 14-03-2006 14:09 ]
Toch is het interessant om te melden wie het wel en niet heeft. Dit met name doordat in het hoofd Casema topic een enkeling al een verhoging had gehad {een week of twee geleden]. Aangezien hij geen bewijs had gepost, klonk het heel onwaarschijnlijk.
Door deze berichten is het m.i. duidelijk dat Casema de schakelaar heeft overgehaald voor geheel Nederland (tenminste, waar ze dan actief zijn).
Mooooooeeeee......
Het rare is overigens dat de upload wel goed is...
[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 14-03-2006 15:09 ]
het is maar dat men het weet
surfen merk je niet echt wat, maar bij het leechen constant 530 kb sec
[ Voor 28% gewijzigd door jozy op 14-03-2006 19:48 ]
Verwijderd
(=4068 kbps)
Upload: 75.0 KByte/sec
(=600 kbps)
Connection: 974.0 Conn/min
Hier wanadoo cable basic ook geupgraded. Alphen a/d Rijn, na modem reset.
Misschien zaak om dit in een nieuw topic te posten?MikeyMan schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:09:
Hmm... Vreemde kwestie... Alleen de computer die het dichtst bij de eerste router staat heeft voordeel van de snelheidsverhoging... De overige computers komen niet boven de 80 á 90 kb/s uit... Iemand enig idee hoe we dit op gaan lossen...?
Het rare is overigens dat de upload wel goed is...
Wat heb je al gedaan? Hoe zijn je verbindingen in huis? Wat voor kabels gebruik je? Hoe was het voorafgaand aan de upgrade? Kortom, post eens wat meer
Mooooooeeeee......
750kB/s vanmiddag
250kB/s nu
kunnen ze het nu al niet meer aan?
Verwijderd
2e test dan maar....Er is 895.9 kilobyte gedownload in 0.39 sec.
de snelheid 18.87 Mbit/s.
Dat is 18872 Kbps. (2304 KB/Sec).
Mzzz, derde test dan maar...Er is 895.9 kilobyte gedownload in 0.43 sec.
de snelheid 16.88 Mbit/s.
Dat is 16882 Kbps. (2061 KB/Sec).
jaja, nog maar een keer dan................................
Er is 895.9 kilobyte gedownload in 0.39 sec.
de snelheid 18.92 Mbit/s.
Dat is 18921 Kbps. (2310 KB/Sec).
en de laatste (15 tests gedaan in totaal) dan ook nog maar want dit kan dus niet waar zijn....................................
Er is 1.00 megabyte gedownload in 0.48 sec.
de snelheid 17.43 Mbit/s.
Dat is 17432 Kbps. (2128 KB/Sec).
Denk dat de snelheidsmeter daar stuk is. Hoor 12,5Mbit (Casema Mega) te halen maar dit is wat overdreven................................
Er is 895.9 kilobyte gedownload in 0.41 sec.
de snelheid 18.03 Mbit/s.
Dat is 18033 Kbps. (2201 KB/Sec).
edit: Speedtest.nl geeft hetzelfde beeld... vaag.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 20:03 ]
Verwijderd
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 834.2 KByte/sec
(=6674 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 107.5 KByte/sec
(=860 kbps)
nice, net reset en hoppa
Top werk casema.
Ik vindt Casema wat aan de dure kant t.o.v. van andere providers.Ik heb er Eweka bijgenomen i.v.m. beperkingen newsserver van Casema.(50 gb per maand met 120kb/s snelheid)
Ik wil graag ook digitaal gaan bellen en bij Casema ben je dan 9.95 extra kwijt en dan komen er nog gesprekskosten bij.
Ik zit te denken aan Pilmo (www.pilmo.nl). Daar ben ik voor een 8000/1000 ADSL abbonnement + Telefonie + 240 gratis belminuten 34.95 kwijt.
Ik vindt dat te veel schelen alleen is het altijd afwachten of het allemaal vlotjes verloopt zo'n andere provider (redelijk onbekend).
Tsjah, het rare is dus dat voor de upgrade ik makkelijk 500 á 600kb/s haalde (had eerst cable premium, nu basic), op alle computers... Hoewel, niet tegelijk natuurlijkBlack Piet schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:53:
[...]
Misschien zaak om dit in een nieuw topic te posten?![]()
Wat heb je al gedaan? Hoe zijn je verbindingen in huis? Wat voor kabels gebruik je? Hoe was het voorafgaand aan de upgrade? Kortom, post eens wat meer
Heb overal Cat5kabels liggen, de verbinding komt binnen bij een Motorola surfboard-modem, gaat vervolgens naar een Sitecom dc-201 router, daarvandaan naar de huiskamercomputer, naar mijn kamer, waar nog een wireless router staat (om de verbinding te delen tussen mijn HTPC, Server, gewone computer en laptop...) en naar de kamer van m'n zusje... De huiskamercomputer haalt wél de gewenste snelheid, de computers van m'n zusje en mij niet. En dat dus terwijl er in feite niks veranderd is. Heb het modem al talloze keren gereset, evenals de routers...
Kan natuurlijk zijn dat iets op je huiscomputer veel dataverkeer genereert? Al eens gekeken naar spyware op de huiscomputer met HitmanPro (helemaal als niemand daar naar kijkt op die bak)?MikeyMan schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:34:
Tsjah, het rare is dus dat voor de upgrade ik makkelijk 500 á 600kb/s haalde (had eerst cable premium, nu basic), op alle computers... Hoewel, niet tegelijk natuurlijk
Heb overal Cat5kabels liggen, de verbinding komt binnen bij een Motorola surfboard-modem, gaat vervolgens naar een Sitecom dc-201 router, daarvandaan naar de huiskamercomputer, naar mijn kamer, waar nog een wireless router staat (om de verbinding te delen tussen mijn HTPC, Server, gewone computer en laptop...) en naar de kamer van m'n zusje... De huiskamercomputer haalt wél de gewenste snelheid, de computers van m'n zusje en mij niet. En dat dus terwijl er in feite niks veranderd is. Heb het modem al talloze keren gereset, evenals de routers...
Probeer anders eens via een programma van sysinternals (portscanner of processcanner) te achterhalen wat daar extra draait. Anders zou je op die machine programma's als netlimiter kunnen proberen om daar het dataverkeer terug te brengen. Of in je router een beperking invoeren (mocht dat mogelijk zijn in je router).
En mocht het helemaal fout gaan, dan kan je altijd nog even Casema/Wanadoo vragen of ze een meting bij je willen uitvoeren op het signaal wat je krijgt. Kan zijn dat door de wijziging je een andere hogere frequentie binnenkrijgt. Bij ons is toen een mannetje langsgekomen en die heeft via de TD toen een aanpassing laten doorvoeren waardoor het bij ons goed ging.
Mooooooeeeee......
Verwijderd
Ten eerste betaal je 4.95 extra voor Casema digitale telefonie bovenop Casema Multi of Wanadoo basic.alsmagalles schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:16:Ik wil graag ook digitaal gaan bellen en bij Casema ben je dan 9.95 extra kwijt en dan komen er nog gesprekskosten bij. Ik zit te denken aan Pilmo (www.pilmo.nl). Daar ben ik voor een 8000/1000 ADSL abbonnement + Telefonie + 240 gratis belminuten 34.95 kwijt. Ik vindt dat te veel schelen alleen is het altijd afwachten of het allemaal vlotjes verloopt zo'n andere provider (redelijk onbekend).
Ten tweede zijn die gratis belminuten natuurlijk alleen voor "vaste" nummers.
Ten derde is de 8000 een bruto snelheid t.o.v. de netto snelheden (4200) bij Casema.
Ten vierde vraag ik me af of Pilmo goede toegang heeft tot nieuwsservers zoals Giganews.
Ten vijfde, wat je zelf al aangeeft, is het maar afwachten of deze provider het overleeft in de strijd.
Ten zesde wil je toch geen naam@pilmo.nl email-adres
Ten zevende moet je natuurlijk nog kaal koper of een belbudget abonnement hebben, dus de prijs is zeker 9 Euro hoger.
Dus zoveel groener is het gras bij de buren niet.
En ik werk nog niet eens voor Casema, kun je nagaan!
Die 9 euro voor kaal koper zit in het abbonnement van Pilmo.
Pilmo geeft een downloadsnelheid aan van min. 2mb en max. 8 mb en ik zit 1096 meter van de centrale en ben benieuwd wat er van die snelheid overblijft?
Wat denken jullie?
Ik ben tevreden over casema alleen vindt ik de beperking die is doorgevoerd voor de newsserver jammer.
Ik kan nog maar 50gb per maand downloaden met een snelheid van 120 kb/s.
Verwijderd
Ja, jij en anderen vinden dat jammer. Ik begrijp het wel waarom dat gedaan is. Ten eerste omdat het direct via Giganews gaat, de beste kwa retentie en betere compleetheid is er niet te vinden -> dit kost Casema bakken met geld en dat voor een gratis extra service. Of dacht je dat Giganews gratis was? Ga maar eens naar www.giganews.com, dan kan je zelf zien wat je zou moeten betalen voor een abonnement. Dus mag het wat langer duren om het binnen te halen. (buiten het feit dat een zooi aso's alles verpest hebben door zowat heel Usenet via Giganews/Casema leeg te zuigen op max.snelheid voor langere tijd).alsmagalles schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:01:
Ik ben tevreden over casema alleen vindt ik de beperking die is doorgevoerd voor de newsserver jammer.
Ik kan nog maar 50gb per maand downloaden met een snelheid van 120 kb/s.
Overigens kan je best meer dan 50GB downloaden (en dat vind ik ECHT al meer dan zat per maand want dit is alleen Usenet nog maar), je moet het alleen niet overdrijven. Een echt harde cap zit er niet op. De max. snelheid voor jouw abonnement is overigens 1024Kb/s (1MByte/s) en laat dat nou zo ongeveer 120KB/s zijn. Geen 120Kbit/s en dat is wat jij zegt.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 23:56 ]
Verwijderd
Het kost casema echt geen bakken met geld, tuurlijk het zal een duurdere service zijn. Maar ik denk niet dat heel veel klanten er gebruik van maken, laat staan dat die mensen weten wat een newsserver is. Casema heeft toendertijd gezegd dat 1500 man het verpest zouden hebben voor anderen, mijn inziens heeft casema dit gebruikt om zo iedereen duurdere abbo's aan te smeren, daar de maximum snelheid voor iedereen 2 mbit was. Door de limieten bij de lagere abbo's lager te zetten en een ondoenlijke downloadsnelheid te geven, hopen ze erop die dure abbo's beter te slijten (markt is verzadigd --> meer omzet per klant creeeren), er staat niet voor niets op de gebruiksmetersite een link om je abbo te verhogen. Daarnaast kan je gewoon nog lekker veel downloaden, die limiet is een softlimiet en wij zaten laatst ook nog op 250 gb wat we in een maand hadden binnengetrokken (en we hebben de limiet van 50) niks geen waarschuwing of iets. En de snelheid voor zijn abonnement is 1 mbit, niet 512 kb/s.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:44:
[...]
Ja, jij en anderen vinden dat jammer. Ik begrijp het wel waarom dat gedaan is. Ten eerste omdat het direct via Giganews gaat, de beste kwa retentie en betere compleetheid is er niet te vinden -> dit kost Casema bakken met geld en dat voor een gratis extra service. Dus mag het wat langer duren om het binnen te halen. (buiten het feit dat was aso's alles verpest hebben door zowat heel Usenet via Giganews/Casema leeg te zuigen op max.snelheid).
Overigens kan je best meer dan 50GB downloaden (en dat vind ik ECHT al meer dan zat per maand want dit is alleen Usenet nog maar), je moet het alleen niet overdrijven. Een echt harde cap zit er niet op. De max. snelheid voor jouw abonnement is overigens 512Kb/s, geen 120Kb/s.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 23:57 ]
Verwijderd
Dat had ik net al aangepast, is idd 2 threads van 512Kb/s.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:55:
[...]
Het kost casema echt geen bakken met geld, tuurlijk het zal een duurdere service zijn. Maar ik denk niet dat heel veel klanten er gebruik van maken, laat staan dat die mensen weten wat een newsserver is. Casema heeft toendertijd gezegd dat 1500 man het verpest zouden hebben voor anderen, mijn inziens heeft casema dit gebruikt om zo iedereen duurdere abbo's aan te smeren, daar de maximum snelheid voor iedereen 2 mbit was. Door de limieten bij de lagere abbo's lager te zetten en een ondoenlijke downloadsnelheid te geven, hopen ze erop die dure abbo's beter te slijten (markt is verzadigt --> meer omzet per klant creeeren), er staat niet voor niets op de gebruiksmetersite een link om je abbo te verhogen. Daarnaast kan je gewoon nog lekker veel downloaden, die limiet is een softlimiet en wij zaten laatst ook nog op 250 gb wat we in een maand hadden binnengetrokken (en we hebben de limiet van 50) niks geen waarschuwing of iets. En de snelheid voor zijn abonnement is 1 mbit, niet 512 kb/s.
En je kan er inderdaad gerust iets overheen gaan maar dat had ik al gezegd. En geloof me, het kost Casema WEL bakken met geld. Giganews is geen goedkope newshoster, verre van dat. En nee hoor, er was geen 2Mbit limiet toen. Sterker nog, er was geen snelheidslimiet. Dat was juist de crux.
Al een firmware upgrade gedaan? Ik weet van een 1,5 jaar geleden dat de dc-201 veel problemen had met de snelheid. De snelheid was eerst rond de 500KB/sec, ik ging toen upgraden (of de verbinding werd naar 10 Mbit gegooid oid) en ik kwam gewoon niet boven de 600KB/sec terwijl Sitecom zei dat de theoretische snelheid 34Mbit was. Echter wanneer ik de pc rechstreeks aansloot, hoppa 1100 KB/Sec. Toen heb ik een Linksys aangeschaft en weg problemen. Sitecom zei te werken aan een firmware upgrade toendertijd maar daar heb ik niet lang op gewacht.MikeyMan schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:34:
[...]
Tsjah, het rare is dus dat voor de upgrade ik makkelijk 500 á 600kb/s haalde (had eerst cable premium, nu basic), op alle computers... Hoewel, niet tegelijk natuurlijk
Deze testers zijn ook niet echt geschikt voor rappe verbindingen. Je krijgt een beter beeld met het downloaden van een 100MB file. (Volgens mij heeft versatel zoiets op http://www2.versatel.nl/100mb.bin)Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:40:
Denk dat de snelheidsmeter daar stuk is. Hoor 12,5Mbit (Casema Mega) te halen maar dit is wat overdreven
edit: Speedtest.nl geeft hetzelfde beeld... vaag.
Verwijderd
Geen snelheidslimiet???!! Ik en vrienden van me konden echt niet sneller dan 2 mbit. Misschien heel lang geleden, dat er toen geen snelheidslimiet was.Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 00:00:
[...]
Dat had ik net al aangepast, is idd 2 threads van 512Kb/s.
En je kan er inderdaad gerust iets overheen gaan maar dat had ik al gezegd. En geloof me, het kost Casema WEL bakken met geld. Giganews is geen goedkope newshoster, verre van dat. En nee hoor, er was geen 2Mbit limiet toen. Sterker nog, er was geen snelheidslimiet. Dat was juist de crux.
Ik denk dus dat die totale kosten wel meevallen, omdat heel veel klanten niet weten wat de dienst inhoud. Zo kunnen de gebruikskosten gespreid worden over de inkomsten van alle klanten.
De kosten voor giganews zijn 25 dollar voor een unlimited abbo. Het blijft gissen wat de prijs zal zijn wat giganews berekent voor bedrijven, gezien we niks over het prijsmodel weten.
Yepz, alle firmware is up-to-date...micha schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:10:
[...]
Al een firmware upgrade gedaan? Ik weet van een 1,5 jaar geleden dat de dc-201 veel problemen had met de snelheid. De snelheid was eerst rond de 500KB/sec, ik ging toen upgraden (of de verbinding werd naar 10 Mbit gegooid oid) en ik kwam gewoon niet boven de 600KB/sec terwijl Sitecom zei dat de theoretische snelheid 34Mbit was. Echter wanneer ik de pc rechstreeks aansloot, hoppa 1100 KB/Sec. Toen heb ik een Linksys aangeschaft en weg problemen. Sitecom zei te werken aan een firmware upgrade toendertijd maar daar heb ik niet lang op gewacht.
Maar, na een nacht alle stekkers los gelegd te hebben, werkt het zo'n beetje... Dus ik denk dat ik van het probleem afben...
Hebben jullie een soort van verzamelwoede ofzo?
Wat moet je nou in godsnaam allemaal downloaden dan? (tuurlijk games/applicaties, maar gebruiken jullie nou echt 250GB aan applicaties per maand b.v.?)
Om dan toch maar on-topic te blijven, zal vanavond m'n modem eens resetten om te kijken of het bij mij nu ook sneller gaat.
Verwijderd
Beter gezegd, het is me opgevallen dat m'n ping lager en stabieler is dan daarvoor.
Normaal had ik een ping die schommelde tussen de 10 en de 50 ms, en nu is die gewoon strak tussen de 10 en de 20 ms
Viel mij ook op. Mij ping zit nu tussen de 10 en 15 ms ipv 10 en 20 ms.Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:21:
Upgrade is nu al inmiddels bijna een week actief hier, en heb een hele stabiele verbinding.
Beter gezegd, het is me opgevallen dat m'n ping lager en stabieler is dan daarvoor.
Normaal had ik een ping die schommelde tussen de 10 en de 50 ms, en nu is die gewoon strak tussen de 10 en de 20 ms
Verwijderd
Ik weet niet hoor, maar je mist nou net hetgene wat er zoveel gedownload wordt. DVD films natuurlijk. En ja, als je met meerdere mensen gebruik maakt van een inet verbinding zal er ook meer worden gedownload dan één persoon dat zal doen. En daar hebben we zeker geen 10 mbit verbinding voor nodig, want de nacht is lang.Tadream schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:37:
50GB/250GB downloaden...
Wat moet je nou in godsnaam allemaal downloaden dan? (tuurlijk games/applicaties, maar gebruiken jullie nou echt 250GB aan applicaties per maand b.v.?)
Om dan toch maar on-topic te blijven, zal vanavond m'n modem eens resetten om te kijken of het bij mij nu ook sneller gaat.
Verwijderd
Films in DVD-formaat. En dan is 50Gb per maand heel weinig! Die grens is in een paar dagen bereikt...Tadream schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:37:
50GB/250GB downloaden...
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Tuurlijk was ik me daarvan bewust, maar dan nog.Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 21:35:
[...]
Films in DVD-formaat. En dan is 50Gb per maand heel weinig! Die grens is in een paar dagen bereikt...
Zijn er nu echt zoveel films die je perse moet hebben/downloaden?
Gewoon lekker naar de videotheek, zijn zat acties 100 euro voor 50 euro kan je tig films huren.
Ik heb het met de meeste films na 1 keer wel gezien.
Wat idealer zou zijn is video on demand of via IP, gewoon gelijk kijken op je tv.
Casema zegt tot 70MB te kunnen, laat ze dat dan doen en gelijk alles digitaal/ip aanleveren kwa tv content.
Verwijderd
Precies! De meeste films heb je na één keer wel gezien. Daarom worden ze massaal gedownload, bekeken en weer verwijderd. Een zeer goede film koop ik gewoon (later) toch nog op DVD.Tadream schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:36:
Tuurlijk was ik me daarvan bewust, maar dan nog.
Zijn er nu echt zoveel films die je perse moet hebben/downloaden?
Gewoon lekker naar de videotheek, zijn zat acties 100 euro voor 50 euro kan je tig films huren.
Ik heb het met de meeste films na 1 keer wel gezien.
De films die je worden gedownload liggen overigens pas ca. 9 maanden later in de videotheek...
Graag stoppen met het posten van "Ik ben geupgraded!" of "Ik ben nog niet geupgraded :(". Dat is totaal oninteressante informatie voor je mede-forumgenoten.
Dit is een discussieforum, en als hier niet gediscussierd wordt....heeft dit topic dus geen bestaansrecht. (En zal worden gesloten)