Het modem van Casema is perfect. Als er problemen met heel veel connecties optreden, is de router vaak het probleem. Dit zijn dan tevens vaak ook de budget-routers; ook al zijn er met vele budget-routers geen problemen.Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:33:
Ik overweeg over te stappen op casema midi 4200kbit inclusief bellen. Nu krijg ik bij het doorlezen van de forums hier het idee dat het bijgeleverde modem slecht presteert als er veel connecties openstaan. (hoewel het niet altijd duidelijk is of het komt door het casema modem of door de gebruikte router). Kan iemand deze problemen bevestigen? Ik gebruik bittorent redelijk veel en wil tegelijkertijd kunnen bellen. Ik ben van plan een asus WL500g aan het modem te hangen.
Verwijderd
ok dat is mooi meegenomen. ik hoop dat ze ook mijn 707-nummer van tweakdsl kunnen porteren, want dat is van het BBned netwerk.Jammer voor tweak want een 512/256 abo voor 29.95 is tegenwoordig toch echt teveel geld. Dit 4200/1000 abo kost slechts 3 euri meer.
Ik gebruik geen router, maar het 5100 modem met telefonie heeft gewoon een probleem met veel connecties. Ben het ook al tegen gekomen bij anderen wereldwijd, het ligt wat dat betreft dus aan het modem. Knap irritant overigens, usenet kan maar met 4 connecties max meestal.Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 17:19:
[...]
Het modem van Casema is perfect. Als er problemen met heel veel connecties optreden, is de router vaak het probleem. Dit zijn dan tevens vaak ook de budget-routers; ook al zijn er met vele budget-routers geen problemen.
Mijn advies; koop een router die 70Mbit op de WAN poort aankan, ik weet niet of de 500g dit kan. Casema wil hier uiteindelijk naartoe. Ik heb nu een crappy routertje van Unex welke maar 3mbit aankan, aanstaande dinsdag wordt deze vervangen door een Asus wired routertje met 70Mbit op de WAN poort als mogelijkheid. Mocht je router de boel tegenwerken merk je het vanzelfVerwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:33:
Ik overweeg over te stappen op casema midi 4200kbit inclusief bellen. Nu krijg ik bij het doorlezen van de forums hier het idee dat het bijgeleverde modem slecht presteert als er veel connecties openstaan. (hoewel het niet altijd duidelijk is of het komt door het casema modem of door de gebruikte router). Kan iemand deze problemen bevestigen? Ik gebruik bittorent redelijk veel en wil tegelijkertijd kunnen bellen. Ik ben van plan een asus WL500g aan het modem te hangen.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
Ik heb nu een Linksys WRT54G, en deze heeft een maximale WAN snelheid van ongeveer 45 Mbit. Nu had de persoon hierboven het over een ASUS router met 70 Mbit, maar zijn er nog andere merken routers die zo'n snelheid halen? (graag ook type nummers)
Ik checkte net mn snelheid, is nu ook verhoogd naar +- 1700 kb/s (Speedtest). Kan wel al langer zijn, maar toch relax (scheelt een hoop met voorheen slechts 800-1000). locatie: Utrecht
Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl
Snelheid in Utrecht is idd nu ook verhoogd Download is zelfs nog wat hoger dan ze op de site van casema aangeven, dat is namelijk 4200kbits/s.
Casema multi:
Download: 602.4 KByte/sec (=4819 kbps)
Upload: 80.0 KByte/sec (=640 kbps)
Casema multi:
Download: 602.4 KByte/sec (=4819 kbps)
Upload: 80.0 KByte/sec (=640 kbps)
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Zijn er hier meerdere mensen die op sommige momenten ineens voor +/- 20 seconden geen Internet en Telefonie meer hebben.
Dit ervaar ik althans, op bepaalde momenten dan heb ik ineens een gigantisch trage verbinding, en werkt m'n telefoon ineens niet meer.
Postcode 3552 (Utrecht) met een Motorola SBV5120E modem.
Dit ervaar ik althans, op bepaalde momenten dan heb ik ineens een gigantisch trage verbinding, en werkt m'n telefoon ineens niet meer.
Hmm nee niet dat ik gemerkt heb in ieder geval.....Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:18:
Zijn er hier meerdere mensen die op sommige momenten ineens voor +/- 20 seconden geen Internet en Telefonie meer hebben.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Idd...dacht dat het de firmware van mijn router was die ik maar eens moest updaten. Op de site van Casema is ook niets te vinden over deze uitval.....hmmm
Mooooooeeeee......
Verwijderd
Jij ervaart dus hetzelfde probleem als wat ik heb met de uitval van zowel internet als telefonie?Black Piet schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:42:
Idd...dacht dat het de firmware van mijn router was die ik maar eens moest updaten. Op de site van Casema is ook niets te vinden over deze uitval.....hmmm
Ik heb geen telefonie gelukkig, maar wel af en toe bagger internet...

Ik heb alleen internet hier. Telefonie hebben we maar niet genomen door de negatieve ervaringen die ik lees. Leek mij niet zo verstandig.... Denk dat het meer een probleem is bij casema dan mijn computerconfiguratie overigens als ik dit zo lees...Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:04:
Jij ervaart dus hetzelfde probleem als wat ik heb met de uitval van zowel internet als telefonie?
Mooooooeeeee......
Nadat er hier in den haag is verhoogd, heb ik af en toe dat de snelheid helemaal wegzakt. Als ik dan opnieuw connect is dit weg. Weet iemand toevallig wat ermee kan zijn?
Zwarte motorola modem en een Linksys WRT54 router.
MvG.
Zwarte motorola modem en een Linksys WRT54 router.
MvG.
Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300
Verwijderd
Er komt iig een monteur volgende week maandag, om het modem om te ruilen, aangezien Casema het idee heeft dat mijn modem defect is. We'll see
Kijk eens met de Event Viewer (start->run->eventvwr) in de "System" log of daar een foutmelding in staat zoals "TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts". Ik heb ook last gehad van ineens instortende snelheden en dit bleek te liggen aan mijn bittorrent client die teveel verbinden tegelijkertijd probeerde op te zetten. De oplossing van dit probleem is hier te vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 08:19:
Er komt iig een monteur volgende week maandag, om het modem om te ruilen, aangezien Casema het idee heeft dat mijn modem defect is. We'll see
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Verwijderd
Die patch had ik al als eerste geïnstalleerd nadat ik een schone Windows installatie op m'n PC had gezetMr_Blobby schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:02:
[...]
Kijk eens met de Event Viewer (start->run->eventvwr) in de "System" log of daar een foutmelding in staat zoals "TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts". Ik heb ook last gehad van ineens instortende snelheden en dit bleek te liggen aan mijn bittorrent client die teveel verbinden tegelijkertijd probeerde op te zetten. De oplossing van dit probleem is hier te vinden.
Jup, dit is een bug in de firmware van het telefoniemodemVerwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:18:

Er is al wel een gefixte firmware door Motorola beschikbaar gesteld, maar die introduceert weer een heleboel nieuwe bugs/problemen. Deze wordt (logischerwijs) dus niet door Casema in gebruik genomen.
Het is nu wachten totdat Motorola wél een goede firmware uitlevert en Casema deze goedkeurt...
Ondanks het feit dat ik alleen maar internet heb, heb ik soms behoorlijk last van die "dip". En ik heb dus een normale Motorola modem
Mooooooeeeee......
Verwijderd
Ik heb dat ook een keer gehad, maar na het resetten van modem en router was het over.Black Piet schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:26:
Ondanks het feit dat ik alleen maar internet heb, heb ik soms behoorlijk last van die "dip". En ik heb dus een normale Motorola modem
Dat resetten heb ik al regelmatig gedaan... Ook de firmware van mijn Linksys is al geupdate.... Voor de update had ik er nooit last, daarna eigenlijk dagelijks. Nou ja, ik ga Casema nog wel een keertje bellen als ik tijd heb.
Mooooooeeeee......
w00t! 3527 in Utrecht -> ook gebumpt naar de dubbele snelheid. Wij zijn erg blij.
We hebben ook het modem met telefonie, maar ervaren geen problemen. Geen dips in de snelheid (alhoewel ik niet de hele dag download, dus ik kan ze over het hoofd zien) en met de telefonie lijkt ook nooit iets mis te zijn.
We hebben ook het modem met telefonie, maar ervaren geen problemen. Geen dips in de snelheid (alhoewel ik niet de hele dag download, dus ik kan ze over het hoofd zien) en met de telefonie lijkt ook nooit iets mis te zijn.
Liege, liege, liegebeest!
Sinds vandaag een nieuwe router, en warempel, de snelheid was niet meer tot 4Mbit gelimiteerd 
Wat een leven dit...
Nou is dit niet helemaal accuraat, maar dit zijn wel de snelheden die ik ook bij downloaden haal
En dat voor een Premium abonnementje! Ik ga Casema niet opbellen... straks komen ze er nog achter
Ik ben in iedergeval blij, 2725AA, Zoetermeer.
Wat een leven dit...
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Thu Mar 23 2006 om 02:08:41 UTC+0100) Download : 856.0 KByte/sec Upload : 94.0 KByte/sec Connection : 346.0 Conn/min Ping test Nederland : 10.0 ms |
Nou is dit niet helemaal accuraat, maar dit zijn wel de snelheden die ik ook bij downloaden haal
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
Je zit gewoon met 56 kB/s boven je THEORETISCH opgegeven snelheid. Je haald met 6.4 mbit kabel gewoon meer dan met 8 mbit adsl.SgtStrider schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 02:09:
Sinds vandaag een nieuwe router, en warempel, de snelheid was niet meer tot 4Mbit gelimiteerd
Wat een leven dit...
code:
1 2 3 4 5 6 7 Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Thu Mar 23 2006 om 02:08:41 UTC+0100) Download : 856.0 KByte/sec Upload : 94.0 KByte/sec Connection : 346.0 Conn/min Ping test Nederland : 10.0 ms
Nou is dit niet helemaal accuraat, maar dit zijn wel de snelheden die ik ook bij downloaden haalEn dat voor een Premium abonnementje! Ik ga Casema niet opbellen... straks komen ze er nog achter
Ik ben in iedergeval blij, 2725AA, Zoetermeer.
ALs ik de connectietest uitvoer met firefox haal ik een veel hogere aantal dan met inet explorer btw.
Ik kom 9 van de 10x net niet boven de 800 kb/s uit, met wanadoo premium, is dit wel het geval zit ik tussen de 800 en 805 kb/s. Opzich wel netjes, nu nog maar anderhalf uur voor een volle dvd 
Upload ligt op zo 104 kb/s stabiel uploaden, opzich nog wel te doen ook
** [18:41:24] Transferred: toc.dad.se.r05 47,68 MB in 1 minute 1 second (796,0 KB/s) **
Upload ligt op zo 104 kb/s stabiel uploaden, opzich nog wel te doen ook
** [18:41:24] Transferred: toc.dad.se.r05 47,68 MB in 1 minute 1 second (796,0 KB/s) **
[ Voor 13% gewijzigd door sjorremans op 23-03-2006 22:33 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Toch word ik er niet goed van dat ik 90% van de tijd de beloofde snelheid dus niet haal...:
Er is 1.12 megabyte gedownload in 10.78 sec.
Tijdens de laatste 639.9 kilobyte was
de snelheid 875.4 kbit/s.
Dat is 875 Kbps. (107 KB/Sec).
De maximum snelheid was 1.40 Mbit/s
gedurende een blokje van 128.0 kilobyte.
Dat is 1404 Kbps. (171 KB/Sec).
Gewoonweg vervelend...
Gewoonweg vervelend...
Daar heb ik geen last van, waar ik wel last van heb is dat internet er vaak snachts zomaar uitligt, en dat ik dan elke keer modem+router moet resetten voordat het weer normaal werkt.MikeyMan schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:37:
Toch word ik er niet goed van dat ik 90% van de tijd de beloofde snelheid dus niet haal...:
Gewoonweg vervelend...
Had het vanochtend weer, geloof ik de 3e of 4e keer al deze week. Erg irritant
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Als ik zo de berichten lees, is de eerdere update toch niet helemaal geslaaagd geweest. Lees nu dat veel meer mensen uitval van hun internetverbinding hebben [en dan hebben we alleen nog maar de tweakers gehad
]
Mooooooeeeee......
Sinds ik Casema heb (had hiervoor Demon) moet ik wekelijks m'n modem (zwarte Motorola) resetten. Best vervelend, want meestal kom ik er pas achter dat het ding hangt als ik niet thuis ben. Als gevolg zit ik een dag zonder mail, web, ftp en p2p server.
Na een reset (stroom eraf en er weer op) werkt het weer prima. Vorige week Casema gebeld. Ze zagen niks vreemds in het modem. "Wat had ik er achter hangen?" Een Linksys WRT54G. "Oh. dan moet je daar maar eens nieuwe firmware in zetten." Bullshit, want de Linksys hing ook al 2 jaar achter m'n Demon ADSL modem en dat ging altijd prima. En er draait de laatste versie van Thibor 14 op. Het enige dat veranderd is, is het modem (ADSL -> kabel).
Iemand nog suggesties waar ik naar kan kijken of wat ik kan doen?
Na een reset (stroom eraf en er weer op) werkt het weer prima. Vorige week Casema gebeld. Ze zagen niks vreemds in het modem. "Wat had ik er achter hangen?" Een Linksys WRT54G. "Oh. dan moet je daar maar eens nieuwe firmware in zetten." Bullshit, want de Linksys hing ook al 2 jaar achter m'n Demon ADSL modem en dat ging altijd prima. En er draait de laatste versie van Thibor 14 op. Het enige dat veranderd is, is het modem (ADSL -> kabel).
[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 28-03-2006 12:42 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Koop een goede router, bijv. een Vigor 2200Eplus of Vigor 2900 (beide van Draytek).Microkid schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 07:45:
Uit eigen ervaring: super stabiel.
Ja, want linksys is troep...Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:35:
[...]
Koop een goede router, bijv. een Vigor 2200Eplus of Vigor 2900 (beide van Draytek).
Uit eigen ervaring: super stabiel.

NiksZjieB schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:29:
Wat is er tegen om de nieuwste firmware te gebruiken?
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
En fijn dat je dat ook even onderbouwd. Hier heb ik echt wat aan. Not dus.
Mijn ervaring was dat een linksys WRT54G icm Casema mega abbo niet zo'n beste ervaring was.
De internetverbinding werkte perfect, maar ik haalde bij lange na de max downloadsnelheid niet.
Pas toen ik mijn Linuxbak (Amd sempron geval met FC4 er op) als router ging gebruiken kwam ik op de max snelheid.
Voor de rest ben ik gewoon best tevreden met casema. Geen last van uitvallende verbindingen of dippen in de snelheid (zover ik er van bewust ben
)
Tevens hebben we Telefonie via casema. hier heb ik ook geen rare problemen mee gehad.
De internetverbinding werkte perfect, maar ik haalde bij lange na de max downloadsnelheid niet.
Pas toen ik mijn Linuxbak (Amd sempron geval met FC4 er op) als router ging gebruiken kwam ik op de max snelheid.
Voor de rest ben ik gewoon best tevreden met casema. Geen last van uitvallende verbindingen of dippen in de snelheid (zover ik er van bewust ben
Tevens hebben we Telefonie via casema. hier heb ik ook geen rare problemen mee gehad.
Pak je rust!
Sarcasme enzo...Microkid schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:48:
[...]

Het lijkt er op dat je modem crasht door een te groot aantal simultane connecties (vanwege p2p, torrents etc.). Met de Thibor-firmware kun je het maximum aantal toch instellen?
Mjah, maar waarom zou daar vantevoren geen probleem mee zijn...?
Bij mij is het nog vreemder... Voor de upgrade had ik cable premium, nu basic met upgrade... Vrijwel net zo snel voor hetzelfde geld zou je zeggen... Maar de verbinding was voor de overstap c.q. upgrade echt een stuk stabieler...
Bij mij is het nog vreemder... Voor de upgrade had ik cable premium, nu basic met upgrade... Vrijwel net zo snel voor hetzelfde geld zou je zeggen... Maar de verbinding was voor de overstap c.q. upgrade echt een stuk stabieler...
Omdat ik er stiekempjes vanuit ging dat hij toen een ander modem gebruikte...MikeyMan schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:23:
Mjah, maar waarom zou daar vantevoren geen probleem mee zijn...?
Hebben anderen ook wel eens het 'probleem'
dat de upload hoger is dan aangegeven? Wanneer ik aan het ftp-en ben vanaf m'n werk naar huis komen de meeste bestanden netjes met 80KB/sec binnen, maar sommigen met zo'n 180 KB/sec.
Dit is per bestandsoverdracht dus niet de hele tijd maar wel per sessie zeg maar. *thumb up*
Verder nog steeds erg tevreden. Altijd stabiel en geen problemen. Ben paar weken geleden verhuisd en zelfs de verhuizing ging helemaal top. Ga zo door Casema!
Verder nog steeds erg tevreden. Altijd stabiel en geen problemen. Ben paar weken geleden verhuisd en zelfs de verhuizing ging helemaal top. Ga zo door Casema!
[ Voor 24% gewijzigd door sjaak op 28-03-2006 13:33 ]
Verwijderd
In vergelijking met Draytek is Linksys inderdaad van mindere kwaliteit. En vele routers van Linksys zijn ook nog eens instabiel (m.n. in combinatie met hogere snelheden en veel connecties). Vandaar mijn suggestie voor de Vigor-router van Draytek op de gestelde vraag.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 14:11 ]
Ik heb nog steeds de oude snelheden met Wanadoo cable basic.
Kreeg wel een brief van Casema dat ze ons oude com21 modem willen omruilen en dat die nieuwe modem ook gelijk de hogere snelheid ondersteunt. Beetje jammer dat ze daar nu pas mee komen, kan nog wel ff duren voor die modem komt.
Tot die tijd genieten van snelheden die met de dag lager worden, haalde ik eerst 240 kb/s, nu nog maar 200-220. Maarja.
Kreeg wel een brief van Casema dat ze ons oude com21 modem willen omruilen en dat die nieuwe modem ook gelijk de hogere snelheid ondersteunt. Beetje jammer dat ze daar nu pas mee komen, kan nog wel ff duren voor die modem komt.
Tot die tijd genieten van snelheden die met de dag lager worden, haalde ik eerst 240 kb/s, nu nog maar 200-220. Maarja.
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Hmmm, klinkt aannemelijk. Anderzijds: met het ADSL modem had ik er geen last van. Maar ik zal eens gaan snuffelen naar die instelling. Mij is deze in elk geval onbekend.ZjieB schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:20:
Het lijkt er op dat je modem crasht door een te groot aantal simultane connecties (vanwege p2p, torrents etc.). Met de Thibor-firmware kun je het maximum aantal toch instellen?
Ik had met mijn router een vergelijkbaar probleem: door gebruik van mIRC op verschillende clients en op verschillende IRC-servers crashte mijn kabelmodem bij voortduring. Het expliciet toewijzen/openzetten van poorten heeft dit probleem verholpen.
edit:
Transferred 173 files totaling 2,31 GB in 29 minutes 47 seconds (1.464,9 KB/s)
Toch redelijk stabiel
Transferred 173 files totaling 2,31 GB in 29 minutes 47 seconds (1.464,9 KB/s)
Toch redelijk stabiel
[ Voor 21% gewijzigd door ZjieB op 30-03-2006 15:12 ]
Ik heb het topic zo even snel doorgenomen, en ook in google gezocht.
Maar het kon mijn vraag niet 1-2-3 vinden, daarom post ik het maar even hier.
Ik zit te denken om een Casema Multi aan te vragen i.c.m. Eweka (usenet) account.
Nu heb ik in dit topic al posts gescand op eweka, maar kom er niet achter of dit met een wanadoo of met casema verbinding is.
Kan ik met Casema leechen via een Eweka?
Maar het kon mijn vraag niet 1-2-3 vinden, daarom post ik het maar even hier.
Ik zit te denken om een Casema Multi aan te vragen i.c.m. Eweka (usenet) account.
Nu heb ik in dit topic al posts gescand op eweka, maar kom er niet achter of dit met een wanadoo of met casema verbinding is.
Kan ik met Casema leechen via een Eweka?
casema.nl eruit
pop mail eruit
verbinding werkt nog prima / NNTP werkt ook prima
regio zuidholland-noord
kan iemand dit bevestigen?
pop mail eruit
verbinding werkt nog prima / NNTP werkt ook prima
regio zuidholland-noord
kan iemand dit bevestigen?
Bij voorbaat sorry..
Gisteren lag de mailserver er ook uit.
Ze gaan aan het succes ten onder ;-)
Ze gaan aan het succes ten onder ;-)
ping 127.212.23.124
lol..
lijkt weer verholpen te zijn hier. bedankt voor het reageren.
lijkt weer verholpen te zijn hier. bedankt voor het reageren.
Bij voorbaat sorry..
Hey, vandaag is ons Casema installatiepakket binnen gekomen. Me pa heeft et besteld dus ging ff kijken wat ie precies had besteld. Gevraagd welk pakket, Multi + telefonie. Maar op de site van Casema staat dat je maar 2 e-mailadressen hebt bij het multi pakket. Ik herinner mij nog iets over dat je per hoofdadres nog een soort bij adres kon maken ofzo, dat toch een eigen inbox had? Hebben we bij planet volgens mij ook maar hier zou ik graag een bevestiging voor willen
.
Ook zag ik dat de upload maar 660kbit/s is. Mijn vader dacht gezien te hebben dat die 1, 1.5 of zelfs 2 mbit/s zou zijn. Is mijn pa nou scheef of juist niet?
Bvd
Ook zag ik dat de upload maar 660kbit/s is. Mijn vader dacht gezien te hebben dat die 1, 1.5 of zelfs 2 mbit/s zou zijn. Is mijn pa nou scheef of juist niet?
Bvd
Leegte
Verwijderd
Bij Casema Multi kan je 2 e-mailadressen aanmaken, elk met hun eigen mailbox. Per e-mailadres kan je desgewenst 5 e-mail-aliassen maken die in mailbox van het desbetreffende e-mailadres komen. Dit kan je allemaal zelf instellen via E-mail Accountbeheer op de website van Casema.Kiwiknaapje schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:43:
Hey, vandaag is ons Casema installatiepakket binnen gekomen. Me pa heeft et besteld dus ging ff kijken wat ie precies had besteld. Gevraagd welk pakket, Multi + telefonie. Maar op de site van Casema staat dat je maar 2 e-mailadressen hebt bij het multi pakket. Ik herinner mij nog iets over dat je per hoofdadres nog een soort bij adres kon maken ofzo, dat toch een eigen inbox had? Hebben we bij planet volgens mij ook maar hier zou ik graag een bevestiging voor willen.
Bvd
Casema Multi heeft een download van 4200 kbit/s en een upload van 660 kbit/s. Vergelijk de abonnementsvormen van Casema zelf op de website van Casema.
Hmm. Ik kan me herinneren dat je op een of andere manier dus per hoofdadres nog een soort subadressen kon maken. Een soort aliassen maar wel met een eigen inbox, maar toch weer onderdeel van dat hoofdadres ofzo. Heel vaag allemaalVerwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:50:
[...]
Bij Casema Multi kan je 2 e-mailadressen aanmaken, elk met hun eigen mailbox. Per e-mailadres kan je desgewenst 5 e-mail-aliassen maken die in mailbox van het desbetreffende e-mailadres komen. Dit kan je allemaal zelf instellen via E-mail Accountbeheer op de website van Casema.
Casema Multi heeft een download van 4200 kbit/s en een upload van 660 kbit/s. Vergelijk de abonnementsvormen van Casema zelf op de website van Casema.
Edit: heb et gevonden in een oude computer idee. 1 adres, meerdere aliassen, d.m.v. berichtregels zorgen dat de mail gericht aan de alias niet in de mailbox terecht komt en dat de mail naar de mailbox niet bij de alias wordt binnengehaald.
[ Voor 14% gewijzigd door Kiwiknaapje op 04-04-2006 21:11 ]
Leegte
..
de 4200 kan je lezen als "downloaden met 500kb/s" en de 660 kan je zien als "uploaden met 80 kb/s"
Casema trekt de overhead van de te verkochte bandbreedte af, dit itt de adsl providers, die vrolijk de overhead meeverkopen.
de 4200 kan je lezen als "downloaden met 500kb/s" en de 660 kan je zien als "uploaden met 80 kb/s"
Casema trekt de overhead van de te verkochte bandbreedte af, dit itt de adsl providers, die vrolijk de overhead meeverkopen.
ping 127.212.23.124
Verwijderd
Ik heb gisteren m'n abonnement laten verlagen van Maxi naar Multi, en m'n snelheid is ongeveer 520 KB/s down en 80 KB/s up.
De snelheid van Maxi was eigenlijk net weer iets 'te veel' voor mij. Zoveel doe ik namelijk niet op internet, dus had al die bandbreedte niet nodig
De snelheid van Maxi was eigenlijk net weer iets 'te veel' voor mij. Zoveel doe ik namelijk niet op internet, dus had al die bandbreedte niet nodig
Wow nice om te weten
. Dus de snelheid die ze bij de pakketten gemeld worden zijn dus al de 80 a 90% die je kan gebruiken ivm afstand tot de centrale etc?
Dus 4200/8 = 525 en 660/8 = 82,5? Netjes van casema imo
[ Voor 16% gewijzigd door Kiwiknaapje op 05-04-2006 20:21 ]
Leegte
Verwijderd
Casema geeft je daadwerkelijk de snelheid die ze op hun site adverteren. 4200 Kbit is ook 4200 Kbit en geen 4200/9,6 = 437,5 zoals bijv. bij de meeste ADSL providers.Kiwiknaapje schreef op woensdag 05 april 2006 @ 20:20:
Wow nice om te weten. Dus de snelheid die ze bij de pakketten gemeld worden zijn dus al de 80 a 90% die je kan gebruiken ivm afstand tot de centrale etc?
Casema compenseert dus de overhead van het protocol.
Kabel kent het probleem met 'afstand tot de centrale' trouwens niet, dit is alleen zo bij DSL verbindingen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 20:26 ]
wow oke. Zijn de nieuwsgroepen van de Casema aanvaardbaar? Die van planet stond nooit wat op.
Leegte
Ze gebruiken Giganews. En die behoort volgens mij tot de top voor zover ik weet.Kiwiknaapje schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:21:
wow oke. Zijn de nieuwsgroepen van de Casema aanvaardbaar? Die van planet stond nooit wat op.
Beetje zoeken kan overigens ook wel
wie heeft een gelijksoortig probleem:
Ik ben al meer dan 3 maanden abonnee van Casema. Ik krijg maar geen rekening thuisgestuurd. Ik heb ze nu 8 keer gebeld en gevraagd of ze mij eens een rekening op willen sturen en elke keer roepen ze: "ja hij gaat nu de deur uit!". Maar ik krijg dus geen post van ze. Ja, mijn adres staat goed bij hun in de computer. Maar ze verdommen het gewoon!
Lekker geld verdienen aan klanten die elke keer minstens 10 minuten in de wacht staan...
Ik ben al meer dan 3 maanden abonnee van Casema. Ik krijg maar geen rekening thuisgestuurd. Ik heb ze nu 8 keer gebeld en gevraagd of ze mij eens een rekening op willen sturen en elke keer roepen ze: "ja hij gaat nu de deur uit!". Maar ik krijg dus geen post van ze. Ja, mijn adres staat goed bij hun in de computer. Maar ze verdommen het gewoon!

Wordt het bij jouw niet automatisch van je rekening afgeschreven?
Berekening van wat je ze moet betalen is ook niet zo moeilijk toch...
Mooooooeeeee......
ik ga noet zomaar geld sturen, zit ik straks dubbel te betalen...Black Piet schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:25:
Wordt het bij jouw niet automatisch van je rekening afgeschreven?
Mijn ouders hebben 5 maanden lang geen rekeningen van Casema ontvangen. Pas vorige maand kregen ze de rekening voor 5 maanden. Maar waarom wil je zo graag een rekening ontvangen? Je weet toch wat je moet betalen en uiteindelijk krijg je toch vanzelf wel een rekening. Het zou bij mij niet opkomen om te gaan zeuren voor een rekening. Eén keer een mailtje van "waar blijven mijn rekeningen" is meer dan genoeg.jaapstobbe schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:21:
wie heeft een gelijksoortig probleem:
Ik ben al meer dan 3 maanden abonnee van Casema. Ik krijg maar geen rekening thuisgestuurd. Ik heb ze nu 8 keer gebeld en gevraagd of ze mij eens een rekening op willen sturen en elke keer roepen ze: "ja hij gaat nu de deur uit!". Maar ik krijg dus geen post van ze. Ja, mijn adres staat goed bij hun in de computer. Maar ze verdommen het gewoon!Lekker geld verdienen aan klanten die elke keer minstens 10 minuten in de wacht staan...
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Ik zit er aan te denken om casema te nemen in m'n nieuwe woning over een maandje.
Nog wat vraagjes, misschien dat ze al bekend zijn maar ik kon het niet zo snel achterhalen
Wordt poortje 25 voor smtp geblokkeerd door casema?
Krijg je bij het pakket al je benodigde aansluitmateriaal? Splitters etc?
Is de telefonie betrouwbaar?
Krijg een een of ander telnr van casema of wordt er wel rekening gehouden met de regio waar je woont?
Zit namelijk sinds de introductie van adsl in nederland alleen maar op internet via adsl. Echt een adsl persoon dus. Heb geen ervaring met kabel internet.
Nog wat vraagjes, misschien dat ze al bekend zijn maar ik kon het niet zo snel achterhalen
Wordt poortje 25 voor smtp geblokkeerd door casema?
Krijg je bij het pakket al je benodigde aansluitmateriaal? Splitters etc?
Is de telefonie betrouwbaar?
Krijg een een of ander telnr van casema of wordt er wel rekening gehouden met de regio waar je woont?
Zit namelijk sinds de introductie van adsl in nederland alleen maar op internet via adsl. Echt een adsl persoon dus. Heb geen ervaring met kabel internet.
Verwijderd
Ik zal mijn ervaringen met casema delen. Sinds ongeveer een maand heb ik internet en telefonie via casema.
Ik heb het in januari aangevraagd per 1 maart. Dit omdat mijn adsl nog zou doorlopen tot 1 maart. Vond het een beetje zonde om twee aansluitingen te hebben. Dit gaf wat problemen bij casema. Ik ontving mijn pakket begin februari (+/- 3 weken na aanvraag) en ik werd half februari al gebeld waarom ik het nog niet had aangesloten. Ik vertelde dat mijn abo pas 1 maart in moest gaan. Geen probleem werd er gezegd. Op mijn eerste rekening stond er ook dat ik over februari moest betalen. Ik heb toen gemaild met Casema en had binnen twee dagen een reactie. Het abonnement zou idd per 1 maart ingaan en het teveelbetaalde zou met een volgende rekening gecrediteerd worden.
Op 1 maart heb ik uiteindelijk alles aangesloten. Erg easy. Alles doet het prima. Mijn nummer van KPN werd op 6 maart geporteerd, dus dat was ook lekker snel. Kortom, ik ben erg tevreden.

Edit: Alles wat je nodig hebt, zit dus in de doos. Modem, benodigde kabels (erg lang), telefoonaansluiting (kabel ook erg lang), er zit zelfs een nieuwe ethernetkaart in
Ik heb het in januari aangevraagd per 1 maart. Dit omdat mijn adsl nog zou doorlopen tot 1 maart. Vond het een beetje zonde om twee aansluitingen te hebben. Dit gaf wat problemen bij casema. Ik ontving mijn pakket begin februari (+/- 3 weken na aanvraag) en ik werd half februari al gebeld waarom ik het nog niet had aangesloten. Ik vertelde dat mijn abo pas 1 maart in moest gaan. Geen probleem werd er gezegd. Op mijn eerste rekening stond er ook dat ik over februari moest betalen. Ik heb toen gemaild met Casema en had binnen twee dagen een reactie. Het abonnement zou idd per 1 maart ingaan en het teveelbetaalde zou met een volgende rekening gecrediteerd worden.
Op 1 maart heb ik uiteindelijk alles aangesloten. Erg easy. Alles doet het prima. Mijn nummer van KPN werd op 6 maart geporteerd, dus dat was ook lekker snel. Kortom, ik ben erg tevreden.
Edit: Alles wat je nodig hebt, zit dus in de doos. Modem, benodigde kabels (erg lang), telefoonaansluiting (kabel ook erg lang), er zit zelfs een nieuwe ethernetkaart in
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 10:34 ]
Verwijderd
1. Ja, net zoals bij vrijwel elke provider. Geen eigen mailserver dus via de standaardpoort.C00KW4US schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 20:13:
Ik zit er aan te denken om casema te nemen in m'n nieuwe woning over een maandje.
1. Wordt poortje 25 voor smtp geblokkeerd door casema?
2. Krijg je bij het pakket al je benodigde aansluitmateriaal? Splitters etc?
3. Is de telefonie betrouwbaar?
4. Krijg een een of ander telnr van casema of wordt er wel rekening gehouden met de regio waar je woont?
2. Ja, meer dan genoeg -> zie reply hierboven
3. Ja, zeker weten. Het is een product wat zowat een eerste levensbehoefte is. Dus ja, betrouwbaar.
4. Ja, je kan van Casema een nieuw telefoonnummer krijgen maar als je binnen de regio (netnummer) blijft kan je ook je nummer meenemen. Dat regelt Casema voor je. Maar je mag ook gerust een nieuw nummer krijgen van Casema, is ook geen probleem.
P7) De aandeelhouders van Casema willen cashen. UPC zal 2 miljard euro moeten ophoesten voor de kabelaar.
Het Financieele Dagblad bericht dat investeerders in Casema de kabelaar in de etalage zetten.
Carlyle (40 procent), Providence (40 procent) en GMT Communications Partners (20 procent) hebben zakenbank Goldman Sachs opdracht gegeven om de markt te verkennen voor verkoop, zo weet het FD.
Link: http://www.planet.nl/plan...ontentid=702292/sc=28dcbe
UPC? oh oh....
Het Financieele Dagblad bericht dat investeerders in Casema de kabelaar in de etalage zetten.
Carlyle (40 procent), Providence (40 procent) en GMT Communications Partners (20 procent) hebben zakenbank Goldman Sachs opdracht gegeven om de markt te verkennen voor verkoop, zo weet het FD.
UPC? oh oh....
Misschien ff posten voor de fp?Cloudje schreef op zondag 16 april 2006 @ 10:38:
P7) De aandeelhouders van Casema willen cashen. UPC zal 2 miljard euro moeten ophoesten voor de kabelaar.
UPC? oh oh....
ping 127.212.23.124
Mijn wandoo internet doet het prima maar...
Ik ben gaan samenwonen en na 5 keer bellen staat nog steeds mijn moeders naam als geadresseerde.
En ook na vele malen bellen word het nog steeds niet van mijn andere rekening afgescheven.
Er was een actie dat je voor 6 maanden 50% moest betalen en die werd mij beloofd en nooit geen korting gekregen maar wel een extra afschift die totaal nergens op gebaseerd is.
En oh ja de telefonische hulp....... word maar doorgestuurt en uiteindelijk nog niks ondernomen.
echt om te huilen.
Dus het gaat maar via een aangetekende brief en ben benieuwd wat de reactie is.
Ik ben gaan samenwonen en na 5 keer bellen staat nog steeds mijn moeders naam als geadresseerde.
En ook na vele malen bellen word het nog steeds niet van mijn andere rekening afgescheven.
Er was een actie dat je voor 6 maanden 50% moest betalen en die werd mij beloofd en nooit geen korting gekregen maar wel een extra afschift die totaal nergens op gebaseerd is.
En oh ja de telefonische hulp....... word maar doorgestuurt en uiteindelijk nog niks ondernomen.
echt om te huilen.
Dus het gaat maar via een aangetekende brief en ben benieuwd wat de reactie is.
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Verwijderd
Nou ik heb altijd een goede mening over wanadoo(casema) gehad,al sedert jaar en dag ben ik (begonnen bij casema )klant van wanadoo,maar sinds ik de powercable heb ivm telefonie ,....mensen vraag me niet wat ik uit moet staan.! Overdag heb ik een upload die zelfs door een premium abo ingehaald wordt,na veelvuldige klachten online in het klachten formulier werd mij door 3 medewerkers verteld ,dat ze een foute slechtwerkende sofware in de modems hebben geinstalleerd en nu bezig zijn een nieuwe te ontwikkelen..!!
SINDS deze mededeling is nu 1 1/2 maand verstreken ik betaalde bij de laatste rekening 86,50 euro en heb overdag 35-45kb/s terwijl het meer als 120 kbs zou moeten zijn,Ook heb ik al eens na een klacht een email ontvangen dat er bij controle GEEN storingen in het dataverkeer van en naar mijn modem te constateren zijn .!!Ja zeer zeker niet als ze op dat moment meten dat de upload 110kbs is maar dat is meestal in de nachttijd en dan slaap ik.Trouwens NIET ik moet me verdedigen MAAR hun omdat ze producten VERKOPEN ,die in de kinderschoenen staan en door de klanten worden betaald als perfect zijnde.Of gekke verhalen vertellen dat het modem gereset moet worden omdat het "volloopt"daarvan staat niets in mijn contract!! Ik wil als klant niets anders dan gewoon dat wat ze beloven ,maar met een modem waar TV-TELEFONIE-en INTERNET samen inzit ??? beste mensen hoort zich fijn en gemakkelijk aan,maar laat de vingers ervan af je bespaart een hoop geschrijf en erger!En een abo bij casema(wanadoo of welke van de twee dan ook, opzeggen of teniet laten verklaren,... vergt veel uithoudingsvermogen ,kennis ,en soms de raad of een geschreven brief van een rechtsbijstand waarvoor men betaalt, maar eerder zijn recht haalt!
DUS ik raad voorlopig iedereen af een combi abo te nemen als je graag up en downloaden wil(trouwens de dl is ok,!) het hapert aan de upload die niet funktioneert.TIP ,voor iedereen die zich in mijn situatie bevind...:geen opzeg termijn van 1 jaar!!!,maar een contract laten stoppen wegens NIET vervullen van de contract voorwaarden DAT is de manier om hun praktijken aan banden te leggen,GRT Elisamad
SINDS deze mededeling is nu 1 1/2 maand verstreken ik betaalde bij de laatste rekening 86,50 euro en heb overdag 35-45kb/s terwijl het meer als 120 kbs zou moeten zijn,Ook heb ik al eens na een klacht een email ontvangen dat er bij controle GEEN storingen in het dataverkeer van en naar mijn modem te constateren zijn .!!Ja zeer zeker niet als ze op dat moment meten dat de upload 110kbs is maar dat is meestal in de nachttijd en dan slaap ik.Trouwens NIET ik moet me verdedigen MAAR hun omdat ze producten VERKOPEN ,die in de kinderschoenen staan en door de klanten worden betaald als perfect zijnde.Of gekke verhalen vertellen dat het modem gereset moet worden omdat het "volloopt"daarvan staat niets in mijn contract!! Ik wil als klant niets anders dan gewoon dat wat ze beloven ,maar met een modem waar TV-TELEFONIE-en INTERNET samen inzit ??? beste mensen hoort zich fijn en gemakkelijk aan,maar laat de vingers ervan af je bespaart een hoop geschrijf en erger!En een abo bij casema(wanadoo of welke van de twee dan ook, opzeggen of teniet laten verklaren,... vergt veel uithoudingsvermogen ,kennis ,en soms de raad of een geschreven brief van een rechtsbijstand waarvoor men betaalt, maar eerder zijn recht haalt!
DUS ik raad voorlopig iedereen af een combi abo te nemen als je graag up en downloaden wil(trouwens de dl is ok,!) het hapert aan de upload die niet funktioneert.TIP ,voor iedereen die zich in mijn situatie bevind...:geen opzeg termijn van 1 jaar!!!,maar een contract laten stoppen wegens NIET vervullen van de contract voorwaarden DAT is de manier om hun praktijken aan banden te leggen,GRT Elisamad
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 18:13 . Reden: toevoeging ]
Tja....ik heb alleen maar internet genomen. Telefoon maar gewoon los gehouden.
Mijn upload zakt hier niet in....Wat voor abo heb je, en waar wil je naartoe uploaden? Voor usenet moet je de poort wijzigen, zakt de snelheid ook niet in. Ik zit nu meer met een DNS probleem hier. Maar daar loopt ook al een draadje hier op GoT
Mijn upload zakt hier niet in....Wat voor abo heb je, en waar wil je naartoe uploaden? Voor usenet moet je de poort wijzigen, zakt de snelheid ook niet in. Ik zit nu meer met een DNS probleem hier. Maar daar loopt ook al een draadje hier op GoT
Mooooooeeeee......
Nee ik heb ook zelf ergens een voipaccountje aangevraagd. Werkt prima, van mij hoeft niet alles via dezelfde aanbieder
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
probeer is de alchemy v1.0 firmware.Microkid schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:48:
[...]
is retestabiel bij mij met 61 mwatt output ook nog heel goed bereik
Ook al lijkt dit topic enigzins doodgebloed, probeer ik het toch maar hier. Zijn er meer mensen in Zoetermeer/Rokkeveen met snelheids en latencyproblemen en dan met name in de piekuren op het internet?
Zelf ben ik nu al geruime tijd, sinds pak hem beet februari bezig om dit probleem opgelost te krijgen. Casema onderkent het feit dat er een probleem in Rokkeveen is, waarschijnlijk een capaciteitstekort. Helaas lijkt er geen beweging in te komen om het probleem daadwerkelijk structureel op te lossen.
Gezien het feit dat ik al eerder in dit topic ook klagende Zoetermeerders voorbij heb zien komen, zullen er vast wel zijn die nog steeds problemen hebben. Wie weet helpt het als we gezamenlijk aankloppen om de prioriteit van dit probleem omhoog te krijgen.
Overigens kwam ik er achter dat er na de upgrade van de firmware in het Motorola modem met telefonie, ook weer een downgrade is doorgevoerd. Ik heb enkele dagen probleemloos kunnen downloaden met meer dan vier threads van Usenet (payserver). Helaas hebben ze vanwege problemen met de telefonie en de nieuwe firmware weer een downgrade doorgevoerd
Zelf ben ik nu al geruime tijd, sinds pak hem beet februari bezig om dit probleem opgelost te krijgen. Casema onderkent het feit dat er een probleem in Rokkeveen is, waarschijnlijk een capaciteitstekort. Helaas lijkt er geen beweging in te komen om het probleem daadwerkelijk structureel op te lossen.
Gezien het feit dat ik al eerder in dit topic ook klagende Zoetermeerders voorbij heb zien komen, zullen er vast wel zijn die nog steeds problemen hebben. Wie weet helpt het als we gezamenlijk aankloppen om de prioriteit van dit probleem omhoog te krijgen.
Overigens kwam ik er achter dat er na de upgrade van de firmware in het Motorola modem met telefonie, ook weer een downgrade is doorgevoerd. Ik heb enkele dagen probleemloos kunnen downloaden met meer dan vier threads van Usenet (payserver). Helaas hebben ze vanwege problemen met de telefonie en de nieuwe firmware weer een downgrade doorgevoerd
Verwijderd
Er zijn hier enkele weken geleden 2 monteurs langsgeweest, en die hebben allelei testen met het modem uitgevoerd. Rechtstreeks op de wijkkast aangesloten door een coax kabel boven de straat te leggen, modem verwisseld, etc, etc..Duck schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 00:35:
Uiteindelijk zijn ze ruim 7 uur bezig geweest, toen één van de netwerkbeheerders in Den Haag (of Delft) een beta firmware op mijn modem laadde. Sindsdien is het probleem opgelost.
Ze hebben de hele dag mijn lijn gemonitored, en ik wordt nu wekelijks opgebeld ofdat de problemen nog terug zijn gekomen.
Hmm, aangezien je problemen niet zijn teruggekomen heb je blijkbaar nog wel steeds de nieuwere firmware... Mij is verteld dat ze alle modems weer hebben gedowngrade i.v.m. telefonie problemen en dat het niet mogelijk is om mijn modem wél op de nieuwere firmware te laten draaien. In mijn geval loste de nieuwe firmware het "thread" probleem op, de snelheid en latency was nog wel belabberd 
We hebben het wel allebei over het Motorola modem met telefonie neem ik aan?
Verwijderd
De Casema helpdesk scheept dingen nogal snel af.. De monteur kwam pas na 15x klagen bij ons langs hoor, we moesten er veel werk voor doen voordat er een monteur langs kon komen.Duck schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:44:
Hmm, aangezien je problemen niet zijn teruggekomen heb je blijkbaar nog wel steeds de nieuwere firmware... Mij is verteld dat ze alle modems weer hebben gedowngrade i.v.m. telefonie problemen en dat het niet mogelijk is om mijn modem wél op de nieuwere firmware te laten draaien. In mijn geval loste de nieuwe firmware het "thread" probleem op, de snelheid en latency was nog wel belabberd
Ja, we hebben het over hetzelfde modem
We waren zelfs van Maxi teruggezet naar Multi (met onze toestemming) omdat ze zeiden dat het probleem zich alleen afspeelt met de Maxi en Mega abonnementen, dit was dus onzin, aangezien alle abonnementen er last van hebben.
Ik heb deze firmware nu op mijn modem:
Firmware Version: 2.16.1.4
MTA Firmware name: SBV5120E-2.16.1.4-SCM03-SHPC
Firmware Build Time: Apr 20 2006 17:03:49
Verwijderd
Ik heb een Wanadoo Cable Broadband Premium abbonement van 6mbit down en 880kbit up.
Gisteravond kon ik het internet niet meer op. Ik dacht dat het aan de router lag, die crasht de laatste tijd nog wel eens
maar ik kon gewoon op de router. Wat bleek: ik kreeg geen IP van het modem. Dus ik het modem unplugged, en router gereboot. Daarna kon ik het internet weer op.
Nu startte ik vannochtend mijn laptop op, zelfde probleem.
In de logs van m'n modem staat het volgende:
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik heb een motorola surfboard modem.
Gisteravond kon ik het internet niet meer op. Ik dacht dat het aan de router lag, die crasht de laatste tijd nog wel eens
Nu startte ik vannochtend mijn laptop op, zelfde probleem.
In de logs van m'n modem staat het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| 2006-05-30 13:50:39 6-Notice I401.0 TLV-11 - unrecognized OID 1970-01-01 00:00:06 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. 2006-05-30 05:36:32 6-Notice I401.0 TLV-11 - unrecognized OID 2006-05-30 05:36:30 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. 2006-05-30 05:36:24 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out 2006-05-30 05:36:19 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 2006-05-30 05:36:17 3-Critical D001.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received 2006-05-30 05:33:07 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 2006-05-30 05:33:05 3-Critical D001.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received 2006-05-30 05:29:52 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out 2006-05-30 05:29:49 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 2006-05-30 05:29:44 3-Critical D001.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received 2006-05-30 05:26:27 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out 2006-05-30 05:26:17 3-Critical D001.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received 2006-05-30 05:23:08 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out 2006-05-30 05:23:04 3-Critical R004.0 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout 2006-05-30 00:18:06 6-Notice I401.0 TLV-11 - unrecognized OID 1970-01-01 00:00:09 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. |
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik heb een motorola surfboard modem.
Yepz, zelfde probleem, in rokkeveen...Duck schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 00:35:
Ook al lijkt dit topic enigzins doodgebloed, probeer ik het toch maar hier. Zijn er meer mensen in Zoetermeer/Rokkeveen met snelheids en latencyproblemen en dan met name in de piekuren op het internet?
Geregeld totaal geen download mogelijk... alleen resetten van het hele zooitje helpt dan... Maar soms is het probleem binnen het uur weer terug... ik word er gek van...
Mooi om dit soort informatie te horen, waarvoor mijn dankVerwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:10:
[...]
Ik heb deze firmware nu op mijn modem:
Firmware Version: 2.16.1.4
MTA Firmware name: SBV5120E-2.16.1.4-SCM03-SHPC
Firmware Build Time: Apr 20 2006 17:03:49
Dan is de helpdesk mij dus inderdaad op het gebied van firmware aan het afschepen, aangezien ik het volgende in het modem aantref:
Software Version: SBV5120E-2.10.1.2-SCM64-SHPC
Firmware Build Time: Oct 26 2005 17:35:58
Ik ga iig weer even contact opnemen met de helpdesk, om uit te zoeken hoe dit nu zit.
Oke, het probleem is dus niet zo individueel als ze mij aan de helpdesk laten geloven... Welk abo heb je eigenlijk van Casema en is dit mét of zonder telefonie?MikeyMan schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:22:
[...]
Yepz, zelfde probleem, in rokkeveen...
Geregeld totaal geen download mogelijk... alleen resetten van het hele zooitje helpt dan... Maar soms is het probleem binnen het uur weer terug... ik word er gek van...
Verwijderd
Hoi een ieder,
Deze problemen klinken mij zeer bekend in de oren (helaas)
Had Wanadoo power met telefonie. Zit nu op Wanadoo premium met telefonie.
Duck ? Laat even weten wat je bevindingen zijn m.b.t. de helpdesk i.v.m. recente firmware versie !!
Alvast bedankt.
Al met al worden we het wel zat om steeds maar de helpdesk te bellen en niks wijzer te worden.
Deze problemen klinken mij zeer bekend in de oren (helaas)
Had Wanadoo power met telefonie. Zit nu op Wanadoo premium met telefonie.
Duck ? Laat even weten wat je bevindingen zijn m.b.t. de helpdesk i.v.m. recente firmware versie !!
Alvast bedankt.
Al met al worden we het wel zat om steeds maar de helpdesk te bellen en niks wijzer te worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 19:49 ]
Yep, De Leyens hier. 2725AA. Het is nu echter zo erg dat kabel opgezegd is, we stappen hier over naar ADSL2. Ik was het eigenlijk toch al van plan (in verband met VEEL te hoge abbonementskosten bij Casema, ontkennen mag je, maar ze zijn veel te duur in vergelijking met andere providers), maar de latencyproblemen deden de emmer toch wel overlopen. Overigens geen telefonie.Duck schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 00:35:
Volgens mij is er een hele grote groep mensen waarbij het echt zwaar pet is in Zoetermeer. Waarschijnlijk horen wij er zo weinig van, omdat een grote groep intensieve gebruikers al een poosje op ADSL(2) zit. De rest (en de waarschijnlijk minder technische groep) laat zich waarschijnlijk door Casema op de mouw spelden dat het aan hun ligt of ze worden met een kluitje in het riet gestuurd...
Er is gewoon géén doorkomen aan bij de eerste lijns helpdeskmedewerkers. "Ja, we zijn er mee bezig... We kunnen geen termijn geven. Nee, u kunt niemand anders spreken." Er wordt gewoon letterlijk toegeven door sommige medewerkers dat dit het enige antwoord is wat ze van hogerhand mogen geven. Ook heb ik al te horen gekregen dat de langzame aanpak van dit probleem te maken heeft met een bureaucratische papieren romslop.
Technisch moet dit probleem toch gewoon op te lossen zijn na al die maanden
Wel vraag ik mij af of het alléén een firmware issue is of dat er ook een ander probleem in onze wijk/woonplaats speelt. Er schijnt iemand van de directie van Casema in Rokkeveen te wonen, jammer genoeg weet ik niet wie en waar 
Het lijkt mij in ieder geval niet dat het Casema netwerk zo gigantisch verschilt van al die andere Euro-DOCSIS netwerken, waarbij wél zonder problemen het Motorola Surfboard modem wordt ingezet...
@Arno98
Ik word morgen teruggebeld, en heb met klem verzocht om iemand die meer kan vertellen dan het standaard helpdeskriedeltje. De helpdeskmedewerker die ik net aan de lijn heb gehad kon niet melden in hoeverre andere firmware wel en niet mogelijk en het geval is.
Hopelijk word ik morgen niet gebeld door iemand die niets kan melden en doen, want zelfs mijn telefonie loopt nu al een aantal dagen moeilijk te doen... Haperen, eenrichtingsverkeer, het wisselt elkaar momenteel af
Er is gewoon géén doorkomen aan bij de eerste lijns helpdeskmedewerkers. "Ja, we zijn er mee bezig... We kunnen geen termijn geven. Nee, u kunt niemand anders spreken." Er wordt gewoon letterlijk toegeven door sommige medewerkers dat dit het enige antwoord is wat ze van hogerhand mogen geven. Ook heb ik al te horen gekregen dat de langzame aanpak van dit probleem te maken heeft met een bureaucratische papieren romslop.
Technisch moet dit probleem toch gewoon op te lossen zijn na al die maanden
Het lijkt mij in ieder geval niet dat het Casema netwerk zo gigantisch verschilt van al die andere Euro-DOCSIS netwerken, waarbij wél zonder problemen het Motorola Surfboard modem wordt ingezet...
@Arno98
Ik word morgen teruggebeld, en heb met klem verzocht om iemand die meer kan vertellen dan het standaard helpdeskriedeltje. De helpdeskmedewerker die ik net aan de lijn heb gehad kon niet melden in hoeverre andere firmware wel en niet mogelijk en het geval is.
Hopelijk word ik morgen niet gebeld door iemand die niets kan melden en doen, want zelfs mijn telefonie loopt nu al een aantal dagen moeilijk te doen... Haperen, eenrichtingsverkeer, het wisselt elkaar momenteel af

Mjah, ik heb wanadoo... Ben dit jaar overgestapt van Premium naar Basic... Viel ongeveer tegelijk met de laatste upgrade. Maar sindsdien is het helemaal klote. Word er gek van...
En dat terwijl het net zo'n tijd goed ging...
Heb gelukkig geen telefonie
En dat terwijl het net zo'n tijd goed ging...
Heb gelukkig geen telefonie
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 30-05-2006 23:26 ]
Hier in Oosterheem geen problemen. Gaat als een trein. Vroegen nog voor de eurodocsis was het in Meerzicht alleen maar ellende.Duck schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:54:
Volgens mij is er een hele grote groep mensen waarbij het echt zwaar pet is in Zoetermeer. Waarschijnlijk horen wij er zo weinig van, omdat een grote groep intensieve gebruikers al een poosje op ADSL(2) zit. De rest (en de waarschijnlijk minder technische groep) laat zich waarschijnlijk door Casema op de mouw spelden dat het aan hun ligt of ze worden met een kluitje in het riet gestuurd...
Technisch moet dit probleem toch gewoon op te lossen zijn na al die maandenWel vraag ik mij af of het alléén een firmware issue is of dat er ook een ander probleem in onze wijk/woonplaats speelt. Er schijnt iemand van de directie van Casema in Rokkeveen te wonen, jammer genoeg weet ik niet wie en waar
@Arno98
Maar ook ik ga weg de actie "cappen nieuwsgroepen" na er eerst mega mee geadverteerd te hebben en de toenemende prijs druk van ADSL2. Casema is het gewoon niet, het is ook logisch dat ze nu de boel te koop zetten. Eerst investeren in veel marketing om klanten te winnen "gratis digitale TVmoen" nu moet je er 7.50 voor betalen en de bovengenoemde Capactie.
Casema=Cashen
Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.
Ik had al bijna willen reageren (doe ik nu toch) dat het hier in Z'meer Rokkeveen bij mij de laatste week ook niet al te best meer ging, maar ik deed nog wat meer testjes en kwam erachter dat het aan m'n draadloze router lag.
Heb een Belkin Pre-N erachter hangen en dat gaat al maanden prima (volledige snelheid en uitstekend bereik) maar sinds 1 week was het openen van pagina's huilen met de pet op.
Draadloze router toen op een ander kanaal gezet en weg was het probleem, gewoon weer 8MB met m'n Maxi abb.
Waarom het dan maanden prima heeft gewerkt en dat ik opeens een ander kanaal moet selecteren?
Heb een Belkin Pre-N erachter hangen en dat gaat al maanden prima (volledige snelheid en uitstekend bereik) maar sinds 1 week was het openen van pagina's huilen met de pet op.
Draadloze router toen op een ander kanaal gezet en weg was het probleem, gewoon weer 8MB met m'n Maxi abb.
Waarom het dan maanden prima heeft gewerkt en dat ik opeens een ander kanaal moet selecteren?
Mjah, het lijkt hier met de dag slechter te worden... En dat terwijl ik kwa school nogal op een kritisch moment ben aanbeland...
Duck; nog wat gehoord?
Duck; nog wat gehoord?
Ik heb hier in rokkeveen (2718) geen problemen meer sinds ik een downgrade aangevraagd heb van mega naar multi, ik heb vorig jaar een periode gehad met een coninue instortende download, monteur geweest etc, en uiteindelijk bleek het toen een capaciteitsprobleem.
De laatste tijd dat ik mega had (t/m maart 06) heb ik geen problemen meer gehad en nu met multi dus ook niet. (ook in combi met telefonie...)
Het enige waar ik nu bijzonder veel problemen mee heb is de administratie, ze hebben vanaf mei 2005 (begin telefonie abo) t/m februari 2006 geen cent afgeschreven, ik heb daar denk ik een keer of 10 over gebeld destijds en een paar brieven gestuurd, toen dat niet hielp gewoon maar het geld weggezet en afgewacht.
Afgelopen februari kwamen ze ineens met een factuur die dus van geen kant klopte (uiteraard te hoog) nu ben ik al vanaf februari bezig om een juiste factuur te krijgen maar ze schijven iig maandelijks af nu.
Ook ben ik vorige maand dus overgegaan van mega naar multi, en nu kloppen de maandelijkse afschrijvingen ook weer niet.
Op mail word niet gereageerd, zelf aangemaakte serviceaanvragen worden gesloten of zijn helemaal niet meer terug te vinden, als je belt hang je a 10 cpm een half uur in de wacht, als je iemand aan de lijn hebt word er soms gewoon opgehangen.
Ik heb nu zelf het bedrag overgemaakt waarvan ik denk dat casema er recht op heeft en ze dat in een aangetekende brief laten weten. Ondanks dit denkt casema dat ik nog ruim 200€ moet betalen.
Ik hoor het wel....
De laatste tijd dat ik mega had (t/m maart 06) heb ik geen problemen meer gehad en nu met multi dus ook niet. (ook in combi met telefonie...)
Het enige waar ik nu bijzonder veel problemen mee heb is de administratie, ze hebben vanaf mei 2005 (begin telefonie abo) t/m februari 2006 geen cent afgeschreven, ik heb daar denk ik een keer of 10 over gebeld destijds en een paar brieven gestuurd, toen dat niet hielp gewoon maar het geld weggezet en afgewacht.
Afgelopen februari kwamen ze ineens met een factuur die dus van geen kant klopte (uiteraard te hoog) nu ben ik al vanaf februari bezig om een juiste factuur te krijgen maar ze schijven iig maandelijks af nu.
Ook ben ik vorige maand dus overgegaan van mega naar multi, en nu kloppen de maandelijkse afschrijvingen ook weer niet.
Op mail word niet gereageerd, zelf aangemaakte serviceaanvragen worden gesloten of zijn helemaal niet meer terug te vinden, als je belt hang je a 10 cpm een half uur in de wacht, als je iemand aan de lijn hebt word er soms gewoon opgehangen.
Ik heb nu zelf het bedrag overgemaakt waarvan ik denk dat casema er recht op heeft en ze dat in een aangetekende brief laten weten. Ondanks dit denkt casema dat ik nog ruim 200€ moet betalen.
Ik hoor het wel....
Klinkt heel bekend.
Ook hier heb ik een maand of 6 moeten wachten op een factuur.
Toen uiteraard een factuur van de afgelopen 6 maanden (die ik overigens zeker niet in 1 keer ga betalen). De helft heb ik nu betaald en volgende maand komt de andere helft wel.
Heb er niks over gehoord en connectie en telefoon doen het nog steeds prima, dus zal wel goed zitten. Wel eindelijk een normale factuur van afgelopen maand gekregen, hopelijk krijg ik die dus nu gewoon elke maand.
Ook hier heb ik een maand of 6 moeten wachten op een factuur.
Toen uiteraard een factuur van de afgelopen 6 maanden (die ik overigens zeker niet in 1 keer ga betalen). De helft heb ik nu betaald en volgende maand komt de andere helft wel.
Heb er niks over gehoord en connectie en telefoon doen het nog steeds prima, dus zal wel goed zitten. Wel eindelijk een normale factuur van afgelopen maand gekregen, hopelijk krijg ik die dus nu gewoon elke maand.
Verwijderd
Ik lees een aantal berichten dat er mensen zijn die sinds een week o.i.d. problemen hebben. Nou troost je, ik ben al negen (ja negen) maanden bezig om het e.e.a. in orde te krijgen.
* Snelheid download (volgens opgaaf 6400 kbps, soms op drukke tijden max 1500 kbps, volgens speedtest)
* Factuur probleem, lange tijd niks afgeschreven.
* Adres probleem, al negen maanden bezig om mijn nieuwe adres in hun systeem te krijgen.
* Omdat ik eerst power had, maar door problemen terug ben gezet naar premium, is mijn toegezegt wel 14,95 tel. korting te houden, al negen maanden niet goed gefactureerd, plus 19,50 moeten betalen voor downgrade abbo.
* Mega veel telefoon kosten bellen helpdesk.
Email krijg je weinig tot geen response, service-aanvragen worden gewoon afgesloten.
Op dit moment een groot drama.
@ Duck
Heb je al iets vernomen van Casema i.v.m. firmware. Antwoord Casema aan mij, nee meneer er zijn nog geen nwe ontwikkelingen op het gebied van firmware.
* Snelheid download (volgens opgaaf 6400 kbps, soms op drukke tijden max 1500 kbps, volgens speedtest)
* Factuur probleem, lange tijd niks afgeschreven.
* Adres probleem, al negen maanden bezig om mijn nieuwe adres in hun systeem te krijgen.
* Omdat ik eerst power had, maar door problemen terug ben gezet naar premium, is mijn toegezegt wel 14,95 tel. korting te houden, al negen maanden niet goed gefactureerd, plus 19,50 moeten betalen voor downgrade abbo.
* Mega veel telefoon kosten bellen helpdesk.
Email krijg je weinig tot geen response, service-aanvragen worden gewoon afgesloten.
Op dit moment een groot drama.
@ Duck
Heb je al iets vernomen van Casema i.v.m. firmware. Antwoord Casema aan mij, nee meneer er zijn nog geen nwe ontwikkelingen op het gebied van firmware.
Firmware Version: 2.16.1.4 == Probleem firmware, voor telefoniemodems zowel als non-telefonie.
Zeker Mega+Telefonie met die firmware schijnt een probleem te zijn, evt oplossing:
192.168.100.1
Help Tabblad>Software Version>If: 2.16.1.4 vervolg beneden
Configuration Tabblad>Reset Cable modem, 5min wachten. Andere firmware
Zeker Mega+Telefonie met die firmware schijnt een probleem te zijn, evt oplossing:
192.168.100.1
[ Voor 62% gewijzigd door Mathizsias op 03-06-2006 08:15 ]
Verwijderd
2.16.1.4 = Niet de probleem firmware.Tidus schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 08:10:
Firmware Version: 2.16.1.4 == Probleem firmware, voor telefoniemodems zowel als non-telefonie.
192.168.100.1
Als je dus een stukje terugleest ([rml]JeFFJuH in "[ Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic ..."[/rml]) dan zul je lezen wat er bij mij dus is gebeurd. Ik heb tegenwoordig 2.16.1.4 (dateert van Apr 20 2006 17:03:49) en ik heb het modem met telefonie, en heb helemaal geen problemen meer.
Verwijderd
En jij werkt bij Casema?Tidus schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 08:10:
192.168.100.1
Dit is juist de firmware die het goed doet in combinatie met telefonie, maar nog niet officieel aan iedereen is verstrekt.
Ik heb firmware 2.10.1.2. Bij mij weining tot geen problemen.
ik heb 2.3.2.5...Tidus schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 08:10:
192.168.100.1
En bij reset cable modem verschijnt er echt geen andere firmware... Dat heb ik de afgelopen weken namelijk honderden keren gedaan...
Verwijderd
Zo ver ik weet komt dit probleem trouwens alleen voor bij de telefonie modems (SBV5120E). De andere modems. En het probleem wordt inderdaad niet opgelost door 'Reset Cable Modem' aan te klikken. De firmware moet echt 'gepushed' worden vanaf Casema Netwerkbeheer.
Nou, ik heb geen telefonie, en heb een 5100e... Zelfde probleem dus...Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:01:
Zo ver ik weet komt dit probleem trouwens alleen voor bij de telefonie modems (SBV5120E). De andere modems. En het probleem wordt inderdaad niet opgelost door 'Reset Cable Modem' aan te klikken. De firmware moet echt 'gepushed' worden vanaf Casema Netwerkbeheer.
Verwijderd
Net een mail van casema dat er in de nacht van vrijdag 9 juni werkzaamheden in het netwerk zijn i.v.m. capaciteit uitbreiding. Hoop dat dit een positieve invloed op mijn signaal gaat hebben.
@Duck al wat vernomen van Casema.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 20:41 ]
7 juni is alleen geen vrijdag?Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:14:
Net een mail van casema dat er in de nacht van vrijdag 7 juni werkzaamheden in het netwerk zijn i.v.m. capaciteit uitbreiding. Hoop dat dit een positieve invloed op mijn signaal gaat hebben.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Ondanks we Tweakers zijn is het niet verstandig om de login/wachtwoord van een kabelmodem hier te plaatsen. Er kunnen vervelende dingen niet meer werken als men deze niet gebruikt zonder de nodige voorzichtigheid.
Ondanks we Tweakers zijn is het niet verstandig om de login/wachtwoord van een kabelmodem hier te plaatsen. Er kunnen vervelende dingen niet meer werken als men deze niet gebruikt zonder de nodige voorzichtigheid.