[Casema] DNS problemen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 9.801 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:31
Ik heb de laatste paar weken steeds vaker dat veel bekende sites ineens niet gevonden kunnen worden of maar half. Bijv. bij Ebay, dat de site wel geladen word, maar dat hij blijkbaar de plaatjesserver niet kan vinden ofzo en zodoende de site halfgaar laad.

Aangezien ik het bij veel verschillende sites heb, vroeg ik me af of het aan de DNS servers van Casema ligt, hier heb ik namelijk een Multi abonnement met daaraan een standaard Edimax 6104K router.
Meer mensen bekend met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Trace de site en post hier je resultaten als je een 404 of timeout krijgt.

Zelf gebruik ik ook Casema en heb geen problemen, welke regio?

[ Voor 31% gewijzigd door Mathizsias op 09-05-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
ik heb ook casema maar heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Regio Utrecht, ik had bijv. net nog dat ik even wat dingen wilden aanpassen op www.zoneedit.com, werkt dus niet :(. www.samenkopen.net werkte drstrax ook al niet meteen, pas na veel gepiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Doe een reeks tracerts naar sites waar je problemen mee hebt, paste die even hier en dan kunnen we namelijk weinig mee...

Doe tracerts totdat je bij een vroege hop (2e-6e hop) een timeout krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde ervaring sinds een week. Sites kunnen dan niet gevonden worden, maar na één of meerdere keren verversen wel.

Maar ik heb ook gemerkt dat het niet alleen bij Casema is, maar ook bij andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Zodra ik er weer last van heb zal ik tracerts posten en ik zal ook even mijn verbinding "herstellen" zoals dat in WinXP heet, waardoor de lokale DNS cache geleegd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 22:15
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:51:
Ik heb dezelfde ervaring sinds een week. Sites kunnen dan niet gevonden worden, maar na één of meerdere keren verversen wel.

Maar ik heb ook gemerkt dat het niet alleen bij Casema is, maar ook bij andere providers.
Dit probleem had ik dus bij KPN direct-adsl. Door de modem te herstarten werkt nu alles weer. Ik klop het meteen weer af want zometeen werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Wow, ik dacht al dat ik gek werd, ik heb zondag gebeld maar niets bekend, ze zouden gaan kijken. Ik heb er namelijk al vanaf vrijdagavond last van. Tussendoor even een andere dns ingesteld van m'n dedicated bak en hoppa, weg problemen. Over een half uur ga ik nog maar eens bellen dat het probleem dus bij meerdere mensen speelt.
Regio Utrecht btw maar dat maakt volgens mij niet veel uit. De dns die ik toegewezen krijg is uit m'n hoofd (zit op werk :P) 83.80.1.236

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Tidus schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:48:
Doe een reeks tracerts naar sites waar je problemen mee hebt, paste die even hier en dan kunnen we namelijk weinig mee...

Doe tracerts totdat je bij een vroege hop (2e-6e hop) een timeout krijgt.
Dat heeft weinig zin want hij resolved het ip gewoon niet. En als een site eenmaal werkt, blijft ie het weer doen, en op basis van ip werkt alles gewoon. Zondagavond al de gehele tijd mee bezig geweest. Ze gaven ook aan dat het een probleem kon zijn met Windows, maar vanuit een telnet sessie vanuit m'n router werd het ip ook niet geresolved. Het is echt die server die staat te bokken want met m'n eigen dnsserver nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 02:35
Ik heb sinds een week ongeveer hetzelfde probleem met casema! Ik merk het meestal als ik vanuit MSN messenger wil doorklikken naar hotmail.
Het vreemde is dat ik vervolgens via firefox wel naar hotmail kan!

[ Voor 3% gewijzigd door bureno op 10-05-2006 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Zo, even gebeld met een relaxte medewerker ( ;) ) en deze ging eens kijken of dit uitgezocht kan gaan worden. Het blijft te adviseren om even een belletje te doen zodat het probleem goed onder de aandacht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Anders wijs je hem even op dit topic de volgende keer dat je hem spreekt, dat lijkt me beter dan dat iedereen gaat bellen (naast dat ik daar geen tijd voor heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

flipjevandejam schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:19:
Anders wijs je hem even op dit topic de volgende keer dat je hem spreekt, dat lijkt me beter dan dat iedereen gaat bellen (naast dat ik daar geen tijd voor heb).
Ms heb ik dat al gedaan. :P Maar het is sowieso handig om de aandacht erop te vestigen. Binnen een bedrijf met tig duizend klanten in het ondoenlijk om voor een klein wissewasje een groot onderzoek in te stellen. Te meer omdat het een redelijk vaag probleem betreft.

De meeste klanten zullen (denk ik) denken dat de site gewoon niet te benaderen is omdat de rest wel werkt. Mijn ervaring is, is dat er actie wordt ondernomen als de impact groot is. Dus bellen (of mailen) is mijn advies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:48

Eijkb

Zo.

Als je de mogelijkheid hebt kan je toch ook zelf DNS servers opgeven? Gebruik gewoon andere dan die standaard DNS servers totdat het weer werkt... Ik gebruik primair de DNS van mijn provider, secundair die van me werk.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Als je een topic opent en je merkt dan dat er een probleem is moet je er ook wat moeite voor willen doen. Natuurlijk is een andere dns een goede workaround maar op het probleem te fixen heeft men wel voldoende calls nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is mij ook opgevallen. Meestal werkt het na een F5 gelijk weer. Ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Ik denk dat ik maar gewoon de DNS-servers van Demon in ga vullen bij m'n router, die werken altijd perfect. Het is niet dat ik geen moeite wil doen, maar ik weet gewoon dat het een druppel op een gloeiende plaat is als ik ga bellen, helemaal als ik er ook nog voor moet betalen (0900 nr) en ik 10 min aan de lijn moet hangen voordat ik uberhaüpt iemand te spreken krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

flipjevandejam schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:19:
Ik denk dat ik maar gewoon de DNS-servers van Demon in ga vullen bij m'n router, die werken altijd perfect. Het is niet dat ik geen moeite wil doen, maar ik weet gewoon dat het een druppel op een gloeiende plaat is als ik ga bellen, helemaal als ik er ook nog voor moet betalen (0900 nr) en ik 10 min aan de lijn moet hangen voordat ik uberhaüpt iemand te spreken krijg.
Dat is dus niet zo, gemiddelde wachttijd is om en nabij de 30 sec. De afgelopen 5 keer dat ik belde werd er binnen 10 a 15 sec opgenomen. En als iedereen zo denkt wordt het probleem dus gewoon niet opgelost. Toppie! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Ik heb dus geprobeerd de DNS-servers van True in te vullen in mijn router, maar dat levert helemaal onwerkbaar internet op :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:11

SpamLame

niks

Neem anders
resolver.xs4all.nl 194.109.6.66 (of 9.99 of 104.104)
Is ook bijna altijd in de lucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema DNS is inderdaad bagger, en dat is volgens mij altijd zo geweest.
Die XS4ALL DNS servers werken niet van buiten XS4ALL, is toen ook aangekondigd op hun website.

Ik gebruik de volgende DNS servers, staan alle 3 op een andere geografische locatie:

62.212.81.138 (LeaseWeb, Telecity2, Amsterdam)
217.148.170.5 (We Dare, Spaanse Kubus, Rotterdam)
195.238.74.148 (Concepts ICT, Concepts ICT Datacenter, Breda)

Werken alle 3 perfect, en zijn nog snel ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahu
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-02-2023

ahu

Wat je anders ook kan doen is PowerDNS voor Windows downloaden hier:
http://svn.powerdns.com/3.1-pre1/PowerDNS%20Recursor.exe

Gewoon starten en als nameserver 127.0.0.1 instellen, en dan draai je je eigen nameserver en heb je niemand meer nodig. De windows versie is heel nieuw nog! Geen garantie.

Experimenteel is ie ook te draaien als 'service', dan moet je ook de .dll downloaden:
http://svn.powerdns.com/3.1-pre1/Eventlogger.dll

Dan kan je intikken in een command venster:
"PowerDNS Recursor.exe" --register-service
NET START "POWERDNS RECURSOR"

En ook dan weer 127.0.0.1 instellen als nameserver.

Voor meer informatie, zie http://wiki.powerdns.com en
http://www.powerdns.com.

Als het allemaal werkt, of niet, hoor ik het graag op bert@powerdns.com

[ Voor 8% gewijzigd door ahu op 11-05-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
bureno schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 07:43:
Ik heb sinds een week ongeveer hetzelfde probleem met casema! Ik merk het meestal als ik vanuit MSN messenger wil doorklikken naar hotmail.
Het vreemde is dat ik vervolgens via firefox wel naar hotmail kan!
Ha...das mooi...ben ik dus niet de enige. Dacht dat er iets bij MSN was gewijzigd. Ik ga nog wel even kijken hoe en waar ik mijn DNS gegevens moet invullen

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Sinds kort kan Gmail Chat dus ook geen verbinding meer vinden, niet dat ik dat ooit gebruik, maar het zou me niets verbazen als het hier mee te maken heeft. Ik zal eens proberen de DNS servers te gebruiken die je aankaart Jeffjuh, echter toen ik die van True instelde bij mijn Edimax 6104K router kon er bij geen enkele pc in het netwerk meer iets geresolved worden en heb ik nu nadat ik het terug heb gezet ineens het ip van de router handmatig moeten invullen bij elke respectivelijke LAN-verbinding, omdat het anders niet meer aan de praat te krijgen was :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Ik had gehoopt dat het nu weer wat beter ging. Ik heb de 3 DNS gegevens in mijn router aangevuld, maar het blijft nog knudde hier. :|

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Laatst contact gehad met Casema en het schijnt een bekend probleem te zijn waar aan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:11
Mooi, hoop dat het snel wordt opgelost.
Ik begon firefox al te verdenken: enkele keren F5: geen verbinding, IE even later wel verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ey! :W :D Hoest met jou?

Deze week zit ik vooral te dns-en via de dns op m'n dedicated en dat scheelt een hoop frustratie. :o Zal straks eens kijken of het al wat beter gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus het zelfde probleem sinds een paar dagen. Heb hier al een paar uur met de helpdesk gesproken via Snelhelp. Ik kan ook sinds kort b.v. niet meer uploaden via ftp naar mijn eigen homepage toe. Lukt niet onder domeinnaam adres, maar wel weer onder ip adres. Hier zal aan gewerkt worden ! Zondag had ik weer minder last van dit, maar uploaden is nog steeds niet mogelijk onder domeinnaan adres.

Had deze problemen ook met Firefox en Opera.

Ik was hierover al een paar dagen http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=160868 waar ik hulpdienst heet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:06:
Die XS4ALL DNS servers werken niet van buiten XS4ALL, is toen ook aangekondigd op hun website.

Ik gebruik de volgende DNS servers, staan alle 3 op een andere geografische locatie:

Gebruik ik ook, (1 en 3 dan), werken inderdaad veel sneller en beter dan die van Casema, ben blij dat ik niet de enige ben met probleempjes.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Nog even een vraagje over het invullen van die aanvullende DNS gegevens.

Ik heb in mijn Linksys WRT54G de eerder genoemde DNS gegevens ingevuld. Maar hebben jullie ook de DNS gegevens van Casema ingevuld? Als ik deze niet gebruik, laden pagina's helemaal traag...

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kreeg ik van Casema het volgende bericht:
Geachte heer/mevrouw ......,

Na het bekijken van de door u aangeleverde links lijken voornamelijk mensen met routers problemen te hebben met het vinden van sites. Dit leidt mij tot de conclusie dat dit een router probleem is, en geen DNS probleem.

Probeert u of u dezelfde problemen houdt als u geen gebruik maakt van uw router, maar via een directe kabel verbinding met de modem.

Verder kunt u eenvoudig controleren of u het een DNS probleem is door de site met zijn IP nummer te proberen te benaderen. Lukt dit wel, maar met de domeinnaam niet, dan zou het een DNS probleem kunnen zijn. Lukt het ook niet met het IP adres dan ligt het probleem ergens anders.

Ook gezien het feit dat andere DNS servers (bijvoorbeeld die van Planet) dezelfde problemen opleveren zou ik de oorzaak eerder zoeken in de router, de firewall, of de server waarvan de site gehost wordt. Casema heeft een primaire en een secundaire DNS server. Al onze abonnees maken hier gebruik van. Problemen met de DNS server zouden dan al onze abonnees moeten treffen.

Toch zouden wij graag willen weten bij welke sites u deze problemen tegenkomt. Indien het sites zijn die gehost worden van privé servers dan kan ook het dynamisch IP adres het probleem zijn. Na het verlopen van de IP lease bestaat er een kans dat de site via een ander IP adres bereikt moet worden. Het kan dan een tijdje duren voordat alle DNS servers geupdate zijn. Wereldwijd moet u hier rekenen op 48 uur.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

E. Hoenselaar
technische helpdesk
Casema N.V.
Hoewel ik toch een beetje twijfel over of Casema geen blaam treft, ben ik bereid hen voorlopig het voordeel van de twijfel te geven. Ik haal dus nu mijn router er weer even een paar dagen tussenuit en controleer wat er gebeurd. Verder draai ik alleen de WinXP firewall (dat moet wel en Casema raadt dat ook aan) en geen Zonealarm (uninstalled!).

Nu stelt Casema voorts dat ze een primaire en secondaire DNS server hebben. In mijn router vind ik er maar 1 terug nl. 83.80.1.236. Ken jij deze ook? Ik vraag me af waar ik deze waarden zelf in mijn systeem (modem) kan terugvinden en waar ik de secondaire DNS in de router kan plaatsen.

Over het tweede deel van het antwoord ben ik niet heel erg tevreden, want het probleem treedt gewoon teveel op, en ook bij bekende sites.

Dit is het voor nu. We wachten af...en testen.

Overigens, weet iemand hoe je het IP adres van een site achterhaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Same problem here! Ook regio Utrecht (ten westen van Utrecht)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kravitz
  • Laatst online: 01-10-2024

kravitz

Are you gonna go my way?????

Ik zit hier niet achter een router en toch herken ik een hoop van deze problemen. Overigens ook regio utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zeeforel:
Je kan achter het ip komen door (BV) uitvoeren--> cmd--> ping www.tweakers.net
en dan geeft ie aan welk ip je aanhet pingen bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:46
Hier ook hetzelfde probleem regio utrecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Hier, Zoetermeer Rokkeveen, ook DNS problemen, steeds het niet kunnen vinden van sites.
Paar keer refreshen en dan vind die hem.

Nu heb ik die Leaseweb en Concepts DNS'en erin en geen enkele problemen meer met het vinden van sites. Voor mij duidelijk dat het aan de DNS servers van Casema ligt. Geen probleem als je de andere gebruikt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Tadream schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:31:
Hier, Zoetermeer Rokkeveen, ook DNS problemen, steeds het niet kunnen vinden van sites.
Paar keer refreshen en dan vind die hem.

Nu heb ik die Leaseweb en Concepts DNS'en erin en geen enkele problemen meer met het vinden van sites. Voor mij duidelijk dat het aan de DNS servers van Casema ligt. Geen probleem als je de andere gebruikt dus.
Mss wil je de DNS nr's met ons delen?

Daarnaast: kan de ts een opsomming maken / poll? Evt doorsturen naar Casema, dat er meer mensen last van hebben. Ik wil best zelf ook nog een mail sturen (wij allemaal dus) zodat ze helemaal gek worden van hun klanten :)

Typisch is, dat het niet altijd hapert en niet bij alle site's. Got bv = geen probleem. Volgens mij gebeurt het vaak als ik een site in een nieuwe tab open met mijn duimknop van mijn muis. Zoals site van TS http://www.heins.tk/ > niet té vinden, wel te pingen

[ Voor 17% gewijzigd door Eusebius op 17-05-2006 21:40 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Een vreemde reactie van Casema.
......

Na het bekijken van de door u aangeleverde links lijken voornamelijk mensen met routers problemen te hebben met het vinden van sites. Dit leidt mij tot de conclusie dat dit een router probleem is, en geen DNS probleem.

Probeert u of u dezelfde problemen houdt als u geen gebruik maakt van uw router, maar via een directe kabel verbinding met de modem.
Ik heb hier een Linksys WRT54G, een router die notabene door Casema wordt aangeraden. En dan geven ze aan om de firewall van Microsoft te gebruiken (die zeer beperkte mogelijkheden heeft voor uitgaand verkeer).
Ik heb in het verleden al een paar test gedraaid zonder router, en ik heb dan nog steeds de problemen dat pagina's niet laden. Firmware geupdate, netwerkkabels gewisseld voor controle...you name it...

De DNS gegevens had ik overigens zelf fout ingevoerd. Had ook de WINS gegevens ingevuld, daardoor liep het traag tot niet. Nu ik de DNS gegevens van 1 en 3 op de goede manier heb ingevuld, loopt het als een zonnetje. De casemagegevens heb ik nu achterwege gelaten.
Verder kunt u eenvoudig controleren of u het een DNS probleem is door de site met zijn IP nummer te proberen te benaderen. Lukt dit wel, maar met de domeinnaam niet, dan zou het een DNS probleem kunnen zijn. Lukt het ook niet met het IP adres dan ligt het probleem ergens anders.
Tried that one....maar om voor alle sites eerst te achterhalen wat hun IP adres is, gaat me wat te ver. Daar zijn DNS toch voor?
Ook gezien het feit dat andere DNS servers (bijvoorbeeld die van Planet) dezelfde problemen opleveren zou ik de oorzaak eerder zoeken in de router, de firewall, of de server waarvan de site gehost wordt. Casema heeft een primaire en een secundaire DNS server. Al onze abonnees maken hier gebruik van. Problemen met de DNS server zouden dan al onze abonnees moeten treffen.
Ik denk dat veel gebruikers zoiets hebben van: "die site zal het wel even niet doen." Omdat het niet consequent gebeurt, melden denk ik veel gebruikers deze problemen ook niet en denken niet na aan eventuele technische problemen
Toch zouden wij graag willen weten bij welke sites u deze problemen tegenkomt. Indien het sites zijn die gehost worden van privé servers dan kan ook het dynamisch IP adres het probleem zijn. Na het verlopen van de IP lease bestaat er een kans dat de site via een ander IP adres bereikt moet worden. Het kan dan een tijdje duren voordat alle DNS servers geupdate zijn. Wereldwijd moet u hier rekenen op 48 uur.
Hotmail....Tweakers.net....ABN Amro... Enkele FTP servers voor uploaden van internetpagina's. Dat zijn geen prive servers die niet goed zijn ondersteund.

Kortom, beetje mager antwoord van Casema. Maar de workaround werkt gelukkig nu perfect.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Eusebius schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:36:
[...]

Mss wil je de DNS nr's met ons delen?

Daarnaast: kan de ts een opsomming maken / poll? Evt doorsturen naar Casema, dat er meer mensen last van hebben. Ik wil best zelf ook nog een mail sturen (wij allemaal dus) zodat ze helemaal gek worden van hun klanten :)

Typisch is, dat het niet altijd hapert en niet bij alle site's. Got bv = geen probleem. Volgens mij gebeurt het vaak als ik een site in een nieuwe tab open met mijn duimknop van mijn muis. Zoals site van TS http://www.heins.tk/ > niet té vinden, wel te pingen
De DNS servers van Casema
....
Domain nameservers:
cas-dns5.casema.nl 83.80.1.215
cas-dns6.casema.nl 213.201.221.162
....
Maar wees niet bang...heb beide al geprobeerd. Daarnaast zou het niet zo moeten zijn dat aan de klantzijde afzonderlijk nog DNS gegevens moeten worden ingevoerd

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een zeer duister probleem dit.

Heb van de week een paar uur zitten chatten met snelhelp, vanmiddag gebeld werd daar niet echt netjes bij geholpen, vanavond weer zitten chatten met snelhelp.

Ben toch bang dat of de medewerkers langs elkaar heen werken binnen de helpdesk, omdat ze zeggen dat het aan mijn computer ligt, maar ja heb het probleem op drie computers, maak ik hun dan duidelijk, dan is het router probleem, router tussenuit gehaald ook het zelfde probleem.

Woon in Nieuwegein, dus ook regio Utrecht.

Ik begin toch aardig te overwegen om ook een adsl verbinding erbij te nemen. Telefonie werkt wel gelukkig perfect, daar heb ik geen problemen mee.

Heb ook al geprobeerd onder jullie dns servers maar gaf bij mij dezelfde problemen. Verder geprobeerd onder proxy's hielp niet. In opdracht van Casema ip adres veranderd en ook dat was de oplossing niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Volgens mij wordt het tijd voor een collectief, www.casemaheeftslechtedns.nl ofzo. Iemand interesse? Ze gaan het niet zomaar oplossen, nu praten ze langs elkaar heen. Het kunnen natuurlijk ook gewone pc-problemen zijn. Dus mag het ook een plek zijn om dat soort problemen op te lossen.

Net zoiets als chelloo.com, maar dan voor casema?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor maar het moet wel constructief gebeuren en geen Casema "bashing" worden! Daar schiet niemand wat mee op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Zeker niet ... we zitten hier niet op <<knip>> ;)

Chelloo is voor Chello een underground site, die ze als chello gedogen. Als je begint (in de faq oid) met het feit dat je (a) niet verbonden bent met casema (b) geen rotzooi / illegale dingen wil doen (c) 'slechts' gaat om users die elkaar helpen (d) en zo nodig als gebruikersgroep naar buiten treden.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik herken deze problemen ik dacht altijd dat de site dan altijd plat lag voor een korte periode.

Maar nu ik dit topic ik lees weet ik wel beter. http://www.heins.tk/ geeft ie bij mij ook niks weer,

zit in regio utrecht plaat utrecht, casema maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Ik heb ook casema, en heb soms hetzelfde probleem, DNS servers die pas na 2 seconden reageren e.d

Mijn oplossing, zelf DNS draaien of eentje van xs4all gebruiken
Problem solved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:46
Ik heb nu ook als primary server die van concepts ict en als secondary die van casema zelf.
Bij casema krijg ik standaard maar 1 dns, ook niet erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 02:35
RippyNL schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:36:
Ik heb nu ook als primary server die van concepts ict en als secondary die van casema zelf.
Bij casema krijg ik standaard maar 1 dns, ook niet erg netjes.
ik krijg ook maar 1 dns server toegewezen idd...

verder gebruik ik geen router, toch hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Ik zit bij een DSL provider, op dit moment kan ik ook www.heins.tk niet openen . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Zouden de onderhoudswerkzaamheden die op dit moment op de Casema site (hoofdpagina) zijn er iets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
  • Laatst online: 10-05-2023
Eusebius schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:33:
Volgens mij wordt het tijd voor een collectief, www.casemaheeftslechtedns.nl ofzo. Iemand interesse?
Mja, ff wachten nog hoor, ik heb er pas een week last van. Een router probleem kan het in ieder gaval echt niet zijn, maar dat is denk ik gewoon een standaard antwoord die een helpdeskmedewerker heeft voor DNS achtige problemen.

Ik gebruik nu al bijna een jaar Ununtu linux, achter een router in combinatie met Casema internet, en sinds een week (dacht ik) heb ik pas de problemen die jullie ook ondervinden.
Ik denk dat ze het binnenkort wel zullen oplossen.

Ik heb trouwens Casema Multi, heeft iemand Maxi of Mega? Misschien krijgen die klanten wel voorrang, of een betere DNS server??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het maxi abbo bij Casema.

Merk niets van snellere service.

Kunnen jullie deze site makkelijk bereiken:

http://www.sitedeals.nl/forum ?

Krijg heel vaak dat server over bezet is enz, terwijl de site normaal schijnt te werken.

Dit heb ik ook sinds het dns probleem is.

Negen van de tien keer krijg ik de site al helemaal niet te zien.

Hoop dat er meerdere mensen alhier zijn die de site niet kunnen bezoeken, dan kan ik hierover contact opnemen met de webmaster.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Site benaderen is geen probleem....laad wat langzaam, maar ik kom er wel direct op.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Index pagina wil nog wel eens lukken bij mij, maar verder ook niet.

heb me zelf al een nieuw ip adres gegeven vandaag, en kom er nog steeds niet op, is een van mijn favoriete sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Eh, www.heins.tk is in deze ook niet echt een goed voorbeeld in deze, dat is namelijk mijn eigen site, waar niets op staat en ook geen webserver aan hangt. Ik gebruik dit domein puur voor vnc, ftp en email-doeleinden. Een echt goed doel voor de hoofdsite heb ik nog niet gevonden (soms wat shoutcast gebeuren, maar dat is het heel af en toe voor privegebruik eigenlijk).

Als je wel een goed voorbeeld wil nemen moet je het zoeken in sites die practisch nooit door Casemaklanten bezocht worden, die zullen dan nl. niet al in de cache van van je router en van de DNS-server van Casema staan.

Verder is de beste manier om te achterhalen of de site niet gevonden kan worden door DNS-problemen de volgende: via start > command > nslookup www.desitewaarvanjehetipduswiltwetenvandednsserver.nl

Als je namelijk een brakke site opzoekt die het gewoon soms wel en soms niet doet, dan kan het ook gewoon zijn dat hij er uit ligt of gewoon sowieso niet werkt, zoals dus bij www.heins.tk.

Ik heb er dus 1 gevonden die niet werkt (bij mij), namelijk http://www.bluesecurity.com/, via Google is hij gewoon op te vragen in de cache en volgens Bluesecurity stopt ermee zou er wat op de site moeten staan, echter met nslookup krijg ik niets..

[ Voor 39% gewijzigd door flipjevandejam op 18-05-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het ligt definitief niet aan mijn router, want die is er al twee dagen tussenuit en de problemen zijn er nog steeds, maar wel iets minder dan eerst.

Nog even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist gehoord van Casema dat ze twee nieuwe DNS servers hebben ingericht. Nieuwe IP van die servers kon men nog niet melden.

Oude volgens hen:
195.96.96.33
195.96.96.97

Nu maar weer afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 10:37

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:04:
Zojuist gehoord van Casema dat ze twee nieuwe DNS servers hebben ingericht. Nieuwe IP van die servers kon men nog niet melden.

Oude volgens hen:
195.96.96.33
195.96.96.97

Nu maar weer afwachten.
Volgens mij zijn dat de DNS serverts die je "kreeg" bij een Cable Wanadoo abonnement? De Casema DNS is vziw 83.80.1.236. Huidige Wanadoo DNS 194.134.5.5 en 194.134.5.55.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ik zit iig vandaag de gehele dag zonder problemen. :)

sphere _o/-\_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
sphere schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:58:
Volgens mij zijn dat de DNS serverts die je "kreeg" bij een Cable Wanadoo abonnement? De Casema DNS is vziw 83.80.1.236. Huidige Wanadoo DNS 194.134.5.5 en 194.134.5.55.
Idd....volgens domain dossier

17 118 580 571 193.251.241.145 po0-0.amsbb1.amsterdam.opentransit.net
18 557 624 125 193.251.254.118 wanadoonetherlands-1.gw.opentransit.net
19 124 124 125 194.134.161.194 g3-2.cr1-asd2.nl.euro.net
20 266 525 588 194.134.161.118 g2-2.dr2-asd2.nl.euro.net
21 125 125 539 195.96.96.33 ns1.casema.net

18 125 711 126 193.251.254.118 wanadoonetherlands-1.gw.opentransit.net
19 125 125 125 194.134.161.161 10ge1-1.cr1-asd6.nl.euro.net
20 125 125 125 194.134.161.78 10ge1-4.dr2-asd6.nl.euro.net
21 124 649 124 195.96.96.97 sun4000.casema.net

Zijn beide van Casema, maar onderdeel van het Wannadoonetwerk. Enige nadeel is dat je standaard geen Wannadoo DNS server toegewezen krijgt als Casema gebruiker.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hmm, Toevallig dit topic. Een klein tijdje terug (1 of 2 weken) ook behoorlijk problemen hiermee gehad. Moest zowat elke website 1 of 2 keer refreshen voordat hij eindelijk wou laden. Gelukkig de laatste paar dagen stukken minder geworden. (1-2 keer per dag) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook in de regio Utrecht en heb zelfs met een eigen dns server veel last van sites die niet of half binnen komen.

Ik heb het gevoel dat het probleem niet of deels in de dns van casema of dns geheel zit.

Ik heb meer het idee dat er iets met de netwerk routes bij casema fout zit.

Ik heb het probleem tevens op andere casema lijntjes eens nader onder de loep genomen en ook daar het zelfde probleem.

Dit zowel op windows als op Linux.

Zou het niet een backbone router kunnen zijn die voor al dit gedonder zorgt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Black Piet schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:58:
[...]

Idd....volgens domain dossier

17 118 580 571 193.251.241.145 po0-0.amsbb1.amsterdam.opentransit.net
18 557 624 125 193.251.254.118 wanadoonetherlands-1.gw.opentransit.net
19 124 124 125 194.134.161.194 g3-2.cr1-asd2.nl.euro.net
20 266 525 588 194.134.161.118 g2-2.dr2-asd2.nl.euro.net
21 125 125 539 195.96.96.33 ns1.casema.net

18 125 711 126 193.251.254.118 wanadoonetherlands-1.gw.opentransit.net
19 125 125 125 194.134.161.161 10ge1-1.cr1-asd6.nl.euro.net
20 125 125 125 194.134.161.78 10ge1-4.dr2-asd6.nl.euro.net
21 124 649 124 195.96.96.97 sun4000.casema.net

Zijn beide van Casema, maar onderdeel van het Wannadoonetwerk. Enige nadeel is dat je standaard geen Wannadoo DNS server toegewezen krijgt als Casema gebruiker.
Heb je standaard een ~125ms latency naar de (caching)nameservers? Of heb je een up- en/of download lopen?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Ben dit weekend idd bezig met up- en downloaden :Y) ...kan misschien mijn lange tijden verklaren

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen twee dagen duidelijk minder problemen. Maar helemaal weg is het nog niet. Zou dat ooit gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen lijken echt minder te zijn geworden. Gelukkig maar. Desondanks heeft Casema iets te leren. Ik heb het hier trachten te verwoorden: http://www.shapingthought...d-those-tiny-little-users.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Je gaat er hierbij wel vanuit dat iedereen op de helpdesk er van op de hoogte is. Een andere mogelijkheid is dat bepaalde agents het gewoon niet weten en zij een antwoord geven wat hen het meest waarschijnlijk lijkt en dat het nog niet doorgegeven is aan alle agents omdat men nog niet zeker weet waar het probleem ligt (kan ook een verkeerde software update van de modems zijn). :)

Anyhow, problem solved dus lekker surfen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:04:
De problemen lijken echt minder te zijn geworden. Gelukkig maar. Desondanks heeft Casema iets te leren. Ik heb het hier trachten te verwoorden: http://www.shapingthought...d-those-tiny-little-users.

Wat denken jullie?
Ik moest serieus op F5 duwen om je pagina te bezoeken ... :/

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, probleem bijna over! Hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch niet dus. Bij het normale surfen wellicht niet zo merkbaar, maar in mijn podcast-grijper (Ipodder) des te meer: heel veel "Can't grab http:............................: DNS lookup failure".

Dit is echt mega onhandig!!!!!

Balen......................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Stel die 3 DNS servers in in je router en je bent klaar. Kom je op iedere site!

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke drie precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Deze...
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:06:

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Uitbreiding op het Casema netwerk en verschuiving van wat DNS servers, het probleem moet niet meer op grote schaal voorkomen. Mocht het wel voorkomen, neem contact op met de THD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Casema moet gewoon goede DNS servers leveren. Punt. Dat wij tweakerts (van wie verwacht mag worden dat ze meer weten van pc's) het probleem kunnen elimineren tot de dns servers van Casema, is mooi. De gemiddelde consum kan dit niet, en slikt het advies van de helpdesk. Wij gaan verder, en configureren gewoon een andere DNS server.

Maar: wie denkt er aan al die gewone consumenten? Die ook dagelijks problemen hebben met DNS servers? Hun klacht wordt niet gehoord. De helpdeskt denkt: ze hebben er geen verstand van; de tweakerts denken: ff 'n andere DNS installeren.

Wat ik wil zeggen: we kunnen op z'n minst proberen het probleem onder ons in kaart te brengen en aan casema te melden. Briefje sturen met (inhoudelijk, dus met andere woorden) "wij zijn een stel nerds ... wij laten ons niet afscheppen door de helpdesk ... jullie hebben een probleem met DNS ... los maar op.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tidus schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:42:
Uitbreiding op het Casema netwerk en verschuiving van wat DNS servers
Waar heb je deze informatie vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Tidus schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:42:
Uitbreiding op het Casema netwerk en verschuiving van wat DNS servers, het probleem moet niet meer op grote schaal voorkomen. Mocht het wel voorkomen, neem contact op met de THD.
Idd...een aandeelhouder? ;) Anders wel leuk dat Casema dit ook leest.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Ik heb vanuit Delft, zonder router, dezelfde problemen. En bij mij crashed Firefox zelfs als ik probeer www.volvooceanrace.com probeer te openen...

[ Voor 4% gewijzigd door Dijkhuis op 23-05-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
Het is vandaag weer stukken slechter dan enkele dagen geleden. Als dit zo door gaat stel ik ook een andere DNS in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vlugge Japie schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:49:
Het is vandaag weer stukken slechter dan enkele dagen geleden. Als dit zo door gaat stel ik ook een andere DNS in...
idd, het was vandaag weer behoorlijk slechter. Als dit zo aanhoudt ga ik ook maar eens een andere DNS server instellen. :)
Ik snap niet dat ze hiermee blijven aanstuntelen. Als je zo'n grote internetprovider ben, dan vervang je die servers toch meteen in 1 keer goed. :X
Uiteraard ken ik de situatie niet, maar het moet toch niet zo moeilijk te verhelpen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al maanden andere DNS servers. De servers die ik eerder genoemd heb zijn zeker aan te raden, en ook lekker snel.. Mochten er mensen nog snelle DNS servers weten, dan hoor ik dat graag :) Het grote DNS-server topic (en er zijn er vast nog wel een aantal andere) is namelijk outdated :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Mjah, hie ris het helaas ook erger. Was ff stuk minder dat ik er iig geen last van had, maar nu weer om de haverklap. :{ Maja, zijn nu dicht en drukke dagen voor de boeg. Ms van het weekend ff bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Omgeving Amersfoort hetzelfde: pagina's laden eerste keer vaak niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Men is er weer mee bezig. Even afwachten dus maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het inderdaad ook nog steeds een zooitje. Heb ook al geprobeerd met dns die hier opgegeven zijn, dat helpt wel wat, maar lang niet volledig jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook 81.17.33.2 proberen, die is ook snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Ik heb er moet ik eerlijk zeggen geen last meer van, of iig amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat nu toch al een paar dagen erg goed, moet ik zeggen! En bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Op gister na ging het goed... voor de rest liep het hier door de alternatieve DNS servers toch al lekker! [Volgens mij hadden ze hier een kabel geraakt...]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:10:
[...]
Waar heb je deze informatie vandaan?
Gebruik zelf Casema, werk er en onderzoek op het net en even bellen met hun THD doet wonderen.

Lekker posten en whinen op forums doet natuurlijk het probleem oplossen 8)7, als je gewoon even je probleem meldt bij ze dan lossen ze het meestal gewoon op door hun NOC afdeling onderzoek te laten doen. Het zit namelijk gewoon in een ip-range over 1 DNS server, als niemand uit die ip-range iets meldt dan wordt het probleem ook niet geconstateerd, of je nou door iemand wordt geholpen op die desk die er de ballen verstand van heeft of niet, hij kan het wel voor je doorgeven.

[ Voor 57% gewijzigd door Mathizsias op 03-06-2006 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Als wij de helpdeks bellen wordt het probleem over het algemeen op onze router geschoven en dan krijg je de oplossing om je internet direct aan je machine te hangen, firewall uitschakelen 8)7 ...etc.

Dus de melding over de DNS range komt in veel gevallen niet eens goed aan bij de onderzoeksafdeling.

Iig dank dat je de technische dienst hebt gebeld en dat ze bezig zijn met de oplossing. Wie zegt dat een forum dus niet werkt ;)

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tidus,

Ik sluit me van harte aan bij de opmerkingen van Black Piet. Een groot deel van de gebruikers met problemen die zich hier in het forum melden (5% van totaal aantal gebruikers met probleem???) zullen zeker ook contact met de helpdesk hebben gehad.

Het punt is dat Casema een probleem heeft om klachten van individuele gebruikers te interpreteren als een indicatie van een echt probleem en daarna vervolgens actie op te ondernemen. Casema zou in dat opzicht eens moeten nadenken over iets meer transparantie, bijvoorbeeld via hun mooie website. Geef gewoon aan als er technische problemen zijn. En laat helpdesk medewerkers regelmatig schrijven over gebeurtenissen aan hun kant en waar nodig de community om advies vragen (een weblog?). Dit is de weg naar meer vertrouwen van de klant! Zie: http://www.shapingthought...d-those-tiny-little-users

Gelukkig zijn de klachten nu wel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb het probleem ook. ze zeggen bij de helpdesk dat het aan mijn pc ligt. Ik kan bijna niet meer counter strike 1.6 en counter strike source spelen omdat de servers niet meer opgezocht kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
*kick*
Het is de laatste paar dagen weer drama met die casema DNS, hebben jullie daar ook weer last van? Of zou het door de warmte komen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Vlugge Japie schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:56:
*kick*
Het is de laatste paar dagen weer drama met die casema DNS, hebben jullie daar ook weer last van? Of zou het door de warmte komen? 8)7
Ik weet het niet, maar ik heb er zeker al 3 dagen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlugge Japie schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:56:
*kick*
ben dus niet de enigste die er last van heeft, ik dacht misschien ligt het aan mijn router een hitte probleem maar blijkbaar zijn er dus meer mensen met dns problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Bel even naar de helpdesk en geef het probleem aan.... Qua blijkelijk wordt je vraag door gestuurd naar de THD waar ze een en ander gaan onderzoeken......

Misschien dat Tidus ons weer wat sneller kan helpen.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Als iemand een goede tracert kan maken dan kan ik kijken waar het fout gaat en wil ik het best uitzoeken, de informatie die we nu hebben geeft meer aan dat er een uplink probleem is met de States/CA :P

Meer info is altijd welkom. Tracerts en evt screenshots.

Trace bijvoorbeeld naar 208.254.7.194

[ Voor 50% gewijzigd door Mathizsias op 21-07-2006 09:13 ]

Pagina: 1 2 Laatste