[Casema] DNS problemen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 9.802 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Laatst contact gehad met Casema en het schijnt een bekend probleem te zijn waar aan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:11
Mooi, hoop dat het snel wordt opgelost.
Ik begon firefox al te verdenken: enkele keren F5: geen verbinding, IE even later wel verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Ey! :W :D Hoest met jou?

Deze week zit ik vooral te dns-en via de dns op m'n dedicated en dat scheelt een hoop frustratie. :o Zal straks eens kijken of het al wat beter gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus het zelfde probleem sinds een paar dagen. Heb hier al een paar uur met de helpdesk gesproken via Snelhelp. Ik kan ook sinds kort b.v. niet meer uploaden via ftp naar mijn eigen homepage toe. Lukt niet onder domeinnaam adres, maar wel weer onder ip adres. Hier zal aan gewerkt worden ! Zondag had ik weer minder last van dit, maar uploaden is nog steeds niet mogelijk onder domeinnaan adres.

Had deze problemen ook met Firefox en Opera.

Ik was hierover al een paar dagen http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=160868 waar ik hulpdienst heet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:06:
Casema DNS is inderdaad bagger, en dat is volgens mij altijd zo geweest.
Die XS4ALL DNS servers werken niet van buiten XS4ALL, is toen ook aangekondigd op hun website.

Ik gebruik de volgende DNS servers, staan alle 3 op een andere geografische locatie:

62.212.81.138 (LeaseWeb, Telecity2, Amsterdam)
217.148.170.5 (We Dare, Spaanse Kubus, Rotterdam)
195.238.74.148 (Concepts ICT, Concepts ICT Datacenter, Breda)

Werken alle 3 perfect, en zijn nog snel ook..
Gebruik ik ook, (1 en 3 dan), werken inderdaad veel sneller en beter dan die van Casema, ben blij dat ik niet de enige ben met probleempjes.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Nog even een vraagje over het invullen van die aanvullende DNS gegevens.

Ik heb in mijn Linksys WRT54G de eerder genoemde DNS gegevens ingevuld. Maar hebben jullie ook de DNS gegevens van Casema ingevuld? Als ik deze niet gebruik, laden pagina's helemaal traag...

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kreeg ik van Casema het volgende bericht:
Geachte heer/mevrouw ......,

Na het bekijken van de door u aangeleverde links lijken voornamelijk mensen met routers problemen te hebben met het vinden van sites. Dit leidt mij tot de conclusie dat dit een router probleem is, en geen DNS probleem.

Probeert u of u dezelfde problemen houdt als u geen gebruik maakt van uw router, maar via een directe kabel verbinding met de modem.

Verder kunt u eenvoudig controleren of u het een DNS probleem is door de site met zijn IP nummer te proberen te benaderen. Lukt dit wel, maar met de domeinnaam niet, dan zou het een DNS probleem kunnen zijn. Lukt het ook niet met het IP adres dan ligt het probleem ergens anders.

Ook gezien het feit dat andere DNS servers (bijvoorbeeld die van Planet) dezelfde problemen opleveren zou ik de oorzaak eerder zoeken in de router, de firewall, of de server waarvan de site gehost wordt. Casema heeft een primaire en een secundaire DNS server. Al onze abonnees maken hier gebruik van. Problemen met de DNS server zouden dan al onze abonnees moeten treffen.

Toch zouden wij graag willen weten bij welke sites u deze problemen tegenkomt. Indien het sites zijn die gehost worden van privé servers dan kan ook het dynamisch IP adres het probleem zijn. Na het verlopen van de IP lease bestaat er een kans dat de site via een ander IP adres bereikt moet worden. Het kan dan een tijdje duren voordat alle DNS servers geupdate zijn. Wereldwijd moet u hier rekenen op 48 uur.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

E. Hoenselaar
technische helpdesk
Casema N.V.
Hoewel ik toch een beetje twijfel over of Casema geen blaam treft, ben ik bereid hen voorlopig het voordeel van de twijfel te geven. Ik haal dus nu mijn router er weer even een paar dagen tussenuit en controleer wat er gebeurd. Verder draai ik alleen de WinXP firewall (dat moet wel en Casema raadt dat ook aan) en geen Zonealarm (uninstalled!).

Nu stelt Casema voorts dat ze een primaire en secondaire DNS server hebben. In mijn router vind ik er maar 1 terug nl. 83.80.1.236. Ken jij deze ook? Ik vraag me af waar ik deze waarden zelf in mijn systeem (modem) kan terugvinden en waar ik de secondaire DNS in de router kan plaatsen.

Over het tweede deel van het antwoord ben ik niet heel erg tevreden, want het probleem treedt gewoon teveel op, en ook bij bekende sites.

Dit is het voor nu. We wachten af...en testen.

Overigens, weet iemand hoe je het IP adres van een site achterhaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Same problem here! Ook regio Utrecht (ten westen van Utrecht)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kravitz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10-2024

kravitz

Are you gonna go my way?????

Ik zit hier niet achter een router en toch herken ik een hoop van deze problemen. Overigens ook regio utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zeeforel:
Je kan achter het ip komen door (BV) uitvoeren--> cmd--> ping www.tweakers.net
en dan geeft ie aan welk ip je aanhet pingen bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:46
Hier ook hetzelfde probleem regio utrecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Hier, Zoetermeer Rokkeveen, ook DNS problemen, steeds het niet kunnen vinden van sites.
Paar keer refreshen en dan vind die hem.

Nu heb ik die Leaseweb en Concepts DNS'en erin en geen enkele problemen meer met het vinden van sites. Voor mij duidelijk dat het aan de DNS servers van Casema ligt. Geen probleem als je de andere gebruikt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Tadream schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:31:
Hier, Zoetermeer Rokkeveen, ook DNS problemen, steeds het niet kunnen vinden van sites.
Paar keer refreshen en dan vind die hem.

Nu heb ik die Leaseweb en Concepts DNS'en erin en geen enkele problemen meer met het vinden van sites. Voor mij duidelijk dat het aan de DNS servers van Casema ligt. Geen probleem als je de andere gebruikt dus.
Mss wil je de DNS nr's met ons delen?

Daarnaast: kan de ts een opsomming maken / poll? Evt doorsturen naar Casema, dat er meer mensen last van hebben. Ik wil best zelf ook nog een mail sturen (wij allemaal dus) zodat ze helemaal gek worden van hun klanten :)

Typisch is, dat het niet altijd hapert en niet bij alle site's. Got bv = geen probleem. Volgens mij gebeurt het vaak als ik een site in een nieuwe tab open met mijn duimknop van mijn muis. Zoals site van TS http://www.heins.tk/ > niet té vinden, wel te pingen

[ Voor 17% gewijzigd door Eusebius op 17-05-2006 21:40 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Een vreemde reactie van Casema.
......

Na het bekijken van de door u aangeleverde links lijken voornamelijk mensen met routers problemen te hebben met het vinden van sites. Dit leidt mij tot de conclusie dat dit een router probleem is, en geen DNS probleem.

Probeert u of u dezelfde problemen houdt als u geen gebruik maakt van uw router, maar via een directe kabel verbinding met de modem.
Ik heb hier een Linksys WRT54G, een router die notabene door Casema wordt aangeraden. En dan geven ze aan om de firewall van Microsoft te gebruiken (die zeer beperkte mogelijkheden heeft voor uitgaand verkeer).
Ik heb in het verleden al een paar test gedraaid zonder router, en ik heb dan nog steeds de problemen dat pagina's niet laden. Firmware geupdate, netwerkkabels gewisseld voor controle...you name it...

De DNS gegevens had ik overigens zelf fout ingevoerd. Had ook de WINS gegevens ingevuld, daardoor liep het traag tot niet. Nu ik de DNS gegevens van 1 en 3 op de goede manier heb ingevuld, loopt het als een zonnetje. De casemagegevens heb ik nu achterwege gelaten.
Verder kunt u eenvoudig controleren of u het een DNS probleem is door de site met zijn IP nummer te proberen te benaderen. Lukt dit wel, maar met de domeinnaam niet, dan zou het een DNS probleem kunnen zijn. Lukt het ook niet met het IP adres dan ligt het probleem ergens anders.
Tried that one....maar om voor alle sites eerst te achterhalen wat hun IP adres is, gaat me wat te ver. Daar zijn DNS toch voor?
Ook gezien het feit dat andere DNS servers (bijvoorbeeld die van Planet) dezelfde problemen opleveren zou ik de oorzaak eerder zoeken in de router, de firewall, of de server waarvan de site gehost wordt. Casema heeft een primaire en een secundaire DNS server. Al onze abonnees maken hier gebruik van. Problemen met de DNS server zouden dan al onze abonnees moeten treffen.
Ik denk dat veel gebruikers zoiets hebben van: "die site zal het wel even niet doen." Omdat het niet consequent gebeurt, melden denk ik veel gebruikers deze problemen ook niet en denken niet na aan eventuele technische problemen
Toch zouden wij graag willen weten bij welke sites u deze problemen tegenkomt. Indien het sites zijn die gehost worden van privé servers dan kan ook het dynamisch IP adres het probleem zijn. Na het verlopen van de IP lease bestaat er een kans dat de site via een ander IP adres bereikt moet worden. Het kan dan een tijdje duren voordat alle DNS servers geupdate zijn. Wereldwijd moet u hier rekenen op 48 uur.
Hotmail....Tweakers.net....ABN Amro... Enkele FTP servers voor uploaden van internetpagina's. Dat zijn geen prive servers die niet goed zijn ondersteund.

Kortom, beetje mager antwoord van Casema. Maar de workaround werkt gelukkig nu perfect.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Eusebius schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:36:
[...]

Mss wil je de DNS nr's met ons delen?

Daarnaast: kan de ts een opsomming maken / poll? Evt doorsturen naar Casema, dat er meer mensen last van hebben. Ik wil best zelf ook nog een mail sturen (wij allemaal dus) zodat ze helemaal gek worden van hun klanten :)

Typisch is, dat het niet altijd hapert en niet bij alle site's. Got bv = geen probleem. Volgens mij gebeurt het vaak als ik een site in een nieuwe tab open met mijn duimknop van mijn muis. Zoals site van TS http://www.heins.tk/ > niet té vinden, wel te pingen
De DNS servers van Casema
....
Domain nameservers:
cas-dns5.casema.nl 83.80.1.215
cas-dns6.casema.nl 213.201.221.162
....
Maar wees niet bang...heb beide al geprobeerd. Daarnaast zou het niet zo moeten zijn dat aan de klantzijde afzonderlijk nog DNS gegevens moeten worden ingevoerd

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een zeer duister probleem dit.

Heb van de week een paar uur zitten chatten met snelhelp, vanmiddag gebeld werd daar niet echt netjes bij geholpen, vanavond weer zitten chatten met snelhelp.

Ben toch bang dat of de medewerkers langs elkaar heen werken binnen de helpdesk, omdat ze zeggen dat het aan mijn computer ligt, maar ja heb het probleem op drie computers, maak ik hun dan duidelijk, dan is het router probleem, router tussenuit gehaald ook het zelfde probleem.

Woon in Nieuwegein, dus ook regio Utrecht.

Ik begin toch aardig te overwegen om ook een adsl verbinding erbij te nemen. Telefonie werkt wel gelukkig perfect, daar heb ik geen problemen mee.

Heb ook al geprobeerd onder jullie dns servers maar gaf bij mij dezelfde problemen. Verder geprobeerd onder proxy's hielp niet. In opdracht van Casema ip adres veranderd en ook dat was de oplossing niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Volgens mij wordt het tijd voor een collectief, www.casemaheeftslechtedns.nl ofzo. Iemand interesse? Ze gaan het niet zomaar oplossen, nu praten ze langs elkaar heen. Het kunnen natuurlijk ook gewone pc-problemen zijn. Dus mag het ook een plek zijn om dat soort problemen op te lossen.

Net zoiets als chelloo.com, maar dan voor casema?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor maar het moet wel constructief gebeuren en geen Casema "bashing" worden! Daar schiet niemand wat mee op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Zeker niet ... we zitten hier niet op <<knip>> ;)

Chelloo is voor Chello een underground site, die ze als chello gedogen. Als je begint (in de faq oid) met het feit dat je (a) niet verbonden bent met casema (b) geen rotzooi / illegale dingen wil doen (c) 'slechts' gaat om users die elkaar helpen (d) en zo nodig als gebruikersgroep naar buiten treden.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik herken deze problemen ik dacht altijd dat de site dan altijd plat lag voor een korte periode.

Maar nu ik dit topic ik lees weet ik wel beter. http://www.heins.tk/ geeft ie bij mij ook niks weer,

zit in regio utrecht plaat utrecht, casema maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Ik heb ook casema, en heb soms hetzelfde probleem, DNS servers die pas na 2 seconden reageren e.d

Mijn oplossing, zelf DNS draaien of eentje van xs4all gebruiken
Problem solved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:46
Ik heb nu ook als primary server die van concepts ict en als secondary die van casema zelf.
Bij casema krijg ik standaard maar 1 dns, ook niet erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 02:35
RippyNL schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:36:
Ik heb nu ook als primary server die van concepts ict en als secondary die van casema zelf.
Bij casema krijg ik standaard maar 1 dns, ook niet erg netjes.
ik krijg ook maar 1 dns server toegewezen idd...

verder gebruik ik geen router, toch hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Ik zit bij een DSL provider, op dit moment kan ik ook www.heins.tk niet openen . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Zouden de onderhoudswerkzaamheden die op dit moment op de Casema site (hoofdpagina) zijn er iets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Eusebius schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:33:
Volgens mij wordt het tijd voor een collectief, www.casemaheeftslechtedns.nl ofzo. Iemand interesse?
Mja, ff wachten nog hoor, ik heb er pas een week last van. Een router probleem kan het in ieder gaval echt niet zijn, maar dat is denk ik gewoon een standaard antwoord die een helpdeskmedewerker heeft voor DNS achtige problemen.

Ik gebruik nu al bijna een jaar Ununtu linux, achter een router in combinatie met Casema internet, en sinds een week (dacht ik) heb ik pas de problemen die jullie ook ondervinden.
Ik denk dat ze het binnenkort wel zullen oplossen.

Ik heb trouwens Casema Multi, heeft iemand Maxi of Mega? Misschien krijgen die klanten wel voorrang, of een betere DNS server??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het maxi abbo bij Casema.

Merk niets van snellere service.

Kunnen jullie deze site makkelijk bereiken:

http://www.sitedeals.nl/forum ?

Krijg heel vaak dat server over bezet is enz, terwijl de site normaal schijnt te werken.

Dit heb ik ook sinds het dns probleem is.

Negen van de tien keer krijg ik de site al helemaal niet te zien.

Hoop dat er meerdere mensen alhier zijn die de site niet kunnen bezoeken, dan kan ik hierover contact opnemen met de webmaster.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Site benaderen is geen probleem....laad wat langzaam, maar ik kom er wel direct op.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Index pagina wil nog wel eens lukken bij mij, maar verder ook niet.

heb me zelf al een nieuw ip adres gegeven vandaag, en kom er nog steeds niet op, is een van mijn favoriete sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:31
Eh, www.heins.tk is in deze ook niet echt een goed voorbeeld in deze, dat is namelijk mijn eigen site, waar niets op staat en ook geen webserver aan hangt. Ik gebruik dit domein puur voor vnc, ftp en email-doeleinden. Een echt goed doel voor de hoofdsite heb ik nog niet gevonden (soms wat shoutcast gebeuren, maar dat is het heel af en toe voor privegebruik eigenlijk).

Als je wel een goed voorbeeld wil nemen moet je het zoeken in sites die practisch nooit door Casemaklanten bezocht worden, die zullen dan nl. niet al in de cache van van je router en van de DNS-server van Casema staan.

Verder is de beste manier om te achterhalen of de site niet gevonden kan worden door DNS-problemen de volgende: via start > command > nslookup www.desitewaarvanjehetipduswiltwetenvandednsserver.nl

Als je namelijk een brakke site opzoekt die het gewoon soms wel en soms niet doet, dan kan het ook gewoon zijn dat hij er uit ligt of gewoon sowieso niet werkt, zoals dus bij www.heins.tk.

Ik heb er dus 1 gevonden die niet werkt (bij mij), namelijk http://www.bluesecurity.com/, via Google is hij gewoon op te vragen in de cache en volgens Bluesecurity stopt ermee zou er wat op de site moeten staan, echter met nslookup krijg ik niets..

[ Voor 39% gewijzigd door flipjevandejam op 18-05-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het ligt definitief niet aan mijn router, want die is er al twee dagen tussenuit en de problemen zijn er nog steeds, maar wel iets minder dan eerst.

Nog even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist gehoord van Casema dat ze twee nieuwe DNS servers hebben ingericht. Nieuwe IP van die servers kon men nog niet melden.

Oude volgens hen:
195.96.96.33
195.96.96.97

Nu maar weer afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 10:37

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:04:
Zojuist gehoord van Casema dat ze twee nieuwe DNS servers hebben ingericht. Nieuwe IP van die servers kon men nog niet melden.

Oude volgens hen:
195.96.96.33
195.96.96.97

Nu maar weer afwachten.
Volgens mij zijn dat de DNS serverts die je "kreeg" bij een Cable Wanadoo abonnement? De Casema DNS is vziw 83.80.1.236. Huidige Wanadoo DNS 194.134.5.5 en 194.134.5.55.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ik zit iig vandaag de gehele dag zonder problemen. :)

sphere _o/-\_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
sphere schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:58:
Volgens mij zijn dat de DNS serverts die je "kreeg" bij een Cable Wanadoo abonnement? De Casema DNS is vziw 83.80.1.236. Huidige Wanadoo DNS 194.134.5.5 en 194.134.5.55.
Idd....volgens domain dossier

17 118 580 571 193.251.241.145 po0-0.amsbb1.amsterdam.opentransit.net
18 557 624 125 193.251.254.118 wanadoonetherlands-1.gw.opentransit.net
19 124 124 125 194.134.161.194 g3-2.cr1-asd2.nl.euro.net
20 266 525 588 194.134.161.118 g2-2.dr2-asd2.nl.euro.net
21 125 125 539 195.96.96.33 ns1.casema.net

18 125 711 126 193.251.254.118 wanadoonetherlands-1.gw.opentransit.net
19 125 125 125 194.134.161.161 10ge1-1.cr1-asd6.nl.euro.net
20 125 125 125 194.134.161.78 10ge1-4.dr2-asd6.nl.euro.net
21 124 649 124 195.96.96.97 sun4000.casema.net

Zijn beide van Casema, maar onderdeel van het Wannadoonetwerk. Enige nadeel is dat je standaard geen Wannadoo DNS server toegewezen krijgt als Casema gebruiker.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hmm, Toevallig dit topic. Een klein tijdje terug (1 of 2 weken) ook behoorlijk problemen hiermee gehad. Moest zowat elke website 1 of 2 keer refreshen voordat hij eindelijk wou laden. Gelukkig de laatste paar dagen stukken minder geworden. (1-2 keer per dag) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook in de regio Utrecht en heb zelfs met een eigen dns server veel last van sites die niet of half binnen komen.

Ik heb het gevoel dat het probleem niet of deels in de dns van casema of dns geheel zit.

Ik heb meer het idee dat er iets met de netwerk routes bij casema fout zit.

Ik heb het probleem tevens op andere casema lijntjes eens nader onder de loep genomen en ook daar het zelfde probleem.

Dit zowel op windows als op Linux.

Zou het niet een backbone router kunnen zijn die voor al dit gedonder zorgt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Black Piet schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:58:
[...]

Idd....volgens domain dossier

17 118 580 571 193.251.241.145 po0-0.amsbb1.amsterdam.opentransit.net
18 557 624 125 193.251.254.118 wanadoonetherlands-1.gw.opentransit.net
19 124 124 125 194.134.161.194 g3-2.cr1-asd2.nl.euro.net
20 266 525 588 194.134.161.118 g2-2.dr2-asd2.nl.euro.net
21 125 125 539 195.96.96.33 ns1.casema.net

18 125 711 126 193.251.254.118 wanadoonetherlands-1.gw.opentransit.net
19 125 125 125 194.134.161.161 10ge1-1.cr1-asd6.nl.euro.net
20 125 125 125 194.134.161.78 10ge1-4.dr2-asd6.nl.euro.net
21 124 649 124 195.96.96.97 sun4000.casema.net

Zijn beide van Casema, maar onderdeel van het Wannadoonetwerk. Enige nadeel is dat je standaard geen Wannadoo DNS server toegewezen krijgt als Casema gebruiker.
Heb je standaard een ~125ms latency naar de (caching)nameservers? Of heb je een up- en/of download lopen?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Ben dit weekend idd bezig met up- en downloaden :Y) ...kan misschien mijn lange tijden verklaren

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen twee dagen duidelijk minder problemen. Maar helemaal weg is het nog niet. Zou dat ooit gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen lijken echt minder te zijn geworden. Gelukkig maar. Desondanks heeft Casema iets te leren. Ik heb het hier trachten te verwoorden: http://www.shapingthought...d-those-tiny-little-users.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Je gaat er hierbij wel vanuit dat iedereen op de helpdesk er van op de hoogte is. Een andere mogelijkheid is dat bepaalde agents het gewoon niet weten en zij een antwoord geven wat hen het meest waarschijnlijk lijkt en dat het nog niet doorgegeven is aan alle agents omdat men nog niet zeker weet waar het probleem ligt (kan ook een verkeerde software update van de modems zijn). :)

Anyhow, problem solved dus lekker surfen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:04:
De problemen lijken echt minder te zijn geworden. Gelukkig maar. Desondanks heeft Casema iets te leren. Ik heb het hier trachten te verwoorden: http://www.shapingthought...d-those-tiny-little-users.

Wat denken jullie?
Ik moest serieus op F5 duwen om je pagina te bezoeken ... :/

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, probleem bijna over! Hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch niet dus. Bij het normale surfen wellicht niet zo merkbaar, maar in mijn podcast-grijper (Ipodder) des te meer: heel veel "Can't grab http:............................: DNS lookup failure".

Dit is echt mega onhandig!!!!!

Balen......................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Stel die 3 DNS servers in in je router en je bent klaar. Kom je op iedere site!

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke drie precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Deze...
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:06:
Casema DNS is inderdaad bagger, en dat is volgens mij altijd zo geweest.
Die XS4ALL DNS servers werken niet van buiten XS4ALL, is toen ook aangekondigd op hun website.

Ik gebruik de volgende DNS servers, staan alle 3 op een andere geografische locatie:

62.212.81.138 (LeaseWeb, Telecity2, Amsterdam)
217.148.170.5 (We Dare, Spaanse Kubus, Rotterdam)
195.238.74.148 (Concepts ICT, Concepts ICT Datacenter, Breda)

Werken alle 3 perfect, en zijn nog snel ook..

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Uitbreiding op het Casema netwerk en verschuiving van wat DNS servers, het probleem moet niet meer op grote schaal voorkomen. Mocht het wel voorkomen, neem contact op met de THD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Casema moet gewoon goede DNS servers leveren. Punt. Dat wij tweakerts (van wie verwacht mag worden dat ze meer weten van pc's) het probleem kunnen elimineren tot de dns servers van Casema, is mooi. De gemiddelde consum kan dit niet, en slikt het advies van de helpdesk. Wij gaan verder, en configureren gewoon een andere DNS server.

Maar: wie denkt er aan al die gewone consumenten? Die ook dagelijks problemen hebben met DNS servers? Hun klacht wordt niet gehoord. De helpdeskt denkt: ze hebben er geen verstand van; de tweakerts denken: ff 'n andere DNS installeren.

Wat ik wil zeggen: we kunnen op z'n minst proberen het probleem onder ons in kaart te brengen en aan casema te melden. Briefje sturen met (inhoudelijk, dus met andere woorden) "wij zijn een stel nerds ... wij laten ons niet afscheppen door de helpdesk ... jullie hebben een probleem met DNS ... los maar op.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tidus schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:42:
Uitbreiding op het Casema netwerk en verschuiving van wat DNS servers
Waar heb je deze informatie vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Tidus schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:42:
Uitbreiding op het Casema netwerk en verschuiving van wat DNS servers, het probleem moet niet meer op grote schaal voorkomen. Mocht het wel voorkomen, neem contact op met de THD.
Idd...een aandeelhouder? ;) Anders wel leuk dat Casema dit ook leest.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Laatst online: 15-09 10:24
Ik heb vanuit Delft, zonder router, dezelfde problemen. En bij mij crashed Firefox zelfs als ik probeer www.volvooceanrace.com probeer te openen...

[ Voor 4% gewijzigd door Dijkhuis op 23-05-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
Het is vandaag weer stukken slechter dan enkele dagen geleden. Als dit zo door gaat stel ik ook een andere DNS in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vlugge Japie schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:49:
Het is vandaag weer stukken slechter dan enkele dagen geleden. Als dit zo door gaat stel ik ook een andere DNS in...
idd, het was vandaag weer behoorlijk slechter. Als dit zo aanhoudt ga ik ook maar eens een andere DNS server instellen. :)
Ik snap niet dat ze hiermee blijven aanstuntelen. Als je zo'n grote internetprovider ben, dan vervang je die servers toch meteen in 1 keer goed. :X
Uiteraard ken ik de situatie niet, maar het moet toch niet zo moeilijk te verhelpen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al maanden andere DNS servers. De servers die ik eerder genoemd heb zijn zeker aan te raden, en ook lekker snel.. Mochten er mensen nog snelle DNS servers weten, dan hoor ik dat graag :) Het grote DNS-server topic (en er zijn er vast nog wel een aantal andere) is namelijk outdated :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Mjah, hie ris het helaas ook erger. Was ff stuk minder dat ik er iig geen last van had, maar nu weer om de haverklap. :{ Maja, zijn nu dicht en drukke dagen voor de boeg. Ms van het weekend ff bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Omgeving Amersfoort hetzelfde: pagina's laden eerste keer vaak niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Men is er weer mee bezig. Even afwachten dus maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het inderdaad ook nog steeds een zooitje. Heb ook al geprobeerd met dns die hier opgegeven zijn, dat helpt wel wat, maar lang niet volledig jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook 81.17.33.2 proberen, die is ook snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Laatst online: 13:31
Ik heb er moet ik eerlijk zeggen geen last meer van, of iig amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat nu toch al een paar dagen erg goed, moet ik zeggen! En bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Op gister na ging het goed... voor de rest liep het hier door de alternatieve DNS servers toch al lekker! [Volgens mij hadden ze hier een kabel geraakt...]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:10:
[...]
Waar heb je deze informatie vandaan?
Gebruik zelf Casema, werk er en onderzoek op het net en even bellen met hun THD doet wonderen.

Lekker posten en whinen op forums doet natuurlijk het probleem oplossen 8)7, als je gewoon even je probleem meldt bij ze dan lossen ze het meestal gewoon op door hun NOC afdeling onderzoek te laten doen. Het zit namelijk gewoon in een ip-range over 1 DNS server, als niemand uit die ip-range iets meldt dan wordt het probleem ook niet geconstateerd, of je nou door iemand wordt geholpen op die desk die er de ballen verstand van heeft of niet, hij kan het wel voor je doorgeven.

[ Voor 57% gewijzigd door Mathizsias op 03-06-2006 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Als wij de helpdeks bellen wordt het probleem over het algemeen op onze router geschoven en dan krijg je de oplossing om je internet direct aan je machine te hangen, firewall uitschakelen 8)7 ...etc.

Dus de melding over de DNS range komt in veel gevallen niet eens goed aan bij de onderzoeksafdeling.

Iig dank dat je de technische dienst hebt gebeld en dat ze bezig zijn met de oplossing. Wie zegt dat een forum dus niet werkt ;)

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tidus,

Ik sluit me van harte aan bij de opmerkingen van Black Piet. Een groot deel van de gebruikers met problemen die zich hier in het forum melden (5% van totaal aantal gebruikers met probleem???) zullen zeker ook contact met de helpdesk hebben gehad.

Het punt is dat Casema een probleem heeft om klachten van individuele gebruikers te interpreteren als een indicatie van een echt probleem en daarna vervolgens actie op te ondernemen. Casema zou in dat opzicht eens moeten nadenken over iets meer transparantie, bijvoorbeeld via hun mooie website. Geef gewoon aan als er technische problemen zijn. En laat helpdesk medewerkers regelmatig schrijven over gebeurtenissen aan hun kant en waar nodig de community om advies vragen (een weblog?). Dit is de weg naar meer vertrouwen van de klant! Zie: http://www.shapingthought...d-those-tiny-little-users

Gelukkig zijn de klachten nu wel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb het probleem ook. ze zeggen bij de helpdesk dat het aan mijn pc ligt. Ik kan bijna niet meer counter strike 1.6 en counter strike source spelen omdat de servers niet meer opgezocht kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
*kick*
Het is de laatste paar dagen weer drama met die casema DNS, hebben jullie daar ook weer last van? Of zou het door de warmte komen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Vlugge Japie schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:56:
*kick*
Het is de laatste paar dagen weer drama met die casema DNS, hebben jullie daar ook weer last van? Of zou het door de warmte komen? 8)7
Ik weet het niet, maar ik heb er zeker al 3 dagen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlugge Japie schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:56:
*kick*
ben dus niet de enigste die er last van heeft, ik dacht misschien ligt het aan mijn router een hitte probleem maar blijkbaar zijn er dus meer mensen met dns problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Bel even naar de helpdesk en geef het probleem aan.... Qua blijkelijk wordt je vraag door gestuurd naar de THD waar ze een en ander gaan onderzoeken......

Misschien dat Tidus ons weer wat sneller kan helpen.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Als iemand een goede tracert kan maken dan kan ik kijken waar het fout gaat en wil ik het best uitzoeken, de informatie die we nu hebben geeft meer aan dat er een uplink probleem is met de States/CA :P

Meer info is altijd welkom. Tracerts en evt screenshots.

Trace bijvoorbeeld naar 208.254.7.194

[ Voor 50% gewijzigd door Mathizsias op 21-07-2006 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Als je andere DNS servers instelt, heb je er geen last van... Maar toch dank voor je hulp.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tidus schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 08:52:
Als iemand een goede tracert kan maken dan kan ik kijken waar het fout gaat en wil ik het best uitzoeken,
Tracing route to 208.254.7.194 over a maximum of 30 hops

1 1 ms 1 ms <1 ms 208.254.7.194
2 8 ms 7 ms 8 ms 10.194.2.1
3 7 ms 8 ms 10 ms 10.6.7.1
4 12 ms 11 ms 10 ms 10.6.30.2
5 9 ms 11 ms 11 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
6 8 ms 12 ms 12 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
7 8 ms 12 ms 10 ms 212.72.45.45
8 11 ms 10 ms 12 ms ge-7-0-0.mp2.Amsterdam1.Level3.net [4.68.125.205
]
9 93 ms 83 ms 85 ms ae-0-0.bbr2.NewYork1.Level3.net [64.159.1.42]
10 82 ms 82 ms 84 ms ae-21-56.car1.NewYork1.Level3.net [4.68.97.180]

11 83 ms 95 ms 82 ms uunet-level3-oc48.NewYork1.Level3.net [209.244.1
60.182]
12 86 ms 85 ms 83 ms 0.ge-5-0-0.XL3.NYC4.ALTER.NET [152.63.3.109]
13 100 ms 98 ms 100 ms 0.so-0-0-0.XL1.DCA6.ALTER.NET [152.63.35.121]
14 105 ms 103 ms 103 ms 0.so-6-0-0.WR1.IAD6.ALTER.NET [152.63.39.113]
15 101 ms 104 ms 103 ms so-1-0-0.ur1.iad6.web.wcom.net [157.130.59.78]
16 100 ms 102 ms 102 ms 206.112.64.54
17 105 ms 104 ms 103 ms 206.112.86.73
18 105 ms 104 ms 124 ms 208.254.7.194

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Laatst online: 15-09 09:34

Schonhose

Retro Icoon

1 * * * Request timed out.
2 16 ms 12 ms 15 ms 10.180.2.1
3 28 ms 14 ms 13 ms 10.6.7.121
4 26 ms 24 ms 21 ms 10.6.30.2
5 14 ms 20 ms 18 ms 5350043A.cable.casema.nl [83.80.4.58]
6 10 ms 13 ms 15 ms 5350043A.cable.casema.nl [83.80.4.58]
7 12 ms 13 ms 14 ms 212.72.44.17
8 14 ms 18 ms 12 ms 4.68.96.193
9 89 ms 92 ms 85 ms 64.159.1.42
10 390 ms 239 ms 226 ms 4.68.97.52
11 82 ms 82 ms 85 ms 4.68.111.30
12 87 ms 86 ms 84 ms 152.63.3.125
13 104 ms 102 ms 104 ms 152.63.35.121
14 117 ms 111 ms 119 ms 152.63.39.113
15 106 ms 110 ms 103 ms 157.130.59.78
16 107 ms 117 ms 108 ms 206.112.64.54
17 106 ms 107 ms 102 ms 206.112.86.73
18 107 ms 109 ms 106 ms 208.254.7.194

Trace complete.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossecorp
  • Laatst online: 13-09 18:26
Hier ten zuid-oosten van Utrecht is het momenteel echt pet. Het begon met linkjes rechtsklik-openen naar een nieuw tabblad; ging niet. Vervolgens werd zo goed als niets meer geresolved.

Ik heb zojuist naar de helpdesk van Casema gebeld. Jongeman vertelt me serieus drie keer achter elkaar dat Casema aanraadt om de standaardinstellingen in de router aan te houden en zelf geen DNS-servers in te stellen! En dat terwijl ik dus aangeef dat het probleem juist niet in de router zit, maar bij de DNS van Casema. Met de drie eerder in dit topic genoemde DNS-servers is het probleem wel opgelost, maar ik wil toch wel graag voorkomen dat de hele woonwijk een cursus modem-herstarten mag volgen :)

Ik heb gevraagd of ik teruggebeld kan worden zodra het probleem opgelost is. Ik ben benieuwd ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Routeringsprobleem... Als het DNS had geweest had je niet bij de 3-6hop gekomen.

Nslookup voorbeeldjes zijn nu meer van toepassing.

[ Voor 73% gewijzigd door Mathizsias op 22-07-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 16:01

njh

hier dus ook het probleem, ik ga morgen direct bellen want dit kan zo niet, en ja ik kan een andere dns server instellen maar nee dat is geen oplossing, dat is een workaround.

zwaar irritant imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tidus schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 17:15:
Routeringsprobleem... Als het DNS had geweest had je niet bij de 3-6hop gekomen.

C:\Documents and Settings\Richard>nslookup
Default Server: dns-fe.casema.nl
Address: 83.80.1.236

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 03:35:
[...]

1 1 ms 1 ms <1 ms 208.254.7.194
2 8 ms 7 ms 8 ms 10.194.2.1
3 7 ms 8 ms 10 ms 10.6.7.1
4 12 ms 11 ms 10 ms 10.6.30.2
5 9 ms 11 ms 11 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
6 8 ms 12 ms 12 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
7 8 ms 12 ms 10 ms 212.72.45.45
8 11 ms 10 ms 12 ms ge-7-0-0.mp2.Amsterdam1.Level3.net [4.68.125.205
]
9 93 ms 83 ms 85 ms ae-0-0.bbr2.NewYork1.Level3.net [64.159.1.42]
10 82 ms 82 ms 84 ms ae-21-56.car1.NewYork1.Level3.net [4.68.97.180]

11 83 ms 95 ms 82 ms uunet-level3-oc48.NewYork1.Level3.net [209.244.1
60.182]
12 86 ms 85 ms 83 ms 0.ge-5-0-0.XL3.NYC4.ALTER.NET [152.63.3.109]
13 100 ms 98 ms 100 ms 0.so-0-0-0.XL1.DCA6.ALTER.NET [152.63.35.121]
14 105 ms 103 ms 103 ms 0.so-6-0-0.WR1.IAD6.ALTER.NET [152.63.39.113]
15 101 ms 104 ms 103 ms so-1-0-0.ur1.iad6.web.wcom.net [157.130.59.78]
16 100 ms 102 ms 102 ms 206.112.64.54
17 105 ms 104 ms 103 ms 206.112.86.73
18 105 ms 104 ms 124 ms 208.254.7.194

Trace complete.
Schonhose schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 16:03:

1 * * * Request timed out.
2 16 ms 12 ms 15 ms 10.180.2.1
3 28 ms 14 ms 13 ms 10.6.7.121
4 26 ms 24 ms 21 ms 10.6.30.2
5 14 ms 20 ms 18 ms 5350043A.cable.casema.nl [83.80.4.58]
6 10 ms 13 ms 15 ms 5350043A.cable.casema.nl [83.80.4.58]
7 12 ms 13 ms 14 ms 212.72.44.17
8 14 ms 18 ms 12 ms 4.68.96.193
9 89 ms 92 ms 85 ms 64.159.1.42
10 390 ms 239 ms 226 ms 4.68.97.52
11 82 ms 82 ms 85 ms 4.68.111.30
12 87 ms 86 ms 84 ms 152.63.3.125
13 104 ms 102 ms 104 ms 152.63.35.121
14 117 ms 111 ms 119 ms 152.63.39.113
15 106 ms 110 ms 103 ms 157.130.59.78
16 107 ms 117 ms 108 ms 206.112.64.54
17 106 ms 107 ms 102 ms 206.112.86.73
18 107 ms 109 ms 106 ms 208.254.7.194

Trace complete.
Grappig dat bijna niets een reverse lookup geeft en de IP's getoond worden. Effectief heb je daar weinig last van, maar als een forward lookup (jij tikt naam in en je browser wil IP weten voor de verbinding) niet werkt ook ben je wel de pineut. Grappig dat er een verschil is tussen jullie beide wel...
Tidus schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 17:15:

DNS resolved alleen als je een traceroute doet naar een domein-naam. En alleen van de doelhost die je intikt. Als die dus resolved start de trace gewoon. Als DNS faalt wordt je lookup niet geresolved van de doelhost die je wilt tracen.

Of je ziet dat reverse lookups niet werken (of niet altijd werken) doordat er overal IP's blijven staan als ze wel een naam hebben...
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 20:54:
[...]

C:\Documents and Settings\Richard>nslookup
Default Server: dns-fe.casema.nl
Address: 83.80.1.236
Wel een domein er achter zetten, anders vraag je alleen maar op wat de naam is van de nameserver zelf ;)

Dus iets als "nslookup www.nu.nl" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Hmm, gelukkig nietde enige. M'n mailwasher lukt het 75 vd 100 keer niet om m'n mail te checken bij een bepaald domein, erg irritant. Heb m'n logs bomvol staan. :P Als ik nslookup of tracert doe werkt het uiteindelijk wel dus kan er niet echt een vinger opleggen. Alleen het openen vd pagina binnen Firefox of IE duurt errrug lang dus je merkt dat ie moeite met resolven oid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:30
Ik heb de laatste dagen ook last van DNS probleempjes met casema in Utrecht.
Het valt me nu pas op sinds ik dit topic lees, dacht eerst dat het ergens anders aan lag.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

bjck schreef op zondag 23 juli 2006 @ 00:24:
[...]

[...]

Grappig dat bijna niets een reverse lookup geeft en de IP's getoond worden. Effectief heb je daar weinig last van, maar als een forward lookup (jij tikt naam in en je browser wil IP weten voor de verbinding) niet werkt ook ben je wel de pineut. Grappig dat er een verschil is tussen jullie beide wel...

[...]

DNS resolved alleen als je een traceroute doet naar een domein-naam. En alleen van de doelhost die je intikt. Als die dus resolved start de trace gewoon. Als DNS faalt wordt je lookup niet geresolved van de doelhost die je wilt tracen.

Of je ziet dat reverse lookups niet werken (of niet altijd werken) doordat er overal IP's blijven staan als ze wel een naam hebben...
Ja, klopt had ik ook moeten vermelden, maar ik ging er vanuit dat tweakerts wel weten dat als er echt DNS-problemen zijn dat ze dan domainname servers proberen te resolven ipv ip2ip.

Die twee traces van Schonhose en ExTrEmE25 kwamen goed van pas. Het bleek een routeringsprobleem te zijn naar adressen in de US en omstreken. Moet nu groot en deels verholpen zijn, het was trouwens een probleem voor meerdere providers.

Bedankt, ik hou het in de gaten hier, mochten jullie weer blaten, dan doe ik m'n best! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mathizsias op 23-07-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Laatst online: 15-09 09:34

Schonhose

Retro Icoon

Tidus, bedankt. Ik zal eens kijken of alles nu weer werkt.

Jij werkt voor en bij Casema?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 10:37

sphere

Debian abuser

Sjaak schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:09:
Hmm, gelukkig nietde enige. M'n mailwasher lukt het 75 vd 100 keer niet om m'n mail te checken bij een bepaald domein, erg irritant. Heb m'n logs bomvol staan. :P Als ik nslookup of tracert doe werkt het uiteindelijk wel dus kan er niet echt een vinger opleggen. Alleen het openen vd pagina binnen Firefox of IE duurt errrug lang dus je merkt dat ie moeite met resolven oid heeft.
Sjaak, heb jij er nog steeds last van?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:23
ik woon in breda en heb er de laatste tijd ook veel last van vaak moet ik en mijn computer op nieuw opstarten en de modem resetten. en firefox doet het bij versie 1 van het probleem vaak nog wel

versie 1: direct na opstarten geen internet maar wel met firefox

versie 2: hoge belasting van netwerk 1mb/s met downloads en alles dan klapt hij er soms uit

ik ga geen andere dns instellen ik betaal voor alles niet voor een halve brakke verbinding

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

SPEEDDRAGON schreef op zondag 23 juli 2006 @ 11:46:
ik woon in breda en heb er de laatste tijd ook veel last van vaak moet ik en mijn computer op nieuw opstarten en de modem resetten. en firefox doet het bij versie 1 van het probleem vaak nog wel

versie 1: direct na opstarten geen internet maar wel met firefox

versie 2: hoge belasting van netwerk 1mb/s met downloads en alles dan klapt hij er soms uit

ik ga geen andere dns instellen ik betaal voor alles niet voor een halve brakke verbinding
Heeft niet zo veel te maken met DNS, wat meer info is altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ondervind momenteel ook veel problemen dat sites niet benaderbaar zijn.Momenteel draai ik standby voor mijn werk en moet inbellen via vpn op citrix client, maar die knalt er ook om de haverklap uit.

Ook net getest met pingen naar bijv nu.nl veel time outs tussen de normale ping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tidus schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:44:
[...]

Die twee traces van Schonhose en ExTrEmE25 kwamen goed van pas. Het bleek een routeringsprobleem te zijn naar adressen in de US en omstreken. Moet nu groot en deels verholpen zijn, het was trouwens een probleem voor meerdere providers.

Bedankt, ik hou het in de gaten hier, mochten jullie weer blaten, dan doe ik m'n best! :)
bedankt tidus! ik hoop dat het zo snel mogelijk gefixt word, het gaat nu wel iets beter maar wil nog niet tevroeg juige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gesproken met de casema helpdesk. Er zijn/waren problemen met de DNS. Ze zijn er druk meebezig om dit te verhelpen. Binnen nu en een paar weken zou alles weer opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ze opschieten want vanochtend was het weer pet! Moest wel 10x refreshen om op een site te komen waar ik iedere dag kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Dat er ergens af en toe iets fout gaat, lijkt me nu duidelijk. Zonder iemand op zijn tenen te willen trappen, wil ik toch opmerken dat ik denk dat zowel Casema als de klanten er meer bij gebaat zijn, als de dingen waar Tidus om vraagt gegeven worden in een post. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook een dns probleem met casema (leiden) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 13:38
En we hebben er weer een! Sinds maandag last van gebrekkige DNS lookups (waardoor veel sites niet te bereiken zijn) omdat de DNS servers van Casema weer eens AWOL zijn. Normaal gesproken heb ik in mijn lokale bind DNS server de volgende 2 Casema DNS servers staan:

forwarders { 83.80.1.160; 83.80.1.164; };

maar sinds maandag werken alle sites alleen goed als ik deze weghaal. Terwijl deze servers nog steeds op de casema site staan aanbevolen (ik wou een link toevoegen, maar hun site is uit de lucht op het moment van schrijven!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
phusg schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:24:
En we hebben er weer een! Sinds maandag last van gebrekkige DNS lookups (waardoor veel sites niet te bereiken zijn) omdat de DNS servers van Casema weer eens AWOL zijn. Normaal gesproken heb ik in mijn lokale bind DNS server de volgende 2 Casema DNS servers staan:

forwarders { 83.80.1.160; 83.80.1.164; };

maar sinds maandag werken alle sites alleen goed als ik deze weghaal. Terwijl deze servers nog steeds op de casema site staan aanbevolen (ik wou een link toevoegen, maar hun site is uit de lucht op het moment van schrijven!).
Op de site staan 'aanbevolen' kan best wel eens oude informatie zijn. Casema werkt via een DHCP model en geeft zo de (caching)nameservers (resolvers) mee. Misschien krijg je via DHCP wel andere?

Aangezien dit topic niet gevuld wordt (overspoeld) door Casema abonnees werkt de DNS niet en kunnen ze er niet bij of werkt het prima voor iedereen met een normale setup via DHCP.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 18-07-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de gebruikers van de oude dns:
Aanpassing Casema DNS-servers :

Casema heeft haar oude DNS-servers definitief uitgeschakeld.

Als u de oude DNS-(naam)servers handmatig heeft ingevoerd dan kunt u hierdoor geen gebruik maken van uw internetverbinding.

U kunt dit probleem verhelpen door in uw LAN-verbinding alles op "automatisch verkrijgen" te zetten.

Voor routers geldt hetzelfde, raadpleeg hiervoor de handleiding van uw router.

Casema raadt aan om de DNS-(naam)servers automatisch te laten verkrijgen.

Klanten die toch de servers handmatig willen instellen kunnen het volgende adres invoeren:

83.80.1.236

Mocht u hierbij ondersteuning nodig hebben, bel dan met de technische helpdesk op nummer: 0900-8896 Optie 3. (10 cent per minuut).

Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:25:
voor de gebruikers van de oude dns:

[...]
Zat ik er toch niet ver vanaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 13:38
bjck schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:59:
[...]
Zat ik er toch niet ver vanaf ;)
Inderdaad, bedankt jongens! Waarom verbaasd het me niet dat er verouderde informatie op hun site staat (als 'ie in de lucht is dan)...

Ze hadden toch ook gewoon de IP adressen van de oude DNSen kunnen laten doorverwijzen naar de nieuwe?!?

Is de nieuwe DNS stabieler/betrouwbaarder/sneller dan de oude?
Pagina: 1 2 Laatste