[Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste
Acties:
  • 28.002 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

MikeyMan schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:31:
[...]

ik heb 2.3.2.5...

En bij reset cable modem verschijnt er echt geen andere firmware... Dat heb ik de afgelopen weken namelijk honderden keren gedaan...
Firmware issue is alleen voor Telefonie modems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:10:
[...]
En jij werkt bij Casema?

Dit is juist de firmware die het goed doet in combinatie met telefonie, maar nog niet officieel aan iedereen is verstrekt.
Dat klopt, maar er is met die firmware weer een ander probleem. Audio problemen.

[ Voor 0% gewijzigd door Mathizsias op 08-06-2006 01:40 . Reden: Dubbele post, wierd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee weken geleden keek ik nog naar mijn motorola firmware versie. Vier dagen geleden keek ik weer en toen was er een connection-reset (TCP RST) bij gekomen. Ik zou dus niet meer zonder meer de firmware versie kunnen checken. Is dat bij meer mensen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:48
Ik ben er even tussenuit geweest (het was overigens heerlijk weer in de Ardennen 8)), maar ik zit nog steeds met de problemen.

Voor het vorige weekend zou men de QAM rate oid aanpassen. Zoals verwacht praktisch geen verandering. Het lastige blijft het feit dat het zo ongelofelijk hard fluctueert. De ene keer download ik met een single thread rond de 8mbit/s en de andere keer met meerdere threads niet harder dan 4mbit/s en schiet de latency omhoog. Usenet gebruik ik momenteel maar even helemaal niet meer i.v.m. de wegvallende telefonie.

Op het gebied van firmware krijg ik de helpdesk nergens toe genegen. Imo zit hier toch een heel groot deel van het probleem, gezien de merkbare verbetering die ik gehad heb toen ze tijdelijk de nieuwere firmware beschikbaar hadden.

Aankomende week ga ik maar eens kijken wat voor stappen ik ga nemen... Bij de online serviceaanvragen zag ik dat ik ruim 20 tickets heb staan die als "afgehandeld" staan, de oudste van 14 januari alweer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Updateje, toch maar weer gebeld. Aankomende week word ik terug gebeld en gaat men een firmware update (waarschijnlijk die van JeFFJuH) doorvoeren op mijn modem. Ik laat het resultaat wel weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mensen ik heb een vraag.

Wij hebben vandaag voip gekregen met de bij horende modem. Alles werkt alleen er is iets wat ik niet snap:

Afbeeldingslocatie: http://xs102.xs.to/xs102/06242/modem.png

Moet die "static" mac adres niet een van die mac adressen zijn die daar boven staan? Want mijn vorige motorola modem had een "self" mac adres en die stond wel in de bovenste rij. Kan iemand mij vertellen hoe dat zit of is het gewoon een foutje van mijn modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:14:
Mensen ik heb een vraag.

Wij hebben vandaag voip gekregen met de bij horende modem. Alles werkt alleen er is iets wat ik niet snap:

[afbeelding]

Moet die "static" mac adres niet een van die mac adressen zijn die daar boven staan? Want mijn vorige motorola modem had een "self" mac adres en die stond wel in de bovenste rij. Kan iemand mij vertellen hoe dat zit of is het gewoon een foutje van mijn modem?
Dat had ik bij de oude firmware ook hoor.. Zodra ze de nieuwe firmware gaan uitrollen wordt dat 'probleem' opgelost. Maar ja, als je internet werkt, dan werkt het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Hoop dat ze die fimrware update snel algemeen uitrollen, op deze manier is het weinig breedband als je maar 3 of 4 connecties kan maken voor dat hele boel dichtslibt. Kijk het nog heel even aan, maar heb na eerdere ervaringen met Casema eigenlijk weinig hoop op een snelle afloop.

Na-edit, belletje naar de Helpdesk en ik heb een nieuwe firmware. Zo te zien zonder problemen met veel connecties, de boel slibt in ieder geval niet meer dicht als ik Usenet gebruik.

[ Voor 25% gewijzigd door Ericr op 13-06-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:12:
[...]

Dat had ik bij de oude firmware ook hoor.. Zodra ze de nieuwe firmware gaan uitrollen wordt dat 'probleem' opgelost. Maar ja, als je internet werkt, dan werkt het toch?
Oke bedankt. Mijn internet werkt, maar toch zat ik er mee. Heb jij een nieuwere firmware? Zoja, hoe moet je die installeren?

Alvast bedankt. :)

[ Voor 8% gewijzigd door magnifor op 13-06-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
magnifor schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:32:
[...]

Oke bedankt. Mijn internet werkt, maar toch zat ik er mee. Heb jij een nieuwere firmware? Zoja, hoe moet je die installeren?

Alvast bedankt. :)
Helpdesk bellen, zo heb ik het net voor elkaar gekregen. Viel wel gelijk met de deur in huis dat het aan de firmware moest liggen, take no prisoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
magnifor schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:14:
Dat is het MAC van de MTA (telefonie-ding in het modem) :) Die is altijd 2 hoger dan HFCmac van modem.

Zie ik het nou goed en heeft het ding 2 usb-poorten?

[ Voor 14% gewijzigd door sanfranjake op 14-06-2006 21:32 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
sanfranjake schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:29:
[...]

Dat is het MAC van de MTA (telefonie-ding in het modem) :) Die is altijd 2 hoger dan HFCmac van modem.
Oke bedankt. Alleen klopt die static mac adres nu wel of niet?
Zie ik het nou goed en heeft het ding 2 usb-poorten?
Nee, maar 1 usb aansluiting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
magnifor schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:19:
[...]

Oke bedankt. Alleen klopt die static mac adres nu wel of niet?
Zoals ik al zei is dat het macadres van de telefonie-unit in je modem. Het is normaal dat die statisch in die lijst aanwezig is ja ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
sanfranjake schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:21:
[...]

Zoals ik al zei is dat het macadres van de telefonie-unit in je modem. Het is normaal dat die statisch in die lijst aanwezig is ja ;)
Oke bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
Kan iemand nu met zekerheid bevestigen dan met firmware 2.16 de connectieproblemen opgelost zijn?

Is deze firmware alleen te krijgen door te bellen met de helpdesk of weet iemand of Casema deze binnenkort algemeen gaat uitrollen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Romulus schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:49:
Kan iemand nu met zekerheid bevestigen dan met firmware 2.16 de connectieproblemen opgelost zijn?

Is deze firmware alleen te krijgen door te bellen met de helpdesk of weet iemand of Casema deze binnenkort algemeen gaat uitrollen??
Ik kan je bevestigen dat de problemen 100% opgelost zijn. Op dit moment is de nieuwe firmware alleen te krijgen via de helpdesk. Casema zegt al 2 tot 3 maanden dat er een nieuwe firmware uitgerolt gaat worden, maar dan kun je lang wachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Ze houden bij de Helpdesk wel een slag om de arm, na de update van je firmware moet je nog wel testen of je een kiestoon hebt. Schijnt voor te komen dat die wel eens wegvalt.

Zelf geen problemen gehad na updaten en heb nu weer echt breedband, superstabiel bij een verbinding naar Powerusenet met 2 verbindingen al aan de max van 12,5 mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Ik kan bevestigen dat deze update mijn internetverbinding op alle fronten weer naar acceptabel niveau heeft getild. Zelf ervaar ik geen problemen met de telefonie, sterker nog deze valt nu niet meer weg door meerdere usenet threads op de volle 12,5Mbps :)

Na enkele dagen testen durf ik wel te stellen dat een groot deel van de problemen in dit topic door een slecht functionerende firmware veroorzaakt worden. Als je ook problemen hebt gewoon straight to the point de 2.16 firmware vragen aan de helpdesk, anders gebeurt er toch niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Als ik begin over Digitale tv van Casema ben ik zeker off-topic, of niet? :? Moet even mijn mening ventileren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:16
Cloudje schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:07:
Als ik begin over Digitale tv van Casema ben ik zeker off-topic, of niet? :? Moet even mijn mening ventileren...
Hier kan je je verhaal kwijt ...

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om binnenkort Casema Breedband Mega internet te nemen, omdat de grens qua snelheid en stabiliteit wat (KPN) ADSL2+ betreft voor mijn woning bereikt is. Een instabiele 8 mbit lijn (na terugzetten van 12) en 80 euro per maand betalen, gaat op een gegeven moment wel een beetje irriteren. Terugschakelen naar een lager abonnement met een lagere upload/download zie ik niet zitten vanwege de lagere up/downloaden. En overschakelen naar een andere provider zoals wanadoo voor 29 euro voor 20/1, zal mij waarschijnlijk eenzelfde instabiele lijn opleveren alleen dan tegen een lager geld bedrag, waarbij ik ook instabiel zal uitkomen op rond de 8 mbit. Daarom is mijn oog gevallen op Casema Mega. Daar ik voorheen ook casema had (de oude witte kabelmodems tot 12Kb/s), en daar nooit problemen ondervond eigenlijk. Na deze en voorgaande threads te hebben doorgelezen, de casema site te hebben doorgekeken, heb ik nog een paar vraagjes over jullie gebruikservaring tot op heden.

1. Het dynamische IP adres, zou volgens velen op basis van MAC zijn en volgens sommigen ook weer niet. Belangrijkste is eigenlijk gewoon hoe lang houdt je je IP adres hetzelfde als je niet je appartuur aanpast. Dus router achter modem gelijk houdt. Want dat het met elke reset van het modem niet raak is dat hij anders is, weet ik en heb ik al gelezen. En als de DHCP crashed van casema, is de kans ook groot op een nieuw IP, maar hoe vaak is het jullie al overkomen en wat is de gemiddelde duur van je IP en zou je dus ook een paar jaar het zelfde IP adres kunnen houden als je dus bewust je IP niet zou willen wijzigen en dus wil voorkomen aan jouw kant van de verbinding door eigen toedoen voor zover mogelijk. (Voor zover ik weet biedt casema nog niet een optie tot een static IP bij een modem)

2. Welk modem krijg je bij welk abonnement precies(met en zonder telefonie). Ik heb al de SB5120 en SB5100e gevonden in de threads dat deze gebruikt worden door casema. Maar welke krijg je nou met welk abonnement. Ik ben van plan zonder telefonie te nemen, krijgt men dan een ander modem, de SB5100e bijvoorbeeld en bij telefonie de SB5120, ivm VoIP. Klopt dit? Of zijn het andere typenummers?

3. De motorola SB modems, werken deze met NAT's (de VoIP telefonie variant bijvoorbeeld). Of zijn dit écht transparante modems, dus zonder firewall's en NAT's e.d. Want ik heb zelf al een prima router welke ik het externe ip adres zou willen geven zonder tussenkomt van nog een DHCP/NAT. Als ik de ervaringen lees van anderen, hebben die geen problemen met p2p en torrents, lijkt het op een volledig transparant modem. Welke dus rechtstreeks de gegevens doorgeeft. Maar ik zou het toch graag nog even zeker weten en of er dus verschil is tussen telefonie en niet telefonie variant van het modem qua NAT e.d. ivm bijv. VoIP (ook al neem ik waarschijnlijk de niet telefonie variant van het abonnement).

4. Er staat op de site dat het gebruikte korte kabeltje tussen de splitter en het modem gebruikt moet worden, maar zijn er ook mensen die een (veel) grotere afstand tussen de modem en de splitter hebben (zeg rond de 5 meter). Ik houd zelf namelijk graag alle netwerk apparatuur graag bij elkaar, en heb hier ook een speciale kast voor, maar waar de tv-hoofdaansluiting zit, zit die speciale kast niet. En die kast kan ook niet naar die plek toe. Ik zal het uiteraard even proberen of het lukt met een langere (goed beschermde) coax kabel, en uiteraard ook een goede CAT kabel ernaast leggen voor als het niet lukt, maar als jullie bij voorbaat al zeggen van doe het niet, want het wordt instabiel (op den duur), dan hoor ik dat graag natuurlijk.

Dit waren de vragen die ik nog had. Ik hoop dat jullie deze misschien kunnen beantwoorden. Eventuele aanmerkingen/opmerkingen kunnen jullie natuurlijk ook maken, maar gezien het hele forum hier al vol mee staat is het waarschijnlijk niet nodig. Maar recente ervaringen zijn altijd welkom natuurlijk. Alvast bedankt voor jullie ervaringen en antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
1. Het dynamische IP adres, zou volgens velen op basis van MAC zijn en volgens sommigen ook weer niet. Belangrijkste is eigenlijk gewoon hoe lang houdt je je IP adres hetzelfde als je niet je appartuur aanpast.
ik heb al anderhalf jaar hetzelfde adres, ondertussen ook al een keer een ander modem (voip) gehad en een andere router geinstalleerd.
2. Welk modem krijg je bij welk abonnement precies(met en zonder telefonie). Ik heb al de SB5120 en SB5100e gevonden in de threads dat deze gebruikt worden door casema. Maar welke krijg je nou met welk abonnement.
5100 bij een standaard abo, 5120 bij een voip abo
3. De motorola SB modems, werken deze met NAT's (de VoIP telefonie variant bijvoorbeeld). Of zijn dit écht transparante modems, dus zonder firewall's en NAT's e.d. Want ik heb zelf al een prima router welke ik het externe ip adres zou willen geven zonder tussenkomt van nog een DHCP/NAT.
de motorola's werken standaard geheel transparant. ik heb zelf een losse linksys wrt54g waar ik alle dhcp/nat dingen mee regel.
4. Er staat op de site dat het gebruikte korte kabeltje tussen de splitter en het modem gebruikt moet worden, maar zijn er ook mensen die een (veel) grotere afstand tussen de modem en de splitter hebben (zeg rond de 5 meter).
als je zorgt voor een degelijke kwaliteit kabel kan je rustig een meter of 5 overbruggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

litemotiv schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:35:
[...]

ik heb al anderhalf jaar hetzelfde adres, ondertussen ook al een keer een ander modem (voip) gehad en een andere router geinstalleerd.

[...]

5100 bij een standaard abo, 5120 bij een voip abo

[...]

de motorola's werken standaard geheel transparant. ik heb zelf een losse linksys wrt54g waar ik alle dhcp/nat dingen mee regel.

[...]

als je zorgt voor een degelijke kwaliteit kabel kan je rustig een meter of 5 overbruggen. ;)
Bedankt voor je reactie. Ben blij dat inderdaad je router dan je externe IP krijgt van het modem. Rest mij nog even een kort vraagje, ik lees over problemen met de SB5120 en dat de firmware daar de oplossing biedt en er een goed werkend modem van maakt. Zijn er ook zulk soort problemen met de SB5100 bekend met de laatste firmware, of werkt die net als de 5120(+nieuwste firmware) probleemloos? En wat is precies het verschil tussen de 2, ik zie in de datasheets van de beide modems niet écht een reden waarom de ene wel/beter met VoIP werkt. En raden jullie misschien nog een van de 2 boven de ander aan, of maakt het met de laatste firmware voor de 5120 en de huidige versie van de 5100 niets uit qua problemen en prestatie? Want ik ben dus van plan zonder telefonie te nemen, en zover ik uit deze thread en andere bronnen kon halen, is er verder geen probleem met de huidige 5100. Klopt deze veronderstelling? Of moet ik ook een nieuwe firmware vragen zoals mensen voor de 5120 moeten doen om stabiel te kunnen internetten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 01:49:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ben blij dat inderdaad je router dan je externe IP krijgt van het modem. Rest mij nog even een kort vraagje, ik lees over problemen met de SB5120 en dat de firmware daar de oplossing biedt en er een goed werkend modem van maakt. Zijn er ook zulk soort problemen met de SB5100 bekend met de laatste firmware, of werkt die net als de 5120(+nieuwste firmware) probleemloos? En wat is precies het verschil tussen de 2, ik zie in de datasheets van de beide modems niet écht een reden waarom de ene wel/beter met VoIP werkt. En raden jullie misschien nog een van de 2 boven de ander aan, of maakt het met de laatste firmware voor de 5120 en de huidige versie van de 5100 niets uit qua problemen en prestatie? Want ik ben dus van plan zonder telefonie te nemen, en zover ik uit deze thread en andere bronnen kon halen, is er verder geen probleem met de huidige 5100. Klopt deze veronderstelling? Of moet ik ook een nieuwe firmware vragen zoals mensen voor de 5120 moeten doen om stabiel te kunnen internetten.
de 5100 heeft geen telefoon-poort, zo simpel is dat. ;) dus als je je normale analoge telefoon rechtstreeks in je modem wil steken heb je een 5120 nodig. volgens mij zijn er verder eigenlijk geen verschillen. ik heb overigens voor beide modems nooit de firmware hoeven update, het heeft hier altijd prima gewerkt (volgens mij wordt de base firmware zo nu en dan ook automatisch via de kabel geupdate, correct me if i'm wrong)

als je een abo zonder telefonie neemt krijg je als het goed is gewoon de 5100 van casema opgestuurd, daar heb je verder geen zeggenschap in.

[ Voor 4% gewijzigd door litemotiv op 26-06-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

litemotiv schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:33:
[...]

de 5100 heeft geen telefoon-poort, zo simpel is dat. ;) dus als je je normale analoge telefoon rechtstreeks in je modem wil steken heb je een 5120 nodig. volgens mij zijn er verder eigenlijk geen verschillen. ik heb overigens voor beide modems nooit de firmware hoeven update, het heeft hier altijd prima gewerkt (volgens mij wordt de base firmware zo nu en dan ook automatisch via de kabel geupdate, correct me if i'm wrong)

als je een abo zonder telefonie neemt krijg je als het goed is gewoon de 5100 van casema opgestuurd, daar heb je verder geen zeggenschap in.
Mooi, ik vraag het namelijk omdat vanwege een actie bij casema telefonie+breedband en breedband alleen ongeveer hetzelfde kosten voor dezelfde snelheid. Dus als nou blijkt dat de SB5120 probleemloos werkt met de nieuwste update en er bij de SB5100 nog steeds problemen zijn zelfs na een update, dan kies ik de telefonie+breedbrand optie namelijk, dan krijg ik de SB5120, anders neem ik gewoon de breedband zonder telefonie en krijg ik de SB5100. En ik heb het hele forum doorgelezen die gingen over de modems en over het algemeen zijn er minder problemen met de SB5100 en problemen die er waren waren vaker te wijden aan capaciteitsproblemen of dingen buiten de SB5100 om. Maar als er nou écht een groot probleem is met de SB5100 wat de SB5120 niet heeft na die firmware update, dan neem ik gewoon die telefonie+breedband variant. Vandaar, maar bedankt voor je reactie!!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:25

911GT2

en blazen maar!

Weet iemand wat er gebeurd als je over de limiet van de newsgroepen heen gaat?

Ik heb net 30 pagina's doorgeworsteld, maar kon het niet vinden hier.

Ik ga er namelijk regelmatig overheen, maar dan gebeurt er niets (behalven dan een mailtje) wordt hij verder niet afgesloten of zo...

Maar ik zit niet achteraf op een rekening te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

911GT2 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:59:

Ik ga er namelijk regelmatig overheen, maar dan gebeurt er niets (behalven dan een mailtje) wordt hij verder niet afgesloten of zo...

Zover ik weet is er geen achteraf rekening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Een tijdje terug werd gezegd dat er een soft-limit was. Dit was dat ze je alleen maar zouden aanraden om een duurder abbo te nemen. Van een harde-limiet was voorlopig nog geen sprake werd gezegd.
Overigens kunnen ze wel gaan klagen als je enorme hoeveelheden data binnenhaalt. Zoiets als 24/7 leechen van de server. :) Dat is dus bijna 300GB per maand dan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Satch op 04-07-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je over de limiet gaat krijg je een mailtje dat je over de limiet heen bent. Verder gebeurd er niks.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 09:34

Schonhose

Retro Icoon

Ik heb de midi aansluiting en ik kan maar gebruik maken van 1 thread per keer bij het downloaden van de nieuwsgroepen. Dit is nog niet eens zo'n probleem, maar het downloaden gaat ook maar met 50kbs.

Suggesties om dit te verbeteren zonder een duurder abbo te nemen?

Vroeger bij ADSL had ik een download van 512kbs en twee threads constant rond de 60-70kbs. Ik ben er dus wel enigzins op achteruit gegaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Schonhose op 05-07-2006 09:21 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 08:25

911GT2

en blazen maar!

Da's goed nieuws allemaal... dan kunne we weer volop leechen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Schonhose schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:19:
Ik heb de midi aansluiting en ik kan maar gebruik maken van 1 thread per keer bij het downloaden van de nieuwsgroepen. Dit is nog niet eens zo'n probleem, maar het downloaden gaat ook maar met 50kbs.

Suggesties om dit te verbeteren zonder een duurder abbo te nemen?

Vroeger bij ADSL had ik een download van 512kbs en twee threads constant rond de 60-70kbs. Ik ben er dus wel enigzins op achteruit gegaan.
Een payserver als tweaknews nemen? Voor het bedrag hoef je het niet te doen [dat is een tweetal biertjes :Y) ]. Dat voordeelt haal je wel weer met leechen

offtopic:
en als je de nieuwe newsleecher neemt, kan je tegelijktijd al je groepen updaten

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

911GT2 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:29:
Da's goed nieuws allemaal... dan kunne we weer volop leechen :9
Of neem Eweka , heb ik zelf ook , Max 20MBIT , 4 Threads.

7,50 Voor 30 Dagen.

Alle Features;

- Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen
- Supersnelle download snelheid tot 20 Mbit/s
- Hoge kwaliteit wereldwijde uitwisseling van newsfeeds
- Supersnelle eigen 40 Gigabit/s backbone
- Meer als 215 TB redundante storage online
- Optimale compleetheid van meer dan 99,5 %
- Ongecensureerde toegang
- Anonieme upload
- Geen Datalimiet
- Tot 40 dagen retentie voor binaries groepen
- Max 4 connecties toegestaan per gebruiker
- Toegang tot online control panel
- Geen opzegtermijn

Als er iets mis is een storing bijv , krijg je ook netjes een mailtje dat er een storing is geweest etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 16:18

Haaguit

HBZNPLT!

Black Piet schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:24:
[...]

Een payserver als tweaknews nemen? Voor het bedrag hoef je het niet te doen [dat is een tweetal biertjes :Y) ]. Dat voordeelt haal je wel weer met leechen

offtopic:
en als je de nieuwe newsleecher neemt, kan je tegelijktijd al je groepen updaten
Tweaknews is voor mij in ieder geval een hele opluchting geweest. De servers van Wanadoo zijn gewoon kl*te. Nu nog wachten tot ik kan overstappen van cable naar family... Honden van de helpdesk hadden me verkeerd geinformeerd over de opzegdatum, waardoor ik 10 maanden moet wachten :(.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:09
Laatst moest ik iets hebben wat al wat ouder was, toen was ik toch wel even blij dat ik die casema server ook had, maar normaal gesproken gebruik ik eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Phoolie schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:26:
Laatst moest ik iets hebben wat al wat ouder was, toen was ik toch wel even blij dat ik die casema server ook had, maar normaal gesproken gebruik ik eweka.
Idd...70 dagen retentie van GN heeft toch zijn voordelen! _/-\o_ Beperking loopt nu tot 76 dagen [record]

Had overigens eerst altijd de oude newsleecher. Recentelijk maar overgegaan op de nieuwe 3.5 en simultaan downloaden van groepen gaat perfect.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Ik wil binnenkort van ADSL overstappen naar Casema Mega Abbo, maarrrrr kan dat wel als je GEEN televisie heb lopen bij Casema? Op de KPN website stond dat als je geen TV afneemt van de kabel boer dat je dan ook geen Internet kan ontvangen... (scare tactics?) lees er verder niks over terug op de Casema website.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
The Otherside schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 02:02:
Ik wil binnenkort van ADSL overstappen naar Casema Mega Abbo, maarrrrr kan dat wel als je GEEN televisie heb lopen bij Casema? Op de KPN website stond dat als je geen TV afneemt van de kabel boer dat je dan ook geen Internet kan ontvangen... (scare tactics?) lees er verder niks over terug op de Casema website.
Kabel en TV zijn volledig gescheiden bij Casema. Je kan gewoon een afzonderlijk abo afsluiten voor je internet. Wel dien je rekening te houden met het feit of Casema uberhaupt wel tv en internet aanbied in jouw regio. Wat me nog niet duidelijk is of je nu digitale TV van KPN hebt. Want dan heb je wel nog iets van KPN nodig....

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 03-09 14:58
Black Piet schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 13:08:
[...]

Kabel en TV zijn volledig gescheiden bij Casema. Je kan gewoon een afzonderlijk abo afsluiten voor je internet. Wel dien je rekening te houden met het feit of Casema uberhaupt wel tv en internet aanbied in jouw regio. Wat me nog niet duidelijk is of je nu digitale TV van KPN hebt. Want dan heb je wel nog iets van KPN nodig....
Ik heb nu idd digitale televisie van KPN, maar als ik Kabel internet wil van Casema is dat gewoon mogelijk zonder RTV abo. Casema is iig de kabel boer hier bij ons in de buurt.

[ Voor 5% gewijzigd door The Otherside op 08-07-2006 13:28 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje m.b.t. de newsserver.

Bij een multi abbo heb je 2 threads. Kan je met je 2e e-mail nog 2 extra threads aanmaken?
Bij wanadoo heb ik 3 threads maar kan ik mijn 3 andere wanadoo mailadressen gebruiken zodat ik totaal 12 threads heb. Is dat ook mogelijk bij Casema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Ik heb geen flauw idee, maar ik zou zo zeggen, probeer het eens!

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black Piet schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:02:
Ik heb geen flauw idee, maar ik zou zo zeggen, probeer het eens!
Dan zal ik moeten wachten tot 01-01-2007. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om internet via Casema te ontvangen heb je ook een RTV abonnement nodig, zelfde dat je bij ADSL een telefoonaansluiting moet hebben

De newsserver werkt alleen met je hoofdaccount, subs tellen dus niet mee aan aantal threads

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:30:
Om internet via Casema te ontvangen heb je ook een RTV abonnement nodig
Dit ligt net iets genuanceerder. Als jij een huisgenoot hebt die een RTV abonnement heeft, dan kan jij prima internet via Casema ontvangen zonder een RTV abonnement daarvoor af te moeten sluiten. Per huis is een RTV abonnement wel noodzakelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Opi op 20-07-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje ..

Ik lees niets meer over de firmware update van de motorola modems met telefonie.

Het laatste wat ik las was dat er een test firmware is voor motorola modem.. werkt deze goed??
zo ja waarom updaten ze deze nog niet naar alle modems met een nog oude firmware?

Ik neem aan als deze firmware goed zou werken dat ze automatisch alle modems ermee zouden voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Utrecht ook nog steeds de oude firmware erop

namelijk

Model Name: SBV5120E
Software Version: SBV5120E-2.10.1.2-SCM64-SHPC
Boot Version: 8.2
Hardware Version: 1
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.4
Serial Number: "weg gehaald"
Firmware Build Time: Oct 26 2005 17:35:58

dit modem is uitgerust met 2x telefonie poorten, opzicht het modem werkt hier perfect maar er schijnt een nieuwere firmware tezijn die al 3 maanden bij verschillende gebruikers gedraaid word, tot op heden nog niet ontvangen hier dmv firmware update.

waar ik de laatste tijd erg veel problemen mee heb zijn dns problemen maar daar loopt een ander topic over [rml][ Casema] DNS problemen?[/rml]

voor de rest hier geen problemen met deze firmware die er nu opstaat telefonie werkt ook naar behoren tot zo ver ik kan ondervnden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware is nog steeds niet uit, dit omdat deze nog steeds problemen oplevert. Deze is wel beschikbaar, maar hiervoor moet je wel contact opnemen met de helpdesk.
Probleem met de nieuwe firmware is dat er af en toe wel af en toe geen kiestoon is en je moet het nummer niet te snel intoetsen, want dan werkt het ook niet, maar snelheids/aantal connectiesproblemen zijn dan wel opgelost

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:06

renedepe

wheeeeelp!!!

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:58:
Nieuwe firmware is nog steeds niet uit, dit omdat deze nog steeds problemen oplevert. Deze is wel beschikbaar, maar hiervoor moet je wel contact opnemen met de helpdesk.
Probleem met de nieuwe firmware is dat er af en toe wel af en toe geen kiestoon is en je moet het nummer niet te snel intoetsen, want dan werkt het ook niet, maar snelheids/aantal connectiesproblemen zijn dan wel opgelost
Na problemen met het veel connecties en dan niet mee kunnen internetten heb ik van de helpdesk van Casema ook de nieuwe 2.16 firmware gekregen. Sindsdien is mijn verbinding weer supersnel en stabiel, ook met veel connecties. Kwa telefonie ben ik verder totaal geen problemen tegen gekomen. Tot nu toe dus heeeeeeeeel tevreden over casema en de nieuwe firmware. Wat ik van de helpdeskmedewerker begreep was dat Motorola de firmware nog steeds goed moet keuren, maar dat hij wel gaat worden uitgerold.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:23

Bob Popcorn

Plop!

Ok, wanadoo heet tegenwoordig Orange, en nu zijn dus ook de mailservers gemigreerd denk ik. Ik kan niet meer inloggen met mijn emailadres vali [at] wanadoo [dot] nl. Het is niet waarschijnlijk dat het orange.nl is geworden, omdat vali [at] orange [dot] nl al bestaat, die is nl. ook van mij en is m'n mobiele account.

Iemand die weet hoe dit zit? :(

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob Popcorn schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 07:35:
Ok, wanadoo heet tegenwoordig Orange, en nu zijn dus ook de mailservers gemigreerd denk ik. Ik kan niet meer inloggen met mijn emailadres vali [at] wanadoo [dot] nl. Het is niet waarschijnlijk dat het orange.nl is geworden, omdat vali [at] orange [dot] nl al bestaat, die is nl. ook van mij en is m'n mobiele account.

Heb hier ook problemen, maar dan met gewoon webbrowsen (surf nu via de wifi van m'n buren :X). Elke URL komt op een KPN ADSL testpagina terecht met de mededeling dat m'n wachtwoord volgens de provider niet goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob Popcorn schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 07:35:

Ik kreeg netjes een mail van wanadoo/orange waar in stond dat je inderdaad een @orange adres hebt gekregen, maar de oude adressen blijven geldig, alsmede het hele inlog gebeuren.

Volgens mij (maar ik doe ook maar een gok) heeft iedere wanadoo klant nu als primair adres het @orange adres en is je @wanadoo adres secundair geworden (zo zou ik dat aanpakken).

Ik zou die gasten gaan bellen?

Ik zal dat inloggen eens gaan testen en kijken of ik problemen heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 08:10:
Heb hier ook problemen, maar dan met gewoon webbrowsen (surf nu via de wifi van m'n buren :X). Elke URL komt op een KPN ADSL testpagina terecht met de mededeling dat m'n wachtwoord volgens de provider niet goed is...
Goed, ik vond dit op de orange site:
Aankondigingen van Orange:
2006-07-25 09:44:24 > Outage KPN adsl klanten

2006-07-25 09:44:24 - Outage KPN adsl klanten
Door een nog onbekende oorzaak komt een deel van de KPN adsl klanten terecht op de KPN vangpagina.

Wij doen onze uiterste best deze storing zo spoedig mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
http://www4.orange.nl/netwerkmeldingen/index.html

Vanavond nog maar eens proberen, dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Ik heb sinds een aantal dagen problemen om mijn casema mail te versturen en te ontvangen [pc 2743]

A time-out occurred while communicating with the server. Account: 'Casema mail', Server: 'smtp.casema.nl', Protocol: SMTP, Port: 25, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC19

A time-out occurred while communicating with the server. Account: 'Casema mail', Server: 'pop3.casema.nl', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC19

Zijn er nog meerdere mensen met deze problemen? Anders ga ik er maandag maar eens een telefoontje aan wagen.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kort vraagje over jullie ervaringen. Ik heb sinds kort Casema en een stabiele verbinding. Dus geen connection loss en dergelijke. Nu keek ik in het logboek en zag ik de volgende meldingen staan:

5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out

Deze meldingen komen niet vaak voor. Maar ze staan er toch in. Ik heb al nagezocht in documentatie van DOCSIS en op internet, en de critical melding staat daar als aangegeven dat deze welleens kan voorkomen:
Explanation The cable modem is online and sent a periodic Ranging Request (RNG-REQ) message to the CMTS, without receiving a Ranging Response (RNG-RSP) from the CMTS within the T3 timeout period. The cable modem will send another RNG-REQ message, up to the maximum of 16 successive attempts. This error message is DOCSIS event message is R05.0, Ranging Request.

Recommended Action No action is needed because it is normal for a cable system to occasionally lose MAC-layer messages, especially when multiple cable modems transmit RNG-REQ messages at the same time.
De warning staat niet vermeldt in die documentatie, maar schijnt betrekking te hebben op de client side DHCP. Ik heb ook hier op GoT meerdere vermeldingen gevonden van deze items in logboeken, maar worden vaak afgedaan als, zodra er geen sync loss is of sync time issues, dan zijn ze niet zo belangrijk. Dit zou ook overeenkomen met de gevonden documentatie. En dat de gegevens van de signal sterkte belangrijker is e.d. . Mijn vraag is dan ook een best wel simpele vraag, zijn er mensen met een 'super' stabiele verbinding, die dus geen signal loss hebben of disconnects en die ook welleens deze meldingen hebben in hun logboek. Want vaak worden deze meldingen wel in verband gebracht met signal loss door mensen die dus veel signal loss hebben enzo. Voor de duidelijkheid heb ik dus zelf geen last van signal loss, enige onderbrekingen of slowdowns. Alleen sporadisch welleens deze melding. Vandaar ook mijn vraag of er meer mensen welleens die melding hebben en ook gewoon een stabiele verbinding.

Alvast bedankt!

• Black Piet
  • Niet online
Even een kopie van mijn log

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
Time Priority Code Message 
2006-08-09 14:54:02 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response 
2006-08-04 19:12:54 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out 
2006-08-04 14:54:03 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response 
1970-01-01 00:00:06 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. 
2006-06-14 10:48:16 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out 
2006-06-14 10:48:03 3-Critical R003.0 Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted 
2006-06-14 10:48:03 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out 
2006-06-14 10:47:35 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 10:47:34 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 10:47:32 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 10:47:32 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 10:47:30 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 10:47:28 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 10:47:22 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 10:47:22 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 10:47:20 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 10:47:20 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 10:47:18 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 10:47:18 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 10:47:17 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 10:47:17 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 10:47:16 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 10:47:15 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 10:47:14 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 10:47:14 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 10:47:09 3-Critical R004.0 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout 
2006-06-14 10:46:46 3-Critical T004.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period 
2006-06-14 10:12:38 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 10:09:46 3-Critical T004.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period 
2006-06-14 10:09:32 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out 
2006-06-14 10:09:15 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. 
2006-06-14 10:09:08 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out 
2006-06-14 10:09:03 3-Critical R004.0 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout 
2006-06-14 10:09:03 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 10:08:34 3-Critical T004.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period 
2006-06-14 09:55:19 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:40:22 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. 
2006-06-14 09:40:15 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out 
2006-06-14 09:40:13 3-Critical R004.0 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout 
2006-06-14 09:40:12 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:20:41 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. 
2006-06-14 09:20:36 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out 
2006-06-14 09:20:23 3-Critical R003.0 Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted 
2006-06-14 09:20:23 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out 
2006-06-14 09:20:00 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:19:58 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:19:58 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:19:55 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:19:55 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:19:55 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:19:54 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:19:53 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:19:52 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:19:52 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:19:51 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:19:50 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:19:49 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:19:48 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:19:47 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:19:47 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:19:46 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:19:45 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:19:44 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:19:44 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:19:44 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:19:43 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:19:43 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:19:43 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:19:42 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:19:41 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:19:41 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:19:41 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:19:40 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:19:39 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:19:39 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:19:35 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:19:33 3-Critical R004.0 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout 
2006-06-14 09:19:33 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:18:45 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:18:43 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:18:43 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:18:41 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:18:41 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:18:38 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:18:38 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:18:36 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:18:33 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:18:33 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 09:18:31 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 09:18:31 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 08:30:50 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out 
2006-06-14 08:30:37 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. 
2006-06-14 08:30:31 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out 
2006-06-14 08:30:29 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 08:30:28 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 08:30:26 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 08:30:25 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 08:30:24 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
2006-06-14 08:30:24 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 
2006-06-14 08:30:24 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing

Veel errors maar over het algemeen niet veel problemen. Tenzij de DNS server het weer eens niet doet....

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dus ook het probleem wat vele andere hier op het forum hebben met de sbv5120e modem van motorola, heb dit modem sinds woensdag en sinds die tijd springt me download steeds naar 0kb/s en blijft dan rond de 10kb/s hangen en dan pas kan ik rond surfen op internet. |:(

Nou heb ik al gedaan wat hier op het forum staat bellen en reseten etc.
Heb me router ertussen uit gehaald en firewall uit gezegt gescanned op Spyware en Modem gereset wat de helpdesk mij zei, maar niks werkt. Heb ik terug gebeld met de vraag of ze firmware versie 2.16 erop kunnen zetten zegt die man dat het niet mogelijk is om die erop te zetten 8)7 En dat dit modem bij hem thuis wel goed werkt(waar ik niks aan heb)

Iemand nog andere oplossingen? btw op 192.168.100.1 kom ik niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Internet lag hier vanochtend (2725AA) uit, signaal is enigzins versterkt lijkt wel.. -10 dBmV op downstream :) Geen idee of het ook wat uithaalt, verbinding is retestabiel laatste tijd gelukkig :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SgtStrider schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:44:
Internet lag hier vanochtend (2725AA) uit, signaal is enigzins versterkt lijkt wel.. -10 dBmV op downstream :) Geen idee of het ook wat uithaalt, verbinding is retestabiel laatste tijd gelukkig :)
ik zit op -4dBmV down... Wat zijn goede waarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, ik lees vaak hier voor advies, maar kom nu zelf een vraag stellen!

laatst heb ik gemerkt dat mijn kabel-tv ontvangst wat ruis had en dat het kabel-internet vaak uitviel. ik zit uiterraard bij casema. na eigen onderzoek ben ik achtergekomen dat dit aan mijn casema internetverdeler/splitter/filter (hoe je het ook wilt noemen) ligt. als ik de internetverdeler/splitter/filter bypass als het ware, en de tv direct bij de casema signaal aansluiten, dan krijg ik perfect (voor casema begrippen ;)) ontvangst. hetzelfde geldt voor internet. ik internet nu omdat ik de modem direct heb aangesloten bij het casema signaal. maar dan heb ik geen tv meer... ik moet dus steeds kiezen tussen tv of internet omdat de splitter het niet zo goed meer doet.

mijn vraag is dus: waar kan ik een goede, degelijke vervangende splitter/verdeler kopen? is er een die aan te raden is? of moet ik casema vervangende troep laten installeren (en zal ik daar voor moeten betalen)

ik heb ook gemerkt dat op de casema splitter (als je de plastic weghaalt) allerelei kleine knopjes zitten van +/- 6 db en dergelijk. heeft het nut om met dit te spelen?

(beste oplossing is volgens mij om ADSL en satelliet tv te nemen, maar ja, dan heb ik geen AT5 meer ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:25:
ik heb ook gemerkt dat op de casema splitter (als je de plastic weghaalt) allerelei kleine knopjes zitten van +/- 6 db en dergelijk.
Jij hebt overduidelijk nog een actieve splitter (met voeding) die bij het COM21-modem hoort. Heb je ook nog een COM21-modem? Voor zover ik weet heeft Casema alle COM21-modems vervangen door Motorola-modems (EuroDocsis).

Als je een Motorola-modem van Casema hebt, heb je hierbij ook een passieve splitter gekregen. Ik zou die dan eens proberen in plaats van de actieve splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha! inderdaad, we hebben vorig jaar een nieuwe motorola modem gekregen, en die zelf vervangen voor de oude com21 modem, maar we hebben geen nieuwe splitter van casema gekregen. ik zal dus casema moeten vragen of ze ook dat willen opsturen... bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand trouwens waar ik een goede passieve splitter kan kopen voor tv-radio/internet? of heb je een merk splitter die aan te raden is? het liefts eentje met meerdere tv uitgangen want vanuit de meterkast gaan kabels naar meerdere plekken in het huis

ik vertrouw casemaspul niet echt...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 23:49 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:49:
[...]
Jij hebt overduidelijk nog een actieve splitter (met voeding) die bij het COM21-modem hoort. Heb je ook nog een COM21-modem? Voor zover ik weet heeft Casema alle COM21-modems vervangen door Motorola-modems (EuroDocsis).

Als je een Motorola-modem van Casema hebt, heb je hierbij ook een passieve splitter gekregen. Ik zou die dan eens proberen in plaats van de actieve splitter.
Nou, wij hebben icm die motorola een actieve splitter, die zelfs nog is vervangen terwijl we die motorola al hadden...

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Ik zie dat een heleboel mensen gegevens uit hun modem kunnen halen. Ik was benieuwd of het Motorola modem een webinterface heeft of hoe je deze gegevens anders kunt benaderen?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 00:07:
[...]
Nou, wij hebben icm die motorola een actieve splitter, die zelfs nog is vervangen terwijl we die motorola al hadden...
Bij een goed (stabiel) signaal kan een Motorola-modem goed overweg met de oude actieve splitter. Maar het is te adviseren om bij een Motorola-modem de bijgeleverde passieve splitter te gebruiken. Je krijgt hiermee mogelijk betere signaalwaardes.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Schonhose schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:28:
Ik zie dat een heleboel mensen gegevens uit hun modem kunnen halen. Ik was benieuwd of het Motorola modem een webinterface heeft of hoe je deze gegevens anders kunt benaderen?
Al deze gegevens zijn te zien op http://192.168.100.1/

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 23:48:
weet iemand trouwens waar ik een goede passieve splitter kan kopen voor tv-radio/internet? of heb je een merk splitter die aan te raden is? het liefts eentje met meerdere tv uitgangen want vanuit de meterkast gaan kabels naar meerdere plekken in het huis
De oude actieve splitter (geleverd bij de COM21-modems) was het type NTU van het merk Kathrein.

De nieuwe passieve splitter (geleverd bij de Motorola-modems) was eerst het type CTU-04 van het merk Tratec en is nu het type PDF-65 van het merk Tratec (ook Tratec volgens mij)

Persoonlijk zou ik voor de passieve splitter PDF-65 gaan die bij de Motorola-modems geleverd wordt. De TV-uitgang zou ik vervolgens met een goede RTV-splitter verdelen, bijvoorbeeld de Hirschmann GHV20M.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Hmm, eens kijken hoe ik de gebruikersnaam en wachtwoord kan achterhalen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Schonhose schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:18:
[...]

Hmm, eens kijken hoe ik de gebruikersnaam en wachtwoord kan achterhalen :o
user name: admin
password: motorola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Aha, gevonden ;) . Eens even snuffelen.

bedankt Cloudje

[ Voor 76% gewijzigd door Schonhose op 18-08-2006 23:32 ]

Verwijderd

weet iemand hier antwoord op?
kan je een switch op het casema modem hangen en dan meerdere pc's met ip van casema het net op?
zover ik op inet lees is het mogelijk met een switch 2 systemen met verschillende casema ip het net op te komen.
klopt dit of toch router nodig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:06:
kan je een switch op het casema modem hangen en dan meerdere pc's met ip van casema het net op?
zover ik op inet lees is het mogelijk met een switch 2 systemen met verschillende casema ip het net op te komen.
Router nodig.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:06:
In tegenstelling tot wat mijn bovenbuurman zegt heb je geen router nodig. De Motorola heeft een ingebouwde DHCP server welke netjes IP's uitdeelt voor de PC's op de switch. Mocht je willen portforwarden en andere zaken; dan is het misschien handig om een router aan te schaffen.

Verwijderd

SgtStrider schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:13:
[...]

In tegenstelling tot wat mijn bovenbuurman zegt heb je geen router nodig. De Motorola heeft een ingebouwde DHCP server welke netjes IP's uitdeelt voor de PC's op de switch. Mocht je willen portforwarden en andere zaken; dan is het misschien handig om een router aan te schaffen.
Heb je dit zelf geprobeerd? Want volgens mij werken de Motorola-modems van Casema in Bridge Mode en gooien je IP-adres dus rechtstreeks op je netwerkkaart. Derhalve heb je dus een router nodig om de internetverbinding te delen over meerdere PC's. In ieder geval werkt het bij mijn modem zo en bij iedereen die ik ken.

Verwijderd

heb nog wel een linksys router liggen maar vroeg het me af of het ook met een switch kan.
zal het wel een keer proberen als de kabel verbinding binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Ik zal deze even iets naar boven halen omdat er een nieuw topic is gestart en deze over het hoofd gezien.

Casema internet ervaringen

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Volgens mij is het weer zover... DNS servers van Casema weer van slag? Veel Amerikaanse sites zijn niet bereikbaar of pas na een paar keer vernieuwen. Meer mensen last hiervan?

[ Voor 7% gewijzigd door GoTyce op 27-08-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Cloudje schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:44:
Volgens mij is het weer zover... DNS servers weer van Casema van slag? Veel Amerikaanse sites zijn niet bereikbaar of pas na een paar keer vernieuwen. Meer mensen last hiervan?
Ik had er ook verschillende websites die het regelmatig niet deden (ook GoT trouwens), dnsen veranderd in mijn router en niks meer gemerkt. Dus het lijkt inderdaad de dns van casema te zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb zaterdag mijn doe-het-zelf pakket van Casema gekregen om Internet aan te sluiten thuis. Dus ik vol goede moet alles aansluiten, geen probleem. Toen activeren, dat wou niet, activatie wizard bleef steeds opnieuw starten. Bleek ik de activatie gegevens van iemand te hebben uit Den Haag. Toen heeft de helpdesk mijn modem maar geactiveerd. Na een aantal keer mijn modem resetten werkte Internet, het hele weekend. Vandaag was het voorbij, modem wil niet meer online komen. Helpdesk gebeld, donderdag een monteur.

Niet echt een goeie binnenkomer dit. Volgens de helpdesk is het signaal goed. Iemand nog een idee zodat ik niet hoef te wachten op de monteur?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier suckt de verbinding ook weer eens... Tis weer baggertraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

Ik ben al 10 maanden bezig om mijn eigen naam op de factuur te krijgen en niet die van me moeder, alles van de juiste rekening afgescheven te krijgen. + - 8 keer gebelt
En nu was er 8 maanden geleden 2 keer dubbel afgescheven.
Heb ik 9 x voor gebelt en niks veranderde, toen een brief gescheven en een maand later response.
Word beloofd dat 114 euro word terug gestort binnen 2-3 weken en nu 4 maanden later nog geen geld terug.
En ze zeggen dat het verrekend is terwijl dat niet was afgesproken en ook niet gebeurt is.

Ik heb vele tientalle euro's verbeld om hun fouten te herstellen.

Ben het gewoon zoooooo zat die Kut klanten "service"

Maar me internet werkt perfect! 8)7

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:14
Kaassoevlee schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:47:
Ik heb zaterdag mijn doe-het-zelf pakket van Casema gekregen om Internet aan te sluiten thuis. Dus ik vol goede moet alles aansluiten, geen probleem. Toen activeren, dat wou niet, activatie wizard bleef steeds opnieuw starten. Bleek ik de activatie gegevens van iemand te hebben uit Den Haag. Toen heeft de helpdesk mijn modem maar geactiveerd. Na een aantal keer mijn modem resetten werkte Internet, het hele weekend. Vandaag was het voorbij, modem wil niet meer online komen. Helpdesk gebeld, donderdag een monteur.

Niet echt een goeie binnenkomer dit. Volgens de helpdesk is het signaal goed. Iemand nog een idee zodat ik niet hoef te wachten op de monteur?
Wat volgens mij belangrijk is bij het activeren, is dat je de popup-blokkering uitschakelt, anders werkt het niet en blijft die wizard maar terugkomen.. Dus even ctrl of iets dergelijks ingedrukt houden bij het activeren...
MikeyMan schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:06:
Hier suckt de verbinding ook weer eens... Tis weer baggertraag...
Al bij de storingen gekeken? Hier in Breda is er ook eentje op dit moment en gisteren heel even gemerkt dat telefonie een vreemd geluid gaf zoals daar beschreven staat...

Edit: ik kijk 5 minuten later nog een keer en de storingen van Breda zijn opeens verdwenen... nouja zal wel dan 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Hugo__Boss op 30-08-2006 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hugo__Boss schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 08:39:
[...]

Wat volgens mij belangrijk is bij het activeren, is dat je de popup-blokkering uitschakelt, anders werkt het niet en blijft die wizard maar terugkomen.. Dus even ctrl of iets dergelijks ingedrukt houden bij het activeren...

[...]
Pff, vertel mij wat. Ik heb 300+ keer geactiveerd. Die popup is er alleen voor om het modem te herstarten. Aangezien ik geen Internet had vroeg ik me af hoe dat werkte. Dus heb ik gekeken wat er in die HTML stond. Paar vreemde codes, waar je dus het modem mee kunt resetten.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, bij storingen staat natuurlijk helemaal niks... Maar word er wel gek van ondertussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Mijn popmail doet het al 3 dagen niet meer. Meer met zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Laatst online: 15:09
Cloudje schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:47:
Mijn popmail doet het al 3 dagen niet meer. Meer met zelfde probleem?
Klopt en had je gewoon kunnen lezen op casema.nl :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Kozz schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:17:
[...]

Klopt en had je gewoon kunnen lezen op casema.nl :/
Ik zie het al. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4CK4L
  • Laatst online: 14-08 10:44
Een vriend van mij kan ook al 2 dagen geen mail binnenhalen. Kan iemand mij vertellen wat het probleem is? Ik geen info vinden op de casema site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

J4CK4L schreef op woensdag 06 september 2006 @ 08:51:
[...]

Een vriend van mij kan ook al 2 dagen geen mail binnenhalen. Kan iemand mij vertellen wat het probleem is? Ik geen info vinden op de casema site.
Storing Casema e-mail gehele Casemagebied 06-09-2006 | 08:56
Door een technisch probleem was het een korte tijd niet mogelijk om e-mail(s) te ontvangen en/of te versturen. Hierdoor is een vertraging opgetreden in het e-mail verkeer. Wij doen onze uiterste best om de vertraagde e-mail(s) binnen 48 uur alsnog naar uw e-mail adres door te sturen.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact op nemen met onze Klantenservice op telefoonnummer 0900–8896 (€ 0,10 p/min), bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 18.00 uur.

Uiteraard onze excuses voor het ontstane ongemak.

Met vriendelijke groet,

N. V. Casema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:49
Ik probeer bij een kennis een Sitecom WL-173 aan de praat te krijgen met een Eurodocsis met Casema Cable easy.
Het modem zegt online te zijn. Ik kan met de browser in de router komen (192.168.0.1) en ook in het modem (192.168.100.?). Maar internetten op de PC gaat niet?

Ik heb in de router de Wizard opgestart en Casema abbo met eurodocsis (geen user/pass) gekozen. Moet ik hier nog een hostname invullen of MAC clonen?? Heb ik niet gedaan en daarna kom ik niet meer met de browser in het modem...

Iemand? Moet ik het modem misschien eerst direct aansluiten op de PC om opnieuw aan te melden met de CD? Er is pas verhuist, abbo is overgezet met zelfde username ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou eerst eens bekijken wat het ipadres is van de computer waarmee je op het modem/router probeert in te loggen...

Mocht dat niet binnen de range liggen ==> handmatig ip instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Ip van de PC was 192.168.0.2, gekregen van de router. Lijkt me OK toch?
Wat zou er bij Gateway moeten staan, IP van de router of modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Laatst online: 21:20
N!co schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:56:
Ik probeer bij een kennis een Sitecom WL-173 aan de praat te krijgen met een Eurodocsis met Casema Cable easy.
Het modem zegt online te zijn. Ik kan met de browser in de router komen (192.168.0.1) en ook in het modem (192.168.100.?). Maar internetten op de PC gaat niet?

Ik heb in de router de Wizard opgestart en Casema abbo met eurodocsis (geen user/pass) gekozen. Moet ik hier nog een hostname invullen of MAC clonen?? Heb ik niet gedaan en daarna kom ik niet meer met de browser in het modem...

Iemand? Moet ik het modem misschien eerst direct aansluiten op de PC om opnieuw aan te melden met de CD? Er is pas verhuist, abbo is overgezet met zelfde username ed.
Ik heb echt precies hetzelfde... Afgelopen weekend een sitecom router (WL-160) gekocht omdat ik dacht dat mijn oude kapot was (DC-202)...Maar nu blijkt dat de nieuwe ook niet werkt, ik vermoed dus dat er iets niet klopt aan de instellingen. Zonder router werkt alles wel normaal. Er is één ding wat ik dan toch ook niet kan, en dat is pingen (vanaf cmd). Pingen levert time outs op. Ik snap er niets van, waarom ik niet kan pingen en waarom die routers niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Kentut schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:27:
[...]

Ik heb echt precies hetzelfde... Afgelopen weekend een sitecom router (WL-160) gekocht omdat ik dacht dat mijn oude kapot was (DC-202)...Maar nu blijkt dat de nieuwe ook niet werkt, ik vermoed dus dat er iets niet klopt aan de instellingen. Zonder router werkt alles wel normaal. Er is één ding wat ik dan toch ook niet kan, en dat is pingen (vanaf cmd). Pingen levert time outs op. Ik snap er niets van, waarom ik niet kan pingen en waarom die routers niet werken...
Nah, ik heb het aan de praat... Casema had de lijn nog niet geactiveerd....
Router werkt gewoon met standaard instellingen.

Wat wel vreemd is dat het online-lampje op de modem gewoon brandde voordat de lijn geactiveerd was. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 21:12
Valt er inmiddels al weer wat te melden over het Motorola telefoniemodem met softwareversie 2.10 danwel 2.16 in combinatie met intensief downloaden via Usenet of P2P-programma's?
Wil graag overstappen naar Casema telefonie (heb reeds een Multi internet abbo van ze) maar zou ervan balen als daarmee het downloaden en tegelijk surfen vanaf soms 4 pc's tegelijk niet meer mogelijk is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken gigantische upload problemen met mijn Casema Multi verbinding. Ik zou een upload van 82.5 KB/s moeten hebben, maar dit schommelt de hele dag door. Er is niet echt een indicatie te geven hoeveel ik haal, maar het is in ieder geval veel minder dan 82.5 KB/s.

Normaal zou ik met volle snelheid uploaden naar mijn webspace, maar nu schommelt dat de hele dag tussen de 20 en de 70 KB/s.

Azureus laat ik altijd op max. 32 KB/s uploaden, maar als ik dat tegenwoordig doe heb ik een gigantisch hoge ping van 2000+ ms.

Ik heb mijn WRT54G al meerdere malen gereset, mijn PC rechtstreeks op modem aangesloten etc.. Ik heb in ieder geval geen virus of worm, want het probleem doet zich ook voor op SUSE Linux 10.1.

Wie heeft er nog meer last van deze vage problemen? Ik woon in postcode 3552 (Utrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet ofdat dit toeval is of niet, maar ongeveer 1 uur na het posten van bovenstaand bericht, rebootte mijn modem zich ineens, en was het probleem opgelost 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:51:
Ik weet niet ofdat dit toeval is of niet, maar ongeveer 1 uur na het posten van bovenstaand bericht, rebootte mijn modem zich ineens, en was het probleem opgelost 8)7
Je gegevens staan in je profiel, dus het zou kunnen dat er iemand meeleest ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:50

ralpje

Deugpopje

Vandaag om een uurtje of acht nog de TV aangehad en even het nieuws zitten kijken. Vervolgens naar m'n werk gegaan, en rond half tien belt m'n vrouw: geen internet, geen telefoon en geen TV en radio. Casema maar even gebeld: of ik even de TV rechtstreeks op de invoer wilde zetten. Helaas zat ik in de auto en kon ik dus niets doen. Later op de middag even langsgereden: TV rechtstreeks op invoerpunt, en nog steeds niets. Bij de buren werkt wel alles. Nu komt er dus morgen tussen half één en zes (:()een monteur van Casema... Zal mij benieuwen wat ze aan gaan treffen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 21:18

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Ik heb onlangs het internet pakket van Casema mogen ontvangen. Helaas heb ik problemen met de splitter, en inmiddels ook met de vervangende splitter die ik van Casema heb gekregen.
De situatie:
Het abonnee-overnamepunt is in mijn kamer. Het is een dikke groene coax kabel. Deze is verbonden met een andere kabel(die naar de meterkast loopt) door middel van een koppelstuk. Op beide kabels zit zo'n "goede" stekker met schroefdraad. Het signaal is goed in het hele huis, alle materialen zijn kwaliteit.
De splitter moet uiteraard tussen de 2 kabels komen te zitten.
Wat ik heb gedaan:
- Ik heb een extra koppelstuk gekocht en die op de splitter geschroefd.
- De kabels aangesloten op de splitter. --> alleen maar ruis.
- De koppelstukken getest. --> signaal dik in orde.
- Een nieuwe splitter aangevraagd bij casema.

Deze nieuwe splitter geeft helaas dezelfde problemen. Ik heb er opnieuw alles geprobeerd wat ik hierboven heb beschreven, maar geen resultaat.

Totdat ik ontdekte dat wanneer ik alleen de kernen van de kabels aansluit op de splitter de ruis verdwenen is! Wanneer ik de schroefdop van de kabel tegen het koppelstuk aanhoud is er alleen maar ruis...

Ik heb geen idee wat er mis kan zijn. Als iemand mij kan vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de kabels op een normale manier kan vastdraaien zonder dat de ruis weer terugkomt zou ik hem zeer dankbaar zijn.

specs

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ondanks we Tweakers zijn is het niet verstandig om de login/wachtwoord van een kabelmodem hier te plaatsen. Er kunnen vervelende dingen niet meer werken als men deze niet gebruikt zonder de nodige voorzichtigheid.