"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Kan ik er niet vanuit gaan dat het schroefdraad geïsoleerd is van de kern?Schonhose schreef op woensdag 13 september 2006 @ 08:26:
Die mantel die er om heen zit mag geen contact maken met de binnenste draad. Die gevlochten draad dient volgens mij alleen voor de isolatie en afscherming van het signaal en mag je dus gewoon weghalen.
Dan zou het probleem opgelost worden als ik die mantel helemaal weghaal zodat die geen contact meer maakt met de buitenkant van de plug?
Die mantel werkt ook als massaverbinding... Gewoon netjes aansluiten dus...Schonhose schreef op woensdag 13 september 2006 @ 08:26:
Die mantel die er om heen zit mag geen contact maken met de binnenste draad. Die gevlochten draad dient volgens mij alleen voor de isolatie en afscherming van het signaal en mag je dus gewoon weghalen.
Even voor de duidelijkheid: Ik weet vrij zeker dat de pluggen goed op de kabels zitten; als deze direct op elkaar worden aangesloten door middel van een koppelstuk is er geen ruis te bekennen. Zou het kunnen dat de splitter (intern) kortsluiting maakt?
Waar in deze keten kan er iets misgaan?

[ Voor 63% gewijzigd door De_Flexe_Toki op 13-09-2006 12:05 ]
De - is de massa ofwel aardeaansluiting... Die heb je dus inderdaad nodig... Hoewel het met kabeltv vaak wel werkt zonder...
In iedergeval... Die splitter van casema moet zo direct mogelijk op de eerste wandaansluiting in je huis terecht komen... En het modem moet daar ook zo dicht mogelijk bij komen te staan...
Kan eventueel ook in de meterkast natuurlijk...
Als je verder nog wilt gaan splitten voor de tv, maakt dat opzich niet zoveel meer uit...
[ Voor 42% gewijzigd door MikeyMan op 13-09-2006 12:00 ]
Ik probeer dit alles aan te sluiten direct waar de kabel de grond uitkomt. Verder splitten gebeurt in de meterkast, daar verandert niks aan en heeft volgens mij ook niet zoveel invloed. In theorie is het een kwestie van kabels aansluiten en gaan, maar in mijn geval gaat er iets mis. Zodra de schroefdop van de connector de splitter aanraakt valt het gehele signaal weg.MikeyMan schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:58:
Voor een signaal heb je een + en een - nodig om een mooie stroomcirkel te maken (simpel gezegd...)
De - is de massa ofwel aardeaansluiting... Die heb je dus inderdaad nodig... Hoewel het met kabeltv vaak wel werkt zonder...
In iedergeval... Die splitter van casema moet zo direct mogelijk op de eerste wandaansluiting in je huis terecht komen... En het modem moet daar ook zo dicht mogelijk bij komen te staan...
Kan eventueel ook in de meterkast natuurlijk...
Als je verder nog wilt gaan splitten voor de tv, maakt dat opzich niet zoveel meer uit...
Niemand?rowicom schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:59:
Valt er inmiddels al weer wat te melden over het Motorola telefoniemodem met softwareversie 2.10 danwel 2.16 in combinatie met intensief downloaden via Usenet of P2P-programma's?
Wil graag overstappen naar Casema telefonie (heb reeds een Multi internet abbo van ze) maar zou ervan balen als daarmee het downloaden en tegelijk surfen vanaf soms 4 pc's tegelijk niet meer mogelijk is....
Ik heb sinds een maandje of wat nieuwe buren, en die gebruiken helemaal geen Casema: digitenne voor TV, en KPN voor de rest. Nu werd dus hun aansluiting afgesloten, maar de monteur had de verkeerde kabel te pakken. Aansluiting is weer gerestaureerd, en alles werkt weer.ralpje schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:04:
Nu komt er dus morgen tussen half één en zes ()een monteur van Casema
Monteur ging wel gelijk alle aansluitingen in de wijkverdeler maar even goed labelen
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Met dit gegeven in het achterhoofd ga ik dan nu ook telefonie bij mijn Multi-abbo bestellen, maar wil graag een heel klein slagje om de arm houden. Als ik na levering van het telefonie-modem constateer dat er toch download- danwel kiestoonproblemen zijn, dan kan ik het gewijzigde abonnement binnen 7 werkdagen ongedaan maken en het modem fijn weer naar Casema terugsturen (Wet Kopen op Afstand, Burgerlijk Wetboek). Klantenservice Casema heeft mij dit recht bevestigd bij navraag bevestigd. De portering van mijn oude nummer zal immers toch ook pas na een schriftelijke machtiging mijnerzijds plaatsvinden, dus als ik die niet instuur gebeurt er niets, lijkt mij.
Mijn vraag is nu: kan ik in het geval dat ik het nieuwe Motorola SBV5120 terugstuur, direct weer mijn "oude" Motorola Eurodocsis modem aansluiten en heb ik dan meteen weer verbinding met het almachtige Casema-bolwerk?
Verwijderd
Zijn er meerdere mensen die hetzelfde ervaren? Ik woon in postcode 3552 BH (Utrecht).
Verwijderd
Hoi De_Flexe_Toki,De_Flexe_Toki schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:54:
Ik kan niet vinden wat een massaverbinding precies is, maar ik maak uit je zinnen op dat de mantel beter wel aangesloten kan worden. Hoe kan mijn probleem dan verklaard en (liever nog) verholpen worden?
Even voor de duidelijkheid: Ik weet vrij zeker dat de pluggen goed op de kabels zitten; als deze direct op elkaar worden aangesloten door middel van een koppelstuk is er geen ruis te bekennen. Zou het kunnen dat de splitter (intern) kortsluiting maakt?
Waar in deze keten kan er iets misgaan?
[afbeelding][afbeelding]tratec PDF-65 splitter[afbeelding][afbeelding]
Ik heb ook een hele middag zitten zwoegen toen ik probeerde de aansluiting van TV en kabelmodem mooi uit te voeren. Bij mij ontstond het probleem doordat ik het koppelstuk met schroefdraad (de z.g. F-connector) juist te ver in de PDF-65 signaalverdeler draaide. Op het koppelstuk zit duidelijk meer schroefdraad dan op de bijgeleverde koppelstukjes, die je normaal verbindt met de antennedoos resp. de stekker van de TV-kabel.
Ik heb het probleem weten op te lossen door een extra moertje(M9) op het koppelstuk te draaien. Daarna het koppelstuk ca 3 mm in de signaalverder gedraaid en met een pijpsleutel het moertje aangedraaid zodat het vast komt te zitten. Tenslotte de F-connector van de antennekabel op het koppelstuk vastgezet en alles werkt prima!!!
Verwijderd
ik zit al 5 jaar lang bij planet internet met het duurste abbo: adsl-advanced. heb dit jaar nog een nieuwe modem gekocht om van ADSL2+ te kunnen genieten.. en dat werkte prima moet ik toegeven. .... alleen.... de laatste week of zo kreeg ik geen snelheid hoger dan 7,5mbit.. ook de modem staat gewoon op die snelheid begrensd en ik heb ze (kpn/planet) gebeld en het schijnt dus dat de centrale in amstelveen nu overbelast is omdat er teveel gebruikers zijn. dit leek me in de eerste instantie onzin.. maar na het vragen van een second-opinion kreeg ik datzelfde verhaaltje te horen. Nu werd mij geadviseerd om gewoom mijn account te downgraden.. maar jullie snappen wel dat ik dat nooit zou kunnen doen. Zijn ze wel gek geworden.. eerst iets aanbieden en daarna niet meer kunnen leveren? Ik ga mn abbo opzeggen!
MAar goed.. de vraag nu is.. aangezien de meeste providers die voor amstleveen beschikbaar ook allemaal gebruik maken van het kpn netwerk.. zal ik dus geen hogere snelheid kunnen krijgen bij ADSL. Dus nu de optie kabel. Mijn grootste probleem is of het wel lekker stabiel is.. blijft de snelheid wel stabiel? Ik ben van plan om de 12,5 mbit abbo te nemen bij Casema.. heeft iemand hier ervaring mee? misschien in regio amstelveen toevallig?
Het bleek inderdaad zo te zijn(zoals wjkoor aangaf) dat ik die koppelstukken iets te ver in de splitter had gedraaid. Helaas was die daardoor stukgegaan, want ook een moertje ertussen om afstand te houden mocht niet baten. Ik heb daarom een nieuwe splitter aangevraagd bij Casema, en die doet het nu perfect!
En het invullen van een online serviceaanvraag levert dit op:

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
woensdag, 30 november 2005, Casema gaat begin 2006 van start met een experimenteel abonnement. De gebruiker krijgt 30 Mbit downstream en 1,5 Mbit upstream.
Kan iemand mij vertellen hoe het met deze test staat? Het is inmiddels al bijna een jaar geleden en ik heb er niks meer over gehoord.
Verwijderd
Casema levert geen ADSL, maar kabelinternet....Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:22:
Uhm, is deze topic ook voor Casema ADSL? Ben vooral benieuwd naar ervaringen wat betreft het gehele pakket (telefoon+TV+ADSL)?
Heb wel eens gelezen dat er inderdaad 10 winnaars van de actie zijn geweest, maar niet openbaar gemaakt verder... de actie zal dus allang afgelopen zijn en wie weet gaan ze ooit 30 Mb internet introduceren...Resinman schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:07:
Casema test in 2006 30 Mbit-verbinding
woensdag, 30 november 2005, Casema gaat begin 2006 van start met een experimenteel abonnement. De gebruiker krijgt 30 Mbit downstream en 1,5 Mbit upstream.
Kan iemand mij vertellen hoe het met deze test staat? Het is inmiddels al bijna een jaar geleden en ik heb er niks meer over gehoord.
met telefonie ik heb nu al geen telefonie meer maar ik wil dus de modem van casema gebruiken voor voipbuster om te kunne bellen zonder dat mijn pc aan staat kan iemand mij daar bij helpen
dus ik heb een casema modem de Motorola SBV5120E
dat is modem voor telefonie van casema
ik gebruik nu een trust apparaat met voipbuster mate gaat perfect
allen moet ik elke keer mijn pc starten om te kunnen bellen en gebeld worden
Ben de gene zeer dankbaar als ie me daar bij kan helpen
Denk niet dat dat mogelijk zal zijn; de instellingen in het modem zijn niet te wijzigen geloof ik.... of je moet het modem gaan hacken enzo dan zal het wel kunnen maar dat zal niet echt de bedoeling zijn denk ik...AKIN180 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:52:
Ik gebruik al een tijdje voipstunt en Voipbuster ik heb nog mijn oude modem can casema
met telefonie ik heb nu al geen telefonie meer maar ik wil dus de modem van casema gebruiken voor voipbuster om te kunne bellen zonder dat mijn pc aan staat kan iemand mij daar bij helpen
Verwijderd
Het oude modem van Casema met telefonie (SBV5120E) kan je niet gebruiken voor (je eigen) voip.AKIN180 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:52:
Ik gebruik al een tijdje voipstunt en Voipbuster ik heb nog mijn oude modem can casema
Wat je nodig hebt, is een ATA. Bijvoorbeeld de Linksys SPA 3000. Deze sluit je via een utp-kabel aan op je breedbandverbinding (rechtstreeks op je modem of op je router), configureren voor je voip-provider en dan je telefoon-kabel er in. Je kan dan bellen en/of gebeld worden met voip zonder dat je gebruik maakt van je PC.
Verwijderd
Ik zins enige tijd het zelfde probleem, al verschillende keren gebeld met de helpdesk.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:32:
Het is alweer zover. Vorige week had ik nog problemen met de upload snelheid van mijn Casema Multi verbinding, vlak na mijn post was het probleem opgelost, en jammer genoeg is het probleem alweer terug gekomen. Overdags upload ik met ~82 KB/s, maar 's avonds stort dit in naar een lullige ~45 KB/s.
Zijn er meerdere mensen die hetzelfde ervaren? Ik woon in postcode 3552 BH (Utrecht).
Die doen alsof ik gek ben of ik moet last van spyware hebben,en dat moet dan op meerde
pc's zijn, en ook op pc's die net opnieuw geinstaleerd zijn zonder kontakt gehad te hebben
met internet van te voren.
Stapel dol word ik ondertussen , want als je torrents gebruikt is je upload net zo belangrijk
als je download.En nee ik zet mijn upload niet voluit zodat mijn down dicht slipt.
Maar ook al down ik niks dan nog heb ik een zwakke upload.
Vaak minder dan de helft en dan nog met moeite.
Mijn abbo is Cable Premium 6400/880 kbit/s postcode gebied 3453
Maar als ik nu een tracert doe kom ik bij de eerste hop op mijn router nothing wrong.
Maar bij de 2e/3e hop hopped hij naar een 10.x ip reeks (2x achter elkaar een 10.x reeks)
Wat voor IP adressen zijn dit en zijn deze intern bij mij of extern bij casema?
(10.x is private ip worden de verbindingen geNAT door casema?)
Tweede vraag ik heb geen activatiecode, wachtwoord en gebruikersnaam ontvangen van Casema.
Is dit erg? ik bedoel hiermee waar zijn deze voor nodig (naast het activeren van internet(modem))
fat to da bone
Ik moet morgen bij mijn om zijn mail instellen.
Had het al geprobeerd maar Windows 95 werkte niet mee maar heb nu een pentium 3
geregeld met windows xp. en wil het morgen opnieuw proberen.
Nu weet ik dat de instellingen
pop3.casema.nl
smtp.casema.nl
maar dan de user naam
is dat nou
jjaap@casema.nl of enkel jjaap ?
en het wachtwoord waar vind je die aangezien hij geen brief heeft met gegevens.
ik hoop dat iemand kan helpen.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Iemand die meer weet?
Casema concureerd alleen met KPN (zeggen ze zelf) dus als KPN de prijzen verlaagd/snelheden verhoogd doet Casema dit ook.m00n schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:32:
Is casema niet van plan om binnen kort de snelheid weer eens teverhogen of de prijs te verlagen. ADSL2 20mbit voor 30 euro... Casema 12mbit voor 70 euro...
Iemand die meer weet?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Model Name: SBV5120E
Firmware Version: 2.17.1.2
Revision: 13
Vendor Name: Motorola
MTA Firmware name: SBV5120E-2.17.1.2-SCM13-SHPC
Boot Version: 8.2
Hardware Version: 1
BCMA Software Version: 00.00
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.4
Serial Number: ************************
Firmware Build Time: Aug 19 2006 11:08:12
Mijn internet en telefonie van Casema zijn altijd zeer stabiel geweest. Waarschijnlijk wordt dit met deze firmware voortgezet...
Verwijderd
Ik heb hem al 3x gereboot, maar ik krijg hem niet.. Ik heb de volgende firmware:Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 20:34:
Ik heb (na een handmatige reboot van mijn Motorola-modem) een nieuwe firmware van Casema ontvangen:
Firmware Version: 2.17.1.2
Revision: 13
MTA Firmware name: SBV5120E-2.17.1.2-SCM13-SHPC
Serial Number: ************************
Firmware Build Time: Aug 19 2006 11:08:12
Mijn internet en telefonie van Casema zijn altijd zeer stabiel geweest. Waarschijnlijk wordt dit met deze firmware voortgezet...
Firmware Version: 2.16.1.4
Revision: 3
MTA Firmware name: SBV5120E-2.16.1.4-SCM03-SHPC
Serial Number: xxxxxxxxxxxxxxx
Firmware Build Time: Apr 20 2006 17:03:49
Verwijderd
Mijn vorige firmware was:Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:28:
[...]
Ik heb hem al 3x gereboot, maar ik krijg hem niet.. Ik heb de volgende firmware:
Firmware Build Time: Oct 26 2005 17:35:58
Misschien heeft dit invloed (gehad) of je wel of niet de nieuwe firmware krijgt. Of de nieuwe firmware wordt per plaats uitgerold.
Ik had ook Firmware Build Time: Oct 26 2005 17:35:58 en kreeg de nieuwe na een reboot. Ik heb hem eerst softwarematig gereboot, maar toen kreeg ie de nieuwe firmware niet binnen. Pas nadat ik de stekker er 10 secs uit heb gehaald.Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:29:
[...]
Mijn vorige firmware was:
Firmware Build Time: Oct 26 2005 17:35:58
Misschien heeft dit invloed (gehad) of je wel of niet de nieuwe firmware krijgt. Of de nieuwe firmware wordt per plaats uitgerold.
Is er een changelog beschikbaar?
Het zou kunnen omdat je eerst een experimentele firmware had het systeem niet automatisch je firmware upgrade. Als je echt problemen er mee hebt zou je altijd naar de helpdesk kunnen bellen, ze kunnen vanaf daar een firmware pushen naar je modem zodat je dus de laatste kan krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:28:
[...]
Ik heb hem al 3x gereboot, maar ik krijg hem niet.. Ik heb de volgende firmware:
Maar het heeft inderdaad ook weinig nut om een software matige reset te doen, een hard reset heeft meestal veel meer effect ook voor het upgraden van je firmware. Om eerlijk te zijn heeft het weinig nut om je firmware te forcen als je er nu geen problemen mee hebt
[ Voor 7% gewijzigd door Wiebbe op 02-12-2006 20:14 ]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
1
2
3
4
5
| Software Version: SB5101E-2.5.2.0-SCM01-NOSH Hardware Version: 1 MIB Version: II GUI Version: 1.0 ------------------------------------------------------- |
en daar kan je uitlezen welke versie je hebt. (ik heb dus een non telefonie modem, daarom is mijn firmware ook dik anders
Ah thanks. Ik heb dezelfde als jij zo te zien.Wiebbe schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:08:
Bij de meeste modems kan je op: 192.168.100.1 inloggen en daar de gegevens van je modems bekijken, je moet dan naar naar status gaan, bij mij zie ik dan:
code:
1 2 3 4 5 Software Version: SB5101E-2.5.2.0-SCM01-NOSH Hardware Version: 1 MIB Version: II GUI Version: 1.0 -------------------------------------------------------
en daar kan je uitlezen welke versie je hebt. (ik heb dus een non telefonie modem, daarom is mijn firmware ook dik anders)
Verwijderd
1
2
3
4
5
| Software Version: SB5100E-2.3.2.5-SCM01-NOSH Hardware Version: 3 MIB Version: II GUI Version: 1.0 VxWorks Version: 5.4 |
Ik had de nieuwe firmware, maar ben weer teruggezet naar de oude van oktober 2005. Gisteren trouwens een leuk geintje van Casema.Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:04:
Net de modem een tijdje van de stroom gehaald, helaas nog de oude versie :code:Overigens heb ik hier nog een upload van 770 Kbit/s (Wanadoo Cable Premium).
1 2 3 4 5 Software Version: SB5100E-2.3.2.5-SCM01-NOSH Hardware Version: 3 MIB Version: II GUI Version: 1.0 VxWorks Version: 5.4
's Ochtends deed mijn internet, tv en telefoon niet meer (alles via de kabel...). Ik meteen de servicedesk gebeld (met mijn mobiel) en na 10 minuutjes wachten werd mij verteld dat ik afgesloten was. Reden? De buren hadden de rekening niet betaald, en i.p.v. van hen af te sluiten hadden ze ons per ongeluk afgesloten!
Er zou een monteur worden gestuurd, en 's avonds was het weer opgelost. Je merkt wel meteen het nadeel van afhankelijk zijn van één bedrijf...

En cablecross is inderdaad balen Cloudje, maar wees blij dat het dezelfde dag nog was verholpen
Venun - 70 Tauren Warrior [prot] Auchindoun
Ja je hebt gelijk, het was snel verholpen. De timing was alleen slecht omdat die ochtend ik allemaal e-mails zou krijgen van werkgroepgenootjes. Ik moest namelijk een verslag in elkaar zetten in inleveren... Dat was even stressen dus.Venun schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:11:
Als er problemen worden gemeldt met firmware updates, worden ze inderdaad direct teruggehaald. Als een modem dan weer wordt gereset (10 secs van de stroom), krijgt hij de oude versie weer
En cablecross is inderdaad balen Cloudje, maar wees blij dat het dezelfde dag nog was verholpen
Zoek een andere manier om die naam in te voeren (hint: de naam die een computer ziet), en je filter is eraf
Meer kan'k helaas niet zeggen, maar voor de meesten moet deze info genoeg zijn
Venun - 70 Tauren Warrior [prot] Auchindoun
sinds enige tijd ben ik ex multikabel gebruiker en verhuisd naar een casema gebied. Server werkte al 2 jaar probleemloos en sinds ik casema erop heb staan moet ik om de paar dagen me IP opnieuw ophalen om te kunnen internetten.
Geen problemen hier met Casema op Ubuntu.rico_fxp schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:52:
iemand enige ervaring met een linux bak op casema?
sinds enige tijd ben ik ex multikabel gebruiker en verhuisd naar een casema gebied. Server werkte al 2 jaar probleemloos en sinds ik casema erop heb staan moet ik om de paar dagen me IP opnieuw ophalen om te kunnen internetten.
Wat bedoel je met 'me IP opnieuw ophalen'?
Waar gehackt wordt vallen spaanders
pid van je dhcp lease deleten en opnieuw je ip nummer aanvragen bij de dhcp server
spontaan werkt het internet daarna weer.
7-1-2006: Hmm m'n nieuwsclient maakt vandaag weer netjes verbinding met giganews.
Vreemd.
[ Voor 25% gewijzigd door Frag1le op 07-01-2007 13:38 ]
Ik heb internet & telefonie van Casema. Aangezien ik voor mijn werk ook nog een DSL-lijn heb, is het nogal apart geregeld: mijn DSL modem is de default gateway voor mijn pc's, en in dat moden (Cisco) staat een routering dat requests naar de ip-reeksen van mijn werk over de DSL gaan, en requests naar het internet worden gerouteerd naar een pix die aan mijn kabelmoden hangt. Dit werkte altijd prima, tot een week of vier geleden hier een dagje een storing is geweest... Modem daarna even gereset, en mijn pix kreeg weer netjes een ip van casema. Internetten lukt echter niet: ik kan, vanaf de pix, niets pingen op het internet. Het is dus geen configuratiefout in mijn DSL-modem of PC, want ik probeer het rechtstreeks vanaf de pix. Hang ik mijn kabelmodem echter restreeks aan mijn pc, en doe ik een ipconfig /release en /renew, dan krijg ik netjes een IP-adres (een andere dan ik mijn pix krijg!) en heb ik wel gewoon internet. Op mijn pix krijg ik dus een ander ip van casema. Hoe vaak of hoe lang ik hem ook van de stroom haal om de lease te laten verlopen, altijd krijg ik hetzelfde ip-adres waarmee ik geen internet heb. Casema ziet deze lease ook niet trouwens, volgens de helpdeks. Ze zien alleen de lease die ik op m'n pc krijg.
Internetten en mailen kan ik nu via de proxy van m'n werk, maar ik wil ook m'n newsleecher wel weer eens aan slingeren
Iemand enig idee waar dit fout zou kunnen gaan?
Het was me nog niet opgevallen. Ik gebruik nog steeds het IP en de poort van Giganews...Frag1le schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:22:
Is het meerdere mensen al opgevallen dat news articles (via news.casema.nl) niet meer van giganews.com komen maar van buzzardnews.com?
Mooooooeeeee......
Spyware die ervoor zorgt dat ik van buzzardnews kan downloaden mag van mij betreft erop blijven staanBlack Piet schreef op zondag 07 januari 2007 @ 13:37:
[...]
Het was me nog niet opgevallen. Ik gebruik nog steeds het IP en de poort van Giganews...Weet je zeker dat je geen spyware hebt?
Nee geen spyware, ik download vandaag exact hetzelfde en nu wordt er wel verbinding gemaakt met giganews.
Ik sta nog steeds open voor suggestiesralpje schreef op zondag 07 januari 2007 @ 09:59:
Iemand enig idee waar dit fout zou kunnen gaan?
Voor nu heb ik m'n outside interface van de pix maar even een shutdown gegeven, en ga ik hem over minstens 24 uur weer aanzetten. Dan zou de lease van Casema verlopen moeten zijn, eens kijken of ik dan een ander ip krijg. Nadeel is dat de helpdesk officieel geen support geeft op routers, en al helemaal niet op Cisco's die natuurlijk eigenlijk niet voor thuisgebruik zijn....
Ik heb een Wanadoo Cable Premium abonnement met een Moterola SB4200E modem. Deze zit aangesloten aan een Draytek Vigor 2200E.
Wanneer ik mijn computer direct aansluit op het modem ligt mijn downloadsnelheid op 6.6mbit.
Wanneer ik het via de router doe ligt het gemiddeld rond de 4mbit.
een behoorlijk verschil dus, wat duidelijk aan de router ligt. Ik dacht eens gelezen te hebben dat de router maar max 6mbit kon hebben, geen idee of dat klopt.
Nu wil ik dus de router vervangen, maar wel merk/type zal wel optimaal van de snelheid gebruik kunnen maken?
Ik heb zelf een tijdje geleden hetzelfde probleem gehad. Mijn 10Mbit routertje gaf problemen; inzakkende snelheden etc. ASUS heeft een el-cheapo router welke 70Mbit op de WAN poort aankan en welke ik dus direct aangeschaft had.pascaldv schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:26:
Ik heb het topic al wat doorzocht maar kon niet vinden wat ik zocht.
Ik heb een Wanadoo Cable Premium abonnement met een Moterola SB4200E modem. Deze zit aangesloten aan een Draytek Vigor 2200E.
Wanneer ik mijn computer direct aansluit op het modem ligt mijn downloadsnelheid op 6.6mbit.
Wanneer ik het via de router doe ligt het gemiddeld rond de 4mbit.
een behoorlijk verschil dus, wat duidelijk aan de router ligt. Ik dacht eens gelezen te hebben dat de router maar max 6mbit kon hebben, geen idee of dat klopt.
Nu wil ik dus de router vervangen, maar wel merk/type zal wel optimaal van de snelheid gebruik kunnen maken?
Linkje
Deze draait nu al probleemloos sinds mijn laatste post over de router in dit topic zonder reboot! Toch erg goede kwaliteit voor dat geld.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Iemand een idee wat er aan de hand is?
DNS is hier ook dramatisch op het moment.Cloudje schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:06:
Wat is er met Casema aan de hand?! Nadat digitale televisie (Casema Digitale Televisie wordt TVD (met een addertje)) moeilijk begint te doen, doet internet ook weer vaag. Moet soms 3 keer een website opvragen voordat ie te voorschijn komt. Problemen met de DNS-server weer?
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Na prependen van de opendns servers heb ik nergens meer last van.
Waar gehackt wordt vallen spaanders
Openen via ip adres gaat prima en snel maar via dns.
Kan b.v. niet www.tweakers.net openen maar wel weer gathering.tweakers.net dus niet alle pagina's hebben moeite.
[ Voor 35% gewijzigd door Opi op 05-02-2007 21:16 ]
Edit: op de casema-site:
Verstoring Internet gehele Casemagebied 05-02-2007 | 21:16
Op dit moment is er een internet verstoring in het gehele Casemagebied.
U kunt tijdens deze verstoring te maken krijgen met een trage tot niet werkende Internet.
Casema is bekend met dit probleem en werkt aan een oplossing.
De verwachting is dat deze storing om 23:00 uur verholpen zal zijn.
Onze excuses voor het ongemak
[ Voor 86% gewijzigd door Barrycade op 05-02-2007 21:59 ]
Iemand anders die hetzelfde probleem ondervindt? Ik weet dat sommige isp's deze poort afsluiten. Maar het lijkt me niet dat casema dit opeens zomaar doet zonder van te voren een melding te geven?
Net even gebeld met de helpdesk en het blijkt nu inderdaad dat ze dat gisteren hebben afgesloten. Uitgaande mail is alleen nog maar mogelijk via de casema smtp server. Hier ben ik allerminst blij mee.
[ Voor 20% gewijzigd door dev icey op 06-02-2007 15:18 ]
Verwijderd
Ik zit het probleem er niet zo van in. Als je namelijk via een andere server SMTP't, dan is het 9 van de 10 keer een public relay, en dat mag nietdev icey schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:16:
Net even gebeld met de helpdesk en het blijkt nu inderdaad dat ze dat gisteren hebben afgesloten. Uitgaande mail is alleen nog maar mogelijk via de casema smtp server. Hier ben ik allerminst blij mee.
Tenzij je natuurlijk een eigen SMTP draait die beveiligd is met een username/password, maar dan nog, wat is het verschil tussen de SMTP van Casema, en een andere? Casema's server is niet zo slecht, heb er jaren e-mails mee verzonden, en nog geen één keer een probleem gehad.
Ik heb een eigen domeinnaam en daarbij betaal ik dus ook voor een mailserver. Nu wordt dat dus zonder aankondiging onmogelijk gemaakt en word ik verplicht te gebruiken van hun eigen mailserver. De casema mailserver wil er wel eens uitliggen en mailtjes willen wel eens niet aankomen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:58:
[...]
Ik zit het probleem er niet zo van in. Als je namelijk via een andere server SMTP't, dan is het 9 van de 10 keer een public relay, en dat mag niet
Tenzij je natuurlijk een eigen SMTP draait die beveiligd is met een username/password, maar dan nog, wat is het verschil tussen de SMTP van Casema, en een andere? Casema's server is niet zo slecht, heb er jaren e-mails mee verzonden, en nog geen één keer een probleem gehad.
Kortom vind het gewoon niet netjes dat mij zomaar de toegang wordt ontzegd tot mijn eigen mailserver via smtp.
Vergelijkbaar zou zijn als Casema haar leden toegang zou ontzeggen tot 3rd party nieuwsservers en men verplichten die van Casema te gebruiken.
Vlak om de hoek hier (Heemskerk), en ook problemen gisteravond. Traag of helemaal niet laden van websites, etc. Gisteren even snel m'n lijn omgeprikt op m'n werk lijn, zodat ik in ieder geval het net op kon, en nu weer terug. Alle problemen lijken verholpen, nu.
Kwam toevallig afgelopen week-end langs het locale computerwinkeltje. Hebben ze me een eTech meegegeven om uit te proberen. Internet loopt nu netjes 6.6mbit over de router. Kostte ook maar 3 tientjesSgtStrider schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:55:
[...]
Ik heb zelf een tijdje geleden hetzelfde probleem gehad. Mijn 10Mbit routertje gaf problemen; inzakkende snelheden etc. ASUS heeft een el-cheapo router welke 70Mbit op de WAN poort aankan en welke ik dus direct aangeschaft had.
Linkje
Deze draait nu al probleemloos sinds mijn laatste post over de router in dit topic zonder reboot! Toch erg goede kwaliteit voor dat geld.
[ Voor 14% gewijzigd door pascaldv op 08-02-2007 15:09 ]
Ik snap wat je bedoelt, maar bij mij lukt het hele verhaaltje niet...Jammer overigens...Venun schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:31:
Overigens zijn er ook leuke truukjes voor newsservers via casemaaangezien deze worden dichtgeknepen, maar de verbinding wordt gefiltered op SERVERNAAM.
Zoek een andere manier om die naam in te voeren (hint: de naam die een computer ziet), en je filter is eraf
Meer kan'k helaas niet zeggen, maar voor de meesten moet deze info genoeg zijn
Mooooooeeeee......
Inloggen wil dan niet lukken, de server kent m'n account gegevens niet of geeft een connection failed.
Paar uur later werkt alles weer naar behoren.
En dit heeft zich al meerdere keren herhaald deze week.
Same here... maar dit is al de zoveelste keer... ben elke keer toch een hardhoofd om weer de pop3 server van casema/wanadoo te gebruiken.. moet ik nog aflerenFrag1le schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 08:46:
Laatste week erg vaak problemen met de pop3 server.
Inloggen wil dan niet lukken, de server kent m'n account gegevens niet of geeft een connection failed.
Paar uur later werkt alles weer naar behoren.
En dit heeft zich al meerdere keren herhaald deze week.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
Waar kan ik me inlog gegevens vinden voor me modemWiebbe schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:08:
Bij de meeste modems kan je op: 192.168.100.1 inloggen en daar de gegevens van je modems bekijken, je moet dan naar naar status gaan, bij mij zie ik dan:
code:
1 2 3 4 5 Software Version: SB5101E-2.5.2.0-SCM01-NOSH Hardware Version: 1 MIB Version: II GUI Version: 1.0 -------------------------------------------------------
en daar kan je uitlezen welke versie je hebt. (ik heb dus een non telefonie modem, daarom is mijn firmware ook dik anders)
Is dat nogsteeds hetzelfde zwarte surfboard modem? Als je daar DHCP in aanzet, werkt het modem dan als router, zodat ik er een switch achter kan zetten ipv een router? Of heb ik sowieso nog een router nodig...?
Als je casema internet hebt heb je op dit moment 2 IP adressen open staan, ben je een Orange/Casema klant dan heb je maar 1 IP adres open staan. Dus als je je modem aan een pc switch hangt met 2 pc's kan je met beide internetten.
Als orange klant MOET je een router aanschaffen.
Dit werkt ook helaas niet voor casema klanten, het is inderdaad zodat het gelimit wordt op servernaam MAAR ook op username/password combo. Dit gaat dus op als je toch een apart acount hebt aangeschaft bij giganews, als je dan via de normale server gaat wordt je nog steeds gelimit. Pak je het ip adres dan wordt je niet gelimit.Black Piet schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:39:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, maar bij mij lukt het hele verhaaltje niet...Jammer overigens...
Maar helaas geld dit dus niet voor alleen casema klanten
Mee eensch, het is erg vervelend dat casema "oppeens" die poorten heeft dicht gegooit. Voor zover ik weet is het een test om te kijken of het spam verkeer van casema klanten hierdoor wordt verlaagd. Wat ik hier uit begreep was dat de AV opnieuw moeten worden opgesteld en dat klanten dan de kans krijgen om hun abo op te zeggen als het daadwerkelijk wordt ingevoerd.dev icey schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:26:
[...]
Ik heb een eigen domeinnaam en daarbij betaal ik dus ook voor een mailserver. Nu wordt dat dus zonder aankondiging onmogelijk gemaakt en word ik verplicht te gebruiken van hun eigen mailserver. De casema mailserver wil er wel eens uitliggen en mailtjes willen wel eens niet aankomen.
Kortom vind het gewoon niet netjes dat mij zomaar de toegang wordt ontzegd tot mijn eigen mailserver via smtp.
Vergelijkbaar zou zijn als Casema haar leden toegang zou ontzeggen tot 3rd party nieuwsservers en men verplichten die van Casema te gebruiken.
[ Voor 61% gewijzigd door Wiebbe op 26-02-2007 14:39 ]
Hmm... Het wordt een casema abbonnement...Wiebbe schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:32:
Helaasch, het is dus zo dat die DHCP server alleen werkt als je modem op standby staat. Bij een surfboard (de 5101e als je alleen internet hebt, en de 5121e of 5120 bij telefonie, voor telefonie ligt het eraan wat de monteur nog heeft liggen).
Als je casema internet hebt heb je op dit moment 2 IP adressen open staan, ben je een Orange/Casema klant dan heb je maar 1 IP adres open staan. Dus als je je modem aan een pc switch hangt met 2 pc's kan je met beide internetten.
Als orange klant MOET je een router aanschaffen.
Maar je hebt het over twee ip-adressen... Zou ik dan een wireless accespoint kunnen gebruiken voor die tweede ip?
Maar een router zelf is erg cheap, dus waarom zo moeilijk doen en niet gewoon een extra router erbij aan sluiten?
Omdat ik al een AP en een switch heb liggen... Dus das nog cheaper... Maar ff proberen dusWiebbe schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:44:
poeh, das wel pittig hoor. Basicly geeft het motorola modem een ip adres per aangesloten MAC adres. Aangezien casema er twee ondersteund krijg je dus op 2 mac adressen een WAN ip adres. Als je dus een Wireless acces point gebruikt wordt dit volgens mij erg moeilijk, ik zou dit eerst testen voordat je aan neemt dat het werkt.
Maar een router zelf is erg cheap, dus waarom zo moeilijk doen en niet gewoon een extra router erbij aan sluiten?
De Belkin pakt het ipnummer van de motorola op en daarna kan je met DHCP verder.
Verwijderd
Ik heb dus wel mijn coax kabel ongeveer met 10 meter verlengd. Het modem doet zseer snel de testen(lampjes gaan goed branden en zegt dat hij online is) als ik de computer aan heb staan kan ik ongeveer twee pagina's bekijken, daarna geeft hij een fout: zoekpagina niet gevonden. Is er een manier om casema internet toch goed aan te sluiten met een verlengde COAX kabel??bjck schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:07:
[...]
Verleng in ieder geval niet het COAX gedeelte als je een stabiele verbinding wilt hebben.
alvast bedank!
Nee, dat zeg ik, dat is dus een andere situatie...Tadream schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:53:
De computers maken contact met het access point (pc en laptop) en die gaat weer naar het modem, dus niet rechtstreeks een pc in de motorola. Ik zou niet weten waarom ik dat zou doen eigenlijk.
De normale PC moet met een kabel, en een laptop via wireless... Vandaar...
Nouja, sowieso zorgen voor heel erg goede kabels en stekkers... (hirschmann dus...)Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:29:
[...]
Ik heb dus wel mijn coax kabel ongeveer met 10 meter verlengd. Het modem doet zseer snel de testen(lampjes gaan goed branden en zegt dat hij online is) als ik de computer aan heb staan kan ik ongeveer twee pagina's bekijken, daarna geeft hij een fout: zoekpagina niet gevonden. Is er een manier om casema internet toch goed aan te sluiten met een verlengde COAX kabel??
alvast bedank!
Ah oke op zo'n manier.MikeyMan schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:52:
[...]
Nouja, sowieso zorgen voor heel erg goede kabels en stekkers... (hirschmann dus...)
Ik heb al meerdere keren mijn laptop ook met een kabel naar het access point aangesloten (zit een 4 poorts switch in) en het werkt dan ook prima, maar het modem en access point staan bij mij dan ook naast elkaar.
Verwijderd
Het is een tijd terug, maar ik zou weer eens helpen hier, gelet op de waarschuwing, moi was hier ook lettelijk het haasje vanVerwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:29:
[...]
Ik heb dus wel mijn coax kabel ongeveer met 10 meter verlengd. Het modem doet zseer snel de testen(lampjes gaan goed branden en zegt dat hij online is) als ik de computer aan heb staan kan ik ongeveer twee pagina's bekijken, daarna geeft hij een fout: zoekpagina niet gevonden. Is er een manier om casema internet toch goed aan te sluiten met een verlengde COAX kabel??
alvast bedank!

Coax-12 kabel en goede metalen schroef pluggen gebruiken, beetje goede electronica zaak of satteliet boer heeft dit wel.
Je kabel moet dan op de data uitgang van je PDF-65 (aan de onderkant geel gemerkt), bij de oudere CTU-04 splitter is dit de blauw gemerkte kabel aan de onderkant.
Let er op dat dit dus niet werkt met gewone tv pluggen, je moet dus schroef connectors hebben en let erop dat deze stevig in de kabel zitten, de koperen aarde aan de buiten kant mag ook nooit de hoofdader raken!
Let er wel op dat als je signaal zwak is vanaf je hoofdaansluiting dat een versterker het alleen maar erger maakt, controleer dit eerst even, meten = weten.
Makkelijkste manier is een Coax-12 kabel met metalen pluggen direct van je hoofdaansluiting (meterkast, waar je groene kabel binnen komt, of bij oudere huizen woonkamer) naar je TV of Samsung DTV ontvanger, als je dan al analoog strepen/ruis hebt of digitaal blokjes (hangen/haperend beeld), dan kan dit het geval zijn.
Als dat het geval is kan je beter eerst je aansluiting laten vervangen door Casema, dat zal niet zo lang duren.
Meten is een stuk langer werk, kan al gauw een uur over heen gaan.
Check dan ook even met de buren of dit een straat probleem is, als meerdere mensen problemen hebben is het aannemelijk dat je aanvoer niet goed is, maar dat hoeft nog niet het geval te zijn.
Als je verlengt met een versterker, dan heb je er een nodig met retourband versterking.
Dat wil zeggen dat je retour singaal ook licht mee versterkt wordt en deze versterker tussen de 5 en 1000 MHZ zit en dus niet ergens vanaf 45 begint, want dan werkt je modem niet meer.
Je zult dus ook moeten kijken of je niveau niet te sterk wordt, dit zal je moeten meten, dus moet je iemand kennen die dit kan doen!
Als je toch wil verlengen kan je toch veel beter UTP van je modem naar je pc/router/etc brengen. Als het verlengen van de coax al gaat werken zal je waarschijnlijk niet de beoogde snelheden halen.
Verwijderd
Precieslittlejoannes schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:18:
Vraag is natuurlijk waarom je tegen alle waarschuwingen in tóch je coax aan het verlengen bent.
Als je toch wil verlengen kan je toch veel beter UTP van je modem naar je pc/router/etc brengen. Als het verlengen van de coax al gaat werken zal je waarschijnlijk niet de beoogde snelheden halen.
Echter als je coax-12 kabel in een pijp hebt liggen die moer en moer vast zit en de enige oplossing is dan moet je wel.
Je kan ook denken aan flats waarbij de meterkast zich beneden bevindt, moet je maar net een loze leiding hebben die in je kamer uit komt
/me denkt aan zijn stukje coax-12 weliswaar met utp en kabel voor de bel, moest met dreft en 2 man er doorheen getrokken worden

net met Bel & Bestel een pakketje bij Casema besteld.
Ik had gehoord dat je gratis DTV decoder kon fixen als je internet erbij nam. Dus ik ging voor de Casema Multi (1e half jaar goedkoper) en dan het basis DTV pakketje met gratis decoder. Alles rond enzo word ik gebeld na 5 minuten: Ja eh.. foutje van mijn kant. Dat gratis is alleen als je je internet upgrade. We doen het als volgt. Ik bestel een internet abo lager voor je. Zodra tv/internet werkt bel je en upgraden we het en krijg je alsnog de gratis decoder. Ik: OK
altijd mooi als ze je helpen het maximale uit hun eigen bedrijf te halen.
Alle verhalen ten spijt is de score vooralsnog:
Casema - * Jazzper 1 - 0
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Is dat een kwestie van wachten, of moet ik de helpdesk eens proberen te bellen?
Nu wil het geval dat ik via mijn inbelaccount bij demon wel probleemloos mails kan versturen.
Kan ik nog iets doen of de helpdesk iets laten doen om het probleem duidelijker te krijgen?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ging dat niet over het afsluiten van poort 25 door casema voor verbindingen van buitenaf? Dat slaat in elk geval niet op mijn probleem want ik ben gewoon via de kabel met casema verbonden.Jazzper schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:36:
was er niet iets met die poort 25 en 26 toestand met smtp lately?
In mijn firewall heb ik overigens niets veranderd sinds gisteren... Er is niets bijzonder mbt. poort 25 in terug te vinden.
Update: ik heb mijn router er even tussenuit gehaald maar dat biedt geen soelaas. ik kan wel pingen naar smtp.casema.nl maar telnet smtp.casema.nl 25 mislukt.
Ik krijg sterk de indruk dat casema mijn ip-adres geblokt heeft maar de helpdesk wil of kan dat niet nakijken?
[ Voor 21% gewijzigd door prijk op 13-03-2007 17:42 ]
Moest dus door casema geactiveerd worden...MikeyMan schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:44:
Heb afgelopen weekend geprobeerd een casema-internet abbo te installeren, maar kreeg een melding dat het modem nog niet was aangemeld...
Is dat een kwestie van wachten, of moet ik de helpdesk eens proberen te bellen?
idd, gewoon even bellen en onderop het modem even zoeken naar het 'hfc mac id'. daarmee kunnen ze het modem aanmelden.MikeyMan schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:54:
[...]
Moest dus door casema geactiveerd worden...
Verwijderd
Ja, als je code niet werkt en je weet zeker dat je alles goed hebt ingetikt, zonder firewall's en andere meuk aan, dan kan je beter even bellen om te provisionen.MikeyMan schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:54:
[...]
Moest dus door casema geactiveerd worden...
Je hoeft inderdaad alleen je MAC te geven, als ze em hebben nog 1 resetje en your good to go
Ik heb kort geleden hetzelfde probleem gehad, en dacht ook dat ik verder niets veranderd had. Uiteindelijk bleek dat ik mijn DNS-servers handmatig had gewijzigd naar de IP-nummers van www.opendns.com (ergen anders op GOT gelezen). Dit was dus uiteindelijk het probleem met die smtp-server bij Orange.prijk schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:44:
[...]
Ging dat niet over het afsluiten van poort 25 door casema voor verbindingen van buitenaf? Dat slaat in elk geval niet op mijn probleem want ik ben gewoon via de kabel met casema verbonden.
In mijn firewall heb ik overigens niets veranderd sinds gisteren... Er is niets bijzonder mbt. poort 25 in terug te vinden.
Update: ik heb mijn router er even tussenuit gehaald maar dat biedt geen soelaas. ik kan wel pingen naar smtp.casema.nl maar telnet smtp.casema.nl 25 mislukt.
Ik krijg sterk de indruk dat casema mijn ip-adres geblokt heeft maar de helpdesk wil of kan dat niet nakijken?
Die dacht dus dat ik via een andere server/provider kwam inloggen.
Na het terugzetten van de originele Orange/DHCP werkte mijn mail ook weer als vanouds.
PSN-id: Chrasher
Ik had mijn virusscanner (AVG free 7.5) uitgeschakeld wat geen soelaas bood, maar daarnet schakelde ik die weer in en zag dat de smtp-server in het mailscan-scherm op non-actief stond. Op actief gezet en nu werkt alles weer. En dat terwijl ik daar nooit naar kijk, de afgelopen dagen al helemaal niet. Kan dit tijdens de dagelijkse update gebeurd zijn?
In elk geval weet ik nu wel dat het beëindigen van de AVG-processen in taakbeheer niet voldoende is; opnieuw opstarten zonder dat de virusscanner actief wordt is de enige manier om dit soort dingen te controleren.
Verwijderd
Ik heb gisteren bij mensen een retourgeschikte versterker geïnstalleert en vroeg me af of het modem eventueel ook boven zou kunnen. Alle spullen zijn van hoge kwaliteit (allemaal Hirschmann spullen, en goed aangesloten) dus het signaal zou het probleem niet moeten zijn. Maar is het een probleem als er dus andere apparaten voor de splitsing zitten? m.a.w. filtert dat ding ook iets uit richting de radio/tv aansluiting? Of is het alleen een ding wat problemen in de huisinstallatie niet merkbaar laat worden op de data aansluiting?
Ik hoop dat mijn bericht een beetje duidelijk is
Alle verstoringen die voor de versterker optreden worden door de versterker ook versterkt. Verstarker op het AOP aansluiten is dan ook het adviesVerwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:22:
Weet iemand hoe die casema splitter precies werkt intern?
Ik heb gisteren bij mensen een retourgeschikte versterker geïnstalleert en vroeg me af of het modem eventueel ook boven zou kunnen. Alle spullen zijn van hoge kwaliteit (allemaal Hirschmann spullen, en goed aangesloten) dus het signaal zou het probleem niet moeten zijn. Maar is het een probleem als er dus andere apparaten voor de splitsing zitten? m.a.w. filtert dat ding ook iets uit richting de radio/tv aansluiting? Of is het alleen een ding wat problemen in de huisinstallatie niet merkbaar laat worden op de data aansluiting?
Ik hoop dat mijn bericht een beetje duidelijk is
Verwijderd
Verwijderd
Omdat een PDF 65 of een CTU 04 alleen de ferquenties van de data signalen aanbied aan het modem, maakt het iets makkelijker voor het modemVerwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:46:
De versterker zit uiteraard meteen achter het AOP, zelfs het AOP kastje is vervangen omdat dat ook oude bende was (is nu een TRAS1000/b geworden). Maar ik vraag me toch af wat dan concreet de rol is van die splitter, en waarom je het modem niet gewoon met een normaal splittertje aan zou moeten sluiten.
Eerst je upstream (30-40 mhz) en dan de down (125-400mhz).
Down is meestal 242, 250, 265, 280, 290 of 295.
Dit topic is gesloten.
Ondanks we Tweakers zijn is het niet verstandig om de login/wachtwoord van een kabelmodem hier te plaatsen. Er kunnen vervelende dingen niet meer werken als men deze niet gebruikt zonder de nodige voorzichtigheid.