OKVerwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:01:
[...]
Omdat een PDF 65 of een CTU 04 alleen de ferquenties van de data signalen aanbied aan het modem, maakt het iets makkelijker voor het modem
Eerst je upstream (30-40 mhz) en dan de down (125-400mhz).
Down is meestal 242, 250, 265, 280, 290 of 295.
Verwijderd
Ik heb het idee dat er inderdaad verhogingen aan zien te komen. Eind deze maand gaan ze namelijk de kabel frequenties in Utrecht veranderen omdat Casema 'nieuwe diensten op de kabel' wil gaan aanbieden, oftewel hogere snelheid lijkt mij?PainkillA schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:19:
weet iemand hier al of er binnenkort weer eens snelheidsverhogingen zitten aan te komenvoor wanadoo/casema? Vind 32 euro voor 4,2mbit totaal niet in verhouding staan met adsl die vele hogere snelheden bied voor lagere prijzen. En dit terwijl kabel makkelijk geschikt is voor hogere snelheden dan adsl.
dat lijkt me meer omdat ze nieuwe (TV) diensten zullen gaan aanbieden!Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:29:
[...]
Ik heb het idee dat er inderdaad verhogingen aan zien te komen. Eind deze maand gaan ze namelijk de kabel frequenties in Utrecht veranderen omdat Casema 'nieuwe diensten op de kabel' wil gaan aanbieden, oftewel hogere snelheid lijkt mij?
Wij zijn al jaren klant bij casema kabel internet, maar nu mogen ze toch echt weer met verhogingen komen. die 20mbit lijnen van ADSL zijn echt vele malen goedkoper.
Ik ben ook erg benieuwd of dit gebeuren zal, verhouding is idd vrij krom op dit moment met de prijsvechtende ADSL-verbindingen. Nu ziti k op Premium, 50 euro ofzo, voor 4MbitPainkillA schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:19:
weet iemand hier al of er binnenkort weer eens snelheidsverhogingen zitten aan te komenvoor wanadoo/casema? Vind 32 euro voor 4,2mbit totaal niet in verhouding staan met adsl die vele hogere snelheden bied voor lagere prijzen. En dit terwijl kabel makkelijk geschikt is voor hogere snelheden dan adsl.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
kan je de verdeler van casema dus zonder problemen VOOR de aop aansluiten?
in de meterkast tussen de groene kabel de verdeler zetten die weer door gaat naar de aop in de woonkamer.
Modem in de meterkast verbinden met de verdeler, stroom erop utp bekabeling doortrekken en alles zou moeten werken?
Kunnen jullie mij aub verder helpen? Ik moet weten of ik de splitter in de meterkast kan aansluiten direct op de groene kabel en daar alle verdelingen maak.
Wil de modem ed niet in de woonkamer hebben bij de AOP vandaar mijn vraag.
Anders zou ik van de AOP weer een UTP kabel naar de meterkast moeten trekken.
Help!!
in de meterkast tussen de groene kabel de verdeler zetten die weer door gaat naar de aop in de woonkamer.
Modem in de meterkast verbinden met de verdeler, stroom erop utp bekabeling doortrekken en alles zou moeten werken?
Kunnen jullie mij aub verder helpen? Ik moet weten of ik de splitter in de meterkast kan aansluiten direct op de groene kabel en daar alle verdelingen maak.
Help!!
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 15:36 ]
Zo gisteren na thuiskomst trof ik de casema doe het zelf doos-koffer aan.
Mijn wifi router stond al klaar up and running in de meterkast! Dus inklikken en gaan lijkt me!
Nou niet dus. Krijg wel een mooie casema pagina maar aanmelden wil niet bij het hoofdstuk modem test. Zucht..
lezen.. ok vooruit vaste kabel. Lekker onhandig maar toe maar weer. 20m utp (zat er ook bij, erg netjes van casema) uitgerold door het hele huis. Nu dan? Codes bij de hand en even op internet.
Nee je moet per se die CD-ROM gebruiken. Stuitte me nogal tegen de borst. Zelfs mac en linux gebruikers volgens mij dus het moest kennelijk echt. Zag wel instellingen voor dns enzo in het boekje maar het ging om de modem activatie. Tegen mijn zin in toch die CD erin en toen was het snel bekeken. Internet!
Toen weer terug naar de Wifi situatie. Helaas, router kreeg geen dhcp. In mijn sitecom wifirouter de wizard maar geprobeerd op Casema in te stellen. Ook niets. Uiteindelijk maar een MAC adres van de vaste netwerkkaart die ik bij de aanmelding gebruikte gecloned en host leeg gelaten. Toen werkte het wel. Nu dus alles up and running. So far so good!
Het beeld van de TV is wel bagger geworden trouwens... Enig idee hoe dit komt? Herstel, enig idee hoe dit te verbeteren?
Mijn wifi router stond al klaar up and running in de meterkast! Dus inklikken en gaan lijkt me!
Nou niet dus. Krijg wel een mooie casema pagina maar aanmelden wil niet bij het hoofdstuk modem test. Zucht..
lezen.. ok vooruit vaste kabel. Lekker onhandig maar toe maar weer. 20m utp (zat er ook bij, erg netjes van casema) uitgerold door het hele huis. Nu dan? Codes bij de hand en even op internet.
Nee je moet per se die CD-ROM gebruiken. Stuitte me nogal tegen de borst. Zelfs mac en linux gebruikers volgens mij dus het moest kennelijk echt. Zag wel instellingen voor dns enzo in het boekje maar het ging om de modem activatie. Tegen mijn zin in toch die CD erin en toen was het snel bekeken. Internet!
Toen weer terug naar de Wifi situatie. Helaas, router kreeg geen dhcp. In mijn sitecom wifirouter de wizard maar geprobeerd op Casema in te stellen. Ook niets. Uiteindelijk maar een MAC adres van de vaste netwerkkaart die ik bij de aanmelding gebruikte gecloned en host leeg gelaten. Toen werkte het wel. Nu dus alles up and running. So far so good!
Het beeld van de TV is wel bagger geworden trouwens... Enig idee hoe dit komt? Herstel, enig idee hoe dit te verbeteren?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
Je AOP in de meterkast monteren en aarden en dan daar je splitter en modem aansluiten.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:58:
kan je de verdeler van casema dus zonder problemen VOOR de aop aansluiten?
Help!!
De enige goede zijn Tratec Tras 1000, Tratec AOP 10F, Tratec 240/260 (Galvanisch gescheiden met data uitgang, in dit geval is geen splitter nodig natuurlijk), Hirschmann ESN 85 (nieuwere types III/IV).
Dan je gedeelte naar de kamer voorzien van een goede metalen connector en die plug je op de TVR uitgang van de splitter en vervolgens een Hirschmann ESN85/FS1 doos ofzo voor je huiskamer.
Een splitter direct monteren is niet adviseerbaar, maar kan wel indien het echt noodzaak is.
Ook hier, splitter aarden i.v.m. terugvoer van mogelijk LCD/Plasma TV's of andere aparatuur.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 12:01 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:58:
[...]
Dank je voor je bericht. Ik ga deze week de kpn boel en xs4all opzeggen en ga dan over op casema.
Dit is in pricipe van tijdelijke aard, omdat de adsl centrales in mijn woonplaats nog niet adsl2 geschikt zijn. Orange gaat adsl2 met 20mbit gaat aanbieden binnen een jaar als het goed is en dat allemaal voor 24.95. Omdat ik nu bijna 100,- per maand kwijt ben aan adsl via xs4all en ISDN via kpn is de aanbieding van casema goedkoper 12,5 mbit en telefonie voor 69.95 pm en nu de eerste 6 maanden 19.95!!
Orange vertelde mij dat medio april 20mbit wel in mijn woonplaats mogelijk zou zijn maar dus niet!
4mb bieden ze nu omdat die centrales blijkbaar verouderd zijn
Waarom is het niet adviseerbaar om die splitter direct aan te sluiten. die groene kabel in de meterkast bij mij is al een keer onderbroken door een fout en is nu weer verbonden met hirschmann stekkers en daarom dacht ik de splitter op die maniet aan te sluiten. Hoe aard ik dde casema splitter?
Ik heb de helpdesk al geprobeerd maar die snappen er helemaal niets van.
Je AOP in de meterkast monteren en aarden en dan daar je splitter en modem aansluiten.
De enige goede zijn Tratec Tras 1000, Tratec AOP 10F, Tratec 240/260 (Galvanisch gescheiden met data uitgang, in dit geval is geen splitter nodig natuurlijk), Hirschmann ESN 85 (nieuwere types III/IV).
Dan je gedeelte naar de kamer voorzien van een goede metalen connector en die plug je op de TVR uitgang van de splitter en vervolgens een Hirschmann ESN85/FS1 doos ofzo voor je huiskamer.
Een splitter direct monteren is niet adviseerbaar, maar kan wel indien het echt noodzaak is.
Ook hier, splitter aarden i.v.m. terugvoer van mogelijk LCD/Plasma TV's of andere aparatuur.
Verwijderd
Ging niet goed

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 17:43 . Reden: dubbel post ? ]
Verwijderd
In dat geval kan het wel, ik zeg het alleen zodat men niet al te veel in de aanvoer gaat knippenseamaster65 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:37
Waarom is het niet adviseerbaar om die splitter direct aan te sluiten. die groene kabel in de meterkast bij mij is al een keer onderbroken door een fout en is nu weer verbonden met hirschmann stekkers en daarom dacht ik de splitter op die maniet aan te sluiten. Hoe aard ik dde casema splitter?
Ik heb de helpdesk al geprobeerd maar die snappen er helemaal niets van.
Je kan die splitter aarden door een stukje aarde draad naar je aardklem en dan zit er aan de onderkant een schroef, zowel op de CTU04 als de PDF65.
Bij de CTU04 moet je even het kapje eraf halen
Fotos:
CTU04

PDF65

Verwijderd
Dat is onzin, want ik heb laatst bij mijn oma internet geïnstalleerd, en heb dit zonder de CD hoeven doen.Jazzper schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:01:
Je plugt gewoon het modem in je PC, wacht totdat je een DHCP lease krijgt van het modem, je start je browser op, gaat naar een willekeurige pagina, en je krijgt automatisch de provisioning pagina voor je neus.
Graag heb ik even wat raad van mijn mede-tweakers! En alvast excuus voor een warrig verhaal:
Sinds dit weekend heb ik een casema-pakketje ontvangen met daarin de benodigde spullen voor casema kabelinternet (multi-abbo) en digitale telefonie. Enfin, internet-verslaafd als ik ben heb ik het zwarte motorola-modem aangesloten, waarnaar de volgens de handleiding aangewezen groene lampjes alle vier begonnen te branden. Het link-lampje brandt niet, en knippert zelfs ook niet.
Hierna heb ik een directe verbinding gelegd tussen het modem en mijn pc (met werkende netwerkkaart) met de bijgeleverde UTP-kabel, maar zowel de lampjes van mijn netwerkkaartje als het link-lampje van mijn modem branden niet. Mijn pc blijft klagen dat één van de netwerkkabels niet is aangesloten, ik begin te vermoeden dat het modem geen signaal doorgeeft aan mijn netwerkkaartje.
Ik heb zelf al de drivers van de netwerkkaart opnieuw geinstalleerd (en met UTP-kabel erin geplugd herkent ie de kabel, maar zegt dat de kabel aan het andere eind niet is aangesloten), en de knop bovenop het modem (de standby-knop) meerdere keren ingedrukt. Tevens zegt de bijgeleverde installatie-cd-rom dat het modem niet is aangesloten.
Mijn vraag is: zou het nog helpen om de stroom er even af te halen, een hard reboot te forcen dus? Zijn er eventuele andere oplossingen mogelijk?
Overigens vermeld ik gelijk dat ik de helpdesk nog niet gebeld heb, dus ik snap eventuele reacties in de trant van 'bel de helpdesk ff dummy'! Ik vroeg mij gewoon af of andere tweakers hier ervaring en/of een oplossing voor hebben!
Sinds dit weekend heb ik een casema-pakketje ontvangen met daarin de benodigde spullen voor casema kabelinternet (multi-abbo) en digitale telefonie. Enfin, internet-verslaafd als ik ben heb ik het zwarte motorola-modem aangesloten, waarnaar de volgens de handleiding aangewezen groene lampjes alle vier begonnen te branden. Het link-lampje brandt niet, en knippert zelfs ook niet.
Hierna heb ik een directe verbinding gelegd tussen het modem en mijn pc (met werkende netwerkkaart) met de bijgeleverde UTP-kabel, maar zowel de lampjes van mijn netwerkkaartje als het link-lampje van mijn modem branden niet. Mijn pc blijft klagen dat één van de netwerkkabels niet is aangesloten, ik begin te vermoeden dat het modem geen signaal doorgeeft aan mijn netwerkkaartje.
Ik heb zelf al de drivers van de netwerkkaart opnieuw geinstalleerd (en met UTP-kabel erin geplugd herkent ie de kabel, maar zegt dat de kabel aan het andere eind niet is aangesloten), en de knop bovenop het modem (de standby-knop) meerdere keren ingedrukt. Tevens zegt de bijgeleverde installatie-cd-rom dat het modem niet is aangesloten.
Mijn vraag is: zou het nog helpen om de stroom er even af te halen, een hard reboot te forcen dus? Zijn er eventuele andere oplossingen mogelijk?
Overigens vermeld ik gelijk dat ik de helpdesk nog niet gebeld heb, dus ik snap eventuele reacties in de trant van 'bel de helpdesk ff dummy'! Ik vroeg mij gewoon af of andere tweakers hier ervaring en/of een oplossing voor hebben!
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
Sinds ik een tijdje geleden weer wat zooi via nieuwsgroepen download heb ik problemen met Casema. Soms na 20 min en af en toe pas na een paar uur gaat mijn hele Motorola modem offline als ik via Grabit of Newsleecher download. Dan moet ik eerst mijn modem uit doen en weer aan en dan heb ik eindelijk weer internet... De helpdesk zegt dat het aan mijn pc ligt. Maar dat is dus echt onzin aangezien ik hiervoor met adsl geen problemen had en via mijn notebook ook precies hetzelfde probleem heb. Daarnaast heb ik op mijn normale pc Vista Ultimate en op mijn notebook XP. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Gaar modem?
Het zal hopelijk al opgelost zijn.
1. Een modem rest zou kunnen werken
2. Ik denk zelf dat de modem niet goed is, het (oranje) link lampje moet direct gaan branden als er een "link" met een Pc of router is gemaakt.
En anders eens tsjekken of de kabel wel goed. Fabricagefoutjes kunnen altijd voorkomen. Heb je mogelijkheden om de kabel door te meten of een andere pc aan te sluiten? Zo sluit je in ieder geval weer het e.e.a. uit. En anders: bel de helpdesk, dummy!!!!111onejongentje schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:44:
[...]
Het zal hopelijk al opgelost zijn.
1. Een modem rest zou kunnen werken
2. Ik denk zelf dat de modem niet goed is, het (oranje) link lampje moet direct gaan branden als er een "link" met een Pc of router is gemaakt.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Als eerste dank voor de reacties!
Het probleem is nog steeds niet opgelost.
Het modem heb ik sindsdien al tig keer gereset. Helaas zonder enig effect. Een hard reboot (dus bij een aanstaand apparaat de stroom eraf halen) heeft als resultaat dat het power-lampje en link-lampje allebei branden, maar het link-lampje gaat na een seconde weer uit (het power-lampje en de drie lampjes daaronder branden alle vier continue).
Tevens heb ik een andere netwerkkaart geprobeerd en een andere straight UTP-kabel, beide zonder effect. Ik heb de aansluiting van het modem met de kabel-aansluiting gecheckt, de geel gemarkeerde verbindingskabel nog eens uit het modem gehaald en opnieuw verbonden en strak aangedraaid, allemaal zonder effect.
Bij de helpdesk (op advies toch maar ff gebeld
) hebben ze het modem voor me geactiveerd, om te kijken of dat enig effect had. Nee dus.
Het vreemde is dat digitale telefonie het wel uitstekend doet!! Volgens mij is het dus puur een fabricage-fout van het modem, waarbij het data-ontvang/data-verzend mechanische stuk is gegaan of fout is gefabriceerd.
Nu heb ik met de helpdesk gebeld, en aanstaande dinsdag (dus net na de paasdagen) komt er een monteur een nieuw modem brengen en aansluiten. Ik kan bijna niet anders dan denken dat het aan het modem ligt...
In ieder geval bedankt voor alle hulp, appreciate it!
Het probleem is nog steeds niet opgelost.
Het modem heb ik sindsdien al tig keer gereset. Helaas zonder enig effect. Een hard reboot (dus bij een aanstaand apparaat de stroom eraf halen) heeft als resultaat dat het power-lampje en link-lampje allebei branden, maar het link-lampje gaat na een seconde weer uit (het power-lampje en de drie lampjes daaronder branden alle vier continue).
Tevens heb ik een andere netwerkkaart geprobeerd en een andere straight UTP-kabel, beide zonder effect. Ik heb de aansluiting van het modem met de kabel-aansluiting gecheckt, de geel gemarkeerde verbindingskabel nog eens uit het modem gehaald en opnieuw verbonden en strak aangedraaid, allemaal zonder effect.
Bij de helpdesk (op advies toch maar ff gebeld

Het vreemde is dat digitale telefonie het wel uitstekend doet!! Volgens mij is het dus puur een fabricage-fout van het modem, waarbij het data-ontvang/data-verzend mechanische stuk is gegaan of fout is gefabriceerd.
Nu heb ik met de helpdesk gebeld, en aanstaande dinsdag (dus net na de paasdagen) komt er een monteur een nieuw modem brengen en aansluiten. Ik kan bijna niet anders dan denken dat het aan het modem ligt...
In ieder geval bedankt voor alle hulp, appreciate it!
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
Verwijderd
Misschien een domme vraag, maar hebben jullie ook een .0 ip gehad, en hoe kan ik deze (laten) veranderen.
Ben namelijk van plan een webservertje op te starten, maar dat kan niet als ik een ip adres heb die op .0 eindigd
Ben namelijk van plan een webservertje op te starten, maar dat kan niet als ik een ip adres heb die op .0 eindigd

euhm, een ip dat eindigd op 0 is niet mogelijk? je zou dan iets hebben als 82.80.80.0?
volgens mij is dat theoretisch niet mogelijk bij ip adressen
Maar als je je ip wilt laten wijzigen moet je je Mac adres aanpassen, bij een windows pc kan dat bij de eigenschappen van je netwerk adapter, bij een router kan dat vaak bij MAC Adress cloning..
volgens mij is dat theoretisch niet mogelijk bij ip adressen
Maar als je je ip wilt laten wijzigen moet je je Mac adres aanpassen, bij een windows pc kan dat bij de eigenschappen van je netwerk adapter, bij een router kan dat vaak bij MAC Adress cloning..
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Er was vandaag een storing bij Casema en nadat ie verholpen was heb ik een nieuwe firmware gekregen voor het modem.
Model Name: SBV5120E
Firmware Version: 2.17.1.2
Revision: 19
Vendor Name: Motorola
MTA Firmware name: SBV5120E-2.17.1.2-SCM19-SHPC
Boot Version: 8.2
Hardware Version: 1
BCMA Software Version: 00.00
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.4
Serial Number: X
Firmware Build Time: Jan 22 2007 08:04:35
Hopelijk is de wegvallende verbinding verleden tijd.
[ Voor 37% gewijzigd door GoTyce op 12-04-2007 16:59 ]
Verwijderd
Yep, hier ook bovenstaande nieuwe firmware na een reboot van het Motorola-modem.Cloudje schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:58:
Er was vandaag een storing bij Casema en nadat ie verholpen was heb ik een nieuwe firmware gekregen voor het modem.
hoe kan je deze informatie inzien ?Cloudje schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:58:
Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.
Ik moet redelijk vaak op mijn sitecom router inloggen en dan een refresh doen op dhcp omdat de verbinding kennelijk weg is geweest. Komt dit bekend voor?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
Heb ik ook met mijn Linksys router. Dan is de verbinding inderdaad weggeweest.Jazzper schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:09:
Ik moet redelijk vaak op mijn sitecom router inloggen en dan een refresh doen op dhcp omdat de verbinding kennelijk weg is geweest. Komt dit bekend voor?
Ik heb het 1 à 2 keer per dag. Maar ligt dat aan de routers of aan het modem?Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:14:
[...]
Heb ik ook met mijn Linksys router. Dan is de verbinding inderdaad weggeweest.
ik vind het zelf niet zo vervelend (hoewel mijn torrentjes wel..) om even in te loggen en te refreshen maar mijn vriendin vindt het wat minder
Hebben die routers geen autorefresh functie oid?
Ik heb een sitecom DC-202 en hier staat onder basic settings renew IP forever (auto reconnect) Ik heb dit aanstaan en hoef nooit handmatig te refreshen.
Ik heb een sitecom DC-202 en hier staat onder basic settings renew IP forever (auto reconnect) Ik heb dit aanstaan en hoef nooit handmatig te refreshen.
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
hmm goede tip maar kan het niet vinden op mijn Sitecom WL-535 (aka WL-160) v1 firmw. 1.45 (er is al 1.61 zag ik maar changelog liet niets zien wat ik nodig heb)
Even in navolging van het probleem met de wegvallende verbinding. Met de nieuwe firmware voor het modem is het probleem voor mij nog niet opgelost.
Ik heb Linksys gebeld en zij waren bekend met het probleem. Veel mensen met kabelinternet hebben te maken met dit probleem en ze hebben er een oplossing voor. Ik krijg nu een nieuwe firmware (7.0.0.6) per e-mail opgestuurd waardoor het probleem wordt opgelost. Deze moet nog gepubliceerd worden, maar was al stabiel.
Dus als je problemen hebt, probeer contact op te nemen met de leverancier van je router.
Ik heb Linksys gebeld en zij waren bekend met het probleem. Veel mensen met kabelinternet hebben te maken met dit probleem en ze hebben er een oplossing voor. Ik krijg nu een nieuwe firmware (7.0.0.6) per e-mail opgestuurd waardoor het probleem wordt opgelost. Deze moet nog gepubliceerd worden, maar was al stabiel.
Dus als je problemen hebt, probeer contact op te nemen met de leverancier van je router.
Nieuwe firmware werkte niet...
Wie heeft er nog meer last van dit probleem (zie voorgaande posts)? Zou het aan het de modems liggen of aan bepaalde routers?
Wie heeft er nog meer last van dit probleem (zie voorgaande posts)? Zou het aan het de modems liggen of aan bepaalde routers?
Hoe haal je deze informatie op ?Cloudje schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:58:
JohnS
Ik heb sinds een tijdje ook last van een wegvallende verbinding, of beter gezegd de modem die soms even spontaan opnieuw opstart uit zichzelf.
soms is het 3x op een dag en soms heb ik 2 weken nergens last van. Niet dat ik er echt mee zit maar beetje slordig van ze.
En van mij mogen ze ook wel weer is met een snelheidsverhoging komen, beetje lang geleden en het mag zeker wel voor de prijs->snelheidsverhouding.
En dit wel met de nieuwe firwarme ook.
Serial Number: x
soms is het 3x op een dag en soms heb ik 2 weken nergens last van. Niet dat ik er echt mee zit maar beetje slordig van ze.
En van mij mogen ze ook wel weer is met een snelheidsverhoging komen, beetje lang geleden en het mag zeker wel voor de prijs->snelheidsverhouding.
En dit wel met de nieuwe firwarme ook.
Serial Number: x
[ Voor 32% gewijzigd door sjorremans op 23-04-2007 14:24 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
ik heb ook de WL160, en sinds ik 1.61 gebruik heb ik geen last meer van dit probleempje.Jazzper schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:28:
hmm goede tip maar kan het niet vinden op mijn Sitecom WL-535 (aka WL-160) v1 firmw. 1.45 (er is al 1.61 zag ik maar changelog liet niets zien wat ik nodig heb)
/edit:
uit de fixlist:
ver 1.61 2006.12.19
1. add goahead webserver log to the status page.
ver 1.60 2006.12.04
1. fix WEP+WDS can't connect issue.
2. modify the ISP descriptions for Gremany AOL.
3. fix dhcp disconnect by ISP issue.
[ Voor 26% gewijzigd door Kentut op 23-04-2007 18:09 ]
sweet! ga het vanavond nog proberen, bedankt voor het extra attenderen!
Verwijderd
http://192.168.100.1/JohnS schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:59:
Hoe haal je deze informatie op ?
wow, thx voor de link, had ik nog helemaal niet gezien! 
Signal to Noise Ratio 36 dB
is dat goed?
Ik heb best wel veel warnings enzo, niet om me zorgen over te maken of toch wel?
is dat goed?
Ik heb best wel veel warnings enzo, niet om me zorgen over te maken of toch wel?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| 2007-04-23 14:47:28 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response 2007-04-22 18:46:39 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out 2007-04-22 16:23:34 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out 2007-04-22 14:47:28 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response 2007-04-21 21:20:05 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out 2007-04-21 10:17:28 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response 2007-04-21 09:09:55 5-Warning B502.6 TEK Invalid - Invalid Key Sequence Number 2007-04-21 08:33:01 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out 2007-04-20 22:17:28 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response 1970-01-01 00:00:10 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. 1970-01-01 00:00:13 3-Critical D002.0 DHCP FAILED - Request sent, No response 2007-04-07 11:43:29 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. 2007-04-07 11:43:24 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 2007-04-07 11:43:20 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing |
Ik heb een probleempje met mijn Casema verbinding:
Als ik ga pingen naar bijvoorbeeld NU.nl dan schiet hij om de minuut naar boven de 1000 MS, de overige signalen gaan ongeveer via 12 - 17 ms dus dat is verder prima. Dit is opzich geen probleem tijdens het surfen, maar tijdens het spelen van vooral online shooters is het tamelijk frustrerend als de verbinding tijdelijk wegvalt.
Ik heb een airport express ( http://www.apple.com/nl/airportexpress ) die is aangesloten op mijn Motorola modem. Verder draai ik Vista op mijn pc en maak ik gebruik van een Sitecom WL 115 draadloze netwerkkaart. Ik maak gebruik van Casema Midi.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Als ik ga pingen naar bijvoorbeeld NU.nl dan schiet hij om de minuut naar boven de 1000 MS, de overige signalen gaan ongeveer via 12 - 17 ms dus dat is verder prima. Dit is opzich geen probleem tijdens het surfen, maar tijdens het spelen van vooral online shooters is het tamelijk frustrerend als de verbinding tijdelijk wegvalt.

Ik heb een airport express ( http://www.apple.com/nl/airportexpress ) die is aangesloten op mijn Motorola modem. Verder draai ik Vista op mijn pc en maak ik gebruik van een Sitecom WL 115 draadloze netwerkkaart. Ik maak gebruik van Casema Midi.
[ Voor 14% gewijzigd door Vlassie1980 op 24-04-2007 09:51 ]
Verwijderd
Ja dat heb ik dus ook! Woon je soms toevallig in Utrecht (postcode 3552)?Nippletwister schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:45:
Ik heb een probleempje met mijn Casema verbinding:
Als ik ga pingen naar bijvoorbeeld NU.nl dan schiet hij om de minuut naar boven de 1000 MS, de overige signalen gaan ongeveer via 12 - 17 ms dus dat is verder prima. Dit is opzich geen probleem tijdens het surfen, maar tijdens het spelen van vooral online shooters is het tamelijk frustrerend als de verbinding tijdelijk wegvalt.![]()
Ik woon in Waddinxveen, postcode 2742. Heb je ook een draadloos netwerk of doe je het gewoon via een netwerkkabeltje? Dan kan ik eventueel uitsluiten dat het aan mijn draadloze netwerk ligtVerwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:13:
[...]
Ja dat heb ik dus ook! Woon je soms toevallig in Utrecht (postcode 3552)?
Hier ook pinglags & hickups met online gaming, utrecht, 3513
En dat gebeurt ook ongeveer om de minuut? Ik vind dit echt vreemd. Vanavond zal ik het ook nog ff met mijn draadloze verbinding op mijn laptop proberen. Als de ping dan ook omhoog schiet lijkt het me toch een algemeen Casema probleem.Jazzper schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:46:
Verwijderd
Hebben jullie ook toevallig telefonie en problemen met vervallen van het geluid enzo?
Dit probleem speelt zich al zo'n 2 á 3 maanden bij ons, en Casema is er van op de hoogte (zie http://mededelingen.casema.tv/overzicht.php?postcode=3552)
Er gebeurd alleen zo weinig aan hun kant
En ja, ik heb een wireless netwerk, maar ook als ik me laptop rechtstreeks een het modem hang, heb ik het probleem nog steeds.
Dit probleem speelt zich al zo'n 2 á 3 maanden bij ons, en Casema is er van op de hoogte (zie http://mededelingen.casema.tv/overzicht.php?postcode=3552)
Er gebeurd alleen zo weinig aan hun kant
En ja, ik heb een wireless netwerk, maar ook als ik me laptop rechtstreeks een het modem hang, heb ik het probleem nog steeds.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 11:56 ]
Ik zou toch eerst proberen of het niet aan je draadloze netwerk ligt. Als er apparatuur in de buurt soms een signaal verstuurt, en dan jou signaal vertraagt / beschadigd, kan dit de oorzaak zijn.
probeer het eerst eens met een utp kabel, indien mogelijk ook zonder router ertussen. Dan ben je ook sneller geholpen bij de helpdesk, sinds ze dit als eerste zouden vragen
edit: gericht aan Nippletwister
probeer het eerst eens met een utp kabel, indien mogelijk ook zonder router ertussen. Dan ben je ook sneller geholpen bij de helpdesk, sinds ze dit als eerste zouden vragen
edit: gericht aan Nippletwister
[ Voor 4% gewijzigd door Venun op 24-04-2007 14:20 ]
Venun - 70 Tauren Warrior [prot] Auchindoun
Verwijderd
Als je even mijn vorige post leest, zie je dat het geen wireless probleem is. Dit probleem is inmiddels bekend bij Casema, en beperkt zich niet alleen tot Utrecht.Venun schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:01:
Ik zou toch eerst proberen of het niet aan je draadloze netwerk ligt. Als er apparatuur in de buurt soms een signaal verstuurt, en dan jou signaal vertraagt / beschadigd, kan dit de oorzaak zijn.
Een vriend van mij uit Wilnis heeft ditzelfde probleem. Het probleem speelt zich in mijn geval meestal na 19:00 tot ongeveer 1:00
hmz ok.
het telefonieprobleem zou trouwens niet moeten samenhangen met het internetprobleem dat je hebt.
edit: meer info in pm
edit2: je hebt pms ontvangen uitgeschakeld, jammer. Zou graag iets voor je modem willen nakijken. als je me het HFC MAC ID van het modem kan vermelden als het kan, als je dat wilt tenminste.
het telefonieprobleem zou trouwens niet moeten samenhangen met het internetprobleem dat je hebt.
edit: meer info in pm
edit2: je hebt pms ontvangen uitgeschakeld, jammer. Zou graag iets voor je modem willen nakijken. als je me het HFC MAC ID van het modem kan vermelden als het kan, als je dat wilt tenminste.
[ Voor 67% gewijzigd door Venun op 25-04-2007 12:48 ]
36 SNR is goed, en warnings, niet alteveel op lettenJazzper schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:36:
wow, thx voor de link, had ik nog helemaal niet gezien!
is dat goed?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 2007-04-23 14:47:28 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response 2007-04-22 18:46:39 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out 2007-04-22 16:23:34 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out 2007-04-22 14:47:28 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response 2007-04-21 21:20:05 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out 2007-04-21 10:17:28 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response 2007-04-21 09:09:55 5-Warning B502.6 TEK Invalid - Invalid Key Sequence Number 2007-04-21 08:33:01 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out 2007-04-20 22:17:28 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response 1970-01-01 00:00:10 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. 1970-01-01 00:00:13 3-Critical D002.0 DHCP FAILED - Request sent, No response 2007-04-07 11:43:29 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. 2007-04-07 11:43:24 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 2007-04-07 11:43:20 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
Ik heb vanavond een aantal ping tests gedaan:Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:04:
[...]
Als je even mijn vorige post leest, zie je dat het geen wireless probleem is. Dit probleem is inmiddels bekend bij Casema, en beperkt zich niet alleen tot Utrecht.
Een vriend van mij uit Wilnis heeft ditzelfde probleem. Het probleem speelt zich in mijn geval meestal na 19:00 tot ongeveer 1:00
Op mijn pc die is verbonden via draadloze netwerkkaart ( Sitecom WL 115 ):
Ping tijden schieten om de minuut omhoog richting de 900 - 1100 ms.
Laptop op draadloos netwerk:
Ping tijden schieten om de minuut omhoog richting de 160 - 500 ms.
Laptop via netwerkkabel ( rechtstreeks uit de Motorola modem ):
Stabiele ping tijden tussen de 9 en 18 ms.
Lijkt er dus toch op dat het aan mijn draadloze apparatuur ligt
Dat probleem met wegvallen van telefonie geluid heb ik ook al een behoorlijke tijd. Het is ook bekend bij Casema. Bij mijn postcode staat al sinds de 30e!!! dat er problemen zijn met telefonie. Vind het een beetje raar dat casema daar maar gewoon niets mee doet.
"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"
Zeker weten nippletwister 
Als er storingen zijn, betreffen ze meestal maar een postcodegebied, of hooguit de aangrenzende postcodes ervan. uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Zou de omgeving van je router/pc even nakijken op aanwezige apparatuur, bijna alles kan het beïnvloeden.
(Of gewoon gamen via een kabel, áltijd aan te raden !)
Als er storingen zijn, betreffen ze meestal maar een postcodegebied, of hooguit de aangrenzende postcodes ervan. uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Zou de omgeving van je router/pc even nakijken op aanwezige apparatuur, bijna alles kan het beïnvloeden.
Tsja, ik zit in een flat en er zijn nogal wat andere draadloze netwerken daar in de lucht, wellicht dat deze mijn verbinding kunnen beinvloeden?Venun schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:17:
Zeker weten nippletwister
Een kabeltje trekken zou dan idd de beste optie zijn, moet ik alleen door drie muren heen
wel het beste om mee te gamen hoor 
Kost even wat moeite, maar je zal het zeker waarderen als het er is
Kost even wat moeite, maar je zal het zeker waarderen als het er is
Ik krijg dan een username/wachtwoord schermpje... Wat moet ik daar invullen dan?
Verwijderd
Zie pagina 47 van dit topic.jongentje schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:38:
[...]
Ik krijg dan een username/wachtwoord schermpje... Wat moet ik daar invullen dan?
Nu ben ik altijd een beetje huiverig voor (te) grote bedrijven dus ik hoop dat het samenwerken geen negatieve gevolgen heeft, maar voorals nog is de prijsverlaging en verhoging van de upload van mijn Multi abbo-tje wel ok
Ik heb van deze gelegenheid gelijk gebruik gemaakt.
Mijn opzegbrief ligt al klaar om morgen aangetekent verstuurd te worden.
Ik had alles bij casema tv/radio internet en telefoon.
Maar ben blij dat ik nu tussentijds alles in 1x kan opzeggen.
Als ik naar tiscali kijk dan heb ik voor hetzelfde geld een 12mbit lijn incl bellen ipv 4 mbit zonder bellen.
En de tv word ook nog eens goedkoper.
Mijn opzegbrief ligt al klaar om morgen aangetekent verstuurd te worden.
Ik had alles bij casema tv/radio internet en telefoon.
Maar ben blij dat ik nu tussentijds alles in 1x kan opzeggen.
Als ik naar tiscali kijk dan heb ik voor hetzelfde geld een 12mbit lijn incl bellen ipv 4 mbit zonder bellen.
En de tv word ook nog eens goedkoper.
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Uh vergeet je dan niet een 10 tje per maand aan lijnhuur van KPN? En tiscali is nu net weer een bedrijf waar ik niet zo vertrouwen in heb. Is wel lekker rustig denk ik. De telefoon ligt daar er vaker uit dan het bier in de aanbieding is. Maar ja dan kan mijn schoonzus (die dus tiscali heeft) ons ook niet bellen
. En voor TV ga je over naar digitenne? Daar zijn ook wisselende ervaringen mee. Maar idd je kan er nu vanaf als je dat wilt.
Als ik alles door reken dan scheelt het mij €15 per maand dan wel met een 12 mbit lijn. (ipv 4mbit)
Ik heb nu zoveel problemen gehad met casema dat ik elk risico wil nemen.
De belachelijkste dingen maak je mee bij casema zal 1 voorbeeld geven.
Heb ik me abbonement voor me internet naar beneden gewijzigd per maart zie ik op de rekening die ik pas na 3 maanden krijg dat ze me januari en februari dubbel hebben laten betalen voor zowel het "snelle" abbonement als het "langzame"abbonement. terwijl ik die pas sinds maart had verlaagd?
Als je dan gaat bellen naar de klanten service word het helemaal leuk.
Ze gaven me inderdaad gelijk en zouden het teveel aan geld terug storten.
Na anderhalve maand nog geen geld gezien.
Weer maar een keer bellen, weer alles uitgelegd.
Ja klopt zegt ze hier stond wel dat u het tegoed heeft maar stond er niet bij dat we het ook over moesten maken?
En na een abbonement wijziging zit je er dus weer een jaar aan vast.
Dus ik ben hier heel blij mee.
Ik heb nu zoveel problemen gehad met casema dat ik elk risico wil nemen.
De belachelijkste dingen maak je mee bij casema zal 1 voorbeeld geven.
Heb ik me abbonement voor me internet naar beneden gewijzigd per maart zie ik op de rekening die ik pas na 3 maanden krijg dat ze me januari en februari dubbel hebben laten betalen voor zowel het "snelle" abbonement als het "langzame"abbonement. terwijl ik die pas sinds maart had verlaagd?

Als je dan gaat bellen naar de klanten service word het helemaal leuk.
Ze gaven me inderdaad gelijk en zouden het teveel aan geld terug storten.
Na anderhalve maand nog geen geld gezien.
Weer maar een keer bellen, weer alles uitgelegd.
Ja klopt zegt ze hier stond wel dat u het tegoed heeft maar stond er niet bij dat we het ook over moesten maken?

En na een abbonement wijziging zit je er dus weer een jaar aan vast.
Dus ik ben hier heel blij mee.
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
hey...lagere prijs (€32,95 -> €29,95) en langzamere download (4200kbit/s -> 4000 kbit/s) in mijn geval, Casema multi. Wel iets snellere upload...
Verwijderd
Had eerst echt onacceptabele lag @ 3514, utrecht. Maarja wat wil je als je een upload hebt van 25 KB/sec. en je laat deze volledig gevuld worden door uTorrent. Kortom, upload naar beneden geschroeft naar 10 KB/sec. en in ieder geval geen last meer van enorme latencies. Wel af en toe lagspikes, maar dit kan ik wijten aan het draadloze netwerk ( router staat beneden, pc's boven, blijft toch niet zo'n optimale situatie als dat mijn oude trouwe studenten 1 Gb netwerkje was.. R.I.P.Jazzper schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:46:
Ik heb bijna tot nooit problemen met casema, het enige minpunt is de prijs. Voor de prijs per maand die je betaald voor een 12 mbit lijn, krijg je waar mogelijk is een 100mbit lijn. Als ze de prijzen naar benden schoeven van het internet dat maakt men medig mens blij.
Nieuwe snelheiden vanaf 1 juli zag ik ook op de site. Das wel weer lekker, werkt ook tijd ook.
Nieuwe snelheiden vanaf 1 juli zag ik ook op de site. Das wel weer lekker, werkt ook tijd ook.
zo slim was ik natuurlijk wel, dat ik geen torrents draai while gamingVerwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:38:
[...]
Had eerst echt onacceptabele lag @ 3514, utrecht. Maarja wat wil je als je een upload hebt van 25 KB/sec. en je laat deze volledig gevuld worden door uTorrent. Kortom, upload naar beneden geschroeft naar 10 KB/sec. en in ieder geval geen last meer van enorme latencies. Wel af en toe lagspikes, maar dit kan ik wijten aan het draadloze netwerk ( router staat beneden, pc's boven, blijft toch niet zo'n optimale situatie als dat mijn oude trouwe studenten 1 Gb netwerkje was.. R.I.P.)
ik heb het opgelost met een tooltje. Geen idee wat het doet maar het werkt feilloos... geen ping 1000 spikes om de 30 seconden meer
Sinds het zaterdag kan ik opeens mijn alternatieve DNS servers niet meer gebruiken en lijtk wel of ik verplicht ben om de (brakke) casema DNS servers te gebruiken. Iemand anders ook gemerkt? (collega van mij hetzelfde probleem)
Geen problemen, opendns.com.jongentje schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:08:
Sinds het zaterdag kan ik opeens mijn alternatieve DNS servers niet meer gebruiken en lijtk wel of ik verplicht ben om de (brakke) casema DNS servers te gebruiken. Iemand anders ook gemerkt? (collega van mij hetzelfde probleem)
Verwijderd
kreeg vandaag post van casema dat de snelheiden worden aangepast.
weet niet of iemand die al gepost had maar:
Per 1 juli word het volgende aangepast:
ben je het niet er mee eens kan je voor 1 juli je casema kosteloos opzeggen!
Midi: 1600/500 voor 19.95
Multi: 4000/1000 voor 29.95
Maxi: 8000/1500 voor 47.95
Mega: 15000/1500 voor 69.95
ik zit zelf op mega dus altijd leuk die snelheid erbij.
word nu 1.87 mb/s down en 187 kb/s up. nice!
haal nu 1.56 mb/s down en 130 kb/s up.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 19:34 ]
dat opzeggen geldt dus alleen als je er in prijs of in dienstverlening erop achteruit gaat. De verhoging komt na de fusie en de bijbehorende verandering van prijzen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:31:
kreeg vandaag post van casema dat de snelheiden worden aangepast.
Wij hebben nog altijd het probleem, dat als er op volle snelheid wordt gedowload (de hele bandbreedte), dan is er geen telefonie, naja er wordt geen communicatie gemaakt.
Zeer irritand overigens
Over die verhogingen is echt relax, dan gaan ze eindelijk adsl2+ voorbij
Aangezien adsl in praktijk best sloom is in verhouding met theoretisch..
Zeer irritand overigens
[ Voor 27% gewijzigd door lvrijn op 28-05-2007 21:26 ]
Hmmm jammer, heb ik net alles opgezegt bij casema gaan ze eindelijk verhogen. Maar dan nog 25 euro voor 20/1 adsl2+ tegen 70 euro 15/1,5.
Ik moet zeggen dat Casema wel goed is/was maar de prijs is helaas nog steeds te hoog, of snelheid te laag.
Ik moet zeggen dat Casema wel goed is/was maar de prijs is helaas nog steeds te hoog, of snelheid te laag.
ADSL kun je 20Mbit halen, Casema is 15Mbit (voor heel veel geld).lvrijn schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:25:
Ik vind het geen spannende "verhoging" ik ga van 4,2Mbit naar 4Mbit.... Lekkere verhoging, ik krijg wel iets meer upload maar hecht ik peroonlijk minder waarde aan dan de download snelheid. Zoveel verstuur ik niet.
Vertel mij dan is maar hoeveel mensen die jij kent die 20mbit halen in praktijk...jongentje schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:22:
[...]
ADSL kun je 20Mbit halen, Casema is 15Mbit (voor heel veel geld).
Ik vind het geen spannende "verhoging" ik ga van 4,2Mbit naar 4Mbit.... Lekkere verhoging, ik krijg wel iets meer upload maar hecht ik peroonlijk minder waarde aan dan de download snelheid. Zoveel verstuur ik niet.
Moet je maar is heel goed naar dit grafiekje kijken:
http://www.speedtest.nl/D....asp?pi_id=122&co_id=1548
Ga maar is ff voor de lol al die adsl providers af, en kijk dan de speedsuite resultaten..
Valt tegen he?
theoretisch moeten die mensen 3000 kb/s halen (24mbit)
nou je ziet het zelf, in praktijk ligt dit onder de 2000 kb/s, en met de kabel zul je dit gegarandeerd halen.. )
Bij deze adsl2, is dit zowat de helft van wat ze zeggen dat je krijgt.
Bereid je argumentatie goed voor, voordat je iets post
[ Voor 5% gewijzigd door lvrijn op 29-05-2007 22:41 ]
Speedlinq:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 1712.0 KByte/sec
(=13696 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 103.9 KByte/sec
(=831 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar Gegevens opgeslagen ? 1044.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar Gegevens opgeslagen ? 8.0 ms
Is toch meer voor minder geld, en een lagere ping. Die was bij casema op speedtest altijd 10.
Nu is speedtest slechts een momentopname, maar goed.
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 1712.0 KByte/sec
(=13696 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 103.9 KByte/sec
(=831 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar Gegevens opgeslagen ? 1044.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar Gegevens opgeslagen ? 8.0 ms
Is toch meer voor minder geld, en een lagere ping. Die was bij casema op speedtest altijd 10.
Nu is speedtest slechts een momentopname, maar goed.
Volgens jou grafiekje zie ik nog dat er regelmatig boven de 13,5Mbit uit gekomen wordt (en daar komt dan ook nog je overhead bij). Ik weet ook wel dat ADSL afhankelijk is van de afstand tot de centrale, maar je kunt voor die 69euro 3 adsl 20Mbit verbindingen nemen. Gaat mij voornamelijk om de prijs/snelheid verhouding.lvrijn schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:39:
[...]
Vertel mij dan is maar hoeveel mensen die jij kent die 20mbit halen in praktijk...
Moet je maar is heel goed naar dit grafiekje kijken:
http://www.speedtest.nl/D....asp?pi_id=122&co_id=1548
Ga maar is ff voor de lol al die adsl providers af, en kijk dan de speedsuite resultaten..
Valt tegen he?
theoretisch moeten die mensen 3000 kb/s halen (24mbit)
nou je ziet het zelf, in praktijk ligt dit onder de 2000 kb/s, en met de kabel zul je dit gegarandeerd halen.. )
Bij deze adsl2, is dit zowat de helft van wat ze zeggen dat je krijgt.
Bereid je argumentatie goed voor, voordat je iets post
Als ze nog een goede helpdesk hadden... Altijd lang wachten en dan nog lang aan de lijn voordat ze doorhebben wat je wilt. Bij mailen naar Casema krijg je alleen maar standaard (meestal foutieve) antwoorden omdat ze je mail niet (goed) lezen.
Ja dat is waar,
Maar zoals jij zegt, bij jouw gaat het om prijs/snelheid.
Bij mij gaat het juist om hoge snelheid/betrouwbaar.
Dan zou je natuurlijk gelijk kunnen zeggen: Waarom neem je dan niet fiber als je het net om de prijs gaat, maar dat gaat mij natuurlijk een pet te ver.
Aangezien ik in deze 6 jaren nog nooit casema te hoeven op te bellen, heb ik geen problemen ermee gehad.
Maar zoals jij zegt, bij jouw gaat het om prijs/snelheid.
Bij mij gaat het juist om hoge snelheid/betrouwbaar.
Dan zou je natuurlijk gelijk kunnen zeggen: Waarom neem je dan niet fiber als je het net om de prijs gaat, maar dat gaat mij natuurlijk een pet te ver.
Aangezien ik in deze 6 jaren nog nooit casema te hoeven op te bellen, heb ik geen problemen ermee gehad.
Zou is tijd worden dat er weer verhoogd zou gaan worden.
Wel leuk dat die upload zo veel omhoog gaat, ik heb casema multi:
Download Nu: 800 Kb/s max
Download Straks: 1000 kb/s max
Upload Nu: 110 kb/s max
Upload straks: 187 kb/s max
Dat is wel netjes en nog een prijsverlaging
Wel leuk dat die upload zo veel omhoog gaat, ik heb casema multi:
Download Nu: 800 Kb/s max
Download Straks: 1000 kb/s max
Upload Nu: 110 kb/s max
Upload straks: 187 kb/s max
Dat is wel netjes en nog een prijsverlaging
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Niemand die misschien al stiekem de snelheidsverhoging heeft gehad? ik kan niet wachten tot 1 juli
Ik heb dit topic wat doorgebladerd maar ik kom er niet uit. Sinds vandaag ook Casema (mega) en ik ben nu al een uur bezig de dowloadsnelheid van de newsservers (news.casema.nl) fatsoenlijk te krijgen. Ik krijg maar vier threads die elk 50~60 KB/sec doen, dit is _extreem_ langzaam vergeleken met m'n vorige aansluiting van tweakdsl. Of is de newsserver van casema nu gewoon zo vreselijk traag? Via speedtest kom ik op fatsoenlijke waardes uit (1400+ KB/s)
[edit]Nevermind, dit is dus normaal voor deze newsserver zie ik nu. Dan rest mij het hartelijk bedanken van m'n vriendin omdat ze een Porsche-newsserver in heeft geruild voor een fiets-newsserver
[edit]Nevermind, dit is dus normaal voor deze newsserver zie ik nu. Dan rest mij het hartelijk bedanken van m'n vriendin omdat ze een Porsche-newsserver in heeft geruild voor een fiets-newsserver

[ Voor 18% gewijzigd door Abbadon op 19-06-2007 00:03 ]
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dat klopt. Casema knijpt de verbindingen met zijn nieuwsservers tot belachelijke lage waarden, afhankelijk van je abbo. De nieuwsservers zijn an sich wel goed, maar je hebt er dus geen drol aan. Vandaar dat ik ook nog een los abbotje bij Tweaknews heb.
[ Voor 97% gewijzigd door renedepe op 19-06-2007 08:31 ]
Voor je mega abbo krijg je 4 threads van elk 512 kbit/s en een (zachte) downloadlimiet van 200 GB per maand. Wat wel een voordeel is van usenet bij Casema, is dat ze de dienst afnemen van giganews en dat betekent een retentie van 120 dagen.Abbadon schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:56:
Ik heb dit topic wat doorgebladerd maar ik kom er niet uit. Sinds vandaag ook Casema (mega) en ik ben nu al een uur bezig de dowloadsnelheid van de newsservers (news.casema.nl) fatsoenlijk te krijgen. Ik krijg maar vier threads die elk 50~60 KB/sec doen, dit is _extreem_ langzaam vergeleken met m'n vorige aansluiting van tweakdsl. Of is de newsserver van casema nu gewoon zo vreselijk traag? Via speedtest kom ik op fatsoenlijke waardes uit (1400+ KB/s)
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Foutje!
[ Voor 98% gewijzigd door Vassie18 op 19-06-2007 16:19 ]
Voor de mensjes die niet konden wachten tot 1 juli.
De snelheden zijn per nu aangepast voor Casema / Orange Cable
De nieuwe snelheden zijn
GIP: 64/64
Midi: 1700/530
Multi 4470/1070
Maxi: 8515/1600
Mega: 16320/1600
Orange Easy: 1600/500
Orange Basic: 4200/1000
Orange Premium: 8000/1500
Orange Power: 15000/1500
Het modem even een schopje geven and there you go
De nieuwe snelheden zijn
Multi 4470/1070
somewhere there was silence
inderdaad, hier in delft hebben we nieuwe snelheden. Boeit verder niet zo, want schrikbarend gaat het niet omhoog
Toch niet ghehe mijn fout, mijn download is wel flink omhoog maar mijn upload is nog steeds max 105 kb/s dus nog niet verhoogd_serial_ schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:42:
Voor de mensjes die niet konden wachten tot 1 juli.
De nieuwe snelheden zijn
Multi 4470/1070
En ook je homepage diskspace moeten ze nog verhogen blijkbaar, dat is hier ook nog 20 MB
* [18:41:16] [R] 230 User ***** logged in, 16932 kb used, 3548 kb left
[ Voor 24% gewijzigd door sjorremans op 19-06-2007 18:42 ]
leuk toch.
http://www.casema.nl/port...ten/nieuwsgroepen?p_tab=2
Beste Klant,
De dienst Nieuwsgroepen gaat veranderen. Voor u als gebruiker blijft veel hetzelfde. Wel beschikt u straks over een hogere maximale snelheid en dat is natuurlijk goed nieuws.
De verandering is een rechtstreeks gevolg van de fusie van Casema, Multikabel en @Home. In deze mail leest u precies wat er verandert.
Eigen nieuwsdienst, hogere snelheid
Voor Nieuwsgroepen werken we nu samen met Giganews. Dat gaat veranderen, vanaf 23 juni a.s. biedt Casema een eigen nieuwsdienst.
Voor u verandert er niet veel. U logt in zoals u gewend bent, met uw huidige login en password. Ook de datalimieten blijven gelijk, al zullen deze vanaf volgende week wel strikter gehanteerd worden. De maximale snelheid van de nieuwe dienst is dus aanzienlijk hoger. Ongeacht uw abonnement beschikt u straks over 12,5 Mb/s!
Weinig hinder
Op 23 juni a.s. wordt de nieuwe dienst geactiveerd. Als u op die dag gebruik maakt van de Nieuwsgroepen, merkt u hier mogelijk iets van. Het kan zijn dat openstaande sessies verbroken worden en dat u opnieuw moet inloggen. Casema stelt alles in het werk om dit zoveel mogelijk te voorkomen.
Op onze website ziet u in een handig overzicht wat er wel en niet verandert. Hebt u toch nog vragen? Bel dan onze klantenservice 0900-8896 (€ 0,10 per minuut). Wij helpen u graag.
Met vriendelijke groet,
Raymond Löhr
Manager Sales
http://www.casema.nl/port...ten/nieuwsgroepen?p_tab=2
Beste Klant,
De dienst Nieuwsgroepen gaat veranderen. Voor u als gebruiker blijft veel hetzelfde. Wel beschikt u straks over een hogere maximale snelheid en dat is natuurlijk goed nieuws.
De verandering is een rechtstreeks gevolg van de fusie van Casema, Multikabel en @Home. In deze mail leest u precies wat er verandert.
Voor Nieuwsgroepen werken we nu samen met Giganews. Dat gaat veranderen, vanaf 23 juni a.s. biedt Casema een eigen nieuwsdienst.
Voor u verandert er niet veel. U logt in zoals u gewend bent, met uw huidige login en password. Ook de datalimieten blijven gelijk, al zullen deze vanaf volgende week wel strikter gehanteerd worden. De maximale snelheid van de nieuwe dienst is dus aanzienlijk hoger. Ongeacht uw abonnement beschikt u straks over 12,5 Mb/s!
Weinig hinder
Op 23 juni a.s. wordt de nieuwe dienst geactiveerd. Als u op die dag gebruik maakt van de Nieuwsgroepen, merkt u hier mogelijk iets van. Het kan zijn dat openstaande sessies verbroken worden en dat u opnieuw moet inloggen. Casema stelt alles in het werk om dit zoveel mogelijk te voorkomen.
Op onze website ziet u in een handig overzicht wat er wel en niet verandert. Hebt u toch nog vragen? Bel dan onze klantenservice 0900-8896 (€ 0,10 per minuut). Wij helpen u graag.
Met vriendelijke groet,
Raymond Löhr
Manager Sales
[ Voor 3% gewijzigd door natnek op 19-06-2007 19:36 ]
Dat moeten we nog maar afwachten:
Geen retentie meerRetentie op binary news: Vervalt per 1 juli 2007
Ja wat is dat voor onzin, het was eerst 120 dagen (niet 57), en nu vervalt het
Proberen ze iets te verbergen? Leuk hoor die snelheidsverhoging, maar als ik dalijk door een korte retentie niks kan downloaden dan heb ik er niks aan.
[ Voor 34% gewijzigd door HENNESSY op 19-06-2007 19:58 ]
Developer
Datalimieten blijven gelijk...
retentie wordt denk ik oneindig, of zou dat niet mogelijk zijn?
snelheid is wel top zeg!!
4 threads beschikbaar voor iedereen
retentie wordt denk ik oneindig, of zou dat niet mogelijk zijn?
snelheid is wel top zeg!!
4 threads beschikbaar voor iedereen
Zal me benieuwen, we kunnen dit binnenkort dus gelijk testen
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik was al bang voor dit mailtje van Casema sinds de aankondiging van de wijzigingen per 1 juli.
Eind mei heb ik een service aanvraag ingedient met de volgende vraag:
----
Hallo,
Ik heb de flyer in de post ontvangen over de product/tariefwijzigingen van casema na 1 juli 2007. Er staat hierin (en op casema.nl/productaanpassingen) niets over news.casema.nl, de nieuws server.
Mijn vraag:
- Worden er zaken gewijzigd op wat voor vlak dan ook aan news.casema.nl per 1 juli 2007?
- Zo ja, wat zijn deze wijzigingen?
Dank uw wel!
----
Ik kreeg als antwoord:
----
Geachte heer/mevrouw,
In reactie op uw vraag kunnen wij u het volgende informeren.
Er komen geen wijzigingen voor de nieuwsgroepen. Deze blijft u gewoon op dezelfde manier gebruiken met dezelfde voorwaarden.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze Technische Helpdesk op telefoonnummer 0900–8896 (EUR 0,10 p/min), bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 22.00 uur en in het weekend van 9.00 uur tot 22.00 uur of opent u een nieuwe Service Aanvraag.
Met vriendelijke groet,
Casema B.V.
Afdeling Technische Helpdesk
---
Maar nu toch dit mailtje. Gezien het feit dat op de website de retentie tijd verwijderd is en de samenwerking met Giganews eindigd, vrees ik het ergste voor de nieuwsdienst bij Casema. Ik hoop dat ik ongelijk heb...
----
Hallo,
Ik heb de flyer in de post ontvangen over de product/tariefwijzigingen van casema na 1 juli 2007. Er staat hierin (en op casema.nl/productaanpassingen) niets over news.casema.nl, de nieuws server.
Mijn vraag:
- Worden er zaken gewijzigd op wat voor vlak dan ook aan news.casema.nl per 1 juli 2007?
- Zo ja, wat zijn deze wijzigingen?
Dank uw wel!
----
Ik kreeg als antwoord:
----
Geachte heer/mevrouw,
In reactie op uw vraag kunnen wij u het volgende informeren.
Er komen geen wijzigingen voor de nieuwsgroepen. Deze blijft u gewoon op dezelfde manier gebruiken met dezelfde voorwaarden.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze Technische Helpdesk op telefoonnummer 0900–8896 (EUR 0,10 p/min), bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 22.00 uur en in het weekend van 9.00 uur tot 22.00 uur of opent u een nieuwe Service Aanvraag.
Met vriendelijke groet,
Casema B.V.
Afdeling Technische Helpdesk
---
Maar nu toch dit mailtje. Gezien het feit dat op de website de retentie tijd verwijderd is en de samenwerking met Giganews eindigd, vrees ik het ergste voor de nieuwsdienst bij Casema. Ik hoop dat ik ongelijk heb...
Heel irritant van die newsserver.....
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen. Er zijn twee opties:
1 Ze zetten zelf een binaries en tekst newsserver op waar ze de retentie nog van moeten gaan opbouwen.
2 Dit is een eerste en mogelijk laatste stap voor het stopzetten van de binaries en alleen txt gaan aanbieden. Of helemaal stoppen.
Mijn gedachte is stap 2....
Weet iemand hoe het zit met de andere providers? Weten jullie of ze wel een binaries newsserver hebben bij @Home? Of kan iemand van Casema wat nuttigs zeggen?
Voorlopig zie ik nog het volgende in TCPview
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen. Er zijn twee opties:
1 Ze zetten zelf een binaries en tekst newsserver op waar ze de retentie nog van moeten gaan opbouwen.
2 Dit is een eerste en mogelijk laatste stap voor het stopzetten van de binaries en alleen txt gaan aanbieden. Of helemaal stoppen.
Mijn gedachte is stap 2....
Weet iemand hoe het zit met de andere providers? Weten jullie of ze wel een binaries newsserver hebben bij @Home? Of kan iemand van Casema wat nuttigs zeggen?
Voorlopig zie ik nog het volgende in TCPview
code:
1
| europe.isp.giganews.com:telnet ESTABLISHED |
[ Voor 12% gewijzigd door Black Piet op 19-06-2007 22:33 ]
Mooooooeeeee......
Ik maak mij ernstig zorgen over de kwaliteit van de newsserver die Casema straks gaat bieden. Ik kan mij niet voorstellen dat ze straks de retentie en completion rate van Giganews maar enigszins kunnen benaderen. De snelheidsvermeerdering is wel leuk, maar voor mij niet doorslaggevend.
Kortom, er is hier sprake van vermindering van de dienstverlening en ik ga bekijken of ik nu kosteloos het abonnement per 1-7 kan beeindigen.
Gr, Ruud.
Kortom, er is hier sprake van vermindering van de dienstverlening en ik ga bekijken of ik nu kosteloos het abonnement per 1-7 kan beeindigen.
Gr, Ruud.
Heerlijk negatief allemaal over de aankondiging van de nieuwsgroepen, als we nu gewoon eerste even afwachten?
Maximaal 50 gig per maand downloaden. Pfff, ik blijf wel bij tweaknews dan hoor.
Woow! Dat noem ik nou gaaf. Niet dat ik nieuwsgroepen gebruik, maar vond dit toch wel tof. Heb je ook met de goedkoopste abbo 12,5Mb/s 
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
dat is wel Megabit/sec heDarkvater schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:06:
Woow! Dat noem ik nou gaaf. Niet dat ik nieuwsgroepen gebruik, maar vond dit toch wel tof. Heb je ook met de goedkoopste abbo 12,5Mb/s
[...]
Verwijderd
Ik hoorde van een casema medewerker dat er inderdaad een andere news provider komt en dat deze nog maar 36 dagen retentie zou hebben. Maar wat boeit het eigenlijk. iedereen heeft toch een pay server tegenwoordig?
Verwijderd
ik weet niet of jullie goed gelezen hebben?
maar volgens mij is het ondertussen weer aangepast om tehuilen dit
Retentie op binary news nu 57 dagen naar 30 dagen
casema linkhttp://www.casema.nl/port...ten/nieuwsgroepen?p_tab=2
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 12:28 ]
Verwijderd
nou voor incompletes was news.casema.nl / giganews erg handig altijd 100% compleetVerwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:26:
Ik hoorde van een casema medewerker dat er inderdaad een andere news provider komt en dat deze nog maar 36 dagen retentie zou hebben. Maar wat boeit het eigenlijk. iedereen heeft toch een pay server tegenwoordig?
ik zie het al voor me veel incompletes in de toekomst en weer zeuren om herposten of alles parren.
Edit
Waarschijnelijk komt er niet echt een extern bedrijf voor de newsserver ze gooien giganews eruit en nemen door de fusie de newsserver over van multikabel heb ik zo mijn vermoeden linkje
aangezien de retentie daar net 26 a 30 dagen is, maar dit is een speculatie, we zullen het wel merken 1 juli.
forum over de newserver van multikabel Zoals je daar kunt lezen van verschillende gebruikers werkt de newsserver plotseling "beter" de afgelopen 2 maanden terwijl het altijd bagger was daar.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 12:40 ]
Verwijderd
Daar heb je gelijk in.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:30:
[...]
nou voor incompletes was news.casema.nl / giganews erg handig altijd 100% compleet
ik zie het al voor me veel incompletes in de toekomst en weer zeuren om herposten of alles parren.
Dat is balen. Wel hogere snelheid, maar minder terug te vinden. En die 57 is fout want dat is nu 120 dus feitelijk hebben we straks nog maar een kwart van de oude retentieVerwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:26:
ik weet niet of jullie goed gelezen hebben?
Iedereen al die nieuwe snelheid? Ik zit op me afstudeer plek, dus kan het niet checken
.
Vind het zeker jammer dat de retentie van 57 dagen terug gaat naar 30. Liever slome snelheid
en lange retentie. Gebruikte casema newsserver vooral als filler, en dingen die ik vergeten was, en tot 90 dagen terug te downloaden waren....
Dat gaat dus nu niet meer door.........
Als ze nou die prijs van mega met 20/30 euro naar beneden kelderen, dan ben ik blij!
Vind het zeker jammer dat de retentie van 57 dagen terug gaat naar 30. Liever slome snelheid
en lange retentie. Gebruikte casema newsserver vooral als filler, en dingen die ik vergeten was, en tot 90 dagen terug te downloaden waren....
Dat gaat dus nu niet meer door.........
Als ze nou die prijs van mega met 20/30 euro naar beneden kelderen, dan ben ik blij!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Ondanks we Tweakers zijn is het niet verstandig om de login/wachtwoord van een kabelmodem hier te plaatsen. Er kunnen vervelende dingen niet meer werken als men deze niet gebruikt zonder de nodige voorzichtigheid.
Ondanks we Tweakers zijn is het niet verstandig om de login/wachtwoord van een kabelmodem hier te plaatsen. Er kunnen vervelende dingen niet meer werken als men deze niet gebruikt zonder de nodige voorzichtigheid.