Het grote *Asus WL-x00g topic *

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 22.000 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Matched: asus, 500, wl
-Jaap-io schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:35:
[...]

Alles wat je hier zegt heeft betrekking op de oude wl-500g en NIET op de nieuwe wl-500gP(remium)

die overigens officieel ook off-topic is ;)
Misschien een idee om het topic te verbreden tot "Het grote *Asus WL-x00 topic * ? :)

En als ik een 700 voor €160,- zou kunnen krijgen had ik ook de 700 gekocht. Helaas is-ie nog een stuk duurder, dus denk ik dat ik voor de 500gP ga. Met een 160gb schijf scheelt dat toch zo'n 80 á 90 euro (wat veel is voor mij :P)

Edit:
scheelt 101 euro! :o
(272 vs 171 (54 + 87))

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 22-05-2006 11:57 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Matched: 500, wl
fixma schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:31:
Klopt maar die persoon vroeg het over de WL500g Premium,
Ja, na de EDIT wel ja :D

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jbr666 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 10:57:
[...]

Ik kan mijn WL500g Deluxe prima rechtop zetten. D'r zitten van die klapvoetjes aan namelijk

[...]

De WL500g Deluxe kan standaard deze formaten ook niet aan. Ik heb daarvoor een alternatieve firmware moeten installeren en kon toen Apache en MySQL installeren. Helaas was de website die ik er daarna opzette niet vooruit te branden.

[...]

Met Apache en MySQL kun je dit soort dingen zelf fixen. Zie boven.

[...]

Alleen nuttig voor redundantie (RAID 1), want met die transferrates (10 Mbit) heb je dus geen hol aan RAID 0 - wat heet, dat is zelfs te langzaam voor 1 schijft... jammer hoor :(
bedoel je traag?? dat zou dan met de 700g dan wel opgelost zijn daar deze (als ik het goed heb) een 300MHz cpuutje heeft

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:55
bartgrefte schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:31:
[...]

bedoel je traag?? dat zou dan met de 700g dan wel opgelost zijn daar deze (als ik het goed heb) een 300MHz cpuutje heeft
Was die WL500g ook niet al iets van 250 Mhz?

Dat ding heeft natuurlijk niet als enige taak webserver zijn, daarnaast moet ook natuurlijk verkeer "geroute" worden, NAS functie moet draaien, download functie moet werken en ga zo maar door. Dit alles zorgt er wel voor dat al deze functies niet enorm snel zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geen matches
Hij stond vandaag in de folder van Mycom, zonder type aanduiding. Prijs boven de 200,-

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geen matches
269 om exact te zijn. Ben érg geïnteresseerd, maar het is nog net even wat te duur.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: wl
hmm, een beetje te duur dacht ik zo. Onder pricewatch staat de WL-700gE al voor € 242,30 te koop aangeboden. Nog wel prijzig, maar komt beter in de richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 08:03
Geen matches
Waarom heeft iedereen over prijzen van € 269,- enz? je kan hem al kopen voor € 242,30.
Zie pricewatch.
Spul is net uit dus zal nog wel wat zaken.. Je moet het kopen op het moment als je het nodig hebt.. Of je leven lang wachten tot het erg goedkoop is maar dan is er al wat anders 8)7

Edit: LOL brainer was me net voor >:)

[ Voor 46% gewijzigd door fixma op 22-05-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

bartgrefte schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:31:
Ik lieg, kom ik achter....
MySQL draaide niet op de WL500g deluxe, ik heb daarom een NSLU2 van Linksys aangeschaft, en die overclocked naar 266 MHz. Toen met Apache en MySQL uitgerust en DAT liep niet lekker. Traag dus... :(

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Nog een ding waar je rekening mee moet houden als je kiest tussen de wl500gp en de wl700ge: de HDD van de 700 blijft draaien ... vrij irrititant als je 'm op een stille plek wilt neerzetten. Je kunt de HDD wel uitzetten (powerbutton 10 sec ingedrukt houden), maar het OS & Log wordt ook op de HDD geschreven!

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Eusebius schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:35:
Nog een ding waar je rekening mee moet houden als je kiest tussen de wl500gp en de wl700ge: de HDD van de 700 blijft draaien ... vrij irrititant als je 'm op een stille plek wilt neerzetten. Je kunt de HDD wel uitzetten (powerbutton 10 sec ingedrukt houden), maar het OS & Log wordt ook op de HDD geschreven!
Zit er eigenlijk, net als bij de 'gewone' 500 stiekum intern nog een USB-poortje verstopt? :)
Dan kan je gewoon een USB-stickje inbouwen en die gebruiken voor OS & log? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 20:25

Yucko

One clown to rule them all !

Geen matches
never mind, opgelost :)

[ Voor 98% gewijzigd door Yucko op 25-05-2006 10:52 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Matched: 500
anandus schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:49:
[...]

Zit er eigenlijk, net als bij de 'gewone' 500 stiekum intern nog een USB-poortje verstopt? :)
Dan kan je gewoon een USB-stickje inbouwen en die gebruiken voor OS & log? :)
Maar dan moet je ook de hele firmware omleiden naar deze USB poort. Evt zou je achterin een USB stick kunnen hangen met OS & Log. Hoeft niet eens intern. Maar dan moet de machine wel weten waar hij moet zoeken.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-09 14:19
Geen matches
Eusebius schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:26:
[...]

Maar dan moet je ook de hele firmware omleiden naar deze USB poort. Evt zou je achterin een USB stick kunnen hangen met OS & Log. Hoeft niet eens intern. Maar dan moet de machine wel weten waar hij moet zoeken.
is dit nou tweakers.net of niet :+

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Geen matches
Eusebius schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:26:
Simpel is dan om een IDE->CF adapter te kopen, dus de hele HD vervangen met een flash geheugen. En die dan extern USB te zeten 8) Dan hoef je niets om te leiden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Niet online
Ik heb nog wat gemengde gevoelens voor het aanschaffen. Kan iemand mij vertellen wat de transferrates zijn van de 500G Premium van een USB disk naar Wireless? Ik hoor nogal wat verschillende verhalen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Elect schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:53:
Ik heb nog wat gemengde gevoelens voor het aanschaffen. Kan iemand mij vertellen wat de transferrates zijn van de 500G Premium van een USB disk naar Wireless? Ik hoor nogal wat verschillende verhalen namelijk
volgens mij gaat niemand je dit kunnen vertellen de komende 1 a 2 weken, want de 500 gP is nog niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
fixma schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:39:
[...]

Simpel is dan om een IDE->CF adapter te kopen, dus de hele HD vervangen met een flash geheugen. En die dan extern USB te zeten 8) Dan hoef je niets om te leiden..
Dat heet een wl500gp :Y)

Super idee natuurlijk, maar imho downgroad je het hele apparaat. Eén reden om de wl700ge te kopen, is dat hij alles integreert => netjes staat.

@-Jaap-io- : begin dan maar :)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Eusebius schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:28:
[...]

Dat heet een wl500gp :Y)

Super idee natuurlijk, maar imho downgroad je het hele apparaat. Eén reden om de wl700ge te kopen, is dat hij alles integreert => netjes staat.

@-Jaap-io- : begin dan maar :)
Als ik er een had had ik het gelijk ff gedaan :P
maar ik wacht nog even af...:
- k wil eerst ook ervaringen met de 500 gp horen
- ben nu toch bezig met verhuizen dus heb geen tijd
- in de loop van de tijd wordt de 700 (hopelijk) nog goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Ik ben aan 't twijfelen om toch maar voor de WL-500gP te gaan daar ik de HDD niet echt gebruik. Als ik hem echt ga kopen dan doe ik mijn WL-700gE in de aanbieding :)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
JaJoah schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:09:
Ik ben aan 't twijfelen om toch maar voor de WL-500gP te gaan daar ik de HDD niet echt gebruik. Als ik hem echt ga kopen dan doe ik mijn WL-700gE in de aanbieding :)
Ik wil m wel voor 150,- 100,- overnemen!!! :D

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

:D

Bod staat genoteerd, maar goed.... dit is geen V&A. Laten we eventjes wachten totdat de WL-500gP beschikbaar is. Maar het zal idd iets in die richting zijn qua prijs ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Yucko op 24-05-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Geen matches
hier ook intresse en zal het vorige bod overtreffen.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Ho ho, we lopen op de zaken vooruit.

De WL-500gP is nog niet te krijgen hier in NL, dus hij wordt op dit moment nog niet vervangen. Op het moment dat ik daadwerkelijk de switch WL-700gE --> WL-500gP maak, dan drop ik hier een V&A linkje voor de WL-700gE zodat we hier niet teveel offtopic gaan.

Dus diegene die interesse hebben, gewoon eventjes deze thread in de gaten houden :)

@ -Jaap-io :P

[ Voor 9% gewijzigd door Yucko op 25-05-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
JaJoah schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 10:37:
Ho ho, we lopen op de zaken vooruit.

De WL-500gP is nog niet te krijgen hier in NL, dus hij wordt op dit moment nog niet vervangen. Op het moment dat ik daadwerkelijk de switch WL-700gE --> WL-500gP maak, dan drop ik hier een V&A linkje voor de WL-700gE zodat we hier niet offtopic gaan.

Dus diegene die interesse hebben, gewoon eventjes deze thread in de gaten houden :)
dat doe ik toch wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Niet online
Wanneer komt de 500 Premium eigenlijk hier in de handel? Of is het verschil met de Deluxe variant minimaal, want ik kan zoeken want ik wil (ook in dat lieve overzichtstabelletje hier), maar echt verschillen kan ik niet ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Elect schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:34:
Wanneer komt de 500 Premium eigenlijk hier in de handel? Of is het verschil met de Deluxe variant minimaal, want ik kan zoeken want ik wel (ook in dat lieve overzichtstabelletje hier), maar echt verschillen kan ik niet ontdekken?
vercshillen ze niet van processor en werkgeheugen?

en verder is het design aangepast en de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Elect schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:34:
Wanneer komt de 500 Premium eigenlijk hier in de handel? Of is het verschil met de Deluxe variant minimaal, want ik kan zoeken want ik wel (ook in dat lieve overzichtstabelletje hier), maar echt verschillen kan ik niet ontdekken?
En volgens mij zou de de Premium t.o.v. de Deluxe een beter bereik moeten hebben door de 'Broadrange' eigenschap. Deze zou een verbeterd bereik van 300% moeten geven. Daarnaast bevat de Premium een downloadmaster en de Deluxe niet.

En inderdaad, het duurt nogal lang voordat ie leverbaar is. Ik zit er ook op te wachten (al issie volgens mij wel een paar dagen leverbaar geweest hier en daar).

EDIT: Sinds vandaag is op wl500ginfo een forumentry beschikbaar voor de 500gP: http://wl500g.info/forumdisplay.php?f=61

[ Voor 33% gewijzigd door hars73 op 30-05-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 17:44
De 500gp is volgens wifishop binnen 7 dagen te leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Matched: asus, wl
Ik maar denken dat dit: Het grote *Asus WL-700g topic * is.. Pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

fixma schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:35:
Ik maar denken dat dit: Het grote *Asus WL-700g topic * is.. Pff
Het wordt meer het grote *Nieuwe Asus router modellen topic* >:)

Misschien kunnen we er het WL-700g en WL-500gP topic van maken. Dat zijn tenslotte allebei de nieuwe modellen in vrijwel hetzelfde jasje die nu op hetzelfde moment uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Geen matches
Ondertussen heb ik hem ook (de 700ge dus) ;) Net opgehaald... eerste indruk? Hij kan best veel maar de documentatie is nog erg karig!

Maar hij is erg mooi! Nu nog de firewall/nat goed configgen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 04:25
Geen matches
MrBarBarian schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:00:
Ondertussen heb ik hem ook (de 700ge dus) ;) Net opgehaald... eerste indruk? Hij kan best veel maar de documentatie is nog erg karig!

maak je ook meteen een productsurvey? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken een WL700ge in gebruik. Leuk apparaat. Toch heb ik de eerste wl700ge na een week testen terug gebracht naar Mycom. Ik had veel problemen met de Wireless ontvangst. Ik heb meerdere AP 's in huis. Heb netjes AP's ingesteld op verschillende signalen (1,6,13). Met netstumbler gekeken naar verschillende wireless signalen in de buurt. De tweede WL700ge geeft opnieuw problemen met het wireless signaal. Ik begin te twijfelen of het wireless wel goed functioneert met de huidige software (1.0.4.1). Zij er mensen die ook dit soort problemen tegen komen ??? Ik heb nog geen contact gehad met Asus.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MrBarBarian schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:00:

tsja, zo is asus. ik raad je wl500g.info aan, daar staat véél meer en helpen ze je tenminste wat je van asus niet kunt zeggen

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramfm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 18:22
Ik heb de wl700gE (fw versie 1.0.4.1) nu twee weken in huis en ben redelijk positief. Echter:

- Documentatie is summier, de volgende aangekondigde features zijn niet gedocumenteerd:
* Gnutella client
* iTunes Server
* uPnP media streamer. Browsen werkt met windvd 7, echter afspelen niet. Heb de Intel tools nog niet geprobeerd. Edit: windvd 7 werkt nu. Wel handig als je de PC's audio drivers installeert ;)

- Bugs
* DDNS werkt niet
* Mac address spoofing werkt niet

- Missing features
* ECHTE integratie van de download manager en de wl700gE met IE of Firefox, zodat wanneer een dowload link wordt aangeklikt de download op de wl700gE plaats vindt.
* Mail server (SMTP+POP3)
* News client
* VPN server (in ieder geval PPTP, maar beter L2TP+IPSEC)
* Wifi: geen WDS, multiple SSIDs

- Diverse
* Wifi performance is vergelijkbaar met ieder ander Broadcom based product
* Waar zijn de sources? >:)
* Wie heeft inside pictures (dus van de component zijde)

Voor de rest een prima apparaat.

[ Voor 5% gewijzigd door bramfm op 05-06-2006 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een zeer gedegen onderzoek tussen de verschillende apparaten die ongeveer hetzelfde bieden als de Asus wl-700gE heb ik toch voor de Asus gekozen. Binnenkort zal ik dit design apparaat ontvangen en eens aan een uitgebreide test onderwerpen. Voor mij zijn de hd, ftp-, web-, printer- en bovenal de mediaserver van crusiaal belang geweest om voor dit apparaat te gaan. Kost even wat, maar dan heb je ook wat.....

Binnenkort meer.....

Brian

bramfm: de inside foto's staan onder deze toppic, onder tabblad 12.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:21:

bramfm: de inside foto's staan onder deze toppic, onder tabblad 12.
offtopic:
een dergelijke verwijzing heeft totaal geen zin: veel gebruiekrs hebben een eigen aantal topics per pagina ingetseld ;) je kan beter de link copy-pasten onder "geplaatst op..." die werkt altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
The_Stickie schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:34:
[...]

offtopic:
een dergelijke verwijzing heeft totaal geen zin: veel gebruiekrs hebben een eigen aantal topics per pagina ingetseld ;) je kan beter de link copy-pasten onder "geplaatst op..." die werkt altijd :)
hmm, dan zet jij die link er toch in?!

Maar goed, hier de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Nieuwe versie van de ASUS WL-700gE wireless Storage router utility program is uit!
ASUS WL-700gE wireless Storage router utility program in English / Traditional Chinese. Version 1.6.6.0
1. Photo Album Exporter - fix bug 184 : Show more than twenty-four
photo albums normally.
2. Download Master - fix bug 187 : It does not work normally when
Download all files in one page through selecting "Download All by ASUS
Download".
3. Download Master - all multi-download (http, ftp, bt) use the thread
manner
4. Download Master - add peers column and show big file ok(more than
2g)

Directe link is: http://dlsvr02.asus.com/p.../WL-700g/Utility_1660.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

De WL-500GP (premium) is weer leverbaar bij diverse shops... maar ik lees op wl500g.info zulke vervelende dingen over de premium dat ik ga twijfelen of ik deze nog wel ga aanschaffen. Vooral het bereik blijkt heel erg slecht te zijn. Zelfs op 9 meter direct zicht is het signaal minimaal!!

Met de eerste firmware werkt het instellen van de signaalsterkte niet, maar is het bereik nog redelijk. Maar met de nieuwe firmware 1.9.6.8 is deze instelling zelfs helemaal verdwenen en is het bereik dus nogal slecht geworden.

Volgens mij kan ik beter op zoek naar de WL-500g deluxe, maar die kan ik nergens meer vinden :'( Iemand nog een idee waar die nog leverbaar is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 05:15

Exirion

Gadgetfetisjist

hars73 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:16:
Volgens mij kan ik beter op zoek naar de WL-500g deluxe, maar die kan ik nergens meer vinden :'( Iemand nog een idee waar die nog leverbaar is??
Heb je MyCom al geprobeerd? Die konden de gewone g een tijdje geleden niet meer leveren maar de Deluxe versie was geen enkel probleem.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Exirion schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:24:
[...]
Heb je MyCom al geprobeerd? Die konden de gewone g een tijdje geleden niet meer leveren maar de Deluxe versie was geen enkel probleem.
Heb Vobis gebeld en ja hoor... ze hebben er nog 4 liggen! Dan maar ff een paar euro meer betalen.. heb ik in ieder geval een betrouwbare en een zichzelf inmiddels wel bewezen router. ;)

EDIT: ik heb inmiddels bij Vobis de WL-500G Deluxe aangeschaft.. er liggen er nu nog drie :P

[ Voor 11% gewijzigd door hars73 op 07-06-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

hars73 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:01:
Dan maar ff een paar euro meer betalen.. heb ik in ieder geval een betrouwbare en een zichzelf inmiddels wel bewezen router. ;)
Ik blijf ook bij de WL500g Deluxe ja ;) Hij draaide al een tijd met 80GB en ik heb 'm afgelopen weekend nog een 200GB schijf erbij gegeven voor MP3 streaming :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb de Asus WL-700gE binnen en ik moet zeggen dat het een erg mooi apparaat is. Ook de interface is naar mijn mening overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. En ook met de snelheid is helemaal niets mis. Het kopiëren van bestanden naar het WL-700gE gaat met dik 3500 Kb/s. Niet verkeerd naar mijn mening. Het is wel zo dat wanneer je het apparaat rechtop wil plaatsen er een trillend geluid hoorbaar is. Dit waarschijnlijk omdat er tussen het apparaat en de bijgelverde voet geen geluiddempend / trillingdempend materiaal zit. Zo op het eerste gezicht een zeer mooie aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:03
brainer, heb je er een webpagina op gehost, zoja, hoe is de snelheid dan?
Ergens gelezen dat websites erg traag werden. Weet je ook of je er panina's met sql en php op kunt hosten, en of de snelheid dan ok blijft?
Ben daar wel heel benieuwd naar.

PS de WL-700gE staat op de site van Vobis, rechtstreeks te bestellen (299 euro)

[ Voor 16% gewijzigd door miles op 08-06-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS de WL-700gE staat op de site van Vobis, rechtstreeks te bestellen (299 euro)
Dat is leuk en aardig, maar wel ongeveer het maximale wat je kunt betalen voor dit apparaat. Toch maar eens naar de pricewatch gaan! € 239,70. Iets beter dacht ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem gisteren opgehaald.Mijn WL-500gP. Het enige nadeel is dat de voedingsstekker (achterin) nogal los zit. Als je hem verplaatst gaat de stroom er al af.

En heeft er iemand op de WL-500gP al z'n webcam aan de praat gekregen. Ik krijg dit niet werkend.
Het is een logitech quickcam (usb) die ik achterin de router heb geplugged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Weet iemand misschien wat de range van deze routers is?

Ik zag dat de WL 500 outdoor een 800 meter range heeft, zou je dan in een normaal huizenblok de 200 meter halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch_Razor schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 17:33:
Weet iemand misschien wat de range van deze routers is?

Ik zag dat de WL 500 outdoor een 800 meter range heeft, zou je dan in een normaal huizenblok de 200 meter halen?
Lijkt me erg sterk. Misschien (in normaal rijtjeshuis) 3 huizen maar dan heb je het wel ver gehad hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Geen matches
Ok, bedankt, misschien dat die extra directionele antenne iets oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 09:15
Geen matches
Dutch_Razor schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:37:
Ok, bedankt, misschien dat die extra directionele antenne iets oplevert?
Daar zou ik me niet teveel van voorstellen. IMHO vergeet je vooral dat voor een succesvolle communicatie twee partijen nodig zijn. Het heeft geen enkele zin, integendeel zelfs, om aan de routerkant het bereik te vergroten door het vermogen op te schroeven, of door een extra antenne, of beide, als je tegelijkertijd niets doet aan de andere kant. Daar bedoel ik het kaartje of wifi USBstick van de pc of laptop mee. Zolang je dat vermogen niet evenredig aanpast, zal de router hun signaal immers niet kunnen ontvangen.

Overigens vind ik jouw opgave van 800 meter buitenshuis en 200 meter in huis tamelijk optimistisch. Het bereik van de meeste routers ligt denk ik eerder bij 40 meter in huis en 200 meter buitenshuis, en zelfs dat zou ik al zeer gunstig vinden. Mijn eigen router haalt dat bij lange na niet, en toen ik laatst bij een bedrijf werkte waar ze Senao AP's hadden (dat merk levert AP's die ook echt de maximaal toegestane 100 mW halen) bleek dat ze daar om de hooguit 20 meter hingen, omdat ze anders geen bereik meer hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: asus
hmmm, excuseer me alvast voor deze rare vraag,

maar wat is eigenlijk het snelheidsvershil tussen dit en een pc die al deze dingen ook kan?

natuurlijk zijn de voordelen dat de asus minder stroom verbruikt, en meer betrouwbaarder is.

maar ik ben er nog niet echt uit.

alvast bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:57:

maar wat is eigenlijk het snelheidsvershil tussen dit en een pc die al deze dingen ook kan?

natuurlijk zijn de voordelen dat de asus minder stroom verbruikt, en meer betrouwbaarder is.

Wat dacht je ook van compactheid? Een klein zuinig en stil kastje is toch een hele verbetering boven een stroomslurpend lawaaimakend bakbeest.

Maar opzich kun je ook een Asus PC kastje pakken en een systeempje bouwen dat minder dan 50W verbruikt :)

http://www.sfftech.com/index.php?/articles/show/780/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
na lang wachten, wikken en wegen heb ik toch besloten om tot koop over tegaan, maar niet een 700... Ik heb een 500 GP besteld. Hij wordt als het goed is morgen geleverd. Mocht ik er ervaring mee opgedaan hebben, dan zal ik die zeker hier posten :)

Ik vond het prijs verschil tussen een 500 + ext. hd en een 700 met 160 gig te groot voor de meerwaarde van 1 kastje e.d. het komt toch in de meterkast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand de uPnP media server van de Asus WL-500gP getest? Werkt deze goed en is die makkelijk te gebruiken? Ik zou een externe HD aansluiten via USB en dan de nodige media-file's (avi-dvix-xvid-mp3's) afspelen op een SnaZio Net DVD Cinema HD sz1350 speler, deze ondersteund uPnP. Is op de router de nodige software aanwezig om dit te realiseren? Moet er dan nog een pc aanliggen? Zou er een goede performatie via LAN gehaald worden voor het aflezen van die externe schijf?

SnaZio Net DVD Cinema HD sz1350
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1041254

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Niet online
Waar halen jullie allemaal die 500G Premium vandaan? Ik zoek hem, maar overal is hij uitverkocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 09:21
Elect schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:52:
Waar halen jullie allemaal die 500G Premium vandaan? Ik zoek hem, maar overal is hij uitverkocht..
ik heb hem van de week bij mycom gehaald ;)
maar nog weinig kunnen uittesten.
Het is de bedoeling om er een externe hdd op aan te sluiten
en die via m`n xbox en ppc te gebruiken.

We zullen zien 8)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Niet online
Geen matches
Laat ik nu net hetzelfde idee hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Geen matches
Elect schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 08:42:
Laat ik nu net hetzelfde idee hebben :D
onder de xbox wordt hij direct herkent en werkt perfect.
met de ppc is het me nog niet gelukt, maar dat komt nog wel.
heb er nog weinig tijd voor gehad, had problemen met de xbox die nu gelukkig verholpen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Niet online
Geen matches
Misschien dat je me gelijk kunt vertellen wat de snelheid is die je kunt halen vanaf de externe USB2 schijf naar een andere willekeurige locatie? Trekt hij dan de (+- volle) 10 mb/s of maximaal een 3 mb/s wat ik gehoord heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Geen matches
ik weet niet hoe het zit met de snelheid en hoe deze te meten is.
wat ik wel heb getest is of hij vloeiend mpeg`s kan streamen met de xbox
en dat doet hij perfect, ik heb +/- 30 sec van een bestand van 6 gb getest.
muziek ook vloeiend.

Ik zoek dus alleen nog een manier voor op m`n ppc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:57:

Ik wil graag een m'n webpagina's hosten en omdat mijn draadloze netwerk nog wel eens wegvalt lijkt het me handig dit bedraad te doen. M'n internet komt in de kamer het huis binnen, ik wil geen pc in de kamer, maar dit kastje in de vensterbank misstaat volgens mij niet.

Kijk nu wat verder naar dat Pundit ding, ziet er ook niet verkeerd uit.(Asus Pundit P2-AE2) Past zo tussen de dvd-spelers...
Klopt het dat daar alleen nog maar een hdd in moet? en dat ik hem dan verder gewoon als pc kan gebruiken?
Is er dan een mogelijkheid dat ik dat ding kan bedienen zonder muis en toetsenbord, dat wil ik nl. ook niet in de kamer hebben staan, terwijl m'n donkey downloadjes wel door moeten gaan. .

[ Voor 25% gewijzigd door miles op 15-06-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woohoo, ik heb em ook binnen, de 500g premium dan :)

heb helemaal naar Breda gereden tegen 190-200 en bij aankomst de weg zitten zoeken was fun :D
en wat ik van nederlanders vond is nog altijd hetzelfde gebleven.
Nederlanders == tofste volk ooit dat ik ben tegen gekomen =D :-)
(de weg gevonden en geamuseerd =D )

Alleen spijtig dat de gepaste HD dat ik wou hebben (WD Mybook 160gieg of 250 gieg) niet binnen was, nou ja. kan ik nog altijd een andere keertje en ergens anders gaan zoeken.

moet er nog ff mee spelen, maja moet ook nog studeren voor me examens.
voedingsplug heb ik totaal geen last van :-)

waar ik wel last van heb is dat instellen naar mijn voorkeuren. niet alles is zo makkelijk te vinden als alle functies die ik op me windows heb draaien. en ik heb last met linux, maar dat dient GoT voor he ;-)

anyway, mijn vraag is: hebben jullie de NAT instellingen kunnen vinden op de premium??

nogmaals bedankt =)

btw: hup holland hup :p:p overal las ik dat langs de straten, en hoeveel vlaggetjes hebben jullie niet? =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09 15:21
ik heb een wl-500g premium. met een philips PCVC680K krijg ik inderdaad (zwart-wit) beeld.
heb de gebruiksaanwijzing nog niet gelezen, maar de camera is in ieder geval kleur, nu de router nog.
Het voorbeeld plaatje werkt, maar als ik vanaf de wan poort dit probeer te bekijken, ligt de opbouw van de pagind in de prak. (vreemde tekens etc).
Nadat ik DD-WRT erop geflashed heb, krijg ik de routing naar de WAN poort niet meer aan de praat.
Ik kan vanaf mijn eigen lan de router niet meer pingen. zoveel moelijks heb ik nou toch ook weer niet ingesteld. in advanced routing zijn routes naar alle netwerken en gateways bekend. 8)7
de router wordt trouwens ook herkend als Linksys WRT54G/GS :?
Kortom, het lijkt erop dat DD-WRT nog niet helemaal klaar is voor dit apparaat. (of ik doe iets verkeerd, wat natuurlijk altijd kan :Y) )
Als access-point heb je geen problemen, kabeltje in de lan poort en knallen.

edit: okee, ik had dus de laatste versie van dd-wrt (2.3 sp1) erop gezet, maar die ondersteunt dus de wl-500g nog niet. Je moet van de daily builds de laatste hebben (ja, die valt onder unstable enzo)
dan werkt alles.

[ Voor 11% gewijzigd door Meester_J op 17-06-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan, ik heb de WL-700gE nu een week thuis en ik moet zeggen dat de basisinstellingen zeer goed zijn in te stellen. Echter als men overgaat naar de geavanceerdere instellingen zoals een ftp- en http-server opzetten en deze delen op het internet wordt dit een stuk lastiger. Zoals eerder al aangegeven is de handleiding zeer summier, de basisvaardigheden staan hier wel goed in gedocumenteerd. Maar hoe je de ftp-server beschikbaar maakt naar het internet toe??? Geen idee, ben al een tijdje aan het proberen, maar ik kom er nog niet uit. Hetzelfde geldt voor de Http-server, ook dit is me nog niet gelukt. Alleen binnen mijn eigen netwerk lukt het prima.
Als streamium-server werkt het apparaat geweldig, zelfs nog sneller dan een pentium 3, winxp, 256, 120Gb. Ik heb zelf de Philips MX6000i, dus hier gaat het prima mee. Het grootste nadeel dat ik tot nu toe vindt van dit apparaat is het feit dat de HD geen spindown-functie heeft, maar goed wie weet komt dit nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:42:
Ok dan, ik heb de WL-700gE nu een week thuis en ik moet zeggen dat de basisinstellingen zeer goed zijn in te stellen. Echter als men overgaat naar de geavanceerdere instellingen zoals een ftp- en http-server opzetten en deze delen op het internet wordt dit een stuk lastiger. Zoals eerder al aangegeven is de handleiding zeer summier, de basisvaardigheden staan hier wel goed in gedocumenteerd. Maar hoe je de ftp-server beschikbaar maakt naar het internet toe??? Geen idee, ben al een tijdje aan het proberen, maar ik kom er nog niet uit. Hetzelfde geldt voor de Http-server, ook dit is me nog niet gelukt. Alleen binnen mijn eigen netwerk lukt het prima.
Als streamium-server werkt het apparaat geweldig, zelfs nog sneller dan een pentium 3, winxp, 256, 120Gb. Ik heb zelf de Philips MX6000i, dus hier gaat het prima mee. Het grootste nadeel dat ik tot nu toe vindt van dit apparaat is het feit dat de HD geen spindown-functie heeft, maar goed wie weet komt dit nog.
is er niet toevallig al iemand die der al een IDE-->CF (of wat voor flash dan ook) converter tussen heeft gedrukt en daar de systemfiles opgezet?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand de uPnP media server van de Asus WL-500gP getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb de Asus WL-500gP ook al een paar dagen. De pptp verbinding met xs4all en speedtouch home werkt niet echt lekker, maar daar zijn al 100'den topics over...

Ik heb mij toch lang op die externe hardeschijf USB 2.0 gezeten, maar het blijkt gewoon dat de asus wl-500g geen NTFS ondersteunt |:(
Het overzetten van bestanden naar de hardeschijf gaat met ongeveer 2,5 Mb, maar dat is volgens mij gewoon usb 1.1??
Lezen van de hardeschijf aangesloten op de router gaat ook ongeveer met 2,5Mb.
Ik hoop dat hier nog een oplossing voor is om echt gebruik te kunnen maken van USB 2.0

edit:
Hmm, na wat extra gezocht te hebben blijkt dat andere mensen het wel werkend krijgen met ntfs. Mij lukt het iig niet, maar dat kan misschien ook aan de behuizing liggen van de hd.

[ Voor 15% gewijzigd door Liquid op 17-06-2006 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Liquid schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:09:
Ik heb mij toch lang op die externe hardeschijf USB 2.0 gezeten, maar het blijkt gewoon dat de asus wl-500g geen NTFS ondersteunt |:(
Dat had je kunnen weten. Overigens kan Asus er weinig aan doen, want Linux ondersteunt NTFS gewoon niet volledig. Dat dankzij de geheimhouding door Microsoft overigens.

Lezen moet overigens wel lukken, maar ik weet niet of dat ook met de standaard firmware zo is. Je kunt in ieder geval de kernel configuratie aanpassen en de firmware opnieuw compileren. Voor zover ik weet leest de Oleg firmware wel NTFS drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Geen matches
Het ziet de hd via de router wel, je kunt ook mappen delen van een ntfs schijf, maar in windows zelf is het niet mogelijk om naar de hd te connecten.

Tevens werkt de download master ook niet helemaal lekker, maar daar komt nog wel een update voor als ik het goed begrepen heb.

Trouwens ik las hiervoor dat iemand bang was voor het signaal sterkte. Bij mij in huis werkt het prima , door een 3 muren heen met volledige sterkte (ik schat zo'n 12 meter). Vanaf 15 meter binnenshuis door 4 muren heen krijg je lage signaal sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de WL-700gE o.a. als streamium server. Dit werkt uitstekend, maar ik snap totaal niet hoe het apparaat de bestanden sorteert. Het is niet op naam, niet op datum, grootte, maar wat dan wel? En hoe is dit te veranderen, ik wil mijn foto's, muziek en films gewoon op naam laten sorteren!
Voor de rest een prima apparaat, Bittorrent en FTP en Http download uitgeprobeerd en dit werkt zeker naar behoren. Alleen het User-management gedeelte hadden ze apart voor WAN en LAN moeten houden. Dat had een hoop uitzoekwerk bespaard. Oh ja en ik kan de volumenaam van de HD niet wijzigen, deze blijft op MYSHARE1 staan. Wanneer je met bittorrent bezig bent moet je "Enable Download Share?" absoluut uit zetten, anders ben je de eigen gemaakte foto's, gekochte muziek en zelf homevideo's aan het delen!!! Niet echt goed dus.

Wat signaalsterkte betreft is deze zelfs beter dan mijn oude nieuwe Linksys die nu werkloos is. Hierbij heb ik de "boost" die je kunt aanzetten nog niet eens gebruikt. Denk hierbij aan radiosterkte vergroten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe router, de WL-500G Premium lijkt me wel wat. Een van de belangrijke verbeteringen tov mijn huidige sweex router moet een ondersteunde Wake-on-lan functie zijn.
Mijn huidige router verliest de IP tabel als de computer een tijdje uitstaat, dus WOL is niet bruikbaar (ja binnen een paar minuten alleen). Kan iemand bevestigen of Asus nog wel een Magic Packet doorstuurt naar de geportforwarde computer? Ook als ie langer uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:24:
Ik gebruik de WL-700gE o.a. als streamium server. Dit werkt uitstekend, maar ik snap totaal niet hoe het apparaat de bestanden sorteert. Het is niet op naam, niet op datum, grootte, maar wat dan wel? En hoe is dit te veranderen, ik wil mijn foto's, muziek en films gewoon op naam laten sorteren!
Voor de rest een prima apparaat, Bittorrent en FTP en Http download uitgeprobeerd en dit werkt zeker naar behoren. Alleen het User-management gedeelte hadden ze apart voor WAN en LAN moeten houden. Dat had een hoop uitzoekwerk bespaard. Oh ja en ik kan de volumenaam van de HD niet wijzigen, deze blijft op MYSHARE1 staan. Wanneer je met bittorrent bezig bent moet je "Enable Download Share?" absoluut uit zetten, anders ben je de eigen gemaakte foto's, gekochte muziek en zelf homevideo's aan het delen!!! Niet echt goed dus.

Wat signaalsterkte betreft is deze zelfs beter dan mijn oude nieuwe Linksys die nu werkloos is. Hierbij heb ik de "boost" die je kunt aanzetten nog niet eens gebruikt. Denk hierbij aan radiosterkte vergroten,
Welke media speler gebruik je dan om uw muziek en films af te spelen? moet er dan nog een pc aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 03:14
Matched: asus, 500
Leuk hoor, zo'n 500gP. Strak design, aardige webinterface. Ik krijg echter het doorsluizen van WAN naar LAN niet aan de praat.

Onder het kopje Status ziet de 500gP m'n adsl modem wel en krijgt ook een ip adres toegekend (de router is eveneens zichtbaar in het modem). M'n laptop (dan wel wireless dan wel utp) ziet op haar beurt de 500gP en krijgt ook een ip toebedeeld. Maar daarna gebeurt er niets en blijft het stil.

Ik heb het modem daarna nog met SIP spoofing ingesteld, omdat beide apparaten in dezelfde private range zaten te hannesen. De router krijgt dus nu het public ip adres van m'n provider. Ziet er cool uit, lijkt ook cool, maar werkt niet cool.

Iemand een suggestie? Firewalls staan uit voor de liefhebber.

edit: Opgelost! Ondanks het feit dat het modem SIP spoofing toepast, draaide het intern toch nog op dezelfde ip range als de Asus. Zorg dus dat die absoluut niet hetzelfde zijn, want je internet blijft ergens in een zwart gat hangen. Onder Status>Route table kun je zien of er een correcte gateway is aangewezen door de aanduiding van de letter G.

[ Voor 24% gewijzigd door BlondMM op 21-06-2006 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Laatst online: 16-08-2023
Is de WL-600g al leverbaar eigenlijk? Dat lijkt me wel ideaal, kan de ADSL modem meteen de deur uit, en hoef je nog maar 1 apparaat neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds dit weekend een wl500gP

Doet het uitstekend. Kost wel enige tijd om alles in te stellen en uit te zoeken wat alle mogelijkheden zijn.

De download manager valt mij wel wat tegen. de snelheid van downloaden is niet zo snel als wanneer je met de pc download. Dit moet echt op gang komen wil het een beetje snel gaan. is dus niet erg handig voor kleinere bestanden.

Wat me ook tegenvalt is de bt client. iedere keer wanneer ik een torrent wil downloaden komt er te staan Queued en gebeurt er niks. Misschien bij een nieuwere firmware wel.

De snelheid van de ingebouwde ftp server is ook niet erg hoog. Is ong 2,7 mb/sec up en 1,9 mb/sec down. Ik ga ervanuit dat dit ongeveer gelijk is als je via samba up of download. Ik vind dit ook enigsinds tegenvallen. Ik had er iets meer van verwacht. Maar ten opzichte van mijn oude wl500g is dit wel meer dan 2x zo snel aangezien die niet boven de 800kb/sec uitkwam.

Daarnaast heb ik het idee dat de hdd erg warm wordt als hij aan de router hangt. Dit vind ik ook jammer. Aeangezien dit de levensduur van de hdd niet bevorderd denk ik. Ik denk dat ook niet dat ik de hdd 24/7 aan de router ga laten hangen.

Heeft iemand anders ook deze problemen met de download manager? en is er misschien een oplossing voor?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StanTheMan schreef op zondag 18 juni 2006 @ 17:40:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe router, de WL-500G Premium lijkt me wel wat. Een van de belangrijke verbeteringen tov mijn huidige sweex router moet een ondersteunde Wake-on-lan functie zijn.
Mijn huidige router verliest de IP tabel als de computer een tijdje uitstaat, dus WOL is niet bruikbaar (ja binnen een paar minuten alleen). Kan iemand bevestigen of Asus nog wel een Magic Packet doorstuurt naar de geportforwarde computer? Ook als ie langer uitstaat?
nope, er is geen ondersteuning voor die WOL gedoe, maar voor de rest werkt ie prima, alleen heb ik wat probleempjes met de FTP in te stellen. wanneer ik wil inloggen zegt die dat ik verkeerd ben en geen rechten heb terwijl ik dat wel goed heb ingesteld.

btw nog een vraagje: is het mogelijk om het adres van de ftp in iets anders te veranderen? want nu is ie 192.168.1.1 gewoon, vind ik maar balen. stel je voor dat je op het internet op je ftp wilt en er zijn waarsch meerdere mensen die die adres hebben, loLL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:46:
[...]

btw nog een vraagje: is het mogelijk om het adres van de ftp in iets anders te veranderen? want nu is ie 192.168.1.1 gewoon, vind ik maar balen. stel je voor dat je op het internet op je ftp wilt en er zijn waarsch meerdere mensen die die adres hebben, loLL
Lees!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:55:
De snelheid van de ingebouwde ftp server is ook niet erg hoog. Is ong 2,7 mb/sec up en 1,9 mb/sec down. Ik ga ervanuit dat dit ongeveer gelijk is als je via samba up of download.
Zowel voor de WL-HDD en WL500g is de upload / download via samba stukke sneller.

Veder moet ik zeggen na dat ik de reacties heb gelezen dat de WL-500gP me niet een upgrade waardig lijkt voor de wl-500g. Trouwens de WLHDD trekt wel 5mb/s en je kan daar verschillende ftp acounts op aanmaken die je ook nog aan verschillende gedeeltes kan koppelen van de hardeschijf. Bij je asus wl500g laat je dan poort 80 forwarden naar xxx + bandwith limieter en je heb de idieale ftp server.

Dat Bitorrent tegen valt is wel te begrijpen, bitorrent cleint voor op de computer zijn zo lang door ontwikeld waardoor het heel moeilijk wordt om te gaan concureren met een nieuwe cleint.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:45:
Trouwens de WLHDD trekt wel 5mb/s
Je zou de eerste zijn die dat voor elkaar krijgt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Waarom niet, dit geld trouwens wel voor de UTP verbinding, via wifi haal je dit inderdaadt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 16-08 07:11
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:46:
[...]
nope, er is geen ondersteuning voor die WOL gedoe, maar voor de rest werkt ie prima, alleen heb ik wat probleempjes met de FTP in te stellen. wanneer ik wil inloggen zegt die dat ik verkeerd ben en geen rechten heb terwijl ik dat wel goed heb ingesteld.

Heb je dit geprobeerd, of ben je het gewoon niet tegengekomen?
Andere mogelijkheid is om een bepaalde poort te forwarden als "Broadcast" bv 192.168.1.255, wellicht dat dit werkt op de Asus?

[ Voor 9% gewijzigd door StanTheMan op 19-06-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StanTheMan schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:18:
[...]

Heb je dit geprobeerd, of ben je het gewoon niet tegengekomen?
Andere mogelijkheid is om een bepaalde poort te forwarden als "Broadcast" bv 192.168.1.255, wellicht dat dit werkt op de Asus?
geprobeerd en niet tegengekomen, het broadcasten ook nog niet geprobeert, maar de oleg firmware heeft ether-wake functie, ga ik dit weekend testen.

Moet nog 2 examens afleggen voor school =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:28:
Waarom niet, dit geld trouwens wel voor de UTP verbinding, via wifi haal je dit inderdaadt niet.
Volgens mijn info uit allerlei hoeken op Internet haalt dat ding in de praktijk niet meer dan 2MB/s en in het ideale geval kortstondig rond de 3MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09 15:21
Geen matches
in dd-wrt zit ook een wol functie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb vandaag een WL500g Premium aangeschaft, maar ondervind nu toch wel wat problemen :(

De situatie is als volgt:

- XS4ALL Basic ADSL
- Speedtouch Home ISDN (PPTP)
- Asus WL500gP

Hiervoor had ik een redelijk oude Linksys befw11s4 router, ook icm met xs4all/pptp. Dat werkte prima. Echter krijg ik het met de Asus met geen mogelijkheid voor elkaar om 'in te bellen'. Ik heb alle settings overgenomen uit de Linksys, dwz:

- WAN IP 10.0.0.150
- Gateway 10.0.0.138
- Submask 255.0.0.0
- Hostname 10.0.0.138 pc1

Tot op heden geen resultaat.. Iemand hier ervaring mee? De helpdesk van xs4all kon me ook niet veel wijzer maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan er mij feedback geven over het gebruiken van OF de 500 Premium (dan wel met een externe USB-HD) OF de 700gE als muziekserver met iTunes. Bedoeling is om alle muziek hierop te zetten en te accessen via een ROKU Soundbridge M1001 zonder dat mijn PC op hoeft te staan.
Momenteel probeer ik dez roku (pinaccle in Europa) te koppelen aan mijn Linksys router maar die geeft slechts bereik voor nog geen 10 meter ... dus ik zoek een nieuwe router met mogelijkheid om zonder PC toch muziek te streamen naar mijn Soundbridge die dan aan de audio-versterker hangt.
Heeft iemand dus ervaring met de iTunes-mogelijkheden van deze twee Asus-routers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:00:
Heeft iemand dus ervaring met de iTunes-mogelijkheden van deze twee Asus-routers ?
Niet met iTunes. Maar wel met twonkyvision (mediaserver) op een Asus 500GE.
Werkt als een speer. 120 GB (ruim 26000 tracks) op een USB HD aan de Asus router. Twonkyvision erop geinstalleerd en ik stream nu naar een Philips SLA5500.

Dus als het met een 500GE kan, moet het met de Premium of 700 helemaal lukken!

Maar waarom iTunes??
Vind ik persoonlijk dus helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-09 15:16

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Geen matches
Minor title change :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Geen matches
is het iemand gelukt om een nfs-mount te leggen met de 700g? Ik krijg steeds de melding dat ik geen entry heb ik exports (die in /etc op de box zou moeten staan)...

Hopelijk komt er snel een firmware met sshd ingebouwd.. dat zou een hoop oplossen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

whaah , hij ziet er heel anders uit dan op de doos! :p

beetje Mac style imo

ik ben de wl-500g gewend, daar mee lukte alles wat ik wilde , hd/printer/webcam, vanaf wan
de premium versie heb nu net in huis, ben benieuwd of het meteen firmware flashen word, ofdat het zo al werkt! 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Rebels op 28-06-2006 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Laatst online: 04-09 20:58
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:28:
graag zou ik een onderbouwing zien van je bewering dat de WL-HDD 5mb/sec (vanaf hdd neem ik aan dat je bedoelt) haalt

wellicht heb je dan de gouden combinatie gevonden ergens en maak je vele andere mensen reuze blij :)

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hmmm, heeft er iemand ook problemen met die ftp functie?

ik probeer mij in te loggen en telkens zegt ie dat ik niet kan inloggen en dat mijn paswoord of gebruikersnaam verkeerd is.
terwijl ik iets zeer simpel heb gebruikt als gebruikersnaam en paswoord.

het ding maakt me gek gewoon en dat terwijl ik een simpele datastick gebruik die maar 1gb groot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet met iTunes. Maar wel met twonkyvision (mediaserver) op een Asus 500GE.
Werkt als een speer. 120 GB (ruim 26000 tracks) op een USB HD aan de Asus router. Twonkyvision erop geinstalleerd en ik stream nu naar een Philips SLA5500.

Als je zoveel mp3's aanspreekt met die Asus 500ge router en philips ontvanger, vind je dan uw mp3's makkelijk terug en kun je afspeel lijsten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Geen matches
MrBarBarian schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:33:
is het iemand gelukt om een nfs-mount te leggen met de 700g? Ik krijg steeds de melding dat ik geen entry heb ik exports (die in /etc op de box zou moeten staan)...

Hopelijk komt er snel een firmware met sshd ingebouwd.. dat zou een hoop oplossen!
Ik geloof dat ik hier eenzaam sta :(

Anyway, volgende vraag dan maar:

Is het iemand gelukt om een inet verbinding op te zetten met een gespoofed adsl-modem? Hier lijkt weer een vette bug tevoorschijn te komen nl:

De lokale interface van de 700g kan ik pingen
De inet interface van de 700g kan ik pingeb
De default gateway van de inet interface kan ik niet pingen.. De lokale interface zegt dat destination unknown.. lijkt er dus op dat de lokale interface geen default gateway heeft..

Men, ik wil shell access tot dat ding, dan kan je tenminste nagaan wat er fout gaat...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 04-09 13:11
Hoe is de ontvangst van de 500G premium? Ik heb nu een US Robotics maar ben niet echt tevreden over het bereik (een verdieping is al een probleem in een nieuwbouwhuis).

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 05-09 17:18
Geen matches
Is het niet down-spinnen van de HDD inmiddels al verholpen in een nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
en de 2GB downloadlimiet?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 05-09 17:18
Geen matches
Hoezo downloadlimiet?
Gaat dat niet alleen om de bestandsgrootte?
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste