Het grote *Asus WL-x00g topic *

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 21.998 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:39
Matched: asus, 500, wl
Afbeeldingslocatie: http://genenetworks.biol.rug.nl/ejb/weblog/fotos/fotos/wl700g.jpg

In navolging op het succes van de topic over de Asus WL-500g (Het grote * Asus WL-500g * topic * deel 2), een topic over de toekomstige grote broer van de WL-500g(deLuxe)

De WL-700g wordt de ultieme wireless router. De voornaamste features zijn:

- support voor een 3.5 inch HD
- HTTP, FTP en BT (Bittorrent?) supported

Specs van de asus site
WL-700g – Wireless Storage Center
The WL-700g provides all the functions of a wireless router and the unique USB plug n' share feature, which allows users within the WLAN to share printers, webcams or speakers. It can also accommodate a 3.5-inch hard drive, permitting multiple users to store and share data with 250GB of storage capacity. No need to pass around flash disks for files that are too big for emails, because the WL-700g supports 125Mbps high-speed transfer. It also acts as a download server that supports HTTP, FTP and BT protocols for manual or automatic download queue setup and bandwidth management.

-Support standard IDE 3.5-inch hard disk drive
-B oost the throughput of IEEE 802.11b/g standard by 35% (backwards compatible with standard 802.11b/g devices)
-Extend signal range by 50%-70%. Large enough coverage for the entire home
-WPA/WPA2 support TKIP, AES, WPA, WPA-PSK as well as 802.1x authenticated WPA networks
-128-bit and 64-bit WEP file server, download server, web server
-User-friendly web-based configuration
Volgens mij gaat de WL-700g een groot succes worden, mits deze aan zijn verwachtingen kan voldoen. Een router met ingebouwde HD voor al je downloads, NAS voor je home-netwerk etc etc. Het is een product waar ik iig al tijden naar op zoek ben. Voorheen moest je voor al deze features een standalone Windows/Linux server draaien. Nu heb je dit alles in 1 klein apparaat!

Volgens chupa zou de router ergens in juli beschikbaar komen.

Links:

Chupa thread over wl-700g
Specs van de asus site

/edit update 25 juni meer info:

Meer specs (van het chupa forum):

IEEE 802.11g 125* HSM Wireless Storage Router
  • Automatically download and share the multimedia data to your home
  • Share your creative idea to your friends
  • Give me files – just one click
WL-700g wireless storage router supports one internal IDE interface for 3.5 inch IDE disk and 3 USB 2.0 ports for high speed USB disk, USB Printer, Web Camera or Speaker. With embedded download machine and web server, user can download data from Internet and share their own data to the world.
WL700g incorporates 802.11g OFDM technology designs, which enable fastest 54Mbps IEEE 802.11g wireless transmission and keep compatibility with existing IEEE 802.11b devices. With Encore technology, you will get great range enhancement than 802.11g standard. With Afterburner technology, you will get great performance enhancement than 802.11g standard. All the packets over the air are protected by the strongest wireless security protocol -- Wi-Fi Protected Access Version 2(WPA2).
Like others wireless routers, plug the xDSL/cable modem to the WL-700g, all of users in the home can share the Internet account and surfing the net over the air or through the Ethernet.

Internal IDE Interface for 3.5 inch IDE Disk and 3 USB 2.0 Port for USB disks
  • S.M.A.R.T(Self-Monitoring , Analysis and Reporting Technology). Periodically monitors disk status and reports errors to system log.
  • AutoCopy button allows user to copy data from USB disk into internal IDE disk.
  • USB RAID. Support RAID 0 to expand internal IDE disk and external USB disk into one user-level partition. Support RAID 1 to online-mirror data of IDE disk into USB disk.
  • Support Online-Build, Online-Merge, Online-Repair.
  • Support to create ReiserFS and FAT32 file system.
  • Powerful volume management features
  • Schedule-able Backup between IDE and USB disk, or between WL700g and PC(End of July 2005)
Secure and Powerful File Access Mechanisms
  • Simultaneous NFS/CIFS/FTP/Web Access support.
  • Simple yet advanced File Access Control.
  • Real-time encryption ensures data confidentiality.
  • Support Work Group, Domain Client, Primary Domain Controller in Windows Environment.
Download Machine
  • HTTP, FTP, BT(BitTorrent) download machine. Users can download HTTP, FTP, BT files from Internet without turning on PC.
  • Enhanced Download Machine with Gnutella/Fasttrack/OpenFT support. Users can search and download files from Internet without turning on PC
54 Mbps high speed and broadened range wireless LAN access
  • Highest 54Mbps speed over the 2.4 GHz frequency band.
  • Encore technology. User will get great range enhancement than 802.11g standard.
  • Afterburner technology. By using with afterburner capable wireless card(WL100g Deluxe), user will get great performance enhancement than 802.11g standard.
  • WMM (Wi-Fi Multimedia) provides multimedia enhancements for Wi-Fi® networks that improve the user experience for audio, video, and voice applications. The Wi-Fi Alliance defined WMM as a profile of the upcoming IEEE 802.11e Quality of Service (QoS) extensions for 802.11 networks and started a certification program for WMM to satisfy the most urgent needs of the industry for a QoS solution for Wi-Fi networks.
  • IEEE802.11g and IEEE 802.11b wireless networks operate simultaneously
  • Standard 2.4GHz Wi-Fi network to guarantee compatible with existing 802.11b WLAN cards
  • Auto fall-back algorithm to select transmission rate.
  • If there are no 802.11b devices, turn on 802.11g only mode to boost throughput
  • Automatically select the optimal channel when starting up
  • Frame bursting for performance improvements (only work with ASUS WL-100g and enable this option)
  • One internal Inverted-F antenna and one external dipole antennas; support diversity
  • Reverse-SMA antenna connector to support external high gain antenna
  • Support roaming to other Wi-Fi compliant Access Points connected by local Ethernet to extend the SOHO network coverage
  • WDS (Wireless Distribution System) enable the WL-520g to connect, repeat or bridge other Access Points through the wireless
  • Allow enable/disable radio function by time
Secure wireless connectivity
  • Wi-Fi Protected Access (WPA) and Wi-Fi Protected Access version 2(WPA2)
  • WPA/WPA2 supports TKIP, AES, WPA, WPA-PSK as well as 802.1x authenticated WPA networks.
  • The router can support for AES and TKIP encryption simultaneously, allowing client stations using AES or TKIP to connect
  • 128-bit and 64-bit WEP
  • Only the wireless clients’ MAC address appear in the Access Control List (ACL) can be allowed to enter the network
Share broadband Internet around the home
  • Connect to external ADSL / cable modem via one 10/100Base-T auto-crossover (MDI/MDI-X) Ethernet port
  • Four port switch with 10/100Base-T auto-crossover (MDI/MDI-X) Ethernet port connect to local PC
  • 802.1H translation mechanism bridging Ethernet and wireless traffics
  • IP sharing (NAT) with wired speed.
  • UPnP-enabled NAT traversal to enable MSN massager, Netmeeting, Direct Play, Xbox live!
  • PPPoE client to connect remote ISP PPPoE server
  • PPPoE relay allows multi-PPPoE sessions by PCs under LAN
  • PPTP client to connect remote ISP PPP server
  • DHCP server / client and DNS Proxy
  • DDNS (Dynamic DNS) allows access from Internet by a name but an IP address
  • Virtual server and port trigger
Firewall
  • Not only basic NAT natural firewall, SPI firewall will filter out the possible advanced forms of attacks from the Internet.
  • Denial of Service (DoS) protection
  • DMZ
Children Protection
  • Filter out specific Internet access within a pre-defined time interval
  • Filter out WWW access with specific keywords in URL within a pre-defined time interval
Easy installation, management and maintenance
  • Easy Setup button allows user to finish setting in less than three steps.
  • Users can easily operate web-based management with popular Internet browser such as IE, Netscape.
  • Remote management
  • User can locally store/restore configuration
  • UPnP Internet Gateway Device
  • Upgrade firmware through Ethernet or wireless
  • Log any system, traffics, faults and security events in the web and optional logging to a syslog server
VPN support
  • VPN pass through for PPTP, L2TP and IPSec protocol.
Specification

WAN
Ethernet Port Support Both Ethernet and 802.3 with Max. Bit Rate 10/100 Mbps with auto cross-over function (MDI-X)
Connector RJ45 for 10/100 BaseT
LAN
Ethernet Port Support Both Ethernet and 802.3 with Max. Bit Rate 10/100Mbps with Auto cross-over function (MDI-X), 4 port switch
Connector 4 x RJ45 for 10/100BaseT
Antenna Support 2 (One internal Inverted-F PCB antenna and one external dipole antenna)
Connector Reverse-SMA antenna connector
IDE Port 1.
USB port 3 x USB 2.0
EZS button Push for 5 seconds to enter easy setup mode
Auto Copy button Push for coping data from USB disk to internal IDE disk.
Reset button Push for above 5 seconds to restore factory settings otherwise perform H/W-reset.
RTC 1
Application UPnP Media Server
Download Machine
Management Web-based manager
UPnP Internet Gateway Device
UPnP Media Server.
S.M.A.R.T for Disk Monitoring and Report
USB RAID with Raid 0, 1, 10.
Firewall NAT and SPI
Can built extra one firewall to protect Internet traffic and another one for wireless
DC Power Adapter AC Input: 100V~240V(50~60HZ); DC Output: +12V with max. 3 A current
Emissions ETS; CE Mark; FCC Part 15
Size TBD
Weight TBD
Operating Frequency 2.4 - 2.5 GHz
Spreading Direct Sequence Spread Spectrum
Modulation OFDM, CCK, DQPSK, DBPSK
Data Rate 802.11g: 6, 9, 12, 18, 24, 36, 48, 54Mbps
802.11b: 1, 2, 5.5, 11Mbps
Operation Channels 11 for N. America, 14 Japan, 13 Europe (ETSI)
3 (non-overlapping)
Range Indoor 130 ft (40 m), outdoor (LOS, Light-Of-Sight) 2000 ft (600 m) at 11Mbps
Indoor 80 ft (25 m), outdoor (LOS, Light-Of-Sight) 500 ft (150 m) at 54Mbps
The range may vary by different environment
Output Power 18~19 dBm (at normal temp. range)
Encryption 64/128-bit WEP
TKIP, AES, WPA, WPA-PSK
Authentication MAC address, 802.1x, MAC Filter
Utilities Device Discovery: Discover WL700g in network and help user to invoke Web Configuration page.
Firmware Restoration: Restore firmware while system enters rescue mode.

[list]

Afbeeldingslocatie: http://wl500g.info/attachment.php?attachmentid=501&stc=1

[ Voor 83% gewijzigd door Koffie op 17-07-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geen matches
Oeh, dat ziet er wel erg lekker uit. Het zou helemaal leuk worden wanneer het ding ook nog een yenc kan decoderen, maar dat zal wel wat teveel gevraagd zijn :)

Ik ben benieuwd wat de prijs gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 11:26

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Red devil schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 17:36:Volgens mij gaat de WL-700g een groot succes worden, mits deze aan zijn verwachtingen kan voldoen. Een router met ingebouwde HD voor al je downloads, NAS voor je home-netwerk etc etc. Het is een product waar ik iig al tijden naar op zoek ben. Voorheen moest je voor al deze features een standalone Windows/Linux server draaien. Nu heb je dit alles in 1 klein apparaat!
In princiepe wel, hij staat al op mijn verlanglijstje. Maar als dit product net zo wordt als de WL-HDD and de WL-500gx (Deluxe) dan is het weer een gevalletje van net niet. Voor mij geldt eerst zien en dan pas geloven...
Volgens chupa zou de router ergens in juli beschikbaar komen.
Als deze release date net zo hard is als dat van de WL-500gx dan wordt het voorjaar/zomer 2006 voordat je hem ook echt kunt kopen.

Ik heb nog geen specs gezien (Processor, snelheid, hoeveelheid RAM en FLASH) en ook interne contacten bij Asus willen niks loslaten. Dus ik ben echt bang dat het nog wel ff kan duren...

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
neographikal schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:04:
Oeh, dat ziet er wel erg lekker uit. Het zou helemaal leuk worden wanneer het ding ook nog een yenc kan decoderen, maar dat zal wel wat teveel gevraagd zijn :)

Ik ben benieuwd wat de prijs gaat worden :)
Als we zo gaan beginnen, dan wil ik graag KDE :+
Styno schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 21:15:
[...]
In princiepe wel, hij staat al op mijn verlanglijstje. Maar als dit product net zo wordt als de WL-HDD and de WL-500gx (Deluxe) dan is het weer een gevalletje van net niet. Voor mij geldt eerst zien en dan pas geloven...
[...]

Ik heb nog geen specs gezien (Processor, snelheid, hoeveelheid RAM en FLASH) en ook interne contacten bij Asus willen niks loslaten. Dus ik ben echt bang dat het nog wel ff kan duren...
Jep, het voordeel tov de WL-500x serie tov snelheid van HDs is nu natuurlijk wel dat de boel nu gelijk intern zit ipv via een (brakke VIA ) USB chipset te moeten communiceren.
Dit was natuurlijk ook al het geval voor de WL-HDD maar wellicht dat men bij Asus nu een ècht goed product heeft willen maken. Zou anders doodzonde zijn.
Volgens mij was de CPU bij de WL-HDD toch de bottleneck?

[ Voor 17% gewijzigd door Red devil op 04-06-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Geen matches
Red devil schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 21:43:
[...]

Als we zo gaan beginnen, dan wil ik graag KDE :+
Hmja, maar er is gewoon een commandline client beschikbaar om te kunnen yenc'en :) Dus als die cpu snel genoeg zou zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-08 10:06
Geen matches
Is er al iets meer bekend over deze Router? :+

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-08 10:06
Matched: asus, wl
Ik heb ondertussen al wat meer informatie 8)

Op CeBIT hadden we het al over de WL-700g, de WLAN-router met geïntegreerde harddisk. Inmiddels is ASUS vergevorderd met de ontwikkeling en heeft men een nieuwe kastje voor de WL-700g bedacht. Wanneer deze luxe router precies beschikbaar gaat zijn is nog niet duidelijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/artikelen/000152-54.JPG

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Geen matches
Jammer, geen yenc ondersteuning, maar dat viel te verwachten :)

Misschien het handig om dit in de TS te zetten, werkt wat overzichtelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Laatste post met specs verwijderd, beetje dubbelop omdat die ook in de TS staat inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 20:58
deze info heb ik overigens ook nog ontvangen, maar tot nu toe niet gepubliceerd

en zoals we gewend zijn van Asus is het een grote vraag of ze september gaan halen..
quote: Asus
Dear Joep,
Pls refer to attachment for sales kit and spec sheet.
Mass production in around Aug. Available in Sep.
ps. Red Devil wil je de URL wijzigen van het forum?

http://wl500g.info is het juiste url:

http://wl500g.info/showthread.php?t=2720

chupa.nl gaat offline vanwege conflict met Chupa Chups

[ Voor 31% gewijzigd door Antiloop op 09-07-2005 16:28 ]

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Antiloop schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 01:01:
deze info heb ik overigens ook nog ontvangen, maar tot nu toe niet gepubliceerd

en zoals we gewend zijn van Asus is het een grote vraag of ze september gaan halen..

ps. Red Devil wil je de URL wijzigen van het forum?

http://wl500g.info is het juiste url:

http://wl500g.info/showthread.php?t=2049

chupa.nl gaat offline vanwege conflict met chupachups
Done! Is er al een prijs-indicatie? Zal zeker wel zo rond de 150 euro liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Geen matches
Red devil schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:30:
[...]

Done! Is er al een prijs-indicatie? Zal zeker wel zo rond de 150 euro liggen...
ehm nee niet dat ik weet, prijs heb ik nog niets van gehoord

maar mijn verwachting is ook rond de 150 euro (retail prijs dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb meer specs gevonden:

- 300mhz proc
- board: http://www.broadcom.com/collateral/pb/4780P-PB01-R.pdf
- HD is 250GB

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 12:09:
hoi allemaal, ik ben hier nieuw. ik heb meer specs gevonden:

- 300mhz proc
http://openwrt.org/TableOfHardware

dit board zit erin
http://www.broadcom.com/collateral/pb/4780P-PB01-R.pdf

en voor de mensen die het franse artikel niet hebben gelezen: de HD die erin kan: max 200GB

groet,

Diederik
Volgens de specs zit er USB1.1 op? Dat is dan weer jammer...

[ Voor 0% gewijzigd door Xandrios op 12-12-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red devil schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 12:45:
[...]

Volgens de specs zit er USB1.1 op? Dat is dan weer jammer...
hier zeggen ze inderdaad van wel, maar bij asus zeggen ze usb 2.0 (3x) dus dat wordt afwachten.
hebben ze bij jouw eerder gelinkte topic ook gezegt

http://wl500g.info/showpost.php?p=17847&postcount=8

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Matched: asus
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 12:09:
hoi allemaal, ik ben hier nieuw. ik heb meer specs gevonden:

- 300mhz proc
http://openwrt.org/TableOfHardware

dit board zit erin
http://www.broadcom.com/collateral/pb/4780P-PB01-R.pdf
De pdf file waar je naar toe verwijst is de specsheet van de processor, niet van 'het boardje dat erin zit'. Deze processor kan op 300 MHz draaien maar het blijft natuurlijk de vraag hoe snel Asus hem klokt. Afwachten dus wat Asus bekend maakt hierover.

De 3 usb 2.0 poorten worden waarschijnlijk aangeboden door een extra USB chip (hopelijk geen baggertrage VIA chip) aan de externe PCI bus van de Broadcom processor te knopen. De usb aansluitingen van de processor (2x USB 1.1) worden niet door Asus gebruikt.

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Matched: 500, wl
Ik heb net m'n 500g door een 500gx vervangen en heb daar al een 3,5" schijf aan hangen dus afgezien van het ganz geile kastje, en mede dankzij het vermoeden dat de WL700g nog wel even op zich laat wachten, heb ik geen spijt. Als de WL700g dit jaar echt komt dan koop ik 'm waarschijnlijk wel :9

Denk wel dat de prijsstelling een beetje anders zal zijn dan bij de WL500 serie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Hmm, ik sta/stond net op het punt een wl-500g of wl-520g te kopen.. Maar dit klinkt nog veel beter.. Is er al iets meer bekend? Juli is immers al op de helft..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

MrBarBarian schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 18:29:
Hmm, ik sta/stond net op het punt een wl-500g of wl-520g te kopen.. Maar dit klinkt nog veel beter.. Is er al iets meer bekend? Juli is immers al op de helft..
Als het net zo gaat als met de WL-500gx (Deluxe) dan kun je nog to november/december wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Ik heb maar even gemailt met asus:
Hi Bart,
Due to some delay, we will launch WL-700g in Q4 around October.
Thanks a lot for your kind support.

Br,
Ivy

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
MrBarBarian schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 09:32:
Ik heb maar even gemailt met asus:
[...]
[...]
ik krijg zojuist november door zelfs

zie ook http://wl700g.info/showthread.php?p=18701#post18701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
en krijg zojuist ook door dat de behuizing er waarschijnlijk anders (alweer? ja alweer) uit gaat zien als op de foto's die reeds vrijgegeven zijn

dit is schijnbaar ook een van de redenen van de vertraging volgens asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Antiloop schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:57:
en krijg zojuist ook door dat de behuizing er waarschijnlijk anders (alweer? ja alweer) uit gaat zien als op de foto's die reeds vrijgegeven zijn

dit is schijnbaar ook een van de redenen van de vertraging volgens asus
Tis het wachten waard iig! Een bijna volwaardige server voor weinig die weinig stroom trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Geen matches
Red devil schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:07:
[...]

Tis het wachten waard iig! Een bijna volwaardige server voor weinig die weinig stroom trekt.
Ik vind het helemaal niet het wachten waardig :P Releasen dat ding, op die foto's ziet ie er al goed genoeg uit..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Red devil schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:07:
[...]

eh nou ja.. de WL500gx / WL500g Deluxe zou dit al worden.. (op de 3,5inch hdd na)

en ik vind een jaar aan development toch wel voort lang duren aangezien ze mij telefonisch al lieten weten dat er een opvolger van de WL-HDD met 3,5inch hdd in de maak was eind vorig jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Matched: 500
Exirion schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:19:
Ik heb net m'n 500g door een 500gx vervangen en heb daar al een 3,5" schijf aan hangen
Een 3,5" schijf aan een 500gx?!?! Mag ik vragen welke schijf dat is en hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?

[ Voor 4% gewijzigd door jbr op 30-07-2005 21:36 ]

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

jbr666 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:35:
Een 3,5" schijf aan een 500gx?!?! Mag ik vragen welke schijf dat is en hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
Wat dacht je van een USB casing? ;) Inmiddels is ie wel vervangen door een 80GB notebookschijfje in een 2.5" USB 2.0 casing. MP3 collectie erop met UPnP Media Server en ik kan streamen naat UPnP streaming clients :P

Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3373_2.jpg

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Geen matches
Exirion schreef op zondag 31 juli 2005 @ 00:05:

Wat dacht je van een USB casing? ;) Inmiddels is ie wel vervangen door een 80GB notebookschijfje in een 2.5" USB 2.0 casing.
En hoe zorg je dan dat HTTP en FTP werken op dat ding (en hoe draait die UPnP Media Server erop) want dat is standaard niet aanwezig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

jbr666 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:48:
En hoe zorg je dan dat HTTP en FTP werken op dat ding (en hoe draait die UPnP Media Server erop) want dat is standaard niet aanwezig toch?
De firmware is Linux-based en open source, dus je kunt 'm zelf aanpassen en er services voor crosscompilen. Er zijn ook kant en klare aangepaste firmwares: wl500g.dyndns.org

De Twonkyvision media server is gecrosscompiled voor de Asus WL-HDD en WL500-serie routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Check deze site, HET forum voor de WL-500g, WL-500gx, WL-HDD etc.: http://wl500g.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Pfff, ik loop al zolang te zoeken naar zoiets. Hoop echt snel dat ze ermee komen.
Had al bijna de WL-500G gehaald. Maar dit ding is echt te gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 04-09 15:23

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Geen matches
is deze router weer op basis van een linux distro? ZOdat bijv dingen als dd-wrt.com erop kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Exirion schreef op zondag 31 juli 2005 @ 00:05:
[...]

Wat dacht je van een USB casing? ;) Inmiddels is ie wel vervangen door een 80GB notebookschijfje in een 2.5" USB 2.0 casing. MP3 collectie erop met UPnP Media Server en ik kan streamen naat UPnP streaming clients :P

Zie hier:

[afbeelding]
Cool :P

Ik heb hier ook al sinds April de wl500gx draaien met een 40gb 3,5" schijf.
Moest me wel erg verdiepen in Linux ed, maar uiteindelijk allemaal goed aan de praat gekregen :)

Draaien nu 3 webservers op (waarvan één met php5, en gebruik xml voor dataopslag), 1 ftp server, boel samba shares en ssh.

Het zou nog heel mooi zijn als ik er uiteindelijk nog een teamspeak servertje op kan draaien, maar helaas zijn daar alleen nog binaries van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Bartjuh schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:51:
[...]

Cool :P

Ik heb hier ook al sinds April de wl500gx draaien met een 40gb 3,5" schijf.
Moest me wel erg verdiepen in Linux ed, maar uiteindelijk allemaal goed aan de praat gekregen :)

Draaien nu 3 webservers op (waarvan één met php5, en gebruik xml voor dataopslag), 1 ftp server, boel samba shares en ssh.

Het zou nog heel mooi zijn als ik er uiteindelijk nog een teamspeak servertje op kan draaien, maar helaas zijn daar alleen nog binaries van :'(
Over jouw configuratie een paar vraagjes:
- Heb je het voor elkaar gekregen om forum software op het beestje te draaien?
- Werken je webservers/sites op een andere poort of maak je onderscheid dmv host headers?
- Welke ftp server draai je (ik heb vsftpd, maar het is mijn tot nu toe niet gelukt om daar users voor aan te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

sander815 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:21:
is deze router weer op basis van een linux distro? ZOdat bijv dingen als dd-wrt.com erop kunnen draaien?
Ja, hoogstwaarschijnlijk wel. Dus zullen er ook weer custom firmwares voor gemaakt worden zoals op:
- http://wl500g.info/
- http://www.openwrt.org/
- andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Styno schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 09:59:
Ja, hoogstwaarschijnlijk wel. Dus zullen er ook weer custom firmwares voor gemaakt worden zoals op:
- http://wl500g.info/
- http://www.openwrt.org/
- andere?
Vergeet de NSLU2/Unslung community niet :) Er zijn ook unslung packages die voor de WL500-serie samengesteld zijn.

• XthinkZ

XthinkZ

Ik zie net dat er een freecom storage gateway uit is:

http://www.freecom.com/ecProduct_detail.asp?ID=2347

Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/171/naamloos6ni.th.jpg

Features :

--------------------------------------------------------------------------------

Replaces many other devices
Storage Server with 1001 possibilities
File server; fast central data location
Backup server; make backups
Webserver
FTP server
Network router
USB server
USB print server
AV server;
Firewall
S-ATA enabler
ID2 ready and cross-platform
Aluminium enclosure
Cost effective SOHO server replacement
Freecom FHD products compatible
Including Acronis TrueImage software
Includes Kensington hardware security slot
2 years manufacturer’s warranty

Specifications:
--------------------------------------------------------------------------------
Processor: Intel XSCale ARM9 CPU @ 266 MHz
Operating System: Upgradable Linux kernel
Memory: 4MB flash, 64MB SDRAM
Firmware: Upgradable
Storage capacity: 160, 250, 400, 500 GB
Router/Network connections:
1WAN port RJ45 10/100Mbps ( DSL/modem),
3 LAN ports RJ45 10/100Mbps, Built-in Firewall,
Multichannel VPN-server, pass-through,
Network Settings:
DHCP Server and Client, fixed IP
Internet Services:
File Transfer Protocol (FTP), Secure Shell
(SSH), Web server (HTTP)

Enige is dat ie niet wireless is, maar we hebben wel een concurrent :).

[ Voor 96% gewijzigd door XthinkZ op 15-09-2005 13:46 ]

• jbr

jbr

Right back @ ya

Matched: wl
XthinkZ schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:41:
Enige is dat ie niet wireless is, maar we hebben wel een concurrent :).
From the 4th Quarter 2005, a WLAN version will also be available, simultaneously offering compatibility with the future significantly faster Gigabit Ethernet.

• styno

styno

jbr666 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:55:
From the 4th Quarter 2005, a WLAN version will also be available, simultaneously offering compatibility with the future significantly faster Gigabit Ethernet.
Dan hoop ik wel dat ze er meteen ook een zwaardere processor ingooien want ik vermoed dat de ARM op 266 MHz al moeite zal hebben om 100Mbit vol te stouwen met data (via SMB).

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Styno schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:22:
Dan hoop ik wel dat ze er meteen ook een zwaardere processor ingooien want ik vermoed dat de ARM op 266 MHz al moeite zal hebben om 100Mbit vol te stouwen met data (via SMB).
Da's onzin. De beperkingen van de Asus routers en de Linksys NSLU2 hebben vooral te maken met brakke USB interface/driver die veel CPU load kost. Opzich kon een simpele Pentium 1 al als 100 mbit router/server dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Dat is geen ozin. Een ARM processor kun je niet echt vergelijken met een Pentium klok voor klok.

Ik heb een overzichtje gemaakt van high-end consumer NAS producten: http://webtools.wl500g.in...php?id=docs:nascomparison

Hieruit een voorbeeldje:
De Thecus N4100 is een NAS apparaat van dik EUR 1000,--. Er zit een Intel XScale IOP (beefed-up ARM core dus) in die op 600Mhz draait. Die kan van een RAID-5 array maximaal 8MB/s lezen.

Daar tegenover staat de Infrant ReadyNAS (zelfde prijsklasse). Die bestaat uit een gespecialiseerde, laag geklokte processor met (240MHz) en kan tot 30MB/s het netwerk op pompen (RAID-5).

Beide apparaten hebben een gigabit netwerkaansluiting, dus die zal niet de bottleneck zijn.

Nu is het zo dat de Freecom maar 1 harde schijf aan boord heeft zodat van RAID geen sprake is, maar gigabit snelheden (12MB/s en hoger) en lage processor snelheden vereisen een uitgekiende processor en software configuratie.

Maar goed, ik wacht de benchmarks wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Heb ik eroverheen gelezen of heeft deze router geen printerdriver? Die is wel aanwezig in de WL-500g, en als je een alles-in-een oplossing wilt aanbieden lijkt het me ook wel zo handig. Zeker aangezien de een zeer groot deel van de WiFi gebruikers met een laptop vrij in en om het huis wil kunnen bewegen, dan is het niet zo leuk om naar de printer te lopen, kabeltje aansluiten, elke keer als je wilt printen.

Zelf heb ik de WL-300 en ik gebruik nu de PC om te kunnen printen (printer delen). Nadeel is dat ik niet vanaf de laptop kan printen als de pc uitstaat.

Waarschijnlijk zal er ergens op internet wel een firmware versie verschijnen die dit euvel verhelpt, maar toch vreemd als het er standaard niet op zit.

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Truus schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:23:
Heb ik eroverheen gelezen of heeft deze router geen printerdriver?
Uit het verhaaltje van de ASUS site:

WL-700g wireless storage router supports one internal IDE interface for 3.5 inch IDE disk and 3 USB 2.0 ports for high speed USB disk, USB Printer, Web Camera or Speaker

Printer staat er gewoon tussen toch?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 12:53 . Reden: printer-tekst in bold print... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Laatst online: 13-07-2022
Geen matches
Ah okee, mooi. Ik heb er dus overheen gelezen :+

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Geen matches
Potverdorie, we zitten alweer ruim in november en we horen er niks over! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Geen matches
Red devil schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 11:02:
Potverdorie, we zitten alweer ruim in november en we horen er niks over! 8)7
Ik was in het begin nogal sceptisch over het verhaal als bittorrent download machine zonder dat ie vaak vastloopt.
Maar sind ik www.utorrent.com aan het werk heb gezien zou dit dues hardstikke goed kunnen werken.

En ja ik wil dit ding ook hebben, dus hopelijk is ie er snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geen matches
Maar we wachten er al zo lang op ... wanneer komt ie nu eindelijk? Ze hadden gezegd dat ie eind zomer er zou zijn - maar daar kun je dus gewoon niet van op aan, zoals altijd.

[ Voor 45% gewijzigd door Eusebius op 16-11-2005 16:20 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Geen matches
Best wel interessant dit topic, wat gaat over hardware dat nog niet eens op de mark is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Geen matches
Ibby2 schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:19:
Best wel interessant dit topic, wat gaat over hardware dat nog niet eens op de mark is :?
Zo bijzonder is dat echt niet hoor, het is zelfs vrij normaal. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Geen matches
Grmmmbbllll ... ik zag dat dit topic gekickt was en dacht ...YEUH! HIJ IS ER!!!!!!

Maar nee hoor. :( Bedankt

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Klein kickje, maar ik ben opzoek naar een goede WLAN-router met HD en printersupport. Had eerst de 500 in gedachten, maar deze is helemaal mooi :)

Uit de TS:
Internal IDE Interface for 3.5 inch IDE Disk
Klopt het dat ik gewoon een gewone HD erin kan hangen? Dus geen gedoe met externe casings en USB-poorten (en dito snelheid)?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
anandus schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:25:
Klein kickje, maar ik ben opzoek naar een goede WLAN-router met HD en printersupport. Had eerst de 500 in gedachten, maar deze is helemaal mooi :)

Uit de TS:
[...]
Klopt het dat ik gewoon een gewone HD erin kan hangen? Dus geen gedoe met externe casings en USB-poorten (en dito snelheid)?
Ja, via een (s)ata aansluiting. usb kan er ook nog aan.. Over de snelheid kunnen we natuurlijk nog niks zeggen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Hm, is dit dan een goede vervanger voor mijn WL-500GD die het welgeteld een uurtje correct heeft gedaan en zich nu met geen paard laat resetten laat staan aanzetten? :P

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Sadly ... :(
Hi there..
bad news.. I´m waiting for the release of the ASUS WL-700g too and asked the German Sales Division for more information. I just received an email, telling me that I´ll have to wait until mid or late january 2006 *sniff*

Bye
Bron: biggoof @ http://wl500g.info/showthread.php?t=2720&page=2

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Laatst online: 05-09 14:19
Geen matches
In Taiwan is hij inmiddels ge(p)reviewd, hopelijk duurt het nu niet lang meer!!!
http://www.computerdiy.co...e.php?storyid=1707&page=1

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Geen matches
-Jaap-io schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:50:
In Taiwan is hij inmiddels ge(p)reviewd, hopelijk duurt het nu niet lang meer!!!
Jij zat ook net hier te kijken :P

Het lijkt inderdaad spannend te worden!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Geen matches
MrBarBarian schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:52:
[...]

Jij zat ook net hier te kijken :P

Het lijkt inderdaad spannend te worden!
ik had het idd van de week gezien en dacht misschien zitten hier ook mensen die het willen weten :)

en verder ben ik gewoon rete benieuwd naar dit ding >:)
vooral omdat usb1.1 te langzaam is en ik niet nu een deluxe wil kopen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door -Jaap-io op 13-12-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Geen matches
Al enige indicatie hoe duur hij ongeveer gaat worden? Moet ik aan 80, 100, 150 of 250 Euro denken?
-Jaap-io schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:50:
Interessant, maar ik zie niets over Bittorrent- of een Gnutella client? :?

[ Voor 64% gewijzigd door anandus op 13-12-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Geen matches
anandus schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:01:
Al enige indicatie hoe duur hij ongeveer gaat worden? Moet ik aan 80, 100, 150 of 250 Euro denken?

[...]
Interessant, maar ik zie niets over Bittorrent- of een Gnutella client? :?
L-e-z-e-n:
取),亦可成為網路芳鄰的共享磁碟
Het staat er toch duidelijk!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
http://www.oc.com.tw/arti...adgoodarticle.asp?id=4749

en dat icm met babelfish.altavista.com geeft veel info ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.oc.com.tw/article/0512/imgs/ASUS-W700g-rosa-051201-035.jpg

Qua prijs denk ik richting de 250 euro...

Tnx trouwens Jappieo:
http://wl500g.info/showthread.php?p=24542#post24542

[ Voor 14% gewijzigd door MrBarBarian op 23-12-2005 14:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
O-)
* -Jaap-io gaat elke dag even langs asus.com.... en wl500g.info

je kan ze trouwens gewoon bellen :*) Telephone 0800-093456

hoe weet je dat van 250? heb ik daar overheen gelezen? Als ik het probeer te begrijpen op die site wordt hij geleverd met hd van 160 gig

[ Voor 80% gewijzigd door -Jaap-io op 23-12-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
-Jaap-io schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:34:
hoe weet je dat van 250? heb ik daar overheen gelezen? Als ik het probeer te begrijpen op die site wordt hij geleverd met hd van 160 gig
Dat weet ik niet ;)

Dat van die harddisk had ik ook begrepen. Viel me trouwens op dat het nog een aardig groot ding is. Evengroot als de borst van die chinese chick (nu zijn chinezen wel kleine mensen ;) )

Maar de huidige wl-500g's zijn net geen 100 euro.. Daar een 160gb HD bij.. extra features, nieuw produkt.. dan denk ik (helaas) aan 250 euro..

[ Voor 3% gewijzigd door MrBarBarian op 23-12-2005 14:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
MrBarBarian schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:53:
[...]

Dat weet ik niet ;)

Dat van die harddisk had ik ook begrepen. Viel me trouwens op dat het nog een aardig groot ding is. Evengroot als de borst van die chinese chick (nu zijn chinezen wel kleine mensen ;) )

Maar de huidige wl-500g's zijn net geen 100 euro.. Daar een 160gb HD bij.. extra features, nieuw produkt.. dan denk ik (helaas) aan 250 euro..
ach dat vind ik nog een redelijke prijs :) als je ziet dat een netwerkharddisk van 250 gig ongeveer net zo duur is.

En kwa grote is hij ongeveer 2hd's en dan iets dikker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Geen matches
Hopelijk verkopen ze ook de versies zonder HD
* Red devil heeft nog altijd een koele Samsung 5400 rpm 160 gig bewaard voor dit doeleinde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
-Jaap-io schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:34:
O-)
* -Jaap-io gaat elke dag even langs asus.com.... en wl500g.info

je kan ze trouwens gewoon bellen :*) Telephone 0800-093456

Ik heb net gebeld ... ze nemen niet op :( Zit er gewoon niemand op kerstavond ...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Geen matches
Eusebius schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:12:
[...]

Ik heb net gebeld ... ze nemen niet op :( Zit er gewoon niemand op kerstavond ...
Had eergisteravond hetzelfde met Wanadoo. :( Echt te belachelijk voor woorden, waarom werken mensen dan niet gewoon.

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 19:38
Geen matches
Als dat apparaat in 2005 gelanceerd moet worden mogen ze wel opschieten :P

Ik las dat het apparaat slechts 10/100mbit is. Is dit correct? Zo ja, is er al iets bekend van bijvoorbeeld een "deluxe" versie die wel 1000mbit is?

• -Jaap-io
Geen matches
deavatar schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:08:
Als dat apparaat in 2005 gelanceerd moet worden mogen ze wel opschieten :P

Ik las dat het apparaat slechts 10/100mbit is. Is dit correct? Zo ja, is er al iets bekend van bijvoorbeeld een "deluxe" versie die wel 1000mbit is?
De planing was eerst september dacht ik, maar ligt nu op half januari en hopelijk maken ze dat waar! ;)

• MrBarBarian
Geen matches
deavatar schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:08:
Waarschijnlijk omdat 1000mbit niet echt nuttig is icm met wifi... en de cpu zal het misschien niet aankunnen..

Om dezelfde reden is er waarschijnlijk ook gekozen voor een PATA aansluiting ipv SATA

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
voor de foto kwijlers onder ons:

http://wl700g.info/showthread.php?t=4055

paar fotos:

Afbeeldingslocatie: http://files.wl500g.info/asus/wl700ge/img/wl700ge-internal-01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://files.wl500g.info/asus/wl700ge/img/wl700ge-back-00.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Als ik dat zo zie, lijkt het erg toegankelijk om een eigen HD te plaatsen. Hopelijk wordt hij dan aangeboden zonder (en misschien met?) HD. Als ze met-HD versies only zouden hebben zou ik toch andere , minder toegankelijke, aansluitingen verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Geen matches
Zijn dat rubber strips waar de HDD op komt te rusten? Je krijgt anders een 2e zoemend apparaat in je kamer staan.

Ik zit al een tijdje te wachten op dit ding. Natuurlijk kan je een aparte WAP kopen, maar dit ding kan zoveel meer. Vooral een centraal opslagpunt voor bestanden spreekt me aan. Als je m dan ook nog als lichte webserver kan gebruiken, kun je eigen applicaties schrijven en zowel op je laptop als PC dezelfde bestanden benaderen. Bij mij is dat altijd een probleem: het bestand wat ik net nodig heb, staat op de andere computer ...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:25

Yucko

One clown to rule them all !

Geen matches
Heeft ie ook SNMP support :?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Geen matches
Eusebius schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:47:
Zijn dat rubber strips waar de HDD op komt te rusten? Je krijgt anders een 2e zoemend apparaat in je kamer staan.
Kijk eens goed naar de foto's ;)
Hope so!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Geen matches
MrBarBarian schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 16:10:
[...]

Kijk eens goed naar de foto's ;)
Was eigenlijk meer een retorische vraag ... ik kan het niet voelen, alleen maar zien. Ik neem aan dat het rubber strips zijn. Zo zien zer er ook uit. Anders plak ik zelf wel een stuk fietsband erin :)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Geen matches
Hoop dat er een chipset in zit die goede USB support heeft zodat USB2.0 schijfjes snel te benaderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
MrBarBarian schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:53:
[...]

Dat weet ik niet ;)

Het schijnt dat je aardig in de buurt komt met je schatting...
In Taiwan leverbaar eind januari. Prijs omgerekend 270 usd > 250 euro incl 160 gig hdd.

bron: http://www.wl500g.info/showthread.php?t=4044

Begint trouwens saai te worden berichten copy pasten van wl500g.info ;)
wie kijken daar (ook) allemaal?

[ Voor 3% gewijzigd door -Jaap-io op 02-01-2006 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
-Jaap-io schreef op maandag 02 januari 2006 @ 10:18:
[...]

Het schijnt dat je aardig in de buurt komt met je schatting...
In Taiwan leverbaar eind januari. Prijs omgerekend 270 usd > 250 euro incl 160 gig hdd.

bron: http://www.wl500g.info/showthread.php?t=4044

Begint trouwens saai te worden berichten copy pasten van wl500g.info ;)
wie kijken daar (ook) allemaal?
Ik kom op 230 euro ;)

Maar eind janurari leverbaar in Taiwan.. Dan wordt het maart voor europa?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Ik heb maar even gebeld met Asus nederland. Die wist mij te vertellen dat in principe de WL700g te bestellen is voor distributeurs. Hij kon me niet vertellen hoe lang dit al het geval is, wel zag hij dat het 3 weken duurt voordat een dergelijke bestelling beschikbaar is.

Nu maar hopen dat de distribiteurs z.s.m. dit product bestellen, en dan kunnen we over 3 weken los! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Dat is goed nieuws!!! 3 weken, dan zal het per vrachtvliegtuig geleverd moeten worden, of niet.

Euhm IA iemand?

Dat iemand die de status "distributeur" heeft ff een check doet bij tweakers (=hoeveel) en bij Asus (=hoe duur)!!! Als zo'n tweaker bij een pc-winkel werkt, maakt mij niet uit. Of er wat winst op maakt. Distributeur wordt je btw alleen maar als je een eigen bedrijf hebt, dus zoiets moet uberhaupt via een bedrijf gespeeld worden.

Dus, $lief_tweakertje met een distributeurstatus bij Asus, kijk je baas lief aan (of je echte baas of je vrouw ;) ) en probeer een IA te starten.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Geen matches
Ik doe graag mee :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Geen matches
Hier is ook animo! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Eusebius schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:44:
Euhm IA iemand?

Dat iemand die de status "distributeur" heeft ff een check doet bij tweakers (=hoeveel) en bij Asus (=hoe duur)!!! Als zo'n tweaker bij een pc-winkel werkt, maakt mij niet uit. Of er wat winst op maakt. Distributeur wordt je btw alleen maar als je een eigen bedrijf hebt, dus zoiets moet uberhaupt via een bedrijf gespeeld worden.
Ben voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 19:38
Geen matches
I'm in too :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Geen matches
Hmm, voordat we allemaal gaan roepen dan we intresse hebben ;) Ik ga wel een mailtje sturen naar Azerty (toko waar ik goede ervaringen mee heb en meestal wel scherpe prijzen hanteerd). Lijkt me nuttig om eerst een prijs indicatie te krijgen. Ik verwijs wel naar dit topic.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Eusebius schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:44:
Dat is goed nieuws!!! 3 weken, dan zal het per vrachtvliegtuig geleverd moeten worden, of niet.

Euhm IA iemand?

Dus, $lief_tweakertje met een distributeurstatus bij Asus, kijk je baas lief aan (of je echte baas of je vrouw ;) ) en probeer een IA te starten.
dan doe ik ook mee! maar wel als er een no_hd-versie is. Scheelt weer wat euries.
Denk dat me neef der ook wa belangstelling voor heeft, zal em straks wel ff vrage

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Geen matches
.. en antwoord van Azerty:
Goedemiddag,

Ik heb dit voor u uitgezocht en onze leverancier heeft helaas nog geen prijs
of leverdatum voor dit artikel.

Mijn excuses voor het ongemak.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
bartgrefte schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:51:
[...]

dan doe ik ook mee! maar wel als er een no_hd-versie is. Scheelt weer wat euries.
Denk dat me neef der ook wa belangstelling voor heeft, zal em straks wel ff vrage
ik heb effe bij www.micro-mail.nl geinformeerd. Hij staat nog niet op de lijst van januari.

groet,
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Geen matches
Het is natuurlijk voor de meesten onder voorbehoud. Stel dat dat ding opeens je budget gigantisch te boven gaat ...

Een versie zonder HDD maakt imho de meeste kans.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

jbr666 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:27:
[...]

Over jouw configuratie een paar vraagjes:
- Heb je het voor elkaar gekregen om forum software op het beestje te draaien?
- Werken je webservers/sites op een andere poort of maak je onderscheid dmv host headers?
- Welke ftp server draai je (ik heb vsftpd, maar het is mijn tot nu toe niet gelukt om daar users voor aan te maken).
4 maanden later dan toch een reactie ;) lees net weer eens dit topic door :)

Ik heb niet geprobeerd forum-software te draaien op het beestje, maar heb er ook geen database op draaien of iets dergelijks... kan er verder ook weinig over vinden om een database te draaien op de wl500gx, maar heb er ook nog niet echt diep naar gezocht.
Ik heb de webservers allemaal op een aparte poort zitten, ééntje extern op 80 en intern op poort 90, degene van de router zelf voor webmanagement op 80 intern, en extern niet. En de andere is alleen voor intern om te testen. ( 88 ).

Ik draai stupid-ftp erop, de "standaard" ftp server, maar er zijn wel aparte te installeren met meer mogelijkheden.

Wil alleen nog een keer traffic graphs installeren als ik tijd heb.

Edit;
Oh ja, count me in voor de wl700g! Enige echt grote nadeel van de wl500gx is die verdomd slechte USB chip, na wat firmwares en tweaken is 2.2MB/s het maximale wat je eruit kan krijgen :r De proc is dan ongeveer op 60~65% load, waarvan 25% op de rekening komt van de crappie USB chip. Snellere proc is dan ook gewenst, met 2MB/s komt het al neer op 40% load op 200Mhz proc.

[ Voor 15% gewijzigd door Bartjuh op 11-01-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Geen matches
2,2 mb's is geschikt voor ..? Kun je er een low-res webcam aanhangen en (met voldoende bandbreedte) streamen ri internet?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Geen matches
Eusebius schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:25:
2,2 mb's is geschikt voor ..? Kun je er een low-res webcam aanhangen en (met voldoende bandbreedte) streamen ri internet?
Jup, en dat werkt aardig. Probleem dat je met sommige cams hebt is dat dit de bandbreedte nogal benadeelt, zelfs als je het apparaatje niet 'live' gebruikt. Alleen het aansluiten had bij mij al problemen tot gevolg, daar de processorbelasting omhoog schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Bartjuh schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:41:
4 maanden later dan toch een reactie ;) lees net weer eens dit topic door :)
Ik heb in die 4 maanden ook niet stil gezeten ;)

Ik ben er na een hoop gerotzooi toch wel achter dat de WL500gx toch niet echt een snelheidsmonster is. Behalve wat simpele tools (WOL, mtr, whois, FTP, ed.) draai ik er eigenlijk niks op. Ik heb me laten verleiden om een NSLU2 van Linksys aan te schaffen en dat is veel fijner aanklooiplezier. Dit ding kun je nog overclocken ook en daar draai ik inmiddels een website (php/mysql) op. Ik ben echter nog steeds geinteresseerd in de WL700* vanwege de specs. daarbij hoop ik dat Asus de fouten uit het verleden verbeterd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
http://support.asus.de/download/download.aspx

Website is er al bijna klaar voor :P

Alleen nog geen engelse manual beschikbaar..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
MrBarBarian schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:00:
http://support.asus.de/download/download.aspx

Website is er al bijna klaar voor :P

Alleen nog geen engelse manual beschikbaar..
Description ASUS WL-700g wireless router utility program in English. Version 1.5.1.0 :D ... nog even wachten ...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-08 13:40

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Geen matches
-edit- hier stond hele grote onzin :o -edit-

[ Voor 72% gewijzigd door klungeltweaker op 20-01-2006 07:55 . Reden: niet goed uit m'n doppen gekeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Van wl700g forum is te zien dat de firmware 17 meg is! Geen wonder dat er ws een harde schijf mee geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 00:07

Jrz

––––––––––––

Geen matches
kan me niet voorstellen dat dat ding niet zonder hdd gaat werken... als je een hdd crash hebt, dan kan je hem dus weggooien..
Doen ze die firmware niet op een flash dingetje?

Ik weet niet welke groottes er gaan komen, maar het liefst zou ik er een zonder hdd willen nemen, omdat ik nog hdd's heb liggen ook.

Wil er eigenlijk ook wel een usb-geluidskaartje aan hangen en dan als mp3 speler gebruiken, of misschien zo'n usb videokaartje..

een cvs server moet wel mogelijk zijn toch
--
ben de chinese manual aan het downloaden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Jrz op 29-01-2006 10:22 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 20:25

Yucko

One clown to rule them all !

Geen matches
Man, ik kan haast niet wachten

Ik wil mijn Zyxel B-2000 vervangen :7

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Quote van wl700.info: (ene czar daaro. Hier [Verwijderde gebruiker]?)
I work for one of the Asus distri's in Holland.
We checked last week with Asus.
The WL-700gE will be available mid march in Holland and I wouldn't be surprised if it is going to be end of march.

Sorry guys, we (I for sure) are waiting for it too.

I think it's better Asus will develop a complete product than to release it too soon and come up with patches later. It's worth the wait I suppose.

==
hoi

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste