Het grote *Asus WL-x00g topic *

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 22.002 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-09 12:04
Matched: asus, 500, wl
Ik heb een Asus wl-500g en heb op een ander adres een USR met USB poort voor printer.. beide leuke routers. Nu ging ik de USR firmware updaten, ontdekte dat uPnP niet meer in die firmware zat en ging dus downgraden naar de oude, gevolg: US Robotics router dood.
Nu was ik op zoek naar een nieuwe router, liefst eentje waar ik een printer én harddisk op kon aansluiten, en mijn voorkeur ging naar een Asus.
Ik ken de ideale 700g, maar die is veeel te duur. En nu de reden van deze post: er is een goedkoper alternatief voor de 700g, de nieuwe Sitecom (jaja, ik weet het, iedereen denkt gelijk B-merk) WL-176. Dit is een nieuw model, 10 jaar garantie, erg dun en 2 USB poorten voor printers of USB sticks of harddisks. Het leuke komt nog: ingebouwde NAS, Samba. de harddisk sharen, ook via FTP te benaderen, ook extern via internet te benaderen en genoeg geavanceerde instelmogelijkheden (ik heb de manual doorgekeken).
Ook leuk: de prijs, voor slechts 79 euro (Dynabyte maar Makro verkoopt hem ook).

Ik hoop stiekem dat Asus zijn prijzen nu zal verlagen, want Asus vind ik gewoon een leuk merk. Maar ik heb mijn keuze nu wel snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Hoera, beschuit met muisjes en kriebeltenen!

Er is een firmware update uitgekomen voor de WL500W versie 1.9.7.7.
Klein puntje.. Asus heeft deze update alweer off-line gehaald. De reden hiervoor is waarschijnlijk omdat deze versie niet samenwerkt met de download master (in ieder geval niet bij mij).
(nu is de website nog steeds klere traag incl. virus dus de bron doet er nu even niet zo aan toe)
Alles natuurlijk op eigen risico, maar bij mij werkt alles (tot nu toe) goed.
ps. UPDATE WEL VIA EEN DRAADJE!!!

*** 1.9.7.7 ***
1.fix virtual server and DMZ function can't work
2.fix eeprom crc check 0x4104 on sync mac issue
3.set all Bandwidth Management default values are disable
4.solved lan to wan or wan to lan throughput decrease
5.fix usb userlist disappear via load Setting.CFG
6.fix WebCam port 7776 issue
7.move download master bin to Utility
8.update wireless driver to 4.108.9 for Vista and Kedron

VIP-ASUS / Forum

Google Cache

Het directe linkje naar de "officiele" update

[ Voor 4% gewijzigd door q2no op 10-04-2007 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:07
Matched: 500
ondersteund de 500g Premium nu fatsoenlijk WPA2 en WPA?
want met mijn 500g deluxe werkt het voor geen meter...

of kan ik beter voor de 500W gaan?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Geen matches
op mijn W werkt alles prima.. misschien eens nieuwe drivers voor de netwerkl adapter downloaden voord je pc/laptop? werkt in heeeel veel gevallen (vooral met de intel wireless meuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Geen matches
Is jullie externe harddisk ook altijd zo gefragmenteerd. Binnen 3 maanden was mijn harddisk voor ongeveer 90% gefragmenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Hmmnja, toen had ik er maar een WL-500 GP bijgekocht :) Die WL-700 G gaat niet zoveel worden denk ik, dus heb ik maar een extra investment gedaan...

Ik heb direct de Tomato firmware erop gezet.. enne.. impressive! Wat ik zoek lijkt erop te zitten, QoS, routing en shell-acces.. En hele verbetering na de 700g..

Enne.. die 700g.. ik wil nog proberen om OpenWRT erop te etten (kamikaze schijnt te werken) en dan ga ik hem gebruiken als router en backup-media (is d eHD ook nog nuttig).. Maar ik blijf erbij dat het een bijzonder slecht produkt is geweest van Asus (en dan begin ik nog niet over de support)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Matched: 500, wl
Jongens vraagje. Ik heb aan mijn WL500gP aangesloten een overigens prima werkende fat32 geformatteerde grote externe 250gb schijf. Nu doet het volgende zich voor. Als ik daarop bestanden opsla lijken deze na enige tijd bijna allemaal gereduceerd tot 0kb. Dat gebeurt bij jpg, doc, pdf bestanden en noem maar op. Toch lijken jpg's opgeslagen vanaf de camera weer geen probleem, althans hier doet zich dit niet voor (tot nu toe, afkloppen...) Doe ik iets niet goed? Ik draai op mijn 500gP de bij aanschaf gebruikelijke 'standaard' firmware versie 1.9.6.7 op. Wie weet raad? Overigens krijg ik mijn printer een Konica Minolta Magicolor 2400W USB kleurenlaserprinter er ook niet op aangesloten. Iemand tips? Meer info nodig?

[ Voor 14% gewijzigd door steef321 op 30-04-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
die files, 2GB< ??

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
Geen matches
gaat allemaal inderdaad om files kleiner dan 2 gieg, de gebruikelijke briefjes pdf's en jpg's rond 2 mb en kleiner, excel bestandjes van 100kb etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
Geen matches
steef321 schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:05:
[...]

gaat allemaal inderdaad om files kleiner dan 2 gieg, de gebruikelijke briefjes pdf's en jpg's rond 2 mb en kleiner, excel bestandjes van 100kb etc etc...
eerder opgeslagen bestanden lijken geen problemen te veroorzaken. Het zijn de nieuwe bestanden die sinds enkele weken worden opgeslagen. Het lijkt wel alsof een update van microsoft dit veroorzaakt ofzoiets. Mensen ideeen over iets dat ik nog kan uitzoeken? Het is mij niet bekend wanneer exact de problemen zijn begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-08 22:03
Ik denk er over een asus te gaan kopen als vervangen voor mijn sitecom wl-025. De main reden is dat ik wpa beveiliging en een printerserver wil hebben. Ik zit met een paar vragen.

Mijn voorkeurd gaat uit naar de WL-500G premium. De W zou ook een goeie optie zijn geweest, maar doet volgens mij alleen onder in het feit dat deze werkt op N snelheden, en aangezien ik toch geen laptops/pc's heb die dit kunnen verwerken is het dus overbodig.

De vraag, is het zeker dat mijn printer (hp laserjet 4L) werkt door middel van een parallel to usb kabeltje?

Verder nog dingen waar ik aan moet denken oid voor het kopen van dit mooie apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 23:01
vanWalsum schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:22:
Ik denk er over een asus te gaan kopen als vervangen voor mijn sitecom wl-025. De main reden is dat ik wpa beveiliging en een printerserver wil hebben. Ik zit met een paar vragen.

Mijn voorkeurd gaat uit naar de WL-500G premium. De W zou ook een goeie optie zijn geweest, maar doet volgens mij alleen onder in het feit dat deze werkt op N snelheden, en aangezien ik toch geen laptops/pc's heb die dit kunnen verwerken is het dus overbodig.

De vraag, is het zeker dat mijn printer (hp laserjet 4L) werkt door middel van een parallel to usb kabeltje?

Verder nog dingen waar ik aan moet denken oid voor het kopen van dit mooie apparaat?
misschien zou je ook een wl500g van marktplaats kunnen nemen, die heeft een parallelle printerpoort.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Geen matches
Heb er net een gekocht, een premium. Leek me toch wat verstandiger omdat deze een stukje nieuwer is. Heb ook zo'n usb to parallel kabeltje gekocht en het werkt allemaal perfect. Nu even finetunen met de ftp enz.

Nog even een vraag. Ik heb hier een laptop met een smc 2,4ghz 11mbps pcmcia kaartje. (model nmmr smc265w) Maar ik heb niet de mogelijkheid daar wpa in te stellen. Alleen maar wep. Ligt dit aan het kaartje? Of kan dit met drivers worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Geen matches
Dat ligt meestal aan de driver van de kaart. Een update naar de nieuwste versie zou het kunnen verhelpen. Gewoon even naar de site van SMC en daar de nieuwste downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Matched: asus
Nee, nieuwe driver (de laatste) was van 2003 en laat ook nog alleen maar WEP toe. Ik ga nog even op zoek.

Dan nog een paar vragen.

Ik heb nu dus een 20gb usb schijf aan de router hangen. Het werkt redelijk. Maar over de ftp ben ik nog niet helemaal tevreden. Het laden gaat wat traag terwijl ik toch wel beschik over een 1,5mbps upload. Is hier iets aan te doen? Hij is nu geformatteerd als fat32. Ik kan me voorstellen dat ext3 beter gaat werken omdat er immers ook linux op de router draait. Maar hou zit het dan als ik de schijf wil lezen vanuit het netwerk? Ook vind ik de instelmogelijkheden van de ftp server niet erg indrukwekkend. Het probleem is dat als ik vanaf een andere pc inlog (ftp://192.168.1.1 of ftp://213.xx.xx.xx <-- eigen ip) ik direct in de mappen kom, zonder dat er gevraagd wordt om een wachtwoord in te voeren. ook schrijven kan een guest of anonymous user gewoon. Wat staat er verkeerd?

Dan wat over firmwares etc. De router draait nu officiele asus firmware. 1.9.7.4
Is het aan te raden eens de oleg firmware 1.9.2.7-7g te proberen? Want ben er erg benieuwd naar.

[ Voor 32% gewijzigd door vanWalsum op 05-05-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
steef321 schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:34:
[...]

eerder opgeslagen bestanden lijken geen problemen te veroorzaken. Het zijn de nieuwe bestanden die sinds enkele weken worden opgeslagen. Het lijkt wel alsof een update van microsoft dit veroorzaakt ofzoiets. Mensen ideeen over iets dat ik nog kan uitzoeken? Het is mij niet bekend wanneer exact de problemen zijn begonnen.
In ieder geval lijkt het erop dat als ik files opsla op de eterne hd die dus aan de asus router hangt geen problemen optreden, maar als ik vanaf de laptop via de draadloze verbinding files opsla deze 'vernaggeld' worden en 0kb worden dus. Kennelijk geeft de router data niet correct door aan de externe hd, zou dit komen door het gebruik van WPA2? Het vreemde is wel dat de files in eerste instantie WEL correct worden opgeslagen maar na enige minuten/ uren allemaal 0kb worden. Vaag... Iemand die iets van techniek weet dit kan beredeneren? En belangrijker nog: voor mij een oplossing weet, want ik ben hierdoor een hoop bestanden kwijtgeraakt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
steef321 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:07:
[...]

In ieder geval lijkt het erop dat als ik files opsla op de eterne hd die dus aan de asus router hangt geen problemen optreden, maar als ik vanaf de laptop via de draadloze verbinding files opsla deze 'vernaggeld' worden en 0kb worden dus. Kennelijk geeft de router data niet correct door aan de externe hd, zou dit komen door het gebruik van WPA2? Het vreemde is wel dat de files in eerste instantie WEL correct worden opgeslagen maar na enige minuten/ uren allemaal 0kb worden. Vaag... Iemand die iets van techniek weet dit kan beredeneren? En belangrijker nog: voor mij een oplossing weet, want ik ben hierdoor een hoop bestanden kwijtgeraakt :-(
Misschien eens andere firmware proberen? Heb nu de nieuwste oleg firmware op de router staan. Werkt perfect. Met welke indeling is je ext hdd geformatteerd? Hier werkt het met fat32 perfect. Misschien eens een keer ext3 proberen?

Ik zit overigens nog met het probleem dat jan en alleman in de ftp server kunnen komen terwijl er wel wachtwoorden zijn ingesteld. Heel apart.

[ Voor 6% gewijzigd door vanWalsum op 06-05-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Geen matches
vanWalsum schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:42:
[...]

Misschien eens andere firmware proberen? Heb nu de nieuwste oleg firmware op de router staan. Werkt perfect. Met welke indeling is je ext hdd geformatteerd? Hier werkt het met fat32 perfect. Misschien eens een keer ext3 proberen?

Ik zit overigens nog met het probleem dat jan en alleman in de ftp server kunnen komen terwijl er wel wachtwoorden zijn ingesteld. Heel apart.
Als je samba draait met de oleg firmware dan boeit het natuurlijk niet wat voor filesystem eronder ligt. Ik zou dan altijd gewoon ext3 kiezen. Ik kan op mijn windows bak gewoon op mijn samba ext3 share.
Over FTP: Snel die standaard Stupid_FTP disablen in de webinterface en vsftpd installeren.
Kijk even bij de tutorials van macsat.com. Daar staat alles helder uitgelegd ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Geen matches
Ah bedankt voor die site! daar ga ik me morgen eens over buigen.

Ik heb het nou redelijk lekker lopen, ftp werkt goed en snel. Zeker binnen het netwerk, maar dat is natuurlijk logisch. Uploaden gaat goed vanaf een compleet andere locatie. Maar is het wel zeker dat ik op dit moment stupidftp heb? want als je bij de log van het apparaat kijkt, zie je Jan 1 01:00:18 FTP server: daemon is started. Dus gaat het hier niet al om een andere ftp software?

Wat zijn de voordelen van die andere ftp server ten opzichte van diegene uit de oleg firmware?

Ook wil ik graag een webserver opstarten op de router, om mijn bestanden op de ftp server gewoon ook toegankelijk te maken als ik bijvoorbeeld op fora foto's wil sharen.

grt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Geen matches
Heb vanmiddag geprobeerd alles zo te krijgen als in de tutorial. Maar toch weer over gestapt naar de standaard ftp server omdat deze in mijn ogen in combinatie met een ext3 partitie erg lekker werkt. En is voor mij (geen linux geleerde) toch een stukje makkelijker te gebruiken. Overigens ga ik het allemaal nog eens proberen op een usb stickje, want het moet me toch wel lukken het aan de praat te krijgen.

Verder vroeg ik me dus af of het ook mogelijk is om zonder vsftpd een http server te draaien. Ik vraag me nu dus ook af of het met elkaar verband houd. Normaal gesproken zet je via een ftp server bestanden op een domein, om ze vervolgens via http te bekijken. Zijn er nog andere mogelijkheden naast de site die je me gaf. Kan ik bijvoorbeeld apache draaien via de externe hdd. Want ben dus zeker niet handig met linux. Vandaag al wel wat dingen bijgeleerd. Het installeren is me gelukt tot dusver. Alleen bij de ftp server liep ik vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
vanWalsum schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:30:
Heb vanmiddag geprobeerd alles zo te krijgen als in de tutorial. Maar toch weer over gestapt naar de standaard ftp server omdat deze in mijn ogen in combinatie met een ext3 partitie erg lekker werkt. En is voor mij (geen linux geleerde) toch een stukje makkelijker te gebruiken. Overigens ga ik het allemaal nog eens proberen op een usb stickje, want het moet me toch wel lukken het aan de praat te krijgen.

Verder vroeg ik me dus af of het ook mogelijk is om zonder vsftpd een http server te draaien. Ik vraag me nu dus ook af of het met elkaar verband houd. Normaal gesproken zet je via een ftp server bestanden op een domein, om ze vervolgens via http te bekijken. Zijn er nog andere mogelijkheden naast de site die je me gaf. Kan ik bijvoorbeeld apache draaien via de externe hdd. Want ben dus zeker niet handig met linux. Vandaag al wel wat dingen bijgeleerd. Het installeren is me gelukt tot dusver. Alleen bij de ftp server liep ik vast.
De oleg build is in principe zo opgebouwd dat er geen bestaande onderdelen verwijderd zijn. Dus de brakke ftp software die er al in zat, die blijft er ook in met de oleg firmware.
Grote nadelen met de stupidftp is dat ie niet goed omgaat met Pasv mode, en erg veilig is ie ook niet. vsftpd is erg veel gebruikt op internet, bv omdat ie gebruik maakt van de buildin security van linux. Dat doet stupidftp dus niet. Maar dat maakt vsftpd dus wel lastiger te configureren, omdat er geen slick webinterface is waar dat mee kan.

FTP is net als HTTP een op zichzelf staande service. Toevalligerwijs allebei gebruikt op het internet. Hoe je de files op de disk krijgt maakt voor http natuurlijk nix uit. De http server wijst naar een dir die open staat voor browsers, en hoe die files daar komen, dat KAN via ftp. Ik heb hier bv gewoon een samba share gemaakt op mijn windows pc, daarmee kan ik net zo goed files in de juiste dir dumpen. Zo loopt er bij mij ook een script op mijn router dat mijn zonnepanelen monitort (ik heb mijn router getweakt met een compoort), en dat script schijft de statistieken netjes in de http dir weg zodat ik via internet de opbrengst kan aflezen.

De oleg build heeft al een webserver ingebouwd. (busybox_httpd) Je kunt default alleen niet over poort 80, daar zit de webinterface van de asus al op. Ik heb dat zelf opgelost met een NAT rule in mijn modem, maar je kan het ook anders doen. Zie ook weer www.macsat.com. Apache is dus niet nodig.

Een site waar ik zeer veel geleerd heb is wl500g.info. Dit forum is soms lastig zoeken door de vele russische berichten, maar in het engelse stuk staat echt ontzettend veel.

Zonder je voor het hoofd te stoten; Als je de router wilt beheersen, zou bovenstaand verhaal over ftp vs http toch wel tot de basiskennis moeten behoren. Zeker als je wat meer uit de router wilt halen is dit soort kennis, en een beetje linux kennis onontbeerlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Mistraller op 07-05-2007 23:09 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Oke, bedankt. Ik ben weer een stuk verder. De vsftpd server loopt nu. Toch nog eens goed naar gekeken, gisteren eigenlijk te weinig tijd. Zit nog wat te klooien met users, maar als het goed is kom ik er nog wel uit. Je hoort het wel weer als ik met verdere vragen zit, want het is idd zo dat ik geen linux kennis heb. Ben het aan het opbouwen op het moment ;)

Hier overigens nog een mooie link.

http://wiki.wl500g.info/index.php/Guides

edit

Heb nu de http en de ftp server naast elkaar lopen. Het werkt perfect!

[ Voor 18% gewijzigd door vanWalsum op 08-05-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Geen matches
Vraagje nog over de ftp server. Het werkt tot nu toe allemaal perfect, upload met 180kb/sec naar buiten, dus niks op aan te merken. Ik wilde alleen weten of er iets bestaat waardoor ik de status van de server kan zien. Ik wil bijvoorbeeld kunnen zien welke user ingelogd is (dit kan dan wel via het status gedeelte in de router), en waar hij mee bezig is, dus wat wordt er gedownload etc. kan dit met stupidftp? Of moet ik toch echt aan de vsftpd, als het daar wel mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
vanWalsum schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:52:
Oke, bedankt. Ik ben weer een stuk verder. De vsftpd server loopt nu. Toch nog eens goed naar gekeken, gisteren eigenlijk te weinig tijd. Zit nog wat te klooien met users, maar als het goed is kom ik er nog wel uit. Je hoort het wel weer als ik met verdere vragen zit, want het is idd zo dat ik geen linux kennis heb. Ben het aan het opbouwen op het moment ;)

Hier overigens nog een mooie link.

http://wiki.wl500g.info/index.php/Guides

edit

Heb nu de http en de ftp server naast elkaar lopen. Het werkt perfect!
Die wiki is ontstaan vanuit het forum, en wordt slecht onderhouden. Vaak wordt er pas iets op de wiki gezet als het in het forum helemaal al uitgedokterd is. Zoals je ziet linken ook veel topics weer gewoon terug naar het forum. (http://wl500g.info zoals ik eerder al aangaf)
vanWalsum schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:14:
Vraagje nog over de ftp server. Het werkt tot nu toe allemaal perfect, upload met 180kb/sec naar buiten, dus niks op aan te merken. Ik wilde alleen weten of er iets bestaat waardoor ik de status van de server kan zien. Ik wil bijvoorbeeld kunnen zien welke user ingelogd is (dit kan dan wel via het status gedeelte in de router), en waar hij mee bezig is, dus wat wordt er gedownload etc. kan dit met stupidftp? Of moet ik toch echt aan de vsftpd, als het daar wel mee kan.
Tja, daar heb je logging voor.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Geen matches
MisTraller schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:09:
[...]

[...]

Tja, daar heb je logging voor.
Zou je wat meer over logging kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Geen matches

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 15:46
Matched: asus, wl
Ik ben van plan de Asus WL-600G binnenkort aanteschaffen. Nu heb ik alleen nog een "oude" adsl1 liggen van XS4all Lite. Echter staat op de site van zowel asus als alternate, dat het een adsl 2 router is.
Volgens mij zou dit niet voor problemen moeten zorgen omdat adsl 2 routers normaal gesproken ook met adsl1 routers om kunnen gaan. Echter weet ik dat dus niet zeker, heeft iemand dus ervaring met de wl-600g op een adsl1 lijn of weet iemand of dit mogelijk is?

Ik heb zojuist wat verder gezocht en ondermeer op de engelse site van asus gekeken die veel uitgebreider is. Volgens mij bied hij gewoon support voor adsl1, dit staat er namelijk:

Support:
G.994
G.992.1(G.;ite), supporting Annex A and C
ANSI T1.413
G.992.3(ADSL2)
G.992.4
G.992.5(ADSL2+)

Nadat ik daarop ff heb gezocht zit volgens mij daar ook die van adsl bij. Iemand die dat kan bevestigen?

[ Voor 30% gewijzigd door Roberttt op 11-05-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 15:46
Geen matches
Ik heb de router nu al gekocht, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 15:24
steef321 schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:17:
Jongens vraagje. Ik heb aan mijn WL500gP aangesloten een overigens prima werkende fat32 geformatteerde grote externe 250gb schijf. Nu doet het volgende zich voor. Als ik daarop bestanden opsla lijken deze na enige tijd bijna allemaal gereduceerd tot 0kb. Dat gebeurt bij jpg, doc, pdf bestanden en noem maar op. Toch lijken jpg's opgeslagen vanaf de camera weer geen probleem, althans hier doet zich dit niet voor (tot nu toe, afkloppen...) Doe ik iets niet goed? Ik draai op mijn 500gP de bij aanschaf gebruikelijke 'standaard' firmware versie 1.9.6.7 op. Wie weet raad? Overigens krijg ik mijn printer een Konica Minolta Magicolor 2400W USB kleurenlaserprinter er ook niet op aangesloten. Iemand tips? Meer info nodig?
je moet eens je schijf rechtsteeks aan uw pc aansluiten en de prullenbak leegmaken, waarschijnlijk is uw schijf vol of staan er wat nutteloze tijdelijke directory's op.
Kdenk dat het iets te maken heeft met het verwijderen van bestanden

Vraagje : werkt een usb webcam goed op deze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Laatst online: 05-09 21:37
Geen matches
wat ik me eigenlijk afvroeg... de snelheid van de "nas" functie van deze routers is eerder om bij te huilen...
Is er een oplossing (software of een andere router) die wel een deftige snelheid kan geven, zonder daarvoor 50W uit het stopcontact te trekken? :?
Natuurlijk zou ik het liefst een routeroplossing hebben, zonder een (dure?) "echte" NAS zoals beschreven in het ander subforum...

[ Voor 20% gewijzigd door Promy op 28-05-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

Promy schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:07:
wat ik me eigenlijk afvroeg... de snelheid van de "nas" functie van deze routers is eerder om bij te huilen...
Is er een oplossing (software of een andere router) die wel een deftige snelheid kan geven, zonder daarvoor 50W uit het stopcontact te trekken? :?
Natuurlijk zou ik het liefst een routeroplossing hebben, zonder een (dure?) "echte" NAS zoals beschreven in het ander subforum...
Kijk eens naar NDAS apparaten. heb er ook eentje (trekt wel 18 watt via eigen voeding maar dat is met een 500 Gb/16 mb cache SATA schijf onvermijdelijk) en die zit bia ethernet (eigen protocol) aangesloten 10 mb/s is haalbaar dan.

Sneller dan de USB aansluiting want die loopt op tegen de Samba snelheidsbeperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Laatst online: 01:37
Hey allemaal,

Aangezien er vandaag een blauwe pluim uit mijn drytek vigor 2200 is gekomen. Ben ik genoodzaakt om op zoek te gaan naar een nieuwe router. Aangezien we binnenkort een nieuwe laptop gaan aanschaffen wil ik meteen een router die ook draadloos ondersteunt. Nu is mijn oog gevallen op
de Asus WL-500G Premium. De printer mogelijkheid spreekt mij zeer aan omdat ik nu print via een andere computer. Verder had ik het probleem dat ik niet de volle snelheid bij @home kon halen terwijl ik dat wel kon wanneer ik de pc rechtstreeks op de modem had aangesloten.

Is het mogelijk om met deze router de volledige snelheid te halen en is de wireless verbinding constant ? Best lastig als je bijvoorbeeld aan het downloaden bent en je verbinding klapt eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
@ kraven, verbinding vliegt er nooit uit, en is door het hele huis een goeie 54 mbit, heb er nog nooit onder gezeten.

Nou dan mijn vraag. Het nu alles perfect lopen op een wl500g. Printerserver is perfect, hardeschijf eraan geformatteerd in ext3 loopt. Ftp server loopt altijd, http server loopt, maar deze vliegt er om de 3 a 4 dagen uit. Het is zegmaar het volgende. Als ik de router aan en uitschakel moet ik om de ftp server lopend te maken het volgende invoeren.

Afbeeldingslocatie: http://213.46.58.66:8080/telnet.jpg

(pic is er nu op gehost)

Ik moet dus tmp/harddisk mounten als opt. Waar kan ik wijzigen dat de http server direct tmp/harddisk ziet als zijn opslag, en niet moet zoeken naar /opt, die er na een reboot (of na de 3 / 4 dagen) verdwenen is wanneer de "df" intypt. Of dat natuurlijk direct na opstarten /opt ook bij het rijtje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: wl
Dat is minder. Je afbeelding doot btw nog steeds niet.

Mocht je er wat aan hebben ik heb de tortural van hier gebruikt.
http://www.sprayfly.com/wiki/Main_Page
En de webserver + samba servder draait op mijn WLL-HDD al meer dan maand perfect zonder hem ooit te hoeve rebooten.
Vind took erg gaprig dat die zijn hardeschijf uit zet zodra die langer tijd niet nodig is. Terwijl zodra er een aanvraag wordt gedaan helemaal geen last heeft van een delay door de opsin tijd van de hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Geen matches
Ga vandaag alles maar eens opnieuw configureren denk ik. Want dit schiet niet lekker op zo.

Op dit moment ligt dus alles plat, maar het rare is, het script voor het automounten als /opt werkt niet. Wanneer ik de router reboot blijft hij gewoon /tmp/harddisk mounten, en dus geen /opt. Ik kom er niet achter.

[ Voor 54% gewijzigd door vanWalsum op 25-06-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlooDbeak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 14:02
Ik heb vrij recent een WL-500gP aangeschaft en deze op dezelfde manier ingesteld als mijn huidige router. Ik heb een Speedtouch 500 modem ingesteld op spoofing. De router staat ingesteld om het ip automatisch te ontvangen. Dit werkt ook; de router ontvangt ip, subnet mask, dns en gateway gegevens en geeft aan verbonden te zijn. De computers in het netwerk hebben echter geen verbinding met internet. Als ik de router probeer te benaderen vanaf het internet krijg ik een http 504 error.
Weet iemand hoe en/ of ik dit probleem kan oplossen of is deze router gewoon stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
DHCP werkt gewoon? Als je router alles goed aangeeft kan het ook aan de Speedtouch liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlooDbeak
Geen matches
DHCP werkt prima. Ik weet niet of het aan de speedtouch ligt, maar dat lijkt me niet logisch aangezien het met een andere router wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geen matches
Heb je gecheckt of DNS werkt?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlooDbeak
Geen matches
De DNS die de nieuwe router krijgt toegewezen zijn hetzelfde als die de oude router kreeg toegewezen. Ik heb niet geprobeerd om deze adressen te pingen, maar ik kon de gateway niet pingen dus vermoedelijk de dns ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Geen matches
vanWalsum schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:41:
Ga vandaag alles maar eens opnieuw configureren denk ik. Want dit schiet niet lekker op zo.

Op dit moment ligt dus alles plat, maar het rare is, het script voor het automounten als /opt werkt niet. Wanneer ik de router reboot blijft hij gewoon /tmp/harddisk mounten, en dus geen /opt. Ik kom er niet achter.
Ik heb zelf mijn harddisk in drie stukken gepartitioneerd;
partitie 1 is een fat32 partitie, waar ik eigenlijk niks mee doe, partitie 2 is ext3 waar de hele meuk op staat en gemount wordt als opt, en de derde is swap.

de fat32 wordt automatisch gemount onder /tmp/harddisk, bij mij.

Met Gparted live boot cd (gratis te downloaden, voor alle soorten partities bruikbaar, dus ook fat en ntfs) en dan de disk aan je pc hangen kan je alle partities resizen indien nodig zonder dataverlies.

voor de duidelijkheid even mijn post-boot:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
#!/bin/sh

# Start SSH Server over port 443
dropbear -g -p 443

# test if USB disc has been attached
# if not - then insert needed modules
if [ ! -d /dev/discs ]
  then
  insmod scsi_mod && insmod sd_mod && insmod usb-storage && sleep 5
fi

# wait for /opt to mount max 30sec
mount /dev/discs/disc0/part2 /opt
i=0
while [ $i -le 30 ]; do
  if [ -d /opt/etc ]
    then
    break
  fi
  sleep 1
  i=`expr $i + 1`
done

# Activate swap
swapon /dev/discs/disc0/part3

# Run all active services - active means starts with S
/opt/etc/init.d/rc.unslung

# Write DNS server to resolv.conf
echo "nameserver 194.109.6.66" >> /etc/resolv.conf

#start Samba
/usr/sbin/smbd -D -l /opt/var/log/smbd.log -s /opt/etc/smb.conf
/usr/sbin/nmbd -D -n router -o -l /tmp -s /opt/etc/smb.conf

# start webserver
busybox_httpd -p 81 -h /opt/share/www

# Perform MC-settings
echo "export TERMINFO=/opt/share/terminfo">>/etc/profile
echo "alias mc=\"mc -c\"">>/etc/profile

#start webcam drivers and executable
insmod videodev.o
insmod ov51x.o
insmod ov518_decomp.o
/opt/bin/palantir -C /opt/etc/palantir.conf -q

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 11:10

Tazzios

..

1kan ik de WL-500 ook als DRAADLOZE printserver gebruiken?
ik wild de printer(en eventuele USB hardisk) namelijk niet bij de modem hebben staan.

2printer is een canon ip5200 maar dat maakt denk niet zoveel uit.

3werkt het printer delen met de WL-500 ook knap met vista? momenteel met windowsXP printer delen namelijk niet.

edit
1draadloze client moeten lukken met dd-wrt, maar kan deze dan nog wel als printserver dienen?
2canon ip4200 wordt wel ondersteunt. ik gok ermaar op dat dit werkt
3 onbekend

[ Voor 22% gewijzigd door Tazzios op 09-07-2007 23:36 . Reden: antwoordjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Geen matches
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Tazzios schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:02:
1kan ik de WL-500 ook als DRAADLOZE printserver gebruiken?
ik wild de printer(en eventuele USB hardisk) namelijk niet bij de modem hebben staan.

2printer is een canon ip5200 maar dat maakt denk niet zoveel uit.

3werkt het printer delen met de WL-500 ook knap met vista? momenteel met windowsXP printer delen namelijk niet.

edit
1draadloze client moeten lukken met dd-wrt, maar kan deze dan nog wel als printserver dienen?
2canon ip4200 wordt wel ondersteunt. ik gok ermaar op dat dit werkt
3 onbekend
Bah, niet kicken....

1) Neem aan dat je modem dus ook draadloos is? Dan zet je gewoon een Bridge op. Dat kan ook al met de default firmware.

2) Weet ik niet, check http://wl500g.info

3) Een printer via het netwerk aanbieden werkt anders, je maakt dan een lokale printer aan, die ipv een LPT poort een IP poort krijgt. Heeft dus niks met delen te maken, windows weet in feite niet eens dat ie gedeeld wordt. Voor zover ik gezien heb werkt dat in vista ook gewoon.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het bridgen: is er iemand die het werkend heeft met WPA? Ik probeer het met een wl500g en een wl500g dlx, maar werkt alleen t/m WEP128.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:06:
Over het bridgen: is er iemand die het werkend heeft met WPA? Ik probeer het met een wl500g en een wl500g dlx, maar werkt alleen t/m WEP128.
bridge? WDS bedoel je? WPA kan dan volgens mij alleen met n preshared key ofzo*

*aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tazzios schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:42:
[...]

bridge? WDS bedoel je? WPA kan dan volgens mij alleen met n preshared key ofzo*

*aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend
Voluit: WPA-PSK, TKIP. 1 wl mag in hybride, ander maakt me niet uit. Hoef alleen een verbinding van beneden naar boven, en beneden surfen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:51:
[...]

Voluit: WPA-PSK, TKIP. 1 wl mag in hybride, ander maakt me niet uit. Hoef alleen een verbinding van beneden naar boven, en beneden surfen!
http://www.polarcloud.com/tomatofaq#how_do_i_use_wds
hier gebruiken ze WDS met AES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELPHELPHELP

Ik heb mijn router (WL500g) al jaren naar tevredenheid maar het is me nog steeds niet gelukt om er een hd (20 Gb) aan te hangen en deze als server werkend te krijgen. MIjn engels is niet echt goed dus ik zit met een probleem.

Wie o wie kan me haarfijn uitleggen(eventueel telefonisch) wat ik precies moet doen, of wie wil dit voor mij doen? Ik heb er de laatste Olegfirmware opstaan.

Ik hoop graag snel van iemand te horen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Misschien bijna onozele vraag maar ik vraag het toch voor de zekerheid.
Op het moment is de situatie hier zo:

Beneden in de meterkast hangt een Senao accespoint, omdat ik geen mogelijkheid heb tot kabel naar zolder (ivm. ouders), heb ik het momenteel opgelost door op zolder een Accespoint als bridge in te stellen. Vervolgens heb ik daarop weer al mijn pc's zitten (bedraad). Dat werkt perfect dit is echter met een (lach niet) Sweex :p accespoint. omdat de adapter behoorlijk piept en zoemt wil ik deze dus gaan vervangen met de WL-500gP.
Nu lijkt mij dit voor de asus geen enkel probleem maar ik vraag het toch maar, kan deze ook gebruik maken van een willekeurig accespoint als wireless bridge? (geen WDS)

Ik gebruik geen WEP (wel mac) filtering op de Senao anders werkt het niet, maar das voor mij opzich geen probleem, en ook dat je niet zoals bij WDS gebruik kan maken het asus accespoint als accespoints voor overige clients is ook geen probleem, die Saneo voorziet het hele huis, en is zo sterk die kan de halve straat haast bereiken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zou het moeten werken.
Je moet alleen even kijken of ze de zelfde standaardt hebben.

Dan had ik zelf ook nog een vraag:

Ik heb ook een wl 500gp alles werkt tot nu toe prima behalve de torrent client.
Ik heb op internet gezocht maar vrij weinig gevonden.
Als ik een torrent toe voeg geeft hij aan queued.
Dit blijft zo staan tot in het oneindige.
Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Geen matches
goed hij is binnen en het werkt!
ik wilde al bijna openwrt installeren, maar is toch niet nodig. Wel moet ik zeggen dat de instellingen bijzonder alogisch zijn voor mijn situatie het volgende moest ik doen:
-operation mode: acces point (logisch, gebruik geen WAN poort).
-wireless > advanced > Ethernet bridge (logisch heb geen WDS accespoint beneden).
-wireless > bridge > WDS only (niet logisch er is hier geen WDS te herkennen, dit zijn exact dezelfde instellingen als je de vorige stap in WDS en AP mode hebt staan, echter werkt het dan niet).

dit had eigenlijk infrastructure mode moeten heten, maarja beter goed verstopt dan dat het niet werkt :p

schema voor verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/387/schematn4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lijphoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 08:43
Ik had een paar maanden geleden de wl-500gp gekocht omdat mijn huidige router oud werd. Toen lukte het me echter niet om aan de praat te krijgen. Nu is mijn router echter echt aan het overlijden, en het lukt me nog steeds niet.

Het probleem is dat de modem (een Zyxel Prestige 650-R) de router niet herkend. Ik moet de instelling van de router op 10mbs, half duplex zetten. Ook als hij zo ingesteld staat ziet de modem de wl-500gp als 100mbs. Ik heb alles afgelopen weekend geprobeerd, en het wil maar niet lukken. (ook het ip adres vd router staat al op 192.168.0.1, anders heeft hij een ip conflict met de modem. Dit is tevens hetzelfde adres als de huidige router). Heeft een van jullie door wat mijn fout is?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Geen matches
dhcp bij beide aan soms ?
als je als subnet 255.255.255.0 is moet je niet bij de eerste 3 groepen andere cijfers gaan neerzetten
anders kunnen ze elkaar niet zien omdat ze in een ander subnet zitten

routers lekker opvolgend nummeren dus: 192.168.1.1 , 192.168.1.2 ect

[ Voor 15% gewijzigd door Tazzios op 01-08-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Ik heb een probleem met mijn fp server. VSFTPD draait. Maar ik kan met geen mogelijkheid inloggen. Alle instellingen zijn goed.

http://www.macsat.com/macsat/content/view/25/29/

Onderaan deze site staat het volgende.

One of my readers have brought to my attention, that after following the guide, the ftp server kept rejecting him to login. He then reconnected his harddrive, and after that it worked. Maby worth a try if you are having problems getting it to work. Thanks to William de Wit for this input !

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de usb drive afgekoppeld, de wl500gp ge-reboot. De hdd weer aangesloten en nog een keer een reboot gedaan. Maar de server blijft me maar rejecten. Waar kan dit aan liggen? Als jullie config files moeten zien, dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
vanWalsum schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:44:
Ik heb een probleem met mijn fp server. VSFTPD draait. Maar ik kan met geen mogelijkheid inloggen. Alle instellingen zijn goed.

http://www.macsat.com/macsat/content/view/25/29/

Onderaan deze site staat het volgende.

One of my readers have brought to my attention, that after following the guide, the ftp server kept rejecting him to login. He then reconnected his harddrive, and after that it worked. Maby worth a try if you are having problems getting it to work. Thanks to William de Wit for this input !

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de usb drive afgekoppeld, de wl500gp ge-reboot. De hdd weer aangesloten en nog een keer een reboot gedaan. Maar de server blijft me maar rejecten. Waar kan dit aan liggen? Als jullie config files moeten zien, dan hoor ik het wel.
gebruik je wel de juiste accounts, volgens mij gebruikt hij de accounts die in de passwd file zitten, dus waarmee je in telnet/putty whatever inlogt. probeer eens een additioneel account aan te maken en daarmee in te loggen, kijken of het dan wel werkt. tip; installeer ook ff het ipkg package adduser.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Geen matches
Helaas, nog steeds niks. Ik blijf er gewoon niet in kunnen komen. Ik heb ook doormiddel van het ipkg adduser script een nieuwe user toegevoegd inclusief passwd. Maar deze wordt tevens genegeerd. Raar, want ik heb het met een tijdelijke install werkend gehad, nadat ik trouwens ook steeds eruit gegooid werd. Dat is op wonderlijke wijze gaan werken. Nog ideeen?

Aug 8 23:28:17 xinetd[145]: START: ftp pid=174 from=192.168.1.52
Aug 8 23:28:17 xinetd[145]: START: ftp pid=176 from=192.168.1.52
Aug 8 23:28:18 xinetd[145]: START: ftp pid=178 from=192.168.1.52
Aug 8 23:28:19 xinetd[145]: START: ftp pid=180 from=192.168.1.52
Aug 8 23:28:23 xinetd[145]: START: ftp pid=182 from=192.168.1.52
Aug 8 23:28:23 xinetd[145]: START: ftp pid=184 from=192.168.1.52

Dit is trouwens de log welke ik uit et status scherm krijg van de router direct na een paar keer geprobeerd te hebben om in te loggen.

[ Voor 42% gewijzigd door vanWalsum op 08-08-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
niemand? Als je configs zien wilt, dan hoor ik het wel. Wil het graag aan de gang hebben. Heb hieronder een logje van een ftp programma welke aan het inloggen is. Misschien is hier wat uit af te leiden?

[20:04:28] SmartFTP v2.5.1006.18
[20:04:28] Resolving host name "213.46.58.66"
[20:04:28] Connecting to 213.46.58.66 Port: 21
[20:04:28] Connected to 213.46.58.66.
[20:04:28] 500 OOPS: vsftpd: not found: directory given in 'secure_chroot_dir':/opt/usr/share/empty
[20:04:28] 500 OOPS: child died
[20:04:28] Cannot login waiting to retry (30s)...
[20:04:28] Server closed connection

EDIT, heb het nu opeens werken. Geen idee hoe en waarom, maar het werkte na het opnieuw copyen en pasten van de chroot.

[ Voor 82% gewijzigd door vanWalsum op 10-08-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Geen matches
Toch nog steeds niet helemaal 100%. Op het moment werkt de ftp server perfect binnen de muren van het huis. Maar de problemen beginnen bij het van buitenaf inloggen. Daar doe je zowat een minuut over. Dan krijg je alle mappen gewoon te zien, en het loopt allemaal keurig snel. Alleen het gekke is dat je met geen mogelijkheid iets kan kopieren naar de server toe van buitenaf. En dat heeft waarschijnlijk te doen met de lange wachttijden voor het inloggen, want meestal wordt er een nieuwe sessie geopend als je wilt kopieren, en dit duurt dan dus blijkbaar ook te lang. Iemand?

Hieronder wat logjes van smartftp bij het inloggen. De 1e log is bij het inloggen van buitenaf, en de 2e log is van het kopieren van een bestand.

[13:41:25] SmartFTP v2.5.1006.18
[13:41:25] Resolving host name "213.46.58.66"
[13:41:25] Connecting to 213.46.58.66 Port: 21
[13:41:25] Connected to 213.46.58.66.
[13:41:25] 220 Welcome to FTP server.
[13:41:25] USER vanwalsum
[13:41:25] 331 Password required for user vanwalsum.
[13:41:25] PASS (hidden)
[13:41:26] 230 User vanwalsum logged in.
[13:41:26] SYST
[13:41:26] 215 UNIX Type: L8 (Linux).
[13:41:26] Detected Server Type: UNIX
[13:41:26] FEAT
[13:41:26] 503 Command not understood.
[13:41:26] TYPE I
[13:41:26] 200 Type set to I.
[13:41:26] REST 0
[13:41:26] 350 Resume request successful.
[13:41:26] PWD
[13:41:26] 257 "/" is current directory.
[13:41:26] TYPE A
[13:41:26] 200 Type set to A.
[13:41:26] PASV
[13:41:26] 227 Entering Passive Mode (192,168,1,1,4,7)
[13:41:26] Opening data connection to 192.168.1.1 Port: 1031
[13:41:26] LIST -aL
[13:41:47] Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord.
[13:42:47] Timeout (60s).
[13:42:47] Active Help: http://www.smartftp.com/support/kb/74
[13:42:47] Client closed the connection.
[13:42:47] Automatic failover of data connection mode from "Passive Mode (PASV)" to "Active Mode (PORT)".
[13:42:47] Resolving host name "213.46.58.66"
[13:42:47] Connecting to 213.46.58.66 Port: 21
[13:42:47] Connected to 213.46.58.66.
[13:42:47] 220 Welcome to FTP server.
[13:42:47] USER vanwalsum
[13:42:47] 331 Password required for user vanwalsum.
[13:42:47] PASS (hidden)
[13:42:47] 230 User vanwalsum logged in.
[13:42:47] SYST
[13:42:47] 215 UNIX Type: L8 (Linux).
[13:42:47] Detected Server Type: UNIX
[13:42:47] FEAT
[13:42:47] 503 Command not understood.
[13:42:47] PWD
[13:42:47] 257 "/" is current directory.
[13:42:47] TYPE A
[13:42:47] 200 Type set to A.
[13:42:47] PORT 10,0,0,150,5,43
[13:42:48] 200 PORT command successful.
[13:42:48] LIST -aL
[13:42:48] 150 OK
[13:42:48] 1065 bytes transferred. (69,3 KB/s) (15 ms)
[13:42:48] 226 Transfer complete.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

[13:43:29] Resolving host name "213.46.58.66"
[13:43:29] Connecting to 213.46.58.66 Port: 21
[13:43:29] Connected to 213.46.58.66.
[13:43:29] 220 Welcome to FTP server.
[13:43:29] USER vanwalsum
[13:43:29] 331 Password required for user vanwalsum.
[13:43:29] PASS (hidden)
[13:43:29] 230 User vanwalsum logged in.
[13:43:29] SYST
[13:43:29] 215 UNIX Type: L8 (Linux).
[13:43:29] Detected Server Type: UNIX
[13:43:29] FEAT
[13:43:29] 503 Command not understood.
[13:43:29] TYPE I
[13:43:29] 200 Type set to I.
[13:43:29] REST 0
[13:43:29] 350 Resume request successful.
[13:43:29] PWD
[13:43:29] 257 "/" is current directory.
[13:43:29] CWD /backups/Opa 80
[13:43:29] 250 CWD command successful.
[13:43:29] PWD
[13:43:29] 257 "backups/Opa 80/" is current directory.
[13:43:29] Remote file exist check: "P1000923.JPG".
[13:43:29] SIZE P1000923.JPG
[13:43:29] 501 Error in parameters.
[13:43:29] SIZE not supported.
[13:43:29] MDTM P1000923.JPG
[13:43:29] 501 Error in parameters.
[13:43:29] Obtaining file information (size/date) from directory listing.
[13:43:29] TYPE A
[13:43:29] 200 Type set to A.
[13:43:29] PASV
[13:43:29] 227 Entering Passive Mode (192,168,1,1,4,8)
[13:43:29] Opening data connection to 192.168.1.1 Port: 1032
[13:43:29] LIST -aL
[13:43:51] Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord.
[13:44:51] Timeout (60s).
[13:44:51] Active Help: http://www.smartftp.com/support/kb/74
[13:44:51] Client closed the connection.
[13:44:51] File "P1000923.JPG" not found in directory listing.

http://213.46.58.66:81/vsftpd.conf Hier kan je mijn config file downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik vroeg mij af of iemand het voor elkaar heeft gekregen om UPNP aan de praat te krijgen onder Vista Ultimate x64 op een Asus WL-500g deluxe router.
Ik heb vanalles geprobeerd maar weet eigenlijk niet eens of het wel compatible is onder Windows Vista Ultimate x64. Dus voor ik mijzelf nog meer frustreer is het wel prettig om te weten of het uberhaupt kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Na mijn router (WL500G-DLX) even verplaatst te hebben (alles bleef aangesloten, incl. voeding) omdat er nieuwe vloerbedekking in ons huis werd gelegd, kwam ik er halverwege de dag achter dat ik geen netwerk meer had.

Op de router gekeken, geen lampjes die branden (ook de power niet). Van alles geprobeerd, maar ik heb er geen leven meer in kunnen krijgen. :'( Terug naar de Vobis met de kassabon en omdat er 2 jaar garantie op zit (heb hem nu zo'n 15 maanden) is ie opgestuurd.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de verdere afhandeling? (inmiddels heb ik een goedkope netgear router aangeschaft als tijdelijke oplossing, dus heb in ieder geval weer een netwerkje)

UPDATE: De voedingsadapter bleek defect, dus kan hem morgen alweer ophalen met een nieuwe voeding. Dat hebben ze bij Vobis dan toch best aardig voor elkaar :)

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 24-09-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35

breinonline

Are you afraid to be known?

Matched: asus, 500
Ik overweeg een Asus 500g Premium aan te schaffen. Naast aansluiten van en hdd en printer zou het voordeel voor mij ook zijn dat hier een downloadfunctie aan boord is. Ik werk echter op een Mac. In de handleiding zie ik alleen een Windows download utility staan. Werken andere OS'en niet met de download functie, of is die ook via een webinterface te bedienen (men geeft wel vaker in handleidingen alleen de Windows-uitleg)?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:07
weet iemand hoe ik mijn wl500g premium prul kan instellen zodat ie fatsoenlijk met mijn ps3 EN xbox360 werkt

beiden krijgen een vast ip adres; heb alle poorten die op ms en sony site staan al opengezet maar niks... als ik dmz doe (wat ik liever niet heb) kan ik er maar 1tje volledige open krijgen (met als gevolg dat de ander helemaal niet meer werkt)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
breinonline schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 06:42:
Ik overweeg een Asus 500g Premium aan te schaffen. Naast aansluiten van en hdd en printer zou het voordeel voor mij ook zijn dat hier een downloadfunctie aan boord is. Ik werk echter op een Mac. In de handleiding zie ik alleen een Windows download utility staan. Werken andere OS'en niet met de download functie, of is die ook via een webinterface te bedienen (men geeft wel vaker in handleidingen alleen de Windows-uitleg)?
hdd op een wl500g is super traag (2mb/s max) torrent stelt niks voor en printer ondersteuning is bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 13:54
Liquid schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 10:38:
[...]

hdd op een wl500g is super traag (2mb/s max) torrent stelt niks voor en printer ondersteuning is bagger.
Wat voor problemen heb je met de printer via het netwerk? Heb zelf ook een printer aan de router hangen en dat werkt gewoon perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

[...]

:X Dat is een hard oordeel.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Mja niet zo zeer een probleem met de printer, dat werkt wel, maar dan zonder alle extra functies zeg maar. De meeste mensen hebben tegenwoordig wel een all in one dingetje.

Ik heb de wl500g bij lancering gekocht. Op papier een prachtig dingetje. Hdd aansluiting, printer sharing, pnp mediaserver voor de xbox, torrents downloaden zonder computer. Allemaal out-of-the-box.

Helaas is dat in de praktijk een nèt-niet-geval.
HDD is mega-traag, maximaal 2mb (zowel via kabel en wireless). Het valt soms ook gewoon weg als je grote bestanden overzet.
Torrents blijven gewoon continue op 0% staan.
Printers, voor printers die ondersteund worden zal het wel best zijn, maar de driversupport kun eigenlijk wel vergeten. En dan te bedenken dat ik gewoon een van de grotere merken HP heb.
FTP werkt op een vrij omslachtige manier. Shares kunnen bijvoorbeeld alleen in submappen.
Werkt trouwens ook niet ppopa-connectie voor bijvoorbeeld adsl van kpn. Dus je zit dan al snel met router op router om het boeltje draaiende te houden.

Enzovoorts, enzovoorts.

Nu is er via wl500g.info wel het een en ander te vinden, maar dat is allemaal ook veel werk om goed in te stellen. Dus uiteindelijk gebruik ik het gewoon als een wireless switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Daarom kan je deze routers ook zo heerlijk voorzien van andere firmware, zodat je er dingen op kan zetten die het beste bevallen. Dat heb je blijkbaar nog niet uitgeprobeerd? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 03-11-2007 19:45 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nu ik tweakdsl als ISP heb sinds kort, heb ik eindelijk mijn Asus WL-600G kunnen gebruiken als ADSL2+ modem (hiervoor met orange adsl wilde het niet goed werken).

Maarr..het wifi-gedeelte werkt echt *HEEL ERG SLECHT* bij mij thuis. Als ik de wifi security op 'open' zonder WEP-encryption zet, *dan* werkt het. Maar elke andere setting (shared+WEP,WPA-PSK) werkt niet of nauwelijks! I.c.m. een speedtouch 121g usb wifi dongle lukt het om via WPA-PSK met TKIP encryptie een verbinding te krijgen. Signaalsterkte is 100%, maar het netwerk is zeer onbetrouwbaar. Een filmpje streamen (van nog geen 160kbyte/s) lukt nog niet eens fatsoenlijk, dat stottert al.

Is er hier iemand die ervaring heeft met specifiek de wl-600g als access point? Die hopelijk positiever is dan de mijne..

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Hi all, hoop dat er nog iemand meeleest.. Heb geprobeerde de nieuwe firmware (1.9.7.5) te flashen, maar mijn w500g Premium knippert nu alleen nog maar. Restore knop ingedrukt houden helpt niet, EZSetup knop ingedrukt houden ook niet.. Krijg het apparaat dus niet in restore mode. Iemand tips of moet ik mijn bon gaan zoeken?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal_Kint schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:55:
Hi all, hoop dat er nog iemand meeleest.. Heb geprobeerde de nieuwe firmware (1.9.7.5) te flashen, maar mijn w500g Premium knippert nu alleen nog maar. Restore knop ingedrukt houden helpt niet, EZSetup knop ingedrukt houden ook niet.. Krijg het apparaat dus niet in restore mode. Iemand tips of moet ik mijn bon gaan zoeken?

Thx
Hmm, op het wl500g forum staat een how-to hoe je een ' gebrickte' router moet herstellen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Geen matches
nou, hij doet het weer ongeveer.. wel zo ongeveer alles geground wat er te grounden is en uiteindelijk de restore knop kortgesloten.. Kan geen firmware meer updaten want dan wordt het weer een brick..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs de wl-500g router gekocht, en hier een externe harde schijf op aangesloten.
Op mijn pc die bedraad aan de router zit en waar windows xp op zit, kan ik hem gewoon benaderen en gebruiken.
Echter staat er op mijn vista laptop windows vista (draadloos). Als ik dan in het netwerkcentrum kijk, dan staat de router er gewoon bij, maar ik kan hem alleen maar openen met windows media player. En dan kan ik er verder niks mee. Heeft iemand een idee hoe ik hem gewoon als map kan benaderen? Onder xp kun je gewoon openen met... maar die mogelijkheid heb ik nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geen matches
Vista heeft een herschreven netwerkstack, ik denk dat het SMB-protocol onder Vista waarschijnlijk ook wel een opfrissing gekregen heeft, terwijl de Linux-variant daarvan (Samba) per definitie achter de feiten aanloopt (zij moeten reverse-engineeren).

Maar het kan er evengoed niets mee te maken hebben natuurlijk

Heb je al gecheckt of je bedraad met Vista erbij kan? Momenteel vergelijk je appels met peren.

[ Voor 25% gewijzigd door Borromini op 07-12-2007 17:06 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Helaas, ook bedraad krijg ik hem niet aan de praat. Het probleem is dat hij de router herkent als media apperaat,en opent gelijk mediaplayer. (Internet doet het prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Borromini schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:05:
Vista heeft een herschreven netwerkstack, ik denk dat het SMB-protocol onder Vista waarschijnlijk ook wel een opfrissing gekregen heeft, terwijl de Linux-variant daarvan (Samba) per definitie achter de feiten aanloopt (zij moeten reverse-engineeren).

Maar het kan er evengoed niets mee te maken hebben natuurlijk

Heb je al gecheckt of je bedraad met Vista erbij kan? Momenteel vergelijk je appels met peren.
Kijk ff op http://wl500g.info
Waarschijnlijk gewoon ff de nieuwe samba versie erop knallen en het werkt weer. Je kan ook een of andere registry key in vista veranderen.

Vista kan in elk geval niet overweg met Samba versie 1.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Hallo,
Ik heb deze vraag ook al op http://wl500g.info/ staan maar heb daar nog geen antwoord gekregen. :(
Duas ik hoop dat het hier wel lukt. _/-\o_

Ik heb een combinatie van een Asus WL-500G en een Linksys NLSU2 met van beide de laatste stock firmware.
Ik heb in de Asus de 80 (voor de http) en 21 (voor de FTP server) geforward naar 192.168.1.77 de IP van de NLSU2. Ik kan beide benaderen via mijn interne LAN als ik thuis ben. :)
Nou heb ik een probleem. :'( Ik kan vanaf het internet wel de Asus benaderen onder http://IP:8080 maar niet de NSLU2 onder http://IP:80 of ftp://IP:21.
Maar het zou nartuurlijk mooi zijn als ik de NSLU2 ook via het internet kan benaderen als FTP server. :P
De reden dat ik die NSLU2 gekocht heb is dat ik aan die Asus een webcam wil hangen en er maar een usb poort op zit. Plus die NSLU2 heeft 2 usb2 poorten die een stuk sneler zijn dan de usb 1 van die Asus.
Zo mijn vraag is:
Wat doe ik fout. Waarom kan ik de NLSU2 niet benaderen?

P.s. voor er iemand snugger wordt. ;) FTP staat aan op die NSLU2. :+

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JEV schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:56:
Hallo,
Ik heb deze vraag ook al op http://wl500g.info/ staan maar heb daar nog geen antwoord gekregen. :(
Duas ik hoop dat het hier wel lukt. _/-\o_
Dus toch niet gezocht?

http://wl500g.info/showthread.php?t=10761

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Ikke niet weten wat jij met die thread bedoeld. Het gaat totaal niet over de vraag die ik stell.
Die thread gaat nl. over
[How To] Install and Configure a WORKING Samba (Vista included).
Zo als ik iets fout zie a.u.b. verduidelijk u antwoord.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

JEV schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:56:
Ik heb in de Asus de 80 (voor de http) en 21 (voor de FTP server) geforward naar 192.168.1.77 de IP van de NLSU2. Ik kan beide benaderen via mijn interne LAN als ik thuis ben. :)
Je hebt wel 2 poorten gebruikt die door de Asus al gereserveerd zijn. Pak eens 1080 en 1021...
dus http://ip:1080 -> 192.168.1.77:80 en ftp://ip:1021 -> 192.168.1.77:21

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
JEV schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:36:
[...]

Ikke niet weten wat jij met die thread bedoeld. Het gaat totaal niet over de vraag die ik stell.
Die thread gaat nl. over

[...]

Zo als ik iets fout zie a.u.b. verduidelijk u antwoord.
Ik zou gewoon een usb hubje eraan hangen. Of nog beter, een wl500g deluxe zoeken, want die heeft reeds 2 usb poorten, en je kan er nog 2 bij modden.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in dit topic dat er al een enkeling mij voor is gegaan, maar ik zie geen oplossing voor mijn probleem.
Ik heb een WL600G en Orange Family ADSL en ik krijg het neit voor elkaar uberhaupt een verbinding op te stellen, we ontvangen namelijk geen IP nummer. We draaien Firmware 1.0.2.8B.

Weelke instellingen zouden sowieso moeten werken en hoe krijg je ook de scanner draadloos an het werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:45:
Ik zie in dit topic dat er al een enkeling mij voor is gegaan, maar ik zie geen oplossing voor mijn probleem.
Ik heb een WL600G en Orange Family ADSL en ik krijg het neit voor elkaar uberhaupt een verbinding op te stellen, we ontvangen namelijk geen IP nummer. We draaien Firmware 1.0.2.8B.
DHCP op de livebox uitgezet?
Weelke instellingen zouden sowieso moeten werken en hoe krijg je ook de scanner draadloos an het werk?
Niet volgens mij, een scanner heeft drivers nodig die niet in de router zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
breinonline schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:14:
[...]

Niet volgens mij, een scanner heeft drivers nodig die niet in de router zitten.
Klopt, maar bepaalde scanners zijn wel werkend te krijgen.

Ik heb mbv mijn wl500g wel m'n (losse) scanner (hp 6300c) geshared via het netwerk. Daarvoor moet je echter wel geluk hebben dat de drivers compatibel zijn, en je moet dus op de router met linux aan de slag. Zoek op wl500g.info even op SANE, dan vind je het topic wel. Weet overigens niet of dit voor andere type routers werkt, maar voor mij is het ideaal. De scanner is zo'n sta-in-de-weg, en die staat nu de printer gezelschap te houden op een plankje uit het zicht.

Ik verwacht dat de meeste multifuntionals niet zullen werken op deze manier. (Tenzij ze standaard al een netwerkpoort hebben, ik neem tenminste aan dat de fabrikant dan een eigen oplossing in de driver heeft ingebouwd)

Probleem is namelijk dat er voor netwerkscanners geen standaard is ontwikkeld. Met SANE probeert men daar verandering in de brengen.

---------------

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Dit topic is nu bijna 2,5 jaar oud en ik ben best wel benieuwd als de WL500 uiteindelijk waar heeft gemaakt wat aan het begin werd gezegd :)

Verwijderd

Djerique schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:58:
Dit topic is nu bijna 2,5 jaar oud en ik ben best wel benieuwd als de WL500 uiteindelijk waar heeft gemaakt wat aan het begin werd gezegd :)
Mijn vorige WL500g is sinds 2 maanden overleden, hiervoor heeft hij praktisch 24/7 aangestaan voor 3 jaar...mijn huidige WL500g premium staat sinds 2,5 maand 24/7 aan. i.c.m. Oleg Firmware en USB HDD download hij lekker zijn torrents, shared hij muziek en documenten, en is het de printerserver van ons netwerk. Prima voor elkaar al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Mijn tweede wl700g Encore staat nu ook al ruim 1,5 jaar 24/7 aan lekker nzb's te verzamelen, uiteraard daarnaast ook nog hard aan 't werk als php/mysql webservertje,ftp & samba 3 werkt heerlijk samen met vista ;)

Mijn eerste wl700g Encore wil op de een of andere manier niet meer starten, waarschijnlijk door iets te veel testen van verschillende firmware's. heb nog geprobeerd een serialport te installeren erop maar ook hierop krijg ik geen gehoor meer :(
Omdat ik toch een monstertje nodig heb om te testen als er weer wat nieuws uit is (http://wl700g.homelinux.net) ga ik me binnekort weer een nieuwe wl700gE erbij halen.

En dan heb ik nog een wl500gP met een 2.5"hdd erin geplakt die op oleg loopt en mijn aquarium data mooi opslaat en een webserver die de cam's erin weergeeft.

Ik ben zeer tevreden met deze kleine witte monsters in de hoek van de kamer vooral omdat watt--kb/s ratio vele malen gunstiger is dan bij een gewone pc

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 20:22

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik zou m'n wl500gP graag als mailserver willen gebruiken.
Hiervoor zou ik een oleg firmware moeten gebruiken xmail moeten installeren.
Xmail zou best zwaar zijn voor een wl500gP, klopt dit of gaat dat best meevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Zijn er mensen met een wl500g premium al aan de slag geweest met DD-WRT 2.4 RC7?
Vroeg mij af of het schadeloos werkt, ik wil graag de nieuwe wireless bridge functionaliteiten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
duncanvdlinden schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:12:
Zijn er mensen met een wl500g premium al aan de slag geweest met DD-WRT 2.4 RC7?
Vroeg mij af of het schadeloos werkt, ik wil graag de nieuwe wireless bridge functionaliteiten gebruiken.
Draai er al jaren mee, en 1week terug maar eens geupdate naar DD-WRT 24 Final, en moet zeggen draait als een zonnetje.

Voor de mensen met nog de std firmware er is een nieuwe uit en staat op de asus website
1.9.7.7 Changelog: WL-500gP V1
1.fix virtual server and DMZ function can't work
2.fix eeprom crc check 0x4104 on sync mac issue
3.set all Bandwidth Management default values are disable
4.solved lan to wan or wan to lan throughput decrease
5.fix usb userlist disappear via load Setting.CFG
6.fix WebCam port 7776 issue
7.move download master bin to Utility
8.update wireless driver to 4.108.9 for Vista and Kedron
http://dlsvr01.asus.com/p...500gP/FW_WL500gP_1977.zip

Changelog WL500gP V2
WL-500gP V2 UI 2.0: Brand new user experience and joy
http://files.wl500g.info/.../WL500gpv2_3.0.2.6_TW.zip

LETOP update van router is op eigenrisico, gebruik de V2 firmware niet op V1 en andersom

[ Voor 15% gewijzigd door devil-strike op 26-05-2008 10:30 ]

• hypergerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:26
Geen matches
mensen, ik weet niet of het al aan de orde is gebracht.
30 pagina's is wel veel om te lezen. xD

hier een idee voor het vervangen van de IDE hdd door een Sata hdd

tadaaa een converter:
http://www.satacables.com/html/sata_to_ide_adapter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Sorry, dubbel....

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat die WL-700g niet in de PW staat... Is het nu al weer afgelopen met dit router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Joepie! Na bijna anderhalf jaar ben ik er eindelijk aan toegekomen; Ik heb mijn wl500g Deluxe voorzien van meer geheugen!
              total         used         free       shared      buffers
  Mem:        62968        11620        51348            0         1332
 Swap:            0            0            0
Total:        62968        11620        51348

Eindelijk 64MB beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://marcel.reinieren.net/files/pictures/IMG_9020.jpg

Hier de oude chips zojuist losgesoldeerd.

Ik heb deze methode gebruikt:

De chips komen van een Corsair SDRAM PC133 128MB module met 4 chips aan één zijde.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Heb sinds vandaag ook een WL-700gE. Echter denk ik dat ik de HDD onleesbaar heb gemaakt nadat ik deze eruit had gehaald en met behulp van een USB > IDE adapter had aangesloten op m'n Win7 desktop. Was iets te snel en had al ok gedrukt voordat ik door had dat windows iets met een dynamic drive had toegepast op de schijf.

De router start nu wel op, maar de IDE and AIR lampjes branden nu niet meer (WAN werkt niet, zit direct via LAN1 op m'n desktop). Kan de router pingen op 192.168.1.1 maar kom niet meer in de web interface.

Iemand enig idee hoe ik de HDD kan restoren?

Ben nu Gparted aan het downloaden om te kijken of ik de partitie nog kan benaderen.

EDIT: Lees overal over een Asus Firmware Restoration Utility. Maar waar kan ik deze vinden?

[ Voor 7% gewijzigd door Mesh op 20-06-2009 21:18 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Mesh schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:39:
Heb sinds vandaag ook een WL-700gE. Echter denk ik dat ik de HDD onleesbaar heb gemaakt nadat ik deze eruit had gehaald en met behulp van een USB > IDE adapter had aangesloten op m'n Win7 desktop. Was iets te snel en had al ok gedrukt voordat ik door had dat windows iets met een dynamic drive had toegepast op de schijf.
Je moet bij de 500g FAT32 gebruiken meen ik, misschien ook bij de 700. Je kunt de schijf natuurlijk opnieuw partitioneren en erna formatteren.

Ik heb sinds vandaag tijdelijk een WL-500g van mijn broertje geleend :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

PcDealer schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:27:
[...]

Je moet bij de 500g FAT32 gebruiken meen ik, misschien ook bij de 700. Je kunt de schijf natuurlijk opnieuw partitioneren en erna formatteren.

Ik heb sinds vandaag tijdelijk een WL-500g van mijn broertje geleend :)
Heb deze inmiddels weten te herstellen. TFTP command werkte niet lekker, reinstall van windows was oplossing. En daarnaast werkt de recovery functie van Asus opzich ook niet verkeerd, was alleen ff zoeken.
back2basic schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 01:06:
Mijn tweede wl700g Encore staat nu ook al ruim 1,5 jaar 24/7 aan lekker nzb's te verzamelen, uiteraard daarnaast ook nog hard aan 't werk als php/mysql webservertje,ftp & samba 3 werkt heerlijk samen met vista ;)

...

Ik ben zeer tevreden met deze kleine witte monsters in de hoek van de kamer vooral omdat watt--kb/s ratio vele malen gunstiger is dan bij een gewone pc
back2basic, heb je ergens een how-to of wellicht een image die wij kunnen gebruiken voor onze WL-700gE's?
Heb er hier een gevonden voor kamikaze 7.09, echter werken merendeel van de links niet meer. En zag trouwens dat jij versie 8.09rc1 draait? :9~

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geen matches
8.09.2 staat al op stapel ;).

Deze link helpt je misschien wat verder, de wiki wordt momenteel aangepast, en het lijkt een beetje een werk van lange adem te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Borromini op 02-11-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Aangezien ik mijn wl500g Deluxe's heb weggedaan (op eentje na), heb ik nog memory over dat past bij de deluxe router.
Hiermee kan je dus het geheugen uitbreiden van 32 naar 64 MB. Interesse? Stuur me een DM.

Aangezien ik hier ervaring mee heb, kan ik ook de upgrade zelf voor je uitvoeren.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Mesh schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:37:
[...]

Heb deze inmiddels weten te herstellen. TFTP command werkte niet lekker, reinstall van windows was oplossing. En daarnaast werkt de recovery functie van Asus opzich ook niet verkeerd, was alleen ff zoeken.

[...]

back2basic, heb je ergens een how-to of wellicht een image die wij kunnen gebruiken voor onze WL-700gE's?
Heb er hier een gevonden voor kamikaze 7.09, echter werken merendeel van de links niet meer. En zag trouwens dat jij versie 8.09rc1 draait? :9~
Sorry voor de late update...
op http://wl700ge.hezik.nl (voorheen wl700g.hoemlinux.net)kun je alles vinden voor de WL700Ge
8.09.02 zou moeten werken...
Ik ben nog bezig om 10.03 werkend te krijgen.. heb er alleen niet meer zo veel tijd voor

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste