Het grote *Asus WL-x00g topic *

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 21.993 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Matched: 500, wl
Na mijn router (WL500G-DLX) even verplaatst te hebben (alles bleef aangesloten, incl. voeding) omdat er nieuwe vloerbedekking in ons huis werd gelegd, kwam ik er halverwege de dag achter dat ik geen netwerk meer had.

Op de router gekeken, geen lampjes die branden (ook de power niet). Van alles geprobeerd, maar ik heb er geen leven meer in kunnen krijgen. :'( Terug naar de Vobis met de kassabon en omdat er 2 jaar garantie op zit (heb hem nu zo'n 15 maanden) is ie opgestuurd.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de verdere afhandeling? (inmiddels heb ik een goedkope netgear router aangeschaft als tijdelijke oplossing, dus heb in ieder geval weer een netwerkje)

UPDATE: De voedingsadapter bleek defect, dus kan hem morgen alweer ophalen met een nieuwe voeding. Dat hebben ze bij Vobis dan toch best aardig voor elkaar :)

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 24-09-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30

breinonline

Are you afraid to be known?

Matched: asus, 500
Ik overweeg een Asus 500g Premium aan te schaffen. Naast aansluiten van en hdd en printer zou het voordeel voor mij ook zijn dat hier een downloadfunctie aan boord is. Ik werk echter op een Mac. In de handleiding zie ik alleen een Windows download utility staan. Werken andere OS'en niet met de download functie, of is die ook via een webinterface te bedienen (men geeft wel vaker in handleidingen alleen de Windows-uitleg)?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:19
weet iemand hoe ik mijn wl500g premium prul kan instellen zodat ie fatsoenlijk met mijn ps3 EN xbox360 werkt

beiden krijgen een vast ip adres; heb alle poorten die op ms en sony site staan al opengezet maar niks... als ik dmz doe (wat ik liever niet heb) kan ik er maar 1tje volledige open krijgen (met als gevolg dat de ander helemaal niet meer werkt)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Matched: asus, 500, wl
breinonline schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 06:42:
Ik overweeg een Asus 500g Premium aan te schaffen. Naast aansluiten van en hdd en printer zou het voordeel voor mij ook zijn dat hier een downloadfunctie aan boord is. Ik werk echter op een Mac. In de handleiding zie ik alleen een Windows download utility staan. Werken andere OS'en niet met de download functie, of is die ook via een webinterface te bedienen (men geeft wel vaker in handleidingen alleen de Windows-uitleg)?
hdd op een wl500g is super traag (2mb/s max) torrent stelt niks voor en printer ondersteuning is bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:54
Liquid schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 10:38:
[...]

hdd op een wl500g is super traag (2mb/s max) torrent stelt niks voor en printer ondersteuning is bagger.
Wat voor problemen heb je met de printer via het netwerk? Heb zelf ook een printer aan de router hangen en dat werkt gewoon perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

[...]

:X Dat is een hard oordeel.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mja niet zo zeer een probleem met de printer, dat werkt wel, maar dan zonder alle extra functies zeg maar. De meeste mensen hebben tegenwoordig wel een all in one dingetje.

Ik heb de wl500g bij lancering gekocht. Op papier een prachtig dingetje. Hdd aansluiting, printer sharing, pnp mediaserver voor de xbox, torrents downloaden zonder computer. Allemaal out-of-the-box.

Helaas is dat in de praktijk een nèt-niet-geval.
HDD is mega-traag, maximaal 2mb (zowel via kabel en wireless). Het valt soms ook gewoon weg als je grote bestanden overzet.
Torrents blijven gewoon continue op 0% staan.
Printers, voor printers die ondersteund worden zal het wel best zijn, maar de driversupport kun eigenlijk wel vergeten. En dan te bedenken dat ik gewoon een van de grotere merken HP heb.
FTP werkt op een vrij omslachtige manier. Shares kunnen bijvoorbeeld alleen in submappen.
Werkt trouwens ook niet ppopa-connectie voor bijvoorbeeld adsl van kpn. Dus je zit dan al snel met router op router om het boeltje draaiende te houden.

Enzovoorts, enzovoorts.

Nu is er via wl500g.info wel het een en ander te vinden, maar dat is allemaal ook veel werk om goed in te stellen. Dus uiteindelijk gebruik ik het gewoon als een wireless switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:55
[...]

Daarom kan je deze routers ook zo heerlijk voorzien van andere firmware, zodat je er dingen op kan zetten die het beste bevallen. Dat heb je blijkbaar nog niet uitgeprobeerd? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 03-11-2007 19:45 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Matched: asus, wl
Nu ik tweakdsl als ISP heb sinds kort, heb ik eindelijk mijn Asus WL-600G kunnen gebruiken als ADSL2+ modem (hiervoor met orange adsl wilde het niet goed werken).

Maarr..het wifi-gedeelte werkt echt *HEEL ERG SLECHT* bij mij thuis. Als ik de wifi security op 'open' zonder WEP-encryption zet, *dan* werkt het. Maar elke andere setting (shared+WEP,WPA-PSK) werkt niet of nauwelijks! I.c.m. een speedtouch 121g usb wifi dongle lukt het om via WPA-PSK met TKIP encryptie een verbinding te krijgen. Signaalsterkte is 100%, maar het netwerk is zeer onbetrouwbaar. Een filmpje streamen (van nog geen 160kbyte/s) lukt nog niet eens fatsoenlijk, dat stottert al.

Is er hier iemand die ervaring heeft met specifiek de wl-600g als access point? Die hopelijk positiever is dan de mijne..

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Matched: 500
Hi all, hoop dat er nog iemand meeleest.. Heb geprobeerde de nieuwe firmware (1.9.7.5) te flashen, maar mijn w500g Premium knippert nu alleen nog maar. Restore knop ingedrukt houden helpt niet, EZSetup knop ingedrukt houden ook niet.. Krijg het apparaat dus niet in restore mode. Iemand tips of moet ik mijn bon gaan zoeken?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal_Kint schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:55:
Hi all, hoop dat er nog iemand meeleest.. Heb geprobeerde de nieuwe firmware (1.9.7.5) te flashen, maar mijn w500g Premium knippert nu alleen nog maar. Restore knop ingedrukt houden helpt niet, EZSetup knop ingedrukt houden ook niet.. Krijg het apparaat dus niet in restore mode. Iemand tips of moet ik mijn bon gaan zoeken?

Thx
Hmm, op het wl500g forum staat een how-to hoe je een ' gebrickte' router moet herstellen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Geen matches
nou, hij doet het weer ongeveer.. wel zo ongeveer alles geground wat er te grounden is en uiteindelijk de restore knop kortgesloten.. Kan geen firmware meer updaten want dan wordt het weer een brick..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs de wl-500g router gekocht, en hier een externe harde schijf op aangesloten.
Op mijn pc die bedraad aan de router zit en waar windows xp op zit, kan ik hem gewoon benaderen en gebruiken.
Echter staat er op mijn vista laptop windows vista (draadloos). Als ik dan in het netwerkcentrum kijk, dan staat de router er gewoon bij, maar ik kan hem alleen maar openen met windows media player. En dan kan ik er verder niks mee. Heeft iemand een idee hoe ik hem gewoon als map kan benaderen? Onder xp kun je gewoon openen met... maar die mogelijkheid heb ik nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geen matches
Vista heeft een herschreven netwerkstack, ik denk dat het SMB-protocol onder Vista waarschijnlijk ook wel een opfrissing gekregen heeft, terwijl de Linux-variant daarvan (Samba) per definitie achter de feiten aanloopt (zij moeten reverse-engineeren).

Maar het kan er evengoed niets mee te maken hebben natuurlijk

Heb je al gecheckt of je bedraad met Vista erbij kan? Momenteel vergelijk je appels met peren.

[ Voor 25% gewijzigd door Borromini op 07-12-2007 17:06 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Helaas, ook bedraad krijg ik hem niet aan de praat. Het probleem is dat hij de router herkent als media apperaat,en opent gelijk mediaplayer. (Internet doet het prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Borromini schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:05:
Vista heeft een herschreven netwerkstack, ik denk dat het SMB-protocol onder Vista waarschijnlijk ook wel een opfrissing gekregen heeft, terwijl de Linux-variant daarvan (Samba) per definitie achter de feiten aanloopt (zij moeten reverse-engineeren).

Maar het kan er evengoed niets mee te maken hebben natuurlijk

Heb je al gecheckt of je bedraad met Vista erbij kan? Momenteel vergelijk je appels met peren.
Kijk ff op http://wl500g.info
Waarschijnlijk gewoon ff de nieuwe samba versie erop knallen en het werkt weer. Je kan ook een of andere registry key in vista veranderen.

Vista kan in elk geval niet overweg met Samba versie 1.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Hallo,
Ik heb deze vraag ook al op http://wl500g.info/ staan maar heb daar nog geen antwoord gekregen. :(
Duas ik hoop dat het hier wel lukt. _/-\o_

Ik heb een combinatie van een Asus WL-500G en een Linksys NLSU2 met van beide de laatste stock firmware.
Ik heb in de Asus de 80 (voor de http) en 21 (voor de FTP server) geforward naar 192.168.1.77 de IP van de NLSU2. Ik kan beide benaderen via mijn interne LAN als ik thuis ben. :)
Nou heb ik een probleem. :'( Ik kan vanaf het internet wel de Asus benaderen onder http://IP:8080 maar niet de NSLU2 onder http://IP:80 of ftp://IP:21.
Maar het zou nartuurlijk mooi zijn als ik de NSLU2 ook via het internet kan benaderen als FTP server. :P
De reden dat ik die NSLU2 gekocht heb is dat ik aan die Asus een webcam wil hangen en er maar een usb poort op zit. Plus die NSLU2 heeft 2 usb2 poorten die een stuk sneler zijn dan de usb 1 van die Asus.
Zo mijn vraag is:
Wat doe ik fout. Waarom kan ik de NLSU2 niet benaderen?

P.s. voor er iemand snugger wordt. ;) FTP staat aan op die NSLU2. :+

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JEV schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:56:
Hallo,
Ik heb deze vraag ook al op http://wl500g.info/ staan maar heb daar nog geen antwoord gekregen. :(
Duas ik hoop dat het hier wel lukt. _/-\o_
Dus toch niet gezocht?

http://wl500g.info/showthread.php?t=10761

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Ikke niet weten wat jij met die thread bedoeld. Het gaat totaal niet over de vraag die ik stell.
Die thread gaat nl. over
[How To] Install and Configure a WORKING Samba (Vista included).
Zo als ik iets fout zie a.u.b. verduidelijk u antwoord.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Matched: asus
JEV schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:56:
Ik heb in de Asus de 80 (voor de http) en 21 (voor de FTP server) geforward naar 192.168.1.77 de IP van de NLSU2. Ik kan beide benaderen via mijn interne LAN als ik thuis ben. :)
Je hebt wel 2 poorten gebruikt die door de Asus al gereserveerd zijn. Pak eens 1080 en 1021...
dus http://ip:1080 -> 192.168.1.77:80 en ftp://ip:1021 -> 192.168.1.77:21

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
JEV schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:36:
[...]

Ikke niet weten wat jij met die thread bedoeld. Het gaat totaal niet over de vraag die ik stell.
Die thread gaat nl. over

[...]

Zo als ik iets fout zie a.u.b. verduidelijk u antwoord.
Ik zou gewoon een usb hubje eraan hangen. Of nog beter, een wl500g deluxe zoeken, want die heeft reeds 2 usb poorten, en je kan er nog 2 bij modden.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: wl
Ik zie in dit topic dat er al een enkeling mij voor is gegaan, maar ik zie geen oplossing voor mijn probleem.
Ik heb een WL600G en Orange Family ADSL en ik krijg het neit voor elkaar uberhaupt een verbinding op te stellen, we ontvangen namelijk geen IP nummer. We draaien Firmware 1.0.2.8B.

Weelke instellingen zouden sowieso moeten werken en hoe krijg je ook de scanner draadloos an het werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:45:
Ik zie in dit topic dat er al een enkeling mij voor is gegaan, maar ik zie geen oplossing voor mijn probleem.
Ik heb een WL600G en Orange Family ADSL en ik krijg het neit voor elkaar uberhaupt een verbinding op te stellen, we ontvangen namelijk geen IP nummer. We draaien Firmware 1.0.2.8B.
DHCP op de livebox uitgezet?
Weelke instellingen zouden sowieso moeten werken en hoe krijg je ook de scanner draadloos an het werk?
Niet volgens mij, een scanner heeft drivers nodig die niet in de router zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
breinonline schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:14:
[...]

Niet volgens mij, een scanner heeft drivers nodig die niet in de router zitten.
Klopt, maar bepaalde scanners zijn wel werkend te krijgen.

Ik heb mbv mijn wl500g wel m'n (losse) scanner (hp 6300c) geshared via het netwerk. Daarvoor moet je echter wel geluk hebben dat de drivers compatibel zijn, en je moet dus op de router met linux aan de slag. Zoek op wl500g.info even op SANE, dan vind je het topic wel. Weet overigens niet of dit voor andere type routers werkt, maar voor mij is het ideaal. De scanner is zo'n sta-in-de-weg, en die staat nu de printer gezelschap te houden op een plankje uit het zicht.

Ik verwacht dat de meeste multifuntionals niet zullen werken op deze manier. (Tenzij ze standaard al een netwerkpoort hebben, ik neem tenminste aan dat de fabrikant dan een eigen oplossing in de driver heeft ingebouwd)

Probleem is namelijk dat er voor netwerkscanners geen standaard is ontwikkeld. Met SANE probeert men daar verandering in de brengen.

---------------

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Dit topic is nu bijna 2,5 jaar oud en ik ben best wel benieuwd als de WL500 uiteindelijk waar heeft gemaakt wat aan het begin werd gezegd :)

Verwijderd

Djerique schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:58:
Dit topic is nu bijna 2,5 jaar oud en ik ben best wel benieuwd als de WL500 uiteindelijk waar heeft gemaakt wat aan het begin werd gezegd :)
Mijn vorige WL500g is sinds 2 maanden overleden, hiervoor heeft hij praktisch 24/7 aangestaan voor 3 jaar...mijn huidige WL500g premium staat sinds 2,5 maand 24/7 aan. i.c.m. Oleg Firmware en USB HDD download hij lekker zijn torrents, shared hij muziek en documenten, en is het de printerserver van ons netwerk. Prima voor elkaar al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
Mijn tweede wl700g Encore staat nu ook al ruim 1,5 jaar 24/7 aan lekker nzb's te verzamelen, uiteraard daarnaast ook nog hard aan 't werk als php/mysql webservertje,ftp & samba 3 werkt heerlijk samen met vista ;)

Mijn eerste wl700g Encore wil op de een of andere manier niet meer starten, waarschijnlijk door iets te veel testen van verschillende firmware's. heb nog geprobeerd een serialport te installeren erop maar ook hierop krijg ik geen gehoor meer :(
Omdat ik toch een monstertje nodig heb om te testen als er weer wat nieuws uit is (http://wl700g.homelinux.net) ga ik me binnekort weer een nieuwe wl700gE erbij halen.

En dan heb ik nog een wl500gP met een 2.5"hdd erin geplakt die op oleg loopt en mijn aquarium data mooi opslaat en een webserver die de cam's erin weergeeft.

Ik ben zeer tevreden met deze kleine witte monsters in de hoek van de kamer vooral omdat watt--kb/s ratio vele malen gunstiger is dan bij een gewone pc

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 20:22

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik zou m'n wl500gP graag als mailserver willen gebruiken.
Hiervoor zou ik een oleg firmware moeten gebruiken xmail moeten installeren.
Xmail zou best zwaar zijn voor een wl500gP, klopt dit of gaat dat best meevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Zijn er mensen met een wl500g premium al aan de slag geweest met DD-WRT 2.4 RC7?
Vroeg mij af of het schadeloos werkt, ik wil graag de nieuwe wireless bridge functionaliteiten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
duncanvdlinden schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:12:
Zijn er mensen met een wl500g premium al aan de slag geweest met DD-WRT 2.4 RC7?
Vroeg mij af of het schadeloos werkt, ik wil graag de nieuwe wireless bridge functionaliteiten gebruiken.
Draai er al jaren mee, en 1week terug maar eens geupdate naar DD-WRT 24 Final, en moet zeggen draait als een zonnetje.

Voor de mensen met nog de std firmware er is een nieuwe uit en staat op de asus website
1.9.7.7 Changelog: WL-500gP V1
1.fix virtual server and DMZ function can't work
2.fix eeprom crc check 0x4104 on sync mac issue
3.set all Bandwidth Management default values are disable
4.solved lan to wan or wan to lan throughput decrease
5.fix usb userlist disappear via load Setting.CFG
6.fix WebCam port 7776 issue
7.move download master bin to Utility
8.update wireless driver to 4.108.9 for Vista and Kedron
http://dlsvr01.asus.com/p...500gP/FW_WL500gP_1977.zip

Changelog WL500gP V2
WL-500gP V2 UI 2.0: Brand new user experience and joy
http://files.wl500g.info/.../WL500gpv2_3.0.2.6_TW.zip

LETOP update van router is op eigenrisico, gebruik de V2 firmware niet op V1 en andersom

[ Voor 15% gewijzigd door devil-strike op 26-05-2008 10:30 ]

• hypergerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:26
Geen matches
mensen, ik weet niet of het al aan de orde is gebracht.
30 pagina's is wel veel om te lezen. xD

hier een idee voor het vervangen van de IDE hdd door een Sata hdd

tadaaa een converter:
http://www.satacables.com/html/sata_to_ide_adapter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Sorry, dubbel....

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat die WL-700g niet in de PW staat... Is het nu al weer afgelopen met dit router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Joepie! Na bijna anderhalf jaar ben ik er eindelijk aan toegekomen; Ik heb mijn wl500g Deluxe voorzien van meer geheugen!
              total         used         free       shared      buffers
  Mem:        62968        11620        51348            0         1332
 Swap:            0            0            0
Total:        62968        11620        51348

Eindelijk 64MB beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://marcel.reinieren.net/files/pictures/IMG_9020.jpg

Hier de oude chips zojuist losgesoldeerd.

Ik heb deze methode gebruikt:

De chips komen van een Corsair SDRAM PC133 128MB module met 4 chips aan één zijde.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Heb sinds vandaag ook een WL-700gE. Echter denk ik dat ik de HDD onleesbaar heb gemaakt nadat ik deze eruit had gehaald en met behulp van een USB > IDE adapter had aangesloten op m'n Win7 desktop. Was iets te snel en had al ok gedrukt voordat ik door had dat windows iets met een dynamic drive had toegepast op de schijf.

De router start nu wel op, maar de IDE and AIR lampjes branden nu niet meer (WAN werkt niet, zit direct via LAN1 op m'n desktop). Kan de router pingen op 192.168.1.1 maar kom niet meer in de web interface.

Iemand enig idee hoe ik de HDD kan restoren?

Ben nu Gparted aan het downloaden om te kijken of ik de partitie nog kan benaderen.

EDIT: Lees overal over een Asus Firmware Restoration Utility. Maar waar kan ik deze vinden?

[ Voor 7% gewijzigd door Mesh op 20-06-2009 21:18 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Mesh schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:39:
Heb sinds vandaag ook een WL-700gE. Echter denk ik dat ik de HDD onleesbaar heb gemaakt nadat ik deze eruit had gehaald en met behulp van een USB > IDE adapter had aangesloten op m'n Win7 desktop. Was iets te snel en had al ok gedrukt voordat ik door had dat windows iets met een dynamic drive had toegepast op de schijf.
Je moet bij de 500g FAT32 gebruiken meen ik, misschien ook bij de 700. Je kunt de schijf natuurlijk opnieuw partitioneren en erna formatteren.

Ik heb sinds vandaag tijdelijk een WL-500g van mijn broertje geleend :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

PcDealer schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:27:
[...]

Je moet bij de 500g FAT32 gebruiken meen ik, misschien ook bij de 700. Je kunt de schijf natuurlijk opnieuw partitioneren en erna formatteren.

Ik heb sinds vandaag tijdelijk een WL-500g van mijn broertje geleend :)
Heb deze inmiddels weten te herstellen. TFTP command werkte niet lekker, reinstall van windows was oplossing. En daarnaast werkt de recovery functie van Asus opzich ook niet verkeerd, was alleen ff zoeken.
back2basic schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 01:06:
Mijn tweede wl700g Encore staat nu ook al ruim 1,5 jaar 24/7 aan lekker nzb's te verzamelen, uiteraard daarnaast ook nog hard aan 't werk als php/mysql webservertje,ftp & samba 3 werkt heerlijk samen met vista ;)

...

Ik ben zeer tevreden met deze kleine witte monsters in de hoek van de kamer vooral omdat watt--kb/s ratio vele malen gunstiger is dan bij een gewone pc
back2basic, heb je ergens een how-to of wellicht een image die wij kunnen gebruiken voor onze WL-700gE's?
Heb er hier een gevonden voor kamikaze 7.09, echter werken merendeel van de links niet meer. En zag trouwens dat jij versie 8.09rc1 draait? :9~

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geen matches
8.09.2 staat al op stapel ;).

Deze link helpt je misschien wat verder, de wiki wordt momenteel aangepast, en het lijkt een beetje een werk van lange adem te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Borromini op 02-11-2009 12:38 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Aangezien ik mijn wl500g Deluxe's heb weggedaan (op eentje na), heb ik nog memory over dat past bij de deluxe router.
Hiermee kan je dus het geheugen uitbreiden van 32 naar 64 MB. Interesse? Stuur me een DM.

Aangezien ik hier ervaring mee heb, kan ik ook de upgrade zelf voor je uitvoeren.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
Mesh schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:37:
[...]

Heb deze inmiddels weten te herstellen. TFTP command werkte niet lekker, reinstall van windows was oplossing. En daarnaast werkt de recovery functie van Asus opzich ook niet verkeerd, was alleen ff zoeken.

[...]

back2basic, heb je ergens een how-to of wellicht een image die wij kunnen gebruiken voor onze WL-700gE's?
Heb er hier een gevonden voor kamikaze 7.09, echter werken merendeel van de links niet meer. En zag trouwens dat jij versie 8.09rc1 draait? :9~
Sorry voor de late update...
op http://wl700ge.hezik.nl (voorheen wl700g.hoemlinux.net)kun je alles vinden voor de WL700Ge
8.09.02 zou moeten werken...
Ik ben nog bezig om 10.03 werkend te krijgen.. heb er alleen niet meer zo veel tijd voor

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste