Het grote *Asus WL-x00g topic *

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 21.995 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:01
Matched: asus, 500, wl
Sinds enige tijd heb ik een probleempje met mijn router (Asus Wl-500g premium met standaard firmware) bij het downloaden via utorrent.
Er wordt heel lang niks gedownload (0KB/sec) en dan opeens weer als een speer (grote schommelingen dan normaal dus). Ook lijkt mijn internet heel sloom te gaan op het moment dat de router 0KB/sec aangeeft. Een aantal screenshots met uitleg:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.vu.nl/~mrw200/utorrent.gif

Dit is de melding onder in het scherm.
Als ik daarop dubbelklik, krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.vu.nl/~mrw200/utorrent2.jpg

Als ik daar druk op testen of de poort juist wordt doorgestuurd, krijg ik de melding dat de poort gesloten is ("Error! Port 21977 does not appear to be open"). De poort wordt echter wel geforward:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.vu.nl/~mrw200/routing.gif

Ik heb maar even 4 poorten geforward, moet genoeg zijn. Van het interne ip van de pc ben ik zeker, dat heb op static ingesteld. Windows firewall (van xp, screenshots lijken op vista, het is xp) is daarnaast ook uitgeschakeld, en NOD32 virusscanner ook.

Afbeeldingslocatie: http://www.student.vu.nl/~mrw200/utorrent3.jpg

Zoals je ziet is UPnP ingeschakeld in utorrent, en ook bij de router:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.vu.nl/~mrw200/upnp.gif

Ik kom dr niet meer uit. Waarom krijg ik toch de melding dat de poort niet open is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Geen matches
Het is lastig om te zeggen wat er gebeurt bij alles wat programma's 'automatisch' doen....
Voor zover ik weet werkt het prima als je geen UPnP gebruikt en een simpele poort forward (virutal server), tenminste, zo heb ik het aan de praat gekregen.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb een vraagje over de Asus Wl-500g premium.

even een situatie schets.
Huidige netwerk is een netwerk van 2 pc's,verbonden met adsl via een modem router (e-tech analoog).
Sinds deze week ben ik in het bezit van een laptop,en een 2e komt eraan (20 maart).
Nu wil ik natuurlijk ook een beetje surfen op de laptops,dus wil ik wireless hebben.
Nu zag ik via de search deze router,en deze bevalt mij wel qua specs,zeker omdat er ook usb opzit.
Ik heb namelijk nu de printer geinstalleerd staan op 1 pc en deze kan wel via het betwerk printen,maar alleen als mijn pc aanstaat.
Tevens heb ik een externe 120 gb harddisk.

Nu heb ik begrepen dat dit alleen puur een router is,of heb ik iets over het hoofd gezien??
Zo ja,dan zou de situatie zo zijn dat de huidige modem/router alleen maar de functie van modem moet hebben,dus deze in dmz zetten?
Maar gaat dat wel lekker werken,een modem/router,met daarachter een router?
Of zijn er nog andere merken,die en lan hebben,en wireless,maar ook usb,want vooral dat laatste vind ik zeer fijn.
Ik heb in de pricewatch gekeken,maar op een bepaald moment zie je door de bomen het bos niet meer.
En dan vraag 2, is een modem,geschikt voor adsl 2/2+ backwards compatible met adsl 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Matched: asus, wl
Zit er geen print server op of ondersteuning voor USB printers? Meeste Nas systemen hebben dit toch wel.

Ik heb op dit moment een servertje lopen dat eigenlijk dag en nacht downloadt/upload en er staat ook nog een servertje bij voor wat imagehosting ofzo.

Probleem is dat die server ongeveer 100 euro per jaar kost. Heb het verbruik al terug kunnen brengen tot 70 watt idle, maar meer zit er helaas niet in. Is zo'n WL700 een oplossing?

belanrijkste is dat ik gewoon torrents kan downloaden. Gebruik nu utorrent en ben ik zeer tevreden over(staat op de asus ook een versie van utorrent????). Printserver zou ook wel handig zijn, maar kan eventueel ook op andere pc en een fileserver voor mensen van buitenaf zou ook wel leuk zijn, maar dat wil ik nog wel opgeven, inclusief de mysql die er nu bij zit die ik toch nauwelijks gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door REDFISH op 05-03-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Matched: 500, wl
Awkwarding schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:25:
Ik snap er niets van..
Mijn WL-500G Deluxe..
Ik heb op mijn laptop 2x Windows geinstalleerd (verschillende versies om het uit te proberen). Bij de ene kan ik gewoon inloggen op mijn router (WPA) en heb ik alleen de ingestelde code nodig. Maar als ik op de nieuw geinstalleerde XP wil inloggen moet ik ook de WEP key/WPA key invullen. Maar die hebben we helemaal niet ingesteld volgens mij? En hoe kan het dat ik dit bij de ene winodws XP niet hoef te doen en bij de andere wel?
iemand die mij kan vertellen hoe dit zit met die extra key die hij bij de ene XP wel vraagt en bij de andere niet?

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:52
weet iemand het verbruik van de asus wl-hdd ? het zal wel zuiniger zijn dan mijn p3-450 :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:23

BHQ

Geen matches
Hooguit een wattje of 10. Had je zelf ook wel kunnen nagaan door het wattage van de harddisk zelf te nemen en een gokje te wagen op wat de apparatuur doet. Of kunnen kijken hoeveel de adapter kan leveren, dan is dat iig. het maximale wat ie verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
REDFISH schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:04:
Zit er geen print server op of ondersteuning voor USB printers? Meeste Nas systemen hebben dit toch wel.

Ik heb op dit moment een servertje lopen dat eigenlijk dag en nacht downloadt/upload en er staat ook nog een servertje bij voor wat imagehosting ofzo.

Probleem is dat die server ongeveer 100 euro per jaar kost. Heb het verbruik al terug kunnen brengen tot 70 watt idle, maar meer zit er helaas niet in. Is zo'n WL700 een oplossing?

belanrijkste is dat ik gewoon torrents kan downloaden. Gebruik nu utorrent en ben ik zeer tevreden over(staat op de asus ook een versie van utorrent????). Printserver zou ook wel handig zijn, maar kan eventueel ook op andere pc en een fileserver voor mensen van buitenaf zou ook wel leuk zijn, maar dat wil ik nog wel opgeven, inclusief de mysql die er nu bij zit die ik toch nauwelijks gebruik.
Kijk op wl500g.info voor getweakte firmwares.Op mijn Wl500gx draait zo'n beetje alles momenteel;
Webcamserver, printserver, samba ftp web, er hangt een laptop harddisk (usb powered) aan, ik monitor een device via een compoort (mod is beschreven op wl500g.info) en ik heb nu 4 usb poorten (is op de print gewoon aanwezig, alleen niet doorgevoerd naar buiten.)
met thttpd kan je een php enabled webserver draaien met cgi ondersteuning, en torrents is ook mogelijk. Er kan zoveel dat je daardoor alweer tegen een andere limiet loopt...cpu en mem. Als ik de goede sim heb gevonden ga ik er extra geheugen op bakken. O ja en het ding is ook nog switch en accesspoint 8)7
Aangezien ik zonnepanelen heb, en geen stroom wil verspillen, is dit een ideale oplossing! Want de voeding levert maximaal 2A, 5volt, dus meer dan 10W kan het nooit zijn. De harddisk geeft geen problemen in elk geval.

Nadeel bij mijn wl500g is wel dat de doorvoersnelheid van/naar harddisk max 3MB/sec is. Voor het downloaden is dat geen probleem, en nadien hang ik de harddisk aan de pc. Ik weet niet hoe dat bij de 700 is, zal waarschijnlijk wel beter zijn, want de 500 is alweer een paar jaar oud.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Hrm die 3MB is een beetje een probleem. De 6 a 7 MB/s die ik nu haal via UTP is al vrij laag als ik GB's aan het oversturen ben.

edit: Op wl500 info staat dat de 700 ongeveer 5400 Kbyte/s haalt. Alleen heb ik al een harddisk, dus daar schiet ik niet zoveel mee op als ik dan nog es 100 euro teveel betaal voor een extra harddisk van 160gb.

Andere vraag was inderdaad hoeveel watt verbruikt dat ding? 10 watt is mooi natuurlijk.

Hoe goed gaat downloaden? Kun je bijv 20 torrents in queue hebben die nog naar hun seed ratio moeten gaan over de komende week?

Nog even voor de duidelijkheid. Kun je dit dingetje dus gewoon als netwerkschijf in een netwerk gedeeld gebruiken? En kan de DHCP ook gewoon uit. Er wordt namelijk nog niks op aangesloten. Later misschien wel wifi iets maar nu niet. Wil gewoon vervanging voor mijn server.

Het blijft nog altijd niet optimaal zo'n oplossing. Er zou gewoon een gigabit netwerkverbinding op moeten zitten. Nog even uitpluizen dus.

De firmware upgrade maakt er dus gewoon een linuxbak van?

[ Voor 27% gewijzigd door REDFISH op 05-03-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
REDFISH schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:10:
Hrm die 3MB is een beetje een probleem. De 6 a 7 MB/s die ik nu haal via UTP is al vrij laag als ik GB's aan het oversturen ben.

Andere vraag was inderdaad hoeveel watt verbruikt dat ding? 10 watt is mooi natuurlijk.

Hoe goed gaat downloaden? Kun je bijv 20 torrents in queue hebben die nog naar hun seed ratio moeten gaan over de komende week?

Nog even voor de duidelijkheid. Kun je dit dingetje dus gewoon als netwerkschijf in een netwerk gedeeld gebruiken? En kan de DHCP ook gewoon uit. Er wordt namelijk nog niks op aangesloten. Later misschien wel wifi iets maar nu niet. Wil gewoon vervanging voor mijn server.
Tja ik weet natuurlijk niet hoe de huidige devices performen, die van mij is al een tijdje niet meer verkrijgbaar...voordeel is wel dat er een compleet forum over volgeschreven is.
Torrents heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd, maar ik lees er wel veel verhalen over op wl500g.info. Ik heb wel het nzbget package geprobeerd, maar dat ging niet echt soepeltjes, het samenvoegen van alle parts was iets teveel gevraagd van de cpu.

Mijn device staat als accesspoint ingesteld, mijn modem is al dhcp/dns/router. Zodoende heb ik geen ervaring met dhcp etc op deze router.
Je kan evt ook nog naar een linksysachtig device kijken evt. Er is een zeer grote community voor dit soort devices, vele mogelijkheden zijn zo als package te installeren.

check evt ook macsat.com of http://www.nslu2-linux.org/wiki/Unslung/HomePage

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:52
Geen matches
Yapser schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:29:
Hooguit een wattje of 10. Had je zelf ook wel kunnen nagaan door het wattage van de harddisk zelf te nemen en een gokje te wagen op wat de apparatuur doet. Of kunnen kijken hoeveel de adapter kan leveren, dan is dat iig. het maximale wat ie verbruikt.
als ik gok weet ik het wattage nog niet en ik heb het apparaat nog niet dus ik kan niet op de adapter kijken :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

REDFISH schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:10:
Ik heb een aantal jaren met de WL500g en WL500g Deluxe gedraaid en heb een WL700g overwogen. De tegenvallende performance heeft me ervan weerhouden. Uiteindelijk heb ik een Buffalo Linkstation Pro gekocht die goedkoper en sneller is. Voor 240 euro heb je 320GB, 128MB RAM en een 400MHz ARM9 CPU erin. Die haalt over een Gigabit netwerk tussen de 20 en 30MB/s en met 100mbit netwerk haal je gewoon de maximale netwerk performance.

Er is een Debian firmware image en je hebt een complete Linux server :) Zelf heb ik er Torrentflux, Samba, NFS, UPnP muziekserver, iTunes muziekserver en allerlei andere zut op draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door Exirion op 06-03-2007 18:58 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Geen matches
Wanneer je een router/switch zoekt met ingebouwde harde schijf dan heb je natuurlijk niks aan een Buffalo Linkstation Pro. Als het je gaat om een snel NAS systeem dan zijn er ook legio andere merken/typen waaruit je kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Matched: asus
Ja maar dat vind ik juist een beetje het probleem. NAS systemen met veel mogelijkheden zijn erg duur. Voor 250 euro heb je net een instapmodelletje, vaak zonder harddisk(nu is dat niet zo'n probleem ware het niet dat ik een PATA schijf heb). Als je dan voor 140 euro een asusje kan kopen die hetzelfde kan en ook nog eens een wireless netwerk aan je situatie toevoegt, dan is dat alleen maar ideaal. Als het inderdaad ook werkt. Het is natuurlijk nooit helemaal te vergelijken met een complete pc. Duurdere NAS systemen zijn gewoon pc's in mini behuizing. Zoals een Pentium 4 1,7Ghz etc. En dan zie ik dat zo'n NAS systeem soms wel 40 watt verstookt. Nog altijd minder dan de 70 watt die nu bij mij constant draait, maar ik ga liever van 70 naar 10 of 20 watt dan naar 40.

En dan zag ik op het asusforum ook nog dat je partities van 128GB max moet hebben vanwege Fat32 omdat windows uiteraard niet overweg kan met EXT2. Maja op 2 pc's die gedeeld zijn maakt het natuurlijk geen hol uit welk bestandssysteem je erop hebt staan want het OS zelf doet de conversie(EXT2 via samba op een linux pc gedeeld gaat prima met windows). Ik vind het dan ook een beetje gek dat dit niet werkt op de asus of zit ik hier verkeerd?

Precies gezegd zoek ik een apparaatje waarmee ik (in volgorde van belangrijk naar minder belangrijk)
-laag energieverbruik (max +/-25W)
-fatsoendelijk torrents kan downloaden/uploaden
-de transfers van dat apparaat over het netwerk ook gewoon goed zijn.
-Bij voorkeur waar ik mijn 250GB PATA disk zo op kan aansluiten
-geen rib uit het lijf kost

Verder(niet noodzakelijk)
-Printserver zou handig zijn, maar niet noodzakelijk, multifunctional werkt toch niet. Hoewel ik bij d-link een dpr 1260 zag waarbij dit wel werkte, maar daar kon dan weer geen harddisk in.

-Eventueel nog met wireless, maar dit is geen noodzaak verder. Router gebruik ik de LiveBox voor.
-QoS
-Webserver op kan draaien voor wat filetjes te hosten
-Als hobbyist nog wat met MYSQL kan klooien

Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
Geen matches
Je kan ook op zoek gaan naar een goedkoop (oud) mobiel pentium systeem. Een mobile Celeron van een aantal jaren terug moet niet zo veel kosten. Ik weet niet precies wat het verbruik is maar zeker geen 70 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
REDFISH schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 01:51:
Ja maar dat vind ik juist een beetje het probleem. NAS systemen met veel mogelijkheden zijn erg duur. Voor 250 euro heb je net een instapmodelletje, vaak zonder harddisk(nu is dat niet zo'n probleem ware het niet dat ik een PATA schijf heb). Als je dan voor 140 euro een asusje kan kopen die hetzelfde kan en ook nog eens een wireless netwerk aan je situatie toevoegt, dan is dat alleen maar ideaal. Als het inderdaad ook werkt. Het is natuurlijk nooit helemaal te vergelijken met een complete pc. Duurdere NAS systemen zijn gewoon pc's in mini behuizing. Zoals een Pentium 4 1,7Ghz etc. En dan zie ik dat zo'n NAS systeem soms wel 40 watt verstookt. Nog altijd minder dan de 70 watt die nu bij mij constant draait, maar ik ga liever van 70 naar 10 of 20 watt dan naar 40.

En dan zag ik op het asusforum ook nog dat je partities van 128GB max moet hebben vanwege Fat32 omdat windows uiteraard niet overweg kan met EXT2. Maja op 2 pc's die gedeeld zijn maakt het natuurlijk geen hol uit welk bestandssysteem je erop hebt staan want het OS zelf doet de conversie(EXT2 via samba op een linux pc gedeeld gaat prima met windows). Ik vind het dan ook een beetje gek dat dit niet werkt op de asus of zit ik hier verkeerd?

Precies gezegd zoek ik een apparaatje waarmee ik (in volgorde van belangrijk naar minder belangrijk)

Verder(niet noodzakelijk)
-Printserver zou handig zijn, maar niet noodzakelijk, multifunctional werkt toch niet. Hoewel ik bij d-link een dpr 1260 zag waarbij dit wel werkte, maar daar kon dan weer geen harddisk in.

-Eventueel nog met wireless, maar dit is geen noodzaak verder. Router gebruik ik de LiveBox voor.
-QoS
-Webserver op kan draaien voor wat filetjes te hosten
-Als hobbyist nog wat met MYSQL kan klooien

Iemand nog een suggestie?
Als je samba draait maakt het natuurlijk geen hol uit of je ext2 of 3 draait, ik heb gewoon 2 partities van 30gig op mijn disk ext3 en dat gaat prima over het netwerk naar windows, volgens mij is het nog sneller dan fat ook.

En er is ook een ext2fs driver voor windows, volgens mij kan die ook ext3 partities aan.

En andere suggesties; linksys NSLU wellicht? Gewoon ff kijken op de forums van de communities rondom deze dingen:

wl500g.info
macsat.com
http://www.nslu2-linux.org/wiki/Main/HomePage

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

BadVibes schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:16:
Je kan ook op zoek gaan naar een goedkoop (oud) mobiel pentium systeem. Een mobile Celeron van een aantal jaren terug moet niet zo veel kosten. Ik weet niet precies wat het verbruik is maar zeker geen 70 watt.
Ja ik kan voor 300 euro een Mini ITX systeempje in elkaar knutselen, dan heb ik geen gezeik met features van een bepaald product.
Dat verbruikt ongeveer 40-45 watt max. Zuiniger krijg je een pc echt niet. Mijn oude pentium 133 met 24 MB geheugen verbruikt zelf ook 40 watt. Maja zo'n grote besparing is het niet en voor hetzelfde geld heb ik een NAS van 20 watt max + een gigabit switch en netwerkkaartjes.

Heb me er de afgelopen dag(en) in verdiept en het bos is echt megagroot maar helaas is er geen ideale oplossing, helemaal als je gigabit en WLAN n wilt(kheb nu nog geen wifi dus als je het doet, dan maar goed, en dan zit je weer met die compatibiliteit in toekomst).

Het beste zou misschien zijn een wireless router met gigabit switch erin waarop je een kleine full linux distro zou kunnen draaien, maar meestal heeft een router niet genoeg processor en geheugen om dit succesvol te doen. Of ik moet een combinatie kiezen zoals een NAS en dan een gigabit switch wireless router. Dan heb ik tenminste fatsoendelijke transferspeed van zo'n 20MB/s ipv de 5MB die de asus haalt.

Printserver wil ik nog wel opgeven, die sluit ik wel aan op mijn pc.

Het probleem zijn toch de torrents. Bijna elke oplossing heeft een flinke beperking hierin. Zo heeft Synology BT mogelijkheden maar moet je enorm veel stappen ondernemen om ook te seeden. Ik weet ook niet of je bijv 20 torrents gequeued kunt laten seeden. De WL700g kan bijv 7 torrents tegelijk downloaden.
In een van de laatste firmwares van synology is er nu een upload en download limiet erbij gedaan. Een scheduler is er niet bij. En zo groot zijn mijn eisen dan toch niet, dat is zowat het enige dat ik gebruik aan utorrent(veel torrents dag en nacht draaien en overdag met minder bandbreedte dan 's nachts).

MisTraller zou je eens een duidelijk voorbeeld kunnen geven hoe het werkt met jouw premium?

Op zich lijkt me de ASUS WL500W wel interessant. Maar daar is heel weinig over te vinden op fora.
Misschien toch maar es kijken bij de mediamarkt of ze zo'n dingetje hebben, dan kan ik es een dagje testen en als het niks is terugbrengen.

[ Voor 12% gewijzigd door REDFISH op 07-03-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Geen matches
BadVibes schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:36:
Wanneer je een router/switch zoekt met ingebouwde harde schijf dan heb je natuurlijk niks aan een Buffalo Linkstation Pro. Als het je gaat om een snel NAS systeem dan zijn er ook legio andere merken/typen waaruit je kan kiezen.
Niet eentje van 240 euro met 320GB en 128MB aan boord en ook nog eens performance van >20MB/s haalt.....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Matched: wl
Hmm, ik ben even de draad kwijt. Ik was eigenlijk een beetje aan het bedenken of ik mijn wl700g ging (proberen te) verkopen, aangezien de firmware nog lang niet doet wat ik wil (= linux firewall met advanced features en backup voorziening voor mijn Linux servers). En ik zie dit ook nog niet zo snel gebeuren, aangezien de meeste gebruikers meer naar download-engine functionaliteiten kijken.

Nu zie ik echter toch wat aanwijzingen dat OpenWRT de 700g support.. Dat maakt hem weel wat interessanter. Weet iemand hier meer over?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
REDFISH schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:23:
[...]
MisTraller zou je eens een duidelijk voorbeeld kunnen geven hoe het werkt met jouw premium?
Ik heb een deluxe... maar ik wil je graag vertellen wat ik er allemaal mee doe, ben er erg mee in m'n nopjes namelijk ;)

Ik moet wel zeggen dat ik voor een groot deel wel een echte tutorial naloperd ben...

Hardwarematig: De deluxe is voorzien van 32 mb ram, en een 200 mhz processor. Dat is voorlopig voldoende voor wat ik ermee doe, maar ik speel met het idee om de geheugenchips te gaan vervangen door 2x32Mb. Dat kan blijkbaar met 2 chips van een '4-chips-128mb-sdram' bankje. Aangezien dat echter nogal wat risico's met zich meebrengt (smd solderen is best lastig) doe ik dat pas als ik een 2e deluxe te pakken heb.

Wat ik wel heb gedaan; onboard zitten een aantal jumperpinnen, waar zo een 3e en 4e usb poort op past. Het enige wat ergens vandaan gehaald moet worden is een 5v lijntje, maar dat is eenvoudig te fixen, want het hele device is 5v. Deze heb ik met een oud usb inbouw ding erin gemod. Verder is hij voorzien van 2 compoorten. Hier moet een max232 chip aan toegevoegd worden om hem aan te sluiten. Dit is echter zeer eenvoudig met een oude nokia of siemens datakabel.

Aan het device hangen een usb laptop harddisk van 60Gb, een printer, en een webcam. (1 usb poort is dus nog vrij.) De harddisk hangt aan de gemodde poort, omdat die vrij direct aan de voeding van de asus hangt, en zo weet ik zeker dat ie voldoende power krijgt (bij het opstarten van een harddisk is een piek van max 1A)
Aan de compoort hangt onze Solar omvormer, die ik met een script uitlees.

Softwarematig:
Ik draai de laatste Oleg firmware, waarmee het heel eenvoudig is om allerlei extra software te installeren. Dit is mede door IPKG het package installatie programma wat van oorsprong uit de UNSLUNG hoek komt (van de linksys nslu2 device).
De Oleg firmware maakt het mogelijk om bij de boot een stukje (max 64k) data terug te plaatsen. Dat is natuurlijk niet veel, maar uiteraard voldoende voor een script wat al mijn software van de harddisk opstart. Veel van de originele software van de asus firmware (die in de oleg firmware gewoon zijn gebleven) is inmiddels vervangen door beter. Ik draai momenteel het volgende:

Palantir webcam server (voor statische plaatjes en streaming on demand met java applet) ipv de builtin RcamD die vreet cpu resources.
cron (waarmee ik oa plaatjes op de harddisk archiveer van de webcam)
samba (die de diverse shares op de ext3 partitie beschikbaar maakt voor windows) zit in de oleg firmware
Printserver (is verbeterd in de oleg firmware)
VSFTP ftp server (ipv de brakke builtin stupidftp)
webserver
RRDtool om grafieken te schrijven van cpu load, en straks van de opbrengst van de solarpanels
Soms gebruik ik ser2net, om de compoort over ethernet beschikbaar te maken
dropbear voor ssh connectivity. (telnet heb ik disabled)
midnight commander
bash als shell
Ik heb een swappartitie aangemaakt om evt geheugentekort te overbruggen.

Verder is het ding natuurlijk ook nog gewoon switch en wireless accesspoint.
Met cron heb ik een script wat op gezette tijden de wireless connectie aan en uit zet.

Ik heb met nzbget geexperimenteerd (komt neer op "ipkg install nzbget" en de tool download alles, installeert en configureert de boel) maar nadat ik de config juist had gezet en de boel had gestart, begon hij toch wel slecht te performen. Het downloaden van torrents gaat beter geloof ik, maar daar heb ik alleen over gelezen. Je kan dan een webpage beschikbaar maken waarmee de downloads kan regelen. Ik heb ff op http://wl500g.info gezocht voor info; daar kwam ik deze pagina tegen.

lol en als ik dit zo lees ga ik misschien toch ook eens kijken of dat goed werkt, ben eigenlijk een verstokte newsleecher...

En als je dan de files laat plaatsen op een fat32 partitie, dan hoef je alleen de router af te sluiten, en de harddisk even aan de pc te hangen, heb je ook geen last van de trage overdracht. (al zit je dan wel aan de 2gig limiet van fat32). Of je installeert een ext2/3 driver in windows.

Het blijft altijd behelpen vergeleken met een echte pc, maar dat heb ik er graag voor over. Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt op mijn zonnige kWhtjes in een server te stoppen. Met wat tweaken kan je er in elk geval erg veel uithalen, performance is echter altijd de bottleneck.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Weet je toevallig of het een powerpc ARM is? In dat geval zijn de specs namelijk hetzelfde als de synology DS-106j en aangezien die fora heel uitgebreid zijn en ik al echt een waslijst van nodige features gezien heb zou de asus hetzelfde moeten kunnen. Alleen krijg je dan nog wireless erbij voor minder geld. Wel baal ik een beetje van het gemis van gigabit poorten op de asus producten. D-Link heeft nu bijv net een nieuwe.

De oplossing die je geeft voor de externe harddisk is inderdaad een simpele hehe. Maja moet je wel altijd weer gaan lopen, meestal stream ik echter video's en incidenteel zet ik het over om te backuppen :P
Fat32 is helaas geen optie, want 2GB is tegenwoordig echt te weinig bij HD downloads.

Zou je misschien eens kort kunnen testen met rtorrent? Zou ik zeer waarderen als je bevindingen daarmee bekend waren(als je het frutselen met dat ding toch leuk vindt....). Op veel plaatsen vind je nog niet zoveel over rtorrent en torrents zijn voor mij wel de reden om zo'n dingetje te kopen.

Op de synology moet je bijv via het programma screen zorgen dat rtorrent blijft draaien. Hoe gaat dat op de Oleg firmware? Neem ik dan goed aan dat als iets via het scriptje start, het ook gewoon blijft draaien. Zal wel he.

[ Voor 5% gewijzigd door REDFISH op 08-03-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
REDFISH schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:34:
Weet je toevallig of het een powerpc ARM is? In dat geval zijn de specs namelijk hetzelfde als de synology DS-106j en aangezien die fora heel uitgebreid zijn en ik al echt een waslijst van nodige features gezien heb zou de asus hetzelfde moeten kunnen. Alleen krijg je dan nog wireless erbij voor minder geld. Wel baal ik een beetje van het gemis van gigabit poorten op de asus producten. D-Link heeft nu bijv net een nieuwe.

De oplossing die je geeft voor de externe harddisk is inderdaad een simpele hehe. Maja moet je wel altijd weer gaan lopen, meestal stream ik echter video's en incidenteel zet ik het over om te backuppen :P
Fat32 is helaas geen optie, want 2GB is tegenwoordig echt te weinig bij HD downloads.

Zou je misschien eens kort kunnen testen met rtorrent? Zou ik zeer waarderen als je bevindingen daarmee bekend waren(als je het frutselen met dat ding toch leuk vindt....). Op veel plaatsen vind je nog niet zoveel over rtorrent en torrents zijn voor mij wel de reden om zo'n dingetje te kopen.

Op de synology moet je bijv via het programma screen zorgen dat rtorrent blijft draaien. Hoe gaat dat op de Oleg firmware? Neem ik dan goed aan dat als iets via het scriptje start, het ook gewoon blijft draaien. Zal wel he.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Model   Platform & Frequency    Flash   RAM Wireless NIC    Switch  boot_wait   Serial  JTAG    USB
WL-300g Broadcom 4710 @ 125MHz  4MB 16MB    Broadcom (integrated)   None    on          No
WL-330  Marvell Libertas 88W8500    1MB 8MB Marvell (integrated 88W8000)    None        No  No  No
WL-500b Broadcom 4710 @ 125MHz  4MB 16MB    Broadcom (mini-PCI) BCM5325 on          1x v1.1
WL-500g Broadcom 4710 @ 125MHz  4MB 16MB    Broadcom (mini-PCI) BCM5325 on  No UART No  1x v1.1
WL-500g Deluxe  Broadcom 5365 @ 200MHz  4MB 32MB    Broadcom (integrated)   in CPU  on  Yes No  2x v2.0
WL-500g Premium Broadcom 4704 @ 266MHz  8MB 32MB    Broadcom 4318 (mini-PCI)    BCM5325 on  Yes No  2x v2.0
WL-500W Broadcom 4704 @ 266MHz  8MB 32MB    Broadcom 4321 (mini-PCI)    BCM5325 on  Yes No  2x v2.0
WL-520g Broadcom 5350 @ 200MHz  2MB 8MB Broadcom (integrated)   in CPU  on  Yes     No
WL-530g Marvell Libertas 88W8510 @160MHz    4MB 16MB    Marvell (integrated)    in CPU  on  Yes No  No
WL-550gE    Broadcom 5352 @ 200MHz  4MB 16MB    Broadcom (integrated)   in CPU  on      No  2x v1.1 (on board)
WL-566gM    Realtek RTL8651B            Airgo MIMO (mini-PCI)   in CPU          No  No
WL-600g BCM6348 @ 256Mhz    4MB 16MB                        2.0
WL-700gE    Broadcom 4780 @ 266MHz  2MB 64MB                        3x v2.0

Nogmaals; kijk op http://wl500g.info! Daar staat veel zo niet alles, in elk geval heb ik nog niet veel op GoT gevonden, maar daar des te meer. De zoekfunctie is soms een beetje raar, maar alles kan je vinden.

Torrents heb ik echt nog NOOIT gebruikt... en heeft momenteel geen prioriteit, omdat ik met mijn zonnepanelen project bezig ben. Ik ga dat dus zeker testen, maar dat kan nog wel wat weekjes duren. Eerst eens ontdekken hoe dat eigenlijk werkt.

Screen staat ook in de omvangrijke lijst van packages, its as simple as "ipkg install screen"
Ik heb daar bij Ctorrent iets over gelezen.

Voor mijn zonnepanelen script is dat echter niet nodig, dat draait prima in de background, via cron. Dus hoe dat bij torrents werkt....geen idee. Het schijnt allemaal via een webpage (dus ook een webservertje draaien) af te handelen te zijn.

Ik heb veel ervaringstopics over torrents gezien op wl500g.info, en volgens mij staat op macsat.com een tutorial voor de installatie. Ik denk dat je zo sneller aan ervaringscijfers kan komen. Je hoeft in elk geval geen putty of telnet sessie open te laten staan, dan ben je immers al je voordelen weer kwijt!

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronepower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-08 20:15
Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik heb ADSL van BBnet en ik krijg alleen in bridge mode internet.

Is er inmiddels een oplossing?
brama schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:45:
[...]

Ik heb ook een WL-600g, icm Orange Family. Ik heb hetzelfde probleem met de stock firmware. In routing mode krijg ik geen IP-adres via DHCP van Orange. Maar dat lag toen niet aan Orange, maar aan de dhcp-client in het modem. In Bridge mode werkte het inderdaad wel.

Ik heb op een gegeven moment zelfs een nieuwere firmware gedownload, maar die moest je zelf bouwen onder linux. Dat heb ik gedaan, en die kreeg *wel* een ip-adres. Helaas viel de verbinding na 1 dag altijd weer weg, dus uiteindelijk heb ik het modem enkel in gebruik als wifi access-point :/

Inmiddels staat die firmware (1.0.2.8A) ook op de asus site, onder het kopje 'latest' (en niet onder 'firmware' 8)7 )

Dronepower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen matches
Dronepower schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:26:
Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik heb ADSL van BBnet en ik krijg alleen in bridge mode internet.

Is er inmiddels een oplossing?

[...]
Ik blijf nooit langer dan een dag online met die nieuwste firmware. Dus nee.. :/

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
REDFISH schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 01:51:
*De* oplossing (IMHO) die ik dan ook toegepast heb: Koop een tweedehands Pentium-M laptop. Liefst eentje met een kapot scherm of videokaart, die wel nog gewon boot. De CPU (als je geen Celeron-M hebt) kun je mooi standaard op 600Mhz draaien, scherm kan uitblijven, en je kunt er via pcmcia een externe SATA-adapter insteken!

Die van mij eet nog geen 10 Watt idle, dat is wel exclusief de externe HDD's, maar nog gemeten met de CPU op 1.5Ghz en met laptop HDD aan. Nu heb ik de CPU op 600Mhz draaien en de laptop HDD gaat na booten meteen uit.

Voordeel is dat het systeem gewoon lekker snel is met downloaden en file transfers. En op 600Mhz ook nog doodstil, want de fan slaat dan *nooit* aan. Externe HDD"s kosten zo'n 10 watt per schijf extra.

Dit is misschien wel een duurdere oplossing (lappie kostte mij 250 euro, juli vorig jaar), maar is wel lekker snel en zeer zuinig. Met zo'n asus routertje zit je je toch al snel te ergeren aan de traagheid als je wat downloadt, al helemaal als je usenet gebruikt (ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
brama schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:31:
[...]

*De* oplossing (IMHO) die ik dan ook toegepast heb: Koop een tweedehands Pentium-M laptop. Liefst eentje met een kapot scherm of videokaart, die wel nog gewon boot. De CPU (als je geen Celeron-M hebt) kun je mooi standaard op 600Mhz draaien, scherm kan uitblijven, en je kunt er via pcmcia een externe SATA-adapter insteken!

Die van mij eet nog geen 10 Watt idle, dat is wel exclusief de externe HDD's, maar nog gemeten met de CPU op 1.5Ghz en met laptop HDD aan. Nu heb ik de CPU op 600Mhz draaien en de laptop HDD gaat na booten meteen uit.

Voordeel is dat het systeem gewoon lekker snel is met downloaden en file transfers. En op 600Mhz ook nog doodstil, want de fan slaat dan *nooit* aan. Externe HDD"s kosten zo'n 10 watt per schijf extra.

Dit is misschien wel een duurdere oplossing (lappie kostte mij 250 euro, juli vorig jaar), maar is wel lekker snel en zeer zuinig. Met zo'n asus routertje zit je je toch al snel te ergeren aan de traagheid als je wat downloadt, al helemaal als je usenet gebruikt (ik niet).
Pak dan een laptop harddisk, usb powered is maximaal 2,5 watt, en meestal nog veel minder...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Geen matches
MisTraller schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:05:
[...]

Pak dan een laptop harddisk, usb powered is maximaal 2,5 watt, en meestal nog veel minder...
Vast, maar laptop hdd's gaan minder lang mee, en zijn bovendien schreeuwend duur als je een beetje diskspace wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Ik had eerder gepost over de wl-600g.

Blijkbaar had ik weer s niet verder gekeken dan mijn neus lang was en is deze een modem/router in 1.
Nu heb ik een vraagje,de modem is geschikt voor adsl2.
Nu is het volgens mij zo dat dit backwards compatible zou moeten zijn met adsl 1.
Ik heb hier dus planet adsl 6000/768 over een analoge lijn,en gezien de functies van dit apparaat wil ik deze heel graag hebben,er zit lan op,wireless maar ook een printserver en nog een usb voor een externe hd.

Is er hier iemand die deze modem/router heeft op een analoge adsl1 lijn welke via kpn loopt?
Want ook omdat de printer die ik heb ondersteunt wordt maakt deze modem mijn keuze om m te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
brama schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:31:
Met zo'n asus routertje zit je je toch al snel te ergeren aan de traagheid als je wat downloadt, al helemaal als je usenet gebruikt (ik niet).
Duh, 2MB p/sec. echt wel traag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:18
Is er inmiddels al iemand die weet hoe je met de WL700G meerdere shares kan aanmaken binnen de ingebouwde Media Server?
Standaard zijn alleen de mappen onder MyShare1 gedeeld, maar ik zou ook mijn externe schijf willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Matched: 500
heey, ff vraag.

'k heb al een tijdje een brother hl-2030 aan me 500gdeluxe hangen, die goed werkt op een ding na: het duurt minstens 20-30sec voordat ie gaat printen.
Daar heb ik het trouwens al eerder over gehad hier

Zou een losse printerserver dit probleem oplossen? Of kan ik het beste gewoon de 500g deluxe blijven gebruiken als printerserver?

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 14-03-2007 16:36 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Geen matches
Ibby schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:17:
[...]

Duh, 2MB p/sec. echt wel traag :P
Het ging om de bruikbaarheid van dat ding als zelfstandig linux computertje. Dan krijg je je meuk wel met 2MB/s op je routertje, maar dan moet je er daarna nog wat mee doen.. En die stap (kopieren naar andere bak, unrarren, ...) is traag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
bartgrefte schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:36:
heey, ff vraag.

'k heb al een tijdje een brother hl-2030 aan me 500gdeluxe hangen, die goed werkt op een ding na: het duurt minstens 20-30sec voordat ie gaat printen.
Daar heb ik het trouwens al eerder over gehad hier

Zou een losse printerserver dit probleem oplossen? Of kan ik het beste gewoon de 500g deluxe blijven gebruiken als printerserver?
Mijn printer (hp deskjet 840) begint altijd meteen. Welke firmware heb je op de router?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
MisTraller schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:05:
[...]

Mijn printer (hp deskjet 840) begint altijd meteen. Welke firmware heb je op de router?
oleg's 1.9.2.7-7e

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Geen matches
hmm ik heb de 7f, maar volgens mij is er in de printerdriver niets veranderd verder tussen die versies. Ik print via RAW poort 9100. Weet je zeker dat het niet aan de printer zelf of aan de driver op de pc ligt?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
MisTraller schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:06:
[...]

hmm ik heb de 7f, maar volgens mij is er in de printerdriver niets veranderd verder tussen die versies. Ik print via RAW poort 9100. Weet je zeker dat het niet aan de printer zelf of aan de driver op de pc ligt?
't is vanaf verschillende pc's, vanmiddag nog vanaf laptop geprobeerd met meest recente printerdriver, probleem blijft.
Aan de printer ligt het (denk ik) niet want direct aan een pc begint ie binnen de 6sec (opwarmtijd vanuit standby stand) al te printen.

Wat betreft settings... alles staat standaard behalve het dubbelzijdige afdrukken (deze staat, natuurlijk, aan) en natuurlijk de poortsettings, zie hieronder.

TCP/IP poort settings
Poortnaam: IP_192.168.1.1
Printernaam of ipadres: 192.168.1.1
Protocol: LPR
RAW instellingen: poort 515 (is donkergrijs omdat raw niet geselecteerd is maar LPR)
LPR instellingen: wachtrijnaam= LPRServer
Geen vinkjes bij "LPR-bytetelling ingeschakeld" en "snmp-status ingeschakeld"
precies zo als in het boekje van de router beschreven staat

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 14-03-2007 23:01 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 03:14
Geen matches
Volgens mij zou je met de laatste firmwares van Oleg juist RAW moeten printen op poort 9100 (usb printer). Even je instellingen omgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik heb een Wl-500G Premium met een 500 GB LaCie HD eraan. Eerste partitie is 400 GB Ext3, 2e partitie ongeveer 50 GB Fat32. Alles ging goed, zooi supertraag overgezet. Vervolgens toch maar via mijn ubuntu over usb wat dingen gaan verplaatsen. Vervolgens bleken deze folders niet leesbaar (en ook niet verwijderbaar) via de router. Ext2 Volume manager geïnstalleerd op XP, niks aan de hand, files alsnog via de router erop gezet.

Nu kan ik sinds kort via het netwerk geen folders meer creëren. Losse files plaatsen gaat wel, maar hele directories niet. Download Master kan ook niet connecten. Iemand een idee? Direct aan de computer werkt de harde schijf prima, en ik kan ook gewoon lezen.

Heb de firmware net ge-upgrade naar 1.9.7.0, en dat maakt iig niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Ik heb sinds een aantal weken de asus wl-600g en deze modem router bevalt mij goed.Na wat tobben met mijn adsl verbinding deed hij het goed,en nu nog steeds.

Toch heb ik een probleempje waar ik niet uit kom.

Situatie:
2x een desktop,verbonden via utp kabel aan de router,beide draaiend op xp pro sp2 met alle updates.
2x laptop,verbonden via wifi,1 laptop xp home,andere vista basic.
1x printer (epson stylus photo r300) aangesloten en werkend op de desktops en laptop met xphome,vista nog niet draaiend gekregen.
1x een usb 2.0 externe hd,te bereiken via ftp op beide desktops en laptop met xphome.

Het vreemde is dus dat de externe schijf niet te benaderen is met de laptop waar vista op staat.
Buiten dit probleem werkt alles,internet doet het,kan ook op de gesharede mappen die op het netwerk staan komen,kortom,ik weet het even niet meer.
Firewall is de bijgeleverde mcafee,en die blocked m niet.

Wat heb ik geprobeerd.
smartftp geinstalleerd,proberen te bereiken via ie7 maar ook via windows verkenner.
firewall volledig uit.

Is er iets veranderd in vista waardoor ftp niet lekker meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Klein kickje :)

Er is nu een ander probleem met ftp op deze modem/router.
Ik heb een nieuwe schijf erop aangesloten,een 500 gb maxtor,en in de instellingen heb ik read/write/change of wat de laatste ook is als instelling.
Het rare is dus dat ik nu helemaal niet meer op de ftp kan komen,ook niet via het loginscherm bij ftp instelling in de router.

Ik kreeg 1x een melding dat ik achter een proxy zit en dat daardoor inloggen niet kan :s .
Ligt het nou aan mij of wil ftp gewoon niet werken op de wl-600g???

Ik wil nl graag dat alle pc's de schijf kunnen benaderen,ivm alles kunnen backuppen zonder dat alle computers aanstaan,dus geen gesharede schijf ,aangesloten op 1 pc.
Dit is dus de reden dat ik de wl-600g heb gekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Corona op 04-04-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:04
Ik heb een Asus wl-500g en heb op een ander adres een USR met USB poort voor printer.. beide leuke routers. Nu ging ik de USR firmware updaten, ontdekte dat uPnP niet meer in die firmware zat en ging dus downgraden naar de oude, gevolg: US Robotics router dood.
Nu was ik op zoek naar een nieuwe router, liefst eentje waar ik een printer én harddisk op kon aansluiten, en mijn voorkeur ging naar een Asus.
Ik ken de ideale 700g, maar die is veeel te duur. En nu de reden van deze post: er is een goedkoper alternatief voor de 700g, de nieuwe Sitecom (jaja, ik weet het, iedereen denkt gelijk B-merk) WL-176. Dit is een nieuw model, 10 jaar garantie, erg dun en 2 USB poorten voor printers of USB sticks of harddisks. Het leuke komt nog: ingebouwde NAS, Samba. de harddisk sharen, ook via FTP te benaderen, ook extern via internet te benaderen en genoeg geavanceerde instelmogelijkheden (ik heb de manual doorgekeken).
Ook leuk: de prijs, voor slechts 79 euro (Dynabyte maar Makro verkoopt hem ook).

Ik hoop stiekem dat Asus zijn prijzen nu zal verlagen, want Asus vind ik gewoon een leuk merk. Maar ik heb mijn keuze nu wel snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Hoera, beschuit met muisjes en kriebeltenen!

Er is een firmware update uitgekomen voor de WL500W versie 1.9.7.7.
Klein puntje.. Asus heeft deze update alweer off-line gehaald. De reden hiervoor is waarschijnlijk omdat deze versie niet samenwerkt met de download master (in ieder geval niet bij mij).
(nu is de website nog steeds klere traag incl. virus dus de bron doet er nu even niet zo aan toe)
Alles natuurlijk op eigen risico, maar bij mij werkt alles (tot nu toe) goed.
ps. UPDATE WEL VIA EEN DRAADJE!!!

*** 1.9.7.7 ***
1.fix virtual server and DMZ function can't work
2.fix eeprom crc check 0x4104 on sync mac issue
3.set all Bandwidth Management default values are disable
4.solved lan to wan or wan to lan throughput decrease
5.fix usb userlist disappear via load Setting.CFG
6.fix WebCam port 7776 issue
7.move download master bin to Utility
8.update wireless driver to 4.108.9 for Vista and Kedron

VIP-ASUS / Forum

Google Cache

Het directe linkje naar de "officiele" update

[ Voor 4% gewijzigd door q2no op 10-04-2007 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40
ondersteund de 500g Premium nu fatsoenlijk WPA2 en WPA?
want met mijn 500g deluxe werkt het voor geen meter...

of kan ik beter voor de 500W gaan?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Geen matches
op mijn W werkt alles prima.. misschien eens nieuwe drivers voor de netwerkl adapter downloaden voord je pc/laptop? werkt in heeeel veel gevallen (vooral met de intel wireless meuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Geen matches
Is jullie externe harddisk ook altijd zo gefragmenteerd. Binnen 3 maanden was mijn harddisk voor ongeveer 90% gefragmenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Hmmnja, toen had ik er maar een WL-500 GP bijgekocht :) Die WL-700 G gaat niet zoveel worden denk ik, dus heb ik maar een extra investment gedaan...

Ik heb direct de Tomato firmware erop gezet.. enne.. impressive! Wat ik zoek lijkt erop te zitten, QoS, routing en shell-acces.. En hele verbetering na de 700g..

Enne.. die 700g.. ik wil nog proberen om OpenWRT erop te etten (kamikaze schijnt te werken) en dan ga ik hem gebruiken als router en backup-media (is d eHD ook nog nuttig).. Maar ik blijf erbij dat het een bijzonder slecht produkt is geweest van Asus (en dan begin ik nog niet over de support)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Jongens vraagje. Ik heb aan mijn WL500gP aangesloten een overigens prima werkende fat32 geformatteerde grote externe 250gb schijf. Nu doet het volgende zich voor. Als ik daarop bestanden opsla lijken deze na enige tijd bijna allemaal gereduceerd tot 0kb. Dat gebeurt bij jpg, doc, pdf bestanden en noem maar op. Toch lijken jpg's opgeslagen vanaf de camera weer geen probleem, althans hier doet zich dit niet voor (tot nu toe, afkloppen...) Doe ik iets niet goed? Ik draai op mijn 500gP de bij aanschaf gebruikelijke 'standaard' firmware versie 1.9.6.7 op. Wie weet raad? Overigens krijg ik mijn printer een Konica Minolta Magicolor 2400W USB kleurenlaserprinter er ook niet op aangesloten. Iemand tips? Meer info nodig?

[ Voor 14% gewijzigd door steef321 op 30-04-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
die files, 2GB< ??

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
Geen matches
gaat allemaal inderdaad om files kleiner dan 2 gieg, de gebruikelijke briefjes pdf's en jpg's rond 2 mb en kleiner, excel bestandjes van 100kb etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
Geen matches
steef321 schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:05:
[...]

gaat allemaal inderdaad om files kleiner dan 2 gieg, de gebruikelijke briefjes pdf's en jpg's rond 2 mb en kleiner, excel bestandjes van 100kb etc etc...
eerder opgeslagen bestanden lijken geen problemen te veroorzaken. Het zijn de nieuwe bestanden die sinds enkele weken worden opgeslagen. Het lijkt wel alsof een update van microsoft dit veroorzaakt ofzoiets. Mensen ideeen over iets dat ik nog kan uitzoeken? Het is mij niet bekend wanneer exact de problemen zijn begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-08 22:03
Ik denk er over een asus te gaan kopen als vervangen voor mijn sitecom wl-025. De main reden is dat ik wpa beveiliging en een printerserver wil hebben. Ik zit met een paar vragen.

Mijn voorkeurd gaat uit naar de WL-500G premium. De W zou ook een goeie optie zijn geweest, maar doet volgens mij alleen onder in het feit dat deze werkt op N snelheden, en aangezien ik toch geen laptops/pc's heb die dit kunnen verwerken is het dus overbodig.

De vraag, is het zeker dat mijn printer (hp laserjet 4L) werkt door middel van een parallel to usb kabeltje?

Verder nog dingen waar ik aan moet denken oid voor het kopen van dit mooie apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
vanWalsum schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:22:
Ik denk er over een asus te gaan kopen als vervangen voor mijn sitecom wl-025. De main reden is dat ik wpa beveiliging en een printerserver wil hebben. Ik zit met een paar vragen.

Mijn voorkeurd gaat uit naar de WL-500G premium. De W zou ook een goeie optie zijn geweest, maar doet volgens mij alleen onder in het feit dat deze werkt op N snelheden, en aangezien ik toch geen laptops/pc's heb die dit kunnen verwerken is het dus overbodig.

De vraag, is het zeker dat mijn printer (hp laserjet 4L) werkt door middel van een parallel to usb kabeltje?

Verder nog dingen waar ik aan moet denken oid voor het kopen van dit mooie apparaat?
misschien zou je ook een wl500g van marktplaats kunnen nemen, die heeft een parallelle printerpoort.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Geen matches
Heb er net een gekocht, een premium. Leek me toch wat verstandiger omdat deze een stukje nieuwer is. Heb ook zo'n usb to parallel kabeltje gekocht en het werkt allemaal perfect. Nu even finetunen met de ftp enz.

Nog even een vraag. Ik heb hier een laptop met een smc 2,4ghz 11mbps pcmcia kaartje. (model nmmr smc265w) Maar ik heb niet de mogelijkheid daar wpa in te stellen. Alleen maar wep. Ligt dit aan het kaartje? Of kan dit met drivers worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
Geen matches
Dat ligt meestal aan de driver van de kaart. Een update naar de nieuwste versie zou het kunnen verhelpen. Gewoon even naar de site van SMC en daar de nieuwste downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Nee, nieuwe driver (de laatste) was van 2003 en laat ook nog alleen maar WEP toe. Ik ga nog even op zoek.

Dan nog een paar vragen.

Ik heb nu dus een 20gb usb schijf aan de router hangen. Het werkt redelijk. Maar over de ftp ben ik nog niet helemaal tevreden. Het laden gaat wat traag terwijl ik toch wel beschik over een 1,5mbps upload. Is hier iets aan te doen? Hij is nu geformatteerd als fat32. Ik kan me voorstellen dat ext3 beter gaat werken omdat er immers ook linux op de router draait. Maar hou zit het dan als ik de schijf wil lezen vanuit het netwerk? Ook vind ik de instelmogelijkheden van de ftp server niet erg indrukwekkend. Het probleem is dat als ik vanaf een andere pc inlog (ftp://192.168.1.1 of ftp://213.xx.xx.xx <-- eigen ip) ik direct in de mappen kom, zonder dat er gevraagd wordt om een wachtwoord in te voeren. ook schrijven kan een guest of anonymous user gewoon. Wat staat er verkeerd?

Dan wat over firmwares etc. De router draait nu officiele asus firmware. 1.9.7.4
Is het aan te raden eens de oleg firmware 1.9.2.7-7g te proberen? Want ben er erg benieuwd naar.

[ Voor 32% gewijzigd door vanWalsum op 05-05-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
steef321 schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:34:
[...]

eerder opgeslagen bestanden lijken geen problemen te veroorzaken. Het zijn de nieuwe bestanden die sinds enkele weken worden opgeslagen. Het lijkt wel alsof een update van microsoft dit veroorzaakt ofzoiets. Mensen ideeen over iets dat ik nog kan uitzoeken? Het is mij niet bekend wanneer exact de problemen zijn begonnen.
In ieder geval lijkt het erop dat als ik files opsla op de eterne hd die dus aan de asus router hangt geen problemen optreden, maar als ik vanaf de laptop via de draadloze verbinding files opsla deze 'vernaggeld' worden en 0kb worden dus. Kennelijk geeft de router data niet correct door aan de externe hd, zou dit komen door het gebruik van WPA2? Het vreemde is wel dat de files in eerste instantie WEL correct worden opgeslagen maar na enige minuten/ uren allemaal 0kb worden. Vaag... Iemand die iets van techniek weet dit kan beredeneren? En belangrijker nog: voor mij een oplossing weet, want ik ben hierdoor een hoop bestanden kwijtgeraakt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
steef321 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:07:
[...]

In ieder geval lijkt het erop dat als ik files opsla op de eterne hd die dus aan de asus router hangt geen problemen optreden, maar als ik vanaf de laptop via de draadloze verbinding files opsla deze 'vernaggeld' worden en 0kb worden dus. Kennelijk geeft de router data niet correct door aan de externe hd, zou dit komen door het gebruik van WPA2? Het vreemde is wel dat de files in eerste instantie WEL correct worden opgeslagen maar na enige minuten/ uren allemaal 0kb worden. Vaag... Iemand die iets van techniek weet dit kan beredeneren? En belangrijker nog: voor mij een oplossing weet, want ik ben hierdoor een hoop bestanden kwijtgeraakt :-(
Misschien eens andere firmware proberen? Heb nu de nieuwste oleg firmware op de router staan. Werkt perfect. Met welke indeling is je ext hdd geformatteerd? Hier werkt het met fat32 perfect. Misschien eens een keer ext3 proberen?

Ik zit overigens nog met het probleem dat jan en alleman in de ftp server kunnen komen terwijl er wel wachtwoorden zijn ingesteld. Heel apart.

[ Voor 6% gewijzigd door vanWalsum op 06-05-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Geen matches
vanWalsum schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:42:
[...]

Misschien eens andere firmware proberen? Heb nu de nieuwste oleg firmware op de router staan. Werkt perfect. Met welke indeling is je ext hdd geformatteerd? Hier werkt het met fat32 perfect. Misschien eens een keer ext3 proberen?

Ik zit overigens nog met het probleem dat jan en alleman in de ftp server kunnen komen terwijl er wel wachtwoorden zijn ingesteld. Heel apart.
Als je samba draait met de oleg firmware dan boeit het natuurlijk niet wat voor filesystem eronder ligt. Ik zou dan altijd gewoon ext3 kiezen. Ik kan op mijn windows bak gewoon op mijn samba ext3 share.
Over FTP: Snel die standaard Stupid_FTP disablen in de webinterface en vsftpd installeren.
Kijk even bij de tutorials van macsat.com. Daar staat alles helder uitgelegd ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Geen matches
Ah bedankt voor die site! daar ga ik me morgen eens over buigen.

Ik heb het nou redelijk lekker lopen, ftp werkt goed en snel. Zeker binnen het netwerk, maar dat is natuurlijk logisch. Uploaden gaat goed vanaf een compleet andere locatie. Maar is het wel zeker dat ik op dit moment stupidftp heb? want als je bij de log van het apparaat kijkt, zie je Jan 1 01:00:18 FTP server: daemon is started. Dus gaat het hier niet al om een andere ftp software?

Wat zijn de voordelen van die andere ftp server ten opzichte van diegene uit de oleg firmware?

Ook wil ik graag een webserver opstarten op de router, om mijn bestanden op de ftp server gewoon ook toegankelijk te maken als ik bijvoorbeeld op fora foto's wil sharen.

grt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Geen matches
Heb vanmiddag geprobeerd alles zo te krijgen als in de tutorial. Maar toch weer over gestapt naar de standaard ftp server omdat deze in mijn ogen in combinatie met een ext3 partitie erg lekker werkt. En is voor mij (geen linux geleerde) toch een stukje makkelijker te gebruiken. Overigens ga ik het allemaal nog eens proberen op een usb stickje, want het moet me toch wel lukken het aan de praat te krijgen.

Verder vroeg ik me dus af of het ook mogelijk is om zonder vsftpd een http server te draaien. Ik vraag me nu dus ook af of het met elkaar verband houd. Normaal gesproken zet je via een ftp server bestanden op een domein, om ze vervolgens via http te bekijken. Zijn er nog andere mogelijkheden naast de site die je me gaf. Kan ik bijvoorbeeld apache draaien via de externe hdd. Want ben dus zeker niet handig met linux. Vandaag al wel wat dingen bijgeleerd. Het installeren is me gelukt tot dusver. Alleen bij de ftp server liep ik vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
vanWalsum schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:30:
Heb vanmiddag geprobeerd alles zo te krijgen als in de tutorial. Maar toch weer over gestapt naar de standaard ftp server omdat deze in mijn ogen in combinatie met een ext3 partitie erg lekker werkt. En is voor mij (geen linux geleerde) toch een stukje makkelijker te gebruiken. Overigens ga ik het allemaal nog eens proberen op een usb stickje, want het moet me toch wel lukken het aan de praat te krijgen.

Verder vroeg ik me dus af of het ook mogelijk is om zonder vsftpd een http server te draaien. Ik vraag me nu dus ook af of het met elkaar verband houd. Normaal gesproken zet je via een ftp server bestanden op een domein, om ze vervolgens via http te bekijken. Zijn er nog andere mogelijkheden naast de site die je me gaf. Kan ik bijvoorbeeld apache draaien via de externe hdd. Want ben dus zeker niet handig met linux. Vandaag al wel wat dingen bijgeleerd. Het installeren is me gelukt tot dusver. Alleen bij de ftp server liep ik vast.
De oleg build is in principe zo opgebouwd dat er geen bestaande onderdelen verwijderd zijn. Dus de brakke ftp software die er al in zat, die blijft er ook in met de oleg firmware.
Grote nadelen met de stupidftp is dat ie niet goed omgaat met Pasv mode, en erg veilig is ie ook niet. vsftpd is erg veel gebruikt op internet, bv omdat ie gebruik maakt van de buildin security van linux. Dat doet stupidftp dus niet. Maar dat maakt vsftpd dus wel lastiger te configureren, omdat er geen slick webinterface is waar dat mee kan.

FTP is net als HTTP een op zichzelf staande service. Toevalligerwijs allebei gebruikt op het internet. Hoe je de files op de disk krijgt maakt voor http natuurlijk nix uit. De http server wijst naar een dir die open staat voor browsers, en hoe die files daar komen, dat KAN via ftp. Ik heb hier bv gewoon een samba share gemaakt op mijn windows pc, daarmee kan ik net zo goed files in de juiste dir dumpen. Zo loopt er bij mij ook een script op mijn router dat mijn zonnepanelen monitort (ik heb mijn router getweakt met een compoort), en dat script schijft de statistieken netjes in de http dir weg zodat ik via internet de opbrengst kan aflezen.

De oleg build heeft al een webserver ingebouwd. (busybox_httpd) Je kunt default alleen niet over poort 80, daar zit de webinterface van de asus al op. Ik heb dat zelf opgelost met een NAT rule in mijn modem, maar je kan het ook anders doen. Zie ook weer www.macsat.com. Apache is dus niet nodig.

Een site waar ik zeer veel geleerd heb is wl500g.info. Dit forum is soms lastig zoeken door de vele russische berichten, maar in het engelse stuk staat echt ontzettend veel.

Zonder je voor het hoofd te stoten; Als je de router wilt beheersen, zou bovenstaand verhaal over ftp vs http toch wel tot de basiskennis moeten behoren. Zeker als je wat meer uit de router wilt halen is dit soort kennis, en een beetje linux kennis onontbeerlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Mistraller op 07-05-2007 23:09 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Oke, bedankt. Ik ben weer een stuk verder. De vsftpd server loopt nu. Toch nog eens goed naar gekeken, gisteren eigenlijk te weinig tijd. Zit nog wat te klooien met users, maar als het goed is kom ik er nog wel uit. Je hoort het wel weer als ik met verdere vragen zit, want het is idd zo dat ik geen linux kennis heb. Ben het aan het opbouwen op het moment ;)

Hier overigens nog een mooie link.

http://wiki.wl500g.info/index.php/Guides

edit

Heb nu de http en de ftp server naast elkaar lopen. Het werkt perfect!

[ Voor 18% gewijzigd door vanWalsum op 08-05-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Geen matches
Vraagje nog over de ftp server. Het werkt tot nu toe allemaal perfect, upload met 180kb/sec naar buiten, dus niks op aan te merken. Ik wilde alleen weten of er iets bestaat waardoor ik de status van de server kan zien. Ik wil bijvoorbeeld kunnen zien welke user ingelogd is (dit kan dan wel via het status gedeelte in de router), en waar hij mee bezig is, dus wat wordt er gedownload etc. kan dit met stupidftp? Of moet ik toch echt aan de vsftpd, als het daar wel mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
vanWalsum schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:52:
Oke, bedankt. Ik ben weer een stuk verder. De vsftpd server loopt nu. Toch nog eens goed naar gekeken, gisteren eigenlijk te weinig tijd. Zit nog wat te klooien met users, maar als het goed is kom ik er nog wel uit. Je hoort het wel weer als ik met verdere vragen zit, want het is idd zo dat ik geen linux kennis heb. Ben het aan het opbouwen op het moment ;)

Hier overigens nog een mooie link.

http://wiki.wl500g.info/index.php/Guides

edit

Heb nu de http en de ftp server naast elkaar lopen. Het werkt perfect!
Die wiki is ontstaan vanuit het forum, en wordt slecht onderhouden. Vaak wordt er pas iets op de wiki gezet als het in het forum helemaal al uitgedokterd is. Zoals je ziet linken ook veel topics weer gewoon terug naar het forum. (http://wl500g.info zoals ik eerder al aangaf)
vanWalsum schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:14:
Vraagje nog over de ftp server. Het werkt tot nu toe allemaal perfect, upload met 180kb/sec naar buiten, dus niks op aan te merken. Ik wilde alleen weten of er iets bestaat waardoor ik de status van de server kan zien. Ik wil bijvoorbeeld kunnen zien welke user ingelogd is (dit kan dan wel via het status gedeelte in de router), en waar hij mee bezig is, dus wat wordt er gedownload etc. kan dit met stupidftp? Of moet ik toch echt aan de vsftpd, als het daar wel mee kan.
Tja, daar heb je logging voor.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Geen matches
MisTraller schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:09:
[...]

[...]

Tja, daar heb je logging voor.
Zou je wat meer over logging kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Geen matches

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 15:46
Ik ben van plan de Asus WL-600G binnenkort aanteschaffen. Nu heb ik alleen nog een "oude" adsl1 liggen van XS4all Lite. Echter staat op de site van zowel asus als alternate, dat het een adsl 2 router is.
Volgens mij zou dit niet voor problemen moeten zorgen omdat adsl 2 routers normaal gesproken ook met adsl1 routers om kunnen gaan. Echter weet ik dat dus niet zeker, heeft iemand dus ervaring met de wl-600g op een adsl1 lijn of weet iemand of dit mogelijk is?

Ik heb zojuist wat verder gezocht en ondermeer op de engelse site van asus gekeken die veel uitgebreider is. Volgens mij bied hij gewoon support voor adsl1, dit staat er namelijk:

Support:
G.994
G.992.1(G.;ite), supporting Annex A and C
ANSI T1.413
G.992.3(ADSL2)
G.992.4
G.992.5(ADSL2+)

Nadat ik daarop ff heb gezocht zit volgens mij daar ook die van adsl bij. Iemand die dat kan bevestigen?

[ Voor 30% gewijzigd door Roberttt op 11-05-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 15:46
Geen matches
Ik heb de router nu al gekocht, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 15:24
steef321 schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:17:
Jongens vraagje. Ik heb aan mijn WL500gP aangesloten een overigens prima werkende fat32 geformatteerde grote externe 250gb schijf. Nu doet het volgende zich voor. Als ik daarop bestanden opsla lijken deze na enige tijd bijna allemaal gereduceerd tot 0kb. Dat gebeurt bij jpg, doc, pdf bestanden en noem maar op. Toch lijken jpg's opgeslagen vanaf de camera weer geen probleem, althans hier doet zich dit niet voor (tot nu toe, afkloppen...) Doe ik iets niet goed? Ik draai op mijn 500gP de bij aanschaf gebruikelijke 'standaard' firmware versie 1.9.6.7 op. Wie weet raad? Overigens krijg ik mijn printer een Konica Minolta Magicolor 2400W USB kleurenlaserprinter er ook niet op aangesloten. Iemand tips? Meer info nodig?
je moet eens je schijf rechtsteeks aan uw pc aansluiten en de prullenbak leegmaken, waarschijnlijk is uw schijf vol of staan er wat nutteloze tijdelijke directory's op.
Kdenk dat het iets te maken heeft met het verwijderen van bestanden

Vraagje : werkt een usb webcam goed op deze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Laatst online: 21:37
Geen matches
wat ik me eigenlijk afvroeg... de snelheid van de "nas" functie van deze routers is eerder om bij te huilen...
Is er een oplossing (software of een andere router) die wel een deftige snelheid kan geven, zonder daarvoor 50W uit het stopcontact te trekken? :?
Natuurlijk zou ik het liefst een routeroplossing hebben, zonder een (dure?) "echte" NAS zoals beschreven in het ander subforum...

[ Voor 20% gewijzigd door Promy op 28-05-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

Promy schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:07:
wat ik me eigenlijk afvroeg... de snelheid van de "nas" functie van deze routers is eerder om bij te huilen...
Is er een oplossing (software of een andere router) die wel een deftige snelheid kan geven, zonder daarvoor 50W uit het stopcontact te trekken? :?
Natuurlijk zou ik het liefst een routeroplossing hebben, zonder een (dure?) "echte" NAS zoals beschreven in het ander subforum...
Kijk eens naar NDAS apparaten. heb er ook eentje (trekt wel 18 watt via eigen voeding maar dat is met een 500 Gb/16 mb cache SATA schijf onvermijdelijk) en die zit bia ethernet (eigen protocol) aangesloten 10 mb/s is haalbaar dan.

Sneller dan de USB aansluiting want die loopt op tegen de Samba snelheidsbeperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Laatst online: 20:02
Hey allemaal,

Aangezien er vandaag een blauwe pluim uit mijn drytek vigor 2200 is gekomen. Ben ik genoodzaakt om op zoek te gaan naar een nieuwe router. Aangezien we binnenkort een nieuwe laptop gaan aanschaffen wil ik meteen een router die ook draadloos ondersteunt. Nu is mijn oog gevallen op
de Asus WL-500G Premium. De printer mogelijkheid spreekt mij zeer aan omdat ik nu print via een andere computer. Verder had ik het probleem dat ik niet de volle snelheid bij @home kon halen terwijl ik dat wel kon wanneer ik de pc rechtstreeks op de modem had aangesloten.

Is het mogelijk om met deze router de volledige snelheid te halen en is de wireless verbinding constant ? Best lastig als je bijvoorbeeld aan het downloaden bent en je verbinding klapt eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
@ kraven, verbinding vliegt er nooit uit, en is door het hele huis een goeie 54 mbit, heb er nog nooit onder gezeten.

Nou dan mijn vraag. Het nu alles perfect lopen op een wl500g. Printerserver is perfect, hardeschijf eraan geformatteerd in ext3 loopt. Ftp server loopt altijd, http server loopt, maar deze vliegt er om de 3 a 4 dagen uit. Het is zegmaar het volgende. Als ik de router aan en uitschakel moet ik om de ftp server lopend te maken het volgende invoeren.

Afbeeldingslocatie: http://213.46.58.66:8080/telnet.jpg

(pic is er nu op gehost)

Ik moet dus tmp/harddisk mounten als opt. Waar kan ik wijzigen dat de http server direct tmp/harddisk ziet als zijn opslag, en niet moet zoeken naar /opt, die er na een reboot (of na de 3 / 4 dagen) verdwenen is wanneer de "df" intypt. Of dat natuurlijk direct na opstarten /opt ook bij het rijtje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is minder. Je afbeelding doot btw nog steeds niet.

Mocht je er wat aan hebben ik heb de tortural van hier gebruikt.
http://www.sprayfly.com/wiki/Main_Page
En de webserver + samba servder draait op mijn WLL-HDD al meer dan maand perfect zonder hem ooit te hoeve rebooten.
Vind took erg gaprig dat die zijn hardeschijf uit zet zodra die langer tijd niet nodig is. Terwijl zodra er een aanvraag wordt gedaan helemaal geen last heeft van een delay door de opsin tijd van de hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Geen matches
Ga vandaag alles maar eens opnieuw configureren denk ik. Want dit schiet niet lekker op zo.

Op dit moment ligt dus alles plat, maar het rare is, het script voor het automounten als /opt werkt niet. Wanneer ik de router reboot blijft hij gewoon /tmp/harddisk mounten, en dus geen /opt. Ik kom er niet achter.

[ Voor 54% gewijzigd door vanWalsum op 25-06-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlooDbeak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 14:02
Ik heb vrij recent een WL-500gP aangeschaft en deze op dezelfde manier ingesteld als mijn huidige router. Ik heb een Speedtouch 500 modem ingesteld op spoofing. De router staat ingesteld om het ip automatisch te ontvangen. Dit werkt ook; de router ontvangt ip, subnet mask, dns en gateway gegevens en geeft aan verbonden te zijn. De computers in het netwerk hebben echter geen verbinding met internet. Als ik de router probeer te benaderen vanaf het internet krijg ik een http 504 error.
Weet iemand hoe en/ of ik dit probleem kan oplossen of is deze router gewoon stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
DHCP werkt gewoon? Als je router alles goed aangeeft kan het ook aan de Speedtouch liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlooDbeak
Geen matches
DHCP werkt prima. Ik weet niet of het aan de speedtouch ligt, maar dat lijkt me niet logisch aangezien het met een andere router wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geen matches
Heb je gecheckt of DNS werkt?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlooDbeak
Geen matches
De DNS die de nieuwe router krijgt toegewezen zijn hetzelfde als die de oude router kreeg toegewezen. Ik heb niet geprobeerd om deze adressen te pingen, maar ik kon de gateway niet pingen dus vermoedelijk de dns ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Geen matches
vanWalsum schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:41:
Ga vandaag alles maar eens opnieuw configureren denk ik. Want dit schiet niet lekker op zo.

Op dit moment ligt dus alles plat, maar het rare is, het script voor het automounten als /opt werkt niet. Wanneer ik de router reboot blijft hij gewoon /tmp/harddisk mounten, en dus geen /opt. Ik kom er niet achter.
Ik heb zelf mijn harddisk in drie stukken gepartitioneerd;
partitie 1 is een fat32 partitie, waar ik eigenlijk niks mee doe, partitie 2 is ext3 waar de hele meuk op staat en gemount wordt als opt, en de derde is swap.

de fat32 wordt automatisch gemount onder /tmp/harddisk, bij mij.

Met Gparted live boot cd (gratis te downloaden, voor alle soorten partities bruikbaar, dus ook fat en ntfs) en dan de disk aan je pc hangen kan je alle partities resizen indien nodig zonder dataverlies.

voor de duidelijkheid even mijn post-boot:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
#!/bin/sh

# Start SSH Server over port 443
dropbear -g -p 443

# test if USB disc has been attached
# if not - then insert needed modules
if [ ! -d /dev/discs ]
  then
  insmod scsi_mod && insmod sd_mod && insmod usb-storage && sleep 5
fi

# wait for /opt to mount max 30sec
mount /dev/discs/disc0/part2 /opt
i=0
while [ $i -le 30 ]; do
  if [ -d /opt/etc ]
    then
    break
  fi
  sleep 1
  i=`expr $i + 1`
done

# Activate swap
swapon /dev/discs/disc0/part3

# Run all active services - active means starts with S
/opt/etc/init.d/rc.unslung

# Write DNS server to resolv.conf
echo "nameserver 194.109.6.66" >> /etc/resolv.conf

#start Samba
/usr/sbin/smbd -D -l /opt/var/log/smbd.log -s /opt/etc/smb.conf
/usr/sbin/nmbd -D -n router -o -l /tmp -s /opt/etc/smb.conf

# start webserver
busybox_httpd -p 81 -h /opt/share/www

# Perform MC-settings
echo "export TERMINFO=/opt/share/terminfo">>/etc/profile
echo "alias mc=\"mc -c\"">>/etc/profile

#start webcam drivers and executable
insmod videodev.o
insmod ov51x.o
insmod ov518_decomp.o
/opt/bin/palantir -C /opt/etc/palantir.conf -q

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 22:44

Tazzios

..

1kan ik de WL-500 ook als DRAADLOZE printserver gebruiken?
ik wild de printer(en eventuele USB hardisk) namelijk niet bij de modem hebben staan.

2printer is een canon ip5200 maar dat maakt denk niet zoveel uit.

3werkt het printer delen met de WL-500 ook knap met vista? momenteel met windowsXP printer delen namelijk niet.

edit
1draadloze client moeten lukken met dd-wrt, maar kan deze dan nog wel als printserver dienen?
2canon ip4200 wordt wel ondersteunt. ik gok ermaar op dat dit werkt
3 onbekend

[ Voor 22% gewijzigd door Tazzios op 09-07-2007 23:36 . Reden: antwoordjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Geen matches
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Tazzios schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:02:
1kan ik de WL-500 ook als DRAADLOZE printserver gebruiken?
ik wild de printer(en eventuele USB hardisk) namelijk niet bij de modem hebben staan.

2printer is een canon ip5200 maar dat maakt denk niet zoveel uit.

3werkt het printer delen met de WL-500 ook knap met vista? momenteel met windowsXP printer delen namelijk niet.

edit
1draadloze client moeten lukken met dd-wrt, maar kan deze dan nog wel als printserver dienen?
2canon ip4200 wordt wel ondersteunt. ik gok ermaar op dat dit werkt
3 onbekend
Bah, niet kicken....

1) Neem aan dat je modem dus ook draadloos is? Dan zet je gewoon een Bridge op. Dat kan ook al met de default firmware.

2) Weet ik niet, check http://wl500g.info

3) Een printer via het netwerk aanbieden werkt anders, je maakt dan een lokale printer aan, die ipv een LPT poort een IP poort krijgt. Heeft dus niks met delen te maken, windows weet in feite niet eens dat ie gedeeld wordt. Voor zover ik gezien heb werkt dat in vista ook gewoon.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het bridgen: is er iemand die het werkend heeft met WPA? Ik probeer het met een wl500g en een wl500g dlx, maar werkt alleen t/m WEP128.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:06:
Over het bridgen: is er iemand die het werkend heeft met WPA? Ik probeer het met een wl500g en een wl500g dlx, maar werkt alleen t/m WEP128.
bridge? WDS bedoel je? WPA kan dan volgens mij alleen met n preshared key ofzo*

*aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tazzios schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:42:
[...]

bridge? WDS bedoel je? WPA kan dan volgens mij alleen met n preshared key ofzo*

*aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend
Voluit: WPA-PSK, TKIP. 1 wl mag in hybride, ander maakt me niet uit. Hoef alleen een verbinding van beneden naar boven, en beneden surfen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:51:
[...]

Voluit: WPA-PSK, TKIP. 1 wl mag in hybride, ander maakt me niet uit. Hoef alleen een verbinding van beneden naar boven, en beneden surfen!
http://www.polarcloud.com/tomatofaq#how_do_i_use_wds
hier gebruiken ze WDS met AES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELPHELPHELP

Ik heb mijn router (WL500g) al jaren naar tevredenheid maar het is me nog steeds niet gelukt om er een hd (20 Gb) aan te hangen en deze als server werkend te krijgen. MIjn engels is niet echt goed dus ik zit met een probleem.

Wie o wie kan me haarfijn uitleggen(eventueel telefonisch) wat ik precies moet doen, of wie wil dit voor mij doen? Ik heb er de laatste Olegfirmware opstaan.

Ik hoop graag snel van iemand te horen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Misschien bijna onozele vraag maar ik vraag het toch voor de zekerheid.
Op het moment is de situatie hier zo:

Beneden in de meterkast hangt een Senao accespoint, omdat ik geen mogelijkheid heb tot kabel naar zolder (ivm. ouders), heb ik het momenteel opgelost door op zolder een Accespoint als bridge in te stellen. Vervolgens heb ik daarop weer al mijn pc's zitten (bedraad). Dat werkt perfect dit is echter met een (lach niet) Sweex :p accespoint. omdat de adapter behoorlijk piept en zoemt wil ik deze dus gaan vervangen met de WL-500gP.
Nu lijkt mij dit voor de asus geen enkel probleem maar ik vraag het toch maar, kan deze ook gebruik maken van een willekeurig accespoint als wireless bridge? (geen WDS)

Ik gebruik geen WEP (wel mac) filtering op de Senao anders werkt het niet, maar das voor mij opzich geen probleem, en ook dat je niet zoals bij WDS gebruik kan maken het asus accespoint als accespoints voor overige clients is ook geen probleem, die Saneo voorziet het hele huis, en is zo sterk die kan de halve straat haast bereiken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zou het moeten werken.
Je moet alleen even kijken of ze de zelfde standaardt hebben.

Dan had ik zelf ook nog een vraag:

Ik heb ook een wl 500gp alles werkt tot nu toe prima behalve de torrent client.
Ik heb op internet gezocht maar vrij weinig gevonden.
Als ik een torrent toe voeg geeft hij aan queued.
Dit blijft zo staan tot in het oneindige.
Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Geen matches
goed hij is binnen en het werkt!
ik wilde al bijna openwrt installeren, maar is toch niet nodig. Wel moet ik zeggen dat de instellingen bijzonder alogisch zijn voor mijn situatie het volgende moest ik doen:
-operation mode: acces point (logisch, gebruik geen WAN poort).
-wireless > advanced > Ethernet bridge (logisch heb geen WDS accespoint beneden).
-wireless > bridge > WDS only (niet logisch er is hier geen WDS te herkennen, dit zijn exact dezelfde instellingen als je de vorige stap in WDS en AP mode hebt staan, echter werkt het dan niet).

dit had eigenlijk infrastructure mode moeten heten, maarja beter goed verstopt dan dat het niet werkt :p

schema voor verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/387/schematn4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lijphoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 08:43
Ik had een paar maanden geleden de wl-500gp gekocht omdat mijn huidige router oud werd. Toen lukte het me echter niet om aan de praat te krijgen. Nu is mijn router echter echt aan het overlijden, en het lukt me nog steeds niet.

Het probleem is dat de modem (een Zyxel Prestige 650-R) de router niet herkend. Ik moet de instelling van de router op 10mbs, half duplex zetten. Ook als hij zo ingesteld staat ziet de modem de wl-500gp als 100mbs. Ik heb alles afgelopen weekend geprobeerd, en het wil maar niet lukken. (ook het ip adres vd router staat al op 192.168.0.1, anders heeft hij een ip conflict met de modem. Dit is tevens hetzelfde adres als de huidige router). Heeft een van jullie door wat mijn fout is?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Geen matches
dhcp bij beide aan soms ?
als je als subnet 255.255.255.0 is moet je niet bij de eerste 3 groepen andere cijfers gaan neerzetten
anders kunnen ze elkaar niet zien omdat ze in een ander subnet zitten

routers lekker opvolgend nummeren dus: 192.168.1.1 , 192.168.1.2 ect

[ Voor 15% gewijzigd door Tazzios op 01-08-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Ik heb een probleem met mijn fp server. VSFTPD draait. Maar ik kan met geen mogelijkheid inloggen. Alle instellingen zijn goed.

http://www.macsat.com/macsat/content/view/25/29/

Onderaan deze site staat het volgende.

One of my readers have brought to my attention, that after following the guide, the ftp server kept rejecting him to login. He then reconnected his harddrive, and after that it worked. Maby worth a try if you are having problems getting it to work. Thanks to William de Wit for this input !

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de usb drive afgekoppeld, de wl500gp ge-reboot. De hdd weer aangesloten en nog een keer een reboot gedaan. Maar de server blijft me maar rejecten. Waar kan dit aan liggen? Als jullie config files moeten zien, dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
vanWalsum schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:44:
Ik heb een probleem met mijn fp server. VSFTPD draait. Maar ik kan met geen mogelijkheid inloggen. Alle instellingen zijn goed.

http://www.macsat.com/macsat/content/view/25/29/

Onderaan deze site staat het volgende.

One of my readers have brought to my attention, that after following the guide, the ftp server kept rejecting him to login. He then reconnected his harddrive, and after that it worked. Maby worth a try if you are having problems getting it to work. Thanks to William de Wit for this input !

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de usb drive afgekoppeld, de wl500gp ge-reboot. De hdd weer aangesloten en nog een keer een reboot gedaan. Maar de server blijft me maar rejecten. Waar kan dit aan liggen? Als jullie config files moeten zien, dan hoor ik het wel.
gebruik je wel de juiste accounts, volgens mij gebruikt hij de accounts die in de passwd file zitten, dus waarmee je in telnet/putty whatever inlogt. probeer eens een additioneel account aan te maken en daarmee in te loggen, kijken of het dan wel werkt. tip; installeer ook ff het ipkg package adduser.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Geen matches
Helaas, nog steeds niks. Ik blijf er gewoon niet in kunnen komen. Ik heb ook doormiddel van het ipkg adduser script een nieuwe user toegevoegd inclusief passwd. Maar deze wordt tevens genegeerd. Raar, want ik heb het met een tijdelijke install werkend gehad, nadat ik trouwens ook steeds eruit gegooid werd. Dat is op wonderlijke wijze gaan werken. Nog ideeen?

Aug 8 23:28:17 xinetd[145]: START: ftp pid=174 from=192.168.1.52
Aug 8 23:28:17 xinetd[145]: START: ftp pid=176 from=192.168.1.52
Aug 8 23:28:18 xinetd[145]: START: ftp pid=178 from=192.168.1.52
Aug 8 23:28:19 xinetd[145]: START: ftp pid=180 from=192.168.1.52
Aug 8 23:28:23 xinetd[145]: START: ftp pid=182 from=192.168.1.52
Aug 8 23:28:23 xinetd[145]: START: ftp pid=184 from=192.168.1.52

Dit is trouwens de log welke ik uit et status scherm krijg van de router direct na een paar keer geprobeerd te hebben om in te loggen.

[ Voor 42% gewijzigd door vanWalsum op 08-08-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
niemand? Als je configs zien wilt, dan hoor ik het wel. Wil het graag aan de gang hebben. Heb hieronder een logje van een ftp programma welke aan het inloggen is. Misschien is hier wat uit af te leiden?

[20:04:28] SmartFTP v2.5.1006.18
[20:04:28] Resolving host name "213.46.58.66"
[20:04:28] Connecting to 213.46.58.66 Port: 21
[20:04:28] Connected to 213.46.58.66.
[20:04:28] 500 OOPS: vsftpd: not found: directory given in 'secure_chroot_dir':/opt/usr/share/empty
[20:04:28] 500 OOPS: child died
[20:04:28] Cannot login waiting to retry (30s)...
[20:04:28] Server closed connection

EDIT, heb het nu opeens werken. Geen idee hoe en waarom, maar het werkte na het opnieuw copyen en pasten van de chroot.

[ Voor 82% gewijzigd door vanWalsum op 10-08-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Geen matches
Toch nog steeds niet helemaal 100%. Op het moment werkt de ftp server perfect binnen de muren van het huis. Maar de problemen beginnen bij het van buitenaf inloggen. Daar doe je zowat een minuut over. Dan krijg je alle mappen gewoon te zien, en het loopt allemaal keurig snel. Alleen het gekke is dat je met geen mogelijkheid iets kan kopieren naar de server toe van buitenaf. En dat heeft waarschijnlijk te doen met de lange wachttijden voor het inloggen, want meestal wordt er een nieuwe sessie geopend als je wilt kopieren, en dit duurt dan dus blijkbaar ook te lang. Iemand?

Hieronder wat logjes van smartftp bij het inloggen. De 1e log is bij het inloggen van buitenaf, en de 2e log is van het kopieren van een bestand.

[13:41:25] SmartFTP v2.5.1006.18
[13:41:25] Resolving host name "213.46.58.66"
[13:41:25] Connecting to 213.46.58.66 Port: 21
[13:41:25] Connected to 213.46.58.66.
[13:41:25] 220 Welcome to FTP server.
[13:41:25] USER vanwalsum
[13:41:25] 331 Password required for user vanwalsum.
[13:41:25] PASS (hidden)
[13:41:26] 230 User vanwalsum logged in.
[13:41:26] SYST
[13:41:26] 215 UNIX Type: L8 (Linux).
[13:41:26] Detected Server Type: UNIX
[13:41:26] FEAT
[13:41:26] 503 Command not understood.
[13:41:26] TYPE I
[13:41:26] 200 Type set to I.
[13:41:26] REST 0
[13:41:26] 350 Resume request successful.
[13:41:26] PWD
[13:41:26] 257 "/" is current directory.
[13:41:26] TYPE A
[13:41:26] 200 Type set to A.
[13:41:26] PASV
[13:41:26] 227 Entering Passive Mode (192,168,1,1,4,7)
[13:41:26] Opening data connection to 192.168.1.1 Port: 1031
[13:41:26] LIST -aL
[13:41:47] Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord.
[13:42:47] Timeout (60s).
[13:42:47] Active Help: http://www.smartftp.com/support/kb/74
[13:42:47] Client closed the connection.
[13:42:47] Automatic failover of data connection mode from "Passive Mode (PASV)" to "Active Mode (PORT)".
[13:42:47] Resolving host name "213.46.58.66"
[13:42:47] Connecting to 213.46.58.66 Port: 21
[13:42:47] Connected to 213.46.58.66.
[13:42:47] 220 Welcome to FTP server.
[13:42:47] USER vanwalsum
[13:42:47] 331 Password required for user vanwalsum.
[13:42:47] PASS (hidden)
[13:42:47] 230 User vanwalsum logged in.
[13:42:47] SYST
[13:42:47] 215 UNIX Type: L8 (Linux).
[13:42:47] Detected Server Type: UNIX
[13:42:47] FEAT
[13:42:47] 503 Command not understood.
[13:42:47] PWD
[13:42:47] 257 "/" is current directory.
[13:42:47] TYPE A
[13:42:47] 200 Type set to A.
[13:42:47] PORT 10,0,0,150,5,43
[13:42:48] 200 PORT command successful.
[13:42:48] LIST -aL
[13:42:48] 150 OK
[13:42:48] 1065 bytes transferred. (69,3 KB/s) (15 ms)
[13:42:48] 226 Transfer complete.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

[13:43:29] Resolving host name "213.46.58.66"
[13:43:29] Connecting to 213.46.58.66 Port: 21
[13:43:29] Connected to 213.46.58.66.
[13:43:29] 220 Welcome to FTP server.
[13:43:29] USER vanwalsum
[13:43:29] 331 Password required for user vanwalsum.
[13:43:29] PASS (hidden)
[13:43:29] 230 User vanwalsum logged in.
[13:43:29] SYST
[13:43:29] 215 UNIX Type: L8 (Linux).
[13:43:29] Detected Server Type: UNIX
[13:43:29] FEAT
[13:43:29] 503 Command not understood.
[13:43:29] TYPE I
[13:43:29] 200 Type set to I.
[13:43:29] REST 0
[13:43:29] 350 Resume request successful.
[13:43:29] PWD
[13:43:29] 257 "/" is current directory.
[13:43:29] CWD /backups/Opa 80
[13:43:29] 250 CWD command successful.
[13:43:29] PWD
[13:43:29] 257 "backups/Opa 80/" is current directory.
[13:43:29] Remote file exist check: "P1000923.JPG".
[13:43:29] SIZE P1000923.JPG
[13:43:29] 501 Error in parameters.
[13:43:29] SIZE not supported.
[13:43:29] MDTM P1000923.JPG
[13:43:29] 501 Error in parameters.
[13:43:29] Obtaining file information (size/date) from directory listing.
[13:43:29] TYPE A
[13:43:29] 200 Type set to A.
[13:43:29] PASV
[13:43:29] 227 Entering Passive Mode (192,168,1,1,4,8)
[13:43:29] Opening data connection to 192.168.1.1 Port: 1032
[13:43:29] LIST -aL
[13:43:51] Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord.
[13:44:51] Timeout (60s).
[13:44:51] Active Help: http://www.smartftp.com/support/kb/74
[13:44:51] Client closed the connection.
[13:44:51] File "P1000923.JPG" not found in directory listing.

http://213.46.58.66:81/vsftpd.conf Hier kan je mijn config file downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik vroeg mij af of iemand het voor elkaar heeft gekregen om UPNP aan de praat te krijgen onder Vista Ultimate x64 op een Asus WL-500g deluxe router.
Ik heb vanalles geprobeerd maar weet eigenlijk niet eens of het wel compatible is onder Windows Vista Ultimate x64. Dus voor ik mijzelf nog meer frustreer is het wel prettig om te weten of het uberhaupt kan werken.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste