Het grote *Asus WL-x00g topic *

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 21.992 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 21:34
Matched: wl
Eusebius schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:48:
Quote van wl700.info: (ene czar daaro. Hier [Verwijderde gebruiker]?)

[...]
ter info

de genoemde distri = Quote (www.quote.nl)

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Matched: asus
http://www.asus.com.tw/pr...=0&model=1038&modelmenu=1

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com.tw/999%5Cimages%5Cproducts%5C1038%5C1038_m.jpg

We are getting closer... Dit lijkt de versie zonder hdd te zijn.. Ook is de eerste final firmware released

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-08 22:02
Matched: 500, wl
jammer dat deze niet zo interessant lijkt (voor mij)... die hd/usb2 poorten leken me wel super handig.
Voordeel van deze is wel de 3 antennes en 100Mbps...
Iemand een idee of de WL-700 ook 100Mbps aankan?

---- mmm, zie net op wl500.info staan dat hij 125Mbps is en in de startpost 54....

[ Voor 19% gewijzigd door Promy op 14-02-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:39

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

WL-700g is een 54 Mbs WLAN ding, maar door de proprietaire Afterburner van Broadcom, claimen fabrikanten dat 125 Mbs. Dit is echter een fabeltje en bovendien werkt dit alleen wanneer gebruik gemaakt wordt van twee Afterburner capable WLAN dingen.

Deze router gebruikt een voorloper van de nog goed te keuren wlan variant 802.11n. Aangezien er nog wijzigingen in de standaard aangebracht kunnen worden is het mogelijk dat wanneer je nu een dergelijk apparaat koopt, je later er geen bijpassende apparatuur bij kunt krijgen.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

is er ondertussen al een datum bekent wanneer die hier komt? las erges half maart maar behalve in taiwan is dat ding nog nerges te vinden. zelfs niet op de site's van asus (behalve de taiwan versie dan he)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Styno schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:49:

Deze router gebruikt een voorloper van de nog goed te keuren wlan variant 802.11n. Aangezien er nog wijzigingen in de standaard aangebracht kunnen worden is het mogelijk dat wanneer je nu een dergelijk apparaat koopt, je later er geen bijpassende apparatuur bij kunt krijgen.
Maar ik neem aan dat (mocht dat het geval zijn), dat je alsnog wel gebruik kunt maken van de G standaard. Niet zo goed als N natuurlijk, maar je moet sowieso al een behoorlijke verbinding hebben om G vol te trekken.

Ik ben ook erg benieuwd naar de introductie van dit apparaat. Ook denk ik dat er snel veel soortgelijke multifunctionele machines op de markt zullen komen, want dit beloofd veel goeds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvennieB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-08 15:20
Matched: asus, wl
Omdat ik ook enorm nieuwsgierig ben wanneer de WL700G leverbaar zou zijn heb ik Mycom even gemailt en kreeg van hun deze reactie:

Wij verwachten de ASUS WL700G in Mei op voorraad. Helaas kunnen wij op dit moment nog geen prijs vermelden.

Dus het is nog even wachten voor ons alle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geen matches
Mei ... mei ... dat wordt zeker mei 2007 :(

Vervelend is dat niemand echt weet hoe duur hij wordt & wat de prestaties zijn. Ik zou natuurlijk even wachten op een paar reviews en dan kijken om m zo goedkoop mogelijk te krijgen. Mocht het (jammergenoeg) een baggerapparaat blijken te zijn, dan koop ik m natuurlijk niet. Ondanks dat ik er al een half jaartje op zit te wachten ...

[ Voor 80% gewijzigd door Eusebius op 16-03-2006 11:41 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Is deze Asus nu ook te gebruiken als een Streamium Center? Zou erg mooi zijn in combinatie met mij Philips MX 6000i.

m.v.g. Brian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Matched: asus, 500, wl
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:40:
Vraagje:

Is deze Asus nu ook te gebruiken als een Streamium Center? Zou erg mooi zijn in combinatie met mij Philips MX 6000i.

m.v.g. Brian
Ja, dat kan zelfs al met de WL-500GX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Wij verwachten de ASUS WL700G in Mei op voorraad. Helaas kunnen wij op dit moment nog geen prijs vermelden.

Dus het is nog even wachten voor ons alle.
Mmm, volgens pagina 1 van dit topic zou hij in juli 2005 al op de markt zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmh, zo te horen heeft die niet meer te bieden dan de WL-500G en de WD-HDD. Behalve BitTorrent support maar probleem daarbij is dat de cleint nooit zo goed zal zijn als de cleints die je voor windows heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 17:15:
Mmh, zo te horen heeft die niet meer te bieden dan de WL-500G en de WD-HDD. Behalve BitTorrent support maar probleem daarbij is dat de cleint nooit zo goed zal zijn als de cleints die je voor windows heb.
Wie is die?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:04
ik gok op de wl700g ;)

en het klopt wel een klein beetje, maar:
- deze heeft ide
- standaard ingebouwde upnp server
- usb2 (3x) heeft de oude 500 niet (wel deluxe)
- en hij ziet er gelikt uit!
- standaard webserver
- snellere chipset

zijn zomaar een paar (persoonlijke) redenen :)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
-Jaap-io schreef op maandag 20 maart 2006 @ 09:00:
[...]

ik gok op de wl700g ;)

en het klopt wel een klein beetje, maar:
- deze heeft ide
- standaard ingebouwde upnp server
- usb2 (3x) heeft de oude 500 niet (wel deluxe)
- en hij ziet er gelikt uit!
- standaard webserver
- snellere chipset

zijn zomaar een paar (persoonlijke) redenen :)
Wie is deze ? ;)

Dus als de 500deluxe geen ide heeft, maar voor de rest bijna hetzelfde is, zou de 500deluxe dan niet te tweaken zijn naar een wl700g? Ik kan me een post herinneren dat iemand een USB poort in een Asus heeft gemod. Als alle hardware gelijk is, zou het mss mogelijk zijn er ook nog een IDE poort in te hangen ... Of verschillende de wl500deluxe en de wl700g teveel?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Eusebius schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:19:
[...]

Wie is deze ? ;)

Dus als de 500deluxe geen ide heeft, maar voor de rest bijna hetzelfde is, zou de 500deluxe dan niet te tweaken zijn naar een wl700g? Ik kan me een post herinneren dat iemand een USB poort in een Asus heeft gemod. Als alle hardware gelijk is, zou het mss mogelijk zijn er ook nog een IDE poort in te hangen ... Of verschillende de wl500deluxe en de wl700g teveel?
deze is idd de 700 :)

volgens mij zitten er hardware matig vooral veranderingen op chip gebied, volgens mij is er een andere/snellere chipset gebruikt.

dat is ook wel logisch gezien de (software matige) functies van het apparaat. Een aantal software die nu standaard meegeleverd wordt was eerder al beschikbaar voor de 500 zoals webserver e.d.

groot voordeel blijft dus dat hij sneller is, en volgens mij zit er geen ide controller op de 500 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een usb controller met support voor een USB disk.

Ik heb zelf de WL-500G, die ik als DHCP + router gebruikt(in toekomst ook als wifi B voor een pda). Laats heb ik de WL-HDD gekocht inclusief 40Gb laptop hardisk voor maar 50 euro die wordt gebruikt als file server + acces piont.
Op deze manier hebben ze meer dan genoeg rekening kract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Een WL HDD voor 50euries? Hoedoejeda?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bij mycom magazijn uit verkoop, ze hebben nog steeds een paar op voorraad en er zit zelfs een 5.400 toerenschijf in. Natuurlijk heb ik die nu in me laptop zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Nee helaas hij is er nog niet

(voor iedereen die via zijn bookmarks kijkt ;))

maar ik begin toch wel erg ongeduldig te worden en begin ook bang te worden dat de verwachtingen (door het lange wachten) hoog geschapen zijn en de wl700g waarschijnlijk ook tegen zal vallen... Hoe voelen jullie dat?

Ik wil hem voornamelijk hebben vanwege de hd functie maar begin toch steeds meer naar een andere nas oplossing te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

-Jaap-io schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:20:
Nee helaas hij is er nog niet

(voor iedereen die via zijn bookmarks kijkt ;))

maar ik begin toch wel erg ongeduldig te worden en begin ook bang te worden dat de verwachtingen (door het lange wachten) hoog geschapen zijn en de wl700g waarschijnlijk ook tegen zal vallen... Hoe voelen jullie dat?

Ik wil hem voornamelijk hebben vanwege de hd functie maar begin toch steeds meer naar een andere nas oplossing te kijken.
Ik gok dat de grootste problemen komen door de belofte dat het een ingebouwde bittorrent client bevat. van mij mag die er best uit als ze hem daardoor eerder kunnen leveren.
Die kunnen ze altijd later met een firmware update opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:12
XthinkZ schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:24:
[...]

Ik gok dat de grootste problemen komen door de belofte dat het een ingebouwde bittorrent client bevat. van mij mag die er best uit als ze hem daardoor eerder kunnen leveren.
Ik was het wachten beu, en heb mijn oude p3 450 uit de kast getrokken. @ Load trekt deze bak op het moment rond de 50 watt, idle veel minder en het heeft een Wake On Lan functie.
Sowieso stond de asus me wat tegen gezien het feit dat er al een 160 gig in zat (ik wil niet nog meer IDE schijven!).
Helaas pindakaas Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja het is inderdaad hopen dat die 160GB hem niet erg duur zal maken, aan de anderkant kan asus de hardeschijfen weer goedkoper inkopen waardoor je verschijnlijk goedkoper uit ben dan dat je de wl-700 zou kopen met een losse 160Gb schijf uit de winkel.
XthinkZ schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:24:
Op de WL-500 heeft men het al voorelkaar waardoor asus het alleen maar hoeft toe te voegen een een webinfra voor te bouwen.

Maarja het is inderdaad dat de meeste mensen er niet echt op zitten te wachten aangezien die torrent cleint nooit zo goed / uitgebreid kan zijn als de clients die je heb voor windows. Tweede probleem is dat waneer het downloaden klaar is dat je de bestanden nog naar je computer moet kopieren wat weer niet al te snel zou gaan :/ .

Voor bitorrent gebruikt ik wel me laptop, die is toch erg zuinig en S'nachts gebruik ik hem toch nooit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
-Jaap-io schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:20:
Hij zal waarschijnlijk zo duur zijn, dat iedereen m toch niet koopt :(

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
in de bovenstaande reacties proef ik een beetje dat het enthousiasme voor asus toch wel redelijk is afgenomen? Jammer... Ik vond/vind het een mooi/leuk apparaat, maar weet ook niet zeker of ik hem zou kopen (een half jaar geleden absoluut!) Ik begin ook steeds sterker te kijken naar een "oude" compu ipv de asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

-Jaap-io schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:37:
in de bovenstaande reacties proef ik een beetje dat het enthousiasme voor asus toch wel redelijk is afgenomen? Jammer... Ik vond/vind het een mooi/leuk apparaat, maar weet ook niet zeker of ik hem zou kopen (een half jaar geleden absoluut!) Ik begin ook steeds sterker te kijken naar een "oude" compu ipv de asus
Dat proef je verkeerd denk ik. Bovenstaande reacties zeggen niks over het product maar weerspiegelen ongeduld. Wacht gewoon de eerste exemplaren af en de eerste alternatieve firmware. Hobby tot die tijd gewoon lekker aan met oude hardware. Daar word je niet slechter van toch?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Geen matches
[dr.Phil]Het enthousiasme is niet afgenomen. Integendeel. Er is juist een angst dat het apparaat tegen zal vallen in prestaties cq prijs. Die angst komt alleen als je nog enthousiast bent, want je wilt niet teleurgesteld worden [/dr.Phil]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Geen matches
Eusebius schreef op donderdag 06 april 2006 @ 19:46:
[dr.Phil]Het enthousiasme is niet afgenomen. Integendeel. Er is juist een angst dat het apparaat tegen zal vallen in prestaties cq prijs. Die angst komt alleen als je nog enthousiast bent, want je wilt niet teleurgesteld worden [/dr.Phil]
maar neemt door die angst, op termijn, het enthousiasme niet af :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Mwuuaah ... ik denk dat we 2 kampen krijgen door dit kristallisatieproces. Het ene kamp wordt helemaal Nerderig WL700g adept en richt net niet een sekte op die het apparaat idolaat vereerd. Het andere kamp zet zich af, kraakt het apparaat overal online af en valt fysiek huisadressen aan en probeert een botnet van WL700g's te creeëren. Dood aan de vijand!

Het is duidelijk dat het apparaat nu op de markt moet komen omdat er anders doden vallen

:+

BTW, er stond in de Computer Active (oid) een soortgelijke apparaat. Heeft iemand dat blad en weet hij / zij welke dat is? Het ging om een NAS met nog wat extra functies.

[ Voor 86% gewijzigd door Eusebius op 07-04-2006 17:14 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was laatst een NAS vergelijking in de Computer Active waarbij de plextor px-eh25L Als winnaar uit de bus kwam ... Opzich ben ik van plan dat ding aan te schaffen omdat die WL700g voor mij eigenlijk alleen de torrent als extra biedt ... Maar of ik die echt ga gebruiken, denk het niet eigenlijk. En daarbij voldoet mijn 500G nog altijd PERFECT. Ja, ben echt zo blij dat ik dit ding ooit gekocht, ding staat nu al bijna een jaar lang aan zonder ook maar 1 reboot, werkelijk fantastisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:04

Yucko

One clown to rule them all !

Geen matches
Nou, van mij mag hij onderhand wel uitkomen hoor ... begint een beetje op een Microsoft produkt introductie te lijken

uitstel, uitstel ... en nog eens uitstel :(

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Computer Active zei ik? Ik bedoelde PC Active hierboven. Ik heb m vanmiddag gekocht (mijn eerste pc blad sinds jaaaren). Wat ik bedoelde is de Freecom FSG-3 vanaf 349 euro met n 160gb (volgens pricewatch 261,95, klikhiermaaralsjeverderwiltlezen

Helaas heeft hij geen WLAN, geen printerpoort (LPT). Imho had de Asus dat wel.

Waarom ik het vermeld? Het is natuurlijk een prijzig ding. Voor hetzelfde geld zet je een goedkope PII neer. Eigenlijk ben ik bang dat de Asus ook zo duur wordt. Laten we hopen van niet ...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Eusebius schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:40:
Computer Active zei ik? Ik bedoelde PC Active hierboven. Ik heb m vanmiddag gekocht (mijn eerste pc blad sinds jaaaren). Wat ik bedoelde is de Freecom FSG-3 vanaf 349 euro met n 160gb (volgens pricewatch 261,95, klikhiermaaralsjeverderwiltlezen

Helaas heeft hij geen WLAN, geen printerpoort (LPT). Imho had de Asus dat wel.

Waarom ik het vermeld? Het is natuurlijk een prijzig ding. Voor hetzelfde geld zet je een goedkope PII neer. Eigenlijk ben ik bang dat de Asus ook zo duur wordt. Laten we hopen van niet ...
Die freecom heb ik al een heel tijd geleden gemeld in dit topic. (lees het eens door :p ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nou, van mij mag die nu wel een keertje komen. Ik hoorde van één van onze leveranciers dat ze hem met 2-4weken verwachten. En dat was vorige week...... :+

Edit, foutje

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:18:
Nou, van mij mag die nu wel een keertje komen. Ik hoorde van één van onze leveranciers dat ze hem met 2-4weken verwachten. En dat was vorige week...... :+

Edit, foutje
van mij ook :)

ik ben erg benieuwd hoe het werkt met het aansluiten van extra hd's dmv usb. Vaak is het zo dat je dan namelijk de hd of alleen kan lezen, of alleen kan gebruiken na hem opnieuw te formateren.... Beide vind ik niet ideaal ;)

<edit>
hoewel nog 2/3 weken wachten is precies tot mijn volgende salaris 8)
</edit>

[ Voor 9% gewijzigd door -Jaap-io op 25-04-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
-Jaap-io schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:21:
[...]

van mij ook :)

ik ben erg benieuwd hoe het werkt met het aansluiten van extra hd's dmv usb. Vaak is het zo dat je dan namelijk de hd of alleen kan lezen, of alleen kan gebruiken na hem opnieuw te formateren.... Beide vind ik niet ideaal ;)

<edit>
hoewel nog 2/3 weken wachten is precies tot mijn volgende salaris 8)
</edit>
dat heeft met het bestandssysteem te maken. Kijk, de software die op de router draait is linux based en zoals bekend is kan linux (nóg) niet op NTFS schrijven máár wel lezen. NTFS valt dus af.
Als je een HD hebt groter dan 40GB dan kun je FAT32 vergeten (instabiel als de pest als windhoos derop staat) en je zit dan met de 4GB bestandsgrootte limiet.
Zou je EXT3 of EXT2 (ik gebruik al lange tijd EXT3) nemen als bestandssysteem.dan is er niks aan de hand, werkt perfect!

ps. welke nederlandse shops hebben deze router (zonder HD!) al in bestelling?

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 25-04-2006 19:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
bartgrefte schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:51:
[...]

dat heeft met het bestandssysteem te maken. Kijk, de software die op de router draait is linux based en zoals bekend is kan linux (nóg) niet op NTFS schrijven máár wel lezen. NTFS valt dus af.
Als je een HD hebt groter dan 40GB dan kun je FAT32 vergeten (instabiel als de pest als windhoos derop staat) en je zit dan met de 4GB bestandsgrootte limiet.
Zou je EXT3 of EXT2 (ik gebruik al lange tijd EXT3) nemen als bestandssysteem.dan is er niks aan de hand, werkt perfect!

ps. welke nederlandse shops hebben deze router (zonder HD!) al in bestelling?
Maar ext 3 is toch niet bruikbaar onder windows?

volgens mij is hij nog nergens in bestelling. Op wl500g.info werd wel verteld dat ze inmiddels onderweg richting europa zouden zijn...

and now we wait :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Matched: 500
Omdat er geen nieuws over de 700g zelf naar buiten wil komen :P

De 500gP is uit... Lijkt erg veel opde 700g.. heeft geen harddisk, maar wel usb voor een externe HD.. en zou een "download machine" moeten zijn..

[ Voor 12% gewijzigd door MrBarBarian op 26-04-2006 09:32 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

-Jaap-io schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:23:
[...]

volgens mij is hij nog nergens in bestelling. Op wl500g.info werd wel verteld dat ze inmiddels onderweg richting europa zouden zijn...

klopt, maar als de harde schijf "permanent" aan de router hangt maakt dat niet uit, je kunt ondankts EXT3 gewoon FTP'en vanuit windows naar je HD als ie aan de router hangt. geen probleem

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Matched: asus, 500
WOW...

Sinds vandaag op de officiele asus site!!!!

http://www.asus.com/produ...=0&model=1121&modelmenu=1

LOOKS GOOD :D

euhm lama... :X
ik keek alleen naar het plaatje O+
is dus de bovengenoemde 500p

[ Voor 32% gewijzigd door -Jaap-io op 26-04-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Geen matches
bartgrefte schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:14:
[...]

klopt, maar als de harde schijf "permanent" aan de router hangt maakt dat niet uit, je kunt ondankts EXT3 gewoon FTP'en vanuit windows naar je HD als ie aan de router hangt. geen probleem
Je kunt zelfs samba shares maken met ext2/ext3 :) Werkt hier ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

-Jaap-io schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:12:
WOW...

Sinds vandaag op de officiele asus site!!!!

http://www.asus.com/produ...=0&model=1121&modelmenu=1

LOOKS GOOD :D

euhm lama... :X
ik keek alleen naar het plaatje O+
is dus de bovengenoemde 500p
Tja, clicker-de-click :Y)

Probleem is dat dit nog niet betekend dat hij nu snel in Nederland te koop zal zijn :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 26-04-2006 12:18 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
Bartjuh schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:16:
[...]

Je kunt zelfs samba shares maken met ext2/ext3 :) Werkt hier ook perfect.
liever FTP, kan dan passwordjes aanmaken en is ook nog es vanaf skool (vanaf gekickt helaas) toegankelijk als me usb stickie vol raakt....

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Geen matches
JaJoah schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:17:
[...]

Tja, clicker-de-click :Y)

Probleem is dat dit nog niet betekend dat hij nu snel in Nederland te koop zal zijn :'(
grrr :( waarom stond hij niet onder wireless routers ;)

maar wat is tie :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
waarom heeft de 700g eigenlijk geen mimodinges. dat met die 3 antennes. stoppen ze die router vol met leuke extraatjes en dan mimo niet...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Geen matches
bartgrefte schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:51:
waarom heeft de 700g eigenlijk geen mimodinges. dat met die 3 antennes. stoppen ze die router vol met leuke extraatjes en dan mimo niet...
er zitten wel meer dingen niet op ;)
voip bijvoorbeeld. Zal wel met kosten en ontwikkeling te maken hebben. Aangezien dit nasty little gadget al een half jaar (ongeveer) op de markt had moeten zijn...

Overigens staat hij nog niet op de nederlandse site :( dat voorspelt dus idd niet veel goeds....

[ Voor 10% gewijzigd door -Jaap-io op 26-04-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Geen matches
-Jaap-io schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:55:
[...]

voip bijvoorbeeld. Zal wel met kosten en ontwikkeling te maken hebben. Aangezien dit nasty little gadget al een half jaar (ongeveer) op de markt had moeten zijn...

Overigens staat hij nog niet op de nederlandse site :( dat voorspelt dus idd niet veel goeds....
Volgens mij ontbreeks SNMP ook :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Geen matches
-Jaap-io schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:55:
[...]

Voip? Kun je dat niet beter via een apart apparaat doen? teveel alles-in-een lijkt me ook niet goed.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MrBarBarian schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:31:
Omdat er geen nieuws over de 700g zelf naar buiten wil komen :P

De 500gP is uit... Lijkt erg veel opde 700g.. heeft geen harddisk, maar wel usb voor een externe HD.. en zou een "download machine" moeten zijn..
Moet die hd dan een NAS zijn, of kan je gewoon een hd in een externe behuizing daarvoor nemen? :?
Dan is het een mooi alternatief voor de 700g :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 21:19

Jrz

––––––––––––

-Jaap-io schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:23:
[...]

OT: er is volgens mij een driver onder windowss voor ext3...

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
anandus schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:55:
[...]

Moet die hd dan een NAS zijn, of kan je gewoon een hd in een externe behuizing daarvoor nemen? :?
Dan is het een mooi alternatief voor de 700g :)
Nee, die hd wordt dan een nas, net zoals bij de oude wl500g. Overigens is deze ook nog niet leverbaar in nl, dus de vraag is welke eerder komt ;) en dan nog gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar de 700, na al dat wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
Geen matches
bartgrefte schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:51:
[...]

Euhmm kleine correctie.. mijn pc dual-boot XP/Linux kan prima vanuit linux lezen & schrijven op de XP NTFS partitie. Gewoon kwestie van een kernel compilen met NTFS Write support ;-)
En dit kan al jaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Het begint me zo langzamerhand te duizelen wat de typenummers betreft 8)7

Er zijn twee dingen die bij mij meespelen voor het aanschaffen van een nieuwe router. De mogelijkheid om er een externe HD aan te kunnen hangen via USB en een router die een groter wireless bereik heeft.

Volgens mij kom ik dan op onderstaand overzicht:

WL-500gUSB1.1normaal bereik54Mbps
WL-500g deluxeUSB2.0normaal bereik125Mbps
WL-500gPUSB2.0300% bereik125Mbps
WL-550gEgeen USB300% bereik125Mbps
WL-700gEUSB2.0/IDE300% bereik125Mbps

Is het nu zo om gebruik te maken van die 300% Broad Range van de router, je ook een WiFi kaart moet hebben die dit ondersteunt? De WL-500gP is eigenlijk wel een leuke router die een beter bereik zou moeten hebben als de 500g en toch USB heeft. Is alleen nog niet leverbaar, dus ik moet nog maar even geduld hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door hars73 op 28-04-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
Jrz schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:23:
[...]

OT: er is volgens mij een driver onder windowss voor ext3...
die heb je niet nodig als hd aan router hangt
Gitano schreef op donderdag 27 april 2006 @ 08:59:
[...]

Euhmm kleine correctie.. mijn pc dual-boot XP/Linux kan prima vanuit linux lezen & schrijven op de XP NTFS partitie. Gewoon kwestie van een kernel compilen met NTFS Write support ;-)
En dit kan al jaren..
:? voor zover ik weet is dat nog niet standaard aanwezig in de distributies hoor! en zelf compilen.... zou niet weten hoe 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door Raven op 28-04-2006 12:44 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
Geen matches
bartgrefte schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:41:
[...]

die heb je niet nodig als hd aan router hangt

[...]

:? voor zover ik weet is dat nog niet standaard aanwezig in de distributies hoor! en zelf compilen.... zou niet weten hoe 8)7
Gaat niet om of het standaard in een distributie aanwezig is wel of niet. NTFS ondersteuning zit bij linux in de Kernel. (evt. via een module) Als het niet standaard aanwezig is in een distributie dan moet je gewoon zelf even de kernel herconfigureren en compileren. (Dat is toch iets dat je wel moet uitzoeken als je een linux gebruiker bent :) ) Aangezien elke linux distributie afhankelijk is van de linux kernel :-) kun je dus in elke distributie NTFS gebruiken.

Genoeg how-to's over te vinden op internet hoe dat moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Helaas blijft het nog wachten op de WL700g ... een soort kort - lang wachten: hij staat al op de engelse site, je weet dat hij eraan komt (snel ...) maar dan duurt het wachten toch weer lang!

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Eusebius schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:09:
Helaas blijft het nog wachten op de WL700g ... een soort kort - lang wachten: hij staat al op de engelse site, je weet dat hij eraan komt (snel ...) maar dan duurt het wachten toch weer lang!
ja inderdaad... en dan telkens in de myreact zie het topic weer verschijnen en dan krijg je toch weer een beetje (valse) hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
-Jaap-io schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:37:
[...]

ja inderdaad... en dan telkens in de myreact zie het topic weer verschijnen en dan krijg je toch weer een beetje (valse) hoop ;)
* kick * .... owww ... wat gemeen van mij :P

Werkt hier niemand bij Asus die voor ons inside informatie kan geven?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik zit eigenlijk met smart te wachten op de WL-500gP.. volgens 4Launch waarschijnlijk nog een week of twee voordat ze die kunnen gaan leveren. :X

* nog een kick * :+

[ Voor 8% gewijzigd door hars73 op 04-05-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Wat is 4launch?
Wat is zo speciaal aan de WL-500gP? (maw: wat is zijn USP? Unique Selling Point, niet USB ;) ) Is dat een wl700g zonder HDD aansluiting? (volgens het schema hierboven?) Lijkt me dan sterk dat ze hardwarematig veel zullen verschillen ... mss kun je de IDE wel erin solderen :p had iemand met USB ook al gedaan.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Eusebius schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:58:
[...]

grrmnl niet leuk :( ;)

overigens de wl500 gp staat op de site van asus en is idd bijna hetzelfde zonder ingebouwde hdd en dacht ook zonder torrentclient, maar dat zou me verbazen aangezien dat software matig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 05:34
Geen matches
ik zou toch eerst wel eens een prijsje van het apparaat willen zien,

ik zou em dan gebruiken als nas en accespoint,

er staat ook ergens in dit topic vermeld dat je er speakers op aan kunt sluiten, en ik weet dat er speakers bestaan met een usb aansluiting, maar hoe kun je dan iets horen uit die speakers?

en heeft iemand een idee hoe dat webcam gebeuren op het apparaat gaat??

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

-Jaap-io schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:07:
[...]

grrmnl niet leuk :( ;)

overigens de wl500 gp staat op de site van asus en is idd bijna hetzelfde zonder ingebouwde hdd en dacht ook zonder torrentclient, maar dat zou me verbazen aangezien dat software matig is ;)
Torrentclient heeft ie wel... volgens mij is het de opvolger van de wl500g deluxe en dan inderdaad in het jasje van de wl700g. Ik hoef niet perse een ingebouwde HD, eentje via een USB poort vind ik ook voldoende.

Ow ja.. 4Launch is een webshop en die hebben de wl500gp al op de site vermeld staan voor 91,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geen matches
de winkels zullen ze binnenkort wel hebben, hier hebben we er 100 binnengekregen...
prijs gaat denk ik rond de 250 euro worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 10:27
Geen matches
Dat het toch zo lang moet duren voordat deze router op de markt komt... Volg het topic al een lange tijd (is ook al zo oud), en zit met smart op een goede router met HDD aansluiting te wachten.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:39

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Geen matches
DeeJayV schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 08:33:
de winkels zullen ze binnenkort wel hebben, hier hebben we er 100 binnengekregen...
Inclusief harde schijf? Zo ja, hoe groot dan?

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geen matches
incl 160gb hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Geen matches
DeeJayV schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 08:33:
Alle webshops waar ie op dit moment als pre-order te bestellen is zit ie zo tussen de 278 en 355 euro.. maar die prijs zal waarschijnlijk nog wel wat gaan zakken als ie leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
hars73 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:27:
[...]

Alle webshops waar ie op dit moment als pre-order te bestellen is zit ie zo tussen de 278 en 355 euro.. maar die prijs zal waarschijnlijk nog wel wat gaan zakken als ie leverbaar is.
dat vind ik eigenlijk best wel heel erg veel geld voor een 500gp met 160 hdd :|
aangezien die 500gp +/- 100 kost... dan is 150 extra voor een 160 gig schijf heel veel, daar koop je tegenwoordig een 250 gig usb schijf voor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Eusebius schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:58:
[...]

Toevallig wel. Vanaf deze week is de WL700gE beschikbaar in NL. Volgende week verkrijgbaar bij o.a. Mycom :)

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Marck21 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:22:
[...]

Toevallig wel. Vanaf deze week is de WL700gE beschikbaar in NL. Volgende week verkrijgbaar bij o.a. Mycom :)
Kijk :) beter nieuws!! En de WL500gP dan? Duurt dat nog even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
[...]

Volgende week, dat is maandag toch :9

Als ie idd 250 voor een 160gb gaat kosten, vind ik dat duur. In feite is het een wl500gp + 160 schijf. Ik heb hier op mijn buro een externe USB 300gb voor 180,- staan!

Nu telt het verschil tussen IDE / USB snelheid ook wel mee, maar hoeveel dat is? Is IDE veel sneller dan USB?

[edit]
Bij 4launch staat de WL-700GE voor € 278.50 (incl. BTW) op de site!!!! Dat mag wel even een eervolle vermelding, want het is de éérste post dat hij te bestellen is op een nederlandse site! _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Eusebius op 05-05-2006 17:01 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Geen matches
Woei ! volgende week halen dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
JaJoah schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:20:
Woei ! volgende week halen dan :9
Nu ik bovenstaande berichten lees over het verschil tussen de WL500gp en WL700ge begin ik te twijfelen. Eens kijken of er een matrix te vinden is waar alle functies in staan ... dat is wat beter kiezen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb hem besteld en hoop dat ik hem woensdag in huis heb........ :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 02-09 15:19
280 euro???
voor 60 euro ofzo heb je de 500g waar je met een beetje klussen ook een hdd in kan bouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:19
[...]

Dan werk/zit/heb-jij-kennissen bij Bas in Almere ;)

Maar nuh, leuk ding,alleen die prijs... Dan houd ik mn WL500g wel. Die icm een Epia plankje oid is ongeveer even duur, zal iets meer stroom gebruiken maar is ook een stuk flexibeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:44

Exirion

Gadgetfetisjist

280 euro?! Ik laat lekker m'n 500g Deluxe met 80GB 2,5" schijfje staan :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Exirion schreef op zondag 07 mei 2006 @ 13:16:
280 euro?! Ik laat lekker m'n 500g Deluxe met 80GB 2,5" schijfje staan :)
Daarom schaf ik denk ik ook maar de WL500gP aan... daar ook een 160GB schijffie aanhangen en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Trouwens de WL-700ge is inmiddels ook leverbaar bij Zercom! Daar is ie 274,- euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
hars73 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:29:
[...]

Daarom schaf ik denk ik ook maar de WL500gP aan... daar ook een 160GB schijffie aanhangen en klaar..
Waar is die WL500-gp te vinden dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Geen matches
Nogmaals, voor de discussie: wat is het performance verschil tussen een externe USB HDD en een IDE? En dan met name voor LAN-applicaties ed, evt muziekserver? Trekt een USB HDD dit?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
anandus schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:26:
[...]

Waar is die WL500-gp te vinden dan? :?
Zercom :Y)

Ik zag dat er een 500-ge bestaat. Pffff ... wordt tijd voor een comparisontable

[ Voor 20% gewijzigd door Eusebius op 07-05-2006 16:12 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Eusebius schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:08:
Nogmaals, voor de discussie: wat is het performance verschil tussen een externe USB HDD en een IDE? En dan met name voor LAN-applicaties ed, evt muziekserver? Trekt een USB HDD dit?
Volgens mij is dit prima te doen, zolang het maar usb 2 is. Usb 1 is daar te langzaam voor. (een 250gig hdd aan een oude wl500g (usb1) icm mediacenter is niet leuk)

waarschijnlijk dat het verschil tussen usb en ide teniet wordt gedaan door de processor die vaak de bottleneck vormt. Maar de daadwerklijke theoretische onderbouwing met links e.d. heb ik even niet bij de hand ;) dit is van horen zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Eusebius schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:10:
[...]

Zercom :Y)

Ik zag dat er een 500-ge bestaat. Pffff ... wordt tijd voor een comparisontable
Idd, misschien dat iemand van Asus of een of andere webwinkel die eventjes de belangrijkste kenmerken/verschillen in een tabel kan opnemen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Geen matches
* anandus ziet ook door de bomen het bos niet meer :/

Ik wil gewoon een router die:
• Draadloos is
• Bittorrent kan
• Waar een HD aan kan

Simpel, zou je zeggen, toch? :/

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 08-05-2006 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
JaJoah schreef op maandag 08 mei 2006 @ 06:28:
[...]

Idd, misschien dat iemand van Asus of een of andere webwinkel die eventjes de belangrijkste kenmerken/verschillen in een tabel kan opnemen :{
ben niet van asus of van een winkel, maar ik wil vanavond wel even aan de hand van de asus site kijken wat de vercshillen zijn :)
* -Jaap-io hoopt dat zijn cursus vanavond ook weer voortijdig is afgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
anandus schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:21:
* anandus ziet ook door de bomen het bos niet meer :/

Ik wil gewoon een router die:
• Draadloos is
• Bittorrent kan
• Waar een HD aan kan

Simpel, zou je zeggen, toch? :/
Je vergeet dat er verschillende modellen waarvan je de HDD bij sommige op IDE en bij sommige op USB aansluit. Gezien de reacties op de hoge prijs van de WL700g denk ik dat er nu heel wat mensen (inclusief ik) toch weer gaan kijken naar het alternatief: een 'lager' model maar met externe HDD.

Grmbl ... waarom brengen ze de WL700g dan gewoon niet uit zonder HDD? Die schroef ik er wel in ...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
ik had ergens een prijs gelezen voor nieuwe 500gp van +/- 100,- dan hou je nog 180 over in vergelijking met de 700 daar koop je 2 externe 160 gig schijven voor... moeilijke keuze...

jammer als het inderdaad zo is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat lopen jullie nu te zeuren over de WL-700G? Als je hem te duur vind koop je hem toch niet? Lekker belangrijk dat gemuts.
De WL-700G is niet duurder dan wat de concurrentie voor dergelijke producten vraagt, voor zover ze al zoiets leveren.Alleen D-Link heeft een dergelijk apparaat, maar dan zonder HD erin, kost ook nog rond de 170 euri's. Dus de prijs van de Asus valt mee, vergeet niet dat ie nét op de markt is en nog goedkoper gaat worden als er ruim geleverd word.
En anders pruts je toch gewoon lekker door met je externe USB hd'tjes aan de wl-500G?
Wat ik wel hoop is dat Asus een beter usermanagement geïmplenteerd heeft om usershares aan te kunnen maken. Dan gaan we pas echt vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
regmaster schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:03:
Wat lopen jullie nu te zeuren over de WL-700G? Als je hem te duur vind koop je hem toch niet? Lekker belangrijk dat gemuts.
Het gemuts gaat over het volgende: je verwacht een lekker handzaam en 'klein' apparaat te kopen. Nu blijkt de prijs tov producten uit dezelfde lijn te duur te zijn. Je bent veel goedkoper uit met een 500 & Ext HDD. Maar dan heb je 2 apparaten, extra voeding en een USB kabel.
De WL-700G is niet duurder dan wat de concurrentie voor dergelijke producten vraagt, voor zover ze al zoiets leveren.
Het gaat dus om een vergelijking binnen het merk Asus.
Alleen D-Link heeft een dergelijk apparaat, maar dan zonder HD erin, kost ook nog rond de 170 euri's. Dus de prijs van de Asus valt mee, vergeet niet dat ie nét op de markt is en nog goedkoper gaat worden als er ruim geleverd word.
En hopelijk ook nog zonder HDD. De D-link ken ik niet, dus ik weet niet hoe hij scoort tov de 700. Het gaat natuurlijk ook nog om alle functies, zoals automatisch downloaden
En anders pruts je toch gewoon lekker door met je externe USB hd'tjes aan de wl-500G?
Kan, maar ik wilde gewoon 1 apparaat op mijn buro / aan de muur hebben. Snappie :)
Wat ik wel hoop is dat Asus een beter usermanagement geïmplenteerd heeft om usershares aan te kunnen maken. Dan gaan we pas echt vooruit.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Geen matches
ik heb hem in de pricewatch gezet:
http://tweakers.net/pricewatch/137553

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Okey, mijn gedachtes dan maar.. Ik heb even de manual van de 500gP doorgelezen. Interessant ding, zeker qua prijs. Wat ik mis in vergelijking is eigelijk alleen de harddisk en daardoor bijna 200 euro extra is gewoon teveel...

Liefst heb ik dat ik een nfs/samba-mount kan doen vanuit de router naar mijn linuxbox. Ik weet niet of dit standaart kan, zo niet, dan is er vast iemand zo handig om het erin te knutselen

En desnoods kan je voor 200 euro nog best een leuke externe HD kopen.. Ik ga dus hoogst waarschijnlijk voor de 500gp!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
wl500gp
Stond volgens mij nog nergens, is net zo handig.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
-Jaap-io schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:42:
[...]

ben niet van asus of van een winkel, maar ik wil vanavond wel even aan de hand van de asus site kijken wat de vercshillen zijn :)
* -Jaap-io hoopt dat zijn cursus vanavond ook weer voortijdig is afgelopen
Specs 500g deluxe
specs 500g premium
Specs 700ge

Nu nog in een tabel naast elkaar :)

[ Voor 8% gewijzigd door Eusebius op 09-05-2006 15:44 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Is er al iemand die er mee heeft mogen 'spelen' ???? Ben zéér benieuwt wat jullie bevindingen zijn, buiten het feit dat het 'kreng' wel erg veel geld kost. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io

700500 gp500g
WAN/LAN PortsBoth Ethernet and 802.3 with max. bit rate 10/100Mbps and auto crossover function(MDI-X) RJ45 for 10/100 Base-TBoth Ethernet and 802.3 with MAx. Bit Rate 10/100 Mbps with auto cross-over function (MDI-X) Connector RJ45 for 10/100 BaseTSupport: Both Ethernet and 802.3 with Max. Bit Rate 10/100 Mbps with auto cross-over function (MDI-X) Connector: RJ45 for 10/100 BaseT
Antenna2 (one internal inverted-F PCB antenna and one external dipole antenna) Reverse-SMA antenna connector2(One internal Inverted-F PCB antenna and one external dipole antenna) Reverse-SMA antenna connector?
Output Power18~19 dBm (at normal temp. range)802.11g: 14~16dBm(at normal temp. range) 802.11b: 16~18dBm(at normal temp. range)?
InterfaceIDE Port x 1 USB 2.0 x 32 x USB 2.0Support: 2 x USB 2.0 hosts Connector: USB type A
ButtonsEZS button: push for 5 seconds to enter easy setup mode Auto Copy button: push for copying data from USB disk to internal IDE disk Reset button: push for above 5 seconds to restore factory settings or perform H/W-resetEZS button: push for 5 seconds to enter easy setup mode Reset button: push for above 5 seconds to restore factory settingsReset Button: Push for 5 seconds to restore factory setting
ManagementWeb-based manager UPnP Internet Gateway Device UPnP Media Server S.M.A.R.T for Disk Monitoring and Report USB RAID with RAID 0, 1UPnP Media Server Download MachineWeb-based manager UPnP Internet Gateway Device
FirewallNAT and SPI Built an extra firewall to protect internet traffic and another one for WLANNAT and SPI Can built extra one firewall to protect internet traffic and another one for wirelessNAT and SPI Can built extra one firewall to protect Internet traffic and another one for wireless
Operating Frequency2.4 - 2.5Ghz2.4 - 2.5 Ghz2.4 - 2.5 GHz
ModulationOFDM, CCK, DQPSK, DBPSKOFDM, CCK, DQPSK, DBPSKOFDM, CCK, DQPSK, DBPSK
Data Rate802.11g: 6, 9, 12, 18, 24, 36, 48, 54Mbps 802.11b: 1, 2, 5.5, 11Mbps802.11g: 6, 9, 12, 18, 24, 36, 48, 54Mbps 802.11b: 1, 2, 5.5, 11Mbps802.11g: 6, 9, 12, 18, 24, 36, 48, 54Mbps 802.11b: 1, 2, 5.5, 11Mbps
Range?Indoor 130ft(40m), outdoor(LOS, Light-Of-Sight) 2000ft(600m) at 11Mbps Indoor 80ft(25m), outdoor(LOS, Light-Of-Sight) 500ft(150m) at 54MbpsIndoor 130 ft (40 m), outdoor (LOS, Light-Of-Sight) 300 ft (100 m) at 11MbpsIndoor 80 ft (25 m), outdoor (LOS, Light-Of-Sight) 200 ft (60 m) at 54MbpsThe range may vary by different environment
DC AdapterAC Input: 100V~240V(50~60HZ) DC Output: +12V with max. 3 A CurrentAC Input: 100V~240V(50~60HZ) DC Output: +5V with max. 2.3A currentAC Input: 100V~240V(50~60HZ); DC Output: 5V with max. 2 A current
Size241mm x 161mm x 45 mm?185 mm (L)* 205 mm (W)* 36 mm (H) excluding one external antennas 500g excluding power supply
SpreadingDirect Sequence Spread SpectrumDirect Sequence Spread Spectrum?
Operating Channels11 for N.America, 14 Japan, 13 Europe(ETSI), 3(non-overlapping)11 for N.America, 14 Japan, 13 Europe(ETSI), 3(non-overlapping)11 for N.America, 14 Japan, 13 Europe(ETSI)
Sensitivity?-74~-75dBm@54Mbps -87~-88dBm@11Mbps -95~-97dBm@1Mbps (at normal temp. range)?
Weight1.4kg??
EmissionETS CE Mark FCC Part 15ETS CE Mark FCC Part 15?
Encryption64/128-bit WEP TKIP, AES, WPA, WPA-PSK64/128-bit WEP TKIP, AES, WPA, WPA-PSK?
AuthenticationMAC address, 802.1x, MAC FilterMAC address, 802.1x?
FeaturesReal Time Clock x 1Device Discovery: Discover WL500gP in network and help user to invoke Web Configuration page. Firmware Restoration: Restore firmware while system enters rescue mode. Download Utility: Help you to maintain and monitor BT/HTTP/FTP download task. EZSetup: Help you to setup wireless and internet connection easily.?
Storage Applications160GB IDE Hard driveNoneNone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Geen matches
Zo daar is dan de vergelijkingstabel, cursus was idd iets eerder afgelopen ;)

als er mensen nog aanvullingen hebben, hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Geen matches
-Jaap-io schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:15:
Zo daar is dan de vergelijkingstabel, cursus was idd iets eerder afgelopen ;)

als er mensen nog aanvullingen hebben, hoor ik het graag :)
Wow! Netjes!
aantal poorten?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:12
Geen matches
Nice, ik wil hem wel toevoegen aan de startpost maar die kan ik niet meer editten? :?
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste