Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

We are getting closer... Dit lijkt de versie zonder hdd te zijn.. Ook is de eerste final firmware released
Voordeel van deze is wel de 3 antennes en 100Mbps...
Iemand een idee of de WL-700 ook 100Mbps aankan?
---- mmm, zie net op wl500.info staan dat hij 125Mbps is en in de startpost 54....
[ Voor 19% gewijzigd door Promy op 14-02-2006 23:25 ]
Deze router gebruikt een voorloper van de nog goed te keuren wlan variant 802.11n. Aangezien er nog wijzigingen in de standaard aangebracht kunnen worden is het mogelijk dat wanneer je nu een dergelijk apparaat koopt, je later er geen bijpassende apparatuur bij kunt krijgen.
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Maar ik neem aan dat (mocht dat het geval zijn), dat je alsnog wel gebruik kunt maken van de G standaard. Niet zo goed als N natuurlijk, maar je moet sowieso al een behoorlijke verbinding hebben om G vol te trekken.Styno schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:49:
Deze router gebruikt een voorloper van de nog goed te keuren wlan variant 802.11n. Aangezien er nog wijzigingen in de standaard aangebracht kunnen worden is het mogelijk dat wanneer je nu een dergelijk apparaat koopt, je later er geen bijpassende apparatuur bij kunt krijgen.
Ik ben ook erg benieuwd naar de introductie van dit apparaat. Ook denk ik dat er snel veel soortgelijke multifunctionele machines op de markt zullen komen, want dit beloofd veel goeds.
Wij verwachten de ASUS WL700G in Mei op voorraad. Helaas kunnen wij op dit moment nog geen prijs vermelden.
Dus het is nog even wachten voor ons alle.
Vervelend is dat niemand echt weet hoe duur hij wordt & wat de prestaties zijn. Ik zou natuurlijk even wachten op een paar reviews en dan kijken om m zo goedkoop mogelijk te krijgen. Mocht het (jammergenoeg) een baggerapparaat blijken te zijn, dan koop ik m natuurlijk niet. Ondanks dat ik er al een half jaartje op zit te wachten ...
[ Voor 80% gewijzigd door Eusebius op 16-03-2006 11:41 ]
==
hoi
Verwijderd
Is deze Asus nu ook te gebruiken als een Streamium Center? Zou erg mooi zijn in combinatie met mij Philips MX 6000i.
m.v.g. Brian
Ja, dat kan zelfs al met de WL-500GXVerwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:40:
Vraagje:
Is deze Asus nu ook te gebruiken als een Streamium Center? Zou erg mooi zijn in combinatie met mij Philips MX 6000i.
m.v.g. Brian
Mmm, volgens pagina 1 van dit topic zou hij in juli 2005 al op de markt zijnWij verwachten de ASUS WL700G in Mei op voorraad. Helaas kunnen wij op dit moment nog geen prijs vermelden.
Dus het is nog even wachten voor ons alle.
Verwijderd
Wie is die?Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 17:15:
Mmh, zo te horen heeft die niet meer te bieden dan de WL-500G en de WD-HDD. Behalve BitTorrent support maar probleem daarbij is dat de cleint nooit zo goed zal zijn als de cleints die je voor windows heb.
==
hoi
ik gok op de wl700g
en het klopt wel een klein beetje, maar:
- deze heeft ide
- standaard ingebouwde upnp server
- usb2 (3x) heeft de oude 500 niet (wel deluxe)
- en hij ziet er gelikt uit!
- standaard webserver
- snellere chipset
zijn zomaar een paar (persoonlijke) redenen
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Wie is deze ?-Jaap-io schreef op maandag 20 maart 2006 @ 09:00:
[...]
ik gok op de wl700g
en het klopt wel een klein beetje, maar:
- deze heeft ide
- standaard ingebouwde upnp server
- usb2 (3x) heeft de oude 500 niet (wel deluxe)
- en hij ziet er gelikt uit!
- standaard webserver
- snellere chipset
zijn zomaar een paar (persoonlijke) redenen
Dus als de 500deluxe geen ide heeft, maar voor de rest bijna hetzelfde is, zou de 500deluxe dan niet te tweaken zijn naar een wl700g? Ik kan me een post herinneren dat iemand een USB poort in een Asus heeft gemod. Als alle hardware gelijk is, zou het mss mogelijk zijn er ook nog een IDE poort in te hangen ... Of verschillende de wl500deluxe en de wl700g teveel?
==
hoi
deze is idd de 700Eusebius schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:19:
[...]
Wie is deze ?![]()
Dus als de 500deluxe geen ide heeft, maar voor de rest bijna hetzelfde is, zou de 500deluxe dan niet te tweaken zijn naar een wl700g? Ik kan me een post herinneren dat iemand een USB poort in een Asus heeft gemod. Als alle hardware gelijk is, zou het mss mogelijk zijn er ook nog een IDE poort in te hangen ... Of verschillende de wl500deluxe en de wl700g teveel?
volgens mij zitten er hardware matig vooral veranderingen op chip gebied, volgens mij is er een andere/snellere chipset gebruikt.
dat is ook wel logisch gezien de (software matige) functies van het apparaat. Een aantal software die nu standaard meegeleverd wordt was eerder al beschikbaar voor de 500 zoals webserver e.d.
groot voordeel blijft dus dat hij sneller is, en volgens mij zit er geen ide controller op de 500
Verwijderd
Ik heb zelf de WL-500G, die ik als DHCP + router gebruikt(in toekomst ook als wifi B voor een pda). Laats heb ik de WL-HDD gekocht inclusief 40Gb laptop hardisk voor maar 50 euro die wordt gebruikt als file server + acces piont.
Op deze manier hebben ze meer dan genoeg rekening kract.
==
hoi
Verwijderd
(voor iedereen die via zijn bookmarks kijkt
maar ik begin toch wel erg ongeduldig te worden en begin ook bang te worden dat de verwachtingen (door het lange wachten) hoog geschapen zijn en de wl700g waarschijnlijk ook tegen zal vallen... Hoe voelen jullie dat?
Ik wil hem voornamelijk hebben vanwege de hd functie maar begin toch steeds meer naar een andere nas oplossing te kijken.
Ik gok dat de grootste problemen komen door de belofte dat het een ingebouwde bittorrent client bevat. van mij mag die er best uit als ze hem daardoor eerder kunnen leveren.-Jaap-io schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:20:
Nee helaas hij is er nog niet
(voor iedereen die via zijn bookmarks kijkt)
maar ik begin toch wel erg ongeduldig te worden en begin ook bang te worden dat de verwachtingen (door het lange wachten) hoog geschapen zijn en de wl700g waarschijnlijk ook tegen zal vallen... Hoe voelen jullie dat?
Ik wil hem voornamelijk hebben vanwege de hd functie maar begin toch steeds meer naar een andere nas oplossing te kijken.
Die kunnen ze altijd later met een firmware update opleveren.
Ik was het wachten beu, en heb mijn oude p3 450 uit de kast getrokken. @ Load trekt deze bak op het moment rond de 50 watt, idle veel minder en het heeft een Wake On Lan functie.XthinkZ schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:24:
[...]
Ik gok dat de grootste problemen komen door de belofte dat het een ingebouwde bittorrent client bevat. van mij mag die er best uit als ze hem daardoor eerder kunnen leveren.
Sowieso stond de asus me wat tegen gezien het feit dat er al een 160 gig in zat (ik wil niet nog meer IDE schijven!).
Helaas pindakaas Asus.
Verwijderd
Op de WL-500 heeft men het al voorelkaar waardoor asus het alleen maar hoeft toe te voegen een een webinfra voor te bouwen.XthinkZ schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:24:
Ik gok dat de grootste problemen komen door de belofte dat het een ingebouwde bittorrent client bevat. van mij mag die er best uit als ze hem daardoor eerder kunnen leveren.
Maarja het is inderdaad dat de meeste mensen er niet echt op zitten te wachten aangezien die torrent cleint nooit zo goed / uitgebreid kan zijn als de clients die je heb voor windows. Tweede probleem is dat waneer het downloaden klaar is dat je de bestanden nog naar je computer moet kopieren wat weer niet al te snel zou gaan

Voor bitorrent gebruikt ik wel me laptop, die is toch erg zuinig en S'nachts gebruik ik hem toch nooit.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 19:39 ]
Hij zal waarschijnlijk zo duur zijn, dat iedereen m toch niet koopt-Jaap-io schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:20:
==
hoi
Dat proef je verkeerd denk ik. Bovenstaande reacties zeggen niks over het product maar weerspiegelen ongeduld. Wacht gewoon de eerste exemplaren af en de eerste alternatieve firmware. Hobby tot die tijd gewoon lekker aan met oude hardware. Daar word je niet slechter van toch?-Jaap-io schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:37:
in de bovenstaande reacties proef ik een beetje dat het enthousiasme voor asus toch wel redelijk is afgenomen? Jammer... Ik vond/vind het een mooi/leuk apparaat, maar weet ook niet zeker of ik hem zou kopen (een half jaar geleden absoluut!) Ik begin ook steeds sterker te kijken naar een "oude" compu ipv de asus
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
==
hoi
maar neemt door die angst, op termijn, het enthousiasme niet afEusebius schreef op donderdag 06 april 2006 @ 19:46:
[dr.Phil]Het enthousiasme is niet afgenomen. Integendeel. Er is juist een angst dat het apparaat tegen zal vallen in prestaties cq prijs. Die angst komt alleen als je nog enthousiast bent, want je wilt niet teleurgesteld worden [/dr.Phil]
Het is duidelijk dat het apparaat nu op de markt moet komen omdat er anders doden vallen
BTW, er stond in de Computer Active (oid) een soortgelijke apparaat. Heeft iemand dat blad en weet hij / zij welke dat is? Het ging om een NAS met nog wat extra functies.
[ Voor 86% gewijzigd door Eusebius op 07-04-2006 17:14 ]
==
hoi
Verwijderd
uitstel, uitstel ... en nog eens uitstel
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Helaas heeft hij geen WLAN, geen printerpoort (LPT). Imho had de Asus dat wel.
Waarom ik het vermeld? Het is natuurlijk een prijzig ding. Voor hetzelfde geld zet je een goedkope PII neer. Eigenlijk ben ik bang dat de Asus ook zo duur wordt. Laten we hopen van niet ...
==
hoi
Die freecom heb ik al een heel tijd geleden gemeld in dit topic. (lees het eens doorEusebius schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:40:
Computer Active zei ik? Ik bedoelde PC Active hierboven. Ik heb m vanmiddag gekocht (mijn eerste pc blad sinds jaaaren). Wat ik bedoelde is de Freecom FSG-3 vanaf 349 euro met n 160gb (volgens pricewatch 261,95, klikhiermaaralsjeverderwiltlezen
Helaas heeft hij geen WLAN, geen printerpoort (LPT). Imho had de Asus dat wel.
Waarom ik het vermeld? Het is natuurlijk een prijzig ding. Voor hetzelfde geld zet je een goedkope PII neer. Eigenlijk ben ik bang dat de Asus ook zo duur wordt. Laten we hopen van niet ...
Verwijderd
Edit, foutje
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 12:19 ]
van mij ookVerwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:18:
Nou, van mij mag die nu wel een keertje komen. Ik hoorde van één van onze leveranciers dat ze hem met 2-4weken verwachten. En dat was vorige week......
Edit, foutje
ik ben erg benieuwd hoe het werkt met het aansluiten van extra hd's dmv usb. Vaak is het zo dat je dan namelijk de hd of alleen kan lezen, of alleen kan gebruiken na hem opnieuw te formateren.... Beide vind ik niet ideaal
<edit>
hoewel nog 2/3 weken wachten is precies tot mijn volgende salaris
</edit>
[ Voor 9% gewijzigd door -Jaap-io op 25-04-2006 13:21 ]
dat heeft met het bestandssysteem te maken. Kijk, de software die op de router draait is linux based en zoals bekend is kan linux (nóg) niet op NTFS schrijven máár wel lezen. NTFS valt dus af.-Jaap-io schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:21:
[...]
van mij ook
ik ben erg benieuwd hoe het werkt met het aansluiten van extra hd's dmv usb. Vaak is het zo dat je dan namelijk de hd of alleen kan lezen, of alleen kan gebruiken na hem opnieuw te formateren.... Beide vind ik niet ideaal
<edit>
hoewel nog 2/3 weken wachten is precies tot mijn volgende salaris![]()
</edit>
Als je een HD hebt groter dan 40GB dan kun je FAT32 vergeten (instabiel als de pest als windhoos derop staat) en je zit dan met de 4GB bestandsgrootte limiet.
Zou je EXT3 of EXT2 (ik gebruik al lange tijd EXT3) nemen als bestandssysteem.dan is er niks aan de hand, werkt perfect!
ps. welke nederlandse shops hebben deze router (zonder HD!) al in bestelling?
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 25-04-2006 19:04 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Maar ext 3 is toch niet bruikbaar onder windows?bartgrefte schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:51:
[...]
dat heeft met het bestandssysteem te maken. Kijk, de software die op de router draait is linux based en zoals bekend is kan linux (nóg) niet op NTFS schrijven máár wel lezen. NTFS valt dus af.
Als je een HD hebt groter dan 40GB dan kun je FAT32 vergeten (instabiel als de pest als windhoos derop staat) en je zit dan met de 4GB bestandsgrootte limiet.
Zou je EXT3 of EXT2 (ik gebruik al lange tijd EXT3) nemen als bestandssysteem.dan is er niks aan de hand, werkt perfect!
ps. welke nederlandse shops hebben deze router (zonder HD!) al in bestelling?
volgens mij is hij nog nergens in bestelling. Op wl500g.info werd wel verteld dat ze inmiddels onderweg richting europa zouden zijn...
and now we wait
De 500gP is uit... Lijkt erg veel opde 700g.. heeft geen harddisk, maar wel usb voor een externe HD.. en zou een "download machine" moeten zijn..
[ Voor 12% gewijzigd door MrBarBarian op 26-04-2006 09:32 ]
klopt, maar als de harde schijf "permanent" aan de router hangt maakt dat niet uit, je kunt ondankts EXT3 gewoon FTP'en vanuit windows naar je HD als ie aan de router hangt. geen probleem-Jaap-io schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:23:
[...]
Maar ext 3 is toch niet bruikbaar onder windows?
volgens mij is hij nog nergens in bestelling. Op wl500g.info werd wel verteld dat ze inmiddels onderweg richting europa zouden zijn...
and now we wait
Oscar Wilde
Sinds vandaag op de officiele asus site!!!!
http://www.asus.com/produ...=0&model=1121&modelmenu=1
LOOKS GOOD
euhm lama...

ik keek alleen naar het plaatje
is dus de bovengenoemde 500p
[ Voor 32% gewijzigd door -Jaap-io op 26-04-2006 12:16 ]
Je kunt zelfs samba shares maken met ext2/ext3bartgrefte schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:14:
[...]
klopt, maar als de harde schijf "permanent" aan de router hangt maakt dat niet uit, je kunt ondankts EXT3 gewoon FTP'en vanuit windows naar je HD als ie aan de router hangt. geen probleem
Tja, clicker-de-click-Jaap-io schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:12:
WOW...
Sinds vandaag op de officiele asus site!!!!
http://www.asus.com/produ...=0&model=1121&modelmenu=1
LOOKS GOOD
euhm lama...![]()
ik keek alleen naar het plaatje
is dus de bovengenoemde 500p
Probleem is dat dit nog niet betekend dat hij nu snel in Nederland te koop zal zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 26-04-2006 12:18 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
liever FTP, kan dan passwordjes aanmaken en is ook nog es vanaf skool (vanaf gekickt helaas) toegankelijk als me usb stickie vol raakt....Bartjuh schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:16:
[...]
Je kunt zelfs samba shares maken met ext2/ext3Werkt hier ook perfect.
Oscar Wilde
grrrJaJoah schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:17:
[...]
Tja, clicker-de-click![]()
Probleem is dat dit nog niet betekend dat hij nu snel in Nederland te koop zal zijn
maar wat is tie
Oscar Wilde
er zitten wel meer dingen niet opbartgrefte schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:51:
waarom heeft de 700g eigenlijk geen mimodinges. dat met die 3 antennes. stoppen ze die router vol met leuke extraatjes en dan mimo niet...
voip bijvoorbeeld. Zal wel met kosten en ontwikkeling te maken hebben. Aangezien dit nasty little gadget al een half jaar (ongeveer) op de markt had moeten zijn...
Overigens staat hij nog niet op de nederlandse site
[ Voor 10% gewijzigd door -Jaap-io op 26-04-2006 13:00 ]
Volgens mij ontbreeks SNMP ook-Jaap-io schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:55:
[...]
er zitten wel meer dingen niet op![]()
voip bijvoorbeeld. Zal wel met kosten en ontwikkeling te maken hebben. Aangezien dit nasty little gadget al een half jaar (ongeveer) op de markt had moeten zijn...
Overigens staat hij nog niet op de nederlandse sitedat voorspelt dus idd niet veel goeds....
Voip? Kun je dat niet beter via een apart apparaat doen? teveel alles-in-een lijkt me ook niet goed.-Jaap-io schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:55:
[...]
er zitten wel meer dingen niet op![]()
==
hoi
Moet die hd dan een NAS zijn, of kan je gewoon een hd in een externe behuizing daarvoor nemen?MrBarBarian schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:31:
Omdat er geen nieuws over de 700g zelf naar buiten wil komen
De 500gP is uit... Lijkt erg veel opde 700g.. heeft geen harddisk, maar wel usb voor een externe HD.. en zou een "download machine" moeten zijn..
Dan is het een mooi alternatief voor de 700g
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
OT: er is volgens mij een driver onder windowss voor ext3...-Jaap-io schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:23:
[...]
Maar ext 3 is toch niet bruikbaar onder windows?
and now we wait
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Nee, die hd wordt dan een nas, net zoals bij de oude wl500g. Overigens is deze ook nog niet leverbaar in nl, dus de vraag is welke eerder komtanandus schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:55:
[...]
Moet die hd dan een NAS zijn, of kan je gewoon een hd in een externe behuizing daarvoor nemen?
Dan is het een mooi alternatief voor de 700g
Euhmm kleine correctie.. mijn pc dual-boot XP/Linux kan prima vanuit linux lezen & schrijven op de XP NTFS partitie. Gewoon kwestie van een kernel compilen met NTFS Write support ;-)bartgrefte schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:51:
[...]
dat heeft met het bestandssysteem te maken. Kijk, de software die op de router draait is linux based en zoals bekend is kan linux (nóg) niet op NTFS schrijven máár wel lezen. NTFS valt dus af.
En dit kan al jaren..
- hars73
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 03-09 00:08
Papa van Dewi en Robin :-)
:strip_icc():strip_exif()/u/48963/dewi.jpg?f=community)

Er zijn twee dingen die bij mij meespelen voor het aanschaffen van een nieuwe router. De mogelijkheid om er een externe HD aan te kunnen hangen via USB en een router die een groter wireless bereik heeft.
Volgens mij kom ik dan op onderstaand overzicht:
WL-500g | USB1.1 | normaal bereik | 54Mbps |
WL-500g deluxe | USB2.0 | normaal bereik | 125Mbps |
WL-500gP | USB2.0 | 300% bereik | 125Mbps |
WL-550gE | geen USB | 300% bereik | 125Mbps |
WL-700gE | USB2.0/IDE | 300% bereik | 125Mbps |
Is het nu zo om gebruik te maken van die 300% Broad Range van de router, je ook een WiFi kaart moet hebben die dit ondersteunt? De WL-500gP is eigenlijk wel een leuke router die een beter bereik zou moeten hebben als de 500g en toch USB heeft. Is alleen nog niet leverbaar, dus ik moet nog maar even geduld hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door hars73 op 28-04-2006 14:55 ]
die heb je niet nodig als hd aan router hangtJrz schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:23:
[...]
OT: er is volgens mij een driver onder windowss voor ext3...
Gitano schreef op donderdag 27 april 2006 @ 08:59:
[...]
Euhmm kleine correctie.. mijn pc dual-boot XP/Linux kan prima vanuit linux lezen & schrijven op de XP NTFS partitie. Gewoon kwestie van een kernel compilen met NTFS Write support ;-)
En dit kan al jaren..

[ Voor 50% gewijzigd door Raven op 28-04-2006 12:44 ]
Oscar Wilde
Gaat niet om of het standaard in een distributie aanwezig is wel of niet. NTFS ondersteuning zit bij linux in de Kernel. (evt. via een module) Als het niet standaard aanwezig is in een distributie dan moet je gewoon zelf even de kernel herconfigureren en compileren. (Dat is toch iets dat je wel moet uitzoeken als je een linux gebruiker bentbartgrefte schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:41:
[...]
die heb je niet nodig als hd aan router hangt
[...]
voor zover ik weet is dat nog niet standaard aanwezig in de distributies hoor! en zelf compilen.... zou niet weten hoe
Genoeg how-to's over te vinden op internet hoe dat moet..
==
hoi
ja inderdaad... en dan telkens in de myreact zie het topic weer verschijnen en dan krijg je toch weer een beetje (valse) hoopEusebius schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:09:
Helaas blijft het nog wachten op de WL700g ... een soort kort - lang wachten: hij staat al op de engelse site, je weet dat hij eraan komt (snel ...) maar dan duurt het wachten toch weer lang!
* kick * .... owww ... wat gemeen van mij-Jaap-io schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:37:
[...]
ja inderdaad... en dan telkens in de myreact zie het topic weer verschijnen en dan krijg je toch weer een beetje (valse) hoop
Werkt hier niemand bij Asus die voor ons inside informatie kan geven?
==
hoi
- hars73

* nog een kick *
[ Voor 8% gewijzigd door hars73 op 04-05-2006 16:05 ]
Wat is zo speciaal aan de WL-500gP? (maw: wat is zijn USP? Unique Selling Point, niet USB
==
hoi
grrmnl niet leukEusebius schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:58:
[...]
* kick * .... owww ... wat gemeen van mij
overigens de wl500 gp staat op de site van asus en is idd bijna hetzelfde zonder ingebouwde hdd en dacht ook zonder torrentclient, maar dat zou me verbazen aangezien dat software matig is
ik zou em dan gebruiken als nas en accespoint,
er staat ook ergens in dit topic vermeld dat je er speakers op aan kunt sluiten, en ik weet dat er speakers bestaan met een usb aansluiting, maar hoe kun je dan iets horen uit die speakers?
en heeft iemand een idee hoe dat webcam gebeuren op het apparaat gaat??
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
- hars73
Torrentclient heeft ie wel... volgens mij is het de opvolger van de wl500g deluxe en dan inderdaad in het jasje van de wl700g. Ik hoef niet perse een ingebouwde HD, eentje via een USB poort vind ik ook voldoende.-Jaap-io schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:07:
[...]
grrmnl niet leuk![]()
overigens de wl500 gp staat op de site van asus en is idd bijna hetzelfde zonder ingebouwde hdd en dacht ook zonder torrentclient, maar dat zou me verbazen aangezien dat software matig is
Ow ja.. 4Launch is een webshop en die hebben de wl500gp al op de site vermeld staan voor 91,50.
prijs gaat denk ik rond de 250 euro worden
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Inclusief harde schijf? Zo ja, hoe groot dan?DeeJayV schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 08:33:
de winkels zullen ze binnenkort wel hebben, hier hebben we er 100 binnengekregen...
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
- hars73
Alle webshops waar ie op dit moment als pre-order te bestellen is zit ie zo tussen de 278 en 355 euro.. maar die prijs zal waarschijnlijk nog wel wat gaan zakken als ie leverbaar is.DeeJayV schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 08:33:
de winkels zullen ze binnenkort wel hebben, hier hebben we er 100 binnengekregen...
dat vind ik eigenlijk best wel heel erg veel geld voor een 500gp met 160 hddhars73 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:27:
[...]
Alle webshops waar ie op dit moment als pre-order te bestellen is zit ie zo tussen de 278 en 355 euro.. maar die prijs zal waarschijnlijk nog wel wat gaan zakken als ie leverbaar is.
aangezien die 500gp +/- 100 kost... dan is 150 extra voor een 160 gig schijf heel veel, daar koop je tegenwoordig een 250 gig usb schijf voor

Toevallig wel. Vanaf deze week is de WL700gE beschikbaar in NL. Volgende week verkrijgbaar bij o.a. MycomEusebius schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:58:
[...]
* kick * .... owww ... wat gemeen van mij
Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE
- hars73
KijkMarck21 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:22:
[...]
Toevallig wel. Vanaf deze week is de WL700gE beschikbaar in NL. Volgende week verkrijgbaar bij o.a. Mycom
Volgende week, dat is maandag tochMarck21 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:22:
[...]
Toevallig wel. Vanaf deze week is de WL700gE beschikbaar in NL. Volgende week verkrijgbaar bij o.a. Mycom
Als ie idd 250 voor een 160gb gaat kosten, vind ik dat duur. In feite is het een wl500gp + 160 schijf. Ik heb hier op mijn buro een externe USB 300gb voor 180,- staan!
Nu telt het verschil tussen IDE / USB snelheid ook wel mee, maar hoeveel dat is? Is IDE veel sneller dan USB?
[edit]
Bij 4launch staat de WL-700GE voor € 278.50 (incl. BTW) op de site!!!! Dat mag wel even een eervolle vermelding, want het is de éérste post dat hij te bestellen is op een nederlandse site!
[ Voor 16% gewijzigd door Eusebius op 05-05-2006 17:01 ]
==
hoi
Nu ik bovenstaande berichten lees over het verschil tussen de WL500gp en WL700ge begin ik te twijfelen. Eens kijken of er een matrix te vinden is waar alle functies in staan ... dat is wat beter kiezen.
==
hoi
voor 60 euro ofzo heb je de 500g waar je met een beetje klussen ook een hdd in kan bouwen..
Dan werk/zit/heb-jij-kennissen bij Bas in AlmereMarck21 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:22:
[...]
Maar nuh, leuk ding,alleen die prijs... Dan houd ik mn WL500g wel. Die icm een Epia plankje oid is ongeveer even duur, zal iets meer stroom gebruiken maar is ook een stuk flexibeler.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
- hars73
Daarom schaf ik denk ik ook maar de WL500gP aan... daar ook een 160GB schijffie aanhangen en klaar..Exirion schreef op zondag 07 mei 2006 @ 13:16:
280 euro?! Ik laat lekker m'n 500g Deluxe met 80GB 2,5" schijfje staan
Waar is die WL500-gp te vinden dan?hars73 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:29:
[...]
Daarom schaf ik denk ik ook maar de WL500gP aan... daar ook een 160GB schijffie aanhangen en klaar..
==
hoi
Zercom
Ik zag dat er een 500-ge bestaat. Pffff ... wordt tijd voor een comparisontable
[ Voor 20% gewijzigd door Eusebius op 07-05-2006 16:12 ]
==
hoi
Volgens mij is dit prima te doen, zolang het maar usb 2 is. Usb 1 is daar te langzaam voor. (een 250gig hdd aan een oude wl500g (usb1) icm mediacenter is niet leuk)Eusebius schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:08:
Nogmaals, voor de discussie: wat is het performance verschil tussen een externe USB HDD en een IDE? En dan met name voor LAN-applicaties ed, evt muziekserver? Trekt een USB HDD dit?
waarschijnlijk dat het verschil tussen usb en ide teniet wordt gedaan door de processor die vaak de bottleneck vormt. Maar de daadwerklijke theoretische onderbouwing met links e.d. heb ik even niet bij de hand
Idd, misschien dat iemand van Asus of een of andere webwinkel die eventjes de belangrijkste kenmerken/verschillen in een tabel kan opnemenEusebius schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:10:
[...]
Zercom
Ik zag dat er een 500-ge bestaat. Pffff ... wordt tijd voor een comparisontable

Ik wil gewoon een router die:
• Draadloos is
• Bittorrent kan
• Waar een HD aan kan
Simpel, zou je zeggen, toch?

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 08-05-2006 10:21 ]
ben niet van asus of van een winkel, maar ik wil vanavond wel even aan de hand van de asus site kijken wat de vercshillen zijnJaJoah schreef op maandag 08 mei 2006 @ 06:28:
[...]
Idd, misschien dat iemand van Asus of een of andere webwinkel die eventjes de belangrijkste kenmerken/verschillen in een tabel kan opnemen
* -Jaap-io hoopt dat zijn cursus vanavond ook weer voortijdig is afgelopen
Je vergeet dat er verschillende modellen waarvan je de HDD bij sommige op IDE en bij sommige op USB aansluit. Gezien de reacties op de hoge prijs van de WL700g denk ik dat er nu heel wat mensen (inclusief ik) toch weer gaan kijken naar het alternatief: een 'lager' model maar met externe HDD.anandus schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:21:
* anandus ziet ook door de bomen het bos niet meer
Ik wil gewoon een router die:
• Draadloos is
• Bittorrent kan
• Waar een HD aan kan
Simpel, zou je zeggen, toch?
Grmbl ... waarom brengen ze de WL700g dan gewoon niet uit zonder HDD? Die schroef ik er wel in ...
==
hoi
De WL-700G is niet duurder dan wat de concurrentie voor dergelijke producten vraagt, voor zover ze al zoiets leveren.Alleen D-Link heeft een dergelijk apparaat, maar dan zonder HD erin, kost ook nog rond de 170 euri's. Dus de prijs van de Asus valt mee, vergeet niet dat ie nét op de markt is en nog goedkoper gaat worden als er ruim geleverd word.
En anders pruts je toch gewoon lekker door met je externe USB hd'tjes aan de wl-500G?
Wat ik wel hoop is dat Asus een beter usermanagement geïmplenteerd heeft om usershares aan te kunnen maken. Dan gaan we pas echt vooruit.
Het gemuts gaat over het volgende: je verwacht een lekker handzaam en 'klein' apparaat te kopen. Nu blijkt de prijs tov producten uit dezelfde lijn te duur te zijn. Je bent veel goedkoper uit met een 500 & Ext HDD. Maar dan heb je 2 apparaten, extra voeding en een USB kabel.regmaster schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:03:
Wat lopen jullie nu te zeuren over de WL-700G? Als je hem te duur vind koop je hem toch niet? Lekker belangrijk dat gemuts.
Het gaat dus om een vergelijking binnen het merk Asus.De WL-700G is niet duurder dan wat de concurrentie voor dergelijke producten vraagt, voor zover ze al zoiets leveren.
En hopelijk ook nog zonder HDD. De D-link ken ik niet, dus ik weet niet hoe hij scoort tov de 700. Het gaat natuurlijk ook nog om alle functies, zoals automatisch downloadenAlleen D-Link heeft een dergelijk apparaat, maar dan zonder HD erin, kost ook nog rond de 170 euri's. Dus de prijs van de Asus valt mee, vergeet niet dat ie nét op de markt is en nog goedkoper gaat worden als er ruim geleverd word.
Kan, maar ik wilde gewoon 1 apparaat op mijn buro / aan de muur hebben. SnappieEn anders pruts je toch gewoon lekker door met je externe USB hd'tjes aan de wl-500G?
Wat ik wel hoop is dat Asus een beter usermanagement geïmplenteerd heeft om usershares aan te kunnen maken. Dan gaan we pas echt vooruit.
==
hoi
http://tweakers.net/pricewatch/137553
Liefst heb ik dat ik een nfs/samba-mount kan doen vanuit de router naar mijn linuxbox. Ik weet niet of dit standaart kan, zo niet, dan is er vast iemand zo handig om het erin te knutselen
En desnoods kan je voor 200 euro nog best een leuke externe HD kopen.. Ik ga dus hoogst waarschijnlijk voor de 500gp!
Stond volgens mij nog nergens, is net zo handig.
==
hoi
Specs 500g deluxe-Jaap-io schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:42:
[...]
ben niet van asus of van een winkel, maar ik wil vanavond wel even aan de hand van de asus site kijken wat de vercshillen zijn
* -Jaap-io hoopt dat zijn cursus vanavond ook weer voortijdig is afgelopen
specs 500g premium
Specs 700ge
Nu nog in een tabel naast elkaar
[ Voor 8% gewijzigd door Eusebius op 09-05-2006 15:44 ]
==
hoi
Verwijderd
700 | 500 gp | 500g | |
WAN/LAN Ports | Both Ethernet and 802.3 with max. bit rate 10/100Mbps and auto crossover function(MDI-X) RJ45 for 10/100 Base-T | Both Ethernet and 802.3 with MAx. Bit Rate 10/100 Mbps with auto cross-over function (MDI-X) Connector RJ45 for 10/100 BaseT | Support: Both Ethernet and 802.3 with Max. Bit Rate 10/100 Mbps with auto cross-over function (MDI-X) Connector: RJ45 for 10/100 BaseT |
Antenna | 2 (one internal inverted-F PCB antenna and one external dipole antenna) Reverse-SMA antenna connector | 2(One internal Inverted-F PCB antenna and one external dipole antenna) Reverse-SMA antenna connector | ? |
Output Power | 18~19 dBm (at normal temp. range) | 802.11g: 14~16dBm(at normal temp. range) 802.11b: 16~18dBm(at normal temp. range) | ? |
Interface | IDE Port x 1 USB 2.0 x 3 | 2 x USB 2.0 | Support: 2 x USB 2.0 hosts Connector: USB type A |
Buttons | EZS button: push for 5 seconds to enter easy setup mode Auto Copy button: push for copying data from USB disk to internal IDE disk Reset button: push for above 5 seconds to restore factory settings or perform H/W-reset | EZS button: push for 5 seconds to enter easy setup mode Reset button: push for above 5 seconds to restore factory settings | Reset Button: Push for 5 seconds to restore factory setting |
Management | Web-based manager UPnP Internet Gateway Device UPnP Media Server S.M.A.R.T for Disk Monitoring and Report USB RAID with RAID 0, 1 | UPnP Media Server Download Machine | Web-based manager UPnP Internet Gateway Device |
Firewall | NAT and SPI Built an extra firewall to protect internet traffic and another one for WLAN | NAT and SPI Can built extra one firewall to protect internet traffic and another one for wireless | NAT and SPI Can built extra one firewall to protect Internet traffic and another one for wireless |
Operating Frequency | 2.4 - 2.5Ghz | 2.4 - 2.5 Ghz | 2.4 - 2.5 GHz |
Modulation | OFDM, CCK, DQPSK, DBPSK | OFDM, CCK, DQPSK, DBPSK | OFDM, CCK, DQPSK, DBPSK |
Data Rate | 802.11g: 6, 9, 12, 18, 24, 36, 48, 54Mbps 802.11b: 1, 2, 5.5, 11Mbps | 802.11g: 6, 9, 12, 18, 24, 36, 48, 54Mbps 802.11b: 1, 2, 5.5, 11Mbps | 802.11g: 6, 9, 12, 18, 24, 36, 48, 54Mbps 802.11b: 1, 2, 5.5, 11Mbps |
Range | ? | Indoor 130ft(40m), outdoor(LOS, Light-Of-Sight) 2000ft(600m) at 11Mbps Indoor 80ft(25m), outdoor(LOS, Light-Of-Sight) 500ft(150m) at 54Mbps | Indoor 130 ft (40 m), outdoor (LOS, Light-Of-Sight) 300 ft (100 m) at 11MbpsIndoor 80 ft (25 m), outdoor (LOS, Light-Of-Sight) 200 ft (60 m) at 54MbpsThe range may vary by different environment |
DC Adapter | AC Input: 100V~240V(50~60HZ) DC Output: +12V with max. 3 A Current | AC Input: 100V~240V(50~60HZ) DC Output: +5V with max. 2.3A current | AC Input: 100V~240V(50~60HZ); DC Output: 5V with max. 2 A current |
Size | 241mm x 161mm x 45 mm | ? | 185 mm (L)* 205 mm (W)* 36 mm (H) excluding one external antennas 500g excluding power supply |
Spreading | Direct Sequence Spread Spectrum | Direct Sequence Spread Spectrum | ? |
Operating Channels | 11 for N.America, 14 Japan, 13 Europe(ETSI), 3(non-overlapping) | 11 for N.America, 14 Japan, 13 Europe(ETSI), 3(non-overlapping) | 11 for N.America, 14 Japan, 13 Europe(ETSI) |
Sensitivity | ? | -74~-75dBm@54Mbps -87~-88dBm@11Mbps -95~-97dBm@1Mbps (at normal temp. range) | ? |
Weight | 1.4kg | ? | ? |
Emission | ETS CE Mark FCC Part 15 | ETS CE Mark FCC Part 15 | ? |
Encryption | 64/128-bit WEP TKIP, AES, WPA, WPA-PSK | 64/128-bit WEP TKIP, AES, WPA, WPA-PSK | ? |
Authentication | MAC address, 802.1x, MAC Filter | MAC address, 802.1x | ? |
Features | Real Time Clock x 1 | Device Discovery: Discover WL500gP in network and help user to invoke Web Configuration page. Firmware Restoration: Restore firmware while system enters rescue mode. Download Utility: Help you to maintain and monitor BT/HTTP/FTP download task. EZSetup: Help you to setup wireless and internet connection easily. | ? |
Storage Applications | 160GB IDE Hard drive | None | None |
Wow! Netjes!-Jaap-io schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:15:
Zo daar is dan de vergelijkingstabel, cursus was idd iets eerder afgelopen
als er mensen nog aanvullingen hebben, hoor ik het graag
aantal poorten?
==
hoi
Nice, ik wil hem wel toevoegen aan de startpost maar die kan ik niet meer editten?