Het grote *Asus WL-x00g topic *

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 22.003 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:04
Geen matches
Red devil schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 08:18:
[...]

Nice, ik wil hem wel toevoegen aan de startpost maar die kan ik niet meer editten? :?
misschien een mod aan zijn broek trekken, of een nieuwe post maken, omdat dit natuurlijk niet alleen over de 700 gaat :)

als je hem wil hebben, ik heb hier de "source" (thuis dan) de source, ik weet namelijk niet of je hem makkelijk hieruit kan knippen/plakken

[ Voor 18% gewijzigd door -Jaap-io op 10-05-2006 09:29 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Geen matches
offtopic:
Overigens staat er in de TS:

HTTP, FTP en BT (Bittorrent?) supported

BT is Blue Tooth, geen bittorrent :P. Maja just een detail.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
Notna schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:32:
offtopic:

wat heb je aan bluetooth met een router :?:?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Geen matches
bartgrefte schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:33:
[...]

wat heb je aan bluetooth met een router :?:?
Sommige bestandoverdrachten kunnen gedaan worden, via jawel, Blue Tooth. Niet alles hoeft over een WiFi verbinding te gaan ;). Zo kan je dus ook je PDA met BT aansluiten, je telefoon enz enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen matches
offtopic:

In dit geval is BT Bittorrent, schat :>

Overigens is BT geen Bluetooth, maar British Telecom ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Matched: asus
offtopic:

Met BT bedoelen ze gewoon BitTorrent.
http://www.asus.com/produ...3=0&model=979&modelmenu=1
Download Master
Download files from the Internet even when the PC is off.
- Auto bandwidth management ensures Internet access quality
- Download 7 BitTorrent and 10 FTP/HTTP files simultaneously
7... zouden dat max 7 connecties zijn, of max 7 files tegelijk? Ik hoop dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Geen matches
Lol, make up your mind ffs :P

De ene keer is BT bluetooth, dan British Telecom, dan weer Bittorrent AAAAAAAAAAAAAAAGH. Bij Mbit, MB, Mb enz is het tenminste duidelijk.

Maar ok ik heb niks gezegd. Maar was toch niet een volledig gek idee dat ik het d8 :P O-) :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:01
Matched: wl
Heeft de WL-700g ondersteuning voor een voip telefoon die direct op deze router gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:30

Yucko

One clown to rule them all !

Geen matches
zou ik hem vanmiddag gaan halen ? ..... mên .... :'(

Ik krijg nl. echt de scheit van de twee routers die ik nu hier heb.

Een Zyxel B-2000 V2 ... werkt op zich wel, maar loopt vast wanneer ik bv. vanuit All-Seeing Eye een update doe van mijn serverlist van CoD2 :(

Een US Robitics 808054 .... don't get me started there Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/talktothehand.gif

[ Voor 81% gewijzigd door Yucko op 10-05-2006 13:02 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Geen matches
JaJoah schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:44:
zou ik hem vanmiddag gaan halen ? ..... mên .... :'(

Ik krijg nl. echt de scheit van de twee routers die ik nu hier heb.

Een Zyxel B-2000 V2 ... werkt op zich wel, maar loopt vast wanneer ik bv. vanuit All-Seeing Eye een update doe van mijn serverlist van CoD2 :(

Een US Robitics 808054 .... don't get me started there [afbeelding]
ja doen :D ben benieuwd naar real life ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
stunter schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:38:
Heeft de WL-700g ondersteuning voor een voip telefoon die direct op deze router gaat ?
nee dat is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Geen matches
-Jaap-io schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:25:
[...]

ja doen :D ben benieuwd naar real life ervaring ;)
Ik heb elke woensdag vrij, dus vandaag ben ik in de gelegenheid om 'm te halen. Ben alleen aan het wachten op het bericht van de winkel (Zercom) :'(

Bestelling is iig geplaatst Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/handsup.gif Mochten ze hem op voorraad hebben, dan ga ik 'm zaterdagmorgen halen :*)

[ Voor 48% gewijzigd door Yucko op 11-05-2006 08:36 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Geen matches
Ik zou nog even wachten met kopen.. De pricewatch meld nu al een prijs van 257 euro... Gaat best hard naar beneden dus!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Matched: 500, wl
De WL-500gP is inmiddels ook leverbaar! :) En dan nu maar eens even wachten op mijn vakantiegeld en kijken of het de 500gP of 700gE wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Laatst online: 05-09 22:55
Geen matches
Komt er misschien ook nog een variant zonder hdd? Dat lijkt me ook wel handig, omdat ik hier gewoon nog een 300GB hdd heb liggen, die naar mijn idee gewoon meteen in zou kunnen. De prijs zou dan ook meteen wel wat lager kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Geen matches
SneakyViper schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:46:
Komt er misschien ook nog een variant zonder hdd? Dat lijkt me ook wel handig, omdat ik hier gewoon nog een 300GB hdd heb liggen, die naar mijn idee gewoon meteen in zou kunnen. De prijs zou dan ook meteen wel wat lager kunnen zijn...
volgens mij gaat die er neit komen (voorlopig) aangezien de router al 3 maanden leverbaar is in taiwan en het daar tot op heden ook niet het geval is. Het is een "out-of-the-box" solution ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SneakyViper schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:46:
[...] Dat lijkt me ook wel handig, omdat ik hier gewoon nog een 300GB hdd heb liggen, die naar mijn idee gewoon meteen in zou kunnen. [...]
Je kan de harde schijven toch gewoon omwisselen? :)
hars73 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:26:
De WL-500gP is inmiddels ook leverbaar! :) En dan nu maar eens even wachten op mijn vakantiegeld en kijken of het de 500gP of 700gE wordt..
Same here.

Enige waar ik eigenlijk tegenaan hik is dat voor de 500gP de harde schijf, volgens mij, een NAS-schijf moet zijn en niet gewoon een harde schijf in externe USB-casing (toch?)

Maarja, moet toch nog wachten op mijn stufi :P

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 11-05-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Matched: 500
anandus schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:35:
Enige waar ik eigenlijk tegenaan hik is dat voor de 500gP de harde schijf, volgens mij, een NAS-schijf moet zijn en niet gewoon een harde schijf in externe USB-casing (toch?)
Eh.. kun je niet gewoon een normale HD kopen met een normale USB externe case en die aansluiten??? :? Heb ik in het hele verhaal met de 500g ergens iets gemist? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
hars73 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:39:
[...]

Eh.. kun je niet gewoon een normale HD kopen met een normale USB externe case en die aansluiten??? :? Heb ik in het hele verhaal met de 500g ergens iets gemist? :Z
Dit lees ik op een andere website ergens op het net over de 500GP met betrekking tot het downloaden:

Om dit alles mogelijk te maken, moet er wel een extern opslagapparaat via een van de twee usb 2.0-poorten zijn aangesloten. De andere usb-poort kan dienen voor een verbinding naar een printer of een webcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
hars73 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:39:
[...]

nee klopt, je kan er gewoon een usb hdd aan hangen, hij heeft namelijk 2 usb poorten (dacht ik) zie schema http://gathering.tweakers...message/25721754#25721754

[ Voor 10% gewijzigd door -Jaap-io op 11-05-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geen matches
-Jaap-io schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:22:
[...]

nee klopt, je kan er gewoon een usb hdd aan hangen, hij heeft namelijk 2 usb poorten (dacht ik) zie schema http://gathering.tweakers...message/25721754#25721754
En evt een USB HUB, dan heb je opeens 8 poorten op je LAN :)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Geen matches
ik ben erg benieuwd wie de eerste is die hem in huis heeft en dat hier kan laten zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 21:37
Kben al een tijdje dit topic aan het volgen, en die 500gP lijkt me idd een super (goedkoper) alternatief voor de 700...

Ben ook vol spanning een (verglijkende) test aan het afwachten. :9~
Zal er op deze ook alternatieve firmwares beschikbaar zijn (om range ter vergroten of extra opties), of draait deze niet op een linuxvariant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Geen matches
-Jaap-io schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:12:
ik ben erg benieuwd wie de eerste is die hem in huis heeft en dat hier kan laten zien ;)
Mijn exemplaar is aangekomen in de winkel _/-\o_ . Ik ben helaas niet eerder dan zaterdag in de gelegenheid om hem op te halen ;(

Mên, ik kan haast niet wachten. Is de lijdensweg dan eindelijk bijna ten einde ? Kan ik eindelijk die US Robotics meuk hier op de zaak onder de trekas van een vrachtwagen gooien ? Time will tell.
MrBarBarian schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:08:
Ik zou nog even wachten met kopen.. De pricewatch meld nu al een prijs van 257 euro... Gaat best hard naar beneden dus!
Oh dat maakt niet zoveel uit. Ik koop hem gewoon op naam van de zaak. Scheelt me weer in BTW :D

[ Voor 84% gewijzigd door Yucko op 12-05-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Oh dat maakt niet zoveel uit. Ik koop hem gewoon op naam van de zaak. Scheelt me weer in BTW :D
Koop dan in naam van Got de zaak gelijk ook de 500gp en doe een vgl onderzoek voor Got de zaak. De evt testresultaten mag je hier posten ;)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Nou, mijn baas kon me wel eventjes voor een uurtje of 2 a 3 missen, dus ben ik hem net "eventjes" gaan halen :*)

Helaas hebben we hier geen digicam rondslingeren dus zodra ik vanavond thuis ben zal ik meteen wat plaatjes schieten en online gooien.
Eusebius schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:58:
[...]

Koop dan in naam van Got de zaak gelijk ook de 500gp en doe een vgl onderzoek voor Got de zaak. De evt testresultaten mag je hier posten ;)
Ik werk niet bij een computerzaak, maar bij een transportfirma. En ik heb geen nut voor 2 nieuwe routers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Geen matches
JaJoah schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:57:
Ik werk niet bij een computerzaak, maar bij een transportfirma. En ik heb geen nut voor 2 nieuwe routers ;)
Tuurlijk wel :+
Je moet vast wel draadloos van punt a naar b dan kan je wpg (dacht ik) gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Geen matches
hij is inmiddels al onder de 250! bij 4launch gaat hard naar beneden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Geen matches
JaJoah schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:55:
[...]
Lucky b*tch ;)

4launch heeft zijn prijs bijgestelt.. 244 euro.. nog 20 euro eraf en ik bestel hem ook.. Dan is ie de prijs die ik een tijdje geleden geschat heb ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Geen matches
MrBarBarian schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:54:
[...]

Lucky b*tch ;)

4launch heeft zijn prijs bijgestelt.. 244 euro.. nog 20 euro eraf en ik bestel hem ook.. Dan is ie de prijs die ik een tijdje geleden geschat heb ;)
Nu nog zonder HDD & belastinggeld terug ... :) Dan wil ik m wel

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Laatst online: 05-09 22:55
Eusebius schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:42:
[...]

Nu nog zonder HDD & belastinggeld terug ... :) Dan wil ik m wel
lol, precies, zo wil ik em ook, een euro of 120 wil ik er dan nog wel voor neerleggen en dan doe ik er zelf wel een hdd in en dan ben ik blij.

Dat van alternatieve firmwares lijkt me ook wel interessant, ik ontdekte laatste dat voor de wl-500g (deluxe) ook zoveel alternatieven zijn, waar dus lekker veel aan te modden valt, dat zou best wel mn routerbak van dit moment kunnen vervangen (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
SneakyViper schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 23:06:
[...]

lol, precies, zo wil ik em ook, een euro of 120 wil ik er dan nog wel voor neerleggen en dan doe ik er zelf wel een hdd in en dan ben ik blij.

Dat van alternatieve firmwares lijkt me ook wel interessant, ik ontdekte laatste dat voor de wl-500g (deluxe) ook zoveel alternatieven zijn, waar dus lekker veel aan te modden valt, dat zou best wel mn routerbak van dit moment kunnen vervangen (hoop ik).
Je bent bekend met wl500g.info? Ik ben niet zo bekend met de firmware, maar ik denk dat de firmware van de 500 met een paar aanpassingen op de 700 draait.

[edit]Op datzelfde forum wordt het eerste probleem al gemeld (naast verschillende eerste positieve indrukken): de bittorent heeft een limiet van 2gb (http://wl500g.info/showthread.php?t=4044&page=3)

[ Voor 13% gewijzigd door Eusebius op 13-05-2006 11:25 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Eusebius schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 11:20:
[...]

Je bent bekend met wl500g.info? Ik ben niet zo bekend met de firmware, maar ik denk dat de firmware van de 500 met een paar aanpassingen op de 700 draait.

[edit]Op datzelfde forum wordt het eerste probleem al gemeld (naast verschillende eerste positieve indrukken): de bittorent heeft een limiet van 2gb (http://wl500g.info/showthread.php?t=4044&page=3)
Dat lijken me typisch dingen die in volgende firmareleases verholpen zijn eigelijk..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Eusebius schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 11:20:
MrBarBarian schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 11:57:
[...]
Dat lijken me typisch dingen die in volgende firmareleases verholpen zijn eigelijk..
Denk het niet ;)
Die 2Gb-limiet heeft niets met de router te maken, maar met de 2Gb filesize limiet van FAT32.
Dus tenzij ze ook andere file-systemen in de firmware gaan proppen voor externe harde schijven, blijft de limiet 2Gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 08:03
anandus schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:35:
Die 2Gb-limiet heeft niets met de router te maken, maar met de 2Gb filesize limiet van FAT32.
Dus tenzij ze ook andere file-systemen in de firmware gaan proppen voor externe harde schijven, blijft de limiet 2Gb :)
Je verhaal klopt niet. als je kopieerd naar de router groter dan 2Gb gaat het wel. En het draait op Linux. Dus geen FAT32 neem ik aan.
FTP geeft het zelfde problem, maar donwloaden begint wel.
Dus gelukkig denk ik op te lossen met een firmware ;)

[ Voor 3% gewijzigd door fixma op 13-05-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Geen matches
Zoals eerder gezegd heb ik vrijdag mijn router afgehaald in Eindhoven.

Hij ziet er geweldig uit 8-)

Het pakket bevat de router, de externe antenne, The Quick Start Manual (English), 2 type stroomkabels installatie cdrom, en de standaard voor de router.

Als we eventjes de achterkant bekijken dan zien we daar 2 kleine witte schuifjes. Als je die nu naar buiten duwt (zoals in de foto aangegeven in rood) dan komt de bovenkant los en kun je debinnenkant bekijken.

In het begin had ik slechte wireless ontvangt in de woonkamer (waar dus de router staat), om nog maar niet te spreken van ontvangst in mijn slaapkamer. Maar door simpelweg de hoek van de antenne iets aan te passen is dit probleem opgelost.

Alleen nu ik hem op de tv-kast gezet heb hoor ik een soort brom toon. Dit is puur door resonantie van de HDD met de tv-kast. Er zit volgens mij een soort vilt aan de onderkant van de router-standaard maar die is blijkbaar niet genoeg. Daarom heb ik momenteel een handdoek eronder gelegd en hoor je 't niet meer.

FTP-download klonk aardig toen ik er het eerst van hoorde, maar in de praktijk is het niet handig. Tenminste, niet voor de manier waarop ik er gebruik van maak. Ik selecteer normaliter gewoon een dir. van 20+ files, maar dat gaat hier dus niet. Je moet elke file afzonderlijk ingeven. En dat moet dan ook nog eens met de hand want je kunt dus niet een FTP opgaan en daar dan dmv van een browse-scherm de juiste file/dir. selecteren. Ik blijf dus voorlopig afhankelijk van mijn server met remote-desktop voor mijn downloads.

Ondanks dat de specificaties er met geen woord over spraken heb ik toch maar eens gekeken of hij SNMP ondersteund, maar helaas is dit niet het geval. Nu moet ik maar dmv het poortje op mijn masterswitch uit te lezen kijken wat ik verstook (alhoewel ik daar dan wel geen verschil in LAN/WAN verkeer in zie, en ook wireless verkeer niet gemeten wordt :|)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
JaJoah schreef op zondag 14 mei 2006 @ 12:52:

Hij ziet er geweldig uit 8-)
... hoop tekst
Hij ziet er inderdaad kwijl uit, maar ik begin toch te twijfelen...
Wat me eigenlijk het meest tegenstaat is het feit dat de 160gig niet vervangen mag worden > warrenty stickers e.d. als je daar bij optelt dat hij meer dan 100 euro duurdere is dan een 500gp... vraag ik me af of hij dat waard is?

Kan je daar antwoord op geven denk je? is de 700 het verschil in prijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

[mini review]
Ten eerste:
Bedankt voor de mini-review met pics _o_

Ten tweede: Hoe zijn de bittorrent-downloads?

Verder vraag ik me hetzelfde af als Jaap-io:
Weegt het op tegen de 500gP+harde schijf?

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 14-05-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

FTP-download klonk aardig toen ik er het eerst van hoorde, maar in de praktijk is het niet handig. Tenminste, niet voor de manier waarop ik er gebruik van maak. Ik selecteer normaliter gewoon een dir. van 20+ files, maar dat gaat hier dus niet. Je moet elke file afzonderlijk ingeven. En dat moet dan ook nog eens met de hand want je kunt dus niet een FTP opgaan en daar dan dmv van een browse-scherm de juiste file/dir. selecteren. Ik blijf dus voorlopig afhankelijk van mijn server met remote-desktop voor mijn downloads.
Dat lijkt me door feedback aan Asus en een firmware update wel op te lossen zijn? Bedankt iif voor de foto's en het verslag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de stabiliteit van deze routers?

Bijna alle routers die crashen na wat flinker downloaden.. Of van die kuren dat je hem moet resetten voordat je internet weer werkt. Veel van deze hebben meer problemen als dingen als UPNP en DHCP Wireless boost Firewall etc. aan staan.

Hoe is het het geval bij deze Asus routers? Blijven deze stabiel wanneer ongeveer alle opties aan staan? En wanneer er iets zwaarder gebruik van wordt gemaakt? Of een maand zonder reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Matched: asus, 500, wl
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:32:

Bijna alle routers die crashen na wat flinker downloaden.. Of van die kuren dat je hem moet resetten voordat je internet weer werkt. Veel van deze hebben meer problemen als dingen als UPNP en DHCP Wireless boost Firewall etc. aan staan.

Hoe is het het geval bij deze Asus routers? Blijven deze stabiel wanneer ongeveer alle opties aan staan? En wanneer er iets zwaarder gebruik van wordt gemaakt? Of een maand zonder reset?
ik heb hier thuis een van de eerste asus uit de wl-500g serie met een recente (half jaar oude) custom firmware en ik hoef hem nooit te rebooten!

Met dit wetende ga ik ervan uit dat ook de nieuwe routers stabiel zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Stabiliteit kan ik nog niet echt een oordeel over vellen gezien de tijd dat ik hem in mijn bezit heb.

Nu dan eventjes antwoord op de wat minder leuke vraag :| : NEE, mijn inziens weegt het prijsverschil tussen de WL-700gE en de 500gP+HDD niet op tegen de extra features.

Op dit moment is er bv. nog geen spin-down functie blijkbaar aanwezig, dus de HDD blijft de hele tijd spinnen. Ook op het moment dat je hem dus een langere tijd niet gebruikt. Ook de Download Master (en dus niet manager zoals ik in mijn eerdere post zei ;)) is niet echt een feature die de meerprijs waard is. Dus als je niet echt een HDD nodig hebt, ga dan lekker voor de 500gP en dan kun je altijd nog een USB-HDD toevoegen mocht je hem in de toekomst nodig hebben. Ook het feit dat je de HDD niet kunt vervangen zonder dat je je garantie verliest is natuurlijk kut.

Mijn doel was om mijn oude router te vervangen door een nieuw model (oude router liep vast zodra ik bv. in All Seeing Eye een serverlist-update deed). Als deze dan meteen een functie (download van FTP) van mijn 24h/7d-machine kan overnemen waardoor deze zo goed als overbodig zou zijn, dan zou dit nog beter zijn. Helaas heb ik moeten concluderen dat dit laatste dus nog niet het geval is.

BT moet ik me gewoon eens in gaan verdiepen daar ik onbekend met BT-materie ben (altijd alles via FTP kunnen downloaden).

Ik hoop dat er ooit nog eens dingen zoals SSH en SNMP toegevoegd worden, eventueel een andere manier van bestanden downloaden via FTP en dat die zogenaamde 2GB fout in BT ook opgelost wordt, want dat zou natuurlijk klote zijn als dit zo zou zijn. Een DVD downloaden kun je dan namelijk wel vergeten.

[ Voor 9% gewijzigd door Yucko op 14-05-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:32:

de wl500g deluxe (oleg's 1.9.2.7-6b firmware) draait hier zelfs door met 2 emules (elk 30+ downloads, gemiddeld 800MB per file), limewire (flinke lading mp3's) en stuk of 5 torrents (600-700MB per)..... sites kijken gaat dan niet al te hard maar ik kan gewoon verder surfen _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 14-05-2006 14:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Ik zou het wel waard vinden (dan een 500gP) als de IDE controler direct op de CPU I/O zit en niet eerst via de USB bus gaat. Want dan kan je net zo goed een 500gP nemen en daarin zelf een HD installeren (wat met de 500g ook kan).
Wel handig is dat een USB op de voorkant zit en wat extra software (maar met costum firmware is dat ok opgelost) en misschien een zwaardere voeding voor de HD..
En ach ik heb die stickers wel liggen, dus HD vervangen is geen problem 8)

[ Voor 11% gewijzigd door fixma op 14-05-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
bartgrefte schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:53:
[...]

de wl500g deluxe (oleg's 1.9.2.7-6b firmware) draait hier zelfs door met 2 emules (elk 30+ downloads, gemiddeld 800MB per file), limewire (flinke lading mp3's) en stuk of 5 torrents (600-700MB per)..... sites kijken gaat dan niet al te hard maar ik kan gewoon verder surfen _/-\o_
:D
Dat moet ik met mijn Sweex-routertje niet proberen :P
fixma schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:01:
Ik zou het wel waard vinden (dan een 500gP) als de IDE controler direct op de CPU I/O zit en niet eerst via de USB bus gaat. Want dan kan je net zo goed een 500gP nemen en daarin zelf een HD installeren (wat met de 500g ook kan).
Zeg je hier nou dat je bij de 500-serie een HD in kan bouwen? :?
Of begrijp ik je verkeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

anandus schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:41:
[...]
:D
Dat moet ik met mijn Sweex-routertje niet proberen :P

[...]
die sweex router vliegt gelijk in de fik of nie :P van overhitting

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 14-05-2006 15:52 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
anandus schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:41:
Ja je kan, een 2.5 HD past erin. staat wel op wl500g.info site (is offtopic voor hier)

Dus een wl-500gP kan je aardig ombouwen naar een wl-700GE. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Wat ik dus begrijp zijn dit de nadelen van de wl700ge :|
• geen downspinning vd HDD
• BT max 2gb
• 'garantie' op de HDD > je mag m niet vervangen
• geen snmp

Nu de hamvraag: heeft de wl500gp van deze 4 punten ook last?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Eusebius schreef op maandag 15 mei 2006 @ 07:48:
Wat ik dus begrijp zijn dit de nadelen van de wl700ge :|
• geen downspinning vd HDD
• BT max 2gb
• 'garantie' op de HDD > je mag m niet vervangen
• geen snmp

Nu de hamvraag: heeft de wl500gp van deze 4 punten ook last?
Op jou vraag heb ik geen antwoord, maar wat ik wel weet is dat behalve punt 3 (geen garantie bij vervangen HDD) alle punten middels een software-update verholpen moeten kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Matched: asus, wl
JaJoah schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:17:
[...]
Op jou vraag heb ik geen antwoord, maar wat ik wel weet is dat behalve punt 3 (geen garantie bij vervangen HDD) alle punten middels een software-update verholpen moeten kunnen worden :)
... wat natuurlijk fijn zou zijn :-)

Heeft iemand het mailadres van asus? Dan kunnen we allemaal 'apart' mailen met de vraag of er een HDD-loze wl700ge uitkomt :) Een beetje consumentendruk kan nooit kwaad.

[ Voor 6% gewijzigd door Eusebius op 15-05-2006 08:25 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Eusebius schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:24:
[...]

Heeft iemand het mailadres van asus? Dan kunnen we allemaal 'apart' mailen met de vraag of er een HDD-loze wl700ge uitkomt :) Een beetje consumentendruk kan nooit kwaad.
ik verwacht eerlijk gezegd niet dat die er komt. Wat ik wel eens begrepen heb op wl500g.info is dat een gedeelte van de hdd gebruikt wordt door het besturingssysteem en daardoor dus lastig vervangen kan worden door een leek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Eusebius schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:24:
[...]

volgensmij kun je beter bellen..... maar dan wel naar Asus DE, niet NL, bij NL support weten ze niks van (hun) netwerkproducten

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Maar HDD-loze wl700ge is gewoon toch de WL-500GP ;-)?
Want een normale gerbuiker zal niet zo snel even een losse HD kopen en die erin zetten. Die koopt een kompleet geheel als de 700ge of een 500gp als hij geen HD intern wil hebben.. Alleen tweakers willen meer/anders. Dus niet echte markt voor..
Maar ok ik ga wel voor de 700ge.. De extra dingen zijn toch wel leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
ik hang erg in dubio. Momenteel werkt het thuis prima, het enige wat ik mis is een nas. Het grote voordeel van 700 is de mogelijkheid tot raid via usb (mirroring) dat vind ik opzich wel een mooie optie, maar dat is software matig, dus zou het na verloop van tijd (custom firmware) ook mogelijk moeten worden op de 500...

De grote verschillen tussen de 500 en 700 is naast de hd voornamelijk software matig... en dat valt aan te passen ;)

verder blijft de 700 een sleek gadget en heb je niet een extra kastje nodig voor een externe hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
-Jaap-io schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:01:

De grote verschillen tussen de 500 en 700 is naast de hd voornamelijk software matig... en dat valt aan te passen ;)
.
Niet geheel waar. de 500 heeft 32Mb RAM de 700 heeft 64Mb Ram. Dat maakt dan verschil wat voor programma's je kan draaien. En ik weet niet hoe gemakkelijk het RAM van de 500 is te vergroten.

Daarbij vraag ik me nog af hoe de HD wordt aan gestuurd. Via een interne USB bus naar IDE of zit hij direct aan de CPU I/O vast. Dat kan nog een snelheids verschil maken.. Maar ja dat kan je pas testen met een 500gP en een 700gE naast elkaar en meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik kan overigens nog steeds nergens op w500.info vinden of en hoe je een 2,5" in zou kunnen bouwen?
En voor USB op de 500gP is een NAS nodig, toch?

Wat voor meerwaarde heeft die 32Mb extra op de 700gE? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
anandus schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:33:
Ik kan overigens nog steeds nergens op w500.info vinden of en hoe je een 2,5" in zou kunnen bouwen?
kijk hier: http://wl500g.info/showth...t=1779&highlight=harddisk
of hier: http://e-programmeur.e-do...ead.php?threadid=45497&s= (deze is beter ;))
anandus schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:33:
En voor USB op de 500gP is een NAS nodig, toch?
ik denk dat je dit andersom bedoelt?
Je hebt een usb hdd nodig om van de 500gp een nas te maken (er zitten usb aansluitingen op)

[ Voor 9% gewijzigd door -Jaap-io op 15-05-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
-Jaap-io schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:58:
ik denk dat je dit andersom bedoelt?
Je hebt een usb hdd nodig om van de 500gp een nas te maken (er zitten usb aansluitingen op)
Dus de externe usb-hd hoeft geen nas-capabilities te hebben? HD met een hoesje+usb-kabel (zeg maar) is genoeg? (Ik dacht dat de HD 'autonoom' moest kunnen werken)

edit:
Thanks voor de link, interessant leesvoer! _o_

edit:
Ow, en sorry dat ik in die 700g-topic post over de 500gP, maarja, zolang het maar binnen de familie blijft, zeg ik altijd maar :+

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 15-05-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 16:20
Geen matches
is er toevallig ook iemand die weet hoe je dat webcam gebeuren op de 700 moet zien?

wil voor een projectje een 700 aanschaffen als videoserver (live stream dus)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
shure-fan schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:43:
is er toevallig ook iemand die weet hoe je dat webcam gebeuren op de 700 moet zien?

wil voor een projectje een 700 aanschaffen als videoserver (live stream dus)
bij de (oude) 500 is het zo dat hij om de zoveel tijd een beeld op een soort webpage zet. Ik weet niet of dat streaming kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Even een mededeling van iemand die werkt bij Quote Components (de enige >>complete<< Asus-distri in Nederland): wij kunnen de WL-700gE uit voorraad leveren en zover we weten zijn we de enigen in Europa die het ding sinds begin vorige week uit voorraad kunnen leveren.
Uiteraard levert Quote niet aan particulieren. Zoekt u een WL-700gE, ga dan langs bij 1 van onze trouwe klanten. Deze zijn te vinden op http://www.quote.nl/verkooppunten en kies vervolgens voor Netwerk/Draadloos/Asus en dan natuurlijk voor de WL-700gE.

Uiteraard heb ik er zelf ook eentje thuis staan sinds vorige week, al had ik pas vandaag de tijd het ding aan te sluiten. Hij doet het i.i.g. en het is wel even handig om te melden dat je deze wel gewoon kunt aansluiten op de kabel/ADSL zonder gevaar te lopen. De firewall staat standaard aan en external access staat standaard uit.

Voor de rest kan ik nog weinig melden, het ding is net aangesloten (wired). Wifi voor de notebook moet ik nog dicht timmeren. Wel een tip: mocht hij het op je (@home) kabel-aansluiting niet doen, verander de naam van de WL700gE dan in de cc-naam van je eigen computer. Dat moet je handmatig doen, anders krijg je geen verbinding met internet. De naam van de WL700gE kun je gewoon na installeren in het menu wijzigen. Het menu kun je bereiken door met de browser te gaan naar http://192.168.1.1

Mensen die meer informatie willen raad ik aan te surfen naar http://www.wl700g.info
Daar vind je specs en ploatjes.

Tenslotte: er was sprake van een hardware-probleem in de WL700gE. Dit probleem is niet aanwezig in de versies die Quote levert, want deze zijn op het laatste moment door Asus nog gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:53:
Tenslotte: er was sprake van een hardware-probleem in de WL700gE. Dit probleem is niet aanwezig in de versies die Quote levert, want deze zijn op het laatste moment door Asus nog gewijzigd.
Wat voor probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Beetje spam...

Maar dan kan je vast ook roepen waneer de 500gp leverbaar zal zijn?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Inderdaad veel spam van een dure gast/bedrijf.. dus niet echt nuttig.
Maar de WL-500gP zal als het goed is over twee weken weer op voorraad zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 05-09 12:04
fixma schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:36:
Maar HDD-loze wl700ge is gewoon toch de WL-500GP ;-)?
Want een normale gerbuiker zal niet zo snel even een losse HD kopen en die erin zetten. Die koopt een kompleet geheel als de 700ge of een 500gp als hij geen HD intern wil hebben.. Alleen tweakers willen meer/anders. Dus niet echte markt voor..
Maar ok ik ga wel voor de 700ge.. De extra dingen zijn toch wel leuk..
Begrijp dus nog steeds niet welke gek zoveel geld neerteld terwijl de 500gP zoveel maal goedkoper is..
en ook de normale gebruiker snapt dat en koopt simpel een usb hd die in de aanbieding is bij de Media Markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Jazco2nd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:02:
Begrijp dus nog steeds niet welke gek zoveel geld neerteld terwijl de 500gP zoveel maal goedkoper is..
Ik zei de gek! En voor mij om de volgende reden:
1 Heb een goede deal en betaal niet zo veel verschil tussen de 500 en 700 (ok gemeen)
2 Wil niet van die losse kastjes en voedingen hebben, ok je kan vast later een HD in de 500 bouwen, maar dan vervalt de garantie en als het verkeerd gaat heb je niets meer. Daarbij kan de voeding in de 500 misschien niet een interne ingebouwde HD voeden. Of de warmte niet kwijt.
3 500=32Mb RAM en 700=64Mb RAM, dus kan je meer software enz draaien op de 700
4 Zit (nu) meer software bij wat nuttig is, mmh heeft iemand de foto album al getest?
5 NAS mogelijkheid
6 Misschien is de doorvoer snelheid naar de interne HD groter en sneller dan een externe USB versie (nog niet getest)

Dus dat was voor mij voldoende reden om voor de 700 te kiezen.. Maar dit is per persoon verschillend, is wat je nu en later nodig hebt.
Hopelijk is mijn 700 er woensdag/donderdag 8)

[ Voor 9% gewijzigd door fixma op 16-05-2006 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
fixma schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 08:25:
[...]

Ik zei de gek! En voor mij om de volgende reden:
1 Heb een goede deal en betaal niet zo veel verschil tussen de 500 en 700 (ok gemeen)
2 Wil niet van die losse kastjes en voedingen hebben, ok je kan vast later een HD in de 500 bouwen, maar dan vervalt de garantie en als het verkeerd gaat heb je niets meer. Daarbij kan de voeding in de 500 misschien niet een interne ingebouwde HD voeden. Of de warmte niet kwijt.
3 500=332Mb RAM en 700=64Mb RAM, dus kan je meer software enz draaien op de 700
4 Zit (nu) meer software bij wat nuttig is, mmh heeft iemand de foto album al getest?
5 NAS mogelijkheid
6 Misschien is de doorvoer snelheid naar de interne HD groter en sneller dan een externe USB versie (nog niet getest)

Dus dat was voor mij voldoende om voor de 700 te kiezen.. hopelijk is hij woensdag/donderdag 8)
Ik zou toch echt voor de 332mb ram gaan :Y)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:20:
[...]

Beetje spam...

Maar dan kan je vast ook roepen waneer de 500gp leverbaar zal zijn?
Ja, inderdaad wel een beetje spam.
Maar dat ga je krijgen als je als enige in Europa alle beschikbare hebt en anderen gewoon aangeven er 10 op voorraad te hebben terwijl dat niet zo is. Die 10 moeten nog binnen komen en het is maar de vraag of ze komen. Tja, moet je maar niet zitten slapen ...
Ik kan zo niets zien over een 500gp, maar ik kan het wel even navragen.

De WL-700 werkt overigens prima, al heb ik ook wel wat opmerkingen en wensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Geen matches
Nog meer spam en geen info in het bericht :'( Maar goed ik heb een andere distri die wel voorraad en goedkoper is. Dus valt wel mee.

Maar om toch je zelf nuttig te maken wat voor opmerkingen en wensen heb je? Misschien kunnen we nog wat leren! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
/\ mee eensch. Wat voor nieuws heeft Asus erop gezet en welke zaken / problemen zijn in de distri van quote verdwenen?

oh help, ik spam nu ... :-P

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:53:
Hallo,

Even een mededeling van iemand die werkt bij Quote Components (de enige >>complete<< Asus-distri in Nederland): wij kunnen de WL-700gE uit voorraad leveren en zover we weten zijn we de enigen in Europa die het ding sinds begin vorige week uit voorraad kunnen leveren.
Uiteraard levert Quote niet aan particulieren. Zoekt u een WL-700gE, ga dan langs bij 1 van onze trouwe klanten. Deze zijn te vinden op http://www.quote.nl/verkooppunten en kies vervolgens voor Netwerk/Draadloos/Asus en dan natuurlijk voor de WL-700gE.

Uiteraard heb ik er zelf ook eentje thuis staan sinds vorige week, al had ik pas vandaag de tijd het ding aan te sluiten. Hij doet het i.i.g. en het is wel even handig om te melden dat je deze wel gewoon kunt aansluiten op de kabel/ADSL zonder gevaar te lopen. De firewall staat standaard aan en external access staat standaard uit.

Voor de rest kan ik nog weinig melden, het ding is net aangesloten (wired). Wifi voor de notebook moet ik nog dicht timmeren. Wel een tip: mocht hij het op je (@home) kabel-aansluiting niet doen, verander de naam van de WL700gE dan in de cc-naam van je eigen computer. Dat moet je handmatig doen, anders krijg je geen verbinding met internet. De naam van de WL700gE kun je gewoon na installeren in het menu wijzigen. Het menu kun je bereiken door met de browser te gaan naar http://192.168.1.1

Mensen die meer informatie willen raad ik aan te surfen naar http://www.wl700g.info
Daar vind je specs en ploatjes.

http://www.quote.nl/verkooppunten/ is niet goed, krijg alleen banner achtig iets te zien van quote components waar ook iets van qmotion op staat, en een link met emailadres en een P4 logo, thats it. Er ontbreekt dus volgensmij nogal wat of niet??

en de cc.... dat was al bekend bij de 500g, je moet zowiezo je cc opgeven anders werkt internet zeker niet.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik ben er nog niet uit, ik hbe dit topic nu doorgelezen, heb ook op http://wl500g.info/ nu een uurtje ofzo in totaal rondgeneusd, maar wat is nu het verschil tussen de Premium en de deluxe, behalve de prijs?
NAT kunnen ze toch ook alle twee?

Ik ben vast aan een mooie vergelijking voorbij gegaan die vast wel ergens staat....?

[ Voor 17% gewijzigd door sjolmers op 17-05-2006 18:13 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Hmm, als ik nou zo`n 500 of 700 op mijn pc heb aangesloten met een externe usb Harde schijf,
kan ik die dan ook bijv. met een (op mijn t.v) aangesloten "mediaplayer (bijv. pinnacle,hauppauge,D-link)
benaderen om zo de data (muziek/films) op mijn t.v te kijken??
pfft wat een zin, hoop dat men dit begrijpt. :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
sjolmers schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:12:
Ik ben er nog niet uit, ik hbe dit topic nu doorgelezen, heb ook op http://wl500g.info/ nu een uurtje ofzo in totaal rondgeneusd, maar wat is nu het verschil tussen de Premium en de deluxe, behalve de prijs?
NAT kunnen ze toch ook alle twee?

Ik ben vast aan een mooie vergelijking voorbij gegaan die vast wel ergens staat....?
Jaap heeft notabene een mooi tabelletje gemaakt:
-Jaap-io in "Het grote *Asus WL-700g topic *"

De Premium heeft download-gedoe en de deluxe volgens mij niet.

(Zou dat met een firmwaretje verholpen kunnen worden, trouwens? :) )

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 17-05-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 09:34
bartgrefte schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:37:
[...]

http://www.quote.nl/verkooppunten/ is niet goed, krijg alleen banner achtig iets te zien van quote components waar ook iets van qmotion op staat, en een link met emailadres en een P4 logo, thats it. Er ontbreekt dus volgensmij nogal wat of niet??

en de cc.... dat was al bekend bij de 500g, je moet zowiezo je cc opgeven anders werkt internet zeker niet.
Je moet naar http://www.quote.nl en dan doorklikken naar verkooppunten, dan werkt ie wel (exact dezelfde URL wel...).

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Geen matches
Heb mijn 700 vanavond even opgehaald. Zover ziet het erg goed uit.. zal later nog wat testen doen en wat ervaringen geven.

[ Voor 3% gewijzigd door fixma op 18-05-2006 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Geen matches
JaJoah schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:17:
maar wat ik wel weet is dat behalve punt 3 (geen garantie bij vervangen HDD) alle punten middels een software-update verholpen moeten kunnen worden :)
Een extra vraagje dan (hopelijk kun je hierop antwoorden): hoe zijn de transfersnelheden over een 100mbit lijn naar een andere PC?
- vanaf de interne HD
- vanaf een USB 2.0 externe HD
Ik heb op dit moment een NSLU2 van Linksys, maar die haalt net iets meer dan 2MB/sec :(

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de 500gp nu precies dezelfde software als de 700ge?

Belangrijkste voor mij zijn de ftp server, webserver en de download manager.

en ook ik ben wel geinteresseerd in de overdrachtsnelheden.

zijn die al bekent, of heeft iemand al een testje gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:15:
Heeft de 500gp nu precies dezelfde software als de 700ge?

Belangrijkste voor mij zijn de ftp server, webserver en de download manager.

en ook ik ben wel geinteresseerd in de overdrachtsnelheden.

zijn die al bekent, of heeft iemand al een testje gedaan?
het verschil in snelheid tussen de 500 en 700 zal nog niet getest kunnen worden omdat er voor zover ik weet in nederland nog geen 500 te verkrijgen zijn. Bij elke webwinkel staat de levertijd op meer dan 1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ook even een niet-700-vraag tussendoor... Wat is het verschil tussen de 500g en de 500gE?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
l0c4lh0st schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:39:
Ook even een niet-700-vraag tussendoor... Wat is het verschil tussen de 500g en de 500gE?
Hoort niet echt hier thuis dan;) Maar er is geen 500gE
Maar kijk eens naar de tabel: -Jaap-io in "Het grote *Asus WL-700g topic *"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Geen matches
dit vond ik op een ander forum:
Got a chance to test the performance:
SMB:
PC to router: 40 Mbps
router to PC: 10 Mbps
FTP:
PC to router: 30 Mbps
router to PC: 10 Mbps

Routing between PCs
80 to 90 Mbps depends on the HD speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMB:
PC to router: 40 Mbps --> 5 MBps
router to PC: 10 Mbps --> 1,25 MBps
FTP:
PC to router: 30 Mbps --> 3,75 MBps
router to PC: 10 Mbps --> 1,25 MBps

tussen pc's (redelijk snelle) --> 8 MBps

Asus heeft helaas een verwarrende benaming / nummering gebruikt voor bestaande en nieuwe routers, dit geldt dan voornamelijk voor de WL-500g. Deze is in de oude variant te verkrijgen, maar ook in de nieuwe met het jasje (bijna gelijk) van de WL-700g. Deze heet dan volledig de WL-500g Premium.

Enkele verschillen tussen bijde:
TypeAsus wl-700GeAsus wl-500G
prijs€265,-€85,-
160 GB hd intern.extern 160 GB +/- €95,-
interne hdincl. / IDE hd upgrade mogelijkIDE interne hd mogelijk???
totaal incl. hd€265,-€180,-

Voor €265,- heb je dus een Asus wl-700Ge of een Asus wl-500g incl. een usb hd van 300Gb.

Ik ben er nog niet waarvoor ik zal kiezen! De één is beduidend goedkoper, en kun je voor de prijs van € 265,- krijg je dan ook nog eens bijna het dubbele aan schrijfruimte. De processorsnelheid blijkt dus gelijk te zijn, of de site waar ik de gegevens vandaan heb heeft het verkeerd. Flash geheugen bij de wl-500g is hoger dan die van de wl-700Ge (wel vreemd).

Iemand anders nog ideeën / opmerkingen, waarvoor je de wl-700Ge zou kiezen i.p.v. de wl-500g met een flinke hd of een besparing van € 85,-??

Heeft iemand de plaatjes kunnen vinden van de binnenkant van de wl-500g premium??

TypeMoederbord en frequentieFlash
WL-700gEBroadcom 4780 @ 300MHz2MB64MB3x v2.0
WL-500g premiumBroadcom 4704 @ 300MHz8MB32MB2x v2.0

Asus wl-500g premium liggend
Afbeeldingslocatie: http://brianlinde.speedlinq.nl/Asus/01%20asus%20wl-500GP.jpg

Asus wl-700Ge staand
Afbeeldingslocatie: http://brianlinde.speedlinq.nl/Asus/01%20asus%20wl-700Ge.jpg
Asus wl-700Ge vooraanzicht
Afbeeldingslocatie: http://brianlinde.speedlinq.nl/Asus/02%20asus%20wl-700Ge.jpg

Afbeeldingslocatie: http://brianlinde.speedlinq.nl/Asus/03%20asus%20wl-700Ge.jpg
Afbeeldingslocatie: http://brianlinde.speedlinq.nl/Asus/04%20asus%20wl-700Ge.jpg
Asus wl-700Ge geopend met afdekplaat van de harde schijf
Afbeeldingslocatie: http://brianlinde.speedlinq.nl/Asus/05%20asus%20wl-700Ge.jpg
Asus wl-700Ge geopend met de harde schijf
Afbeeldingslocatie: http://brianlinde.speedlinq.nl/Asus/06%20asus%20wl-700Ge.jpg
Asus wl-700Ge geopend harde schijf er deels uit
Afbeeldingslocatie: http://brianlinde.speedlinq.nl/Asus/07%20asus%20wl-700Ge.jpg
Asus wl-700Ge gegevens van de harde schijf
Afbeeldingslocatie: http://brianlinde.speedlinq.nl/Asus/08%20asus%20wl-700Ge.jpg
Afbeeldingslocatie: http://brianlinde.speedlinq.nl/Asus/09%20asus%20wl-700Ge.jpg
Asus wl-700Ge voorkant van met de blauwe led-verlichting
Afbeeldingslocatie: http://brianlinde.speedlinq.nl/Asus/10%20asus%20wl-700Ge.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
brainer, ik zit met hetzelfde probleem :)
Maakte die 32Mb extra mem nog veel uit?

En zijn er al plaatjes van de binnenkant van de 500gP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt voor de hint --> asus WL-500gPremium

Even gezocht en ik heb plaatjes van de binnenzijde gevonden. Zo te zien is het inbouwen van een hd wellicht mogelijk, maar een aansluiting via IDE is niet te vinden. Een tweede nadeel/voordeel van de WL-500GP is dat deze een externe adapter nodig heeft.

Wat betreft het verschil in Ram --> 32 vs 64 --> geen idee!

Denk dat ik er wel uit ben, ik ga toch voor de WL-700g!

De plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://brianlinde.speedlinq.nl/Asus/01%20asus%20wl-500GP.jpg
Afbeeldingslocatie: http://brianlinde.speedlinq.nl/Asus/02%20asus%20wl-500GP.jpg
Afbeeldingslocatie: http://brianlinde.speedlinq.nl/Asus/03%20asus%20wl-500GP.jpg
Afbeeldingslocatie: http://brianlinde.speedlinq.nl/Asus/04%20asus%20wl-500GP.jpg
Afbeeldingslocatie: http://brianlinde.speedlinq.nl/Asus/05%20asus%20wl-500GP.jpg

m.v.g. Brian

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik denk dat ik er ook uit ben, ik ga op jacht naar een 500g premium, ga eens kijken of er ergens een omgebruikte ide poort in zit! en anders hang ik dr maar gewoon een externe HD aan.

Of iemand moet me een reden geven waarom ik wellicht voor een andere 500g XXX variant zou moeten kiezen, ik hoor het graag.

[ Voor 27% gewijzigd door sjolmers op 20-05-2006 18:42 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hmm... volgens mij zitten er geen ongebruikte usb-porten in, zoals bij de 500.

Zie hier de 500 (en zie waar de poort zit, einde kabel)
Afbeeldingslocatie: http://www.krashi.nl/gallery/albums/album06/DSC03439.sized.jpg

En zie hier de 500gP, volgens mij geen aansluiting voor USB (?):
Of het moet linksonder die grote metalen plaat zijn, boven die condensator?
Afbeeldingslocatie: http://brianlinde.speedlinq.nl/Asus/02%20asus%20wl-500GP.jpg

Dus wat dat betreft is de 500gP óók anders dan de 700 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Iedereen moet voor zich zelf uitmaken wat hij wil in een router maar ik deed het om de volgende reden:
  • Twee keer zoveel RAM, dus kan je er meer programma's mee draaien
  • Interne HD is waarschijnlijk sneller dan eentje via een USB port (zelfs als je hem inbouwd in een 500gp)
  • Alles in een kast. zo ook de voeding
  • Voading kan de HD aan. met de 500gp is het afwachte als je eentje intern bouwt of de voeding het aan kan. Daarbij weet je niet hoe het zit met de warmte
  • Extra USB aan de voorkant. gemakkelijk om mijn geheugen kaartjes leeg te gooien.
  • Extra software (foto album. website enz.)
  • kan recht op staan in een houder.
  • Ik hoef niet te solderen in de router en zo evt de boel te vernielen en garantie te verliezen.
  • Stndaard is het een NAS, RAID mogelijkhied als je een twee HD aansluit op de USB (maar zal later ook wel op de 500gp willen)
  • nog een paar dingen die ik vergeten ben. o ja heb de 700 erg goedkoop kunnen krijgen 8)
Maar de reden kan voor iemand anders totaal anders zijn..

[ Voor 3% gewijzigd door fixma op 22-05-2006 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Fixma, je zegt dat je de asus goedkoop hebt kunnen regelen, wat heb je voor betaald als ik vragen mag?!

Bedankt voor de gegeven informatie! Ben nu 99% zeker dat ik voor de Asus wl-700g ga. Al is het maar dat dit apparaat er zeer gelikt uit ziet en de voeding intern is. En ja, 160 GB is niet al te veel meer deze dagen, maar voorlopig voldoende om de belangrijkste bestanden op kwijt te kunnen.

Maar kloppen de transfer rates een beetje? --> jij moet het kunnen testen?!
Kun je wellicht een aantal screenshots plaatsen van de interface?

alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Die 500gP is ook leuk, maar eeuh ... zit daar dat ding dus niet bij om hem rechtop te zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
hoe zit het trouwens (bij de 700ge) met de webserver?? alleen html? of ook php?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fixma schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:38:
Iedereen moet voor zich zelf uitmaken wat hij wil in een router maar ik deed het om de volgende reden:
  • Twee keer zoveel RAM, dus kan je er meer programma's mee draaien
  • Interne HD is waarschijnlijk sneller dan eentje via een USB port (zelfs als je hem inbouwd in een 500gp)
  • Alles in een kast. zo ook de voeding
  • Voading kan de HD aan. met de 500gp is het afwachte als je eentje intern bouwt of de voeding het aan kan. Daarbij weet je niet hoe het zit met de warmte
  • Extra USB aan de voorkant. gemakkelijk om mijn geheugen kaartjes leeg te gooien.
  • Extra software (foto album. website enz.)
  • kan recht op staan in een houder.
  • Ik hoef niet te solderen in de router en zo evt de boel te vernielen en garantie te verliezen.
  • NAS mogelijkhied als je een twee HD aansluit op de USB (maar zal later ook wel op de 500gp willen)
  • nog een paar dingen die ik vergeten ben. o ja heb de 700 erg goedkoop kunnen krijgen 8)
Maar de reden kan voor iemand anders totaal anders zijn..
Betekent dat die extra software (foto album en website enz) niet op de 500gP zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 21:37
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:32:
[...]

Betekent dat die extra software (foto album en website enz) niet op de 500gP zit?
...maar kan je die niet gewoon bijinstallen, of ga ik te kort door de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Promy schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:07:
[...]

...maar kan je die niet gewoon bijinstallen, of ga ik te kort door de bocht?
standaard zal dat niet kunnen omdat je geen ruimte heb. Maar in de loop van de tijd zal het wel kunnen net zoals met de oude 500g :)

* -Jaap-io is ook nog steeds in dubio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • NAS mogelijkhied als je een twee HD aansluit op de USB (maar zal later ook wel op de 500gp willen)
punt1 is toch ook mogelijk bij de 500 standaard uit de box? Althans als ik de documentatie begrijp.

punt2 kan je toevallig ook een Inkoop actie regelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
NAS? Bedoel je niet RAID? NAS heb je toch al met de ingebouwde 160gb!

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
@ brainer: Heb hem goedkoop (160,-) gekregen omdat ik een grote deal heb gedaan met onze leverancier. en nee kan dat niet regelen voor anderen. Maar Zercom Computers Eindhoven is op dit moment het goedkoopst (en kan leveren)
Transfer rates: klopen dacht ik aardig. maar moet dat nog in het echt testen
Screen shots: staan wel in deze topic (paar pagina's terug..) Of zocht je iets speciaals?

@JaJoah: bij de 500gP ziet geen houder bij om hem rechtop te zeten.. Ik mag zeggen dat rechtop bevalt mij wel..

@bartgrefte: Er staat nu CGI en HTML bestanden op als website. Heb PHP nog niet getest. zal dat eens doen. maar verwacht niet dat het in deze firmware zit.. Ga er vanuit dat later PHP/MySQL kan..

@Hmm: nee zit geen fotoalbum en webserver op de 500gP. maar dat zal met een aangepaste firmware en HD ook moeten kunnen. Maar je kan het niet even over kopieeren van de 700 naar de 500.

@-Jaap-io en Eusebius: Sorry kom uit de 'echte' wereld :) . Als ik over NAS heb denk ik ook meteen aan RAID (heb ook nog de Netgear SC101 die dat zelf ook heeft)
Dus standaard is de 700 een NAS, en met een extra USB HD erbij heeft hij ook nog RAID.

[ Voor 13% gewijzigd door fixma op 22-05-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

fixma schreef op maandag 22 mei 2006 @ 08:19:
@JaJoah: bij de 500x ziet geen houder bij om hem rechtop te zeten.. Ik mag zeggen dat rechtop bevalt mij wel..
Ik kan mijn WL500g Deluxe prima rechtop zetten. D'r zitten van die klapvoetjes aan namelijk
@bartgrefte: Er staat nu CGI en HTML bestanden op als website. Heb PHP nog niet getest. zal dat eens doen. maar verwacht niet dat het in deze firmware zit.. Ga er vanuit dat later PHP/MySQL kan..
De WL500g Deluxe kan standaard deze formaten ook niet aan. Ik heb daarvoor een alternatieve firmware moeten installeren en kon toen Apache en MySQL installeren. Helaas was de website die ik er daarna opzette niet vooruit te branden.
@Hmm: nee zit geen fotoalbum en webserver op de 500x. maar dat zal met een aangepaste firmware en HD ook moeten willen kunnen.
Met Apache en MySQL kun je dit soort dingen zelf fixen. Zie boven.
Transfer rates: klopen dacht ik aardig. maar moet dat nog in het echt testen
&
Dus standaard is de 700 een NAS, en met een extra USB HD erbij heeft hij ook nog RAID.
Alleen nuttig voor redundantie (RAID 1), want met die transferrates (10 Mbit) heb je dus geen hol aan RAID 0 - wat heet, dat is zelfs te langzaam voor 1 schijft... jammer hoor :(

[ Voor 3% gewijzigd door jbr op 22-05-2006 10:58 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
jbr666 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 10:57:
Ik kan mijn WL500g Deluxe prima rechtop zetten. D'r zitten van die klapvoetjes aan namelijk
Klopt maar die persoon vroeg het over de WL500g Premium, zover ik het lees heeft die het niet.
Ging hier om vergelijking tussen de nieuwe 700ge en 500gp en niet de oude 500g.
Mischien dat een 500gp gebruiker dat kan melden.

Wat betreft Apache en MySQL hoop ik dat het wat sneller draait ivm met sneller CPU en meer geheugen.. Maar gaat mij om een simpel website. Voor echte website('s) heb ik wel een server aan de backbone hangen.. Je kan er geen wonder verwachten van zo'n SOHO geval..

[ Voor 41% gewijzigd door fixma op 22-05-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Alles wat je hier zegt heeft betrekking op de oude wl-500g en NIET op de nieuwe wl-500gP(remium)

die overigens officieel ook off-topic is ;)

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste