SnaZio Net DVD Cinema HD sz1350

Pagina: 1
Acties:
  • 1.139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 15:40

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Topicstarter
SnaZio Net DVD Cinema HD sz1350

Afbeeldingslocatie: http://webwereld.nl/attachments/free/net-dvd-cinema-hd-uint.jpg

Main Features:

- a complete VCD, DVD, DivX Player
- delivers high-quality movies from a PC/MAC to standard TVs, DHTVs, Plasma TVs and stereo throughout the home using Wireless or LAN connectivity.
- compatible with MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DivX, Xvid, MOV and AVI file formats.
- allows you to connect the Digital camera and USB memory directly to the unit through a USB port to display files on a Big screen TV or to listen songs with real digital output quality for your surround system.
- all in one digital entertainment solution for web-browsing on TV, instant chatting with friends, listening internet radio,watching images, playing favorite movies & videos from network PC to any room with SnaZio* NetDVD Cinema player.
- It organizes your photos, videos and songs by category, so you get an instant access to your media library with just a few clicks.

Afbeeldingslocatie: http://shop.inside.nl/images/net-dvd-spec.gif
bron: webwereld.nl

Beetje MCE idee.. Data steamen vanaf je pc..
Zou dit wat wezen? Ik vind hem der wel cool uitzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ziet er idd cool uit, jammer dat ie zo te zien niet XP SP2 compatible is (hoewel de meeste tweakers daar niet echt problemen mee zullen hebben, ik denk dat dit gedaan is vanwege de met SP2 meegeleverde interne firewall ofzo).
Overigens is dit niet het enige product op de markt wat iets dergelijks levert, ik geloof dat ik laatst in de Veronicagids ook al zoiets voorbij zag komen. En die was een stuk kleiner geloof ik :)

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 01-06-2005 13:15 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 15:40

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Topicstarter
The_Eagle schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:13:
Overigens is dit niet het enige product op de markt wat iets dergelijks levert, ik geloof dat ik laatst in de Veronicagids ook al zoiets voorbij zag komen. En die was een stuk kleiner geloof ik :)
Die had ik niet gezien, maar ik vond deze wel mooi klein, als je toch een DVD speler nodig heb, ga ik dit zeker overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik mij afvraag moet er een client op de pc staan voor dat streamen ?
zoals kiss players en transgear ?
wie weet dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er moet inderdaad steeds software op de PC staan om te kunnen streamen naar de spelers. Oplossingen voor PC perikelen zijn er in de vorm van NAS servers. Dit zijn stand alone externe bakken (bakjes) met 1 of meerdere harde schijven in geintegreerd zoals de Buffalo TeraStation.

Deze hebben de nodoge streaming software reeds geintegreerd in de hardware en kunnen gebruikt worden om data te serveren naar de meeste mediaspelers zoals Pinnacle showcenter, Trans-Gear, Buffalo LinkTheater en vele anderen...

Een goede oplossing indien je geen PC in je living wil, uiteraard wel een beetje duur :-)
Easier word het indien je gewoon een externe schijf (USB2) aan de spelers hangt waarbij je de content van de HDD op de speler eveneens kan afspelen op de player.

Hier is een review van de TeraStation waar je een idee krijgt hoe het werkt:
http://www.mpeg-playcenter.com/banner_log.php?id=1003

GrEeTz

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 08:31 . Reden: Review TeraStation bijgeplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Iemand die dit ding inmiddels heeft en positieve / negatieve ervaringen wil delen?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi ik heb al een poos de snazio 1350 en ben zeer tevreden over hy zit via dvi aansluiting op
myn lcd tv en via router op pc .op pc zit link software.ik download via ab hdtv hd films op myn
computer en stream via snazio naar myn tv perfect hy speelt ook alles.ik zou zegen kijk op
forum http://www.mpeg-playcenter.com/ zyn meer gebruikers .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad River
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik heb het apparaat sinds afgelopen weekend. Even snel geinstalleerd, ging vlekkeloos, alleen een beetje gerommel met de fire-wall.

Ik heb nog niet veel tijd gehad om er goed naar te kijken, maar tot zo ver draait hij alles. Een IPod op de USB poort aansluiten lukte niet zondermeer, moet ik nog verder naar kijken.

De afstandsbediening werkt zeer matig, je moet echt recht voor het apparaat staan en stevig op de knopjes drukken.

Audio en video draaien vanaf de PC (netwerk) is geweldig, geen gepruts meer met kabeltjes/cd's etc.

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit apparaat absoluut niet tegenvalt,
na wat speciale afstandsbediening commando's te hebben gegeven in het hoofdmenu kunnen er nu gewone originele (commerciele) dvd's mee afgespeeld worden via de DVI uitgang en is dan ook nog eens regiovrij.
Het zou nog mooier zijn als het ook mogelijk is om de UOP (User Operation Prohibition) buiten werking te stellen. Dan hoef je niet meer te wachten tot het DVD menu eindelijk tevoorschijn komt, je ramt gewoon op de (title) menu toets en off you go. >:)
Er wordt gezegd dat de afstandsbediening niet zo goed reageert maar dat valt in principe reuze mee kan ik zeggen. Het is echt ongelooflijk wat deze speler allemaal kan.
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn...

[ Voor 100% gewijzigd door PaulX op 18-09-2005 20:27 . Reden: ervaring opgedaan ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Waar hebben jullie deze player gekocht?

In de pricewatch komt hij niet voor.
Op google kom ik ook maar een beperkt aantal shops tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:32

996

...dezelfde vragen als hierboven.

En misschien nog een domme vraag, er zit een harde schijf in is die bedoeld om mee op te nemen ? Hoe kan dat als er geen antenne-ingang voor de CAI-kabel op zit ?

Edit:
Begrijp het al (volgens mij 8)7 ) de harde schijf is bedoeld om fotos en bestanden vanaf het netwerk op te slaan op de speler, Opnemen van tv kan volgens mij niet.

[ Voor 31% gewijzigd door 996 op 29-12-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ongeveer 3 weken geleden gekocht bij www.divxplayer.nl . Je kan on-line bestellen maar ik ben naar Spijkenisse gegaan om hem daar op te halen. Tot gisteren niet veel tijd gehad om er echt naar te kijken.
Eerste ervaringen: netwerkverbinding via ethernet kabel werkt niet goed. Ik moet hem vaak uit en aan zetten voordat er verbinding is met de rest van het netwerk. Wifi geen problemen alleen dat is te traag voor video-streaming. Verder viel me tegen hoe de dat het afspelen van .VOB files, telkens vergt om de sound kanaal en de ondertiteling in te stellen bij het wisselen van de VOB files waar een film uit bestaat.
Bij het selecteren van een folder waar veel bestanden in staan, loopt hij vast.
De beeldkwaliteit is erg goed.

Kort samengevat; ik ben nog niet erg enthousiast....

Voor het 'streamen' gebruik ik de servers van Snazio, Microsoft Windows Media Connect (herkent geen VOB files) op de pc en Twonkymedia op een Linux-server. Allen zijn het UPnP servers. Die van Microsoft geeft de meeste rubrieken waarop te selecteren is (author, genre etc.).

Volgens mij is er niet een versie met een hard-disk er in. De HD staat m.i. voor High-Defenition (TV) kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
996 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:44:
En misschien nog een domme vraag, er zit een harde schijf in is die bedoeld om mee op te nemen ? Hoe kan dat als er geen antenne-ingang voor de CAI-kabel op zit ?

Edit:
Begrijp het al (volgens mij 8)7 ) de harde schijf is bedoeld om fotos en bestanden vanaf het netwerk op te slaan op de speler, Opnemen van tv kan volgens mij niet.
Even voor de duidelijkheid, er zit geen Harde Schijf in deze player.
Je kan wel een Harde Schijf aan de USB (2.0) poort aansluiten.

Met de laatste firmware op de player heb je zelfs NTFS ondersteuning.

Je kunt er niks op zetten, enkel maar vanaf lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:27
ik had hem toevallig vandaag zelf gespot.
Ik had alleen nog niet gezien waar je hem kon kopen, maar nu ik dat weet vind ik hem kwa prijs wat aan de hoge kant. zeker als je hem vergelijkt met bijvoorbeeld een kiss speler. Het grote nadeel van die kiss spelers is dat ze specifieke kiss software nodig hebben en niet gewoon met twonkyvision (upnp) werken.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Jaap-io schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:43:
ik had hem toevallig vandaag zelf gespot.
Ik had alleen nog niet gezien waar je hem kon kopen, maar nu ik dat weet vind ik hem kwa prijs wat aan de hoge kant. zeker als je hem vergelijkt met bijvoorbeeld een kiss speler. Het grote nadeel van die kiss spelers is dat ze specifieke kiss software nodig hebben en niet gewoon met twonkyvision (upnp) werken.
Het grote verschil met de Kiss moet de nieuwe Sigma chip zijn.

About Sigma's SMP8634 Media Processor
Sigma's SMP8634 media processor integrates a complete complement of next-generation capabilities for a single-chip system-on-chip (SOC) solution with powerful multimedia processing, robust content security system, and a full complement of peripherals. Its advanced decoder engines support video decoding of H.264 (MPEG-4 part 10), Windows Media® Video 9 (Microsoft's implementation of VC-1, the proposed SMPTE standard), MPEG-2 and MPEG-4 (part 2) with multiple streams, up to the equivalent of two high-definition video streams. High-performance graphics acceleration, multistandard audio decoding, advanced display processing capabilities, and HDMI/HDCP output round out its multimedia core. Powerful content security is ensured through a dedicated secure processor, flash memory, and a range of digital rights management (DRM) engines for high-speed payload decryption. The SMP8634's 300-MIPS host CPU, 3.2 GB/second unified memory controller, Ethernet 10/100 controller, dual USB 2.0 controller, and IDE controller provide for a single-chip solution for most set-top boxes and consumer players.

Naast de prijs, zijn er nog een aantal bug's die behoorlijk vervelend zijn. Bij mij is het netwerk probleem de grootste irritatie. Inmiddels heb ik heel wat berichten gevonden op zowel mpcclub.com als avsforum.com ,die er op wijzen dat de auto-negotiation van de Snazio niet werkt met mijn netwerk switch. Hierdoor wordt de snelheid (10/100) en/of half/full-duplex tussen de switch en de Snazio niet in overeenstemming met elkaar gezet. Nu nog uitzoeken hoe dit te verhelpen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang zoeken en enkele e-mails met divxplayer.nl, heb ik een 'patch' draadje binnen in de snazio doorgeknipt. Nu zijn de netwerk-problemen voorbij. Kijk hier voor meer informatie.

NB het getoonde draadje kan ook rood zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

Is het ook mogelijk om eigen shoutcast adressen op te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Harde Schijf zit er niet in?

De HDMI aansluiting zit er ook niet op? kun je dan via convertor van de DVI-I aansluiting naar HDMI gaan?

De bedoeling is dat er een externe HD met de Divx-Xvid-mp3's aangesloten wordt op m'n router (via USB ofzo). En dan de Divx-Xvid films afspeel op de SnaZio Net DVD Cinema HD sz1350, is dat mogelijk?
Is het mogelijk om voor de mp3's playlisten te maken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:55

Spotmatic

Ken sent me

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:21:
Een Harde Schijf zit er niet in?

De HDMI aansluiting zit er ook niet op? kun je dan via convertor van de DVI-I aansluiting naar HDMI gaan?

De bedoeling is dat er een externe HD met de Divx-Xvid-mp3's aangesloten wordt op m'n router (via USB ofzo). En dan de Divx-Xvid films afspeel op de SnaZio Net DVD Cinema HD sz1350, is dat mogelijk?
Is het mogelijk om voor de mp3's playlisten te maken?
Over het DVI-I naar HDMI verhaal en MP3's kan ik niet veel vertellen want daar gebruik ik de Snazio niet voor. Maar de Snazio ondersteunt in ieder geval HDD's die via USB worden aangesloten. Met de laatste firmware ook HDD's met het NTFS bestandssysteem (dit werkt wel pas met de laatste firmware; is handig i.v.m. de te kleine max. bestandsgrootte in FAT32). Je kunt dan gewoon via de Snazio naar de HDD browsen en daar je Xvid/Divx film selecteren. Overigens kun je ook TS files afspelen.

Overigens gebruik ik de Snazio zelf om via mijn BarcoData 801s CRT projector HD films in 1080i of 720p te streamen over het huisnetwerk en dat gaat geweldig! Om de Snazio op de barco aan te kunnen sluiten maak ik gebruik van een DVI-I naar VGA adaptertje dat bij mijn 6600GT videokaart geleverd werd. Vervolgens gaat het signaal met een VGA naar RGBHV kabel (zo'n kabel waarmee professionele monitoren destijds aan PC's werden aangesloten) naar de Barco. Er gaat niets boven 1080i (nou ja, 1080p dan maar daarvoor moet je wel goede spullen in huis hebben. Mijn BD801s kan de benodigde bandbreedte van 1080p niet aan).

[ Voor 20% gewijzigd door Spotmatic op 22-05-2006 13:17 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
Een ding kan ik niet zo snel vinden.
Kan dit ding ook internet radio afspelen van bv Shoutcast?

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de snazio goed overweg met veel mp3's? zo'n duizendtal?
Is het mogelijk een playlist te maken? eventueel via een m3u file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik ben ook nog aan het twijfelen of ik deze ga aanschaffen of dat ik nog even wacht op de Zensonic z500, ben er nog niet helemaal uit wat de precieze verschillen zijn behalve dat de zensonic over een hdmi aansluiting beschikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is er beter aan die Zensonic z500? Heb je met het DVI naar DHMI tussenstukje ook geen echte HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:44
Ik heb nu zelf ook deze speler. Heb er nu al veel plezier van. Wat ik nog niet weet of ik ook hddvd's van streamen vanaf m'n windows 2003 servertje..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

the noise schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:30:
Ik heb nu zelf ook deze speler. Heb er nu al veel plezier van. Wat ik nog niet weet of ik ook hddvd's van streamen vanaf m'n windows 2003 servertje..?
Nee, er bestaan uberhaupt nog geen standalone spelers die losse HD-DVD en/of Blu-Ray bestanden kunnen afspelen, als deze al ooit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Spotmatic schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 14:19:
[...]

Nee, er bestaan uberhaupt nog geen standalone spelers die losse HD-DVD en/of Blu-Ray bestanden kunnen afspelen, als deze al ooit komen.
aha, denk voor je reactie.
ik heb nu trouwens een update van de snazio gedaan. De wmvhd's die ik bij microsoft download speelt 'ie probleemloos. Ook de 1080P files :-)

Wat dan weer niet werkt is een andere wmvhd file die ik gevonden heb op ftd, terwijl de extenties hetzelfde lijken te zijn. Dan krijg ik de melding 'unknown video codec' en hoor ik alleen geluid. wat zou dat kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

De extensie zegt op zich niet zo veel aangezien WMV een container is. Misschien dat de videostream uit het VC1 formaat bestaat. Kun je wat meer details over de bron posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Spotmatic schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:24:
De extensie zegt op zich niet zo veel aangezien WMV een container is. Misschien dat de videostream uit het VC1 formaat bestaat. Kun je wat meer details over de bron posten?
ok, wat 'ie wel doet van dems site heeft devolgende eigenschappen:
video rate 8000kbps
sample size 24 bit
stream name video 2
audio bit rate 8447kbps
sample size 24 bit
channels 6

wat hij niet wil:
video rate 9627kbps
sample size 24 bit
stream name video2
audio bit rate 13795
sample size 24 bit
channels 6

die laatste heb ik niet meer info van; wel van een vergelijkbare file welke hij ook niet speelt:

Encoding details:
-----------------

Video..................WMVHD ( MKV x264 through Encode360 - 720p - )
Audio..................AC-3 5.1 (English)
Subtitles..............Dutch (Ingebakken)
File Size..............4.28 GB
Source.................MKV HD-DVD Rip

Resolution.............720p 1280x720
Video Codec............WVC1
Mode...................CBR 1-Pass
Video Bitrate..........23.98fps 5000Kbps
Audio Bitrate..........Windows Media Audio 48000Hz 6ch 256Kbps

Used programs:
--------------
Encode360
Windows Media Encoder 9
MKVtoolnix
K-lite codec pack (Full)

Het lijkt dus op dat vc1 gebruikt is. Zou ik nog kunnen omzetten ..?
Pagina: 1