Het grote *Asus WL-x00g topic *

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 21.999 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:18
Geen matches
Zou iemand me kunnen vertellen hoe je de firmware moet upgraden?
Moet je de hele .zip nemen, of alleen het .nas bestand?

Ik had eerst alleen de .nas gedaan, maar na een paar seconden kreeg ik een wit scherm, en verder gebeurde er niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 20:58
Matched: wl
suspect schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:59:
Zou iemand me kunnen vertellen hoe je de firmware moet upgraden?
Moet je de hele .zip nemen, of alleen het .nas bestand?

Ik had eerst alleen de .nas gedaan, maar na een paar seconden kreeg ik een wit scherm, en verder gebeurde er niets meer.
je moet inderdaad het zip bestand uitpakken zodoende dat je het NAS bestand overhoud

zorg ervoor dat de WL700gE net opgestart is alvorens je gaat upgraden (dit verminderd de kans op eventuele upgrade fouten)

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Geen matches
Ok, het upgraden is gelukt.

Wat ik alleen een beetje vreemd vind is dat als je in de firewall de WAN-poort openzet, dan de defaultshare gewoon openstaat zonder dat je hoeft in te loggen.

En ik vraag me af of het mogelijk is om de hardeschijf weer in de oorspronkelijke staat te herstellen.
Dus dat je gewoon kan formatteren, en dat de router alle originele bestanden weer terugzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Geen matches
Ik heb nu op de shares een password gezet, maar als ik nu naar de share wil browsen wordt er ook om een username gevraagt, maar die heb ik nooit opgegeven.
Wat moet ik daar invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: asus, 500
Ik heb sinds kort ook de asus 500gP router. Ik heb hem nu in de accesspoint mode staan omdat ik al achter een andere router zit. Nu heb ik die instellingen doorgevoerd op mijn 500gP maar nu kom ik er niet meer op. Het standaard ipadres 192.168.1.1 reageert niet meer. Weet iemand of ik nu de router op een andere manier moet benaderen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Geen matches
Volgens mij kun je 'm resetten door de reset knop 8 seconden in te houden.
Dan kun je er weer op volgens de standaard methode.
Check je manual even.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: asus
jbr schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:24:
Volgens mij kun je 'm resetten door de reset knop 8 seconden in te houden.
Dan kun je er weer op volgens de standaard methode.
Check je manual even.
Als je de router reset dan zijn volgens mij alle instellingen verdwenen en moet je hem weer opnieuw instellen. Dat is nou net wat ik niet wil. Ik wil gewoon toegang tot de router in accesspoint mode om instellingen te veranderen zoals ftp en wireless.

Wat betreft het manual, daar staat alles maar beknopt in. Ik heb gekeken op de cd die geleverd is bij de router en op de asus site maar een uitgebreide handleiding heb ik niet gezien. Heel veel instellingen worden niet uitgelegd.

In ieder geval bedankt voor de reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Geen matches
ik meende dat je een verkeerde instelling had. Wat ik beschreef was inderdaad de final solution. Ook in AP mode moet je met een kabeltje toegang kunnen krijgen. Maar als je van het AP een IP krijgt toegewezen dan kun je met de default gateway normaliter gewoon verbinden. Ik snap niet helemaal waarom dat bij jou niet lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Matched: asus, 500, wl
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 09:35:
Ik heb sinds kort ook de asus 500gP router. Ik heb hem nu in de accesspoint mode staan omdat ik al achter een andere router zit. Nu heb ik die instellingen doorgevoerd op mijn 500gP maar nu kom ik er niet meer op. Het standaard ipadres 192.168.1.1 reageert niet meer. Weet iemand of ik nu de router op een andere manier moet benaderen?

Alvast bedankt
deze kun je benaderen op het IP address welke de dhcp server aan de WL500gP heeft gegeven
dus even logfile van je router bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe de indeling (ftp/mediaserver) wordt geregeld bij deze router (WL-700gE) en hoe deze te veranderen is? zie hier.
Dit is voornamelijk vervelend bij de functie mediaserver, bij het ftp-gebeuren kan simpelweg een ftp-client gebruikt worden.
En als laatste vraag, kunnen er nu ook programma's op geïnstalleerd worden? Programma's als Twonkyvision / net2ftp / Tversity? Of moeten dit soort programma's opgenomen worden in de firmware voordat ze werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Timmert schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:01:
Ik heb vandaag een WL500g Premium aangeschaft, maar ondervind nu toch wel wat problemen :(

De situatie is als volgt:

- XS4ALL Basic ADSL
- Speedtouch Home ISDN (PPTP)
- Asus WL500gP

Hiervoor had ik een redelijk oude Linksys befw11s4 router, ook icm met xs4all/pptp. Dat werkte prima. Echter krijg ik het met de Asus met geen mogelijkheid voor elkaar om 'in te bellen'. Ik heb alle settings overgenomen uit de Linksys, dwz:

- WAN IP 10.0.0.150
- Gateway 10.0.0.138
- Submask 255.0.0.0
- Hostname 10.0.0.138 pc1

Tot op heden geen resultaat.. Iemand hier ervaring mee? De helpdesk van xs4all kon me ook niet veel wijzer maken..
Dit probleem heb ik ook. Wij moeten namelijk een PPPoA verbinding kunnen maken en dat gaat niet met de PPTP van de wl500gp.

Tot heden heb ik de speedtouch home hack gebruikt (SIP_SPOOF en DHCP_SPOOF lukt mij met alle macht niet..). Het begint toch een beetje irritant te worden aangezien de speedtouch home maar 255 connecties aan kan.

Ik hoop dat dit nog met een fw kan worden opgelost... Weet iemand trouwens of een oplossing ook mogelijk is doormiddel van samba(?) of openwrt(?), dat deze twee "besturingssysteempjes" misschien een vpn verbinding aan kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
suspect schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 12:48:
[...]

Hoezo downloadlimiet?
Gaat dat niet alleen om de bestandsgrootte?
dat bedoelde ik ook, alleen beetje anders getyped

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 08:26
Geen matches
sorry verkeerde topic

[ Voor 82% gewijzigd door SonOfSam op 11-07-2006 08:59 ]

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Geen matches
SonOfSam schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:50:
Weet iemand of er een exchange server op kan? zal wel weer niet. geen zin om hier een server voor op te moeten zetten thuis
:X Wat zit er in? een 300mhz cpu?

Denk zelf even na... Sorry hoor, nogal domme vraag dit naar mijn mening.

Bovendien draait er (gelukkig) een Linux variant op.

[ Voor 8% gewijzigd door MrBarBarian op 10-07-2006 13:53 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Geen matches
SonOfSam schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:50:
Weet iemand of er een exchange server op kan? zal wel weer niet. geen zin om hier een server voor op te moeten zetten thuis
of je bent niet goed wijs, of je hebt in het verkeerde forum gepost 8)7
Bij nader inzien... ik denk dat ie dat wel houdt ja... de buitenkant is redelijk sterk en vlak...

[ Voor 14% gewijzigd door jbr op 11-07-2006 14:08 . Reden: onzin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Ik heb de Asus WL-500G Deluxe van een collega van me overgekocht. Ik wil graag de firmware updaten; er staat nu versie 1.8.2.1 op.

Vrolijk surf ik naar de Asus site om vervolgens te zoeken op WL-500G en ik vind WL-500g Deluxe. De laatste firmware versie lijkt, zie onderaan, 1.9.6.0 te zijn. Maar dan... als ik download van de Global server timed hij op 30% out... de USA server en Europe server werken niet... en de China server timed na 10% out. Damn!

Dan maar via Google... via diverse sites waar drivers staan... maar nee... het mag niet baten. Hoe kom ik aan de nieuwste drivers als de (download)site van Asus zelf niet eens functioneert?

Edit: DANK aan onderstaanden! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Barca op 11-07-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-09 14:19
Barca schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:11:
Ik heb de Asus WL-500G Deluxe van een collega van me overgekocht. Ik wil graag de firmware updaten; er staat nu versie 1.8.2.1 op.

Vrolijk surf ik naar de Asus site om vervolgens te zoeken op WL-500G en ik vind WL-500g Deluxe. De laatste firmware versie lijkt, zie onderaan, 1.9.6.0 te zijn. Maar dan... als ik download van de Global server timed hij op 30% out... de USA server en Europe server werken niet... en de China server timed na 10% out. Damn!

Dan maar via Google... via diverse sites waar drivers staan... maar nee... het mag niet baten. Hoe kom ik aan de nieuwste drivers als de (download)site van Asus zelf niet eens functioneert?
je kan ook kijken op www.wl500g.info daar kan je ook firmware vinden. Niet origineel van Asus maar wel met meer functionaliteit.

> spuit 11 <

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Matched: 500, wl
Ik heb nu een WL-500g in huis, op de wl500g.info-site heb ik de laatste OLEG-firmware gedownload en erop gezet, werkt allemaal prima, maar hoe zit het met DD-WRT en Sveasoft Alchemy/Talisman?

DD-WRT is dan wel voor de Linksys WRT54G bedoeld, maar op het forum werd ergens verteld dat een WL-500g het ook kon draaien.
Als ik de gedownloade firmware (openwrt-brcm-2.4-jffs2-4MB.trx) met de webinterface wil uploaden geeft hij aan dat de firmware niet goed is, met TFTP erin proppen heeft ook niet geholpen omdat hij daarna niet meer bootte :9
Terug naar OLEG geflashed, alles werkt weer.

Iemand een idee hoe DD-WRT of varianten erop kunnen (ivm ingebakken Radius/Hotspot :D)

Nog iets anders trouwens, over de acties van Sveasoft met hun Alchemy/Talisman-firmware.
Alchemy is gratis maar werkt niet op n WL-500g, maar Talisman kost geld :/
Al die firmwareversies zijn onder de GPL gepubliceerd maar er wordt geld voor gevraagd! :o
Niet alleen voor de support, maar Talisman werkt ook met n beveiliging zodat hij niet te kopiëren is :/
Is dit niet verboden volgens de GPL?

Om bovenstaande lap tekst dus even samen te vatten:
Ik heb n WL-500g (non-deluxe etc.) en zoek leuke firmware om mee te prutsen, vooral met Hotspot-functionaliteit (zonder externe RADIUS-server dus).
Ook ben ik benieuwd hoe het met de zaak Sveasoft zit, de firmware is GPL dus freeware te verspreiden, dus ik wil die firmware zonder ervoor te betalen. (moet legaal mogelijk zijn ivm GPL...)
De vraag is alleen: Waar... :?

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Geen matches
Ik quote mezelf maar even:
suspect schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:20:
Ik heb nu op de shares een password gezet, maar als ik nu naar de share wil browsen wordt er ook om een username gevraagt, maar die heb ik nooit opgegeven.
Wat moet ik daar invullen?
Iemand die hier een antwoord op weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
aber natürlich,

de username / gebruikersnaam is de naam van de share. bijvoorbeeld
gedeelde partitie: SHARE1
inlognaam: SHARE1
wachtwoord: password

dat is alles,

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 19:06:
aber natürlich,

de username / gebruikersnaam is de naam van de share. bijvoorbeeld
gedeelde partitie: SHARE1
inlognaam: SHARE1
wachtwoord: password

dat is alles,

suc6
OK, thanks. :)
Ik had inmiddels alle standaard usernames al geprobeert, maar dit nog niet.
Het werkt prima.

Nog even een andere vraag:
Ik wil dat bepaalde shares via internet benaderbaar zijn, maar niet de standaard share.
De standaard share mag alleen binnen het netwerk bereikbaar zijn.
Is het dan gewoon een kwestie van 'FTP access' en 'Web Browser' uitvinken, en 'CIFS' en 'NFS' aan laten staan?
En dan voor de internetshare alles aanvinken, en 'share authentication' aanzetten?
Heb ik daarmee voldoende beveiliging, of vergeet ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 04-09 11:26

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

@DarthPlastic:
Dit is een probleem waar een heleboel mensen zich al aan gestoord hebben. Sveasoft begeeft zich in een juridisch grijs gebied, maar geld vragen voor GPL'd code is vrij normaal tegenwoordig aangezien bijna alle complexe netwerk producten tegenwoording van Linux zijn voorzien. Het is vooral de beveiliging en de consequenties die Sveasoft eraan verbindt die de ergenis opwekken.

Zoek maar eens op http://www.wl500g.info naar sveasoft.

Ook grappig: http://www.sveasoftsucks.com/

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Styno schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 09:03:
@DarthPlastic:
Dit is een probleem waar een heleboel mensen zich al aan gestoord hebben. Sveasoft begeeft zich in een juridisch grijs gebied, maar geld vragen voor GPL'd code is vrij normaal tegenwoordig aangezien bijna alle complexe netwerk producten tegenwoording van Linux zijn voorzien. Het is vooral de beveiliging en de consequenties die Sveasoft eraan verbindt die de ergenis opwekken.

Zoek maar eens op http://www.wl500g.info naar sveasoft.

Ook grappig: http://www.sveasoftsucks.com/
(Gelukkig deze keer) heb ik de neiging om dingen altijd hélemaal uit te zoeken, en het blijkt dat Sveasoft idd zwaar illegaal bezig is.

Ik heb echter gelezen dat (omdat de software nog steeds onder de GPL is) de firmware vrij verspreid mag worden :)
Een tijdje geleden waren steeds meer werknemers bij Sveasoft het daar al over oneens, en het blijkt nu dus dat alle firmware online gepost is :D

Omdat het dus legaal is bied ik hier de link aan: http://wrt54g.cybermart.ca/ :)
Note to mods: In een normale situatie zou dit gewoon een warez-link genoemd kunnen worden, Sveasoft ziet dit helaas ook zo, maar aangezien de GPL 'de baas' is mag het gewoon vrij verspreid worden. Mocht er onenigheid hierover zijn, check dan eerst deze pagina, de homepage van die man, daar wordt alles uitgelegd.

Toch heb ik nog een vraag over de firmware (voor ik dadelijk weer ga proberen en ik hem weer mol :/), werkt de Talisman-free (Freeman genoemd) wel op de WL500g?
Sveasoft geeft op zijn site aan dat Talisman ook voor de WL500g is, maar al die namen en versies verwarren mij toch behoorlijk ;)

Met welke WRT54G is mijn Asus te vergelijken? Mijn Asus was volgens mij een WRT54Gv2, en de Deluxe v3, maar kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 04-09 11:26

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

DarthPlastic schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:18:
Toch heb ik nog een vraag over de firmware (voor ik dadelijk weer ga proberen en ik hem weer mol :/), werkt de Talisman-free (Freeman genoemd) wel op de WL500g?
Sveasoft geeft op zijn site aan dat Talisman ook voor de WL500g is, maar al die namen en versies verwarren mij toch behoorlijk ;)
Ik hou me niet meer met die Sveasoft firmware bezig (eigenlijk uberhaupt niet zoveel meer met de WL-500g) maar wat heeft die firmware aan bijzonders dat je die prefereerd boven de laatste van Oleg (wl-500g.info)?

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Styno schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:17:
[...]

Ik hou me niet meer met die Sveasoft firmware bezig (eigenlijk uberhaupt niet zoveel meer met de WL-500g) maar wat heeft die firmware aan bijzonders dat je die prefereerd boven de laatste van Oleg (wl-500g.info)?
Sveasoft had namelijk mooie firmware gebakken met VPN of Radius-ondersteuning erin.
Zo hoef je (in principe) geen WEP/WPA meer te gebruiken maar kun je (veel veiliger, en mooier :D) met een username/password inloggen.
edit: Captive Portal heette dat, nu weet ik het weer :D
Het voordeel van Sveasoft/DD-WRT is dat je het zo kon installeren zonder Linux-kennis, want gisteren lukte me het volgen van de instructies voor clientmode niet eens :/

In dit topic heb ik over de mogelijkheden van DD-WRT gelezen, maar na uploaden van die firmware (dd-wrt.v23_mini_asus.trx) doet de router niets meer :/
Oleg erop werkt ook niet, als ik m aanzet knippert de powerled 2 keer, blijft dan continu branden, na 5 seconden valt alles uit en doet de router alsof ie net in het stopcontact is gestoken (switchled's knipperen)
Ik heb het ding nu even aan de kant gelegd om recovery-instructies te downloaden :Y)
Asustool wil wel uploaden, als hij 'Succesful!' is werkt het daarna nog niet :/, ben even verder zoeken...

edit: Oleg werkt weer :D Na een speciale nvram-clear firmware erop te hebben gehad kon de nieuwe er ook weer op, alles werkt weer :)
Toch nog DD-WRT proberen, of iig iets anders met Radius ingebakken 8)

edit2: Op het DD-WRT forum is het blijkbaar wel gelukt, alleen bij mij wil het nog niet werken...
Link: http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=9617#9617

@hieronder: Camserver/FTP werkt hier gewoon als ik hem in AP-mode zet :)

[ Voor 26% gewijzigd door DarthPlastic op 12-07-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 09:35:

Alvast bedankt
Ik heb zelf me USrobotics ook AP only staan, ik kan er alleen opkomen als ik me zelf een vast ip geef in de zelfde reeks.
Dit zou denk ik moeten lukken

Zelf heb ik over 500gP ook een vraag:
Ik heb dat ding ook besteld, als ik deze ook weer in AP only zet (omdat mijn modem ook router is en ook VOIP heeft) werk dan de USB gewoon nog en de Mediaserver, dit is eigenlijk een voorwaarde van de koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Heeft iemand toevallig nog de installer van de download util (versie 1.6.6.0 oid)? Ik download hem nu vanaf de asus site, maar dat gaat met 1.7 kb/s (en dat gaat dus 4 uur(!!) duren)

:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hai,

vraagje?!

Indien ik m'n mp3'tjes en films op de hd zet van de asus wl700 of wl500 + usb hdd, is het dan mogelijk om deze files direct te benaderen (wifi) dmv een multi-media player (bijv. d-link 520) en af te spelen op m'n stereo en/of tv ? of hoort er altijd een pc aan te staan met een upnp server die dan het handeltje gaat streamen.

greetz Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 01:49:
hai,

vraagje?!

Indien ik m'n mp3'tjes en films op de hd zet van de asus wl700 of wl500 + usb hdd, is het dan mogelijk om deze files direct te benaderen (wifi) dmv een multi-media player (bijv. d-link 520) en af te spelen op m'n stereo en/of tv ? of hoort er altijd een pc aan te staan met een upnp server die dan het handeltje gaat streamen.

greetz Frank
Streamen vanaf de WL500g Deluxe gaat al prima met DivX content. MP3 is zeker geen probleem. De Twonkyvision UPnP server draait erg soepeltjes.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
* DarthPlastic roept Yesssss! :*)

Na veel prutsen heb ik namelijk DD-WRT op mijn normale WL-500g gekregen :D
Nu weet ik ook gelijk weer waarom ik dat zo graag wou, damn, wát een strakke interface, ook qua opties, daar kan niets aan tippen :*)

Ingebouwde clientmode bv, gewoon op 'scan' drukken en je krijgt een lijstje AP's, druk op verbinden, en even later is de clientmode gewoon ingesteld :)
Ingebouwde Sputnik/Chillispot, nog niet helemaal standalone, maar het zit er iig in :)
Ook ingebouwde VPN-auth met PPTP, en simpele instructies om OpenVPN erop te zetten.

Deze feiten, gecombineerd met het feit dat ik nog geen énkele Linux-prompt heb hoeven gebruiken, maken DD-WRT wel héél aantrekkelijk :D

En die vraag van n paar posts hierboven: Heb hier de CD met die TFTP-util, mail me als ik hem moet opsturen, dan rar/zip ik m even voor je :)

[ Voor 3% gewijzigd door DarthPlastic op 13-07-2006 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf me USrobotics ook AP only staan, ik kan er alleen opkomen als ik me zelf een vast ip geef in de zelfde reeks.
Dit zou denk ik moeten lukken

Zelf heb ik over 500gP ook een vraag:
Ik heb dat ding ook besteld, als ik deze ook weer in AP only zet (omdat mijn modem ook router is en ook VOIP heeft) werk dan de USB gewoon nog en de Mediaserver, dit is eigenlijk een voorwaarde van de koop.
Ik draai nu ongeveer een week AP mode. Ik heb hier een HD van 300gb aanhangen (usb). Het benaderen van deze schijf werkt gewoon goed dus USB werkt. Ik weet niet of de mediaserver werkt aangezien ik niet precies weet wat het voor functie heeft.

Ik heb ook nog een andere vraag. Is het iemand al gelukt om op de WL500gP het user management goed in te stellen? Ik heb voor mezelf een account aangemaakt waar ik aangeef tot welke directory op de schrijf ik toegang willen hebben en dat ik zowel wil lezen als schrijven op de schijf.

Nu benader ik de schijf op mijn PC via netwerkomgeving. Hierbij wordt er gevraagd om gebruikersnaam + wachtwoord in te vullen. Dit werkt allemaal perfect. Ik kan nu de USB schijf benaderen maar wanneer ik er bestanden naar toe wil kopieeren dan weigert ie dat terwijl ik wel schrijf bevoegdheden heb. Heeft iemand hier een oplossing voor?

ter informatie:

het is een HD van maxtor die bestaat uit drie NTFS partities van elk 100GB

update:
Het kwam inderdaad door de NTFS indeling waardoor ik niet naar de schijf kon schrijven. Inmiddels naar FAT32 omgezet, werkt perfect!

Bedankt voor de tip!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:58:
[...]

Ik draai nu ongeveer een week AP mode. Ik heb hier een HD van 300gb aanhangen (usb). Het benaderen van deze schijf werkt gewoon goed dus USB werkt. Ik weet niet of de mediaserver werkt aangezien ik niet precies weet wat het voor functie heeft.

Ik heb ook nog een andere vraag. Is het iemand al gelukt om op de WL500gP het user management goed in te stellen? Ik heb voor mezelf een account aangemaakt waar ik aangeef tot welke directory op de schrijf ik toegang willen hebben en dat ik zowel wil lezen als schrijven op de schijf.

Nu benader ik de schijf op mijn PC via netwerkomgeving. Hierbij wordt er gevraagd om gebruikersnaam + wachtwoord in te vullen. Dit werkt allemaal perfect. Ik kan nu de USB schijf benaderen maar wanneer ik er bestanden naar toe wil kopieeren dan weigert ie dat terwijl ik wel schrijf bevoegdheden heb. Heeft iemand hier een oplossing voor?

ter informatie:

het is een HD van maxtor die bestaat uit drie NTFS partities van elk 100GB
NTFS geformateerde schijven kunnen volgens mij alleen maar gelezen worden en daar kan niet op worden geschreven. Daarvoor zul je de schijf in FAT32 moeten formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Geen matches
hars73 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 15:34:
Daarvoor zul je de schijf in FAT32 moeten formateren.
Liever nog EXT3. Performance is dan een stuk beter dan met FAT32.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09 15:21
voor iedereen die op de 500gP in dd-wrt ook 32 mb ram wil gebruiken (ipv 16, en dus 400k vrij te hebben)

telnet naar de router

***WARNING*** I cannot guarentee this will always work, or that it will work in your case... nor will I ever guarentee anything you do. That being said, the WL-500gP is supposed to have 32mb RAM... and if you poke arround, you may notice that you are only seeing 16mb ram... there are a few nvram settings that need to be changed:

nvram set sdram_init=0x0009
nvram set sdram_ncdl=0

(don't forget to commit/reboot)

en dat committen gaat dus met het volgende commando:

nvram commit

bij mij getest, en werkend bevonden.... ;)

als er nu nog iemand in jip-en-janneke taal kan uit leggen hoe ik de powerled weer aankrijg, want uit het volgende wordt ik nog geen wijs:

http://wiki.openwrt.org/OpenWrtDocs/Hardware/Asus/WL500GP

dit stuk dus >> gpio 1 = Power LED (enable = off, disable = on)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05

Gaitman

The Real One

DarthPlastic schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 10:18:

Nu weet ik ook gelijk weer waarom ik dat zo graag wou, damn, wát een strakke interface, ook qua opties, daar kan niets aan tippen :*)

Ingebouwde clientmode bv, gewoon op 'scan' drukken en je krijgt een lijstje AP's, druk op verbinden, en even later is de clientmode gewoon ingesteld :)
Ingebouwde Sputnik/Chillispot, nog niet helemaal standalone, maar het zit er iig in :)
Ook ingebouwde VPN-auth met PPTP, en simpele instructies om OpenVPN erop te zetten.

Deze feiten, gecombineerd met het feit dat ik nog geen énkele Linux-prompt heb hoeven gebruiken, maken DD-WRT wel héél aantrekkelijk :D

En die vraag van n paar posts hierboven: Heb hier de CD met die TFTP-util, mail me als ik hem moet opsturen, dan rar/zip ik m even voor je :)
Kun je in DD-WRT ook zonder problemen gebruik maken van printserver, wireless audio en FTP?

* Gaitman gaat het gelijk even proberen >:)

edit:

Ik zie alleen Asus WL-500G deluxe in het lijstje van DD-WRT staan ik heb de "normale" versie

edit2:
Inmiddels de laatste alpha versie erop gezet maar idd nog geen ondersteuning voor printserver en wireless audio

[ Voor 15% gewijzigd door Gaitman op 13-07-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Meester_J schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:02:
voor iedereen dieop de 500gP in dd-wrt ook 32 mb ram wil gebruiken (ipv 16, en dus 400k vrij te hebben)

telnet naar de router

***WARNING*** I cannot guarentee this will always work, or that it will work in your case... nor will I ever guarentee anything you do. That being said, the WL-500gP is supposed to have 32mb RAM... and if you poke arround, you may notice that you are only seeing 16mb ram... there are a few nvram settings that need to be changed:

nvram set sdram_init=0x0009 nvram set sdram_ncdl=0

(don't forget to commit/reboot)

en dat committen gaat dus met het volgende commando: nvram commit

bij mij getest, en werkend bevonden.... ;)

als er nu nog iemand in jip-en-janneke taal kan uit leggen hoe ik de powerled weer aankrijg, want uit het volgende wordt ik nog geen wijs:

http://wiki.openwrt.org/OpenWrtDocs/Hardware/Asus/WL500GP

dit stuk dus >> gpio 1 = Power LED (enable = off, disable = on)
wellicht handig om ook de bron te vermelden van de 16>32MB

http://wl500g.info/showpost.php?p=30734&postcount=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik gebruik de WL-700G als een NAS only binnen mijn bestaande netwerk, dus de WL-700G staat in AP mode met een vast IP adres en de AP staat uitgeschakeld. Spijtig is dat er geen client mode inzit, anders had ik de WL-700g wireless in mijn netwerk kunnen opnemen. Handig voor de printserver. Maar je kunt niet alles hebben.
Het is misschien zonde van de router en wifi opties maar ach ik heb een uitstekende Wifi router staan en ik heb alleen een zeer stille en snelle NAS nodig. En dat is de WL-700G dus.
Maar anyway, ik wil de media content, die ik er inmiddels opgezet heb, zoals MP3's en Divx'en etc. via mijn installatie/TV beschikbaar maken.... voor thuisgebruik ;)
Ik heb even zitten surfen maar ik kom eigenlijk alleen maar mediaplayers tegen die met een PC client werken. Daar heb ik dus niks aan want ik heb geen zin om dat allemaal via mijn laptop te laten lopen.
Heeft iemand misschien een idee of ervaring met een 'clientless' media player?
Een mediaplayer zou moeten ondersteunen is dat ie via, eventueel een user/passwd, een connectie met een netwerk share moet kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09 15:21
Geen matches
@ antiloop: er zijn blijkbaar meerdere bronnen.
maat het ging me meer om de powerled :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Heb mijn wl500g nu met printer er aan draaien, en na wat probleempjes is het allemaal foutloos in de lucht. Toch nog een vraag; is het ook mogelijk om de scanfunctionalieit van de printer te gebruiken (HP all-in-one, psc 1315)?.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 05-09 08:26
Verbal Kint schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:11:
Heb mijn wl500g nu met printer er aan draaien, en na wat probleempjes is het allemaal foutloos in de lucht. Toch nog een vraag; is het ook mogelijk om de scanfunctionalieit van de printer te gebruiken (HP all-in-one, psc 1315)?.
nee

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat het misschien al voorbij is gekomen maar is het op de WL-500gP ook mogelijk om Debian te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

regmaster schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 11:57:
Ik gebruik de WL-700G als een NAS only binnen mijn bestaande netwerk, dus de WL-700G staat in AP mode met een vast IP adres en de AP staat uitgeschakeld. Spijtig is dat er geen client mode inzit, anders had ik de WL-700g wireless in mijn netwerk kunnen opnemen. Handig voor de printserver. Maar je kunt niet alles hebben.
Het is misschien zonde van de router en wifi opties maar ach ik heb een uitstekende Wifi router staan en ik heb alleen een zeer stille en snelle NAS nodig. En dat is de WL-700G dus.
Maar anyway, ik wil de media content, die ik er inmiddels opgezet heb, zoals MP3's en Divx'en etc. via mijn installatie/TV beschikbaar maken.... voor thuisgebruik ;)
Ik heb even zitten surfen maar ik kom eigenlijk alleen maar mediaplayers tegen die met een PC client werken. Daar heb ik dus niks aan want ik heb geen zin om dat allemaal via mijn laptop te laten lopen.
Heeft iemand misschien een idee of ervaring met een 'clientless' media player?
Een mediaplayer zou moeten ondersteunen is dat ie via, eventueel een user/passwd, een connectie met een netwerk share moet kunnen maken.
Bevatte de WL700g niet standaard de Twonkyvision UPnP media server?

Dat is nou precies wat jij nodig hebt, en anders kun je die er zelf heel makkelijk op installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:51
DarthPlastic schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 10:18:

DD-WRT is idd relaxed, heb m nu ook erop (wat een gekut, webbased kreeg ik m er niet op, pas met de tool van asus nadat je de 500g eerst in recovery mode geschopt heb wou ie meewerken.

Nu nog uitvinden hoe dat chillispot ding werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:57:
[...]

Bevatte de WL700g niet standaard de Twonkyvision UPnP media server?

Dat is nou precies wat jij nodig hebt, en anders kun je die er zelf heel makkelijk op installeren.
Huh? Hoe dan? Het blijkt wel dat je niet weet waar over je praat.
Volgens mij, en wat ik lees op www.wl500g.info, moet je de firmware hercompileren om telnet toegang te krijgen. De WL-700g biedt geen standaard telnet of ssh toegang.
Dat betekend dus de Asus GPL sources downen, telnet servertje erin compileren en vervolgens naar de wl-700G exporteren. Absoluut geen alledaags klusje die je zonder programmeer kennis kan uitvoeren. Er loopt een thread over op www.wl500g.info.
En er zit geen Twonkyserver in de WL-700G. Wat het wel is weten de Asus techneuten alleen want documentatie is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb een vraagje wat ik niet echt in een ander topic kwijtkan en dit is vrij actief. Mijn buurman heeft een Asus WL500 wireless modem en nu vroeg ik me af of ik een andere wireless router dit netwerk kan delen met hem en via die router mijn pc's dan voorzie van internet. Dus ipv dat je netwerkkaartjes gebruikt kun je de router optimaal plaatsen en van daaruit internet verdelen. Is zoiets mogelijk tussen routers of is het enkel 1 richtingsverkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:51
REDFISH schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:13:
Ik heb een vraagje wat ik niet echt in een ander topic kwijtkan en dit is vrij actief. Mijn buurman heeft een Asus WL500 wireless modem en nu vroeg ik me af of ik een andere wireless router dit netwerk kan delen met hem en via die router mijn pc's dan voorzie van internet. Dus ipv dat je netwerkkaartjes gebruikt kun je de router optimaal plaatsen en van daaruit internet verdelen. Is zoiets mogelijk tussen routers of is het enkel 1 richtingsverkeer?
Je wilt dus zijn wireless ontvangen (bv op het dak waar signaal goed is), dat via een snoertje naar je eigen router/netwerk?

Ja, dat kan. Je hebt dan een bridge nodig. Deze zet het wireless signaal "terug" naar een utp kabeltje. De Asus wl-serie kan ook als bridge functioneren. De DD-WRT firmware heeft dit standaard erin zitten, met andere firmwares kan het ook (vroeger deed ik het via telnet)

Als alle apparaten WDS ondersteunen is dat handiger. Als je beide in Hybrid WDS zet dan zijn beide AP's samen 1 groot netwerk, EN kun je via de ethernet poortjes vrolijk een utptje aftappen.

Als je m als bridge-only gebruikt en daar een router achter zet, dan moeten beide netwerken wel een andere IP range gebruiken, anders krijg je routeringsproblemen. (Routing tussen dezelfde netwerken/subnetten wil niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:39
Geen matches
DJSmiley schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:05:
[...]

Als alle apparaten WDS ondersteunen is dat handiger. Als je beide in Hybrid WDS zet dan zijn beide AP's samen 1 groot netwerk, EN kun je via de ethernet poortjes vrolijk een utptje aftappen.
WDS heeft wel als nadeel dat je snelheid gehalveerd wordt. Maar als dit geen probleem is, is het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Dus als ik het goed begrijp zit dit standaard in Asus wireless routers? Ik had gezocht en zag bijvoorbeeld dat D-Link routers een mode hadden Access Point Client zodat ze als client fungeerden. IP ranges en snelheid maken niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Ik heb de wl-500gP

dat ding reset steeds als ik de settings.cfg wil opslaan :(
al m'n instellingen weer weg, steeds weer, ook als ik willekeurige instellingen wijzig :(

ben ik verplicht firmware te veranderen ofzo :?
de standaard zou toch moeten werken

edit:
na 2 dagen heb ik de oplossing:
saven zonder usb apparaten aangesloten
ffs en bedankt :P

[ Voor 17% gewijzigd door Rebels op 02-08-2006 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

REDFISH schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:26:
Dus als ik het goed begrijp zit dit standaard in Asus wireless routers? Ik had gezocht en zag bijvoorbeeld dat D-Link routers een mode hadden Access Point Client zodat ze als client fungeerden. IP ranges en snelheid maken niet zoveel uit.
Client mode kan ook, maar dat is wat lastiger in te stellen (standaard) én je hebt zelf geen draadloss netwerk meer. WDS is een hele mooie oplossing, heb ik zelf al bijna twee jaar in gebruik.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe de indeling (ftp/mediaserver) wordt geregeld bij deze router (WL-700gE) en hoe deze te veranderen is? zie hier.
Dit is voornamelijk vervelend bij de functie mediaserver, bij het ftp-gebeuren kan simpelweg een ftp-client gebruikt worden.
En als laatste vraag, kunnen er nu ook programma's op geïnstalleerd worden? Programma's als Twonkyvision / net2ftp / Tversity? Of moeten dit soort programma's opgenomen worden in de firmware voordat ze werken.
Hmm, ik moet mijn vraag nogmaals herhalen, iemand een idee?
Ik heb tevens het probleem dat mijn streamiumset (Philips MX6000i) de wl-700g moeilijk te pakken krijgt. Iemand hier wellicht ervaring mee?

Heeft iemand al geprobeerd Twonkyvision (gecompileerde firmware) al geïnstalleerd op de wl-700g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Laatst online: 06-01 11:21
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:00:
Wie kan er mij feedback geven over het gebruiken van OF de 500 Premium (dan wel met een externe USB-HD) OF de 700gE als muziekserver met iTunes. Bedoeling is om alle muziek hierop te zetten en te accessen via een ROKU Soundbridge M1001 zonder dat mijn PC op hoeft te staan.
Momenteel probeer ik dez roku (pinaccle in Europa) te koppelen aan mijn Linksys router maar die geeft slechts bereik voor nog geen 10 meter ... dus ik zoek een nieuwe router met mogelijkheid om zonder PC toch muziek te streamen naar mijn Soundbridge die dan aan de audio-versterker hangt.
Heeft iemand dus ervaring met de iTunes-mogelijkheden van deze twee Asus-routers ?
Beetje oude post maar misschien ben je nog op zoek naar een antwoord: ja dit kan. Wel met wat moeite (firmware upgrade) maar de 700gE draait gewoon samen met de Soundbridge om mp3'tjes af te spelen vanaf de interne hdd, zonder pc. Je kan ook een usb stick/disk aansluiten op de usb poort om de mp3's die daarop staan te kunnen benaderen. Er staat een 700gE/Soundbridge opstelling werkend in MyCom Almere.

Overigens heb ik zelf nog een vraag. Als je een usb disk aan de 500gP hangt, en een ftp server draait, is het mogelijk om naar die schijf de fxp'en? Met de ingebouwde ftp server software bedoel ik dan. Zo nee, ik lees dat het op linux draait, kan ik naar het ding telnetten/ssh'en en er bijvoorbeeld glftpd op compilen en runnen?

Mocht dit mogelijk zijn dan ben ik binnenkort een trotse bezitter van deze router.

[ Voor 15% gewijzigd door phoenix op 06-08-2006 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Laatst online: 06-02-2016
Telnetten/SSH-en is zeker mogelijk met de 500gP. Eenmaal ingelogd en diverse apps te hebben geinstalleerd (waaronder ipkg), kun je alle voor 500gP gecompilede bestanden installeren. Zie http://wl500g.info/showthread.php?t=5909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik heb een WL-500 gP en een WL-138 gE kaart in m`n pc, maar de ontvangst is echt SUPER slecht. Als ik met m`n laptop op dezelfde plek ga zitten als waar ik m`n pc heb staan dan heb ik nog wel redelijke ontvangst (36 mb/sec). Met die asus 1 a 2 mb/sec.

Ik heb nu zo`n losse antenne gekocht (WL-ANT150G), ik ga deze vanvanavond even proberen. Iemand nog ideeen of misschien dat ik een ander merk kaart moet gaan kopen, linksys ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 08-08-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Laatst online: 06-02-2016
nfm schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 01:25:
[...]
Beetje oude post maar misschien ben je nog op zoek naar een antwoord: ja dit kan. Wel met wat moeite (firmware upgrade) maar de 700gE draait gewoon samen met de Soundbridge om mp3'tjes af te spelen vanaf de interne hdd, zonder pc. Je kan ook een usb stick/disk aansluiten op de usb poort om de mp3's die daarop staan te kunnen benaderen. Er staat een 700gE/Soundbridge opstelling werkend in MyCom Almere.
Geweldig! Dit is dus de eerst live werkende combinatie die ik tegen ben gekomen. Tot nu toe nog nergens deze opstelling gezien. Ook op diverse fora gekeken/gevraagd maar niemand die deze twee apparaten met elkaar had gecombineerd. Goed nieuws. Ik neem aan dat hetzelfde kan met een 500gP. Weet iemand hoe ze het gedaan hebben in de MyCom winkel? Welke firmware (OLEG/WRT/Asus) en welke (media)apps als extra geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:58

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb een Asus wl500g, en een 24 poorts switch. Moet ik deze switch dan via een crossover kabel aansluiten op de router, of kan het ook gewoon straight zijn?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
KhaZ schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:48:
Ik heb een Asus wl500g, en een 24 poorts switch. Moet ik deze switch dan via een crossover kabel aansluiten op de router, of kan het ook gewoon straight zijn?
Als een van de twee over de functie auto mdi-x beschikt gaat dat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Is het mogelijk om bij de 700gE de wifi tijdelijk uit te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:07:
Is het mogelijk om bij de 700gE de wifi tijdelijk uit te zetten ?
deze kun je gewoon disablen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
KhaZ schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:48:
straight is voldoende, de wl500g heeft zelf autosense/switching ports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: asus, wl
Ik heb alle posts hier bekeken en ben opzoek geweest naar reviews, maar geen goede gevonden.
Ik zou graag wat beschrijvingen willen van het gebruik van de download client die er op zit. Op de Asus site staat enkel de quick start guide (nog steeds geen uitgebreide handleiding).

Bij de specs staat: "download files from the Internet even when the PC is off"
Maar als ik de quick guide goed lees moet je om downloads te starten een programma op een (windows-only!!) PC hebben genaamd "download master" om ze te starten. dus helemaal '''even when the PC is off" is dat niet.

Is er ook een web interface waarmee je downloads/torrents kan starten ?
ook wordt er gepraat in de QG over een netwerk station in windows, maar ik neem aan dat je je bestanden ook via een beveiligde ftp server naar buiten (=internet) beschikbaar kan stellen?

Ik heb namelijk een Nokia 770 internet tablet (soort PDA) die ik met mijn mobiel overal online kan krijgen via Telfort Edge (soort GPRS, traag mobiel internet). Ik zou graag via dit apparaat en haar webbrowser op zo'n asus router (WL-700gE) downloads kunnen starten, en zodra ik ergens in de buurt van een snelle WiFi connectie ben deze grote bestanden downloaden.
Hiervoor heb ik dus een goed beveiligde webinterface nodig naar alle functies van deze router, zodat ik torrents via het internet kan starten en alleen ik de gedownloade bestanden weer kan downloaden via een willekeurige snelle wifi connectie ergens ter wereld.
Mijn vraag: is dit standaard aanwezig op deze WL-700 router?

Het klinkt namelijk er makkelijk allemaal, maar hoe het gebruik precies in zijn werk gaat is erg onduidelijk.

Verwijderd

Ok de volledige handleiding heb ik nu wel gevonden. Stond toch gewoon op de Asus site.
Alleen hier staat ook niets in over de mogelijkheden van de web interface.
Kan een gebruiker van de WL-700 hier iets over vertellen?
Of iemand me verwijzen naar een goede recensie? Alles wat ik via google kreeg behandelde de web interface nogal beknopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
  • Laatst online: 20-11-2023
anandus schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:35:
[...]
Je kan de harde schijven toch gewoon omwisselen? :)

[...]
Same here.

Enige waar ik eigenlijk tegenaan hik is dat voor de 500gP de harde schijf, volgens mij, een NAS-schijf moet zijn en niet gewoon een harde schijf in externe USB-casing (toch?)

Maarja, moet toch nog wachten op mijn stufi :P
objectief2 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:02:
[...]
Dit lees ik op een andere website ergens op het net over de 500GP met betrekking tot het downloaden:

Om dit alles mogelijk te maken, moet er wel een extern opslagapparaat via een van de twee usb 2.0-poorten zijn aangesloten. De andere usb-poort kan dienen voor een verbinding naar een printer of een webcam.
Ik lees hier steeds de WL-500gP of GP. Wordt hiermee bedoeld de WL-500g Premium? Ergens heb ik in mijn hoofd zitten dat die WL-500g Premium al langer op de markt is en minder uitgebreid is dan de 500g Deluxe (o.a. het aantal USB poorten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 20:22

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb gister een USB disk aan m'n WL-500gP gehangen en daarvoor wat instellingen veranderd.
Netjes gebruikersaccounts aangemaakt, toegangsrechten etc.
Nu lijkt m'n WL-500gP niks meer te doen, ik kan er niet meer in komen, zowel UTP als Wireless.
Het enigste wat hij nog lijkt te doen is als bridge werken.

Edit:

Ik heb 5 seconden de restore knop ingedrukt gehouden en alle instellingen weer opnieuw gedaan.
Gelukkig doet ie het weer.

Edit2:
Het lukt me nog steeds niet om FTP aan de gang te krijgen.
Ik krijg steeds de foutmelding: "500 OOPS: cannot change directory"
Geen idee wat ik hieraan kan doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Coenen op 20-08-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Matched: 500
Coenen schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:39:

Edit2:
Het lukt me nog steeds niet om FTP aan de gang te krijgen.
Ik krijg steeds de foutmelding: "500 OOPS: cannot change directory"
Geen idee wat ik hieraan kan doen.
Ik zou een andere FTP client proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hoe kan je je huidige firmware uitlezen van een WL-500gP?

Edit: gevonden. Bij system setup firmware upgrade. Ik heb dus 1.9.6.7

Volgens de release note van firmware versie 1.9.6.9 zouden de volgende bugs opgelost moeten zijn:

Fixed bug:
* Fixed Bandwidth management issue
* Fixed samba server with NTFS issue
* Reduce WDS client to 2. User only can set 2 clients in WDS/Hybird mode
Add and Update
* Add new warning message in ftp user number
* Modify some rules about burning MAC/regulation_domain for factory

Als ik het goed heb zou NTFS moeten werken.

Plus firmware 19.6.8 zou het volgende moeten oplossen:

1.Fixed G-Protection mode issue
2.Fixed samba server with using user account and path
3.Fixed user account issue
4.Fixed user may get some error while add more than one torrent
Add and Update
5.Please use new utility to test Download Master (more up-to-date than version 1.1.0.7)
6.Update information about peer and some error message
7.Update ctorrent / dmathined / giftd / snarf

Hmmm, ik ben gaan upgraden naar 1.9.6.9, ik wacht nu al een tijdje maar ik kan niet meer inloggen.
Alleen pingen lukt nog. Voor de zekerheid nog maar even wachten.
Na een power reset lijkt het gelukt te zijn.

FPT update; het is me uiteindelijk gelukt om FTP aan de gang te krijgen.
Maar nu kan ik de FTP server nog niet van buiten benaderen.
Ik heb mijn WL-500gP het volgende lan ip gegeven: 10.0.0.150, via een LAN aansluiting zit hij aangesloten op mijn Thomson modem. Ik heb in mijn Thomson poort 21 geforward naar 10.0.0.150, maar helaas ik kan niet connecten van buitenaf.

[ Voor 27% gewijzigd door Coenen op 21-08-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorMachine
  • Laatst online: 19-08 09:09

TerrorMachine

- Down For Life -

CK schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:00:
Ik heb een WL-500 gP en een WL-138 gE kaart in m`n pc, maar de ontvangst is echt SUPER slecht. Als ik met m`n laptop op dezelfde plek ga zitten als waar ik m`n pc heb staan dan heb ik nog wel redelijke ontvangst (36 mb/sec). Met die asus 1 a 2 mb/sec.

Ik heb nu zo`n losse antenne gekocht (WL-ANT150G), ik ga deze vanvanavond even proberen. Iemand nog ideeen of misschien dat ik een ander merk kaart moet gaan kopen, linksys ofzo?
He ik zit ook met ontvangst/bereik problemen ik kwam ook de WL-ANT150G tegen
En? hoe is het nu kun je het verschil merken??

Als het beter is ga ik er ook een halen :)

Ik mag niet klagen......dat mag dan weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:55
Ik weet niet of het hier al ter sprake is gekomen, maar bij het zoeken naar de 500gP in de pricewatch, kwam ik op de site van Zercom terecht, waar ik een 500w zag staan. Na even verder gekeken te hebben, vond ik op de site van asus, dat dit weer een nieuwe telg in de wl-500 reeks is, in de trend van de 500gP, maar dan met MIMO. Weet iemand al meer over dit model en wanneer deze leverbaar zal worden en wat de verwachte prijs is? (Bij Zercom staat er 144 euro naast, in hoeverre is dit betrouwbaar?)

Zijn er overigens ook nog duidelijke verschillen, andere dan MIMO natuurlijk, tussen de 500gP en de 500w?

[ Voor 8% gewijzigd door jbvo op 25-08-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik dacht gister even wat te gaan downloaden met de download master, helaas krijg ik dit dus niet aan de gang, waarom geen idee nog. Als ik in download master op Folder klikt duurt het heel lang voor dat je kan inloggen en vervolgens gebeurd er niks.

Ik vind zowieso dat de acces wel erg traag is. Het duurt heel lang voor dat je ergens bij kan.
Als je er eenmaal in zit dan gaat het goed.

Wat ik mij verder nog afvroeg, ik zou de FTP server graag van buiten willen benaderen.
Ik heb poort 21 geforward naar m'n WL500gP maar dan werkt het niet, moet ik nog meer poorten forwarden? Ik heb mijn WL500gP via een LAN aansluiting op m'n Thomson modem aangesloten.
Dus niet via de WAN poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
Ik krijg het niet voor elkaar een Konica Miniolta Magicolor 2400W aan de praat te krijgen op mijn WL-500g Premium met firmware 1.9.6.7.
Overal lees ik dat er maar een beperkt aantal merk en typen printers worden ondersteund, maar de website van Asus wordt niet geopend of zo traag dat daarover niet valt te browsen. Zou het hier aan kunnen liggen (merk/type wordt niet ondersteund)? Als ik inlog op de router via browser dan herkent de Asus wel de printer incl. correct type e.d. De installatie overigens is keurig verlopen volgens handleiding. Iemand een idee van het probleem? En zo ja, is er een oplossing hiervoor?

Mijn 250GB ext HD (1 partitie ntfs) aangesloten op de WL-500gP wordt wel herkend en ingelogd via browser op de Asus ziet hij alle mappen en kan ik de rechten instellen, maar inloggen/ toegang via bijv. explorer zelf kan alleen als WL500g.Premium/Gast (grijs, niet veranderbaar?!)--> geen toegangsrechten, zo is de melding. Kan dit aan de ntfs indeling liggen of zou toegang met bovengenoemde firmware eigenlijk wel moeten kunnen (na 4 uur lezen op de diverse fora, heb ik daar nou nog niet echt duidelijkheid voor mezelf in gekregen)

[ Voor 41% gewijzigd door steef321 op 27-08-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Geen matches
Ik ben ook een tijd bezig geweest om de toegang tot m'n externe HD goed te krijgen.
Met een NTFS schijf is het helaas wel zo dat je alleen maar kan lezen.
Op een FAT32 of EXT2/3 kan je ook schrijven.

Ik heb nu toegang tot m'n externe schijf al duurt soms best een tijd voor dat ik erop zit.
Wat ik precies gedaan heb weet ik niet, maar het is belangrijk dat goed de handleiding volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

steef321 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:50:
Ik krijg het niet voor elkaar een Konica Miniolta Magicolor 2400W aan de praat te krijgen op mijn WL-500g Premium met firmware 1.9.6.7.
Overal lees ik dat er maar een beperkt aantal merk en typen printers worden ondersteund, maar de website van Asus wordt niet geopend of zo traag dat daarover niet valt te browsen. Zou het hier aan kunnen liggen (merk/type wordt niet ondersteund)? Als ik inlog op de router via browser dan herkent de Asus wel de printer incl. correct type e.d. De installatie overigens is keurig verlopen volgens handleiding. Iemand een idee van het probleem? En zo ja, is er een oplossing hiervoor?
Bij mij werkte het in eerste instantie ook niet (wel herkend door router). Het volgende hielp:
- "Printerkoppeltooltje" van Asus gebruiken, dit zet de poort op je computer goed (of beter).
- "Online gebruiken/ use online" aanvinken in het printers-scherm (rechtsklikken op het printericoon).

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
Verbal Kint schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 11:53:
[...]

Bij mij werkte het in eerste instantie ook niet (wel herkend door router). Het volgende hielp:
- "Printerkoppeltooltje" van Asus gebruiken, dit zet de poort op je computer goed (of beter).
- "Online gebruiken/ use online" aanvinken in het printers-scherm (rechtsklikken op het printericoon).
Ehh 'printerkoppeltooltje'? Kun je wat specifieker zijn? Op de installatie CD vind ik hem in elk geval niet...
Overigens staat de printer gewoon gereed voor gebruik, dus kan alleen schakelen naar 'offline gebruiken'...
Overigens is de installatie prima verlopen en lijkt hij goed te zijn geinstalleerd, alleen bij het afdrukken van documenten krijg ik zonder verdere deatils de melding 'document kan niet worden afgedrukt'...

[ Voor 23% gewijzigd door steef321 op 28-08-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
Coenen schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 08:41:
Ik ben ook een tijd bezig geweest om de toegang tot m'n externe HD goed te krijgen.
Met een NTFS schijf is het helaas wel zo dat je alleen maar kan lezen.
Op een FAT32 of EXT2/3 kan je ook schrijven.

Ik heb nu toegang tot m'n externe schijf al duurt soms best een tijd voor dat ik erop zit.
Wat ik precies gedaan heb weet ik niet, maar het is belangrijk dat goed de handleiding volgt.
En toch dacht ik ergens gelezen te hebben dat ntfs inmiddels mogelijk is geworden (lezen en schrijven). Overigens lukt zelfs lezen nog niet eens. Is het normaal dat je bij inloggen via verkenner op de gedeelde partitie op de ext hd achter de Asus steeds het inlogscherm maar weer krijgt en daarop niet de gebruiker kunt wijzigen, maar alleen het wachtwoord?
Ik heb ook hier keurig de handleiding gevolgd...
Eigenlijk verwacht je een apparaat dat gewoon doet wat men belooft. Ben er nu 3 dagen mee bezig geweest. Als het echt allemaal zo bereord blijft werken, schakel ik mijn hd weer gewoon achter mijn gedeelde pc, dat lijkt een stuk stabieler te werken. Had hiervoor een Edimax router en die heeft me nog nooit in de steek gelaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

steef321 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:34:
[...]

Ehh 'printerkoppeltooltje'? Kun je wat specifieker zijn? Op de installatie CD vind ik hem in elk geval niet...
Overigens staat de printer gewoon gereed voor gebruik, dus kan alleen schakelen naar 'offline gebruiken'...
Overigens is de installatie prima verlopen en lijkt hij goed te zijn geinstalleerd, alleen bij het afdrukken van documenten krijg ik zonder verdere deatils de melding 'document kan niet worden afgedrukt'...
Bij mij zit onder start->programs->Asus utility->wireless router->"printer setup utility". Dat is daar niet vanzelf terecht gekomen, ik neem aan na installatie van de betreffende tooltjes via de CD bij mijn wl-500g deluxe, de handleiding maakt ook melding van het tooltje.

Mijn installatie ging ook prima (poort aanmaken enzo), maar pas na het draaien van het tooltje kreeg ik het aan de praat. Maar wellicht dat de premium het progje niet heeft...

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Laatst online: 03-09 17:19
Sinds gisteren ben ik bezitter van de WL-500G Premium. Tot zover ben ik tevreden, hij doet wat hij moet doen, heeft een beter bereik dan mijn 3com Officonnect Wireless Gateway, en is naar mijn idee ook een tandje sneller.
Ik heb echter wel een vraagje. Ik heb mijn Canon Pixma iP4000 eraan gehangen, en dit werkt. Echter, wanneer bij het printen de statusmonitor van Canon de printer probeert te zoeken, kan hij hem niet vinden. Ik heb dus geen info over de cartridges e.d.. Het printen lukt gewoon wel.
Er kan, naar mijn idee, wel data verstuurd worden, maar niet ontvangen. Is er een manier om dit toch aan de praat te krijgen?

• jbr

jbr

Right back @ ya

A_A_R schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:08:
Ik heb mijn Canon Pixma iP4000 eraan gehangen, en dit werkt. Echter, wanneer bij het printen de statusmonitor van Canon de printer probeert te zoeken, kan hij hem niet vinden. Ik heb dus geen info over de cartridges e.d.. Het printen lukt gewoon wel.
Er kan, naar mijn idee, wel data verstuurd worden, maar niet ontvangen. Is er een manier om dit toch aan de praat te krijgen?
Voor zover ik weet is dit het probleem van via een printserver printen. Ik heb een WL500G Deluxe en zit met hetzelfde probleem. Keertje naar gezocht, maar toen alleen soortgelijke reacties tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
jbr schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:29:
[...]

Voor zover ik weet is dit het probleem van via een printserver printen. Ik heb een WL500G Deluxe en zit met hetzelfde probleem. Keertje naar gezocht, maar toen alleen soortgelijke reacties tegen gekomen.
je bewering is juist ja,
in de custom firmware zou bi-directional support moeten zitten maar heb dit zelf nooit werkend gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
Verbal Kint schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:11:
[...]

Bij mij zit onder start->programs->Asus utility->wireless router->"printer setup utility". Dat is daar niet vanzelf terecht gekomen, ik neem aan na installatie van de betreffende tooltjes via de CD bij mijn wl-500g deluxe, de handleiding maakt ook melding van het tooltje.

Mijn installatie ging ook prima (poort aanmaken enzo), maar pas na het draaien van het tooltje kreeg ik het aan de praat. Maar wellicht dat de premium het progje niet heeft...
Tooltje, waarvoor dank, inmiddels geprobeerd. Is een wizardfunctie die de installatie vergemakkelijkt. Bleek dat ik de installatie echter al correct had uitgevoerd.
Waar ik graag nog antwoord op zou hebben is het volgende:
1. Zijn er mensen die printers aan de gang hebben gekregen, die niet op de Asus-lijst staan van ondersteunde printers? en
2. Zegt het feit dat de Asus het merk en type van de printer herkent (in de statuspagina van de Asus te zien) dan niet dat hij hem ondersteunt? Bij een niet ondersteunde printer verwacht ik nl. een bericht dat de printer niet wordt herkend/ ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
begrijp ik nou goed dat de download utility alleen voor windows is? ik zit echt te twijfelen of ik de 700gE ga kopen maar als hij windows only is dan heb ik er niets aan met m'n mac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 14:00:
begrijp ik nou goed dat de download utility alleen voor windows is? ik zit echt te twijfelen of ik de 700gE ga kopen maar als hij windows only is dan heb ik er niets aan met m'n mac...
Je kan ook via de webinterface bij de downloadmanager.
Dus in principe hoef je niets te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
is het nog een beetje makkelijk te bedienen? kan iemand een screenshotje plaatsen? kan nergens op internet wat vinden van die downloadmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 11:05:
is het nog een beetje makkelijk te bedienen? kan iemand een screenshotje plaatsen? kan nergens op internet wat vinden van die downloadmanager.
Download even de manual van de asus site en je ziet alle plaatjes.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
niet van de webinterface helaas... daar zie ik alleen een windows programma draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 15:32
Geen matches
Iemand een idee hoe ik er achter kom over welke poorten veel data gaat?

Deel mijn lan met wat buren en wil een beetje gaan knijpen op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Geen matches
Je kan wel wat bandwidth control doen, hoe en wat weet ik niet.
Ik heb wel eindelijk m'n FTP server aan de gang, dat heeft met wel wat moeite gekost.
Nu nog die download master aan de gang krijgen, die wil nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:55
Is er hier inmiddels al iemand die ervaring heeft met de WL-500W? Hij is inmiddels leverbaar bij de meeste webshops, voor rond de 140 euro, maar ik twijfel of het ding die meerprijs van 60 euro ten opzichte van de 500gP wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
SneakyViper schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:25:
Is er hier inmiddels al iemand die ervaring heeft met de WL-500W? Hij is inmiddels leverbaar bij de meeste webshops, voor rond de 140 euro, maar ik twijfel of het ding die meerprijs van 60 euro ten opzichte van de 500gP wel waard is.
Hij ondersteund 802.11n, maar ik las laatst op de FP dat de definitieve standaard vertraging oploopt. Ik vraag me af in hoeverre deze router problemen gaat geven met deze "draft"-standaard icm apparaten met de definitieve standaard, en of dit eventueel te fixen valt met een firmware-update. Bovendien zijn er bijna nog geen mainstream-apparaten die de 11n standaad ondersteunen (en ik verwacht geen overweldigend aanbod totdat de standaard definitief is)... Als je de overige specs bekijkt is het apparaat gelijk aan de Premium.

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zag in de pricewatch de AM604g staan, maar op de Nederlandse site vind ik die niet terug. Is hij misschien hetzelfde als een WL-x00g?

En heeft iemand hier ervaringen met een Asus Wireless Router/Modem?

[ Voor 51% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 09-09-2006 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Geen matches
Even een schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Er is een nieuwe firmware-update uit voor de WL500G Premium, getiteld 1.9.7.0, die je op de Asus support site kan downloaden. Je kunt ook hier klikken.
Nog niet getest, dus ik weet ook niet wat er precies aan veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hier staat ook nog niet veel bruikbare info: http://wl500g.info/showthread.php?t=6303
Tenzij er hier mensen zijn die vanuit Australie op GoT zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 07:49
Geen matches
Hoop dat ze eens een fix oid uitbrengen voor download master...
Het wil maar niet werken bij mij..

Krijg errors zoals:
- kan geen verbinding maken met de aangesloten socket. ( device discovery ziet hem wel )
- download blijft op een soort pauze staan. ( bekend probleem)
- bestand kan niet geopend worden/ongeldig.. en na een paar keer kan het ineens wel.
- druk je op download, komt er niks in het download menu. dus hij download/doet niks

Verschillende sites/forums bezocht, nieuwste driver versies zowel voor router als download master.
maar blijft het zelfde probleem.

Router herkend de mobile lacie disk wel ( 50 gig Fat32) mappen zijn aangemaakt door router ect.
en in de router staat het download master gebeuren op Enable.

iemand nog tips? want het download gedoe is de reden waarom hij gekocht is.. maar tot nu toe heb ik er nog niks aan gehad. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Geen matches
Ben ik de enige die vindt dat er wel erg weinig nieuws over de 700g komt? Genoeg bugs in de huidige firmware, genoeg nieuwe features die erbij kunnen komen.. maar geen enkele nieuwe firmware..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
en dan die download-bestandsgrootte limiet van 2GB, die zal er ook nog wel niet uitgehaald zijn of wel?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 20:25

Yucko

One clown to rule them all !

Volgens mij nog niet bartgrefte. Ik had trouwens ook al lang een firmware update verwacht (hetzij van off. bron of anders van derden) maar het blijft maar stil.

Ik heb intussen de WL-700gE terug in de doos gestopt nadat ik een WL-500gX tegen een leuk prijsje kon overnemen van iemand.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Geen matches
bartgrefte schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:23:
en dan die download-bestandsgrootte limiet van 2GB, die zal er ook nog wel niet uitgehaald zijn of wel?
Bij Chupa beweert iemand dat dit probleem met de laatste firmware was opgelost maar heb het nog niet getest. Ik heb nu wel eindelijk een stabiele verbinding (bedraad) verkregen door de gateway te verplaatsen van 192.168.1.1 naar 192.168.1.2. Had hier namelijk erg veel dropouts en moest om de 10 minuten mijn ip vernieuwen (zowel statisch als dynamisch).

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik heb de WL-500gPremium, en ik zit met het probleem dat ik de downloadmaster niet kan gebruiken.

Hji zegt dat het het apparaat niet kan vinden, terwijl hij er toch echt bij staat....

Iemand een idee?
Print Screen

[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 11-09-2006 08:03 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 12:48
urnie538 schreef op maandag 11 september 2006 @ 08:02:
Ik heb de WL-500gPremium, en ik zit met het probleem dat ik de downloadmaster niet kan gebruiken.

Hji zegt dat het het apparaat niet kan vinden, terwijl hij er toch echt bij staat....

Iemand een idee?
Print Screen
Ik heb het probleem met download master ook. Echter kan ik hem wel gewoon bereiken en gebruiken via de verkenner.
Dat is te regelen via de de settings in de router.

Ik heb een WB MyBook 500G aangesloten op de router die hij dus verder prima pakt behalve voor het download master gebeuren. Ook MyCom Direct die ik er net voor gebeld heb stond ervan versteld.
Ze zeiden dat het met partities boven de 2GB helemaal niet zou moeten kunnen. Ze hebben me aangeraden de schijf te partitioneren naar EXT2 met G-Parted.
Dat ga ik nu dus doen.
Ik zal straks melden of dat heeft geholpen.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste