[Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.991 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Het is een Quadro FX 4500 en geen GF7800Ultra of G71.

Specs: 430Mhz core, 525Mhz mem, 512MB.

Nog een pic:
Afbeeldingslocatie: http://photos22.flickr.com/27341485_709c180c2f_o.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 21-07-2005 19:17 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:22
waarom dan zo'n grote koeler, alsie gewoon op 430MHz draait?
dat doen de GTX-en toch ook gewoon met een single-slot koelertje?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Puppetmaster schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:04:
[...]

klopt.
maar dat een kaart het niet als optie in de driver-tabs heeft wil nog niet zeggen dat ie het niet kan...

GF3 en hoger kunnen het ook allemaal, alleen omdat SSAA een veel grotere performance-hit heeft dan MSAA, stond het er gewoon niet bij.

SSAA is gewoon het beeld op hogere reso renderen en terugschalen naar de originele reso. en dat kan in principe iedere kaart wel, of de perf goed genoeg is, is een 2e punt ;)

[...]
kun je mij mischien vertellen hoe ik dit enable op mijn 6800? (handig voor oudere games en n64 games via de emu >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:00

Aight!

'A toy robot...'

Hacku schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 23:59:
Nu je het zegt :) Maar zoveel mensen zullen dat toch niet zijn, maar toch leuk dat nVidia er rekening mee houdt. Is er eigenlijk veel performance verlies zonder die bridge?
Waarschijnlijk nihil, aangezeen de 6600 en 6600LE een zeer kleine bandbrete hebben hebben zo een bruggetje niet nodig.

Nu hebben mensen er toch niet veel aan, 2x 6600 kost evenveel als een beter presteerende 6600GT of zelfs een X800.

Beetje meer marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
HStyles schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 20:27:
[...]
kun je mij mischien vertellen hoe ik dit enable op mijn 6800? (handig voor oudere games en n64 games via de emu >:) )
sjah...
dat zou ik niet weten.
ik zou me wel kunnen voorstellen dat het met een reg-tweak zou moeten kunnen, of met riva-tuner oid? :?
maar dat kan ik ook niet voor je uitzoeken aangezien ik geen Nv heb op 't moment :)

op zich zouden ze het gewoon moeten kunnen, het is gewoon een driverkwestie (zie ATi met Mac-drivers).
de enige reden waarom je het niet kunt instellen (vanuit oogpunt fabrikant) is slechte performance bij (mogelijk?) weinig IQ winst?
ik vind het wel een beetje paternalistisch, maar zo gaat het wel met meer dingen...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Volgens VR-Zone zullen alle pipelines van de nVidia G80 zowel een pixel als een vertex shader hebben. Dit wordt ook wel een unified shader architectuur genoemd. Dit is op zich een grote verandering van architectuur voor nVidia, daar de huidige architectuur gebaseerd is op een architectuur waarin een aantal pipelines met vertex shaders zijn uitgerust en de rest met pixel shaders. Met het toepassen van unified shaders stapt nVidia dus in de voetsporen van ATi die voor de R500 Xenos (Xbox 360) ook gebruik maakt van een unified shader architectuur. De opvolger van de huidige GeForce 7800 GTX zou volgens de site nog volgend jaar moeten uitkomen.
Als het waar is, hoe heeft nVidia dat zo vlug gedaan :? Iedereen maar denken dat ATI een grote voorsprong zou hebben met z'n unified architectuur, komt nVidia plots met dit.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ongeacht of het waar is of niet - nVidia heeft ongetwijfeld al eens geexperimenteerd met een unified shader architecture. Met de NV30 gingen ze al die kant op (bv vertex shader array ipv aparte vertex shaders). Maar blijkbaar waren ze toen tot de conclusie gekomen dat het op dat moment nog niet levensvatbaar was. Maar ze weten natuurlijk ook wel dat Microsoft liever heeft dat er ook een hardwarematige shader architecture komt en ze willen natuurlijk niet weer hetzelfde probleem hebben zoals ze hadden met DX9, waar ATi nauw samenwerkte met MS net zoals ze dat nu hebben gedaan voor een unified architecture. Daarnaast heeft nVidia nu mooi kunnen zien op welke manier ATi hun R500/C1/Xenos op het gebied van bv workloadverdeling in elkaar heeft gezet dmv arbiters, dus heeft hen dit ongetwijfeld ook op bepaalde ideeen gebracht. Een feit is wel dat ATi straks aan hun tweede generatie unified bezig is en nVidia pas met hun eerste.

[ Voor 6% gewijzigd door CJ op 24-07-2005 13:38 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Een feit is wel dat ATi straks aan hun tweede generatie unified bezig is en nVidia pas met hun eerste.
Als G80 echt dit jaar nog komt, zitten ze niet zoveel achter op Xenos, en R600 is dan nog een heel eind te gaan, tegen dan heeft nVidia misschien weer een opvolger klaar.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
G80 komt niet dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

lm

[ Voor 99% gewijzigd door NBK op 25-07-2005 11:08 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

denk dat de G80 volgend jaar uit gaat komen. (ik hoop met Directx10 ondersteuning). Ik had iets gelezen over dat de architectuur bij de pipelines een vertex shader en een pixel shader zouden bevatten.
Nu hebben de pipes maar 1 van de 2. Dan te vermelden dat de G80 op 90mm gebakken wordt en geschikt zal zijn voor 1GHz.... Dat wordt me wel wat dan :)

[ Voor 14% gewijzigd door Deathchant op 25-07-2005 12:15 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
G80 wordt een WFG2.0 (=DX10) kaart ja. Of ie unified wordt of niet is niet zeker, maar de laatste geruchten zeggen van wel.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:47
Als ie WFG2.0 is, dan is ie unified ja (tenminste, als de richtlijnen voor WFG2 doorgaan :D).

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nee, WFG2.0 moet niet unified zijn, het wordt gewoon door MS aangeraden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
Uiteindelijk is het toch beter dat ze bijden een gelijkaardige architectuur hebben, met gelijkaardige sterke en zwakke punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
nVidia heeft zich al eens geweken van de standaard, dus dat zullen ze geen 2de keer meer doen, dus gaan ze ook unified, ook al zijn ze er niet zo voor.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
Hacku schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:47:
Nee, WFG2.0 moet niet unified zijn, het wordt gewoon door MS aangeraden.
Is WFG2.0 al vastgesteld dan? Volgens mij wordt het gewoon in de richtlijnen opgenomen.
Edit:

Waarom zouden ze het niet in de richtlijnen opnemen als toch elke videokaart het gaat ondersteunen?
Ik bedoel, NVIDIA zal zich niet voor de 2e keer aan het hoofd stoten zoals je al zei. Ik heb ook geruchten gehoord dat er met WFG2.0 GEEN verschil zal zijn tussen NVIDIA en ATi kaarten (wat kan betekenen geen groot verschil in technologie). Zelfs XGI komt met een WFG2.0 kaart die ook unified wordt. Als alles er zo makkelijker om wordt, neem je dat dan toch gewoon op in die richtlijn?
Het is natuurlijk giswerk en het maakt helemaal geen donder uit, maar ik denk dat je kan zeggen; WFG2 vereist unified architectuur.

[ Voor 55% gewijzigd door Zeus op 25-07-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Althalus schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:07:
[...]

Is WFG2.0 al vastgesteld dan? Volgens mij wordt het gewoon in de richtlijnen opgenomen.
De wgf2.0 specs moeten ongeveer bepaalt zijn, denk ik, meestal worden de specs afgewerkt eens dat ati nvidia en de andere partners klaar zijn met hun eerste wgf2.0 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125236

Een vraagje over de go serie videokaarten van nvidia (mobile dus) zijn dat standaard mxm (en dus verwisselbare) grafische kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
Anoniem: 125236 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:50:
Een vraagje over de go serie videokaarten van nvidia (mobile dus) zijn dat standaard mxm (en dus verwisselbare) grafische kaarten?
Niet per defenitie. Alle nieuwe geforce kaarten (vanaf de 6 serie) kunnen op een mxm kaartje worden geplakt, maar het is aan de laptop fabrikant of hij een mxm slot inbouwd. Er zullen vast laptops zijn zonder mxm slot, maar met een moderne nvidia gpu nog gewoon ergens op de printplaat geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125236

maar dan heet de kaart ook go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
Alle geforce kaarten op het mobile vlak hebben toch de GO extensie? (weet het ook niet zeker)
http://www.nvidia.com/page/mobile.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Zeg kun je nu al apparte MXM modules kopen? of moet je daarvoor opnieuw contact opnemen met de fabrikant van je notebook... ik heb ze nog nergens zien staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:57

Nox

Noxiuz

Puppetmaster schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:27:
waarom dan zo'n grote koeler, alsie gewoon op 430MHz draait?
dat doen de GTX-en toch ook gewoon met een single-slot koelertje?
en wat als die nou 90 watt verstookt ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
waarom zou ie dat doen?
het is toch niet veel anders dan een GF7800 afgeleide(mn andere drivers?)?

en ook op 430 > imo geen duidelijke reden voor veel hoger verbuik :?

tenzij iemand meer info heeft natuurlijk ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
*Schop*

Dit topic zakt wat ver weg. :P

Heeft iemand er al eens over nagedacht hoe de G80 en G90 gaan heten? Of beter gezegd, hoe sommige varianten gaan heten....

GeForce 8500?
GeForce 9200?
GeForce 9600?
GeForce 9800?

En zou daarna de GeForce X800 (G100 *kuch* Matrox *kuch*) komen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het lijkt mij nog veel te vroeg om daar over te denken? Laten we liever over de specs nadenken, lijkt me interessanter dan de naam :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
CJ schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:35:
*Schop*

Dit topic zakt wat ver weg. :P

Heeft iemand er al eens over nagedacht hoe de G80 en G90 gaan heten? Of beter gezegd, hoe sommige varianten gaan heten....

GeForce 8500?
GeForce 9200?
GeForce 9600?
GeForce 9800?

En zou daarna de GeForce X800 (G100 *kuch* Matrox *kuch*) komen? :+
8200/8600/8800 kan nog wel iig
G90 gaat moeilijker worden :P
Misschien vervangen ze GeForce door iets anders en beginnen ze zodoende weer overnieuw met serienummers.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
shuogg schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:42:
[...]

8200/8600/8800 kan nog wel iig
D'r was ook al een Radeon 8800 deze chip R200W werd in de FireGL 8800 gebruikt. Als je in de drivers kijkt van de FireGL 8800 dan zie je bij "Chip Type" gewoon Radeon 8800 AGP staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
CJ schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:15:
[...]

D'r was ook al een Radeon 8800 deze chip R200W werd in de FireGL 8800 gebruikt. Als je in de drivers kijkt van de FireGL 8800 dan zie je bij "Chip Type" gewoon Radeon 8800 AGP staan. :)
Mmmh, kende ik niet, en vele anderen ook niet. Dus is 8800 geen probleem denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
XGI's nieuwe kaarten (waarvan ik wel degelijk verwacht dat ze wat meer van de markt af gaan snoepen als ze voor de winter geintroduceerd worden) heten respectievelijk de volari 8300 en 8600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
In de GF7800GT wordt hoogstwaarschijnlijk niet alleen bezuinigd op het aantal pipes, maar ook op het aantal vertexshaders als ik het goed heb: 20 pipelines ipv 24 en 7 vertexshaders ipv 8.

XFX heeft een standaard overgeklokte 7800GT op 420 Mhz core en 1Ghz mem voor €449,99.

nVidia heeft nu een teaser online staan:

"You don't buy vinyl records...
You don't use a typewriter...
You don't use dial up...
So don't buy old graphics for your PC...
On August 11th, NVIDIA delivers The Power Of 3"

Power of Three... SLi met 3 kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
3 pipelines? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Een nieuw mobo, een AIW-kaart incl. PPU? of Multithreaded drivers (2x CPU+1 GPU=3)

Jij gelooft in tijdreizen CJ...je doet al aardig mee daar (b3d) met de nVbash houding...niet dat het grapje verkeerd is, maar als ATI het geweest was, was de thread daar imddels al 200 pagina's lang geweest en was het bittere ernst.
Ik wordt een beetje moe van die anti NV-houding van sommige daar, zelfs "vaporware" (met alle respect, maar we moeten er eerst meer van zien) als Crossfire wint het daar in een Poll gemakkelijk van het bewezen en verbeterende SLI...
Sommige kunnen het maar moelijk verteren dat NV weer heerst en dat vermoedelijk nog wel even blijft doen, ik hoop natuurlijk ook op een snelle counterattack van ATI.

[ Voor 71% gewijzigd door edward2 op 04-08-2005 22:21 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
multi-threaded drivers zou echt geweldig zijn, ben benieuwd hoeveel extra performance ik daar mee zou kunnen behalen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
On August 11th, NVIDIA delivers The Power Of 3"
Lijkt meer op een nieuwe driver, misschien dat dan die driver komt die verschillende kaarten in SLI zal ondersteunen? Dit zullen mss ook de multithreaded drivers zijn + ondersteuning voor H.264? En the power of 3? SLi met meer dan 2 kaarten is theoretisch mogelijk, dus waarom niet? nVidia's nieuwe chipset zou trouwens meer PCIe lanes bevatten wat dit mogelijk kan maken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
edward2 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:08:
Ik wordt een beetje moe van die anti NV-houding van sommige daar, zelfs "vaporware" (met alle respect, maar we moeten er eerst meer van zien) als Crossfire wint het daar in een Poll gemakkelijk van het bewezen en verbeterende SLI...
Sommige kunnen het maar moelijk verteren dat NV weer heerst en dat vermoedelijk nog wel even blijft doen, ik hoop natuurlijk ook op een snelle counterattack van ATI.
Ik denk dat de anti-nV houding daar voor het grootste gedeelte aan nV zelf te danken is. ATi is wat dat betreft een stuk opener en laat medewerkers gewoon posten op de forums, terwijl dat bij nV ten strengste verboden is - behalve dan op haar eigen forum of met hoge uitzondering. Tel daarbij op dat B3D veel techies bevat en dat het hele cheatgebeuren van nV een hele nare smaak en veel achterdocht heeft opgewekt. Maar ik denk dat voornamelijk de openheid van ATi op de forums een groot verschil maakt in de houding richting de beide IHVs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:50:
[...]

Ik denk dat de anti-nV houding daar voor het grootste gedeelte aan nV zelf te danken is. ATi is wat dat betreft een stuk opener en laat medewerkers gewoon posten op de forums, terwijl dat bij nV ten strengste verboden is - behalve dan op haar eigen forum of met hoge uitzondering. Tel daarbij op dat B3D veel techies bevat en dat het hele cheatgebeuren van nV een hele nare smaak en veel achterdocht heeft opgewekt. Maar ik denk dat voornamelijk de openheid van ATi op de forums een groot verschil maakt in de houding richting de beide IHVs.
Wie weet, het is iig een erg goede houding van ATI, ze richten zich op een leuke manier naar de community.
Maar ik zelf vind dat het hele cheat gebeuren nou wel eens begraven mag worden en juist op zo'n techforum verwacht je objectiviteit.

[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 04-08-2005 23:23 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Leuk zoeken in het verleden, grow up man.
We leven nu niet ik weet niet hoe lang geleden.

Nvidia heeft nu de snelste kaart, fijn dat Ati met een 800x betere komt. Ik wil nu een nieuwe pc met de nieuste high tech snufjes dan koop ik dus een Nvidia kaart.
Wacht ik 3 maanden koop ik eventueel een ATI kaart, als hij ooit op de markt komt, een gamer koopt geen merk, hij koopt gewoon het beste.

Stomme fanboys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

CJ schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:57:
On August 11th, NVIDIA delivers The Power Of 3
Ik gok op de rest van de 7000 serie. Een "7800GT" en een nog goedkoper model. (of toch nog een ultra?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 30-05 18:40
ik gooi het ook op dat ze of in een keer een hard launch doen van 3 verschillende kaarten:
7800GT en de 7600 en 7200.

of 3 GPUs op 1 kaart?
damn hoe lang zou dat ding zijn.

3 kaarten in SLi gaat denk ik moeilijk worden met het feit dat geen moederbord daar de plaats voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Aight! schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:01:
een gamer koopt geen merk, hij koopt gewoon het beste.
En dat is ook weer zo subjectief als de pest. Wat de een goed vindt, kan een ander 'niet goed genoeg' vinden. Zo zijn er mensen die zweren bij 8xAA van nVidia voor IQ, terwijl anderen liever 6xAA hebben van ATi wat tenminste nog snel is. De een vindt SM3.0 wel belangrijk en koopt nu een GF6/7, terwijl een ander dat misschien niet belangrijk vindt. De een vindt gamma corrected AA van ATi beter dan nVidia's gamma corrected AA en andersom.

De statement die jij hier stelt, doet lijken alsof je alleen een gamer bent als je het beste koopt, wat natuurlijk onzin is. Een gamer koopt het beste wat binnen zijn/haar budget past en wat hij/zij aan zijn/haar eisen vindt voldoen. De een kan dan een gamer zijn met een groter budget en gaan voor de high performance kaarten, terwijl een andere gamer liever een midrange kaart hebt. Maar ben je daarom dan een mindere gamer als je voor de midrange gaat ipv voor de high end?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:03
Hacku schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:16:
[...]

En the power of 3? SLi met meer dan 2 kaarten is theoretisch mogelijk, dus waarom niet? nVidia's nieuwe chipset zou trouwens meer PCIe lanes bevatten wat dit mogelijk kan maken.
De nieuwe C51G chipset heeft video onboard. Dus misschien SLI met deze grafische chipset en 2 videokaarten? Maakt samen 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

CJ schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 01:55:
[...]
En dat is ook weer zo subjectief als de pest.
Maar ik denk dat het het wel eens zijn dat voor iemand met een budget voor een top-of-the-range kaart (€ 500), de GTX op dit moment duidelijk de beste keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 01:55:
[...]

En dat is ook weer zo subjectief als de pest. Wat de een goed vindt, kan een ander 'niet goed genoeg' vinden. Zo zijn er mensen die zweren bij 8xAA van nVidia voor IQ, terwijl anderen liever 6xAA hebben van ATi wat tenminste nog snel is. De een vindt SM3.0 wel belangrijk en koopt nu een GF6/7, terwijl een ander dat misschien niet belangrijk vindt. De een vindt gamma corrected AA van ATi beter dan nVidia's gamma corrected AA en andersom.

De statement die jij hier stelt, doet lijken alsof je alleen een gamer bent als je het beste koopt, wat natuurlijk onzin is. Een gamer koopt het beste wat binnen zijn/haar budget past en wat hij/zij aan zijn/haar eisen vindt voldoen. De een kan dan een gamer zijn met een groter budget en gaan voor de high performance kaarten, terwijl een andere gamer liever een midrange kaart hebt. Maar ben je daarom dan een mindere gamer als je voor de midrange gaat ipv voor de high end?
Waarom altijd dat gezeik over AA en SM3.0, het ATI topic staat er vol van, bah. Misschien kijken jij & nog wat mensen hier op got naar die snufjes, maar geloof mij, er zijn ook hopen mensen die enkel naar snelheid kijken, en er echt niet om geven of 8x AA mooier is dan 6x AA, want hoh, het is toch zo'n wereld van verschil he.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 30-05 18:40
Bigbot schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 01:19:
ik gooi het ook op dat ze of in een keer een hard launch doen van 3 verschillende kaarten:
7800GT en de 7600 en 7200.

of 3 GPUs op 1 kaart?
damn hoe lang zou dat ding zijn.

3 kaarten in SLi gaat denk ik moeilijk worden met het feit dat geen moederbord daar de plaats voor heeft.
vergeet wat ik daar zei.
Nvidia gaat een soundcard launchen met soundstorm erop :)

de kracht van 3 dus hun chipset, hun VGA en nu hun soundcard.

want er word gezegd:
gebruik jij nog een oude platenspeler?
Gebruik jij nog een oud dial up modem?
Gebruik jij nog een typmachine?

:+ en om helemaal eerlijk te zijn dit is het idee van mijn kleine zus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hacku schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:35:
[...]

Waarom altijd dat gezeik over AA en SM3.0, het ATI topic staat er vol van, bah. Misschien kijken jij & nog wat mensen hier op got naar die snufjes, maar geloof mij, er zijn ook hopen mensen die enkel naar snelheid kijken, en er echt niet om geven of 8x AA mooier is dan 6x AA, want hoh, het is toch zo'n wereld van verschil he.
Waarom dat gezeik? Omdat snelheid ook maar relatief is.

Als de topkaarten van beide IHVs bijvoorbeeld in een game die je als gamer graag speelt meer dan 200 fps haalt, waar ga je dan naar kijken? De snelheid is dan vaak ruim voldoende om alle eyecandy open te zetten, en dan ga je kijken naar IQ en andere extraatjes. Wat dat betreft heeft nVidia met Transparency AA een hele leuke troef in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

De meeste gamers kopen eigenlijk een console, ben je ten eerste goedkoper af en ten 2e gamed veel beter dan achter een pc van 2000 euro en dan heb je nog niet het beste.

Leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Aight! schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 19:07:
De meeste gamers kopen eigenlijk een console, ben je ten eerste goedkoper af en ten 2e gamed veel beter dan achter een pc van 2000 euro en dan heb je nog niet het beste.

Leuk.
Dat ligt maar net aan je gamesmaak, ik kan amper games opnoemen die ik leuk vind op de consoles die niet geport zijn naar of vanaf de PC. Voor mij zou een console gewoon duur zijn omdat hij toch vrijwel altijd zou stofhappen. Ik kijk liever naar het aantal uur dat je van iets gebruik maakt in verhouding tot de prijs, niet naar de absolute prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:30:
[...]

Waarom dat gezeik? Omdat snelheid ook maar relatief is.

Als de topkaarten van beide IHVs bijvoorbeeld in een game die je als gamer graag speelt meer dan 200 fps haalt, waar ga je dan naar kijken? De snelheid is dan vaak ruim voldoende om alle eyecandy open te zetten, en dan ga je kijken naar IQ en andere extraatjes. Wat dat betreft heeft nVidia met Transparency AA een hele leuke troef in handen.
Als ik wil gamen in 1280x1024 met AA 4x dan kijk ik naar de snelheid van beide kaarten ja, en 200 fps halen ze zeker niet. Of 4x AA er dan op een ATI kaart beter uitziet dan op een nVidia kaart kan mij totaal niet schelen, want het verschil zie je amper.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
200 fps is maar een voorbeeld, mocht dat niet duidelijk zijn. En er zijn genoeg games waar je dat wel haalt. Of je het verschil ziet in 4xAA tussen beide IHVs is ook weer puur subjectief. Er zijn genoeg mensen die het verschil niet zien, maar er zijn er ook genoeg die het wel zien. Snelheid is niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Laatst online: 27-05 08:17
Hacku schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:01:
[...]

Als ik wil gamen in 1280x1024 met AA 4x dan kijk ik naar de snelheid van beide kaarten ja, en 200 fps halen ze zeker niet. Of 4x AA er dan op een ATI kaart beter uitziet dan op een nVidia kaart kan mij totaal niet schelen, want het verschil zie je amper.
Juist, Ati is op dit moment gewoon de hype onder middelbare scholieren net als NV dat vroeger was. Vanuit mijn standpunt doen ze het allebei precies goed en is het verschil erg verwaarloosbaar. Nu moet je gewoon op je geld letten wat er beter past. De Geforce 6 serie was gewoon een perfect wapen en heeft Ati gedwongen een onmogelijk te krijgen opgefokte r420 uit te brengen. De x850 serie maakte het alweer aardig goed en kwam op het perfecte moment om NV geen 6900 te laten maken.
Ik vraag me trouwens echt af of je verschil gaat merken tussen een 7800gtx en een r520 gezien de zware cpu limitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
The cat is out of the bag:
The "The Power of 3" is an upcoming marketing campaign with an underlying goal that benefits the industry and consumers. NVIDIA has identified three key features that define the standard for today's graphics cards. If a graphics card does not support all three features, then it is based on "old technology.
Volgens nVidia is "The Power of 3": SLi, HDR en SM3.0. Als je alle drie niet hebt, dan heb je 'oude' tech. Dus nVidia probeert nu in de laatste paar weken nog even van de zgn achterstand van de competitie te profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
CJ schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 04:03:
The cat is out of the bag:

[...]

Volgens nVidia is "The Power of 3": SLi, HDR en SM3.0. Als je alle drie niet hebt, dan heb je 'oude' tech. Dus nVidia probeert nu in de laatste paar weken nog even van de zgn achterstand van de competitie te profiteren.
SLi is iig absoluut onnodig wmb. HDR gebruik je ook maar weinig wegens de performance hit. Eigenlijk vind ik alleen SM 3.0 een belangrijke tech om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Tja, marketing he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Nou, of dat gaat werken weet ik nog niet zo, gemiddelde consument moet niks weten van SLi (duur) en een hoop mensen met een wat groter budget updaten liever hun videokaart naar nieuwe tech dan dat ze er een bijprikken (ook wegens de extra hitteproductie die er mee gepaard gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:21
Ik wil een 6200 gaan kopen, maar ik kom er even niet meer uit door alle versies die uit zijn gebracht.
Ik zit te denken aan de: AOpen Aeolus 6200-DV128, maar ik weet nou niet zeker of deze kaart niet een 6200A is want die wil ik niet.
Heeft iemand anders tips om een andere kaart te kopen eisen zijn:
AGP , 60-80euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

2e hands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
Ik bedoel andere kaarten van de 6200serie dus een ander merk bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86614

Ik heb ook interesse in een nieuwe videokaart en twijfel tussen een 6600GT en de 6800. Ik zou graag jullie advies willen, ik ben namelijk niet ZO bekend in GPU-land .

Mijn systeem:
P4 2,8 Ghz
1,5 GB Ram
2 Maxtor schijven, 1e 80 gb, 2e 120 gb
en... Intel Extreme Graphics grafische controller
Dit alles draait op 240W voeding die ik waarschijnlijk moet vervangen.

Dat laatste moet natuurlijk anders, want ik wil namelijk wel lekker gamen op dit systeem. Ik wilde niet al te veel uitgeven, maar wil toch wel investeren (prijs/kwaliteit). Hij moet wel nog een tijdje meegaan. Het moet btw een AGP kaart zijn. Is de 6600 GT dan de juiste keuze? Ik wil games zoals WoW, Battlefield 2, AoE 3, HL2 wel lekker kunnen draaien. De 6600GT heeft 'maar' 128 MB en is dit niet nadeling als je ziet dat BF2 als minimaal 128 vraagt? Of kan ik beter voor een 6800 (NU) gaan? En wat voor voeding moet hierbij (beetje offtopic)? Alvast hartelijk dan voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128210

Anoniem: 86614 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 21:29:
Ik heb ook interesse in een nieuwe videokaart en twijfel tussen een 6600GT en de 6800. Ik zou graag jullie advies willen, ik ben namelijk niet ZO bekend in GPU-land .

Mijn systeem:
P4 2,8 Ghz
1,5 GB Ram
2 Maxtor schijven, 1e 80 gb, 2e 120 gb
en... Intel Extreme Graphics grafische controller
Dit alles draait op 240W voeding die ik waarschijnlijk moet vervangen.

Dat laatste moet natuurlijk anders, want ik wil namelijk wel lekker gamen op dit systeem. Ik wilde niet al te veel uitgeven, maar wil toch wel investeren (prijs/kwaliteit). Hij moet wel nog een tijdje meegaan. Het moet btw een AGP kaart zijn. Is de 6600 GT dan de juiste keuze? Ik wil games zoals WoW, Battlefield 2, AoE 3, HL2 wel lekker kunnen draaien. De 6600GT heeft 'maar' 128 MB en is dit niet nadeling als je ziet dat BF2 als minimaal 128 vraagt? Of kan ik beter voor een 6800 (NU) gaan? En wat voor voeding moet hierbij (beetje offtopic)? Alvast hartelijk dan voor jullie hulp.
Ga voor de 6800GT. Is sterk in prijs gedaald en is gewoon een super kaartje

6800GT (128mb versie) http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=J9GV39&

6800GT (256mb versie) http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAGE11&

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 128210 op 06-08-2005 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86614

Anoniem: 128210 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 22:00:

Is die 128MB geheugen het verschil in prijs wel waard?? Zie je dit terug in de prestaties of niet of kan je dan niet beter voor de 128MB variant gaan? Verder zou ik willen weten hoelang je hier ongeveer mee vooruit kan? Ik neem aan dat de nieuwste games hier goed mee te spelen zijn >:).

Is deze trouwens ook te modden naar een ultra? Is de Asus v9999 Gamer's Edition niet een betere kaart (door hem wel/niet te unlocken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128210

Anoniem: 86614 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 23:33:
[...]

Is die 128MB geheugen het verschil in prijs wel waard?? Zie je dit terug in de prestaties of niet of kan je dan niet beter voor de 128MB variant gaan? Verder zou ik willen weten hoelang je hier ongeveer mee vooruit kan? Ik neem aan dat de nieuwste games hier goed mee te spelen zijn >:).

Is deze trouwens ook te modden naar een ultra? Is de Asus v9999 Gamer's Edition niet een betere kaart (door hem wel/niet te unlocken).
Als je veel AA aan hebt zul je dit wel merken, maar als je gewoon 4x aa en 8x af doet ofzo dan merk je het nouwelijks. De kaart zal nog wel een tijdje mee gaan, aangezien het redelijk high end is.

modden weet ik niet, maar hij heeft zowiezo als 16 pipes dus je hoeft alleen maar te overclocken. De gamers edition is 12 pipes en volgens mij ook duurder als de 128 mb versie GT

linkje 128 mb versie review: http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv40-11.html

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 128210 op 06-08-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
Ik wil een 6200 gaan kopen, maar ik kom er even niet meer uit door alle versies die uit zijn gebracht.
Ik zit te denken aan de: AOpen Aeolus 6200-DV128, maar ik weet nou niet zeker of deze kaart niet een 6200A is want die wil ik niet.
Heeft iemand anders tips om een andere kaart te kopen(bijv een ander merk) eisen zijn:
AGP , 60-80euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 23:04
Amd4all schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:15:
Heeft iemand anders tips om een andere kaart te kopen(bijv een ander merk) eisen zijn:
AGP , 60-80euro
Ik zou voor een ati radeon 9600 gaan, die heb je wel voor rond de 80/85 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Laatst online: 12-05 16:27

Brainless-NL

lolkipo

en waarom zou je dat doen? De 6200 is unlockbaar en sowieso al sneller dan de 9600 (correct me if i'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
Brainless-NL schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 18:56:
en waarom zou je dat doen? De 6200 is unlockbaar en sowieso al sneller dan de 9600 (correct me if i'm wrong).
6200 is tegenwoordig niet meer unlockbaar ;( (nieuwe core)
De X600 Pro is een 9600XT, en wint eigenlijk best makkelijk van de geforce 6200:
http://techreport.com/rev...geforce-6200/index.x?pg=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

ja dat is waar, maar een 9600xt is wat anders dan een 9600 :) (scheelt een hele hoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 17:16
Zoals de meesten wel merken ben ik de laatste tijd amper actief hiero en 't wordt alleen maar erger (of beter... :+ ), ik ga nu ook op vakantie. Ben drie weken afwezig en heb daarna alweer weinig tijd voor pc'tjes. Dus vanaf het volgende deel mag iemand anders 't werkje overnemen, aangezien ik er voorlopig echt niet aan toe kom om het nieuws bij te houden. Wie "iemand anders" is weet ik niet, mensen die zich geroepen voelen openen maar een nieuw deel, maar doe 't niet voor de lol, doe er wel wat nuttigs mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
Brainless-NL schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:40:
ja dat is waar, maar een 9600xt is wat anders dan een 9600 :) (scheelt een hele hoop)
een 9600 NP vindt je niet zo snel meer, de 9600 Pro is er wel voor 69,- . Zoveel verschilt hij echt niet in prestaties met de 9600XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Ah dat is idd niet veel geld voor een kaart die beter presteert dan een 6200. (Daar ging dit topic namelijk over :P)

x600pro is ook al voor 80 eurie te verkrijgen (is de pci-e versie van de 9600pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:26
ik ben de eigenaar van een geforce 6600gt van asus met zalman v700-cu erop werkt als een tiet.

maar met battlefield 2 tog nog wel iets problemen zie ik zit erover te denken een 6800gt te gaan kopen dan.

kan ik daar zo me zalman v700cu opzetten of verwijder ik dan ook mem cooling op me 6800gt

want die cooler is totaal anders dan de 6600gt cooler???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

eey mensen ik weet niet of jullie deze al gezien/gevonden hebben maar deze site beweert foto's en specs te hebben van een echte 7800gt.

http://www.mrcodedude.com/pix/102004/box-front.jpg
http://www.mrcodedude.com/pix/102004/box-back.jpg
http://www.mrcodedude.com/pix/102004/7800gt.jpg
http://www.mrcodedude.com/pix/102004/7800gt-back.jpg

dit zijn de orginele foto's van de site. ik weet niet of ze zo te zien zijn en anders moet je maar ff t linkje volgen.

stond eerst in een appart topic maar mocht niet

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134870

Anoniem: 128210 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 22:00:
[...]

Omg... Die Aopen 6800 GT kocht ik nog 1 jaar geleden voor 430 euro 8)7 bij de goedkoopste winkel toen. € 171 ,- verschil.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
LyP0 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:46:
eey mensen ik weet niet of jullie deze al gezien/gevonden hebben maar deze site beweert foto's en specs te hebben van een echte 7800gt.

http://www.mrcodedude.com/pix/102004/box-front.jpg
http://www.mrcodedude.com/pix/102004/box-back.jpg
http://www.mrcodedude.com/pix/102004/7800gt.jpg
http://www.mrcodedude.com/pix/102004/7800gt-back.jpg

dit zijn de orginele foto's van de site. ik weet niet of ze zo te zien zijn en anders moet je maar ff t linkje volgen.

stond eerst in een appart topic maar mocht niet
achja, we shall see tommorow eey :P, hopelijk nog sneller verkrijgbaar dan de 7800GTX want dan ga ik hem halen ( behalve als ie 400 euro is want dan neem ik de GTX wel :S.)

Anoniem: 79835

eerste review van de 7800 GT:

http://www.vr-zone.com.sg/?i=2563&s=1
Conclusion:

With the GeForce 7800GT's arrival, it brings new heights to people yearning to spend on a graphics card, but not willing to blow their monthly salaries on it. The performance of this card seems to be pretty close to the Geforce 7800 GTX, despite having lesser Pixel / Vertex pipelines, and a lower clock speed. This comes exciting, as users who are adventurous might even sought to unlock the disabled hidden pipelines, with help of a newer version of Rivatuner software.

Leadtek had done a good job by being the first to roll out these new cards. Packaging and the packaged items seems to be above average. The card itself is normal, without any special cooling or features. Perhaps the only down point on this card is it's fan noise. Being slightly loud (similar to the GTX, the fan spins up when in 3D), and might irritate users who demand extreme silence.

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 79835 op 11-08-2005 12:18 ]

Anoniem: 85619

Ik was net bij Paradigit in Arnhem en die hadden de 7800GT vanaf 3uur vanmiddag te koop....
De prijs was 449,-. Ik mocht er wel even naar kijken....:)

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 06:15
Anoniem: 85619 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:30:
Ik was net bij Paradigit in Arnhem en die hadden de 7800GT vanaf 3uur vanmiddag te koop....
De prijs was 449,-. Ik mocht er wel even naar kijken....:)
Voor 25euro meer heb je een gtx ;)

Hopelijk daalt deze ook zo snel in prijs als de gtx, die inmiddels toch al zo'n 75 euro gedaalt is in een paar weken tijd.

Anoniem: 109887

Im Deutsland is hij voor 389Euro te krijgen.

Link http://www.geizhals.net/d...&bpmax=&asuch=7800&sort=p

Meer benches hier:
http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools

Het is een echte X850XT PE beater zo te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/diy/evalue/evalue/graphics/0508/pic/0508104atom07.png
31% beter dan de X850XT PE!

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/diy/evalue/evalue/graphics/0508/pic/0508104atom08.png
66% beter dan de X850XT PE!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 79835 op 11-08-2005 13:49 ]

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

Toch zou ik lekker voor de GTX gaan, de GT is nu crippled zeg maar, minder pipes en waarschijnlijk geen mogelijkheid om te unlocken. Voor ietjes meer heb je een heerlijk snelle GTX.

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

En een 7800GTX al voor 444 euro, dat is zeer netjes. :)

meer reviews (gepikt van b3d :) )

[H]ardOCP
Hothardware
Hexus
Digit Life
Tech Report
Guru3D
Bit-Tech
PC Perspective

Hexus conclusie:
There's not really much more to say. It's the same price as ATI's current best, performs as well in games, and does significantly better in almost every other facet that you'd consider. More forward-looking features, less heat, less power consumed. The victory is a sweet one.

The most desirable mainstream graphics board on the market at the time of writing, bar none.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Prijzen zullen wel zakken. nVidia zou de prijzen hoog houden omdat ze nog geen concurrentie hebben. Van zodra ATI de R520 reeks op de markt brengt zou de GT op 399 dollar komen te staan.

Owja, the power of 3:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64395/full.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131133

Ik heb een Asus V9999LE / 6800LE gekocht en hij doet 16 Pipes en 6 Shaders. Alleen in 3dmark heb ik wat artifacts maar in Battlefield 2 niet :D

Dit is 'm:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/v9999tdle.jpg

Hoe hoog ik hem kan OC'en weet ik nog niet precies maar 375/760 doet hij in ieder geval wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131656

Hmmm ik ben ook van plan om de 7800GTX te kopen maar kan ik beter wachten dat er anderen zijn dat de prijs wat omlaag gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

Is er al enig nieuws over een mainstream versie in de 7xxx-reeks?
Zo rond de 200 euro ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Voorlopig komt-ie er nog niet, maar G72 komt er wel aan (ik geloof zelfs op 0.09u). Eerst vult de GF6800 de €199 plek.

€549 - GF7800GTX - G70 (aka NV47) - 24 pipes
€449 - GF7800GT - G70 (aka NV47) - 20 pipes
€349 - GF6800Ultra - NV48 - 16 pipes
€299 - GF6800GT - NV48 - 16 pipes
€199 - GF6800 - NV42 - 12 pipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Is het nu €549 voor de GTX en €449 voor de GT, of 599 en 499? Het is me niet echt duidelijk.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Heb effe gekeken op het PDFje voor de zekerheid. Zat er dus bij een aantal naast. :+ Dit moet het zijn:

7800GTX $599
7800GT $449
6800Ulta $399
6800GT $299
6800 $199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Tjah 599 euro is blijkbaar niet erg realistisch, als je al een gtx hebt voor 444 eurie. Is dit dan een kwestie van pure concurrentie? Of heeft nvidia zijn prijzen al weer aangepast?

Als je uitgaat van een adviesprijs van 599 euro, dan zit daar uiteraard de winst van de retailer al bij opgeteld. Maar aangezien de prijs nu ongeveer 450 euro is.... Maken de retailers dan gewoon drastisch minder winst of heeft nvidia een pricedrop gegeven ivm goede yields ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107308

De laatste tijd zien we een meer realistischer prijsbeeld ontstaan waarin dus de euro-dollar koers verwerkt zit. Ofwel een factor 5/6. Dus 599 dollars worden 499 euro als adviesprijs en niet 599 euro.

Nu wordt er in amerika met kleinere marges gewerkt dan hier dus je zal daar meer aanbiedingen zien verder onder de advies prijs dan hier in europa maar men hanteert in ieder geval minder verschillende adviesprijzen per continent dan vroeger. Wel zo mooi voor ons als consument hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:05
hey mensen,

vant weekend is mn geforce 6600 gt agp van aopen kaduuk gegaan, en hij was pas 2 maanden oud... :(
maarja daar doe je niets aan.
nu heb ik hem gekocht in mei bij gistron.com en moet hij dus weer retour (op mijn kosten helaas).
degene die ik toen heb gekocht hebben ze niet meer in hun asortiment dus zou ik ook kunnen gaan zeuren voor een beter model met bijbetaling, anders moet ik weer genoegen nemen met een onbekend merk, of moet ik wachten totdat de kaart gerepareerd is bij aopen zelf.

nou hebben ze een 6800 gt agp voor ongeveer 285 euro van het merk prolink/pixelview.
als ik dus een kleine 100 euro bijleg kan ik die 6800 gt nemen.

nou is alleen de vraag of mijn systeem het wel waard is, ik had namelijk bij de overstap van mn fx 5200 naar de 6600 gt een beetje het idee dat ik er weinig mee opschoot qua performance.

mn sys specs:

amd 2000+ @ 2400+
asrock k7s8x
2 x 256mb ddr
80 gig samsung 8mb cache
40 gig maxtor 2mb cache
en op dit moment weer even de geforce fx 5200 64mb

even samenvattend dus:
ik wil graag weten of een 6800 gt nog merkbaar verschil levert tov een 6600 gt in mijn systeem of kan ik het beter zo laten (met een nieuwe 6600 gt erin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Je zult er niet veel merken, aangezien de 6600GT al het beste uit je systeem zou halen. Meer dan een 6600GT is wel overkill. Maar denk een aan de toekomst: Heb je upgrade plannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:05
ik wil wel overduidelijk weer gaan upgraden, maar als ik nu een dure graka ga kopen op AGP is dat best wel dom met dit systeem.
het is puur omdat ik nu dus voor weinig extra geld eventueel een 6800 gt zou kunnen kopen.
maar de eerst volgende upgrade zal nog wel even op zich laten wachten denk ik.
ik wacht eerst af wat de nieuwe generatie consoles gaat doen en hoe de r520 van ati zal presteren.
simpelweg omdat het systeem wat ik nu heb wel zon beetje aan de top zit van zn capaciteiten, ik kan natuurlijk wel een xp 3200+ kopen en een 6800 ultra met 2 gig aan geheugen maar over een jaar kan ik dan niets meer. die ultra kun je weg gooien want die is agp en het voetje van de 3200+ moet je wel heel hard drukken voordat die gaat passen op een socket 939 ofzow.
verder zal het geheugen nu nog ddr 1 zijn en tegen die tijd hoop ik dat amd over is gestapt naar ddr 2.

kortom wil ik wel gaan upgraden maar dan koop ik liever een heel nieuw systeem, de laatste tijd zijn er zoveel standaarden bijgekomen die de overhand zullen krijgen dat ik nog even de kat uit de boom kijk.

ik weet gewoon ff niet meer wat ik moet doen op dit moment...

[ Voor 4% gewijzigd door boblelie op 14-08-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Dan zou ik toch echt een 6600GT terug willlen. AGP is idd niet meer de meest verstandige investering op het moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

offtopic:
Is het overigens niet weer eens tijd voor een nieuw deeltje? Want ik had begrepen van o.a. CJ dat de ATi Nieuws & Discussie-Topics en de nVidia Geforce-Topics na 500 posts dichtgaan en plaats maken voor een nieuwe, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ja, IceEyz is op vakantie en 3 weken lang afwezig. Of iemand anders dan een nieuw deel wil openen. Ik zou 't kunnen doen, maar dat zou wel heel erg grappig staan (alhoewel ik er geen problemen mee heb). ;) Dus of iemand anders dat even wil doen. :Y)
IceEyz schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:09:
Zoals de meesten wel merken ben ik de laatste tijd amper actief hiero en 't wordt alleen maar erger (of beter... :+ ), ik ga nu ook op vakantie. Ben drie weken afwezig en heb daarna alweer weinig tijd voor pc'tjes. Dus vanaf het volgende deel mag iemand anders 't werkje overnemen, aangezien ik er voorlopig echt niet aan toe kom om het nieuws bij te houden. Wie "iemand anders" is weet ik niet, mensen die zich geroepen voelen openen maar een nieuw deel, maar doe 't niet voor de lol, doe er wel wat nuttigs mee.
[rml]IceEyz in "[ Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 15"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik zal deel 16 wel op mij nemen :Y)

[rml][ Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 16[/rml]

[ Voor 46% gewijzigd door XWB op 15-08-2005 14:47 ]

March of the Eagles

Acties: