[Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.059 views sinds 30-01-2008

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 14:05
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:30:
Ik was net bij Paradigit in Arnhem en die hadden de 7800GT vanaf 3uur vanmiddag te koop....
De prijs was 449,-. Ik mocht er wel even naar kijken....:)
Voor 25euro meer heb je een gtx ;)

Hopelijk daalt deze ook zo snel in prijs als de gtx, die inmiddels toch al zo'n 75 euro gedaalt is in een paar weken tijd.

Verwijderd

Im Deutsland is hij voor 389Euro te krijgen.

Link http://www.geizhals.net/d...&bpmax=&asuch=7800&sort=p

Verwijderd

Meer benches hier:
http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools

Het is een echte X850XT PE beater zo te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/diy/evalue/evalue/graphics/0508/pic/0508104atom07.png
31% beter dan de X850XT PE!

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/diy/evalue/evalue/graphics/0508/pic/0508104atom08.png
66% beter dan de X850XT PE!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 13:49 ]

Verwijderd

Toch zou ik lekker voor de GTX gaan, de GT is nu crippled zeg maar, minder pipes en waarschijnlijk geen mogelijkheid om te unlocken. Voor ietjes meer heb je een heerlijk snelle GTX.

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

En een 7800GTX al voor 444 euro, dat is zeer netjes. :)

Verwijderd

meer reviews (gepikt van b3d :) )

[H]ardOCP
Hothardware
Hexus
Digit Life
Tech Report
Guru3D
Bit-Tech
PC Perspective

Hexus conclusie:
There's not really much more to say. It's the same price as ATI's current best, performs as well in games, and does significantly better in almost every other facet that you'd consider. More forward-looking features, less heat, less power consumed. The victory is a sweet one.

The most desirable mainstream graphics board on the market at the time of writing, bar none.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Prijzen zullen wel zakken. nVidia zou de prijzen hoog houden omdat ze nog geen concurrentie hebben. Van zodra ATI de R520 reeks op de markt brengt zou de GT op 399 dollar komen te staan.

Owja, the power of 3:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64395/full.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Asus V9999LE / 6800LE gekocht en hij doet 16 Pipes en 6 Shaders. Alleen in 3dmark heb ik wat artifacts maar in Battlefield 2 niet :D

Dit is 'm:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/v9999tdle.jpg

Hoe hoog ik hem kan OC'en weet ik nog niet precies maar 375/760 doet hij in ieder geval wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ik ben ook van plan om de 7800GTX te kopen maar kan ik beter wachten dat er anderen zijn dat de prijs wat omlaag gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al enig nieuws over een mainstream versie in de 7xxx-reeks?
Zo rond de 200 euro ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Voorlopig komt-ie er nog niet, maar G72 komt er wel aan (ik geloof zelfs op 0.09u). Eerst vult de GF6800 de €199 plek.

€549 - GF7800GTX - G70 (aka NV47) - 24 pipes
€449 - GF7800GT - G70 (aka NV47) - 20 pipes
€349 - GF6800Ultra - NV48 - 16 pipes
€299 - GF6800GT - NV48 - 16 pipes
€199 - GF6800 - NV42 - 12 pipes

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Is het nu €549 voor de GTX en €449 voor de GT, of 599 en 499? Het is me niet echt duidelijk.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Heb effe gekeken op het PDFje voor de zekerheid. Zat er dus bij een aantal naast. :+ Dit moet het zijn:

7800GTX $599
7800GT $449
6800Ulta $399
6800GT $299
6800 $199

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Tjah 599 euro is blijkbaar niet erg realistisch, als je al een gtx hebt voor 444 eurie. Is dit dan een kwestie van pure concurrentie? Of heeft nvidia zijn prijzen al weer aangepast?

Als je uitgaat van een adviesprijs van 599 euro, dan zit daar uiteraard de winst van de retailer al bij opgeteld. Maar aangezien de prijs nu ongeveer 450 euro is.... Maken de retailers dan gewoon drastisch minder winst of heeft nvidia een pricedrop gegeven ivm goede yields ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd zien we een meer realistischer prijsbeeld ontstaan waarin dus de euro-dollar koers verwerkt zit. Ofwel een factor 5/6. Dus 599 dollars worden 499 euro als adviesprijs en niet 599 euro.

Nu wordt er in amerika met kleinere marges gewerkt dan hier dus je zal daar meer aanbiedingen zien verder onder de advies prijs dan hier in europa maar men hanteert in ieder geval minder verschillende adviesprijzen per continent dan vroeger. Wel zo mooi voor ons als consument hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-08 15:14
hey mensen,

vant weekend is mn geforce 6600 gt agp van aopen kaduuk gegaan, en hij was pas 2 maanden oud... :(
maarja daar doe je niets aan.
nu heb ik hem gekocht in mei bij gistron.com en moet hij dus weer retour (op mijn kosten helaas).
degene die ik toen heb gekocht hebben ze niet meer in hun asortiment dus zou ik ook kunnen gaan zeuren voor een beter model met bijbetaling, anders moet ik weer genoegen nemen met een onbekend merk, of moet ik wachten totdat de kaart gerepareerd is bij aopen zelf.

nou hebben ze een 6800 gt agp voor ongeveer 285 euro van het merk prolink/pixelview.
als ik dus een kleine 100 euro bijleg kan ik die 6800 gt nemen.

nou is alleen de vraag of mijn systeem het wel waard is, ik had namelijk bij de overstap van mn fx 5200 naar de 6600 gt een beetje het idee dat ik er weinig mee opschoot qua performance.

mn sys specs:

amd 2000+ @ 2400+
asrock k7s8x
2 x 256mb ddr
80 gig samsung 8mb cache
40 gig maxtor 2mb cache
en op dit moment weer even de geforce fx 5200 64mb

even samenvattend dus:
ik wil graag weten of een 6800 gt nog merkbaar verschil levert tov een 6600 gt in mijn systeem of kan ik het beter zo laten (met een nieuwe 6600 gt erin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Je zult er niet veel merken, aangezien de 6600GT al het beste uit je systeem zou halen. Meer dan een 6600GT is wel overkill. Maar denk een aan de toekomst: Heb je upgrade plannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-08 15:14
ik wil wel overduidelijk weer gaan upgraden, maar als ik nu een dure graka ga kopen op AGP is dat best wel dom met dit systeem.
het is puur omdat ik nu dus voor weinig extra geld eventueel een 6800 gt zou kunnen kopen.
maar de eerst volgende upgrade zal nog wel even op zich laten wachten denk ik.
ik wacht eerst af wat de nieuwe generatie consoles gaat doen en hoe de r520 van ati zal presteren.
simpelweg omdat het systeem wat ik nu heb wel zon beetje aan de top zit van zn capaciteiten, ik kan natuurlijk wel een xp 3200+ kopen en een 6800 ultra met 2 gig aan geheugen maar over een jaar kan ik dan niets meer. die ultra kun je weg gooien want die is agp en het voetje van de 3200+ moet je wel heel hard drukken voordat die gaat passen op een socket 939 ofzow.
verder zal het geheugen nu nog ddr 1 zijn en tegen die tijd hoop ik dat amd over is gestapt naar ddr 2.

kortom wil ik wel gaan upgraden maar dan koop ik liever een heel nieuw systeem, de laatste tijd zijn er zoveel standaarden bijgekomen die de overhand zullen krijgen dat ik nog even de kat uit de boom kijk.

ik weet gewoon ff niet meer wat ik moet doen op dit moment...

[ Voor 4% gewijzigd door boblelie op 14-08-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Dan zou ik toch echt een 6600GT terug willlen. AGP is idd niet meer de meest verstandige investering op het moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

offtopic:
Is het overigens niet weer eens tijd voor een nieuw deeltje? Want ik had begrepen van o.a. CJ dat de ATi Nieuws & Discussie-Topics en de nVidia Geforce-Topics na 500 posts dichtgaan en plaats maken voor een nieuwe, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ja, IceEyz is op vakantie en 3 weken lang afwezig. Of iemand anders dan een nieuw deel wil openen. Ik zou 't kunnen doen, maar dat zou wel heel erg grappig staan (alhoewel ik er geen problemen mee heb). ;) Dus of iemand anders dat even wil doen. :Y)
IceEyz schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:09:
Zoals de meesten wel merken ben ik de laatste tijd amper actief hiero en 't wordt alleen maar erger (of beter... :+ ), ik ga nu ook op vakantie. Ben drie weken afwezig en heb daarna alweer weinig tijd voor pc'tjes. Dus vanaf het volgende deel mag iemand anders 't werkje overnemen, aangezien ik er voorlopig echt niet aan toe kom om het nieuws bij te houden. Wie "iemand anders" is weet ik niet, mensen die zich geroepen voelen openen maar een nieuw deel, maar doe 't niet voor de lol, doe er wel wat nuttigs mee.
[rml]IceEyz in "[ Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 15"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik zal deel 16 wel op mij nemen :Y)

[rml][ Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 16[/rml]

[ Voor 46% gewijzigd door XWB op 15-08-2005 14:47 ]

March of the Eagles

Acties: