Ik heb net de sharps binnen en ben gister nog the phpne house ingelopen om te kijken of ze de sharp clones van creative (EP-630) hadden. Na veel gerommel had hij niks en in de andere vestigingen ook niet. Volgens de verkoper was het binnen enkele dagen leverbaar, maar mijn ervaring met het bestellen van deze dopjes wijst uit dat creative ze toch echt pas vanaf 15 augustus weer heeft.
Terug naar de Sharps. Voor mijn sharps was ik 3 weken de standaard Iriver H320 dopjes (Sennheiser 400 MX) gewend en daarvoor had ik al meer dan 3 jaar een 'bach-in-the-neck' model van sony (één der eerste). en voor andere gelegenheden heb ik al 1,5 jaar een Pioneer HDJ-1000. Al deze koptelefoons heb ik heb ik gebruikt op mijnIriver H320 met dezelfde instellingen (bass op 14 en treble op 4)
Wat me opviel aan de sennheiser tov de sony's is dat de bass een stuk meer helder klonk en dat de hoog veel beter was. De sony's kostte nieuw 20 euro en de sennheisers 15 euro. Ondanks een wat zachtere bass wint de sennheiser met gemak.
Nu heb ik dan net 2 dagen de sharps. Ik heb geen idee of ze nog moeten indraaien, maar dit is wat me opviel: De isolatie is natuurlijk perfect. Het voordeel is dat je niks om je heen hoort en dus optimaal kan genieten. Het nadeel is dat je ook niets hoort in het verkeer, dat is dus wel oppassen.
Verder vond ik de sharps wel erg warm. De bass is overweldigend. Hardstyle luister ik niet zo vaak, maar ik was vandaag een stuk sneller op me werk, met deze dopjes in en Yoji Biomehanika die erdoorheen knalde. De mi'ds vind ik wat tegenvallen, maar de treble is wat beter dan bij de Sennheisers. De sennheiser was helder, maar werd al snel schel dat worden de sharps niet. Al mis ik wel wat helderheid in de sharp dopjes, dat komt voornamelijk door de bass. Stukken muziek met weinig bass klinken in de hoog en in de midden gewoon goed.
Bovenstaande analyse baseer ik op andere Iriver instellingen. de bass stond nuinmiddels op 00 en de treble op 02, dus kan je nagaan wat een bass hier in zit.
Het wordt nog even wennen, maar de nummer 1 (van mijn koptelefoons) blijft de HDJ-1000 (niet behandeld, maar dit is dan ook een buitenklasse koptelefoon). De sharps komen op 2 de sennheiser op 3 en de sony's op 4, maar door alle 4 durf ik te luisteren (er zijn genoeg koptelefoons die echt te vies klinken).
Mijn tip als je geld hebt: Koop shures (binnenkort ga ik de MD-33 en de Shure E3 vergelijken)
Heb je nog redelijk wat te besteden: koop Sharps! (of creatives EP-630)
Heb je niet veel centen te besteden en wil je toch waar voor je geld: koop Sennheiser 500 MX (of 400 MX)
Heb je geen geld en boeit het je ook geen hol: dan kom je hier niet op het forum in dit topic