Wat zijn goede oordopjes? Deel 5

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.260 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze week sony ex 71(witte) halen.
Ik zie wel of ze naar mijn idee goed zijn.

Ik had eerst andere van sony (goedkopere).

Type nummer weet ik neit meer.
Maar die zaten wel perfect.
Het was eentje die heel erg plat was.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
weet je dat zeker met al die draadbreuk, van wat ik hier lees is dat niet al te best... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtCaffran schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:17:
weet je dat zeker met al die draadbreuk, van wat ik hier lees is dat niet al te best... ;)
Ik probeer het gewoon.

Want die oude sony's die ik had hadden ook van die hele dunne draadjes maar die zijn nooit kapot gegaan.

Ik zie het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Nog even een update. Ben vanmiddag even naar Mediamarkt geweest en ze hadden prijs van Ex series van Sony met 10 euro verlaagd. Dus een Ex 71 kost nu 49 euro en Ex 51 39 euro.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Dag mensen, ik stort me in dit topic met het volgende:
Mijn MZ-N1 is zo'n 3 jaar oud en ik wil iets nieuws, waarschijnlijk wordt het een 6 gig Ipod Mini (mocht iemand me willen helpen met de keuze Hi-MD/Sony HDD-Mp3/Ipod, advies is welkom).
Maar ik wil dus ook goede oordopjes daarbij. Ik heb nu bijna een jaar de EX81, en ik was daar wel te vreden mee kwa geluid. Alleen bleven ze ondanks die oorklem (hoe noem je zoiets?) niet altijd lekker zitten, en ik heb dus ook last van zo'n kabel breuk (omhulsel), en zie hier dat meer mensen daar last van hebben.
Dus wat zal ik nu bestellen? Mijn idee is om bij Mp3man.nl Ipod en EX71's te bestellen. Maar ik vraag me eigenlijk af hoe de kwaliteit/ervaring is van die Apple Ipod In-Ear phones? En ik zie ook In-Ear doppies van Creative misschien ook interresant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

In ear dopjes van Creative zijn niet echt ok, tenzij je het over de Sharp kloon hebt ;)

Ik heb zelf orginele apple oordopjes (dus die bij een iKapot) met oorschuimpjes erop en merk dat ze erg lekker klinken. Soms (eik erg vaak) klinken ze wel 'druk' als er veel instrumenten vergezeld met zang spelen. Dit vind ik jammer, want ze zitten vrij goed en je hoort ook vrij veel detail. Ik verwacht wel dat die Apple doppen wel ok zullen klinken, maar waarom wil je 2 paar bestellen?

-edit- Ik las verkeerd, je wil een iPod icm oordopjes bestellen. Wacht eerst af en beluister eerst de orginele buds, daarna kan je evt. nog een koptelefoon kopen daar, de prijzen zijn toch incluis verzenden :)

[ Voor 20% gewijzigd door BHQ op 06-08-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Als je perc kleine hdd speler wil dan een iriver H10, kan iets groter en duurder ook dan iaudio x5, dopjes is omdat je al sony 81's had nu maar eens shure e2/3/4/5. :)
Boeiend schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 19:45:
Mijn MZ-N1 is zo'n 3 jaar oud en ik wil iets nieuws, waarschijnlijk wordt het een 6 gig Ipod Mini (mocht iemand me willen helpen met de keuze Hi-MD/Sony HDD-Mp3/Ipod, advies is welkom).
Maar ik wil dus ook goede oordopjes daarbij. Ik heb nu bijna een jaar de EX81, en ik was daar wel te vreden mee kwa geluid. Alleen bleven ze ondanks die oorklem (hoe noem je zoiets?) niet altijd lekker zitten, en ik heb dus ook last van zo'n kabel breuk (omhulsel), en zie hier dat meer mensen daar last van hebben.
Dus wat zal ik nu bestellen? Mijn idee is om bij Mp3man.nl Ipod en EX71's te bestellen. Maar ik vraag me eigenlijk af hoe de kwaliteit/ervaring is van die Apple Ipod In-Ear phones? En ik zie ook In-Ear doppies van Creative misschien ook interresant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 03-08 19:22
@ Boeiend:
Als je een vergelijkbaar geluid wilt met de EX81, dan zou ik de EX71 er bij bestellen. Houd er alleen wel rekening mee dat alle iPod's nogal kil klinken. Van de equalizer hoef je niet veel te verwachten als je het hiermee wilt aanpassen, omdat deze erg slecht is (het alleen maar erger maakt). Ik ken de MZ-N1 niet, maar voor een wat warmer geluid, kan je beter voor bijv. een iRiver kiezen.
De Creative in-ears (EP-630) zijn zeker interessant. Deze zijn namelijk het zelfde als de Sharp MD33. Als je het topic al een beetje doorgelezen hebt, ben je er al achter dat dit erg goede dopjes zijn. Daar ga je zeker lang plezier van hebben, met als grote voordeel dat je niet meteen zoveel kwijt bent als aan een setje Shures. Ze schijnen zelfs net zo goed te zijn als de Shure E2...
In tegenstelling tot Yasper, vind ik de iPod dopjes erg tegenvallen. Het lijkt me dan ook niet onverstandig direct nieuwe te bestellen. Ze klinken inderdaad rommelig (misschien wat Yasper aanduidt als "druk") en missen het wat midden en detail in het laag. De Apple In-Ears zouden een erg boomerige laagweergave hebben. Veel weet ik er echter niet van. Vooral omdat ze vrij duur zijn en er beter te krijgen is (voor minder).

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Boeiend schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 19:45:
Het Archos Gmini 400/402 topic deel 3. ;)

En voor oordoppen zijn al tal van mogenlijkheden gegeven, creatives, sharp, sony, shure..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
DeeD2k2 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 21:40:
@ Boeiend:Houd er alleen wel rekening mee dat alle iPod's nogal kil klinken. Van de equalizer hoef je niet veel te verwachten als je het hiermee wilt aanpassen, omdat deze erg slecht is (het alleen maar erger maakt).
Ik heb ff in de handleiding gekeken, via iTunes kan je zelf een equalizer instellen, dus dan zou je juist een perfecte instelling kunnen maken, als ie wordt over gezet op de Ipod. En om aan een versterker te hangen zou je voor de Ipod idd zo'n docking station moeten gebruiken, daar doe ik het wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
offtopic:
Het maakt niet uit wat voor equalizer iTunes gebruikt, veel goeds betekend het niet. Óf het gebruikt die van de iPod, door het van te voren in te stellen en mee te sturen, en die staat niet bepaald bekend om zijn kwaliteit. (En dat kan ik helaas beamen.) Óf het past de equalizer direct op het muziekbestand toe. In dat geval heb je hercompressie nodig, en dat gaat nou eenmaal altijd gepaard met verlies. Daarnaast ben je dus het originele bestand kwijt, op je speler staat een bestand dat alleen geschikt is voor het afspelen met die speler en naar jou smaak.
Ja, zo'n dock is mooi als je het alleen thuis én op één plek gebruikt. Zodra je het ergens anders wilt horen, ook al ben je thuis, moet je je dock los koppelen en meenemen. Of je gebruikt natuurlijk de hoofdtelefoonuitgang, waarmee de hele investering in een line-out naar mijn mening verloren gaat...

Maar, het is jou keuze en het hoort niet in dit topic thuis, dus hier houden we er over op. Mijn mening heb je en de discussie kan je voort zetten in je eigen topic. ;)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

Ey,

Ik heb nu een iPod 4G met standaard oordopjes. Ik vind de bass eigenlijk aan de lage kant.
Doe ik er dan goed aan om een MX750 te kopen? De kleur boeit me overigens niet want ik heb nog een spuitbus met witte verf liggen :P
Boeiend schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 00:29:
[...]

Ik heb ff in de handleiding gekeken, via iTunes kan je zelf een equalizer instellen, dus dan zou je juist een perfecte instelling kunnen maken, als ie wordt over gezet op de Ipod. En om aan een versterker te hangen zou je voor de Ipod idd zo'n docking station moeten gebruiken, daar doe ik het wel voor.
Weet je zeker dat die EQ wordt overgezet op de iPod? _/-\o_

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn ervaringen na een paar weken de Etymotic ER6i oordopjes in gebruik te hebben.
Voor directe vergelijking heb ik mijn Sharp MD33 gebruik, (en als referentie de Philips HP1000).

De Sharp oordopjes zoals we die al kennen een heel fatsoenlijke set oordopjes voor relatief weinig geld. In vergelijking met de Sharp heeft de Etymotic ER6i oordopjes net iets meer nuances, de bass is niet sterker dan bij de Sharp maar de bass-contouren zijn duidelijk beter. Het midden/hoog is goed aanwezig en evenwichtig, hoge tonen zijn minder opdringerig dan bij de Sharp. Maar het grootste verschil is de ruimtelijke weergave, de Etymotic ER6i geeft je meer het gevoel dat je naar een grote hoofdtelefoon zit te luisteren dan oordopjes. Niet helemaal zoals de Philips HP1000 dat doet maar voor oordopjes scoort de Etymotic ER6i echt heel goed :) .

Maar heeft de Etymotic ER6i ook zwakke punten? Jazeker! De gebruikte kabels zijn wel een beetje dun en ziet er cheap uit, bovendien ze zijn wit :r …echt iets voor Ipod-lovers maar niet voor mij.
Ook de storingsgevoeligheid als gevolg van het aanraken van de kabel is bij dit model niet zo best, zoveel mogelijk stilzitten dus. En als laatste, of de 3-flange bij iedereen wel een goede seal kan garanderen is ook een punt van aandacht. Bij mij gaat die heel makkelijk uit de gewenste positie waardoor ik niet altijd een goede seal krijg (dit kan aan mijn gehoorgang liggen). Ik heb dit opgelost door de kleinste flange eraf te knippen en nu blijft die wel goed zitten :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
bigchristiaan schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:02:
Weet je zeker dat die EQ wordt overgezet op de iPod? _/-\o_
Nee, ik maakte die conclusie te snel omdat ik nogal veel mooie dingen over de sinchronisatie van iTunes zag voor bij komen. Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:25:
[...]

Ik probeer het gewoon.

Want die oude sony's die ik had hadden ook van die hele dunne draadjes maar die zijn nooit kapot gegaan.

Ik zie het wel...
De nx1 die ik heb, zijn de ex51, maar dan met een stevigere kabel, niet meer zo'n rubber ding dat er losomheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigchristiaan schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:02:
Ey,

Ik heb nu een iPod 4G met standaard oordopjes. Ik vind de bass eigenlijk aan de lage kant.
Doe ik er dan goed aan om een MX750 te kopen? De kleur boeit me overigens niet want ik heb nog een spuitbus met witte verf liggen :P
MX750 geeft idd een niet zo sterke bas (midden en hoog is perfect)... Op m'n Sony (met een een streepje verhoogde bas EQ) vindt ik het m'n beste doppies... :Y) trouwens, ik zag de MX550 in wit liggen bij de mediamarkt (met een chrome versiersel op de dop :r ). Kun je je verfpot dichthouden ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Had iemand nog interesse in de Sharp HP-MD33-s?

Heb er hier namelijk nog een paar liggen...

[ Voor 34% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 09-08-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een budget tot ca. 50 Euro lijkt het vooral te gaan tussen de Sharp MDR-33 en Sony EX71. 8)7

Is er iemand die een vergelijkendwaren onderzoek heeft gedaan? Wat is de conclusie?

Ik zie in de startpost (prachtig trouwens) dat de verschillende dopjes ook verschillende impendantie hebben. Als ik me goed herinner heeft dit invloed op het geluidsniveau. Die van de Sony is vrij laag (16 Ohm). Heeft iemand een idee wat die van de Sharp is? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik heb het zelf een twee maandjes geleden gedaan. Het hangt natuurlijk enorm van je snaak af, maar de voorkeur gaat uit naar Sharp. Dat roep ik, en een aantal met mij, al dit hele topic lang... :P
Over de impedantie van de Sharp's, en vooral de invloed ervan op het geluidsniveau, zou ik me niet al te druk maken. Ze gaan volgens mij te hard voor de Nederlandse normen en zeker harde dan de Sony's. Voor de volledigheid: de impedantie is, volgens de verpakking 16 Ω.
offtopic:
Je smiley-gebruik is niet erg tactisch... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog Sony MDR-NX1 oortjes liggen, 2x gebruikt, met nog de originele verpakking.
Voor geinteresseerde kopers, mail me....andy.meers@pandora.be.....zal een zeer sterke prijs bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:12:
Ik heb het zelf een twee maandjes geleden gedaan. Het hangt natuurlijk enorm van je snaak af, maar de voorkeur gaat uit naar Sharp. Dat roep ik, en een aantal met mij, al dit hele topic lang... :P
Over de impedantie van de Sharp's, en vooral de invloed ervan op het geluidsniveau, zou ik me niet al te druk maken. Ze gaan volgens mij te hard voor de Nederlandse normen en zeker harde dan de Sony's. Voor de volledigheid: de impedantie is, volgens de verpakking 16 Ω.
offtopic:
Je smiley-gebruik is niet erg tactisch... ;)
Tanx DeeD2k2!

Ik had jou review gemist. :? (er zijn ook wel erg veel berichten in deze topic)

Het blijft natuurlijk een persoonlijke kwestie, maar als ik moet kiezen tussen aggresief en dof. Dan is mijn keuze snel gemaakt. Met de Iriver H320 heb je legio opties om het geluid wat minder aggressief te maken. Van dof maak je niet veel.
Je praat ook over de meegeleverde Iriver Sennheizer MX400SC. Bij mij zijn de MX300 meegeleverd??
Deze zijn voor conventionele oordopje ook niet heel slecht. Bas is natuurlijk niet optimaal en ze zitten ook niet top. Maar ja wat wil je voor 15 Euries.
Ik denk dat ik maar voor de Sharps ga. Enig idee waar je deze in NL kan kopen. Of gewoon uit de US laten verschepen?

Gr. Peter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Kijk eens 4 posts boven je, of anders via kiddyl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
kiddyl verstuurt de komende tijd niet meer. Probeer tflegend dus eens. Anders moet je importeren. Of je koopt de Creative Ep-630, wat, technisch geizen, het zelfde dopje is. Tussen de laatste posts in dit topic staan wel een paar Nederlandse verkoopadressen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de sharps binnen en ben gister nog the phpne house ingelopen om te kijken of ze de sharp clones van creative (EP-630) hadden. Na veel gerommel had hij niks en in de andere vestigingen ook niet. Volgens de verkoper was het binnen enkele dagen leverbaar, maar mijn ervaring met het bestellen van deze dopjes wijst uit dat creative ze toch echt pas vanaf 15 augustus weer heeft.

Terug naar de Sharps. Voor mijn sharps was ik 3 weken de standaard Iriver H320 dopjes (Sennheiser 400 MX) gewend en daarvoor had ik al meer dan 3 jaar een 'bach-in-the-neck' model van sony (één der eerste). en voor andere gelegenheden heb ik al 1,5 jaar een Pioneer HDJ-1000. Al deze koptelefoons heb ik heb ik gebruikt op mijnIriver H320 met dezelfde instellingen (bass op 14 en treble op 4)

Wat me opviel aan de sennheiser tov de sony's is dat de bass een stuk meer helder klonk en dat de hoog veel beter was. De sony's kostte nieuw 20 euro en de sennheisers 15 euro. Ondanks een wat zachtere bass wint de sennheiser met gemak.

Nu heb ik dan net 2 dagen de sharps. Ik heb geen idee of ze nog moeten indraaien, maar dit is wat me opviel: De isolatie is natuurlijk perfect. Het voordeel is dat je niks om je heen hoort en dus optimaal kan genieten. Het nadeel is dat je ook niets hoort in het verkeer, dat is dus wel oppassen.

Verder vond ik de sharps wel erg warm. De bass is overweldigend. Hardstyle luister ik niet zo vaak, maar ik was vandaag een stuk sneller op me werk, met deze dopjes in en Yoji Biomehanika die erdoorheen knalde. De mi'ds vind ik wat tegenvallen, maar de treble is wat beter dan bij de Sennheisers. De sennheiser was helder, maar werd al snel schel dat worden de sharps niet. Al mis ik wel wat helderheid in de sharp dopjes, dat komt voornamelijk door de bass. Stukken muziek met weinig bass klinken in de hoog en in de midden gewoon goed.
Bovenstaande analyse baseer ik op andere Iriver instellingen. de bass stond nuinmiddels op 00 en de treble op 02, dus kan je nagaan wat een bass hier in zit.

Het wordt nog even wennen, maar de nummer 1 (van mijn koptelefoons) blijft de HDJ-1000 (niet behandeld, maar dit is dan ook een buitenklasse koptelefoon). De sharps komen op 2 de sennheiser op 3 en de sony's op 4, maar door alle 4 durf ik te luisteren (er zijn genoeg koptelefoons die echt te vies klinken).

Mijn tip als je geld hebt: Koop shures (binnenkort ga ik de MD-33 en de Shure E3 vergelijken)
Heb je nog redelijk wat te besteden: koop Sharps! (of creatives EP-630)
Heb je niet veel centen te besteden en wil je toch waar voor je geld: koop Sennheiser 500 MX (of 400 MX)
Heb je geen geld en boeit het je ook geen hol: dan kom je hier niet op het forum in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Voor iedereen die Sharp oordopjes wilt kopen: we zijn nu bezig om eens te kijken of we ze goedkoper kunnen kopen. Tot op heden zijn de gekocht in een 'normale' elektronica winkel in Tokyo wat natuurlijk niet te vergelijken is met de Dixons ;)

Een IA komt zeer binnenkort aangezien vakantie ook weer bijna voorbij is zowel in NL als in Japan. Als er andere producten zijn die interessant zijn en Japan only zijn dan kan ik dat evt ook leveren.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:04:
Ik heb net de sharps binnen en ben gister nog the phpne house ingelopen om te kijken of ze de sharp clones van creative (EP-630) hadden. Na veel gerommel had hij niks en in de andere vestigingen ook niet. Volgens de verkoper was het binnen enkele dagen leverbaar, maar mijn ervaring met het bestellen van deze dopjes wijst uit dat creative ze toch echt pas vanaf 15 augustus weer heeft.

Terug naar de Sharps. Voor mijn sharps was ik 3 weken de standaard Iriver H320 dopjes (Sennheiser 400 MX) gewend en daarvoor had ik al meer dan 3 jaar een 'bach-in-the-neck' model van sony (één der eerste). en voor andere gelegenheden heb ik al 1,5 jaar een Pioneer HDJ-1000. Al deze koptelefoons heb ik heb ik gebruikt op mijnIriver H320 met dezelfde instellingen (bass op 14 en treble op 4)

Wat me opviel aan de sennheiser tov de sony's is dat de bass een stuk meer helder klonk en dat de hoog veel beter was. De sony's kostte nieuw 20 euro en de sennheisers 15 euro. Ondanks een wat zachtere bass wint de sennheiser met gemak. Ik was zeer ontevreden over Senn 400's

Nu heb ik dan net 2 dagen de sharps. Ik heb geen idee of ze nog moeten indraaien, maar dit is wat me opviel: De isolatie is natuurlijk perfect. Het voordeel is dat je niks om je heen hoort en dus optimaal kan genieten. Het nadeel is dat je ook niets hoort in het verkeer, dat is dus wel oppassen.
De isolatie van de sharps is verre van de isolatie van bijvoorbeeld shures

Verder vond ik de sharps wel erg warm. De bass is overweldigend. Hardstyle luister ik niet zo vaak, maar ik was vandaag een stuk sneller op me werk, met deze dopjes in en Yoji Biomehanika die erdoorheen knalde. De mi'ds vind ik wat tegenvallen, maar de treble is wat beter dan bij de Sennheisers. De sennheiser was helder, maar werd al snel schel dat worden de sharps niet. Al mis ik wel wat helderheid in de sharp dopjes, dat komt voornamelijk door de bass. Stukken muziek met weinig bass klinken in de hoog en in de midden gewoon goed.
Bovenstaande analyse baseer ik op andere Iriver instellingen. de bass stond nuinmiddels op 00 en de treble op 02, dus kan je nagaan wat een bass hier in zit. Ik ervaar eigenlijk geen overweldiginde bas

Het wordt nog even wennen, maar de nummer 1 (van mijn koptelefoons) blijft de HDJ-1000 (niet behandeld, maar dit is dan ook een buitenklasse koptelefoon). De sharps komen op 2 de sennheiser op 3 en de sony's op 4, maar door alle 4 durf ik te luisteren (er zijn genoeg koptelefoons die echt te vies klinken). Drop die pioneer en koop E4/5 ;-)

Mijn tip als je geld hebt: Koop shures (binnenkort ga ik de MD-33 en de Shure E3 vergelijken)
Heb je nog redelijk wat te besteden: koop Sharps! (of creatives EP-630)
Heb je niet veel centen te besteden en wil je toch waar voor je geld: koop Sennheiser 500 MX (of 400 MX)
Heb je geen geld en boeit het je ook geen hol: dan kom je hier niet op het forum in dit topic :)Het geluid van de Shure E2 en de sharp is zeer goed te vergelijken, de sharps presteren uitstekend voor hun prijs, alleen heeft de shure een beduidend betere afsluiting en ietswat betere mids/highs en een lekker overtuigende bas
Hoe ik het zie: Oordopjes gaan van 0-1000 punten, de dopjes als ipod stock dopjes sennheiser mx series etc zitten zo rond de 30-60 neem bijv een Sony 51/81 en je zit op de 60-80 een sharp MD33 dan kijk je naar 60-100 een Shure E2 zit dan op 80-150 een E3 op 200-300 een E4 op 500-700 en een E5 op 600-900 (900+ krijg je met custom made dual driver dopjes).

Maar wat is t em nou. De gemiddelde consument neemt punten boven de 100-120 niet echt meer waar... Wat nou het mooie is, is dat als je dus wel high-end spullen gebruikt dat elke dag dat je die gebruikt je waarnemingsvermogen weer een paar punten omhoog gaat.

EDIT: Gooi er maar ff reklame bij

http://www.inkoopactie.net/ia/8cq89f69/1

Hier de Shures en Sony's te koop

E2 72 Euro
E3 130 Euro
E4 200 Euro
E5 365 Euro
Sony 40 Euro

LET OP: De shures zijn niet op voorraad, de volgende lading verwacht ik over zon 2 weken. De sony's verwacht ik deze week nog een paar van binnen te krijgen anders begin volgende week (ongeveer 4-5 van de 7 bestelde sony's zijn al gereserveerd dus wil je een sony dan...)

Daarnaast heb ik hier een aantal Sharp's op voorraad liggen tegen 40 euro incl verzendkosten, hier zit wel een procentje of 3 winst op voor het 'in voorraad houden' risico.

Als er mensen interesse hebben in de IA dan kun je daar gerust vragen stellen etc, mocht je Sharps willen dan kan je dat via de mail regelen... ik wil ze ook wel aan de IA toevoegen maar heb het daar op non profit staan :-/

[ Voor 17% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 10-08-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een kennis van me heeft de E3's voor 99 euro besteld in USA, maar misschien zijn dit wel de E2's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
iemand ervaring met de philips she 9500 in ear dopjes, tekoop voor 30 euro bij de MM

http://www.philips.at/ass...t_InEar_she9500-14917.pdf

Ze zijn behoorlijk nieuw, heb een paar reviews van gebruikers kunnen vinden op enkele fora's

http://forums.ipodlounge....=110876&highlight=she9500

http://forum.lowyat.net/i...6b11fc4d&showtopic=173569

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Eastman schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:11:
iemand ervaring met de philips she 9500 in ear dopjes, tekoop voor 30 euro bij de MM

http://www.philips.at/ass...t_InEar_she9500-14917.pdf

Ze zijn behoorlijk nieuw, heb een paar reviews van gebruikers kunnen vinden op enkele fora's

http://forums.ipodlounge....=110876&highlight=she9500

http://forum.lowyat.net/i...6b11fc4d&showtopic=173569
Ligt het aan mij of is dat een regelrechte rip-off van de Sony ex series.
De zelfde pluggen, doosje voor bescherming, uiterlijk precies het zelfde en dezelfde silleconen oordopjes? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
sommigen zeggen dat het geluid vergelijkbaar / beter is dan de EX71 en ze zijn goedkoper dan de EX71...

Lijkt me dan geen moeilijke keus >:)

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:47:
een kennis van me heeft de E3's voor 99 euro besteld in USA, maar misschien zijn dit wel de E2's
Weet je zeker dat die 99 dollar incl verzendkosten is? Want toen ik via eBay wilde bestellen waren de e2c'tjes 60 dollar exlusief *kuch* 28 dollar verzend- en handlings kosten.... :(

En als ze echt 99 dollar zijn lijkt het mij dat het e2c'tjes zijn...maar hoeft niet naturlijk.

Dus toch maar bij tflegend besteld :P

[ Voor 3% gewijzigd door SgtCaffran op 10-08-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:04:
Ik heb net de sharps binnen en ben gister nog the phpne house ingelopen om te kijken of ze de sharp clones van creative (EP-630) hadden. Na veel gerommel had hij niks en in de andere vestigingen ook niet. Volgens de verkoper was het binnen enkele dagen leverbaar, maar mijn ervaring met het bestellen van deze dopjes wijst uit dat creative ze toch echt pas vanaf 15 augustus weer heeft.........
Tanx Clubvibe, _/-\o_

Hier hebben ik wat aan.

Waar heb jij je Sharps vandaan? En wat heb je er voor betaald? Zit er ook een opbergdoosje bij?

Ik heb op verschillende webwinkels een prijs van om en nabij de 50 USD (zo,n 40 Euro dus) inclusief verzend NL gevonden.

Shures zijn wel van een heel ander prijs niveau. Voor dat soort prijzen moet er wel een groot verschil in geluidskwaliteit zijn. Over het algemeen blijkt dat niet liniair te zijn. Veel duurder, maar relatief weinig verbetering in geluidskwaliteit.

Ik ga denk ik toch maar voor de Sharps. Als ik ze heb zal ik ook een objectieve vergelijking maken tussen mijn
- Sennheizer MX300
- Sennheizer PX-120 (koptelefoon met ruis onderdrukker)
- Sharp MD33

en het hier posten.

Gr. Peter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Peterbuy, de sharps heb ik op voorraad voor 40 incl verzendkosten, mail me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
@ tflegend:
Heb je alle dopjes ingespeeld gebruikt? Dat is namelijk hoe ze uiteindelijk gebruikt worden en dat kan nogal een verschil zijn (t.o.v. niet ingespeeld). Zo schrok ik me dood toen ik de EX71 voor het eerst hoorde. Helemaal na alle lovende verhalen die ik erover had gehoord. Maar na een ruime nacht inspelen maakte ze hun reputatie al heel wat beter waar. Om maar te zwijgen over hoe ze nu, na een half jaar, klinken (t.o.v. toen).
Nou snap ik dat je ze niet een half jaar in kan laten spelen, maar 24 of 48 uur moet wel lukken. Hoe komen de Sharps dan uit de strijd tegen de E2's?

En het verschil tussen de E3 en de E4, waar zit dat? Wat ik tot nu toe heb gelezen, zou dat vooral in de laagweergave zitten. Ervaar jij nog andere punten?

offtopic:
Ik zou een beetje uitkijken met het reclame maken. Dat is namelijk niet de bedoeling van GoT. Nou overdreef kiddyl wat door het omgekeerde te doen, maar als je nog even doorgaat, gaat het op spam lijken... ;)
En je kan ze toch wel toevoegen bij een non-proffit inkoopactie als je nog geen €1,50 winst vraagt? Ik denk dat je aan deze dopjes een erg goede toevoeging hebt bij de IA…

Over de philips SHE9500
Als ik dat zo lees hebben ze een geluid zoals ik die van Philips dopjes ken: de nadruk sterk op de bas. Dat ze daarbij nog eens treble missen geeft alleen maar extra nadruk.
Ze zijn lekker goedkoop én in Nederland te krijgen, maar als je kwaliteits oordopjes zoekt vrees ik dat je Philips weer links moet laten liggen...

[ Voor 15% gewijzigd door DeeD2k2 op 10-08-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
De sharps zijn 20 uur ingespeeld, de E2tjes idem.

Verschil in E3 en E4 zit em er bij mij in dat als ik mijn E5 indoe, en dan een E3, dat ik dingen ga missen. Dit is bij de E4 veel minder op de bas na, maar dat komt wss doordat ze nog niet ingespeeld zijn.

Echt duidelijker kan ik het nu niet uitleggen.

offtopic:
Er zit een verschil tussen ECHT reclame maken en reageren op mensen die op zoek zijn naar sharps ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 10-08-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst sony ex71sl oortjes gekocht. Graag zou ik reserve-oortjes hiervan hebben. Ik gebruik alleen de small maat dus wil ik de medium of de large met iemand ruilen voor een small die hij/zij niet gebruikt. Als je in België of Nederland woont is dat geen probleem voor mij op dit op te sturen. Laat iets weten via dit topic als je geinteresseerd bent, of stuur een mailtje (jaeken_m@skynet.be)..

Alvast bedankt..

Martijn

Afbeeldingslocatie: http://www.trinity.by/img/large/328_sony_mdr-ex71.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Reserve oortjes kan ik je wel verkopen... maar ze zijn veel te duur... je kan het best proberen te ruilen met iemand van mijn inkoopactie.

ps... ik zou je e-mail adress daar weghalen of op zijn minst BLA BLA apenstaartje bla bla puntje com oid

[ Voor 29% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 10-08-2005 23:32 ]

Verwijderd

tflegend schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:47:
Peterbuy, de sharps heb ik op voorraad voor 40 incl verzendkosten, mail me maar.
Inclusief garantie (hoe lang?) en opbergdoosje?

Verwijderd

tflegend schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:19:
De sharps zijn 20 uur ingespeeld.......
Wat is dat met dat inspelen? Hoe zit dat - laat je de dopjes dan wennen aan een bepaalde soort muziek of zo. Kan toch niet waar zijn? })

Ik vind over het algemeen dat muziekweergave beleving geen dag hetzelfde is, zeker als je vaak van bron wisselt (huiskamer, auto, mp3speler, radio of net uit een vliegtuig komt). De ene dag klinken die dopje gewoon lekker en de dag daarop matig (ok na langere tijd luisteren op dezelfde bron wordt dat je referentie en klinkt het wel weer goed - die hele weergave beleving is erg relatief en verschilt van dag tot dag. Het kan zo maar zijn dat als ik op verschillende dagen een zelfde weergave test uivoer tussen de verschillende dopjes, dat je steeds andere conclusie trekt. 8)7

• SgtCaffran
Nou inbranden/inspelen is gewoon je dopjes 20/100/200 (al lijkt 200 mij een beetje overdreven) laten spelen. Liefst op diverse soorten muziek. De drivers raken dan een beetje ingespeeld en de klanken komen dichterbij hoe ze zouden moeten klinken....maarja echt veel weet ik er ook niet vanaf. Maar zijn schijnen echt veel mooier te spelene na tientallen uren speeltijd :)

• Teun_2
Idd, toen ik mijn ex51 kocht, was ik er eigenlijk erg ontevreden van, vooral het hoog klonkt niet goed, ik heb toen zelfs overwogen ze te gaan terugbrengen, maar na wat opzoekwerk, was ik te weten gekomen dat je de orrtjes moest laten inspelen, en dat werkte. Overigens had ik niet hetzelfde bij mijn mx500, die klonken meteen goed.

• BHQ

BHQ

DeeD2k2 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 21:40:
@ Boeiend:
Yapser, vind ik de iPod dopjes erg tegenvallen. Het lijkt me dan ook niet onverstandig direct nieuwe te bestellen. Ze klinken inderdaad rommelig (misschien wat Yasper aanduidt als "druk") en missen het wat midden en detail in het laag. De Apple In-Ears zouden een erg boomerige laagweergave hebben. Veel weet ik er echter niet van. Vooral omdat ze vrij duur zijn en er beter te krijgen is (voor minder).
Rommelig is the word, ja (Iedereen heeft er ongeveer een andere benaming voor maar bedoelen hetzelfde). De bass vond ik juist vrij ok, met oorschuimpjes (die er nu naderhand wel afgaan.)

Ik gaat maar eens HD201 bestellen icm een Zen Micro denk ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 09:04

13art

Moderator Mobile
Nu begin ik toch te twijfelen. Ik was eerst overtuigd dat ik de shure E3 ging kopen maar nu lees ik ook het een en ander over de Sharp/Creative doppen. En als ik dan naar het prijsverschil kijk, vraag ik me af of ik niet beter voor de sharp/creative kan gaan. Ik luister namelijk helemaal niet vaak naar muziek via die doppen, als ik ze aanschaf ik het vooral voor de vakantie (1-3 keer per jaar) en een hele enkele keer als ik met de trein ga (wat bijna nooit is want ik heb een auto). Begin nou toch te denken dat die shure's dan toch zonde van het geld zijn. En aangezien de sharps/creative's net zo goed schijnen te zijn als de E2's............

Heb ik het goed dat het verschil met de sharps en de creatives is dat de sharps 4 polig zijn en de creatives 3 polig???

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil sharps md33 kopen maar weet iemand waar ik ze nog kan krijgen?
ik kan ze nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Als het goed is zijn de e2's nog net wat helderder en beter, ook schijnt de seal van shures vele malen beter te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:20:
ik wil sharps md33 kopen maar weet iemand waar ik ze nog kan krijgen?
ik kan ze nergens vinden
Je kan het alleen uit Amerika of bij Kiddy bestellen. Het is niet te krijgen hier in Nederland. En lees ook even topic door daar staan meerdere goeie tips./

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Volgens mij kon je de sharps nog bij tflegend bestellen, mail hem even zou ik zeggen..
Hij had ze nog op voorraad dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Ik verkoop mijn shure E3 earphones omdat ze niet passen voor mij :( spijtig want het geluid is top!
ik zet een link hier naar de verkoop sectie. voor vroege geïnteresseerden
charley.schaubroeck@gmail.com

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 03:31:
Nu begin ik toch te twijfelen. Ik was eerst overtuigd dat ik de shure E3 ging kopen maar nu lees ik ook het een en ander over de Sharp/Creative doppen. En als ik dan naar het prijsverschil kijk, vraag ik me af of ik niet beter voor de sharp/creative kan gaan. Ik luister namelijk helemaal niet vaak naar muziek via die doppen, als ik ze aanschaf ik het vooral voor de vakantie (1-3 keer per jaar) en een hele enkele keer als ik met de trein ga (wat bijna nooit is want ik heb een auto). Begin nou toch te denken dat die shure's dan toch zonde van het geld zijn. En aangezien de sharps/creative's net zo goed schijnen te zijn als de E2's............
Kijk, dat is nog eens een goede overweging. Niet zomaar met de massa mee kopen... ;) NOFI
Heb ik het goed dat het verschil met de sharps en de creatives is dat de sharps 4 polig zijn en de creatives 3 polig???
Buiten dat ze zwart zijn, is dat het grootste verschil. Verder is de lengte vanaf de splitsing van het draad tot beide dopjes gelijk (Y-vormig). De Sharps hebben een lang en een kort draad, waarvan je de lange dus door je nek draagt.
Overigens is het draad van de Sharps kort (voor gebruik met een afstandsbediening) maar wordt er een verlengsnoer van bijna een meter meegeleverd. Deze heeft wel een, normale, 3-pole plug.
SgtCaffran schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:08:
Als het goed is zijn de e2's nog net wat helderder en beter, ook schijnt de seal van shures vele malen beter te zijn..
De Shures zijn echter bijna 2 maal zo duur als de Sharps. Dat verschil lijken ze alleen niet waar te maken. Alleen qua isolatie (door een betere seal) steken ze duidelijk boven de Sharps uit.

/me En, voor de duidelijkheid *
De Sharp MD33 is niet in Nederland/Europa verkrijgbaar. De Creative EP-630 (technisch identiek) wel, voornamelijk bij webwinkles.
kiddyl levert de MD33 (tijdelijk) niet meer vanwege de vakantie. tflegend had er wel een paar, mail hem voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharp MD-33 zijn ook te krijgen op http://www.audiocubes.com...Four_Pole_Headphones.html

[/quote]Nee, ik heb geen aandelen daar! ;) [quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DeeD2k2
Je bedoeld kennelijk Creative EP-630 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Natuurlijk. Kennelijk heb ik een verkeerd nummer in mijn hoofd gekregen. Ik had het overal in dit topic fout gedaan :X . Nu is het overal weer goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow topic langnietmeer gevolgd...

TFLegend kan je ook aan de SONY mdr EX-888 komen???? Want die kan je naar mijn weten ook nergens in nederland kopen.

Laat het me weten, Ash. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die nog interesse hebben in de creative's, ik heb net nog gehaald bij phonehouse.
Je moet gewoon ff een filiaal bij je in de buurt bellen en die kunnen dan binnen 2 dagen leveren uit hun HQ. Eergister hadden ze daar nog 17 dus wees er snel bij :)

ohh ja...heb ze nu op en echt toppie geluid, niet te vergelijken met mn mx-400's die ik ervoor had, komen beetje in de buurt van mn technics RP-dj1200...maarja...eerst nog ff inspelen en daarna opnieuw oordelen 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben al 2x bij the phonehouse geweest en ze blijven daar volhouden dat ze ze niet kunnen bestellen of hebben |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Sennheiser MX-300 en de MX-400, tevens een philips headsetje. Die MX-400 klinken zelfs met de brakste mp3 player prima :). Met mijn Freecom Beatman II heb ik echt prima geluid gehad, tot ie geen zin meer had :+
Maar zeker voor zo'n prijsje is het echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:27:
Wow topic langnietmeer gevolgd...

TFLegend kan je ook aan de SONY mdr EX-888 komen???? Want die kan je naar mijn weten ook nergens in nederland kopen.

Laat het me weten, Ash. :7
Ja maar kan wel ff duren, ik zal wss pas over weekje weer sonys bestellen

Voor de 2-3 mensen die nog zochten naar sharps, ik heb er zat liggen

[ Voor 37% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 13-08-2005 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tflegend schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:46:
[...]

Ja maar kan wel ff duren, ik zal wss pas over weekje weer sonys bestellen

Voor de 2-3 mensen die nog zochten naar sharps, ik heb er zat liggen voor 40 euri incl verzend (of 44 euro als je wil dat ik in pakket verstuur, maar al ruim 40x dopjes op deze manier gegaan en ALTIJD goed gegaan)
PM me maar als je ze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohh ja...in den haag spuistraat (phonehouse) hebben ze er ook nog een aantal in de winkel liggen. Zou eerst daar gaan halen, had namelijk al 1 apart laten leggen voor het geval mijn pakketje niet zou aankomen in lisse (mn lokale filiaal) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben vorige week zaterdag op het spui geweest. in de winkel en die gozr zei dat hij ze had. ging vervolgens 10 minuten zoeken in het magazijn en kwam terug met alle types van creative die ze verkopen behalve de EP-630. toen vertelde hij mij dat hij ze kon leveren binnen enkele dagen maar niet op voorraad kreeg. lekker tegenstrijdig verhaal leveren die gasten dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Creative EP-630 zou volgende week woensdag geleverd worden en tevens komt er nieuwere versie van EP-630 uit. Alleen weet ik niet precies wat specificaties zijn. Weet iemand meer hierover?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
Heb net voor m'n verjaardag een pmx-60 gehad. Prima ding! Zit lekker, geluidskwalititeit is subliem. Alleen de basverslaafden kunnen beter meteen naar sony ofzo gaan.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:37:
Nog even een update. Ben vanmiddag even naar Mediamarkt geweest en ze hadden prijs van Ex series van Sony met 10 euro verlaagd. Dus een Ex 71 kost nu 49 euro en Ex 51 39 euro.
Op Marktplaats worden ze nieuw voor 39 euro aangeboden ;)
de MDR-EX71SL dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb nu een iPod met stock dopjes. Daarvan vind ik de bass te zacht.

Kan iemand vertellen welk NIET-in-ear dopje de beste bass weergeeft? Ik heb al rondgekeken hier, maar hier wordt vooral gesproken over in-ear dopjes.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:23
bigchristiaan schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:20:

Kan iemand vertellen welk NIET-in-ear dopje de beste bass weergeeft? Ik heb al rondgekeken hier, maar hier wordt vooral gesproken over in-ear dopjes.
Tja phillips is wel voornamelijk bass ;)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

bigchristiaan schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:20:

Oorschuimpjes erop en je bass is super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe vergelijken de oordopjes die geleverd worden met de Sony Ericsson HPM-70 handsfree set met de andere in dit topic genoemde oordopjes? Ik hoor geruchten dat het dezelfde zouden zijn als de Sony EX71 of dat ze zelfs beter zouden zijn. Iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:26
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:48:
Hoe vergelijken de oordopjes die geleverd worden met de Sony Ericsson HPM-70 handsfree set met de andere in dit topic genoemde oordopjes? Ik hoor geruchten dat het dezelfde zouden zijn als de Sony EX71 of dat ze zelfs beter zouden zijn. Iemand die dit weet?
Ik denk dat het dezelfde of beter zijn, ziet er zo uit, het was mij ook al opgevallen. Het unnen ook restanten EX-70 zijn, kijk naar de naam. Als dat zo is wordt een vrouwenstem ZEER bassig. ;)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
coptician schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:47:
[...]

Ik denk dat het dezelfde of beter zijn, ziet er zo uit, het was mij ook al opgevallen. Het unnen ook restanten EX-70 zijn, kijk naar de naam. Als dat zo is wordt een vrouwenstem ZEER bassig. ;)
Ja maar muziek=bas geld tegenwoordig toch voor 98% van de mensen.

[ Voor 10% gewijzigd door Wijnands op 15-08-2005 09:13 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej

Ik was er van overtuigd dat ik de Sharp MD-33's ging kopen, maar dat ben ik nu niet meer. Ik heb namelijk al twee keer draadbreuk gehad (bij Zen Micro doppen en Sennheiser MX300) en ik wil weten of het snoer van de Sharps (inclusief verlengsnoer) stevig genoeg is. Ik wil namelijk wel zeker zijn dat ze een tijdje meegaan. Ik draag mijn Zen Micro vooral tijdens mijn krantenwijk (op de fiets dus) in mijn broekzak, waardoor hij nogal veel op en neer gaat bij het trappen natuurlijk.

De Sharps zijn voor mij nummer een, maar als de draad niet stevig is zal ik tog maar wat meer uitgeven en voor de Shure E3's (want de E2's vind ik superlelijk) gaan. Deze zijn overigens tog wel stevig he? Iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt voor reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet er wel rekening mee houden dat je echt niks meer hoort van je omgeving met sharp doppies (ik heb dan creatives, maar zelfde principe). Dus als ik zo lees dat je ze wil dragen tijdens het krantenwijkkie lopen weet ik niet of dat zo'n goed idee is, maarja, aan jou de keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Heb net de Creative EP-630 besteld. Vond ze online, via Google bij "Allesvoorjepc.nl"
Staan daar op de site voor €29 ex verzendkosten, totaalbedrag incl. verzendkosten (vooruitbetaling) kwam op €34,75. Mooie prijs volgens mij.

http://www.allesvoorjepc.nl/prodmem.odb?artcod=20780

[ Voor 3% gewijzigd door Wobcat op 15-08-2005 13:29 ]

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:13:
je moet er wel rekening mee houden dat je echt niks meer hoort van je omgeving met sharp doppies (ik heb dan creatives, maar zelfde principe). Dus als ik zo lees dat je ze wil dragen tijdens het krantenwijkkie lopen weet ik niet of dat zo'n goed idee is, maarja, aan jou de keus :)
Als ik mun krantenwijk loop 's morgens is er tog nog geen kip op strraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Wobcat schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:29:
Heb net de Creative EP-630 besteld. Vond ze online, via Google bij "Allesvoorjepc.nl"
Staan daar op de site voor €29 ex verzendkosten, totaalbedrag incl. verzendkosten (vooruitbetaling) kwam op €34,75. Mooie prijs volgens mij.

http://www.allesvoorjepc.nl/prodmem.odb?artcod=20780
Ik wilde al 2 weken geleden bij hun bestellen maar ze hebben het nog steeds niet gekregen van Creative... aanstaande woensdag zouden ze officieel binnen hebben maar ik verwacht nog niks.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Heeft iemand de doppies (headset) van sony ericsson al gespot? de HPM-70.
Deze vraag hoort hier niet helemaal thuis. maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 21:45
Ik heb gister een Ipod Mini gekocht. Ik zoek daarbij nu oordopjes van rond de 40-50 Euro (inclusief verzenden). Ik zoek het liefst oordopjes mét volumeregelaar....

Zijn er ook goede oordopjes van rond die prijs mét volumeregelaar (oordopjes liefst witte kleur, maar geen must)

Wat/welke adviseren jullie...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

DJkim schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:24:
[...]

Ik wilde al 2 weken geleden bij hun bestellen maar ze hebben het nog steeds niet gekregen van Creative... aanstaande woensdag zouden ze officieel binnen hebben maar ik verwacht nog niks.
Ik zou ze ergens anders halen als ik jullie was. Maand terug daar besteld, was niet op vooraad, maar 2 weken later zou het komen. Na 2 weken een mailtje gekregen dat ze niet leverbaar waren en leverdatum onbekend. Gelijk maar geannuleerd en via Kyddl de Sharps besteld. Sharps inmiddels binnen, maar geld van allesvoorjepc.nl nog niet terug...

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:07:
Ik was er van overtuigd dat ik de Sharp MD-33's ging kopen, maar dat ben ik nu niet meer. Ik heb namelijk al twee keer draadbreuk gehad (bij Zen Micro doppen en Sennheiser MX300) en ik wil weten of het snoer van de Sharps (inclusief verlengsnoer) stevig genoeg is. Ik wil namelijk wel zeker zijn dat ze een tijdje meegaan. Ik draag mijn Zen Micro vooral tijdens mijn krantenwijk (op de fiets dus) in mijn broekzak, waardoor hij nogal veel op en neer gaat bij het trappen natuurlijk.

De Sharps zijn voor mij nummer een, maar als de draad niet stevig is zal ik tog maar wat meer uitgeven en voor de Shure E3's (want de E2's vind ik superlelijk) gaan. Deze zijn overigens tog wel stevig he? Iemand daar ervaring mee?
Als jij de draad van de MX300 stuk hebt gekregen, vrees ik dat de MD33, maar ook de E3, het niet lang uithoud bij jou. Die van de MD33 is sterk vergelijkbaar met die van de MX300. Het is iets dikker en rubberachtiger dan die van de MX300.
Die draadjes zijn nou eenmaal geen dikke speakerkabels en kunnen niet zoveel hebben. Je moet er voorzichtig mee zijn. Als ik jou was zou ik dus een kritisch naar het gebruik ervan kijken. Alle verbindingen en splitsingen zijn het zwakst, dus bescherm die het best. Doe je speler bijvoorbeeld op de kop in de zak. Tegen grote knikken kunnen ze vaak ook niet, helemaal als die bewegen. Laat de draad dus aan de zijkant uit je broek komen, niet bij je kruis. Ik het eerste geval beweegt het namelijk minder.

Tenslotte zou ik de opmerking van kacper ook serieus in overweging nemen. Je hoort inderdaad niet veel meer. Dat is bij ‘gewoon’ fietsen niet zo'n groot probleem, als je je ogen goed gebruikt. Maar tijdens een krantenwijk ben je meer bezig met het letten op de juiste huizen (dat was ik tenminste wel). Je hebt dus geen zintuigen meer over om op het verkeer te letten, wat helemaal venijnig is als je niet verwacht (zoals 's ochtends vroeg)...
MaStar schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:53:
Ik heb gister een Ipod Mini gekocht. Ik zoek daarbij nu oordopjes van rond de 40-50 Euro (inclusief verzenden). Ik zoek het liefst oordopjes mét volumeregelaar....

Zijn er ook goede oordopjes van rond die prijs mét volumeregelaar (oordopjes liefst witte kleur, maar geen must)

Wat/welke adviseren jullie...?
Die vind je niet in die prijsklasse niet of nauwelijks om de dood eenvoudige reden dat een dergelijke volumeregelaar sterk af te raden is. Het zijn namelijk eenvoudige potmetertjes. Hierbij schuift een contactje over een spoeltje heen, wat snel slijt. Daarnaast zorgen ze voor een verlies in de signaalsterkte. Het geluid zal dus altijd wat gedempt zijn.
Zal ik jou was zou ik een paar (witte) Sony MDR-EX71's en een iPod afstandsbediening halen. De dopjes hebben een kort snoer en met de a/b kan je het volume digitaal regelen.
Wil je per se zo'n volumeregeling, dan is het beste dopje dat je kan krijgen de Sennheiser MX500...

[ Voor 22% gewijzigd door DeeD2k2 op 15-08-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Nou, mijn Sharp MD-33 verhaaltje dan maar:

Ben in juni op vakantie in Japan geweest, dus dan is het niet zo moeilijk ze daar te pakken te krijgen. Alhoewel, ze waren niet echt in grote hoeveelheden beschikbaar. Heb ze uiteindelijk wel gevonden in Akihabara, maar moest nog moeite doen de verkoper te overtuigen dat het geen probleem was dat ze "sharp-only" waren. Hij wist blijkbaar niet van het verlengsnoertje erbij.. :P

Enfin, hiervoor had ik Sony EX71's. Die klinken ook best aardig, alleen ze raakten bij mij nooit ingespeeld en dan heb ik het niet eens over frequenties, maar gewoon over het volume. Wanneer je ze een uur of 4 inhad, was het geluid na een uur of wat duidelijk luider dan toen ik ze net inplugde. Verder vond ik ze niet zo "ruimtelijk" klinken. Basweergave was wel goed.

Dan de MD-33: geluid is een stuk helderder en je hoort meer detail dan bij de ex71: je kunt beter de individuele instrumenten onderscheiden. De bas is wel wat minder. Nu was deze bij de ex71 wel wat overdreven, maar een beetje meer had toch wel gemogen van mij. Oordopjes zitten goed. Ben er over het algemeen wel tevreden mee dus.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Iwes schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:55:
[...]

Ik zou ze ergens anders halen als ik jullie was. Maand terug daar besteld, was niet op vooraad, maar 2 weken later zou het komen. Na 2 weken een mailtje gekregen dat ze niet leverbaar waren en leverdatum onbekend. Gelijk maar geannuleerd en via Kyddl de Sharps besteld. Sharps inmiddels binnen, maar geld van allesvoorjepc.nl nog niet terug...
Die Creative EP-630 zou toch op 15 Aug binnenkomen of niet soms? Als het niet waar is dan ga ik gewoon bij bol.com bestellen... anders heb ik niet voor niets 2 1/2 weken op gewacht. BTW ik had even contact met Tflegend maar ik kan maar moeilijk een afspraak maken om bij hem te komen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ik ben vandaag de hele dag thuis;-) Je kan gerust de MD33 komen ophalen.

En ja ik heb een nieuwe mobiel nodig:-P Mijn 8850 is aan vervanging toe.. daarom doe ik em de laatste tijd niet meer aan tenzij ik een belletje verwacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naNs
  • Laatst online: 08-09 15:23
@DJKIM... zoalsik al eerder tegen je zei.. waarom haal je ze niet bij Creative?... Kheb ze daar ook weg; 34 euro, binnen een week hattik ze binnen..

edit.. lol, dumb me.. voorraad op ja.. =]

[ Voor 11% gewijzigd door naNs op 16-08-2005 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

naNs schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:58:
@DJKIM... zoalsik al eerder tegen je zei.. waarom haal je ze niet bij Creative?... Kheb ze daar ook weg; 34 euro, binnen een week hattik ze binnen..
Uh kijk maar even zelf naar die url :) Ze zijn al 2 weken uit voorraad ;)
Ik ben eigenlijk nog benieuwd naar nieuwe series voor EP-630 .. niemand info hierover?

Update

Toch maar Sharp gehaald bij Tflegend. Geluid is idd heel erg goed en precies wat ik had verwacht. Alleen ik hoor niks meer van buitenaf :D

[ Voor 26% gewijzigd door DJkim op 16-08-2005 01:59 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar medium sized earbuds voor de ex71SL (de lichtgrijze earbuds). Deze wil ik ruilen voor mijn small of large sized earbuds. Wil je ruilen (het liefst uit R'dam/Den Haag/Leiden), mail dan naar wilmundo apenstaartje gmail punt com.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw net mn eerste in-ears binnengekregen (MD33S), klinkt nu al aardig, maar in de topicstart staat dat ik ze beter kan inspelen; hoelang, en moet je serieus ruis laten spelen ? ?

Net wat kranten bezorgd; ik merk niet zoveel van geluidsdemping, ik hoor nog steeds het meeste omgevingsgeluid wel..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

experimenteer voor de demping met de verschillende oordopjes. en de maner waarin z in je oor zitten maakt ook ontzettend veel uit.... oor op tillen, dopje erin duwen en je oor weer laten zakken. op die manier gaat hij er het beste in en geeft het het beste geluid met de beste demping. Als ik moeite doe hoor ik nog het omroepbericht (tenminste ik hoor dat hij er is, ik versta het niet) maar mensen om me heen in de trein mts ze normaal praten hoor ik echt niet, hooguit wat lage of hoge tonen van de stem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allon
  • Laatst online: 02-01-2017
Zojuist mijn Sharps binnengekregen, maar helaas werkt het (nog) niet zoals het hoort.
Er komt geen geluid, weinig, of alleen matig bij volledige volume, uit mijn rechter oordopje.
Dit geldt zowel voor gebruik met als zonder verlengsnoer op de iPod 4G. Testen op andere apparaten levert dezelfde resultaten op.
De stekkers zitten er goed in gedrukt.

Wanneer ik de verlengsnoer van de EX-71s gebruik werkt het echter wel.

Weet iemand een oplossing zodat het met de Sharp-stekker(s) werkt :?

Ik vind de medium-doppen overigens bijzonder comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 09:04

13art

Moderator Mobile
allon schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:05:
Zojuist mijn Sharps binnengekregen, maar helaas werkt het (nog) niet zoals het hoort.
Er komt geen geluid, weinig, of alleen matig bij volledige volume, uit mijn rechter oordopje.
Dit geldt zowel voor gebruik met als zonder verlengsnoer op de iPod 4G. Testen op andere apparaten levert dezelfde resultaten op.
De stekkers zitten er goed in gedrukt.

Wanneer ik de verlengsnoer van de EX-71s gebruik werkt het echter wel.

Weet iemand een oplossing zodat het met de Sharp-stekker(s) werkt :?

Ik vind de medium-doppen overigens bijzonder comfortabel.
edit: laat maar had verkeerd gelezen....
Het enige wat ik kan benenken is dat er toch ergens een aansluiting niet goed is....

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 16-08-2005 20:26 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik voel hoe dove mensen voelen :D. Idd het is ontzettend gevaarlijk om met in-ear oordopjes te gaan fietsen of auto rijden.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je hem er echt in dat ie *KLIK* zegt? Ik dacht zelf nl ook dat hij goed zat, en bij mij deed hij het ook alleen rechts eerst..
Wat moet je met 2 bijna dezelfde in-ears??

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:36:
Wat moet je met 2 bijna dezelfde in-ears??
Heb je ze wel eens met elkaar vergeleken? Zodra je dat hebt gedaan weet je waarom iemand na de EX71 de MD33 heeft gekocht. Niet dat de EX71 slechte dopjes zijn. Zeker niet. De MD33 klinken in de meeste gevallen gewoon beter (volgens de meeste mensen).
Ik heb de EX71 gekocht omdat ik goede en betaalbare dopjes wou hebben. Toen waren de Sharps nog niet verkrijgbaar, dus heb ik de EX71 gekocht. De E888 hadden ook gekund, maar ik was nog niet zo vertrouwt met het kopen in het buitenland. Toen de MD33 op de markt kwamen, ik daar meer en meer goede verhalen over las en kiddyl ze ook nog eens aanbood, heb ik er maar een paar gekocht. Daar heb ik dus geen spijt van...

Moraal van dit verhaal: Zo gek is het niet zowel de EX71 als de MD33 te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:14:
[...]
Heb je ze wel eens met elkaar vergeleken? Zodra je dat hebt gedaan weet je waarom iemand na de EX71 de MD33 heeft gekocht. Niet dat de EX71 slechte dopjes zijn. Zeker niet. De MD33 klinken in de meeste gevallen gewoon beter (volgens de meeste mensen).
Ik heb de EX71 gekocht omdat ik goede en betaalbare dopjes wou hebben. Toen waren de Sharps nog niet verkrijgbaar, dus heb ik de EX71 gekocht. De E888 hadden ook gekund, maar ik was nog niet zo vertrouwt met het kopen in het buitenland. Toen de MD33 op de markt kwamen, ik daar meer en meer goede verhalen over las en kiddyl ze ook nog eens aanbood, heb ik er maar een paar gekocht. Daar heb ik dus geen spijt van...

Moraal van dit verhaal: Zo gek is het niet zowel de EX71 als de MD33 te hebben.
Neey, nooit gedaan.. Nou ja, wel reviews vergeleken natuurlijk, en dit topic veel gelezen, maar nooit het verschil gehoord.. Maar ik heb nu de MD33, overstappen naar de EX71 is dus niet logisch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dat hangt van jouw eisen af. Tuurlijk zijn er mensen die de Sony;s lekkerder vinden klinken dan de Sharps. Het blijken er allen niet veel te zijn. Daarnaast heeft Sony's beter zijn best gedaan op het design. Wil je graag mooie dopjes in je oren, dan zou ik voor de Sony's kiezen. Dit gaat helemaal op voor de iPod-gebruikers die per se witte dopjes bij hun speler willen hebben, dan zijn de EX71's de enige mid-end optie. Tenslotte kan je er natuurlijk voor kiezen geen verlengsnoer te willen gebruiken. Ook dan zal je bij weer Sony uitkomen, gezien de 4-pole plug van Sharp vaak niet werkt.
Overstappen is voor mij niet meer logisch, maar ik zou er niet van opkijken als een ander het doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allon
  • Laatst online: 02-01-2017
Ik bestelde de MD33s oorspronkelijk omdat ik dacht dat mijn EX-71s aan het begeven waren en ik hier veel verhalen las over draadbreuk (geen last van). Ook omdat ik een tijd naar het buitenland zal gaan wilde ik zeker weten dat ik in ieder geval goede werkende oordopjes zou hebben. Inmiddels heb ik op advies van DeeD2k2 de dopjes beter schoongemaakt en dat heeft geholpen.

Ik heb vier-vijf jaar gedaan met de EX-70s, zijn me altijd goed bevallen, daarom kocht ik oorspronkelijk de EX-71s (kende de Sharps toen nog niet). Ook daar ben ik, met uitzondering van het hierboven beschrevene, tevreden over.

Vind trouwens de 'carrying case' van de EX-70s/71s bijzonder handig. Helaas ben ik er eentje kwijtgeraakt en is de ander een beetje gebroken. Bij de EX-70s gebruikte ik het om de draad over op te rollen, bij de EX-71s (soms) om de dopjes in op te bergen, zo zijn ze beschermd, worden ze niet vuil, en raakt de draad ook minder in een knoop.

Maar om terug te komen op mijn huidige probleem met de MD-33s: Bedankt voor jullie suggesties.
Ja de dopjes zitten er echt goed ingeklikt. Als ik het er net níét helemaal instop hoor ik in een bepaalde positie wel geluid uit beide doppen, met slechte kwaliteit.
Maar het werkt dus in principe nog steeds niet (en ik heb geen zin afhankelijk te zijn van een Sony-verlengsnoer om werkende dopjes te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

BTW nog nieuws omtrent Creative EP-630?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja...je kunt ze bestellen daar waar ik ze vandaan had paar dagen geleden: Phone House bussiness center in Lisse. Maarja...of je dat over hebt voor een paar van die doppies.. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Even over Sharp. Silliconen doppen zitten erg goed vast dus verder hoef je ook geen zorg maken dat ie snel uitvalt. Geluid is erg goed, Bas weergave is gewoon lekker en lage tonen worden redelijk goed weergegeven. Alleen die verlengsnoer is echt min punt omdat ik mijn mp3 op mijn gordel draag. Maar ik moet zeggen het is je geld waard.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

DJkim schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:12:
Alleen die verlengsnoer is echt min punt omdat ik mijn mp3 op mijn gordel draag. Maar ik moet zeggen het is je geld waard.
Mss is het dan de moeite waard je plug te modden van 4 naar 3 polig zodat je de verlengsnoer niet meer nodig hebt; isolatiestripje tussen de 2 massa polen wegpeuteren en opvullen met een subtiel laagje tin (alu tape werkt ook als je soldeerskills niet toereikend zijn….)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
E5 kabels = 1.2 meter.. halve meter stop ik gewoon weg in mijn broek:-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds kort een MP3 speler, heel leuk ding, maar ik heb daar een paar oordopjes bijgekregen. Nu iedere keer als ik fiets hoor ik de wind meer dan de muziek. Kan iemand mij een koptelefoon aanraden waarvan ik daar dan geen (of bijna geen) last meer van heb.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.