CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Overigens doe ik komende week weer een nieuwe Shure E2/3/4/5 bestelling dus als je nog mee wilt... ;-) (72/130/200/365 euri)
[ Voor 32% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 24-07-2005 16:19 ]
Verwijderd
Merk: Nikkei
type:....

worden ook verkocht op mmport.nl
Blaat!
Verwijderd
Fabrikantcode: NEAR100
"Op voorraad: voor 16.00 uur besteld, volgende werkdag in huis.
Nieuw in het assortiment van Nikkei zijn deze oordopjes. De oordopjes zijn geintegreerd in een necklace; als uw MP3-speler dit ondersteund kunt u uw speler aan het koord vasthangen. Zo kunt u het apparaat om uw nek dragen. Het product is uitgerust met een gold-plated 3.5 mm mini-jack aansluiting voor de beste signaal doorvoer. De dopjes zijn van absolute topkwaliteit, in vergelijkende testen presteren ze zelfs beter dan de bekende oordopjes van Apple."
dit zegt mp3man.nl er over. is dit geloofwaardig
Het zijn geen in-ears en de prijs is 19 euro incl verzendkosten.
Ik zou ze nooit kopen.
ja, graag!
Verwijderd
Ik zoek eigenlijk goede in-ears doppen als monitor. Ik ben zanger van een band en heb wel een in-ear monitor system, maar de doppen daarvan vallen steeds uit mijn oren
Kan ik die shure E2C doppen er ook voor gebruiken? of raden jullie andere aan?
Verwijderd
kiddyl levert ze verlopig niet meer en bij audiocubes kan ik zo ook niet bestellen omdat ik geen visa credit card heb maar een mastercard...
review westone es2
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Verwijderd
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Wel grappig als je je realiseert wie "hij" isDeeD2k2 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:40:
offtopic:
@Sc00t:
Als je geld over hebt, zou ik hem gewoon kopen. Lees het topic waar ik naar linkte eens en je weet waarom.
Of-ie beter is, kan ik je zo niet zeggen. Ik luisterde in de MediaMarkt, wat alles behalve een ideale test winkel is (geen eigen muziek, geen controle over de muziek en altijd druk), waar ik hem heb vergeleken met de HP895. Hier leek de HD201 zich aardig mee te kunnen meten, maar hoe goed precies, en in hoeverre dit vergelijkbaar is met de HP890, kan ik je niet zeggen.
@AMD user:
Dat kan ik dus nog niet zeggen. Zodra ik ze heb, laat ik het weten...
Ik wil ze vooral hebben omdat ik een hoofdtelefoon prettiger vind werken dan oordopjes. De HP890 is alleen erg lomp, wat ook weer onhandig is. Hij zit wel erg lekker, wat de reden is dat ik hem heb gekocht voor het kijken naar films. Ook na meer dan twee uur heb je er nog geen last van.
Die HD201 is een mooi klein dingetje, maar voor mij te lomp om mee over straat te slepen.
Hoewel ik er zelf over begonnen ben, hoort dit hier niet thuis. Je mag dus in AV verder...
@Aspa
Leuk artikeltje. Hoeveel waarde je eraan kan hechten is echter een tweede. Hij test de dopjes namelijk met zijn eigen oren. Het is dus erg subjectief.
Dat de EX71 een dip in de middenfrequenties hebben staat vast, maar dat ze verder "could almost be used without equalization" gaat me te ver. Als ik deze test zou doen, zouden de lage frequenties ook wat omlaag gaan.
Ik wil wel eens een curve van de EX71 zien zoals HeadRoom ze maakt...
Het is uiteraard geen waterdichte test zoals hij hem hier uitvoert, maar dat het niet volledig uit de lucht gegrepen is blijkt wel uit dat hij en die Russel nagenoeg op dezelfde frequenties uitkomen met het EQ-en van dat eerste setje.
Ik heb trouwens zelf een maand lang naar de EX71's geluisterd (na die maand waren ze stuk door draadbreuk) en heb die piek bij ongeveer 6KHz er nooit uitgehaald. Wel alleen maar livesetjes mee geluisterd en dan vallen dat soort pieken ook niet echt op.
Ze hebben trouwens idd wel wat excessive bass (zoals ook in de "review" staat) maar ook wel wat HF roll off. Ik vond het niet heel storend, ik vond het feit dat ze zo snel stuk gingen een stuk storender. Ik zit er nu over te denken om die Sharp dingen te kopen (garantie claimen op die Sony's lijkt me niet erg zinvol, toch weer in no time stuk). Nu alleen nog een verkoopadres.
Verwijderd
Verwijderd
Siegfried Linkwitz is echt geen onbekende in de audiowereld, zeker niet als je weet dat hij audiofilter weet te bedenken dat tot het rijtje “Butterworth, Bessel en natuurlijk Linkwitz” behoort. In tegendeel, hij is een gerespecteerde ingenieur in de audiowereld. Hij publiceerde al in januari 1976 een artikel over actieve filter in het “Journal of the Audio Engineering Society” (JAES), en dit doe je niet zo maar even.Jag schreef op maandag 25 juli 2005 @ 04:11:
[...]
Wel grappig als je je realiseert wie "hij" is. Namelijk een heel belangijk figuur in de audiowereld, een van de weinigen die nuchter blijft, niet aan onzin doet en alles wat hij doet controleert. Hij is overigens ook van het Linkwitz-Riley filter en de Linkwitz transform.
Het is uiteraard geen waterdichte test zoals hij hem hier uitvoert, maar dat het niet volledig uit de lucht gegrepen is blijkt wel uit dat hij en die Russel nagenoeg op dezelfde frequenties uitkomen met het EQ-en van dat eerste setje.
Audio-engineers wereldwijd maken tegenwoordig bij het ontwerpen van actieve/passieve filters voor audio-apparaturen (speakers, versterkers, CD/DVD-spelers …) voornamelijk gebruik van deze 3 types filters. Zijn test/meetmethode is zeker niet helemaal waterdicht (niet ideaal), net als de 3 types filters Butterworth, Bessel en Linkwitz: naast sterke punten zijn er ook zwakke punten.
LightYears bedankt voor je mini-review. We mogen aannemen dat Variophone goed werk heeft geleverd mbt de mold….geen re-fits nodig gehad? Ik zag helaas niets staan over het draagcomfort van de ES2’s, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk wel dik in orde zijn.LightYears schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:52:
.....review westone es2....[/url]
Verder maak ik uit je review op dat de ES2’s veel meer analytisch zijn ingesteld als de UM2’s (hoe zouden de ES3’s dan wel niet moeten klinken….). Levert dit in jouw oren niet meer ‘listening fatigue’ op ivg met de UM2’s? (Zijn ze na een uurtje of 2 nog wel fun om naar te luisteren..?)
Je vermeldde ook dat de ES2’s tov de UM2’s het laten afweten als het om pure bassweergave gaat. Is het met wat eq’en niet mogelijk om dezelfde mate van lage freq weergave als bij de UM2’s te bereiken en toch de detailweergave in het midden/hoge freq bereik te behouden?
Nog 1 ding waar ik toch wel nieuwsgierig naar ben; De muziek die je als referentie gebruikt is gecodeerd in Ogg vorbis waarbij je beschrijft een constante ruis waar te nemen (wat ik overigens ook zelf waarneem met de E5c’s, echter alleen wanneer er geen muziek speelt). Is deze ‘background hiss’ verder niet storend gezien het feit dat je schrijft dat deze continu aanwezig is. En heb je toevallig al geluisterd naar mp3 gecodeerde muziek?(laten we zeggen vanaf 192 kbps). Ik kan me voorstellen dat dat de ruis dan echt onacceptabele vormen aanneemt. Thnx !!
Ik weet niet precies wat je punt is, maar even voor de duidelijkheid ik ben een grote Siegfried Linkwitz fanVerwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 10:09:
[...]
Siegfried Linkwitz is echt geen onbekende in de audiowereld, zeker niet als je weet dat hij audiofilter weet te bedenken dat tot het rijtje “Butterworth, Bessel en natuurlijk Linkwitz” behoort. In tegendeel, hij is een gerespecteerde ingenieur in de audiowereld. Hij publiceerde al in januari 1976 een artikel over actieve filter in het “Journal of the Audio Engineering Society” (JAES), en dit doe je niet zo maar even.![]()
Audio-engineers wereldwijd maken tegenwoordig bij het ontwerpen van actieve/passieve filters voor audio-apparaturen (speakers, versterkers, CD/DVD-spelers …) voornamelijk gebruik van deze 3 types filters. Zijn test/meetmethode is zeker niet helemaal waterdicht (niet ideaal), net als de 3 types filters Butterworth, Bessel en Linkwitz: naast sterke punten zijn er ook zwakke punten.
LR24 is in de pro audio overigens het veruit meest gebruikte type filter.
Maar we kunnen het er dus over eens zijn dat hij een bekend en gerespecteerd figuur is in de audiowereld
Ik ga me maar eens verdiepen in die Sharp oordopjes, verzendkosten vanuit Amerika vallen mee. Hoe zit het met kabelbreuk ervaringen met deze dopjes?
BTW Ep630 kan je nergens meer krijgen mits je 45 euro wilt betalen. Iemand nog tips waar ik hem tegen redelijke prijs kan halen?
Lucky Goldstar
Geen re-fit nodig gehad neeShiverzz schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:37:
[...]
LightYears bedankt voor je mini-review. We mogen aannemen dat Variophone goed werk heeft geleverd mbt de mold….geen re-fits nodig gehad? Ik zag helaas niets staan over het draagcomfort van de ES2’s, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk wel dik in orde zijn.
Deze CD's achter elkaar is meer dan 4 uur luister plezier na deze sessie had ik eigenlijk zin om weer andere CD's er bij te pakken om tw luisteren hoe ze nu klinkenVerder maak ik uit je review op dat de ES2’s veel meer analytisch zijn ingesteld als de UM2’s (hoe zouden de ES3’s dan wel niet moeten klinken….). Levert dit in jouw oren niet meer ‘listening fatigue’ op ivg met de UM2’s? (Zijn ze na een uurtje of 2 nog wel fun om naar te luisteren..?)
Waarschijnlijk wel, maar dat heb ik voor dit vergelijk achterwegen gelaten. Mijn portable setup met een iaudio m3l heeft iets meer basweergave met de ES2 (klein beetje equalized).Je vermeldde ook dat de ES2’s tov de UM2’s het laten afweten als het om pure bassweergave gaat. Is het met wat eq’en niet mogelijk om dezelfde mate van lage freq weergave als bij de UM2’s te bereiken en toch de detailweergave in het midden/hoge freq bereik te behouden?
De ruis zit in mn versterker denk ik, want zonder iets aan te hebben ruist het signaal al, maar het is niet storend genoeg om bij een luistersessie in de weg te zitten.Nog 1 ding waar ik toch wel nieuwsgierig naar ben; De muziek die je als referentie gebruikt is gecodeerd in Ogg vorbis waarbij je beschrijft een constante ruis waar te nemen (wat ik overigens ook zelf waarneem met de E5c’s, echter alleen wanneer er geen muziek speelt). Is deze ‘background hiss’ verder niet storend gezien het feit dat je schrijft dat deze continu aanwezig is. En heb je toevallig al geluisterd naar mp3 gecodeerde muziek?(laten we zeggen vanaf 192 kbps). Ik kan me voorstellen dat dat de ruis dan echt onacceptabele vormen aanneemt. Thnx !!
Weer wat geleerd. Zijn naam zij me niets en, om eerlijk te zijn, heb ik er niet eens op gelet. Mijn tweede zin kan ik dit geval dus weg. Als die man echt zo'n gehoor heeft, kunnen we ervan uitgaan dát op die frequentie resonantie plaats vind (in zijn oren).
Dan nog is het geen karakteristiek en kunnen we er niet aan aflijden hoe de dopjes zullen klinken. Dat is waar het mij om ging, helemaal gezien Linkwitz' opmerking over het niet nodig zijn van equalization. (Hoewel dat ook op de resonantie slaat.)
Er zijn, voor zover ik weet, geen ervaringen mee. De draden zijn, in tegenstelling tot het exotische plastic van Sony, van rubber. Het is niet altijd even prettig in het gebruik, maar het blijft wel makkelijker heel.Jag schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:23:
Ik ga me maar eens verdiepen in die Sharp oordopjes, verzendkosten vanuit Amerika vallen mee. Hoe zit het met kabelbreuk ervaringen met deze dopjes?
Nogmaals: Het blijft priegelige elektronica, wees er dus voorzichtig mee. Met een beetje meer aandacht, kan je die kabeltjes van Sony ook langer dan een maand heel houden...
Het zouden de zelfde dopjes zijn als de MD33. Het geluid is dus het zelfde. Naast de kleur is het grootste verschil de kabel. Deze schijnt wat fragieler te zijn dan die van Sharp.DJkim schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:29:
Dus ik wil misschien Creative Ep 630 halen maar meningen over deze oordopje zijn wel verdeeld.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Sja, ik ben er serieus heel voorzichtig mee geweest. Ik ben zoiezo altijd heel netjes en voorzichtig met kabels. Ik denk dat dat niet probleem was. Wat het veroorzaakt heeft is denk ik dat ik de kabeltjes achter mijn oren droeg (anders zaten ze niet goed). Daardoor komt er wel wat extra stress op de overgang kabel - dopje. Daar zit ook geen goede constructie om dat te ontlasten.DeeD2k2 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:31:
@JagEr zijn, voor zover ik weet, geen ervaringen mee. De draden zijn, in tegenstelling tot het exotische plastic van Sony, van rubber. Het is niet altijd even prettig in het gebruik, maar het blijft wel makkelijker heel.
Nogmaals: Het blijft priegelige elektronica, wees er dus voorzichtig mee. Met een beetje meer aandacht, kan je die kabeltjes van Sony ook langer dan een maand heel houden...
Wat ook meespeelde is dat ik ze veel gebruikte.
Ik heb net overigens wel geprobeerd garantie te claimen. Ik dacht ik ben ook gek ook, €60 betalen voor oordopjes en dan binnen een maand stuk. Videopartner.nl verwees me door naar Sony en die geven binnen 3 maanden nieuwe en daarna niks meer. Ik heb er te lang mee gewacht dus dat gaat over. Waar ze die drie maanden op baseren weet ik niet trouwens. Lijkt me uit de lucht gegrepen.
Ik twijfelde ook zeer tussen de 2 dopjes, toen toch maar voor de creatives gekozen. Ben er enórm te vreden overDJkim schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:29:
Hey ik wilde eerste Sharp mdr33 bij Kiddy bestellen maar die kan voorlopig dus niet meer leveren. Dus ik wil misschien Creative Ep 630 halen maar meningen over deze oordopje zijn wel verdeeld. Ik heb een Ipod mini. Is het wel waard om Creative toch te gaan halen? Ik wil wel echt goeie geluid en het moet uiteraard beter zijn mijn huidige ipod oordopje.
BTW Ep630 kan je nergens meer krijgen mits je 45 euro wilt betalen. Iemand nog tips waar ik hem tegen redelijke prijs kan halen?
Je kan ze btw voor 35€ krijgen @ http://nl.europe.creative.com/shop/ (creative rekend geen verzendkosten!)
Lucky Goldstar
Over die overgang is inderdaad niet goed nagedacht. Als je ze draagt zoals op de varpakking staat, maakt de langste draad namelijk een hoek van bijna 180 graden. Ik legde hem daarom altijd langs de andere kant door mijn nek. Zo maakte die draad geen hoek.Jag schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:53:
[...]
Sja, ik ben er serieus heel voorzichtig mee geweest. Ik ben zoiezo altijd heel netjes en voorzichtig met kabels. Ik denk dat dat niet probleem was. Wat het veroorzaakt heeft is denk ik dat ik de kabeltjes achter mijn oren droeg (anders zaten ze niet goed). Daardoor komt er wel wat extra stress op de overgang kabel - dopje. Daar zit ook geen goede constructie om dat te ontlasten.
Wat ook meespeelde is dat ik ze veel gebruikte.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Is er helemaal geen geluid zonder converter of alleen links of rechts ofzo?
ja hoor kan prima, wat voor doppen gebruik je er nu voor??Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 19:50:
Hoi,
Ik zoek eigenlijk goede in-ears doppen als monitor. Ik ben zanger van een band en heb wel een in-ear monitor system, maar de doppen daarvan vallen steeds uit mijn oren![]()
Kan ik die shure E2C doppen er ook voor gebruiken? of raden jullie andere aan?
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Voor links en rechts heb je + en - nodig. Normaal is de min gedeeld door L en R en bij de Sharps dus gescheiden en wel zo dat in een normale aansluiting hij dus voor 1 kant geen contact maakt. Je hoort dus alleen geluid uit 1 kant.Jag schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:01:
Ik snap trouwens niet (maar geloof het wel) waarom een 4-pole connector niet gaat werken in een 3-pole aansluiting. Voor zover ik kan zien wordt zowel de nul van L als van R verbonden met de nul van de mp3 speler's headphone aansluiting. Dus ik snap niet wat er dan fout gaat.
Is er helemaal geen geluid zonder converter of alleen links of rechts ofzo?
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Ja, ik snap de situatie. Alleen als ik naar het plaatje kijk in de startpost dan lijkt het alsof de nul (het is eigenlijk niet een min maar een nul) aansluitingen van de MD33 gewoon beiden contact maken met de sleeve aansluiting (de gedeelde nul) van een mp3 speler. Maar kennelijk niet dus, anders had het wel gewerkt.kiddyl schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:50:
[...]
Voor links en rechts heb je + en - nodig. Normaal is de min gedeeld door L en R en bij de Sharps dus gescheiden en wel zo dat in een normale aansluiting hij dus voor 1 kant geen contact maakt. Je hoort dus alleen geluid uit 1 kant.
Ik heb trouwens rondgelezen en besloten om de MD33 uit Japan te bestellen. Beetje zonde dat ik ooit €60 heb betaald voor oordopjes die het een maand uithielden (zonder dat er mishandeling heeft plaatsgevonden), maar goed. Wat is ongeveer de bezorgtijd van die dopjes bij Audiocubes uit Japan?
Ik heb nu een paar maanden de Sony's MDR 77EX maar die bevallen steeds slechter. Groot voordeel boven mijn MX400 en 500 is het draagcomfort (dopjes gaan met het draaien van mijn hoofd niet uit) en de veel betere bas. Die Senn's klinken gewoonweg "plat". Absoluut geen diepte.
De Sony's klinken echter veel zachter dan de MX400 en 500. Ik heb ze net schoongemaakt maar het is echt een groot verschil nu ik ze uitvoering test met de 400MX. Het geluid staat staat me tegen, het is ook net of de linker dop maar op half volume doorkomt en de rechter 3/4 voor zijn rekening neemt.
Voordat ik voor wat duurdere ga (Shure 4c) probeer ik eerst de MD33's uit waarover ik ook veel goeds gelezen heb. Zojuist dus bij Audiocubes een setje besteld.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Dat wisselt een beetje. Het hangt natuurlijk af van de lengte van de "sleeve". Zo lijkt het bij de iPod G4 wél te werken, maar bij de iRiver H120 en H10 niet. Probeer het gewoon even, dat kan geen kwaad. (En, je hebt ze nu toch al bestelt...)Jag schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:21:
[...]
Ja, ik snap de situatie. Alleen als ik naar het plaatje kijk in de startpost dan lijkt het alsof de nul (het is eigenlijk niet een min maar een nul) aansluitingen van de MD33 gewoon beiden contact maken met de sleeve aansluiting (de gedeelde nul) van een mp3 speler. Maar kennelijk niet dus, anders had het wel gewerkt.
Heb je ze wel goed in je oren? Of verschillen je oren toevallig van elkaar. Dat is bij mij namelijk wel zo. Gelukkig resulteert dit enkel in een iets slechtere pasvorm aan de linker kant.-Stef- schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:15:
De Sony's klinken echter veel zachter dan de MX400 en 500. Ik heb ze net schoongemaakt maar het is echt een groot verschil nu ik ze uitvoering test met de 400MX. Het geluid staat staat me tegen, het is ook net of de linker dop maar op half volume doorkomt en de rechter 3/4 voor zijn rekening neemt.
Als dit niet het geval is, zijn je dopjes waarschijnlijk stuk of heb je per ongeluk met de balans gespeeld. Ze klinken dof, maar beide even hard...
Verwijderd
ik twijfelde ook en besloot in NL de creatives te halen. Hier ben ik LANG mee bezig geweest. ik heb hem 2 keer besteld bij verschillende inetzaken die mij beide (na enige tijd) meldde dat ze de creatives niet meer konden leveren en bovendien is hij bij creative zelf ook al weken niet verkrijgbaar. Uit eindelijk heb ik van de week besloten de MD33 bij kiddyl te bestellen (net op tijd). Het lange snoer heeft ook ze voordelen, want ik wil er ook mee proberen te gaan draaien (proberen want ik heb al een prima HDJ-1000 van pioneer) en het nekcord vind ik denk ik net wat relaxter dan een Y-cord.naNs schreef op maandag 25 juli 2005 @ 17:03:
[...]
Ik twijfelde ook zeer tussen de 2 dopjes, toen toch maar voor de creatives gekozen. Ben er enórm te vreden over
Je kan ze btw voor 35€ krijgen @ http://nl.europe.creative.com/shop/ (creative rekend geen verzendkosten!)
Toevallig vanochtend onderweg naar mijn werk nog eens zitten pielen met de linker dop. Een paar keertussen mijn duim en wijsvinger ingedrukt zodat de lucht eruit wordt geperst en ineens was de linker weer harder. Misschien dat het intern verstopt was en nu weer vrij. Feit blijft dat de Sony's stukken zachter klinken dat de Senn's waardoor ik het geluid veel harder moet zetten (stand 23 van de 25 op mijn Creative Zen Micro) met als gevolg dat de batterijen stukken sneller leeg zijn.DeeD2k2 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:07:
[...]
Heb je ze wel goed in je oren? Of verschillen je oren toevallig van elkaar. Dat is bij mij namelijk wel zo. Gelukkig resulteert dit enkel in een iets slechtere pasvorm aan de linker kant.
Als dit niet het geval is, zijn je dopjes waarschijnlijk stuk of heb je per ongeluk met de balans gespeeld. Ze klinken dof, maar beide even hard...
Ik ben benieuwd wat die Sharp's gaan doen en hoe de resultaten van het duurdere segment is.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Bij mij dezelfde problemen met de EX-71s. De linker geeft de laatste maand minder geluid (ik heb ze ruim een half jaar denk ik), dat is ook de reden dat ik de Sharps besteld heb. Net als bij jou is dat mindere geluid ook niet constant, soms is het er wel, soms is het er niet. En soms schommelt het geluid echt.-Stef- schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 09:34:
[...]
Toevallig vanochtend onderweg naar mijn werk nog eens zitten pielen met de linker dop. Een paar keertussen mijn duim en wijsvinger ingedrukt zodat de lucht eruit wordt geperst en ineens was de linker weer harder. Misschien dat het intern verstopt was en nu weer vrij. Feit blijft dat de Sony's stukken zachter klinken dat de Senn's waardoor ik het geluid veel harder moet zetten (stand 23 van de 25 op mijn Creative Zen Micro) met als gevolg dat de batterijen stukken sneller leeg zijn.
Ik ben benieuwd wat die Sharp's gaan doen en hoe de resultaten van het duurdere segment is.
Ik heb verder geen draadbreuk of iets dergelijks.
Het algemene volume vind ik ook niet erg hoog (ben MiniDisc gewend), zal ook te maken hebben met de Europese volumevergrendeling op mijn iPod.
23 van 25 ?! Ik moet op de Zen micro de doppen niet harder dan 13 zetten om geen gehoorbeschadiging op te lopen met mijn ex71's. Ook heb ik de ervaring dat op mijn Xcelf ik het volume maximaal op 2 van de 5 streepjes zet, meestal 2 stapjes zachter dan ik deed met de mx400.-Stef- schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 09:34:
[...]
Feit blijft dat de Sony's stukken zachter klinken dat de Senn's waardoor ik het geluid veel harder moet zetten (stand 23 van de 25 op mijn Creative Zen Micro) met als gevolg dat de batterijen stukken sneller leeg zijn.
Weet je zeker dat je ze goed in je oren stopt?
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
ik ging dus naar de site van sony om de details van deze dopjes te bekijken. klikSony heeft naast EX71 (= MDR-EX71SL) ook EX51 dopjes. Deze zijn een stuk goedkoper, maar verschillen volgens de site niet van elkaar...
Ze verschillen wel degelijk van elkaar. Aan her uiteinde van het snoer van de EX71 zit een rechte mini jack en aan de EX51 een L-vormige. De EX71 is dus makkelijker te gebruiken met een afstandsbediening.
Het belangrijkste verschil is het materiaal waar de dopjes van gemaakt zijn. Het stuk van de EX51 dat in je oor gaat is van rubber, die van de EX71 van siliconen. De tweede zitten daardoor iets lekkerder.
Hier stond het bericht:
wie kan dat uitleggen ?Ultrakleine driver unit van 9 mm en zachte siliconen oordop voor stabiel en comfortabel dragen in het oor
Als je ze een half jaar hebt, is de kans groot dat ze gewoon vies of verstopt zijn. Probeer ze dus eens schoon te maken. Bijvoorbeeld door voorzichtig het gaatje weer open te maken met een naald.allon schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:07:
Bij mij dezelfde problemen met de EX-71s. De linker geeft de laatste maand minder geluid (ik heb ze ruim een half jaar denk ik), dat is ook de reden dat ik de Sharps besteld heb. Net als bij jou is dat mindere geluid ook niet constant, soms is het er wel, soms is het er niet. En soms schommelt het geluid echt.
@Ewald !:
Ik weet het. Er zijn meer opmerkingen over geweest. Waarvan ze nou echt zijn weet ik nu ook niet meer zeker, maar het feit blijft dat de EX71, op de lange termijn, comfortabeler blijven zitten dan de EX51.
Alle opmerkingen over de inhoud van de startpost zal ik onthouden en meenemen in het maken van het volgende deel. Ondanks dat je nu geen aanpassingen ziet, zijn het dus geen loze opmerkingen. Dit topic gaat nou eenmaal zo snel dat het nauwelijks efficiënt is de huidige bij te werken…
Ja, ik ga het uiteraard gewoon proberen. Maar ik gok dat ik zoiezo moet verlengen. Maakt niet uit: gewoon netjes opbossen met een tie wrap eromheen (en dan niet zo strak dat alles kapot geperst wordt).DeeD2k2 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:07:
[...]
Dat wisselt een beetje. Het hangt natuurlijk af van de lengte van de "sleeve". Zo lijkt het bij de iPod G4 wél te werken, maar bij de iRiver H120 en H10 niet. Probeer het gewoon even, dat kan geen kwaad. (En, je hebt ze nu toch al bestelt...)
Mijn oordopjes zijn ondertussen geshipped. Kan niet wachten
Volgens mij heeft het wel wat geholpen, thanks!DeeD2k2 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:51:
[...]
Als je ze een half jaar hebt, is de kans groot dat ze gewoon vies of verstopt zijn. Probeer ze dus eens schoon te maken. Bijvoorbeeld door voorzichtig het gaatje weer open te maken met een naald.
Bedoel je met het gaatje dat minipuntje in het midden van het binnenste 'oordopje' zelf?
Ik heb daar voorzichtig met een tandenstoker omheen gewerkt. Kan ik dat gewoon doorprikken met een naald? Is dat niet gevaarlijk?
Ik heb ooit met een tandenstoker die bovenkant naar binnen gescheurd met mijn EX-70s
Is dat kleine gaatje het voornaamste wat open moet blijven, of ook die kleine openingetjes daaromheen aan de onderkant?
Overigens zijn er mod's waarbij dat stukje papier met het gaatje erin er helemaal uit gehaald wordt. Kwaad kan het dus niet voor de werking van de dopjes. Hoe het geluid erdoor veranderd weet ik niet; het schijnt een positieve verandering te zijn.
Verwijderd
Had ze op eBay gekocht voor $59.95 (~€ 51.50), ze waren 9 (werk)dagen onderweg vanuit de USA (beetje lang als je zo ongeduldig bent als ik

Na ze vanmorge meteen (icm met mijn iPodje
Verwijderd
Maa…rr ik zit met een klein probleem: nl. de bijgeleverde 3-flange oorpluggen die gaan bij mij heel makkelijk uit de gewenste positie waardoor ik geen goed seal meer krijg en de bastonen zwakker worden

De foamspluggen blijven wel goed zitten maar die gaan helaas niet zo lang mee.
Verwijderd
Ik heb nu Sennheiser MX300 gehad en de standaard Zen Micro-doppen en allebei de keren draadbreuk dus ik wil nu wel ff zeker van mijn zaak zijn.
Wat?!?1 23 van de 25? Met de sharps luister ik meestal op 7 of 8 en met 9 of 10 hoor ik haast niets meer van buiten. Als het helemaal stil is, bv thuis dan luister ik onder de 5 en zelfs op 1 als het echt helemaal stil is (meestal 's avonds laat) hoor ik nog genoeg.-Stef- schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 09:34:
[...]
Toevallig vanochtend onderweg naar mijn werk nog eens zitten pielen met de linker dop. Een paar keertussen mijn duim en wijsvinger ingedrukt zodat de lucht eruit wordt geperst en ineens was de linker weer harder. Misschien dat het intern verstopt was en nu weer vrij. Feit blijft dat de Sony's stukken zachter klinken dat de Senn's waardoor ik het geluid veel harder moet zetten (stand 23 van de 25 op mijn Creative Zen Micro) met als gevolg dat de batterijen stukken sneller leeg zijn.
boven de 12 is bij mij pijn aan mn oren.
mn broer heeft die creative's en het verschil zit hem vooral in het draad, de creative's zijn meer rubberachtig wat ik minder fijn vind. Maar de creative's is wel gewoon 3 polig en heeft een rechte plug, deze oordopjes zijn het best qua lengte als je je mp3 speler in je broekzak stopt.
De sharp is met mod het handigt als je je speler in je jas zakken stopt of in je borstzakje. Met verlengsnoer is de sharp net iets te lang om in je broekzak te stoppen, een deel van het draad heb ik dus samengebonden. Werkt zo ook wel prima maar niet ideaal. De nekcord van de sharp vind ik persoonlijk wel fijner dan een y cord.
Lucky Goldstar
Oeh 52 euro + waarschijnlijk 15 shipping + 28.50 btw kom je uit op 95 vs 72 bij de shure IA.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:42:
Heb vandaag ook mijn shure e2c binnen gekrege
Had ze op eBay gekocht voor $59.95 (~€ 51.50), ze waren 9 (werk)dagen onderweg vanuit de USA (beetje lang als je zo ongeduldig bent als ik) en er dan bij levering ook nog achterkomen dat je in NL nog BTW moet betalen ...
(@ €28.50)
Na ze vanmorge meteen (icm met mijn iPodje) uitgeprobeerd te hebben en de hele middag op ruis te hebbe laten inspelen klinke ze nu fantastisch... na de standaard iPod doopjes en de Sony EX71 klinke deze als 'muziek' in me oren
Ik vraag me eigenlijk wel af hoe ze aan die 28.50 komen, heb je mischien enig idee? Hoort namelijk minder te zijn, ook al kost TPG inklaring bijv. 7.50 als ik het goed heb.
ps. mocht je ultra soft sleeves nodig hebben : http://www.inkoopactie.net/ia/8cq89f69 ik heb er volgende week vast nog wat over, anders over een week of 2-3 weer.
[ Voor 11% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 27-07-2005 03:52 ]
Yup http://www.inkoopactie.net/ia/8cq89f69 42.50 inclusief verzendkosten alleen zit er dan geen garantie op, op de shures wel. (tis dat sonys niet echt super bouwkwaliteit hebben dat ik die garantie opnoem)DJkim schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:26:
Hey is er nog winkel die tegen redelijke prijs Sony EX71 verkopen? Gemiddeld prijs zit rond 59 euro hier.
Probeer ze eens te dragen met de kabel over je oren (als dat gaat…) zodat je de trekkracht van de kabel aan je doppen aanzienlijk vermindert. Anders kun je ook nog proberen de kabel met een clipje (zo hoog mogelijk) aan je t-shirt te ondersteunen. Dit helpt meteen tegen de optredende microphonics waar de ety’s toch wel om bekend staan (was met de ER-4P’s echt verschrikkelijk imo, maar weet niet hoe het met de ER6i’s is gesteld).Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:21:
Ik heb voor mijn afstuderen gisteren een setje Etymotic ER6i gekregen, ben natuurlijk dolblij.
Maa…rr ik zit met een klein probleem: nl. de bijgeleverde 3-flange oorpluggen die gaan bij mij heel makkelijk uit de gewenste positie waardoor ik geen goed seal meer krijg en de bastonen zwakker worden. (zonder dat ik met mijn hoofd zit te schudden of zo…). Als ze goed blijven zitten dan klinken ze echt super, ik moet dus met regelmaat de positie vd. pluggen corrigeren. Weet iemand misschien hoe dit op te lossen??? Of zijn die 3-flange oorpluggen gewoon niet voor mijn oren gemaakt…
![]()
De foamspluggen blijven wel goed zitten maar die gaan helaas niet zo lang mee.
Btw, congrats on graduating…
Verwijderd
@Shiverzz, bedankt! Het dragen vd. kabel over de oren helpt zeker tegen de storingsgevoeligheid vd. kabel (microphonics). Dit vervelende effect is bij de Etymotic ER6i nog erger dan bij de relatief goedkope Sharp MD33.Shiverzz schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:53:
[...]
Probeer ze eens te dragen met de kabel over je oren (als dat gaat…) zodat je de trekkracht van de kabel aan je doppen aanzienlijk vermindert. Anders kun je ook nog proberen de kabel met een clipje (zo hoog mogelijk) aan je t-shirt te ondersteunen. Dit helpt meteen tegen de optredende microphonics waar de ety’s toch wel om bekend staan (was met de ER-4P’s echt verschrikkelijk imo, maar weet niet hoe het met de ER6i’s is gesteld).
Btw, congrats on graduating…
In vergelijking met de Sharp MD33 die ik al een poosje gebruik, zitten de 3-flange pluggen vd. Etymotic een stuk dieper in mijn oren waardoor ze ook wat meer tegendruk krijgen. Het heeft denk ik toch te maken met de vorm van mijn oorkanaal

Na wat aarzeling heb ik de Stanleymes gepakt en de 3e flange (kleinste) eraf gesneden, en gebruik nu mijn doppen dus met 2-flange. Het blijft nu wel goed zitten en ik merk ook geen verschil in de balans van het geluid (laag-mid-hoog), het fraaie geluid doet veel goed
Theoretisch is de isolatie nu iets minder dan voorheen vanwege 1 flange minder. Maar bij huiskamersituatie met huisgenoten, TV aan en zo … is de isolatie toch nog heel goed te noemen
(hoor bijna geen TV geluid).
Lucky Goldstar
Verwijderd
Verwijderd
Ik ging er eigelijk vanuit dat de dopjes als gift verstuurd werde.. maar helaas...tflegend schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 03:47:
[...]
Oeh 52 euro + waarschijnlijk 15 shipping + 28.50 btw kom je uit op 95 vs 72 bij de shure IA.
Ik vraag me eigenlijk wel af hoe ze aan die 28.50 komen, heb je mischien enig idee? Hoort namelijk minder te zijn, ook al kost TPG inklaring bijv. 7.50 als ik het goed heb.
ps. mocht je ultra soft sleeves nodig hebben : http://www.inkoopactie.net/ia/8cq89f69 ik heb er volgende week vast nog wat over, anders over een week of 2-3 weer.
Verwijderd
Ik heb ze twee weken geleden bij bol.com besteld, toen was de wachttijd nog 3-4 weken (dwz "product wordt binnenkort verwacht"), maar eerder deze week zag ik dat de levertijd verlaagd was naar 3-4 dagen, en gisteren lagen ze in de brievenbus!DJkim schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:26:
Ben nog steeds aan het twijfelen. Creative Ep630 is nergens te krijgen op dit moment. OBCS vraag 27 euro incl btw maar verzendingkost is rond 15 euro... te gek voor woorden uiteraard. Verder heeft Creative zelf EP630 niet meer in voorraad. Wie heeft hem leeggekocht?Iemand nog tips waar ik nog creative ep630 kan bestellen? Ik wilde eerst Sony EX71 toen Sharp en nu weer Creative... haha ik moet snel iets kopen anders ga ik weer twijfelen.
Ze kosten daar 36,99 + 1,95 verzendkosten.
Verwijderd
Het is dus zeker aan te raden om deze erop te zetten als je nog steeds met de standaard sleeves van de e2 in je oren zit
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Totdat van de een op de andere dag mijn linkeroordopje geen geluid meer gaf. Dit was voor mij wel een reden om nieuwe oordopjes te kopen.
Ik was al een tijdje aan het kijken voor andere oordopjes, en wel in-ear. Dit omdat ik veel positieve reacties lees van mensen die in-ear dopjes hebben. Ik wist alleen niet goed of ze me zouden bevallen.
Ik heb gewoon de gok genomen en heb de Sony MDR-EX71SL dopjes gekocht bij BCC voor 49,95 euro.
Thuis aangekomen heb ik ze meteen aangesloten en OMG dacht ik. Dit had ik veeeeeel eerder moeten doen!
Wat een geluid, echt velen malen beter dan de standaard dopjes. De hoge en lage tonen hoor je gewoon veel beter omdat de dopjes veel dieper in je oren zitten. Ook zitten de oordopjes heel erg fijn. Ik heb eerst een tijdje S erop gezet, maar die zijn denk ik iets te smal, dus ik heb nu de M erop gezet. Deze zijn ietsjes moeilijker in mijn oor te zetten, maar ze zitten steviger en hoeven dus ook niet zo diep in mijn gehoorgang.
Tijdens het fietsen vallen ze ook niet meer uit en de wind hoor je minder erlangs gaan.
Conclusie: Het zijn geweldige oordopjes en ben blij dat ik ze heb aangeschaft. Ze zijn zeker het geld waard. Ik raad iedereen aan die nog zit te twijfelen om over te stappen naar in ear, dit zeker te doen!
4r3 u 1337 3n0ugh 2 r34d 7h15?
Verwijderd
dus daarom wil ik graag in-ear oordopjes.
ik ga het liefst voor de sony's zeker als ik zo de post van Kreutel zie
is het slim om ze voor 40euro bij http://www.inkoopactie.net/ia/8cq89f69/1/ws7qyrmy te kopen of kan ik ze het beste voor 49.95 bij bcc kopen?
Hoe lang duurde het bij bol.com voordat ie geleverd was? En is APPLE M9394G/A nog wat?
[ Voor 16% gewijzigd door DJkim op 03-08-2005 13:49 ]
Lucky Goldstar
Verwijderd
Verwijderd
Waarom niet via die inkoopactie? Dat scheelt je 10 euro. Tenzij je dat er natuurlijk voor over hebt om ze direct in huis te hebben.Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:33:
ik ga het liefst voor de sony's zeker als ik zo de post van Kreutel zie![]()
is het slim om ze voor 40euro bij http://www.inkoopactie.net/ia/8cq89f69/1/ws7qyrmy te kopen of kan ik ze het beste voor 49.95 bij bcc kopen?
Staar je trouwens niet dood op één reply. En helemaal niet als die persoon alleen de MX400 als referentie heeft (met alle respect Kreutel). Als iemand anders (die iets vaker in dit topic komt) een reactie geeft, zal-ie waarschijnlijk de Sharp MD33/Creative EP-630 aanraden. Lees dus nog even goed. Ik in ieder geval wel (heb beide).
Het probleem is alleen dat ze beide moeilijk verkrijgbaar zijn in Nederland. Creative heeft nauwelijks voorraad meer (allen bol.com lijkt ze nog te hebben) en de Sharps zal je moeten importeren. Als je de hoogste kwaliteit (binnen dat budget) wilt, moet je dat daar zeker voor gaan...
Verwijderd

Zou dit vallen onder "Normal wear & tear" uit m'n garantiebewijs? Of wordt dit zelf repareren?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 19:33 ]
Verwijderd
Dear Customer
yes you are right this product is out of stock since a couple of weeks.
and unfortunately this will not change before the 15 of August.
sorry about that
Best Regards
Max Todde
Creative Online Sales
www.europe.creative.com
met anedre woorden. Ze komen weldegelijk terug. Je moet alleen nog 1,5 week w88. Ik hoop dat mijn sharp dopjes er snel zijn... (ook al kan ik zenu nog niet luisteren
Verwijderd
Kwaliteit is subliem te noemen

Verwijderd
ThX Zoutvat !Zoutvat schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 01:44:
Meet een aansteker even langs de eindjes gaan zodat het isoleerspul opbrandt. Vervolgens even schoonmaken en dan solderen.
Off topic : T' is gelukt mijn eigen koptelefoon snoertje te maken (van m'n oude Sharp dopjes) voor m'n Motorola MPX200
Verwijderd
http://www.mp3man.nl/product/16408DeeD2k2 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:19:
[...]
Waarom niet via die inkoopactie? Dat scheelt je 10 euro. Tenzij je dat er natuurlijk voor over hebt om ze direct in huis te hebben.
Staar je trouwens niet dood op één reply. En helemaal niet als die persoon alleen de MX400 als referentie heeft (met alle respect Kreutel). Als iemand anders (die iets vaker in dit topic komt) een reactie geeft, zal-ie waarschijnlijk de Sharp MD33/Creative EP-680 aanraden. Lees dus nog even goed. Ik in ieder geval wel (heb beide).
Het probleem is alleen dat ze beide moeilijk verkrijgbaar zijn in Nederland. Creative heeft nauwelijks voorraad meer (allen bol.com lijkt ze nog te hebben) en de Sharps zal je moeten importeren. Als je de hoogste kwaliteit (binnen dat budget) wilt, moet je dat daar zeker voor gaan...
Hier ook nog op voorraad
hoelang doen jullie met oordopjes ?
ik met sony 3 maand
en seinheizer 3 jaar
en met hema troep 1 dag
maar toch in het starter topic staat ..... dat je beter een sony kan nemen dan een seinheizer ...
ookal vind iedereen die ik het verschil laat horen dat als je de seinheizer mx 400 in doet dat je oren eruit knallen en bij de sony het veel minder is en sneller kapot zijn ( kwa prijs waren ze allebij 14,99 )
Vake bei te bange
Ja 45 euro plus nog verzendkosten dan kun je beter een EX71 halen bij BCC voor 49 euroVerwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:42:
[...]
http://www.mp3man.nl/product/16408
Hier ook nog op voorraad
Lucky Goldstar
Waar vind jij de ex71 aan die prijs?angerfist-yentl schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:28:
eff een vraagje ....
hoelang doen jullie met oordopjes ?
ik met sony 3 maand
en seinheizer 3 jaar
en met hema troep 1 dag
maar toch in het starter topic staat ..... dat je beter een sony kan nemen dan een seinheizer ...
ookal vind iedereen die ik het verschil laat horen dat als je de seinheizer mx 400 in doet dat je oren eruit knallen en bij de sony het veel minder is en sneller kapot zijn ( kwa prijs waren ze allebij 14,99 )
Lucky Goldstar
Kan je dat citeren? Voor zover ik weet heb ik dat nergens gezegd.angerfist-yentl schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:28:
Helaas zijn niet alle Sony's gelijk aan de EX71 of E888. Laat ze eens één van die twee vergelijken met een setje Sennheisers. Als ze niet geheel “audiofoob” zijn, zullen ze zeker voor die Sony's kiezen. (Tenminste, ik neem aan dat je bedoeld dat ze de Sennheisers beter vinden dan de Sony's...ookal vind iedereen die ik het verschil laat horen dat als je de seinheizer mx 400 in doet dat je oren eruit knallen en bij de sony het veel minder is en sneller kapot zijn ( kwa prijs waren ze allebij 14,99 )
Dat zou ik maar niet te hard roepen. Als je de Sharps/Creatives gehoord hebt, heb je het er wel voor over...DJkim schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:00:
Ja 45 euro plus nog verzendkosten dan kun je beter een EX71 halen bij BCC voor 49 euro
Lucky Goldstar
ps. Nog 5 Sony's over.. 1 wit 4 zwart.
[ Voor 10% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 05-08-2005 05:23 ]
Verwijderd
Ben er dus best blij mee
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Ma.rkus.nl op 05-08-2005 18:00 . Reden: zelfs in zo'n korte reply weet ik nog typo's te maken :p ]
¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯ ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯
Verwijderd
Goed, ik ben geen audiofiel, maar nu ik ze zo hoor met de orginele Lion King CD (dus geen mp3 of wat dan ook), zit ik toch wel ff te kwijlen
Lucky Goldstar
We zeggen het natuurlijk niet voor niets...
Het eerste dat ik merk is dat de E4 die ik nu in heb een minder krachtige bas heeft dan mijn E5, ik vraag me af of het een inspeel issue is.. binnenkort krijg nog een e5 binnen en dan kan ik eindelijk het inspeelissue beoordelen.
Voor derest, HEEL lekkere dopjes! Ze zitten fantastisch, net iets lekkerder dan mijn e5 eigenlijk. Ik zal binnenkort mischien wel gedetailleerder ingaan op de verschillen tussen de e2/3/4/5 en de sony 71/sharp 33 (sharp 33's zouden volgende week wel binnen moeten zijn, idem voor sony's) waar vroeger de beste prijs/kwaliteit bij de E3 zat moet ik zeggen dat die paar 10tjes extra het voor de E4 wel waard zijn. Ik denk eraan om naast mijn E5 ook een setje E4's voor mezelf aan te schaffen.
klopt, dat komt omdat de e4 single driver is waarbij de "speakertjes" een fullrange weergave geven, de e5-jes zijn dual-driver, dat houdt in dat het mid/hoog een aparte "speaker" heeft, en het laag heeft een aparte "speaker" waardoor het laag passief word gescheiden van het hoog, en daardoor ook een kleine boost krijgt, je kunt dus zeggen dat de e5jes, fulrange met extra laag zijn.tflegend schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 01:00:
Vandaag lekker 22 E4tjes (en nog meer doppies) opgehaalt bij tpg:)
Het eerste dat ik merk is dat de E4 die ik nu in heb een minder krachtige bas heeft dan mijn e5 .
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
maarja dat is dan ook weer een driver met een minder brede range.
wow dat is best positief, mijn toekomstige e2c'tjes hebben een bass evengoed (qua omvang en hardheid dan) als het topmodel van shure...tflegend schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 03:54:
De E2 heeft ook diezelfde bas als de E5...
maarja dat is dan ook weer een driver met een minder brede range.
Heeft ooit iemand iets dergelijks meegemaakt met zijn Shures?
35 euro bij "thephonehouse" ( weet dat t raar klinktVerwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:42:
[...]
http://www.mp3man.nl/product/16408
Hier ook nog op voorraad
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Dit topic is gesloten.