Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35
Mega tip!!

De Sennheiser HD201 (nieuw model) is dé koptelefoon voor < 100 euro. Daar is bijna iedereen op het forum van head-fi.org het over eens. Deze koptelefoon heeft een heel goed geluid, goed draagcomfort, goede afsluiting, goed uiterlijk (mijn bescheiden mening) en is degelijk. Dit alles voor $19!!! :D (laagste prijs in NL is zo'n 30 euro)

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/resources/260E8329FF2A5D2DC1256FB000487650/$File/HD201_zoom.jpg

Check bijv deze topics:
http://www6.head-fi.org/f...?t=120768&highlight=hd201
http://www6.head-fi.org/f...?t=119983&highlight=hd201
http://www6.head-fi.org/f...?t=118229&highlight=hd201

De bekende audiofiel Tyll Hertsens (oprichter van headphone.com) zegt o.a.:
Our jaws just droped when we first heard this headphone. You have to understand how bad cheap, big, sealed cans usually sound, but Sennheiser got it amazingly right with the sound of these cans. Sure they are a bit uneven, but they just sparkle and sing in an unusually good way. These are the perfect headphone to give as a gift because the reciever will always be amazed at how good they sound; and they are the perfect headphone for comercial uses like museums and dental chairs first becase they are cheap, and then because your clients will appreciate the plesant experience of good sound.

This inexpensive plastic headphone is rather plain looking, but beneath its utilitarian exterior you'll find a build quality that will withstand the rigors of being beat around the home/office for a very long time. The black and silver plastic earpiece has a circular pleather earpad that surrounds the ear. The earpiece attatches to a very traditional bail that tilts and swivels a limited amount, and slides up and down on into the connecting headband to adjust for fit. It has a ten foot cable that connects in a "Y" to both earpieces, and terminates in a mini-connector. An adapter to 1/4 inch plug is included.
Het is op headphone.com dé koptelefoon in diverse prijsklassen. Hij staat bijv. ook in de top-10 van beste koptelefoons op die site: http://www.headphone.com/...n/our-10-best-headphones/

Aantal foto's

Ik heb er zelf ook eentje besteld bij www.mp3man.nl ...morgen krijg ik 'm. Ben benieuwd :)

Zo, dat wilde ik even met jullie delen. Lijkt me zeer nuttige informatie :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 02-06-2005 20:04 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Heel erg bedankt! Ik had er nog eentje nodig voor op vakantie, kan moeilijk me hele setup meeslepen :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Graag gedaan hoor....
Nog meer mensen die wat willen zeggen? :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93730

Ik heb zelf de hd 497, maar die is open. Als het druk is (ruis in de trein ed.) is het wel jammer dat die open is. Misschien dat een gesloten voor onderweg wel wat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Mooooody schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:35:
Nog meer mensen die wat willen zeggen? :)
Jazeker :)

Sennheiser HD201Sennheiser HD202
Nominal impedance24 Ohm32 Ohm
Weight (w/o cable)165 g130 g
Frequency response21 - 18.000 Hz18 - 18.000 Hz
Sound Pressure Level (SPL)108 dB115 dB
Total Harmonic Distortion (THD)< 0,7 %< 0,5 %

Natuurlijk, smaken verschillen, maar die zijn gericht op uiterlijk.
Als je puur kijkt naar de specificaties, welke wil je dan liever?
En voor dezelfde prijs (€ 33) te koop bij bijvoorbeeld mp3man.nl :)

[ Voor 15% gewijzigd door Rone op 01-06-2005 17:04 ]

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Volgens head-fi.org is de HD201 stukken beter dan de HD202. Specs zeggen vrij weinig bij budget koptelefoons.

De HD202 zou modderige bass hebben en over het hele bereik niet gedetailleerd zijn. De HD201 doet dit veel beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Mooooody schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:06:
Volgens head-fi.org is de HD201 stukken beter dan de HD202. Specs zeggen vrij weinig bij budget koptelefoons.

De HD202 zou modderige bass hebben en over het hele bereik niet gedetailleerd zijn. De HD201 doet dit veel beter....
Ah, daar kan ik niet over meepraten aangezien ik de HD201 nooit heb kunnen proberen.
Ik gebruik nu een jaar de HD202 en kan niet zeggen dat ik 'm slecht vind klinken.

Ach, het zal ook niet veel uitmaken voor die € 33 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rone op 01-06-2005 17:10 ]

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Je weet pas wat slecht is als je iets beters hebt gehad :Y)

Neuh, maar ik heb beide nog niet gehoord. Ik ga af op gebruikerservaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:47

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
is het geluid vergelijkbaar, met laten we zeggen, de Plantronics Audio .90? (PC headset met superkwaliteit :)) want ik heb nog niet een lekkerdere koptelefoon gehoord dan die :), enige is, is dat het een pc-headset is, inclusief microfoon dus (dat ziet er natuurlijk niet uit :P) en hij is niet al te stevig, wil je hem op straat gebruiken... (dunne kabeltjes enzo)
iemand anders nog een goed idee voor een koptelefoon met minimaal dezelfde kwaliteit als die van die Plantronics? (en niet duurder dan €40-50 :)) en te testen in een winkel in de buurt van Amsterdam/Haarlem...

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 01-06-2005 17:22 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

r00n schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:01:
[...]

Jazeker :)

Natuurlijk, smaken verschillen, maar die zijn gericht op uiterlijk.
Als je puur kijkt naar de specificaties, welke wil je dan liever?
En voor dezelfde prijs (€ 33) te koop bij bijvoorbeeld mp3man.nl :)
Specs zeggen bij geluid geen moer. De HD202 weet ik uit ervaring klinkt flink brak.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
BiG-GuY schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:21:
is het geluid vergelijkbaar, met laten we zeggen, de Plantronics Audio .90? (PC headset met superkwaliteit :)) want ik heb nog niet een lekkerdere koptelefoon gehoord dan die :), enige is, is dat het een pc-headset is, inclusief microfoon dus (dat ziet er natuurlijk niet uit :P) en hij is niet al te stevig, wil je hem op straat gebruiken... (dunne kabeltjes enzo)
iemand anders nog een goed idee voor een koptelefoon met minimaal dezelfde kwaliteit als die van die Plantronics? (en niet duurder dan €40-50 :)) en te testen in een winkel in de buurt van Amsterdam/Haarlem...
Headsets van merk X klinken bij voorbaat een stuk minder dan deze goede koptelefoon van een bewezen merk. Een beetje appels met peren vergelijken imo....

Idee voor een koptelefoon? Hmmmm....waar zit ik nou reclame voor te maken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82446

BiG-GuY schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:21:
Smaak is heel persoonlijk, ja zelfs van geluid. Zo was ik een maand terug bij de Mediamarkt (er is er een bij de Amsterdam Arena, goed bereikbaar met de metro) en heb daar naar een flink aantal Sennheisers en Sony's geluisterd. Nadat ik een vrij dure Sony opgehad had - was geloof ik ruim €200 als ik het me goed herinner -, werd ik door een enthousiaste man aangesproken dat daaruit het beste geluid kwam. Hij was zo stellig dat ik er maar niet op inging, maar ik vond dat die hoofdtelefoon zoals alle Sony's het middenbereik zwaar onderbelicht.Ik vond alle Sennheisers beter klinken, ook de hele goedkope als de HD201. Nou ben ik mij er wel van bewust dat de muziek keuze, versterker en de gebruikte equaliser van grote invloed is, maar voor mij waren de open HD4xx hoofdtelefoons zeer goed, beter dan de HD201. Ik heb er alleen nog geen verkocht omdat ik er een beetje mee zit dat deze open zijn; hoewel ik muziek nooit erg hard aan heb staan, vraag ik me af of ik andere mensen niet storen ga en of buitengeluid mij niet zal gaan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Vreemd, want de Mediamarkt verkoopt de HD201 niet eens. Ze zeiden gisteren tegen mij dat ze deze pas half juni in hun assortiment krijgen ;)

Maar geluid is inderdaad heel persoonlijk. Op diverse fora wordt de HD4-serie niet zo serieus genomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Heb 'm net gekregen. Eerste indruk: klinkt ERG goed!!

Zeer zuivere bass, hoog is een tikkie schel, maar dat gaat over na een paar dagen inspelen....
Detail en bereik zijn ook op "100 euro niveau". Ze klinken in ieder geval een stuk beter dan de Stanton DJ2000 van mijn broertje en die kost 80 euro.

Ze zijn ook zeer licht en de schelpen sluiten perfect aan op je oren omdat ze in 4 richtingen iets kunnen draaien. Design is prima en ze zijn degelijk...

De impedantie is wel wat licht. Mijn Sharp HD-MD33 waren op 14/25 volume hard genoeg, deze 201 moet op 17/25. EQ kan gewoon uit, waar de Sharps toch wat tweaking nodig hadden...

Naja, gewoon kopen die dingen dus :)

[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 02-06-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

r00n schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:01:
[...]
Aangezien ik echt een audiofiel ben, vraag ik me toch af of je dat niet hoort, dat het maximum bereikt maar 18Khz is. Liever zou ik een koptelefoon hebben die zeker tot 20Khz gaat.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Het is een budget koptelefoon he. Je moet het wel in relatie met de prijs zien. De aangegeven specs zijn overigens piekwaarden die vrijwel nooit worden gehaald.

99,9% van de mensen heeft een toonwaarnemingsbereik van 20-20.000 Hz. Je moet sowieso wel erg goede oren hebben, wil je tonen van 18.000 Hz en hoger willen waarnemen. En dan moeten deze tonen ook nog eens in de muziek zitten die je luistert :)

Oftewel: ga niet teveel af op de specificaties, maar luister gewoon eens. Ik denk dat er weinig betere koptelefoons zijn voor < 100 euro. Uiteraard zijn boven die prijs wel genoeg modellen te vinden die beter presteren (o.a Sennheiser HD595) - de vraag is alleen of je het verschil de meerprijs waard vindt :)

[ Voor 57% gewijzigd door Mooody op 02-06-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Daar ben ik het opzich helemaal mee eens. Maar echte audiofielen (ik ben geen audiofiel, maar ik geef ze wel gelijk) geven ''graag'' 100 Euro meer uit als er ook maar een klein beetje verschil in zit.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik lees hierboven dus, dat die nog niet verkrijgbaar is bij de Mediamarkt, om te beluisteren... iemand anders nog ideeën? in Regio Amsterdam/Haarlem?
Mooooody schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:48:
De impedantie is wel wat licht. Mijn Sharp HD-MD33 waren op 14/25 volume hard genoeg, deze 201 moet op 17/25. EQ kan gewoon uit, waar de Sharps toch wat tweaking nodig hadden...

Naja, gewoon kopen die dingen dus :)
was het niet zo dat deste lager de impedantie, deste harder het geluid? want als ik 16Ohm oordoppen in mn Iriver IFP-795 is het geluid (in verhouding) een stuk harder, zo is 10/40 net zo hard als met 32Ohm 15/40... dus lijkt me dat deze HD201 met 24Ohm juist harder moet zijn, tenzij de oude die je gebruikte 16Ohm was?

[ Voor 69% gewijzigd door BiG-GuY op 02-06-2005 20:49 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:50

rapture

Zelfs daar netwerken?

Anoniem: 82446 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:11:
Ik heb er alleen nog geen verkocht omdat ik er een beetje mee zit dat deze open zijn; hoewel ik muziek nooit erg hard aan heb staan, vraag ik me af of ik andere mensen niet storen ga en of buitengeluid mij niet zal gaan storen.
Mijn Sennheiser HD570 koptelefoon gebruik ik regelmatig met een laptop in een trein en bibliotheek. Deze koptelefoon is open en er komt dus redelijk geluid uit de koptelefoon. In de bibliotheek moest ik het volume verlagen, want ze konden al meezingen. In de trein valt het mee als de trein rijd, dus kabaal maakt.

HD201 is gesloten en heeft lagere impedantie, eigenlijk ideaal voor laptops op de trein. Geen last van de achtergrondgeluiden en je stuurt de rest niet. Laptops geven niet veel vermogen op de koptelefoonuitgang en lagere impedantie speelt harder.

Word er iets gedaan tegen kabelbreuk? De kabel van mijn HD570 is ondertussen gepatcht met paar stukjes plakband. Is de kabel van een HD201 hetzelfde als die van een HD570 of zijn ze steviger?

[ Voor 27% gewijzigd door rapture op 02-06-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Helemaal gelijk hoor.

Ik mag mezelf licht audiofiel noemen. Ik heb best veel over voor goed geluid (heb de afgelopen periode tig oordopjes en koptelefoon gekocht, getest en evt. weer verkocht). Maar het is veel leuker om met een bescheiden budget zoveel mogelijk te krijgen. Dat is ook één van de redenen waarom ik mijn Shure E3's heb verkocht en Sharp MD33's heb gekocht.

Ik denk dat deze koptelefoon voldoende is voor 95% van de mensen, dus zou het jammer zijn als die mensen denken dat ze 3x zo goed geluid krijgen bij een koptelefoon die 100 euro kost (3x 33 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
BiG-GuY schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:45:
ik lees hierboven dus, dat die nog niet verkrijgbaar is bij de Mediamarkt, om te beluisteren... iemand anders nog ideeën? in Regio Amsterdam/Haarlem?

[...]

was het niet zo dat deste lager de impedantie, deste harder het geluid? want als ik 16Ohm oordoppen in mn Iriver IFP-795 is het geluid (in verhouding) een stuk harder, zo is 10/40 net zo hard als met 32Ohm 15/40... dus lijkt me dat deze HD201 met 24Ohm juist harder moet zijn, tenzij de oude die je gebruikte 16Ohm was?
Klopt, de oordoppen die ik gebruik hebben een lagere impedantie. Ik bedoelde met 'lichte' dat de weerstand te hoog was eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 15:13

2mb

Mooie startpost, mooie hp :)
Ik ga hem ook maar even testen, als hij echt goed klinkt is het zeker een koopje. Bedankt voor de tip!

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Na een uurtje of 3 luisteren en vergelijken met 3 andere koptelefoons (Sennheiser HD595, Sennheisser HD555, Stanton DJ Pro 2000) en 2 oordopjes (Sharp MD33, Shure E3) mag ik nu definitief bevestigen dat deze koptelefoon erg veel waar voor je geld is :)

Ik ga geen gedetailleerd verslag geven, maar de 201 komt erg dicht bij de HD555. De 'soundstage' van de HD555 is duidelijk wat beter, maar dat komt vooral doordat deze koptelefoon open is. Ook heeft de 555 iets meer detail. Het midden van de 201 vind ik echter beter. Qua hoeveelheid en kwaliteit van de bass zijn ze vrijwel gelijk.
De HD595 is te hoog gegrepen op alle fronten, maar deze koptelefoon kost ook 200 euro (7x zo veel dus :)). Maar goed, dit is ook een open koptelefoon en deze presteren bij voorbaat al beter dan gesloten modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82446

Mooooody schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:18:
Vreemd, want de Mediamarkt verkoopt de HD201 niet eens. Ze zeiden gisteren tegen mij dat ze deze pas half juni in hun assortiment krijgen ;)

Maar geluid is inderdaad heel persoonlijk. Op diverse fora wordt de HD4-serie niet zo serieus genomen....
Dan zal het de HD202 geweest zijn. Het is alweer een tijdje terug, ze maakten geen indruk en ik heb derhalve het type nummer niet goed onthouden. Het waren iig een van de goedkoopste die ze daar hadden. De HD4 hoofdtelefoon die ik wel fijn vond klinken was de HD465, maar dat kan ook aan die k-house gelegen hebben; door de bibliotheek ervaring van rapture zal ik ze laten liggen. Ik zal de HD201 zeker proberen wanneer ze bij de mediamarkt arriveren.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 82446 op 03-06-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

wat is jullie ervaring met de PX100/200? want die vind ik er wat leuker uitzien :) of is de HD201 niet al te lomp om mee op straat te lopen B)
en ik heb het liefst closed, zodat ik andere mensen minder stoor, en ik de gillende bruggertjes in de bus niet hoor :+
ik heb nu de Philips SBC HP400
Afbeeldingslocatie: http://www.sound24.co.kr/images/items/hp400(5)_1110173179.jpg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Geschlossene Bauart
Frequenzbereich: 20-25.000 Hz
Impedanz: 32 Ohm
Empfindlichkeit: 106 dB
Leistung: 500 mW
Klinkenstecker (3,5 mm)
Kombi-Klinken-Stecker (3,5/6,3 mm)
Einstellbares Kopfband
Gepolsterte Ohrmuschel für angenehmen Tragekomfort

ik ga er zeker wel op vooruit toch :D?

[ Voor 73% gewijzigd door BiG-GuY op 04-06-2005 09:13 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 16:01

TdV

Ik heb de px100 en 200 beluisterd en de 1e gekocht. De drivers zijn schijnbaar hetzelfde alleen de 200 is "gesloten" maar beide rusten op je oor omdat ze zo klein zijn. De geluidskwaliteit is erg goed, wat mij betreft vooral de 100 omdat ik die heb gekocht. Die hd201 zou ik niet meenemen over straat, dat formaat heb ik voor thuis wel. (beyerdynamic dt231 geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
BiG-GuY schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 09:02:
wat is jullie ervaring met de PX100/200? want die vind ik er wat leuker uitzien :) of is de HD201 niet al te lomp om mee op straat te lopen B)
en ik heb het liefst closed, zodat ik andere mensen minder stoor, en ik de gillende bruggertjes in de bus niet hoor :+
Dan zijn er in mijn ogen 3 goede opties, de PX200 (50 euro), de AKG K26P (50 euro) en de HD25SP (100 euro). Alle 3 gesloten modellen, in het openbaar (bus, trein etc.) wil je geen open koptelefoon.
De PX200 is het meest gangbare model, maar de schelpen zijn wel erg klein, dus het is lastig om een goede afsluiting te krijgen. Voor "on the go" zijn in-ear oordopjes nog het beste :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 04-06-2005 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:16
Ach, ik ben nog steeds erg gelukkig met mijn Sony MDR-7506. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Mooooody schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:00:
[...]

Dan zijn er in mijn ogen 3 goede opties, de PX200 (50 euro), de AKG K26P (50 euro) en de HD25SP (100 euro). Alle 3 gesloten modellen, in het openbaar (bus, trein etc.) wil je geen open koptelefoon.
De PX200 is het meest gangbare model, maar de schelpen zijn wel erg klein, dus het is lastig om een goede afsluiting te krijgen. Voor "on the go" zijn in-ear oordopjes nog het beste :)
Ook uit esthetisch oogpunt is daar wel wat voor te zeggen O-) :>
Shapr MD33 misschien iets voor?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Ja, of de nieuwe Creative variant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80566

Ik heb net de HD201 gekocht (omdat de 202 niet voorradig was) en ik moet zeggen dat het geluid subliem is!

Beetje veel bas naar mijn mening, maar hoog is erg mooi. De set zelf is wel aan de zware kant ik ook vind ik het jammer dat er van die dunne draadjes aanzitten.
Pre op de 202 vind ik dan wel weer het design, maar dat is persoonlijk he?! ;)

Oh, ik heb 'm gehaald bij van Leek op de Haarlemmerdijk (Amsterdam) voor € 34,95. Best mooi prijsje toch? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
De 201 is een van de lichtste full-size koptelefoon op de markt, dus wel vreemd dat je 'm nog te zwaar vindt :)
Het geluid is een stuk beter dan de 202, dus wees blij dat deze niet op voorraad was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Ik ga hem waarschijnlijk zeer binnenkort bestellen de HD-201 bij mp3man.nl.
Ben best benieuwd :D, voor de prijs zal het zowiezo niet slecht zijn en ik ben toch geen audiofiel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138269

Na het lezen van dit topic heb ik er ook 1 besteld en gister binnengekregen. Na enige uurtjes naar het ding geluisterd te hebben ben ik aangenaam verrast! Ik dacht dat het vrijwel onmogelijk was om voor deze prijs zulke prestaties neer te zetten. Voor audiofielen met een zeer gematigd budget (zoals ik) is dit de beste koop. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Ben blij dat ik mensen gelukkig heb gemaakt.

Natuurlijk is geluk niet in geld uit te drukken, maar mocht iemand een bijdrage over hebben voor zijn/haar behaalde geluk, schroom dan niet om flink te storten.

:P

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 09-06-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Mooooody schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:44:
Ben blij dat ik mensen gelukkig heb gemaakt.

Natuurlijk is geluk niet in geld uit te drukken, maar mocht iemand een bijdrage over hebben voor zijn/haar behaalde geluk, schroom dan niet om flink te storten.

:P
Ik ga denk toch maar voor een open koptelefoon, lijkt me iets prettiger. Ik ga ze ook vergelijken bij de mediamarkt. :) Daar mag je toch gewoon luisteren?

Maar welke open koptelefoon van Sennheiser is tot 50€ nou ongeveer de beste prijs/kwaliteit? Ik leen nu bijvoorbeeld de HD457 en hij bevalt me best goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
HD497 en PX100 zijn ook aanraders voor dat geld...
Als je 100 euro zou hebben, zou de HD555 de beste keus zijn. (flink stuk beter dan de genoemde modellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ik wou even melden dat ik een nieuwe headphone heb gekocht :)
en het is de SENNHEISER HD212PRO geworden :P
Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.nl/nl/icm_nl.nsf/resources/B5F24A4C13F7505EC1256F8E006B6964/$File/5180_pro2.jpg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
General Description
The HD 212Pro closed dynamic hi-fi stereo headphones have a balanced sound image with a slight emphasis on the bass response. DJs will like their excellent attenuation of ambient noise and the soft, comfortable ear pads.
Features
    aural, dynamic hi-fi stereo headphones
    thin diaphragm for precise trebles
    band and spatial sound reproduction due to foam damping element
    driven music
    lightweight design, even for extended listening
    2 year guarantee
Delivery Includes
    1 HD 212Pro
    1 adaptor 3.5/6.3mm (¼") stereo jack plug
Technical Data
    Jack plug       3,5/6,3 mm stereo
    Nominal impedance       32 Ohm
    Weight w/o cable        ca. 130 g
    Transducer principle        dynamic, closed
    Ear coupling        supraaural
    Cable length        3 m
    Frequency response (headphones)     12.....19000 Hz
    THD, total harmonic distortion      <0,2 %
    Sound pressure level (SPL)      112 dB(SPL)

erg chille headphone, gekocht bij Expert in Haarlem (daar hingen er meerdere te beluisteren :P) voor €59,-
je kan zelfs de oorkleppen (heten die zo :P?) eraf halen, en de draadjes uit die oorkleppen :P dus makkelijk vervangbaar (of is dit iets standaards van Sennheiser?)

[ Voor 64% gewijzigd door BiG-GuY op 10-06-2005 07:07 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Beetje offtopic he :)

Die 212 is vergelijkbaar met de 201, zowel qua bouw als qua geluidskwaliteit. De 212 is alleen meer een koptelefoon voor DJ's, deze legt de nadruk op de bass. Hij kost ook 2x zoveel, dus past niet in het plaatje "budget koptelefoon", terwijl hij niet echt beter is dan de 201.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 10:17
De HD212 is qua klank volgens mij helemaal geen match voor de HD201. De HD212 heeft een nogal uitgesproken harde bas, waar het mid een beetje in verdrinkt. Bij hogere volumes gaat ie al snel vervormen.

Voor de rest is de HD212 wel dé koptelefoon voor op lanparties oid. Zeer goede demping van omgevingsgeluid, en gaat flink hard op een standaard geluidskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Tja, de kwaliteit van het geluid die je een koptelefoon toekent heeft veel met smaak te maken.
Ik had de 212 al even beluisterd bij de Mediamarkt (op laag volume) en vond 'm niet echt slecht, maar ook niet het geld waard. Als je alleen waarde hecht aan bass en het maakt je niets uit of deze helder is of niet, dan is de 212 de betere keus. De 201 is meer neutraal, je kan ook zeggen 'correcter'.

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 10-06-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:19
Ik heb de gok ook maar gewaagd, besteld bij Hermes Electronics voor €29,99. Met wat mazzel dinsdag in huis.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Laatst online: 26-06 15:13

2mb

* 2mb heeft er ook eentje besteld.
Volgende week post ik wel een reviewtje ;)

[ Voor 5% gewijzigd door 2mb op 10-06-2005 16:43 ]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-06 23:59
ik ga er zo 1e halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

heb de hd-580
is de hd-600 maar dan in plastieke uitvoering
heeft een impedantie van 132 ohm en een bereik van 12 tot 38 000

ma ik moet toegeven dat dit geen budget-hoofdtelefoon is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 15:11

Flotter

Pelipper!

De HD-580 heeft een impedantie van 300 Ohm, niet 132 :P
Ik heb 'm ook, en ik vind 'm ook erg goed klinken :)

De reden dat ik dit topic in de gaten houd is dat ik naast deze open koptelefoon ook al een tijdje op zoek ben naar een (redelijk) goede, niet al te dure gesloten koptelefoon. Misschien dat ik de HD-201 maar eens moet gaan beluisteren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Flotter op 10-06-2005 20:56 ]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ja die had ik dus ook beluisterd, ookal zag ik het prijskaartje van 200 eraan hangen (bij de Expert iig, of het was n nog beter type :P) maar wat een geluid :9~ , is alleen wel 300Ohm, en best groot... dus niet al te goed te gebruiken voor MP3spelers :),
ow en sorry was wel een beetje offtopic over die HD212Pro ja, want is wel prijsverschil :P, en over dat extreme bas, zonder stemmen/hoog, een equalizer kan veel goeds doen (en laat mij iRiver iFP-795 een erg goede equaliser hebben :D), en hij vervormt ook niet snel ofzo als ik hem hard zet... :? ik weet niet op wat voor volumes jij luistert :P

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35890

Wow hij is nu 29 euro bij mp3man.nl:
http://www.mp3man.nl/product/16159
Wordt zo wel een bijzonder aantrekkelijke hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Ik moet wel even een andere koptelefoon hebben voor mn Creative micro, maar ik vraag me toch af of dit daar geschikt voor is. Zo groot, en vooral dat extreem lange snoer :(

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Een eventuele andere keuze is toch zeker de Philips SBC HP550. Heb deze al een aardige tijd en ben er nog steeds ongelofelijk tevreden van.

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B000056SJU.01.LZZZZZZZ.jpg

Reviews:
http://www.amazon.com/exe...-0622313-8236704?v=glance (Jetsons, haha!)
Hij ziet er alleen nogal spacy uit, dat wel :P

[ Voor 8% gewijzigd door TomSwinnen op 18-06-2005 01:55 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb mijn HD201 nu een paar dagen in huis, en gisteren voor het eerst in ernst gebruikt. X&Y van Coldplay lag voor 10 euro bij MM dus die heb ik ook maar meegenomen.

Ik moet zeggen: fenomenaal. Ik had wel het één en ander verwacht gezien de vele positieve berichten, maar hij is absoluut fantastisch. Zelden zoiets moois voor zo weinig opgepikt.

Tot zover X&Y :)

De HD201 valt me ook niet tegen. In tegenstelling tot veel hoofdtelefoons een lekkere strakke bas, niet zo laag maar ook niet dat vieze vette dat veel goedkope hoofdtelefoons hebben. Detailweergave is excellent voor deze prijs, maar hij kan niet mee met mijn vaders dure Sony hoofdtelefoon. No matter. Bouwkwaliteit vind ik netjes, draagcomfort is iets minder maar met veel gebruik zal dat wel beter worden. Enige minpunt is de lengte van de draad, 3 meter is net te kort voor mijn woonkamer (ik gebruik hem alleen thuis). Op zich vind ik dat vreemd; voor een hoofdtelefoon gemikt op de portable markt is de kabel veel te lang, voor thuisgebruik is hij echt te kort. De eerder genoemde Sony van mijn vader heeft een kabel van tegen de 4 meter. Maar ik zeur, een verlengkabeltje solderen is de moeite niet.

Ik ben happy met beide aankopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Stelletje watjes!
Een echte kerel loopt hiermee over straat.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109954

Nog een tip voor de mensen dia hem via internet willen bestellen:

http://www.factoryprices....390_544&products_id=22938
http://www.tweakers.net/shopsurvey/6662

Hier is hij te koop voor 25,75 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101897

Is er nog iemand die deze koptelefoon (HD201) inmiddels in een gewone (niet-internet) winkel heeft gevonden (afgezien van "van Leek" in Amsterdam), waar ik hem dus ook even op mijn hoofd kan zetten voor ik hem koop?
Ik heb de MediaMarkt in Amsterdam (Arena) gebeld en die kon mij vertellen dat de koptelefoon pas besteld wordt als een voorraad andere koptelefoons op dreigt te raken (vraag me niet welke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138269

Hermes Electronics heeft een winkel in Utrecht, maar ik weet niet of je hem daar ook kan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Laatst online: 20:52
Anoniem: 787 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 13:54:
Stelletje watjes!
Een echte kerel loopt hiermee over straat.

;)
jackson floats, mischien wel de lelijkste koptelefoon ooit :Y) ,niet zo zozeer als hij zo staat maar zet hem maar eens op B) .

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-06 09:07
Ik heb nu een 'open' koptelefoon (sennheiser hd500)
Is nou het enige verschil met een 'dichte' dat je minder omgevingsgeluiden hoort of heeft de kwaliteit van de muziek die je hoort er ook grote invloed op ?
(niet dat ik die hd500 ga vervangen... ben er veels te blij mee :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Een open koptelefoon heeft geen last van dat de schelpen geluid terugkaatsen het oor in. D.w.z. minder bijeffecten die het geluid beinvloeden en daarom zijn ze i.h.a. beter in staat het geluid goed te laten klinken.

Toen ik een koptelefoon zocht heb ik ook diverse gesloten modellen geprobeerd en ook daar kwam nog een hoop omgevingsgeluid doorheen. Naast het feit dat mijn oren warmer werden. Daarnaast vond ik de goedkopere modellen vervelend zitten, iets dat ik ook wel belangrijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netsensei916
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10-2006

netsensei916

Convicted Debian Junkie

Ik heb een hd-201 op de kop kunnen tikken hier in een audio-hifi speciaalzaak.

Het dingetje is nu goed drie weken in mijn bezit en ik moet zeggen: ik beklaag het mij nog geen moment. Ik zit hier met vreselijke "sound level" boxen van diep uit de jaren '90. Fossielen van mijn allereerste computer die het tot op het heden nog altijd uithouden. Om de een of andere reden kon ik er nooit afstand van doen. Met deze 'kopkleppen' is er een wereld voor mij open gegaan: Zo kan ik nu perfect horen dat ook ik 'goeie' en 'slechte' mp3tjes in mijn bezit heb :P

Overigens heb ik het gevalletje op het hoofd geplant van een kameraad van mij die assistent podium technieker is. Nu kent die mens één en ander van geluid en hij was toch wel onder de indruk: hij vond het absoluut géén slechte koop voor een budget koptelefoon. Integendeel zelfs!

Ik zou zeggen: als je niet bepaald professioneel materiaal nodig hebt maar toch optimaal wil genieten van geluid dan vind ik deze kleppen de beste koop kwaliteit/prijs verhoudinggewijs.

"There are only 10 kinds of people on this world. Those who know binary and those who don't"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109061

Mag ik de TS bedanken voor deze tip. Ik heb de hd201 blind gekocht en hij bevalt uitstekend! Nu ben ik geen expert ofzo, maar het luistert toch erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik ben aan het twijfelen, door dit topic, om de HD 201 te kopen. Mijn twijfel is tussen deze koptelefoon met draad en een draadloze van Sennheiser. De budgetversies kosten 60 tot 100 euro. Iemand daar ervaring mee, wat kwalitatief het verschil is tussen zo'n draadloze en bv de HD 201.

Voor de vrijheid (lees: geen draad) ben ik wel bereid 60 euro extra te betalen, maar dan moet het niet veel minder kwaliteit zijn..

edit:
Potato, Potatoe

[ Voor 5% gewijzigd door Tukk op 05-07-2005 10:52 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Bij factory prices is hij inmiddels 22,50 (dus 27,50 incl verzending).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tukk schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:47:
Ik ben aan het twijfelen, door dit topic, om de HD 201 te kopen. Mijn twijfel is tussen deze koptelefoon met draad en een draadloze van Senheisser. De budgetversies kosten 60 tot 100 euro. Iemand daar ervaring mee, wat kwalitatief het verschil is tussen zo'n draadloze en bv de HD 201.

Voor de vrijheid (lees: geen draad) ben ik wel bereid 60 euro extra te betalen, maar dan moet het niet veel minder kwaliteit zijn..
Sennheiser.

Draadloos is altijd veel minder kwaliteit dan met een draad. Daar ontkom je gewoon niet aan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netsensei916
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10-2006

netsensei916

Convicted Debian Junkie

CyBeR schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:42:
[...]

Draadloos is altijd veel minder kwaliteit dan met een draad. Daar ontkom je gewoon niet aan.
Dat is ook de reden waarom ik direct besloot dat ik geen dradeloze koptelefoon wilde.

"There are only 10 kinds of people on this world. Those who know binary and those who don't"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Maakt de hoofdtelefoon bij anderen ook een sputterend geluid als je de versterker waar hij op zit afzet? Erg vreemd, het is een erg luid geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

ok,

de HD201 is net besteld. Bedankt voor de info.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90936

Ik heb hem ook maar gister besteld en vandaag binnen gekregen \o/ ... Ik vroeg me echter af hoe je het het beste deze koptelefoon kan laten inspelen .... ik weet dat je iets boven normaal volume hem moet laten spelen... verder nog adviezen qua type muziek om in te spelen :? :? (harde bonk muziek of rustige muziek het beste :) ?) en hoelang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

get real, zet dat ding gewoon aan.

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90936

*aanzet* ... he hij doet het O-) _/-\o_ _/-\o_ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:24:
Maakt de hoofdtelefoon bij anderen ook een sputterend geluid als je de versterker waar hij op zit afzet? Erg vreemd, het is een erg luid geluid.
EDIT: laat maar, khad nie goed gelezen :D

[ Voor 10% gewijzigd door Slogra op 08-07-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146068

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:24:
Ligt aan je versterker. B) Ontlading e.d. Betere versterkers schakelen eerst een relais om die je boxen / koptelefoon uitgang te beschermen. Ook als je de versterker aanzet duurt het even, hoor je een klein klikje (=relais) en dan heb je pas geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:04

weebl

YARR!

Ik heb de HD202, ik hoor nogal wat slechte verhalen over deze koptelefoon waar ik het niet helemaal mee eens ben. Ik vind het een erg goeie koptelefoon, dus misschien is de HD201 wel beter, maar de HD202 is niet slecht. Dat de bass modderig klinkt vind ik wel meevallen, ik vind het juist erg accuraat klinken. Maargoed ik ben geen audiofiel, gewoon iemand die geen last wil hebben van het geluid om zich heen, en toch nog goed geluid wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11966

de 202 is een gesloten koptelefoon die logisherweise een stuk slechte klinkt dan een open. ik heb ook de 202 en de 496 en de 496 is echt veeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier ;) maar ik ga ook wel de 201 kopen want ik ben wel heel nieuwschierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Anoniem: 11966 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:10:
de 202 is een gesloten koptelefoon die logisherweise een stuk slechte klinkt dan een open. ik heb ook de 202 en de 496 en de 496 is echt veeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier ;) maar ik ga ook wel de 201 kopen want ik ben wel heel nieuwschierig
Waarom klinkt gesloten slechter dan een open? Je hebt toch alleen maar minder last van omgevingsgeluiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139611

als je deze kop telefoon aansluit op een mp3 speler.
kan er dan nog wel redelijk volume uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003

-d-

Hij doet 't prima op mn ipod....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

pelican schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:25:
[...]

Waarom klinkt gesloten slechter dan een open? Je hebt toch alleen maar minder last van omgevingsgeluiden?
Slechter niet, het klinkt eerder anders.

Zelf vind ik open headies helderder klinken, maar zelf zit ik vaak te gamen met mensen in mijn buurt en muziek te luisteren in de drukte. Dan is een gesloten heel handig, bijna geen omgevings geluid.

Zelf heb ik de hd202 en hd212pro, kwa basbereik is de hd202 i.v.m 212pro erg wrak. En het geluid vervormt wat eerder bij hoge vermogens.

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 15:22
CyBeR schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:42:
[...]

Sennheiser.

Maar in huis is een draadloze koptelefoon weer veel makkelijker als een met draad, je kan gewoon gaan pissen en je muziek blijven luisteren enzo :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

vr6-only

Blub Blub

draadloos is leuk maar dan moet je ook flink dokken wil je een goede set
met weinig ruis etc...heb nog wel een sony liggen waarvoor ik 400 gulden |:( had gedokt

maar H201 is echt een mooi ding voor zo'n prijs ...kamaraad van mij heeft hem al
en nadat ik hem had gehoord heb ik er ook een besteld. :D

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Anoniem: 146068 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:30:
[...]

Ligt aan je versterker. B) Ontlading e.d. Betere versterkers schakelen eerst een relais om die je boxen / koptelefoon uitgang te beschermen. Ook als je de versterker aanzet duurt het even, hoor je een klein klikje (=relais) en dan heb je pas geluid.
Vreemd, ik heb een Arcam A85 dus zeker geen el-cheapo prutsversterker. Op de luidsprekers hoor ik dit geluid (uiteraard) niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29
In deze prijsklasse schijnt de AKG-K66 ook een hele goede hoofdtelefoon de zijn.
De consumentenbond (waar ikzelf niet zoveel waarde aan hecht) heeft deze tot beste koop uitgeroepen in 2004. Hij kost € 33,- ongeveer. Iemand ervaringen met deze hoofdtelefoon. Eventueel iemand die kan aangeven hoe deze zich verhoudt t.o.v. de Sennheiser HD201?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:21
Hoe doet de Sennheiser hd201 het tegenover de Plantronics .90, want ik heb de .90 alleen de volumecontrol kraakt zo irri.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29
Mad_Manic schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:11:
In deze prijsklasse schijnt de AKG-K66 ook een hele goede hoofdtelefoon de zijn.
De consumentenbond (waar ikzelf niet zoveel waarde aan hecht) heeft deze tot beste koop uitgeroepen in 2004. Hij kost € 33,- ongeveer. Iemand ervaringen met deze hoofdtelefoon. Eventueel iemand die kan aangeven hoe deze zich verhoudt t.o.v. de Sennheiser HD201?
Schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101897

netsensei schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:44:
Ik heb een hd-201 op de kop kunnen tikken hier in een audio-hifi speciaalzaak.
Welke audio-hifi speciaalzaak is dat? Ik zoek namelijk nog steeds een winkel waar ik hem eerst kan bekijken, beluisteren en aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:37
Aangezien ik volgende week hier thuis met wat vrienden een LAN-party heb, ben ik ook op zoek naar een koptelefoon. Ik vind die HD201 er zeer goed uit zien, en hij lijkt me ook wel lekker zitten.
Echter, ik moet die koptelefoon morgen al hebben, en aangezien mijn voorkeur toch wel naar een Sennheiser uit gaat, zit er volgens mij niks anders op voor me dan morgen naar de BCC te rijden (ik weet niet of ik op tijd in de binnenstad kan zijn ivm werk)

Als ik op de site van BCC kijk zie ik de HD201 er helaas niet tussenstaan, ik zie wel een aantal andere modellen:

Sennheiser HD477: Euro 44,95
Sennheiser HD457: Euro 34,95

En evt. een ander merk:

Sony MDRV300: Euro 49,95

Ik gebruik eigenlijk nooit een koptelefoon, maar ben misschien van plan dit wel vaker te gaan doen als de kwaliteit van de koptelefoon een beetje goed is. Ik heb voor mezelf wel een budget opgesteld van 50 euro, vandaar dat ik geen modellen van daarboven benoem.

Zijn deze modellen evengoed of zelfs beter dan de HD201, en dat geld waard, of raden jullie me toch echt aan naar die HD201 te gaan zoeken?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

bij expert hebben ze meer van Sennheiser hangen denk ik, ik heb daar mijn HD212Pro (is dan wel andere prijsklasse, maar ze hadden ook goedkopere) gekocht...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb deze koptelefoon nu ook, mede dankzij dit topic en ik ben er tot nu toe erg over te spreken! Ik heb hem vandaag al ff gebruikt en het valt me meteen op dat de hoge tonen zo lekker helder zijn. De bass is ook niet overvloedig aanwezig. Het geluid komt wel wat zacht door heb ik het idee. Volumeknop van de versterker moet wat verder open, maar verder perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb vandaag de HD202 zien hangen bij de Media markt in Utrecht. Wat een plasticen prul lijkt mij dat t.o.v. de HD 201.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 31-05 13:53
net gehaald bij de mediamarkt, erg relaxt moet ik zeggen!

Ben geen audiofiel en me gehoor is half naar de klote, maar de bass wordt mooi weergegeven, en maar 30 euro :) mooi dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Gaat goed met dit topic en het aantal kopers :)
Wist niet dat ik zo'n hype had veroorzaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159

Ik ben ook op zoek naar een betere koptelefoon om mee te draaien, en je zegt al dat ie goeie afsluiting heeft, maar ik ben eigenlijk ff op zoek naar de mening van een collega-dj. Is de koptelefoon buigzaam genoeg om tussen je hoofd en schouder te klemmen (zoek maar een foto van een mixende dj als je niet snapt wat ik bedoel) en hoe is het gewicht? Want als je staat te springen heb ik liever niet een te zware koptelefoon die constant in m'n gezicht slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32373

Bedankt voor de tip, ik denk dat ik hem ook ga kopen. Maar bij Mp3man.nl zie ik hem niet staan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144926

Anoniem: 84159 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 22:22:
Ik ben ook op zoek naar een betere koptelefoon om mee te draaien, en je zegt al dat ie goeie afsluiting heeft, maar ik ben eigenlijk ff op zoek naar de mening van een collega-dj. Is de koptelefoon buigzaam genoeg om tussen je hoofd en schouder te klemmen (zoek maar een foto van een mixende dj als je niet snapt wat ik bedoel) en hoe is het gewicht? Want als je staat te springen heb ik liever niet een te zware koptelefoon die constant in m'n gezicht slaat.
Ik ben geen dj, maar volgens mij is ie behoorlijk buigzaam en hij blijft iig erg goed op je hoofd zitten. Je kan springen wat je wil, zolang het maar niet met heftig headbangen te maken heeft ;).

Mooi en fijn ding voor een idem prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109061

Anoniem: 32373 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:54:
Bedankt voor de tip, ik denk dat ik hem ook ga kopen. Maar bij Mp3man.nl zie ik hem niet staan? :?
http://www.mp3man.nl/product/16159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159

Anoniem: 144926 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:28:
[...]

Ik ben geen dj, maar volgens mij is ie behoorlijk buigzaam en hij blijft iig erg goed op je hoofd zitten. Je kan springen wat je wil, zolang het maar niet met heftig headbangen te maken heeft ;).

Mooi en fijn ding voor een idem prijs :)
Kijk dat buigzaam is al iets :) maar wat ik bedoel is dat ie aan de onderkant oor tot oor bijna tegen elkaar aan komt en een klein beetje klemt rond je nek. Zodat je als je springt ie om je nek blijft hangen en niet achter je op de grond ligt of ergens ter hoogte van je neus in je gezicht slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53

Klippy

Still Game

Denk dat ik er ook maar 1 ga kopen, heb nu een HD437, was ook een budget dingetje, deze lijkt me fijner. Hoop wel dat hij een beetje comfortabel zit.
Van de 437 is nu de rechter speaker volgens mij opgeblazen ofzo, kreekt nogal irritant bij zware bassen.

Weet alleen niet of ik hem online bestel, ga eerst een kijken als ik eens in de stad ben waar ze hem hebben.

edit:

oh ik zie op mp3man "Prijs incl. 19% BTW en verzending"
Dan bestel ik hem toch maar denk ik, heb ik hem overmorgen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Klippy op 18-07-2005 23:39 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 10:43
sowwy foutje :)

[ Voor 79% gewijzigd door lowfi op 19-07-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32373

Vandaag mijn HD201 binnengekregen, eergisteren voor € 29,00 besteld bij Mp3man.nl
Eerste indruk: wat is 'ie licht! Zonder dat ik hem in heb laten spelen klinkt het al zeer oke. Dit is m'n eerste headphone en over een tijdje zal ik wel een wat beter/duurder model willen, maar als budget instapmodel is het op het eerste gehoor een goede aankoop. Dank aan de TS voor de tip! :)
Wat wel een klein beetje tegenvalt is het draagcomfort, de oorkussens voelen perfect aan, maar de 'draagband' is nog wat stug en niet echt comfortabel. Maar da's misschien een kwestie van een tijdje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 31-05 13:53
Ik ga em terug brengen ... me oren gaan echt pijn doen na een tijdje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144926

Niet comfortabel? Dat ding is veel te licht om niet comfortabel te zijn :P.

@ Bouncing_tom; Voor jou is ie denk ik niet geschikt dan. De oren komen niet in de buurt van elkaar en je kan 'm moeilijk tussen je hoofd en schouder klemmen zoals dj's dat doen.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste