Heb de HD 201 net gekocht, maar de enige manier om er bas uit te krijgen is flink met de equalizer spelen en de mids zijn ook te zacht...
Anoniem: 28596
HD201 is nu 25 euro bij de mediamarkt in Enschede, heb m net gehaald...
wel een heel groot verschil met de sony EX71 in-ear dopjes ... Is natuurlijk ook moeilijk vergelijken maar ik weet nog niet wat ik beter vind klinken... Ik heb ze niet gehaald als vervanging, maar toch
Bas is bij de HD201 wel erg zacht itt de EX71 dopjes maar dat hoeft nog geen nadeel te zijn.
wel een heel groot verschil met de sony EX71 in-ear dopjes ... Is natuurlijk ook moeilijk vergelijken maar ik weet nog niet wat ik beter vind klinken... Ik heb ze niet gehaald als vervanging, maar toch
Anoniem: 136484
Vandaag een rondje door Utreg egwandeld.. met als één van de doelen de HD201 te halen..
Mensen met hetzelfde plan: doe geen moeite..
Bij de normale electronica zaken hebben zo zowieso weinig.. maar ook de zaken waar ik meer hoop op gevestigd had (Media markt, Steenweg, Staffhorst) hadden m helaas niet..
Wel wat andere goeie.. maar ik wil toch graag de HD201..
Dus nu maar besteld bij mp3man.nl
Bij de normale electronica zaken hebben zo zowieso weinig.. maar ook de zaken waar ik meer hoop op gevestigd had (Media markt, Steenweg, Staffhorst) hadden m helaas niet..
Mooi dat ik dat nu pas weet, ik heb hem net binnen via mp3man voor €29,-Anoniem: 28596 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:11:
In hengelo is deze er nog niet, maar ik wist niet dat ze hem in enschede wel hadden anders had ik er wel eentje naar hengelo laten komen en hem daar gehaald (met korting
Ik heb hem nu net uitgepakt en opgezet, wat me opvalt is idd de bass die niet echt sterk is. Maar dat ben ik nu wel gewend met sennheiser. Buiten dat zit er lekker geluid in, en hij zit wel redelijk fijn. Het zit alleen net iets te strak over mijn oren, maar dat wordt wel minder als ik hem een tijdje gebruik...
Ik heb dezelfde ervaring maar hier om de hoek bij de elektroboer kon ik 'm ook bestellen.Anoniem: 136484 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:43:
Vandaag een rondje door Utreg egwandeld.. met als één van de doelen de HD201 te halen..
Voordeel is daar natuurlijk van dat het wat makkelijker terug te brengen is als er iets mee is.
Anyway; ik vind 'm mooi klinken. Zit vrij veel power in en hij dekt wel goed af, dat is prettig.
Saved by the buoyancy of citrus
Hij dekt inderdaad goed af ... maar ik heb nu een AKG 66 besteld bij de mmCyphax schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:29:
[...]
Ik heb dezelfde ervaring maar hier om de hoek bij de elektroboer kon ik 'm ook bestellen.
Voordeel is daar natuurlijk van dat het wat makkelijker terug te brengen is als er iets mee is.
Anyway; ik vind 'm mooi klinken. Zit vrij veel power in en hij dekt wel goed af, dat is prettig.
Zit wat fijner en lichter op me hoofd
Of je kwam gewoon in Enschede winkelen, want in Hengelo is dat baggerWorldwide schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:25:
[...]
Mooi dat ik dat nu pas weet, ik heb hem net binnen via mp3man voor €29,-
In hengelo is deze er nog niet, maar ik wist niet dat ze hem in enschede wel hadden anders had ik er wel eentje naar hengelo laten komen en hem daar gehaald (met korting).
Bass is inderdaad niet nadrukkelijk aanwezig en dat is alleen maar goed. Dopjes als de EX71 verkrachten het geluid totaal. Als je een koptelefoon specifiek voor trance oid wilt, moet je verder kijken. De 201 is een allround koptelefoon. En zie het allemaal ook in verhouding met de prijs.Ik heb hem nu net uitgepakt en opgezet, wat me opvalt is idd de bass die niet echt sterk is. Maar dat ben ik nu wel gewend met sennheiser. Buiten dat zit er lekker geluid in, en hij zit wel redelijk fijn. Het zit alleen net iets te strak over mijn oren, maar dat wordt wel minder als ik hem een tijdje gebruik...
[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 28-07-2005 07:40 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik heb em gister ook gekocht. Damn, wat is dat ding licht, ik dacht eerst dat ik een lege doos had meegekregen 
Voor mn mp3speler is het niks, helaas. Geluid is veel te zacht
Wel leuk voor aan de pc, in het begin even wennen omdat er weinig bass in zit, maar na een minuut of 10 merk ik het al niet eens meer
Conclusie: Hij bevalt me, hoewel ik het jammer vind dat ie niet goed met mn mp3speler overweg kan.
Voor mn mp3speler is het niks, helaas. Geluid is veel te zacht
Wel leuk voor aan de pc, in het begin even wennen omdat er weinig bass in zit, maar na een minuut of 10 merk ik het al niet eens meer
Conclusie: Hij bevalt me, hoewel ik het jammer vind dat ie niet goed met mn mp3speler overweg kan.
Heb 'm ook vandaag binnengekregen
Had 'm groter verwacht, was dus een mooie meevaller. Wat me meteen opviel is hoe enorm hij het geluid van buitenaf afdekt! Als ik muziek aanzet hoor ik mezelf gewoonweg helemaal niet meer praten!
Wordt er wel een beetje paranoia van. Denk de hele tijd dat ik misschien geluiden achter me hoor terwijl er niemand thuis is
Wordt er wel een beetje paranoia van. Denk de hele tijd dat ik misschien geluiden achter me hoor terwijl er niemand thuis is

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack
Anoniem: 136484
Heb m inmiddels ook, en aan enkele testjes onderworpen..
Werkt heerlijk aan de laptop.. kan niet heel hard, maar dat is meer een beperking van de laptop.
Geluid ben ik erg tevreden over, mooi in balans, geen overdreven bas, maar wat mij betreft ruim voldoende.
Mooi helder.
Heb m nu op mn hoofd aan mn mp3 speler hangen (Creative muvo slim) en anders dan ik sommige anderen hoor zeggen, kan ie bij mij hard zat.. wil mn mp3 speler niet te lang heel hard zetten, want dat resulteert zeker in de nodige hoofdpijn plus wellicht enige gehoorschade
En hij zit lekker, lekker licht en comfortable.
kortom: zeer tevreden.
Werkt heerlijk aan de laptop.. kan niet heel hard, maar dat is meer een beperking van de laptop.
Geluid ben ik erg tevreden over, mooi in balans, geen overdreven bas, maar wat mij betreft ruim voldoende.
Mooi helder.
Heb m nu op mn hoofd aan mn mp3 speler hangen (Creative muvo slim) en anders dan ik sommige anderen hoor zeggen, kan ie bij mij hard zat.. wil mn mp3 speler niet te lang heel hard zetten, want dat resulteert zeker in de nodige hoofdpijn plus wellicht enige gehoorschade
En hij zit lekker, lekker licht en comfortable.
kortom: zeer tevreden.
ik kreeg hem vandaag binnen. via mp3man besteld.
ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben omdat hij zijn prijs meer dan waard is.
ik heb ook nog een Sennheiser HD 265 en hij komt er wel dichtbij in de buurt.
al met al een top product voor een zeer leuke prijs
ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben omdat hij zijn prijs meer dan waard is.
ik heb ook nog een Sennheiser HD 265 en hij komt er wel dichtbij in de buurt.
al met al een top product voor een zeer leuke prijs
It ain't stupid if it works!
Ik wilde laatst even bij de Mediamarkt deze koptelefoon proberen, maar helaas hadden ze hem er niet liggen. Wel lag er de HD202, dus die heb ik maar even geprobeerd. Ik vond die HD202 alleen erg slecht zitten, die schelpen zijn voor mij veel te klein. Weet iemand ook hoe de schelpen van de HD201 zich verhouden tot die van de HD202? Ik heb graag wat grotere schelpen die echt helemaal mijn oor omsluiten.
Prepare for unforeseen consequences
De HD201 is niet te vergelijken met de 202. Hij heeft grotere schelpen, en zit gewoon zeer goed.
Ik heb hem 2 dagen geleden gekocht nav de positieve reacties op dit forum, en ik kan me er nu alleen maar bij aansluiten: super ding voor die prijs!!
Ik heb hem 2 dagen geleden gekocht nav de positieve reacties op dit forum, en ik kan me er nu alleen maar bij aansluiten: super ding voor die prijs!!
Ik ben nu n.a.v. dit topic aan het overwegen of ik mijn HD457 moet verkopen en de HD201 ervoor weer moet kopen? Weet iemand hoe deze twee hoofdtelefoons zich verhouden tot mekaar. Ik vind zelf de HD457 iets te dof/zwaar geluid geven met te weinig in het hoge bereik. In combinatie met mijn MPIO FY300, die juist erg schel is, heft dit elkaar mooi op. Maar gaat dit ook op voor de HD201 of is deze juist wat aan de schelle kant?
En wordt het geluid echt heel goed buitengesloten, zodat ik in de trein mijn muziek loeihard kan zetten zonder dat ik iemand stoor?
En wordt het geluid echt heel goed buitengesloten, zodat ik in de trein mijn muziek loeihard kan zetten zonder dat ik iemand stoor?
Evolutionair Geneticus
* ReseTTim heeft een HD580 en is daar heel blij mee 
alleen is mijn HD580 snoertje al even duur als die HD201
alleen is mijn HD580 snoertje al even duur als die HD201

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Anoniem: 151447
In Mediamarkt Maastricht heb ik hem vorige week voor 20 euro gekocht. Er lagen héél veel dozen met deze koptelefoon, dus ze zullen er vast nog wel een paar hebben.Anoniem: 28596 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:11:
Ik vind de koptelefoon trouwens erg mooi klinken. Voor het eerste hoorde ik hoeveel ruis m'n audigy wel niet heeft vergeleken met een 15 jaar oude philips versterker van m'n pa.
Anoniem: 96980
Heb deze een tijdje terug voor 23 euro gekocht bij salland.
Er zat alleen geen 3,5mm-6,3mm plug bij terwijl op sennheiser.nl staat:
Delivery Includes
Headphone with cable
6,3 mm stereo adapter
Deze hoort er dus wel bij te zitten toch? Iemand anders die dit ook had?
Delivery Includes
Headphone with cable
6,3 mm stereo adapter
3,5mm-6,3mm plugje hoort er idd bij te zitten.Anoniem: 96980 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 01:01:
Heb deze een tijdje terug voor 23 euro gekocht bij salland.
Delivery Includes
Headphone with cable
6,3 mm stereo adapter
Weet er iemand of deze ook te koop zijn in de MM van Rottedam ( Centrum ), zoniet waar zou ik ze eventueel ergens anders kunnen kopen ?
Anoniem: 109061
In Rdam o.a. bij MP3man.nlTheebag schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 22:28:
Weet er iemand of deze ook te koop zijn in de MM van Rottedam ( Centrum ), zoniet waar zou ik ze eventueel ergens anders kunnen kopen ?
Wat moet ik me nu voorstellen van de matige bas? ik heb momenteel een Sony HS500

Zo'n ding dus. Is de bas nu ongeveer gelijk ? Want ik vind dit een leuk ding maar ik ben nogal een hardcore junkie

Zo'n ding dus. Is de bas nu ongeveer gelijk ? Want ik vind dit een leuk ding maar ik ben nogal een hardcore junkie
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Daar is tie te koop, heb hem daar een maandje terug gehaald voor 29 euro.Theebag schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 22:28:
Ik ga binnenkort ook een HD201 halen als "mobiele koptelefoon", ideaal voor overal met m'n laptop muziek te beluisteren, zonder dat anderen mee moeten kunnen zingen. Terwijl de open HD570 voor in mijn studentenkamer dient, daar mag er zoveel geluid lekken als die koptelefoon wilt.
[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 30-08-2005 15:12 ]
Die Philips SBC HP550 heb ik ook al weer een tijdje (ik heb er nog guldens voor betaald).

Maar ik zit hier dit topic 's te bekijken omdat ik toch aan een nieuwe (en andere) koptelefoon toe ben.
Ik zoek een nieuwe, omdat ik nu puur schuim op m'n oren zet. Dat dunne spul dat over de kussens zit is nu echt totaal versleten. Ik zoek een andere, omdat de kussen niet om, maar op m'n oren terecht komen. Daar krijg ik na een tijdje toch wel pijnlijke oorschelpen van. Voor de rest is het een geweldig ding.
Ik meld het maar even...
edit: Wat ik me dus afvraag, vallen de kussens van de HD201 over of op je over?
edit2: Ik moet maar 's op zoek naar m'n creditcard. Bedankt voor tip TS.

Maar ik zit hier dit topic 's te bekijken omdat ik toch aan een nieuwe (en andere) koptelefoon toe ben.
Ik zoek een nieuwe, omdat ik nu puur schuim op m'n oren zet. Dat dunne spul dat over de kussens zit is nu echt totaal versleten. Ik zoek een andere, omdat de kussen niet om, maar op m'n oren terecht komen. Daar krijg ik na een tijdje toch wel pijnlijke oorschelpen van. Voor de rest is het een geweldig ding.
Ik meld het maar even...
edit: Wat ik me dus afvraag, vallen de kussens van de HD201 over of op je over?
edit2: Ik moet maar 's op zoek naar m'n creditcard. Bedankt voor tip TS.
Blijkbaar!
[ Voor 35% gewijzigd door lord.farquaad op 13-09-2005 21:28 ]
Over je oren. Krijgt er alleen ook wel best wel warme oren van 
Hangt natuurlijk ook van de grootte van je oren af
Hangt natuurlijk ook van de grootte van je oren af
[ Voor 35% gewijzigd door riezebosch op 31-08-2005 14:55 ]
Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack
Ik laatst wat elektronica winkel langs om te zien of iemand de HD 201 had liggen. Niemand. Bij alle drie de winkels lag wél de HD 202. Ik denk 'als het typenummer bijna gelijk is, zal het draag comfort vast ook niet veel verschillen'. Dus ik die HD 202 even op passen. Schrik. Dat stomme ding zit echt op je oren. Zit voor geen meter. Hierdoor ook bijna de HD 201 opgegeven.
Later toch nog 's op Sennheiser.com gekeken. Daar bleek dat het toch echt 2 totaal verschillende types zijn:
HD 201 Ear coupling: circum-aural
HD 202 Ear coupling: supraaural
Later toch nog 's op Sennheiser.com gekeken. Daar bleek dat het toch echt 2 totaal verschillende types zijn:
HD 201 Ear coupling: circum-aural
HD 202 Ear coupling: supraaural
Ben nu al bijna gerust gesteld maar, omdat er hier in dit topic nogal wat mensen zijn die deze koptelefoon al gekocht hebben, toch nog een vraagje. Wat zijn de afmetingen van de kussens aan de binnenzijde. Zie ook afbeelding.Ear coupling: A distinction is made between headphones which are worn on the external ear (supra-aural) and those which surround the ear (circumaural). Open headphones have foam ear pads that rest on the ears or ring pads that surround the ears. Closed headphones, on the other hand, nearly always have circumaural ear pads.

Te lui om het op te meten, maar als de 201 ergens zijn goedkope prijskaartje waarmaakt dan is het m.i. het draagcomfort. Persoonlijk vind ik dit het minste aspect van het ding; oncomfortabel nee, duidelijk minder comfortabel dan de meeste veel duurdere hoofdtelefoons (ik had een uitstekende Sony hiervoor), ja.
Hierbij rekening houdend met het feit dat ik de 201 als een 'thuis' hoofdtelefoon zie, daarom vergelijk ik hem ook met die Sony. Dat was absoluut geen hoofdtelefoon voor 'on the road', iets wat ik sommige mensen met de 201 nog wel zie doen. As always, your mileage may vary
Hierbij rekening houdend met het feit dat ik de 201 als een 'thuis' hoofdtelefoon zie, daarom vergelijk ik hem ook met die Sony. Dat was absoluut geen hoofdtelefoon voor 'on the road', iets wat ik sommige mensen met de 201 nog wel zie doen. As always, your mileage may vary
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Anoniem: 140923
Is het snoertje een beetje dik/stevig? Kheb mijn audio90 laatst moeten hersolderen (deed ik bij het volumecontrol dingejte in de kabel) omdat er een kabelbreuk was ontstaan.
En Matthijs, waarvan kreeg je pijn in je oren? hoge tonen ofzo?
En Matthijs, waarvan kreeg je pijn in je oren? hoge tonen ofzo?
Ik heb ze niet gehoord maar in het algemeen geeft AKG een veel neutraler (volgens veel mensen saaier.. want die willen lekker dikke bass en 'helder' hoog) geluid. Sennheiser ben ik nooit zo weg van geweest. Ik heb zelf dan ook een... jawel... AKGMad_Manic schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:11:
In deze prijsklasse schijnt de AKG-K66 ook een hele goede hoofdtelefoon de zijn.
De consumentenbond (waar ikzelf niet zoveel waarde aan hecht) heeft deze tot beste koop uitgeroepen in 2004. Hij kost € 33,- ongeveer. Iemand ervaringen met deze hoofdtelefoon. Eventueel iemand die kan aangeven hoe deze zich verhoudt t.o.v. de Sennheiser HD201?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Snoertje is slechts marginaal dikker dan dat van een standaard setje oordopjes. Hoe stevig het is weet ik niet, nogmaals, ik gebruik hem alleen thuis en dan is de stress op het ding niet zo groot.Is het snoertje een beetje dik/stevig? Kheb mijn audio90 laatst moeten hersolderen (deed ik bij het volumecontrol dingejte in de kabel) omdat er een kabelbreuk was ontstaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-09-2005 15:39 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Damn. Had ik bijna besloten om een HD 201 te gaan bestellen, wordt ik hier op het spoor gezet van die AKG K66. Lekker dan. Ik vindt het enkele snoer van die AKG persoonlijk wel een groot voordeel. Nog maar even overwegen dan maar.
- HD 201 voor zo'n € 30,- (incl. verzendkosten)
- AKG K66 € 33,- + € 10,- verzendkosten, maar met enkel snoer en ziet er best wel koel uit.
- AKG K66 € 33,- + € 10,- verzendkosten, maar met enkel snoer en ziet er best wel koel uit.
Gewoon gaan luisteren als dat mogelijk is, en dan niet naar splinternieuwe exemplaren want de klank van een hoofdtelefoon verandert aanzienlijk in het begin._cje_ schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:42:
Damn. Had ik bijna besloten om een HD 201 te gaan bestellen, wordt ik hier op het spoor gezet van die AKG K66. Lekker dan. Ik vindt het enkele snoer van die AKG persoonlijk wel een groot voordeel. Nog maar even overwegen dan maar.
[afbeelding]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Prima idee, maar waar vindt ik een winkel met beide types? Mediamarkt?Exirion schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:55:
Gewoon gaan luisteren als dat mogelijk is, en dan niet naar splinternieuwe exemplaren want de klank van een hoofdtelefoon verandert aanzienlijk in het begin.
[ Voor 66% gewijzigd door lord.farquaad op 14-09-2005 22:02 ]
Een aantal jaar geleden had Media Markt de 401 en 501 van AKG, maar dat zijn ook wat commercieler klinkende headphones. Of ze nogsteeds wat van AKG hebben weet ik niet. Voor mijn AKG heb ik destijds de importeur opgebeld die me doorverwees naar een dichtbijzijnde dealer_cje_ schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:01:
Prima idee, maar waar vindt ik een winkel met beide types? Mediamarkt?
Het blijft natuurlijk wel een 'budget' hoofdtelefoon. Elke kilometer die je hier voor gaat rijden is er één te veel. (Benzine is ook bepaald niet gratis) Ik denk dat ik nog enkele daagjes ga zitten piekeren, om vervolgens die AKG te bestellen...
[ Voor 17% gewijzigd door lord.farquaad op 14-09-2005 22:16 ]
Hoe zit het met de bassweergave van deze koptelefoon ? Is die lekker strak en stevig ? Ik luister veel naar trance ed, en wil dat dat goed klinkt, dus zuivere tonen, en een mooie diepe bassweergave.
Ik heb nu een headset, Plantronics Audio .90, en daar luister ik mee. Nu is mijn vraag of die Sennheiser (HD201) beter is dan de Audio .90, en is het het ook waard om aan te schaffen ?
Hij ziet er iig wel goed uit, en ik las hier dattie bij de Mediamarkt niet duur is (Zitten er 2 in de buurt, Hengelo en Enschede)
Ik heb nu een headset, Plantronics Audio .90, en daar luister ik mee. Nu is mijn vraag of die Sennheiser (HD201) beter is dan de Audio .90, en is het het ook waard om aan te schaffen ?
Hij ziet er iig wel goed uit, en ik las hier dattie bij de Mediamarkt niet duur is (Zitten er 2 in de buurt, Hengelo en Enschede)
De wijzen komen uit het Oosten!
Zonder een van beide gehoord te hebben durf ik al volmondig ja te zeggen.NoepZor schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:03:
Anoniem: 151447
In het begin vond ik de bas erg slecht maar sinds ik hem goed heb ingespeeld klinkt het al beter. De bas komt nog steeds niet echt naar voren, ik vergelijk dit nu met 15€ sony oordoppen.....NoepZor schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:03:
Hoe zit het met de bassweergave van deze koptelefoon ? Is die lekker strak en stevig ? Ik luister veel naar trance ed, en wil dat dat goed klinkt, dus zuivere tonen, en een mooie diepe bassweergave.
Ik denk niet dat dit een goeie koptelefoon is voor trance, als je wat rustigere muziek luisterd dan is het geluid heel goed.
Ik kan altijd de bass nog iets omhoog zetten met de Equalizer, of krijg ik dan nog geen goede weergave?
Die ik nu heb heeft een redelijke bass, en wel heldere tonen, maar, dan zit je met mic en al
en hij zit op je oor. Dan lijkt me die Sennheiser beter zitten ?
Die ik nu heb heeft een redelijke bass, en wel heldere tonen, maar, dan zit je met mic en al
Damn... ik heb geluistert bij de mediamarkt, en ik vond de HD202 iets beter klinkendan de HD201, iets stevigere bass, en die kerel van de mediamarkt raadde die ook aan.. Echter als ik de bass vergelijk met mn Audio .90 is die altijd nog minder.. en de middentonen klinken iets doffer vergeleken bij mijn Audio .90, moet hij gewoon nog ff inspelen ??
Mja mayb is dat het tientje verschil (dat de Audio .90 meer kost)
Mja mayb is dat het tientje verschil (dat de Audio .90 meer kost)
[ Voor 9% gewijzigd door NoepZor op 16-09-2005 15:42 ]
Bij deze blaas ik nog even nieuw leven in dit topique.
Mijn HD500 had het begeven deze week, bleek de kabel te zijn. Nieuwe kabel bestelt en voor in de tussentijd een HD201 aangeschaft.
Inmiddels heb ik de nieuwe kabel binnen zodat ik een goede vergelijking kan maken.
Op het eerste gehoor was de 201 voor de prijs zeker geen slechte koptelefoon.
Nu ik ze echter naast elkaar heb merk ik enkele duidelijke verschillen.
-de HD201 is een heel stuk lichter
-de bass is bij de HD201 een behoorlijk stuk minder dan bij de HD500
-de 201 zit minder comfortabel dan de 500, maar zeker niet slecht
Voor muziek luisteren vind ik de 201 dus wat minder geschikt vanwege de mindere bass, maar ik denk dat voor gamen de 201 prima geschikt is, zeker omdat ie een stuk comfortabeler zit dan de meeste koptelefoons die op je oor rusten en deze er omheen.
Mijn HD500 had het begeven deze week, bleek de kabel te zijn. Nieuwe kabel bestelt en voor in de tussentijd een HD201 aangeschaft.
Inmiddels heb ik de nieuwe kabel binnen zodat ik een goede vergelijking kan maken.
Voor muziek luisteren vind ik de 201 dus wat minder geschikt vanwege de mindere bass, maar ik denk dat voor gamen de 201 prima geschikt is, zeker omdat ie een stuk comfortabeler zit dan de meeste koptelefoons die op je oor rusten en deze er omheen.
Bedoel je met minder : Mindere kwaliteit bass of gewoon minder bass aanwezig ?whiteguy schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:03:
Bij deze blaas ik nog even nieuw leven in dit topique.
iemand ervaringen met de PC 160? (senn..) en liever nog in combinatie met een X-Fi geluidskaart?
Over het dikgedrukte: jij bent hartstikke gekMooooody schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:12:
Na een uurtje of 3 luisteren en vergelijken met 3 andere koptelefoons (Sennheiser HD595, Sennheisser HD555, Stanton DJ Pro 2000) en 2 oordopjes (Sharp MD33, Shure E3) mag ik nu definitief bevestigen dat deze koptelefoon erg veel waar voor je geld is
Ik ga geen gedetailleerd verslag geven, maar de 201 komt erg dicht bij de HD555. De 'soundstage' van de HD555 is duidelijk wat beter, maar dat komt vooral doordat deze koptelefoon open is. Ook heeft de 555 iets meer detail. Het midden van de 201 vind ik echter beter. Qua hoeveelheid en kwaliteit van de bass zijn ze vrijwel gelijk.
De HD595 is te hoog gegrepen op alle fronten, maar deze koptelefoon kost ook 200 euro (7x zo veel dus). Maar goed, dit is ook een open koptelefoon en deze presteren bij voorbaat al beter dan gesloten modellen.
jammer dat deze koptelefoon niet bij de mediamarkt ligt ofzo waar je hem even kan opzetten zoals veel andere modellen daar...
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Grappig dat je mij gek noemt, de beleveving van geluid is namelijk hardstikke persoonlijkgoldmemberf1 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:00:
[...]
Over het dikgedrukte: jij bent hartstikke gekLuister nog maar eens dan..

[ Voor 24% gewijzigd door Mooody op 18-10-2005 08:48 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Oke..sorry. Maar ik hoor duidelijk verschilMooooody schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 08:47:
[...]
Grappig dat je mij gek noemt, de beleveving van geluid is namelijk hardstikke persoonlijk
wie heeft het over muziek? ik moet goede positioning hebben met games.
ik heb een X-fi geluidskaart, en een zalman 5.1 koptelefoon. nu wil ik graag de hoofdtelefoon feature van de X-fi gebruiken,
maar met de zalman 5.1 ding klinkt het niet zo best (omdat hij dan alleen de L en R speakertjes gebruikt)
dus ik ben genoodzaakt om het op 5.1 speakers te hebben staan.
alleen heeft de CMMS 3D hoofdtelefoon feature de eigenschappen om ook boven en onder je geluid te simuleren.
terwijl het geluid op 5.1 (op mijn zalman 5.1 headset) veel voller klinkt dan op hoofdtelefoon (stereo) modus.
maar dat komt omdat je dan eigenlijk 6 speakers hoort IPV 2
ja het is moeilijk uit te leggen,
misschien had ik nooit een 5.1 hoofdtelefoon moeten aanschaffen
want nu ben ik te verwend.
ik moet gewoon een goede stereo hoofdtelefoon hebben en dan kan ik oordelen of ik nogsteeds de 5.1 koptelefoon wil gebruiken.
ik heb een X-fi geluidskaart, en een zalman 5.1 koptelefoon. nu wil ik graag de hoofdtelefoon feature van de X-fi gebruiken,
maar met de zalman 5.1 ding klinkt het niet zo best (omdat hij dan alleen de L en R speakertjes gebruikt)
dus ik ben genoodzaakt om het op 5.1 speakers te hebben staan.
alleen heeft de CMMS 3D hoofdtelefoon feature de eigenschappen om ook boven en onder je geluid te simuleren.
terwijl het geluid op 5.1 (op mijn zalman 5.1 headset) veel voller klinkt dan op hoofdtelefoon (stereo) modus.
maar dat komt omdat je dan eigenlijk 6 speakers hoort IPV 2
ja het is moeilijk uit te leggen,
misschien had ik nooit een 5.1 hoofdtelefoon moeten aanschaffen
ik moet gewoon een goede stereo hoofdtelefoon hebben en dan kan ik oordelen of ik nogsteeds de 5.1 koptelefoon wil gebruiken.
Nee, maar ben je bang dat je haren anders in de war raken?Anoniem: 42149 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:48:
Kun je deze ook in je nek leggen? en dan je oren nog goed in de kussens hebben?
[ Voor 13% gewijzigd door goldmemberf1 op 18-10-2005 23:59 ]
Anoniem: 42149
Nee dat niet, doe het standaard met alle koptelefoons eigenlijk.goldmemberf1 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:58:
[...]
Nee, maar ben je bang dat je haren anders in de war raken?
Hmmz oke...bij deze is dat niet mogelijk
Pas als je 'em daadwerkelijk OP je hoofd hebt zitten je oren echt in die dingen.
Kan wel met die Philips SBC HP550 die eerder in dit topic is genoemd. Deed ik ook vaak.Anoniem: 42149 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:48:
Kun je deze ook in je nek leggen? en dan je oren nog goed in de kussens hebben?
Maar de kussens vallen niet altijd helemaal over je oren heen. Ligt natuurlijk ook een beetje aan de afmetingen van je oren.
[ Voor 18% gewijzigd door lord.farquaad op 19-10-2005 20:41 ]
Net ook eigenaar geworden via mp3man
klinkt al goed op de iaudio
Ik ben bang dat ik straks met dit ding over straat moet lopen
Nu even goed inspelen....
Ik ben bang dat ik straks met dit ding over straat moet lopen
Nu even goed inspelen....
[ Voor 10% gewijzigd door BARACUS op 27-10-2005 15:13 ]
Ik heb er eentje besteld op bol.com met coupon-code BOL-062305-HW923 waarmee ik 1,95 korting kreeg en kwam uit op een totaalprijs van 29 euro. Ben erg benieuwd naar dit koptelefoontje!
........................................................................................................................................................
Na het overlijden van mijn oude Sennheiser HD 435 moest ik toch weer op zoek naar iets nieuws, aangezien ik op een studentenkamer woon en tot diep in de nacht muziek wil kunnen luisteren. Na een half uurtje research had ik al een flauw vermoeden dat het de Sennheiser HD 201 zou worden, en toen ik op het gehele internet alleen reacties vond varierend van "zeer lovend" tot "omg, the best ever!" stond mijn keuze vast. Gister naar de Mediamarkt geweest, daar hadden ze alleen de HD 202, waar over het algemeen toch iets minder positief over gesproken wordt.
Vandaag naar de lokale elektro-boer getogen en de HD 201 besteld. Ik heb ze dus nog nooit beluisterd, maar ik ga er van uit dat het goed is. Als het goed is zijn ze eind deze weekn binnen, dan laat ik wel even wat van me horen.
Ik betaal er trouwens € 29,95 voor...
Vandaag naar de lokale elektro-boer getogen en de HD 201 besteld. Ik heb ze dus nog nooit beluisterd, maar ik ga er van uit dat het goed is. Als het goed is zijn ze eind deze weekn binnen, dan laat ik wel even wat van me horen.
Ik betaal er trouwens € 29,95 voor...
Ook ik was erg tevreden en gebruik hem zelfs onderweg in de trein. Ook al is de kabel die erbij hangt maar liefst 3 meter, die rol ik wel op
........................................................................................................................................................
Bij Wehkamp kost hij nu maar 15 euro. Komt wel nog 4.95 verzendkosten bij.
Ja, wat verwacht je ook voor die prijsAnoniem: 160168 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 01:30:
Bij de mediamarkt is ie ook 19,95. Vindt hem er alleen niet stevig uitzien.

Een beetje goeie hoofdtelefoon is al snel dik boven de 100 euro.
Ik heb sinds een paar uurtjes ook de 201. Dit omdat mijn Philips 910 recentelijk overleden is en ik, terwijl ik me orienteer op een 'echte' vervanger, natuurlijk wel geluid moet hebben. 
Hij klinkt op zich prima voor een prijs van 30 euri moet ik zeggen, maar het verschil met mijn 910 is toch wel erg groot. Hij klinkt een stuk minder 'gedefinieerd', wolliger.
Ook mis ik bepaalde details in het geluid die mijn 910 wel weergaf.
In eerste instantie vond ik de bas wat zwakjes (qua volume) en probeerde dit te compenseren door wat met de equalizer te spelen. Dan wordt het beter, maar na een uurtje begon me dat al te vermoeien. Ik kreeg de neiging om het geluid wat zachter te zetten of zelfs de koptelefoon af te doen. Daar had ik met mijn 910 nooit last van.
Maar ja, die was ook stukken duurder dus geen echte vergelijking. In ieder geval valt hij zeker niet tegen en met wat inspelen moet een en ander nog wat bijtrekken. Eens kijken hoe ik er over een weekje ofzo over denk.
Hij klinkt op zich prima voor een prijs van 30 euri moet ik zeggen, maar het verschil met mijn 910 is toch wel erg groot. Hij klinkt een stuk minder 'gedefinieerd', wolliger.
Ook mis ik bepaalde details in het geluid die mijn 910 wel weergaf.
In eerste instantie vond ik de bas wat zwakjes (qua volume) en probeerde dit te compenseren door wat met de equalizer te spelen. Dan wordt het beter, maar na een uurtje begon me dat al te vermoeien. Ik kreeg de neiging om het geluid wat zachter te zetten of zelfs de koptelefoon af te doen. Daar had ik met mijn 910 nooit last van.
Maar ja, die was ook stukken duurder dus geen echte vergelijking. In ieder geval valt hij zeker niet tegen en met wat inspelen moet een en ander nog wat bijtrekken. Eens kijken hoe ik er over een weekje ofzo over denk.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Zo, ik heb de 201 nu een aantal weken, en opzich is het geluid prima, maar ik merk inderdaad ook dat ik na enkele uren de neiging heb om het volume naar beneden te schroeven of de koptelefoon zelfs af te zetten. Het geluid is niet storend, maar toch veroorzaakt het enige irritatie. Een andere opmerking is de hoofdband, deze is vrij hard en heeft niet een groot oppervlak, daardoor komt er vrij veel druk op je schedel. Ik gebruik de koptelefoon vaak meerdere uren achter elkaar en dan is de 201 niet ideaal.
Het geluid is echter prima!
Het geluid is echter prima!
Als je uren per dag een koptelefoon gebruikt, is het op zich al vreemd dat je er eentje van 25 euro koopt
tsja, ik ben een arme student, ik luister vooral 's nachts naar muziek dus dan kan ik mn luidsprekers niet gebruiken...Mooooody schreef op donderdag 08 december 2005 @ 07:47:
Als je uren per dag een koptelefoon gebruikt, is het op zich al vreemd dat je er eentje van 25 euro koopt
Hey,
Ik lees hier veel positieve reacties over de hd 201 en ik was ook van plan om die te kopen, maar nu kreeg ik een aldi reclame blad in mijn handen en zag een sennheiser hd 447.
Ik heb op internet gezocht naar reviews of reacties van andere mensen maar zonder succes.
Weet iemand hier misschien welke ik beter kan gaan kopen?
Ze zijn allebei 20 euro, helaas kan ik ze niet beluisteren dus moet ik maar op jullie vertrouwen.
Als ik de hd 201 koop ben ik er zeker van dat ik een goede hoofdtelefoon koop, maar ben toch wel benieuwd naar die Hd 447, betekend het niet dat die beter hoort te zijn omdat die hogere nummer heeft?
Alsvast bedankt voor jullie hulp
Ik lees hier veel positieve reacties over de hd 201 en ik was ook van plan om die te kopen, maar nu kreeg ik een aldi reclame blad in mijn handen en zag een sennheiser hd 447.
Ik heb op internet gezocht naar reviews of reacties van andere mensen maar zonder succes.
Ze zijn allebei 20 euro, helaas kan ik ze niet beluisteren dus moet ik maar op jullie vertrouwen.
Als ik de hd 201 koop ben ik er zeker van dat ik een goede hoofdtelefoon koop, maar ben toch wel benieuwd naar die Hd 447, betekend het niet dat die beter hoort te zijn omdat die hogere nummer heeft?
Die redenering gaat lang niet altijd op, ook niet bij Sennheiser. Zij hebben ook koptelefoons met een lager nummer die vele malen duurder zijn dan de 447.Als ik de hd 201 koop ben ik er zeker van dat ik een goede hoofdtelefoon koop, maar ben toch wel benieuwd naar die Hd 447, betekend het niet dat die beter hoort te zijn omdat die hogere nummer heeft?
Kijk hier eens voor wat reviews/kenmerken van koptelefoons.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Anoniem: 13496
Hopla. Net binnen via wehkamp. 20 EU incl. verzendkosten.
Heb hem voor op mn laptop gekocht. Sluit perfect af, en heb geen last meer van schreeuwende collegae. Geluid is zeker lekker, maar ik ben geen audiofiel.
Heb hem voor op mn laptop gekocht. Sluit perfect af, en heb geen last meer van schreeuwende collegae. Geluid is zeker lekker, maar ik ben geen audiofiel.
Ik ben hier ook wel benieuwd naarsjaak88 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:45:
Hey,
Ik kan binnenkort wel eens een vergelijking posten tussen de 447 en de 201. Net de 201 gekocht (29 euro
), zie ik het Aldi krantje met de 447. Goed, ik kon me niet inhouden, en heb die dus ook maar gehaald. Komt altijd wel van pas op een mp3 speler of wat dan ook.
De 201 zelf klinkt goed voor zijn prijs, niet te blikkerig of anderszins sterk gekleurd. De bas kon wel wat dieper en volumineuzer, maar het is niet zo dat er een iel geluid uitkomt. Het is ook weer geen wonder-koptelefoon, (duidelijk) duurdere modellen klinken echt wel beter. Bij duurdere modellen heb je ook minder het gevoel dat de muziek "midden in je hoofd zit", een natuurlijker stereobeeld, wat meer lijkt alsof je naar luidsprekers luistert zeg maar. Vooral bij mijn referentie koptelefoon (Stax Lambda Nova basic) heb je duidelijk minder het idee naar een koptelefoon te luisteren.
De 201 zelf klinkt goed voor zijn prijs, niet te blikkerig of anderszins sterk gekleurd. De bas kon wel wat dieper en volumineuzer, maar het is niet zo dat er een iel geluid uitkomt. Het is ook weer geen wonder-koptelefoon, (duidelijk) duurdere modellen klinken echt wel beter. Bij duurdere modellen heb je ook minder het gevoel dat de muziek "midden in je hoofd zit", een natuurlijker stereobeeld, wat meer lijkt alsof je naar luidsprekers luistert zeg maar. Vooral bij mijn referentie koptelefoon (Stax Lambda Nova basic) heb je duidelijk minder het idee naar een koptelefoon te luisteren.
Ik woon in voorthuizen (tussen Harderwijk en Ede) en wil deze koptelefoon wel es horen/kopen
, maar weet niet waar ze te koop zijn
.... heeft iemand een idee? in ede is een mediamarkt maar op de pagina van media markt hebben ze geen lijst met producten
(of ik zoek niet goed...) en in voorthuizen is zover ik weet ook geen audio winkel........
is er dus een tweaker die in deze buurt woont en weet waar ik de HD201 kan kopen???!?!?
PS: ik ben ondertussen ook een beetje aan het zoeken maar het lukt niet zo erg
.
Lamaar, ik heb er al 1 besteld bij eurotronics te barneveld..... hij komt morgen of overmorgen binnen

is er dus een tweaker die in deze buurt woont en weet waar ik de HD201 kan kopen???!?!?
PS: ik ben ondertussen ook een beetje aan het zoeken maar het lukt niet zo erg

Lamaar, ik heb er al 1 besteld bij eurotronics te barneveld..... hij komt morgen of overmorgen binnen
[ Voor 20% gewijzigd door Greyh0und op 14-12-2005 16:42 ]
Greyh0und
Een vergelijking zou wel erg mooi zijn, aangezien ik zelf ook een beetje aan het twijfelen ben tussen die 2birdie_man schreef op woensdag 14 december 2005 @ 14:03:
Ik kan binnenkort wel eens een vergelijking posten tussen de 447 en de 201. Net de 201 gekocht (29 euro), zie ik het Aldi krantje met de 447. Goed, ik kon me niet inhouden, en heb die dus ook maar gehaald. Komt altijd wel van pas op een mp3 speler of wat dan ook.
Bij de media Markt in Den Haag verkopen ze de 201 niet, maar er hangen er wel heel veel, namelijk als luister-koptelefoons bij de cd rekken. Ik weet niet of dat in Ede ook zo is natuurlijk. Je kan in ieder geval een idee krijgen dan, alhoewel die afdeling meestal te lawaaiig is om je echt een goed oordeel te vormen. Verder zag ik de 201 in Den Haag bij een goede audiozaak als Praalder hangen, dus wellicht een goede audiozaak in Ede? In de winkel zal je wel 29 euro kwijt zijn, terwijl hij op internet voor een tientje minder ook te krijgen schijnt te zijn.Greyh0und schreef op woensdag 14 december 2005 @ 14:23:
in ede is een mediamarkt maar op de pagina van media markt hebben ze geen lijst met producten(of ik zoek niet goed...) is er dus een tweaker die in deze buurt woont en weet waar ik de HD201 kan kopen???!?!?
Probeer Hifi Team Ede eens: : 0318 - 614560
In Voorburg zit er ook eentje, dat vind ik een prettige zaak. De 201 zal wel tot de onderkant van hun assortiment behoren
Alle "afkraak" opmerkingen dat er veel betere te koop zijn doet mij meteen afvragen tot hoever je deze 20 euro koptelefoon kunt vergelijken met echte speakers. Ik ben dus in de veronderstelling dat je veel gemakkelijker en goedkoper een koptelefoon kunt bouwen met dezelfde geluidskwaliteit. Ik snap dat het een ander systeem is
maar als je bijv. het kunt vergelijken met 400 euro speakers geluid dan vind ik het "zeuren" over betere koptelefoons een betere context krijgen. Niet iedereen heeft 800 euro aan speakers in huis dus is zo'n gammel 20 euro ding eigenlijk fantastisch.
[ Voor 8% gewijzigd door BARACUS op 14-12-2005 16:40 ]
Anoniem: 109353
Damn zie nu pas toevallig dat ik een hd 202 heb
En jah de linker kant wil het nie meer doen
Dus ik was aan het denken om een goedkoop maart best wel goed spelende koptelefoon te kopen en zie dat de 201 model beter is. Dus waarschijnlijk zal ik die dan wel nemen als mijn geld binne is 
En jah het is waar dat als je met zulke dingen uren lang aan het luisteren bent , dat je dan een gevoel hebt alsof er aan beide kanten van je oren een gewicht van 10 kilo hangt
en alsof je hoofd word geperst door iets
.Qua geluid heb je een veel beter ding dan dat je een X merk neemt voor zo n prijs dus Senheiser is in het algemeen een top merk en een aanrader vind ik
En jah het is waar dat als je met zulke dingen uren lang aan het luisteren bent , dat je dan een gevoel hebt alsof er aan beide kanten van je oren een gewicht van 10 kilo hangt

Anoniem: 17926
Naar luidsprekers luister je op een heel andere manier en daarin is de ruimte veel meer van invloed. Luidsprekers van 400 euro zijn echter puur kwalitatief gezien toch wel wat beter dan deze HD201(/2). Zo is het hoog toch wel een stuk minder dan dat van mijn luidsprekers. Gelukkig is de 201 voor mijn vriendinBARACUS schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:38:
Alle "afkraak" opmerkingen dat er veel betere te koop zijn doet mij meteen afvragen tot hoever je deze 20 euro koptelefoon kunt vergelijken met echte speakers. Ik ben dus in de veronderstelling dat je veel gemakkelijker en goedkoper een koptelefoon kunt bouwen met dezelfde geluidskwaliteit. Ik snap dat het een ander systeem ismaar als je bijv. het kunt vergelijken met 400 euro speakers geluid dan vind ik het "zeuren" over betere koptelefoons een betere context krijgen. Niet iedereen heeft 800 euro aan speakers in huis dus is zo'n gammel 20 euro ding eigenlijk fantastisch.
hey iemand die een sony mdr-v500 of mdr-v700 heeft en ook deze headphones? Ik zou graag van je horen welke je beter vind klinken dan (neem wel aan dat hij slapper is + minder hard gaat maar als hij beter geluid geeft wil ik hem graag hebben
)
[ Voor 31% gewijzigd door jnice op 15-12-2005 00:22 ]
Goed, ik heb gisteravond even een korte vergelijking tussen de 201 en de 447 gedaan. Met de kanttekening dat beide nog niet lang ingespeeld waren. Overigens verandert na een nacht lang inspelen de 447 niet echt van karakter, zo hoorde ik vanmorgen. Ik heb ze getest op mijn CD-speler en versterker, en de 447 vanmorgen nog even op mijn Sony NW-HD3 om te kijken hoe geschikt hij is voor mobiel gebruik.
Persoonlijk vind ik de 201 duidelijk de betere van de twee. Het geluidsbeeld is veel uitgewogener. De 447 heeft naar mijn smaak een veel te zware bas en midbas. Daardoor lijkt het of er een dik laken tussen je oren en de speakers hangt. Wat dat betreft heeft hij dus duidelijk het karakter van broertje 457 als ik de reviews op headfi.com mag geloven. Voor bassheads is de 447 misschien wel wat, wie een meer uitgewogen geluid zoekt, kan beter voor de 201 gaan. Als je de 201 opzet na de 447 lijkt het of er heel weinig bas uitkomt, maar dat is meer door de enorme hoeveelheid bas die de 447 eruit pompt. De definitie in de bas van de 447 vind ik niet best, het is voornamelijk veel. De 201 laat in de bas meer detail horen.
Na een nacht doorspelen was het geluid van de 447 wat beter geworden; het klonk wat strakker allemaal, maar qua karakter blijft het een koptelefoon met naar mijn smaak veel te veel bas in verhouding tot de rest van het spectrum.
Op mijn Sony NW-HD3 kan je door de equalizer flink te gebruiken (moet je audio wel in atrac zijn) het geluid van de 447 een stuk beter maken: zet de schijven in een rechte lijn schuin omhoog. Dus de diepste bas het sterkst verzwakken, het hoogste hoog het meest versterken, de rest van de schuiven daar mooi tussenin, met de middelste schuif rond 0. Dat compenseert het te zware karakter mooi en dan vind ik er een veel gebalanceerder geluid uitkomen. Met een iPod heb je deze regelmogelijkheid helaas niet. Qua gevoeligheid vind ik hem voldoende, hij ging naar mijn smaak behoorlijk hard.
Qua draagcomfort vind ik dat de 447 redelijk stevig op de oren drukt. Hij blijft dus netjes zitten (headbangen daargelaten), maar ik denk dat ik zelf bij langer luisteren last zou krijgen van een knellend gevoel op de oren. De 201 zit duidelijk lichter en valt om je oren. In de zomer wil dat nog wel eens wat zweterig worden met die kunststof polstering (heeft m'n Stax ook last van). Ik heb niet zulke grote oren, en die passen netjes in de oorschelpen van de 201. Ik kan me voorstellen dat mensen met grote oren hier wat meer problemen mee kunnen hebben.
Tot slot: de stekker van de 201 is verguld, van de 301 niet. Beide hebben een 3 meter lang en vrij dun snoer.
Persoonlijk vind ik de 201 duidelijk de betere van de twee. Het geluidsbeeld is veel uitgewogener. De 447 heeft naar mijn smaak een veel te zware bas en midbas. Daardoor lijkt het of er een dik laken tussen je oren en de speakers hangt. Wat dat betreft heeft hij dus duidelijk het karakter van broertje 457 als ik de reviews op headfi.com mag geloven. Voor bassheads is de 447 misschien wel wat, wie een meer uitgewogen geluid zoekt, kan beter voor de 201 gaan. Als je de 201 opzet na de 447 lijkt het of er heel weinig bas uitkomt, maar dat is meer door de enorme hoeveelheid bas die de 447 eruit pompt. De definitie in de bas van de 447 vind ik niet best, het is voornamelijk veel. De 201 laat in de bas meer detail horen.
Na een nacht doorspelen was het geluid van de 447 wat beter geworden; het klonk wat strakker allemaal, maar qua karakter blijft het een koptelefoon met naar mijn smaak veel te veel bas in verhouding tot de rest van het spectrum.
Op mijn Sony NW-HD3 kan je door de equalizer flink te gebruiken (moet je audio wel in atrac zijn) het geluid van de 447 een stuk beter maken: zet de schijven in een rechte lijn schuin omhoog. Dus de diepste bas het sterkst verzwakken, het hoogste hoog het meest versterken, de rest van de schuiven daar mooi tussenin, met de middelste schuif rond 0. Dat compenseert het te zware karakter mooi en dan vind ik er een veel gebalanceerder geluid uitkomen. Met een iPod heb je deze regelmogelijkheid helaas niet. Qua gevoeligheid vind ik hem voldoende, hij ging naar mijn smaak behoorlijk hard.
Qua draagcomfort vind ik dat de 447 redelijk stevig op de oren drukt. Hij blijft dus netjes zitten (headbangen daargelaten), maar ik denk dat ik zelf bij langer luisteren last zou krijgen van een knellend gevoel op de oren. De 201 zit duidelijk lichter en valt om je oren. In de zomer wil dat nog wel eens wat zweterig worden met die kunststof polstering (heeft m'n Stax ook last van). Ik heb niet zulke grote oren, en die passen netjes in de oorschelpen van de 201. Ik kan me voorstellen dat mensen met grote oren hier wat meer problemen mee kunnen hebben.
Tot slot: de stekker van de 201 is verguld, van de 301 niet. Beide hebben een 3 meter lang en vrij dun snoer.
maandag deze besteld, en vandaag binnengekregen (had aangegeven dat ik het vrijdag wilde ontvangen aangezien ik die dag thuis was).
Zit lekker, licht, hoor dingen in mn muziekjes die met mn (overigens al een tijdje slechter wordende) oordopjes niet hoorbaar waren, muziek is nog mooier en rijker van geluid.
En dat voor 15,00 + 4,95 verzendkosten = 19.95 euro. Bij de wehkamp.
Ik heb weer goed geluid, zonder anderen te storen!

Nu alleen nog ff goede oordopjes voor een schappelijke prijs zodat ik ook weer ongestoord van mn iPod kan genieten.
Zit lekker, licht, hoor dingen in mn muziekjes die met mn (overigens al een tijdje slechter wordende) oordopjes niet hoorbaar waren, muziek is nog mooier en rijker van geluid.
En dat voor 15,00 + 4,95 verzendkosten = 19.95 euro. Bij de wehkamp.
Ik heb weer goed geluid, zonder anderen te storen!
Nu alleen nog ff goede oordopjes voor een schappelijke prijs zodat ik ook weer ongestoord van mn iPod kan genieten.
oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook
Ook ik heb sinds vrijdag deze koptelefoon, ook via wehkamp. Had hem naar zo'n kiala punt laten sturen, maar de wehkamp had besloten hem toch naar mn huis te sturen, waar ik op dat moment tot 2 keer toe niet was. Donderdag om 17:45 gebeld, en vrijdag om 11:30 kon ik hem alsnog ophalen 
Ook mij bevalt hij prima, erg goed geluid! (Tnx pa, in case you're reading
)
Als tip voor de oordopjes in de trein: deze lijken mij prettig (ik vind oordopjes met tuutjes in je oor erg fijn):Logitech Playgear Stealth
Review: hier en hier.
Ook mij bevalt hij prima, erg goed geluid! (Tnx pa, in case you're reading
Als tip voor de oordopjes in de trein: deze lijken mij prettig (ik vind oordopjes met tuutjes in je oor erg fijn):Logitech Playgear Stealth
Review: hier en hier.
[ Voor 22% gewijzigd door Blaurens op 18-12-2005 17:01 . Reden: Toch even een review gevonden ]
Hmm, dat ziet er allemaal erg netjes uit! En laat ik nou net nog aan het rondneuzen zijn naar een nieuwe headphone 
Ehm, uit de stats maak ik op dat het een gesloten techniek is, in hoeverre is dit? Ik wil hem namelijk gaan gebruiken voor wat gedrum hier in mijn kamer (niet keihard rammen maar toch wel lekker spelen) En met mijn plantronics .90 hoor ik het gewoon niet meer
Dus mijn vraag is, hoeveel lekt het van zowel buiten naar binnen en visa versa?
Ehm, uit de stats maak ik op dat het een gesloten techniek is, in hoeverre is dit? Ik wil hem namelijk gaan gebruiken voor wat gedrum hier in mijn kamer (niet keihard rammen maar toch wel lekker spelen) En met mijn plantronics .90 hoor ik het gewoon niet meer
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Wil ik mijzelf toch maar even quoten en een trapje geven.. Iemand die mij kan helpen?stevenP schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 20:09:
Hmm, dat ziet er allemaal erg netjes uit! En laat ik nou net nog aan het rondneuzen zijn naar een nieuwe headphone
Ehm, uit de stats maak ik op dat het een gesloten techniek is, in hoeverre is dit? Ik wil hem namelijk gaan gebruiken voor wat gedrum hier in mijn kamer (niet keihard rammen maar toch wel lekker spelen) En met mijn plantronics .90 hoor ik het gewoon niet meerDus mijn vraag is, hoeveel lekt het van zowel buiten naar binnen en visa versa?
PS: ik kan niet op de site van wehkamp vinden wat voor verzendkosten ze rekenen, iemand?
http://www.wehkamp.nl/inf...?Page=INF&IHC=BEZ&IPC=005stevenP schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:27:
[...]
Wil ik mijzelf toch maar even quoten en een trapje geven.. Iemand die mij kan helpen?
PS: ik kan niet op de site van wehkamp vinden wat voor verzendkosten ze rekenen, iemand?
Je wilt met muziek uit de headphone meedrummen? Denk dat ie daar wel teveel gesloten voor is, want je hoort (bij een beetje volume) echt absoluut niks meer van buitenaf. Reden waarom ik 'm juist zo fantastisch vindstevenP schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:27:
[...]
Wil ik mijzelf toch maar even quoten en een trapje geven.. Iemand die mij kan helpen?
Kijk, dat wilde ik horen! Het zal niet te snel te gesloten zijn met drummen, trust me als je er zelf achter zit is het een hoop geluidriezebosch schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:20:
[...]
Je wilt met muziek uit de headphone meedrummen? Denk dat ie daar wel teveel gesloten voor is, want je hoort (bij een beetje volume) echt absoluut niks meer van buitenaf. Reden waarom ik 'm juist zo fantastisch vind
@BARACUS: tnx, dan heb je hem dus voor 19,95, lijkt mij een fijne deal! Over een week ongeveer m'n salaris, dan ga ik er 1 bestellen!
n.a.l. van dit topic heb ik em ook maar besteld en heb eik maar 1 puntje van kritiek.
ik krijg pas echt een lekker geluid als ik em wat vaster op mijn oren druk, zonder dat vind ik het volume niet erg hoog en de bas is ook wat ielig.
kan natuurlijk komen doordat ik zo'n lief klein koppie heb maar wilde het toch even melden.
ik had hiervoor een sony mdr nogwat en daarmee kon ik het oplossen door de hooftelefoon iets schuin naar voren te zetten, dat maakt met de 201 geen verschil helaas.
ik krijg pas echt een lekker geluid als ik em wat vaster op mijn oren druk, zonder dat vind ik het volume niet erg hoog en de bas is ook wat ielig.
kan natuurlijk komen doordat ik zo'n lief klein koppie heb maar wilde het toch even melden.
ik had hiervoor een sony mdr nogwat en daarmee kon ik het oplossen door de hooftelefoon iets schuin naar voren te zetten, dat maakt met de 201 geen verschil helaas.
tijd voor verandering.
De grote baas heeft hem ookstevenP schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 07:21:
[...]
@BARACUS: tnx, dan heb je hem dus voor 19,95, lijkt mij een fijne deal! Over een week ongeveer m'n salaris, dan ga ik er 1 bestellen!

Beetje laat maar toch,rapture schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:48:
[...]
Mijn Sennheiser HD570 koptelefoon gebruik ik regelmatig met een laptop in een trein en bibliotheek. Deze koptelefoon is open en er komt dus redelijk geluid uit de koptelefoon. In de bibliotheek moest ik het volume verlagen, want ze konden al meezingen. In de trein valt het mee als de trein rijd, dus kabaal maakt.
HD201 is gesloten en heeft lagere impedantie, eigenlijk ideaal voor laptops op de trein. Geen last van de achtergrondgeluiden en je stuurt de rest niet. Laptops geven niet veel vermogen op de koptelefoonuitgang en lagere impedantie speelt harder.
Word er iets gedaan tegen kabelbreuk? De kabel van mijn HD570 is ondertussen gepatcht met paar stukjes plakband. Is de kabel van een HD201 hetzelfde als die van een HD570 of zijn ze steviger?
http://www.factoryprices....174_451&products_id=22944
Nou, na wat vertraging is die van mij toch ook binnen o//
Mwa, eerste indruk:
-Mooi ding, netjes design
-Hij is een stuk minder breed/log op mn hoofd dan ik had verwacht
-De bas had wat steviger gemogen *aan mn iPod merk ik het wel, mn mac is het prima
Ik ga hem nu eens 24 uur inspelen op wat prodigy, r&b en wat rock, gewoon geshuffled op een lekker volume dan leert hij van alles wat
Mwa, eerste indruk:
-Mooi ding, netjes design
-Hij is een stuk minder breed/log op mn hoofd dan ik had verwacht
-De bas had wat steviger gemogen *aan mn iPod merk ik het wel, mn mac is het prima
Ik ga hem nu eens 24 uur inspelen op wat prodigy, r&b en wat rock, gewoon geshuffled op een lekker volume dan leert hij van alles wat
Joepie, daarnet die van mij bij de buren opgehaald... hij was gisteren al aangekomen, maar mn huisgenootjes waren zo vriendelijk mij dat niet te vertellen 
Ik had m in de winkel al even vluchtig opgehad, maar nu ik er een half uur mee op mn hoofd zit vind ik erg comfortabel en het geluid naar buiten wordt erg goed geisoleerd.
Het geluid is prima en de kwaliteit/prijs verhouding vind ik super als ik deze vergelijk met duurdere sets.
Ik heb nog wel last van wat kraakjes bij een zware bass (Korsakov - Still Wasted), hopeliijk lost het inspelen dat op
Ik had m in de winkel al even vluchtig opgehad, maar nu ik er een half uur mee op mn hoofd zit vind ik erg comfortabel en het geluid naar buiten wordt erg goed geisoleerd.
Het geluid is prima en de kwaliteit/prijs verhouding vind ik super als ik deze vergelijk met duurdere sets.
Ik heb nog wel last van wat kraakjes bij een zware bass (Korsakov - Still Wasted), hopeliijk lost het inspelen dat op
Komt dat gekraak niet door een brakke kwaliteit mp3? Probeer 's een 192kbs of hoger versie te scoren, waarscheinlijk is het dan weg!Mr1ncr3d1bl3 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:09:
Joepie, daarnet die van mij bij de buren opgehaald... hij was gisteren al aangekomen, maar mn huisgenootjes waren zo vriendelijk mij dat niet te vertellen
En ja, inspelen heeft zeker nut, ik merk het echt o// * stevenP heeft ruim 24 uur lang alleen maar Junkie XL, Tiesto, Godsmack, System of a Down en Prodigy aan laten staan op een flink volume, eigenlijk net wat harder dan ik bij gewoon gebruik zou doen
Het was 192, maar ik denk inderdaad dat het toch aan de kwaliteit lag, originele CD doet t beter
Eens even goed mn MP3 collectie uitmesten, kaf van het koren scheiden zegmaar... nog 1 dagje en dan komt mn Sony Walkman
Overigens heb ik dat ding nu echt al lang op mn hoofd en heb nergens last van, de laatste keer dat ik een hoofdtelefoon had is al een paar jaar terug, maar die knelde altijd...
Overigens heb ik dat ding nu echt al lang op mn hoofd en heb nergens last van, de laatste keer dat ik een hoofdtelefoon had is al een paar jaar terug, maar die knelde altijd...
mwa, mijn Plantronics audio .90 *wel een headset dan* ging ook irriteren na een tijdje, deze gaat echt nog lekkerder zitten als je hem een paar dagen op hebt gehadMr1ncr3d1bl3 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:14:
Het was 192, maar ik denk inderdaad dat het toch aan de kwaliteit lag, originele CD doet t beterEens even goed mn MP3 collectie uitmesten, kaf van het koren scheiden zegmaar... nog 1 dagje en dan komt mn Sony Walkman
![]()
Verder, ik vind het erg relaxt dat die schelpen een beetje kunnen draaien, kan je makkelijk 1 kant op je wang leggen o//
Anoniem: 166444
Ik heb hem nu gekocht maar ik vind mijn creative ep630's nog wat beter klinken (gelijk aan shart md33) klopt dit?
Als ik nee zeg ga je ze dan ineens beter vinden klinkenAnoniem: 166444 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:33:
Ik heb hem nu gekocht maar ik vind mijn creative ep630's nog wat beter klinken (gelijk aan shart md33) klopt dit?
Anoniem: 166444
jak d8 mss heb ik iets verkeerd ofzo 
maar mss komt het ook wel doordat hij nog niet en ingesteeld is en mijn ep630 er al aardig wat uurtjes op hebben
maar mss komt het ook wel doordat hij nog niet en ingesteeld is en mijn ep630 er al aardig wat uurtjes op hebben
Vind em echt TOP TOP TOP TOP
Heb em nu een week ofzo. Na 3 dagen begint ie tot leven te komen. Er zit een meter of 3,5 snoer aan
, Vergulde plug en een vergulde verloopplug. Ook de kabel is van goede kwaliteit, stevig en zeker niet te slap.
Draaibare schelpen en in hoogte verstelbaar.
Gebruik de kupfhuhrer zelf direct op de pc (audigy 2zs), werkt prima
Echt een MEGA goede deal dit ding.
Dat ze dit ding nog niet van de markt hebben gehaald
Teveel kwaliteit voor VEEL te weinig geld....
Heb em nu een week ofzo. Na 3 dagen begint ie tot leven te komen. Er zit een meter of 3,5 snoer aan
Draaibare schelpen en in hoogte verstelbaar.
Gebruik de kupfhuhrer zelf direct op de pc (audigy 2zs), werkt prima
Dat ze dit ding nog niet van de markt hebben gehaald
They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!
Op school hebben wij de HD210. Die is ook wel
.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Ik heb hem gekocht voor 20 euri (incl verzenkosten) bij de Wehkamp. Door het ontbreken van de bass vind ik het net een laptopspeaker lijken
. Tenzei ik er nog snel aan kan wennen gaat dat ding retour
[ Voor 18% gewijzigd door kamerplant op 11-02-2006 15:00 ]
🌞🍃