Ik heb nu ongeveer 3jaar de Sennheiser hd580 (voorganger hd600). Top koptelefoon. Ik heb de 201 erbij besteld (20 euro wehkamp

) voor aan mn laptop. Toen ik hem aansloot op mn laptop (Asus A6RU) was ik een beetje teleur gesteld, hij zat best behoorlijk, de band bovenaan kon wel wat zachter (ben de lekkere schuimrubbers van de hd580 gewend denk ik

) maar echt niet slecht, al helemaal niet voor 15 euro, te bedenken dat ik het 20 voudige voor de hd580 betaald heb.
Maar het geluid ontbrak met name bas, nu wist ik wel dat mn laptop geluidskaartje niet 'je-van-het' was maar ok. Eenmaal aangesloten op n goede geluidskaart (Audigy 2 ZS icm redelijke technics versterker) kwam de 201 een stuk meer los. Hij kon echt verrassend goed meekomen met mijn 'goede' koptelefoon. Ik heb een paar nummers 2x geluisterd, met beide koptelefonen.
Was echt onder de indruk voor zo'n spotgoedkoop koptelefoontje.
Mijn conclusie: met een beetje ondersteuning (in de zin van goede geluidskaart of versterker of beide) is dit echt een geweldige koptelefoon.
Ook iets voor op reis bijvoorbeeld (heb ik hem ook o.a. voor aangeschaft), als je hem kwijt raakt of er gebeurt iets mee is dr niet zoveel aan 't handje.
[
Voor 12% gewijzigd door
Magnolia op 14-04-2006 02:02
]
Ontspan.