Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:16

Cyphax

Moderator LNX
Datafeest schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:59:
Ik heb hem gekocht voor 20 euri (incl verzenkosten) bij de Wehkamp. Door het ontbreken van de bass vind ik het net een laptopspeaker lijken :o. Tenzei ik er nog snel aan kan wennen gaat dat ding retour :P
Ontbreken van bas? Laptopspeaker? Dan moet ie kapot zijn. :P
Het is inderdaad geen koptelefoon die bastonen accentueert maar het is een kwestie van persoonlijke voorkeur of je dat bezwaarlijk vindt of niet. Ik heb af en toe wel het gevoel dat 'ie IETS meer bas weer mocht geven, maar ik vind 'm erg goed klinken in het algemeen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35
"De jeugd van tegenwoordig" wordt overal doodgegooid met veel, maar ook overstemde en krakerig bass. Een goede bass is iets anders dan veel bass :) Ik zeg niet dat de HD210 een goede bass hebben, ook is deze prima gezien de prijs en het feit dat het een koptelefoon is :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168401

Even een vraagje he:
Ik heb veel positieve dingen over de HD201 gelezen maar is die 201 nou ook geschikt om op een instrument (digitale piano of elec. gitaar) aan te sluiten? Of moet ik dan een andere koptelefoon zoeken?
En is er ondertussen trouwens al niet een nieuwer model uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgon
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024

tolgon

-----------

Ik heb hem nooit uitgeprobeerd, wel ben ik erg blij met mijn icemat siberia !

-----------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 168401 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 01:51:
Even een vraagje he:
Ik heb veel positieve dingen over de HD201 gelezen maar is die 201 nou ook geschikt om op een instrument (digitale piano of elec. gitaar) aan te sluiten? Of moet ik dan een andere koptelefoon zoeken?
En is er ondertussen trouwens al niet een nieuwer model uit?
Wat is "geschikt"? Het gaat prima op mijn keyboard, helpt dat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xyKE schreef op zondag 12 februari 2006 @ 01:57:
Ik heb hem nooit uitgeprobeerd, wel ben ik erg blij met mijn icemat siberia !
Dat is toch een headset? Wat heeft dat hiermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyphax schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:03:
[...]

Wat is "geschikt"? Het gaat prima op mijn keyboard, helpt dat? ;)
Ik dacht misschien klinken CD's of films wel erg goed maar bijvoorbeeld alleen gitaarmuziek of piano-klanken wat minder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Onze analoge piano heeft helaas geen koptelefoon aansluiting, ik kan het niet voor je testen. :(

Overigens, er zit in het programma KMix een hele mooie optie om de bass te regelen. Ik ben nu erg tevreden met deze koptelefoon :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-07 19:28

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Weet iemand of ze de Sennheiser hd 201 ergens in Alphen verkopen?
Ik ben net bij de mediamarkt wezen kijken maar daar hadden ze hem niet.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb een digitale piano van Yamaha en speel bijna altijd met deze koptelefoon. Werkt als een trein.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
mark de man schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 09:52:
Weet iemand of ze de Sennheiser hd 201 ergens in Alphen verkopen?
Ik ben net bij de mediamarkt wezen kijken maar daar hadden ze hem niet.
Gewoon Wehkamp, goedkoper vind je hem niet en je hoeft niet eens de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb om de een of andere reden het vermoeden dat m'n HD201 sneller vervormd als ik de basweergave verhoog... dat kan ook aan mij liggen, maar is het mogelijk dat de speakertjes er op de een of andere manier op achteruit gaan? Ik gebruik 'm erg veel en ik heb het volume bij bepaalde muziek vrij hoog staan (te hoog, slecht voor de oren...).
Anders ligt het aan mij, of aan m'n geluidskaart ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Cyphax schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 11:54:
Ik heb om de een of andere reden het vermoeden dat m'n HD201 sneller vervormd als ik de basweergave verhoog... dat kan ook aan mij liggen, maar is het mogelijk dat de speakertjes er op de een of andere manier op achteruit gaan? Ik gebruik 'm erg veel en ik heb het volume bij bepaalde muziek vrij hoog staan (te hoog, slecht voor de oren...).
Anders ligt het aan mij, of aan m'n geluidskaart ofzo.
Sommige bas vervormd snel, je equalizer afstellen of volume lager. Als je vervorming hoort moet je dit wel doen anders sloop je hem. Ik merk wel dat als het gaat vervormen je de volume sowieso te hoog hebt staan ivm hoorschade, ik vind het dus niet zo erg. Soms wel lastig als je ineens van een oldie naar hiphop gaat je iets moet gaan afstellen.

[ Voor 7% gewijzigd door BARACUS op 11-03-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
BARACUS schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:23:
[...]

Sommige bas vervormd snel, je equalizer afstellen of volume lager. Als je vervorming hoort moet je dit wel doen anders sloop je hem. Ik merk wel dat als het gaat vervormen je de volume sowieso te hoog hebt staan ivm hoorschade, ik vind het dus niet zo erg.
Het punt is een beetje dat ik de indruk heb dat ie voorheen meer kon hebben dan nu, dus dat ie nu sneller vervormt. Ik heb niet zoveel verstand van speakers op zich, misschien dat ik 'm een beetje teveel op z'n sodemieter gegeven heb? Aan de andere kant: Ik heb hem nooit zo ver laten gaan dat ie echt vervormde, dat klinkt natuurlijk sowieso niet acceptabel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Oke dan ga ik hem bij de Wehkamp bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:00

XanderDrake

Build the future!

Ik ben ondertussen ook een blije eigenaar van deze HD 201 :) Voor slechts 15€ bestelt bij de Wehkamp, en hoewel iets later aangekomen dan verwacht, ben ik bijna euforisch nu ik er even mee zit te klooien!
Geluid is heerlijk, bass klinkt goed "warm" en begint pas bij extreme versterking te vervormen. Midden tonen zijn zeer helder en hetzelfde geld voor de hoge tonen. Vanwege deze laatste twee eigenschappen is de hoofdtelefoon ook zeer bruikbaar voor gamen! Je hoort gewoon overduidelijk wanneer een vijandige soldaat het pinnetje uit zn handgranaat trekt en em gooit :D Heerlijk!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Laatst online: 10:16
Heb hem gisteren ook besteld bij de Wehkamp, was in de aanbieding voor maar €13.50!

Komt morgen binnen, en verheug me er nu al op! O+

Edit: Hij is dus binnen! Voor nog geen 20euro is dit toch wel een errug lekker koptelefoontje! Ik heb hem natuurlijk meteen vergeleken met een oude open senheisser (die ik altijd al geweldig vond) en een pioneer die een jaar of 7 terug zo'n 60gulden kosten. De conclusie? De 201 is gewoon way better, nu al!

Ik gebruik hem nu dus even achter de pc als box >:) Kan hij tenminste op een lekker volume inspelen, zonder dat mijn oren beginnen te piepen... Nu dEUS, dadelijk de Foo Fighters, daarna doen we even écht harde knalmuziek :P

Ik kan hem iedereen aanraden! _/-\o_

[ Voor 69% gewijzigd door Isaja op 29-03-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139039

op aanraden van velen van jullie vandaag maar naar de mediamarkt gegaan om de hd201 te halen.
Eerste impressie is dat hij erg schel klinkt, hopelijk trekt dit nog een beetje bij? Verder luister ik mijn muziek met sharp md33s en ik moet zeggen dat de weergave daarvan zuiverder klinkt, maar ja na een tijdje irriteren die oordopjes toch wel vooral als je in bed ligt, dus vandaar deze koptelefoons. Zeker geen slechte koop maar nogmaals na een tijdjes moet ik hem afdoen omdat het echt schel is, zou inspelen dit bog een beetje kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Anoniem: 139039 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:32:
op aanraden van velen van jullie vandaag maar naar de mediamarkt gegaan om de hd201 te halen.
Eerste impressie is dat hij erg schel klinkt, hopelijk trekt dit nog een beetje bij? Verder luister ik mijn muziek met sharp md33s en ik moet zeggen dat de weergave daarvan zuiverder klinkt, maar ja na een tijdje irriteren die oordopjes toch wel vooral als je in bed ligt, dus vandaar deze koptelefoons. Zeker geen slechte koop maar nogmaals na een tijdjes moet ik hem afdoen omdat het echt schel is, zou inspelen dit bog een beetje kunnen verhelpen?
Je bedoelt met schel geluid helder geluid?? :P
Inprincipe zou je equalizer dit zo kunnen oplossen, ik heb iig geen last van schel geluid. Een beetje inspelen verbetert wel de bass weergave, een koptelefoon geeft sowieso een ander geluid dan die oorkanaal doppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:09
Ik heb hem ook zojuist binnen gekregen en moet zeggen hij klinkt super, zeker niet schel en mooie bas weergave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ook ik heb hem al een tijdje, nu ongeveer 2 weken en ik ben er zeer tevreden over.
Nou kan ik hem niet echt ergens anders mee vergelijken want ik ben alleen maar standaard oordopjes en speakers gewend.
Maar ik hoorde toch wel dingen die ik eerst op mijn gewone computerspeakers niet kon horen.
De bas vind ik zelf erg goed eigenlijk en ook de midden en de hoge tonen zijn erg goed.
Dus kortom ben ik erg tevreden over deze koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-06 23:59
ik heb em al bijna een jaar maar ik vind de bas vergeleken met mijn inear oordoppen niet echt goed,ik zou het graag wat harder willen hebben maar de wmp eq vervormt het geluid alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Toch grappig dat mijn topic zoveel mensen blij heeft gemaakt :D

* Mooody voelt zich heel erg nuttig en voldaan :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:09
Zojuist heeft mijn trouwe hd570 het begeven naar 5 jaar en moet ik dus een nieuwe koptel hebben. Bij mij is ovornamelijk het draagcomfort belangrijk. De hd570 zat namelijk heeerlijk.

Is de hd201 te doen of kan ik beter doorsparen en weer een hd5xx serie halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 00:23
Mooooody schreef op woensdag 05 april 2006 @ 22:22:
Toch grappig dat mijn topic zoveel mensen blij heeft gemaakt :D

* dj_tjerk voelt zich heel erg nuttig en voldaan :P
Ik gebruik de HD-201 nu bijna een jaar na jouw topic gezien te hebben, en na lovende reviews op sites. Eigenlijk is dit ding veel te goed voor de prijs die je er voor betaalt :) Ben niet echt top-quality koptelefoons gewend, dus ik kan niet goed vergelijken, maar voor de (prijs/)kwaliteit (verhouding) kan je hem niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

gfo schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:36:
Zojuist heeft mijn trouwe hd570 het begeven naar 5 jaar en moet ik dus een nieuwe koptel hebben. Bij mij is ovornamelijk het draagcomfort belangrijk. De hd570 zat namelijk heeerlijk.

Is de hd201 te doen of kan ik beter doorsparen en weer een hd5xx serie halen?
Haal een HD595. (Is sound-wise ook meteen een flinke upgrade, de HD570 was niet echt geweldig.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
CyBeR schreef op donderdag 06 april 2006 @ 01:04:
[...]

Haal een HD595. (Is sound-wise ook meteen een flinke upgrade, de HD570 was niet echt geweldig.)
Hte liefste zou ik nu een hd-600 halen maar daar is het budget op het moment niet voor. Ik heb namelijk maar 130 euro te besteden :(
Ik zal vanmiddag eens naar me vaste audiozaak gaan om een aantal koptelefoons uit te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

HD600 is redelijk useless, dan kun je IMO beter een HD580 opzoeken. Da's namelijk exact hetzelfde, alleen is 'ie van een ander materiaal gemaakt. Ik betwijfel of er daadwerkelijk verschil te horen is. Kweenie wat 'ie kost alleen. HD555 heb je iig wel voor onder de EUR 130 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

hd 201 gehaald. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
CyBeR schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:48:
HD600 is redelijk useless, dan kun je IMO beter een HD580 opzoeken. Da's namelijk exact hetzelfde, alleen is 'ie van een ander materiaal gemaakt. Ik betwijfel of er daadwerkelijk verschil te horen is. Kweenie wat 'ie kost alleen. HD555 heb je iig wel voor onder de EUR 130 :)
Nergens in tilburg een hd555 te vinden alleen de duurdere 595 of 6xx serie :( dus ben voor de hd435 gegaan. Dit omdat ik de koptel echt direct nodig had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
HD595 is ruim beter dan de HD555. De meerprijs is het zeker waard.....

De HD595 voor 109 euro in Duitsland: http://www.hifinesse-shop.de/shop-biz/pd1084368845

[ Voor 40% gewijzigd door Mooody op 06-04-2006 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:45

Q-bone

Dusss...

heb hem ook besteld bij de wehkamp, 15 euri, en dan wordt ie hier vlakbij bezorgt, dus betaal ik geen verzendkosten! k >:) oopje dacht ik zo! :+

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
gfo schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:13:
[...]

Hte liefste zou ik nu een hd-600 halen maar daar is het budget op het moment niet voor. Ik heb namelijk maar 130 euro te besteden :(
Ik zal vanmiddag eens naar me vaste audiozaak gaan om een aantal koptelefoons uit te testen
http://cgi.ebay.de/SENNHE...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
HD600 voor 159 euro (wel 25 euro verzendkosten)
Vanuit Duitsland bij zo'n übergrote elektronicazaak.
Scheelt flink vergeleken met Nederland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Q-bone schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:37:
heb hem ook besteld bij de wehkamp, 15 euri, en dan wordt ie hier vlakbij bezorgt, dus betaal ik geen verzendkosten! k >:) oopje dacht ik zo! :+
Volgens mij betaal je wel verzendkosten bij die methode (moest ik wel, althans; je gaat 'm bij een winkel in de buurt ophalen toch?). Kost je 5 Eurootjes.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 16:21
Mooooody schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:33:
HD595 is ruim beter dan de HD555. De meerprijs is het zeker waard.....

De HD595 voor 109 euro in Duitsland: http://www.hifinesse-shop.de/shop-biz/pd1084368845
De grote vraag die ik dan heb bij deze opmerking is:

In hoeverre is de 595 beter dan de 555? waar merk je dat aan? En wat is het precieze verschil?

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07 16:24

BHQ

en de Beyer DT990 klinkt weer een stuk beter dan beide Sennheisers terwijl ie goedkoper is. Wie doet de wiskunde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Yapser schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:21:
en de Beyer DT990 klinkt weer een stuk beter dan beide Sennheisers terwijl ie goedkoper is. Wie doet de wiskunde?
Goedkoper dan 109 euro? Dacht het niet....

En of hij beter klinkt is een kwestie van smaak. De Sennheisers klinken warmer en de Beyer is wat scheller/preciezer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ordos20 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:22:
[...]

De grote vraag die ik dan heb bij deze opmerking is:

In hoeverre is de 595 beter dan de 555? waar merk je dat aan? En wat is het precieze verschil?
Zelf heb ik de HD595.
De afwerking is iets beter dan de HD555, zoals de hoofdband. Het bereik van de hoofdtelefoon is groter waardoor je een rijker klankbeeld krijgt. Een levendiger geluid, met meer details. Een sprankelend geluid.

Dat was mijn overweging om voor de 595 te gaan ipv de 555. Maar echt heel erg uitgebreid heb ik ook niet kunnen luisteren in de winkel, maar één ding staat voor mij vast, wát een hoofdtelefoon! _/-\o_

Zeker als je het aan high-end apparatuur hangt met een goede bron. Om een voorbeeld te noemen; de LotR extended edition DVD, die heeft echt een meesterlijk geluidsspoor. In de battles hoor je elk zwaard vallen, elk stuk hout kraken, echt fantastisch! Voor een dergelijk geluid van een surround speakerset ben je enkele duizenden euro's kwijt. Het mag dan wel een smak geld zijn, maar je krijgt er ook heel erg veel voor terug! :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 16:21
Zegato schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:21:
[...]

Zelf heb ik de HD595.
De afwerking is iets beter dan de HD555, zoals de hoofdband. Het bereik van de hoofdtelefoon is groter waardoor je een rijker klankbeeld krijgt. Een levendiger geluid, met meer details. Een sprankelend geluid.

Dat was mijn overweging om voor de 595 te gaan ipv de 555. Maar echt heel erg uitgebreid heb ik ook niet kunnen luisteren in de winkel, maar één ding staat voor mij vast, wát een hoofdtelefoon! _/-\o_

Zeker als je het aan high-end apparatuur hangt met een goede bron. Om een voorbeeld te noemen; de LotR extended edition DVD, die heeft echt een meesterlijk geluidsspoor. In de battles hoor je elk zwaard vallen, elk stuk hout kraken, echt fantastisch! Voor een dergelijk geluid van een surround speakerset ben je enkele duizenden euro's kwijt. Het mag dan wel een smak geld zijn, maar je krijgt er ook heel erg veel voor terug! :)
Dank, nou snap ik het dus ook.

Punt is, ik zit te twijfelen tussen een 515, 555 en een 595. Ik wil hem gebruiken in combinatie met de PC, en mijn 4.1 set aan de kant schuiven (permanent). Aangezien dit onderdeel is van een gefaseerde opwaardering wil ik dus gewoon een headset die mij goed geluid geeft bij het afspelen van Muziek, en bij het spelen van diverse games. Misschien dat een "budget" koptelefoon beter is, maar ik wil gewoon een goede hoofdtelefoon en 1 die ook lekker zit (ik kan o.a. slecht tegen dat "kunstleer")

Dus in dat geval vroeg ik welke beter was.

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 21:55
Ik heb nu ongeveer 3jaar de Sennheiser hd580 (voorganger hd600). Top koptelefoon. Ik heb de 201 erbij besteld (20 euro wehkamp >:) ) voor aan mn laptop. Toen ik hem aansloot op mn laptop (Asus A6RU) was ik een beetje teleur gesteld, hij zat best behoorlijk, de band bovenaan kon wel wat zachter (ben de lekkere schuimrubbers van de hd580 gewend denk ik :p) maar echt niet slecht, al helemaal niet voor 15 euro, te bedenken dat ik het 20 voudige voor de hd580 betaald heb.

Maar het geluid ontbrak met name bas, nu wist ik wel dat mn laptop geluidskaartje niet 'je-van-het' was maar ok. Eenmaal aangesloten op n goede geluidskaart (Audigy 2 ZS icm redelijke technics versterker) kwam de 201 een stuk meer los. Hij kon echt verrassend goed meekomen met mijn 'goede' koptelefoon. Ik heb een paar nummers 2x geluisterd, met beide koptelefonen.

Was echt onder de indruk voor zo'n spotgoedkoop koptelefoontje.

Mijn conclusie: met een beetje ondersteuning (in de zin van goede geluidskaart of versterker of beide) is dit echt een geweldige koptelefoon.

Ook iets voor op reis bijvoorbeeld (heb ik hem ook o.a. voor aangeschaft), als je hem kwijt raakt of er gebeurt iets mee is dr niet zoveel aan 't handje.

[ Voor 12% gewijzigd door Magnolia op 14-04-2006 02:02 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wel erg lange kabel voor buiten gebruik niet?

Geluid is wel lekker. En ik hoor iedereen maar over bass. ik vind als ie te zwaar word ik em al heel snel overaanwezig vind en me afleid.

Maar ik krijg ook gauw oorsuizen als ik die dingen te hard aanzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 08:08

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

heb hem net bij wehkamp besteld voor €15 inclusief :)

voor dat geld kan ik me echt geen buil vallen als de bas wat minder is.

Ik ga hem gebruiken om mix-cd's te maken in mixmeister, denk dat ie daar wel aan voldoet...

[ Voor 62% gewijzigd door beschuitfluiter op 14-04-2006 10:34 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Hmm, wehkamp is dus cheap. Ik heb 'm vorige week bij mp3shop.nl besteld voo 27 :(

Maar goed. Eenmaal aangelsoten op mijn Terratec EWS 24/96 was het eertse dat me opviel het missen van de bass. Die zit er absoluut niet in. Verder wel een heldere weergave van het mid en high signaal. Maar om nou te zeggen "Jezus wat een topding" nee, dat niet.

En voor reizen denk ik ook mwoah. Heb een mp3 speler, en die laat helemaal niks over van het geluid. Denk dat deze koptelefoon fatsoenlijke versterking nodig heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door MauriX op 14-04-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

birdie_man schreef op donderdag 15 december 2005 @ 08:20:
<knip>
Overigens verandert na een nacht lang inspelen de 447 niet echt van karakter, zo hoorde ik vanmorgen.
<knip>
Inspelen? Ik wist niet dat dat kon/moest bij koptelefoons... Ik heb vorige week ook de HD201 gekocht.. moet ik deze ook laten inspelen? (Zo ja hoe?)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 04-06 14:11
Ordos20 schreef op maandag 10 april 2006 @ 06:18:
[...]

Dank, nou snap ik het dus ook.

Punt is, ik zit te twijfelen tussen een 515, 555 en een 595. Ik wil hem gebruiken in combinatie met de PC, en mijn 4.1 set aan de kant schuiven (permanent). Aangezien dit onderdeel is van een gefaseerde opwaardering wil ik dus gewoon een headset die mij goed geluid geeft bij het afspelen van Muziek, en bij het spelen van diverse games. Misschien dat een "budget" koptelefoon beter is, maar ik wil gewoon een goede hoofdtelefoon en 1 die ook lekker zit (ik kan o.a. slecht tegen dat "kunstleer")

Dus in dat geval vroeg ik welke beter was.
Ik sta voor dezelfde keus en ga voor de 595.

Bij azerty.nl is die helemaal niet duur, iets meer dan 100 euro, goed te doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145452

Ik heb de HD201 nu sinds een aantal dagen, ff goed in laten spelen...

Ik heb nog nooit zo'n gebalanceerd geluid gehoord uit een koptelefoon uit deze prijsklasse. Ok, het is niet de koptelefoon voor bassfreaks, maar muziek bestaat gelukkig uit meer dan alleen maar bass....

Het enige nadeel wat ik tegen ben gekomen dat deze koptelefoon gewoon wat vermogen nodig heeft om goed los te komen, en dit redden de meeste pc-geluidskaarten, mp3-spelers ed. gewoonweg niet. Ik heb hem nu zelf aan de koptelefoonuitgang van mijn eindversterker (er zit helaas geen koptelefoonuitgang op mijn Yamaha C2-a) gehangen, en zo klinkt hij zo als het bedoeld is (neem ik aan :)).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 145452 op 14-04-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:36

sapphire

Die-hard pruts0r

ja dat merkte ik ook, aan me (onboard)geluid hoor ik em amper, dus ff aan me versterker gehangen :)

Erg mooi geluid, maar ik vind wel dat de bas vrij duidelijk aanwezig is, hogere tonen (klassieke zang) vind ik wat weggemoffeld klinken. maja boeiend voor 15€ :P

Verder vind k de Wehkamp, waar ik hem besteld heb, echt topheid tenvage !!
Koptelefoon besteld, vond eht ten eerste al raar dat ik nergens kon kiezen tussen verzenden of ophalen bij een Kiala-ophaal punt.
Verder krijg je dan een mailtje waarin duidelijkv ermeld staat dat een medewerker contact emt je zal opnemen, dit is neit gebeurt.
Verder meot je je beschikbaarheid invullen, aangezien ik meestal overdag weg ben heb ik s'avonds ingevuld, waarom dit was snap ik niet maargoed. Geullukig was ik net even thuis toen er aanwerd gebeld en de koptelefoon gebracht werd....:?
Erg rare service hebben ze daar zeg :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

hmm, heb hem net binnen.

Bass is idd te weinig aanwezig, maar vooral het mid is super. Detail is netjes, zeker waar ik hem voor ga gebruiken (pc-mixjes maken) issie erg netjes.

En voor €15 inclusief porto...sja :D

/edit
Na een tijdje wordt de bass beter waardoor het geheel toch vrij gebalanceerd te noemen is... echt heel laag gaat het niet, maar ik moet zeggen dat het hele geluidsbeeld me wel aanstaat.

[ Voor 31% gewijzigd door beschuitfluiter op 20-04-2006 18:08 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

incl porto?

Ik krijg er wel vaak oorpijn van. (en dan staat ie niet eens zo hard)

Slowchat edit: ik dacht dat ik em goedkoop had 15 euro excl. (wehkamp) ik vind 15 inc belachelijk goedkoop :P

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 21-04-2006 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

jup, verzendkosten bedoel ik daarmee ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:27

sphere

Debian abuser

Volgens mij is die actie weer voorbij :|
Bij het bestellen worden er geen verzendkosten genoemd, volgens telefoonmiep van de Wehkamp staat het wel in beeld, maar ik heb het niet gezien. Oh well, we merken het morgen wel.

[ Voor 69% gewijzigd door sphere op 21-04-2006 10:45 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb de HD201 ook besteld. Hoe goed het middengebied ook mag zijn, ik vind het gemis van een duidelijke bass hinderlijk bij veel mp3's. Het geluid klinkt gewoon niet warm en vol in veel situaties. Ik ga dus verder op zoek naar een andere budget hoofdtelefoon. Iemand misschien suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

draakhoofd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:47:
Hoe goed het middengebied ook mag zijn, ik vind het gemis van een duidelijke bass hinderlijk bij veel mp3's.
Dat ligt dan waarschijnlijk gewoon aan de opnamen van de muziek die je speelt.
Het geluid klinkt gewoon niet warm en vol in veel situaties. Ik ga dus verder op zoek naar een andere budget hoofdtelefoon. Iemand misschien suggesties?
Wat jij wilt is een relatief brakke hoofdtelefoon die overal hetzelfde sausje overheen gooit en alles verteerbaar laat klinken. Een hoofdtelefoon die overal bass in gooit en met alles 'warm' klinkt is verre van een goeie hoofdtelefoon.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Exirion schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 11:22:
Wat jij wilt is een relatief brakke hoofdtelefoon die overal hetzelfde sausje overheen gooit en alles verteerbaar laat klinken. Een hoofdtelefoon die overal bass in gooit en met alles 'warm' klinkt is verre van een goeie hoofdtelefoon.
Ik geloof niet dat ik te kennen heb gegeven een relatief brakke hoofdtelefoon te willen hebben. Mag ik vragen waar je deze informatie vandaan haalt? Ik en in dit topic meerdere mensen hebben aangegeven een relatief zwakke bass opgemerkt te hebben. Ik begrijp dat het waarnemen van geluid een subjectief gebeuren is. Persoonlijk geef ik nogmaals aan het gemis van basstonen storend te vinden. Te veel midden en hoge tonen voor mijn smaak. Ik zoek gewoon graag verder naar een model dat wat meer bass laat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-07 21:13
draakhoofd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:47:
Ik heb de HD201 ook besteld. Hoe goed het middengebied ook mag zijn, ik vind het gemis van een duidelijke bass hinderlijk bij veel mp3's. Het geluid klinkt gewoon niet warm en vol in veel situaties. Ik ga dus verder op zoek naar een andere budget hoofdtelefoon. Iemand misschien suggesties?
De Koss KSC75 is de koptelefoon die jij zoekt! Maar ik heb de HD201 ook en als ik deze op de computer gebruik en bij geluid "lage tonen" voluit zet komt er toch wel lekkere bass uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 08:38
Ik heb gisteren even in de mediamarkt naar de HD201 staan luisteren, en ook naar een paar andere (duurdere, zegmaar > 100 euro) koptelefoons. Wat me opviel was dat er bij de HD201 (en ook de HD202) continu een soort ruis/sis bijzat. Ook kraakte er hier en daar soms wat bij de HD201. Ik heb me even zitten af zitten vragen of die sis nou idd in de koptelefoon zat, maar dat lijkt me eigenlijk sterk. Of zou het kunnen dat ze een minder/gaar exemplaar ophangen oid, of dat ze de duurdere koptelefoons op een betere versterker oid aansluiten?

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 22-04-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112425

Ik heb nog nooit last gehad van kraakjes of een sis bij mijn HD201. Het geluid is altijd kraakhelder geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Gaar systeem bij de mediamarkt, de sissen komen van de bron af gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-07 22:25

Silentpuma

To much mind...

Heb de HD201 ook gisteren bij de Media markt gehaald, volgens mij loopt deze koptelefoon aardig goed want ze hadden er bakken vol van staan :P
Ook even staan luisteren bij de 'testbank' (klassieke muziek als testsong? neeeeej! :r ) en hij klonk gelijk al erg goed vond ik :) Nu thuis al heel wat muziek en een film op gekeken en hij bevalt prima, lage tonen zijn ook zeker aanwezig (al dan niet overdreven hard) Ben absoluut geen expert op audio gebied, maar geloof graag dat deze set een perfecte prijs/kwaliteits verhouding heeft!

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Empie schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:48:
[...]

Inspelen? Ik wist niet dat dat kon/moest bij koptelefoons... Ik heb vorige week ook de HD201 gekocht.. moet ik deze ook laten inspelen? (Zo ja hoe?)
Iemand?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik weet niet of je 'm moet laten inspelen... maar inspelen is een nachtje ofzo op vrij hoog volume (niet TE hoog) laten draaien. Als je 'm veel gebruikt speel je 'm volgens mij vanzelf in. :+
Ik heb die van mij geloof ik wel ingespeeld (kwaad kan het immers ook niet) maar ik weet niet meer of er nou een verschil zat tussen voor en na. Als het echt spectaculair was geweest had ik het nog wel geweten denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Cyphax schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:26:
Als het echt spectaculair was geweest had ik het nog wel geweten denk ik. ;)
Inspelen is absoluut geen onzin. Het is bij luidsprekers zo, maar bij hoofdtelefoons is het effect minstens zo groot. Ik heb het met al m'n hoofdtelefoons tot nu toe gemerkt. Ik had ooit het topmodel dopjes van Sony (MDR-E888) en vond ze zwaar tegenvallen: schel, weinig bass, en rommelig. Na ze een week of 3 veel gebruikt te hebben begonnen ze los te komen en verdween het schelle. De bass was duidelijker aanwezig en het hele geluid klonk zuiver en het rommelige was verdwenen. Een vriend van me kocht kort daarna dezelfde dopjes en dan kun je nieuwe en ingespeelde mooi vergelijken. Die van hem klonken zoals de mijne nieuw ook klonken :)

Hetzelfde heb ik met m'n AKG hoofdtelefoon gehad. Nieuw klinkt die al erg goed, maar na een paar weken of soms zelfs maanden klinkt ie pas optimaal. Een vrij groot verschil. Met Sennheiser MX400 dopjes idem. En nog wat ander testmateriaal.

Bottom line: speakers en hoofdtelefoons moet je NOOIT nieuw gaan beoordelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 25-04-2006 10:58 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Exirion schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:57:
[...]

Inspelen is absoluut geen onzin. Het is bij luidsprekers zo, maar bij hoofdtelefoons is het effect minstens zo groot. Ik heb het met al m'n hoofdtelefoons tot nu toe gemerkt. Ik had ooit het topmodel dopjes van Sony (MDR-E888) en vond ze zwaar tegenvallen: schel, weinig bass, en rommelig. Na ze een week of 3 veel gebruikt te hebben begonnen ze los te komen en verdween het schelle. De bass was duidelijker aanwezig en het hele geluid klonk zuiver en het rommelige was verdwenen. Een vriend van me kocht kort daarna dezelfde dopjes en dan kun je nieuwe en ingespeelde mooi vergelijken. Die van hem klonken zoals de mijne nieuw ook klonken :)

Hetzelfde heb ik met m'n AKG hoofdtelefoon gehad. Nieuw klinkt die al erg goed, maar na een paar weken of soms zelfs maanden klinkt ie pas optimaal. Een vrij groot verschil. Met Sennheiser MX400 dopjes idem. En nog wat ander testmateriaal.

Bottom line: speakers en hoofdtelefoons moet je NOOIT nieuw gaan beoordelen.
Zou het niet kunnen dat het per hoofdtelefoon verschilt ofzo? Dat wat jij had met de dopjes van Sony had ik niet met de Sennheiser. Ik ben helemaal geen audiofiel ofzo, volgens mij zou jij dat veel sneller merken dan ik, daarom zei ik ook "niet spectaculair". ;)

Eigenlijk roepen er teveel mensen dat inspelen nuttig is om het niet te doen, omdat het toch niet schadelijk is voor je hoofdtelefoon. Maar of je het verschil merkt is een tweede. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mbt het inspelen. op een gegeven moment is ie wel ingespeeld dus waarom zou ik de apperatuur onnodig aan laten staan.

:) denk ook aan de natuur mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 19:44
Mijn ouwe sony hoofdtelefoon was echt op, de kussens waren helemaal aan het desintegreren. Dus heb ik gister bij de Wehkamp de Sennheiser HD201 besteld, aangezien iedereen er hier zo enthousiast over is en ik er echt zo weinig mogelijk voor wil betalen. :) Ze klinken erg helder, maar wel weinig bass voor mijn gevoel, maar dat heb ik opgelost door mijn versterker iets anders in te stellen. Draagcomfort vind ik prima, ik houd erg van die grote oorschelpen die helemaal over je oren vallen en deze gaan niet irriteren zoals de Plantronics Audio 90 headset die ik ergens in een hoekje heb liggen...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Ik heb hem ook net binnen van de Wehkamp. Alleen berekenen ze mij wel 4,95 verzendkosten. Dat was helemaal nergens te zien :( I.i.g niet op de bevestiging van de bestelling. pas achteraf sneaky op de bon :(

De actie 'geen porto' was blijkbaar al afgelopen ofzoiets? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Satch op 27-04-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112425

Metal schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:10:
Ik heb hem ook net binnen van de Wehkamp. Alleen berekenen ze mij wel 4,95 verzendkosten. Dat was helemaal nergens te zien :( I.i.g niet op de bevestiging van de bestelling. pas achteraf sneaky op de bon :(

De actie 'geen porto' was blijkbaar al afgelopen ofzoiets? :)
Ik heb hem ook bij de Wehkamp vandaan, en vond het ook nogal erg onduidelijk vermeld staan dat de verzendkosten 4,95 waren, al wist ik dat wel van te voren (had ik hier gelezen). Maar ergens op 1 van de vele pagina's die je moet doorlopen om de bestelling te plaatsen wordt het wel vermeld (zoals gewoonlijk ergens op het eind in een klein hoekje met kleine lettertjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174597

Zit zelf ook eens te kijken naar wat headsets.
Eigenlijk voor muziek binnen en buiten, en misschien afentoe ook eens een game/lan.

Zo vond ik de Sennheiser EH 150:
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00116952.jpg
Features
Closed, supra-aural, dynamic hi-fi stereo headphones
Good attenuation of ambient noise
Powerful neodymium magnets and lightweight diaphragms for high sound levels
Extremely comfortable to wear due to ultra-lightweight design, even for extended listening
Nominal impedance 32 Ohm
Weight w/o cable ca. 130 g
Transducer principle dynamic, closed
Ear coupling supraaural
Cable length 3 m
Frequency response (headphones) 18.....18000 Hz
Sound pressure level (SPL) 115 dB(SPL)
THD, total harmonic distortion <0,5 %
40-50 euro

En als ik die dan vergelijk met de 202 genoemd in dit topic:
Afbeeldingslocatie: http://www.taiaudio.com/catalog/images/hd202.jpg
Nominal impedance 32 Ohm
Weight w/o cable ca. 130 g
Transducer principle dynamic, closed
Ear coupling supraaural
Cable length 3 m
Frequency response (headphones) 18.....18000 Hz
Sound pressure level (SPL) 115 dB(SPL)
THD, total harmonic distortion <0,5 %
Lijken ze eigenlijk precies op elkaar.
Behalve dan dat de HD202 30-35 euro kost.

Dus ja, vraag me af wat het verschil is. Het lijkt alsof de EH serie de opvolger is van de vroeger lagere geprijsde HD producten is.
Weet iemand hier wat meer over, en misschien nog wel belangrijker wie heeft ze een/beide al eens geprobeerd?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-07 13:57
Ik lees dat verschillende mensen zeggen dat hij icm een versterker heel goed klinkt maar aangesloten op een mp3 speler of computer wat minder.

Zoek zelf een headset om af en toe wat muziek mee te luisteren en mee te gamen op de pc. De hd201 leek mij een interessante headset op basis van prijs/kwaliteit. Heb een X-Fi geluidskaart en mijn vraag is nu: zijn er mensen die hem ook met deze geluidskaart hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door B-Buster op 27-05-2006 14:01 ]

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 174597 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 03:36:
Zit zelf ook eens te kijken naar wat headsets.
Eigenlijk voor muziek binnen en buiten, en misschien afentoe ook eens een game/lan.

Zo vond ik de Sennheiser EH 150:
[afbeelding]

[...]

40-50 euro

En als ik die dan vergelijk met de 202 genoemd in dit topic:
[afbeelding]

[...]

Lijken ze eigenlijk precies op elkaar.
Behalve dan dat de HD202 30-35 euro kost.

Dus ja, vraag me af wat het verschil is. Het lijkt alsof de EH serie de opvolger is van de vroeger lagere geprijsde HD producten is.
Weet iemand hier wat meer over, en misschien nog wel belangrijker wie heeft ze een/beide al eens geprobeerd?

Alvast bedankt.
Eerstgenoemde niet, maar de HD202 is wat mij betreft een afrader. Geen fijn geluid. En hoewel twee hoofdtelefoons in specs heel erg op elkaar kunnen kijken, zegt dat geen ene donder over hoe het geluid dat 'ie produceert klinkt. Specs kun je beter overslaan (behalve dan dingen als '3m kabel', 'supra-aural' en andere dingen die niet met geluid te maken hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
Iemand enige ervaring met het verschil in geluidskwaliteit tussen de Sennheiser HD201 en de Philips SBC 3375?
Deze laatste heb ik nu al jaaaaaaaren in gebruik, maar net is ie in tweeën gebroken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
Ik heb inmiddels via andere mensen al te horen gekregen wat het verschil in kwaliteit is tussen de twee genoemde koptelefoons. Waaronder van 2 audiofielen :D
Ik heb de Sennheiser aangeschaft en deze bevalt me prima, ondanks het feit dat het een budget-koptelefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 22:10

Tachyon

pop the glock

B-Buster schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:00:
De hd201 leek mij een interessante headset op basis van prijs/kwaliteit. Heb een X-Fi geluidskaart en mijn vraag is nu: zijn er mensen die hem ook met deze geluidskaart hebben?
Vandaag net mijn X-Fi binnengekregen en aangesloten. En ik heb ook al een tijdje een HD-201. Dus wat wil je weten? :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-07 13:57
Tachyon schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:39:
[...]

Vandaag net mijn X-Fi binnengekregen en aangesloten. En ik heb ook al een tijdje een HD-201. Dus wat wil je weten? :)
Nice :)

Hoe bevalt de geluidskwaliteit? Zoals ik al aangaf las ik dat verschillende mensen vonden dat hij goed klonk icm een versterker maar niet zo goed als hij aangesloten zat op een computer / geluidskaart.

Nou kan ik me voorstellen dat de X-Fi hierin een (positief) verschil in kan maken dus zou ik graag willen weten of hij daarop aangesloten ook goed klinkt. Wil hem voornamelijk gebruiken om muziek te luisteren, en soms om te gamen.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Gisteren besteld bij Wehkamp E13,50, vanmorgen in huis. Ik moet zeggen dat hij lekker klinkt. De bas vind ik gewoon echt goed zoals ik hem hebben wil, een aangename hoeveelheid. Voor dat geld een erg mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat zijn de verzendkosten als je er een bij Wehkamp bestelt? Ik heb in dit topic al iets gelezen over gratis verzenden maar dat was volgens mij een actie. Als je bestelt wordt er iig niks over gezegd ik ben bang dat als ik te vaak op volgende druk ik hem per ongeluk al bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

€4,95 bezorgkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 12-06 22:10

Tachyon

pop the glock

B-Buster schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:13:
[...]

Nice :)

Hoe bevalt de geluidskwaliteit? Zoals ik al aangaf las ik dat verschillende mensen vonden dat hij goed klonk icm een versterker maar niet zo goed als hij aangesloten zat op een computer / geluidskaart.

Nou kan ik me voorstellen dat de X-Fi hierin een (positief) verschil in kan maken dus zou ik graag willen weten of hij daarop aangesloten ook goed klinkt. Wil hem voornamelijk gebruiken om muziek te luisteren, en soms om te gamen.
Ik hoor eerlijk gezegd weinig tot geen verschil tussen luisteren via mijn versterker of via mijn X-Fi. Nou moet ik wel zeggen dat mijn versterker (een 15 jaar oude Denon) nou niet bepaald High-End is, maar dat geldt al helemaal voor de CD-speler die er aan hangt. Dat is namelijk een Yamakawa...... :o

Het is eigenlijk een DVD-speler, maar doet ook Audio-CD's. Ik heb nog niks beters, omdat ik toch bijna altijd via mijn PC luister.

De combi HD-201 - X-Fi klinkt prima, al moet ik zeggen dat de 201 het toch moet afleggen tegen mijn HD-595, vooral wat betreft bas-weergave. Maar ja, die is ook stukken duurder.

Voor die paar tientjes kun je eigenlijk geen miskoop doen met de 201. Ik vond alleen het draagcomfort ruk, vandaar dat ik wat beters heb gezocht. Maar ik gebruik hem nog wel op mijn iPod... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 02-07 15:03
Had hem ook gekocht met name vanwege de positieve reacties en de prijs! 15 euro voor een Sennheiser koptelefoon die nog is super klinkt!

Vandaag binnen gekregen en hij stelt zeker niet teleur, geluid heeft een goed detail, hoge en midden tonen klinken prima (soms kunnen de hoge tonen iets schel over komen). De bass is wat aan de zwakke kant maar niet te zacht. Bij hevige bass tracks lijkt de koptelefoon het niet helemaal te trekken en begint hij te clippen.

Het comfort van de koptelefoon is goed al is de hoofd steun iets hard. Ik heb hem aangesloten op mijn Harman Kardon AVR 135 en daar komt hij goed tot zijn recht. Ik heb hem nog niet direct aan mijn PC gehangen of in mijn iPod gestopt, maar zal het zeker een keer proberen.

Al met al een prima koptelefoon en zeker voor 15 euro! (excl verzendkosten)

[ Voor 9% gewijzigd door The Otherside op 14-06-2006 15:02 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Ghanso schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:45:
Gisteren besteld bij Wehkamp E13,50, vanmorgen in huis. Ik moet zeggen dat hij lekker klinkt. De bas vind ik gewoon echt goed zoals ik hem hebben wil, een aangename hoeveelheid. Voor dat geld een erg mooi ding!
als ie ingespeeld is zal de bas erg weg vallen (wat ik dus jammer vond, maar absoluut geen probleem) maar verder geeft ie zeer goed geluid voor een goedkoop "dingetje"!

(ik ga binnenkort een audigy 4 kopen, weer iemand of dat lekker klinkt met games?)

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik heb deze koptelefoon sinds vrijdag in mijn bezit, vanochted zag ik dat mijn hond (beagle pup) de plug reeds van het draad heeft gekauwd. Kan je de draden van deze dingen vervangen?

Zo ja, waar haal ik zon draad en hoe krijg ik dat aan die koptelefoon vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
JunkieLimbo schreef op maandag 19 juni 2006 @ 08:58:
Ik heb deze koptelefoon sinds vrijdag in mijn bezit, vanochted zag ik dat mijn hond (beagle pup) de plug reeds van het draad heeft gekauwd. Kan je de draden van deze dingen vervangen?

Zo ja, waar haal ik zon draad en hoe krijg ik dat aan die koptelefoon vast?
Tuurlijk, gewoon bij een electronica winkel koop je draad en een 3,5mm plugje. Of het er netjes op wordt ligt eraan hoe handig je bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik neem aan dat de puppy niet het hele draad naar binnen heeft gewerkt :? :P Dan zou een plugje ook voldoende zijn, een goede zaak kan dit ook solderen voor de onhandige klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Laatst online: 17-09-2024
BARACUS schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:20:
Ik neem aan dat de puppy niet het hele draad naar binnen heeft gewerkt :? :P Dan zou een plugje ook voldoende zijn, een goede zaak kan dit ook solderen voor de onhandige klant.
Okay er moet dus echt gesoldeert enzo worden. Hmm ik zal dan maar overwegen een nieuwe te bestellen want al dat ge-diy is niets voor mij. Wordt het alsnog een dure koptelefoon :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
JunkieLimbo schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:54:
[...]

Okay er moet dus echt gesoldeert enzo worden. Hmm ik zal dan maar overwegen een nieuwe te bestellen want al dat ge-diy is niets voor mij. Wordt het alsnog een dure koptelefoon :'(
Alleen de duurdere Sennheisers hebben vervangbare draden. Alleen betaal je voor zo'n draad ook de volle mep volgens mij :P Probeer het gewoon te solderen, het is echt niet moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
JunkieLimbo schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:54:
[...]

Zo'n zaak bij mij in de buurt heeft weleens 4 stekkers gesoldeerd aan speakerkabel wat totaal 12 euro moest kosten, het solderen was gratis. 1 plug + solderen moet makkelijk voor max. 5 euro kunnen, 2.50 zou redelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 14:08
Zo.. na het herhaaldelijk afbreken en weer plakken van mijn Philips HP820 (destijds 50 euro bij de Makro oid) vanochtend maar naar de mediamarkt gefietst in Enschede voor de HD201. Kostte 30 euro maar ik had geen zin om te wachten op Wehkamp (daar was ie nu 15 euro ex bezorging). Dan maar een tientje meer betalen, direct meenemen en mogelijkheid tot garantie zo'n 500 meter van m'n huis af ;)

De HD201 is hopenlijk wat steviger dan dat philips ding. Ik gebruikte hem niet zo vaak maar na ruim een jaar waren de cans gewoon afgebroken.. De philips gaf wel wat meer bass maar wel minder mooi als ik ze zo naast elkaar hoor.

Tot nu toe erg tevreden over deze sennheiser !

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:06

CdD

Ik wil deze week zelf ook een koptelefoon aanschaffen. Mijn budget is ongeveer € 35,-.

Ik ben op zoek gegaan naar een leuke en goede koptelefoon en ik heb er een paar gevonden waarvan ik denk dat ze goed zijn. Ik twijfel alleen nog welke koptelefoon ik zal kopen..

De koptelefoon ga ik gebruiken om muziek mee te luisteren. Heel af en toe zal ik een game spelen met de koptelefoon.

Een lekkere goede bassweergave vind ik wel belangrijk!

Ik zit te twijfelen tussen:

Sennheiser HD201
>> € 15,- bij Wehkamp: Klik!

- Ik lees op internet verschillende meningen over deze koptelefoon. De één vind 'm prachtig, terwijl de andere zegt dat de bass waardeloos is. Is de bass echt niet goed of valt het wel mee? (Tsja, wat wil je he.. Voor € 15,- kan je natuurlijk niet in de war zitten. :Y) )
Afbeeldingslocatie: http://ec1.images-amazon.com/images/P/B0007XJSQC.01-A177UYWNKO0FSW._SCMZZZZZZZ_.jpg

Sennheiser HD202
>> € 29,- bij Bol.com: Klik!

- Is de HD202 beter dan de HD201? De één zegt van wel, de ander zegt dat de HD201 beter is.

Afbeeldingslocatie: http://www.bradley-fels.com/wp/wp-content/sennhd202.jpg

Zalman ZM-RS6F
>> € 39,- bij Alternate: Klik!

- Dit is een ' 5.1' koptelefoon. Ik heb een aantal reviews gelezen waar gezegd werd dat dit ook wel een redelijk goeie koptelefoon is. Dat 5.1 schijnt wel redelijk te werken. Ik vraag me alleen af hoe het verder zit met de bassweergave van deze koptelefoon in vergelijking met de andere twee koptelefoons hierboven?

Afbeeldingslocatie: http://www.compax.ru/katalog/handles/zalman/zm_rs6f_f_p.jpg

Welke van deze koptelefoons raden jullie mij aan?

Alvast bedankt! _/-\o_

[ Btw: Ik vond het onzin om een nieuw topic te openen. Ik denk dat dit wel in dit topic past, nietwaar? ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
@CdD
Als je hem toch vooral voor muziek gaat nemen, zal ik persoonlijk geen 5.1 nemen. Voor muziek vind ik normaal stereo beter klinken dan 5.1. 5.1 is alleen leuk als je films kijkt of concerten. Ik vind de 201 super klinken, maar kan hem niet vergelijken met de 202. Bass is inderdaad niet veel, maar in muziek zit naar mij idee meer dan bass en de rest van de tonen komen super goed uit de 201. Voor 15,- euro kan je er naar mij idee eigenlijk niks verkeerds aan kopen. Ik ben er iig dik tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

silencedead schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:35:
@CdD
Als je hem toch vooral voor muziek gaat nemen, zal ik persoonlijk geen 5.1 nemen. Voor muziek vind ik normaal stereo beter klinken dan 5.1. 5.1 is alleen leuk als je films kijkt of concerten. Ik vind de 201 super klinken, "maar kan hem niet vergelijken met de 202". Bass is inderdaad niet veel, maar in muziek zit naar mij idee meer dan bass en de rest van de tonen komen super goed uit de 201. Voor 15,- euro kan je er naar mij idee eigenlijk niks verkeerds aan kopen. Ik ben er iig dik tevreden mee.
In welk opzicht kan je de 201 dan niet vergelijken met de 202? Qua bassweergave? Als dat namelijk bij de 202 véél beter is, dan weet ik zeker dat ik de 202 ga kopen! :7

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:14
Volgens mij bedoelt hij dat hij hem niet kan vergelijken omdat hij geen HD202 heeft. :9

Ik ben geen audiofiel, maar ik vind de 201 erg helder en mooi klinken. Niets op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 02-07 15:03
Wat ik zo gelezen heb over de 202 is dat hij echt beduidend minder is dan de 201, tevens schijnt hij totaal niet lekker op je hoofd te zitten.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
CdD schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:48:
[...]

In welk opzicht kan je de 201 dan niet vergelijken met de 202? Qua bassweergave? Als dat namelijk bij de 202 véél beter is, dan weet ik zeker dat ik de 202 ga kopen! :7
Misschien niet duidelijk genoeg vermeld, maar ik heb de 202 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

silencedead schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 08:36:
[...]

Misschien niet duidelijk genoeg vermeld, maar ik heb de 202 niet.
Oke, geeft niet. Ik denk dat ik een dezer dagen gewoon die HD201 ga kopen bij Wehkamp.. ;)
Kost me maar € 15,- plus € 4,95,- verzendkosten :) Dan heb ik dus voor €20,- een prachtige koptelefoon :7

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Laatst online: 10:55
Heb hem ook maar gekocht, aangezien mijn oude philips koptelefoon het begeven heeft (voor de 2de keer). Ik gebruik hem voor mijn mp3 speler, en loop er dus mee over straat ^^.
Het mooie is, dat het geluid dat eruit "lekt" niet over de omgevings geluiden van bussen, treinen etc heen komt. Heeft mooi niemand last van je.

Heb trouwens het draadje wel bijna voor de helft ingekort, 3meter snoer naar je broekzak ik beetje nutteloos :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

heb hem vandaag binnen
heb er maar meteen 2 gedaan, die 2e is nog wel een leuk verjaardagscadeautje voor iemand oid

Echt een leuk geluidje komt eruit voor 15 euro :D ik ben in ieder geval dik tevreden. Je krijgt er trouwens ook nog een convertertje bij om hem in een groot gat te stoppen.

Enig minpuntje vind ik dat het snoertje wat gammel is, misschien al zoals gezegd door sommigen, maar verder ben ik best tevreden. Bass is wel iets overdreven maar dat kan ik mooi bijEQen met wmp oid.

Verder kan ik niets anders zeggen: kopen dit ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik vind het snoertje eerder stijf dan gammel, ik vergelijk het misschien ook wel iets teveel met doppen en kleine koptelefoons. Je bent de eerste die zegt dat de bass overdreven is, hebben ze het soms lopen aanpassen :P

[ Voor 34% gewijzigd door BARACUS op 28-06-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Ik wil het liefst vandaag nog een koptelefoon bestellen op internet.
Ik dénk dat het de HD201 wordt, want ik lees heel veel goeie reacties erover!

Ik heb alleen nog één vraag:
Kan ik niet beter die HD202 kopen?
Ik heb nog niet zoveel gehoord over de 202.. Ik vraag me af of de bass van die 202 veel beter is dat de 201. Kan iemand mij dat misschien vertellen?
Thnx. :7

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

BARACUS schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:23:
Ik vind het snoertje eerder stijf dan gammel, ik vergelijk het misschien ook wel iets teveel met doppen en kleine koptelefoons. Je bent de eerste die zegt dat de bass overdreven is, hebben ze het soms lopen aanpassen :P
Hmja, vind hem echt wat overdreven, komt misschien omdat ik bookshelfs heb en verder nooit bass gewend ben. Ik vind het een prima dingetje.

En over de draad had ik het meer alsin: waarom hebben ze die niet rond gemaakt, zoals bij andere sennheisers, als de HD555, zo'n tweelingdingetje is niet echt stevig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Anoniem: 114270 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:43:
[...]

Hmja, vind hem echt wat overdreven, komt misschien omdat ik bookshelfs heb en verder nooit bass gewend ben. Ik vind het een prima dingetje.

En over de draad had ik het meer alsin: waarom hebben ze die niet rond gemaakt, zoals bij andere sennheisers, als de HD555, zo'n tweelingdingetje is niet echt stevig ;)
Kostenbesparing is het antwoord
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste