Ja, dat weet ik ook wel. Maar toen ik die goedkope headphone heb geprobeerd, was ik verkocht. Mijn vraag was nu: is de HD 201 een goede aankoop voor mij?
Anoniem: 314305
Na even zoeken naar headphones met veel bas heb ik de Sennheiser HD 212 Pro gevonden. Er staat dat ze niet over je oren gaan, maar op het plaatje lijkt het van wel. In ieder geval, sommige mensen vinden dat deze zelfs te veel bas heeft. Ik hou wel van bas zoals ik zei, maar ik ben echt een leek als het om audio gaat. Dus grote kans dat ik ook de bas iets te heftig vind. Maar voor de rest, is dit een betere aankoop dan de HD 201? De 212 Pro is net iets boven de 50 euro, maar dat heb ik er nog wel net voor over denk ik. En hoe zit het met die headphones die op je oren zitten? Ik heb daar slechte ervaringen mee, dat ze steeds afglijden en dat je eigenlijk nog heel veel omgevingsgeluid hoort. Is dit overdreven of niet?
Edit; is een kabel met een volume control een must-have? Lijkt mij wel handig, en ik heb ook wel verlengstukjes gezien, zodat je als je headphone geen volume control heeft er toch een kan opzetten.
Edit; is een kabel met een volume control een must-have? Lijkt mij wel handig, en ik heb ook wel verlengstukjes gezien, zodat je als je headphone geen volume control heeft er toch een kan opzetten.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 314305 op 15-08-2009 17:17 ]
Waar sluit je hem op aan dan? Als je dat op een Mp3 speler doet zou ik gewoon lekker de 201 aanschaffen.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Op een mp3 speler inderdaad. Maar ook gewoon op m'n computer, en ook op de tv voor gamen.
Oorspronkelijk gebruikte ik m'n oordopjes alleen voor mp3, en goedkope headphones voor de computer. Ik heb liever iets voor allebei, vandaar
Oorspronkelijk gebruikte ik m'n oordopjes alleen voor mp3, en goedkope headphones voor de computer. Ik heb liever iets voor allebei, vandaar
Ik heb recentelijk een 2e HD201 aangeschaft.Ze zitten echt heerlijk.Ik kan hem uren lang op hebben zonder pijn.
Verder vind ik hem juist een hele mooie neutrale klank hebben,zoals het hoort.En geen overdadig laag dat het hele middengebied ondersneeuwt,zoals bij zoveel hoofdtelefoon´s.
Verder vind ik hem juist een hele mooie neutrale klank hebben,zoals het hoort.En geen overdadig laag dat het hele middengebied ondersneeuwt,zoals bij zoveel hoofdtelefoon´s.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Als je goedkoop aan een HD 477 kan komen is dat denk ik al een betere optie. Ik heb die bij de Aldi voor 20 euro gekocht tijdje terug, even duur als mijn HD 201, maar die geeft veel meer bas. Zelf vind ik het overdreven en soms redelijk irritant, maar mn broertje vind het relaxt.Anoniem: 314305 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:01:
Ben op zoek naar iets om m'n muziek mee te kunnen afspelen. Had eerst de in-ears die bij m'n mobiel (SE w850) zaten, voor de rest geen bezwaar tegen gehad. Maar die kan ik alleen gebruiken voor m'n mobiel, dankzij de speciale ingang. Nu is m'n mobiel stuk, en heb ik alleen nog een mp3 met de brakste sennheiser oordoppen die je maar kan bedenken (geen in-ear). Nou wil ik sowieso geen geen in-ears, maar ik heb een tijdje een headphone van onbekend merk (was volgens mij iets van 8 euro) opgehad en het geluid beviel me ontzettend! Heerlijk zit dat vind ik. Maar wat moet ik nu kopen. Die over the ear of hoe heet het headphones (die hd 201 bijvoorbeeld), of juist diegene die op je oor zitten. Heb gehoord dat daar het geluid beter van is. Die laatste lijken me wel minder lekker zitten eerlijk gezegd. Of moet ik juist goeie in-ears kopen?
Een paar dingen: ik wil er niet te veel aan uitgeven, 50 euro is wel het maximum. Ben geen audiofiel en heb m'n geluid vrij zacht staan vergeleken met andere mensen van mijn leeftijd (14-15). Luister naar veel verschillende muziek, van funk van de RHCP tot jazz van David Brubeck. Ook dance maar ook gorillaz. Eigenlijk alles. Hou erg van muziek met een lekkere bass, maar aangezien ik toch niet zo hard luister, is denk ik elke headphone wel genoeg bass.
Iemand tips?
Wat betreft je opmerking over elke koptelefoon wel genoeg bas: dat hangt heel erg van je smaak af. Ik vind veel hoop goedkope koptelefoons redelijk overdreven, maar een hoop andere mensen zijn daar juist blij mee en vinden nog meer dan nog beter.
kwaliteit Sennheiser HD 477
Oke, dankjewel.
Ik denk dat ik wel een koptelefoon voor over je oren neem, gewoon omdat dat lekkerder zit. Heb er inmiddels 3 uitgezocht die ik zeker wil gaan proberen: de HD 201, HD 202 en HD 205. Ze lijken me allemaal hetzelfde, maar de HD 205 zou beter geluid hebben (een soort upgrade van de 201) en de HD 202 een goeie bas.
Als iemand nog ervaring heeft met de 202 en de 205 hoor ik dat graag.
Ik denk dat ik wel een koptelefoon voor over je oren neem, gewoon omdat dat lekkerder zit. Heb er inmiddels 3 uitgezocht die ik zeker wil gaan proberen: de HD 201, HD 202 en HD 205. Ze lijken me allemaal hetzelfde, maar de HD 205 zou beter geluid hebben (een soort upgrade van de 201) en de HD 202 een goeie bas.
Als iemand nog ervaring heeft met de 202 en de 205 hoor ik dat graag.
Imho:
201: Weinig bas, frisse sound (trebley)
202: Bas zal vergelijkbaar zijn met andere koptelefoons van het type (gemiddeld), beetje schreeuwerig/onprettig geluid als 'ie wat harder staat
205: Minder bas dan de 202, klinkt wat strak/plat/'saai' gebalanceerd, beetje schreeuwerige mids in muziek waarin veel mids zitten (knarsende gitaren). Kabeltje is wel handig (enkelzijdig), maar zit wat strak op de oren (201 is losser, 202 zit er ergens tussenin denk ik).
Overall is de 205 het neutraalst/eerlijkst en meer als een goedkope monitor-koptelefoon te beschouwen. De 201 is erg frisjes en de 202 neigt wat meer naar de andere kant van het geluidsspectrum. Bij alle 3 mag je aannemen dat er in het OV weinig van je geluid meer overblijft..
alles IMHO en ja, ik heb ze allen gehoord
201: Weinig bas, frisse sound (trebley)
202: Bas zal vergelijkbaar zijn met andere koptelefoons van het type (gemiddeld), beetje schreeuwerig/onprettig geluid als 'ie wat harder staat
205: Minder bas dan de 202, klinkt wat strak/plat/'saai' gebalanceerd, beetje schreeuwerige mids in muziek waarin veel mids zitten (knarsende gitaren). Kabeltje is wel handig (enkelzijdig), maar zit wat strak op de oren (201 is losser, 202 zit er ergens tussenin denk ik).
Overall is de 205 het neutraalst/eerlijkst en meer als een goedkope monitor-koptelefoon te beschouwen. De 201 is erg frisjes en de 202 neigt wat meer naar de andere kant van het geluidsspectrum. Bij alle 3 mag je aannemen dat er in het OV weinig van je geluid meer overblijft..
alles IMHO en ja, ik heb ze allen gehoord
[ Voor 5% gewijzigd door BHQ op 16-08-2009 12:17 . Reden: strak op oren > added ]
Dus niet geschikt voor onderweg op de fiets? Ik heb namelijk niet echt betere circumaural headphones kunnen vinden voor die prijs. Die dingen die op je oor zitten hoeven van mij niet, ook al hebben ze betere geluidskwaliteit.
Sowieso ga ik nog kijken in mediamarkt bij Amsterdam Arena, hopelijk kan je ze daar testen. Ik ben totaal geen audiofiel, maar ik hou wel van goed klinkende muziek en de bas vind ik toch het belangrijkste element in de muziek. Dat betekent niet dat ik het liefst zoveel mogelijk bas wil, ik wil alleen dat de bas er goed uit komt en met m'n vorige oortjes die bij m'n SE W850 zaten viel dat tegen (de MegaBass optie bij de EQ op m'n mobiel maakte het wel weer goed trouwens). Heb 'm ook altijd zacht staan dus waarschijnlijk zullen deze 3 ook wel goed zijn. Welke zou je aanraden of is dit gewoon een kwestie van smaak en proberen?
Sowieso ga ik nog kijken in mediamarkt bij Amsterdam Arena, hopelijk kan je ze daar testen. Ik ben totaal geen audiofiel, maar ik hou wel van goed klinkende muziek en de bas vind ik toch het belangrijkste element in de muziek. Dat betekent niet dat ik het liefst zoveel mogelijk bas wil, ik wil alleen dat de bas er goed uit komt en met m'n vorige oortjes die bij m'n SE W850 zaten viel dat tegen (de MegaBass optie bij de EQ op m'n mobiel maakte het wel weer goed trouwens). Heb 'm ook altijd zacht staan dus waarschijnlijk zullen deze 3 ook wel goed zijn. Welke zou je aanraden of is dit gewoon een kwestie van smaak en proberen?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 314305 op 16-08-2009 12:45 ]
De 205 is echter wel 40gram zwaarder dan de 201.......165g tegenover 206g.De 202 is zelfs maar 130g.
[ Voor 21% gewijzigd door kendo op 16-08-2009 12:46 ]
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Mmh, bedenk je wel dat er buiten echt veel geluid weglekt. In ears zijn voor veel bass dan echt het beste, dan kan het niet weg..
-edit- en klopt, de HD205 voelt zwaar aan in vergelijking met bijv. de 201
-edit- en klopt, de HD205 voelt zwaar aan in vergelijking met bijv. de 201
[ Voor 23% gewijzigd door BHQ op 16-08-2009 12:48 ]
Maar in-ears zijn toch over het algemeen wel duurder? Tenminste als je ze vergelijkt met over-ears dan he. Ik wil m'n headphones dan trouwens ook voor gamen en pc gebruiken. Dat gaat met in-ears niet denk ik.
Ik heb dus nog wel in-ears liggen maar die zijn heel erg kort (iets van 10-20cm ofzo) omdat ze eerst in een ander snoertje gaan die dan weer in m'n mobiel gaat. Irritant maar ja. Kan je verlengstukjes kopen zodat m'n oortjes dan wat langer worden?
Ik heb dus nog wel in-ears liggen maar die zijn heel erg kort (iets van 10-20cm ofzo) omdat ze eerst in een ander snoertje gaan die dan weer in m'n mobiel gaat. Irritant maar ja. Kan je verlengstukjes kopen zodat m'n oortjes dan wat langer worden?
Waarom doe je zelf geen onderzoek?
EP830's geven al vrij veel bass en zijn voor ~3 tientjes te vinden..
EP830's geven al vrij veel bass en zijn voor ~3 tientjes te vinden..
Ik weet dat het niet echt on-topic is, maar ik zeg het toch. Ik ben naar de mediamarkt geweest en heb wat koptelefoontjes uitgeprobeerd. Ook de HD201, 202 en 205. HD 205 en 202 vallen voor mij sowieso af, het zit voor geen meter. Misschien zeik ik een beetje, maar comfort gaat bij mij samen met geluid, zo niet boven. De 201 vond ik zwaar tegenvallen. Het geluid is zuiver, maar het ding mist gewoon duidelijk bas. Ik ben dan geen audiofiel, maar ik moet zeggen dat ik de headphones die ik nu heb (Caliber mac 025) vind ik eerlijk gezegd beter. Sowieso vind ik die hd201 helemaal niet lekker zitten. Maar daarnaast hing de Philips sbc hp 200 en die zat veel lekkerder. Zag er niet echt fancy uit ofzo, en was een beetje groot. Maar toch. Zat lekker, goede bas, ook goede frequentiebereik (15 tot 22.000) en duidelijk bedoeld om hem meerdere uren op te houden. Kon 'm niet kopen want behalve het testmodel hadden ze er geen meer, dus heb thuis even ingetikt en ik vond niet echt veel. Jammer want het is een goede headphone. Heeft iemand nog ervaringen met deze philips?
Beetje een bump:
Zit bij de 201 nou wel of niet een microfoon? Kan het eigenlijk moeilijk vinden..
Zit bij de 201 nou wel of niet een microfoon? Kan het eigenlijk moeilijk vinden..
M'n vriendin heeft al een tijdje een 201 en vandeweek heeft ze voor een kennis een nieuwe gekocht die ik voor diegene even laat inspelen. M'n vriendin is een leek maar die hoorde een enorm verschil toen ik die van haar en de nieuwe liet horen. De nieuwe heeft een ingehouden bass en klinkt wat mager/schel. Ook klinken de s'en nogal hard. Inmiddels klinkt ie na een nacht inspelen al wat losserCyphax schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:07:
Eigenlijk roepen er teveel mensen dat inspelen nuttig is om het niet te doen, omdat het toch niet schadelijk is voor je hoofdtelefoon. Maar of je het verschil merkt is een tweede.
Waarom zou er een microfoon bij moeten zitten? Alsof dat gebruikelijk is bij hoofdtelefoonsGnermo schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 11:58:
Beetje een bump:
[ Voor 15% gewijzigd door Exirion op 26-09-2009 12:15 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Zijn er onder de 100 (of nog liever 50) euro ook goede 'open' hoofdtelefoons te verkrijgen?
Ik vindt het geluid van bijvoorbeeld de HD25 wel goed, en ik geloof ook dat de 201 waar we het in dit topic over hebben echt goed klinkt, maar zelf vind ik het niet aangenaam dat ik niets meer van de buitenwereld hoor, komt voor mij dikwijls irritant en onnatuurlijk over. Een 'open' foon is dus meer iets voor mij maar ik ken daar de ballen van en weet dus niet wat te verwachten van low-budget modellen...
Ik vindt het geluid van bijvoorbeeld de HD25 wel goed, en ik geloof ook dat de 201 waar we het in dit topic over hebben echt goed klinkt, maar zelf vind ik het niet aangenaam dat ik niets meer van de buitenwereld hoor, komt voor mij dikwijls irritant en onnatuurlijk over. Een 'open' foon is dus meer iets voor mij maar ik ken daar de ballen van en weet dus niet wat te verwachten van low-budget modellen...
Natuurlijk niet.Gnermo schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 11:58:
Beetje een bump:
Anoniem: 215257
Ik heb hem nu ook op mijn kop, zag dat een vriend van me hem had en ik moet zeggen dat hij veel beter klinkt dan de HD202, veel zuiverder en de stemmen klinken tenminste normaal. Ook zit hij lekker OVER je oor, om je oor.
Grado maakt hele leuke open hoofdtelefoons, zoek eens op iGrado, SR60i of SR80i. In het portable forum is een topic over dit merk met ook een website waar je ze voor niet teveel geld uit de VS kunt krijgen. Anders is de Alessandro MS1 een leuke. Eigenlijk een beetje dezelfde maar voor $99 wereld wijd verzonden (laatste keer dat ik keek).Tunboy schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:23:
Zijn er onder de 100 (of nog liever 50) euro ook goede 'open' hoofdtelefoons te verkrijgen?
Sennheiser HD555 is een een hele goede optie als je iets opens zoekt.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Dit is best wel leuk. Een tijdje geleden heb ik in de kijkshop deze koptelefoon gekocht. Die kostte als goed is destijds 25 euro. Anyway, hij zit goed, alleen sluit hij een oor niet lekker af en gaat het dus na een tijdje niet meer fijn zitten.
Inspelen is pure audio-voodo en zit enkel tussen de oren. Als je daadwerkelijk verschil zou meten tussen oningespeeld en ingespeeld, dan is er iets extreem goed mis. Dat je gelooft dat het verschil uitmaakt begrijp ik wel, maar dat ligt niet aan die koptelefoon!Exirion schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:05:
[...]
M'n vriendin heeft al een tijdje een 201 en vandeweek heeft ze voor een kennis een nieuwe gekocht die ik voor diegene even laat inspelen. M'n vriendin is een leek maar die hoorde een enorm verschil toen ik die van haar en de nieuwe liet horen. De nieuwe heeft een ingehouden bass en klinkt wat mager/schel. Ook klinken de s'en nogal hard. Inmiddels klinkt ie na een nacht inspelen al wat losserIk heb zelf ook een 201 liggen, die ik soms ipv m'n AKG gebruik, en die klonk in het begin ook slechter dan die van m'n vriendin maar dat verschil is helemaal verdwenen.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Tja, ik ben niet zo van de audio voodoo maar inspelen heeft bij mij altijd een positief resultaat gegeven. Ik kan me niet voorstellen dat het werkelijk tussen de oren zit. Ik heb weleens zitten vloeken hoe kut sommige doppen klonken ondanks de positieve reviews. Na het inspelen wat het snerpende geluid toch echt weg. Eerlijk is eerlijk, nog nooit een dubbele blinde test gedaan.brama schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:12:
[...]
Inspelen is pure audio-voodo en zit enkel tussen de oren. Als je daadwerkelijk verschil zou meten tussen oningespeeld en ingespeeld, dan is er iets extreem goed mis. Dat je gelooft dat het verschil uitmaakt begrijp ik wel, maar dat ligt niet aan die koptelefoon!
Er zijn iig geen redenen voor aan te wijzen waarom het zou werken; IMO is het eerder gewenning. Geluidskwaliteit is zo moeilijk in te schatten. Het lukt al beter als je 2 koptelefoons snel na elkaar afwisselt terwijl ze aan dezelfde bron hangen, dan hoor je de relatieve verschillen i.i.g. redelijk goed. Een uur ertussenin en het is al een heel stuk lastiger.BARACUS schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:52:
[...]
Tja, ik ben niet zo van de audio voodoo maar inspelen heeft bij mij altijd een positief resultaat gegeven. Ik kan me niet voorstellen dat het werkelijk tussen de oren zit. Ik heb weleens zitten vloeken hoe kut sommige doppen klonken ondanks de positieve reviews. Na het inspelen wat het snerpende geluid toch echt weg. Eerlijk is eerlijk, nog nooit een dubbele blinde test gedaan.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Ik geloof zeker niet in de meeste van die audio-quatch ivm kabels enzo, maar er zijn echt wel VEEL mensen die bij speakers en ZEKER bij koptelefoons toch echt wel een groot verschil waarnemen in de basweergave van hun nieuwe zooi. In de meeste gevallen in positieve richting: een veel te aangedikte rommelige bass die na een tijdje veel uitgebalanceerder wordt. Is dit te verklaren? Voor mij alleszins niet, maar ik 'wil' er wel in geloven aangezien zovelen het waarnemen, ook wanneer ze nog niet eerder van het fenomeen gehoord hadden.
Beste lijkt mij een nieuwe koptelefoon/speaker de eerste nacht te laten spelen (ver van je bed) en dan pas te beoordelen. Of er nu iets veranderd is of niet, het heeft je niets gekost en je bent zeker dat het dan juist is...
Beste lijkt mij een nieuwe koptelefoon/speaker de eerste nacht te laten spelen (ver van je bed) en dan pas te beoordelen. Of er nu iets veranderd is of niet, het heeft je niets gekost en je bent zeker dat het dan juist is...
Zucht... vermoeiend, mensen zoals jij.brama schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:12:
Inspelen is pure audio-voodo en zit enkel tussen de oren. Als je daadwerkelijk verschil zou meten tussen oningespeeld en ingespeeld, dan is er iets extreem goed mis. Dat je gelooft dat het verschil uitmaakt begrijp ik wel, maar dat ligt niet aan die koptelefoon!
Dit is niet de eerste keer dat ik de kans heb gehad om een nieuwe hoofdtelefoon en een identieke gebruikte naast elkaar te beluisteren. Als zelfs mijn niet-audio-onderlegde vriendin direct het verschil hoort dan lijkt het me duidelijk dat er een duidelijk verschil is. Bij de nieuwe 201 ontbreekt er een groot deel van het laag en die klinkt scherper in het hoog. Een paar dagen inspelen geeft een totaal ander geluid. Maar goed, als jij het zonder het te hebben gehoord in twijfel trekt dan moet je dat vooral zelf weten
Heb jij uberhaupt mijn volledige post wel gelezen? Of had je gewoon direct een Pavlov-reactie toen je het woord inspelen zagbrama schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:53:
Geluidskwaliteit is zo moeilijk in te schatten. Het lukt al beter als je 2 koptelefoons snel na elkaar afwisselt terwijl ze aan dezelfde bron hangen, dan hoor je de relatieve verschillen i.i.g. redelijk goed. Een uur ertussenin en het is al een heel stuk lastiger.

[ Voor 21% gewijzigd door Exirion op 29-09-2009 22:05 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb hele gevoelige oren voor hoge snerpende tonen, het heeft verder niks met gehele soundstage ervaringen te maken die ik uit mijn reet probeer te trekkenbrama schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:53:
[...]
Er zijn iig geen redenen voor aan te wijzen waarom het zou werken; IMO is het eerder gewenning. Geluidskwaliteit is zo moeilijk in te schatten. Het lukt al beter als je 2 koptelefoons snel na elkaar afwisselt terwijl ze aan dezelfde bron hangen, dan hoor je de relatieve verschillen i.i.g. redelijk goed. Een uur ertussenin en het is al een heel stuk lastiger.
Met gewenning heeft het ook weinig te maken, ik luister 30 seconden en vervolgens gaat het ding 24 uur spelen op basrijke muziek met flinke volume. Daarna luister ik weer en vervolgens doen mijn oortjes geen pijn meer door snerpende geluidjes. De bas komt echt losser, of je het nu kunt meten of niet
Gaan die speaker flappen niet wat soepeler vibreren nadat ze even flink aan het werk zijn gezet?
Misschien dat ik onderbewust in elfjes geloof, psychologisch zijn mensen best wel maf
Anoniem: 313879
Ik heb een sennheiser hd 202 gekocht, maar ik heb er een beetje spijt van omdat hij nogal schel klinkt en de bassen te overdreven aanwezig zijn. Daarom zoek ik een nieuwe hoofdtelefoon rond de €40,- Liefst van sennheiser aangezien ik het een erg goed merk vind! Is de hd 201 echt beter als de 202?
JA! Zonder twijfel ook. HD202 is eigenlijk maar een slecht ding... Ik heb zelf een 201 maar vind hem eigenlijk niet goed klinken. Hij klinkt in mijn oren TE gemaakt en is met geen enkele equalizer/versterker lekker af te stellen.Anoniem: 313879 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:03:
Ik heb een sennheiser hd 202 gekocht, maar ik heb er een beetje spijt van omdat hij nogal schel klinkt en de bassen te overdreven aanwezig zijn. Daarom zoek ik een nieuwe hoofdtelefoon rond de €40,- Liefst van sennheiser aangezien ik het een erg goed merk vind! Is de hd 201 echt beter als de 202?
Ik zou zelf eerder doorsparen en rond de 80 uit te geven. Maar dat is een budget verdubbeling. Welke wel aan te raden is, maar zeer smaakafhankelijk is. Dat is een PX100. Precies 40 euro en het beste geluid wat ik in jaren gehoord heb van een koptelefoon beneden de 100 euro. Nadeel is dat het een open model is dus hij heeft behoorlijk last van omgevingsgeluid.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ok, ik zat zelf ook nog te kijken naar de px 100 want deze is ook erg compact en de korte kabel is korter als bij de grotere modellen. Ik had ook gelezen dat de px 100 een erg goede geluidskwaliteit heeft, dus dan ga ik daar maar voor denk ik
Het is heel persoonlijk. Maar ik zou hem wel eventjes ophebben/beluisteren. Ga bij je zelf na waarvoor gebruik je hem veel. Ik vind het bijvoorbeeld soms heel handig dat de 201 een lange kabel heeft. Ik luister veel CD's en Vinyl, maar de versterker staat op een kastje en niet naast de PC of op de bank. Wat dus betekent een lange kabel is ideaal. De PX100 heeft geweldig geluid, maar de kabel is gewoon TE kort om normaal te luisteren. Dat is jammer.Anoniem: 313879 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:53:
Ok, ik zat zelf ook nog te kijken naar de px 100 want deze is ook erg compact en de korte kabel is korter als bij de grotere modellen. Ik had ook gelezen dat de px 100 een erg goede geluidskwaliteit heeft, dus dan ga ik daar maar voor denk ik
Post anders je eisenlijstje hier
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik zoek vooral een kleine koptelefoon/lichtgewicht koptelefoon die makkelijk mee te nemen is, met een goede geluidskwaliteit, dus goed uitgebalanceerd geluid niet te veel bass of te veel treble maar gewoon mooi uitgebalanceerd. En het liefst een korte kabel liefst 1/1,5m lang. Dus daarom denk ik dat de px 100 wel geschikt voor me is.
Perfect zelfs. Desnoods kun je goedkoop een verlengkabel halen. Voordeel is dat je er ook een opbergdoosje bij krijgtAnoniem: 313879 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:16:
Ik zoek vooral een kleine koptelefoon/lichtgewicht koptelefoon die makkelijk mee te nemen is, met een goede geluidskwaliteit, dus goed uitgebalanceerd geluid niet te veel bass of te veel treble maar gewoon mooi uitgebalanceerd. En het liefst een korte kabel liefst 1/1,5m lang. Dus daarom denk ik dat de px 100 wel geschikt voor me is.
Dat is wel mooi, zo'n doosje erbij. Maar ik heb het echt gehad met de grote koptelefoons die over je oren zitten zoals de HD koptelefoons van sennheiser. Voor een uur zit het lekker, maar daarna ga je je er aan ergeren en ik houd ook niet van het afgesloten omgevingsgeluid, ik wil namelijk wel wat kunnen horen wat er rond me gebeurd. Verder is het design van de PX 100 erg mooi zeker in het wit. Maar klinkt de PX100 echt zo mooi dat je denkt van wauw of is het gewoon een goede uitgebalanceerde koptelefoon, anders vind ik het niet nodig om er een te kopen als er weinig verschil is in de kwaliteit.
Bij mij was het meer: Het eerste uur zit die irritant, en daarna lekker (Omdat je went of omdat hij wat meer naar je oren vormt?)Anoniem: 313879 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:59:
Dat is wel mooi, zo'n doosje erbij. Maar ik heb het echt gehad met de grote koptelefoons die over je oren zitten zoals de HD koptelefoons van sennheiser. Voor een uur zit het lekker, maar daarna ga je je er aan ergeren en ik houd ook niet van het afgesloten omgevingsgeluid, ik wil namelijk wel wat kunnen horen wat er rond me gebeurd. Verder is het design van de PX 100 erg mooi zeker in het wit. Maar klinkt de PX100 echt zo mooi dat je denkt van wauw of is het gewoon een goede uitgebalanceerde koptelefoon, anders vind ik het niet nodig om er een te kopen als er weinig verschil is in de kwaliteit.
Ik vind het een geniaal ding
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Klopt ja, binnenwerk vervormt iets en het schuim en de rest die op je hoofd zit word ook soepeler, mijne is nu een goed jaar oud als die niet ouder is, zit heerlijk, speelt echt subliem!D4NG3R NL schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:39:
[...]
Bij mij was het meer: Het eerste uur zit die irritant, en daarna lekker (Omdat je went of omdat hij wat meer naar je oren vormt?)
Ik vind het een geniaal dingal helemaal voor de prijs.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Heb zojuist vandaag de PX 100 besteld! Morgen krijg ik hem binnen. Ben erg benieuwd naar de geluidskwaliteit maar na een aantal reviews te hebben gelezen denk ik dat de geluidskwaliteit wel goed is
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 313879 op 14-10-2009 20:48 ]
Zou trouwens niet meer in dit topic dan postenAnoniem: 313879 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:47:
Heb zojuist vandaag de PX 100 besteld! Morgen krijg ik hem binnen. Ben erg benieuwd naar de geluidskwaliteit maar na een aantal reviews te hebben gelezen is de geluidskwaliteit erg goed
Heb hem binnen! Wat een mooi geluid komt eruit zeg! Alleen via de laptop klinkt het minder, zou dit kunnen komen door de onboard geluidskaart?
jaAnoniem: 313879 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:50:
Heb hem binnen! Wat een mooi geluid komt eruit zeg! Alleen via de laptop klinkt het minder, zou dit kunnen komen door de onboard geluidskaart?
Zeker te weten van ja.Anoniem: 313879 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:50:
Edit: spuit 11...
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 15-10-2009 21:18 ]
Ik heb zelf een tijdje geleden een Auzentech Xi-Fi Forte aangeschaft; kaart met een goede (niet in audiofiel opzicht waarschijnlijk, maar wel voor de normale luisteraar) amp voor hoofdtelefoons. Nieuw vrij prijzig systeem dus dat dat kon er nog wel bij, maar stond versteld van het verschil in geluidskwaliteit.
Er zit nu veel meer detail en nuance in het geluid en ben ook met veel plezier weer mijn CD-collectie opnieuw aan het luisteren :-)
Er zit nu veel meer detail en nuance in het geluid en ben ook met veel plezier weer mijn CD-collectie opnieuw aan het luisteren :-)
ik heb hem gisteren gekocht , aangezien mijn el cheapo aldi headphones kapot waren gegaan , die ik even snel nodig had
maar dit geluid is zo lekker voor mijn oren , en ik hoor ook niks om me heen , dat is echt een pluspunt als ik test drive unlimited of iets speel , want vaak raak ik afgeleid door geluiden om me heen
ik zit gewoon op de onboard geluidskaart , maar die is ook minder bagger erop geworden
maar dit geluid is zo lekker voor mijn oren , en ik hoor ook niks om me heen , dat is echt een pluspunt als ik test drive unlimited of iets speel , want vaak raak ik afgeleid door geluiden om me heen
[ Voor 12% gewijzigd door Patjeee op 19-10-2009 10:03 ]
Ook ik heb na het lezen van dit topic de gok gewaagd en de HD 201 gekocht. Ik heb ze niet beluisterd voor ik ze gekocht had (nu €19 bij de computerland) maar ben dan ook niet teleurgesteld. Voor het geld presteren ze inderdaad zeer goed (hoewel ik al betere headsets beluisterd heb) Ze zijn vrijwel gelijkwaardig aan mijn plantronics audio 90 die overigens meer bass produceert maar weer iets minder is in het middenbereik. De HD 201 is zeer goed gebalanceerd en voor het geld zal het heeeel moeilijk worden om nog een betere te vinden. Echter hebben ze wel een inspeel/ gewenningsperiode van enkele dagen nodig om ze volledig tot hun recht te laten komen!
Precies, maar als ze nu al in positieve zin verbazen, wacht dan maar een paar dagen of een paar weken af.
Nu ben ik ook sceptisch omtrent het wel of niet moeten inspelen van de headset/ speakers, maar ik merk wel dat de luisterkwaliteit beter wordt naarmate ik meer muziek heb gespeeld. Al is het gewenning en zit het tussen de oren, of is de 'speaker' daadwerkelijk beter ingespeeld. Na verloop van tijd "klinkt" het beter.
Exirion in "Sennheiser HD201 - beste "budget" full-s..."DayteX schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:24:
Nu ben ik ook sceptisch omtrent het wel of niet moeten inspelen van de headset/ speakers, maar ik merk wel dat de luisterkwaliteit beter wordt naarmate ik meer muziek heb gespeeld. Al is het gewenning en zit het tussen de oren, of is de 'speaker' daadwerkelijk beter ingespeeld. Na verloop van tijd "klinkt" het beter.
Ik kan je uit een rijke ervaring met speakers en hoofdtelefoons verzekeren dat inspelen GEEN onzin is
Heb een Sennheiser HD 205 gekocht. Ik plug hem in, maar hij wordt niet herkend in Windows? Wat is er het probleem? Drivers lijken onbestaande...
Update: in windows 7 wordt hij niet herkend, op de laptop beneden wel... (met vista)
Het lijkt erop dat mijn geluidskaart Auzentech X-FI Prelude hem niet wil herkennen
Als ik de headset aansluit op de 'front jack' dan loopt het geluid wel via mijn headset, maar ik heb geen zin om elke keer mijn Z-5500 aan en af te sluiten. Any ideas?
Update: in windows 7 wordt hij niet herkend, op de laptop beneden wel... (met vista)
Het lijkt erop dat mijn geluidskaart Auzentech X-FI Prelude hem niet wil herkennen

Goed bij de driverinstellingen kijken! Ik heb daar ook last van in Win7! Hij pakt automatisch mijn digitale uitgang van mijn geluidskaart terwijl ik analoog luister...(zelfde poort) Wat dus betekent geen geluid en hij word niet herkentAddiction schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:17:
Heb een Sennheiser HD 205 gekocht. Ik plug hem in, maar hij wordt niet herkend in Windows? Wat is er het probleem? Drivers lijken onbestaande...
Het lijkt erop dat mijn geluidskaart Auzentech X-FI Prelude hem niet wil herkennenAls ik de headset aansluit op de 'front jack' dan loopt het geluid wel via mijn headset, maar ik heb geen zin om elke keer mijn Z-5500 aan en af te sluiten. Any ideas?

Dat 'normale' drivers op den duur settlen en in het begin wat minder/anders kunnen klinken is gewoon een feit. Inspelen is geen mythe.Exirion schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:56:
[...]
Exirion in "Sennheiser HD201 - beste "budget" full-s..."
Ik kan je uit een rijke ervaring met speakers en hoofdtelefoons verzekeren dat inspelen GEEN onzin isHet is ook geen zwarte magie ofzo, want een luidspreker is gewoon een mechanisch systeem dat los moet komen en settlen.
Kan je niet iets specifieker zijn? Ik vind het namelijlk niet...Touchdomex schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:23:
[...]
Goed bij de driverinstellingen kijken! Ik heb daar ook last van in Win7! Hij pakt automatisch mijn digitale uitgang van mijn geluidskaart terwijl ik analoog luister...(zelfde poort) Wat dus betekent geen geluid en hij word niet herkent
Bij Playback devices staan maar 3 poorten. 1 ingang, 1 speakers en 1 voor de digitale out(kan ook wel de HDMI zijn...). Aangezien mijn laptop in dit geval een gecombineerde poort met analoog en digitaalAddiction schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:32:
[...]
Kan je niet iets specifieker zijn? Ik vind het namelijlk niet...
Wat mijn linux doet is automatisch de analoge pakken en daar standaard geluid over uitzenden. Wat dus betekent koptelefoon erin en gaan(al doet hij dan niet de speakers uit
Zou mooi zijn als Windows 7 dat ook heeft maar tot nu toe heb ik die instelling nergens kunnen vinden
Hmm, bij mij staan er slechts 2 poorten, namelijk speakers, en SPDIF out...
Pfff, ik ben wat dit betreft een complete leek. Ben ik nou zo dom als ik ervan uitga dat mijn 150 euro kostende geluidskaart geen problemen heeft met het herkennen van een 3,5 mm jack headset?
Pfff, ik ben wat dit betreft een complete leek. Ben ik nou zo dom als ik ervan uitga dat mijn 150 euro kostende geluidskaart geen problemen heeft met het herkennen van een 3,5 mm jack headset?

Iemand ervaring met Sennheiser HD62 TV ? Ik wil hem aansluiten op mijn Roland TD4K drumstel
Dus dit is wel een leuk setje? bij my memory in de aanbieding
Ik heb nu een goedkoop rot ding geleend van me pa maar dat klinkt nogal licht
Heb zelf de HD201 op een TD-6V drumstel, maar dat klinkt toch wat mager hoor. Ik heb de HD555 van een vriend ook op het drumstel gehad, en dat klonk echt vele malen beter. Gezien een drumstel ook niet goedkoop is lijkt het mij zonde om een paar tientjes te bezuinigen op een goede koptelefoon. Ik vind het verschil in geluid de meerprijs meer dan waard, maar je moet natuurlijk zelf beslissen.
De HD62 TV ken ik overigens niet...
De HD62 TV ken ik overigens niet...
[ Voor 6% gewijzigd door EMP op 05-11-2009 10:38 ]
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Leuk hé windows 7. ik heb de hoodtelefoon ook gehaald was 19 euro bij computerland.Touchdomex schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:23:
[...]
Goed bij de driverinstellingen kijken! Ik heb daar ook last van in Win7! Hij pakt automatisch mijn digitale uitgang van mijn geluidskaart terwijl ik analoog luister...(zelfde poort) Wat dus betekent geen geluid en hij word niet herkent
Mijn sony MDR-CD470 is beter maar daar zijn de schelpen van vergaan. (was ook eens stuk duurder)
Het kabeltje van de Sennheiser is wat gammel.
In windows 7 kan je de realtek driver installeren http://www.realtek.com.tw (ervan uitgaande dat het een realtek chip is) hier zit heel goed verstopt (klein geel vlaggetje) een instelling om de automatische detectie van het front paneel uit te schakelen.
Wordt dit nog steeds gezien als de beste "budget" hoofdtelefoon? Of zijn er onderhand al betere uit voor dezelfde prijs?
Ik heb zelf al wat gezocht, maar kan niet echt reviews vinden over de andere hoofdtelefonen..
Ik heb zelf al wat gezocht, maar kan niet echt reviews vinden over de andere hoofdtelefonen..
Is er niet. 20 euro voor een koptelefoon is al goedkoop. Zo'n goeie prijs/kwaliteit verhouding heeft geen enkele koptelefoonbarzi schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:48:
Wordt dit nog steeds gezien als de beste "budget" hoofdtelefoon? Of zijn er onderhand al betere uit voor dezelfde prijs?
Voor 20 euro zal je zelfs nu (bijna 5 jaar later) geen betere krijgen!barzi schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:48:
Pluspunten:
+ Goed Geluid
+ Lekkere bass
+ Lang koord (3m)*
Minpunten
- Het koord komt wat zwak over
- Zit de eerste paar dagen niet echt lekker
- Lang koord (3m)*
*Dit verschilt per persoon natuurlijk)
Koord kan zwak overkomen maar na een paar jaar er met de bureaustoel over heen gefietst te zijn valt me dat zeker mee, je ziet er bijna niks aan en ook nog geen kapotte kabel. 
En inzitten, en inspelen heb je toch altijd dus dat vind ik geen minpunt, en de lange kabel voor sommigen? Daarvoor zijn van die speciale oprol dingen voor een paar euro... Of je pakt een oud klosje of weet ik wat.
En inzitten, en inspelen heb je toch altijd dus dat vind ik geen minpunt, en de lange kabel voor sommigen? Daarvoor zijn van die speciale oprol dingen voor een paar euro... Of je pakt een oud klosje of weet ik wat.
Weet ik haha, een lange kabel kan voor sommigen zeer vervelend zijn.. als je hem meeneemt voor je MP3 speler bijvoorbeeld is 3m kabel toch echt veel te veel... dan heb ook weinig zin om zon klosje met draad mee te nemen snap je..Joopieboy schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:49:
Koord kan zwak overkomen maar na een paar jaar er met de bureaustoel over heen gefietst te zijn valt me dat zeker mee, je ziet er bijna niks aan en ook nog geen kapotte kabel.
Ik zeg ook niet dat de kabel zwak is, maar dat lijkt hij wel!
Of je knipt de kabel kapot en zet er je eigen plug op. net zo makkelijkJoopieboy schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:49:
Ach dat lijkt zo, is ook hoe je er mee om gaat. Ik heb er iig geen problemen mee.D4NG3R NL schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:53:
[...]
Weet ik haha, een lange kabel kan voor sommigen zeer vervelend zijn.. als je hem meeneemt voor je MP3 speler bijvoorbeeld is 3m kabel toch echt veel te veel... dan heb ook weinig zin om zon klosje met draad mee te nemen snap je..
Ik zeg ook niet dat de kabel zwak is, maar dat lijkt hij wel!
Dat is ook nog een optie.Touchdomex schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:54:
[...]
Of je knipt de kabel kapot en zet er je eigen plug op. net zo makkelijk
Nadat ik mijn Philips SHP2000 gesloopt had (plugje gebroken door achter het snoer te blijven haken en daarmee niet alleen de koptelefoon, maar ook de onboard geluid op mijn MB onklaar gemaakt *zucht*) heb ik nu ook een HD201... waarvoor dank.
Eu 17,95 http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00583029
Ik geloof dat ik het geluid iets doffer vind dan mijn Philips (kan ook aan mij liggen, maar ik moest de bass iets terug draaien en de trebble iets omhoog), maar toch niet slecht !
Eu 17,95 http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00583029
Ik geloof dat ik het geluid iets doffer vind dan mijn Philips (kan ook aan mij liggen, maar ik moest de bass iets terug draaien en de trebble iets omhoog), maar toch niet slecht !
Anoniem: 343143
Denk dat ik me zo'n Sennheiser HD201 zal aanschaffen. Oortjes begeven het altijd.
3 meter is wel lang. Iemand enig idee waar ik zo'n smartwrap-ding kan vinden aan voordelige prijs?
3 meter is wel lang. Iemand enig idee waar ik zo'n smartwrap-ding kan vinden aan voordelige prijs?
Anoniem: 155599
http://www.vikingdirect.n...ogSku.do?pr=HH2&id=980520Anoniem: 343143 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:07:
Denk dat ik me zo'n Sennheiser HD201 zal aanschaffen. Oortjes begeven het altijd.
Anoniem: 343143
Ha, het kan eigenlijk maar zo simpel zijn.
Zal er eens voor kijken.
Koptelefoon klinkt alvast zeer goed. (Net aangekomen)
Hoe verhoudt de nieuwe HD205 zich ten opzichte van de HD201? Vind het uiterlijk van de HD205 eigenlijk nog wel mooier dan die van de HD201.
Heb als headset een Sennheiser PC150, waar ik de geluidskwaliteit altijd geweldig van vond, is de sennheiser HD201 of HD205 van dezelfde kwaliteit of is het anders?
Heb als headset een Sennheiser PC150, waar ik de geluidskwaliteit altijd geweldig van vond, is de sennheiser HD201 of HD205 van dezelfde kwaliteit of is het anders?
[ Voor 37% gewijzigd door Jorn1986 op 06-03-2010 18:13 ]
Kwa geluid is die 205 als het goed is beter, althans dat was mijn ervaring met een 150 en een 201
.
Anoniem: 155599
iedere keer als ik dat ding van de grond afhaal, hengel ik em ook aan het kabel binnen.Joopieboy schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:49:
Zit trouwens nu wel aan mijn 2de hd201 aangezien ik er een keer op ben gaan zitten en door prutskwaliteit brak een schelp
De huidige hd201 begint nu wel trouwens erg te slijten. Het nepleer begint af te bladeren.
Dan toch maar gewoon de HD201 besteld, vanwege klachten van zere oren in de productreview van de HD205. Ben benieuwd naar de geluidskwaliteit.Boudewijn schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:32:
Kwa geluid is die 205 als het goed is beter, althans dat was mijn ervaring met een 150 en een 201.
Nu vandaag de HD201 eens uitgebreid beluisterd, maar vindt de geluidskwaliteit toch wel iets minder dan die van m'n Sennheiser PC150 headset, beetje jammer, had op dezelfde geluidskwaliteit gehoopt. Kan natuurlijk ook zijn dat ik hem nog even een tijdje moet laten werken om de geluidskwaliteit beter te krijgen...
Kan zijn? Dat is het echt zeker, ik had na een maand echt het gevoel dat ik een totaal andere hoofdtelefoon ophad, geluid verandert echt wel degelijk.
Ja, maar je kan toch niet zomaar na een maand wel een flinke bass hebben? Niet alle apparaten waar ik hem op aansluit heeft de mogelijkheid om hem te equalizen, en dan gaat het er toch wel om hoe hij van zichzelf klinkt.
Misschien dat jij na een maand helemaal gewend was geraakt aan de klank?
Vandaag vanwege m'n ontevredenheid over de HD201 eens in de Mediamarkt uitgebreid wezen luisteren naar meerdere Sennheiser's. Uiteindelijk moeten kiezen tussen een HD435 en een HD448. Heb de (goedkopere) HD435 toen maar laten liggen omdat de bass teveel overheerste en de HD448 meegenomen. En dit is echt gewoon genieten van de muziek! Het is alsof ik zelf in de muziekstudio zit zo goed is de geluidskwaliteit. Maarja, het is qua prijs natuurlijk ook helemaal niet te vergelijken met de HD201. In ieder geval nu wel blij ermee.
Heh, die PC150 vond ik nooit zo goed klinken. Zelfde met de Logitech in ears die ze ooit maakten, ze hebben een net-niet fijne sound..
De 201 klinkt frisser, er zit alleen een stuk minder bas in idd.
De 201 klinkt frisser, er zit alleen een stuk minder bas in idd.
Dat zou ook zeker kunnen.Jorn1986 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:05:
Ja, maar je kan toch niet zomaar na een maand wel een flinke bass hebben? Niet alle apparaten waar ik hem op aansluit heeft de mogelijkheid om hem te equalizen, en dan gaat het er toch wel om hoe hij van zichzelf klinkt.
Lol? Is deze headset al meer dan 5 jaar oud? Heb van de week een i3 PC voor mijn broertje gekocht, die wilt gaan gamen. Was ook op zoek naar een goede headset van een paar tientjes en kwam toen voor 22 euro de HD201 van Sennheiser tegen. Goed merk en ken de HD-serie al langer. Reviews waren positief, dus staat op het moment in bestelling bij Azerty.
Niet verwacht dat de headset al meer dan 5 jaar oud is, maar dat zegt natuurlijk niks! Voor mijn broertje, die van een P4 afkomt met krakende boxen, zal alles aan de i3 en natuurlijk de headset geweldig vinden
Niet verwacht dat de headset al meer dan 5 jaar oud is, maar dat zegt natuurlijk niks! Voor mijn broertje, die van een P4 afkomt met krakende boxen, zal alles aan de i3 en natuurlijk de headset geweldig vinden
Farming is a way of life!
Ik zit te twijfelen tussen een draadloze of bedrade hoofdtelefoon...
Draadloos kost 170 euro.
Deze kan ik voor 17 euro scoren.
Is dus 10x zo goedkoop..... gigantisch verschil dus
Nu wil ik weten, is dit (HD201) nog steeds de beste bedrade hoofdtelefoon voor gebruik met een laptop of PC om series, films en muziek te kijken?
Als ik het mag geloven volgens de Sennheiser site is de HD485 de beste/nieuwste die kan ik krijgen voor maximaal 53 euro.
Draadloos kost 170 euro.
Deze kan ik voor 17 euro scoren.
Is dus 10x zo goedkoop..... gigantisch verschil dus
Nu wil ik weten, is dit (HD201) nog steeds de beste bedrade hoofdtelefoon voor gebruik met een laptop of PC om series, films en muziek te kijken?
Als ik het mag geloven volgens de Sennheiser site is de HD485 de beste/nieuwste die kan ik krijgen voor maximaal 53 euro.
[ Voor 15% gewijzigd door Deezers op 20-03-2010 19:17 ]
De beste is de HD201 zeker niet (als je toch al zit te denken aan €170 zijn er veel betere opties
) maar voor het geld wel een goede.
[ Voor 6% gewijzigd door mr.paaJ op 20-03-2010 21:12 ]
liever de tong gebrand dan lauwe soep
is de HD201 (17 euro) gesloten koptelefoon met 2 jaar garantie beter of slechter dan de Koss Portapro open koptelefoon met levenslang geen vragen garantie (22 euro)?
http://www.k55.ch/out/oxb...koss%20porta%20pro_p1.jpg
http://www.k55.ch/out/oxb...koss%20porta%20pro_p1.jpg
Lastige keus. de Sporta Pro heeft meer bas en kan je makkelijker mee wegkomen in het openbaar vervoer, maar het is maar net de sound die je ok vind
Zit er trouwens een verschil tussen de HD201 en de HD201 GAME editie?
Play.com verzend de HD201 voor 17 euro niet naar NL , maar BLAHDVD.com bied de HD201 GAME editie aan voor 16,50 euro.
Ik kan zo de verschillen niet zien behalve het woordje GAME erachter, maar ik wil juist muziek luisteren en films/tv series er mee beluisteren.
http://www.sennheiser.nl/...phones_gaming-line_502422
Play.com verzend de HD201 voor 17 euro niet naar NL , maar BLAHDVD.com bied de HD201 GAME editie aan voor 16,50 euro.
Ik kan zo de verschillen niet zien behalve het woordje GAME erachter, maar ik wil juist muziek luisteren en films/tv series er mee beluisteren.
[ Voor 11% gewijzigd door Deezers op 21-03-2010 14:20 ]
Enige verschil is dat bij de gewone versie ook een "¼” (6.3 mm) stereo jack adaptor" word mee gegeven (Volgens de Sennheiser site dan) en hij ziet er wat glimmender uit.. maar dit is waarschijnlijk alleen op de foto zo.)Dennis Lammers schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:11:
Zit er trouwens een verschil tussen de HD201 en de HD201 GAME editie?
Hier zul je alleen baat bij hebben bij een Stereo-Toren of ander geluidssysteem.. er zijn weinig computers & TV's die een 6.3mm jack gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 21-03-2010 15:14 ]
De HD201 zojuist bij me broertje in gebruik genomen, al wat uurtjes mee gegamed/muziek geluisterd. Kan niet op tegen mijn Reloop RHP-10 in combinatie met een Auzentech Prelude 7.1, maar ik vind dat er nog een verdomd mooi geluidje uit komt! Vond hem alleen niet echt stevig en de headset zat niet erg fijn na een paar uur. Maar voor dat geld is het zeker een aanrader voor de doorsnee gebruiker!
Farming is a way of life!
Haha, na een weekje zit hij perfect
Ik heb net de HD201 mogen ontvangen, maar hoort het dat je de linker en rechter schelpen naar links en naar rechts kan draaien/bewegen?
Ja, dit hoort gewoonDennis Lammers schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:32:
Ik heb net de HD201 mogen ontvangen, maar hoort het dat je de linker en rechter schelpen naar links en naar rechts kan draaien/bewegen?
Hey,
Heeft er iemand ervaring mee met de Philips SHP8500? Ik ben aan het twijfelen tussen de Sennheiser HD201 en de SHP8500, die in dezelfde prijsklasse ligt. Op het eerste zicht, is de Philips beter in frequentie bereik (10 Hz - 28 kHz tegenover 21 Hz - 18 kHz van de HD201, en mijn oren zijn redelijk goed... lees; boven het gemiddelde). Ik heb nog nooit een Sennheiser gehad, maar ik heb heel goede ervaringen gehad met Philips hoofdtelefoons. Ik ben dus op zoek naar eentje die heel helder klinkt, maar ook een goede bassweergave heeft. In het verleden had ik een Philips SBC HC 8655 (RF controlled) en het geluid was heel "breed" en "panoramisch" klinkend (wat ik heel mooi vind) zonder onder te doen in het bass bereik. Die ging stuk en nu ben ik teruggegaan naar mijn oude SBC HP140 maar ik wil wel graag ne nieuwe kopen... Zijn er mensen met zo'n SHP8500 en wat vinden ze over dit model?
thx
Heeft er iemand ervaring mee met de Philips SHP8500? Ik ben aan het twijfelen tussen de Sennheiser HD201 en de SHP8500, die in dezelfde prijsklasse ligt. Op het eerste zicht, is de Philips beter in frequentie bereik (10 Hz - 28 kHz tegenover 21 Hz - 18 kHz van de HD201, en mijn oren zijn redelijk goed... lees; boven het gemiddelde). Ik heb nog nooit een Sennheiser gehad, maar ik heb heel goede ervaringen gehad met Philips hoofdtelefoons. Ik ben dus op zoek naar eentje die heel helder klinkt, maar ook een goede bassweergave heeft. In het verleden had ik een Philips SBC HC 8655 (RF controlled) en het geluid was heel "breed" en "panoramisch" klinkend (wat ik heel mooi vind) zonder onder te doen in het bass bereik. Die ging stuk en nu ben ik teruggegaan naar mijn oude SBC HP140 maar ik wil wel graag ne nieuwe kopen... Zijn er mensen met zo'n SHP8500 en wat vinden ze over dit model?
thx
Ik heb geen ervaring met de Philips koptelefoon die je daar noemt.. maar de HD201 heeft een zeer goede bassweergave
sja, de mensen van head-fi.org kunnen veel zeggen, maar in deze prijsklasse geef ik echt de voorkeur aan de HD202. het frequentiebereik is niet alleen qua specs maar ook hoorbaar groter, wel bassiger, maar zeker niet minder in detail. De HD202 zet ik dan ook graag in voor het DJ gebeuren en zit lekker op het oor.
Voor produceren gebruik ik ook een Sennheiser (de HD570) naast een beyerdynamic DT880 Pro, maar die vallen nogal buiten deze prijsklasse. Waarom de HD570 niet meer gemaakt word is me een raadsel overigens, deze is toch wel meester in detailweergave, reverb en stereobeeld bepalen.
ik raad eigenlijk ook aan om eens www.soundonsound.com te raadplegen voor reviews ipv zoiets als headfi.org, hoewel de eerste meer op produceerkant mikt dan de consumeerkant.
Voor produceren gebruik ik ook een Sennheiser (de HD570) naast een beyerdynamic DT880 Pro, maar die vallen nogal buiten deze prijsklasse. Waarom de HD570 niet meer gemaakt word is me een raadsel overigens, deze is toch wel meester in detailweergave, reverb en stereobeeld bepalen.
ik raad eigenlijk ook aan om eens www.soundonsound.com te raadplegen voor reviews ipv zoiets als headfi.org, hoewel de eerste meer op produceerkant mikt dan de consumeerkant.
@D4NG3R NL
Wel, na een beetje zoeken ben ik op een review gekomen van de Philips SHP8900 (de "grote" broer van de SHP8500), en naar het schijnt is dit model redelijk goed. De reviewer zegt dat het te vergelijken valt met een Sennheiser HD515, maar in de comments zegt iemand anders dat hij de SHP8900 beter vindt dan een HD555 (natuurlijk, smaken verschillen) en de SHP8900 is goedkoper (ongeveer €60) dan de HD555 (ongeveer €115, wat mij toch te veel is). Het heeft ook nog een heel mooi design en beter freq bereik dan de HD555 en SHP8500, waar ik overigens absoluut geen enkel review over kon vinden.
productreview: Philips SHP8900 (Zwart) review door kalechinees
Mss ga ik voor de SHP8900 ipv de SHP8500. Ge zegt da de HD201 een goede bass geeft, maar ik wil niet da een koptelefoon onderdoet in hoge freq bereik of dat er een "cut off" ontstaat in het midden en/of hoge freq bereik omdat de bass te overheersend is. Ik ken zo'n koptelefoon van Sennheiser (de HD212Pro) die zoiets doet. Uitstekend in het bass bereik, maar midden en hoge tonen worden een beetje te veel "afgezaagd"
Wel, na een beetje zoeken ben ik op een review gekomen van de Philips SHP8900 (de "grote" broer van de SHP8500), en naar het schijnt is dit model redelijk goed. De reviewer zegt dat het te vergelijken valt met een Sennheiser HD515, maar in de comments zegt iemand anders dat hij de SHP8900 beter vindt dan een HD555 (natuurlijk, smaken verschillen) en de SHP8900 is goedkoper (ongeveer €60) dan de HD555 (ongeveer €115, wat mij toch te veel is). Het heeft ook nog een heel mooi design en beter freq bereik dan de HD555 en SHP8500, waar ik overigens absoluut geen enkel review over kon vinden.
productreview: Philips SHP8900 (Zwart) review door kalechinees
Mss ga ik voor de SHP8900 ipv de SHP8500. Ge zegt da de HD201 een goede bass geeft, maar ik wil niet da een koptelefoon onderdoet in hoge freq bereik of dat er een "cut off" ontstaat in het midden en/of hoge freq bereik omdat de bass te overheersend is. Ik ken zo'n koptelefoon van Sennheiser (de HD212Pro) die zoiets doet. Uitstekend in het bass bereik, maar midden en hoge tonen worden een beetje te veel "afgezaagd"
Ik zoek eigenlijk een koptelefoon voor op het werk. Het belangrijkste is dat mijn collega's geen last hebben van mijn muziek. Heb al wel het eea opgezet maar ik kan maar moeilijk beoordelen welke nou weinig tot geen last veroorzaakt.
Wat is jullie ervaring met de HD201 serie?
Wat is jullie ervaring met de HD201 serie?
In elk geval zul je het best uit zijn met een zgn closed back koptelefoon, die lekken nou eenmaal minder naar buiten.
eigenlijk zoals ik hierboven beschrijf heb ik persoonlijke voorkeur voor de HD202. De HD201 is wel wat helderder maar dat heeft ook als resultaat dat je na een aantal uur luisteren je oren erg vermoeid ervan worden, zeker op hoge volumes. De HD202 lekt ook minder naar buiten dan de 201, getest door eenzelfde track op gelijke volume af te spelen en beide geloten te houden. Vreemde gewaarwording vond ik dat bij een luistertest de HD201 op dezelfde versterkervolume zachter is dan de HD202 (maar toch meer lekt).
Als ik enigszin generaliserend mag zijn vind ik de HD202 geschikter voor punchy dancemuziek en rock/metal en de HD201 meer voor stijlen als (mildere) pop, klassiek en jazz.
eigenlijk zoals ik hierboven beschrijf heb ik persoonlijke voorkeur voor de HD202. De HD201 is wel wat helderder maar dat heeft ook als resultaat dat je na een aantal uur luisteren je oren erg vermoeid ervan worden, zeker op hoge volumes. De HD202 lekt ook minder naar buiten dan de 201, getest door eenzelfde track op gelijke volume af te spelen en beide geloten te houden. Vreemde gewaarwording vond ik dat bij een luistertest de HD201 op dezelfde versterkervolume zachter is dan de HD202 (maar toch meer lekt).
Als ik enigszin generaliserend mag zijn vind ik de HD202 geschikter voor punchy dancemuziek en rock/metal en de HD201 meer voor stijlen als (mildere) pop, klassiek en jazz.
Het kabeltje vlak onder de schelp van de HD201 is niet kittenproof, doorgebeten.
Ik heb het weer gesoldeerd wat lastig is omdat er gelakte draden inzitten.
Ik heb het weer gesoldeerd wat lastig is omdat er gelakte draden inzitten.
Beetje laat, maar ik move dit topic naar Draagbare Mediaspelers omdat het daar beter past.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.