Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:35
Ik zit te twijfelen tussen een draadloze of bedrade hoofdtelefoon...
Draadloos kost 170 euro.
Deze kan ik voor 17 euro scoren.
Is dus 10x zo goedkoop..... gigantisch verschil dus

Nu wil ik weten, is dit (HD201) nog steeds de beste bedrade hoofdtelefoon voor gebruik met een laptop of PC om series, films en muziek te kijken? :)

Als ik het mag geloven volgens de Sennheiser site is de HD485 de beste/nieuwste die kan ik krijgen voor maximaal 53 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door Deezers op 20-03-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:09

mr.paaJ

generatie cmd+z

De beste is de HD201 zeker niet (als je toch al zit te denken aan €170 zijn er veel betere opties ;) ) maar voor het geld wel een goede.

[ Voor 6% gewijzigd door mr.paaJ op 20-03-2010 21:12 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
is de HD201 (17 euro) gesloten koptelefoon met 2 jaar garantie beter of slechter dan de Koss Portapro open koptelefoon met levenslang geen vragen garantie (22 euro)?

http://www.k55.ch/out/oxb...koss%20porta%20pro_p1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 18:59

BHQ

Lastige keus. de Sporta Pro heeft meer bas en kan je makkelijker mee wegkomen in het openbaar vervoer, maar het is maar net de sound die je ok vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Zit er trouwens een verschil tussen de HD201 en de HD201 GAME editie?
Play.com verzend de HD201 voor 17 euro niet naar NL , maar BLAHDVD.com bied de HD201 GAME editie aan voor 16,50 euro.

Ik kan zo de verschillen niet zien behalve het woordje GAME erachter, maar ik wil juist muziek luisteren en films/tv series er mee beluisteren.

http://www.sennheiser.nl/...phones_gaming-line_502422

[ Voor 11% gewijzigd door Deezers op 21-03-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Dennis Lammers schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:11:
Zit er trouwens een verschil tussen de HD201 en de HD201 GAME editie?
Play.com verzend de HD201 voor 17 euro niet naar NL , maar BLAHDVD.com bied de HD201 GAME editie aan voor 16,50 euro.

Ik kan zo de verschillen niet zien behalve het woordje GAME erachter, maar ik wil juist muziek luisteren en films/tv series er mee beluisteren.

http://www.sennheiser.nl/...phones_gaming-line_502422
Enige verschil is dat bij de gewone versie ook een "¼” (6.3 mm) stereo jack adaptor" word mee gegeven (Volgens de Sennheiser site dan) en hij ziet er wat glimmender uit.. maar dit is waarschijnlijk alleen op de foto zo.)

Hier zul je alleen baat bij hebben bij een Stereo-Toren of ander geluidssysteem.. er zijn weinig computers & TV's die een 6.3mm jack gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 21-03-2010 15:14 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsW
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:10

GijsW

Koetje!

De HD201 zojuist bij me broertje in gebruik genomen, al wat uurtjes mee gegamed/muziek geluisterd. Kan niet op tegen mijn Reloop RHP-10 in combinatie met een Auzentech Prelude 7.1, maar ik vind dat er nog een verdomd mooi geluidje uit komt! Vond hem alleen niet echt stevig en de headset zat niet erg fijn na een paar uur. Maar voor dat geld is het zeker een aanrader voor de doorsnee gebruiker!

Farming is a way of life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Haha, na een weekje zit hij perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ik heb net de HD201 mogen ontvangen, maar hoort het dat je de linker en rechter schelpen naar links en naar rechts kan draaien/bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Dennis Lammers schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:32:
Ik heb net de HD201 mogen ontvangen, maar hoort het dat je de linker en rechter schelpen naar links en naar rechts kan draaien/bewegen?
Ja, dit hoort gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arithcoder
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-06 19:34
Hey,

Heeft er iemand ervaring mee met de Philips SHP8500? Ik ben aan het twijfelen tussen de Sennheiser HD201 en de SHP8500, die in dezelfde prijsklasse ligt. Op het eerste zicht, is de Philips beter in frequentie bereik (10 Hz - 28 kHz tegenover 21 Hz - 18 kHz van de HD201, en mijn oren zijn redelijk goed... lees; boven het gemiddelde). Ik heb nog nooit een Sennheiser gehad, maar ik heb heel goede ervaringen gehad met Philips hoofdtelefoons. Ik ben dus op zoek naar eentje die heel helder klinkt, maar ook een goede bassweergave heeft. In het verleden had ik een Philips SBC HC 8655 (RF controlled) en het geluid was heel "breed" en "panoramisch" klinkend (wat ik heel mooi vind) zonder onder te doen in het bass bereik. Die ging stuk en nu ben ik teruggegaan naar mijn oude SBC HP140 maar ik wil wel graag ne nieuwe kopen... Zijn er mensen met zo'n SHP8500 en wat vinden ze over dit model?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik heb geen ervaring met de Philips koptelefoon die je daar noemt.. maar de HD201 heeft een zeer goede bassweergave 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:12
sja, de mensen van head-fi.org kunnen veel zeggen, maar in deze prijsklasse geef ik echt de voorkeur aan de HD202. het frequentiebereik is niet alleen qua specs maar ook hoorbaar groter, wel bassiger, maar zeker niet minder in detail. De HD202 zet ik dan ook graag in voor het DJ gebeuren en zit lekker op het oor.

Voor produceren gebruik ik ook een Sennheiser (de HD570) naast een beyerdynamic DT880 Pro, maar die vallen nogal buiten deze prijsklasse. Waarom de HD570 niet meer gemaakt word is me een raadsel overigens, deze is toch wel meester in detailweergave, reverb en stereobeeld bepalen.

ik raad eigenlijk ook aan om eens www.soundonsound.com te raadplegen voor reviews ipv zoiets als headfi.org, hoewel de eerste meer op produceerkant mikt dan de consumeerkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arithcoder
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-06 19:34
@D4NG3R NL

Wel, na een beetje zoeken ben ik op een review gekomen van de Philips SHP8900 (de "grote" broer van de SHP8500), en naar het schijnt is dit model redelijk goed. De reviewer zegt dat het te vergelijken valt met een Sennheiser HD515, maar in de comments zegt iemand anders dat hij de SHP8900 beter vindt dan een HD555 (natuurlijk, smaken verschillen) en de SHP8900 is goedkoper (ongeveer €60) dan de HD555 (ongeveer €115, wat mij toch te veel is). Het heeft ook nog een heel mooi design en beter freq bereik dan de HD555 en SHP8500, waar ik overigens absoluut geen enkel review over kon vinden.

productreview: Philips SHP8900 (Zwart) review door kalechinees

Mss ga ik voor de SHP8900 ipv de SHP8500. Ge zegt da de HD201 een goede bass geeft, maar ik wil niet da een koptelefoon onderdoet in hoge freq bereik of dat er een "cut off" ontstaat in het midden en/of hoge freq bereik omdat de bass te overheersend is. Ik ken zo'n koptelefoon van Sennheiser (de HD212Pro) die zoiets doet. Uitstekend in het bass bereik, maar midden en hoge tonen worden een beetje te veel "afgezaagd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Ik zoek eigenlijk een koptelefoon voor op het werk. Het belangrijkste is dat mijn collega's geen last hebben van mijn muziek. Heb al wel het eea opgezet maar ik kan maar moeilijk beoordelen welke nou weinig tot geen last veroorzaakt.

Wat is jullie ervaring met de HD201 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:12
In elk geval zul je het best uit zijn met een zgn closed back koptelefoon, die lekken nou eenmaal minder naar buiten.

eigenlijk zoals ik hierboven beschrijf heb ik persoonlijke voorkeur voor de HD202. De HD201 is wel wat helderder maar dat heeft ook als resultaat dat je na een aantal uur luisteren je oren erg vermoeid ervan worden, zeker op hoge volumes. De HD202 lekt ook minder naar buiten dan de 201, getest door eenzelfde track op gelijke volume af te spelen en beide geloten te houden. Vreemde gewaarwording vond ik dat bij een luistertest de HD201 op dezelfde versterkervolume zachter is dan de HD202 (maar toch meer lekt).

Als ik enigszin generaliserend mag zijn vind ik de HD202 geschikter voor punchy dancemuziek en rock/metal en de HD201 meer voor stijlen als (mildere) pop, klassiek en jazz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het kabeltje vlak onder de schelp van de HD201 is niet kittenproof, doorgebeten.
Ik heb het weer gesoldeerd wat lastig is omdat er gelakte draden inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57

FeaR

In GoT we trust

Beetje laat, maar ik move dit topic naar Draagbare Mediaspelers omdat het daar beter past.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste