Het leven is te kort om geduld te hebben!
- Geluid klinkt leeg en blikkerig als je oordoppen gewend bent
Als je in-ear oordopjes gewend bent is dit echt een achteruitgang naar mijn mening. Is iig retour afzender gegaan. Ben benieuwd of ik hem achteraf nog in had moeten laten spelen... maar had dat tot een gigantisch groot verschil kunnen leiden?
[ Voor 21% gewijzigd door Frash op 26-07-2008 17:17 ]
Met inspelen gaat hij iets beter klinken, maar als je hem in het begin al niet vond klinken dan zal het na het inspelen er ook niet beter op worden.Frash schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:15:
- Niet verstelbaar en kan erg oncomfortabel zijn
- Geluid klinkt leeg en blikkerig als je oordoppen gewend bent
Als je in-ear oordopjes gewend bent is dit echt een achteruitgang naar mijn mening. Is iig retour afzender gegaan. Ben benieuwd of ik hem achteraf nog in had moeten laten spelen... maar had dat tot een gigantisch groot verschil kunnen leiden?
Maar goed, wel jammer, want het is een o zo fijne hoofdtelefoon en als jij wat anders bent gewent, tja dat is jammer.
Prijs/kwaliteit is zekers niet verkeerd
Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
Volgens mij lekt de PX100 gigantisch geluid, en laat het ook erg veel achtergrondgeluid door. Tenminste, dat had mijn PMX-60.silitek schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:32:
Leuk koptelefoontje zeker voor die prijs..maar vind de Sennheiser PX100 is toch wel beter
Prijs/kwaliteit is zekers niet verkeerd
Klopt heb je met een on-ear headset...achtergrondgeluiden valt wel mee. Maar dat een ieder mee kan luisteren klopt..Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:23:
[...]
Volgens mij lekt de PX100 gigantisch geluid, en laat het ook erg veel achtergrondgeluid door. Tenminste, dat had mijn PMX-60.
Maar dat boeid mij niks, het echte werk zit bij mij tussen de oren
Tubes....It's what make music music!
ik gebruik al tijden de creative Fatality headset ook voor koptelefoon (microfoon kan je eraf halen) en ik kan als postbode mededelen dat na zeker 7 uur postbezorgen je ook nog geen grientje pijn hebt bij die koptelefoon...Alleen worden je oren na een paar uur een beetje warm, is dat bij de 201 ook ?Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 00:53:
Ik kan deze koptelefoon (zonder opscheppen) 8 uur aan één op mijn kop hebben, zonder last van mijn kraakbeen te hebben. Dat is mij nog nooit gelukt, niet met oordopjes, niet met full-size koptelefoons, niet met semi-size koptelefoons.
Verwijderd
De koptelefoon zelf wordt niet warm, mijn oren inderdaad wel iets. Waarschijnlijk ook omdat ze in een compacte ruimte gesloten zitten, en dat is geen fail in het ontwerp. Het is in ieder geval niet hinderlijk.darkpluisje schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:01:
[...]
ik gebruik al tijden de creative Fatality headset ook voor koptelefoon (microfoon kan je eraf halen) en ik kan als postbode mededelen dat na zeker 7 uur postbezorgen je ook nog geen grientje pijn hebt bij die koptelefoon...Alleen worden je oren na een paar uur een beetje warm, is dat bij de 201 ook ?
Beetje soezige oren na muziek te luisteren, beter als dat je oren zeer doen.
Verwijderd
Ik vind het juist aangenaam. Anders had ik altijd koude oren in de winterVerwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:05:
[...]
De koptelefoon zelf wordt niet warm, mijn oren inderdaad wel iets. Waarschijnlijk ook omdat ze in een compacte ruimte gesloten zitten, en dat is geen fail in het ontwerp. Het is in ieder geval niet hinderlijk.
Ik vind hem, nu ik hem net op heb, helemaal niet zo goed klinken...
Schel hoog, en weinig bas. Dus aan de kant gelegd.
Nu realiseer ik me dat hij natuurlijk in moet spelen, dus dat issie nu aan het doen. Kijken of het wat beter wordt...
Maar die K66 klinkt na 6 jaar ofzo nog steeds perfect, en zit enorm lekker. Voor 32 euro heb je trouwens ook een nieuwe, dus het niet eens een slecht alternatief voor de HD201.
De wijzen komen uit het Oosten!
De bas zit er wel in, maar in balans (je hoort 't, maar het is er niet in overvloed). In het OV/buiten valt alles weer weg however, maar dat is met elke koptelefoon van dat type
Hier in Eindhoven ligt ie bij MM al zeker een jaar voor 19.95PizzaMan79 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:06:
Heb hem gister bij de mediamarkt in de aanbieding gekocht voor €24.99 :-s
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Een paar dingen: ik wil er niet te veel aan uitgeven, 50 euro is wel het maximum. Ben geen audiofiel en heb m'n geluid vrij zacht staan vergeleken met andere mensen van mijn leeftijd (14-15). Luister naar veel verschillende muziek, van funk van de RHCP tot jazz van David Brubeck. Ook dance maar ook gorillaz. Eigenlijk alles. Hou erg van muziek met een lekkere bass, maar aangezien ik toch niet zo hard luister, is denk ik elke headphone wel genoeg bass.
Iemand tips?
Die SE earphones hetbben toch een deelbare kabel? Dan is alles wat je nodig hebt een nieuw draadje van een meterVerwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:01:
Ben op zoek naar iets om m'n muziek mee te kunnen afspelen. Had eerst de in-ears die bij m'n mobiel (SE w850) zaten, voor de rest geen bezwaar tegen gehad. Maar die kan ik alleen gebruiken voor m'n mobiel, dankzij de speciale ingang. Nu is m'n mobiel stuk, en heb ik alleen nog een mp3 met de brakste sennheiser oordoppen die je maar kan bedenken (geen in-ear). Nou wil ik sowieso geen geen in-ears, maar ik heb een tijdje een headphone van onbekend merk (was volgens mij iets van 8 euro) opgehad en het geluid beviel me ontzettend! Heerlijk zit dat vind ik. Maar wat moet ik nu kopen. Die over the ear of hoe heet het headphones (die hd 201 bijvoorbeeld), of juist diegene die op je oor zitten. Heb gehoord dat daar het geluid beter van is. Die laatste lijken me wel minder lekker zitten eerlijk gezegd. Of moet ik juist goeie in-ears kopen?
Een paar dingen: ik wil er niet te veel aan uitgeven, 50 euro is wel het maximum. Ben geen audiofiel en heb m'n geluid vrij zacht staan vergeleken met andere mensen van mijn leeftijd (14-15). Luister naar veel verschillende muziek, van funk van de RHCP tot jazz van David Brubeck. Ook dance maar ook gorillaz. Eigenlijk alles. Hou erg van muziek met een lekkere bass, maar aangezien ik toch niet zo hard luister, is denk ik elke headphone wel genoeg bass.
Iemand tips?
Zoef
Verwijderd
Verwijderd
Edit; is een kabel met een volume control een must-have? Lijkt mij wel handig, en ik heb ook wel verlengstukjes gezien, zodat je als je headphone geen volume control heeft er toch een kan opzetten.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 17:17 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Verwijderd
Oorspronkelijk gebruikte ik m'n oordopjes alleen voor mp3, en goedkope headphones voor de computer. Ik heb liever iets voor allebei, vandaar
Verder vind ik hem juist een hele mooie neutrale klank hebben,zoals het hoort.En geen overdadig laag dat het hele middengebied ondersneeuwt,zoals bij zoveel hoofdtelefoon´s.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Als je goedkoop aan een HD 477 kan komen is dat denk ik al een betere optie. Ik heb die bij de Aldi voor 20 euro gekocht tijdje terug, even duur als mijn HD 201, maar die geeft veel meer bas. Zelf vind ik het overdreven en soms redelijk irritant, maar mn broertje vind het relaxt.Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:01:
Ben op zoek naar iets om m'n muziek mee te kunnen afspelen. Had eerst de in-ears die bij m'n mobiel (SE w850) zaten, voor de rest geen bezwaar tegen gehad. Maar die kan ik alleen gebruiken voor m'n mobiel, dankzij de speciale ingang. Nu is m'n mobiel stuk, en heb ik alleen nog een mp3 met de brakste sennheiser oordoppen die je maar kan bedenken (geen in-ear). Nou wil ik sowieso geen geen in-ears, maar ik heb een tijdje een headphone van onbekend merk (was volgens mij iets van 8 euro) opgehad en het geluid beviel me ontzettend! Heerlijk zit dat vind ik. Maar wat moet ik nu kopen. Die over the ear of hoe heet het headphones (die hd 201 bijvoorbeeld), of juist diegene die op je oor zitten. Heb gehoord dat daar het geluid beter van is. Die laatste lijken me wel minder lekker zitten eerlijk gezegd. Of moet ik juist goeie in-ears kopen?
Iemand tips?
Wat betreft je opmerking over elke koptelefoon wel genoeg bas: dat hangt heel erg van je smaak af. Ik vind veel hoop goedkope koptelefoons redelijk overdreven, maar een hoop andere mensen zijn daar juist blij mee en vinden nog meer dan nog beter.
kwaliteit Sennheiser HD 477
Verwijderd
Ik denk dat ik wel een koptelefoon voor over je oren neem, gewoon omdat dat lekkerder zit. Heb er inmiddels 3 uitgezocht die ik zeker wil gaan proberen: de HD 201, HD 202 en HD 205. Ze lijken me allemaal hetzelfde, maar de HD 205 zou beter geluid hebben (een soort upgrade van de 201) en de HD 202 een goeie bas.
Als iemand nog ervaring heeft met de 202 en de 205 hoor ik dat graag.
201: Weinig bas, frisse sound (trebley)
202: Bas zal vergelijkbaar zijn met andere koptelefoons van het type (gemiddeld), beetje schreeuwerig/onprettig geluid als 'ie wat harder staat
205: Minder bas dan de 202, klinkt wat strak/plat/'saai' gebalanceerd, beetje schreeuwerige mids in muziek waarin veel mids zitten (knarsende gitaren). Kabeltje is wel handig (enkelzijdig), maar zit wat strak op de oren (201 is losser, 202 zit er ergens tussenin denk ik).
Overall is de 205 het neutraalst/eerlijkst en meer als een goedkope monitor-koptelefoon te beschouwen. De 201 is erg frisjes en de 202 neigt wat meer naar de andere kant van het geluidsspectrum. Bij alle 3 mag je aannemen dat er in het OV weinig van je geluid meer overblijft..
alles IMHO en ja, ik heb ze allen gehoord
[ Voor 5% gewijzigd door BHQ op 16-08-2009 12:17 . Reden: strak op oren > added ]
Verwijderd
Sowieso ga ik nog kijken in mediamarkt bij Amsterdam Arena, hopelijk kan je ze daar testen. Ik ben totaal geen audiofiel, maar ik hou wel van goed klinkende muziek en de bas vind ik toch het belangrijkste element in de muziek. Dat betekent niet dat ik het liefst zoveel mogelijk bas wil, ik wil alleen dat de bas er goed uit komt en met m'n vorige oortjes die bij m'n SE W850 zaten viel dat tegen (de MegaBass optie bij de EQ op m'n mobiel maakte het wel weer goed trouwens). Heb 'm ook altijd zacht staan dus waarschijnlijk zullen deze 3 ook wel goed zijn. Welke zou je aanraden of is dit gewoon een kwestie van smaak en proberen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 12:45 ]
[ Voor 21% gewijzigd door kendo op 16-08-2009 12:46 ]
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
-edit- en klopt, de HD205 voelt zwaar aan in vergelijking met bijv. de 201
[ Voor 23% gewijzigd door BHQ op 16-08-2009 12:48 ]
Verwijderd
Ik heb dus nog wel in-ears liggen maar die zijn heel erg kort (iets van 10-20cm ofzo) omdat ze eerst in een ander snoertje gaan die dan weer in m'n mobiel gaat. Irritant maar ja. Kan je verlengstukjes kopen zodat m'n oortjes dan wat langer worden?
EP830's geven al vrij veel bass en zijn voor ~3 tientjes te vinden..
Verwijderd
Zit bij de 201 nou wel of niet een microfoon? Kan het eigenlijk moeilijk vinden..
M'n vriendin heeft al een tijdje een 201 en vandeweek heeft ze voor een kennis een nieuwe gekocht die ik voor diegene even laat inspelen. M'n vriendin is een leek maar die hoorde een enorm verschil toen ik die van haar en de nieuwe liet horen. De nieuwe heeft een ingehouden bass en klinkt wat mager/schel. Ook klinken de s'en nogal hard. Inmiddels klinkt ie na een nacht inspelen al wat losserCyphax schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:07:
Eigenlijk roepen er teveel mensen dat inspelen nuttig is om het niet te doen, omdat het toch niet schadelijk is voor je hoofdtelefoon. Maar of je het verschil merkt is een tweede.
Waarom zou er een microfoon bij moeten zitten? Alsof dat gebruikelijk is bij hoofdtelefoonsGnermo schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 11:58:
Beetje een bump:
Zit bij de 201 nou wel of niet een microfoon? Kan het eigenlijk moeilijk vinden..
[ Voor 15% gewijzigd door Exirion op 26-09-2009 12:15 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik vindt het geluid van bijvoorbeeld de HD25 wel goed, en ik geloof ook dat de 201 waar we het in dit topic over hebben echt goed klinkt, maar zelf vind ik het niet aangenaam dat ik niets meer van de buitenwereld hoor, komt voor mij dikwijls irritant en onnatuurlijk over. Een 'open' foon is dus meer iets voor mij maar ik ken daar de ballen van en weet dus niet wat te verwachten van low-budget modellen...
Natuurlijk niet.Gnermo schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 11:58:
Beetje een bump:
Verwijderd
Grado maakt hele leuke open hoofdtelefoons, zoek eens op iGrado, SR60i of SR80i. In het portable forum is een topic over dit merk met ook een website waar je ze voor niet teveel geld uit de VS kunt krijgen. Anders is de Alessandro MS1 een leuke. Eigenlijk een beetje dezelfde maar voor $99 wereld wijd verzonden (laatste keer dat ik keek).Tunboy schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:23:
Zijn er onder de 100 (of nog liever 50) euro ook goede 'open' hoofdtelefoons te verkrijgen?
Sennheiser HD555 is een een hele goede optie als je iets opens zoekt.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Inspelen is pure audio-voodo en zit enkel tussen de oren. Als je daadwerkelijk verschil zou meten tussen oningespeeld en ingespeeld, dan is er iets extreem goed mis. Dat je gelooft dat het verschil uitmaakt begrijp ik wel, maar dat ligt niet aan die koptelefoon!Exirion schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:05:
[...]
M'n vriendin heeft al een tijdje een 201 en vandeweek heeft ze voor een kennis een nieuwe gekocht die ik voor diegene even laat inspelen. M'n vriendin is een leek maar die hoorde een enorm verschil toen ik die van haar en de nieuwe liet horen. De nieuwe heeft een ingehouden bass en klinkt wat mager/schel. Ook klinken de s'en nogal hard. Inmiddels klinkt ie na een nacht inspelen al wat losserIk heb zelf ook een 201 liggen, die ik soms ipv m'n AKG gebruik, en die klonk in het begin ook slechter dan die van m'n vriendin maar dat verschil is helemaal verdwenen.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Tja, ik ben niet zo van de audio voodoo maar inspelen heeft bij mij altijd een positief resultaat gegeven. Ik kan me niet voorstellen dat het werkelijk tussen de oren zit. Ik heb weleens zitten vloeken hoe kut sommige doppen klonken ondanks de positieve reviews. Na het inspelen wat het snerpende geluid toch echt weg. Eerlijk is eerlijk, nog nooit een dubbele blinde test gedaan.brama schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:12:
[...]
Inspelen is pure audio-voodo en zit enkel tussen de oren. Als je daadwerkelijk verschil zou meten tussen oningespeeld en ingespeeld, dan is er iets extreem goed mis. Dat je gelooft dat het verschil uitmaakt begrijp ik wel, maar dat ligt niet aan die koptelefoon!
Er zijn iig geen redenen voor aan te wijzen waarom het zou werken; IMO is het eerder gewenning. Geluidskwaliteit is zo moeilijk in te schatten. Het lukt al beter als je 2 koptelefoons snel na elkaar afwisselt terwijl ze aan dezelfde bron hangen, dan hoor je de relatieve verschillen i.i.g. redelijk goed. Een uur ertussenin en het is al een heel stuk lastiger.BARACUS schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:52:
[...]
Tja, ik ben niet zo van de audio voodoo maar inspelen heeft bij mij altijd een positief resultaat gegeven. Ik kan me niet voorstellen dat het werkelijk tussen de oren zit. Ik heb weleens zitten vloeken hoe kut sommige doppen klonken ondanks de positieve reviews. Na het inspelen wat het snerpende geluid toch echt weg. Eerlijk is eerlijk, nog nooit een dubbele blinde test gedaan.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Beste lijkt mij een nieuwe koptelefoon/speaker de eerste nacht te laten spelen (ver van je bed) en dan pas te beoordelen. Of er nu iets veranderd is of niet, het heeft je niets gekost en je bent zeker dat het dan juist is...
Zucht... vermoeiend, mensen zoals jij.brama schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:12:
Inspelen is pure audio-voodo en zit enkel tussen de oren. Als je daadwerkelijk verschil zou meten tussen oningespeeld en ingespeeld, dan is er iets extreem goed mis. Dat je gelooft dat het verschil uitmaakt begrijp ik wel, maar dat ligt niet aan die koptelefoon!
Dit is niet de eerste keer dat ik de kans heb gehad om een nieuwe hoofdtelefoon en een identieke gebruikte naast elkaar te beluisteren. Als zelfs mijn niet-audio-onderlegde vriendin direct het verschil hoort dan lijkt het me duidelijk dat er een duidelijk verschil is. Bij de nieuwe 201 ontbreekt er een groot deel van het laag en die klinkt scherper in het hoog. Een paar dagen inspelen geeft een totaal ander geluid. Maar goed, als jij het zonder het te hebben gehoord in twijfel trekt dan moet je dat vooral zelf weten
Heb jij uberhaupt mijn volledige post wel gelezen? Of had je gewoon direct een Pavlov-reactie toen je het woord inspelen zagbrama schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:53:
Geluidskwaliteit is zo moeilijk in te schatten. Het lukt al beter als je 2 koptelefoons snel na elkaar afwisselt terwijl ze aan dezelfde bron hangen, dan hoor je de relatieve verschillen i.i.g. redelijk goed. Een uur ertussenin en het is al een heel stuk lastiger.

[ Voor 21% gewijzigd door Exirion op 29-09-2009 22:05 ]
Ik heb hele gevoelige oren voor hoge snerpende tonen, het heeft verder niks met gehele soundstage ervaringen te maken die ik uit mijn reet probeer te trekkenbrama schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:53:
[...]
Er zijn iig geen redenen voor aan te wijzen waarom het zou werken; IMO is het eerder gewenning. Geluidskwaliteit is zo moeilijk in te schatten. Het lukt al beter als je 2 koptelefoons snel na elkaar afwisselt terwijl ze aan dezelfde bron hangen, dan hoor je de relatieve verschillen i.i.g. redelijk goed. Een uur ertussenin en het is al een heel stuk lastiger.
Met gewenning heeft het ook weinig te maken, ik luister 30 seconden en vervolgens gaat het ding 24 uur spelen op basrijke muziek met flinke volume. Daarna luister ik weer en vervolgens doen mijn oortjes geen pijn meer door snerpende geluidjes. De bas komt echt losser, of je het nu kunt meten of niet
Gaan die speaker flappen niet wat soepeler vibreren nadat ze even flink aan het werk zijn gezet?
Misschien dat ik onderbewust in elfjes geloof, psychologisch zijn mensen best wel maf
Verwijderd
JA! Zonder twijfel ook. HD202 is eigenlijk maar een slecht ding... Ik heb zelf een 201 maar vind hem eigenlijk niet goed klinken. Hij klinkt in mijn oren TE gemaakt en is met geen enkele equalizer/versterker lekker af te stellen.Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:03:
Ik heb een sennheiser hd 202 gekocht, maar ik heb er een beetje spijt van omdat hij nogal schel klinkt en de bassen te overdreven aanwezig zijn. Daarom zoek ik een nieuwe hoofdtelefoon rond de €40,- Liefst van sennheiser aangezien ik het een erg goed merk vind! Is de hd 201 echt beter als de 202?
Ik zou zelf eerder doorsparen en rond de 80 uit te geven. Maar dat is een budget verdubbeling. Welke wel aan te raden is, maar zeer smaakafhankelijk is. Dat is een PX100. Precies 40 euro en het beste geluid wat ik in jaren gehoord heb van een koptelefoon beneden de 100 euro. Nadeel is dat het een open model is dus hij heeft behoorlijk last van omgevingsgeluid.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Het is heel persoonlijk. Maar ik zou hem wel eventjes ophebben/beluisteren. Ga bij je zelf na waarvoor gebruik je hem veel. Ik vind het bijvoorbeeld soms heel handig dat de 201 een lange kabel heeft. Ik luister veel CD's en Vinyl, maar de versterker staat op een kastje en niet naast de PC of op de bank. Wat dus betekent een lange kabel is ideaal. De PX100 heeft geweldig geluid, maar de kabel is gewoon TE kort om normaal te luisteren. Dat is jammer.Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:53:
Ok, ik zat zelf ook nog te kijken naar de px 100 want deze is ook erg compact en de korte kabel is korter als bij de grotere modellen. Ik had ook gelezen dat de px 100 een erg goede geluidskwaliteit heeft, dus dan ga ik daar maar voor denk ik
Post anders je eisenlijstje hier
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Perfect zelfs. Desnoods kun je goedkoop een verlengkabel halen. Voordeel is dat je er ook een opbergdoosje bij krijgtVerwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:16:
Ik zoek vooral een kleine koptelefoon/lichtgewicht koptelefoon die makkelijk mee te nemen is, met een goede geluidskwaliteit, dus goed uitgebalanceerd geluid niet te veel bass of te veel treble maar gewoon mooi uitgebalanceerd. En het liefst een korte kabel liefst 1/1,5m lang. Dus daarom denk ik dat de px 100 wel geschikt voor me is.
Verwijderd
Bij mij was het meer: Het eerste uur zit die irritant, en daarna lekker (Omdat je went of omdat hij wat meer naar je oren vormt?)Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:59:
Dat is wel mooi, zo'n doosje erbij. Maar ik heb het echt gehad met de grote koptelefoons die over je oren zitten zoals de HD koptelefoons van sennheiser. Voor een uur zit het lekker, maar daarna ga je je er aan ergeren en ik houd ook niet van het afgesloten omgevingsgeluid, ik wil namelijk wel wat kunnen horen wat er rond me gebeurd. Verder is het design van de PX 100 erg mooi zeker in het wit. Maar klinkt de PX100 echt zo mooi dat je denkt van wauw of is het gewoon een goede uitgebalanceerde koptelefoon, anders vind ik het niet nodig om er een te kopen als er weinig verschil is in de kwaliteit.
Ik vind het een geniaal ding
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Klopt ja, binnenwerk vervormt iets en het schuim en de rest die op je hoofd zit word ook soepeler, mijne is nu een goed jaar oud als die niet ouder is, zit heerlijk, speelt echt subliem!D4NG3R NL schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:39:
[...]
Bij mij was het meer: Het eerste uur zit die irritant, en daarna lekker (Omdat je went of omdat hij wat meer naar je oren vormt?)
Ik vind het een geniaal dingal helemaal voor de prijs.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 20:48 ]
Zou trouwens niet meer in dit topic dan postenVerwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:47:
Heb zojuist vandaag de PX 100 besteld! Morgen krijg ik hem binnen. Ben erg benieuwd naar de geluidskwaliteit maar na een aantal reviews te hebben gelezen is de geluidskwaliteit erg goed
Verwijderd
jaVerwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:50:
Heb hem binnen! Wat een mooi geluid komt eruit zeg! Alleen via de laptop klinkt het minder, zou dit kunnen komen door de onboard geluidskaart?
Zeker te weten van ja.Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:50:
Heb hem binnen! Wat een mooi geluid komt eruit zeg! Alleen via de laptop klinkt het minder, zou dit kunnen komen door de onboard geluidskaart?
Edit: spuit 11...
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 15-10-2009 21:18 ]
Er zit nu veel meer detail en nuance in het geluid en ben ook met veel plezier weer mijn CD-collectie opnieuw aan het luisteren :-)
maar dit geluid is zo lekker voor mijn oren , en ik hoor ook niks om me heen , dat is echt een pluspunt als ik test drive unlimited of iets speel , want vaak raak ik afgeleid door geluiden om me heen
[ Voor 12% gewijzigd door Patjeee op 19-10-2009 10:03 ]
Exirion in "Sennheiser HD201 - beste "budget" full-s..."DayteX schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:24:
Nu ben ik ook sceptisch omtrent het wel of niet moeten inspelen van de headset/ speakers, maar ik merk wel dat de luisterkwaliteit beter wordt naarmate ik meer muziek heb gespeeld. Al is het gewenning en zit het tussen de oren, of is de 'speaker' daadwerkelijk beter ingespeeld. Na verloop van tijd "klinkt" het beter.
Ik kan je uit een rijke ervaring met speakers en hoofdtelefoons verzekeren dat inspelen GEEN onzin is
Update: in windows 7 wordt hij niet herkend, op de laptop beneden wel... (met vista)
Het lijkt erop dat mijn geluidskaart Auzentech X-FI Prelude hem niet wil herkennen

Goed bij de driverinstellingen kijken! Ik heb daar ook last van in Win7! Hij pakt automatisch mijn digitale uitgang van mijn geluidskaart terwijl ik analoog luister...(zelfde poort) Wat dus betekent geen geluid en hij word niet herkentAddiction schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:17:
Heb een Sennheiser HD 205 gekocht. Ik plug hem in, maar hij wordt niet herkend in Windows? Wat is er het probleem? Drivers lijken onbestaande...
Update: in windows 7 wordt hij niet herkend, op de laptop beneden wel... (met vista)
Het lijkt erop dat mijn geluidskaart Auzentech X-FI Prelude hem niet wil herkennenAls ik de headset aansluit op de 'front jack' dan loopt het geluid wel via mijn headset, maar ik heb geen zin om elke keer mijn Z-5500 aan en af te sluiten. Any ideas?

Dat 'normale' drivers op den duur settlen en in het begin wat minder/anders kunnen klinken is gewoon een feit. Inspelen is geen mythe.Exirion schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:56:
[...]
Exirion in "Sennheiser HD201 - beste "budget" full-s..."
Ik kan je uit een rijke ervaring met speakers en hoofdtelefoons verzekeren dat inspelen GEEN onzin isHet is ook geen zwarte magie ofzo, want een luidspreker is gewoon een mechanisch systeem dat los moet komen en settlen.
Kan je niet iets specifieker zijn? Ik vind het namelijlk niet...Touchdomex schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:23:
[...]
Goed bij de driverinstellingen kijken! Ik heb daar ook last van in Win7! Hij pakt automatisch mijn digitale uitgang van mijn geluidskaart terwijl ik analoog luister...(zelfde poort) Wat dus betekent geen geluid en hij word niet herkent
Bij Playback devices staan maar 3 poorten. 1 ingang, 1 speakers en 1 voor de digitale out(kan ook wel de HDMI zijn...). Aangezien mijn laptop in dit geval een gecombineerde poort met analoog en digitaalAddiction schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:32:
[...]
Kan je niet iets specifieker zijn? Ik vind het namelijlk niet...
Wat mijn linux doet is automatisch de analoge pakken en daar standaard geluid over uitzenden. Wat dus betekent koptelefoon erin en gaan(al doet hij dan niet de speakers uit
Zou mooi zijn als Windows 7 dat ook heeft maar tot nu toe heb ik die instelling nergens kunnen vinden
Pfff, ik ben wat dit betreft een complete leek. Ben ik nou zo dom als ik ervan uitga dat mijn 150 euro kostende geluidskaart geen problemen heeft met het herkennen van een 3,5 mm jack headset?

De HD62 TV ken ik overigens niet...
[ Voor 6% gewijzigd door EMP op 05-11-2009 10:38 ]
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Leuk hé windows 7. ik heb de hoodtelefoon ook gehaald was 19 euro bij computerland.Touchdomex schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:23:
[...]
Goed bij de driverinstellingen kijken! Ik heb daar ook last van in Win7! Hij pakt automatisch mijn digitale uitgang van mijn geluidskaart terwijl ik analoog luister...(zelfde poort) Wat dus betekent geen geluid en hij word niet herkent
Mijn sony MDR-CD470 is beter maar daar zijn de schelpen van vergaan. (was ook eens stuk duurder)
Het kabeltje van de Sennheiser is wat gammel.
In windows 7 kan je de realtek driver installeren http://www.realtek.com.tw (ervan uitgaande dat het een realtek chip is) hier zit heel goed verstopt (klein geel vlaggetje) een instelling om de automatische detectie van het front paneel uit te schakelen.
Ik heb zelf al wat gezocht, maar kan niet echt reviews vinden over de andere hoofdtelefonen..
Is er niet. 20 euro voor een koptelefoon is al goedkoop. Zo'n goeie prijs/kwaliteit verhouding heeft geen enkele koptelefoonbarzi schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:48:
Wordt dit nog steeds gezien als de beste "budget" hoofdtelefoon? Of zijn er onderhand al betere uit voor dezelfde prijs?
Ik heb zelf al wat gezocht, maar kan niet echt reviews vinden over de andere hoofdtelefonen..
Voor 20 euro zal je zelfs nu (bijna 5 jaar later) geen betere krijgen!barzi schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:48:
Wordt dit nog steeds gezien als de beste "budget" hoofdtelefoon? Of zijn er onderhand al betere uit voor dezelfde prijs?
Pluspunten:
+ Goed Geluid
+ Lekkere bass
+ Lang koord (3m)*
Minpunten
- Het koord komt wat zwak over
- Zit de eerste paar dagen niet echt lekker
- Lang koord (3m)*
*Dit verschilt per persoon natuurlijk)
En inzitten, en inspelen heb je toch altijd dus dat vind ik geen minpunt, en de lange kabel voor sommigen? Daarvoor zijn van die speciale oprol dingen voor een paar euro... Of je pakt een oud klosje of weet ik wat.
Weet ik haha, een lange kabel kan voor sommigen zeer vervelend zijn.. als je hem meeneemt voor je MP3 speler bijvoorbeeld is 3m kabel toch echt veel te veel... dan heb ook weinig zin om zon klosje met draad mee te nemen snap je..Joopieboy schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:49:
Koord kan zwak overkomen maar na een paar jaar er met de bureaustoel over heen gefietst te zijn valt me dat zeker mee, je ziet er bijna niks aan en ook nog geen kapotte kabel.
En inzitten, en inspelen heb je toch altijd dus dat vind ik geen minpunt, en de lange kabel voor sommigen? Daarvoor zijn van die speciale oprol dingen voor een paar euro... Of je pakt een oud klosje of weet ik wat.
Ik zeg ook niet dat de kabel zwak is, maar dat lijkt hij wel!
Of je knipt de kabel kapot en zet er je eigen plug op. net zo makkelijkJoopieboy schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:49:
Koord kan zwak overkomen maar na een paar jaar er met de bureaustoel over heen gefietst te zijn valt me dat zeker mee, je ziet er bijna niks aan en ook nog geen kapotte kabel.
Ach dat lijkt zo, is ook hoe je er mee om gaat. Ik heb er iig geen problemen mee.D4NG3R NL schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:53:
[...]
Weet ik haha, een lange kabel kan voor sommigen zeer vervelend zijn.. als je hem meeneemt voor je MP3 speler bijvoorbeeld is 3m kabel toch echt veel te veel... dan heb ook weinig zin om zon klosje met draad mee te nemen snap je..
Ik zeg ook niet dat de kabel zwak is, maar dat lijkt hij wel!
Dat is ook nog een optie.Touchdomex schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:54:
[...]
Of je knipt de kabel kapot en zet er je eigen plug op. net zo makkelijk
Eu 17,95 http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00583029
Ik geloof dat ik het geluid iets doffer vind dan mijn Philips (kan ook aan mij liggen, maar ik moest de bass iets terug draaien en de trebble iets omhoog), maar toch niet slecht !
Verwijderd
3 meter is wel lang. Iemand enig idee waar ik zo'n smartwrap-ding kan vinden aan voordelige prijs?
Verwijderd
http://www.vikingdirect.n...ogSku.do?pr=HH2&id=980520Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:07:
Denk dat ik me zo'n Sennheiser HD201 zal aanschaffen. Oortjes begeven het altijd.
3 meter is wel lang. Iemand enig idee waar ik zo'n smartwrap-ding kan vinden aan voordelige prijs?
Verwijderd
Ha, het kan eigenlijk maar zo simpel zijn.
Zal er eens voor kijken.
Koptelefoon klinkt alvast zeer goed. (Net aangekomen)
Heb als headset een Sennheiser PC150, waar ik de geluidskwaliteit altijd geweldig van vond, is de sennheiser HD201 of HD205 van dezelfde kwaliteit of is het anders?
[ Voor 37% gewijzigd door Jorn1986 op 06-03-2010 18:13 ]
Verwijderd
iedere keer als ik dat ding van de grond afhaal, hengel ik em ook aan het kabel binnen.Joopieboy schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:49:
Zit trouwens nu wel aan mijn 2de hd201 aangezien ik er een keer op ben gaan zitten en door prutskwaliteit brak een schelp
De huidige hd201 begint nu wel trouwens erg te slijten. Het nepleer begint af te bladeren.
Dan toch maar gewoon de HD201 besteld, vanwege klachten van zere oren in de productreview van de HD205. Ben benieuwd naar de geluidskwaliteit.Boudewijn schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:32:
Kwa geluid is die 205 als het goed is beter, althans dat was mijn ervaring met een 150 en een 201.
Misschien dat jij na een maand helemaal gewend was geraakt aan de klank?
De 201 klinkt frisser, er zit alleen een stuk minder bas in idd.
Dat zou ook zeker kunnen.Jorn1986 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:05:
Ja, maar je kan toch niet zomaar na een maand wel een flinke bass hebben? Niet alle apparaten waar ik hem op aansluit heeft de mogelijkheid om hem te equalizen, en dan gaat het er toch wel om hoe hij van zichzelf klinkt.
Misschien dat jij na een maand helemaal gewend was geraakt aan de klank?
Niet verwacht dat de headset al meer dan 5 jaar oud is, maar dat zegt natuurlijk niks! Voor mijn broertje, die van een P4 afkomt met krakende boxen, zal alles aan de i3 en natuurlijk de headset geweldig vinden
Farming is a way of life!