kwaliteit Sennheiser HD 477

Pagina: 1
Acties:
  • 4.187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:49
Volgende week is bij de aldi de sennheiser HD477 in de aanbieding voor 20 euries. Lijkt me een leuk koptelefoontje, maar heeft iemand ervaring met deze koptelefoon? Lees op hydrogen o.a. dat de bas weergave te sterk is (tenminste dat begreep ik) en dat dat een nadeel was. Iemand anders die dit bevestigd/tegenspreekt?

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:13
ik heb 'm hier al een jaartje in gebruik.
ik heb betere sennheisers gehad, maar voor z'n geld geeft íe gewoon een goed geluid.
ik heb zelf niet die ervaring dat het laag of hoog te veel of te weinig is.
Vind 'm zelfs neutraal.

gewoon een fijn koptelefoontje voor z'n geld

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNL23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 20:51

MasterNL23

alias Japie

Zijn er nog andere mensen die ervaring hebben met deze koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet speciaal met deze sennheiser, maar sennheiser heeft een merknaam hoog te houden. Als je 20 euro wilt uitgeven aan een koptelefoon kun je geen topkwaliteit verwachten, maar deze Sennheiser zal absoluut bij de beste prijs/kwaliteit keuzes behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sennheiser staat bekend om goede kwaliteit hoofdtelefoons. Zelfs de goedkopere types klinken helder en neutraal. Let wel: ze klinken dus neutraal. Als je extreme bassen of hoge tonen wilt moet je een ander merk kopen. Het frequentiebereik is goed, maar niet extreem. De HD 477 zit in de onderste regionen van het sennheiseraanbod - is overigens een oudmodel dat niet meer wordt gemaakt - maar zit lekker confortabel op de oren. In tegenstelling tot andere - inmiddels erg verouderde - modellen van de fabrikant trekt hij je oor niet vacuum. Waar je wel rekening mee moet houden is dat het een vrij grote hoofdtelefoon is die je niet opvouwt of makkelijk meeneemt. Je kunt hem dus het beste gewoon aan je installatie hangen en hem daar laten :) De oorspronkelijke winkelprijs hangt rond de € 50,- dus € 20,- is een prima prijs voor een meer dan aardige hoofdtelefoon.In dezelfde prijsklasse koop je anders enkel rommel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:40
Ik heb hem ook al een hele tijd (1-2 jaar ofzo). Ook bij de aldi of lidl gehaald toen. Het geluid is gewoon erg goed! De bass is inderdaad misschien wel iets aan de hoge kant maar dit ligt er ook helemaal aan waarop je hem aansluit. Ik heb hem via mijn geluidsinstalltie aan mijn pc gekoppeld. Hier heb ik dus de mogelijkheid om de equalizer van de pc en van mijn geluidsinstallatie nog in te stellen. Conclusie is dat dit gewoon een super goed product is voor 20 euro. Als die van mij kappot was geweest had ik hem nu weer gehaald. Voor deze had ik een of andere philips (ook van de aldi of lidl) maar dit is toch wel echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prijs/kwaliteit zijn deze dingen erg goed.

ik ben zelf dj, en begon met een goedkope sennheiser, maar ik heb nu een pioneer rpdh1200 (190 euro) en dit is echt een wereld van verschil. ik vraag me af of hij wel echt 10x zoveel waard is, maar goed is ie zeker weten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z'on ding geeft gewoon prima geluid voor de prijs, beter dan standaard oordopjes igg, maar je moet ook geen audiofiel geluid verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Kames
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 02:49
Ik heb nu ruim 3 jaar de Sennheiser HD 477.
Helaas is het snoer los gegaan van de linker speaker en is niet meer te repareren.
Ik baal hier echt van en ben al veel winkels de afgelopen dagen afgegaan voor een
zelfde soort betreft het aantal MHZ en de bass weergave.
MMM, hopen dat ze nog bij de Alsi zijn want ik lees dat dit topic gestart is op 22 nov.
Anders is hij nog wel ergens anders nieuw via internet te krijgen.
Verder was hij toen idd rond de 50,00 en heeft het hier al lang uitgehouden, want tegenwoordig
worden spullen toch zo gefrabiceerd dat het niet meer zo lang mee gaat als vroeger, this niet meer de 80's en 90's jaren.
Maar ik zeg, echt een top hoofdtelefoon die je voor veel genre's met evt een equlaiser progje
uitstekend kan gebruiken.
En voor comfotabelheid krijgt hij van mij een 9.
Hij zit zach, ligt op je hoofd, knelt nergens, en de bekleding is van stof dus ook zomers
achter je pc gaat hij niet zweten, wat ik bij hoofdtelefoons met leren bekleding erg vervelend vindt als je ze lang achter elkaar op heb (enkele uren)

Verder nogmaals en top hoofd telefoon, ik geef hem een totaal van 7,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort is deze weer te koop bij de Aldi. :)

Heb hem alweer zien liggen in Tilburg, Kaatsheuvel en Waspik. Weet niet of dat dan ook bij alle Aldi's zal zijn, maar deze hoofdtelefoon is echt goed voor zijn prijs.

De weergave van lage en hoge klanken klinkt echt fantastisch. Ik luister zelf veel trance tot hardcore (heb JDA - Voel je die bass gedraaid om de bass te testen. WOW!!! dreunt hard :D ) en andere muzieksoorten (klassiek en rock kunnen ook wel eens door mijn speakers komen ;) ), maar voor house en daaronder liggende genres is dit een erg goede hoofdtelefoon.

De geluidskaart die ik heb is een Auzen X-Fi Prelude 7.1 (Crystalizer op 50%) en draai Vista 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Voor geintresserden, hij is er weer, ALDI actueel vanaf 29 november

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Hey dat is nou grappig :) mijn eerste eigen koptelefoon waar ik super tevreden mee was :D destijds nog 50 euro.
Inderdaad een rete goeie "Bang for Buck" tip. Fatsoenlijk geluid en comfort voor weinig.

Enige wat ik tegenwoordig als eis stel is "circumaural" design (om de oren), waar deze "supraaural" is (op de oren).
Dat geeft nog meer comfort en een realistischer "soundstage" (ruimtelijk effect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de koptelefoon vanochtend gehaald. Geluid is (voor een koptelefoon van 2 tientjes) erg goed. Bas is vrij zwaar en de koptelefoon draagt comfortabel. Hij is erg licht.

Het hoog is wel behoorlijk aanwezig, en om er lekker naar te luisteren draai ik de Treble-knop op de versterker naar -3. Maar dan klinkt het ding best lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flamingworm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 08:20
Ik heb hem ook gekocht, en ben er heel tevreden mee. De klank is zeer goed voor die prijs, veel beter dan mijn ingebouwde laptop speakers, nu heb ik tenminste bas !
De nadelen aan deze hoofdtelefoon is dat hij niet opplooi baar is, en mooi vind ik hem ook niet echt (maar dat is persoonlijk).

Als je weinig geld wilt uitgeven aan goed geluid, is deze zeker een aanrader !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 19:21

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Ik heb zelf ook de HD477 gekocht bij de aldi en klinkt opzich wel goed, maar mijn HD202 vindt ik beter klinken dan deze, vooral in de middentonen doet de hd202 het beter, en de bas is een stuk beter doordat het een geschoten model is.
Pagina: 1