Wat zijn goede oordopjes? Deel 5

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.264 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Sensaphonic levert voor zover ik weet niet in Europa, maar UE wel via Audique. Mocht ik overgaan op customs ben ik toch van plan het in de VS te regelen aangezien de kosten daar een stuk lager zijn. Om als voorbeeld de UE-10 Pro te noemen; hier in Europa zou ik +/- 1500 euri’s kwijt zijn voor de full package, terwijl je het in de VS kan laten doen voor +/- $900,-. Enige nadeel is idd dat je bij eventuele re-fit’s het zaakje steeds op moet sturen, en aangezien dit vrij vaak voorkomt (volgens een gebruikerspoll op head-fi in 35-40% van de gevallen) vormt dit voor mij het grootste obstakel.
Ik kan me voorstellen dat je de kosten van een dergelijke custom operatie niet graag op een forum rondstrooit, maar zou je me mss willen PM’en met wat details hierover? Thnx…. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
es3 werkt met nieuwe drivers en is 3 weg dus hoog midden en laag, bij jou es2's heb je puur hoog en laag, dacht ik zo

trouwens wel een goede vraag, welk gedeelte vult variphone nu aan met hun nieuwe oortjes, het hoog of het mid, als ik je zo hoor over 1tot 4 khz dan word alleen het mid aangevuld.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Na 'lang' wikken en wegen heb ik vanochtend de EX71SL maar aangeschaft, de afgelopen uren er flink gebruik van gemaakt en niks te klagen over draagcomfort, ze zitten met de medium doppen helemaal perfect. Ik zal ze de komende tijd even flink wat uren laten maken onder 't mom van 'inspelen', want de geluidskwaliteit icm mijn iPod mini laat wat te wensen over (alle EQ presets geprobeerd), maar ik mis een beetje definitie in de mid-range + laag overheerst in een heel nauw gebied. Ik heb er alle vertrouwen in dat 't wel goed gaat komen. Nu nog even een ingekort verlengsnoertje fixen, want de standaard is wel heel erg lang en zonder verlenger is 't wel heel kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Hmm, eik bevallen mij de iPod oordopjes (de standaard) al enorm goed en beter dan de Sennheisers. Op het helft van het volume van m'n player staan ze al hard, op de Sennheisers moest dit hoger. Ook is het hoog niet schreeuwerig en het laag is ook goed hoorbaar, en zeker met de oorschuimpjes hoor ik basstones die ik eerst niet hoorde (Mede ook omdat de Sennheiser oorfoampjes telkens ervanaf gaan..) De isolatie vond ik ook veel beter dan de Sennheisers en ze zitten ook een stuk beter.

Iemand een idee wat een beetje de 'sound' van de iPod dopjes doet nabootsen? of is de MX450 wel fatsoenlijk zonder enorm schreeuwend hoog alsie hard staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

shure-fan schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:33:
es3 werkt met nieuwe drivers en is 3 weg dus hoog midden en laag, bij jou es2's heb je puur hoog en laag, dacht ik zo

trouwens wel een goede vraag, welk gedeelte vult variphone nu aan met hun nieuwe oortjes, het hoog of het mid, als ik je zo hoor over 1tot 4 khz dan word alleen het mid aangevuld.
Variphone doet wat Westone zegt, en westone maakt de es3 met in het "achterhoofd" de muzikant die ze onstage gebruikt, vooral de zang en de gitaar partijen vinden plaats in het 1-4 khz gebied, vandaar dat westone ze net wat extra accentueert. De mensen bij variphone wisten mij te vertellen dat voor puur luisterdoeleinde de ES2 in dat geval een betere keuze is.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
Ik heb m'n PMX60 binnen en ik moet zeggen dat deze koptelefoon me uitermate bevalt! Je hebt niet het gevoel alsof er iets zwaars aan je hoofd hangt doordat deze ultra licht is. Het geluid vind ik ook prima, de bass komt goed over vergeleken met m'n MX400 dopjes (deze zijn versleten). Nu overweeg ik nog om binnekort een setje Sony EX71 of Shure E2C's te kopen, maar die moet ik nog even goed gaan vergelijken. Heeft iemand enige suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
MissingDog schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 16:12:
Na 'lang' wikken en wegen heb ik vanochtend de EX71SL maar aangeschaft, de afgelopen uren er flink gebruik van gemaakt en niks te klagen over draagcomfort, ze zitten met de medium doppen helemaal perfect. Ik zal ze de komende tijd even flink wat uren laten maken onder 't mom van 'inspelen', want de geluidskwaliteit icm mijn iPod mini laat wat te wensen over (alle EQ presets geprobeerd), maar ik mis een beetje definitie in de mid-range + laag overheerst in een heel nauw gebied. Ik heb er alle vertrouwen in dat 't wel goed gaat komen. Nu nog even een ingekort verlengsnoertje fixen, want de standaard is wel heel erg lang en zonder verlenger is 't wel heel kort.
Dan had je wellicht beter niet de EX71 kunnen komen. De bas van die dopjes is naar mijn mening vrij ongedefinieerd, damn, ik kan het niet echt goed uitleggen. Zeg maar, bij m'n hp 890 van Philips (grote koptelefoon) hoor je verschillende soorten bas, bij de EX71 niet echt. Overigens geeft bij de iPod geen EQ instelling, naar mijn mening het beste geluid... (de eq is ook wel bagger op de iPod, verder geweldig apparaat, maar die EQ :X ).

Btw, inspelen helpt wel echt heel erg. Standaard zijn de dopjes heel, ehm, saai, als ze ingespeeld zijn gaat het al een stuk beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 14-07-2005 17:02 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
DeeD2k2 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:07:
Dan moet je de Shures kopen. Die klinken en zitten nou eenmaal beter.
Om een goede keuze te maken, zou ik dit topic (en eventueel het vorige deel) eens doorlezen. Dan kom je er ook achter wat nou echt het verschil is. Maar veel belangrijker, je leest wat de ander opties zijn. Goedkope dopjes zijn eigenlijk altijd low-end, dus voor goed geluid moet je daar niet wezen. Zonde van je geld als je dat vergelijkt met de prijs van je MP3-speler.
Als ik jou was zou ik een stapje hoger gaan, en mid-end dopjes kopen. Dan zitten de E2's in de top, ook qua prijs. Denk dus eens na over de EX71 van Sony of de MD33 van Sharp. Allebei ongeveer 40 euro, en geluid en comfort zijn en stuk beter dan de MX500. De laatste (MD33) schijnt zelfs heel dicht bij de Shure E2 in de buurt te komen.Zo heb je een mooi begin, want ik begrijp dat dit de eerste keer is dat je weloverwogen dopjes wilt kopen.
Wil je toch echt goedkoop, dan lijken de E931 van Sony ook een goede optie te zijn. Ik heb ze zelf nog niet gehoord, maar de reacties in dit topic zijn tot nog toe positief.

Als je voor woensdag kiest, dan je de EX71 en de MD33 nog goedkoop via kiddyl krijgen. Mocht je toch voor Sennheiser kiezen, zou ik de MX400 kopen. Zie ook de startpost
Wow head-on...hoe doe je dat? _/-\o_

Dus in ieder geval, Ja dit is de eerste keer dat ik overwogen naar oordopjes kijk, en besef ook dat mijn archos perfect geluid creert, maar dat ik daar niks van zal horen zonder goede dopjes....

Ik ben echt verliefd op die shures...Ik vind ze mooi en dat in-ear systeem lijkt me perfect, want ik had altijd last van dopjes die uit mn oren vallen. Ook schijnt de geluidskwaliteit ge_wel_dig te zijn.

Wat mij betreft ga ik gewoon voor die shures, nu mn moeder nog overtuigen *grmbl* :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Laatst online: 09:48
SgtCaffran schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 17:58:
[...]

Wat mij betreft ga ik gewoon voor die shures, nu mn moeder nog overtuigen *grmbl* :9
Gewoon zeggend at het beter is voor je oren. (Omdat ze geluid niet je oor binnenlaten, waardoor je hem zachte kan zetten)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraphXfreak schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 16:55:
Ik heb m'n PMX60 binnen en ik moet zeggen dat deze koptelefoon me uitermate bevalt! Je hebt niet het gevoel alsof er iets zwaars aan je hoofd hangt doordat deze ultra licht is. Het geluid vind ik ook prima, de bass komt goed over vergeleken met m'n MX400 dopjes (deze zijn versleten). Nu overweeg ik nog om binnekort een setje Sony EX71 of Shure E2C's te kopen, maar die moet ik nog even goed gaan vergelijken. Heeft iemand enige suggestie?
Als je het transparante klankbeeld van de Senn. PMX60 waardeert en als je spaarvarken ook toevallig een beetje zwaar is, dan zal ik zeker voor de Shure E2C's gaan :9 . De Sony EX71 is uiteraard minder prijzig, ziet er wel leuk uit maar het klankbeeld van deze is lichtelijk aan de doffe kant.
(Niet dat ik de Sony wil afbranden ofzo, helemaal niet zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 18:36:
[...]

Als je het transparante klankbeeld van de Senn. PMX60 waardeert en als je spaarvarken ook toevallig een beetje zwaar is, dan zal ik zeker voor de Shure E2C's gaan :9 . De Sony EX71 is uiteraard minder prijzig, ziet er wel leuk uit maar het klankbeeld van deze is lichtelijk aan de doffe kant.
(Niet dat ik de Sony wil afbranden ofzo, helemaal niet zelfs)
Ik waardeer dit zeker, maar hoe zit het met de bass frequenties? Ik neem aan de de EX71 deze beter weergeven aangezien deze wat doffer klinkt, of heb ik het mis? Ik moet wel het gevoel hebben dat ik in m'n surround setje zit zegmaar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraphXfreak schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:21:
[...]
Ik waardeer dit zeker, maar hoe zit het met de bass frequenties? Ik neem aan de de EX71 deze beter weergeven aangezien deze wat doffer klinkt, of heb ik het mis? Ik moet wel het gevoel hebben dat ik in m'n surround setje zit zegmaar... ;)
De bass bij de Sony is naar mijn mening een beetje overheersen, erg veel BOEM maar niet gecontroleerd waardoor het klankbeeld wat doffer wordt. :/ (Het dreunt net een beetje te ver door)
Ook mis ik wat details in het midden gebied vd. Sony. Als referentie gebruik ik mijn Philips HP1000, daar is de basslijn en alle instrumenten/stemmen in de muziek heel makkelijk te volgen. Bij de Sony is het helaas niet het geval. Ik weet dat dit geen eerlijke vergelijking is, maar ik moet toch een referentie hebben ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

[...]
Ik moet wel het gevoel hebben dat ik in m'n surround setje zit zegmaar... ;)
Ga dan gewoon voor de Shures, deze hebben een veel ruimere 'soundstage' (3D gevoel) als de EX71's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Ik moet wel het gevoel hebben dat ik in m'n surround setje zit zegmaar... ;)
Wat voor surround setje bedoel je hiermee? Van die satellietjes met een subwoofertje of 5 "fullrange" speakers (met subwoofer)? In dat eerste geval zou ik zeker voor de Sony's gaan. De bas die ze weergeven is erg overdonderend, maar niet gedetailleerd. Verder ontbreekt het midden wat, en is het hoog wel aanwezig. Kortom, ongeveer net als bij een kant een klaar surround setje (no offence). Hiermee wil ik geen van beiden afkraken (zeker de EX71 niet), maar het kan gewoon beter.
Wil je het laten klinken als het laatste geval, dan zou ik de Sharp MD33 of Shure E2 nemen. Eventueel een klein beetje doorsparen en de Shure E3 importeren. Met de komst van de E4 zijn die namelijk niet meer veel duurder dan 100 euro.
:? Ik denk "graag gedaan"...?
Shiverzz schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:45:
... 'soundstage' (3D gevoel) ...
Dat is niet helemaal waar. Soundstage en 3D gevoel zijn twee verschillende dingen. Daarnaast kan je met een stereo bron toch geen 3D gevoel maken. (Dolby Pro logic 2 en Neo:6 daargelaten) Laat staan met een MP3 speler of Discman.
Met de soundstage geef je aan hoe rijk en diep je het geluid ervaart. En ja, dat is bij de E2 een stuk beter dan bij de EX71 en dus de reden om die eerste te kopen (als je genoeg geld hebt). ;)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

DeeD2k2 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:06:

Soundstage en 3D gevoel zijn twee verschillende dingen.
Goed, ‘3D’ was mss niet helemaal de juiste term, maar een brede soundstage geeft wel degelijk een gevoel van ruimte en dat is het maximaal haalbare met een 2-kanaals opstelling als je het surround gevoel wilt benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Ik bedoelde dat je precies zei wat er met mij aan de hand was, en dat met maar 1 post (eerste keer goede doppen kopen enzo :P)

Maar in ieder geval, ik kan waarschijnlijk E2 doppen kopen dus ik zal kijken wanneer ik ze ga bestellen.
Iemand suggesties anders dan mp3man.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
Ik ga dan maar eerst beginnen met een setje EX71's, later kan ik altijd nog een setje E2C's bestellen als ik verder wil gaan. Komende week zal ik tijdens m'n vakantie in maastricht eens kijken of ze wat hebben liggen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Dilemma. Ik had de Creative EP-630 besteld, en deze zouden deze week aankomen, maar net een mailtje gehad dat de leverdata is uitgesteld tot onbekend. Toen maar even naar de MM geweest, misschien hadden ze ze daar, maar ook daar kreeg ik te horen dat de leverancier ze niet op vooraad had, en het niet bekend was wanneer ze weer aan zouden komen.

Nu zit ik er sterk aan te denken om de Sharps te halen. Hier was de leverdatum zo'n 3 weken las ik ergens. Is dit nog steeds zo? (Ik heb zo'n vermoeden dat er dan dus weinig verschil zit tussen de leverdata, en dan kan ik beter voor de Sharps gaan nietwaar?)

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom neem je niet even contact met Kiddyl op? Dan weet je snel wat de levertijd is! ;)
Ik heb een paar weken terug een setje Sharp MD33 besteld voor mijn neefje en het duurde minder dan 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtCaffran schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:50:
Ik bedoelde dat je precies zei wat er met mij aan de hand was, en dat met maar 1 post (eerste keer goede doppen kopen enzo :P)

Maar in ieder geval, ik kan waarschijnlijk E2 doppen kopen dus ik zal kijken wanneer ik ze ga bestellen.
Iemand suggesties anders dan mp3man.nl?
kijk eens op eBay, hier bijv: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...3841&item=5789118664&rd=1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Holy ****

Dat scheelt 40 euro! Maar is dat wel betrouwbaar en snel? En nieuw? :?
Toch maar ens rondkijken :)

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze ook bij hem besteld, ik verwacht ze begin volgende week :) deze user had tog wel redelijk goede feedback (2275 Feedbackscore...) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Kijk ook eens hier:
klik
Een inkoopactie van Shure oordoppen. er is net voor een tweede ronde besteld en uitlevering wordt eind juli verwacht (dan krijg ik ook m'n e3's ). Ik geloof dat een paar extra setjes Shure e2c's is besteld. Om dat zeker te weten moet je even de organisator, Tweaklegend mailen. Het is goed mogelijk dat hij ook actief is op GoT, maar dat weet ik niet zeker :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie dat ze bij die inkoopactie € 72,- kosten zonder verzendkosten, op ebay heb je ze voor die prijs vanuit de VS thuisbezorgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
SgtCaffran schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:12:
Holy ****

Dat scheelt 40 euro! Maar is dat wel betrouwbaar en snel? En nieuw? :?
Toch maar ens rondkijken :)

tnx
ik heb mijn shure e4c via yahooshopping gekocht. 100 euro goedkoper als in nederland Inclusief verzenden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
wow hartelijk bedankt mensen, jullie helpen me goed :P _/-\o_

Nog wel een vraagje: Wat is het verschil tussen de shure E2 en E2c?

scheelt namenlijk 10 euro

[ Voor 10% gewijzigd door SgtCaffran op 15-07-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volges mij is er geen verschil, alleen de E2c is de consumenten versie (vandaar ook E2c) en de E2 is voor artiesten meen ik ooit eens ergens gelezen te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de E3/E3c is het enkel de kleur, dus ik denk dat dat hier ook het geval is.

ik lees weinig in dit topic over de Ety 6i, en dat met zoveel mensen die witte oordoppen bij hun Ipod willen :P. Het lijken mij erg relaxte oordoppen, maar ze zijn moeilijk (goedkoop) te krijgen in NL heb ik het idee. Ik heb er nog een vraag over: Bij de Ety's moet je om de zoveel tijd een filtertje vervangen omdat het vol oorsmeer zit. Hoe doe je dit bij de Shure's? Die filters zijn nogal duur om naar NL te krijgen, en dus misschien een reden om de Shure's te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
en wat als je gewoon elke paar dagen je oren ff schoonmaakt >:) ;)

Maar ik weet het niet, het zijn rubberen (siliconen?) dopjes die gewoon in je oor gaan, en ze zeggen dat je die voor altijd kan gebruiken (dus je hoefd ze niet weg te gooien, tenzij ze natuurlijk kapot zijn)

Wel zitten bij shure een soort foams, zo'n zelfde soort als gehoorbeschermfoams (die gele), en die moet je wel na een XX keer gebruiken weggooien...

En ik denk dat je ze om de zoveel tijd gewoon even kunt schoonmaken met een doekje of water ofeen stukje draad...

[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 12-01-2022 16:03 . Reden: op verzoek van gebruiker naam weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

die schuimpjes kun je goed uitwassen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 10:28:
bij de E3/E3c is het enkel de kleur, dus ik denk dat dat hier ook het geval is.

ik lees weinig in dit topic over de Ety 6i, en dat met zoveel mensen die witte oordoppen bij hun Ipod willen :P. Het lijken mij erg relaxte oordoppen, maar ze zijn moeilijk (goedkoop) te krijgen in NL heb ik het idee. Ik heb er nog een vraag over: Bij de Ety's moet je om de zoveel tijd een filtertje vervangen omdat het vol oorsmeer zit. Hoe doe je dit bij de Shure's? Die filters zijn nogal duur om naar NL te krijgen, en dus misschien een reden om de Shure's te kopen.
Bij de E3's is het inderdaad de kleur (E3 = grijs, E3c = wit), maar dit lijkt me sterk bij de E2, want die zijn volgens mij doorzichtig.

Ety E6i zijn inderdaad interessant, je schijnt ze is de US of A al voor $ 60 te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poekoek schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 18:32:
[...]

Bij de E3's is het inderdaad de kleur (E3 = grijs, E3c = wit), maar dit lijkt me sterk bij de E2, want die zijn volgens mij doorzichtig.
Daar had ik niet eens bij nagedacht :).
Poekoek schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 18:32:
[...]Ety E6i zijn inderdaad interessant, je schijnt ze is de US of A al voor $ 60 te kunnen krijgen.
Ja alleen dan komen er nog verzendkosten bij, en die zijn zo €20 :/

@Woytek en Lighyears: Niet de schuimpjes, maar dit bedoelde ik: http://www.etymotic.com/ephp/er6i-filter.aspx en Shures hebben eenzelfde soort filtertjes , die ze wax guards noemen EDIT: ik zie nu dat dit alleen bij E2c is

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Ow en ik wil net de e2c gaan kopen, is dit een groot nadeel? gaat dat echt verstopt zitten...?

En die dingen kan je toch ook wel schoonmaken. Lijkt me trouwens ook dat als je je oren vaak schoonmaakt, en de sleeves ook af en toe schoonmaakt dat je er bijna geen last van hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Als het een probleem zou zijn, zou dat het ook zijn bij de EX71 en de MD33. Ik heb er echter nog geen last van gehad. De EX71 heb ik een half jaar gebruikt en meer dan een beetje vettig zijn ze niet. Daarvoor moest ik wel iedere twee dagen mijn oren schoonmaken (Ja, er komt nog een behoorlijke rekening aan watenstokjes bij :p ).
Tegen een jaar zullen ze (mijn MD33) denk ik wel een grote schoonmaakbeurt nodig hebben. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat aan moet pakken. Tegen die tijd heb ik wel weer nieuwe doppen... :Y)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
DeeD2k2 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 22:31:
Als het een probleem zou zijn, zou dat het ook zijn bij de EX71 en de MD33. Ik heb er echter nog geen last van gehad. De EX71 heb ik een half jaar gebruikt en meer dan een beetje vettig zijn ze niet. Daarvoor moest ik wel iedere twee dagen mijn oren schoonmaken (Ja, er komt nog een behoorlijke rekening aan watenstokjes bij :p ).
Tegen een jaar zullen ze (mijn MD33) denk ik wel een grote schoonmaakbeurt nodig hebben. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat aan moet pakken. Tegen die tijd heb ik wel weer nieuwe doppen... :Y)
Afspoelen van de opzetstukje + mes om ze echt goed schoon te maken. Zo doe ik het, de randjes gewoon een beetje snijden, worden ze vanzelf weer mooi. Die gaten zijn minder als je slecht bent met dit soort dingen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 22:31:
...
Ik heb mijn neefje vorige week geholpen met het schoonmaken van zijn Sharp MD33 dopjes die een beetje onder de cola zit. (cola in zijn tas gemorst! Hoe kreeg ie het voor elkaar :? )
Eerste de rubberen sleeves voorzichtig verwijderen. Het plastics gedeelte heb ik zoveel mogelijk met een vochtig katoenen doekje schoongemaakt. Voor het rooster van het dopje gebruik een klein, fijn penseel met een paar druppeltjes reinigingsvloeistof die ik normaal voor CD/DVD gebruik. (De vloeistof heet isopropanol, maar het kan denk ik ook met alcohol 96% verkrijgbaar bij de drogist)

Het dopje heb ik zo gehouden dat het rooster naar beneden (de grond) is gericht en nu met het penseel heen en weer over het rooster gaan (zonder dat de vloeistof naar binnen richting de driver kruipt). Het penseel even schoonmaken met een vochtig katoenen doekje en herhaal dit proces nog een keer (als het nodig is). De reinigingsvloeistof ontvet heel goed verdampt ook heel snel. De rubberen sleeves even dompelen in een bakje met een beetje koud water+afwaszeep, afspoelen onder de koude kraan, dan even met een tissue afdrogen. De boel weer aan elkaar gekoppeld en alles werkt gelukkig nog (zonder naar cola te ruiken) :) . Hmmm… hoop dat het nog een beetje te volgen is, het is al laat! :z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
danku

Ik ga ze gewoon bestellen, hoop ik alleen niet dat het 2 weken gaat duren omdat het via ebay is, en uit amerika komt... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
coptician schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 23:10:
Afspoelen van de opzetstukje + mes om ze echt goed schoon te maken. Zo doe ik het, de randjes gewoon een beetje snijden, worden ze vanzelf weer mooi. Die gaten zijn minder als je slecht bent met dit soort dingen.
Ik bedoelde (inderdaad) het roostertje van de dopjes. Het deel dat vast zit.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 23:52:
Ik heb mijn neefje vorige week geholpen met het schoonmaken van zijn Sharp MD33 dopjes die een beetje onder de cola zit. (cola in zijn tas gemorst! Hoe kreeg ie het voor elkaar :? )
[...] Voor het rooster van het dopje gebruik een klein, fijn penseel met een paar druppeltjes reinigingsvloeistof die ik normaal voor CD/DVD gebruik. (De vloeistof heet isopropanol, maar het kan denk ik ook met alcohol 96% verkrijgbaar bij de drogist)
[..] De reinigingsvloeistof ontvet heel goed verdampt ook heel snel. [...] Hmmm� hoop dat het nog een beetje te volgen is, het is al laat! :z :Z
Is wel te volgen hoor. Ik zal inderdaad eens zoeken naar een snel verdampend oplosmidel. We hebben vast nog wel wat leuks in de kast staan.
Eén tip voor anderen die het ook willen proberen: Gebruik geen aceton/nagellak remover. Dit tast kunststoffen namelijk aan (lost er een beetje in op). Verdampt wel lekker snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet zo wat de beste dopjes zijn voor een prijs van ongeveer 60 euro max. De dopjes moeten in-ear zijn en ze gaan samenwerken met een Creative MuVo N200. Ik heb zelf even geen zin om deze thread van 24blz te gaan lezen.

bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:42

Neo

MD33 of Creative EP-630. Alleen de FP was al genoeg geweest hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
en shure e2c dan?...dat waren toch een van de beste tegen de prijs, die zijn op eBay namenlijk 70 dollar, is iets minder dan 60 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Ja die ook maar er wordt gezegd dat de e2c net zo goed klinken als de MD33's maar de Sharp's zijn maar 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD user schreef op zondag 17 juli 2005 @ 17:17:
MD33 of Creative EP-630. Alleen de FP was al genoeg geweest hoor ;)
De FiPo heb ik ook geleze :*)
Van de bladzijde die ik wel gelezen heb, kom ik tot de conclusie dat de EP-630==MD33 alleen heeft md33 een koort die om je nek gaat en de ep-630 een Y koort? Zit er verder nog verschil in de drade (dikte) of een ander verschil?

Bedankt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:39
Zucht, beetje lui?
De sharp's hebben een 4 polige plug, wat inhoudt dat je een (bijgeleverde)verlengkabel moet gebruiken om ze op je mp3speler aan te sluiten, die verlengkabel is behoorlijk lang, dus dat kan een nadeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoutvat schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:50:
Zucht, beetje lui?
De sharp's hebben een 4 polige plug, wat inhoudt dat je een (bijgeleverde)verlengkabel moet gebruiken om ze op je mp3speler aan te sluiten, die verlengkabel is behoorlijk lang, dus dat kan een nadeel zijn.
daar was ik ook net achter, maar ik bedoel eigenlijk meer qua geluidsweergave/kwaliteit... daar kan ik niet zoveel over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta nu op het punt om de "creative labs earbud ep-630" te bestellen bij www.takeitnow.nl/ voor 28,55 euro (ex verzending). Is dit verstandig of kan ik toch beter voor de Sharp gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:25:
Ik sta nu op het punt om de "creative labs earbud ep-630" te bestellen bij www.takeitnow.nl/ voor 28,55 euro (ex verzending). Is dit verstandig of kan ik toch beter voor de Sharp gaan?
Voor zover ik weet zijn ze hetzelfde, ik geloof dathet draadje van de creatives iets minder goed is, maar verder zouden ze identiek zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er op dit forum toevallig Shure-gebruikers (E2...5) die ook eerder andere dopjes bijv. Sony EX71 hebben gebruikt? Hoe zijn jullie ervaringen wat betreft de storingsgevoeligheid als gevolg van het aanraken van de snoeren :? ? (zeg maar als de snoeren tegen de kraag van je hemdje of iets anders aanraken/wrijven/schuren). Hoe is dit (storende) effect in vergelijking met bijv. de Sony EX71?
Is het minder/meer gevoelig? of scheelt het niet veel?

De Shure's worden toch een beetje anders gedragen dan bijv. Sony EX71: de E2(c) zit in de hole vorm van je oren (hoe zeg je zoiets? ik zie het hier op foto, een paar blz. terug) en de E3(c) en de E4(c) met de kabel bovenlangs je oren. Ben erg benieuwd hiernaar :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:38:
Zijn er op dit forum toevallig Shure-gebruikers (E2...5) die ook eerder andere dopjes bijv. Sony EX71 hebben gebruikt? Hoe zijn jullie ervaringen wat betreft de storingsgevoeligheid als gevolg van het aanraken van de snoeren...
Dat storende effect waar je het over hebt wordt ‘microphonics’ genoemd, en is imo volledig te wijden aan de kwaliteit van de toegepaste kabel. Dit verschijnsel is bij E5’s in tegenstelling tot bijv. de EX71 volledig te verwaarlozen. Je moet echt nadrukkelijk met je vinger tegen de draad van de E5 aan gaan tikken wil je er iets van merken. Van het schuren van de draad langs je kleding heb je dus helemaal geen last.

Mss dat gebruikers van de E2/3/4 kunnen reageren hoe hun ervaringen zijn met microphonics aangezien bij deze modellen andere kabels worden toegepast.

Het optreden van microphonics heeft overigens weinig te maken met de manier waarop je dergelijke doppen draagt. Draag je de kabel voorlangs heb je net zo min last van dit verschijnsel als dat je de kabel achterlangs over je oren draagt. De belangrijkste rede waarom deze doppen zijn ontworpen om de kabel over je oren te dragen is om te zorgen dat er zo min mogelijk treklast van de kabel aan de doppen is zodat de seal beter gewaarborgd blijft. Bovendien is het gewoon lekker ‘low-profile’ om de kabel langs je rug naar beneden te laten lopen….out of sight is out of mind… :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

uit eigen ervaring met de Sony EX71, shure E2, shure E3, Westone UM2 en nu Westone ES2 (het head-fi syndroom noemen ze dat toch?) kan ik melden dat het microphonics effect bij de Shure's en westones verwaarloosbaar is, maar dat heeft vooral te maken met het feit dat je de draadjes over je oor naar achter draagt, zeer goede Etymotic ER4 dopjes hebben ook veel last van microphonics als je dat zo naleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 12-09 11:16
Tussen de E2/E2c zijn er maar 2 verschillen: De naam, de verpakking. (rood of blauw backplate karton)

Meer niet, de prijs dus OOK niet. Bij de E3 is het wit/grijs Bij E4 witgrijs/zwartgrijs bij E5 is het wederom doos, en mogelijk ook de level attuenator die er bij de e5c wel bij zit en naar horen bij de e5 niet.

Bij de E2 heb je ook oorsmeerfiltertjes maar naar mijn mening zijn ze nutteloos omdat als je normale oren hebt hier niet echt oorsmeer in komt, bij de hogere shure versies is dit er niet (die hebben namelijk een kleinere 'ingang', wel word er bij triple flanges en bij e4/5 een peuterstick meegeleverd waarme je eventueel oorsmeer eruit kan peuteren.

Er zijn trouwens nog een paar shures beschikbaar bij mijn inkoopactie, ik verwacht ze de eerste week van augustus binnen te hebben en heb nog een paar extra besteld. (Nog een stuk of 6 E2's zijn er te bestellen, e3/4 ben ik niet zeker maar mochten er mensen serieus aanmelden dan kan ik vast wel de leverancier overhalen nog extra te versturen ookal heb ik nog geen extra geld overgemaakt)

http://www.inkoopactie.net/ia/8cq89f69

[ Voor 38% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 18-07-2005 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Shiverzz & LightYears, bedank voor de reacties! Ik ga mijn (kleine) spaarvarkentje plunderen voor een setje Shure E3, hoop dat mijn X5L hierdoor meer tot zijn recht komt :Y) .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
hmmm ok, maar waarom in godsnaam dan 2 dezelfde doppen.....slaat toch nergens op dan?
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornjur
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 08:48
Goede morgen ppl,

ik heb ff een mededeling:

HHHHHHHHHHHHHEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLPPPPPPPPPPPPPPP

Merkte vanochtend in de trein dat ik een van mijn in-ear plugjes kwijt van van mijn geliefde sony ex71 maat medium. Heeft een van jullie misschien nog 1 tje over?????

Alvast alle dank van de wereld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:00
Jornjur. Een medium ruilen tegen een small? If so,voeg me even toe op msn(adres staat in me profiel),dan kunnen we even overleggen wat en hoe.

[ Voor 57% gewijzigd door pingkiller op 18-07-2005 12:59 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 12-09 11:16
2 Dezelfde doppen om 'de professionals niet te beledigen' een pro versie en een consumenten versie (de c)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornjur
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 08:48
pingkiller schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:35:
Jornjur. Een medium ruilen tegen een small? If so,voeg me even toe op msn(adres staat in me profiel),dan kunnen we even overleggen wat en hoe.
ik zal je toevoegen wanneer ik thuis ben Heb wel intressse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
verlies je snel zon doppie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik heb het idee van niet. Het is mij nog niet gelukt. Aan de andere kant lukt het me ook niet op draadbreuk te krijgen bij mijn EX71. Na een half jaar, nog geen succes, terwijl het toch echt eenvoudig lijkt te zijn. ;)
Kijk gewoon goed wat je met die dingen doet. Neem er even rustig de tijd voor om ze uit de knoop te halen, mochten ze dat zitten. Ga niet, al lopen, aan de draden trekken. Als er dan een draadje achter het dopje blijft hangen, schiet het eraf en ben je het kwijt.
Het is net als met de draadbreuk: Makkelijk te doen, maar als je een beetje oplet gebeurd het nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
DeeD2k2 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:20:
Ik heb het idee van niet. Het is mij nog niet gelukt. Aan de andere kant lukt het me ook niet op draadbreuk te krijgen bij mijn EX71. Na een half jaar, nog geen succes, terwijl het toch echt eenvoudig lijkt te zijn. ;)
Kijk gewoon goed wat je met die dingen doet. Neem er even rustig de tijd voor om ze uit de knoop te halen, mochten ze dat zitten. Ga niet, al lopen, aan de draden trekken. Als er dan een draadje achter het dopje blijft hangen, schiet het eraf en ben je het kwijt.
Het is net als met de draadbreuk: Makkelijk te doen, maar als je een beetje oplet gebeurd het nauwelijks.
En zo is het. Zelfde heb ik, ik ben voorzichtig en ik ben nog niks (Nou ja, bijna 1 opzetstukje) kwijtgeraakt en ook geend raadbreuk, na ook een half jaar. Was bang dat ze het niet meer deden vanochtend toen ik uit hun (Philips) case haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:25:
Ik heb zelf de Creatives nu iets meer dan een maand, ik kan je zeggen het draad is gewoon goed daar hoef je niet op af te knappen, het is wel wat dunnetjes maar het heeft veel grip (rubber) dus blijft plakken aan je t-shirt en dat is wel een voordeel.
Ik vind ze soms wel schel klinken bij sommige nummers, zoals als je bijv. coldplay hard aanzet hoor je bij de hoge tonen dat de oordoppen schel gaan klinken. Maar bij muziek zoals trance/dance zijn ze erg goed, de bas is lekker stevig wat nodig is bij trance.
Dus als je veel pop luisterd raad ik ze niet aan dan kan je beter voor een goede sennheiser gaan ofzo. Maar voorderest is hij erg goed, (let wel op in verkeer, ben nu al bijna 2 x aangereden :) )
Ze zitten ook erg lekker na een weekje wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:39
DeeD2k2 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:20:
De dopjes van mijn ex 51 kwamen er soms zelf al af wanneer ik ze simpelweg uit mijn oor haalde, dan zat er zo nog een stuk oordopje in mijn oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet het gevoel dat dat bij mijn sharps zou kunnen gebeuren. Die zitten toch echt redelijk goed vast

to DeeD2k2: gebruik je de ex71 nog steeds terwijl ook de sharps hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Die gebruik ik niet meer. Er had dus "is me niet gelukt" moeten staan ;) . Misschien dat ik ze weer ga gebruiken als m'n Philips HP890 hoofdtelefoon me te warm wordt bij het kijken naar films. De bas van de EX71 is een stuk minder genuanceerd dan die van de MD33, maar wel overdonderender. Zoals ik al eens het aangegeven is het te vergelijken met die van de subwoofer uit een all-in-one dolby setje. Misschien dat dit ze erg geschikt maakt voor films waar die van de MD33 uitermate goed is voor muziek.
Overigens kan ik sowieso niet met één hoofdtelefoon. Ik heb dus de MD33 voor portable gebruik en een Philips HP890 voor films (als het te laat is voor speakers >:) ), maar daar komt nog een Sennheiser HD201 bij. Vandaag zelf eens geluisterd, en dat ding moet ik gewoon hebben; wat een geluid voor zo weinig geld! Die wordt dan voor muziek ik de tuin en achter de PC. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het middengebied van de Sony EX71 wat door velen hier op dit forum wordt ervaren als:
zwak, mis wat details, een beetje vreemd of ... noem maar op, is waarschijnlijk veroorzaakt
door een dipje van bijna 8dB in de frequentiecurve, net voorbij 5 KHz. :7
Dit midden gebied is erg gevoelig voor het menselijke gehoor.
Het artikel is wel behoorlijk technisch, misschien wel leuk voor techneuten onder ons.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 14:38
DeeD2k2 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:09:
Die gebruik ik niet meer. Er had dus "is me niet gelukt" moeten staan ;) . Misschien dat ik ze weer ga gebruiken als m'n Philips HP890 hoofdtelefoon me te warm wordt bij het kijken naar films. De bas van de EX71 is een stuk minder genuanceerd dan die van de MD33, maar wel overdonderender. Zoals ik al eens het aangegeven is het te vergelijken met die van de subwoofer uit een all-in-one dolby setje. Misschien dat dit ze erg geschikt maakt voor films waar die van de MD33 uitermate goed is voor muziek.
Overigens kan ik sowieso niet met één hoofdtelefoon. Ik heb dus de MD33 voor portable gebruik en een Philips HP890 voor films (als het te laat is voor speakers >:) ), maar daar komt nog een Sennheiser HD201 bij. Vandaag zelf eens geluisterd, en dat ding moet ik gewoon hebben; wat een geluid voor zo weinig geld! Die wordt dan voor muziek ik de tuin en achter de PC. :Y)
Is de Sennheiser beter dan de Philips HP890 dan? Anders kan ik die er ook nog wel bij gebruiken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

DeeD2k2 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:09:
Ik heb dus de MD33 voor portable gebruik en een Philips HP890 voor films (als het te laat is voor speakers >:) ), maar daar komt nog een Sennheiser HD201 bij. Vandaag zelf eens geluisterd, en dat ding moet ik gewoon hebben; wat een geluid voor zo weinig geld! Die wordt dan voor muziek ik de tuin en achter de PC. :Y)
Vind jij dus de 201 beter klinken dan de MD33's? Dan moet ik ook een 201 ga kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnitzelcore
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2021
@aspa:

Dat dipje wat je ziet is de correctie die nodig is om de respons van de dopjes vlak te krijgen: ze resoneren op die frequentie en produceren dus een _hogere_ geluidsdruk.

Windows is exiting. Is this OK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
offtopic:
@Sc00t:
Als je geld over hebt, zou ik hem gewoon kopen. Lees het topic waar ik naar linkte eens en je weet waarom.
Of-ie beter is, kan ik je zo niet zeggen. Ik luisterde in de MediaMarkt, wat alles behalve een ideale test winkel is (geen eigen muziek, geen controle over de muziek en altijd druk), waar ik hem heb vergeleken met de HP895. Hier leek de HD201 zich aardig mee te kunnen meten, maar hoe goed precies, en in hoeverre dit vergelijkbaar is met de HP890, kan ik je niet zeggen.

@AMD user:
Dat kan ik dus nog niet zeggen. Zodra ik ze heb, laat ik het weten...
Ik wil ze vooral hebben omdat ik een hoofdtelefoon prettiger vind werken dan oordopjes. De HP890 is alleen erg lomp, wat ook weer onhandig is. Hij zit wel erg lekker, wat de reden is dat ik hem heb gekocht voor het kijken naar films. Ook na meer dan twee uur heb je er nog geen last van.
Die HD201 is een mooi klein dingetje, maar voor mij te lomp om mee over straat te slepen.

Hoewel ik er zelf over begonnen ben, hoort dit hier niet thuis. Je mag dus in AV verder...

@Aspa
Leuk artikeltje. Hoeveel waarde je eraan kan hechten is echter een tweede. Hij test de dopjes namelijk met zijn eigen oren. Het is dus erg subjectief.
Dat de EX71 een dip in de middenfrequenties hebben staat vast, maar dat ze verder "could almost be used without equalization" gaat me te ver. Als ik deze test zou doen, zouden de lage frequenties ook wat omlaag gaan.
Ik wil wel eens een curve van de EX71 zien zoals HeadRoom ze maakt...

[ Voor 26% gewijzigd door DeeD2k2 op 19-07-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Mwah...dat het subjectief is staat vast, maar toch lijkt deze man me ervaren en weet hij waar hij over praat. De preciese van de waardering van elk doppie op zichzelf boeit me dan niet, maar wel hoe hij de drie vergelijk. Hij was heel positief over de e2c's en dat is niet voor niks. :)

PS. heb ze nog niet besteld, moet even wachten tot we het geld terug hebben van een webwinkel waar ik mijn mp3 speler eerst wilde kopen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DeeD2k2
Je hebt gelijk dat het erg subjectief is, een beetje nuchterheid is hier wel op zijn plaats.
(afhankelijk van meerdere factoren: test methode, gebruikte apparatuur, -opstelling ...
en uiteraard zijn oren)
Dit is een van de vele artikels over speakers, headphones, filters enzo... die ik gelezen heb.
Persoonlijk hech ik daar niet altijd even veel waarde aan, leuk om het te lezen.
(Goed) Geluid is en zal waarschijnlijk altijd een subjectief onderwerp blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
@DeeD2k2
Ik heb zelf dus ook de HP890. Daarbij komt de EX71 (naar mijn mening) helaas niet eens in de buurt. Maar hoe is de vergelijking met de MD33? Ja ik heb het ook voor elkaar gekregen mijn EX71 door draadbreuk te vernielen (en dat gebeurde ook al met m'n oude Sony's met basuitstulpinkje en de EX51). En heb je ook de shures (E2) geluisterd? Daar ben ik eigenlijk heel benieuwd naar, de verhouding tussen de HP890 en de shures. Ik vind namelijk die koptelefoon qua geluid super, maar het is gewoon een hairdo killer :P . Daarom zouden goede dopjes wel een goed alternatief zijn.

[ Voor 60% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2005 10:43 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jippie.... ik heb een Sennheiser HD201 besteld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik heb ze wel eens vergeleken, maar door het totaal verschillende gebruik is dat niet meer goed blijven hangen. De MD33 lijkt feller dan de HP890. Dat vind ik bij de meeste muziek die ik luister ((Hard)Trance, Drum 'n' Base, Jungle, Psy) het prettigst. Zodra de muziek wat rustiger wordt (Club, Groove) gaat de HP890 er wat meer bij passen.
Ik denk dat je van de EX71 kunt zeggen dat ze de muziek wat minder "body" geven. Het doffe drukt de muziek wat meer weg. Zoals ik toen ook al zei, zal ik er nog eens goed voor gaan zitten en een volledig verhaal schijven.

Shures heb ik helaas nog nooit in mijn oren gehad. Alles wat ik erover zeg, is dus gebaseerd op de (vele) reviews die ik erover heb gelezen. Ik zou graag eens wat willen proberen, maar ik heb er (nog) geen geld voor (over). In Groningen ken ik ook geen Shure dealers waar ik zo eens kan komen luisteren. Of het sowieso kan als ik niet van plan ben iets te kopen is een tweede. (Oordopjes/Hoofdtelefoon meeting een idee? ;) )

@brain_man :o Twee regels overschreden! :P

[ Voor 7% gewijzigd door DeeD2k2 op 20-07-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@schnitzelcore
Ik heb even de tijd genomen om het artikel door te lezen (ipv. doorscrollen) en het is idd.
de curve van een “notch filter” ter correctie van de resonantiepiek net voorbij 5KHz ( als gevolg van de akoestieke mismatch van het oorkanaal/gehoorgang). Het is ook te herkennen aan het RCL-kringetje (het passieve filter) dat vóór de EX71 geplaatst is.
De respons van de EX71 dopjes in deze meting heeft dus een resonantiepiek net voorbij 5KHz.
Maar dit roep natuurlijk vragen op: het oorkanaal/gehoorgang is in real life van persoon tot persoon verschillend, waardoor één identieke frequentiecurve eigenlijk onmogelijk is. O-)
(en één universeel “notch filter” ter correctie van de resonantiepiek is daardoor ook moeilijk te realiseren) Metingen aan in-ear oordopjes zijn dan ook erg problematisch, of in ieder geval veel moeilijker dan gewone metingen aan speakers (woofers/tweeters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach ik heb nu ook net Sony MDR-EX71SL setje gekocht
en ze bevallen me iig al prima.
En ze geven zowieso een stuk beter geluid dan de huis tuin en keuken doppjes
en 20euro schelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De laatste bestelling voor de Sharp HP-MD33S oordopjes is verstuurd en voorlopig is dat de laatste. Het is nu ook voor ons vakantie geworden. De volgende keer wordt er gewoon een IA georganiseerd.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hey ik weet dat het offtopic is maar ik dacht beter geen nieuwe topic te openen. Ik heb vandaag een Ipod mini gehaald en meteen getest uiteraard. Met Ipod is er niks mis mee. Echter mijn linkeroordopje kraakt bij zwaar bas. Ik heb het met Senheiser MX400 en Philips oordopjes geprobeerd maar bij die twee kraken niet. Is het normaal bij oordopje van Ipod of is het defect?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kiddyl
Heb je nog bijgehouden hoeveel stuks het in totaal zijn, vanaf het begin?
Ik ben nog steeds zeer blij met mijn Sharps MD33 (icm. met m'n Rio Carbon), bedankt _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik heb altijd een koptelefoon gehad met een beugel over mijn hoofd (Sony MDR-A44L)
En ik wil nu de overstap maken naar de Sharp md33 in-ear oordopjes , maar zit te twijfelen of ze wel in mijn oor passen.

Die gewone in-ear gevalletjes zoals die sehnheiser mx400 blijven bij mij niet langer dan 2 seconden zitten, omdat mijn oorschelpen te groot zijn.

Kan ik het dan met die van Sharp MD33 ook wel vergeten of passen deze altijd?

Please Help ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

DJkim schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 02:10:
Hey ik weet dat het offtopic is maar ik dacht beter geen nieuwe topic te openen. Ik heb vandaag een Ipod mini gehaald en meteen getest uiteraard. Met Ipod is er niks mis mee. Echter mijn linkeroordopje kraakt bij zwaar bas. Ik heb het met Senheiser MX400 en Philips oordopjes geprobeerd maar bij die twee kraken niet. Is het normaal bij oordopje van Ipod of is het defect?
Mmmm.. dat doet mijn linker iPod dopje ook,,,

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:21:
Ik heb altijd een koptelefoon gehad met een beugel over mijn hoofd (Sony MDR-A44L)
En ik wil nu de overstap maken naar de Sharp md33 in-ear oordopjes , maar zit te twijfelen of ze wel in mijn oor passen.
Die gewone in-ear gevalletjes zoals die sehnheiser mx400 blijven bij mij niet langer dan 2 seconden zitten, omdat mijn oorschelpen te groot zijn.
Kan ik het dan met die van Sharp MD33 ook wel vergeten of passen deze altijd?
;(
Er zitten sleeves in 3 maten (S,M,L) bijgeleverd, dus eentje van de 3 moet wel passen ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:36:
[...]

Er zitten sleeves in 3 maten (S,M,L) bijgeleverd, dus eentje van de 3 moet wel passen ;) !
Is die L ook echt gigantisch en de S erg klein ?? Het zou lullig zijn als je oorschelp groter is dan de L-sleeve :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:39:
[...]

Is die L ook echt gigantisch en de S erg klein ?? Het zou lullig zijn als je oorschelp groter is dan de L-sleeve :P
Daar ben ik dus ook heel benieuwd naar !?
Kun je de MD33 trouwens gewoon ergens in de winkel kopen of zijn ze alleen via het internet te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:39:
[...]
Als je gehoorgang te groot is voor de L-sleeves dan heb je echt een beetje olifantenoren. >:)
De meeste mensen die ik ken gebruiken maat M (me too). Maat S is een beetje klein voor mij en ik krijg ook geen goed seal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 08:51:
@Kiddyl
Heb je nog bijgehouden hoeveel stuks het in totaal zijn, vanaf het begin?
Ik ben nog steeds zeer blij met mijn Sharps MD33 (icm. met m'n Rio Carbon), bedankt _/-\o_ !
Ik heb alle data nog van de bestellingen, echter niet op een manier zodat ik meteen kan zien hoeveel het er uiteindelijk zijn geworden.

Na de vakantie komt er vast nog wel een IA, dus ze blijven leverbaar tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:51:
[...]

Ik heb alle data nog van de bestellingen, echter niet op een manier zodat ik meteen kan zien hoeveel het er uiteindelijk zijn geworden.

Na de vakantie komt er vast nog wel een IA, dus ze blijven leverbaar tegen die tijd.
Hoi Kiddyl,

hoe kan ik bij jou een bestelling plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:06:
[...]

Hoi Kiddyl,

Het KON via email, maar nu niet meer geloof ik.. Wat hij zegt; na de vakantie komt er een inkoopactie.. (www.inkoopactie.net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:06:
[...]

Hoi Kiddyl,

Ik kan niks meer veranderen aan de aantallen. Ik heb het doorgegeven en veranderen doe ik niet meer.

Ik heb net even snel geteld en ik kan een foutje gemaakt hebben, maar ik kom uit op 108 stuks Sharp HP-MD33S en 21 stuks Sony MDR-EX71SL en nog wat andere kleinere aantallen. Vind ik wel een redelijk aantal moet ik zeggen.

Na de vakantie dus een IA als er dan nog belangstelling voor is. Misschien is er dan een ander type beschikbaar die beter is en ook makkelijker te leveren dan Japan only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:55:
[...]
Na de vakantie dus een IA als er dan nog belangstelling voor is. Misschien is er dan een ander type beschikbaar die beter is en ook makkelijker te leveren dan Japan only.
Goed idee! Mss. Etymotic ER6i :9 (instap high-end) en Panasonic RP-HJE50 :P (budget).
Deze 2 modellen zijn bij ons in Nederland niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allon
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-01-2017
kiddyl schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:51:
De laatste bestelling voor de Sharp HP-MD33S oordopjes is verstuurd en voorlopig is dat de laatste. Het is nu ook voor ons vakantie geworden. De volgende keer wordt er gewoon een IA georganiseerd.
Daar zit ook de mijne bij neem ik aan? Heb je enig idee wanneer het hier aankomt?

Fijne vakantie alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 14:22:
[...]

Goed idee! Mss. Etymotic ER6i :9 (instap high-end) en Panasonic RP-HJE50 :P (budget).
Deze 2 modellen zijn bij ons in Nederland niet te krijgen.
Ety 6i is te krijgen bij de Ipodstore. Ze kosten daar wel €150 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:03

xdc

vandaag een rubbertje van mijn sony ex 71 kwijt geraakt
iemand die een extra setje heeft en wil verkopen ?

ik ben op zoek naar medium en of small

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleem ik pas van me sony zowel de medium en small maar de small moet net iets dieper voor goede sluiting(Dus beter?)
welke kan ik nou het beste nemen is er een guide ofzow voor :P voor hoe die dingen moeten zitten zonder je de boel(lees je oor/trommelvlies) sloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nog net op tijd mijn bestelling bij kiddyl doorgegeven dus dat komt hopelijk goed. De creatives zijn erg moeilijk verkrijgbaar. 2 inet shops hebben me (na bestelling) gemeld dat ze ze niet meer konden krijgen (haal ze dan uit je assortiment :() en creative zelf heeft ze ook niet meer in hun shop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 04:50:
Ik heb ook een probleem ik pas van me sony zowel de medium en small maar de small moet net iets dieper voor goede sluiting(Dus beter?)
welke kan ik nou het beste nemen is er een guide ofzow voor :P voor hoe die dingen moeten zitten zonder je de boel(lees je oor/trommelvlies) sloopt
Te diep is nooit goed. Op zich is de medium beter, het gaat erom dat je gewoon een goede seal krijgt, zonder em door je trommelvlies te duwen :P. Maar nog belangrijker is wat jij comfortabel vindt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet hem gewoon erin zetten net dat hij vacium zuigt en dan nog ietsjes doordrukken dat vind ik altijd het lekkerste zitten + het beste geluid naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
heeft iemand deze hier al getest of gezien of gehoord:

JVC HP-FX55
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocubes.com/images/f_jvc_hpfx55.jpg

ga binnenkort naar NewYork, en wil daar eigenlijk een nieuwe koptelefoon scoren

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister de geprezen Ex71 van sony gekocht, ben ze nu aan het laten "inspelen" zoals in de startpost staat. Ik wist niet dat dat moest maar ik hoop dat het de geluidskwaliteit ten goede komt.
Ik post mijn bevindingen na de vakantie, als ik ze in de bus heb getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 12:05:
Ik heb gister de geprezen Ex71 van sony gekocht, ben ze nu aan het laten "inspelen" zoals in de startpost staat. Ik wist niet dat dat moest maar ik hoop dat het de geluidskwaliteit ten goede komt.
Ik post mijn bevindingen na de vakantie, als ik ze in de bus heb getest.
Als je Maxx bussen hebt (Zo noem ik die dingen maar, met stem die zegt je bent hier en hier en stempelautomaten, als het goed is nu ook buiten Almere te vinden) moet dit geen probleem zijn. Wel wil ik je een tip geven: Heb je nog oude gewone koptelefons? Knip daar dan een stuk foam (Wat tegen je oor rust, alleen doen als het op het spul rond gewone oordopjes lijkt) af en maak daar een gat in, daarna zet je het opzetstukje binnenstebuiten (Dus dat het steeltje niet meer bedekt is maar zichtbaar) en doe het foam dan om het steeltje en klap daarna het andere stuk terug. Veel steviger, stuk prettiger vind ik!

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.