Wat zijn goede oordopjes? Deel 5

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 25.257 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euc- schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 18:33:
[...]

Moet ze idd nog eerst laten inspelen, verder kan ik ze vergelijken op een marantz sr7200 (mijn eigen) en een onkyo NR900E, genoeg vergelijkingsmateriaal dus. Vind ze tot nu toe het beste klinken op de Onkyo, daarna de Marantz daarna de Iriver IMP-550 en daarna de K750i. Je zou dus wel kunnen spreken van overkill, MAAR, tegenover de bijgeleverde oordopjes, sennheiser mx300 en 400 oordoppen is dit vele malen beter. Denk dat je met deze doppen het beste geluid uit je telefoon krijgt. Ze kunnen uiteraard meer, maar geloof me als ik zeg dat ze zeer nuttig gebruikt gaan worden :)
Als je doppies te "goed" zijn voor je bron (in jouw geval dus je telefoon) hoor je alle tekortkomingen van je bron (bijv. ruis, lispeltjes, onevenwichtige weergave...) :)
Als ze lekker klinken (daar gaat ´t tenslotte om) lijkt het mij oke, toch :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Ok, zoals gezegd, ik heb de Sony MDR-EX71 (een beetje) vergeleken met de Creative EP-630.

Ik had de Sony's als eerste, heb ze ongeveer een 1½ week nou, geluid is goed, zitten prettig, mijn eerste in-ear phones. De Creatives, vandaag op 't postkantoor opgehaald (2x niet thuis) eerste wat me opviel was dat het geluid harder is t.o.v. de Sony's, dus het volume. Verder klinken ze 'ruimtelijker', alsof de muziek meer om het hoofd heen zit i.p.v. erin. De bas is meer aanwezig, hoge tonen ongeveer gelijk aan Sony.
Zitten verder net zo comfortabel in 't oor, en ik vind ze wat mooier maar dat is persoonlijk.

Dit is dus na een klein half uurtje luisteren en vergelijken, ben verder geen audiofiel, bron was een Gmini400 en de muziek was de laatste cd van System Of A Down.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Creatives EP 630 nu 3 dagen in huis. Toen ik ze voor het eerst aansloot vielen mij 2 dingen op:
- De hogere tonen klonken nogal schel
- Hoe verder je ze in je oren stopt hoe meer bas
Ik heb ze daarna, op verschillende frequenties, 48 uur in laten spelen op mijn oude walkman die voorzien is van analoge equalizer. Het volume had ik wat harder gezet dan wat ik normaal luister. Ze klinken na die 48 uur al een stuk beter: de bas is strak en niet te vol, de schelheid is verdwenen; heldere hoge tonen en goed midden bereik. :*) Ik weet inmiddels ook hoe je ze in je oren stopt; tot ze net vast zitten, te diep geeft een wat klemmend gevoel en een (te) zware en doffe bas. Als referentie gebruik ik een Iriver H-320 speler en mijn 8 maanden oude Sennheiser MX-450 dopjes. Deze hebben een zwakkere bas maar uitstekende hoge en middentonen. De Creatives zijn voor mij een goede aankoop geweest en Ik denk dat ze alleen nog maar beter zullen gaan klinken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:11:
De Creatives zijn voor mij een goede aankoop geweest en Ik denk dat ze alleen nog maar beter zullen gaan klinken. _/-\o_
Dat is mooi want de mijne vallen morgen in de bus als het goed is :) Zal ze meteen aan de radio hangen en aantal uur in laten spelen :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Dan mag je de ervaring met de dopjes ergens anders posten. Want, nu eens niet middernacht, presenteer ik jullie:

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Die ^^^ verder :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.