Wat zijn goede oordopjes? Deel 5

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.259 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/DeeD2k2/130.gif
Oordopjes zijn het belangrijkste deel van een portable audio speler. Als je geen oordopjes of koptelefoon hebt, kan je onderweg namelijk niet van je muziek genieten. Bij iedere speler worden ze dan ook geleverd. De kwaliteit ervan is alleen vaak om van te huilen. Dat is de reden dat itsontoday eind mei 2003 het topic Wat zijn goede oordopjes opent. Vier delen, 4000 reacties en tientallen dopjes later heeft hij echter nog steeds geen echt antwoord op deze vraag. De prijskwaliteit afwegingen zullen namelijk voort blijven duren. Ook dit lustrum topic.
Dopjesoorlog
Een half jaar geleden is de strijd op mid-end gebied begonnen. De strijders: Sony en Sharp. De Sony MDR-EX71 (EX71) stond, niet alleen hier, al tijden te boek als een uitstekend setje dopjes. Sharp heeft hier echter een uitstekende tegenstander tegenover gezet: de HP-MD33 (MD33).
Deze oorlog lijkt inmiddels een winnaar te hebben. De nieuwkomer Sharp! Met grote getallen komen ze uit Japan over. Hier aangekomen, blijken ze de Sony’s op het middengebied te verslaan. Je krijgt meer tonen voor minder geld. Verder zijn ze steviger gebouwd. Waar de EX71’s draden het wel eens af laten weten, is het degelijke rubber van de MD33’s niet kapot te krijgen.
Dat de strijd nog niet besloten is, komt door de 4-pole plug van Sharp. De Japanse heren dachten met gescheiden nul-draden winst te halen in geluidskwaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://sharp-world.com/products/1-bit/common/fcut_4pole.gif Afbeeldingslocatie: http://sharp-world.com/products/1-bit/common/fcut_3pole.gif
3-Pole Earphone Plug - 4-Pole Earphone Plug

Waar ze weinig rekening mee gehouden hebben, is dat niemand hierin mee gaat en alle spelers nog voorzien zijn van een 3-pole bus. Wil je dus zonder aanpassingen of een verplichte meter verlengsnoer toch kwaliteit, moet je je toch weer bij Sony aansluiten.
De oorlog gaat gestaag door…

Maar zoals altijd, staan er weer twee andere partijen tegenover elkaar. Dit maal een stap hoger. Met het nieuwe paradepaardje E4(c) neemt Shure het op tegen Ultimate Ears die, met de super.fi 5 Pro en EB, voet zet buiten het paleis van de EU10 Pro.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/DeeD2k2/deel5/e4sf5.jpg
Shure E4 – UE super.fi 5 Pro

Shure heeft een zware tegenstander neergezet. Ze mogen dan één driver hebben, toch lijken ze de twee drivers van de E5 te overtreffen. Het geluid is wat voller geworden door de toevoeging van wat lage tonen. Je zou het geluid wat ‘populairder’ kunnen noemen, maar, zoals we van Shure kunnen verwachten, is de bass netjes strak gehouden. Geïnspireerd door het ontwerp van de iPod zijn ze ook nog eens niet onaangenaam om te zoen. Om hun postitie helemaal sterk te maken, worden ze in twee kleuren uitgebracht. Niet in het grijs, zoals we bij de E3 zagen, maar helder zwart.

De tegenstander, super.fi 5, lijkt een verrassings aanval voor te berijden. Veel is er namelijk niet over bekend. Wat als wel duidelijk is, is dat ze naast twee kleuren ook twee smaken uitbrengen. Met een prijskaartje net onder die van de E4, heb je de EB variant. EB staat hier voor Extra Bass wat uitmermate geschikt zou zijn voor bass rich music with the low end output you expect - without distortion. Dit diepe geluid wordt voortgebracht door een tweede, low frequentie, driver.

Afbeeldingslocatie: http://www.ultimateears.com/superfi/img/site/diagram-UE-SF5EB.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.ultimateears.com/superfi/img/site/diagram-UE-SF5Pro.jpg
De super.fi’s van binnen.
1. High Frequency Driver; 2. Low Frequency Driver;
3. Audio Filters; 4. Passive Crossover.

De compagnon van de EB wordt de 25% duurdere Pro. Door ook gebruik te maken van twee drivers meng je je met de grote steren. Dit duo levert een helder en gebalanceerd geluid. Dit alles wederom in een jasje dat bij de populaire iPod past.

Of de oude rot Etymotic Research ER-6 dit geweld gaat overleven, is maar de vraag. Deze dopjes, oorspronkelijk ook voor portable gebruik, zijn namelijk vrij snel in de vergetelheid geraakt. Ondanks het hogere prijskaartje, hebben de Shure E3’s dit waarschijnlijk op hun geweten.

Dé verliezer lijken we als te hebben. Deze komt weer uit de stal van Sony. De Qualia EX-Q1 is namelijk niet van de grond gekomen. Dit komt voornamelijk door de hoge prijs in combinatie met erg slechte verkrijgbaarheid. Als klap op de vuurpijl, leken deze ‘high-end’ dopjes in een snelle luitstertest niet veel beter te presteren dan het goedkope broertje EX71.

Wat de uitslag zal worden, durf ik niet te zeggen. Spannend wordt de strijd tussen de ervaring van Shure en de reputatie van Ultimate Ears in ieder geval wel!
Overzicht
In beide topics zijn drie dopjes in drie prijsklassen duidelijk naar voren gekomen. Als opstapje voor het oriënteren begin ik met een overzichtje van deze dopjes:
Naam:Sennheiser MX400Sony MDR-EX71SLShure E3
 Afbeeldingslocatie: http://stereophones.ru/img/mx400-rc.gifAfbeeldingslocatie: http://www.son-video.com/Rayons/Hifi/Casques/Sony/mdr-ex71_p.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.amusicdirect.com/images/SHURE/ASHUE3C.jpg
Frequentoebereik:18-20.00 Hz6-23.00 Hz?
Impendantie:32 Ohm16 Ohm26 Ohm
Maximale
geluidsdruk:
125 dB100 dB115 dB
Kabellengte:1 m0,5 + 1 m1,57 m
Gewicht6 g4 g28 g
Bijzonderheden:'Normale' dopjes.
Foam om 'speakers'
In-Ear
a/b-vriendelijk
(incl. verlengstuk)
In-Ear
Professionele dopjes
Reviews:??Voorbeeld
bangraman (Head-Fi)
lindrone (Head-Fi)
Homepage:Sennheiser Sony Shure
Kopen:Algemeen verkrijgbaar
v.a. 15 euro
Verkrijgbaar bij Grotere elektronica zaken of online
v.a. 40 euro
Online verkrijgbaar (vooral in VS) of bij audio speciaal zaken
v.a. 180 dollar

FAQ
Wat voor dopjes zijn er?
Natuurlijk is ieder dopje anders. Toch zijn er twee verschillende typen te onderscheiden: De gewone en de in-ear dopjes. De eerste zijn het bekendst en worden bij de meest portable audio apparatuur geleverd. Deze hangen in de oorschelp en de opening (waar het geluid uit komt) licht als het ware tegen de gehoorgang aan. de wat duurdere dopjes zijn vaak voorzien van een uitstulpsel dat een stukje in de gehoorgang steekt. Dit zorgt er vaak voor dat de dopjes steviger blijven zitten en de lage (bas) tonen beter overkomen.
Het tweede type, de in-ear dopjes, wordt in de gehoorgang gedrukt. Het voordeel hiervan is dat de meest tonen beter overkomen omdat ze directer op het trommelvlies geprojecteerd worden. Ook hoor je de omgeving veel minder. Er zit namelijk als het ware een prop in je oren. Omdat de omgeving minder hinder geeft, zal je het volume lager kunnen laten en je oren ontlasten.

Er zijn toch wel meer merken dan Sennheiser, Sony en Shure?
Zeker! Etymotics en Westone maken dopjes die vergelijkbaar zijn met die van Shure. Helaas ook in prijs. (Zie voor meer info boekhour's review .)
Ons eigen Philips maakt ook dopjes. Deze staan er alleen om bekent dat ze extreem veel bass weergeven (zonder te kraken, dat wel ;) ) Je moet er van houden...
Dan zijn er nog de 'The Plug' dopjes van Koss. Deze gaan ook in je gehoorgang, maar zijn een stuk goedkoper dan bijv. die van Sony en helemaal dan Shure's. De nadelen zijn, naast de geluidskwaliteit, de dikte van de draad en de kwaliteit van de schuimpjes.
Inmiddels beginnen ook de Sharp HP-MD33 een geduchte concurrent van de Sony's te worden. Ze zouden namelijk voor minder geld (35 euro) een betere weergaven van de middentonen hebben. De eerste uitgebreide revieuws moeten echter nog verschijnen...
Natuurlijk zijn er veel meer merken die dopjes maken, maar hier is nauwelijks aandacht aan besteed.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/DeeD2k2/eks.jpg

Sennheiser maakt ook MX500 dopjes. Een hoger nummer en duurder, maar niet beter?
Er zijn twee verschillen met de MX400: De MX500 heeft een volumeregelaar een groter frequentiebereik. Zo'n volumeregelaar is een simpele potentiometer en slijt daarom bij regelmatig gebruik erg snel. Ook het maximum volume wordt iets omlaag gebracht.
Het frequentiebereik van de MX400 is 18-20000Hz en die van de MX500 is 18-22000Hz. De gemiddelde mens kan tonen horen men een frequentie tussen 20 en 20000 Hz, dus de toevoeging is vrij nutteloos. (Tenzij de frequentie karakteristiek van de MX500 veel beter is.)

Sony heeft naast EX71 (= MDR-EX71SL) ook EX51 dopjes. Deze zijn een stuk goedkoper, maar verschillen volgens de site niet van elkaar...
Ze verschillen wel degelijk van elkaar. Aan her uiteinde van het snoer van de EX71 zit een rechte mini jack en aan de EX51 een L-vormige. De EX71 is dus makkelijker te gebruiken met een afstandsbediening.
Het belangrijkste verschil is het materiaal waar de dopjes van gemaakt zijn. Het stuk van de EX51 dat in je oor gaat is van rubber, die van de EX71 van siliconen. De tweede zitten daardoor iets lekkerder.

Ik heb een mooie witte iPod, en daar staan die zwarte Sony EX71 dopjes niet bij. Wat nu?
Geen nood. Ik het buitenland kan je ze ook in het wit krijgen! Kijk eens op i-shopping4u of Audiocubes . Zij sturen ze ook naar Nederland. (Je moet alleen wel betalen via PayPal of creditcard.)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/DeeD2k2/sonys.jpg

Mijn dopjes zitten verwerkt in het koord van mijn MP3speler maar ik moet/wil nieuwe dopjes. Moet ik het nu zonder koord doen?
Tot voorkort was dat wel het geval, maar het hoeft niet meer. Sony heeft inmiddels de MDR-NX1 Neck Strap Earphone uitgebracht. Deze hebben, net als de dopjes van je speler, een draagkoord. Je moet ze alleen wel uit Amerika laten komen en met creditcard betalen via Audiocubes .
Inmiddels zijn er ook goedkopere varianten van verschenen. Deze dopjes lijken sterk op die van de betrefende MP3 spelers en zij te krijgen bij de grotere elektronica ketens en diverse webwinkels (zoals bij mmport.nl).

Mijn speler heeft een afstandsbediening, zit ik dan sowieso aan al die snoeren vast?
Nee. Zoals hierboven staat worden de Sony MDR-EX71 dopjes met een rechte mini jack geleverd. Daarnaast maakt Sennheiser MX400RC Reduced Cord/Remote Control) dopjes. Deze zijn het zelfde al de gewone MX400, maar hebben een korter snoer een rechte mini jack. Deze zijn onder andere te krijgen bij mmport.nl en Mp3man.NL.

Die Sharp HP-MD33’s lijken me wel wat, maar geeft die 4-pole plug nou echt zoveel problemen?
Dat valt gelukkig erg mee. In sommige 3-pole busjes, zoals die van de iPod G4, werken ze zelfs direct. In de andere gevallen kan je het beste de verlengkabel gebruiken. Deze is overigens niets langer dan die ven de EX71, en zorgt voor een totale lengte van ongeveer 1.30m. Dit eind kan je natuurlijk oprollen en vastzetten met een elastiekje of sluitklipje.
Als je dit echt niet wilt, kan je ervoor kiezen de twee polen met elkaar te verbinden. Dit kan om keerbaar met aluminiumtape en onomkeerbaar met behulp van een soldeerbout. In dat laatste geval moet je ervoor zorgen dat je de plug niet te heet maakt, anders smelt de isolatie. Ook moet je ervoor oppassen dat je niet teveel tin gebruikt om te zorgen dat de plug nog wel in de bus past.

Ik ben het oorstukje van mijn dopjes kwijt. Kan ik deze vervangen?
In de meeste gevallen niet. De veelal rubberen delen, zoals Sony en Philips ze maken, zijn niet los verkrijgbaar. Je zult dus nieuwe dopjes aan moeten schaffen.
De schuimrubberen stukjes, van bijvoorbeeld Sennheiser en Apple (iPod), zijn wel los te krijgen. De schuimpjes met een diameter van 15 mm zijn bij veel elektronica zaken te krijgen. Anders zijn ze nog on-line te bestellen.
Dan zijn er nog de opzetstukjes van de Sony en Sharp in-ear dopjes. Deze kan je los uit Amerika laten komen, maar zijn dan erg duur. Daarom is het maar goed dat beide merken verschillende maten bij de dopjes zelf leveren. Zo kan je de maten die je niet gebruikt ruilen met anderen. Als eerste stap voor een ruil, kan je oude posts doorlezen of een verzoek posten in dit topic.
Tenslotte zijn de dopjes van Shure bij de meeste Shure leveranciers te krijgen. Zij hebben vaak verschillende varianten. Ervaringen met de verschillende typen zijn in de delen van dit topic te vinden. Zo blijken de Triple Flanges het beste te zitten als je het uiteinde (na de laatste flange) eraf knipt.

Welke dopjes moet ik nou kopen?
Dat hangt van je muziek smaak en je geld af. Hou je van veel bas, dan raad ik Philips aan. Voor uitstekende budget dopjes moet je bij Sennheiser zijn. Het nadeel hieraan is (bij sommigen) het draag comfort.
Voor iets meer geld heb je Koss The Plug's of een setje Sony's. Verdubbel dat (bijna) en je hebt de populaire Sony EX71 dopjes of de opkomende Sharp HP-MD33's. Als je ze nog kan vinden kan je ook de Sony MDR-E888 proberen. Deze, normale (niet in-ear) dopjes, zou je Sony's beste dopjes kunnen noemen en worden door sommigen zelfs beter gevonden dan de Shure E2's.
Heb je (er) veel geld (voor) over dan kan je kijken bij Etymotic of Shure. Die maken de echte high-end doppen...
Tenslotte kunnen de mensen die meer geld over hebben voor hun doppen dan hun speler nog voor Ultimate Ears gaan. Vanaf 600 dollar heb je een setje van deze professionele monitors in huis.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/DeeD2k2/eue888.jpg

Tips

Bij het kopen en in gebruik nemen van dopjes zijn er een aantal dingen handig om in het achterhoofd te houden:

Frequentie karakteristiek
Over het algemeen staat tussen de specificaties van dopjes het frequentiebereik gegeven. Zo kan je vinden dat de Sennheiser MX500 een bereik heeft van 18 tot 22.000 Hz en bijvoorbeeld de UE-10 Pro van 20 tot 16.000 Hz. Nou zou je verwachten dat de Sennheisers lekkerder klinken, ze kunnen immers meer tonen weergeven. Toch zullen de UE's beter klinken (en dat mag ook wel voor 45 maal duurdere dopjes). Hoe kan dat?

Het zit als volgt: Een toon (frequentie) kan met een bepaalde sterkte (in dB) weergegeven worden. Dit hoeft natuurlijk niet voor iedere frequentie dat een dopjes (maar ook een hoofdtelefoon of speaker) weer kan geven het zelfde te zijn. Sterker nog, dat is in de meeste gevallen niet eens het geval. Dit zorgt voor een zogenaamde frequentie karakteristiek.
Zo zie je in de onderstaande grafiek voor iedere (voor de mens) hoorbare frequentie hoe hard het, bij gelijke input, weergegeven wordt.

Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID%5B%5D=489&graphID%5B%5D=309

Je ziet dat de grafiek van de E3 veel stabieler rond één niveau ligt dan die van de MX500. Kortom, de weergave van de eerste lijkt meer op de input. Hier moet ik wel bij zeggen dat een gemiddeld mens pas verschillen kan horen bij stappen groter dan 3 dB. Zo kan het dus dat de MX500 meer tonen weer kan geven maar toch minder klinkt.

Hieronder zie je de karakteristiek van de UE-10 Pro. Als het goed is kan jij zeggen waarom deze, met een veel kleiner bereik, toch veel beter is dan bijv. de MX500.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/DeeD2k2/UE-10_PRO_chart.gif

Inspelen
Je haalt je dopjes van een alom geprezen type uit de verpakking, gaat luisteren maar wat een bagger! Productiefoutje? Ik denk het niet. De driver (het ding dat voor de geluidsgolven zorgt) zal nog zal nog wat soepeler in de ophanging moeten komen te zitten. Dit gaat normaal gesproken vanzelf, maar als je zo snel mogelijk plezier wilt hebben van de juiste kwaliteit, kan je gaan inspelen.
Inspelen doe je door je dopjes continu te laten spelen en, om het proces sneller te laten gaan, het liefst met een verhoogd volume. Over hoe lang je dit dan moet doen zijn de meningen verdeeld. Ik heb zelf bijvoorbeeld het idee dat 24 uur genoeg is, maar er zijn ook mensen die beweren dat de dopjes pas na 200 uur volledig ingespeeld zijn. Hier moet je dus zelf achter zien te komen. Stop als jij ze goed genoeg vind klinken. Dan kan het alleen nog maar beter worden.
Ik heb het overigens niet voor niets over verhoogd volume. Maximaal volume zal in veel gevallen namelijk schadelijk zijn voor je dopjes. Ik houd het volume aan dat je nog net naar de dopjes kan luisteren (ongeveer stand 30 met een iRiver H120 i.c.m. Sony EX71). Je weet in ieder geval zeker dat je te ver gaat als de dopjes gaan kraken en/of vervormen.
Om er voor te zorgen dan het inspelen voor alle frequenties optimaal gebeurd, moet je op alle frequenties inspelen. Dit kan je doen door een grote diversiteit aan muziekstijlen te gebruiken (ook stijlen waar je normaal niet naar luistert) of enkel ruis te spelen. Ruis bestaat namelijk uit erg veel verschillende frequenties die, ongeordend, door elkaar gespeeld worden.

Wanneer er nou ingespeeld moet worden is ook een punt van discussie. Terwijl ik erbij zweer, zijn er ook mensen die zeggen dat inspelen onzin is. Wat ik vooral merkte is dat de tonen vooral levendiger zijn geworden en dat het hoog beter vertegenwoordigd is. Voor het inspelen klonken ze eerst erg star. De bas rolde niet, maar waren tikken en het hoog was schel.

Bron
Een beter dopje kan het geluid alleen beter weergeven, (helaas) niet beter maken. Zorg daarom, helemaal bij het gebruik van high-end dopjes, voor een goede bron. Bij CD, Radio of Cassette(?) is dat niet zo'n probleem, dat is altijd het zelfde. Sinds de opkomst van de MP3 speler is dit echter veranderd. De kwaliteit van een MP3 heb je namelijk zelf in de hand. Bij het gebruik van oordopjes zal je al snel het verschil horen tussen een MP3@128kbps en één met een bitrate van 192kbps. Het geluid wordt directer op je trommelvlies geprojecteerd en er worden vaak meer omgevingsgeluiden afgeschermd. Helemaal dopjes van een hogere kwaliteit laten je duidelijke verschillen horen. Hier zal je dus rekening mee moeten (gaan) houden bij het rippen van je CD's. Ik gebruik bijvoorbeeld minimaal LAME Alt Preset of OGG q5.
Shures kopen
Uit de vorige twee delen van dit topic is gebleken dat de oordopjes van Shure erg populair zijn. Er zit echter een klein nadeel aan de dopjes: mede dankzij de prijs, zijn ze niet zo ruim verkrijgbaar als de meest andere dopjes. Daarom geef ik hieronder een overzichtje van vertrouwde (online) verkooppunten:

New-Line - NL
- E2c: €89,-
- E3c: €179,-
- E4c: €289,-
- E5: €549,-
Piens MusicPlanet - BE
- E2: €99,79 (verz. €23,00)
- E3: €211,68 (verz. €23,00)
- E5: €559.44 (verz. €23,00)
TMAudio - NL
- E2: €111,86
- E3: €238,-
- E5: €684,25
- Foam Tips E3 (5 paar): €23,80
- Flex sleeves E3 (5 paar): €15.47
feedback - NL
Hebben geen webshop, maar zijn wel Shure leverancier. Vestigingen in Rotterdan, Utrecht en Apeldoorn
Mp3man.NL - NL
- E2c: €89,-
- E3c: €179,-
- E4c: €289,-
The Ear Plug Store - US (Versturen NIET als gift )
- E2c: $63,95
- E3(c): $110,95
- E4: $184,95
- E5: $339.95
iDealsound - US (Versturen als gift )
- E2: $99,-
- E3: $179,-
- E5: $499,-
- Shure Eartips: $8,- tot $19,-

Wat ook zeker het vermelden waard is, zijn de For Sale / Trade Forums van Head-Fi. Met een beetje zoekwerk kan je hier 2e hands, z.g.a.n. Shure´s vinden, voor soms zelfs de helft van de prijs!
Links
Topics
Wat zijn goede oordopjes?
Wat zijn goede oordopjes? Deel 2
Wat zijn goede oordopjes? Deel 3
Wat zijn goede oordopjes? Deel 4

Informatie
Head-Fi Forums - Engelstalig forum over voornamelijk koptelefoons. Voor de echte audiofiel.
HeadRoom - Veel informatie en kooptips over koptelefoons.
Hydrogenaudio - Audio gerelateerd forum. Ook hier komen dopjes aan bod.

Webwinkels
i-Shopping4U - Hong Kong
Audio Cubes - VS
iDealSound - VS
The Ear Plug *Super* Store - VS
VOF New Line licht en geluid - Nederland
Bluetin.com - Singapore en Japan

Reviews
boekhour - Etymotic er4p vs Westone um2
jvvv - Shure E2
EXHardware Reviews - Overzicht van o.a. de volgende revieuws:
- Shure E3c In-ear earphones
- Ultimate Ears UE-10 Pro In-ear monitors
- Shure E2c In-ear earphones
- Westone UM2 In-Ear Monitors
jude (Head-Fi) - Shure E4
Playlist - Ultimate Ears super.fi 5 preview
Afspraken
Deel 3 van wat zijn goede oordopjes? is erg snel gegaan. Dit komt helaas niet puur door een levendige discussie. Daarom ben ik, helaas, van mening dat er een paar afspraken moeten worden gemaakt:

Men kan zelf bepalen wat hij aan oordopjes wil besteden
Aan high-end dopjes hangt een behoorlijk prijskaartje. Als jij dat er niet voor over hebt, maar een ander wel, moet je je daarbij neerleggen. Dat hoef je niet te laten weten. Sta er bij stil dat jij misschien 500 euro voor een videokaart neer wilt leggen, maar die ander niet…
Andersom is iemand die genoegen neemt met low-end dopjes niet “minderwaardig”. Laat staan dat hij, per definitie, een slechter gehoor zou hebben.

Een dagboek mag je elders bijhouden
Ik vind het fijn voor je als je dopje x bij winkel y besteld hebt. Het is nog leuker als het, 3 dagen later, aankomt en je, 4 dagen later, weet te vertellen hoe fantastisch ze zijn, maar dat kan ook in één keer. Maak er dus één post van. Dat is voor de lezers ook een stuk prettiger.

Dit topic gaat over oordopjes
Het lijkt vanzelfsprekend, maar er worden tegenwoordig ook neckband- en clip-onheaphones verkocht. Deze zijn, net als (de meeste) dopjes en in tegenstelling tot normale hoofdtelefoons, gemaakt voor portable gebruikt. Aan de andere kant maken ze, net als hoofdtelefoons, gebruik van een speaker die op de oorschelp rust en er niet (zoals bij oordopjes) in zit. Het is dus moeilijk te bepalen waartussen ze thuishoren. Daarom kunnen we het hier het beste bij de oorspronkelijke vraag houden en het enkel over oordopjes hebben.

De GoT Policy is ook hier van kracht.
Het vragen naar koopadvies wordt dus enkel op prijs gesteld als je er zelf ook wat voor doet. Lees dus in ieder geval bovenstaande FAQ. Ook GoT search en Google kunnen je een eind op weg helpen.
Heb je offtopic vragen of opmerkingen over deze openingspost? Stuur ze naar mij (zie profiel). Ook (links naar) reviews zijn van harte welkom. Met dank aan iedereen die zich in de afgelopen delen nuttig heeft gemaakt.

[ Voor 21% gewijzigd door DeeD2k2 op 15-10-2005 17:36 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
POSTZE!

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week ook EX71's gehaald in de witte uitvoering bij de dixons na veel overwegen, maar ik moet zeggen ze zijn echt geweldig. Ze zitten echt perfect en klinkt ook goed (vooral als je sennheiser mx300 gewend bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:12

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb the Plugs besteld maar ik las dat de draad nog wel eens slecht kan zijn. In hoeverre is dat zo?

P.s. Hulde voor de startpost _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door janklp op 29-05-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie startpost hoor !! _/-\o_ :*)

Ik heb een week geleden de Sharps besteld (bij kiddyl uiteraard) en kan niet wachten tot ze binnenkomen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
En ik heb de shure e4c besteld. Mijn bevindingen zal ik hier wel posten :)

[ Voor 4% gewijzigd door lowfi op 29-05-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Hulde aan DeeD2k2! Mijn complimenten voor de uitgebreide, mooie startpost. Ik voel me vereerd dat ik in je post word gequote wat betreft kabel van de Sony's :).

Binnenkort moeten ook hier de Sharp's via kiddyl per post binnenkomen. Ik ben benieuwd!

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Low-Fi schreef op zondag 29 mei 2005 @ 11:38:
Waar, en voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:38
Hulde voor de mooie startpost _/-\o_

Is die draadbreuk bij de sony's niet te vermijden door rond de draadjes isolatietape te wikkelen? (op professionele wijze uiteraard ;) ). Hebben die draden speciefieke zwakke plekken, of is de draad gewoon over de gehele lengte geen f*ck waard? Ik heb er namelijk één (Ex-71) besteld :D . De sharps zijn geen optie wat in dit land(.be) is het al moeilijk genoeg om aan die sony's te geraken aan een redelijke prijs/levertijd.

[ Voor 7% gewijzigd door MMach op 30-05-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje over de Shure E4c waarop ik het antwoord nergens kan vinden: is het uiteinde L-vormig of gewoon net als de standaard iPod oordopjes recht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Wie heeft er van de Sony MDR-E71 (White) de grijze Medium rubbertjes te ruil/koop?
nog een x 50 euro voor nieuwe is ook weer zo... 8)7

(Mail: janwillemvanhunnik@hccnet.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
http://www.earphonesolutions.com/ 236 dollar inclusief verzendkosten. bijna 100 euro goedkoper als hier in nederland dus. Maakt gebruik van yahoo shopping dus wel betrouwbaar dacht ik zo. Hij is alleen geback ordered tot half juni :(

uiteinde van de e4c is l vormig:

Afbeeldingslocatie: http://www.bvic01.com/shure/shure1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bvic01.com/shure/shure2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bvic01.com/shure/shure3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bvic01.com/shure/shure4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bvic01.com/shure/shure5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bvic01.com/shure/shure6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bvic01.com/shure/shure7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bvic01.com/shure/shure8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bvic01.com/shure/shure9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bvic01.com/shure/shure10.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door lowfi op 29-05-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de plugs ook gehad,nu wacht ik op de sharp md33, maar na 2 maanden deed 1 van mijn dopjes het niet meer er zat iets niet goed bij de dopjes zelf als ik een beetje aan het snoer trok of een klein beetje draaide dan deed hij het weer FF maar na een minuutje of 2 niet meer en na 1 week deed de andere het ook niet meer, maar het zit goed in m'n oor door die schuimoortjes het was wel wat makkelijker geweest als het iets langer duurde totdat het schuimpje uitzette, je moet wel ff wennen aan de dopjes want je moet die schuimpjes echt goed in je oor drukken want anders hoor je het niet helemaal goed, verder vond ik het hele goeie dopjes alleen jammer van de aansluiting bij de dopjes daar had ik het gevoel dat het heel snel ff is afgemaakt als koss net zoals bij de sharp md33 de dopjes had gemonteerd dan was het al een stuk beter ik raad je ze wel aan. misschien lag het gewoon aan mij dat de dopjes het ff niet meer deden.
ik heb dit wel vaker trouwens hoe kan ik ze het beste ''oprollen'' om je hand of gewoon een beetje opvouwen ? :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
pfff zinsopbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:29:
ik heb de plugs ook gehad,nu wacht ik op de sharp md33, maar na 2 maanden deed 1 van mijn dopjes het niet meer er zat iets niet goed bij de dopjes zelf als ik een beetje aan het snoer trok of een klein beetje draaide dan deed hij het weer FF maar na een minuutje of 2 niet meer en na 1 week deed de andere het ook niet meer, maar het zit goed in m'n oor door die schuimoortjes het was wel wat makkelijker geweest als het iets langer duurde totdat het schuimpje uitzette, je moet wel ff wennen aan de dopjes want je moet die schuimpjes echt goed in je oor drukken want anders hoor je het niet helemaal goed, verder vond ik het hele goeie dopjes alleen jammer van de aansluiting bij de dopjes daar had ik het gevoel dat het heel snel ff is afgemaakt als koss net zoals bij de sharp md33 de dopjes had gemonteerd dan was het al een stuk beter ik raad je ze wel aan. misschien lag het gewoon aan mij dat de dopjes het ff niet meer deden.
ik heb dit wel vaker trouwens hoe kan ik ze het beste ''oprollen'' om je hand of gewoon een beetje opvouwen ? :? :)
Proficiat, u heeft de zin met het meest aantal nevenschikkingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat L-vormige uiteinde bij de E4c lijkt mij een beetje onhandig icm een iPod. En wie weet wat dit ding is:

Afbeeldingslocatie: http://www.walfredgeesink.nl/afbeeldingen/shuree4c.jpg

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
DeeD2k2 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 02:01:

Een dagboek mag je elders bijhouden
Ik vind het fijn voor je als je dopje x bij winkel y besteld hebt. Het is nog leuker als het, 3 dagen later, aankomt en je, 4 dagen later, weet te vertellen hoe fantastisch ze zijn, maar dat kan ook in één keer. Maak er dus één post van. Dat is voor de lezers ook een stuk prettiger.
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 11:27:
Mooie startpost hoor !! _/-\o_ :*)

Ik heb een week geleden de Sharps besteld (bij kiddyl uiteraard) en kan niet wachten tot ze binnenkomen!!
Low-Fi schreef op zondag 29 mei 2005 @ 11:38:
InsjaHH schreef op zondag 29 mei 2005 @ 11:38:
Hulde aan DeeD2k2! Mijn complimenten voor de uitgebreide, mooie startpost. Ik voel me vereerd dat ik in je post word gequote wat betreft kabel van de Sony's :).

Binnenkort moeten ook hier de Sharp's via kiddyl per post binnenkomen. Ik ben benieuwd!
Dit was nou net niet de bedoeling volgens mij.

Mooie startpost DeeD2k2. (ben ook wel een beetje blij dat je het roze/rood door blauw hebt vervangen :+) Ik vind het echt cool dat er een link naar mijn MD33-mod staat in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:51:
Dat L-vormige uiteinde bij de E4c lijkt mij een beetje onhandig icm een iPod. En wie weet wat dit ding is:

[afbeelding]

?
Volgens mij is dat de waar de draden zich scheiden naar de 2 doppen toe.

Ik heb nu ook een l vormige plug die ik ook in me ipod gebruik en ik heb er totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Low-Fi schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:24:
Volgens mij is dat de waar de draden zich scheiden naar de 2 doppen toe.
Helemaal correct. De E5 had ook al zo'n groote uitvoering van dat ding.

@ alle complimenten:
O+ Danku!

@ InsjaHH en w4s4 cr4ft:
GoT maken we met elkaar hè... :)
Kan het "politiek correcter?" :P

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 29-05-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deel 3 van wat zijn goede oordopjes? is erg snel gegaan.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey rustig he ik weet dat mijn zinsopbouw niet fantastisch is maar oké :P:) dislectie heh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:12

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:36:
hey rustig he ik weet dat mijn zinsopbouw niet fantastisch is maar oké :P:) dislectie heh :)
Tuurlijk, maar hier en daar een kommaatje of een puntje zou best wel kunnen. Hoofdletters zou ook best mogen, net zeggen dat je dat niet kan want de mislukte :P had je ook een hoofdletter voor gebruik.

Verder ontopic, nog meer mensen ervaring met de dopjes van Koss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:25
Wat mij opvalt aan de specs van die Koss dopjes (P4/P7) is dat ze erg weinig bass weer kunnen geven (resp. 70 en 40 Hz). Klinkt dit in praktijk ook brak, of hebben ze een mooie bass-weergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 19:53
Ik heb hier nog een setje Koss dopjes liggen... Vond de schuimpjes zo brak dat ik meteen de MDR-33 van Sharp heb gekocht... veel beter!!! Dus mensen, ga voor de Sharps!! :Y) O+

Iemand misschien nog interesse in mijn Plugjes?

[ Voor 15% gewijzigd door Wetterhahn op 29-05-2005 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, goede promotie voor je Plugs, zo raak je ze vast snel kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:52
Ik heb de Sharp's een tijdje geleden gekocht. Ik wilde m gebruiken met mijn Nokia 6230. Ik heb toen het verlengsnoer van de Sharp's gekortwiekt, zodat alle 4 de polen op de headset van de Nokia kon solderen. Zo had ik geen last van dat er een beetje audiovermogen van Links naar Rechts en omgekeerd ging. Alles dus perfect!
Maar nu doen mijn Sharp's het niet meer goed :'(. Mijn linkerkanaal is veel harder dan mijn rechter. Als ik ze aansluit op mijn laptop (met een splitstekker voor het 4pole probleem) moet ik de balans zo zetten(zie plaatje), en dat kan ik niet op mijn telefoon. Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59632/full.png
De kanalen zijn wel goed gescheiden, maar het rechterkanaal is gewoon veel zachter. Door even met een andere hoofdtelefoon te testen, weet ik zeker dat het aan de dopjes liggen...
Heeft er iemand een idee hoe dat kan? Of hoe ik dat zou kunnen fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien 1 van de dopjes verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Is het rechter dopje nog net zo schoon als de linker? Met in-ear dopjes wil het nou eenmaal wel eens voorkomen dat ze vol komen te zitten met oorsmeer. Schoonmaken kan dus een optie zijn...

Spuit11. Ik moet geen twee dingen meer tegelijk doen...

[ Voor 16% gewijzigd door DeeD2k2 op 30-05-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Waar kopen jullie die dopjes nou allemaal? Ik kom af en toe in een electronicazaak, maar ze hebben niet wat ik zoek of het is té duur in vergelijking tot de prijs op amerikaanse webshops. Is er hier iemand die een goede Nederlandse webshop weet met een gevarieerd aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:28

sjaakaq

It might get loud

Jeej...ik ben nu officieel de "SHarp MD33 i.c.m. iPod 4G frontier".

Staat toch leuk op je CV :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
Je moet misschien eens op www.Mp3man.nl kijken... is een goede site met een goed aanbod... nog wel altijd duurder als op amerikaanse webshops maja, kunt niet alles hebben! :9

Misschien kun je ook Kiddyl vragen?? heb hem wel al lang niet meer gezien in dit of het vorige forum....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09
Wetterhahn schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:26:
Je moet misschien eens op www.Mp3man.nl kijken... is een goede site met een goed aanbod... nog wel altijd duurder als op amerikaanse webshops maja, kunt niet alles hebben! :9

Misschien kun je ook Kiddyl vragen?? heb hem wel al lang niet meer gezien in dit of het vorige forum....
Ik zie net bij mp3man in-ear van creative Heeft iemand hier ervaring mee?

Ben vandaag het rubberjte van mn cheap-ass philips verloren :| .
Heb nu Koss the plug in die voor 5 euro een keer had gekoch, maar deze dopppen kunnen mij echt niet overtuigen :'( het draaggemak is gewoon een horror

[ Voor 18% gewijzigd door FDMK op 30-05-2005 20:21 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
In het vorige deel zijn ze ook al naar voren gekomen. Het lijkt er alleen op dat niemand ze durft te kopen. De voornaamste reden daarvoor zijn de Sharp MD33. Deze zien er het zelfde uit als die Creative dopjes. Alleen weten we daar alleen wél van hoe ze klinken. Samen met het feit dat ze, via kiddyl, goedkoper zijn, een beter onderbouwde aankoop.
Waarom de Creative's zo op de Sharps lijken weten we dus niet. Net zo min als de reden waarom de HQ140 zo sterk overeenkomt met de PMX60 van Sennheiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
DeeD2k2 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:30:
In het vorige deel zijn ze ook al naar voren gekomen. Het lijkt er alleen op dat niemand ze durft te kopen. De voornaamste reden daarvoor zijn de Sharp MD33. Deze zien er het zelfde uit als die Creative dopjes. Alleen weten we daar alleen wél van hoe ze klinken. Samen met het feit dat ze, via kiddyl, goedkoper zijn, een beter onderbouwde aankoop.
Waarom de Creative's zo op de Sharps lijken weten we dus niet. Net zo min als de reden waarom de HQ140 zo sterk overeenkomt met de PMX60 van Sennheiser.
Zou dit kunnen duiden op een plakmerk of ? Want voor sharps moet ik zolang wachten.
Kan die koss niet uitstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
Ik smeer natuurlijk zo nu en dan wat oorsmeer van de dopjes af. Ik neem aan dat jullie met schoonmaken niet bedoelen dat ik het dopje helemaal uit elkaar hoef te halen :? Alleen gewoon het rubberen houdertje ervanaf.
Ik begrijp er echt niets van hoe dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Na de ex71 had sony toch ook een nieuwe serie op de markt gebracht? Ik zie ze nergens staan in de startpost.. ? Zijn die nieuwe dopjes niet wat? Ik kan me er twee herinneren:

Ex81 *klik*
mdr exQ1 *klik*

[ Voor 22% gewijzigd door Maarten L op 30-05-2005 21:13 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:26
Creative is extreem aan het plakken. Met deze, maar ook plakken ze over Audio-Technica heen, en meer nog.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
coptician schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:15:
Creative is extreem aan het plakken. Met deze, maar ook plakken ze over Audio-Technica heen, en meer nog.
maar plakken ze de kwaliteit ook? Dat is de ham vraag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Maarten L schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:11:
Na de ex71 had sony toch ook een nieuwe serie op de markt gebracht? Ik zie ze nergens staan in de startpost.. ? Zijn die nieuwe dopjes niet wat? Ik kan me er twee herinneren:

Ex81 *klik*
mdr exQ1 *klik*
Die staan er wel in ;) :
Dé verliezer lijken we als te hebben. Deze komt weer uit de stal van Sony. De Qualia EX-Q1 is namelijk niet van de grond gekomen. Dit komt voornamelijk door de hoge prijs in combinatie met erg slechte verkrijgbaarheid. Als klap op de vuurpijl, leken deze ‘high-end’ dopjes in een snelle luitstertest niet veel beter te presteren dan het goedkope broertje EX71.
Maar een aanrader zijn ze dus niet. Helemaal niet als je je bedenkt dat ze met ongeveer 200 dollar net zo duur zijn als de Shure E5 of de UE super.fi 5 EB. En dan mag Sony nog zo'n grote naam zijn, ik ga liever op de reputatie van die twee af...

Je kan natuurlijk ook de EX81 bedoelen:

Afbeeldingslocatie: http://lonely-planet.cocolog-nifty.com/sa/EX81-thumb.jpg

Zoals je ziet zijn dit in-ear dopjes met een beugeltje om de oren. Je zou dus verwachten dat ze het zelfde klinken als de EX71. Of ze dat ook doen, is twijfelachtig.
spyros schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:21:
maar plakken ze de kwaliteit ook? Dat is de ham vraag :9
Daar kom je helaas alleen achter door ze te kopen. Als je voor die 48 euro niet die kwaliteit hebt, voel je je lekker gepasseerd. Ik zou dat ene weekje wachten voor de gegarandeerde kwaliteit. Als je écht niet kan wachten, dan bestel je ook niet via internet, maar ga je naar de dichtstbijzijnde MediaMarkt, of als je bij R'dam woont, naar Correct en haal je een setje EX71...

[ Voor 10% gewijzigd door DeeD2k2 op 30-05-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Kan me nauwelijks voorstellen dat iemand nog die ex71 dingen van sony haalt eigenlijk. Als je op dit en andere fora lees dat levensduur van die dingen echt bar slecht is.

Enige is geld maar voor dat geld heb je ook andere doppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:25
Ik ben op zoek naar een set dopjes van een euro of 10. Zelf dacht ik qua kwaliteit aan de Sennheiser MX300, maar het comfort schijnt dus niet super te zijn. Hoe zit het met dit comfort in relatie tot de budget dopjes die vaak bij spullen van een merk als Sony meegeleverd worden? Met het oog op comfort zou je voor dit budget bij de Sony 818 uitkomen, maar deze schijnen juist weer erg brak te klinken. Ook hier: hoe staan deze in relatie tot de meegeleverde dopjes? Waar kan ik nog meer op letten bij mijn afweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Inplaats van de ex71 is er weinig te koop. Het kost je of veeel meer, of minder man dan is de kwaliteit brak :S. Als je dus niet de ex71 wilt dan moet je dus de............ kopen?

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
sharp md33?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
In sommige gevallen is dit geen mogelijkheid zoals bij mij; modden wordt lastig en met verlengsnoer is geen optie, want ik gebruik een iPod afstandsbediening en dan zou het snoer veel te lang worden. Overigens staat het witte van de EX71's ook nog eens lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ben een weekend weggeweest en opeens heel veel mail voor de Sharp oordopjes. Nu weet ik meteen waarom. Dankzij GoT is de winkel voor de 7e keer op rij door ons van hun hele voorraad Sharp HP-MD33S heen. Ze moeten toch een beter inkoop beleid voeren, want ik denk dat deze dopjes veruit het beste verkopen :D

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Heb je ondertussen nog geen bedankbloemen oid van die winkel gekregen? Een gratis setje sharps voor jou zou natuurlijk ook wel leuk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
En waar kan je zo'n verlengssnoer van 4 pole dopjes naar 3 pole speler kopen. Dat is een voorwaarde voordat ik de sharps ga bestellen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
spyros schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 05:08:
En waar kan je zo'n verlengssnoer van 4 pole dopjes naar 3 pole speler kopen. Dat is een voorwaarde voordat ik de sharps ga bestellen :Y)
Die zit er al bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
waarom gaat iedreen ze modden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
spyros schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 08:57:
[...]

waarom gaat iedreen ze modden dan?
omdat er mensen zijn die het met verlengkabel veel te lang vinden en hem soms ook nog op een AB willen aansluiten.. ik zelf gebruik de MDR 33 met verlengsnoer.... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Ik heb er even geen linkie van maar philips heeft nu ook al in-ear dopjes : SBC HN060 à 50 pleuros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
spyros schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 17:21:
Ik heb er even geen linkie van maar philips heeft nu ook al in-ear dopjes : SBC HN060 à 50 pleuros.
Sterker nog, die worden als zeer goed ervaren

Laat ik trouwens nog melden dat ik mijn EX71's gigantisch heb gemod. Ik heb het filter (Het papier waar de driver achter zit) weggehaald, heb er nieuwe (witte) opsetstukjes van Etymotic op gezet, en gebruik tape over he kleine gaatje aan de achterkant om de bass te verminderen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
coptician schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:22:
[...]

Sterker nog, die worden als zeer goed ervaren

Laat ik trouwens nog melden dat ik mijn EX71's gigantisch heb gemod. Ik heb het filter (Het papier waar de driver achter zit) weggehaald, heb er nieuwe (witte) opsetstukjes van Etymotic op gezet, en gebruik tape over he kleine gaatje aan de achterkant om de bass te verminderen.
Waar zijn de Philips dan mee te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik plant hier maar eens een vraag neer:

Wat zijn fijne doppen voor bij het hardlopen?

Ik heb zelf EX71's, maar doordat die in-ear zijn bonken ze hard tijdens het (hard-)lopen.
Mijn pa heeft een Nike/Philips PSA mp3speler, en daarbij zat een magnetisch clipje waarmee je het snoertje aan je kleding kan vastzetten.

Misschien dat er iemand ooit dopjes heeft gezien met een clipje die een fatsoenlijk geluid voortbrengen (ben door die sony's wel een beetje verwend).

Of misschien dat iemand in een gangbare winkel een clipje of klemmetje (oid) heeft gezien dat erg makkelijk is om te gebruiken als snoer-aan-kleiding-vastzet-ding :P

Edit:
@phantom_Dream

Zou je willen delen hoe je jouw doppen hebt gemod en wat het resultaat was (qua geluid)?
Als je het soliconendeel eraf trekt zie ik een tuutje met een spons-achtig ding erin. Bedoel je dat je dat eruit hebt getrokken? Ben je dan niet bang dat er vervolgens allerlei troep in de driver komt?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
EX81

[afbeelding]

.
Lijkt mij de ideale oplossing voor jou hardloper :D.

Maar als je beetje het jonge draadje( een post op de 2e pagina ) had doorgelopen( (8> ) dan had je ze zelf ook wel gevonden/

[ Voor 6% gewijzigd door FDMK op 31-05-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spyros schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:59:
[...]

Lijkt mij de ideale oplossing voor jou hardloper :D.

Maar als je beetje het jonge draadje( een post op de 2e pagina ) had doorgelopen( (8> ) dan had je ze zelf ook wel gevonden/
Die heb ik gezien,
maar die zijn in-ear en die bonken dus...

Als je wandelt gaan de trillingen direct door je botten naar je schedel en die hoor je met die in-ear dingen (meteen het grootste nadeel imho van mn ex71's).

Ze zullen wel iets minder irritant zijn omdat het draadje niet vrij hangt.. maar ze zullen zeker bonken (sorry heb er geen sofisticated term voor).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spyros schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 17:21:
Ik heb er even geen linkie van maar philips heeft nu ook al in-ear dopjes : SBC HN060.
Link naar Philips SBC HN060
Actieve ruisonderdrukking type, maar is :? 72 Ohm :?
Is het niet een beetje te hoog voor gemiddelde MP3-spelers ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:56:
Ik plant hier maar eens een vraag neer:

Wat zijn fijne doppen voor bij het hardlopen?

Ik heb zelf EX71's, maar doordat die in-ear zijn bonken ze hard tijdens het (hard-)lopen.
Mijn pa heeft een Nike/Philips PSA mp3speler, en daarbij zat een magnetisch clipje waarmee je het snoertje aan je kleding kan vastzetten.

Misschien dat er iemand ooit dopjes heeft gezien met een clipje die een fatsoenlijk geluid voortbrengen (ben door die sony's wel een beetje verwend).

Of misschien dat iemand in een gangbare winkel een clipje of klemmetje (oid) heeft gezien dat erg makkelijk is om te gebruiken als snoer-aan-kleiding-vastzet-ding :P

Edit:
@phantom_Dream

Zou je willen delen hoe je jouw doppen hebt gemod en wat het resultaat was (qua geluid)?
Als je het soliconendeel eraf trekt zie ik een tuutje met een spons-achtig ding erin. Bedoel je dat je dat eruit hebt getrokken? Ben je dan niet bang dat er vervolgens allerlei troep in de driver komt?
Het filter is eigenlijk een simpel papiertje, welke je gewoon met een schaar of mes er uit kan halen. Ongeveer de lengte vanhet buisje voor het hoofdonderdeel is de ruimte die je hebt, daar zit niks, dus de mod is makkelijk. Dit verbeterd het geluid het meest.

De nieuwe opzetstukjes zijn genomen van de ER-20 S van Etymotic. Linkje: http://www.etymotic.com/ephp/er20.asp Echter kan je deze opzetstukjkes ook apart bestellen, maar ik had de gehoorbeschermers ook nodig. Ze zijn lastig er op te zetten, maar verhogen de isolatie, en geven een ietwat beter geluid.

De laatste mod is de gaatjes achter op de EX-71's afdekken, dat doe ik met grijze tape. Dit haalt bijna alle bas weg, maar voor mij klinkt het zo wel prettig. Het verschil is niet makkelijk hoorbaar. Wel lijkt het de middengeluiden te versterken, of uit te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 19:06:
[...]

Die heb ik gezien,
maar die zijn in-ear en die bonken dus...

Als je wandelt gaan de trillingen direct door je botten naar je schedel en die hoor je met die in-ear dingen (meteen het grootste nadeel imho van mn ex71's).

Ze zullen wel iets minder irritant zijn omdat het draadje niet vrij hangt.. maar ze zullen zeker bonken (sorry heb er geen sofisticated term voor).
mijn excuses 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cilo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

waar kan ik de sharp hp-md33 kopen (ben al de gehele avond aan het zoeken maar kam ze nergens tegen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cilo schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:01:
waar kan ik de sharp hp-md33 kopen (ben al de gehele avond aan het zoeken maar kam ze nergens tegen :( )
Mail Kiddyl :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Laatst online: 03-09 12:06
In het vorige topic bleek dat er behoorlijk wat mensen waren met een kapot setje ex71's, wil een van jullie misschien mij de medium rubbertjes schenken O-)
Een kleine vergoeding is wellicht op zn plaats, evenals de verzendkosten

mailto: stephanstout[@]gmail[punt]com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coptician schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 19:40:
[...]

Het filter is eigenlijk een simpel papiertje, welke je gewoon met een schaar of mes er uit kan halen. Ongeveer de lengte vanhet buisje voor het hoofdonderdeel is de ruimte die je hebt, daar zit niks, dus de mod is makkelijk. Dit verbeterd het geluid het meest.

-knip-.
Dus er zit een soort papiertje op/in het uiteinde van dat buisje dat je er gewoon uit moet slopen? Maar dan kan er vervolgens toch allerlei troep in de driver komen, of boeit dat (je) niet?

Wat gebeurde er met het geluid toen je dat deed: meer laag/midden/hoog? Helderder (dat hoop ik)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Mensen, als ik bij The Ear Plug Store kijk dan zie ik daar de shure e3c voor 113 dollar, wat neerkomt op 92 euro, zelfs met 17,5 invoertax komt dit nog op een respectabel bedrag uit.

Klopt dat nou? Of kijk ik naar het verkeerde product?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 22:53
Vergeet je ook niet te kijken naar de verzendkosten en de douaneheffing? Via ebay kun je voor grofweg 90 euro ex verzendkosten deze "doppen" bestellen, met garantie dat de eventuele importheffingen em belastingen op kosten van de verkoper zijn. Ook naar europa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 19:23:
[...]

Link naar Philips SBC HN060
Actieve ruisonderdrukking type, maar is :? 72 Ohm :?
Is het niet een beetje te hoog voor gemiddelde MP3-spelers ???
Naar ik meen te herinneren zijn deze dopjes al gereviewed in de PC-Magazine van augustus 2004!!!

Die zijn dus niet nieuw. En volgens de PC-Magazine waren ze de prijs niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
Om nog even terug te komen op mijn kapotte Sharps... Om zeker te weten of de draad niet kapot was gegaan door slecht gebruik, heb ik de speakertjes in de dopjes omgewisseld van links en rechts. De Sharps zijn namelijk verrassend makkelijk open te maken!:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59889/thumb.jpg
Het mocht overigens niet baten, nu is het andere kanaal te zacht. Ik geloof trouwens dat het niet alleen zachter is, maar het klinkt ook een beetje dof, alsof de lage tonen beter doorkomen dan midden of hoog. Ik ben dus bang dat ik andere doppen moet gaan zoeken...

edit: (sorry voor de kwaliteit, nokia-cam)

[ Voor 10% gewijzigd door jorikc op 01-06-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:31
jorikc schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:25:
Om nog even terug te komen op mijn kapotte Sharps... Om zeker te weten of de draad niet kapot was gegaan door slecht gebruik, heb ik de speakertjes in de dopjes omgewisseld van links en rechts. De Sharps zijn namelijk verrassend makkelijk open te maken!:
......................
Ik ben van plan om de Sharp dopjes op een headset te solderen. Voordat ik heel moeilijk ga doen om de dopjes open te maken, kan je kort aangeven hoe je de dopjes hebt opengemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Waw, dat is het enige wat ik kan zeggen van de Sony EX71SL's _/-\o_ . (heil LinuxBelgiumShop)
Onvoorstelbaar gewoon, de stap van de Sennheissers (MX550's) naar deze oortjes is zonder twijfel de moeite waard. Toen ik ze voor het eerst in mijn oren stak was ik totaal niet onder de indruk, want er kwamen amper bassen uit, en het geluid klonk een beetje schel. Dus ik besloot ze een uurtje of 2 te laten inspelen (tip: speedcore van Rotterdam Terror Corps :D , dat is echt geen muziek te noemen (toonbeeld van Nederlandse wansmaak ;) ), maar heel veeleisend voor de oortjes, ik schat zo'n 500bpm, hele zware bassen, en ook hele heldere tonen over het hele frequentiegebied. Het is eigenlijk ruis dus :D). Toen ik ze daarna in mijn oren stak was ik nog steeds niet onder de indruk, alhoewel het schelle wat verminderd was. Tot ik even de andere rubbertjes probeerde... Ik stak even de grootste rubbers erop, en oh my, wat een geluid, wat een bassen! Wel wat opmerkingen, de oortjes zitten op vreemde wijze in mijn oren, die steeltjes staan een beetje te ver naar buiten, raar zicht, maar who cares. Ze gaan iets minder hard dan mijn Sennies, maar ze hoeven wel minder hard te staan.
Dat korte snoer vind ik wel handig, want ik steek mijn zen micro altijd in mijn borstzakje, en das de ideale lengte voor het koordje dan. Trouwens het is een hele aparte sensatie in-ear dopjes, het is echt 'jij en de muziek' heel bizar. Je hoort echt enkel de muziek en geen storing van buitenaf, en de muziek is zo 'dichtbij', met niets te vergelijken eigenlijk. Zelfs mijn geswifte pioneer stereoketen kan er niet aan tippen. Nadeeltje is dat je nu wél de slecht geripte muziek er uit haalt. Nu maar hopen dat de draadjes het langer volhouden dan 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het geluk gehad van de Shure e3c te kunnen testen (€179). Ik speel voornamelijk klassieke muziek. Opera, barok en ook af en toe popmuziek. R.E.M, Coldplay, blues enz. Ik ben een echte iPod en DAB radio fanaat (DAB 1000 Philips) een prachtding ook . Ik gebruik mijn iPod en DAB 1000 vooral op lange fietstochten van meer dan 40 km. Thuis in mijn luie zetel klonk de Shure e3C goed. Gedetailleerder in het midden en hoog dan mijn Sony EX51, maar de sfeer bij de cantates van Bach, die diepe sonore klank was verdwenen. Deze fantastische muziek klonk plots onderkoeld. Met de gele super isolerende oordoppen leek het beter maar toch zeker niet voldoende. Op de fiets gebruikte ik de grijze isolerende oordoppen. Het geluid was echt niet te doen. In het begin van de fietstocht leek het de ideale maat van oordoppen, maar na 20 km leken deze plots veel te klein. Het geluid was echt niet te doen. Waren mijn oren plots veel groter geworden tijdens de tocht? Ik weet het niet? Er was enkel nog maar sprake van hoge tonen. Die Shure e3C vlug terug uit mijn oren en zonder muziek mijn tochtje verder gezet, had ik nu toch maar de gele oordoppen er op gelaten, deze passen zich automatisch aan. Heb dan zelf maar wat gezongen. Gelukkig heb ik deze Shure terug kunnen inleveren. Toch wacht ik vol ongeduld op de Shure E4c. Ik denk dat deze hoofdtelefoon prachtig moet zijn. Het is wel spijtig dat je er voor wat lage tonen bij te krijgen nog eens extra €125 moet betalen. Ze zaten wel erg comfortabel op de fiets. Vooral de kabel die langs achter loopt. Geen last meer van kabeltjes links en rechts onder de helm. Persoonlijk vind ik de EX 51 van Sony ook erg goed. Ik heb met deze hoofdtelefoon ook een super goede DAB ontvangst onderweg met mijn DAB 1000. Met andere hoofdtelefoons had ik problemen met de DAB ontvangst (Koss).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral de kabel die langs achter loopt.
Kan je dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Marcel schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 01:07:
Vergeet je ook niet te kijken naar de verzendkosten en de douaneheffing? Via ebay kun je voor grofweg 90 euro ex verzendkosten deze "doppen" bestellen, met garantie dat de eventuele importheffingen em belastingen op kosten van de verkoper zijn. Ook naar europa...
Bedoel je deze?

http://cgi.ebay.com/ws/eB...3274&item=5779074558&rd=1

Die lijkt vanuit Engeland te sturen (wat mij verder weinig uitmaakt) maar waar staat dan dat er geen importheffingen zijn?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arutha
  • Niet online
Juist op mp3man.nl gezien dat daar de nieuwe Sennheiser MX 750 worden aangeboden. Dit model staat echter nog niet op de site van Senneheiser en googelen levert ook niet veel op.
Zijn er hier mensen die meer over deze oortjes weten ?

Beschrijving op mp3man:

De MX750 is het topmodel uit de MX serie van Sennheiser. Ze onderscheiden zich van de MX550 door een nieuw, verbeterd membraam en een blauwe kleurstelling. De oordopjes typeren zich door het professionele design. De geluidskwaliteit is ongeevenaard door het basswind systeem en het hoge frequentiebereik. Midden- en hoge tonen worden helder en gebalanceerd weergegeven. Uitgevoerd met een volumeregelaar in het snoer.

[ Voor 6% gewijzigd door Arutha op 01-06-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 22:53
enigmafan schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:07:
[...]

Bedoel je deze?

http://cgi.ebay.com/ws/eB...3274&item=5779074558&rd=1

Die lijkt vanuit Engeland te sturen (wat mij verder weinig uitmaakt) maar waar staat dan dat er geen importheffingen zijn?
Nope, ik bedoel deze.
Vlak onder de foto staat er: "NO VAT, CUSTOM DUTY - 100% REFUND IF PAID".

De shop van de verkoper kun je vinden op http://stores.ebay.com/wind130.
Erg fijne prijzen en goede kritieken. Zit er zelf over te denken om daar een setje e2c's of wellicht e3c's aan te schaffen. Ik moet alleen wel duidelijkheid hebben over eventuele garantieperikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Heeft iemand ervaring met "Koss the plug" en met een EX71 of Sharp Md 33. Of het inbregen van de in-ear pluggen een stuk makkelijk is bij de EX71 of sharps dan bij de Koss. En dat ze ook beter blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Nu online
spyros schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 08:28:
Heeft iemand ervaring met "Koss the plug" en met een EX71 of Sharp Md 33. Of het inbregen van de in-ear pluggen een stuk makkelijk is bij de EX71 of sharps dan bij de Koss. En dat ze ook beter blijven zitten.
Ik heb de EX71 en ik moet zeggen dat de dopjes eigenlijk meteen makkelijk in te brengen waren. Gewoon even wat uitproberen met de verschillende siliconen opzetstukjes en daarna zitten ze perfect. De geluidskwaliteit van de EX71 is naar mijn mening erg goed, als lees je nog wel eens dat de dopjes te veel bass geven. De MD33 zou hier minder last van hebben en meer weergave van de middentonen hebben. Voordeel van de MD33 ook is dat de draden steviger zijn, die van de EX71 wil nog wel eens breken. Over The Pluggs kan ik je weinig vertellen, maar algemeen blijkt er uit dit topic en de eerdere delen dat je beter iets meer uit kunt geven en dan de EX71 of de MD33 kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Poekoek schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 08:54:
[...]

Ik heb de EX71 en ik moet zeggen dat de dopjes eigenlijk meteen makkelijk in te brengen waren. Gewoon even wat uitproberen met de verschillende siliconen opzetstukjes en daarna zitten ze perfect. De geluidskwaliteit van de EX71 is naar mijn mening erg goed, als lees je nog wel eens dat de dopjes te veel bass geven. De MD33 zou hier minder last van hebben en meer weergave van de middentonen hebben. Voordeel van de MD33 ook is dat de draden steviger zijn, die van de EX71 wil nog wel eens breken. Over The Pluggs kan ik je weinig vertellen, maar algemeen blijkt er uit dit topic en de eerdere delen dat je beter iets meer uit kunt geven en dan de EX71 of de MD33 kunt kopen.
Ik had de plugs nog liggen...maar als je ze eindelijk in hebt en tegen een draadje aankomt donderen ze er meteen weer uit. een horror. Ik wacht eigenlijk een beetje totdat iemand wat weet over de Creative in-ear. Heb niet zo;n zin om iets uit hongkong over te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je even de moeite neemt om de specs van de Sharp HP-MD33 naast de Creative EP630 te leggen dan ontdekt je heel snel dat ze van verschillende keukens zijn.
Het verschil zit waarschijnlijk in de constructie (membraan, spreekspoel, ophanging en akoestieke demping). Let ook op andere producten van Creative … (Ook al eerder opgemerkt door DeeD2k2) ;)
Of de Creative EP630 een vorm van plagiaat is :? :? :? (Food for thought)???
Laat ik maar liever in het midden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

EP630 ==MD33

De mensen op head-fi.org zijn het er ook over eens: http://www6.head-fi.org/f...?t=120380&highlight=ep630

Ze klinken exact hetzelfde en hebben dezelfde driver.
Het enige verschil zit in de afwerking. De MD33 heeft een snoer dat om je nek gaat en zachtere rubbers, de EP630 heeft een Y snoer.

Het grote voordeel van de EP630 is dat deze een korter snoer van 1,2m. heeft zonder converter én dat deze in Nederland te koop is.

Afbeeldingslocatie: http://img194.echo.cx/img194/6433/dsc002083yd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img200.echo.cx/img200/6320/dsc002112am.jpg

Dit zou wel eens dé aanrader kunnen worden voor iedereen die in-ear dopjes zoekt. Niemand hoeft meer die brakke Sony EX71's te kopen _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Mooody op 02-06-2005 11:51 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Nu online
Mooooody schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:50:
EP630 ==MD33

De mensen op head-fi.org zijn het er ook over eens: http://www6.head-fi.org/f...?t=120380&highlight=ep630

Dit zou wel eens dé aanrader kunnen worden voor iedereen die in-ear dopjes zoekt. Niemand hoeft meer die brakke Sony EX71's te kopen _/-\o_
Moeten ze de dopjes eerst in het wit uitbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
EP630 ==MD33

Het enige verschil zit in de afwerking. De MD33 heeft een snoer dat om je nek gaat en zachtere rubbers, de EP630 heeft een Y snoer.

Het grote voordeel van de EP630 is dat deze een korter snoer van 1,2m. heeft zonder converter én dat deze in Nederland te koop is.

[afbeelding]

[afbeelding]

heeft de creative dan wel symetrische snoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EP630 ==MD33

My goodness :X Als Creative op deze manier te werk gaat, kunnen we dan ook meteen heel voorzichtig de conclusie gaan trekken dat:

Creative EP380 == Philips SBCHP465
Creative HQ140 == Sennheiser PMX60

Even andere snoeren aanhangen }) en lanceren het als nieuwe Creative product 8)7 8)7 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Poekoek schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:02:
[...]

Moeten ze de dopjes eerst in het wit uitbrengen
Nou, ik vind zwart vele malen beter dan wit. Een stuk minder opvallend en het straalt niet uit "zie mij een iPod hebben" :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

spyros schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:07:
[...]

heeft de creative dan wel symetrische snoeren?
Dat zei ik, een Y snoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:12:
[...]

My goodness :X Als Creative op deze manier te werk gaat, kunnen we dan ook meteen heel voorzichtig de conclusie gaan trekken dat:

Creative EP380 == Philips SBCHP465
Creative HQ140 == Sennheiser PMX60

Even andere snoeren aanhangen }) en lanceren het als nieuwe Creative product 8)7 8)7 8)7
Daar hebben ze vast wel toestemming voor gekregen. Creative zal heus geen plagiaat plegen, daarmee willen ze hun naam niet besmetten :)

Misschien hebben ze zelfs met de betreffende bedrijven (Sharp, Philips, Sennheiser) op kleine schaal samengewerkt om hun dopjes te produceren. Of misschien worden de dopjes gewoon bij de originele bedrijven gemaakt en plakt Creative alleen zijn logo erop. Allemaal mogelijkheden.

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 02-06-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
[quote]Arutha schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:24:
Juist op mp3man.nl gezien dat daar de nieuwe Sennheiser MX 750 worden aangeboden. Dit model staat echter nog niet op de site van Senneheiser en googelen levert ook niet veel op.
Zijn er hier mensen die meer over deze oortjes weten ?

Ik heb er een paar van besteld. Om het kort samen te vatten: ik ben er niet echt van onder de indruk. Ik heb ook de MX 400, en vind deze 750 niet wezenlijk beter klinken (maar smaken kunnen verschillen natuurlijk). Het snoertje van de 750 is erg dun, duidelijk dunner dan van de 400. De meerprijs tov de 400 vind ik ze niet waard in ieder geval. Er zit een hele kleine volumeregelaar in het snoer van de 750. Op zich wel handig, al schijnt het dat ze kunnen gaan kraken na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

En dan hebben we ook nog de Sennheiser IE4

http://homepage.boku.ac.at/h9526506/temp/senn/ie4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
MattMax schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:51:
[...]

Ik ben van plan om de Sharp dopjes op een headset te solderen. Voordat ik heel moeilijk ga doen om de dopjes open te maken, kan je kort aangeven hoe je de dopjes hebt opengemaakt?
Voor mijn Nokia 6230 had ik de headset aangepast, zodat ik een contrastekkertje aan mijn headset heb. Misschien is dat een beter idee. Het openen van de Sharp's is vrij makkelijk:
  • Haal de rubberring van het dopje
  • Haal de metalen ring van het dopje
  • Trek het zwarte "speakertje" uit de behuizing
Maar ik heb wel het idee, dat het oordopje nu minder goed sluit, op sommige plekken zit een soort lijm, die makkelijk loslaat. En er zijn natuurlijk plastic onderdeeltjes die na een keer open en dicht toch een beetje slijtage ondervinden.
Al met al zou ik dus de headset aanpassen, of het snoer van de dopjes aanpassen in plaats van een andere draad aan de dopjes solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:04

Piggen

Lekker bakkie

Ik zag ze net ook, maar het zijn gewoon rebrande Sharp MD33's, net als de Creative in-ear doppen dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
MPmad schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:11:
[...]

Ik zag ze net ook, maar het zijn gewoon rebrande Sharp MD33's, net als de Creative in-ear doppen dat zijn.
geen rechte plug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Mensen STOP de persen :)

Geen idee of iemand dit al wist, maar meld het toch maar even. Ik ben sinds kort de eigenaar van de mdr ex71 WITTE dopjes.. Waar ik die heb geimporteerd? Nou .. ze liggen in Zwolle bij de Dixons en bij de V&D. Ik heb ze daar dus gelijk maar gekocht aangezien mijn zwarte na iets meer dan een jaar voor de tweede keer overleden waren aan inderdaad, een draadbreuk.

Greetz.. :) Ze kosten daar trouwens 54 euro geloof ik..

Deze snoertjes voelen ook dikker aan. Het zijn niet meer van die 'we schuiven gezellig helemaal in elkaar en verkreukelen snoertjes' ..

[ Voor 20% gewijzigd door Maarten L op 02-06-2005 17:00 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Die witte breken even snel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
lowfi schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:10:
Die witte breken even snel anders.
We zullen zien..

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/zooi/kutsony.jpg

:k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
@ Lowfi, heb jij ratten joh? :P

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Laatst online: 27-01 12:36
Marcel schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 00:20:
[...]

Nope, ik bedoel deze.
Vlak onder de foto staat er: "NO VAT, CUSTOM DUTY - 100% REFUND IF PAID".

De shop van de verkoper kun je vinden op http://stores.ebay.com/wind130.
Erg fijne prijzen en goede kritieken. Zit er zelf over te denken om daar een setje e2c's of wellicht e3c's aan te schaffen. Ik moet alleen wel duidelijkheid hebben over eventuele garantieperikelen.
Ik had ook via Ebay besteld en toevallig ook via deze gebruiker... het ging wel snel, 4 daagjes... pakket werd verstuurd onder kim..... of nogwat, mja ik had ze binnen... ik had er uit eindelijk 115,50 euro betaald (zoals de afspraak) maar ik had geen bonnetje of dergelijke gekregen.... iig de shures e3c zitten niet fijner dan de sony's maar je went er wel snel aan... geluid is wel mooi en bass net goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Uit "Wat zijn goede oordopjes? Deel 4" gehaald:
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 11:39:
Ik zou zo niet weten of je die verlengsnoertjes los kan kopen. Ik heb wat op internet gezocht maar niets gevonden, behalve een verlengsnoer van 3 meter en das nou ook weer niet te bedoeling. Je zou iRiver kunnen mailen of de iRiver Extension Cable a 10cm ook los kan bestellen. Ik heb dit nog wel gevonden maar ik weet niet wat daar nog in het snoer zit.

Aluminium tape hoeft niet persee. Gewoon een heel klein stukje alumium folie (hoeft niet helemaal rond als het de polen maar verbind) en daarover een klein stukje plakband (gewoon van dat doorzichte plakband waar je cadeautjes ook mee inpakt, en wat iedereen wel thuis heeft liggen). Het kan zijn dat het wat gaat schuiven maar je moet gewoon een beetje proberen totdat het goed zit. Ik dacht zelf ook dat het wel een gepruts zou worden maar binnen een paar minuten was het al gelukt...
Ik heb dankzij kiddyl vandaag vol spanning en blijschap de Sharp HD-MD33's door de brievenbus zien vallen :*). Helaas moest ik toen ook snel de deur uit om naar de TU te gaan, maar nu eindelijk thuis gekomen heb ik ze meteen aan mijn H140 gezet en de oordopjes meteen erin ;). Eerste reactie is dat ze ontzettend lekker zitten, even goed (geen verschil) met de Sony EX71SL's wat dat betreft. Ik hoor zoals velen voor mij stukken meer in het midden en hoog gebied.

Ik heb 'm eerst in het (nog steeds opgerolde) verlengsnoer-"tje" zitten. Nope, deze zijn echt veel te lang (zoals de Sony's eigenlijk ook altijd al waren met verlengsnoertje).

Nu heb ik bovenstaande mod uitgevoerd, de twee bovenste polen met een stukje alluminiumfolie en wat plakband met elkaar verbonden, maar dan klinkt het echt *gaar*. Een betere beschrijving: ik hoor alle achtergrondmuziek (gitaren, drums, keyboards etc.) allemaal helder en duidelijk, maar (alle) stem(men) van de vocalist hoor je vervormd en in een soort van echo :/.

Ik vraag mij af, kan dit kloppen? Met wat voor tape werkt de mod 100% naar behoren :?. Ik kan mij goed begrijpen dat je in geluidskwaliteit verliest door deze mod, maar goed dat kan ik dan voor lief nemen.

Of moet ik echt even langs de Gamma en Karwei om een alluminiumtape te vinden en het daarmee proberen? Misschien een ander merk alluminiumfolie (huidige is van de Euroshopper, mja i know; voelt goedkoop aan inderdaad). Hopelijk kan er iemand mij advies / tip geven hierover.

edit:
Vraag in cursief gezet, hoogstwaarschijnlijk hebben mensen geen zin om alles te lezen... dus minder kans dat erop gereplyed wordt :9.

[ Voor 4% gewijzigd door InsjaHH op 02-06-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Even terzijde: is er iemand al in geslaagd om de dopjes van sony te openen? Eens ze open zijn is het geen moeite meer om de draadjes te vervangen door hogere kwaliteit draadjes. Iemand die wil proberen met zijn kapotte sony's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik wil ook nog steeds weten of meer mensen hun ex-71's hebben gemod..

En wat het verschil is.

En hoe het precies moet? stukje papier moet je gewoon uit het uiteinde van het buisje trekken?? Komt er dan geen troep in de driver?

En en en en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
MMach schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:42:
Even terzijde: is er iemand al in geslaagd om de dopjes van sony te openen? Eens ze open zijn is het geen moeite meer om de draadjes te vervangen door hogere kwaliteit draadjes. Iemand die wil proberen met zijn kapotte sony's?
Interesse, ik zou ze nog best willen " saven " als het nog kan.

Hogere kwaliteitsdraadjes, wat bedoel je hier precies mee? Een zwarte, nieuwe omhulsel voor de daadwerkelijke draden? Zeg maar dat zwarte, beschermende spul erom heen?

Isolatietape plakt hier niet goed aan elkaar en gaat als maar los 8)7.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.